پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت

word 1 MB 31291 118
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A»  

     رشته: مدیریت بازرگانی  گرایش: داخلی

    چکیده:

    امروزه بانکداری موبایلی، مشتریان را قادر می‌سازد تا فعالیتهای مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. نتایج تحقیقات بیانگر این مطلب می‌باشد که ویژگی منحصر به فرد بانکداری موبایلی نظیر سودمندی،سهولت راحتی و سرعت بالا سبب شده تا مشتریان تمایل خود را برای استفاده از موبایل جهت انجام امور بانکی نشان دهند. برای ارتقای خدمات موجود بانکداری موبایلی در ایران به نظر می‌رسد موانعی وجود دارد که موجب شده تا کنون بانکداری موبایلی به جایگاه واقعی خود نرسد.برخی از مشکلات به استفاده کنندگان از این خدمات بر می گردد، در صورتی که کاربران به درستی ندانند چگونه بایستی از این خدمات بهره مند شوند نبایستی انتظار بازدهی خوب از این نظام را داشت. مشتریان از این که استفاده از خدمات بانکداری موبایلی چه مزایایی برای آنها دارد  و چگونه می توانند از آن استفاده کنند آگاهی ندارند. بنابراین در این تحقیق به بررسی عوامل مؤثر برقصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در شعب بانکهای ملی شهر رشت می پردازیم. مدل  این تحقیق بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی دیویس می باشد(TAM). برای تکمیل مدل ذکر شده ریسک کارآیی و ریسک مالی از تحقیق استون و گرونگهانگ  و ریسک امنیت و حریم خصوصی از تحقیق پیککارنین و همکارانش به مدل اضافه شد. که سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده، ریسک کارآیی،ریسک مالی،ریسک امنیت و ریسک حریم خصوصی به عنوان متغیر مستقل و قصد استفاده از بانکداری موبایلی به عنوان متغییر وابسته می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی است. از لحاظ روش اجرا، تحقیق حاضر از تحقیقات توصیفی – پیمایشی با تأکید بر شاخه همبستگی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات در این تحقیق از نوع میدانی می باشد.جامعه آماری در این تحقیق مشتریان بانکهای ملی  شهر رشت می باشد. روش نمونه برداری به کاررفته در این تحقیق روش در دسترس می باشد . ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد. در این تحقیق با استفاده از شاخص های آمار توصیفی، توزیع هریک از متغیرها تشریح می شود. سپس با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نسبت به آزمون آن اقدام می شود. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده، ریسک کارآیی، ریسک مالی، ریسک امنیتی و ریسک حریم خصوصی به طور مستقیم روی قصد رفتاری تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    واژگان کلیدی : بانکداری موبایلی، ریسک ادراک شده، مدل پذیرش تکنولوژی سودمندی، سهولت، قصد استفاده از بانکداری موبایلی

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    1-1) مقدمه

    با توجه به موج جهانی شدن، بسیاری از مفاهیم و تعاریف در زندگی اجتماعی- اقتصادی بشر امروز تغییر کرده اند. افراد هر جامعه بسیار سهل و آسان به اطلاعات دسترسی دارند. تغییراتی که به واسطه ظهور اینترنت یا به طور اعم فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی یکایک افراد جوامع مختلف ایجاد شده، باعث گردیده که سرعت نشر مفاهیم، فناوری نوین و نیز خدمات تازه افزایش چشمگیری یابند. در این بین تجارت الکترونیکی به عنوان موتور محرک اقتصاد، در قرن بیست و یکم از جایگاهی ممتاز  برخوردار است. از مهمترین مؤلفه های اثر گذار در عینیت یافتن تجارت الکترونیکی،  مبادلات مالی است. با رشد سریع اینترنت، بانکداری آن لاین نقش بسیار مهم و اساسی پیدا کرده است و در حقیقت بستر مناسبی برای تراکنش مالی ایجاد نموده اند(2009Ming, ). و از سویی دیگر با افزایش تلفن های بی سیم، تأثیر ارتباطات بی سیم و اینترنت، چرخش جدیدی داشته است و آن، همگرایی اینترنت و تلفن بی سیم است. اتصال تلفن موبایلی، سکوی بالقوه ای را برای نفوذ بی سابقه اینترنت و خدماتی از قبیل تجارت موبایلی ارائه می کند. به عبارتی با شیوع رو به رشد تجارت الکترونیکی و استفاده گسترده از وسایل موبایلی، یک نوع کانال جدید در حال ظهور است که تجارت موبایلی نامیده می شود(الهی  ،1383،1 ). تجارت موبایلی شامل فروش کالاها، خدمات و مطالب از طریق دستگاه های بی سیم، بدون محدودیت زمان و فضا می باشد. با افزایش تجارت موبایلی و محبوبیت آن دربین مردم، بانکداری موبایلی به منظور تسهیل معاملات تجاری الکترونیکی ایمن به وجود آمد. که با بکارگیری اصولی آن می توان هزینه های بانکی را تا حد زیادی کاهش داد و از سوی دیگر رضایت فزاینده مشتریان را به جهت دسترسی آسان به تراکنش های مالی چون چک کردن تراز حساب، مبادلات و پرداختها از طریق یک دستگاه موبایل در هر زمان و هر مکان به جای انتظار در صف گیشه بانک درساعت کاری فراهم آورد (خاکسار ،گیاهی،1388 ،3). هنگامی که یک خدمت نوآوری جدید مثل بانکداری موبایلی معرفی می شود، مشتریان ممکن است در استفاده از آن برای معاملات بانکداری احساس ترس کنند. بنابراین اعتماد و اطمینان به کاستن از این ترس و خطرهای بالقوه کمک می کند تا معاملات تحت شک و تردید را تسهیل کند ( 505 ,2008Zhao,).

