پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران

word 2 MB 31252 119
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی

     پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت و منابع انسانی 

    چکیده

    سرمایه اجتماعی جمع بالقوه و بالفعلی است که نتیجه مالکیت شبکه ­ی بادوامی از روابط نهادینه شده بین افراد و عضویت در یک گروه برای دستیابی به منابع آن گروه است. امروزه مفهوم سرمایه اجتماعی به لحاظ تاثیراتی که بر بهبود عملکرد سازمانی دارد به مقوله­ای مهم و مورد توجه در سازمان­ها تبدیل شده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر بهبود سرمایه اجتماعی در سازمان­های پلیس می­باشد که برای این منظور چهار عامل به عنوان پنج فرضیه تحقیق تبیین گردید. این چهار عامل عبارت بودند از: توانمندی پلیس؛ تبلیغات پلیس؛ اقتدار پلیس و پلیس دانش بنیان؛ عملکرد پلیس .

    این تحقیق از نوع کاربردی بوده که به روش توصیفی پیمایشی به انجام می­رسد.  جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان فاتب می‌باشند که از میان آ­ن­ها تعداد 400 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی جمع آوری داده­ها،  اطلاعات مورد نیاز را گردآوری گردید. سپس داده­های جمع­آوری شده از طریق روش همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می­دهد از میان فرضیات تحقیق هر 5 فرضیه مورد پذیرش قرار گرفت. و رابطه معناداری میان توانمندی پلیس؛ تبلیغات پلیس؛ اقتدار پلیس و پلیس دانش بنیان و بهبود سرمایه اجتماعی گزارش گردید.

    واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، توانمندی پلیس، تبلیغات پلیس،  اقتدار پلیس، پلیس دانش بنیان.

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه

       سرمایه اجتماعی را باید از جمله موضوعات مهمی ارزیابی نمود که پس از طرح در حوزه مطالعات اقتصادی در مدت زمان اندکی به سایر حوزه­های نیز راه یافته است.  به گونه­ای که امروزه این موضوع به بحث مستقلی تبدیل شده که کارشناسان خاص خود را دارد  سرمایه اجتماعی مجموعه معینی از ارزش­ها و هنجارهای غیر رسمی و رسمی است که اعضای گروه یا شهروندان با سازمان ها و نهادهای جامعه از طریق همکاری، اعتبار و اعتمادشان نسبت به فعالیت­های یکدیگر بدست می­آید؛ به عبارت دیگر سرمایه اجتماعی پدیده­ای است که حاصل تأثیر نهادهای اجتماعی، روابط انسانی و هنجارها بر روی کمیت و کیفیت تعاملات اجتماعی می­باشد  سرمایه اجتماعی گاهی اوقات دارایی فرد به شمار می­آید  در آن صورت به شبکه­های اجتماعی گسترده و منابع قابل دسترس برای فرد تأکید می­گردد، و در مواردی دیگر به کیفیت این روابط در قالب هنجارهای اعتماد و همیاری پرداخته می­شود. در این جا سرمایه اجتماعی دارایی جمع قلمداد می­گردد. ( توسلی و همکاران، 1384 ) .

