پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم

word 943 KB 31211 126
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

    مدیریت مالی

    چکیده:

    یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشور ها، سرمایه گذاری و امور مربوط به آن است. این موضوع به دلیل اینکه عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت در آوردن چرخ های اقتصادی هر کشوری است، از جمله ی موضوعات اجتناب ناپذیر است سرمایه گذاری از راه های مختلفی صورت می گیرد که از جمله ی آنها سرمایه گذاری در سهام شرکت ها از طریق بورس اوراق بهادار است. از آنجایی که بخش عمده ای از معاملات بورس اوراق بهادار و سرمایه های موجود در آن متعلق به اشخاص حقیقی است در پژوهش حاضر به مساله عوامل تاثیرگذار بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار پرداخته شده است.

    این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه خریداران سهام در بورس اوراق بهادار منطقه ای استان قم تشکیل داده اند و از آنجایی که تعداد این افراد نامحدود می باشد با توجه به جدول مورگان، تعداد نمونه ها 385 نفر در نظر گرفته شد و روش نمونه گیری نیز به صورت نمونه گیری تصادفی در دسترس می باشد. در جمع آوری داده های پژوهش نیز از دو روش کتابخانه ای و میدانی(ابزار پرسشنامه محقق ساخته که آزمون پایایی (آلفای 86/0) و روایی بر روی آن صورت پذیرفت) استفاده گردید. در تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آمار استنباطی (آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل، تحلیل واریانس، آزمون تعقیبی توکی و آزمون فریدمن) استفاده گردید. یافته ها نشان داد امنیت سرمایه گذاری، فرهنگ سهامداری، گروه های مرجع، موقعیت مکانی بورس، سرمایه گذاری های غیر بورسی، ریسک سیاسی و اقتصادی، رضایت مندی سهامداران فعلی و شفافیت بورس رابطه معنی داری با جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار دارند.

     

    واژه های کلیدی: بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری، جذب سرمایه، افراد حقیقی، استان قم.

     

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

     

     

    1-1) مقدمه پژوهش

    در طول دو دهه اخیر پیشرفت های فناوری و آزادسازی جریانات سرمایه سبب کاهش موانعی شده است که بر سر راه بازارهای سهام محلی وجود داشت. شرکت ها بهتر و راحت تر می توانند در خارج فعالیت کنند و در پی دستیابی به این بازارها هستند تا بتوانند رشد کرده و اهداف متعارف خود را تحقق بخشند. از سوی دیگر بورس ها نیز در پی جذب سرمایه و توسعه، تأسیس شرکت ها در خود و تقویت بخش خصوصی می باشند(انواری رستمی و لاری سمنانی، 1386). امروزه یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشور ها، سرمایه گذاری و امور مربوط به آن است. این موضوع به دلیل اینکه عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت در آوردن چرخ های اقتصادی هر کشوری است، از جمله ی موضوعات اجتناب ناپذیر است سرمایه گذاری از راه های مختلفی صورت می گیرد که از جمله ی آنها سرمایه گذاری در سهام شرکت ها از طریق بورس اوراق بهادار است. بورس اوراق بهادار با فراهم آوری سازو کار لازم برای سرمایه گذار ی، در سهام شرکت هایی که شرایط عرضه ی سهام خود را به مردم دارند، می تواند در پویایی شرکت ها و اقتصاد نقش بزرگی ایفا نماید؛ بنابراین، شرکت ها با عرضه ی سهام از طریق بورس اوراق بهادار و سرمایه گذاران با خرید سهام و سرمایه گذاری در سهام شرکت ها، امکان مشارکت در توسعه ی اقتصادی را به دست آورده، خود را جزئی کمک کننده به توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور می دانند(ابزری و همکاران، 1387).

    با توجه به حساسیت بالای جذب سرمایه و نیاز حیاتی جامعه فعلی کشور به این مبحث اقتصادی برای حرکت به سمت رشد و توسعه در پژوهش حاضر به مساله عوامل تاثیرگذار بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار پرداخته می شود. از آنجایی که بخش عمده ای از معاملات بورس اوراق بهادار و سرمایه های موجود در آن متعلق به اشخاص حقیقی است بهره گیری از یافته های این مطالعه می تواند نقش سازنده ای در افزایش توان جذب سرمایه توسط بازار بورس اوراق بهادار داشته باشد. در فصل حاضر به کلیات پژوهش و مواردی همچون بیان مساله، ضرورت و اهمیت پژوهش، فرضیه ها، قلمرو پژوهش و تعاریف واژه ها و اصطلاحات کلیدی پرداخته می شود.

