پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها

word 4 MB 31321 83
1392 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد (M.sc)

    رشته عمران مکانیک خاک و پی

    چکیده

    در این پژوهش پایداری خاک مسلح با ژئوگرید واقع بر یک حفره زیر زمینی با استفاده از نرم افزار plaxis مورد تحلیل قرار گرفت و تاثیر عوامل متعددی  چون تعداد لایه ژئوگرید ، طول لایه ژئوگرید ، سختی لایه ژئوگرید، محل بهینه قرارگیری لایه ژئوگرید زیر پی و تاثیر محل قرارگیری حفره زیر پی بر ظرفیت باربری  بررسی شد.

    اعمال تسلیح می­تواند به طور قابل ملاحظه­ای ظرفیت باربری خاک را بهبود بخشد و نشست پی را کاهش دهد. همچنین با افزایش تعداد لایه های ژئوگرید از میزان نشست ها کاسته و با افزایش طول لایه ژئوگرید، مقدار نشست ها کم شده است. لذا ،هر جه طول ژئوگرید بیشتر میشود نسبت ظرفیت باربری (BCR) افزایش می یابد. برای خاک با ویژگیهای خاص، یک محل بهینه­ای برای قرارگیری لایه اول ژئوسینتتیک وجود دارد،و آن جایی است که کمترین نشست و بیشترین ظرفیت باربری در آن محل مشاهده می­شود. به طور کلی با افزایش مقدار سختی محوری ژئوگرید(EA) از مقدار نشست­ها کاسته می­شود. با افزایش EA ژئوگرید (BCR)[1] بیشتر میشود. مطالعه تاثیر محل قرارگیری حفره نشان داد، با قرارگیری حفره در عمق بیش از 3B نرخ افزایش نشست کنترل و مقدار نشست ثا بت می­شود.

     کلمات کلیدی: خاک مسلح، ژئوگرید، حفره، اجزای محدود ، نشست

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه

    خاک مصالحی است که به خوبی در مقابل فشار و برش مقاومت می­کند اما قادر نیست در برابر نیروی کششی مقاومت چندانی از خود نشان دهد. از زمان­های کهن به طور تجربی دیده شده که ریشه های درخت یا گیاهان در تقویت توده خاک موثر بوده است. خاک مسلح مصالح ساختمانی مرکبی است که در آن عناصر دارای مقاومت کششی به عنوان تسلیح در توده خاک قرار می­گیرند. مفهوم نوین خاک مسلح اولین بار توسط مهندس معمار فرانسوی Henri Vidal، در سال 1965 معرفی شد. از آن پس، این تکنیک بطور گسترده در کارهای اجرایی مهندسی ژئوتکنیک مورد استفاده قرار گرفت ودر نیم قرن گذشته روند قابل توجهی در پژوهش و بکارگیری سازه های خاکی مسلح بدست آمد. امروزه تسلیح خاک به لحاظ فنی سامانه ای موثر و قابل اعتماد برای افزایش مقاومت و پایداری توده­های خاکی به کار گرفته می­شود]1[.

    برتری رفتار خاک مسلح بیشتر ناشی از افزایش مقاومت برشی در خاک مسلح شده می­باشد که این افزایش مقاومت برشی بدلیل افزایش مدول الاسیسیته خاک و مقاومت بالای مسلح کننده در کشش است.

    امروزه تسلیح به روش های گوناگون هم از نظر شکل یعنی به صورت نوار، صفحه، شبکه، میله یا رشته، هم از نظر زبری سطح یعنی به صورت سطح زبر یا صاف و هم از نظر سختی نسبی یعنی با سختی نسبی بالا مانند فولاد یا با سختی پایین مانند منسوجات پلیمری استفاده می­شود. از دهه 80 میلادی به بعد استفاده از پلیمرهای مصنوعی به نام ژئوسنتتیک­ها[1] بطور گسترده­ای متداول گردید. دلیل این مسئله می­تواند ناشی از عملکرد بهتر این محصولات با سختی نسبی پایین که هماهنگی بهتری با خاک دارند، نسبت به مصالح تسلیح کننده فلزی با سختی بالا باشد. این منسوجات پلیمری یا مصنوعی به دلیل سختی نسبی پایین، از نظر تغییر شکل ­پذیری با خاک سازگارتر بوده، علاوه بر این، منسوجات تراوا در مواجه با خوردگی مقاوم هستند و بعضی از انواع آنها در برابر حملات باکتری­ها و اسیدها پایدارند و غیر سمی نیز می­باشند.

