پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح

word 6 MB 31408 105
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته

    مهندسی عمران- سازه

    امروزه گنبد ها و قوسها به علت پوشش مناسب دهانه های بزرگ کاربردهای گسترده ای در سازه های معماری و صنعتی پیدا کرده اند. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سبک سازی و بهینه سازی مصرف انرژی در این نوع سازه ها از چالش های مهم پیش رو مهندسان می باشد. بنابراین لزوم بررسی رفتار لرزه ای این گونه سازه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این تحقیق رفتار لرزه ای گنبدهای بتنی ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و دولایه اندود مسلح با در نظر گرفتن متغییر های هندسی ارتفاع و ضخامت با استفاده از شبیه سازی اجزاء محدود مورد ارزیابی قرار گرفته است. به منظور بررسی رفتار لرزه­ای آن­ها، با تحلیل دینامیکی افزاینده و نرمالیزه کردن رکورد زلزله طبس سازه های مورد نظر با نرم افزار آباکوس مدلسازی و پارامترهای لرزه ای آنها بررسی شده است. در حالت کلی می توان نتیجه گرفت سختی اولیه و مقاومت نهایی گنبدهای ساندویچی بتنی با کاهش نسبت ارتفاع به قطر گنبد افزایش می یابد و از سوی دیگر با افزایش ضخامت هسته بتن  سختی و مقاومت نهایی به میزان بسیار کمی بهبود می یابد.

     

    کلید واژگان: گنبد – ساندویچی – اندود مسلح – بتن سبک

     

    فصل اول

    مقدمه

     

     

    1-1 اهمیت و زمینه ها

     

    با توجه به وسعت کشور ایران و شرایط اقلیمی متفاوت در نواحی مختلف آن لازم است روشهای ساختمان سازی متناسب با ویژگیهای خاص منطقه ای تدوین و به مورد اجرا گذاشته شود. نظر به اینکه ایران روی یکی از کمربندهای فعال زمین لرزه در جهان قرار دارد لذا ایجاد سازه های مقاوم و امن از اولویت خاصی برخوردار است . از آنجاییکه کیفیت ضعیف ساخت باعث استهلاک سریع ساختمانهای موجود شده است این امر افزایش نیاز به ساختمان سازی های جدید و همچنین مقاوم سازی سازه های موجودرا ایجاد کرده است . با توجه به نیازهای وسیع ذکر شده و لزوم بهبود کیفیت تولید ساختمان همانطور که در اغلب کشورهای پیشرفته صنعتی نیز متداول است لازم است روشهای تولید صنعتی ساختمان بطور جدی مورد توجه قرار گیرد . یکی از این فنون مطرح شده در دو دهه اخیر استفاده از انواع سازه های مرکب[1] از جمله نمونه رایج آن در طرحهای ساخت مسکن در ایران صفحات ساندویچی[2]متشکل از دو لایه بتن مسلح و یک هستهسبک میباشد.

    در میان تمام شیوه های طراحی ممکن در سازه های مرکبایده سازه های ساندویچی به دلیل پیشرفت مصالح سلولی به عنوان مصالح هسته بسیار فراگیر شده است. سازه های ساندویچی، از یک جفت پوسته سخت و قوی، یک هسته سبک و ضخیم برای جدا سازی پوسته ها و انتقال نیرو از یک پوسته به پوسته دیگر و یک سیستم چسبندگی که قادر به انتقال تنش برشی و بارهای محوری از و به درون هسته میباشد تشکیل شده است. در این نوع سازهها جداسازی پوسته ها از هستهمقاومت خمشی و سختی صفحه را افزایش داده در نتیجه پنل به یک سازه کارآمد برای تحمل تنش های خمشی و تغییر شکلهای برون صفحه ای تبدیل می شود[12].

    با توجه به شرایط اقلیمی کشور ایران و اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی به خصوص در اماکن عمومی از جمله سالن های اجتماعات استفاده از مصالحی که در برابر شرایط مختلف جوی و آتش سوزی مقاوم و عایق مناسب حرارت و انتقال صوت باشد دارای اهمیت به خصوصی می باشد. که بتن های سبک از جمله بتن های حباب داربا داشتن این خصوصیات در سالهای اخیر توجه بسیاری از مهندسان را در صنعت ساختمان به خود جلب کرده است. این نوع بتن که با افزایش چگالی مقاومت مورد نیاز را برای المان های سازه ای نیز بدست می آورد می تواند گزینه خیلی مناسبی به عنوان هسته صفحات ساندویچی در نظر گرفته شود.