    1-2) بیان مساله پژوهش

    سرمایه گذاری نقش مهم و کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا می نماید. مطالعات زیادی ارتباط رشد و توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری را اثبات نموده اند. سرمایه گذاری موجب استفاده بهتر و کارآمدتر از منابع می گردد، اما سرمایه گذاری نسبت به تغییر و تحولات بسیار حساس است و سریعا واکنش نشان می دهد. عوامل زیادی بر بر سرمایه گذاری اثر می گذارند اما تاثیر آنها در همه زمان ها و مکان ها یکسان نیست(یوسفی و عزیزنژاد، 1388، ص 80). سرمایه گذاری از اساسی ترین مباحث اقتصاد و صنعت است؛ بدون آن تولید شکل نمی گیرد و ثروت تحقق نمی یابد. عدالت و توزیع مناسب ثروت، زمانی معنا می دهند که ثروت ایجاد شده باشد. البته منابع اولیه ثروت طبیعی بر تولید و سرمایه گذاری تقدم دارد(درویش متولی و همکاران، 1391، ص 76). بازار سرمایه در یک کشور از منابع عمده تامین مالی شرکت ها و دولت هاست و در کشورهایی نظیر ایران که در پی جذب شرکتهای خارجی جهت سرمایه گذاری مستقیم و رونق بورس خود هستند، تقویت آن و شناخت عوامل مرتبط با معامله اوراق بهادار می تواند انگیزه شرکت های داخلی و خارجی را برای ورود به عرصه فعالیت و توسعه سرمایه گذاری افزایش دهد، به نحوی که تحقق مناسب اهداف عمده توسعه مالی و اقتصادی دولت را نیز مهیا کند(انواررستمی و لاری سمنانی، 1386، ص 2).

    همواره یکی از مسائل و مشکلات محوری برنامه های رشد و توسعه، چگونگی تخصیص منابع بوده است. بنابراین مشخص کردن میزان و معیاری برای تعیین اولویت های سرمایه گذاری از مسائل اساسی جوامع به ویژه کشورهای توسعه نیافته به شماره آمده است؛ زیرا در جوامع توسعه نیافته به علت کمبود سرمایه هرگونه عدم تخصیص بهینه منابع می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد(باباجانی و همکاران، 1388، ص 22). اهمیت و میزان قابلیت اتکا اطلاعات مختلف مالی و غیر مالی جهت تصمیم گیری های مختلف ذینفع در دنیای امروز بر همگان مشخص است. نکته ای که باید بدان توجه نمود اینست که نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان از اطلاعات مالی و غیر مالی متنوع بوده و هر گروه از آنان با توجه به دامنه فعالیت و علایقشان به اطلاعات خاصی توجه دارند(نوبخت، 1383، ص 2).

    هرجا و هرگاه اطمینان و اعتماد برای سرمایه گذاری فراهم شود و اعتبار سرمایه گذار جدی گرفته شود، سرعت سرمایه گذاری افزایش می یابد(درویش متولی و همکاران، 1391، ص 76). می توان داشتن فرهنگ سهامداری را به صورت مشخص، نهادینه بودن لزوم اختصاص بخشی از سرمایه گذاری خانوارها به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تعریف نمود و به عنوان یکی از عوامل موثر در ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در نظر گرفت. همچنین افراد گروه های مرجع دارای قدرت مرجعیت بوده و بر تصمیمات افراد تاثیرهای بسیار زیادی را باقی می گذارند. استقرار تالار بورس اوراق بهادار نیز در مکانی مناسب با امکاناتی جهت دسترسی آسان افراد متمایل به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار می تواند به عنوان عاملی پیش برنده و یا بازدارنده در ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار محسوب گردد(ابزری و همکاران، 1385، ص 117). سرمایه گذاری های غیر بورسی را می توان از جمله سرمایه گذاری های خارج از چارچوب بورس اوراق بهادار محسوب کرد که این سرمایه گذاری ها به نوعی به صورت فعالیتی مکمل و یا حتی رقیب با بورس عمل می کند و ممکن است جذابیت بورس را تحت تأثیر قرار دهد(انواررستمی و لاری سمنانی، 1386، ص 183). بالا بودن ریسک سیاسی و اقتصادی؛ ناراضی بودن سرمایه گذاران فعلی و عدم اطلاع رسانی درست و به موقع و شفاف و جامع از جمله موانع بازدارنده جذب سرمایه ها می باشد(درویش متولی و همکاران، 1391، ص 76).