     

    1-2)بیان مسأله

    طی چند سال اخیر تجارت موبایلی (سیار) به عنوان جدیدترین شاخه از تجارت الکترونیک موردتوجه قرارگرفته بطوری که پیشرفت فناوری و نوآوریها، باعث رشد و گسترش کاربردهای آن گشته است. بانکداری موبایلی یکی از شاخه های اصلی تجارت موبایلی است که نقش اساسی و تأثیرگذار بر سایر حوزه های این تجارت دارد­­­­­. تلفن همراه دنیا را دگرگون کرده و فرصتهای بی شماری را برای زندگی بهتر و ارتباطات گسترده تر فراهم می کند (کهزادی وهمکاران،1384،306 ).

     در حال حاضر 6 میلیارد نفر از جمعیت دنیا موبایل دارند یعنی فراگیری آن از هر پدیده ای بیشتر است و هیچ تکنولوژی وجود ندارد که اینقدر فراگیر باشد. بدین ترتیب موبایل مهمترین و وسیع ترین رایانه است و با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و آمار کاربران در کشورها و ظهور شبکه های بی سیم و افزایش استفاده از اینترنت بر روی گوشی موبایل، تحولات چشم گیری در ارائه خدمات بانکداری رخ داده است. موبایل فرصتی را برایی بانکها به منظور ارائه خدمات جدید به همگان فراهم نموده است( 2003 ,493 Amin  ).

    بانکداری با تلفن همراه سامانه ای است که می توان با نصب یک نرم افزار روی گوشی بدون مراجعه به بانک در هر ساعتی از شبانه روز عملیات بانکی خود را انجام داد.

    البته علی رغم سرمایه گذاری های فراوان انجام شده در زمینه کاربری فناوری های اطلاعاتی در عرصه بانکداری، گزارش ها حاکی از آن است که برخی از کاربران به رغم دسترسی به فناوریها، از آن استفاده نمی کنند(501  ,2003Wang Lin& Tang ,  ). یکی از عوامل کلیدی در پذیرش بانکداری موبایلی، اعتماد و رضایت مشتری نسبت به بانک است که به طور غیرمستقیم بر پذیرش بانکداری موبایلی تأثیر می گذارد. از سوی دیگر مشارکت مشتری در پذیرش بانکداری موبایلی بسیار اهمیت دارد چرا که این امر سبب کاهش یا حذف تعاملات بین سازمان و مشتری می شود. مشارکت مشتری و بانک عاملی است که بر کیفیت خدمات رضایت مندی و نهایتاً حفظ مشتری تأثیر می گذارد. این در حالی است که بسیاری از اشخاص نسبت به استفاده از تکنولوژی جدید محتاط هستند(2003 Lee,). بر اساس تحقیقات صورت گرفته، نگرانی درباره امنیت و پس از آن، نداشتن آگاهی درباره بانکداری موبایلی و مزایای آن، مهمترین عامل استفاده نکردن از این خدمات بانکی می باشد. در واقع موانع اصلی استقرار و توسعه بانکداری موبایلی بر اساس همین عوامل کلیدی تنظیم می گردد. بانکداری از طریق موبایل در اکثر بانکهای ایرانی به کار گرفته می شود اما هنوز بطور کامل مورد پذیرش واقع نشده است (خاکسار،گیاهی،1388 ،4 ). بر خلاف تبلیغات گسترده از طریق بانکها، افزایش ضریب نفوذ بانکداری موبایلی در ایران کمتر از 5% برآورد شده است.و دلیل آن را می توان آشنا نبودن مردم به طریقه استفاده از این خدمات دانست و مسأله مهمتر عدم اعتماد کافی به خدمات الکترونیکی غیر حضوری است. بانکداری موبایلی برای اینکه موفق باشد و ادامه حیات یابد باید مورد پذیرش قرار گیرند. بنابراین باید به سمت احداث اکوسیستم های مالی جدید پیش برویم که به صورت داخلی فعالیت می کنند و بتواند پول را در سیستمهای بانکی مختلف در اقصی نقاط کشور و جهان با توجه به قوانین مختلف منتقل کند. این اکو سیستم جدید باید با انتظارات نسل تلفن همراه نیز هماهنگ باشد. کاربران هوشمند تلفن همراه انتظار دارند تبادلات مالی از طریق تلفن همراه راحت، به صرفه، ایمن و سریع باشد. گام مهم در ایجاد این اکوسیستم علاوه بر برقراری ارتباط بین منابع داخلی، برقراری ارتباط بین خدمات مالی در سراسر دنیاست که به کاربر تلفن همراه کمک می کند به سادگی با ارسال یک پیامک پول بفرستد و در هر نقطه ای از دنیا فرد دیگری آنرا دریافت کند. با توجه به تغییرات به وجود آمده بازار مالی کشور، خدمات مالی بر تلفن همراه باید به گونه ای باشد که تمامی اقشار و کاربران بتوانند بر اساس نیاز خود از این خدمات استفاده کنند. بنابراین لازم است برنامه ریزان کشور که در زمینه بانکداری الکترونیکی فعالیت می کنند به این امر توجه ویژه مبذول دارند تا با رشد و ارتقا در این زمینه برای توسعه بتوان به اهداف مالی نظام از جمله چشم انداز بیست ساله دست یابیم (رحمتی غفرانی،1388،45 ). در ایران علیرغم اینکه بسیاری از بانکها دسترسی به اطلاعات مالی را از طریق موبایل فراهم نموده اند و با توجه به تبلیغات انجام شده در این زمینه، اما به سبب فرهنگ بوروکراتیک و تمایل به بانکداری سنتی بانکداری نوین را با محدودیت مواجهه ساخته است (دهدشتی و کوارویی،1388،92). بنابراین در این تحقیق ما به ارزیابی تأثیر مزیت ها و ریسکها حاصل از استفاده از بانکداری موبایلی توسط مشتریان می پردازیم.  با توجه به مطالب فوق، این تحقیق در پی بررسی عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانکهای ملی رشت می باشد.

