پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه

word 1 MB 31236 111
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد رشته

    مدیریت مالی

    چکیده:

    همراه با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به پیوند همه جانبه زندگی انسان با فن آوری های ارتباطاتی و خصوصاً اینترنت، سیستم بانکداری در تمامی کشورها در قرن اخیر دچار تغییر و تحولاتی بوده است. تمامی این تلاشها در جهت کاهش هزینه سرمایه و هزینه فرصت از دست رفته و افزایش کارایی سرمایه گذاری های انجام شده بوده است. در این راستا مدیریت نقدینگی وجوه اخذ شده از درجه اهمیت بالایی برخوردار می گردد. در این تحقیق به دنبال اثبات این فرض بودیم که روند تغییرات تجهیزات الکترونیکی در بانک رفاه ایران تاثیر مستقیمی بر ارتقای مدیریت نقدینگی در بانک رفاه داشته است . در همین راستا پس از شناسایی عوامل موثر بر نقدینگی بانک در بانک رفاه ایران، روند تغییرات آنها در بازه زمانی سال 1384 تا 1392 مورد بررسی قرار گرفت. سپس با استفاده از نرم فزار آماری IBM SPSS Statistics 19  تاثیر هر یک بر روی متغیر های شاخص نقدینگی مورد آزمون قرار گرفت. به این منظور 38 آزمون فرعی انجام شد و در نهایت این نتیجه حاصل شد که تاثیر متغیرهای مستغل بر متغیر وابسته فرضیه اصلی، کمتر از 50% بوده است.

     

    کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیک، کنترل نقدینگی، بانک رفاه، پول الکترونیک

     

     

    1

    فصل اول: کلیات تحقیق

     

    1-1.تعریف مسئله

    درسال های اخیر، روند رو به رشد استفاده از ابزارهای نوین پرداخت الکترونیک درسیستم بانکی کشور قابل توجه بوده است، حال آنکه در طی این مدت رشد نقدینگی در اقتصاد ایران به شدت افزایش یافته است و لذا این گمان می رود که رابطه ای میان استفاده از ابزارهای نوین پرداخت الکترونیک و رشد نقدینگی وجود داشته باشد از این رو هدف این پایان ­نامه تاثیر بهره گیری از ابزارهای نوین پرداخت الکترونیکی (خودپرداز،پایانه فروش وپایانه شعب) برمدیریت نقدینگی در بانک رفاه ایران با استفاده از داده های ماهانه دردوره پنج­ساله 1386  تا 1390 می باشد.

    1-2.اهمیت و ضرورت تحقیق

    از ویژگی های قرن حاضر، توسعه ی اعجاب آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و بکارگیری آن برای افزایش سرعت و کیفیت در ارائه­ی خدمات می باشد.کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری از مباحث استراتژیک برای سازمان های خدماتی به شمار می روند. ارائه ی خدمات با کیفیت بالا برای بقاء و سودآوری سازمان ها ضروری است. نیاز به درک و ارتقاء کیفیت خدمات با توجه به مزایایی که ارائه ی خدمات با کیفیت بالا همچون حفظ مشتری، وفاداری مشتری، جذب مشتریان جدید، ایجاد رضایتمندی پایدار در مشتری و غیره برای سازمان دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای رقابتی امروز ارائه ی خدمات با کیفیت بالا یک ضرورت برای سازمان های خدماتی به-خصوص بانک ها می باشد. در سال های اخیر صنعت بانکداری به دلیل تغییر و تحولات عمده ای که در زمینه های فناوری و توسعه ی ارتباطات به وجود آمده، تغییرات چشمگیری داشته است. گسترش ارتباطات الکترونیکی و دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه­ی جهانی اینترنت، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فرآهم نموده است.

    این امر موجب افزایش رقابت در صنعت بانکداری شده و ارائه­ی خدمات بانکداری الکترونیکی را به همراه داشته است.

    پایه پولی که از مجموع کل پول نقد در دست مردم وبانکها و سپرده های بانکها نزد بانک مرکزی تشکیل می شود با توجه به تغییرات ضریب فزاینده پولی، حجم نقدینگی در اقتصاد را مشخص می کند. از این رو متناسب با افزایش یا کاهش این ضریب، توان بانکها در اعطای تسهیلات تغییر می کند.

    بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی ضریب فزاینده پولی در آذر ماه 1388 نسبت به اسفند ماه 1387با افزایش 89/0 واحد درصدی از 52/3 درصد به 41/4 درصد افزایش نشان می دهد. این افزایش منجر به افزایش 27هزارو56میلیارد تومانی در حجم نقدینگی شده است.

    حجم نقدینگی در این دوره از 190هزار و 137میلیارد تومان به 217هزارو192میلیارد تومان افزایش نشان می دهد.

    بر این اساس توان وام دهی جدید بانک ها در این دوره ، با توجه به افزایش ضریب فزاینده پولی و کسر ذخایر قانونی بانکها نزد بانک مرکزی رقمی بالغ بر 18هزار و 866 میلیارد تومان را در برگرفت .افزایش فوق در توان عرضه پول توسط بانکها در حالی صورت گرفته است که در طی این مدت با کاهش 8/8 درصدی پایه پولی روبرو بوده ایم.

    از جمله علل افزایش ضریب فزاینده در 9ماهه نخست سال 1388می توان به کاهش نسبت پول نقد به سپرده مردم اشاره کرد.

    این نسبت ارجحیت مردم را در مورد نگهداری درصدی از پول بصورت نقد ، و در مقابل درصدی که به صورت سپرده دیداری نزد بانکها نگهداری می کنند را نشان می دهد.

    بر اساس آمار بانک مرکزی نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به سپرده های دیداری در طی اسفند ماه 1387تا پایان آذر ماه 1388از 9/42 درصد به 7/38 درصد کاهش نشان می دهد . این کاهش دلیلی است بر افزایش تمایل مردم در نگهداری پول نقد خود به صورت سپرده های دیداری نزد بانکها.

    با توجه به اینکه برابر سیاست های پولی بانک مرکزی نرخ ذخیره قانونی بانکها درسال 1388مطابق با سال 1387در نظر گرفته شده و پایه پولی نیز در این دوره کاهش نشان می دهد. بنابراین تنها علت افزایش در ضریب تکاثری، حجم نقدینگی و توان انبساطی بانکها در پرداخت تسهیلات (خلق پول جدید) در این دروه را می توان به افزایش ارجحیت مردم در نگهداری پول نقد خود به صورت سپرده های دیداری عنوان کرد. در این راستا کنترل نقدینگی بانکها به عنوان موضوعی که تاثیر مستقیمی بر خطر ورشکستگی بانکها از یک طرف و کاهش میزان سوددهی آنها در شرایطی که بانکهای رقیب از مدیریت نقدینگی بهتری بهره گرفته اند، از اهمیتی قابل توجه بهره مند می گردد. (اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، 1391)

    1-3.اهداف تحقیق

    هدف کلی : در این تحقیق به دنبال این هستیم که نشان دهیم گسترش بانکداری الکترونیک و توسعه ابزارهای استفاده از این سیستم­ها (خودپرداز، پایانه فروش, اینترنت و پایانه شعب) چه تاثیری بر مدیریت نقدینگی در بانک رفاه داشته است.

    اهداف جزئی : بررسی وضعیت موجود و تاثیر اقدامات صورت گرفته در گذشته بر مدیریت حاکم بر نقدینگی بانک رفاه

    ارائه راهکارهای بهینه سازی بهره­گیری از سیستم­های الکترونیکی در جهت افزایش کارایی نقدینگی در بانک رفاه

    تشخیص روند آینده نگر و پیش بینی مسیر راه آینده با توجه به وضع موجود در بانک رفاه

    1-4.سؤال های تحقیق

    سوالات اصلی:

    آیا ابزارهای بانکداری الکترونیکی تاثیری بر مدیریت نقدینگی در بانک رفاه داشته است؟

    پیشرفت کمی و کیفی ابزارهای بانکداری الکترونیک تا چه حدی در مدیریت صحیح منابع و مصارف بانک رفاه، کنترل هزینه ها و به تبع آن افزایش سودآوری تاثیر داشته است؟

    سوالات فرعی:

    روند تغییرات ابزارهای الکترونیک(کارتها، خودپرداز، پایانه فروش، پایانه شعب و ...) چگونه بوده است.