    در پژوهش حاضر هدف کلی، شناسایی متغیرهای غیرمالی محیطی موثر بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار می باشد که بر این اساس با توجه به مطالعات قبلی که به آنها اشاره گردید از مفاهیمی همچون امنیت سرمایه گذاری، فرهنگ سهامداری، گروه های مرجع، موقعیت مکانی بورس، سرمایه گذاری های غیر بورسی، ریسک سیاسی و اقتصادی، رضایت مندی سهامداران فعلی و شفافیت بورس برای تعیین اهداف و فرضیه سازی پژوهش استفاده می شود. بر این اساس مساله اصلی پژوهش حاضر عبارت است از اینکه آیا بین متغیرهای غیر مالی برون سازمانی با جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم رابطه وجود دارد؟

    1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش:

    نیاز گسترده و روز افزون به اطلاعات مختلف مالی و غیر مالی برای هر گونه تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری از یک سوء و لزوم ایجاد تفاهم در روابط بین واحدهای اداری و اقتصادی و کسانی که با آنها سروکار دارند از سوی دیگر، ضرورت کاربرد مقیاس های مشترک اندازه گیری و مفاهیم هم معنا را تشدید می کند؛ در نتیجه تهیه و تدوین اصول منظم و مربوط برای متغیرهای غیر مالی در بازار مالی ضروری است.

    همه ساله در تمامی نقاط جهان شاهد تحولات اساسی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... بوده که بر تصمیمات و رفتار و افراد در دیگر کشورها در زمینه های مختلف تاثیر می گذارند و به همین سان در ابعاد کوچک در داخل یک کشور نیز این مساله رخ می دهد و تغییر و تحول در هر زمینه ای بر زمینه های دیگر تاثیر می گذارد که این تاثیرات برروی بخش اقتصادی در کوتاه مدت بیشتر نمایان می شود که از نتایج این تاثیرات می توان تغییرات قیمت، تورم و بیکاری، کمبود مواد اولیه و تغییرات در عرضه و تقاضای پول و ... می باشد. تجربه نشان می دهد که حتی در کشورهایی که از تمامی جهات (سیاسی، اقتصادی و....) بی طرف قرار دارند باز تغییر و تحولات بیرون از جامعه بر رفتار و تصمیم گیری افراد به نحوی تاثیر می گذارد زیرا امروزه جهان از نظر اقتصادی  یک دهکده کوچک بیش تر نیست و این امر باعث تاثیر گذاری و تاثیر پذیری عوامل مختلف بررفتارافراد در جامعه می شود. از طرفی دیگر یکی از مهمترین نمادهای توسعه اقتصادی و مالی هر کشور وجود بازار بورس اوراق بهادار  می باشد و زمانی این بازار کار خود را به درستی انجام می دهد که اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد و وجود این اطلاعات به توسعه خط و مشی افشاء اطلاعات مالی و ایجاد شفافیت مالی از سوی شرکت ها وابسته است که نهایتاّ به کارایی بازار سرمایه منجر می شود. و حال این سوال مطرح می شود که کارایی این بازار فقط به ارائه اطلاعات از سوی شرکتها متکی است یا به عوامل دیگری نیز بستگی دارد؟ این همان چیزی است که در اهداف تحقیق حاضر به آن پرداخته می شود. همچنین جذب سرمایه های خرد در جامعه برای انجام سرمایه گذاری های مناسب برای شرکت های فعال در جامعه حائز اهمیت می باشد. از این رو آگاهی نسبت به عواملی که بر جذب این سرمایه ها تاثیر دارند برای شرکت های حاضر در بورس و همچنین مسئولین بورس اوراق بهادار حائز اهمیت می باشد. با توجه موارد فوق در این مطالعه پژوهشگر به موضوع حاضر پرداخته است.

     

    1-4) اهداف پژوهش:

    با توجه به بیان مساله پژوهش هدف کلی دنبال شده در این مطالعه بررسی تاثیرگذاری عوامل برون سازمانی غیرمالی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق منطقه ای استان قم می باشد. همانطور که در بیان توضیح داده شد امنیت سرمایه گذاری، فرهنگ سهامداری، گروه های مرجع، موقعیت مکانی بورس، سرمایه گذاری های غیر بورسی، ریسک سیاسی و اقتصادی، رضایت مندی سهامداران فعلی و شفافیت بورس به عنوان متغیرهای تاثیرگذار بر جذب سرمایه معرفی شده و بنابراین بررسی رابطه هر یک از این متغیرها ها با جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق منطقه ای استان قم اهداف جزئی تحقیق را تشکیل می دهند. 