    1-2- ضرورت انجام تحقیق

    وجود حفرات زیر زمینی که تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است ، باعث بروز مشکلات زیادی شده است.حفرات زیرزمینی چه به شکل طبیعی(غارها) یا مصنوعی(قناتها) به ویژه در مناطق شهری ممکن است در مجاورت یا زیر سازه ها قرار بگیرد. زمانی که این حفرات درعمقی قرار بگیرند که در محدوده حباب تنش در زیر پی سازه­ها باشند، در این صورت  احتمال  نشست یا فرو نشست خاک زیر پی بسیار زیاد می­باشد. جهت مرتفع نمودن این مشکل، راهکارهای مختلف  بهسازی خاک به کار گرفته  میشود. با معرفی مصالح نوین ژئوسینتتیک ها به مهندسی عمران، کاربرد  این محصولات جهت رفع مشکل فوق­الذکر مورد توجه قرار گرفته شده است.

    در تحقیق حاضر با بکارگیری ژئوسینتتیکها به عنوان مسلح کننده و در نظر گرفتن سختی محوری، طول، تعداد لایه و فواصل مسلح کننده، محل قرارگیری حفرات به ارزیابی ظرفیت باربری پی گسترده واقع بر خاک دانه­ای پرداخته شده است.

     

    1-3- اهداف تحقیق

    با توجه به اینکه فرآورده ­های پلیمری به سرعت در حال گسترش می­باشد و همچنین این گونه فرآورده­ها نظیرژئوسینتتیکها و انواع آنها مانند ژئوگریدها سازگاری مناسبی با خاک دارند. همچنین از نظر اقتصادی بسیار با صرفه میباشند. لذا این تحقیق بر آنست تا چگونگی به کارگیری مسلح کننده از نوع ژئوسینتتیک،جهت افزایش ظرفیت باربری خاکهای دانه ای حفره دار زیر پی گسترده را مورد تحقیق و ارزیابی قرار دهد.

     

    1-4- سوالات و فرضیات تحقیق

    در این پژوهش جهت بررسی پایداری خاک مسلح بر حفرات زیرزمینی از نرم افزار plaxis استفاده شده است. این نرم­افزار قادر به انجام تحلیل در فضای دو بعدی و سه بعدی به روش عددی اجزاء محدود می باشد.

    با توجه به شرایط مسئله، جهت انجام تحلیل­ های مورد نیاز بر روی مدلهای ساخته شده، حالت کرنش صفحه­ای در نظر گرفته شده است. به منظور مطالعه تاثیر متقابل خاک با مسلح کننده و هندسه ترکیبی آنها، در پایداری پوشش خاکی مسلح روی حفره، پارامترهای گوناگونی که مشخص کننده ویژگی هرکدام از عوامل بالا می­باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در بررسی تاثیر هر پارامتر، سایر پارامترها ثابت نگه داشته خواهد شد. پارامترهای متغیر شامل سختی محوری، طول ژئوسینتتیک، تعداد لایه مسلح کننده و همچنین فاصله لایه اول از زیر پی خواهد بود. پارامترهای ثابت شامل نوع پی، تعداد حفرات، نوع خاک، شرایط خاک و بارگذاری استاتیکی می­باشد. لازم به ذکر است که فاصله بین ژئوسینتتیکها ثابت در نظر گرفته شده است.

     

    1-5-مدل تحقیق

    در این تحقیق مدل ابعاد در نظر گرفته شده به طول 70متر و ارتفاع 40 متر می­باشد. حفره در نظر گرفته شده به شعاع 5/1 متر بوده، عرض پی گسترده 10 متر و عمق آن 1 متر می­باشد.

