پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران

word 614 KB 31259 167
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A)

    گرایش:" مدیریت بیمه"

    چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده ):

    با توجه به پوشش های بسیار ضعیف درمان پایه در بخش بیمه های دندانپزشکی موجب شده است تا اینگونه خدمات، برای مردم به عنوان خدماتی لوکس تلقی شده و شاخص های سلامت بهداشت دهان و دندان در ایران، از مطلوبیت چندانی برخوردار نباشد. با توجه به پوشش های درمان مازاد تکمیلی توسط بیمه های تجاری در این پژوهش بهبررسی عوامل مؤثر بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی پرداخته شد.

    با توجه به تعریف تحقیق کاربردی، این تحقیق کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها و این که به توصیف آن چه هست می پردازد، روش تحقیق از نوع پیمایشی است، در این تحقیق اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی و آزمون های t یک جامعه و دوجمله ای و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    قلمرو مکانی تحقیق شرکت بیمه ایران (در شهر تهران) می باشد. زمان بررسی در این تحقیق سال 1392 انجام شده است.

    جامعه مورد مطالعه در این تحقیق بیمه گذارن بیمه دندانپزشکی شرکت بیمه ایران در شهر تهران می باشد که تعداد آنها 900000 نفر می باشند. که با توجه به حجم جامعه مورد مطالعه اندازه نمونه، 384 نفر تعیین می گردد. که نمونه ها به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. در این پژوهش برخی از ابعاد تاثیر گذار بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی را، با توجه به مدل تحقیق مورد بررسی قرار دادیم. وهمچنین سعی شده این ابعاد از  نظر درجه اهمیت رتبه بندی شوند.

    واژگان کلیدی: بیمه دندانپزشکی، DMFT، دسترسی به خدمات دندانپزشکی

    1- مقدمه

    بیمه ی پایه و بیمه های تکمیلی موجود در کشور در حال حاضر خدمات ترمیمی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش ندارند، اما بیمه هایی مانند بیمه ارتش، بانک ها، کشتیرانی و برخی دیگر از سازمانها یا وزارتخانه ها در قالب تعریف جدید، خدماتی را در این زمینه تحت پوشش داده اند. عدالت وقتی تعریف درستی پیدا می کند که در قالب بیمه پایه همه ی مردم کشور، تحت حمایت بیمه ی خدمات دندانپزشکی قرار گیرند، اما در حال حاضر از نظر توان اقتصادی چنین کاری از توان بیمه پایه به دور است.

    از طرف دیگر توزیع نامناسب دندانپزشکان در سطح کشور و محدود بودن خدمات تخصصی در شهر های کوچک، روستاها و مناطق محروم سبب می شود در صورت تعرفه گذاری خدمات بیمه ای این بخش، فرد روستایی، حق بیمه ای معادل با کسی که در شهر زندگی می کند، بپردازد. که این مسئله، تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی را مخدوش می کند.

    مهمترین شاخص بهداشت دهان و دندان در ایران و جهان شاخص (DMFT)  است.  که میزان دندانهای پوسیده، کشیده و پر شده را در گروه های مختلف سنی نشان می دهد. در کشور آخرین بار در سال 83 این شاخص برای گروه سنی 12 سال به صورت کشوری اندازه گیری شد و نشان داد که هر ایرانی 12 ساله به طور متوسط 86/1 دندان پوسیده، پرشده، یا کشیده شده دارد.

    در کشورهای پیشرفته افراد در سن 80 سالگی باید حداقعل 20 دندان سالم داشته باشند. در این کشور ها در سنین 35 تا 40 سالگی تمام دندان ها سالم نگهداشته شده اند. متاسفانه این در حالی است که بر اساس آمارهای اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، میانگین مذکور تعداد دندان های سالم در بین ایرانی ها، در سنین حدود  21 تا 7/21 مشاهده می شود. در واقع نتیجه کشیدن دندانها به عنوان یک راهکار درمانی، به این مشکل ختم می شود که در سنین 40 تا 50 سالگی در ایران به پروتزهای دندانی نیاز شود. از یک طرف بیمه برای خدماتی نظیر پرکردن یا عصب کشی دندان ها هزینه ای پرداخت نمی کند، از طرفی هزینه این امور در دندانپزشکی ها دست کم معادل یک سوم و یا  نیمی از حقوق یک کارگر یا کارمند است و در نهایت به مدد بیمه، فقط کشیدن دندان شامل خدمات بیمه ای می شود. این در حالی است که ارتباط سلامت بهداشت دهان و دندان با سایر اعضای بدن ثابت شده مثلا : کاهش وزن با سلامت لثه، توانایی خوب جویدن با ریسک زوال عقل، جرم گیری دندان با کاهش حملات قلبی ومسائل دیگر مرتبط است.    