    در دو دهه اخیر سرمایه اجتماعی[1] به مثابه یک دارایی نامشهود سازمانی مورد توجه علاقمندان به مباحث سازمان و مدیریت سازمانی قرار گرفته است، این پدیده به عنوان یک سازه ضرورتمند، سودآور و مفید در درک روابط اجتماعی میان سازمان و شهروندان در موقعیت های گوناگون نقش بسیار مؤثری می­تواند ایفاءکند. این پدیده بر اساس عرف، سنن، هنجارها، و نهادهایی که در بستری از روابط اجتماعی بین سازمان ها و شهروندان به صورت رسمی و غیر رسمی در طول نسل ها شکل گرفته و موجب اعمال نوعی نظارت و کنترل اجتماعی[2] بر مبنای ساختار جامعه پذیری شده است، بنا گردیده است ( شربتیان ، 1390 ). روشن است که یکی از مهمترین کشش­ها و تمایلات انسان در زندگی طبیعی, تلاش در جهت دست یافتن به "امنیت پایدار"[3] است. چنین کششی در واقع با جوهر هستی انسان پیوندی ناگسستنی دارد بطوریکه حفظ ذات و صیانت نفس از اساسی ترین میل­های انسان در حیات طبیعی او محسوب می­شود. در این ارتباط به منظور برآورده­سازی این نیاز و دیگر نیازهای زیستی انسان­ها ناگزیر به ورود در مناسبات گوناگون اجتماعی نسبت به یکدیگر هستند. این مناسبات به تدریج مقدمات تشکیل یافتن یک "جامعه انسان" را فراهم می­دارند(روشندل، 1374 : 3) . امروزه در تمامی جوامع مدنی نیروی "پلیس"[4] ، به عنوان یک سازمان ساختار یافته، نیروی برقرار و تضمین کننده امنیت عمومی در سطح جامعه معرفی شده است و "مدیریت کارای"[5] سیستم امنیت عمومی جامعه به عنوان وظیفه اصلی آن تعریف گردیده است. در جامعه­ای که پلیس در نظم و امنیت اجتماعی پایدار آن جامعه سهم عمده و محوری خواهد داشت؛ و این مسأله نیز مهمترین عملکرد این سازمان را شکل می­دهد، تلاش بسیاری می­کند تا سطح همکاری درون سازمانی، بین سازمانی، برون سازمانی و بین المللی خود را از راه­های گوناگون ارتقاء دهد، و تقویت نماید( نعمتی، 1391 : 208) براین اساس، واقعیت مهم آن است که بقا و فنای هر سازمانی به تعامل موثر آن با محیط بستگی دارد و در این بین روشن است که سازمان پلیس نیز نمی­تواند که از این واقعیت مستثنی باشد (بوئد[6] ، 2009 ). در این ارتباط، سرمایه­های اجتماعی سازمان پلیس نقش بسزایی در جلب حمایت محیطی دارد و هر چقدر سازمان در محیط متلاطم و پویاتری حضور داشته باشد، اهمیت این عوامل نیز بیشتر خواهد بود ( تقوی حسینی، 1388).  

    به طور خلاصه این فصل به کلیات تحقیق می­پردازد و مبانی و مسیر تحقیق را مشخص می سازد. ابتدا  به بیان دقیق مساله و ضرورت تحقیق می پردازیم . این که در این تحقیق به دنبال یافتن پاسخ برای چه سوالاتی هستیم. در ادامه اهدافی که از انجام این تحقیق متصوریم، بیان خواهیم کرد. همچنین عناصر تحقیق که شامل فرضیات و سوالات تحقیق می­باشد، ارائه خواهد شد. پس از آن مشکلات احتمالی پیش روی فرایند تحقیق می­پردازیم و تاحدودی در مورد روش انجام تحقیق و روش های تجزیه تحلیل اطلاعات صحبت خواهیم نمود.

     

    1-2 بیان مساله

    با افزایش  دامنه  خطرات تهدید کننده، جرائم، و تخلفات، این موضوع نیز آشکار می گردد که برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه نمی­تواند به تنهایی توسط سازمان پلیس میسر گردد. همچنین، مستقل از این واقعیت که استفاده از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته می­تواند یاریگر پلیس باشد، وجود محدودیت­های گوناگون انسانی، دانشی، مالی، و تجهیزاتی؛ نیاز به بهره گیری از سایر روش­ها به ویژه مساعدت­های نهادهای مردمی و نیز از هم مهمتر نیاز به مشارکت پایدار افراد جامعه در حفظ امنیت خود و جامعه را بیش از پیش روشن تر می سازد.

     آمادگی افراد جامعه برای مشارکت پایدار با پلیس و همکاری آنان در تامین امنیت، به عوامل گوناگونی وابسته است که در این بین "میزان سرمایه های اجتماعی پلیس" از اهمیت ویژه ای برخوردار است(شایگان، 1390). چراکه سرمایه های اجتماعی منابعی اجتماعی – ساختاری هستند که به عنوان دارایی های سازمان ها محسوب می شوند و باعث تسهیل در کنش آنان با محیط پیرامون خود می گردد ( کلمن ، 1377 :  464 ) .  به نظر میرسد پلیس با داشتن سرمایه های اجتماعی -- که به نظر استون [7](2001)  سرمایه های اجتماعی در واقع شبکه ای از روابط اجتماعی هستند که توسط هنجارهایی از اعتماد و عمل متقابل ایجاد گردیده اند و به یک منفعت دوطرفه نیز منجر می گردند-- می تواند در ارتباطات سازمانی پلیس و نیز کنش متقابل با مردم موثر باشد.

