پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود

word 7 MB 31400 100
1392 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه

    چکیده

    در این مطالعه به ارزیابی و مقایسه تحلیل غیرخطی و عددی تیر های عمیق بتن مسلح دارای بازشو بدون مقاوم سازی با تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو مقاوم شده با ورق هایFRP  و تیرهای عمیق بتن مسلح بدون بازشو توسط نرم افزار اجزاء محدود Abaqus پرداخته شده است. با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت بار متمرکز مدل سازی و میزان اثر بخشی ورق های FRP بر مقاومت نهایی تیرهای عمیق بتن مسلح دارای بازشو مورد مطالعه قرار گرفته است. به این منظور از یک نمونه تیر عمیق بتن مسلح بدون بازشو به عنوان تیر شاهد و 4 تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو (دایره ای و مربعی) بدون تقویت و 4 نمونه تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو (دایره ای و مربعی) تقویت شده با ورقه های FRP استفاده شده است. 

    تقویت توسط ورقه های FRP، دورتادور بازشوها، در بالا بردن ظرفیت تیرهای عمیق بتن مسلح  بسیار موثر بوده است. مدل سازی اجزاء محدود نمونه ها با استفاده از نرم افزار اجزاء محدودAbaqus  انجام شده است.

     

    کلید واژه ها: تیر عمیق، بتن مسلح، بازشو، اجزاء محدود، FRP، تحلیل غیرخطی.

    فصل اول مقدمه

    ایران از نظر لرزه خیزی در منطقه فعال جهان قرار دارد و به گواهی اطلاعات مستند علمی و مشاهدات اخیر از خطر پذیرترین مناطق جهان محسوب می شود. در این راستا یکی از برنامه های دولت و مردم برای کاهش خطر پذیری کشور در برابر زلزله، برنامه مطالعه و اجرای مقاوم سازی ساختمان های دولتی مهم، تأسیسات زیر بنایی و شریان های حیاتی کشور است. موفقیت در مقاوم سازی لرزه ای به عنوان جزئی از بهسازی لرزه ای منوط به بهره بردن از فنون و مهارت های نوین مقاوم سازی است. در میان این نوآوری ها، الیاف مقاوم شده با پلیمر[1] از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

    در این میان، تیرهای عمیق بتن آرمه بطور گسترده در ساختمان های بلند مرتبه، مخازن، سیلوهای مستطیلی، دیافراگم های کف، دیوارهای برشی، دال ها و شاهتیرهای انتقال در سازه های دریایی و فونداسیون ها،  دیوارهای پناهگاه های زیرزمینی و همپنین در دیوارهای باربر ساختمان ها و غیره  مورد استفاده قرار گرفته شده است. وجود بازشوهای جان فراوان در این گونه تیرها، جهت ایجاد دسترسی مانند درب ها و پنجره ها و یا جهت عبور تاسیسات اصلی مانند لوله های تهویه، آب، برق، فاضلاب،کولر و غیره مورد نیاز است.

    از سوی دیگر، رفتار اعضای سازه ای بتن مسلح در طول بارگذاری برای بهبود ایمنی و کارایی سازه بسیار مهم است. روش های مختلفی برای بدست آوردن پاسخ اعضای سازه ای تاکنون به کار برده شده است. مطالعات آزمایشگاهی به عنوان روشی برای آنالیز المان های سازه ای به طور گسترده ای به کار رفته اند. اگرچه این روش نتایجی به دست می دهد که تا حد زیادی منطبق بر واقعیات است، اما بسیار وقت گیر و پرهزینه است. استفاده از روش آنالیز اجزاء محدود برای مطالعه ی اعضای سازه ای، یکی دیگر از روش هایی است که امروزه به کار می رود. در گذشته مطالعات اولیه در این زمینه با توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف وقت گیر بود. اما در سال های اخیر استفاده از آنالیز اجزاء محدود[2] به علت پیشرفت دانش و بالا رفتن ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری، افزایش یافته است. استفاده از نرم افزارهای رایانه ای برای مدل کردن این المان ها بسیار با صرفه تر و سریع تر است.