    1-3) اهمیت موضوع                                                                                 

    بارشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات، روشهای سنتی ارائه خدمات بانکی ( که اغلب مبتنی بر کاغذ می‌باشد) زیر سؤال رفته و ضرورت بازبینی و طرح ریزی مجدد فرآیندهای کاری و همچنین استفاده از فناوریهای جدید در صنعت بانکداری، بیش از پیش احساس می شود .                                       

    با پیدایش پدیده بانکداری الکترونیک و شیوه ارائه خدمات به مشتریان در اقصی نقاط جهان دچار تحولات شگرفی شده است . با توجه به آنچه بیان شد در کشور ما نیز تغییر و تحولات در زمینه ایجاد و توسعه این قبییل سیستم ها مشاهده می گردد(دهدشتی ،کوارویی،1388،94 ). اما نکته ای که کمتر به آن توجه شده است استفاده از بانکداری موبایلی از سوی کاربران و کنار گذاشتن رویه های سنتی است.

    پیش بینی Accenture نشان می دهد که تا پایان سال 2005 تعداد استفاده کنندگان از ابزارهای موبایلی به حدود یک میلیاردو چهارصد میلیون نفر خواهد رسید از این تعداد حدود ششصدو هشتادو چهار میلیون نفر تواماً از طریق ابزارهای موبایلی خود به شبکه اینترنت نیز دسترسی خواهند داشت. بر اساس پیش بینی موسسهOVUM در آمدهای تجارت موبایلی در جهان تا پایان سال 2006 به بیش از بیست میلیار دلار خواهد رسیدکه نسبت به پیش بینی هشت میلیارد دلار در سال 2005 و 7/4 میلیارد دلار در سال 2004 قابل توجه بوده و حاکی از یک جهش اساسی در سال 2006 می باشد (کهزادی و همکاران ،306،1384).

    به هر حال صنعت بانکداری امروزه به سرعت در حال تغییر است. با توسعه اقتصادی بین المللی و رقابتی شدن بازارها، بانکها نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند،  نیروی اصلی در این محیط تکنولوزی است که موجب شکستن موانع جغرافیایی و صنعتی شده است (325, 2005Laukkanen,). با مطرح شدن عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و ورود رقبای خارجی به بازارهای مالی کشور، بانک های ایرانی نیز نیازمند توسعه خدمات خود در راستای تغییرات تکنولوژیکی هستند. از طرفی قبل از ارائه هرگونه خدمات جدید باید تحقیقاتی در زمینه اقتصادی بودن خدمات یاد شده، منطبق بودن خدمات جدید با نیازهای جامعه و اینکه چه سیستمی می تواند این خدمات را به خوبی به مشتریان ارائه کند‌، صورت بگیرد. در کشورهای در حال توسعه بانکها معمولاً با بررسی خدمات ارائه شده توسط سیستم بانکی کشورهای توسعه یافته اقدام به تقلید از آنها و ارائه خدمات می کنند و به دلیل عدم انجام تحقیقات و بررسی‌های مورد نیاز این گونه خدمات را به صورت ناقص به مشتری خود ارائه می کنند.

    تحقیقات زیادی در زمینه بانکداری موبایلی در سطح دنیا انجام شده اما به نظر می رسد که در ایران تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده و ضرورت انجام تحقیق بیشتر احساس می شود. تا با شناسایی عواملی که از دیدگاه مشتریان در استفاده از این فن آوری مؤثرند، و با استفاده از اطلاعات کسب شده، این فناوری نوین را به گونه ای ارائه نمایند که با خواسته مشتریان تطابق بیشتری داشته باشد.

