پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی

word 4 MB 31332 141
1391 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۳,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد

    رشته عمران- سازه

    چکیده  

    در کشور ما اغلب سازه ها  و شاید تمامی ساختمان های متعارف به طور مستقل تحلیل و طراحی می شوند، بدین معنی که این سازه ها عمدتا" توسط نرم افزارهای متعارف  و با در نظر گرفتن یک تکیه گاه صلب و یا مفصلی، تحلیل و طراحی شده و سپس نیروهای بدست آمده در پای ستون ها برای تحلیل و طراحی پی سازه مورد استفاده قرار می گیرند. دراین روند توجهی به تاثیر نشست پی بر توزیع نیروها در المان های سازه نمی شود. اندرکنش بین سازه، پی و خاک زیرین آن رفتار واقعی سازه را در مقایسه با حالتی که سازه به تنهایی بررسی می‌شود تغییر می‌دهد. در این پایان نامه ساختمان های فولادی مختلف همراه با پی و خاک زیر پی آنها مدلسازی شده اند، سپس نتایج تحلیل سازه های مذکور را با نتایج تحلیل همان سازه ها که در حالت متعارف مدلسازی شده اند مقایسه می شود تا میزان تاثیرات اندرکنش خاک و سازه بر باز توزیع نیروها در المان های ساختمان های فولادی و در نهایت میزان اعتبار روش های متعارف استفاده شده در کشور جهت تحلیل و طراحی ساختمان های مذکور مشخص شود.

    واژه‌های کلیدی: اندرکنش- خاک- سازه- سازه های فلزی- باز توزیع- نیرو  .

     

     

    1)      فصل اول

     

    1-1)   پیشگفتار

    امروزه روش متعارف طراحی ساختمان در کشور به این شکل است که در برنامه های متداول تحلیل و طراحی، سازه بر روی تکیه گاه های صلب و یا گیردار مدل شده، تحلیل و طراحی می گردد. سپس نیرو های پای ستون ها به عنوان ورودی به نرم افزارهای مختص طراحی پی داده می شود و پی نیز به صورت مستقل از سازه تحلیل و طراحی می شود.

    در حقیقت با وجودی که پی سازه در اصل عملکردی انعطاف پذیر دارد و تحت نیروهای وارده از طرف المان های روسازه دچار نشست های کلی و غیر یکنواخت می شود، مهندسان سازه در تحلیل و طراحی ساختمان ها، در حقیقت پی را صلب فرض کرده و به تأثیری که نشست خاک زیر پی و انعطاف‌پذیری پی سازه ممکن است بر روی پاسخ سازه داشته باشد توجهی نمی‌کنند.

    در صورتی که اندرکنش بین سازه، پی و محیط خاک تکیه‌گاهی آن، رفتار واقعی سازه را به طور قابل توجهی در مقایسه با بررسی رفتار سازه به تنهایی تغییر دهد، نشست‌های پی ممکن است شرایط توزیع بار جدیدی را در روسازه به وجود آورند که موجب آسیب دیدن و ترک برداشتن المان‌های آن شود. با وارد کردن پدیده اندرکنش خاک- سازه در تحلیل روسازه می‌توان برای جلوگیری از صدمات احتمالی وارد بر ساختمان تمهیداتی فراهم نمود.

     

    1-2)   مفهوم اندرکنش خاک- سازه

    تحلیل اندرکنش بین اجسام تغییرشکل پذیر جایگاه برجسته ای هم در مباحث مرتبط با ریاضیات کاربردی و هم در مباحث مرتبط با علوم مهندسی دارد. جدا از مباحث ریاضیاتی، بحث اندرکنش یکی از مسائل مهم در عرصه مهندسی می‌باشد. این مسائل شامل سازه‌ های شناور، پی سازه ها، مسائل مرتبط با پدیده های خستگی و ترک خوردگی، مصالح لایه ای و کامپوزیت و همچنین سازه های زیرزمینی می‌باشد.