    1-2- بیان مساله

      اصولاً بیمه هم به عنوان یک کالا وهم به عنوان یک دارایی قابلیت تجزیه و تحلیل ، بر اساس روش اقتصاد خرد را دارد. با توجه به اینکه نظریات مرتبط،عموما بیمه را کالایی نرمال معرفی می کنند ،انتظار بر این است  که سطح تقاضا برای بیمه درمان ، با افزایش درآمد افزایش یابد. از سوی دیگر، ویژگی های خانوار که به نوعی معرف سطح ریسک گریزی است، نیز می توانند بر سطح تقاضای هر نوع بیمه درمانی موثر باشند.

     ارزیابی دقیق ویژگی های بازار بیمه یکی از فعالیت های مهمی است که باید در راستای ایجاد شناخت لازم، برای طراحی و تنظیم سیاست های موجد توسعه انجام گیرد.

    پوشش های بسیار ضعیف درمان پایه در بخش بیمه های دندانپزشکی موجب شده است تا اینگونه خدمات، برای مردم به عنوان خدماتی لوکس تلقی شده و شاخص های سلامت بهداشت دهان و دندان در ایران، از مطلوبیت چندانی برخوردار نباشد. با توجه به پوشش های درمان مازاد تکمیلی توسط بیمه های تجاری در این بخش، بررسی میزان استفاده بیمه دندانپزشکی و تأثیر آن در شاخص های سلامت بهداشت دهان و دندان در این زمینه منبع اصلی این تحقیق محسوب می شود.

     در این بخش ضمن بررسی بسته های درمان دندانپزشکی تکمیلی در قرار داد های تنظیم شده از زمان شروع اینگونه  بیمه ها، به بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفاده خدمات دندانپزشکی که باعث  ارتقاء شاخص های سلامت بهداشت دهان و دندان می شود، می پردازد. هدف اصلی این تحقیق بررسی میزان توانگری حاصل از خرید بیمه های درمان تکمیلی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی با توجه به ویژگی های مختلف بیمه شدگان و تأثیر شاخص های افزایش بیمه های سلامت بهداشت دهان و دندان با توجه به میزان توانگری عرضه شده است.

    1-3- بیان اهداف تحقیق

    -هدف کلی:

    -بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی بر اساس مدل احتمال خطی

     

     

    -اهداف فرعی:

    - بررسی برخی از عوامل موثر اقتصادی، اجتماعی بیمه گذاران بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی

    -تعیین الگوی مدیریت ریسک بیمه های دندانپزشکی تجاری

    -تعیین تعرفه گذاری خدمات بیمه های دندانپزشکی در کشور

    1-4- بیان اهمیت موضوع تحقیق

    الف) نیاز مبرم شرکت های بیمه بازرگانی به ورود در بسته مکمل درمانی دندانپزشکی با ضریب وزنی بالا.

    ب)درخواست روزافزون مشتریان بیمه  به خدمات دندانپزشکی در بسته های بیمه های درمان مازاد از شرکت های بیمه، و ارائه پاسخی مناسب به این درخواست ها.

    ج)اهمیت مدیریت ریسک بیمه های مازاد دندانپزشکی در شرکت های بیمه تجاری و جلوگیری از زیان این شرکت ها.

    د)ارائه تعرفه مناسب با خدمات دندانپزشکی با توجه به کشش قیمتی بسیار بالای تجهیزات و مواد این بخش از خدمات درمانی.

    1-5- چهارچوب نظری تحقیق

    چهارچوب نظری تحقیق، نگرش یا چشم اندازی که تمام تحقیق بر آن استوار است و در این مرحله نسبت به رد یا پذیرش مسئله مطرح شده در فرضیات تصمیم گیری می شود.

    ادبیات و چهارچوب نظری این تحقیق با توجه به سوابق و پیشینه مطالعات گذشته در خصوص بیمه های دندانپزشکی و مصاحبه با تعدادی از کارشناسان این صنعت در شرکت بیمه ایران، می باشد. در این تحقیق میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی  به عنوان متغیر وابسته است که جهت شناسایی و سنجش آن از تحقیقی که  Moonkyung kate choi  انجام داده و نتایج تحقیق خود را در سال 2011 در مجله Journal of Health Economic چاپ نموده استفاده شده است.

    Moonkyung kate choi  میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی را متغیر وابسته که طبق پرسشنامه های استاندارد شده به این صورت است که اگر فرد در 12 ماه گذشته ویزیت دندانپزشکی داشته باشد به این معنی ایست که از خدمات دندانپزشکی استفاده نموده است. و از طرفی داشتن پوشش های بیمه دندانپزشکی ، دارای فرزند بودن و ویژگی های قابل مشاهده فرد که عبارت است از: وضعیت تاهل، جنسیت، سطح تحصیلات، و شاخص DMFT ،را به عنوان متغیرهای مستقل در نظر گرفته است.