    1-4)اهداف تحقیق

       هدف اصلی: تعیین میزان تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان  در استفاده از بانکداری موبایلی در بانکهای ملی شهر رشت

     

    اهداف فرعی:                                                                                   

     

     تعیین میزان تأثیر سودمندی ادراک شده،[1] سهولت استفاده ادراک شده[2]، ریسک کارایی ادراک شده[3]، ریسک مالی ادراک شده[4]، ریسک امنیتی ادراک شده[5] و ریسک حریم خصوصی ادراک شده از بانکداری موبایلی[6]  بر قصد استفاده[7] مشتریان بانکهای ملی رشت

    1-5)سؤال اصلی تحقیق

    عوامل مؤثر چه تأثیری بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در شعب بانک ملی رشت دارد؟

    1-6)چهارچوب نظری تحقیق

    چهارچوب نظری بنیانی است که تمام پژوهش برآن استوار می شود. این چهارچوب شبکه ای است منطقی، توصیفی و پرورده مشتمل بر روابط موجود بین متغیرهایی که در پی اجرای فرآیندهایی چون مصاحبه، مشاهده و بررسی پیشینه تحقیق شناسایی شده اند، چهارچوب نظری روابط میان متغیرها را روشن می کند، نظریه هایی را که مبنای این روابط هستند می پروراند و نیز ماهیت و جهت این روابط را توصیف می کند. همانگونه که بررسی پیشینه مبنای چهارچوب نظری را تشکیل می دهد یک چهارچوب نظری خوب نیز در جای خود مبنای منطقی لازم برای برای تدوین فرضیه های آزمون پذیر را فراهم می آورد (سکاران ،1385 94-95). تا کنون تحقیقات زیادی در زمینه سامانه های اطلاعاتی انجام شده است. این تحقیقات از انواع گوناگون چهارچوبهای تئوریکی استفاده نموده اند. از میان کلیه تئوری بکار گرفته شده، مدل پذیرش فناوری اثر گذارترین و رایج ترین تئوری بکار گرفته شده برای شرح پذیرش افراد از سامانه های اطلاعاتی بوده است.  

    الگوی این تحقیق نیز برگرفته از مدل پذیرش تکنولوژی دیویس[8] می باشد (TAM) که در سال 1989 ارائه شده است و برای توضیح پذیرش تکنولوژی[9] جدید اطلاعاتی در طول دو دهه گذشته توسط بسیاری از محققان مورد استفاده قرار گرفته است (2009GU et.al,). و برای تکمیل مدل ذکرشده ریسک کارآیی و ریسک مالی از تحقیق استون و گرونگهانگ و ریسک امنیت و حریم خصوصی از تحقیق پیککارینن و همکارانش به مدل اضافه شد. که در آن سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده،ریسک کارآیی، ریسک مالی، ریسک امنیت و ریسک حریم خصوصی متغیر مستقل و همچنین قصد استفاده از بانکداری موبایلی به عنوان متغیر وابسته به کار رفته است .

    هر قدر فناوری ارائه شده سودمندتر باشد یعنی باعث انجام سریعتر کارها و افزایش کارائی گردد. افراد با احتمال بیشتری از آن استفاده خواهند نمود. سهولت ادراک شده، نیز یکی از عوامل مؤثر بر قصد استفاده از بانکداری موبایلی است. زیرا وقتی کاربران مشکل بودن استفاده از یک فناوری را درک کنند از آن استفاده نخواهند کردو سیستم های آسانتر به احتمال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.ریسکها ( کارایی، مالی، امنیتی، حریم خصوصی) نیز در قصد استفاده از بانکداری موبایلی مؤثر می باشند. زیرا مشتریان در محیط مجازی نسبت به محیط سنتی با ریسک بیشتری مواجهه می باشند. و اصولاَ درجه عدم اطمینان در این محیط نسبت به محیط سنتی بالاتر است.  ادراکات بالای ریسک می تواند اثر معکوسی بر قصد استفاده از بانکداری موبایلی داشته باشد.

    بر پایه بحث ها و استدلا لهای یاد شده دیدگاه نظری ما چنین خواهد بود که بین قصد استفاده از بانکداری موبایلی و هر یک از متغیرها سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، ریسک کارایی، ریسک مالی، ریسک امنیتی، ریسک حریم خصوصی همبستگی وجود دارد. شکل 1-1 چهار چوب نظری را نشان می دهد. با این اوصاف تحقیق حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانکهای ملی شهر رشت می پردازد

    مدل این تحقیق به شرح ذیل می باشد:

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    Factores Affecting on customers' Intention to use Mobile banking in Melli Banks of Rasht

     

    Abstract

    Today, mobile banking enables customers to finance their activities to do in a virtual environment. The new researches results said this subject that the special unique mobile banking like usefulness, easiness, rest and high speed has caused that customers has inclined to use mobile for banking works.In Iran, for promotion of mobile banking services, it seem, there are some problems that has caused mobile banking in iran don’t  get it’s  real place , up to now. Some problems has depended on service users. If users dint know correctly how to benefit these service, so they shouldn’t have expect good efficiency from this system. The customers don’t aware of that how the using  of mobile banking services has most preferences for  them how should to use it.

     So in this study we want factores affecting on customers' intention to use Mobile banking in melli Banks of rasht. The model  of this search it is based on Davis acceptance techonology model. To cmplete mentioned model, we used perceived financial risk, perceived performance stone and Gronhaug (1993) studies; and perceived security and privacy risk pikkarainen et al(2004) studies  add to this model. perceived  Use fulness, perceived Ease of use , perceived Performance risk , perceived Fnancial, perceived Security , perceived Privacy risk  independent variable. The dependent variable in this  study is intention behavior of using mobile banking. The purpose of this study is applid.in terms of technique and performance, descriptive and analytical study of research with  emphasis on  solidarity branches and ultimately unity in terms of data collection methods and data of this research field is of type . statistical population in the research  customers melli banks  sampling  methods use in the study  convenience sampling and  multistage data collection are questionnaires and  field data collection methods in the research.in  this of research by using descriptive statistics indicators are expland distribution of each variable. then, by using pearson correiation coefficient are procceded to test it. Analysis result showed that variable of perceived usefulness, perceived Ease of use, perceived performance, perceived financial, perceived security risk, perceived privacy risk toward using the services  have positive and significant relationship directly.