    بر این اساس، تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه پلیس با منافع عمده ای چون ایجاد اعتماد و امنیت اجتماعی، مشارکت در فعالیت های خواسته شده پلیس از شهروندان، تقویت نظم اجتماعی[8]، افزایش کنترل اجتماعی، پایین آوردن نرخ جرم و جنایت، پاک سازی محلات و مناطق جرم خیز، افزایش نظارت بر عملکرد مأموران، تقویت دانایی محوری و دانش مدیریتی و... می تواند در جوامعی که به سمت مدنیت  حرکت می کنند؛ همراه باشد. حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی در تمام عرصه های سازمانی تلاشی ارزشمند محسوب می شود بطوریکه کارکردهای این پدیده می تواند منجر به کاهش سطح هزینه های تبادلی و ارتباطی پلیس با جامعه گردد (شربتیان ، 1390). بنابراین، به عبارت روشن تر، توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی پلیس می تواند نقش موثری را در افزایش عملکرد امنیت اجتماعی پلیس، شکل گیری امنیت پایدار[9] ،  و اعتماد جامعه به پلیس را ایفاء نماید.

    بر این اساس، می توان چنین نتیجه گیری نمود که تأکید بر اهمیت شایان توجه به سرمایه اجتماعی پلیس برای جامعه و سازمان پلیس، عوامل مؤثر بر افزایش میزان سرمایه اجتماعی را در کانون توجه قرار می دهد؛ و از آنجا که وجود ناامنی، تهدید آسیب های اجتماعی، عدم نظم و کنترل اجتماعی در جامعه منجر به خدشه بر کرامت انسانی، خروج از سرمایه­های اجتماعی و کاهش عزم ملی شهروندان برای بی­اعتمادی نسبت به فعالیت­های پلیس و عدم مشارکت همه جانبه و پایدار با پلیس خواهد شد، اهمیت پرداختن به این موضوع و تلاش در جهت یافتن عوامل مؤثر بر افزایش میزان سرمایه اجتماعی پلیس را دو چندان می نماید.

    بر این اساس، شناسایی عوامل موثر بر افزایش سرمایه های اجتماعی پلیس به عنوان چالش اصلی این مطالعه مطرح می شود بطوریکه پژوهشگر علاقمند است تا به جهت یافتن و ارائه مجموعه عواملی که بطور معنادار در ارتقای سطح کنونی سرمایه های اجتماعی پلیس موثر هستند مطالعه ای را به صورت علمی و عملی مدیریت نماید. 

     

    1-3 ضرورت انجام تحقیق

    ارتقاء سرمایه اجتماعی در حوزه عملکرد امنیت پلیس جامعه محور، از طریق راهبردها و توانمندی های مستمر و پایدار در تمام ابعاد می تواند بستر مناسبی برای نظارت، اعتماد، جامعه پذیری، جلوگیری از نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جهت حفظ نظم جامعه باشد. در جامعه ای که پلیس از طریق عملکرد امنیت اجتماعی پایدارش نقش محوری در آن جامعه داشته باشد، سرمایه اجتماعی آن با یک پیوند معنایی و رویکردی عملی روبرو است؛ این رویکرد  باید در قالب بسترسازی مشارکت شهروندان در حوزه امنیت اجتماعی، ایجاد نظم از سوی گروه های مدنی، اعتماد سازی، و... همراه باشد؛ تا بتواند در جهت تحقق اهداف سازمانی خود،گام اساسی بر دارد. تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه را باید تأثیر مختلف حوزه های زیر مجموعه سازمان پلیس هر جامعه در کنار استمرار روابط انسانی پلیس با شهروندان و نهادهای اجتماعی هر جامعه ای دانست. همچنین سرمایه اجتماعی در عملکرد امنیتی پلیس در جامعه شامل مجموعه ای از بایدها و نبایدهای است که همگی بر روی کمیت و کیفیت تعامل اجتماعی و عملکرد پلیس با شهروندان و نقش محوری آن  در جامعه  اثر گذار است.تجارب بدست آمده از فعالیت ها و عملکرد امنیت اجتماعی سازمان پلیس در هر جامعه ای بیانگر این است که مهمترین شاخص های سرمایه اجتماعی( اعتماد، انسجام، مشارکت) سازمان پلیس تا چه حد تأثیر قابل توجهی بر نظم، کنترل اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و نابهنجاری ها، پایین آمدن نرخ جرم و جنایت، انحراف اخلاقی، ترافیک، تقویت ارزش های ملی و بومی،میزان رضایت و همکاری شهروندان، توسعه جامعه، افزایش امنیت، اعتماد و ارتقاء دانش مدیریتی، دانایی محوری و ...گذاشته و یا خواهد گذاشت.