    در هر سیستم چند مؤلفه‌ای تحت نیروهای خارجی وارد بر سیستم، رفتار هر کدام از مؤلفه‌ها وابسته به رفتار مؤلفه‌های دیگر می‌باشد. برای مثال قاب دوبعدی- دو دهانه که دارای پی‌های تکی می‌باشد ] شکل (1-1)[ را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه خاک زیر پی از نوع نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد بنابراین برای فشار زیر پی هر کدام از ستون‌های قاب داریم:

    فشار در وسط لایه تحکیم یافته (مثلاً در عمق h) در زیر پی ستون کناری:

    فشار در وسط لایه تحکیم یافته (مثلاً در عمق h) در زیر پی ستون میانی:

    از آنجا که  می باشد، ستون میانی بیشتر از ستون کناری نشست می‌کند. در نتیجه نیروهای محوری هر کدام از ستونهای کناری به اندازه  افزایش می‌یابد و نیروی محوری ستونی میانی به اندازه  کاهش می‌یابد. بخاطر تمرکز بیشتر بار روی تکیه‌گاه وسطی، خاک زیر پی آن تمایل به نشست بیشتری دارد؛ به عبارت دیگر رفتار پوسته قاب موجب می‌شود که به علت تمایل تکیه‌گاه وسطی به نشست بیشتر در مقایسه با تکیه‌گاه کناری، بار از ستون وسطی به ستون کناری انتقال یابد. در نتیجه مقادیر نهایی نیرو و نشست اعضای قاب را فقط می‌توان با آنالیز اندرکنش سیستم خاک- سازه- پی به طور صحیح بدست آورد. این مثال اهمیت اندرکنش خاک- سازه را بخوبی می‌نمایاند.

    اندرکنش خاک- سازه در دو مسیر کلی توسط محققان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. گروهی از محققان اندرکنش خاک- سازه را از دید استاتیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند و گروهی دیگر مقوله اندرکنش خاک- سازه را از جنبه دینامیکی تجزیه تحلیل نموده‌اند.]1[

    1-2-1)  اندرکنش خاک- سازه استاتیکی

    در این حالت فرض می‌شود ساختمان متشکل از سه فاز خاک- پی- روسازه می‌باشد که اتصال بین اعضاء این مجموعه بواسطه اندرکنش بین آنها یک سیستم سازه‌ای واحد را بوجود می‌آورد   .

    بنابراین تعریف پدیده اندرکنش زمانی مفید است که کنش‌های اضافی، که بواسطه تغییر مکانهای پایه‌ای ایجاد می‌شوند حالت نیروهای داخلی و تغییر مکانهای سازه را که فرض می‌شود در تراز پی بنا شده است تغییر ندهد. در حالت کلی میزان کارایی پدیده اندرکنش استاتیکی را می‌توان بوسیله نسبت سختی فازهای فوق‌الذکر نسبت به هم تخمین زد. سختی سیستم مستقیماً توسط خصوصیات مکانیکی، سازه‌ای و هندسی هر فاز کنترل می‌شود. برای مثال، خاک از لحاظ مکانیکی می‌تواند از حالت تقریباً صلب (سنگ) تا یک حالت نسبتاً نرم (رس) تغییر کند. وقتی خاک نرم باشد و سازه صلب، اندرکنش سودمند است. خاک تکیه‌گاهی با استفاده از یکی از دو روش کلی وینکلر و نیم فضای ارتجاعی نیمه نامحدود (بوسیسنک) مدل می‌شود.]5[ در روش وینکلر فرض بر این است که هر نقطه سطح خاک به صورت مستقل تغییر مکان می‌دهد. اصطلاحات زیادی بر این تئوری صورت گرفته است و در خیلی از موارد تئوری وینکلر اصلاح شده نشان داده که دارای اعتبار منطقی است و می‌تواند یک وسیله طراحی سودمند باشد. روش دیگری که در واقع اصلاحی بر روش ونیکلر کلاسیک می‌باشد روش شبه مزدوج می‌باشد؛ در این روش بجای استفاده از مدول بستریکسان برای خاک زیر پی از مدول بسترهای متفاوت در نواحی مختلف خاک زیر پی استفاده می‌شود. مطالعات نشان داده است که این روش نسبت به روش وینکلر کلاسیک دقیق‌تر بوده و نتایج مطلوبی را بدست می‌دهد. در روش نیم فضایی ارتجاعی نیمه نامحدود خاک زیر پی در یک فضای سه بعدی بصورت یک جسم ارتجاعی نیمه نامحدود مدل می‌شود؛ در جایی که خصوصیات خاک زیر پی بسیار متغیر می‌باشد و استفاده از مدل تحلیلی نیم فضای ارتجاعی منجر به ایجاد فضای زیادی در مقایسه با نتایج واقعی می‌شود از روش‌های عددی همانند روش اجزاء محدود جهت نمایش خاک زیر پی استفاده می‌شود که با استفاده از این روش خاک زیر پی در یک فضای سه بعدی به صورت یک شبکه المان محدود مدل می‌شود و برای هر المان خصوصیات خاک مربوط به مختصات المان در نظر گرفته می‌شود؛ این روش به دلیل پیچیدگی و محاسبات زیاد، در تحلیل‌های متداول سازه‌ای کاربرد ندارد.