    Key words Mobile banking, perceived risks,Technology acceptance model, perceived usefulness, perceived Ease of use

  • فهرست:

    چکیده................................................................................................................................... 1  

    فصل اول:کلیات تحقیق

    1-1) مقدمه. 3

    1-2)بیان مسأله. 4

    1-3)اهمیت موضوع. 5

    1-4)اهداف تحقیق.. 6

    1-5)سؤال اصلی تحقیق.. 7

    1-6)چهارچوب نظری تحقیق.. 7

    1-7)مبانی تئوریک فرضیه ها 8

    1-8)فرضیه های تحقیق.. 9

    1-9)تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته. 10

    1-10) قلمرو تحقیق..............................................................................................................................11

    فصل دوم:ادبیات تحقیق

    2-1)مقدمه. 13

    بخش اول:بانکداری الکترونیکی

    2-1-1) بانکداری الکترونیکی.. 15

    2-1-2) انواع بانکداری الکترونیکی.. 15

    2-1-3)خدمات بانکداری الکترونیکی... 16

    2-1-4) سطوح بانکداری الکترونیکی.. 18

    2-1-5 )زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی.. 19

    2-1-6)مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی.. 22

    2-1-7)بانکداری الکترونیکی در ایران.................................................................................. 23

    بخش دوم :بانکداری موبایلی

    2-2-1)مقدمه. 25

    2-2-2)بانکداری موبایلی.. 26

    2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی.. 26

    2-2-4)  خدمات  ارائه شده در بانکداری موبایلی.. 28

    2-2-5) فناوری موبایل.. 29

    2-2-6 )روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی.. 30

    2-2- 6-1) بانکداری  SMS. 31

    2-2-6-2) بانکداری WAP. 31

    2-2-6-3  ) بانکداری موبایلی PDA.. 32

    2-2- 6-4) بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM... 32

    2-2- 6-5 )بانکداری موبایلی با جاوا 32

    2-2- 7) مزایای بانکداری موبایلی.. 33

    2-2-8) معایب بانکداری موبایلی.. 34

    2-2-9)چالش‌های بانکداری موبایلی.. 35

    2-2 -10 ) مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی.. 38

    2-2- 11 ) حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان. 39

    2-2 -12 ) تمرکز بر امنیت... 39

    2-2 -13 ) تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی.. 40

    2-2-  14 ) نظارت برتداوم ارائه خدمات... 40

    2-2-15) قصد رفتاری در بانکداری موبایلی.. 40

    2-2-16) سودمندی ادراک شده 41

    2-2-17)سهولت استفاده ادراک شده 41

    2-2-18) ریسک... 42

    2-2-19) ریسک پذیری.. 42

    2-2-20) منابع ریسک... 44

    2-2- 21) ابعاد ریسک... 44

    بخش سوم:مدل وپیشینه تحقیق

    2-3-1) مدل پذیرش تکنولوژی(TAM) 49

    2-3-2)پیشینه تحقیق.. 50

     

    فصل سوم: روش تحقیق

    3-1) مقدمه. 56

    3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 56

    3-3) روش تحقیق.. 57

    3-3-1) طبقه بندی بر اساس ماهیت و هدف تحقیق.. 58

    3-3-2)طبقه بندی بر اساس روش تحقیق.. 58

    3-4) جامعه آماری پژوهش... 59

    3-5) نمونه آماری پژوهش... 59

    3-6) روش جمع آوری اطلاعات... 60

    3-7)ابزار جمع آوری داده و اطلاعات... 60

    3-8) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.. 61

    3-8-1)روایی پرسشنامه. 62

    3-8-2)پایایی پرسشنامه. 62

    3-9)روش تجزیه و تحلیل داده ها 63

    فصل چهارم:روش تجزیه وتحلیل اطلاعات

    4-1)مقدمه. 66

    4-2) آمارتوصیفی.. 66

    4-2-1) تحلیل جمعیت شناختی نمونه. 66

    4-2-1-1) جنسیت... 67

    4-2-1-2)سطح تحصیلات... 68

    4-2-1-3) سن.. 69

    4-2-1-4) وضعیت اشتغال. 70

    4-2-2) تحلیل توصیفی متغیرهای اصلی تحقیق.. 71

    4-2-2-1) سودمندی درک شده 72

    4-2-2-2) سهولت استفاده درک شده 73

    4-2-2-3) ریسک کارایی.. 73

    4-2-2-4) ریسک مالی.. 74

    4-2-2-5) ریسک امنیتی.. 75

    4-2-2-6) ریسک حریم خصوصی.. 76

    4-2-2-7) قصد استفاده از بانکداری موبایلی.. 77

    4-3)آزمون فرضیه های تحقیق.. 78

    فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات تحقیق

    5-1) مقدمه. 82

    5-2) نتایج آمار توصیفی.. 82

    5-2-1) توصیف متغیر سودمندی درک شده 82

    5-2-2) توصیف متغیر سهولت استفاده درک شده 82

    5-2-3) توصیف متغیر ریسک کارایی.. 82

    5-2-4) توصیف متغیر ریسک مالی.. 83

    5-2-5)توصیف متغیر ریسک امنیتی.. 83

    5-2-6) توصیف متغیر ریسک حریم خصوصی.. 83

    5-3)نتایج آمار استنباطی.. 82

    5-4)پیشنهادات بر اساس سوال های تحقیق.. 85

    5-5) محدودیت های تحقیق.. 87

    5-6)پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 88

    منابع  و ماخذ. 90

     