    با نگاهی به سازه های تاریخی در کشور ایران مشاهده می شود که سازه های قوسی، طاقی و گنبد ها از اهمیت به خصوصی در معماری ایرانی ایفا می کرده اند. ولی امروزه وجود فولاد که دگرگونی هایی در فرمهای ساختمانی بوجود آورده، باعث شده گنبدهای آجری که در زمان خود از شاهکارهای معماری و ساختمانی محسوب می‌شد بدون توجه به عملکرد اصلی و واقعی انتقال نیرو در قوس و عدم بررسی دقیق لرزه ای آنها مورد اجرا قرار گیرند. گسترش این نوع سازه ها که بیشتر بصورت عناصر تزیینی می باشند تا عناصر سازه ای را می توان در بازسازی و احیا اماکن مذهبی و مساجد در کشورمان در سالهای اخیر به خوبی مشاهده کرد. حال با توجه به عدم توان رقابتی روشها و مصالح سنتی با مصالح جدید در این تحقیق سعی بر ارزیابی سیستم ساندویچی سبک به عنوان یک سازه جدید و قابل رقابت از نظر اقتصادی و عملکردی  در سازه های گنبدی شده است. تا بتوان کاربرد های این نوع سازه ها را در مناطقی که قبلا مورد استفاده بوده و اکنون به دلایل اقتصادی و وجود مشکلات اجرایی متروک و فراموش شده است را احیا کرد.

     

     

     

     

    هدف و ضرورت پروژه

     

    با توجه به مقدمه گفته شده می توان موارد زیر را از اصلی ترین اهداف این تحقیق برشمرد:

    با توجه به تاریخچه استفاده از  قوسها در سازه های بنایی و با توجه به سنگینی بسیار زیاد این نوع مصالح، استفاده از مصالح نوین و سبک همانند صفحات ساندویچی و پیدا کردن روش جدید برای بهینه کردن عملکرد سازه ای و اقتصادی آنها می تواند از اصلی ترین اهداف این پروژه باشد.

    با توجه به نیاز روز افزون جامعه به سازه های با دهانه های بزرگ در سازه های زیر بنایی همانند سوله ها، سالن های ورزشی، مساجد و اماکن مذهبی، آمفی تاترها و سالن های همایش، ایستگاههای راه آهن و فرودگاهها، احیا سازه های قوسی با توجه به روشهای نوین ساختمانی و اهمیت سبک سازی می تواند بررسی عملکرد این نوع سازه ها را در پروژه های علمی و تحقیقاتی در کشورمان را توجیه پذیر کند.

    با توجه به آب و هوای گرم و خشک اکثر مناطق کشورمان و با توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در اماکن عمومی و اهمیت آن در کشورمان در سالهای اخیر بررسی صفحات ساندویچی با لایه میانی بتن سبک که دارای عایق حرارتی قابل قبولی میباشد می تواند ما را در این هدف یاری برساند.

     بدست آوردن آنالیز دقیق از عملکرد سازه ای قوسها و گنبدهای اجرا شده با صفحات سبک چند لایه می تواند جامعه مهندسی ما را با عملکرد این نوع سازه ها بیشتر آشنا کند.

    بررسی مکانیسم تخریب این نوع سازه تحت بارهای قائم و جانبی برای اعمال تمهیدات لازم برای شناسایی نقاط ضعف و چگونگی تقویت آنها می تواند دید مناسبتری برای طراحی این نوع سازه ها ارائه کند.

    بدست آوردن روابط لازم برای طول دهانه و ضخامت و تغییرات ضخامت در طول دهانه با توجه به بارهای وارده و خیز طاق از دیگر اهداف این تحقیق می تواند قرار بگیرد.

    بررسی عملکرد لرزه ای سیستم پیشنهادی  در مقابل نیروی زلزله و مقایسه آن با سازه های بنایی سنتی می تواند این نوع سازه را از نظر اقتصادی توجیه پذیر کند.

    روند دستیابی به موضوع

     

    در این تحقیق با استفاده از نرم افزار اجزا محدود آباکوس[3]مدلهای مورد نظر مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته است[21]. ابتدا با صحت سنجی یک مدل آزمایشگاهی از درست بودن شیوه مدلسازی اطمینان حاصل کرده و سپس مدلها با تغییر پارمترهای هندسی ارتفاع گنبد و ضخامتمقطع آن تحت تحلیل دینامیکی افزاینده[4]  مورد بررسی قرار گرفته است. با رسم نمودارهای نیرو – تغییر مکان پارامترهای لرزه ای از جمله شکل پذیری و ضریب رفتار از نمودارها استخراج و با یکدیگر مقایسه شده است.