       با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی در افزایش عملکرد امنیت اجتماعی پلیس جامعه محور و با توجه به این که پاسخ پلیس به مردم، نقش اساسی در شکل گیری سرمایه اجتماعی، امنیت پایدار و اعتماد به پلیس را ایفاء می کند، پلیس می تواند با افزایش و بهبود سیستم پاسخگویی خود به شهروندان، به افزایش اعتماد شهروندان به پلیس کمک کند.

        5-10Abstract:

    Social capital is the sum of potential and actual ownership of durable networks of relationships established between ¬ join a group of people and resources to achieve the group. Today, the concept of social capital in terms of the effects on organizational performance is an important issue in the has become. The aim of this study was to investigate the factors influencing the improvement of social capital in organizations by police, which is designed for four to five research hypotheses were explained. The four factors were: the ability of the police, the police propaganda, police, police authority, knowledge base, the performance of the police.

    This study applied a descriptive survey to be carried out. Then  collected data - collected through correlation and regression analysis were used. The results show that the assumptions ¬ R every five hypotheses were accepted. And the relationship between police strength advertisements, Police, police, police authority and improving the knowledge base of social capital were reported.

    Keywords: Social capital, empowering police, publicity, police, police authority, police foundation of knowledge.

     

  • فهرست:

    چکیده. 1

    فصل اول. 2

    کلیات تحقیق.. 2

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 بیان مساله. 4

    1-3 ضرورت انجام تحقیق.. 6

    1-3-1 اهمیت پرداختن به موضوع سرمایه اجتماعی.. 7

    1-4 اهداف تحقیق.. 8

    1-4-1 هدف اصلی تحقیق.. 9

    1-4-2 اهداف فرعی.. 9

    1-4-3 اهداف کاربردی.. 9

    1 – 5 سوالات تحقیق.. 9

    الف) سوال اصلی.. 9

    ب) سوالات فرعی.. 10

    1-6 فرضیات تحقیق.. 10

    1-7 استفاده کنندگان از نتایج تحقیق.. 10

    1-8 کاربردهای تحقیق.. 11

    1-9 محدوده تحقیق.. 11

    1-9-1 محدوده مکانی.. 11

    1-9-2 محدوده زمانی.. 11

    1-9-3 محدود موضوعی.. 12

    1-10 خلاصه فصل.. 12

    فصل دوم. 13

    ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق.. 13

    2-1 مقدمه. 14

    2-2 مفهوم دارایی های نامشهود. 14

    2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی.. 17

    2-3-1 شکلگیری مفهوم سرمایه اجتماعی.. 17

    2-3-2 تعریف سرمایه اجتماعی.. 19

    2-3 نظریههای سرمایه اجتماعی.. 23

    2-3-1  نظریه پیوندهای ضعیف... 23

    2-3-2  نظریه شکاف ساختاری.. 24

    2-3-3  نظریه گوشال و ناهاپیت... 25

    4-3-4  نظریه سرمایه اجتماعی - اعتماد. 26

    2-3-5 نظریه منابع اجتماعی.. 27

    2-3-6 نظریه SCAT. 27

    2-4 مدل های سرمایه اجتماعی.. 28