     با توجه به شرایط مسئله، جهت انجام تحلیل­های مورد نیاز بر روی الگوهای ساخته شده حالت کرنش صفحه­ای در نظر گرفته و برای تشکیل شبکه اجزای محدود و انجام محاسبات، از اجزای مثلثی 15گرهی برای لایه خاک و 5 گرهی برای المان ژئوگرید استفاده گردیده است. دو نوع پوشش خاکی از نوع دانه­ای با الگوی رفتاری مور-کولمب بر روی حفره در نظر گرفته شده است.‍

    پارامترها با علائم اختصاری به کار گرفته در تحقیق حاضر که به نظر می­رسد به عنوان عمده پارامترهای تاثیر گذار بر ظرفیت باربری خاک مسلح باشد به قرار ذیل است:

     فاصله قائم زیر پی تا اولین لایه مسلح کننده (u)

     تعداد لایه‌ها­ی مسلح کننده (N)

     ضخامت کل خاک مسلح شده (d)

     فاصله قائم بین لایه‌ها (h)

     طول مسلح کننده (Lr)

     عرض پی B

     عمق پی (Df)

     مشخصات خاک از جمله وزن مخصوص خاک ، چسبندگی خاک (c) و زاویه اصطکاک داخلی خاک  

     مشخصات مسلح کننده

    1-7-روش تحقیق

    در این تحقیق با استفاده از روش عددی اجزاء محدود با توجه به متغیرهای در نظر گرفته شده مدلهای گوناگون ابتدا ساخته سپس موردتحلیل قرار گرفت.

     

    1-8- ساختار پایان نامه

    ساختار تحقیق به گونه­ای است که در فصل اول کلیات مربوط به تحقیق بیان شده است و در فصل دوم درباره ظرفیت باربری و کلیاتی در باره ژئوسینتتیکها بحث شده است. در فصل سوم پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و در فصل چهارم نیز به معرفی اجمالی نرم افزار plaxis و
    صحت­سنجی پرداخته شده است.

    در فصل پنجم مشخصات مصالح و نحوه مدل­سازی بیان شده و در فصل ششم تحلیل مدلها و بررسی نتایج حاصل از مدلها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در نهایت در فصل هفتم جمع بندی، نتیجه­گیری و برای علاقمندان به ادامه تحقیق این موضوع پیشنهادهایی ارائه گردیده است.

    فصل دوم

    ظرفیت باربری پی ها و کاربردهای ژئوسینتتیک ها

    1 مقدمه

    باربری نهایی پی­ها از دیرباز مدنظر بوده ودراین بین عوامل و پارامترهای بسیاری ازجمله پارامترهای مقاومت برشی خاک، شکل و ابعاد پی، عمق پی، شیب سطح زمین، شیب خود پی، مایل بودن و یا خروج ازمرکزیت بار، سطح آب زیرزمینی، لایه لایه بودن خاک و میزان تراکم خاک بر مقدار آن موثر می­باشد. در این بین عوامل دیگری نیز وجود دارند که علی رغم موارد کم برخورد با آنها، در موقع حضور تاثیر بسیاری برظرفیت باربری نهایی پی می­گذارند. از جمله این موارد می­توان به وجود حفرات زیرزمینی در خاک اشاره کرد که در صورت مجاورت با پی، یکی از عوامل تعیین کننده در ظرفیت باربری نهایی پی خواهند بود. امروزه ساخت بناهای زیرزمینی به شکل گسترده­ای توسعه یافته است، بطوریکه با توجه به نیازهای روزافزون بشر و با پیشرفت دانش وتکنولوژی، دامنه فعالیت انسان به زیرخاک و حتی در زیر سازه­های موجود در مناطق شهری رسیده است. در این خصوص نمونه­های متعددی از سازه­های واقع بر روی حفره­ها و تونلها وجود دارد. این حفره­ها می­توانند نتیجه فعالیتهایی از قبیل اکتشاف معدن و یا حفر تونل باشند. وجود حفره در خاک باعث کاهش ظرفیت باربری پی­های سطحی نزدیک به حفره می­شود که میزان این کاهش، تابع عوامل متعددی از جمله نوع خاک، تراکم، عمق مدفون حفره، خروج ازمرکزیت حفره نسبت به پی، هندسه حفره وعمق پی می­باشد. بدیهی است که با وجود تفاوتهای عمده­ای که در وضعیت تنشها در خاکریز پی برای حالت بدون حفره و حالت باحفره وجود دارد، به هیچ وجه نمی توان رفتار مشابهی را برای این دو حالت متصور شد. درواقع مکانیزم گسیختگی خاک در زیر پی برای این دو حالت با یکدیگر تفاوت
    عمده ای دارد.