     

    1-2-2)  اندرکنش خاک- سازه دینامیکی

    فرض کلاسیک بر این است که سازه‌ها در پایه‌های خود ثابت می‌باشند، اما در هنگام تحلیل و طراحی سازه تحت بارگذاری دینامیکی در نظر گرفتن انعطاف‌پذیری واقعی تکیه‌گاه سختی یک سازه را کاهش داده و زمان تناوب طبیعی آن را افزایش می‌دهد، از طرفی تغییر قابل توجه در شتاب طیفی با زمان تناوب طبیعی از منفی طیف پاسخ سازه‌ها قابل مشاهده است. بنابراین تغییر در زمان تناوب طبیعی، پاسخ لرزه‌ای هر سازه‌ای را به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌دهد. علاوه بر این محیط خاک زیرین سازه بخاطر خصوصیات ذاتی خود خاصیت میرایی را منتقل می‌کند.

    مطالعاتی که در زمینه افزایش پریود (زمان تناوب) طبیعی و وجود میرایی بالا در خاک بواسطه اندرکنش خاک- سازه در سازه‌های ساختمانی انجام گرفته است نشان از تأثیر مهم پدیده اندرکنش خاک- سازه دینامیکی بر مشخصات طبیعی سازه از قبیل سختی و میرایی دارد. از طرفی رابطه بین مودهای ارتعاشی سازه و خاک تکیه‌گاهی سازه صرفنظر از پاسخ لرزه‌ای سازه بطور اساسی مهم می‌باشد و در حال حاضر دو روش برای آنالیز ارتعاش لرزه‌ای سازه‌ها با در نظر گرفتن اثر اندرکنش خاک سازه دینامیکی وجود دارد: (1) تئوری نیم فضای ارتجاعی (2) روش ضریب متمرکز با جرم متمرکز. بر مبنای یک بررسی کلی از مقالات و تحقیقات صورت گرفته راه حل جرم متمرکز مطمئن‌تر و اساساً عمومی‌تر از روش اول است. در این روش سه فنر انتقالی و سه فنر چرخشی در امتداد سه محور دو به دو عمود بر هم متصل می‌شود و سه درجه آزادی دورانی حول محورهای مذکور در زیر پی هر سازه فرض می‌گردد. سختی مربوط به این فنرها برای پی‌های با هر شکل دلخواه که بر یک نیم فضای ارتجاعی ممکن است تکیه کرده است در قالب توابع ضربه در مقالات و تحقیقات گذشته استخراج شده است. با استفاده از نتایج تحقیقات مذکور مشاهده شده است که سختی فنرها به فرکانس تابع ضربه وابسته خواهد بود (مخصوصاً اگر پی نواری بوده و بر روی رس اشباع بنا شده باشد. همچنین اثر میرایی اضافی که توسط خاک به کل سیستم اعمال می‌شود را می‌توان در این روش تحلیلی بحساب آورد. با وجود این در بعضی شرایط پیچیده ایده‌آل سازی اجزاء محدود از نیم فضای ارتجاعی که نشان دهنده خاک زیر پی می‌باشد می‌تواند سودمند باشد. با وجود این اخیراً باور این بوده است که روش اجزاء محدود بدرستی قادر به ایده‌آل کردن محیط بی‌نهایت خاک نمی‌باشد و پیشنهاد بر این است که محیط خاک بی‌نهایت را با استفاده از روش المان مرزی و سازه محدود را با روش المان محدود مدل شود. این دو روش متفاوت ایده‌آل سازی را می‌توان در فصل مشترک از طریق شرایط تعادل و سازگاری به هم متصل کرد. این روش بیشتر در حالت خاک لایه‌ای مفید خواهد بود.