    داده های به دست آمده از یک آنالیز المان محدود مفید نخواهد بود، مگر آن که گام های لازم برای فهمیدن این که درون مدل ایجاد شده نرم افزار چه می گذرد، برداشته شود. همچنین باید کنترل های لازم در نقاط کلیدی برای اطمینان از خروجی نرم افزار انجام شود.

     

    1-1-

    تیر عمیق[3] تیری است که عمقش قابل مقایسه با طولش باشد. بعضی از تیرهای بتن مسلح به نسبت دهانه ی شان دارای ارتفاع بزرگتر از معمول می باشند. در این تیرها نیروهای خارجی و واکنش های تکیه گاهی در صفحه ی عضو قرار دارند و یک حالت تنش صفحه ای در بتن به وجود می آید، به چنین تیرهایی تیر عمیق می گویند.

    طراحی این تیرها به حد کافی توسط آیین نامه های ملی پوشش داده نشده است؛ برای مثال آیین نامه ی فعلی بریتانیا B 8110 صریحاً بیان می دارد که "برای طراحی تیرهای عمیق باید به نشریات تخصصی مراجعه شود." آیین نامه های مهمی که تا حدودی در مورد تیرهای عمیق بحث کرده اند، عبارتند از آیین نامه ی ACI و CIRIA Guide 2 که البته راهنمای شماره2  CIRIA اطلاعات جامع تری در اختیار می گذارد و به طور مشابه پیش نویس Eurocod EC/2  بیان می کند "این کد در مورد تیرهای عمیق به کار نمی رود". آیین نامه های طراحی مهم عبارتند از: آیین نامه ی ACI (امریکا)، آیین نامه ی CAN-A23.3-M84 (کانادا) و آیین نامه یCIRIA GUIDE 2. از این میان تنها CIRIA GUIDE 2 دارای توصیه های نسبتاً جامعی می باشد.

     

    1-2-

    غالباً جهت آسان کردن اجرای سرویس های اساسی مثل مجراها، کانال های هوا، دسترسی به کابل های شبکه های الکتریکی و رایانه ای، تاسیسات مکانیکی یا حتی رفت و آمد از اتاقی به اتاق دیگر، در جان تیرهای عمیق بتن مسلح بازشوهایی را اجرا می کنند.

     

    عوامل موثر بر رفتار تیرهای عمیق بتن مسلح دارای بازشوی جان[4]

    نسبت دهانه به عمق

    سطح مقطع تیر (مقطع مستطیلی، Tشکل و ...)

    مقدار و محل آرماتور طولی

    مقدار و نوع آرماتورگذاری جان

    خواص بتن و فولاد

    نسبت دهانه ی برش خالص به عمق تیر

    نوع بار و محل آن

    اندازه، شکل، محل بازشو و ...

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    1-3-

    تیرهای عمیق بتن آرمه بطور معمول در ساختمان های بلند مرتبه، سازه های دریایی و ساحلی، شاهتیرهای انتقال دهنده، برخی دیوارها و سرشمع ها استفاده می شود. وجود بازشوهایی در جان تیر در بعضی از تیرهای عمیق به سبب ایجاد دسترسی مانند درب ها و پنجره ها یا به سبب نیازهای تاسیساتی و معماری و یا به سبب تغییر در کاربری ساختمان اجتناب ناپذیر است که این امر موجب کاهش ظرفیت عضو می گردد، بنابراین می بایستی برای خطر چنین ضعفی، چند راه حل ایمن ارائه گردد. تا به امروز، مطالعات محدودی بر روی رفتار و مقاومت تیرهای عمیق بتن آرمه دارای بازشو در مقالات گزارش شده است. نتیجه ای که از این مطالعات بدست آمده این است که، وجود بازشو موجب کاهش قابل توجه مقاومت تیر عمیق بتن مسلح می گردد. در مواقعی که وجود این چنین بازشوهایی اجتناب ناپذیر است، می بایست راهکارهای مناسبی جهت تقویت تیر و جبران کاهش مقاومت پیش بینی گردد. روش های مختلفی جهت ترمیم و تقویت تیرهای عمیق وجود دارد که استفاده از الیاف های پلیمری مرکب معروف به FRP در تقویت تیرهای بتن مسلح معمولی بطور کاملاً گسترده ای توسط محققین مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج این تحقیقات بیانگر تاثیر چشمگیر کاربرد ورق های FRP در افزایش مقاومت تیرهای بتن مسلح بوده است. با وجود تحقیقات گسترده در زمینه تیرهای کم عمق بتن مسلح، در مورد تقویت تیرهای عمیق بتن مسلح فعالیت های تحقیقی کمی انجام شده است. در این رابطه نظریات مختلفی از محققین مبنی بر تاثیر و یا عدم تاثیر ورق های FRP در افزایش مقاومت نهایی تیرهای عمیق بیان گردیده است.