     

    2-2- مبانی ظرفیت باربری

     ظرفیت باربری نهایی(qf) معادل حداکثر فشاری است که خاک زیر پی قادر به تحمل آن می­باشد به عبارت دیگر ظرفیت باربری نهایی حداکثر فشاری است که پی میتواند به خاک منتقل نماید قبل از آنکه خاک در آستانه گسیختگی برشی قرار گیرد. ظرفیت باربری خالص پی (qnf) حداکثر فشار خالصی است که پی می­تواند به زمین منتقل نماید بدون آنکه در خاک گسیختگی بوجود آید .

    Improving bearing capacity of granular soil with            sinkholes below mat foundation with geosynthetic
     

    Abstract

     

       In this research, stability of geogrid-reinforced soil located on a sinkhole was studied using plaxis software. Also, effect of various factors  such as number of geogrid layers, length of geogrid layers, stiffness of geogrid layers, optimum location of geogrid layers under-foundation and effect of location of under-foundation on bearing capacity were studied. reinforcement can improve bearing capacity of soil significantly. Also, on increasing No. of geogrids layers, and length of geogrid layer amount of settlement is decreased. Therefore, on increasing geogrid length, bearing capacity ratio (BCR) is increased. For soil with specific characteristic, it has an optimum placement location for first layer of geosynthetic, where minimum settlement and maximum bearing capacity is observed at that place. As a whole, on increasing value of axial stiffness(EA), value of settlement is decreased. On increasing EA of geogrid, BCR is increasing. Studying effect of sinkhole location under foundation showed that, placement of sinkhole at depth more than 3B(B being width of foundation), increasing rate of settlement is controlled and settlement value is constant.

     

    Key words: reinforced soil, geogrid, sinkhole, finite element,set

     

  • فهرست:

    چکیده. 1

     

    فصل اول : کلیات

    1-2- ضرورت انجام تحقیق.. 4

    1-3-اهداف تحقیق.. 4

    1-4- سوالات و فرضیات تحقیق.. 4

    1-5-مدل تحقیق.. 5

    1-7-روش تحقیق.. 6

    1-8- ساختار پایان نامه. 6

     

    فصل دوم: ظرفیت باربری پی ها و کاربردهای ژئوسینتتیک­ها

    2-1 مقدمه. 8

    2-2- مبانی ظرفیت باربری... 8

    2-3- ظرفیت باربری خاکهای حفره دار.. 11

    2-4- تاریخچه مواد ژئوسینتتیک.... 12

    2-4-1 توصیف کلی ژئوسینتتیک­ها 12

    2-4-2 طبقه بندی ژئوسنتتیک­ها 13

    2-4-3- ژئوسینتتیک­ها 18

     

    فصل سوم: پیشینه تحقیق

    3-1- مقدمه. 22

    3-2- مطالعه آزمایشگاهی.. 25

    3-2-1- بررسی رفتار بار- نشست پی های نواری مستقربرخاک مسلح با ژئوگرید برروی حفره 25

    3-2-2- دستگاه آزمایش ومشخصات مصالح. 26

    3-2-3- برنامه آزمایش ها 28

    3-2-4- ارائه نتایج وتفسیرداده ها 29

    3-2-5- نتیجه گیری. 33

    3-3- مطالعه عددی و تحلیلی.. 33

    3-3-1- الگوسازی مساله 34

    3-3-2- بررسی اثرژرفای قرارگیری نخستین لایه ژئوتکستایل. 35

    3-3-3- بررسی اثرسختی کششی ژئوتکستایل. 37

    3-3-4- بررسی اثرتعداد لایه های ژئوتکستایل. 38

    3-3-5- بررسی اثرطول لایه ژئوتکستایل. 40

    3-3-6- نتیجه­گیری. 42

     

    فصل چهارم : معرفی اجمالی نرم‌افزار PLAXIS و صحت مدلسازی

    4-1- مقدمه. 44

    4-2 معرفی نرم افزارPlaxis. 45

    4-3 ویژگیهای مهم نرم افزار Plaxis نسخه8.2. 47

    4-4- صحت سنجی نرم افزار Plaxis. 48

     

    فصل پنجم: مشخصات مصالح و نحوه مدل سازی

    5-1- مقدمه. 51

    5-2- هندسه مدل.. 51

    5-3- مشخصات مصالح.. 53

    5-3-1- مشخصات خاک... 53

    5-4-  نحوه مدل سازی... 56

     