     

    1-3)   لزوم انجام تحقیق حاضر

    در هر ساختمان مجموعه رو سازه فوقانی، پی و خاک زیر آن همراه با هم دارای رفتار مشخصی هستند. از این رو منطقی به نظر می‌رسد در طراحی ساختمانها برآیند این سه مؤلفه در نظر گرفته شود. اما معمولاً در طراحی سازه‌ها فرض بر این است که سازه مستقر بر پی‌ای است که صلب عمل نموده و تغییر مکانهای نامساوی در تکیه‌گاه‌ها ایجاد نخواهد شد. این روش به طراح اجازه می‌دهد که بدون در نظر گرفتن اندرکنش میان سازه فوقانی و پی سازه را طراحی نماید؛ در حالی که نشست ‌های تفاضلی پی بار منتقل شده از یک ستون به ستون دیگر را تغییر می‌دهند و در نتیجه نیروها در اعضاء روسازه باز توزیع می‌شوند. مقدار توزیع بار بستگی به سختی المانهای سازه و به همین میزان بزرگی نشست‌های تفاضلی پی دارد. این تنش های اضافی به وجود آمده ممکن است در بعضی حالات باعث کمانش عضو سازه‌ای ساختمان شده و منجر به از دست رفتن پایداری قسمتی از سازه گردد. این نیاز احساس می‌شود که مهندسان نه تنها بایستی خصوصیات زمین را درک کنند، بلکه همچنین نیاز دارند که به چگونگی پاسخ ساختمان به تغییر مکان پایه‌های آن پی ببرند و اینکه نتایج این چنین تغییر مکان‌هایی برای ضرایب تابع این تغییر شکل‌ها از قبیل نیروی لنگر در اعضاء سازه را درک کنند. هدف از انجام این پایان نامه این است که تأثیر انعطاف‌پذیری و نشست پی انواع ساختمان های فولادی بر روی نیروهای سازه‌ای آن ساختمان ها بررسی شود و مقایسه‌ای بین نتایج حاصل از فرض تکیه‌گاه انعطاف‌پذیر و تکیه‌گاه صلب برای ساختمان صورت بگیرد.

     

    1-4)   اهداف پایان نامه

    در این پایان نامه بازتوزیع نیرویی که به علت تاثیرات پدیده اندرکنش اتفاق می افتد را در طیف نسبتا گسترده ای از ساختمان های فولادی مورد بررسی قرار می دهیم و میزان این تاثیرات در ساختمان های مذکور را بدست می آوریم. با تعیین میزان این تاثیرات مشخص می شود که آیا می توان به طور کلی از تاثیرات اندرکنش در تمامی ساختمان ها چشم پوشی نمود و یا خیر. اگر پاسخ این سوال منفی باشد، ضمن تلاش برای ارائه الگویی منطقی برای توزیع تاثیر اندرکنش در ساختمان های مورد بررسی، مشخص خواهیم نمود که تاثیرات اندرکنش در چه المان هایی از چه ساختمان هایی قابل توجه بوده تا در نهایت اعتبار روش های متعارف تحلیل و طراحی ساختمان در کشور سنجیده شود.

     

    1-5)   روش انجام پروژه

    در این پایان نامه جهت بررسی اثر اندرکنش خاک- سازه بر تحلیل سازه از مدل فنر وینکلر جهت نمایش خاک زیرین پی استفاده شده است. بواسطه سادگی این مدل، با وجود معایب وارده بر آن، استفاده از آن در نرم‌افزارهای متداول تحلیل و طراحی ساختمان رایج شده است؛ البته فرض وینکلر جهت مدل نمودن خاک زیرین پی در حالت ساختمان صلب و پی انعطاف‌پذیر تا حدود زیادی با نتایج واقعی همخوانی دارد.