     

    منبع:

    منابع فارسی

    1) آذر، عادل، مؤمنی،منصور(1384) ،آمار و کاربردآن در مدیریت ،جلد دوم،چاپ هشتم ، تهران ،انتشارات سمت.

    2) اسدی، وحید 1385 "افزایش اعتماد در محیط وب ،شناسایی عوامل ،الویت بندی و کاربردها " پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس 8-35

    3) الهی، شعبان ،(1383)، "پرداخت موبایلی چالشهای آن در تجارت موبایلی"،اولین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

    4) ایمانی،س،(1388)،"عوامل مؤثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی بانک ملی شهرستان اردبیل)" رساله کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

    5) بخشعلی ،فهیمه،(1388) "بررسی  تأثیرعوامل دموگرافیک و اعتماد مشتریان بانک بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در شعب بانک ملی اراک" پایان نامه کارشناس ارشد دانشگاه تربیت مدرس

    6) تاری،فتح الله،عربی،ابراهیم(1386)"بررسی کشورهای آمریکا،کانادا،تایلند ومالزی در زمینه فراهم آوردن زیر ساختهای فرهنگی،آموزشی و اقتصادی مورد نیاز بانکداری الکترونیکی"اولین کنفرانس بانکداری الکترونیک - تهران

    7) حافظ نیا،محمدرضا،1385،"مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"تهران ،سمت

    9) حسنی، فرنود و سهیلا، سلطانی. (1387) مدیریت بانکداری الکترونیک.عصر فناوری اطلاعات شماره،38

    10) حمدان،محمود،(1383)،"بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیک در رفتار مصرف کننده" پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس 8-73

    11)خاکسار،سمانه،گیاهی،یاسمن،(1388) "بررسی عوامل اثرگذار بر اعتماد مشتریان به روش های پرداخت از طریق موبایل "، اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

    12) خاکی،غلامرضا،(1382)،"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، انتشارات بازتاب .

    13) خاکی،غلامرضا،(1379)،روش تحقیق در مدیریت ،چاپ اول، تهران،مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد.

    14)دلاور،علی،(1385)،روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی،ناشرنشر ویرایش90

    15) دهدشتی،شاهرخ،کوارویی،محمدمهدی،" عوامل مؤثر برپذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک پارسیان " ، مجله پژوهش های مدیریت ،1388،شماره80،ص ص102-91

    16) رحمتی،یلدا، (1388 ) "طراحی مدلی برای تبین عوامل تعیین کننده سرعت پذیرش بانکداری اینترنتی"رساله کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

    17) سرمد،زهره،بازرگان،عباس،حجازی،الهه(1385)، روش های تحقیق در علوم رفتاری،چاپ دوازدهم، تهران، مؤسسه انتشارات آگاه

    18)سکاران، اوما، (1385) "روش های تحقیق در مدیریت "، ترجمه محمد صایبی و محمود شیرازی، ناشر:مؤسسه عالی آموزش و پرورش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ،جلد دوم

    19) سید جوادین، رضا،سقطچی،مریم،(1387) "بانکداری الکترونیک و سیر وتحول ان در ایران "، ماهنامه تدبیر، سال 81، شماره 170، صص 36- 30

    20) فرجیان ،مرجان، (1385) " بررسی عوامل مرتبط با قصد استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی" رساله کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

    21) فکورثقیه، امیر محمد، 1388، "بانکدار الکترونیک از تئوری تا عمل" ،تهران ،انتشارات ترانه.

    22) فقیهی،مهدی،پوراسماعیل،حسن،1390"بررسی خدمات مالی همراه در کشور" مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

    23) کهزادی،نوروز،عدالت،عشرت،دهقان " تجارت وبانکداری موبایلی در جهان و ایران "،سومین همایش ملی تجارت الکترونیک1384

    24) گودرزی،آتوسا،زبیدی،حیدر(1387)" بررسی تأثیر گسترش بانکداری الکترونیکی برسودآوری بانک های تجاری" ، فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران، سال دهم،شماره 35 ،صص 141-111

    25) مظلومی ،نادر،لطیفی،فریبا،آسایی،هیوا،(1386) ، "بررسی رابطه ریسک پذیری مدیران با عملکرد سازمانها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، مطالعات مدیریت شماره 56،نشریه دانشکده علامه طباطبائی،75

    26) میرزایی خلیل (1389)" طرح و پایان نامه نویسی" انتشارات جامعه شناسان ،چاپ اول

    27)ماهنامه بانک ملی ایران،شماره 38،بهمن 91، مدیریت بازار بانکداری سیارص 3

    28)ماهنامه بانک ملی ایران ، شماره 147،آذر 1387،امنیت اطلاعات در بانکداری الکترونیک ص 18

    29) وزارت بازرگانی.(1384).انتقال الکترونیکی وجوه بانکداری الکترونیکی تهران،معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی

     

     

     

     

    منابع انگلیسی

     

    1) Aldas-Manzano, J., Lassala-Navarre, C., Ruiz-Mafe, C. & Sanz-Blas, S.(2009). The role of consumer innovativeness and perceived risk in online banking usage. International Journal of  bank Maketing, 27(1),53-75.

