پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران

word 332 KB 31607 135
مشخص نشده کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۲,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی وعلوم ورزشیگرایش: رفتارحرکتی

    چکیده:

    هدف از تحقیق حاضر تعیین نقش پیش نارسایی هیجانی و مکانیزم های دفاعی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران و همچنین مقایسه ی نارسایی هیجانی و مکانیزم دفاعی بین دانشجویان ورزشکارو غیر ورزشکار دانشگاه تبریز بود.روش تحقیق این پژوهش از نوع زمینه یابی است که در آن به مقایسه ی مکانیزم دفاعی و میزان نارسایی هیجانی ورزشکاران و غیر ورزشکاران و هم چنین ارتباط بین نارسایی هیجانی و مکانیزم های دفاعی با عملکرد ورزشی ورزشکاران پرداخته شده است. جامعه ی آماری را دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه تبریز تشکیل می دهد، که از بین آنها 90 نفر ورزشکار و 300 نفرغیرورزشکار به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسش نامه های مشخصات فردی، مکانیزم های دفاعی (DSQ) و نارسایی هیجانی (TAS-20) را تکمیل کردند.

    نتایج  آزمون همبستگی اسپیرمن نشان داد که بین مکانیزم دفاعی و عملکرد دختران ورزشکار؛ مکانیزم دفاعی و عملکرد پسران ورزشکار؛ مکانیزم دفاعی و عملکرد ورزشکاران رابطه وجود دارد، یعنی هرچقدر مکانیزم دفاعی رشد یافته تر می شود  عملکرد بهبود می یابد(p<0.05)، هم چنین نتایج دیگر این آزمون نشان داد بین نارسایی هیجانی و عملکرد دختران ورزشکار؛ نارسایی هیجانی و عملکرد ورزشکاران رابطه وجود دارد(p<0.05)، یعنی با کاهش  نارسایی هیجانی، عملکرد بهبود می یابد. و بین نارسایی هیجانی و عملکرد پسران ورزشکار رابطه وجود ندارد(p>0.05).  هم چنین بین نارسایی هیجانی و مکانیزم دفاعی ورزشکاران؛ نارسایی هیجانی و مکانیزم دفاعی غیر ورزشکاران؛ نارسایی هیجانی و مکانیزم دفاعی رابطه وجود دارد(p<0.05) یعنی با افزایش نارسایی هیجانی مکانیزم دفاعی رشد نایافته تر می شود. هم چنین نتایج آزمون uمن ویتنی و ویلکاکسون نشان داد بین نارسایی هیجانی پسران و دختران تفاوت معنی داری وجود ندارد(p>0.05) ولی تفاوت بین مکانیزم دفاعی ورزشکاران و غیر ورزشکاران  و نارسایی هیجانی ورزشکاران و غیر ورزشکاران معنی دار است(p<0.05). هم چنین نتایج آزمون رگرسیون نشان داد که مکانیزم های دفاعی رشد یافته (-0.648=بتا) و رشد نیافته(0.288=بتا) پیش بینی کننده ی مناسبی برای عملکرد ورزشی می باشد.

     

    کلید واژه ها:

    نارسایی هیجانی، عملکرد ورزشی، مکانیزم های دفاعی

     

    مقدمه

    امروزه در دنیای ورزش ، توانایی های جسمانی و تاکتیکی و مهارتهای تخصصی تنها ضامن موفقیت نیستند. بسیاری از ورزشکاران بهترین عملکرد خود را در تمرینات نشان می دهند، اما هنگام مسابقه و رقابت و در رویارویی با رقیبان، رسانه ها و تماشاگران و موقعیت های فشارزای دیگر دچار واکنش هیجانی می شوند. هیجانات مختلف اند (از جمله خشم، ترس، امید، نامیدی، نگرانی، احساس حقارت، غرور، غم ، شادی و غیره) و برای بیان تمام حالات احساسی و روانی مثبت و منفی و علائم جسمانی همراه آن به کار می روند(ملکی ، 1391). اغلب محققان، مربیان، مدیران ورزشی و ورزشکاران تأثیر هیجانات را بر عملکرد ورزشی چه قبل از مسابقه، چه حین بازی و چه بعد از مسابقه تأیید کرده اند و بیشتر ورزشکاران عملکرد موفقیت آمیز یا عملکرد منجر به شکست خود را به عوامل هیجانی نسبت می دهند(هانین، 2000). پژوهشگران روانشناسی ورزشی نیز به این نتیجه رسیده اند که هر چه ورزشکار در درک، شناسایی، تنظیم و ابراز دقیق هیجانات توانمندتر باشد، عادات فکری در اختیار خواهد داشت که موجب می شود فردی کارآمدتر باشد و بهترین عملکرد خود را نشان دهد(لانه2009) در حال حاضر، یکی از مباحث جدید در عرصه روانشناسی ورزشی، نارسایی هیجانی است.  نارسایی هیجانی سازه ای چندوجهی است و ویژگی های اصلی آن ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجانهای شخصی و فقر شدید در تفکر نمادین است که آشکارسازی بازخوردها، احساسها، تمایلات و کشاننده ها را محدود میکند.(تیلور و بگبی، 2000).