    سعی بر این بوده است که با تحلیل محدوده گسترده ای از ساختمان‌ های فولادی متداول، تاثیرات اندرکنش بر این ساختمان ها مورد بررسی قرار گیرد. بدین ترتیب که ابتدا نشست‌های خاک زیر پی ساختمان بدست می‌آید و سپس مدول بستر مربوط به فنر وینکلر نواحی مختلف زیر پی، متناظر با این نشست‌ها، محاسبه می‌شود؛ با مدل کردن مجموعه خاک- پی- رو سازه با هم و به کار بردن فنر وینکلر با مشخصات بدست آمده در مرحله قبل، برای نمایش خاک تکیه‌گاهی، تحلیل اندرکنش خاک- پی- سازه صورت می‌گیرد، سپس با مقایسه نتایج حاصل از این تحلیل با نتایج حاصل از تحلیل متعارف تاثیرات اندرکنش بر سازه مذکور بررسی می شود.

     

    Abstract

     

    Most structures in our country are independently analysed and designed,it means that these structures are analysed and designed by usual softwares considering a rigid or joint base, then the result forces of the colums are used designing the foundation. In this process effects of the deformation of  foundationon  distribution of forces in the elements of the structureare of no importance.The structure-foundation-soil interaction changes the actual behavior of the structurein compartion with the same structurewhich is analysed and designed independently. In this paper several steel structure buildings are modeled along side there foundation and soil,then the results are compared with the results of the analysis and design of the same structures modeled without there foundation and soil, so the effect of the soil-structure interaction on the redistribution of forces in steel structures and therefore the authenticity of the usual process of analyzing and designing the structures in our country could be determined.Results show that the effects of interaction on the tall buildings with wide plan are noticeable.

     

    Key words: Interaction,soil,structural,steel,redistribution and force

  • فهرست:

                فصل اول: مقدمه.. 1

    1-1)      پیشگفتار 2

    1-2)      مفهوم اندرکنش خاک- سازه 2

    1-2-1)   اندرکنش خاک- سازه استاتیکی   4

    1-2-2)   اندرکنش خاک- سازه دینامیکی   5

    1-3)      لزوم انجام تحقیق حاضر  6

    1-4)      اهداف پایان نامه  7

    1-5)      روش انجام پروژه 7

                فصل دوم: مروری بر مطالعات گذشته.. 8

    2-1)      مقدمه  9

    2-2)      مروری بر مطالعات و تحقیقات گذشته  9

                فصل سوم: نشست ساختمان.. 15

    3-1)      مقدمه  16

    3-2)      انواع نشست   16

    3-2-1)   نشست آنی   16

    3-2-1-1)     محاسبه نشست آنی   17

    3-2-1-2)     روش‌های متداول تعیین E  24

    3-2-1-3)     رفتار الاستیک خاک    31

    3-2-2)   نشست تحکیم  33

    3-2-2-1)     محاسبه نشست تحکیم  34

    3-2-3)   نشست تحکیم ثانویه  39

    3-2-3-1)     خاک‌های نیمه اشباع  40

    3-3)      نشست نهایی   40

    3-4)      نشست غیر یکنواخت   40

    3-4-1)   شکل‌های نشست غیریکنواخت   41

    3-4-2)   علل بروز نشست غیریکنواخت   43

    3-4-2-1)     تغییر لایه‌های زمین   43

    3-4-2-2)     تغییر در بار وارد بر پی   43

    3-4-2-3)     پی گسترده بزرگ و انعطاف‌پذیر  44

    3-4-2-4)     تفاوت در زمان ساخت   44

    3-4-2-5)     تغییر در شرایط ساختگاه 44

                فصل چهارم: روش های مدل سازی پی و خاک زیر آن.. 45

    4-1)      مقدمه  46

    4-2)      روش های مدل سازی پی ساختمان  46

    4-2-1)   پی صلب و پی انعطاف پذیر  46

    4-2-2)  نحوه مدل کردن پی انعطاف‌پذیر  47

    4-3)      روش های مدل‌سازی خاک پی   48

    4-3-1)   تعیین سختی فنر  49

    4-3-2)   بهبود مدل‌سازی خاک با فنر  54

    4-3-2-1)     روش اول: افزایش سختی فنرهای کناری یا کاهش سختی فنرهای مرکزی   54

    4-3-2-2)     روش دوم: متصل کردن فنرها 55

    4-3-2-3)     روش سوم: روش المان سطحی   55

    4-3-3)   نتیجه گیری   56

                فصل پنجم: مدل سازی و تحلیل نتایج... 57

    5-1)      مقدمه  58

    5-2)      خصوصیات ساختمان های مدل شده 58

    5-2-1)   اسکلت                                                                                                              59

