پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی

word 7 MB 31421 131
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۱,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    رشته عمران گرایش سازه

     

    چکیده

    مقاومت اتصال خوب بین سطح قدیمی و جدید بتن یک فاکتور کلیدی در عملکرد تعمیرات بتنی است. هدف این پایان‌نامه بررسی و ارزیابی مقاومت اتصال بین سطح بتن قدیمی و بتن اضافه شده است. در این پایان‌نامه یک تحقیق آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری مقاومت برشی سطوح اتصال بتنی که در زمان‌های متفاوتی بتن‌ریزی شده‌اند انجام شد. این سطوح با روش‌های سندبلاست، خراش با برس فلزی، سوراخ‌شدگی توسط مته و حالت صاف آماده‌سازی شدند. برای اتصال این سطوح از چسب‌های  Latex ‌  ‌,‌Epoxy IV و    Epoxy V موجود در بازار داخلی کشور از شرکت‌های طراحان بتن، نامیکاران، آبادگران و بتن شیمی خاتم تهیه و استفاده شد.

    همچنین برای مقایسه با حالت نرمال آزمایشی بدون استفاده از چسب و تنها با ریختن بتن تازه به طور مستقیم به روی سطوح قدیمی انجام شد. علاوه بر آن برای بررسی تأثیر مقاومت بتن در مقاومت اتصال از بتن با مقاومت‌های 20 ، 30 و40 مگاپاسکال استفاده شد.

    برای انجام آزمایش از آیین‌نامه‌ی ASTM C 882 و ASTM C 1042 استفاده شد. نتایج آزمایش ها نشان داد که افزایش مقاومت بتن در صورت وجود عامل اتصال، موجب افزایش مقاومت اتصال  با شیب ملایمی می شود در حالی که در صورت اتصال مستقیم، تاثیر چشمگیری در مقاومت اتصال خواهد گذاشت. همچنین افزایش زبری سطح در صورت وجود عامل اتصال تغییر محسوسی در مقاومت اتصال ایجاد نکرد اما در صورت نبود عامل اتصال، سند بلاست می‌تواند بهترین شرایط را برای آماده سازی سطح مهیا کند. به طور کلی استفاده از عوامل چسبنده ی مناسب اقتصادی ترند و نتایج بهتری نسبت به آماده‌سازی‌های گران و پر دردسر دارند.

     

    کلمات کلیدی: برش اصطکاکی، Slant shear،تعمیر بتن، زبری سطح بتنی

    فصل اول:

     

    کلیات

    مقدمه

    اضافه کردن بتن تازه به روی لایه‌ی بتن قدیمی یک روش معمولی برای تعمیر یا تقویت سازه است. تعمیر بتن شامل حذف بتن ضعیف و جایگزینی آن با بتن جدید است، و یکی از اساسی ترین فاکتورهای این عمل وجود مقاومت اتصال خوب بین بتن اضافه شده و سطح قدیمی در طول عمر مفید سازه است. وقتی عمل تعمیر انجام می شود فاکتور های زیادی از جمله زبری سطح ،وجود ترک های ریز، تراکم بتن و عمل‌آوری آن و همچنین تفاوت در مشخصات مصالح از جمله مدول الاستیسیته، حرکات گرمایی و خزش در مقاومت و توزیع تنش موثرند. این سیستم را می‌توان شامل سه فاز سطح اولیه بتن،بتن اضافه شده ومحیط اتصال در نظر گرفت. منظور از محیط اتصال صفحه‌ی اتصال و اطراف آن است. این محیط باید توانایی مقابله در برابر تنش های وارده را داشته باشد . این محیط معمولا با اضافه کردن یک عامل چسبنده یا افزایش زبری و گاهی هر دوی ان ها خواهند بود. هر چند این روش ها تجربی اند و کارایی عامل چسبنده هنوز اثبات نشده است. از نتیجه‌ی این مطالعه طراحان می‌توانند مقاومت بتن مورد استفاده برای اتصال ،نوع زبری ایجاد شده و مقاومت طراحی  را برای یک طراحی اقتصادی انتخاب کنند.

     

    1-2- عوامل چسبنده:

    1-2-1- اپوکسی1

    یکی از عوامل چسبنده‌ی مورد نظر در این پایان نامه اپوکسی است. رزین‌های اپوکسی با ایجاد حرارت داخلی عمل‌آوری می‌شوند. این سیستم‌ها شامل دو بخش رزین و سخت‌کننده هستند که پس از اختلاط با یکدیگر فعال شده و سخت می‌شوند.