     

    1-4-

    هدف از این مطالعه بررسی تحلیل غیر خطی و عددی تیرهای عمیق بتن آرمه دارای بازشو تقویت شده توسط CFRP می باشد. در این مطالعه، آزمایش خمش یک نقطه ای مدل سازی و مورد مطالعه قرار گرفته است و جهت مدل سازی و مطالعه دقیق عددی از نرم افزار قوی اجزاء محدود Abaqus استفاده گردیده است.

    در این تحقیق پس از بررسی انواع تحلیل های خطی و غیر خطی و تعیین نقاط ضعف و قوت هر کدام از روش های تحلیل ، روش های پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی مورد بررسی قرار می گیرد.

    در این تحقیق با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت بار متمرکز، مدل سازی و میزان اثر بخشی CFRP بر مقاومت نهایی تیرهای عمیق بتن مسلح دارای بازشو مورد مطالعه قرار گرفته است. به این منظور از یک نمونه تیر عمیق بتن مسلح بدون بازشو به عنوان تیر شاهد، 4 تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو دایره ای و مربعی بدون تقویت و 4 نمونه تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو دایره ای و مربعی تقویت شده با ورقه های CFRP به صورت دورپیچ U استفاده شده است. در این مطالعه نمونه های دارای بازشو تا حد شکست بارگذاری می شوند و اثر افزایش مقاومت در تیرهای عمیق دارای بازشو که توسط CFRP تقویت شده اند، بررسی می شود.

    در این نمونه ها در محل اعمال بار از یک صفحه فولادی به ابعاد 10×50×150 میلی متر در بالای نمونه و برای اعمال بار تکیه گاهی از دو ورق فولادی به ابعاد 10×50×150 در دو انتهای پایین نمونه استفاده شده است.

    هدف بعدی که در فصل 2 آمده است، بررسی رفتار این نمونه ها می باشد. در فصل 3 ابتدا تیر شاهد منطبق بر تیر آزمایش شده محمد پناهی و همکاران [4] در بسته نرم افزاری مربوطه ساخته و تحلیل و نتایج با آزمایش مقایسه می شود؛ تا مشخص شود که پیش بینی نرم افزار از رفتار این تیر تا چه حد با نتیجه نمونه آزمایشگاهی انطباق دارد. پس از آن مدل صحت سنجی می شود تا نزدیک به نتایج نمونه آزمایشگاهی شویم که در این فصل بطور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت. در فصل 4 نتایج تحلیل این تیرها بررسی خواهد شد و در فصل 5 نتایج و پیشنهادات ارائه خواهد شد.

    فصل دوم تیر عمیق بتن مسلح

    2-1-

    تیرهای عمیق ازجمله اعضای سازه های بتنی هستند که در ساختمان های بلند، دیوارهای مخازن سیلوهای مستطیلی، دیافراگم کف، دیوارهای برشی، دال ها، سکوهای دریایی، سدها، پل ها و  غیره کاربرد دارند.

     

    2-2-

    مشخصات بتن بسته به مواد مورد استفاده در ساخت بتن، روش ساخت و نحوه محصور ساختن آن متفاوت است. این نکته بسیار مهم است که بدانیم بتن ماده ای غیر الاستیک، غیرخطی و غیر همگن است که مشخصات نسبتاً یکتواختی دارد و برای طراحی بتن باید این مشخصات به طور کامل شناخته شود، که در ذیل به معرفی آنها پرداخته می شود.

