پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP

word 4 MB 31436 115
1389 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه دوره کارشناسی ارشد

    در رشته مهندسی عمران سازه

     

    چکیده

    بتن مسلح به فولاد، مصالحی است که بنا به دلایلی همچون مقاومت فشاری مناسب، هزینه تهیه پایین و در دسترس بودن مصالح خام، بطور گسترده در سازه‌های مهندسی عمران بکار برده می‌شود. اما بتن مسلح تهیه شده از خمیر سیمان، سنگدانه‌های معمولی، و میلگرد‌های فولادی دارای نقاط ضعفی مانند وزن زیاد، خوردگی فولاد، و ترک‌های ناشی از جمع شدگی است که کاربرد آن را در مواردی محدود می‌کند. برای جبران این ایرادات، بتن‌های خاصی ابداع شده‌اند که در آنها از سنگدانه‌های سبک و تکه‌های مجزا و کوچک الیاف استفاده می‌شود و به جای میلگردهای فولادی، در جهت رفع مشکل خوردگی در مناطق ساحلی، از میلگر دهای کامپوزیت پلیمری الیافی، استفاده می شود. از آن جا که استفاده از بتن‌های خاص با توجه به مزایای غیر قابل انکار آنها در حال گسترش بوده و نیز کاربرد آنها در کشوری مانند ایران در بسیاری از موارد توجیه و ضرورت دارد، لازم است مطالعات کافی در مورد جنبه‌های مختلف کاربردی آنها انجام گیرد.

    در تحقیق حاضر با تهیه یک برنامه آزمایشگاهی، به بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی ساخته شده از بتن سبک الیافی، مسلح به میلگردهای طولی از جنس کامپوزیت پلیمری شیشه (GFRP) پرداخته شده است. برای این منظور، تعداد 9 تیر بتنی با مقطع مستطیل در سه گروه طراحی و ساخته شده است. گروه اول شامل سه تیر بتنی سنگدانه سبک، گروه دوم شامل سه تیر بتنی سنگدانه سبک بهمراه الیاف فولادی و گروه سوم شامل سه تیر بتنی سنگدانه سبک بهمراه الیاف پلی‌پرو‌پیلن می‌باشد. در هر گروه میلگردهای کامپوزیت به میزان صد در صد، دویست درصد، و سیصد درصد تقویت بالانس در هر تیر تعبیه گردید. تیرها بصورت گام به گام و تدریجی تحت بار افزایشی قرار گرفته و این عمل تا گام نهایی، یعنی تخریب تیرها ادامه یافت. در هر گام مقادیر جابجایی، کرنش، و عرض ترک در محل‌های مناسب برروی تیرها، به همراه نیروی اعمالی ثبت گردید. با پردازش داده‌های بدست آمده خصوصیاتی از تیرها مانند رفتار نیرو – تغییرمکان، ظرفیت خمشی، چگونگی ایجاد و گسترش ترک‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.

    نتایج حاصله حاکی از آنست که نمودار نیرو- تغییرمکان تیر های مسلح با میلگرد های کامپوزیت تا مرحله نهایی تقریباً خطی بوده و در تمامی تیرها در یک کرنش ثابت، درصد میلگرد بیشتر باعث تحمل بار بزرگتری از تیرهای با درصد میلگرد کمتر شده است. همچنین مقایسه ظرفیت تجربی تیرها با روابط آیین نامه‌ای نشان می‌دهد که این روابط نتایج محافظه کارانه‌ای بدست می‌دهند. همچنین تیرهای دارای الیاف در بارهای کمتر شروع به ترک خوردگی نمودند، ولی مقاومت در برابر بار و ایجاد تغییر شکل های بیشتر در آن ها آشکارتر است.

     

    کلمات کلیدی:

    میلگردهای GFRP، بتن سبک سازه ای ، بتن الیافی، رفتار خمشی.