    رزین‌های اپوکسی در سطوحی مانند استایروفوم، چوب قرمز، چوب‌های سخت، بعضی سطوح پلاستیکی و سطوح فلزی و بتنی می‌توانند استفاده شوند. رزین‌های اپوکسی مقاومت خمشی، برشی و کششی مناسبی دارند، از جذب آب بسیار پایین و سختی بسیار زیادی برخوردارند و زمان گیرش بین 5 تا 7 روز دارند.

    رزین‌های اپوکسی، پریپلیمرهای با وزن مولکولی کم یا پلیمرهایی با وزن مولکولی بالا هستند که معمولاً حداقل دارای 2 بخش مجزا (شکل1-1) که باید ابیدا ترکیب و سپس استفاده شوند، هستند. این دو بخش معمولاً از گروه گلیسیدیل[1] یا اکسایرن[2] هستند. بخش وسیعی از اپوکسی‌ها در صنایع تولید می‌شوند و مواد خام آن‌ها از مشتقات نفت بدست می‌آید. مانند دیگر مواد پلیمری که با حرارت عمل‌آوری می‌شوند, ترکیب درجه[3] های مختلف رزین‌های اپوکسی یا اضافه کردن افزودنی، مواد پلاستیکی یا فیلرها برای رسیدن به پروسه یا نتیجه‌ی نهایی مطلوب و یا برای کاهش هزینه‌ی تولید یک امر معمولی است. به این عملیات دست‌کاری در فرمول نیز می‌گویند که به طور رایج در کارخانجات تولید اپوکسی در ایران انجام می‌شود.

    1-2-1-1- انواع اپوکسی ]12[

    نوع 1) برای موارد غیر باربر برای اتصال بتن سخت شده به بتن سخت شده یا مصالح دیگر

    نوع 2) برای موارد غیر باربر برای اتصال بتن تازه به بتن سخت شده

    نوع 3) برای اتصال مصالح ضدلغزش به بتن سخت شده و به عنوان اتصال‌دهنده در بتن اپوکسی[4] که در                     سطوح تحت بار ترافیکی (گرما یا حرکات مکانیکی) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    نوع 4) برای موارد باربر برای اتصال بتن سخت شده به بتن سخت شده یا مصالح دیگر

    نوع 5) برای موارد باربر برای اتصال بتن تازه به بتن سخت شده

    نوع 6) برای اتصال و پوشش مقاطع پیش‌ساخته یا پیش‌تنیده و برای اتصال قطعه قطعه وقتی پیش کشیدگی موقتی انجام می‌گیرد.

    نوع 7)  برای پوشش غیرباربر قطعات المان پیش ساخته وقتی پس‌کشیدگی موقتی در اتصال قطعه به قطعه اعمال نشده است.

     

    1-2-1-2- درجه[5]

    سه گرید متفاوت با توجه به مشخصات جاری شدن اپوکسی ها داریم:

    ویسکوزیته کم  (1 درجه

    ویسکوز متوسط  (2 درجه

    غیر قابل جاری شدن [6] (3 درجه

    1-2-1-3- کلاس های اپوکسی

    کلاس‌های اپوکسی مشخص‌کننده‌ی دمای مناسب برای عمل گیرش چسب هستند.

    کلاس A) برای استفاده در دمای زیر 4 درجه (کمترین دمای ممکن برای عملکرد اپوکسی)*

                                                                              A: T < 4             

    کلاس B) برای استفاده بین دمای 4 تا 15 درجه                                    B: 4 < T <  15

    کلاس C) برای استفاده در دمای بیش از 15 درجه                                         C: T > 15

    کلاس D) برای دمای بین 4 تا 18 درجه                                               D: 4 < T < 18

    کلاس E) برای دمای بین 15 تا 30 درجه                                           E: 15 < T < 30

    کلاس F) برای دمای بین 25 تا 30 درجه                                           F: 25 < T < 30           

    *دمای اشاره شده مربوط به دمای سطح بتنی مورد نظر است نه دمای محیط. برای مثال چسب کلاس A در دمای اتاق به خوبی گیرش می‌کند.

    1-2-2- لاتکس[7]

    لاتکس هم می‌تواند طبیعی  و هم مصنوعی باشد. لاتکس طبیعی یک سیال شیری است (شکل 1-2 و 2-2) که در 10٪ همه‌ی گیاهان گل‌دار وجود دارد مرکبی از امولسیون پروتئین، شبه قلیا، نشاسته، شکر، روغن، رزین، جوهر مازد و صمغ که در معرض هوا سفت می‌شود و معمولاً با تخریب پوسته‌ی گیاه ترشح می‌کند. لاتکس مصنوعی با پلیمریزه کردن یک مونومر مانند استایرن که با مواد فعال در سطح[8] امولسیونه شده باشد, به وجود می آید.