    2) Amin  , H . H .  (2008)    "  factors  affecting  the  intentions  of  customers  in  Malaysia  to   use  Mobile  phone  credit cards"  ,Management  Research  News  , Vol .31. No. 7.2008, 493-503.

    3 ) Belanger France,Janin  S .Hiller ,WandaJ .smith(2002) , " Trust  worthiness  in electronic  commerce:  the role of privacy , security,and site attributes" ,Journal of Strategic Information Systems Vol.11, 245-270.

    4) Carolina   Lopez –   Nicolasa ,  Francisco   Jose   Molina  –   Castillob,   (2008)" Customer  Knowledge  Managemen t and  E-Commerce :  The  role of Customer perceived  risk" , International Journal of Information Management 28,102-113.

    5)Celik .H ,( 2008 ) " what determines Turkish customers acceptance of internet banking ?" ,Jnternational Journal of bank marketing, Vol.26,No.5, 353-370.

    6) Carrow , J.c (2001)  E-Government  Lead ership ,  Rhetoricvs.  Reality  closing thegap  ,Accenture ,April  .Available on  line  at  www.accenture.com/xdoc/en

    7) DePallo ,  M. (2000) .  National  Survey  on  Consumer  Preparednes  and  E-Commerce:  A Survey  of Computer  Users  Age 45  an  Older.  Washington DC: AARP.

    8)  Druker , peter (2001)  Management  in  future  society,  translatd  by

    Gholamhoosein  khanqaee, 1Edition ,TEHRAN, Farda  publishing , in  Persian.

    9)Essinger, James(1999) The Virtual Banking Revolution"Thomson Business press.

     

    10)Fisher Chia- Yu chen,(2007), "Passenger use intentions for electronic tickets on international flights" Journal of AIRTransport Management13,110-115.

    11) Ferguson, Roger(2000)- Information Technology in Banking and supervision "centralbank(2000)Guidelines for Electronic Banking www.centralbank orp lib/financial.

    12) Furst,Karen(2000)"Internet Banking Developments and prospects "Economic and analhysis working paper200-9.

    13) Gu , J.e , Lee , S.c, Suh, Yu .H.,"Determinants of behavioral intention to mobile banking",Expert  system with Applications 36, www. Elsevier.com, 2009, pp 11605-11616.

    14)Harridge Sally – March,(2006),"Can the building of trust overcome  consumer perceived risk on line?" ,Marketing Intelligence & Planning, Vol.24 No.7 pp.746 -761.

    15) Harrison McKnighta,*, Vivek choudhuryb, Charles Kacmar,(2002), "The impact  of  initial consumer trust on intentions to transact with a web site:atrust building model".Journal  of  Strategic Information System 11,297-323.

    16) Hong.W,  Thong .J .Y. L ,Wong. W.M,Tam .K.Y,(2001) "Determinants of user acceptance of digital libraries: an empirical examination of individual defferencess,Vol.18,    No.3,pp97-124.       

    14) Joey F.George. (2004) ,"The theory of planned behavior and Internet purchasing",Vol.14.No.3 PP. 198-212.

    18) Kim Dan j. a, Donald L.Ferrinb , H.Raghav Raoc,(2008),"A trust – based consumer decision- making model in electronic commerce:The role of trust, perceived risk, and their antecedents"Decision Support Systems44,544-564.

    19) Ming - Chi  Lee  (2009)  " Factors  influencing  the  adoption  of  internet

    banking : An integration of TAM and TPB with  perceived  risk  and  perceived

    trust benefit  "Electronic  Commerce  Research and  Applications (2009) 130-

    20) Myung – Ja kim a, Namho Chungb, Choong – Ki Leeb, (2010), "The effect  of perceived  trust  on  electronic Commerce: shopping online for tourism products  and  services  in South Korea "  Tourism  Management  xxx,1 -10. 

    21) Laukkanen,  T.  and  Lauronen,  J.   (2005),  “Consumer  value  creation  in  mobile  banking   services”  ,International   Journal  of Mobile Communications, Vol. 3 No. 4, pp. 325-38.

    22) Lee, M.C. (2003),  “Factors  influencing  the  adoption  of  internet  banking: an  integration  of  TAM  and  TPB  with  perceived  risk  and perceived benefit”, Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 8 No. 3, pp. 130-41.

    23) Lim  Nena (2003) "Consumers'  perceived  risk :sources Versus consequences ",Electronic  commerce  Research  and  Application 2,216 -228.

    24)Littler, D. & Melanthiou, D. (2006). Consumer perceptions of risk and uncertain and the implications for behavior towards innovative retail services: the caseof internet banking. Journal of Retailing and Consumer Services, 13, 431-443.