    Investigation of Non-organizational Factors Affecting on the Individual Investment to Regional Exchange of Qom

     

    Abstract

    One of the most important factors affecting the economy, investments and matters related to it. Because of this factor of production, employment and the economy of any country is to move the wheel. Including investments, investments in equity securities of companies on the stock market. In this study the factors affecting individuals raise funds on the stock exchange are discussed.

    The research descriptive is application and nature is correlational. The population of all purchasers of the shares on the Stock Exchange of Qom have formed regional. According to Morgan, 385 samples were taken and sampling as well as sampling is available. Data collected from the library and field methods were used. In the data analysis, inferential statistics (Pearson correlation test, t-independent, analysis of variance, Tukey test and Friedman test) was used. The findings revealed that security investments, shareholder culture, reference groups, location of stock, non-stock investments, economic and political risk, satisfaction with current shareholders and significant correlation with transparency Stock Exchange Fundraising individuals.

    Keywords: stock market, investing, investment, real people, Qom State.

  • فهرست:

    چکیده ............................................................................................................................................ 1

    فصل اول : کلیات پژوهش

    1-1) مقدمه پژوهش................................................................................................................... 3

    1-2) بیان مساله پژوهش.......................................................................................................... 4

    1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش............................................................................................ 6

    1-4) اهداف پژوهش................................................................................................................. 7

    1-5) فرضیه های پژوهش ....................................................................................................... 7

    1-6) قلمرو پژوهش.................................................................................................................... 9

    1-6-1) قلمرو موضوعی............................................................................................................ 9

    1-6-2) قلمرو مکانی.................................................................................................................. 9

    1-6-3) قلمرو زمانی.................................................................................................................. 9

    1-7) کاربرد نتایج پژوهش........................................................................................................ 9

    1-8) تعریف واژه ها و اصطلاحات...........................................................................................10

    خلاصه.......................................................................................................................................... 10

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

    2-1) مقدمه............................................................................................................................... 13

    2-2) بخش اول: سرمایه گذاری........................................................................................... 14

    2-2-1) ماهیت سرمایه گذاری............................................................................................ 14

    2-2-2) تعاریف سرمایه گذاری........................................................................................... 15

    2-2-3) اهمیت سرمایه گذاری............................................................................................ 16

    2-2-4) سرمایه گذاران.......................................................................................................... 17

    2-2-4-1) اطلاعات سرمایه گذار....................................................................................... 18

    2-2-5) مراحل تصمیم گیری در فرآیند سرمایه گذاری............................................. 19

    2-2-6) فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذاری................................................................. 21

    2-2-6-1) عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری..................................................... 21

    2-2-7) ویژگی های سرمایه گذاران................................................................................... 25

    2-2-7-1) رفتار سرمایه گذاران......................................................................................... 28

    2-2-8) نا اطمینانی اقتصادی.............................................................................................. 30

    2-2-8-1) عوامل ایجاد و تشدید کننده نا اطمینانی اقتصادی.................................. 30

    2-2-8-2) تاثیر نا اطمینانی بر تصمیمات کارگزاران.................................................... 31

    2-2-9) خطاهای ادراکی تصمیمات سرمایه گذاری....................................................... 32

    2-2-9-1) خطای بیش اطمینانی...................................................................................... 33

    2-2-9-2) خطای دسترسی................................................................................................ 33

    2-2-9-3) خطای تشدید تعهد........................................................................................... 34

    2-2-9-4) خطای تصادفی بودن......................................................................................... 34

    2-2-9-5) خطای پس بینی................................................................................................ 35

    2-2-10) نقش شخصیت در تصمیمات سرمایه گذاری................................................ 35

    2-2-10-1) تورش های رفتاری......................................................................................... 36

    2-3) بخش دوم: بازارهای مالی............................................................................................ 38

    2-3-1) اهمیت بازارهای مالی.............................................................................................. 38

    2-3-2) توسعه بازارهای مالی.............................................................................................. 40

    2-3-3) طبقه بندی بازارهای مالی..................................................................................... 41

    2-3-4) بازار سرمایه در ایران.............................................................................................. 41

    2-4) بخش سوم: بورس اوراق بهادار.................................................................................. 42

    2-4-1) تاریخچه پیدایش بورس......................................................................................... 43

    2-4-2) نقش بورس اوراق بهادار در اقتصاد جامعه........................................................ 44

    2-4-3) تاریخچه بورس اوراق بهادار تهران ..................................................................... 46

    2-4-4) دوره های فعالیت بورس در ایران ...................................................................... 47

    2-4-5) توسعه بازار اوراق بهادار و عوامل موثر بر آن ................................................. 50

    2-4-6) مزایای بورس برای شرکت ها............................................................................... 52

    2-4-7) شعب منطقه ای بورس ........................................................................................ 53