    2-1- انواع لاتکس ]15[

    نوع 1 ) متفرق شدنی[9]- محدود برای استفاده‌ی داخلی و غیرقابل استفاده در شرایط مرطوب

    نوع 2 ) متفرق نشدنی[10]- قابل استفاده در شرایط مرطوب

     

    1-2-2-2- ضوابط انتخاب چسب

    1) شرایط هنگام اعمال چسب

    آلودگی سطح - دمای سطح تماس – رطوبت سطح – دسترسی به سطح

    2) نوع و بزرگی بار

    جهت (فشار، کشش برش، تغییر عکس)، مدت زمان، نرخ (استاتیک، دینامیک) – فرکانس بار

     

    1-3- تعمیر سازه‌ های بتنی

    -روش قدیمی تعمیر، حذف بتن قدیمی و جایگزینی آن در صورت وجود ترک یا نقص بود. اما امروزه روش‌های زیادی برای تعمیر وجود دارد. واژه‌ی تعمیر بتنی، شامل هرگونه بازسازی، نگهداری و جایگزینی است. بازبینی‌های منظم فاکتور مهمی در نگهداری بتن است و از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است.

     

    1-3-1-انواع تعمیر بتنی

    1-3-1-1- تعمیر ترک

    ترک های مویی،سوراخ در دیوارهای بتنی و یا حتی گوشه های شکسته یا ریخته، نیازی به تعمیرات اساسی ندارند و معمولا به خاطر اعمال تنش های اضافی به سطح، یخ زدن و آب شدن و یا مشکلات پوششی اتفاق می افتند. معمولا در این شرایط از ابزار های ساده استفاده می شود. تعمیر ترک طی فرایند زیر انجام می‌شود.

    1) تمیز کردن سطح با استفاده از مواد شوینده، اگر سطح روغنی شده باشد.

    2) عریض کردن و باز کردن ترک با استفادهاز ابزار های مکانیکی (ترک ایجاد شده باید در پایین باز تر از بالا باشد)

    3) پاک کردن سطح از بتن های ریز و سست

    4) خیس کردن سطح مورد نظر و انتظار برای بخار شدن آب سطحی

    5) ساختن ملات بتنی با استفاده از رزین یا چسب و اختلاط با بتن (ترک باید در یک مرحله پر شود)

    6) صاف کردن، هم سطح سازی سطح تعمیر شده

    7) عمل‌آوری

     

    1-3-1-2- تعمیرات اساسی بتنی

    مراحل تعمیرات اساسی بتن به ترتیب زیر است:

    1) تعیین دلایل خسارت

    2) تخمین میزان خسارت ایجاد شده در سازه

    3) تخمین نیاز یا امکان تعمیر بتن

    4) انتخاب شیوه‌ی مناسب تعمیر

    5) انجام تعمیر

    مراحل انجام تعمیرات اساسی بتن معمولا مانند مراحل تعمیرات ترک است اما از آنجایی که باید سطوح بزرگتر و عمیق تری برداشته شود و یا تعمیر به روش خاصی صورت گیرد باید با ابزار های متفاوتی انجام می شود. بنابرین حجم کار بیشتر است.تفاوت دیگر آن  این است که در این مقیاس تعمیر،ملات  بتن تعمیری باید به دقت طرحی شود.

     

     

    1-3-2- اهمیت اتصال در تعمیر بتن

    پس از تعمیر سازه‌ی بتنی و اضافه کردن لایه‌ی جدید باید در هر 2 لایه مقاومت، کافی باشد چرا که قسمت ناقص حذف شده و هر دوی این بتن‌ها برای نیازهای مربوطه طراحی شده‌اند. با وجود مقاومت کافی در هر دو لایه, سطح اتصال هنوز هم در خطر خرابی است و می‌توان آن را حساس‌ترین بخش این سیستم در نظر گرفت. دو لایه مدول‌های الاستیسیته‌ی متفاوتی دارند پس حتی با وجود یکسان بودن تنش وارده کرنش‌های متفاوتی خواهند کرد. سطح اتصال باید بتواند این تفاوت را تحمل کند. این مسئله‌ شامل تفاوت کرنش‌های مربوط به دما نیز می‌شود. از طرف دیگر در صورت اضافه کردن بتن تازه، این بتن جمع شدگی [11]نیز دارد که یکی دیگر از نقاط ضعف سطح اتصال است.