    5-2-2)   پلان                                                                                                             59

    5-2-3)   پی                       61

    5-2-4)   ارتفاع و تعداد طبقات   61

    5-2-5)   نوع سیستم سازه‌ای   61

    5-2-6)   نوع خاک                                                                                                              61

    5-2-7)   بارگذاری ساختمان و آئین‌نامه‌های استفاده شده 62

    5-3)      نرم‌افزار مورد استفاده 63

    5-4)      مدل سازی اندرکنش خاک-سازه 64

    5-4-1)   مدل سازی پی ساختمان  64

    5-4-2)   مدل سازی خاک زیر پی   67

    5-4-2-1)     محاسبه مدول بستر برای ساختمان با پلان باریک    67

    5-4-2-2)     محاسبه مدول بستر برای ساختمان با پلان عریض    69

    5-4-2-3)     محاسبه سختی فنرها و تعریف نمودن فنرها در محیط نرم افزار SAP  71

    5-4-3)   یکپارچه سازی المان های روسازه، پی و خاک زیر پی   73

    5-5)      روش تحلیل اندرکنش    74

    5-6)      ارائه و تفسیر نتایج  74

    5-6-1)   ساختمان های فولادی با سیستم سازه ای قاب خمشی   75

    5-6-1-1)     ساختمان پنج طبقه با پلان باریک و پی گسترده 75

    5-6-1-2)     ساختمان پنج طبقه با پلان باریک و پی نواری   78

    5-6-1-3)     ساختمان ده طبقه با پلان باریک و پی گسترده 79

    5-6-1-4)     ساختمان پنج طبقه با پلان عریض و پی گسترده 81

    5-6-1-5)     ساختمان پنج طبقه با پلان عریض و پی نواری   85

    5-6-1-6)     ساختمان ده طبقه با پلان عریض و پی گسترده 88

    5-6-1-7)     ساختمان ده طبقه باپلان عریض و پی نواری   91

    5-6-2)   ساختمان های فولادی با سیستم سازه ای قاب مهاربندی   92

    5-6-2-1)     ساختمان پنج طبقه با پلان باریک و پی گسترده 92

    5-6-2-2)     ساختمان پنج طبقه با پلان باریک و پی نواری   95

    5-6-2-3)     ساختمان ده طبقه با پلان باریک و پی گسترده 96

    5-6-2-4)     ساختمان پنج طبقه با پلان عریض و پی گسترده 98

    5-6-2-5)     ساختمان پنج طبقه با پلان عریض و پی نواری   101

    5-6-2-6)     ساختمان ده طبقه با پلان عریض و پی گسترده 102

    5-6-2-7)     ساختمان ده طبقه با پلان عریض و پی نواری   104

    5-6-3)   ساختمان های فولادی با سیستم سازه ای مختلط   106

    5-6-3-1)     ساختمان پنج طبقه با پلان عریض و پی گسترده 106

    5-6-3-2)     ساختمان ده طبقه با پلان عریض و پی گسترده 109

    5-7)      نتیجه گیری کلی   112

    5-7-1)   تاثیر اندرکنش بر نیروی محوری   112

    5-7-1-1)     تاثیر ابعاد پلان   113

    5-7-1-2)     تاثیر تعداد طبقات   114

    5-7-1-3)     تاثیر نوع پی   114

    5-7-1-4)     تاثیر سیستم سازه ای   114

    5-7-2)   تاثیر اندرکنش بر لنگر خمشی   115

    5-7-2-1)     تاثیر ابعاد پلان   115

    5-7-2-2)     تاثیر تعداد طبقات   116

    5-7-2-3)     تاثیر نوع پی   116

    5-7-2-4)     تاثیر سیستم سازه ای   116

                فصل ششم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات... 117

    6-1)      مقدمه  118

    6-2)      نتیجه گیری نهایی   118

    6-3)      پیشنهاد در مورد تحقیقات آینده 120

                فهرست منابع و مآخذ.. 122

     

     

    منبع:

    Bowles, Joseph T., 1996, Foundation analysis and design, 5th edition, McGraw-Hill.