     

    2-2-1-       رفتار فشاری بتن

    رفتار و عملکرد یک سازه به نمودار تنش کرنش موادی که سازه از آن ساخته شده است وابستگی دارد. از آنجا که بتن معمولاً در فشار مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل مقاومت فشاری آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین معمولا وقتی از مقاومت بتن صحبت می شود، منظور مقاومت فشاری تک محوره ی 28 روزه ی بتن می باشد.

    منحنی نوعی تنش کرنش بتن تحت فشار تک محوره در شکل (2-1) نشان داده شده است. در این شکل مشاهده می شود که تغییر شکل بتن تحت تنش فشاری تک محوره به صورت غیر خطی است؛ به صورتی که هرچه بتن تحت تنش فشاری بالاتری قرار گیرد، رفتار غیرخطی آن بیشتر آشکار می گردد. رفتار غیرخطی بتن تحت تنش های فشاری ناشی از تشکیل تدریجی ریز ترک ها[5] در آن است؛ به طوری که هرچه تنش افزایش یابد، مقدار ریز ترک ها نیز افزایش خواهد یافت [6].

    کرنش نظیر تنش حداکثر  که با  نمایش داده می شود، برای بتن های با مقاومت پایین تا بتن های با مقاومت بالا ممکن است در محدوده 0015/0 تا 003/0 متغیر باشد اگرچه مقدار  برای بتن های با مقاومت معمولی حدود 002/0 در نظر گرفته می شود. کرنش نهایی نظیر شکست فشاری بتن که با  نمایش داده می شود، برای انواع بتن بیشتر از 003/0 خواهد بود شایان ذکر است با افزایش مقاومت فشاری بتن، کرنش نهایی شکست کاهش یافته و به عبارت دیگر، رفتار بتن تحت فشار تردتر می شود .

     

    2-2-2-       محصوریت در بتن به وسیله خاموت

    در عمل، محصوریت در بتن معمولاً توسط آرماتورگذاری جانبی ایجاد می شود که این آرماتور جانبی یا به صورت خاموت های مستطیلی می باشد و یا به صورت خاموت های مارپیچی. رابطه   تنش کرنش بتن در حالت محصور کاملاً متفاوت از حالت غیر محصور است و این موضوع سال ها است که به عنوان یک موضوع تحقیقاتی در بین محققان مطرح می باشد. در سطوح پایین تنش، زمانی که بار به صورت محوری اعمال می شود، آرماتورهای جانبی تنش های کمی را تحمل می کنند و اثر چندانی ندارند، زیرا اثر محصوریت این آرماتورها به صورت غیرانفعالی[6] است.

    تنش در آرماتور های جانبی با افزایش بار محوری افزایش می یابد. بتن قسمت پوششی[7] در نزدیکی کرنش نهایی بتن غیر محصور شروع به ریختن و پوسته شدن می کند. بعد از این نقطه بتن داخل آرماتورهای جانبی به صورت هسته بتنی عمل کرده شروع به انبساط می کند. در حالی که آرماتورهای جانبی مانع از این انبساط می شوند. بنابراین تنش ها در هسته  بتن دیگر به صورت تک محوره نیستند بلکه به علت فشار محصوریت حالت تنش سه محوره رخ می دهد.

    2-2-3-       مدل کنت و پارک

    کنت[8] و پارک[9] مدل تنش کرنشی را برای بتن محصور در سال 1971 ارائه کردند که از دو قسمت متفاوت تشکیل شده بود. قسمت صعودی نمودار توسط یک سهمی(درجه2) معرفی شده بود که فولاد محصور کننده هیچ نقشی در تنش حداکثر و کرنش بتن نداشت. این فرض باعث می شد که خاموت هیچ نقشی تا رسیدن به نتش و کرنش بیشینه نداشته باشد. منظور از تنش و کرنش بیشینه، مقاومت فشاری استوانه ای بتن،  می باشد. قسمت نزولی از یک خط راست تشکیل شده است که تا  کاهش می یابد و بعد با تنش ثابت  به صورت افقی حرکت می کند. شیب خط نزولی توسط دو متغیر  و  تعیین می شود.