     

    1-3-3- توصیف مقاومت اتصال

    مقاومت اتصال، چسبندگی بین لایه‌ی جدید بتن و لایه‌ی قدیمی آن است که می‌تواند ضعیف‌ترین بخش سیستم نیز باشد. مقاومت اتصال خوب یک فاکتور کلیدی برای داشتن یک سیستم یکپارچه است.

    مقاومت اتصال می‌تواند به صورت مقاومت برشی یا مقاومت کششی بیان شود. در بیشتر کارهای اجرایی این اتصال در معرفی مقاومت برشی است. که در عمل این مقاومت با آزمایش برش مایل اندازه‌گیری می‌شود.

     

    1-3-4- فاکتورهای مهم تأثیرگذار در اتصال

    1)  تمیزی سطح: یک سطح اتصال باید بدون گردوغبار، روغن، گریس یا مواد دیگر باشد. این مواد از اصطکاک کم می‌کنند و مانع اتصال لایه‌ی قدیمی و جدید می‌شوند. گردوغبار به راحتی با باد کنار می‌روند اما روغن و گریس سخت‌تر پاک می‌شوند.

     

    2)  آماده‌سازی سطح:برای اتصال مناسب، سطح باید پیش از اضافه کردن لایه‌ی جدید آماده شود. برای این کار باید بتن ناقص حذف شود. روش‌های متفاوتی برای آماده‌سازی سطح بتن وجود دارد و بسیار مهم است که بدرستی انتخاب شود زیرا تأثیر به‌سزایی در مقاومت سطح اتصال دارد.

    بعضی از روش‌ها می‌توانند لایه‌ی نازکی از بتن را بردارند در حالی که روش‌های دیگری وجود دارند که بسیار عمیق‌تر می‌توانند این کار را بکنند. باید در نظر داشت که عمیق‌تر کردن عمق بتن حذف شده ممکن است سطح زبرتری را در اختیار بگذارد اما با ایجاد ترک‌های ریز می‌تواند سطح اتصال را بسیار ضعیف کنند. بعضی از روش‌های آماده‌سازی سطح در جدول (1-1) آمده‌اند.

    هر چند روش‌های مکانیکی می‌توانند میکروترک ایجاد کنند، اما تجربه نشان داده است که آماده‌سازی سطح با این روش‌ها اگر با تمیز کردن سطح با آب پرفشار همراه باشد مقاومت خوبی می‌دهد.

    با توجه به کار جی.سیلفوربرند[12] استفاده از جت آبی یکی از بهترین روش‌هاست زیرا هم زبری خوبی می‌دهد و هم میکروترک به جای نمی‌گذارد.

    3)  حباب های ریز سطح بتن[13]:

    این واژه اشاره دارد به لایه ا‌ی از مصالح ضعیف شامل سیمان و خاکه‌ی سنگدانه ها که به خاطر بالا آمدن آب به سطح بتن، همراه آن می‌آیند دارد و برای مشاهده‌ی آن باید با یک چاقو روی سطح بتن کشید. اگر مواد پودری ریز مشاهده گردد حاکی از وجود آن است. یکی از راه‌های حذف آن سندپلاست است.

    4) تراکم و گذاشتن لایه‌ی جدید:

    تراکم یک فاکتور مهم برای رسیدن به یک لایه‌ی چگال یکپارچه و همچنین لایه‌ی اتصال خوب است. تراکم به پر شدن لایه جدید کمک کرده و تخلخل آن را از بین می‌برد که منجر به داشتن سطح اتصال بیشتر و حباب‌های کمتر است. یکی دیگر از مزایای آن داشتن سطحی با نفوذپذیری کمتر است که موجب دوام بیشتر اتصال است. روی سطوح زبر و غیرهمسطح احتمال وجود حباب‌های هوا زیاد است.

    (تصاویر و جداول در فایل اصلی موجود است)

    Investigation of the shear strength of a concrete substrate surface with and without the application of a bonding agent

    Abstract

    An experimental study was performed to evaluate the bond strength between two concrete layers cast at different ages, using different techniques for increasing the roughness of the substrate surface by domestic epoxy based and latex bonding agents. The specimens surfaces were prepeard by ¸wire brushing, sand-blasting, chipping with a light jackhammer, or were left as-cast frame work.