    فصل ششم: مدل سازی و بررسی نتایج

    6-1- مقدمه 58

    6-2-  شرایط مسئله 58

    6-3- مطالعات پارامتریک. 58

    6-3-1-اثر تعداد لایه­های ژئوتکستایل. 59

    6-3-2-اثر طول ژئوگرید 60

    6-3-3- محل بهینه لایه اول ژئوگرید 62

    6-3-4- اثر سختی کششی ژئوگرید 63

    6-3-5- اثر قرار گیری محل حفره در خاک. 64

     

    فصل هفتم: جمع بندی و خلاصه نتایج

    7-1- مقدمه 67

    7-2- جمع بندی. 67

    7-3- نتیجه گیری. 67

    7-4- ارائه پیشنهادات برای تحقیقات بعدی. 68

    فهرست مراجع. 69

     

    منبع:

    [1]. Christopher,  B.R.  and Holtz,  R.D.  (1985),  “Geotextile Engineering

    Manual”,United States Department of Transportation, Federal Highway Administration, Washington DC, Report No. FHWA-TS-86/203, 1044p.

    [2]. Yeimoglu,T.,Wu,J.T.Hand saglamer,A(1994)."Bearing Capacity of Rectangular Footing on Geogrid-Reinforced sand".Journal of Geotechnical Eng., ASCE, Vol,120,No.12,pp 2083-2099.

    [3]. Baus,R.L, and Wang,M.C,M.(1983),"Bearing Capacity of Strip Footings Above Void", Journal of Geotechnical eng., ASCE, Vol.109,No.1,January 1983,pp.1-14.

    [4]. Wang, M.C.and Badie,A.(1985),"Effect of Underground Void on Foundation Stability", Joumal of Geotechnical eng., ASCE, Vol.111.No. 8,August 1985,pp.1008-1119.

     [5]. Binquet,J.,and Lee,K.L.(1975a),"Bearing Capacity Tests on Reinforced Earth Slabs", Journal of Geotechnical Eng.Div., ASCE, Vol,101,No.12,pp 1241-1255.

    [6].Fragaszy,R.,and Lawton,E.(1984),"Bearing Capacity of Reinforced sand subgrades",Journal of Geotechnical Eng., ASCE, Vol,110,No.10,pp 1500-511.

    [7].Gudio,V.A., Chang,D.K.,and sweency.M.A.(1986),"Comparison of Geogrid and Geotextile Reinforced Earth slabs",Canadian Geotechnical Journal,No. 23,pp435-440.

    [8].Akinmusuru, J.O., and Akinbolade,J.A.(1981),"Stability of Loaded Footing on Reinforced Soil", Journal of Geotechnical Eng. Div., ASCE, Vol,107,No.6,pp 819-827.

    [9].Huang,C.C.,and Tatsuoka,F.(1988),"Prediction of Bearing Capacity in Level Sandy Ground Reinforced with strip Reinforcement",Proceeding International Geotechnical Symposium Theory and Practice of Earth Reinforcement, Balkema, Fukuoka, Kyushu, Japan,pp.191-196.

     [10].Khing,K.H.,Das,B.M.,Puri,V.K,Yen,S.C.,andCook,E.E.(1994), "Foundation on Strong Sand Underlain by Weak Clay with Geogrid at the Interface",journal of  Geotextile and Geomembranes, Vol,13,No.3,pp 199-206.

     [11].Takemura,J., Okamura,M., Suesmasa,N., Kimura,T. (1992), "Bearing Capacity and Deformations of sand Reinforced with Geogrid" . Proceeding Eath Reinforcement Practice, Balkema, Fukuoa, Kyushu, Japan,pp.695-700.

    [12].Omar,M.T.,Das,B.M.,Yen,S.C.,Puri,V.K.and Cook,E.E. (1993) "Ultimate Bearing capacity of Rectangular Foundations on Geogrid-Reinforcement sand",Geotechnical Testing Joumal, Vol,15,No.2,pp 246-252.

    [13]. Christopher,  B.R.  and Holtz,  R.D.  (1985),  “Geotextile Engineering

    Manual”,  United States Department of Transportation, Federal Highway Administration, Washington DC, Report No. FHWA-TS-86/203, 1044p.

    [14]. Mannsbart, G. and Christopher, B.R. (1996), “Long-term Performance of Nonwoven Geotextile F ilters in Five Coastal and Bank Protection Projects”, Proceedings of the 10th Geosynthetics Research Institute Conference on Performance of  Geosynthetics and Geosynthetic  Related Systems, Philadelphia, Pennsylvania, pp. 26-38.