    مدل کنت و پارک در مراحل بعدی اصلاح گردید و اثر محصوریت جانبی در قسمت بالا رونده منحنی لحاظ شد. در مدل اصلاح شده پارک، تنش و کرنش بیشینه افزایش داده شد. قسمت پایین رونده منحنی نیز اصلاح گردید، چرا که نقطه ابتدایی آن جابجا شده بود. مدل به نام مدل اصلاح شده کنت و پارک شناخته شده است. این دو نمودار در شکل (2-2) نشان داده شده است [4].

    Nonlinear Analysis and Numerical Modeling of RC Deep Beams with Opening Strengthened by FRP with FE Software

     

    Abstract

    This study investigates and compares numerical and nonlinear analysis of Rreinforced Concrete deep beams with opening, RC deep beams with opening strengthened by FRP and RC deep beams without opening by ABAQUS FE software. By using nonlinear FEM, 9 speciments of RC deep beams with simple support under intensive load are modelled and the affection of FRP laminate to ultimate strength of RC deep beams with opening are studied. To this purpose, use one sepeciment of RC deep beam as control beam, 4 speciments of RC deep beams with opening (circular and square) without strengthening and 4 speciments of RC deep beams with opening (circular and square) strengthened by FRP laminates.

    Therefore strengthening by FRP laminates around the openings, to increase the capacity of RC deep beams are so effective. FE modelling of the speciments is done with ABAQUS FE software.

     

    Keywords: Deep Beams, Reinforced Concrete, Opening, Finite Element, FRP, Nonlinear Analysis. 

  • فهرست:

    فصل اول مقدمه. 1

    1-1-   تیر عمیق.. 3

    1-2-   بازشوی جان.. 4

    1-3-   اهمیت این مطالعه. 4

    1-4-   هدف این مطالعه. 5

    فصل دوم تیر عمیق بتن مسلح.. 7

    2-1-   مقدمه. 8

    2-2-   بتن.. 8

    2-2-1-    رفتار فشاری بتن.. 8

    2-2-2-    محصوریت در بتن به وسیله خاموت... 9

    2-2-3-    مدل کنت و پارک... 10

    2-2-4-    نسبت پواسون.. 11

    2-3-   فولاد مسلح کننده بتن.. 11

    2-4-   الیاف مقاوم پلیمری.. 12

    2-4-1-    الیاف... 14

    2-4-2-    ماتریس.... 14

    2-4-3-    مزایای FRP. 15

    2-4-4-    معایب FRP. 16

    2-5-   تیرعمیق بتن مسلح.. 16

    2-5-1-    تیر عمیق بتن مسلح با بازشو. 17

    2-5-2-    مقاوم سازی تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو. 18

    2-6-   تاریخچه مطالعات پیشین.. 20

    فصل سوم مدلسازی.. 28

    3-1-   مقدمه. 29

    3-2-   مدل سازی تیر بتنی.. 30

    3-2-1-    مدل سازی آسیب... 30

    3-3-   آسیب اولیه. 31

    3-4-   معیار حداکثر تنش اسمی.. 32

    3-5-   معیار حداکثر کرنش اسمی.. 32

    3-6-   ضابطه تنش اسمی درجه دوم. 32

    3-7-   ضابطه کرنش اسمی درجه دوم. 32

    3-8-   رشد آسیب... 32

    3-9-   بررسی مدل رفتار اصطکاکی (Contact) 33

    3-10-استفاده از مدل اصطکاکی اولیه (Coulomb) 33

    3-11-استفاده از مدل پیش فرض.... 34

    3-12-تعیین تابع اصطکاک جنبشی و ایستائی.. 35

    3-12-1- استفاده از محدودیت تنش برشی انتخابی.. 35

    3-12-2- رابطه های فشار-تماس بسیار نزدیک.... 36

    3-12-3- استفاده از رابطه تماس سخت... 36

    3-12-4- استفاده از ارتباط تماسی «سخت» اصلاح شده در تحلیل استاندارد. 37

    3-12-5- بررسی مدل رفتاری آسیب پلاستیک بتن (CDP) 37

    3-13-صحت سنجی مدل.. 39

    3-14-هندسه مدل.. 39

    3-14-1- مشخصات هندسی تیر عمیق.. 39

    3-14-2- خواص مصالح.. 40

    3-14-3- مدل سازی تیر شاهد. 41

    3-14-3-1-....................................................................... مدل سازی بتن مسلح.. 41

    3-14-3-2-......................................................................... مدل سازی میلگردها 41

    3-14-3-3-.............................................................. مدل سازی ورق های CFRP. 42

    3-14-3-4-................................................................................ تعریف بارگذاری.. 42

    3-14-3-5-............................................................................. شرایط تکیه گاهی.. 42

    3-14-3-6-........................................................................................ مش بندی.. 42

    3-14-3-7-..................................................................................... نتایج تحلیل.. 43

    3-14-3-8-............................................................................... مدل تقویت شده 43

    3-14-3-9-.............................................................. روش تقویت تیر بتنی عمیق.. 43

    3-14-3-10-مشخصات CFRP. 43

    فصل چهارم تحلیل.. 44

    4-1-   تیر عمیق بتن مسلح (تیر شاهد) 45

    4-2-   تیر عمیق بتن مسلح با بازشو. 49

    4-2-1-    تیر عمیق بتن مسلح با بازشو مربعی.. 49

    4-2-1-1-  تیر عمیق بتن مسلح با باز شوی مربعی با ابعاد mm 150.. 49

    4-2-1-2-  تیر عمیق بتن مسلح با باز شوی مربعی با ابعاد mm 200.. 54

    4-2-2-    تیر عمیق بتن مسلح با باز شوی دایره ای.. 58

    4-2-2-1-  تیر عمیق بتن مسلح با بازشوی دایره ای با قطر mm 150.. 58

    4-2-2-2-  تیر عمیق بتن مسلح با بازشوی دایره ای با قطر mm 200.. 63

    4-3-   تیر عمیق بتن مسلح با بازشوی تقویت شده با CFRP. 67

    4-3-1-    تیر عمیق بتن مسلح تقویت شده با CFRP با بازشوی مربعی.. 67

    4-3-1-1-  تیر با بازشوی مربعی تقویت شده با CFRP با ابعاد mm 150.. 68

    4-3-1-2-  تیر با بازشوی مربعی تقویت شده با CFRP با ابعاد mm 150.. 71

    4-3-2-    تیر عمیق بتن مسلح با بازشو دایره ای تقویت شده با CFRP. 74

    4-3-2-1-  تیر با بازشوی دایره ای تقویت شده با CFRP با قطر mm 150.. 74

    4-3-2-2-  تیر با بازشوی دایره ای تقویت شده با CFRP با قطر mm 200.. 78

    4-4-   مقایسه تیر عمیق بتنی ساده و تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو. 82

    4-5-   مقایسه تیر بتنی عمیق با بازشو و تقویت شده با CFRP. 83

    4-6-   مقایسه کلی نمونه ها 84

    فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات... 85

    5-1-   نتایج.. 86

    5-2-   پیشنهادات... 87

    منابع.. 89

     

    منبع:

    [1]  ایمان الیاسیان، "بررسی تقویت برشی تیر بتن آرمه با ورقه به روش اجزای محدود وبه صورت پارامتریک FRP " پایان نامه کارشناسی ارشد سازه دانشگاه یزد بهار 1384.

    [2] محمد پناهی درچه و ابوالفضل عربزاده "پارامترهای موثر بر تقویت برشی تیرهای عمیق بتن مسلح با استفاده از ورق های FRP "هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، 21 تا 23 اردیبهشت 1388، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.

    [3] راهنمای روش ها و شیوه های بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود و جزئیات اجرایی، نشریه 524 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.