    Furtheremore to compare their bond strength in case of no bonding agent another test was conducted to evaluate bond strength just by increasing roughness. In addition to that for evaluating the effect of the compression strength on the concrete ,20,30 and 40 MPa concrete specimens were used.

    Tests were conducted as mentioned in ASTM C 882 and ASTM C 1042.

    Analysis of the results indicate that increasing in compression streangth improved bonding streangth in case of no bonding agent. And increasing roughness does not improve bond strength if bonding agent is used.application of a bonding agent does improve bond strength if chosen carefully.

    Keywords: shear friction, slant shear, concrete repair, roughness of the substrate

     

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات

    1-1- مقدمه ..................................................................................................................................................................... 2

    1-2- عوامل چسبنده ...................................................................................................................................................... 2

    1-2-1- اپوکسی ........................................................................................................................................................ 2

    1-2-1-1- انواع اپوکسی ...................................................................................................................................... 3

    1-2-1-2- درجه .................................................................................................................................................. 4

    1-2-1-3- کلاس‌های اپوکسی ........................................................................................................................... 4

    1-2-2- لاتکس ......................................................................................................................................................... 5

    1-2-2-1- انواع لاتکس ....................................................................................................................................... 6

    1-3- تعمیر سازه های بتنی .......................................................................................................................................... 6

    1-3-1- انواع تعمیر بتنی .......................................................................................................................................... 6

    1-3-1-1- تعمیر ترک ........................................................................................................................................ 6

    1-3-1-2- تعمیرات اساسی بتن ........................................................................................................................ 7

    1-3-2- اهمیت اتصال در تعمیر بتن........................................................................................................................ 8

    1-3-3- توصیف مقاومت اتصال ................................................................................................................................  8

    1-3-4- فاکتورهای مهم تاثیر گذار در اتصال .......................................................................................................... 8

    1-3-5- فاکتورهای ثانویه تاثیر گذار در اتصال ........................................................................................................ 13

    1-3-6- فاکتورهای دیگری که در مقاومت اتصال موثرند ....................................................................................... 12

    1-4- شیوه‌های آزمایش برای ارزیابی مقاومت اتصال ................................................................................................... 11

    1-4-1- آزمایش برش مایل ...................................................................................................................................... 14

    1-4-2- مشکلات شیوه‌ی برش مایل ....................................................................................................................... 14

    1-5- اهداف پژوهش ....................................................................................................................................................... 17

    1-6- ساختار پایان‌نامه ................................................................................................................................................... 18

     

    فصل دوم: مروری بر پژوهش های پیشین

    2-1- تحقیقات گذشته ................................................................................................................................................... 20

    2-2- آزمایشات و نتایج آنها ........................................................................................................................................... 22

    2-2-1- آزمایش انجام شده توسط silva،  brano و Julio و نتایج بدست آمده ............................................... 22

    2-2-2- تاثیر زبری سطح بتن در اتصال ملات اصلاح شده‌ی پلیمری, bachrian lubis .................................. 25

    2-2-3- آیشا،  رامسوندار و هارون ............................................................................................................................ 27

    2-2-4- آزمایش به فر نیا،  جان نثاری و مشرف ..................................................................................................... 28

                               

    فصل سوم: مصالح مصرفی، نحوه‌ی آماده‌سازی و روش انجام آزمایش

    3-1- مقدمه ..................................................................................................................................................................... 30

    3-2- مصالح مصرفی ....................................................................................................................................................... 30

    3-3- آزمایش‌های انجام شده ......................................................................................................................................... 29

    3-3-1- آزمایش طرح اختلاط بتن .......................................................................................................................... 29

    3-3-1-1- مدول نرمی ماسه ............................................................................................................................... 31

    3-3-1-2- آزمایش چگالی انبوهی شن ............................................................................................................. 32

    3-3-2- آزمایش برش مایل ...................................................................................................................................... 33

    3-3-2-1- نکات انجام آزمایش برش مایل در ASTM .................................................................................... 33

    3-3-2-1-1- لاتکس ...................................................................................................................................... 35

    3-3-2-1-2- اپوکسی ..................................................................................................................................... 37

    3-3-2-2- نکات کارگاهی ACI ......................................................................................................................... 39

    3-3-2-2-1- ACI 5031-92 ...................................................................................................................... 39

    3-3-2-2-2- ACI 5032-92 ...................................................................................................................... 41

    3-3-2-2-3- ACI 5032R-92 ................................................................................................................... 42

    3-3-2-2-3-1- شرایط اعمال چسب ......................................................................................................... 42

    3-3-2-2-3-2- ضوابط انتخاب چسب ....................................................................................................... 43