     

    فصل اول : کلیات

     

    1 – 1   مقدمه

    بتن پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است و در اغلب کشورهای جهان نسبت مصرف بتن به فولاد از 10 به 1 نیز فراتر رفته است. تنها ماده ای را که بشر به این میزان مصرف می کند، آب است. بتن دارای مزایایی از قبیل مقاومت عالی در برابر آب، سهولت شکل دهی در اشکال گوناگون، ارزان و در دسترس بودن مصالح اولیه است. همچنین در مقایسه با فولاد نیاز به نگهداری کمی داشته، مقاومت مناسبی در دماهای بالا از خود نشان داده، و به دلیل اینکه تحت میدان‌های تنش موضعی کمتری قرار دارد، خستگی مشکل مهمی برای آن محسوب نمی‌شود[1].

    علی رغم مزایای مذکور برای بتن، به علت وجود مواد مختلف در بتن و نیز اندرکنش این مواد به ویژه در ناحیه بین سنگدانه ها و خمیر سیمان، هنوز در این ماده و محصول نهایی حاصل از ساخت آن پیچیدگی ها و نادانسته های فراوانی وجود دارد. سازه های بتنی در بعضی موارد پاسخگوی نیازهای بهره برداری نخواهند بود. از جمله نواقص سازه های بتنی می توان به مقاومت کششی کم، خوردگی فولاد، سهولت ایجاد و گسترش ترک، و وزن زیاد آنها اشاره کرد.

    تلاش محققان صنعت ساختمان همواره بر رفع نواقص سازه های بتنی بوده است و روش های مختلفی برای این منظور ارائه داده اند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می شود:

    -  میلگردهای FRP برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت و افزایش میرایی: استعداد خوردگی فولاد در برابر شرایط محیطی قلیایی که در سازه های بتن آرمه در معرض آب دریا استفاده می شود، باعث گردیده است که استفاده از FRP بعنوان جایگزین آن مطرح شود. مقاومت خوردگی و کششی مواد کامپوزیت می‌تواند تا چهار برابر فولاد باشد. این مواد به دلیل بالا بودن ضریب میرایی آنها که ناشی از خواص غیرکشسان آنها است انرژی جذب شده را میرا می­کنند.

    - استفاده از فایبرها برای افزایش مقاومت کششی و کاهش عرض ترک ها: الیاف دراندازه ها و اشکال مختلف و از جنس فولاد، خمیری، شیشه و مواد طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از الیاف با حجم و اندازه های متفاوت در ملات، تا حدی باعث افزایش مقاومت کششی نهایی شده ولی کرنش کششی در هنگام گسیختگی در این نوع از بتن ها در مقایسه با انواع معمولی بسیار بیشتر است که این بدلیل جلوگیری از باز شدن ترکها و تبدیل یک ترک بزرگ به چندین ترک کوچک می‌باشد.

    - استفاده از بتن های سبک برای کاهش وزن کلی سازه: در مقایسه با فولاد، پائین بودن نسبت مقاومت به وزن بتن، برای ساخت برج ها و دهانه های بزرگ پل ها و سازه های شناور به عنوان یک مشکل اقتصادی محسوب می شود. برای افزایش نسبت مقاومت به وزن بتن، یک راه حل مناسب، استفاده از سنگدانه‌های سبک مانند لیکا بجای سنگدانه‌های معمولی است که تا کنون با موفقیت در ساخت برج های تا چند ده طبقه در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

    بدیهی است مواد جدید نواقصی هم دارند، شامل تولید محدود و هزینه بالا، شکست ترد، نیاز به قلاب نمودن میلگردهای پلیمری در کارخانه و . . . که  سبب کاهش استفاده از آن ها در سازه های بتنی در حال حاضر می شود. با توجه به رشد صنعت و تکنولوژی، استفاده ی روزافزون از این مصالح  در آینده نزدیک، دور از انتظار نخواهد بود.