     

     

    سازماندهی پایان نامه

     

    این تحقیق شامل پنج فصل می باشد. در فصل اول همانطور که ملاحظه شد مقدمه ای بر ضرورتهای انجام تحقیق و روند کلی انجام پروژه ذکر شده است. در فصل دوم مطالعات بر ادبیات فنی موضوع تحقیق و مطالعات سایر محققان مورد مطالعه قرار گرفته است . تئوری های حاکم بر مسئله تحقیق، تئوری های حاکم بر قوسها و بتن سبک و شاتکریتدر فصل سوم مرور شده است. روند مدلسازی و دستیابی به نتایج مورد نظر موضوع مطالعه در فصل چهارم  ذکر شده و نهایتا نتیجه گیری از نتایج بدست آمده، جمع بندی و پیشنهاد برای مطالعات آینده فصل نهایی را پوشش می دهد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مروری بر ادبیات فنی

     

     

    2-1- مقدمه

     

    دامنه کاربرد و ساخت سقفهای پوسته ای و گنبدها در شکلهای جدید و متنوع بخصوص به شکل پوسته ها و گنبد های بتنی روبه افزایش است. از نظر سازه و معماری ساختمانهای پوسته ای جزو ساختمانهای اقتصادی و تکامل یافته هستند و از دیدگاه ریاضی فرم معادلات حاکم بر رفتار مکانیکی این نوع ساختمانها بسیار پیچیده است.

    در بین اجزا سازه ای در ساختمان های بنایی و تاریخی، به قوس ها و گنبد ها توجه خاصی شده است. بسیاری از سازه های تاریخی هنوز در سراسر دنیا در حال سرویس دهی میباشند و قسمت مهمی از آنها دارای ارزش هنری و فرهنگی میباشند [1]. بسیاری از ساختمانهای تاریخی شامل قوسها، طاقها و گنبدها  نقش مهمی را در ساختمانهای عمومی  و مسکونی همانند سازه های زیر بنایی در جاده ها، راه آهن و بندرگاه‌ها ایفا می کنند.

    سازه های گنبدی امروزه علاوه بر کاربردهای معماری در سازه های صنعتی نیز بصورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. فضای باز ایده آل با دهانه باز بدون ستون در فضای بوجود آمده برای سالن های ورزشی، مدارس، تالار کنفرانس، مسجد، سالن های همایش و موزه از خصوصیات اصلی گنبدها برای کاربردهای معماری آن میباشد که در شکل 2-1 قابل مشاهده است. از دیگر موارد استفاده رایج آن استفاده از آنها بعنوان سیلو ذخیره توده مواد میباشد.با توجه به خصوصیت هندسی گنبدها درصد بیشتری از حجم سیلوهای گنبدی نسبت به سازه های تخت مورد استفاده قرار میگیرد بنابراین هزینه هر تن ذخیره توده مواد نسبت به دیگر سیلو‌ها کاهش قابل ملاحظه ای پیدا می‌کند.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    در ادامه تعدادی از تحقیقات انجام شده در خصوص گنبدهای بتنی که به صورت آزمایشگاهی یا عددی صورت گرفته اند مرور خواهد شد. علاوه بر تحقیقاتی که در زمینه عملکرد سازه ای قوسها و گنبد ها وجود دارد، از تحقیقاتی که در زمینه تقویت قوس ها و گنبد های بنایی انجام شده است استفاده خواهد شد تا عملکرد این نوع سازه ها بوسیله مصالحی که قادر به تحمل کشش هستند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

     

     

    2-2- تحقیقات انجام شده در خصوص گنبدهای بتنی

     

    ساوت در سال 2005 رفتار گنبدهای مونولیتیک را با استفاده از روش اجزای محدود مورد بررسی قرار داد. گنبدهای مونولیتیک سازه های جدار نازکی هستند که در انها فوم پلی اورتان در سطح داخلی اعمال می شود و سپس آرماتورها به فوم متصل می شوند. حدود 8 سانتی متر شاتکریت در گام بعد به سطح داخلی پاشیده می شود (شکل 2-2). مشاهده شد که نتایج حاصل از شبیه سازی اجزای محدود انطباق بسیار خوبی با نتایج حاصل از تئوری های پوسته داشته است [2].