    در این تحقیق علاوه بر متغیر های مستقل ذکر شده متغیر میزان دسترسی را با توجه به نظر متخصصان این صنعت به متغیر های مستقل اضافه نمودیم و سپس میزان تاثیر آنها را از نظر بیمه گذاران بیمه دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران مورد سنجش قرار دادیم.

     در این تحقیق سعی شده است تا به بررسی عوامل موثر در افزایش استفاده از خدمات دندانپزشکی در ایران بپردازیم و با معرفی آن به کارشناسان ، تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه بیمه به شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل صنعت بیمه کشور کمک کنیم.

    1-6- مدل تحقیق

    برای بررسی تأثیر فواید درمان دندانپزشکی از معادله مدل احتمال خطی به صورت زیر استفاده شده است:

    طبق تعریفی که در پرسشنامه های استاندارد وجود دارد استفاده از خدمات دندانپزشکی به این صورت تعریف می شود که فرد در 12 ماه گذشته ویزیت دندانپزشکی داشته است که در اینجا متغیر وابسته ومتغیرهای دیگر ،متغیر مستقل تحقیق می باشند.

    (نمودار ها و فرمول ها در فایل اصلی موجود است)

     

    Survey of probebilaty model on use of dental insurance in Iran Insurance company

                                                                                    

    Abstract

    The low coverage of basic health insurance in dental insurances has been caused these services to be seen as luxury for the people and health indicators of oral health not to have the required utility.

    Considering the coverage of complementary health insurance by trade insurances, this study aimed to examine the factors which impact on the use of dental services.

    According to the definition of applied research, this study is applied research and its method is survey study concerning what it describes. In this study, data were collected through questionnaire and they were analyzed using descriptive and inferential statistics, t-tests of population and Friedman test. This study is done at Iran Insurance Company (in Tehran City) in 1392.

    The population of this study are the Policyholders of Dental insurance in insurance company in Tehran Iran, who are 900,000 people. Due to the size of study population, sample size was determined 384 people. The samples were selected using stratified random sampling.  In this study, we studied some dimensions which impact on the use of dental services according to research model. Also we try to rank these dimensions according to their importance.

    Key words: dental insurance, DMFT, access to dental services

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات

    1-1- مقدمه 2

    1-2- بیان مساله 2

    1-3- بیان اهداف تحقیق. 3

    1-4- بیان اهمیت موضوع تحقیق. 4

    1-5- چهارچوب نظری تحقیق. 4

    1-6- مدل تحقیق. 5

    1-7- فرضیات تحقیق. 7

    1-8- متغیر ها و داده ها 7

    1-9- جامعه آماری مورد مطالعه 7

    1-10- بر آورد حجم نمونه 8

    1-11- روش تحقیق. 8

    1-12- ابزار گرد آوری داده‌ها 8

    1-13- روش های گردآوری داده ها 8

    1-14- روش تحقیق. 8

    1- 15- قلمرو تحقیق. 9

    1-15-1 قلمرو موضوعی. 9

    1-15-2 قلمرو مکانی. 9

    1-15-3 قلمرو زمانی. 9

     

    فصل دوم: ادبیات تحقیق

    2-1- مقدمه 11

    2-2- پیدایش بیمه در جهان. 12

    2-4- تعریف حقوقی بیمه 15

    2-5- تعریف فنی بیمه 16

    2-6- سیستم‌های مختلف بیمه 16

    2-7- انواع رشته‌های بیمه 17

    2-8- بیمه اشخاص... 17

    2-9- بیمه درمان گروهی تمام درمان. 18

    2-9-1-اهداف بیمه نامه 18

    2-9-2-خسارات تحت پوشش.. 18

    2-9-3- شرایط عمومی. 19

    2-9-4-بیمه‌های درمانی گروهی. 19

    2-9-5-انواع بیمه‌های درمان گروهی در جهان. 19

    2-9-6- خصوصیات بیمه‌های گروهی. 21

    2-9-6-1- صدور گروهی. 21

    2-9-6-2- قرارداد اصلی. 21

    2-9-6-3-هزینه پایین. 22

    2-9-6-4- قابلیت انعطاف.. 22

    2-9-6-5- نرخ‌گذاری تجربی. 22

    2-10- بیمه درمان مسافرت به خارج از کشور. 22

    2-11- بیمه درمان مسافران خارجی به داخل کشورirha)) 22

    2-11-1-اهداف بیمه نامه 22

    2-11-2-مخاطبین بیمه نامه 23

    2-12- بیمه‌های درمان انفرادی. 23

    2-13- تاریخچه بیمه درمان در ایران. 23

    2-14- سازمانهای ارائه دهنده بیمه‌های درمان ایران. 24

    2-14-1- تأمین اجتماعی. 24

    2-14-2- خدمات درمانی. 25

    2-14-3- شرکت‌های بیمه 26

    2-16- سیستم مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. 28

    2-17- مکانیسم‌های پرداخت برای مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. 29