    [4] ولی جهانگیری و علیرضا خالو "بررسی رفتار تیرهای عمیق بتنی مسلح دارای بازشوی جان با استفاده از آنالیز اجزاء محدود" پنجمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، 14 تا 16 اردیبهشت 1389، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.

    [5] کامل ترین مرجع کاربردی ABAQUS، جلد اول، مهندس سهیل سروش نیا، مهندس نیما بهشتیان، نگارنده دانش، چاپ چهارم 1392.

    [6] D. Kachlakev, T. Miller, S. Yim, K. Chansawat, and T. Potisuk, “Finite element modeling of reinforced concrete structures strengthened with FRP laminates”, Final Report SPR 316, Oregon Department of Transportation & Federal Highway Administration, USA, 2001.

    [7] Building Code Requirements for Structural Concrete (ACI 318-02) and Commentary (ACI318R-02).

    [8] K. G. Hemanth, "Experimental and numerical studies on behavior of FRP strengthened deep beams with openings", MSc thesis, Department of Civil Engineering, National Institute of Technology, Rourkela, 2012.

    [9] V.P.V. Ramana, T. Kant, S.E. Morton, P.K. Dutta, A. Mukherjee, Y.M. Desai, " Behavior of CFRPC strengthened reinforced concrete beams with varying degrees of strengthening", Elsevier Journal, Composites: Part B 31 (2000) 461- 470.

    [10] M.R.Islam, M.A.Mansur, M.Maalej, "Shear strengthening of RC deep beams using externally bonded FRP systems", Department of Civil Engineering, Chittagong University of Engineering and Technology, Bangladesh, Department of Civil Engineering, National University of Singapore, Singapore, 2005.

    [11] Y.T. Obaidat, S. Heyden, O. Dahlblom, G. Abu-Farsakh and Y. Abdel-Jawad, "Retrofitting of Reinforced Concrete Beams using Composite Laminates", Master Thesis, Jordan University of Science and Technology. 2007.

    [12] N. Pannirselvam, P.N. Raghunath and K. Suguna, "Strength Modeling of Reinforced Concrete Beam with Externally Bonded Fiber Reinforcement Polymer Reinforcement", American J. of Engineering and Applied Sciences 1 (3): 192-199, 2008.

    [13] Sangdon Park, Riyad S. Aboutaha, "Strut-and-Tie Method (STM) for CFRP Strengthened Deep RC Members", Journal of Structural Engineering, ASCE, 2009.

    [14] Tamer El Maaddawy and Sayed Sherif, "FRP composites for shear strengthening of reinforced concrete deep beams with openings", Structural Engineering Dept., Al-Wasl Al-Gadeed Consultants, Dubai, United Arab Emirates,2009.

    [15] N. Dash, "Strengthening of Reinforced Concrete Beams Using Glass Fiber Reinforced Polymer Composite", Department of Civil Engineering NIT Rourkela - 769008, 2009.

    [16] Mohammad Mohammadhassani, MohdZaminJumaat, Ashraf Ashour and Mohameed Jameel, "Failure modes and serviceability of high strength self-compacting concrete deep beams", Department of Civil Engineering, University of Malaya, Malaysia, Department of Civil Engineering, University of Bradford, UK,2011.

    [17] S.C. Chin, N. Shafiq and M.F. Nuruddin "Strengthening of RC Beams Containing Large Opening at Flexure with CFRP laminates", World Academy of Science, Engineering and Technology 60 2011.

    [18] Haider M. Alsaeq, "Effects of Opening Shape and Location on the Structural Strength of R.C. Deep Beams with Openings", World Academy of Science, Engineering and Technology 78 2013

    [19] Sayed, A., Wang, X., and Wu, Z. (2013). "Modeling of Shear Capacity of RC Beams Strengthened with FRP Sheets Based on FE Simulation." J. Compos. Constr., 17(5), 687–701.

    [20] P. Jayajothi,* R. Kumutha and K. Vijai, "Finite element analysis of FRP strengthened RC beams using ANSYS", Asian Journal of Civil Engineering (BHRC) Vol. 14, No. 4 (2013) Pages 631-642.