     

    1 – 2   هدف تحقیق

    در تحقیق حاضر هدف اصلی بررسی مزایا، معایب، و محدودیت‌های استفاده ترکیبی از دو بتن یعنی بتن سنگدانه سبک سازه‌ای و بتن الیافی در ساخت اعضای سازه ای تحت خمش (تیرها)، بهمراه استفاده از سطح مقطع‌های متفاوتی از میلگردهای ساخته شده از کامپوزیت پلیمری مسلح به الیاف شیشه برای تقویت طولی آنها می‌باشد. در راستای تأمین این هدف که یک برنامه آزمایشگاهی برای آن تدوین گردید، مواردی که باید مورد مطالعه قرار گیرند عبارتند از:

    - رفتار خمشی ( نیرو- تغییرمکان) تیرها،

    - ظرفیت خمشی نهایی و نوع شکست تیرها،

    - بار نظیر اولین ترک و نحوه ایجاد و گسترش ترک ها،

    - کرنش های کششی و فشاری حاصله در مراحل مختلف بارگذاری، و

    - مقایسه نتایج با روابط آئین نامه ای و تحقیقات مرتبط موجود.

    لازم به توضیح است که هر چند بتن ها و میلگرد‌های مذکور در تحقیقات انجام شده مرتبط با سازه‌های بتنی مورد توجه قرار داشته‌‌‌اند و ادبیات فنی نسبتاً جامعی در مورد آنها وجود دارد، اما تحقیقات محدودی برای کاربرد ترکیبی آنها و با اهداف مذکور در کار حاضر انجام شده و لذا انجام این تحقیق سهمی هر چند کوچک در کامل‌تر کردن متون علمی موجود در این زمینه خواهد داشت.

     

    1 – 3  روش تحقیق

    در کار حاضر، ابتدا تحقیقات انجام شده در خصوص بتن سبک، بتن الیافی و میلگردهای FRP مورد مطالعه قرار گرفت و سپس از طریق مطالعه تجربی یا انجام آزمایش، رفتار خمشی تعدادی تیر ساخته شده از مصالح مذکور ارزیابی گردید. نمونه های آزمایشگاهی تعداد 9 عدد تیر، شامل 3 نمونه با بتن سبک معمولی، 3 نمونه با بتن سبک با الیاف فلزی و 3 نمونه بتن سبک با الیاف پروپیلن در نظر گرفته شد. علاوه بر این، برای هر تیر به تعداد مناسب نمونه مکعبی جهت تخمین مقاومت فشاری و جرم حجمی بتن مصرفی در آنها تهیه گردید. آزمایش به روش خمش چهار نقطه‌ای (تکیه گاه های ساده در دو انتها و دو بار متمرکز در دهانه تیرها) و بصورت مرحله به مرحله تا تخریب کامل تیرها انجام شده و با نصب حسگر در محل‌های مناسب بر روی تیرها، کمیت‌هایی نظیر جابجایی، کرنش، و عرض ترک و نیز نیروی اعمالی در مراحل مختلف بارگذاری اندازه گیری گردید. در راستای تأمین اهداف تعریف شده در کار حاضر نتایج خام حاصل از آزمایش تحلیل و پردازش شده و خصوصیات یا پارامترهای مورد نظر برای تیرها استخراج می‌گردند. در نهایت با جمع بندی نتایج بدست آمده، مقایسه ای بین آنها و نتایج تحقیقات گذشته و نیز روابط آئین نامه ای انجام می‌شود.

    1 – 4  ساختار پایان نامه

    در فصل اول، به توضیح مختصری از سازه های بتنی و دلیل استفاده از آن ها، پرداخته شده است.

    در فصل دوم، تحقیقات انجام شده در گذشته در رابطه با این تحقیق و نتایج آن ها آمده است.

    در فصل سوم، روش انجام آزمایش با توضیحاتی در خصوص دقت و چگونگی کار با وسایل مورد استفاده در آزمایشگاه آمده است و نیز به بیان مراحل تحقیقات آزمایشگاهی، طراحی، ساخت، نحوه انجام آزمایش و خصوصیات مواد و مصالح مصرفی پرداخته شده است.