    2-5 سرمایه اجتماعی و امنیت... 33

    2-6 سرمایه اجتماعی و  اقتدار پلیس.... 35

    2-6-1  منشاء و ویژگی‌های اقتدار. 36

    2-6-2 عوامل تاثیرگذار بر اقتدار پلیس.... 36

    2-7  سرمایه اجتماعی و توانمندی پلیس.... 38

    2-8 سرمایه اجتماعی و تبلیغات پلیس.... 38

    2-9 عملکرد پلیس و سرمایه اجتماعی.. 39

    2-10  پلیس دانش بنیان و سرمایه اجتماعی.. 40

    2-11 تفاوت سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی.. 40

    2-12 تفاوت سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی.. 43

    2-13 تفاوت سرمایه اجتماعی و سرمایه ساختاری/ سازمانی.. 44

    2-14 پیشینه تحقیق.. 46

    2-15خلاصه فصل.. 51

    فصل سوم. 52

    روششناسی تحقیق.. 52

    3-1 مقدمه. 53

    3-2  نوع تحقیق.. 53

    3-3 کاربردهای تحقیق.. 54

    3-4 محدوده تحقیق.. 54

    3-4-1 محدوده مکانی.. 54

    3-4-2 محدوده زمانی.. 54

    3-4-3 محدود موضوعی.. 55

    3-5 روش تحقیق.. 55

    3-6 تعریف مفاهیم کلیدی تحقیق.. 55

    3-7 مدل تحقیق.. 56

    3-8 جامعه آماری و حجم نمونه. 58

    3-9 روش گردآوری اطلاعات... 59

    3-01 تحلیل پرسشنامه. 59

    3-10-1 تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه. 60

    3- 10-2 پایایی (اعتمادپذیری) پرسشنامه. 61

    3-11 خلاصه فصل.. 62

    فصل چهارم. 63

    تجزیه تحلیل داده ها 63

    4-1مقدمه. 64

    4-2 تحلیل توصیفی دادهها 64

    4-3 تحلیل توصیفی.. 64

    4-4 بررسی پاسخگویان از لحاظ جنسیت... 66

    4-5 بررسی پاسخگویان از لحاظ تحصیلات... 67

    4-6 بررسی پاسخگویان از لحاظ سنی.. 68

    4-8 تجزیه و تحلیل پارامترهای تحقیق.. 69

    4-8-1 مولفههای مدل تحقیق.. 69

    4-9 روش تجزیه تحلیل استنباطی.. 71

    4-9-1 روند تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش به کمک آمار استنباطی.. 71

    4-9-2 بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها 71

    4-10 بررسی فرضیات از لحاظ وجود رابطه همبستگی معنادار. 78

    4- 11 آزمون رگرسیون خطی و لجستیک.... 81

    4-12 معادله رگرسیون چند متغیره. 89

    4-13 خلاصه فصل.. 92

    فصل پنجم.. 93

    نتیجه گیری و پیشنهادات... 93

    5-1 مقدمه. 94

    5-2 نتایج کلی.. 94

    5-2-1 توانمندی پلیس- سرمایه اجتماعی.. 95

    5-2-2 تبلیغات – سرمایه اجتماعی.. 96

    5-2-3 اقتدار پلیس- سرمایه اجتماعی.. 96

    5-2-4 عملکرد پلیس- سرمایه اجتماعی.. 97

    5-2-5 پلیس دانش بنیان – سرمایه اجتماعی.. 98

    5-4 محدودیت ها و مشکلات انجام تحقیق.. 98

    5-5  پیشنهادات کاربردی.. 99

    5-6  جنبه نوآوری تحقیق.. 99

    5-7 پیشنهادات برای انجام تحقیقات آتی.. 100

     

    منبع:

     

    8-5 -1منابع فارس

     

    توسلی، غلامعباس ؛ موسوی، مرضیه (1384) مفهوم سرمایه اجتماعی در نظریات کلاسیک و جدید با تأکید بر نظریه­های سرمایه اجتماعی، نامه علوم اجتماعی، زمستان، شماره 26 .

    شربتیان، محمد حسن ( 1390) . تأملی بر تبیین جامعه شناختی حجاب و ارائه راهکارهای لازم برای آن ، ماهنامه مهندسی فرهنگی،صص.79-99.