    2-17-1- بخش دولتی. 30

    2-17-2- بخش خصوصی. 31

    2-18-سیستم ارائه مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و طرح‌های بیمه سلامت در ایران. 37

    2-19- خدمات مراقبت های بهداشت دهان و دندان در بخش دولتی. 37

    2-20- طرح بیمه دندانپژشکی در ایران. 38

    2-21- وضعیت سلامت دهان و دندان در ایران. 40

    2-22-عوامل مربوط به بیمه و استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. 41

    2-23- مقبولیت خدمات بهداشت دهان و دندان. 42

    2-24-پیشینه تحقیق. 43

    2-24-1-تحقیقات داخلی. 43

    2-24-2-تحقیقات خارجی. 45

    25-2-معرفی شرکت بیمه ایران. 47

    2-25-1-موضوع فعالیت.. 48

    2-25-2-نیروی انسانی. 48

    2-25-3-شبکه فروش.. 48

    2-25-4-سرمایه بیمه ایران. 48

     

    فصل سوم: روش شناسی

    تحقیق. 49

    3-1- مقدمه 50

    3-2- روش تحقیق. 50

    3-3-جامعه آماری. 50

    3-4- حجم نمونه و روش اندازه گیری. 51

    3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات.. 53

    3-6- رسانه های مرتبط با موضوع. 53

    3-6-1 پرسشنامه 53

    3-7- روایی پرسشنامه 54

    3-8- پایایی پرسشنامه 54

    3-8-1- بررسی پایایی پرسشنامه 55

    3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها 55

    3-9-1- آزمونt یک جامعه 56

    3-9-2-آزمون دوجمله ای. 56

    3-9-3-آزمون استقلال (آزمون کای دو پیرسون) 56

    3-9-4-آزمون فریدمن. 57

     

    فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق

    4-1- مقدمه 58

    4-2 آمار توصیفی. 58

    4-2-1- بررسی شاخص های توصیفی متغیر سن. 58

    4-2-3- تفکیک نمونه بر حسب متغیر وضعیت تاهل. 59

    4-2-4- تفکیک نمونه بر حسب متغیر سطح تحصیلات.. 60

    4-2-5- تفکیک نمونه بر حسب تعداد افراد خانوار. 61

    4-2-6- تفکیک نمونه بر حسب زمان ویزیت دندانپزشکی. 62

    4-2-6- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر داشتن پوشش های بیمه دندانپزشکی بیمه گذار. 64

    4-2-7- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر دارای فرزند بودن بیمه گذار. 65

    4-2-8- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر دسترسی به خدمات دندانپزشکی. 67

    4-2-9- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر شاخص DMFT. 69

    4-2-10- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر سن. 72

    4-2-11- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر جنسیت.. 72

    4-2-12- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر سطح تحصیلات.. 73

    4-2-13- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر وضعیت تاهل شما (مجرد یا متاهل) 73

    4-3-آمار استنباطی. 74

    4-3-1- بررسی توزیع متغیرها 75

    4-3-2- بررسی فرضیه های تحقیق. 76

    4-3-2-1- فرضیه اول. 76

    4-3-2-2- فرضیه دوم 77

    4-3-2-3- فرضیه سوم 77

    4-3-2-4- فرضیه چهارم 79

    4-3-2-4-1- شاخص DMFT. 79

    4-3-2-4-2- سن. 79

    4-3-2-4-3- جنسیت.. 80

    4-3-2-4-4- سطح تحصیلات.. 80

    4-3-2-4-5- وضعیت تاهل. 81

    4-3-3- یافته های جانبی تحقیق. 82

    4-3-3-1- تأثیر متغیر سن. 82

    4-3-3-2- تأثیر متغیرسطح تحصیلات.. 83

    4-3-3-3- رتبه بندی مولفه های موثر بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی. 84

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق

    5-1- مقدمه 85

    5-2- نتایج فرضیات تحقیق. 85

    5-3- نتایج یافته های جانبی تحقیق. 86

    5-4- پیشنهادهای برگرفته از تحقیق. 87

    5-5- پیشنهاد به محققان آتی. 87

    5-6- محدودیت های تحقیق. 88

    منابع و مآخذ 89

    ضمائم

    ضمیمه 1 آدرس شعب

    ضمیمه 2 پرسشنامه

    ضمیمه Out Put

     