    2-5) بخش چهارم: پیشینه پژوهش (مروری بر مطالعات گذشته)                  54

    2-5-1) مروری بر مطالعات انجام شده در داخل کشور............................................... 54

    2-5-2) مروری بر تحقیقات انجام شده در خارج از کشور..............................................57

    2-6) بخش پنجم: چارچوب نظری تحقیق.........................................................................60

    خلاصه.......................................................................................................................................... 64

    فصل سوم: روش اجرای پژوهش

    3-1) مقدمه............................................................................................................................... 67

    3-2) نوع پژوهش..................................................................................................................... 67

    3-3) مراحل اجری پژوهش.................................................................................................. 67

    3-4) جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری............................................................... 68

    3-5) روش جمع آوری داده ها............................................................................................ 68

    3-6) ابزار جمع آوری داده ها.............................................................................................. 69

    3-6-1) اجزای پرسشنامه..................................................................................................... 69

    3-6-2) روایی پرسشنامه...................................................................................................... 70

    3-6-3) پایایی پرسشنامه...................................................................................................... 70

    3-6-4) روش نمره گذاری در ابزار سنجش..................................................................... 71

    3-7) متغیرهای پژوهش......................................................................................................... 72

    3-8) روش ها و آزمون های آماری..................................................................................... 72

    خلاصه.......................................................................................................................................... 73

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    مقدمه........................................................................................................................................... 75

    4-1) بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به خصوصیات عمومی خریداران سهام   75

    4-1-1) جنسیت..................................................................................................................... 75

    4-1-2) سن.............................................................................................................................. 76

    4-1-3) تحصیلات................................................................................................................... 76

    4-1-4) رشته تحصیلی.......................................................................................................... 77

    4-1-5) سابقه خرید سهام.................................................................................................... 77

    4-2) آزمون فرضیات پژوهش............................................................................................... 78

    4-2-1) فرضیه اول................................................................................................................. 78

    4-2-2) فرضیه دوم................................................................................................................ 80

    4-2-3) فرضیه سوم............................................................................................................... 81

    4-2-4) فرضیه چهارم........................................................................................................... 82

    4-2-5) فرضیه پنجم............................................................................................................. 83

    4-2-6) فرضیه ششم............................................................................................................. 84

    4-2-7) فرضیه هفتم............................................................................................................. 85

    4-2-8) فرضیه هشتم............................................................................................................ 86

    4-3) یافته های جانبی پژوهش........................................................................................... 87

    4-3-1) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به جنسیت....................................... 87

    4-3-2) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سن آنها....................................... 88

    4-3-3) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به تحصیلات آنها                  89

    4-3-4) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به رشته تحصیلی                 91

    4-3-5) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سابقه خرید سهام              92

    4-3-6) رتبه بندی عوامل مورد بررسی............................................................................ 94

    خلاصه.......................................................................................................................................... 95

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    مقدمه........................................................................................................................................... 97

    5-1) خلاصه و نتیجه گیری ............................................................................................... 97

    5-1-1) یافته ها از خصوصیات عمومی خریداران سهام.............................................. 98

    5-1-2) نتایج آزمون های آماری پژوهش......................................................................... 99

    5-1-3) یافته های جانبی.................................................................................................. 103

    5-2) محدودیت های پژوهش............................................................................................ 106

    5-3) پیشنهادها ....................................................................................................................107

    5-3-1) پیشنهادات کاربردی پژوهش...............................................................................107

    5-3-2) توصیه هایی برای محققین آینده.................................................................... 109

    خلاصه...................................................................................................................................... 110

    منابع و ماخذ ......................................................................................................................... 111

    ضمائم و پیوست ها............................................................................................................... 117

    پرسشنامه................................................................................................................................. 118

    خروجی نرم افزار SPSS از آزمون ها و تحلیل داده های پژوهش                121

    چکیده لاتین........................................................................................................................... 163

     

    منبع:

    آقایی، محمدعلی. و مختاریان، امید.(1383). بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم­گیری سرمایه­گذاران در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی­های حسابداری و حسابرسی، سال یازدهم، شماره36، صص 3-25.

    ابزری، مهدی.؛ صمدی، سعید. و صفری، علی.(1385). عوامل موثر بر جذب سرمایه های افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار (مطالعه موردی: بورس اوراق بهادار منطقه ای اصفهان)، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد بیست و یکم، شماره 2، صص 113-131.

    انواری رستمی، علی اصغر. و لاری سمنانی، بهروز.(1386). بررسی ارتباط و تحلیل اثرات سرمایه گذاری های منتخب غیربورسی بر جذابیت سرمایه گذاری بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه مدرس علوم انسانی (ویژه نامه مدیریت)، صص 1-29.