    تراکنش های ریالی صورت گرفته توسط هر یک از این ابزارها چگونه بوده است.

    کارمزدهای رد و بدل شده و وامهای دریافتی و پرداختی با بانک مرکزی و سایر بانکها به چه نحو بوده است.

    تغییرات بدهکاری و بستانکاری شعب در دوره مورد بررسی چگونه بوده است.

    روند تغییرات نقدینگی و حجم دارایی کل شعب در دوره مورد بررسی چگونه بوده است.

    1-5.متغیرهای تحقیق

    متغیر مستقل: بانکداری الکترونیک و تاکیداً حجم ریالی تراکنش های صورت گرفته و اجزای آن (خودپرداز، پایانه فروش، تلفن­بانک، موبایل­بانک، SMSبانک، اینترنت و پایانه شعب)

    متغیر وابسته: تغییرات مدیریت نقدینگی در بانک رفاه کارگران ایران. در اینجا نقدینگی به صورت مبلغ باقیمانده در پایان روز در صندوق بانک می باشد که هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد. طبق تعاریف متداول بانکی، حجم دارایی نقد در بانک رفاه در پایان روز عبارت است از مجموع 6 مورد به شرح؛ 1-صندوق، 2- ایران چک بانک مرکزی، 3- سپرده قرض الحسنه جاری نزدبانک مرکزی، 4- سپرده قرض الحسنه جاری نزد بانکهای دولتی/ حساب بانک، 5- سپرده مدتدار نزد بانکهای داخلی-ریالی و 6- تسهیلات اعطایی به بانکها، می باشد. بدهی بانک نیز از تجمیع 3 مورد؛ 1- سپرده  قرض الحسنه جاری بانکها نزد بانک، 2- سپرده دریافتی از بانک مرکزی، و 3- تسهیلات دریافتی از بانکهای داخلی به دست می آید. حاصل اختلاف دارایی نقد منهای بدهی بانک در هر روز، حجم نقدینگی بانک در پایان همان روز را به ما می دهد. که متغیر وابسته این تحقیق را شامل می شود.

    1-6.فرضیات تحقیق

    گسترش بانکداری الکترونیک، که در این تحقیق مبلغ کل تراکنش ریالی صورت گرفته در بازه  های زمانی مورد بررسی توسط هر یک از درگاه های الکترونیک (خودپرداز، پایانه فروش، تلفن­بانک، موبایل­بانک، SMSبانک، اینترنت و پایانه شعب) می باشد، تاثیر مثبتی بر مدیریت نقدینگی در بانک رفاه داشته است. از طرفی می توان رشد تعدادی هر یک از این ابزارها، همچنین تعداد تراکنشهای صورت گرفته در بازه زمانی را نیز توسط هر یک از این ابزارها مورد بررسی قرار داد.

    فرضیه اصلی: بین گسترش بانکداری الکترونیک و توسعه ابزارهای استفاده از این سیستم­ها (خودپرداز، پایانه فروش، تلفن­بانک، موبایل­بانک، SMSبانک، اینترنت و پایانه شعب) و مدیریت نقدینگی در بانک رفاه رابطه قوی، مستقیم و معنی­داری وجود دارد.

    فرضیه های پژوهشی: به دلیل کلان بودن فرضیه اصلی تحقیق، به منظور تحقیق درستی آن، به ناچار فرضیه اصلی را به 38 فرضیه پژوهشی قابل اندازه گیری تبدیل نمودیم. در ادامه و در فصل 4 این تحقیق، این فرضیات را مورد آزمون قرار خواهیم داد و در فصل 5 نیز با توجه به نتایج به دست آمده از این آزمون ها به بررسی درستی فرضیه اصلی خواهیم پرداخت. این فرضیات فرعی عبارتند از؛

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی کارتهای الکترونیک و مبلغ تراکنش از طریق درگاه های الکترونیکی:

    بین تغییرات تعدادی کارتهای الکترونیکی کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در دستگاه های ATM کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی کارتهای الکترونیکی کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در دستگاه های POS کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تعدادی کارتهای الکترونیکی کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در پایانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی کارتهای الکترونیکی کل کشور و تغییرات تعدادی کارتهای الکترونیکی کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی درگاه های الکترونیکی و مبلغ تراکنش انجام شده در هر یک از آنها:

    بین تغییرات تعدادی دستگاه های ATM کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در دستگاه های ATM کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی دستگاه های POS کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در دستگاه های POS کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی پایانه شعب کل کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در پایانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی ATM،POS و پایانه­شعب کل­کشور و مبلغ تراکنش انجام شده در پایانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی درگاه ها و کارت الکترونیکی و نقدینگی شعب کل کشور:

    بین تغییرات تعدادی کارتهای­الکترونیکی کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی دستگاه­های ATM کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی دستگاه­های POS کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی پایانه شعب کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعدادی کل ابزارها و کارت کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات مبلغ تراکنش ریالی درگاه های الکترونیکی و نقدینگی شعب کل کشور:

    بین مبلغ تراکنش انجام شده از طریق دستگاه های ATM کل کشور، در بانک رفاه ایران، و نقدینگی شعب کل کشور رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین مبلغ تراکنش انجام شده از طریق دستگاه های POS کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین مبلغ تراکنش انجام شده از طریق پایانه شعب کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین مبلغ تراکنش انجام شده از طریق مجموع درگاه های الکترونیک کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین مبلغ تراکنش از طریق ATM،POSو پایانه شعب کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات مشتریان حساب های الکترونیکی و نقدینگی شعب کل کشور:

    بین تغییرات تعداد­مشتریان حساب همراه کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان تلفن بانک کل کشور و نقدینگی شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان اینترنت­بانک کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد­مشتریان حساب های الکترونیکی کل­کشور و نقدینگی شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    VI.فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی مشتریان حساب های الکترونیک و نقد درخواستی روزانه شعب:

    بین تغییرات تعداد مشتریان حساب همراه کل کشور و میزان نقد درخواستی روزانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان تلفن بانک کل کشور و میزان نقد درخواستی روزانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان اینترنت بانک کل کشور و میزان نقد درخواستی روزانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان حساب های الکترونیکی کل کشور و میزان نقد درخواستی روزانه شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی مشتریان حساب های الکترونیک و مبلغ حواله شده به اداره امور شعب:

    بین تغییرات تعداد مشتریان حساب همراه کل کشور و مبلغ حواله شده اداره امور خزانه به امور شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان تلفن بانک کل کشور و مبلغ حواله شده اداره امور خزانه به امور شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان اینترنت بانک کل کشور و مبلغ حواله شده اداره امور خزانه به امور شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان کل حسابهای الکترونیکی کل کشور و مبلغ حواله شده اداره امور خزانه به امور شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه غیرمستقیم و معنادار وجود دارد.

    فرضیات مربوط به ارتباط تغییرات تعدادی مشتریان حساب های الکترونیک و موجودی نقد پایان روز شعب:

    بین تغییرات تعداد مشتریان حساب همراه کل کشور و موجودی نقد پایان روز شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد­مشتریان تلفن­بانک کل­کشور و موجودی نقد پایان روز شعب کل­کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد مشتریان تلفن بانک کل کشور و موجودی نقد پایان روز شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

    بین تغییرات تعداد کل مشتریان حساب های الکترونیکی کل کشور و موجودی نقد پایان روز شعب کل کشور، در بانک رفاه ایران، رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.