    منبع:

    منابع فارسی

    1-ابراهیمی،محمدحسین،«بیمه و تامین اجتماعی از دیدگاه اسلام»،1375،تهران، انتشارات تهران

    2-آجری خیراله، بیمه ایران،1352،تهران، انتشارات فاروس

    3-آقاسی کرمانی صنم، «برآورد تابع تقاضای بیمه درمان مکمل در صنعت بیمه کشور»، فصلنامه صنعت بیمه،شماره3، پاییز 1389

    4-اسماعیلی محمدحسین،«عوامل مؤثر بر عدم توسعه بیمه های تکمیلی درمان گروهی از نظر خبرگان صنعت بیمه »، فصلنامه صنعت بیمه ، شماره 4، زمستان 1386

    5-بست-جان،«طرح پرسشنامه و سنجش نگرش ها»،ترجمه مرضیه کریم نیا،تهران،1369،چاپ اول،معاونت آستان قدس رضوی

    6-بیمه مرکزی ایران- «گزارش آماری عملگرد صنعت بیمه کشور در سال 1379»،زمستان1380،تهران، اداره بررسی های آماری بیمه مرکزی ایران

    7-تقوائی محمدرضا، نیم قرن با بیمه البرز،1389، انتشارات بیمه البرز

    8- تقی آبادی معصومه،«اثر عوامل اقتصادی بر تقاضای بیمه درمان تکمیلی»، تحقیقنامه بیمه،شماره4، زمستان 1390

    9-ثبات غلامعلی،«آشنایی با بیمه ، انجمن بیمه گران بریتانیائی»،1377،تهران، انتشارات بیمه مرکزی ایران

    10- جباری غلامحسین، موسسات بیمه،1349، تهران، انتشارات موسسه عالی حسابداری

    11-جلیلی خشنود جلیل،«تحلیل آماری»،1380،تهران، نشر سرا

    12-جوهریان محمد ولی، بیمه عمر،1373، چاپ اول، تهران، شرکت بیمه البرز

    13- حسن زاده حمید، پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی عوامل عوامل مؤثر بر رضایت خاطر بیمه گذاران با تاکید بر بیمه های حوادث و درمان، 1377،دانشگاه تهران

    14- حافظ نیا محمد رضا، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،1377، تهران، انتشارات سمت

    15-خاکی غلامرضا، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، چاپ سوم، تهران، انتشارات بازتاب

    16-دستباز هادی،«اصول و کلیات بیمه های اشخاص»،1377،تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

    17- ذوالریاستین مجید، روش تحقیق در مدیریت،چاپ اول،1380، تهران، نشر پشوتن

    18-سرمد زهره و بازرگان عباس و حجازی الهه، روش تحقیق در علوم رفتاری 1376، تهران، انتشارات آگاه

    19- شریعتی بتول، کتاب جامع بهداشت عمومی، فصل 6،جلد اول،چاپ سوم،1391،وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

    20- شیبانی ،احمدعلی،«بازاریابی بیمه»،1355،تهران ،مدرسه عالی بیمه

    21-شیبانی احمد علی، تاریخچه پیدایش و تحول بیمه،1352، تهران، شماره 2،انتشارات مدرسه عالی بیمه

    22-عباسی زهرا، پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی موانع توسعه مطلوب بیمه های درمانی اختیاری در ایران»1376،دانشگاه تهران

    23-علوی-فرشید،«سیستم مدیریت کیفیت»،1380،تهران، نشر آتنا

    24-فرجادی منوچهر،«اصول و مفاهیم بیمه های بازرگانی»1376،تهران، نشر شرکت سهامی البرز

    25- فرهنگی علی اکبر و صفرزاده حسین، روش تحقیق در علوم انسانی با نگرش بر پایان نامه نویسی 1385، تهران، موسسه انتشارات و پخش کتاب پویش

    26-کاموئی مینا،« برآورد تابع تقاضای بیمه درمان خصوصی در مناطق شهری ایران: تحلیل توبیت»، فصلنامه صنعت بیمه، شماره 3، پاییز1389

    27-کریمی،آیت،«کلیات بیمه، 1383، چاپ هشتم، تهران ، تحقیقکده بیمه

    28- کریمی، آیت پرسش و پاسخ بیمه ای، 1387،کتاب دوم، چاپ پنجم، تهران، انتشارات شرکت سهامی بیمه کار آفرین

    29- مجموعه قوانین بیمه، 1371، چاپ دوم، تهران، انتشارات بیمه مرکزی ایران

    30- معین محمد، فرهنگ فارس معین،1360، تهران، چاپ چهارم، انتشارات سپهر ایران

    31-معینی مریم، پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان«بر آورد کشش درآمدی تقاضای بیمه درمان مکمل،1384،دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

    32-نادری عزت اله و سیف نراقی مریم، روش تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی،1383، چاپ بیست و چهارم،تهران، انتشارات بدر

    33- هوشنگی محمد، بیمه حمل و نقل کالا،1369، تهران، انتشارات شرکت سهامی بیمه ایران

    منابع انگلیسی

    34-. Aljunid SM. Health financing in Iran, Source of funding for health financing in Iran 1980–2001, World Health Organization, Eastern Mediterranean Region Iran Country Office.