    احمدی، علی اکبر . فیض آبادی، حوریه ( 1390) ، بررسی ارتقا سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد سازمانی. مدیریت دولتی . دوره3، شماره6 . صص 35-54.

    بوردیو ، پیر( 2002) ، بنیان های سرمایه اجتماعی، ترجمه اسدپور، محسن، تهران، انتشارات اندیشه.

    جلیلی خشنود، جلیل (1373 ) ، آمار و احتمالات و کاربرد آن در مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی ، چاپ اول.

    جهانگیری، جهانگیر . شکری زاده، طاهر (1389) ،بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانهای غیر دولتی زنان از دیدگاه اعضا در شهر شیراز. فصلنامه زن و جامعه . سال 1 شماره 3. صص 109-121.

    حسن زاده ثمرین، تورج. مقیمی، محمد (1389) ، اثر سرمایه اجتماعی بر تعالی سازمانی. مطالعات مدیریت راهبردی . شماره 3. صص 123-143.

    خاکی، غلامرضا  (1382 ) ، روش تحقیق در مدیریت ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.

    سویزی، محسن. محمدی ، فریبرز (1390)، نقش سرمایه اجتماعی در تامین امنیت سرمایه گذاری. فصلنامه ره نامه سیاستگذاری . سال2.شماره3 . صص119-131.

    سیسیانین ، م  (1384) ، دو تلقی از سرمایه اجتماعی : تمایزات و اشتراکات ؛ ترجمه محمد رضا غلامی ؛ نشریه همشهری

    شفیعی ، حسن . محقر ، علی (1382) ، سرمایه اجتماعی و امنیت پایدار . مجموعه مقالات همایش امنیت اجتماعی. نشر اشنایی

    فوکویاما ، فرانسیس (1385)، بنیان های سرمایه اجتماعی، ترجمه حسینی علیرضا، تهران،انتشارات سمت.

    فوکویاما،  فرانسیس (2002)،  ارزیابی سرمایه اجتماعی و پیامدهای آن، ترجمه عباس پور، رستم، تهران، انتشارات نواندیش.

    توسلی، غلامعباس( 1384) ، مفهوم سرمایه اجتماعی در نظریه های کلاسیک وجدید. نامه علوم اجتماعی شماره 26.

    کلمن، جیمز (2007) ، بنیادهای نظریه اجتماعی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران، نشرنی، چاپ اول.

    مایلینز (2007) ، مدیریت و رفتار سازمان ؛ ترجمه سروری، محسن؛ تهران؛ انتشارات سمت.

    نژاد بهرام  (1384)،  حقوق زنان ، نخستین گام در انباشت سرمایه اجتماعی ؛ نشریه نافه ؛ شماره 39-41.

    نصر اصفهانی، علی، انصاری ، محمد. شائمی برزکی ، علی (1390) ، بررسی سرمایه اجتماعی سازمانی در سازمانهای خدماتی استان اصفهان . جامعه شناسی کاربردی . سال 22 ، شماره 41. صص 107-124.

    وال (1385) ،کاربردهای سرمایه اجتماعی ؛ ترجمه ملکی ، محمدرضا؛ تهران ؛ انتشارات صفار.

     2منابع خارجی

     

    Buede, D.M. The Engineering Design of Systems: Methods and Models. New

    York: Wiley, 2000 and 2009.

    Behtoui, A. Neergaard, A. (2012) . Social capital, status and income attainment in the workplace . International Journal of Sociology and Social Policy . Vol. 32 No. 1/2, pp. 42-55

    Bourdieu, P. (1984), Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Harvard University Press, Cambridge, MA.

    Bourdieu, P. (1989), “Social space and symbolic power”, Sociological Theory, Vol. 7, pp. 14-25.

    Bourdieu, P. (2005), The Social Structures of the Economy, Polity, Oxford.

    Cavusgil, S.T. and Das, A. (1997), “Methodological issues in empirical cross-cultural research: a

    survey of the management literature and a framework”, Management International Review, Vol. 37 No. 1, pp. 71-96.

    Coleman, J.S. (1988), “Social capital in the creation of human capital”, American Journal of

    Sociology, Vol. 94, pp. S95-S120, supplement.