    باباجانی، آرزو.؛ حسینی، سیدمحمود.؛ سهیلی، کیومرث. و دل انگیزان، سهراب.(1388). تعیین عوامل موثر بر جذب سرمایه در تعاونی های صنعتی استان کرمانشاه، مجله تعاون، سال بیستم، شماره 204-205، صص 21-39.

    تهرانی، رضا.(1389). مدیریت مالی، تهران: انتشارات نگاه دانش، صص 1-577.

    تهرانی، رضا. و حصازاده، رضا. (1388). تاثیر جریان های نقدی و محدودیت های تامین مالی بر بیش سرمایه گذاری و کم سرمایه گذاری، تحقیقات حسابداری، شماره سوم،  ص50-66.

    جعفری، سعید.(1386). بررسی تاثیر متغیرهای غیر مالی بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، بابل.

    خورشیدی، غلامحسین. (1375). ملاحظات اجرایی در تجزیه و تحلیل طرح های سرمایه گذاری، تحقیقات مالی، سال سوم، شماره 9 و 10، صص 26-40.

    خوشنود مهدی. (1383). شناسایی و رتبه بندی گروه های مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاران فردی و نهادی در بورس اوراق بهادار تهران، پایانامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه تهران، تهران.

    درویش متولی، محمدحسین.؛ سالاریه، مهدی. و قدیری جوان، حسام الدین.(1391). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب سرمایه گذار در حوزه های اقتصادی و صنعتی شهرستان فیروزکوه با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه AHP، پژوهشگر (فصلنامه مدیریت)، سال نهم، ویژه نامه، صص 75-90.

    راعی، رضا. و تلنگی، احمد.(1383). مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، تهران، انتشارات سمت.

    رمضانی، نسرین.(1392). بررسی رابطه میزان سهام شناور آزاد، اندازه و اهرم مالی با سیاست تقسیم سود در شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم، تحقیقات و فناوری، تهران.

    زال نژاد، سیدسجاد.(1392). مطالعه عوامل موثر بر سیاست تقسیم سود شرکت ها در بورس اوراق بهادار منطقه ای مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، چالوس.

    زاهدی، شمس السادات.؛ الوانی، سیدمهدی. و فقیهی، ابوالحسن.(1379). فرهنگ جامع مدیریت، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.

    سعدی، رسول.؛ قلی­پور، آرین. و قلی­پور، فتانه. (1389). بررسی اثرات شخصیت سرمایه­گذاران و خطاهای ادراکی در سرمایه­گذاری آن­ها در بورس اوراق بهادار تهران، تحقیقات مالی، دوره12، شماره29، صص 4-58. 

    شهرآبادی، ابوالفضل. و یوسفی، راحله. (1386). مقدمه­ای بر مالیه رفتاری، ماهنامه بورس، شماره69، صص51-70.

    صفری، علی. (1384). بررسی عوامل مؤثر بر جذب سرمایه­ی اشخاص حقیقی در بورس اوراق بهادار (مطالعه­ی موردی: بورس اوراق بهادار منطقه­ای اصفهان)، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان.

    عباسی، ابراهیم. و ابراهیم­زاده رحیملو، بهروز. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر سطح سرمایه­گذاری در شرکت­های بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه­ی مدلسازی اقتصادی، سال سوم، شماره4 (پیاپی10، صص 49-62.

    عسگری، محمدرضا. و ایرانپاک، محسن.(1389). تاثیر میزان سهام شناور آزاد بر دامنه نوسان قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و ارایه راه حل های مناسب در این زمینه، فصلنامه بصیرت، سال هفدهم، شماره 45، صص 61-80.

    عطایی عظیمی، جواد. (1379). بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه­گذاران در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران.

    فتحی، سعید.؛ صامتی، مجید. و عسگرنژادنوری، باقر.(1389). تبیین توسعه ساختار بازار اوراق بهادار، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 3، صص 33-48.

    فرید، داریوش.؛ زارع، محمدحسن.؛ زارع، حبیب. و رجبی پور میبدی، علیرضا.(1389). رتبه بندی شعب بورس اوراق بهادار در ایران با استفاده از تکنیک فازی، پژوهشنامه اقتصادی، سال دهم، شماره اول، صص 309-331.

    قلی پور آرین. (1386). مدیریت رفتار سازمان ( رفتار فردی)، چاپ اول،تهران:  انتشارات سمت.

    مختاریان، امید. (1383). بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه­گذاران در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    نخجوانی، احمد. (1382). اقتصاد ایران، چاپ اول، تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.