     فصل چهارم، به بررسی نتایج به دست آمده از آزمایشات و شرح تفصیلی از مودهای شکست و بیان تحلیل های انجام شده در رابطه با چگونگی شکست و عرض ترک و مقایسه بارهای نهایی با روابط آئین نامه، اختصاص داده شده است.

    فصل پنجم، به بیان نتایج تحقیق حاضر و نیز ارائه پیشنهاد برای انجام تحقیقات آینده در این زمینه اختصاص داده شده است.

    فصل دوم: تاریخچه تحقیقات

     

    2 – 1   مقدمه

    در این فصل تحقیقات انجام شده بر اساس موضوع و در سه زمینه بتن سبک، بتن الیافی و میلگردهای FRP ارائه می شود و در ادامه تاریخچه و نحوه ساخت بتن سبک، بتن الیافی و GFRP مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین تئوری خمش تیرها و آیین‌نامه ACI در مورد طراحی تیرها با میلگردهای FRP مطرح گردیده است و تحقیقات انجام شده و نتایج آنها در مورد استفاده از میلگردهای FRP در سازه‌ها و نیز بتن های الیافی و سبک ارائه می گردد.

    2   بتن سبک

    2 – 2 – 1   تاریخچه

    اساساً بتن سبک یک ماده جدید نیست و از روزگار امپراطوری رم تاکنون شناخته شده است. به کارگیری سبکدانه بیشتر براساس مواد خام در دسترس بوده است. در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبک دانه‌ها براساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) تولید شده است. در هلند از سوی دیگر، تکنولوژی تولید سبک دانه براساس Fly ashتوسعه یافته است. در ایسلند، کاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است که تکنولوژی توسعه یافته براساس پامیس می‌باشد[3].

    عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبک برای سکوها را فراهم نموده است. در طی دوره سال‌های 73- 1960 حدود 15 پل دهانه بزرگ با استفاده از بتن سبک Leca بر روی رودخانه‌ها در هلند ساخته شد.

    تحقیق گسترده و توسعه سبک دانه (LWA)[1] و بتن دانه سبک (LWAC)[2] به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریکای شمالی نیز انجام گرفت. در آمریکا تحقیق روی بتن سبک سازه‌های دریایی به وسیله مهندسان ABAM انجام شد، که در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیه‌های ارزشمند نسبت به کاربرد LECA برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت[3].

    2 – 2 – 2   تعریف سنگدانه های سبک

    سنگ دانه‌های با وزن کمتر از  1120 عموماً به عنوان سبک دانه در نظر گرفته می‌شود. جهت مقایسه، بیشتر سنگ دانه‌های معمولی نظیر ماسه و شن دارای جرم حجمی انبوهی در حدود 1520 تا 1680 می باشند. سبک دانه‌ها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری کم هستند. طبقه بندی سبک‌دانه‌ها بر مبنای منابع، روش‌های تولید و کاربرد نهایی آنها می‌باشد[1].

    2 – 2 – 3   خصوصیات کلی سبک دانه‌ها

    به طور کلی خواص دانه‌های سبک و فرآورده‌های آن نظیر بتن‌های دانه سبک شامل رس‌های منبسط شده، پامیس، پرلیت و غیره را می‌توان به شرح زیر خلاصه نمود[3]:

    1- وزن مخصوص کم: که بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهد و در نتیجه مشخصات فیزیکی طراحی را تغییر می‌دهد.

    2- گرمابندی و صدابندی: این خاصیت ناشی از خلل و فرج موجود در دانه می‌باشد.

    3- مقاومت در مقابل آتش: معمولاً احتمال کمی وجود دارد که حرارت آتش از حرارت تولید این مصالح (حدود 1200) بالاتر رود.

    4- مقاومت کافی در مقابل یخ زدگی و ذوب مجدد.

    5- خنثی بودن از نظر شیمیایی.