     

    Abstract:

    Along with the advancement of technology and Given the widespread transplantation of human life and communication technologies and Especially the Internet, banking system in the last century have been changes. All these efforts was to reduce the cost of capital and cost of the lost Opportunity and to Increase Efficiency of investments. In this regard, Cash management is an important aspect of getting this. In this study, Following the proof we assume that the electronic changes in the welfare of Iran's Refah Bank has had a direct impact on enhancing liquidity management. In this regard, After identification Factors affecting the welfare of bank liquidity, we examined the changes in the period 1384 to 1392 .  and then bu using Statistical Software IBM SPSS Statistics 19  The effect of each variable on the liquidity index was tested. This study was conducted in 38 sub-tests and Finally the conclusion was that The main theory of real

     

    Keywords: electronic banking, cash management, Refah bank, Electronic money

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

    1-1.      تعریف مسئله. 1

    1-2.      اهمیت و ضرورت تحقیق.. 1

    1-3.      اهداف تحقیق.. 3

    1-4.      سؤال های تحقیق.. 3

    1-5.      متغیرهای تحقیق.. 3

    1-6.      فرضیات تحقیق.. 4

    1-7.      تعاریف واژه های کلیدی تحقیق.. 6

    1-8.      روش شناسی تحقیق.. 7

    1-9.      جامعه آماری.. 7

    1-10.    روش نمونه گیری.. 7

    1-11.    روش تحلیل داده ها 7

    1-12.    خلاصه فصل اول.. 7

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 8

    2-1.      مقدمه. 8

    2-2.      پیشینه تحقیق.. 9

    2-3.      تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان.. 10

    2-4.      تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران.. 11

    2-5.      معرفی بانکداری الکترونیک... 12

    2-6.      جایگاه اینترنت در نظام بانکی.. 13

    2-7.      پول الکترونیکی چیست ؟ 14

    2-8.      پیامدهای اقتصادی گسترش استفاده از پول الکترونیکی‌ 16

    2-9.      اجزای بانکداری الکترونیک در ایران.. 17

    2-10.    کارت اعتباری.. 18

    2-11.    POS. 24

    2-12.    ATM.. 25

    2-13.    موبایل بانک... 26

    2-14.    اس ام اس(SMS) بانک... 27

    2-15.    مدیریت نقدینگی در بانکها 28

    2-16.    بررسی میزان استفاده از بانکداری اینترنتی در ایران.. 32

    2-17.    ده سال بانکداری الکترونیک به روایت آمار 34

    2-18.    بانک رفاه کارگران ایران.. 43

    2-19.    خلاصه فصل دوم. 49

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 50

    3-1.      مقدمه. 50

    3-2.      متغیرها 50

    3-3.      فرضیات تحقیق.. 52

    3-4.      نرم افزار تحلیل آماری SPSS. 55

    3-5.      تحلیل خروجی نرمافزار SPSS. 55

    3-6.      خلاصه فصل سوم. 58

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 59

    4-1.      مقدمه. 59

    4-2.      بیان نتایج.. 59

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 99

    5-1.      مقدمه. 99

    5-2.      خلاصه. 99

    5-3.      محدودیت های تحقیق.. 100

    5-4.      نتیجه گیری.. 100

    5-5.      پیشنهادات مبتنی بر تحقیق.. 102

    5-6.      پیشنهادات برای تحقیقات آینده 103

    منابع فارسی.. 104

    منابع اینترنتی.. 105

     

     

     

     

    منبع:

    منابع فارسی

    1.        اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(1389). گزارش اقتصادی و ترازنامه سال های 1370 تا 1388. مصوب مجمع عمومی(1391).

    2.        اردکانی، سعید؛ باقرزاده، محمد. (1388). نقش خدمات نوین بانکی در جذب مشتران جدید- مطالعه موردی: دستگاههای پایانه فروش(pos). تهران: کتاب اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

    3.        جبارزاده، عیسی. (1391). چارچوب ارتقاء امنیت سیستم بانکداری الکترنیک بر مبنای رفتار مشتریان بانک مبتنی بر مدل پذیرش تکنولولوژی- مطالعه موردی بانک ملت، پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبائی.

    4.        جنیدی، لعیا. (1387). نگاهی به بانکداری از طریق دستگاههای تلفن همراه. نشریه بانک ملی ایران، شماره 142.