    Lee, Ian K., and Harrison, Howard B., 1970, Structure and Foundation Interaction Theory, Journal of the Structural Division, Vol. 96, No. 2, pp. 177-197

    Lee, Ian K., Brown, Peter T., 1972, Structure-Foundation Interaction Analyses, Journal of the Structural Division, Vol. 98, No. 11, pp. 2413-2431

    4)Miyahara, Fukashi, and Ergatoudis, john G., 1976, Matrix Analysis of Structure-Foundation Interaction, Journal of the Structural Division, Vol. 102, No. 1, pp. 251-265

    5)Goschy, Bela, 1978, Soil-Foundation-Structure-Interaction, Journal of the Structural Division, Vol. 104, No. 5, pp. 749-761

    Brown, Peter T., and Yu, Si K. R., 1986, Load Sequence and Structure-Foundation Interaction, Journal of Structural Engineering, Vol. 112, No. 3, pp. 481-488

    Allam, Mehtar M., and Rao, Kanakapura S. Subba, and Subramanya, B. V. V., 1987, Partial Loss of Support and Frame-Soil Interaction, Journal of Structural Engineering, Vol. 113, No. 12, pp. 2488-2499

    Godbole, P. N., and Viladkar, M. N., and Noorzaei, J., 1990, Nonlinear soil-structure interaction analysis using coupled finite-infinite elements, Computers & Structures, Volume 36, No. 6, pp. 1089-1096

    Allam, Mehtar M., and Subba Rao, Kanakapura S., and Subramanya, B. V. V., 1991, Frame Soil Interaction And Winkler Model, Proceedings - Institution of Civil Engineers - Part 2: Research and Theory, No. 3,  pp. 477-494

    Viladkar, M. N. and Godbole, P. N., and Noorzaei, J., 1992, Space frame-raft-soil interaction including effect of slab stiffness, Computers & Structures, Volume 43, No. 1, pp. 93-106

    Viladkar, M. N., and Noorzaei, J, and Godbole, P. N., 1994, Interactive analysis of a space frame-raft-soil system considering soil nonlinearity, Computers & Structures, Volume 51, No. 4, pp. 343-356

    Noorzaei, J, and Viladkar, M. N., and Godbole, P. N., 1995, Influence of strain hardening on soil-structure interaction of framed structures, Computers & Structures, Volume 55, No. 5, pp. 789-795

    Noorzaei, J, and Viladkar, M. N., and Godbole, P. N., 1995, Elasto-plastic analysis for soil-structure interaction in framed structures, Computers & Structures, Volume 55, No. 5, pp. 797-807

    Stavirdis, L. T., 2002, Simplified analysis of layered soil-structure interaction, Journal of Structural Engineering, Volume 128, No. 2, pp. 224-230

    Nobuo Fukuwa,Jun Tobita and Hiroaki Kojima, 2004, 13th World Conference on Earthquake Engineering, Proposal of Strategic Seismic Observation of soil-Structure System and Data Publication Through web,pp.483.

    Chicago,IL,2005, American Institude of Steel Construction(AISC), Seismic Provisions for Structural Steel Buildings.

    George D.Hatzigeorgiou,Dimitri E.Beskos,2010, Soil-Structure Interaction Effects on Seismic Inelastic Analysis of 3-D Tunnels, pp. 851-861.

    M.E.boostani Darmian, M.Azhdari moghaddam and H.R.Naseri, May 2011, Soil-Structure Interaction in Steel Braced Structures with foundation Uplift.

    Baodong Liu, Miaoxin Zhang,Pengfei Li and Zhimao Feng, 2011, The Open Civil Engineering Journal, Effect of Parameters on soil-structure Interaction of a Buried Corrugated Steel Arch Bridge.

    P.memarzadeh, J.Mirlohi and F.Behnamfar, 2011, WSEAS, Seismic Response of Steel Plate Shear Walls Considering Soil-Structure Interaction.

     J.Mirlohi,P.memarzadeh and F.Behnamfar, 2011,The Effect of Soil-Flexibility on Seismic Response of a Typical Steel Plate Shear Wall Subjected to Duzce Earthquake.