    [21] R. Balamuralikrishnan, C.A. Jeyasehar, "Flexural Behavior of RC Beams Strengthened with Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) Fabrics", The Open Civil Engineering Journal, 3(2009) 102-9.

    [22] A.M. Ibrahim, M.S. Mahmood, "Finite element modeling of reinforced concrete beams strengthened with FRP laminates", European Journal of Scientific Research, No. 4, 30 (2009)526-41.

    [23] Damian I. Kachlakev, "Finite Element Analysis and Model Validation of Shear Deficient Reinforced Concrete Beams Strengthened With GFRP Laminates", United States Department of Transportation, Federal Highway Administration.

    [24] ABAQUS Theory Manual, version 6.10, Hibbitt Karlson & Sorensen, Inc 2011.

    [25] Global Seismic Hazard Program, Ria Novosti, 2011.


موضوع پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, نمونه پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, جستجوی پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, فایل Word پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, دانلود پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, فایل PDF پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, پروژه درباره پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرایش: سازه چکیده : مقاوم­ سازی ساختمان های دولتی مهم، تأسیسات زیربنایی و شریان­های حیاتی با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، از مهمترین بحث­های پیش رو در علم مهندسی عمران خصوصاً در کشور ما می­باشد. یکی از پرکاربردترین مصالح جهت تقویت سازه ها استفاده الیاف ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی :مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: امروزه بسیاری از سازه های بتن آرمه که در حال بهره برداری هستند، عمری بیش از 75 سال دارند و به دلیل حوادث طبیعی از قبیل زلزله و باد و یا بر اثر خستگی مصالح و یا عوامل خورنده آسیب دیده اند. نگهداری از سازه ها به دلیل هزینه ساخت و تعمیر بسیار حائز اهمیت می باشد. با مطالعه رفتار سازه های بتنی مشخص ...

پایان نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد «M.Sc» گرایش: سازه چکیده در ساختمان‌ های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میانقابی بسیار معمول می‌باشد. میانقاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میانقابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در ...

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده مخازن هوایی ذخیره مایعات، نه تنها برای ذخیره آب، بلکه برای ذخیره مواد شیمیایی و سمی، در اشکال مختلف بکار می‌روند. با در نظر گرفتن کاربرد این سازه­ها در عمران و شهرسازی و شبکه­های صنعتی، اهمیت آن ها، قبل و بعد از وقوع زلزله مشخص می­گردد. اهمیت این سازه­ها از آنجاست که وظیفه مهمی چون آبرسانی، به عهده این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : این پایان نامه ، نتایج یک مطالعه عددی و پارامتریک بر روی تأثیر تقویت دیوار برشی بتن مسلح با کامپوزیت FRP و بکارگیری نتایج حاصل از روش اجزاء محدود می باشد. برنامه اجزای محدود در مقابل اطلاعات تجربی مقایسه و کالیبره شده است . سپس نتایج عددی به منظورارزش گذاری ظرفیت که به کمک منحنی های غیر خطی بار- تغییر مکان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- سازه امروزه گنبد ها و قوسها به علت پوشش مناسب دهانه های بزرگ کاربردهای گسترده ای در سازه های معماری و صنعتی پیدا کرده اند. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سبک سازی و بهینه سازی مصرف انرژی در این نوع سازه ها از چالش های مهم پیش رو مهندسان می باشد. بنابراین لزوم بررسی رفتار لرزه ای این گونه سازه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. ...

پایان‏نامه دوره‏ی‏ کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش مهندسی خاک و پی چکیده در این پایان‏نامه به منظور تحلیل رفتار پی ‏های سطحی مستقر بر خاک مسلح از یک روش ساده‏ی فیزیکی مبتنی بر مقاومت مصالح به نام «روش مخروط» استفاده شده است که در واقع به عنوان جایگزینی برای روش‏های حل دقیق که مبتنی بر تئوری الاستودینامیک سه‏بعدی هستند، به‏کار می‏رود. روش مخروط توانایی ترکیب پیچیدگی شرایط ...

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

ثبت سفارش