    35-American Dental Association. The oral systemic connection: an update for the practicing dentist. A special  supplement  to  the  Journal  of  the American Dental Association. J Am Dent Assoc 2006;137:1S–

    40S.

    36-Bagewitz  IC,  Söderfeldt  B,  Palmqvist  S,  Nilner  K. Oral prostheses and oral health-related quality of life: a survey study of an adult Swedish population. Int J Prosthodont 2007;20:132–142.

    Bagewitz IC, Söderfeldt B, Palmqvist S, Nilner K. Dental care utilization: a study of 50- to 75-year-olds in southern Sweden. Acta Odontol Scand 2002;60:20–4.

    37-Bailit H, Beazoglou T. Financing dental care: trends in public and private expenditures for dental services. Dent Clin North Am 2008;52:281–95.

    Baker F. General system theory, research and medical care. In: Sheldon A, Bake F, McLaughlin C (eds). System and Medical Care. Boston: MIT Press, 1970;4–5.

    38-Bendall D, Asubonteng P. The effect of dental insurance on the demand for dental services in the USA. J Manag Med 1995;9:55–68.

    39-Busse R, Riesberg A. Health Care Systems in Transition: Germany. Copenhagen, WHO Regional Office for Europe on behalf of the European Observatory on Health Systems and Policies, 2004.

    40-Chapin R. Dental benefits improve access to oral care. Dent Clin North Am 2009;53:505–9.

    41-Chen M, Andersen RM, Barmes DE, Leclercq M–H, Lyttle S. Comparing oral health care systems, a second international collaborative study. Geneva: World Health Organization. 1997.

    42-Daly B, Watt RG, Batchelor P, Treasure ET. Problem with health services. In: Daly , et al. (eds). Essential dental public health p 329. New York: Oxford University press inc. 2002a.\

    43-Daly B, Watt RG, Batchelor P, Treasure ET. The structure of dental service in the UK. In: Daly B, et al. (eds). Essential dental public health pp 269–89. New York: Oxford University press inc. 2002b.

    44-Douglass  CW,  Sheet  CG.  Patients’ expectations  for oral health care in the 21st     century. J Am Dent Assoc

    2000;131:3–7.

    45-Evans RG, Williamson MF. Extending Canadian health insurance: options for pharmacare and denticare. Toronto: University of Toronto press, 1978.

    46-Feldstein PJ. Financing Dental Care: An Economic. Washington DC: Lexington books 1973.

    47-Furino A, Douglass CW. Balancing dental service requirements and suppliers: the economic evidence. J Am Dent Assoc 1990;121:685–92.

    48-Gift HC, Andersen RM, Chen M. The principles of organization and models of delivery of oral health care. In: Pine CM, Harris R (eds). Community oral health pp

    252–6. Oxford, Wright 1997.

    49-Goedhart H, Eijkman MAJ, Ter Horst G. Quality of dental care: the view of regular atenders. Community Dent Oral Epidemiol 1996;24:28–31.

    50-Grytten  J.  Models  for  financing  dental  services.  A

    review. Community Dent Health 2005;22:75–85.

    51-Hashim R. Patient satisfaction with dental services at Ajman University, United Arab Emirates. East Mediterr Health J 2005;11:913–21.

    HBS. Household Budget Survey in urban areas in Iran, Tehran: Central Bank of Iran Tehran 2008.

    52-Hessari H. Oral health among young adults and the middle-aged in Iran. [Academic issertation]. Helsinki: University  of  Helsinki,  Finland;  2009. Available  at: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-5459-4

    53-Hobdell M, Petersen P, Clarkson J, Johnson N. Global goals for oral health 2020. Int Dent J 2003;53:285–288.

    54-Holst D. Delivery of oral health care: In the Nordic countries. In: Pine CM, Harris R (eds). Community oral health pp 283–91. Oxford: Wright 1997.

    55-Holst D. Varieties of oral health care systems. Public dental services: organization and financing of oral health care services in the Nordic Countries. In; Pine CM, Harris R (eds). Community oral health p 425. UK: Quintessence publishing Co Ltd. 2007a.