    5.        حسینی، مژگان. (1379). چشم­انداز بانکداری الکترونیک در ایران-قدم های بلند و استوار. کتاب مقالات اولین همایش بانکداری الکترونیکی، ص 152-139.

    6.        حبیب­پور، کرم، صفری، رضا. (1388). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی، چاپ دوم. تهران: نشریه لویه.

    7.        دژپسند، فرهاد؛ سلطانی، پ. (1384). نقش بانکداری الکترونیکی در توسعه و تجارت الکترونیکی ایران. کنفرانس سالیانه سیاستهای پولی و ارزی، چاپ اول، ص 29.

    8.        سلطانی، شاهرخ. (1383). کیوسک خودپرداز. تهران: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

    9.        سید جوادین، سید رضا؛ سقطچی، مریم. (1385). بانکداری الکترونیک و سیر تحول آن در ایران. تهران: ماهنامه تدبیر، شماره 170.

    10.    سورین، ورنرجی؛ دبایر تانکارد، جیمز. (1381). نظریه های ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران، ص 32 و 312.

    11.    شریفی، محسن؛ آیت، ناصر. (1379). بررسی موانع استفاده از پول الکترونیکی. کتاب مقالات اولین همایش بانکداری الکترونیکی، ص 96-87

    12.    فکور ثقیه، امیرمحمد. (1388)بانکداری الکترونیک از تئوری تا عمل. مشهد: نشر ترانه.

    13.    کوارویی، محمدمهدی. (1385). عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان. پایان­نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبائی.

    14.    مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری- اداره مطالعات و مقررات بانکی. (1384)، رویه های موثر مدیریت نقدینگی بانک ها ، انتشارات کمیته نظارت بر بانکداری.

    15.    میرزایی سرو کلایی، رحمت؛ الوندی، نغمه. (1387). ضرورت بانکداری الکترونیک در شهر الکترونیک. مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران، شماره 5.

    16.    مومنی، منصور؛ فعال قومی، علی. (1378). تحلیل های آماری با استفاده از SPSS. تهران، نشر کتاب نو.

                                              

     

    17.    ناظمی، شمس­الدین؛ میرابی، علی. (1388). چالش ها و موانع فراروی بانکداری نوین در ایران. تهران: کتاب اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

    18.    ناظمی، شمس­الدین؛ مرتضوی، سعید؛ راحتی، تکتم. (1384). نقش شیوه های نوین ارائه خدمات بانکی در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی- مطالعه موردی بانک های سپه شهر مشهد. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، شماره 19، ص 122-97.

     

    منابع اینترنتی

    19.    بختیاری، حسن. (1388). روش های موثر در مدیریت نقدینگی بانکها (نوشته وبلاگ)، بازیابی شده در 3 مرداد 1392 از

    http://www.modiryar.com/index-management/business/banking/2098-1388-04-25-13-46-50.html

    20.    پازوکی، محمدرضا؛ امیرخانی، پاتریس. (1390). تاثیر کاربرد ابزارهای نوین پرداخت الکترونیک بر نقدینگی در اقتصاد ایران (نوشته وبلاگ)، بازیابی شده در 5 مرداد 1392 از

    http://ebinews.com/news/21930/تاثیر-کاربرد-ابزارهای-نوین-پرداخت-الکترونیکبر-نقدینگی-دراقتصادایران

    21.    وبسایت بانک رفاه کارگران ایران، (1392). بانک رفاه کارگران ایران در یک نگاه (نوشته وبلاگ)، بازیابی شده در 5 مرداد 1392 از

    http://www.refah-bank.ir/portal/tab-186/index.aspx

    22.    وبسایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران-اداره نظام های پرداخت. (1391). جداول داده­ای (فایل پیوستی)، بازیابی شده در 7 اردیبهشت 1393 از

    http://www.cbi.ir/simplelist/2546.aspx

    23.    وبسایت دانشنامه ویکیپدیا، (1392). بانکداری الکترونیک در ایران (نوشته وبلاگ)، بازیابی شده در 3 مرداد 1392 از

    http://www.fa.wikipedia.org/wiki/بانکداری_الکترونیک_در_ایران‎

    24.    وبسایت دانشنامه ویکیپدیا، (1392). بانکداری الکترونیک در جهان (نوشته وبلاگ)، بازیابی شده در 3 مرداد 1392 از

    http://www.fa.wikipedia.org/wiki/بانکداری_الکترونیک‎

    25.     وبسایت خبرگزاری ویوا. (1390). آخرین آمار از بانکداری الکترونیک ایران (اخبار)، بازیابی شده در 27 تیر 1392 از

    http://www.vivannews.ir/Pages/News-9987.aspx

     