    2 – 2 – 4   بررسی مقایسه‌ای سبک دانه‌ها

    از ویژگی اساسی سبکدانه لیکا، بافت متخلخل به جای مانده از انبساط خاک رس که در نتیجه ایجاد و محبوس شدن گازها در جرم در دمای 1000 تا 1200 درجه سانتیگراد به حالت خمیری روان در می آید، است. مقادیر کمی این ویژگی و حتی ظاهر دانه ها بر حسب روش تولید با کوره ذوب نواری یا گردان می تواند متفاوت باشد. دانه های حاصل از کوره گردان دارای شکل تقریبا گرد و سطح زبر و ناهموارند. قشر خارجی آن ها دارای خلل و فرج ریز است. داخل دانه ها دارای بافت اسفنجی و سیاه رنگ است و رنگ پوشش خارجی بستگی به ماده معدنی، روش و کیفیت فرآوری دارد و اغلب نزدیک به رنگ های اخرایی و قهوه ای است. فضای بین دانه ها باعث ایجاد فضای خالی برابر 73 تا 88 درصد فضای کل می گردد. این میزان فضای خالی باعث خصوصیات مهمی چون وزن کم، رسانایی حرارتی پائین، افت صوتی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و زهکشی می شود. همچنین بافت دانه ها و روش تشکیل آن ها سبب مقاومت در برابر آتش و دوام و پایداری شیمیایی می گردد[5].

    خواص سبک‌دانه‌های گوناگون به طور وسیع متغیر است. برای مثال مقاومت بتن ساخته شده با رس منبسط شده (Leca) و شیل منبسط شده ممکن است قابل مقایسه با بتن معمولی ‌باشد. در عمل یک طیف کامل سبک دانه با چگالی  80 تا 900 وجود دارد.

    سنگ دانه‌های خیلی متخلخل در انتهای سبک‌تر طیف، عموماً ضعیف است و برای ساخت بتن‌های عایق غیر سازه‌ای مناسب‌تر می‌باشد. در انتهای دیگر طیف سبک دانه‌هایی است که دارای تخلخل کمتر می‌باشد، چنانچه ساختار تخلخل، به صورت منافذ ریز و با توزیع یکنواخت باشد، در این صورت سبک‌دانه واجد استحکام بوده و لذا مناسب برای بتن‌های سازه‌ای است[1].

    2 – 2 – 5  تعریف بتن سبک

     آئین نامه بتن سبک سازه ای را به این صورت تعریف می کند[4]:

    " بتن سازه ای با سنگدانه های سبک، بتنی است که مقاومت فشاری 28 روزه آن بیش از  17بوده و وزن مخصوص خشک شده در هوای آن از  1850بیشتر نباشد."

     به این ترتیب وزن مخصوص آن 3/2 وزن مخصوص بتن معمولی است. حداکثر اندازه سنگدانه های سبک به محدود شده است. مقادیر مقاومت کششی و فشاری و وزن مخصوص بتن سازه ای سبک، مطابق استاندارد  در جدول (2-1) آمده است[1].

     

    Bending behavior of lightweight aggregate concrete beams reinforced with FRP rebar's

     

    Abstract

    Reinforced concrete is a composite material that is used widely in civil engineering constructions because of appropriate compressive strength, low cost, and availability of raw materials. However, because of disadvantages such as high density, steel corrosion, and shrinkage cracking, usage of conventional reinforced concrete made with cement paste, normal aggregates, and steel rebar's is limited in some situations. Special concretes containing lightweight aggregates, FRP rebar's, and fibers have been developed to overcome these deficiencies. Usage of these special concretes is growing due to their undeniable benefits in many countries including Iran. Thus, more studies should be done over different aspects of their utilization.

    In the present study, an experimental work has been done to study the bending behavior of lightweight aggregate concrete beams containing fibers, reinforced with longitudinal GFRP rebar's. A total of nine beams with rectangular cross sections in three different groups have been designed and constructed. The first group includes three lightweight aggregate concrete beams, the second group includes three lightweight aggregate concrete beams containing steel fibers, and the third group includes three lightweight aggregate concrete beams containing polypropylene fibers. In each group, the GFRP reinforcement ratio was 100%, 200%, and 300% of balance reinforcement for each one of beams. Using four points bending test setup, the beams were incrementally loaded in different stages until failure. In each stage, the values of displacements, strains, and crack width at appropriate locations, together with the value of applied load were measured and recorded. Then, with the processing of recorded data, the properties of beams such as load-displacement behavior, bending capacity, and crack initiation and growth were studied.