    نوبخت، زهرا.(1383). ارزیابی شفافیت اطلاعات شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا(س)، تهران. 

    نوو، ریموند پی.(1380). مدیریت مالی، ترجمه­ی علی جهانخانی و علی پارسائیان، تهران: انتشارات سمت.

    وکیلی فرد، حمیدرضا.؛ طالب نیا، قدرت اله. و کیانی، مهرداد.(1389). بررسی رابطه میزان سهام شناور آزاد با ایجاد حباب قیمتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مجله مهندسی مالی و مدیریت پرتفوی، شماره چهارم، صص 67-87.

    یحیی زاده فر، محمود و احمدپور، احمد.(1384). مدیریت سرمایه گذاری، جزوه چاپ نشده، دانشکده علوم اقتصادی و مدیریت، دانشگاه مازندران، بابلسر.

    یوسفی، محمدقلی. و عزیزنژاد، صمد.(1388). بررسی عوامل تعیین کننده سرمایه­گذاری خصوصی در ایران با روش خود توضیح برداری، فصلنامه پژوهش های اقتصادی، سال نهم، شماره اول، صص 79-100.

    Al-Tamimi, H. A. (2006). Factors Influencing Individual Investor Behavior: An Empirical study of the UAE Financial Markets. The Business Review, Cambridge, 5(2), pp. 225-232.

    Anderson, J.; Lowe, D; Reekers, M, J. (1993). Evaluation of auditor decisions: Hindsight bias effects and the expectation gap, Journal of Economic Psychology, Vol. 14, pp. 711-737.

    Barro,  R.  J. & Gordon, D. B. (1983). Rules, discretion and reputation in a model of monetary policy, Journal of Monetary Economics, Vol. 12(1), pp. 101-121.

    Chen, H.; Jegadeesh, N. & Wermers, R. (2000). The Value of Active Mutual Fund Management: An Examination of the Stockholdings and Trades of Fund Managers, Journal of Financial and Quantitative Analysis, Vol. 35, No. 3. Pp. 343-368.

    Dotsey, M. & Sarte, P.D. (2000). Inflation uncertainty and growth in a cash in advance economy, Journal of Monetary Economics, 45, pp. 631– 655.

    Downs, A. (2003). Investor Bias Favors Real Estate in 2004, National Real Estate Investor, Vol. 45, No. 12, P. 1.

    Denis, D.; Denis, D. & Sarin, A.(1994). The information content of dividend changes: Cash flow signaling, overinvestment, and dividend clienteles, Journal of Financial and Quantitative Analysis, 29, pp. 567–587.

    Easterly, W. & Levine, R. (2001). Africa's Growth Tragedy: Policy and Ethnic Divisions, Quarterly Journal of Economics, 112, pp. 1203-1250.

    Fazzari, S. R.(2000). Investment-Cash Flow Sensitivities Are Useful: A Comment on Kaplan and zing ales, The Quarterly Journal of Economics, 115, pp. 595-705.

    Filbeck, G,; Hatfield, P. & Horvath, P. (2005). Risk Aversion and Personality Type, The Journal of Behavioral Finance, Vol. 6, No. 4, pp. 170-180.

    Hubbard, D. (2007). How to Measure Anything: Finding the Value of Intangibles in Business, John Wiley & Sons.

    Johnsson, M.; Lindblom, H. & Platan, P. (2002). Behavioral Finance and Change of Investor Behavior During and after The Speculative at The end of The 1990s, Schoole of Economice and Management.

    Umutlu, M. (2010). Firm leverage and investment decisions in an emerging market, Quality & Quantity, 44(5), pp. 1005-1013.

    Merilkas, A. & Prasad, d.(2003). Factor influencing Greek investor behavior on the Athens Stock Exchange, Behavioral Research in Accounting, 14, pp. 129-158.

    Montier, J (2007). Behavioral Investing a Practitioners Guide to Applying Behavioural Finance, John Wiley & Sons.

     Nadikumana, L. (2000). Financial Determinants of Domestic Investment in Sub-saharan Africa, World Development, 282, pp. 381-400

    Nagy,R and Obenberger, R. W.(1994). Factors influencing investor behavior, Financial Analysts Journal, 50, pp. 63- 68.

    Ritter, R. Y.(2003).  Behavioral Finance , Pacific- Basin Finance Journal, pp. 429-437.

    Shefrin, H; Belotti, M.L (2006). The Role of Behavioral finance in Risk Management, Behavioral Finance and Compensation System, pp. 654-679.

    Verdi, R.(2006). Financial Reporting Quality and Investment Efficiency, M.I.T, Working paper, pp. 405–424.