    [15]. Bhatia,  S.K. AND Suits,  D.,  (1996),  “Geotextile Filters and Prefabricated Drainnage Geocomposites”, American Society for Testing and methods, STP 1281, PA, USA.

    [16]. US Army Corp of Engineers (1977), “Civil Works Construction Guide Specification for Plastic Filter Fabric”, Corps of Engineer, U.S. Army Corps of Engineer Specifications No. CW- 02215, Office, Chief, Chiefer of Engineers, U.S Army Corp of Engineers, Washington, D.C.

    [17].  Maharaj D.K., (2003). ‘‘Nonlinear finite element analysis of stip footing on reinforced clay.’’ The Electronic Journal of Geotechnical Engineering, Vol.8, Bundle C.

     [18]. Ingold, T.S., and Miller, K.S., (1992), ‘‘Analytical and laboratory Investigaion of reinforced clay.’’ Proceedings of the 2nd International Conference on Geotextiles, Vol.3,pp. 587-592.

    [19].  Khing, K.H., Das, B.M., Puri, V.K., Cook, E.E., and Yen, S.C., (1993), ‘‘The bearing capacity of a strip foundation on geogrid reinforced sand.’’ Geotextiles and Geomembranes, Vol.12, pp. 351-361.

    [20]. John, N.W.M., Geotextile, First Pub, Chapman and Hall, U.S.A., [21].Bauer, G.E(1987 )  ., Control of Settlment Using Geogrids, Proceeding of the Conference on Vertical and Horizontal Deformations of Foundations and Embankments, ASCE, Vol.1, (1994)

     [22].Bauer, G.E, (1994)., Control of Settlment Using Geogrids, Proceeding of the Conference on Vertical and Horizontal Deformations of Foundations and Embankments, ASCE, Vol.1.

    [23].  Michalowski, R.L., April (2004), ‘‘Limit loads on reinforced foundation soils’’, Journal of Geotechnical and Geoenviromental Enginering, ASCE, Vol.130, No.4, pp. 381-390.

    [24].  Omar, M.T., Das, B.M., Yen, S.C., Puri, and Cook, E.E., (1993a), ‘‘Ultimate bearing  pacity of rectangular foundations on geogrid-reinforced sand.’’ Geotechnical Testing Journal,ASTM,Vol.16, No.2, pp. 246-252.

     

    ]25[.عساکره ، عادل ، بررسی آزمایشگاهی رفتار بار – نشست پی های نواری مستقر بر خاک                                                       مسلح با ژئوگرید بر روی حفره ، 1388، کنگره بین المللی مهندسی دانشگاه شیراز.

    ]26[.نورزاد، رضا ، پایداری خاک مسلح با ژئوتکستایل واقع بر یک حفره زیر زمینی ، 1388، کنگره بین المللی مهندسی دانشگاه شیراز.

    [27]. PLAXIS (2005) PLAXIS Version 8.2, Reference   manual, Web: http://www.plaxis.nl.com

     


موضوع پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, نمونه پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, جستجوی پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, فایل Word پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, دانلود پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, فایل PDF پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, تحقیق در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, مقاله در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, پروژه در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, پروپوزال در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, تز دکترا در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, پروژه درباره پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه افزایش ظرفیت باربری خاک های دانه ای حفره دار زیر پی گسترده به وسیله ژئوسینتتیک ها

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی عمران گرایش خاک و پی چکیده: رفتار تراکم‌ پذیری خاک‌ ها به نگرانی مهمی در مهندسی ژئوتکنیک تبدیل شده است. با اجرای ساختمان‌ها، خاکریزها و جاده‌ها، اغلب نشست‌های قابل توجهی رخ می‌دهد. از آنجائیکه نشست‌های دراز مدت در اثر خزش اتفاق می‌افتد، بنابراین محاسبه و پیش‌بینی نشست‌های خزشی اهمیت زیادی دارد. زمانی که خاک تحت ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله   اسفند 1392 چکيده خاک مسلح مصالحي ويژه است که از ترکيب خاک و عضو مسلح کننده بوجود مي آيد. مسلح کننده اجزاء مقاوم در برابر ن