     


موضوع پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, نمونه پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, جستجوی پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, فایل Word پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, دانلود پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, فایل PDF پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, پروژه درباره پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیک و کنترل نقدینگی در بانک رفاه

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته­ مهندسی مالی این مطالعه از تابع هزینه ترانسلوگ برای برآورد سطوح بهره‌وری هزینه‌ی بانک‌های خصوصی در حال کار در ایران استفاده می‌کند. هم‌چنین این سطوح بهره‌وری، به منظور فراهم‌نمودن درک جزئی از وضعیت مالی‌شان برای توجیه موقعیت حاضر آن‌ها، تحت شاخص‌های کملز[1] تحلیل می‌شوند. نتایج حاصل از یافته های تحقیق این مطالعه با به کار بردن آن روی مدل ترانسلوگ[2] ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی چکیده با توسعه روز افزون تکنولوژی و صنعتی شدن کشورها، مدیران بانک ها سعی بر افزایش خدمات نوین بانکداری دارند که متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا از امتیاز ویژه ای جهت جذب سپرده های مشتریان برخوردار است. هدف تحقیق حاضر بررسی اثرات بکارگیری ابزارهای بانکداری الکترونیک بر عملکرد مالی بانک مسکن می باشد. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی گرایش مالی چکیده : از آنجا که عوامل متعددی وجود دارند که در موفقیت موسسات مالی و خدماتی از جمله بانکها نقش تعیین کننده ای دارند و جذب منابع ، سپرده ها و مشتریان از اصلی ترین و مهمترین مسئله هایی است که یک نظام بانکی با آن مواجه می باشد ، لذا هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب مشتریان شعب ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده محققان بر این باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آیند، دلیل پیدایش این عصر، فناوری های جدیدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات )فاوا( شناخته می شوند با ظهور این فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و ...

  فصل يک کليات پژوهش 1 مقدمه در سراسر جهان، صنعت بانکداري يکي ارکان بسيار مهم اقتصاد هر کشور به شمار مي رود و به دليل ارائه خدمات متنوع مالي و اعتباري، نقش تعيين کننده اي را درتوسعه

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مديريت «M.A.» گرايش: مالي زمستان 1391   چکيده     هدف پژوهش حاضر، تبيين رابطه­ي بين شايستگي­هاي رهبري

پايان نامه مدرک کارشناسي ارشد رشته علوم اقتصادي سال تحصيلي 94-1393   فصل اول   کليات پژوهش مقدمه امروزه در بسياري از کشورها مخصوصا در کشورهاي در حال توسعه در کنار اقتصا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده این تحقیق در صدد بود تا به چند سئوال مهم در موضوع استانداردهای جدید بین المللی نقدینگی پاسخ هایی را ارائه دهد. اولاً در حالی که نسبت های ریسک نقدینگی جدید روش شناسی های اضافی نسبت پوششی و خالص دارایی های نقدی را می سازد، اجزا و مفروضاتی را فراهم می آورد که آنها بطور کلی مورد آزمون قرار نگرفته اند. ثانیاً، از آنجا ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین‌الملل چکیده با گسترش استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، جهان شاهد تحول عظیمی است که از آن تحت عنوان عصر اطلاعات یاد می‌شود. صنعت بانکداری نیز تحت تأثیر این تغییرات تحول شگرفی را تجربه می‌کند. بدیهی است در صورت عدم استقبال مشتریان از سیستمهای بانکداری الکترونیک ارائه اینگونه خدمات با شکست ...

ثبت سفارش