    الازاوی در سال 2011  در پژوهشی روشهای اصلاح شده عددی و تحلیل و طراحی گنبدهای کروی بر مبنای بارهای استاتیکی توزیع شده در سطح پوسته را مورد بررسی قرار داد. وی در این تحقیق برای بدست آوردن بهترین روش تجزیه و تحلیل و پیدا کردن نقاط ضعف این نوع سازه ها که در محدوده شهری قرار میگیرند به بررسی گنبد کروی تحت بارهای استاتیکی ناشی از وزن گنبد و اثر باد پرداخت. وی این تجزیه و تحلیل را با استفاده از نرم افزار ANSYS انجام داد. در شکل 2-3 جزئیات پوسته بتنی و در شکل 2-4 نتایج تحلیل ANSYS  نشان داده شده است [3].

    ABSTRACT

     

    SEISMIC BEHAVIOR OF SANDWICH TYPE DOMES MADE OF  A FOAM CONCRETE CORE AND EXTERNAL SHOTCRETE LAYERS

     

    Nowadays, domes and arches, due to ability to contain large openings, have wide applications in architectural and industrial structures. Using today's technology for creating styles and optimization of energy consumption in this type of structures is a significant challenge facing engineers. Thus, the need for the investigation of the seismic behavior of these structures is necessary and inevitable. In this study, the seismic behavior of sandwich type domes made of a foam concrete core and external shotcrete layers were examined considering their geometrical variables of height and thickness using finite element simulation. The seismic behavior of these structures under incrementally increasing dynamic loading was evaluated using the normalized Tabas earthquake record and ABAQUS software with different problem variables. In general, it can be concluded that the initial stiffness and ultimate strength of the sandwich concrete domes increase with a reduction in the ratio of the dome height to its diameter and, on the other hand, increasing the thickness of the concrete core improves its stiffness and ultimate strength to a very small extent.

     

    Keys: Dome, Sandwich, Shotcret, Foam Concrete

     

     

  • فهرست:

    فصلاول: مقدمه

    1-1 اهمیتوزمینهها 3

    1-2 هدفوضرورتپروژه.................................................................................................................................... 5

    1-3 رونددستیابیبهموضوع. 6

    1-4 سازماندهیپایاننامه. 6

     

    فصلدوم: مروریبرادبیاتفنی

    2-1- مقدمه. 8

    2-2- تحقیقاتانجامشدهدرخصوصگنبدهایبتنی.. 9

    2-3- رفتارسهبعدیپانلهایساندویچیبالایههایشاتکریتشده. 19

     

    فصلسوم: مروریبرتئوریهایمسئله

    3-1- مقدمه. 23

    3-2- پوستههایبتنی.. 23

    3-3-تئوریارتجاعیسهبعدی.. 24

    3-3-1- نظریهپوستهنازک... 27

    3-3- 2 شبیهسازیرفتاربتنبااستفادهازپلاستیسیتهآسیبدیدهبتن.. 28

    3-4- گنبدبابتنسبکوشاتکریتمسلح.. 34

    3-4-1-هستهمرکزی–بتنسبک... 35

    3-4-2- مواردکاربردبتنسبک... 36

    3-4-3- مدولالاستیسیتهبتنسبک... 37

    3-4-4-لایهبیرونی–اندودمسلح.. 37

    3-5- بارهایواردهبرگنبدها 39

    3-6-رفتارقوسهاوگنبدها 39

    3-6-1-مکانیسمشکست... 41

    3-6-2- شکستمصالحبنایی.. 43

    3-6-3- جداشدگیسیستمچسبندگی.. 44

    3-6-4- لغزشدرراستایاتصالملاتی.. 45

    3-7-تقویتقوس‌ها 46

    3-7-1-تقویتباورق‌هایFRP. 46

    3-8-ضریبرفتار. 49

     

    فصلچهارم: شبیهسازیاجزایمحدودگنبدبتنی

    4-1- مقدمه. 53

    4-2- صحتسنجیمدلاجزایمحدود. 54

    4-3- شبیهسازیرفتارگنبدبتنیتحتبارزلزله. 59

    4-3-1- نسبتارتفاعبهقطر. 60

    4-3-2- ضخامتلایههایبتنسبکوشاتکریت... 60

    4-3-3-مشخصاتمصالح.. 61

    4-3-4- بارگذاریزلزلهوتحلیلIDA.. 64

    4-4- اثرپارامترهایموردنظر. 66

    4-4-1- نمونهH125D250T19. 66

    4-4-2- نمونهH94D250T19. 69

    4-4-3- نمونهH63D250T19. 73

    4-4-4- نمونهH125D250T23. 78

    4-4-5- نمونهH63D250T19. 81

     