    Chang, R. (2006), “Taiwan identity growing: study”, Taipei Times, Taipei.

    Chu, J.-J. (2000), “Nationalism and self-determination: the identity politics in Taiwan”, Journal of Asian & African Studies, Vol. 35 No. 3, pp. 303-321.

    Dasgupta, P. (2000), “Social capital and economic performance: analytics 1-31”, in Serageldin, I. and Dasgupta, P. (Eds), Social Capital: A Multifaceted Perspective, World Bank, Washington, DC (revised and abridged version of: Dasgupta, P. (2000), “Economi progress and the idea of social capital”).

    Dasgupta, P. (2005), “The economics of social capital”, For the A.C. Mills Lecture, Annual

    Conference of Australian Economists, University of Sydney.

    Donthu, N. and Yoo, B. (1998), “Cultural influences on service quality expectations”, Journal of

    Service Research, Vol. 1 No. 2, pp. 178-186.

    Erikson, H. (2001). "Organisational value of participating in a quality award process: a Swedish study". The TQM Magazine, 16(2), 78-92.

    Flamholtz , K. (1999), “Social capital and democracy in modern Europe”, in van Deth, J., Maraffi, M., Newton, K. and Whiteley, P. (Eds), Social Capital and European Democracy, Routledge, London, pp. 3-24.

    Fornoni, M. (2012) . An entrepreneur’s social capital and performance. Journal of Organizational Change Management. Vol. 25 No. 5, pp. 682-698

    Fountain, J.E. (1998), “Social capital: its relationship to innovation in science and technology”,

    Science and Public Policy, Vol. 25 No. 2, pp. 103-16.

    Hoffman, J. J., Hoelscher, M. L., & Sherif, K. (2005). "Social capital, knowledge management and sustained performance". Journal of Knowledge Management, 9(3), 93-100.

    Imria , B. (2013) . The influence of social capital on service quality evaluation. Management Decision Vol. 51 No. 4, pp. 871-889.

     

    Jelcic , J.S. (1988), “Social capital in the creation of human capital”, American Journal of

    Sociology, Vol. 94, pp. S95-S121.

    Leana, C. R. & Van Burren, H. J. (1999), "Organizational Social Capital and Employment Proactives", Academy of management reviews.

    Martinez-canas, R. Saez, F.Ruiz, P. (2011). Knowledge acquisition’s mediation of

    social capital-firm innovation. JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT. VOL. 16 NO. 1, pp. 61-76

    Moore .mick(1997)societies, politics and capitalist in developing countries: a literature survey .journal of development studies.33(3):287-3630.

    Murphy, L. (2013) . The relationship between social capital and the director’s duty to promote the success of the company. International Journal of Law and Management. Vol. 55 No. 2, pp. 86-102

    Oh, H. S., Chung, M. H., & Lbianca, G. (2004). "group social capital and group effectiveness". The academy of management journal, 147(6), 860.

    Rhodes, J., Lok, P., Hung, R. Y. Y., & Fang, S. C. (2008). "An integrative model of organizational learning and social capital on effective knowledge transfer and perceived organizational performance". Journal of Workplace Learning, 20(4), 245-258.

    Portes, A. (1998), “Social capital: its origins and applications in modern sociology”,

    Annual Review of Sociology, Vol. 24, pp. 1-12.

    Portes, A. (2000), “The two meanings of social capital”, Sociological Forum, Vol. 15, pp. 1-12.

    Putnam, Robert. “ (2004), Social Capital: Measurement and Consequences”, Kennedy

    School of Government, Harvard University

    Petrou, A. Daskalopoulou, I. (2013) . Social capital and innovation in the services sector. European Journal of Innovation Management . Vol. 16 No. 1, pp. 50-69

    Prasad, S. Tata , J. Guo, X. (2012) . Sustaining small businesses in the United States in times of recession. Journal of Advances in Management Research . Vol. 9 No. 1, pp. 8-28

    Sabatini, F. (2008). "Does social capital improve labor productivity in Small and Medium Enterprises?". International Journal of Management and Decision Making, 9(5), 452-480

    Sankaran, K. (2008). "Social Capital and Outcomes". International Journal of Management and Decision Making, 9(5).