    Zhu, N. (2003). Investor Behavior Differential Information and Asset Pricing, pp. 1-134.

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر متغیر های غیر مالی برون سازمانی بر جذب سرمایه افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار منطقه ای قم

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مدیریت MBA. چکیده : هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین شاخص حاکمیت شرکتی و سرمایه ی فکری بر عملکردشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. بر این اساس، پس از مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به سرمایه فکری و عملکرد و حاکمیت شرکتی، داده های مورد نیاز از جامعه آماری بین سالهای 1386 الی 1390 با استفاده از صورت های مالی شرکت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری پژوهش حاضر برای فراهم آوردن شواهدی در جهت روشن ساختن رابطه­ی بین کیفیت­ سود و نقدشوندگی سهام و همچنین ارزیابی تاثیر کیفیت سود بر نقدشوندگی سهام صورت پذیرفته است. در این پژوهش 96شرکت­ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 5ساله 1387-1392 (با یکسال تقدم)به عنوان جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته است. متغیر مستقل در این پژوهش کیفیت ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش مالي سال: بهمن 1391 چکيده: هدف تحقيق حاضر بررسي تاثير قراردادآتي بر ريسک سرمايه گذاري دربورس اوراق بهادارتهران بوده اس

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) چکیده: بین المللی شدن تجارت در بازارهای جهانی نمود زیادی یافته است. در بازارهای جهانی امروز شرکت هایی که به صادرات روی می آورند بسیار زیاد است، زیرا بازارهای محلی برای شرکت ها و تولید کنندگان اشباع شده است. بحث تجارت خارجی یکی از مهم ترین مباحث در توسعه اقتصادی کشور است. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر مشوق های صادراتی دولت بر عملکرد ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش مالی چکیده: پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر، باعث تحول عظیمی در همه جنبه‌های زندگی بشر و منجر به حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور شده‌ است. با گسترش شرکت‌ها و تئوری نمایندگی، موضوع حاکمیت شرکتی به یکی از جنبه‌های اساسی تجارت تبدیل شده که روز به روز توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. یکی از روش‌های حاکمیت شرکتی تعیین نوع ساختار مالکیت و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی] چکیده بر طبق تئوری رفتار برنامه­ریزی­شده آیژن، فرض می­شود تمایلات رفتاری انسان تحت تاثیر برخی از عوامل شناختی منجر به تغییر رفتار فرد ­شود. در این تحقیق تاثیر چندین عامل را بر روی تمایلات بلندمدت و کوتاه­مدت سرمایه­گذاری با توجه به ابعاد پنج­گانه شخصیت مورد بررسی قرار می­گیرد. جامعه تحقیق شامل تمام ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: حسابداری چکیده سود یکی از اقلام مورد توجه سرمایه گذاران می باشد و مبنای بسیاری از تصمیم گیری های مهم اقتصادی به شمار می رود. سود دارای دو جز نقدی و تعهدی می باشد، از طرفی اقلام تعهدی سود دارای دو بخش عادی و غیر عادی می باشد. برخی شواهد نشان دهنده این واقعیت اند که سرمایه گذاران در درک اطلاعات مربوط به اقلام تعهدی با مشکلات عدیده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد) (M.A رشته تحصیلی: مدیریت دولتی(گرایش مالی) چکیده: امروزه دانش به عنوان مهم‌ترین سرمایه، جایگزین سرمایه‌ های مادی به ویژه در محیط رقابتی و فناوری ‌‌شده ‌است. لذا مفهوم سرمایه فکری کاربردی مهم و گسترده یافته ‌است. سرمایه فکری در مشتریان، فرایندها، اطلاعات، علامت تجاری، منابع انسانی و سیستم‌ های سازمان متجلی می‌شود و نقش فزاینده‌ای در خلق ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه ی کارشناسی ارشد رشته: حسابداری گرایش: حسابداری اطلاعات سودها مبناهایی اساسی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران هستند. در سالهای اخیر ، بدلیل یک سری تقلب های قابل ملاحظه در حسابداری ، موضوع مدیریت سودها توجه بسیاری از دانشگاهیان و دست اندرکاران را به خود جلب کرده است.با این حال ، تمرکز اغلب مطالعات به چگونگی ارزیابی مدیریت سودها ، عوامل تأثیر گذار بر ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مهندسي سيستم‌هاي اقتصادي- اجتماعي گرايش برنامه‌ ريزي سيستم‌ هاي اقتصادي    بهمن ماه 1393 چکيده: با توجه به اهميت بازارهاي مالي و از

ثبت سفارش