    56-Holst D. Varieties of oral health care systems. Public dental services: organization and financing of oral health care services in the Nordic countries. In: Pine CM, Harris R (eds). Community oral health p 475. UK: Quintessence publishing Co Ltd. 2007b.

    57-Jaberi Ansari, Z. A review on the rate of caries experience in Iran during 1990-1992. Beheshti Univ Dent J 1998;17:146–154.

    58-Kiyak HA. Age and culture: influences on oral health behavior. Int Dent J 1993;43:9–16.

    59-Korpi  W,  Palme  J.  The  paradox  of  redistribution and strategies of equality: welfare state institutions, inequality, and poverty in the western countries. Am Sociol Rev 1998;63:661–87.

    60-Lahti S, Tuutti H, Hausen H, Kääriäinen R. Dentist and patient opinions about the ideal dentist and patient- developing a compact questionnaire. Community Dent Oral Epidemiol 1992;20:229–34.

    61-Manski RJ, Cooper F. Dental care use: does dental insurance truly make a difference in the US? Community Dental Health 2007;24:205–212.

    62-Mas-colell,A.m.d. Winston and J.R.Green(1995) "Microeconomic theory". Oxford university Press

    63-Mayumi Nomura."Dental health reforms in Germany and Japan:A comparison of statutory health insurance policy"., June 2008

    http://www.elsevier.com

    64-Moonkyung katechoi."The impact of Medicaid insurance coverage on dental service use". Journal of Health Economic, August 2011

    http://www.elsevier.com

    65-Naoki Kakudate et al. "Comparison of dental practice income and expenses according to treatment types in the Japanese insurance system".,August 2009

    http://.elsevier.com

    66-Nash D, Ruotoistenmäki J, Argentieri A, Barna S, Behbehani J, Berthold P, Catalanotto F, Chidzonga M, Goldblatt L, Jaafar N, Kikwilu E, Konoo T, Kouzmina E, Lindh C, MathuMuju K, Mumghamba E, Nik Hussein N, Phantumvanit P, Runnel R, Shaw H, Forna N, Orliaguet T, Honkala E. Profile of the oral healthcare team in countries with emerging economies. Eur J Dent Educ. 2008;12:1119.

    67-Nasseri K, Sadrizadeh B, Malek–Afzali H, Mihammad K, Chamsa M, Cheraghchi–Bashi MT, Haghgoo M, Azmoodeh M. Primary health care and immunization in Iran.  Public Health 1991;105:229–38.

    68-Newsome PRH, Wright GH. A review of patient satisfaction: 2. Dental patient satisfaction: an appraisal of recent literature. Br Dent J 1999;186:166–70(b).

    69-Nguyen L, Häkkinen U. Choices and utilization in dental care: Public vs. private dental sectors, and the impact of a two-channel financed health care system. Eur J Health Econ 2006;7:99–106.

    70-NIDCR. National Institute of Dental and Craniofacial Research. Oral Health in America: A Report of the Surgeon  General. Available  at:  http://www.nidcr.nih. gov/DataStatistics/SurgeonGeneral/sgr/.   Accessed

    2008.

    71-Nomura  M.  Dental  healthcare  reforms  in  Germany and Japan: A comparison of statutory health insurance policy. Japanese Dental Science Review 2008;44:109–

    17.

    72-Nuttall NM, Nugent. ZJ.Indicators of dental extractions and full mouth clearances: a longitudinal analysis. Community Dent Oral Epidemiol 1997;25:181–183.

    73-OHS 2004: Oral Health Survey in 15-19 and 35-44- year-olds in Iran, 1st       ed Tehran: Ministry of  Health and Medical Education, under-secretary of health, oral health bureau 2001-2002.

    74-OHSIC   2000:   Oral   Health   Situation   of   Iranian Children. 1st   ed Tehran: Ministry of Health and Medical Education, under-secretary of health, oral health bureau

    1998-1999.

    75-Pack AR.  Dental  services  and  needs  in  developing countries. Int Dent J 1998;48:239–47.

    76-Pakshir HR. Oral health in Iran. Int Dent J 2004;54:367–

    372.

    77-Penchansky R, Thomas JW. The concept of access: definition and relationship to consumer satisfaction. Med Care 1981;19:127–40.

    78-Petersen PE, Bourgeois D, Ogawa H, Estupinan-Day S, Ndiaye C. The global burden of oral diseases and risks to oral health. Bull World Health Organ 2005;83:661–

    669.

    79-Praiss IL, Tannenbaum KA, Gelder–Kogan CA. Quality of dental care-the role of third–party payers: a literature review. Med Care Rev 1978;35:1211–33.

    Samadzadeh H, Hessari H. Oral health situation of Iranian children 1997. Tehran: Ministry of Health and Medical Education, under–secretary of health, oral health bureau 1999.