    Obtained results showed that the load-displacement relationship of GFRP reinforced concrete beams is approximately linear until failure, and at a specific strain value, the beam that has higher reinforcement ratio has larger load bearing capacity. Also, comparing experimentally obtained flexure strength of beams with code suggestions reveals that these suggestions are underestimate. 

     

  • فهرست:

    فصل اول : کلیات.. 1

    1 – 1   مقدمه. 1

    1 – 2   هدف تحقیق. 3

    1 – 3  روش تحقیق. 4

    1 – 4  ساختار پایان نامه. 5

    فصل دوم: تاریخچه تحقیقات.. 6

    2 – 1   مقدمه. 6

    2 – 2   بتن سبک.... 7

    2 – 2 – 1   تاریخچه. 7

    2 – 2 – 2   تعریف سنگدانه های سبک... 7

    2 – 2 – 4   بررسی مقایسه‌ای سبک دانه‌ها 8

    2 – 2 – 5  تعریف بتن سبک... 9

    2 – 2 – 6   روشهای تولید بتن سبک... 11

    2 – 2 – 7   بررسی اقتصادی بتن سبک... 11

    2 – 2 – 8   افزودنی ها 12

    2 – 2 – 9   تحقیقات  انجام شده 14

    2 – 3   بتن الیافی.. 15

    2 – 3 – 1   مشخصات کلی.. 15

    2 – 3 – 2   عملکرد کامپوزیت های الیافی.. 16

    2 – 3 – 3   رابطه بار تغییر مکان. 18

    2 – 3 –4    خصوصیات الیاف فلزی برای مسلح کردن بتن الیافی.. 19

    2 – 3 – 5   تهیه بتن های مسلح با الیاف فلزی.. 20

    2 – 3 – 6   تحقیقات  انجام شده 21

    2 – 4  میلگردهای FRP. 26

    2 – 4 – 1   مشخصات کلی.. 26

    2 – 4 – 2   میلگردهای FRP در صنعت ساختمان. 27

    2 – 4 – 3   روابط آئین نامه ACI برای طراحی خمشی تیرهای بتنی مسلح با آرماتورهای GFRP [15] 31