    فصلپنجم: نتیجهگیری

    5-1- مقدمه. 87

    5-2- نتیجهگیری.. 87

    5-3- پیشنهادبرایتحقیقاتآینده. 88

     

    منابع   89

     

    چکیده و صفحه عنوان به انگلیسی

     

     

     

    منبع:

     

    [1] Islam, R.(2008). Inventory of FRP Strengthening Methods in Masonry Structures, M.Sc thesis, University of Catalonia, Barcelona, pp. 94-106

    [2] South N.(2005). A Finite Element Analysis of the Monolithic Dome, M.Sc thesis, Idaho state University, pp. 9-18

    [3] Al-Azzavi H.D.(2011). Compression        Between Numerical and Modified Methods for Analysis and Design of Spherical Domes Subjected to Static Distributed Loads Per Surface Area of Shell, European Journal of Scientific Research, Vol.63 No.3, pp. 428-438

    [4] Aziz Ameen H.(2010). The Impact of Diameter, Number of Ribs, Percentage of Steel, Compressive Strength and Cover Thickness on the Large Concrete Dome, AmericanJournalofScienticandIndustrialResearch, pp. 472-495

    [5] Aziz Ameen H.(2011). Finite Element Analysis of Large Diameter Concrete Spherical Shell Domes, Dirasat, Engineering Sciences, Volume 38, No. 1, pp.85-100

    [6]. Hamed E., BradfordM.A., GilbertR.I.,(2009). Time-Dependenet and Thermal Behavior of Spherical Shallow Concrete Domes, Engineering structures, 31, pp. 1919-1929

    [7]  Zhen-Tian C., BradfordM.A., GilbertR.I.,(2011).Short-Term Behavior of Shallow Thin-Walled Concrete Dome Uunder Uniform External Pressure, Thin-Walled Structures 49, pp. 112–120

    [8] Tomas A., TovarJ.P.,(2014) The Influence of Initial Geometric Imperfections on the Buckling Load of Single and Double Curvature Concrete Shells, Computers and Structures, 96-97, pp. 34–45

    [9]. Gui-bo N., Xu-dong Z., Feng F., Jun-wu D.(2014). Seismic       Performance Evaluation of Single-Layer Reticulated Dome and Its Fragility Analysis, Journal of Constructional Steel Research, 100, pp.176–182

    [10]. چاوشی ح، شریکیان ک.(1391)، طراحی سازه طولی-گنبدی پوسته نیم استوانه با سیستم پانل های پیش ساخته سه بعدی 3D-panel، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران.

     

     

    [11] Mourtaja W., Karadogan F., Yuksel E., Ilki A., (2000). 3D Behaviorof ShotcretedLightWeightPanelBuildings, Structural and Earthquake Engineering Labof ITU-Maslak, Istanbul, Turkey.

    [12] Petras, A. (1998). Design of Sandwich Structures,For the Degree of Doctor of Philosophy, Cambridge University Engineering Department, pp. 1-12

    [13]Pierre, Y. (2008). Analysis and Optimal Design of Lightweight Sandwich Structures and Materials, Ph.D. thesis, University of de Reims, France.

    [14] Heyman, J. (1982). The Masonry Arch,  Ellis Horwood.

    [15]Valluzi. (2001). Behavior of Brick Masonry Vaults Strengthend by FRP Laminates, Journal of composite for construction.

    [16] Islam, R., (2008). Inventory of FRP Strengthening Methods in Masonry Structures, M.Sc thesis, University of Catalonia, Barcelona, pp. 94-106

    [17] Jurina, L., (2005). The" Reinforced Arched Method": A New Technique in Static Consolidation of Arches and Vaults.

    [18] Foraboschi, P., (2004). Strengtheninig of Masnry Arches With Fiber-Reinfoced Polymer Strips, Journal of composite construction.

    [19] McCarthy, J., (2005). Preliminary Views on the Potential of Foamed Concrete as a Structural Material. Magazine of Cocrete Reaserch, pp. 21-31.

    [20]Maheri,M.R., Akbari R.,(2003). Seismic Behavior Factor R, For Steel X-Braced and Knee-Braced RC Buildings. Engineering Structures 25,     PP. 1505-1513

    [21] A. S. U. Manual, (2012). Version 6.12-1, ABAQUS Inc.