    80-SCI.  Statistical  Centre  of  Iran. Available  at:  http:// www. sci.org. ir/ portal/ faces/ public/census85/census85. natayej Accessed 2004.

    Suominen-Taipale AL. Demand for Oral Health Services in Adults Finns [Academic dissertation]. Turku: University of Turku; 2000.

    81-Tickle M, Whitehall R, Williams M. Health authorities, GDPs and TECs: a partnership for general dental practice development. Br Dent J 1998;185:338–40.

    82-Widström E, Eaton KA. Oral healthcare systems in the extended European Union. Oral Health Prev Dent

    2004;2:155–194.

    منابع اینترنتی:

    83-سایت شرکت بیمه ایران                                                         www.iraninsurance.ir   

    84-سایت مرکز آمار ایرانwww.sci.org.ir                                                                               85- سایت تحقیقکده بیمهwww.irc.ac.ir                                                                                86-سایت مرکز سیاست های بهداشتی دولت آمریکا                              www.cshp.rutgers.edu                                                                                                              


موضوع پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, نمونه پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, جستجوی پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, فایل Word پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, دانلود پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, فایل PDF پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی مدل احتمال خطی بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت بیمه چکیده یکی از خطرات پیش‌روی بشر بیماری است که مخارج درمانی زیادی را به بیماران تحمیل می کند. خطر بیماری را می توان از طریق بیمه درمان جبران کرد. هدف از مطالعه حاضر، تخمین تابع تقاضای بیمه درمان مکمل در کشور است. از اینرو با بهره جستن از مدل پنل دیتا، داده های 30 استان کشور طی سال‌های 1388 تا ...

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی موضوع: بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت به صورت یک مطالعه مطالعه موردی درمدیریت شعب بانک ملت استان سمنان بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک ملت استان سمنان بوده است. نمونه آماری تحقیق حاضر در مدیریت شعب ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی و صادرات چکیده : مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است. سازمانها نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند، انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را بر طرف کرد، دارند. این تحقیق در پی بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی در صندوق ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) رشته و گرایش: حسابداری چکیده : موضوع پایان نامه حاضر«تاثیرمدیریت سودبررابطه حاکمیت شرکتی وکیفیت سود» می باشد. دراین پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت سود و کیفیت سود، حاکمیت شرکتی و کیفیت سود، مدیریت سود و حاکمیت شرکتی و کیفیت سود با حضور متغیرهای کنترل پرداخته شده است. قلمرو مکانی تحقیق شامل شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار ...

پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد ( M.A ) مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده از زمان شروع بکار گیری ، روش RBI در سطح شرکت های بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی جایگاه خود را پیدا کرده و مطالعات زیادی نیز در این خصوص انجام گردیده است. تاکنون تحقیقات اندکی در کشور پیرامون ارزیابی و مدیریت بر مبنای ریسک انجام گرفته و نتایج این تحقیقات به صورت سیستماتیک اجرایی نگردیده است و همچنین این ...

پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی گرایش مالی ( M.A ) چکیده از زمان شروع بکار گیری ، روش RBI در سطح شرکت های بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی جایگاه خود را پیدا کرده و مطالعات زیادی نیز در این خصوص انجام گردیده است. تاکنون تحقیقات اندکی در کشور پیرامون ارزیابی و مدیریت بر مبنای ریسک انجام گرفته و نتایج این تحقیقات به صورت سیستماتیک اجرایی نگردیده است و همچنین این ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی کامپیوتر - مهندسی نرم افزار چکیده بررسی اطلاعات بیمه های اتومبیل نشان داده عواملی چون نوع استفاده خودرو، داشتن گواهینامه رانندگی، نوع گواهینامه و تطابق یا عدم تطابق آن با وسیله نقلیه، مبلغ حق بیمه، میزان تعهدات بیمه نامه، کیفیت خودروی خودرو سازان، سن راننده، سواد راننده، عدم تطابق حق بیمه با مورد بیمه، تاخیردرتمدید بیمه نامه، در سود و زیان شرکت ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-گرایش مالی چکیده در تحقیق حاضر به بررسی ارتباط حاکمیت شرکتی و ریسک شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده و همچنین رابطه بین سهامداران نهادی و حاکمیت شرکتی و ازسوی دیگر رابطه بین سهامداران نهادی و ریسک نیز مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری و ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته صنايع – مديريت سيستم و بهره وري زمستان 1392 چکيده بيمه عمر را مي‌توان يکي از هوشمندانه ترين ابداعات بشر در راستاي تامين امنيت و آرامش

ثبت سفارش