    3-3-2-3- چگونگی انجام آزمایش ..................................................................................................................... 43

    3-3-2-3-1- تعداد نمونه‌های مورد نیاز ........................................................................................................ 43

    3-3-2-3-2- مراحل ساخت مقطع دست‌ساز ............................................................................................... 45

    3-3-2-3-3- مراحل ساخت نمونه‌های آزمایش ........................................................................................... 47

    3-3-2-3-4- روش آماده سازی سطح ........................................................................................................... 50

    3-3-2-3-4-1- سوراخ شده با مته ............................................................................................................. 50

    3-3-2-3-4-2- خش دار با برس فلزی ...................................................................................................... 51

    3-3-2-3-4-3-صاف .................................................................................................................................... 52

    3-3-2-3-4-4- سند پلاست ...................................................................................................................... 53

    3-3-2-3-5- ساخت قالب تست برش مایل ................................................................................................ 53

    3-3-2-3-6- اعمال چسب ............................................................................................................................ 54

    3-3-2-3-7- عمل‌آوری .................................................................................................................................. 57

    3-3-2-3-8- دستگاه مقاومت فشاری ........................................................................................................... 60

     

     

    فصل چهارم: نتایج آزمایش‌ها و بحث در مورد آنها

    4-1- مقدمه ..................................................................................................................................................................... 63

    4-2- روش محاسبه‌ی مقاومت برشی از نتایج آزمایش ................................................................................................ 64

    4-3- شروع آزمایش ........................................................................................................................................................ 64

    4-3-1- تنظیمات دستگاه مقاومت فشاری ............................................................................................................. 64

    4-3-1-1- سرعت اعمال بار ............................................................................................................................... 64

    4-3-1-2- تنظیم نوع قالب ................................................................................................................................ 64

    4-3-2- مقاومت فشاری 28 روزه‌ی نمونه‌های بتنی برای بتن های سخت شده (بتن قدیم ) .......................... 64

    4-3-2-1- مقاومت فشاری 28 روزه برای طرح اختلاط 20 MPa .................................................................. 64

    4-3-2-2- مقاومت فشاری 28 روزه برای طرح اختلاط 30 MPa .................................................................. 65

    4-3-2-3- مقاومت فشاری 28 روزه برای طرح اختلاط 40 MPa .................................................................. 65

    4-4- نتایج ...................................................................................................................................................................... 65

    4-4-1- نتایج آزمایش چسب‌های لاتکس, اپوکسی نوع 4 و اپوکسی نوع 5 شرکت طراحان بتن پایدار .......... 65

    4-4-1-1- Epoxy EA-222 عامل اتصال بتن سخت شده به بتن سخت شده .......................................... 66

    4-4-1-2- اپوکسی نوع 5 عامل اتصال بتن تازه به بتن سخت شده .............................................................. 68

    4-4-1-3- لاتکس ............................................................................................................................................... 68

    4-4-2- نتایج آزمایش‌های چسب‌های لاتکس, اپوکسی نوع 4 و اپوکسی نوع 5 نامیکاران ............................... 72

    4-4-2-1- Epoxy GE-2 عامل اتصال بتن سخت شده به بتن سخت شده ................................................ 72

    4-4-2-2- Epoxy Dur 32  عامل اتصال بتن تازه به بتن سخت شده ........................................................ 75

    4-4-2-3- لاتکس ............................................................................................................................................... 78

    4-4-3- نتایج آزمایش‌های چسب‌های لاتکس, اپوکسی نوع 4 و اپوکسی نوع 5 شرکت آبادگران .................... 81

    4-4-3-1- EM Epoxy Bond عامل اتصال بتن سخت شده به بتن سخت شده ....................................... 81

    4-4-3-2- Epoxy ABADUR P1 عامل اتصال بتن تازه به بتن سخت شده ............................................ 85

    4-4-3-3- Latex،  EM Bond ....................................................................................................................... 88

    4-4-4- نتایج آزمایش‌های چسب لاتکس شرکت بتن شیمی خاتم ................................................................... 91

    4-4-4-1- لاتکس ............................................................................................................................................... 91

    4-4-5- نتایج آزمایش بتن تازه به بتن سخت شده بدون استفاده از عوامل چسبنده ......................................... 95

    4-5- نمودارها ................................................................................................................................................................. 98

    4-5-1- نتایج آزمایشات بدون چسب با مقاومت‌های مختلف بتن ........................................................................ 98

    4-5-2- نتایج آزمایشات نمونه‌های متصل شده با لاتکس ..................................................................................... 99