    2 – 4 – 4   تحقیقات گذشته. 40

    2 – 5  خلاصه تحقیقات.. 46

    فصل سوم: روش انجام آزمایش... 47

    3 – 1   مقدمه. 47

    3 – 2   هدف آزمایش... 48

    3 – 3   نامگذاری نمونه ها 48

    3 – 4   طرح سازه ای تیرها 49

    3 – 5   روش انجام آزمایش... 50

    3 – 6   وسایل مورد استفاده در آزمایش... 50

    3 – 6 – 1   Data Logger 50

    3 – 6 – 2    Load Cell 51

    3 – 6 – 3   کرنش سنج.. 52

    3 – 6 – 4    میکروسکوپ.. 53

    3 – 6 – 5    تغییرمکان‌ سنج.. 54

    3 – 6 – 6   سیستم بارگذاری.. 55

    3 – 7   طرح اختلاط بتن سبک.... 55

    3 – 7 – 1  سبک دانه. 55

    3 – 7 – 2  پودر سنگ... 56

    3 – 7 – 3   ماسه. 57

    3 – 7 – 4   سیمان. 57

    3 – 7 – 5  آب.. 58

    3 – 8  افزودنی ها 59

    3 – 8 – 1  میکروسیلیس... 59

    3 – 8 – 2  فوق روان کننده 59

    3 – 9  الیاف... 60

    3 – 9 – 1  الیاف پروپیلن. 60

    3 – 9 – 2  الیاف فولادی.. 60

    3 – 10  میلگردها 61

    3 – 11  روش ساخت نمونه ها 62

    3 – 11 – 1  آماده نمودن مصالح سنگی.. 62

    3 – 11 – 2  طرح اختلاط.. 62

    3 – 11 – 3   روند تهیه بتن سبک... 63

    3 – 11 – 4  آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی تیرها 64

    3 – 11 – 5  عمل‌آوری تیرها 64

    3 – 12  تست مقاومت فشاری بتن ساخته شده. 65

    فصل چهارم : نتایج آزمایشات.. 67

    4 – 1   مقدمه. 67

    4 – 2   نتایج.. 68

    4 – 2 – 1   تیرهای سری NF. 68

    4 – 2 – 2   تیرهای سری SF. 72

    4 – 2 – 3   تیرهای سری PF. 76

    4 – 2 – 4   مقایسه ظرفیت خمشی به دست آمده ازآزمایشات با روابط آئین نامه ACI. 79

    4 – 2 – 5   مقایسه عرض ترک به دست آمده از آزمایشات با روابط آئین نامه ACI. 83

    4 – 3   بررسی نحوه شکست و ترک خوردگی تیرها 85

    4 – 3 – 1    بررسی نتایج به صورت تجربی.. 85

    4 – 3 – 2  بررسی نتایج به صورت تئوری.. 93

    فصل پنجم: نتیجه گیری.. 96

    5-1 مقدمه. 96

    5-2  نتایج آزمایشات.. 97

    5-3  پیشنهادات برای تحقیقات آینده. 99

    مراجع. 100

     

    منبع:

    - رمضانیانپور، علی اکبر.  "ریز ساختار ، خواص و اجزای بتن. تهران"، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 1383

    2- C. E. Kesler, "In progress in concrete technology", 1985

    2- برنجیان، جواد، حسینعلی بیگی، مرتضی و قرائتی، غفار." بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی بتن های سبک سازه ای". بابل : دانشگاه مازندران، 1385.

    4- Report of ACI committee 213, "ACI Materials", vol. 87, no. 3, pp. 638-51, 1987

    5 - مظاهری پور، هادی. "تاثیر الیاف پلی پروپیلن بر روی خواص مهندسی بتن سبک سازه ای از نوع خودمتراکم". بابل : دانشگاه مازندران،پایان نامه کارشناسی ارشد، 1386 .

    6- ACI committee 212, "Admixtures for concrete", vol. 3, no. 5, pp. 24-52, 1981

    7 - ذبیحی، محمود. " بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی خودمتراکم و مسلح شده با میلگردهای FRP "بابل: دانشگاه مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، 1389.

    8- رمضانیانپور، علی اکبر، نیلفروشان،امیر، پیدایش، منصور، " کاهش خطرات زلزله با کاربرد بتن های سبک دانه سازه ای در ساختمان"، اولین همایش بین المللی مقاوم سازی لرزه ای،1388

    9 - V., Parameswaran, "Fiber reinforced concrete: a versatile construction material", building and environment, vol. 26, no. 3, pp. 301-305, 1991

    10 - C., Cucchiara, I., La.Mendola, M., Papia, "Effectiveness of stirrups and steel fibers as shear reinforcement", cement & concrete composites, no. 26, pp. 777–786, 2004

    11- K.H., Tan, P., Paramasivam, K.C., Tan, "Cracking characteristics of reinforced steel fiber concrete beams under short-and long-term loadings", elsevier, no. 21, pp.127-137, 1994

     12– Q., Chunxiang, I., Patnaikuni, "Properties of high-strength steel fiber-reinforced concrete beams in bending", cement and concrete composites, no. 21, pp.73-81, 1999

    13  - طالبی نژاد، ایمان.  "بررسی رفتار خمشی تیرهای بتن پرمقاومت حاوی الیاف فلزی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، سال 1387

    14- O., Chaallal, B., Benmokrane, "Glass fibre reinforced plastic (GFRP) rebars for concrete structures", construction and building materials, vol. 9, no. 6, pp. 353-364, 1995