موضوع پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, نمونه پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, جستجوی پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, فایل Word پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, دانلود پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, فایل PDF پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, پروژه درباره پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر اندرکنش خاک و سازه بر روی باز توزیع نیرو ها در المان های سازه های فولادی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده اتصالات نیمه صلب[1] اتصالاتی هستند که سختی آنها بین دو حالت گیردارومفصلی قراردارد وبخشی از لنگر راانتقال می دهند وبه عبارت دیگردرجه صلبیت آن بین 20% تا90% می باشدکه در این اتصالات بویژه اتصالات پیچی از طریق شکل پذیری دورانی مناسب وایجاد مفصل پلاستیک در استهلاک انرژی ناشی از نیروهای زلزله موثر می ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله   اسفند 1392 چکيده خاک مسلح مصالحي ويژه است که از ترکيب خاک و عضو مسلح کننده بوجود مي آيد. مسلح کننده اجزاء مقاوم در برابر ن

پايان نامه کارشناسي ارشد عمران گرايش سازه بهمن 1391 چکيده: در مهندسي عمران بهينه ­سازي سازه‌ ها براي بارگذاريهاي استاتيکي به طور قابل ملاحظه­اي توسعه داده شده‌اند. ليکن، در

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي عمران- خاک و پي اسفند ماه 1393 چکيده براي پايدارسازي گودها از روش­هاي متفاوتي استفاده مي‌شود که از ميان آن­ها روش ميخ­کوبي و روش انک

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.Sc) گرايش مهندسي مکانيک خاک و پي تابستان1391 فصل اول معرفي ريزشمع ها   1-1 ريزشمع ها بطور کلي در مواجهه با خاک هاي مسئله دار نظي

پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش مکانيک خاک و پي شهريور ماه 1390 چکيده: آناليز اندرکنش ديناميکي خاک و سازه (به علت اثر متقابل سازه و خاک نگهدارنده آن بر يکديگر)، د

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.S ) فصل اول تاریخچه تحلیل دینامیکی مخازن ذخیره مایع و دستورات آیین‌نامه‌ ای در این خصوص‌ چکیده هدف اصلی در تحقیق حاضر، بررسی نحوه تاثیر وجود جداساز های لرزه‌ای بر روی عملکرد دینامیکی مخازن ذخیره مایع در هنگام زلزله است. در این راستا لازم است ابتدا رفتار دینامیکی مخازن در هنگام وقوع زلزله­های واقعی شناخته شده و انواع خرابی­های لرزه‌ای ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران سازه چکیده بتن مسلح به فولاد، مصالحی است که بنا به دلایلی همچون مقاومت فشاری مناسب، هزینه تهیه پایین و در دسترس بودن مصالح خام، بطور گسترده در سازه‌های مهندسی عمران بکار برده می‌شود. اما بتن مسلح تهیه شده از خمیر سیمان، سنگدانه‌های معمولی، و میلگرد‌های فولادی دارای نقاط ضعفی مانند وزن زیاد، خوردگی فولاد، و ترک‌های ناشی از جمع ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی :مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: امروزه بسیاری از سازه های بتن آرمه که در حال بهره برداری هستند، عمری بیش از 75 سال دارند و به دلیل حوادث طبیعی از قبیل زلزله و باد و یا بر اثر خستگی مصالح و یا عوامل خورنده آسیب دیده اند. نگهداری از سازه ها به دلیل هزینه ساخت و تعمیر بسیار حائز اهمیت می باشد. با مطالعه رفتار سازه های بتنی مشخص ...

چکیده تأسیسات زیرزمینی جزء لاینفک جامعه مدرن بوده و برای کاربردهای متعددی شامل متروها و خطوط راه آهن، بزرگراه­ها، انبار مصالح و انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می­گیرد. تأسیسات زیرزمینی ساخته شده در نواحی متأثر از فعالیت زلزله باید در برابر هر دو بارگذاری زلزله و استاتیکی مقاومت کنند. با مرور موارد تاریخی اثرات زلزله روی اینگونه سازه ها ملاحظه می­شود که نرخ خرابی آنها نسبت ...

ثبت سفارش