    25) LiuaChang,*,JackT.Marchewkaa,June Lub,chun – sheng Yub(2004), " Beyondconcern: a privacy – trust – behavioral intention  model of electronic commerce"Information management 42, 127- 142.

    26) Luarn,P.and Lin, H.H.,(  2005) "Toward and understanding of the behavioral intention to mobile banking".computers in Human Behavior,Vol 21No.6, 873- 891.

    27) Patrick  McCole,  Elaine Ramsey b,John Williams ,(2009)"Trust considerations  on attitudes  towards  online purchasing : The moderating effect of privacy and security concerns" ,Journal of Business Research xxx,xxxxxx.

    28) Riquelme,  H.E.  and Rios,  R.E. (2010),  “The moderating effect of gender in the  adoption  of mobile  banking” , International  Journal  of  Bank  Marketing, Vol. 28 No. 5, pp. 328-41.

    29) Schierz  ,p.schilke ,o.Wirtz , B.(2010),"understanding  Consumer  Acceptance of  mobile payment  Services:  An empirical  analysis" , Electronic commerce  research and  Applications.

    30) Sonja  Grabner – krautera, EwaldA .Kaluscha, (2003), "Empricalresearch in on – line trust: a review and critical assessment" ,Int.J . Human .Computer Studies 58,783 -812.

    31) Tony Ahn a, Seewon Ryu  b,Ingoo Han,(2004),"The impact of the online and offline features on the user acceptance of Internet shopping malls" Electronic Commerce Research and Applications3,405-420.

    32) Vainio.M.M, (2006) "Facto influenci customers acceptanc of internet banking:  case of  Scandinavian  trade  finance  costomers" M.se. Thesis in accounting ,The Swedish  school of  economics  &  business  administration.

    33)Venkatesh, Viswanath, MichaelG. Morris, Gordon B Davis,and Fred D. DAVIS, (2003).User Acceptance of Information Technology: to ward and unifiedview.MIS Quarterly 27(3) : 425-478.

    34) Wang, Y.S., Wang.Y.M. ,Lin, H.H, & Tang , T.I.,(2003) , "Determinants  of user  acceptance  of Internet  banking: an empirical study", International Journal of service Industry Management ,Vol.14 No.5,pp.501-519.

    35) Zhao, A.L., Lloyd, S.H., Ward, P. and Goode, M.M.H. (2008), “Perceived risk and Chinese consumers’ internet banking adoption”, International Journal of Bank Marketing, Vol. 26 No. 7, pp. 505-25.

     


موضوع پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, نمونه پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, جستجوی پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, فایل Word پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, فایل PDF پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, پروژه درباره پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان در استفاده از بانکداری موبایلی در بانک های ملی رشت

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی - گرایش تحول چکیده با وجود سرمایه گذاری های فراوان انجام شده در زمینه ی کاربری فناوری های اطلاعاتی در عرصه­ی بانکداری، گزارش ها حاکی از آن است که برخی از کاربران باوجود دسترسی به فناوری ها و سیستم­های پرداخت الکترونیک از آن استفاده نمی کنند. در این بین اعتماد و امنیت درک شده توسط مشتریان از سیستم­های پرداخت الکترونیکی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد( M.A) مدیریت بازرگانی – گرایش بازاریابی چکیده: مشتری از عناصر مهم مورد توجه مدیران هر سازمانی می باشد. حال سازمان هایی می توانند در امور بازاریابی بخصوص بازارگردی دارای مزیت رقابتی باشند که بتوانند نیازهای مشتریان را قبل از درخواست آنان تشخیص دهند. که این تقاضا ها در قالب تقاضای پنهان معرفی می شود. هدف اصلی این تحقیق ارائه مدلی به منظور ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده : در دنیای کنونی بانکداری از عوامل حیاتی توسعه کشور هاست. به این ترتیب مشتریان به عنوان علت وجودی و در ادامه حیات بانکداری از اولویت خاصی برخوردار می باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر بانکداری اینترنتی در وفاداری مشتریان بانک پارسیان شهرستان رشت به آزمون پنج فرضیه می ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده : هدف : این پژوهش با هدف تعیین بررسی رابطه توانمندی منابع انسانی با میزان پذیرش خدمات بانکی و جذب منابع مالی در شعب بانک ملی کلان شهررشت طراحی گردیده است . روش : پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت میدانی در بهار 1392 اجرا گردید . جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب مختلف بانک ملی ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: امروزه با توجّه به ساختار رقابتی شدید حاکم بربانکها در عرضه خدمات الکترونیکی، استفاده از تبلیغات برای معرفی خدمات نقش مهمی در ترغیب و تشویق مشتریان در استفاده از محصول و خدمات و در نهایت جذب آنها به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی بانکها دارد. به عبارت دیگر اگر بانکها بتوانند اثر بخشی ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی چکیده پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری موردنظر کسانی هستند که در شعب بانک پارسیان استان مازندران حساب دارند. روش نمونه گیری در دسترس بوده است که تعداد 164 ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی. گرایش بازاریابی بین الملل چکیده موفّقیت تمام سازمانها و مؤسّسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی، دولتی یا غیر دولتی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهمّترین آنها رضایتمندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب و کار است. اعتقاد بر این است که رضایتمندی مشتریان، عکس العمل های آتی آنان را ...

ثبت سفارش