    15– ACI committee 440, "Guide for the design and construction of concrete reinforced with FRP bars", vol. 2003

    16 - C., Barris, Li., Torres, A., Turon, M., Baena, A., Catalan, "An experimental study of the flexural behavior of GFRP RC beams and comparison with prediction models", composite structures, vol. 91, pp. 286–295, 2009

    17- H., Toutanji, Yong Deng, "Deflection and crack-width prediction of concrete beams reinforced with glass FRP rods", construction and building materials, vol. 17, pp. 69–74, 2003

    18 – M.M., Rafi, A., Nadjai, F., Ali, D., Talamona, "Aspects of behavior of CFRP reinforced concrete beams in bending", construction and building materials, vol. 22, pp. 277–285, 2008

    19 - A.F., Ashour, "Flexural and shear capacities of concrete beams reinforced with GFRP bars", construction and building materials, vol. 20, pp. 1005–1015, 2006

    20 – S.H., Alsayed, "Flexural behavior of concrete beams reinforced with GFRP bars", cement and concrete composites, vol. 20, pp. 1-11, 1998  

    21 - B., Tighiouart, B., Benmokrane, D., Gao, "Investigation of bond in concrete member with fiber reinforced polymer FRP bars", Construction and Building Materials, vol. 12, pp. 453-462, 1998

    22- B., Saikia, P., Kumar, J., Thomas, K.S., Nanjunda, A., Ramasway, "Strength and serviceability performance of beams reinforced with GFRP bars in flexure", construction and building materials, vol. 21, pp. 1709–1719, 2007

    23 - چیت سازان، ایمان، "بررسی رفتار خمشی تیر های بتن آرمه شامل میلگرد های FRP و میلگرد های فولادی فشاری"، دانشکده عمران، دانشگاه مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، شهریور 1383


موضوع پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, نمونه پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, جستجوی پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, فایل Word پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, دانلود پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, فایل PDF پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, پروژه درباره پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رفتار خمشی تیر های بتنی سبک و مسلح شده با میلگردهای FRP

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه واکنش قلیایی سنگدانه­ها[1](AAR)، واکنشی شیمیایی است که در برخی از سازه ­های بتنی رخ می­دهد. (AAR) واکنشی بین مایعات قلیایی درون حفره­ها و سنگدانه­های سیلیسی است. خرابی بتن شامل انبساط و ایجاد ترک در اثر واکنش قلیایی سنگدانه­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. علاوه بر آن پلیمرهای تقویت شده با الیاف به شکل صفحه یا ورق ...

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده مخازن هوایی ذخیره مایعات، نه تنها برای ذخیره آب، بلکه برای ذخیره مواد شیمیایی و سمی، در اشکال مختلف بکار می‌روند. با در نظر گرفتن کاربرد این سازه­ها در عمران و شهرسازی و شبکه­های صنعتی، اهمیت آن ها، قبل و بعد از وقوع زلزله مشخص می­گردد. اهمیت این سازه­ها از آنجاست که وظیفه مهمی چون آبرسانی، به عهده این ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: در این مطالعه اثر برخی از پارامترهای مؤثر بر مقاومت های بتن پلیمری بر پایه رزین اپوکسی شامل سخت کننده، فیلر و حلال مورد بررسی قرار گرفته است. خاکستر پوسته برنج و خاکستر ساقه جارو به عنوان فیلر و مخلوط استون- تولوئن با نسبت 50-50% به عنوان حلال در ساخت نمونه ها بکار رفته است. بر طبق نتایج آزمایش ها، افزودن ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی :مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: امروزه بسیاری از سازه های بتن آرمه که در حال بهره برداری هستند، عمری بیش از 75 سال دارند و به دلیل حوادث طبیعی از قبیل زلزله و باد و یا بر اثر خستگی مصالح و یا عوامل خورنده آسیب دیده اند. نگهداری از سازه ها به دلیل هزینه ساخت و تعمیر بسیار حائز اهمیت می باشد. با مطالعه رفتار سازه های بتنی مشخص ...

ثبت سفارش