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران – مکانیک خاک و پی ‏ چکیده از گذشته تا به حال یکی از روش‌های بسیار اقتصادی جهت بهبود خواص مکانیکی خاک‌های رسی، تثبیت ‏به وسیله‌ی مواد افزودنی همچون آهک و سیمان در پروژه های عمرانی همچون راه سازی و تحکیم بستر ‏ساختمان‌ها بوده است. همچنین با گذشت زمان و به وجود آمدن مصالح مصنوعی و پلیمری همچون ‏ژئوسنتتیک ها و ترکیب آنها با سیمان و آهک در ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران (خاک و پی) چکیده شمع های ماسه ای متراکم بعنوان یکی از مؤثرترین و اقتصادی ترین روشها در مقاوم سازی خاک در جهت پیش‌گیری از رخداد روانگرایی، افزایش ظرفیت باربری و بهسازی خاک های با دانه بندی متنوع، از سال 1950 در کشور ژاپن و سپس در دیگر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است. روند اجرای شمع های ماسه ای متراکم در ابتدا بوسیله بارهای ...

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران- گرایش خاک و پی چکیده امروزه کم و بیش از پی‏ های حلقوی برای سازه‏ها بویژه سازه‏هایی که حالت تقارن محوری دارند استفاده می‏شود. در این پژوهش یک مطالعه عددی روی ظرفیت باربری و نشست پی حلقوی انجام شد. برای مدل سازی از نرم‏افزار PLAXIS استفاده شد. پارامترهای مصالح از مشخصات خاک رس محل ساخت برج‏های خنک کننده سیکل ترکیبی نیروگاه کازرون ...

گرایش مکانیک خاک و پی چکیده بررسی رفتار خاک­ ها در اثر بارگذاری­های متفاوت از مهمترین مسائل در مهندسی ژئوتکنیک می­باشد. رفتار خاک­ها وابسته به پارامتر­های متعددی نظیر دانه­بندی، جنس دانه­ها، نحوه بارگذاری، تاریخچه تنش و غیره است. عدم هم­محوری جهات تنش اصلی و کرنش اصلی پدیده­ای است که در سال­های اخیر توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. این پدیده ناشی از ناهمسانی در رفتار خاک ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته عمران-خاک وپی چکیده لایه های رسی متراکم به عنوان یکی از متداول ترین لایه های نفوذناپذیر در اکثرسازه های ژئوتکنیکی مانند سدهای خاکی و مراکز دفن زباله های شهری و رادیواکتیو کاربرد دارند. به دلیل خصوصیات ژئوتکنیکی خاص، این لایه ها در طول عمر خود به وسیله ترک خوردگی دچار آسیب می گردند این ترک ها باعث افزایش نفوذپذیری لایه و کاهش کارایی آن می گردد. با ...

پایان‌نامه دکتری گرایش مکانیک خاک و پی چکیده در این پژوهش از روش المان مجزا برای آنالیز انتشار موج و بررسی عوامل موثر بر سرعت موج در خاکهای دانه­ای استفاده شده است. روش المان­های مجزا به سبب امکان تهیه نمونه­های کاملاً مشابه و بررسی اثر تغییرات یک پارامتر معین بر روی رفتار نمونه­ها حائز اهمیت است. همچنین این روش درکی از تغییرات رخ داده در مقیاس میکرو از مصالح دانه­ای بدست می­دهد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی چکیده: خاک‌ های ریزدانه رس‌ دار همواره باعث ایجاد مشکل در پروژه‌های عمرانی شده‌اند، یکی از روش‌های بهبود خواص خاک‌های مسأله‌دار رسی، استفاده از آهک به‌منظور تثبیت خاک است، در صورتی که خاک حاوی یون سولفات باشد یا خاک تثبیت شده در معرض آب سولفاته قرار گیرد، حضور آهک نه‌تنها باعث کاهش تورم لایه ...

پایان‏نامه دوره‏ی‏ کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش مهندسی خاک و پی چکیده در این پایان‏نامه به منظور تحلیل رفتار پی ‏های سطحی مستقر بر خاک مسلح از یک روش ساده‏ی فیزیکی مبتنی بر مقاومت مصالح به نام «روش مخروط» استفاده شده است که در واقع به عنوان جایگزینی برای روش‏های حل دقیق که مبتنی بر تئوری الاستودینامیک سه‏بعدی هستند، به‏کار می‏رود. روش مخروط توانایی ترکیب پیچیدگی شرایط ...

ثبت سفارش