    Seibert, S. Kraimer. M; Linden, Robert). (2001)) . "A Social Capital Theory of Career Success". Academy of Management Journal, Vol. 44. No2

    Silkoset, R. (2013) . Negative and positive effects of social capital on co-located firms’ withholding efforts. European Journal of Marketing. Vol. 47 No. 1/2, pp. 174-19

    Smith, M.(2006). Social Capital and intentional change, Journal of Management Development,

    Vol. 25, No. 7, PP. 718-731.

    Song, L. and Lin, N. (2009), “Social capital and health inequality: evidence from Taiwan”, Journal of Health and Social Behavior, Vol. 50, pp. 149-63.

    Stone, Wendy. (2001) “Measuring social capital:Towards a theoretically informed measurement framework for researching social capital in family and community life”, Australian Institute of Family Studies.

     

    Sengupta , J.Sarkar, D. (2012) . Caste and religious diversity on formation of social capital. Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal. Vol. 31 No. 2, pp. 158-175

    Thompson, D. (2009). "What does social capital mean?". Australian journal of social issues,44(2), 145-161.

    Wall, E. Gabriele, F. and Frans, S. (1998), "Getting the Goods on Social Capital, Rural Sociology. ", 63,2,PP: 300-322.

    Turkina , E. Thai, M. (2013) . Social capital, networks, trust and immigrant entrepreneurship: a cross-country analysis. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy. Vol. 7 No. 2, pp. 108-124

    Yim, B. Leem , B. (2013). The effect of the supply chain social capital. Industrial Management & Data Systems. Vol. 113 No. 3,pp. 324-349

    Youndth , J.N. (2005), “Social capital and migration: beyond ethnic economies”, in Radcliffe, S. (Ed.), Culture and Development in a Globalising World: Geographies, Actors and Paradigms,

    Routledge, London, pp. 126-149


موضوع پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, نمونه پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, فایل Word پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر برسرمایه های اجتماعی پلیس ایران

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مالی چکیده: این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل تدوین گردیده است. پژوهش حاضر از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی است. روش جمع آوری داده ها میدانی و ابزار جمع آوری آن، پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق را شرکت های ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: MBA چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سببی بین سرمایه اجتماعی و توسعه مالی اقتصاد ایران با تاکید بر رابطه بلندمدت میان آن ها است. برای این منظور یک شاخص معکوس از سرمایه اجتماعی و یک شاخص اساسی از توسعه مالی به کار گرفته شد و سپس به کمک الگوی تصحیح خطای برداری، ضرایب مدل تخمین زده شد. نتایج نشان داد که سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A » رشته جغرافیا – گرایش اقلیم شناسی چکیده هر کار تحقیقی قطعاً در پی یافتن مشکلی در جامعه صورت می گیرد. زمانی که مسأله در جامعه ای به حدی برسد، انسان احساس می کند باید در پی یافتن راه حلی باشد و به همین سبب به تحقیق و پژوهش می پردازد. جابجایی انسانها بدلایل پیچیدگی زندگی روزمره و اشتغال افراد و گذران اوقات فراقت از ارکان مهم زندگی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی و توسعه چکیده: محیط روستایی از مهمترین دارایی های هر منطقه به شمار می آید و دلیلی برای آغاز بسیاری از سفرهای تفریحی و سفرهای یک روزه در سراسر جهان می باشد. که شکل گیری گونه های جدید گردشگری و تغییر در اشکال عرضه و تقاضای گردشکری بر اهمیت آن افزوده است. این افزایش تقاضا در دهه های اخیر با آسیب های محیطی و فرهنگی ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M. A) گرايش  مالي زمستان1391 چکيده : در اين پژوهش تحت عنوان « بررسي مديريت منابع انساني برعملکرد مالي شعب بانک ملي  » که د

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده تبلیغات اثربخش یکی از عناصر فرآیند رشد و توسعه در نظام بانکداری محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی نظام بانکداری دارد . ارزیابی اثربخشی تبلیغات به منظور بررسی نقش آن در دست یابی اهداف بانکی می تواند سازمان را جهت اعمال تغییرات در عملکردها و روندهای عملیاتی خود یاری رساند. از ابزارها و الگوهای مختلفی ...

ثبت سفارش