    4-5-3- نتایج آزمایشات نمونه‌های متصل شده با اپوکسی نوع 4 ..................................................................... 100

    4-5-4- نتایج آزمایشات نمونه‌های متصل شده با اپوکسی نوع 5 ..................................................................... 101

    4-5-5- بررسی تاثیر افزایش مقاومت بتن در مقاومت اتصال .............................................................................. 102

    4-6- نحوه‌ی شکست ................................................................................................................................................... 103

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات برای پژوهش های آینده

    5-1- مقدمه .................................................................................................................................................................. 110

    5-2- نتایج مطالعات آزمایشگاهی .............................................................................................................................. 110

    5-3- ارائه پیشنهادات برای پژوهش های آینده ......................................................................................................... 112

    منابع ............................................................................................................................................................................... 113

     

    منبع:

    1. E. N. B. S. Ju´lio, F. A. B. Branco  and V. D. Silva; “Concrete-to-concrete bond strength: influenceof an epoxy-based bonding agent on a roughened substrate surface”,University of Coimbra, Portugal; Technical University of Lisbon, Portugal.

     2. E. N. B. S. Ju´lio*, F. A. B. Branco† and V. D. Silva; “ Concrete-to-concrete bond strength.influence of the roughness of the substrate surface”، Department of civil engineering,faculty of science and technology,university of Coimbra Portugal.

     3. Pedro M.D. Santos, Eduardo N.B.S. Julio, Vitor D.Silva; “Correlation between concrete-to-concrete bond strength and the roughness of the substrate surface”، Department of civil engineering, polytechnic institute of castelo branco, Portugal.,

     4. Saucier F. and PIGEON M.; “durability of new-to-old concrete bondings”,Proceedings of the ACI international Confrence Evaluation and Rehabilitation of concrete structures and innovations in Design,Hong Kong, 1991,VOL. 1,pp.689-707.

    5. Emmons P.H.;” concret repair and maintenance”, part three:surface repair,section 6:bonding repair materials to Existing concrete. R.S. means company,MA,1994,pp154-163.

    6. Austin S., Robins P. and Y.; “tensile bond testing of concrete repairs.materials and structure”، 1995 RILEM,28,No.179,249-259.

    7. Garbacz A., Gorka M. and Courard L.; “on the effect of concrete surface treatment on adhesion in repair systems”,Magazine of concrete research,2005, 57،  No. 1 49-60.

    8. Cleland D. J. and Long A. E.; “the pull-off test for concrete patch repairs”,proceedings of the institution of civil engineers, structurs and building, 1997،  122،  No. 6 560-566.

    9. Talbot C. Pigeon M., Beaupre D. and Morgan D. R.; “influence of surface prepration on long term bonding of shotcrete”, ACI Materials journal,1994, 91, No. 6، 560-566.

    10. Julio ES.; “The influence of the interface on the behavior of RC columns strengthened by jacketing”,PhD Thesis, University of Coimbra:2001.

    11. Silfwerbrand J.; “improving concrete bond in repaired bridge decks”, Concrete int 1990;(September):121-126.

    12. ASTM C881 - 99 ; "Standard Specification forEpoxy-Resin-Base Bonding Systems for Concrete",american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

     

    13. ASTM C882 – 99;" Standard Test Method forBond Strength of Epoxy-Resin Systems Used With ConcreteBy Slant Shear"،  american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

    14. ASTM C 1042 – 99;"Standard Test Method for Bond Strength of Latex Systems Use With Concrete By Slant Shear"،  american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

     15. ASTM  C 1059 – 99;"Standard Specification for Latex Agents for Bonding Fresh To Hardened Concrete", american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

    16. ASTMC 39/C 39M – 99 ;"Standard Test Method for Compressive Strength of Cylindrical Concrete Specimens", american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

    17. ASTM  C 150 – 99;"Standard Specification for Portland Cement", american society for testing and materials،  philadelphia,PA..

    18. ASTM  C 192/C 192M – 98;"Standard Practice for Making and Curing Concrete Test Specimens in the Laboratory"،  american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

    19. ASTMC 511 – 98;"Standard Specification for  Moist Cabinets, Mois Rooms, and Water Storage Tanks Used in the Testing of Hydraulic Cements and Concretes"  american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

     20. ASTM C 617 – 98; "Standard Practice for Capping Cylindrical Concrete Specimens"

    american society for testing and materials،  philadelphia,PA.