    [22]Building Code Requirements for Structural Concrete (ACI 318M-08) and Commentary

    [23] آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (استاندارد2800 (، (1384)، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی، تهران، ایران.

    [24] Ehab H., Mark A., Bradford, R. (2009). Time-Dependent and Thermal Behaviour of Spherical Shallow Concrete Domes. Engineering Structures 31, pp. 1919–1929

    [25] Ehab H., Mark A., Bradford, R.(2010). Nonlinear Long-Term Behaviour of Spherical Shallow Thin-walled Concrete Shells of Revolution. International Journal of Solids and Structures 47, pp. 204–215

    [26]Al-Azzawi H.D.,(2011). Compression Between Numerical and Modified Methods for Analysis and Design of Spherical Domes Subjected to Static Distributed Loads Per Surface Area of Shell. European Journal of Scientific Research, pp. 428-438

    [27] Fouad,F.H. (2004). Behavior of the MR Sandwich Panel in Flexure, Journalof composite for construction, pp. 260-266

     

    [28] Tabas Earthquak Records,

    [29] Dacumentation, (2010). Version 5.1, SeismoSignal.

    [30] Foamed Concrete. Cement&Concrete Institute, Midrand, http://www.cnci.org.za>

    [31] Edher J. (2008). Nonlinear Behaviour of Slab Concrete Subjected to Static Distributed Loads, European Journal of Scientific Research, Vol.56, pp. 329-365

     


موضوع پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, نمونه پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, جستجوی پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, فایل Word پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, دانلود پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, فایل PDF پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, پروژه درباره پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای گنبد های ساندویچی متشکل از هسته بتن سبک و لایه های خارجی اندود مسلح

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران سازه چکیده بتن مسلح به فولاد، مصالحی است که بنا به دلایلی همچون مقاومت فشاری مناسب، هزینه تهیه پایین و در دسترس بودن مصالح خام، بطور گسترده در سازه‌های مهندسی عمران بکار برده می‌شود. اما بتن مسلح تهیه شده از خمیر سیمان، سنگدانه‌های معمولی، و میلگرد‌های فولادی دارای نقاط ضعفی مانند وزن زیاد، خوردگی فولاد، و ترک‌های ناشی از جمع ...

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه واکنش قلیایی سنگدانه­ها[1](AAR)، واکنشی شیمیایی است که در برخی از سازه ­های بتنی رخ می­دهد. (AAR) واکنشی بین مایعات قلیایی درون حفره­ها و سنگدانه­های سیلیسی است. خرابی بتن شامل انبساط و ایجاد ترک در اثر واکنش قلیایی سنگدانه­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. علاوه بر آن پلیمرهای تقویت شده با الیاف به شکل صفحه یا ورق ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله   اسفند 1392 چکيده خاک مسلح مصالحي ويژه است که از ترکيب خاک و عضو مسلح کننده بوجود مي آيد. مسلح کننده اجزاء مقاوم در برابر ن

پايان نامه (يا رساله) براي دريافت درجه کارشناسي ارشد. در رشته معماري گرايش معماري بهمن 93 چکيده :      از آنجايي که ايجاد فضاهاي چند منظوره و چند عملکردي در 

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران - سازه چکیده: یکی از مشکلات مهم در طراحی لرزه ای و اجرای ساختمان ها وزن مرده قابل توجه بکار رفته در آن است. از این رو درصورت استفاده از بتن سبکی که دارای خواص مکانیکی مطلوب باشد، امتیازات قابل توجهی را میتوان به دست آورد که از جمله آن کاهش در بار مرده و نیروی زلزله می باشد که در نهایت به اقتصادی شدن طرح منجر خواهد شد. با توجه به ...

پايان نامه کارشناسي‌ ارشد رشته عمران گرايش سازه شهريور ماه 1392 چکيده      امروزه با پيشرفت علم در صنعت ساختمان روش هاي زيادي براي بهسازي سازه هاي بتن مسلح ارائه گرد

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده : مقابله با نیرو های جانبی ازجمله زلزله یکی از مهمترین رسالت های مهندسین عمران می باشد. که برای رسیدن به این مهم می توان سیستم قاب سبک فلزی که دارای مزایایی مانند امکان تولید صنعتی،پیش ساختگی وسبکی،فرم پذیری درساخت است را میتواند جایگزینی مناسب برای سیستم های سنتی دانست. پانلهای دیوار برشی متشکل از قاب فولادی سرد نورد شده و پوشش پیچ ...

ثبت سفارش