    21. ACI 503R-93; use of epoxy compounds with concrete.

    22. AC1 503.1-92, reapproved 1997;Standard Specification for Bonding Hardened Concrete, Steel, Wood, Brick, and Other Materials to Hardened Concrete with a Multi-Component EpoxyAdhesive.

    23. ACI 503.2-92, reapproved 1997; Standard Specification for Bonding Plastic Concrete

    to Hardened Concrete with a Multi-Component Epoxy Adhesive.

    24. ACI 503.3-92,reapproved 1997;Standard Specification for Producing a

    Skid-Resistant Surface on Concrete by the Use of a Multi-Component Epoxy System

     25. ACI 503.4-92, Reapproved 1997;Standard Specification for Repairing Concrete with Epoxy Mortars.

    26. ACI 5035R-92; Guide for  the Selection of Polymer Adhesives with Concrete.

    27. Aysha H.1, Ramsundar K. R. 1, Arun M. 1, Velrajkumar. G2; “An Overview of Interface Behaviour between Concrete to Concrete”.  

    28. Keivan Neshvadian bakhs,KTH; “Evaluation of Bond Strength between Overlay and Substrate in Concrete Repairs”, Master Degree Thesis architector and building environment.   

    29. K. Behfarnia∗, H. Jon-nesari and A. Mosharaf ; “The bond between repair materials and concrete substrate in marine environment”،  Isfahan University of  Technology, Isfahan, Iran  

    Asian journal of civil engineering (building and housing) VOL. 6, NO. 4 (2005) PAGES 267-272

    30. Bahrian Lubis; “The Effect Of Roughness Concrete Surface And Bonding Aids On The Bond Strength Of Polymer Modified Mortar”،  Dpartment Of Civil Engineering, University Of Sumatra Utara Medan 20155.

    .31Austin, S., Robins, P., and Pan, Y. (1999); “Shear Bond Testing of Concrete Repairs. Cement and Concrete Research”, 29, 1067-1076.


موضوع پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, نمونه پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, جستجوی پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, فایل Word پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, دانلود پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, فایل PDF پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, پروژه درباره پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی مقاومت برشی سطوح بتنی با پیوستگی چسبی

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده مخازن هوایی ذخیره مایعات، نه تنها برای ذخیره آب، بلکه برای ذخیره مواد شیمیایی و سمی، در اشکال مختلف بکار می‌روند. با در نظر گرفتن کاربرد این سازه­ها در عمران و شهرسازی و شبکه­های صنعتی، اهمیت آن ها، قبل و بعد از وقوع زلزله مشخص می­گردد. اهمیت این سازه­ها از آنجاست که وظیفه مهمی چون آبرسانی، به عهده این ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش طراحی کاربردی چکیده در این پایان‌نامه، در زمینه فناوری خلأ، اهمیت، کاربرد و نقش این فناوری در صنعت و پیشبرد تحقیقات علمی، اصطلاحات فنی مرتبط با این فناوری، انواع پمپ‌های خلأ، کاربردها، مزیت و معایب هر یک از پمپ‌های خلأ، اهمیت مطالعه پمپ توربومولکولی محوری و کارهای انجام شده در این زمینه، مطالبی ارائه شده است. تمرکز عمده بر روش‌های شبیه‌سازی جریان ...

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه چکیده در این مطالعه به ارزیابی و مقایسه تحلیل غیرخطی و عددی تیر های عمیق بتن مسلح دارای بازشو بدون مقاوم سازی با تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو مقاوم شده با ورق هایFRP و تیرهای عمیق بتن مسلح بدون بازشو توسط نرم افزار اجزاء محدود Abaqus پرداخته شده است. با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت ...

پایان نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد «M.Sc» گرایش: سازه چکیده در ساختمان‌ های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میانقابی بسیار معمول می‌باشد. میانقاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میانقابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : این پایان نامه ، نتایج یک مطالعه عددی و پارامتریک بر روی تأثیر تقویت دیوار برشی بتن مسلح با کامپوزیت FRP و بکارگیری نتایج حاصل از روش اجزاء محدود می باشد. برنامه اجزای محدود در مقابل اطلاعات تجربی مقایسه و کالیبره شده است . سپس نتایج عددی به منظورارزش گذاری ظرفیت که به کمک منحنی های غیر خطی بار- تغییر مکان ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

پايان نامه رشته مهندسي مواد و متالوژي سال 1386 چکيده: سرمت هاي مخلوطي از فلز و سراميک هستند. سرمت از حدود سال 1930 به اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفته است ولي تا سالهاي 1970 کار عملي جدي

ثبت سفارش