     

    امروزه قهرمانان بزرگ، کاربرد و استفاده از هیجانات تسهیل کننده عملکرد را می‌آمودخترد و یاد می‌گیرند تا هیجاناتی را که برای عملکرد، زیان‌آور هستند کنترل کرده، آنها را فرو بنشانند. در این تحقیق به روابط مکانیزم‌های دفاعی و نارسایی هیجانی و تاثیر ورزش بر میزان نارسایی هیجانی و نوع مکانیزم دفاعی پرداخته می‌شود.

     

    بیان مسأله

    چگونگی اجرای ورزشکاران علاوه بر سطح مهارت فیزیکی، به مهارت های روانی و ویژگی های شخصیتی آنها نیز بستگی دارد (جعفری و همکاران1386) و ورزشکارانی که در سطح بالا فعالیت می کنند اختلاف ناچیزی از نظر مهارت دارند و مهمترین عامل که احتمالاً در تشخیص برنده از بادخترده وجود دارد ، توانایی مقابله با موقعیت های تنش زاست(کویی ویولا،2002). مکانیزم دفاعی و نارسایی هیجانی از جمله ویژگی های روانی و شخصیتی هستند که عملکرد افرد را تحت تاثیر قرار می دهند.                                                                                                                                                                                                                                                       

    نارسایی هیجانی به دشواری در خود تنظیم گری هیجانی و به عبارت دیگر به ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجانی و تنظیم هیجانی گفته می شود که دارای سازهای چندوجهی است و ویژگیهای اصلی آن ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجانهای شخصی و فقر شدید در تفکر نمادین است که آشکارسازی بازخوردها، احساسها، تمایلات و کشاننده ها را محدود میکند. ناتوانی در به کارگیری احساسها به عنوان یکی از علایم مشکلات هیجانی؛ مانع تفکر انتزاعی، و باعث کاهش یادآوری رؤیاها، دشواری در تمایز بین حالتهای هیجانی و حسهای بدنی، قیافه خشک و رسمی، ظرفیت محدود برای همدلی و خودآگاهی میشود(بتول احدی و همکاران 87 ، محمدحسن افضلی وهمکاران1387).  

    مکانیزم دفاعی یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی است که عملکرد فرد را  در موقعیت تنش زا تحت تاثیر قرار می دهد.  طبق تعریف، مکانیسم های دفاعی ، فرآیندهای تنظیم کننده ی خودکاری هستند  که برای به حداقل رساندن تغییرات ناگهانی در واقعیت درونی و بیرونی از طریق تاثیرگذاری بر چگونگی ادراک حوادث تهدید کننده عمل می کنند.(والانت1994،بشارت1387). مکانیسم های دفاعی که مسئولیت محافظت از من  را در مواجهه با شکل های مختلف اضطراب بر عهده دارند، بر حسب نوع کنش وری ممکن است بهنجار یا نابهنجار و کارآمد یا ناکارآمد باشند(فرود1976). اندروز  و همکاران بر اساس طبقه بندی سلسله مراتبی ویلنت در مورد مکانیسم های دفاعی، 20 مکانیسم را به سه سبک دفاعی رشد یافته  ، نوروتیک  و رشد نایافته  تقسیم کردند، مکانیسم های دفاعی رشد یافته به منزله ی شیوه های مواجهه ی انطباقی ، بهنجار و کارآمد محسوب می شوند در حالی که مکانیسم های دفاعی نوروتیک و رشد نایافته شیوه های مواجهه ی غیرانطباقی و ناکارآمد هستند(بشارت 1387). افراد مختلف مکانیزم های متفاوتی را به کار میبرند و همین تفاوتها سبب به وجود آمدن شکست ها و موفقیت ها میشود(سپیده دم،1391). از سوی دیگر یافته های محققان علوم ورزشی بر ویژگی های شخصیتی به عنوان یکی از مهم ترین متغیر های به کار گرفته شده برای تشریح موفقیت ها و شکست ها در مسابقات ورزشی تاکید می کنند(لجبافت نژاد،1389) و ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ در زمینه ی وﻳﮋﮔﻲ ﺑﺮون ﻫﺎی ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ، ورزﺷﻜﺎران را ﻣﺘﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ برون ﮔﺮاﻳﻲ و ﺑﺎﺛﺒﺎﺗﻲ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﺮده اﻧﺪ و در ﻣﻮرد اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﻧﻴﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺤﻘﻘﺎن ﺳﻄﺢ اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ورزﺷﻜﺎران را ﻛﻤﺘﺮ از ﻏﻴﺮورزﺷﻜﺎران ﻛﺮده گزارش کرده اند(شعبانی بهار،1390). مورگان و جانسون (1980) مدلی را پیشنهاد میکنند که براساس آن، ورزشکارانی که از بی نظمی های روانی چون روان آزردگی گرایی و درونگرایی رنج میبرند، نسبت به سایرین از تجارب موفقیت آمیز یکسانی برخوردار نخواهند برد(حاتمی،1392). در همین زمینه، بیگلر و وینبرگ[1] (1990) در تحقیق خود دریافتند که ورزشکاران نخبه در  مقایسه با ورزشکاران عادی و غیرورزشکاران برونگراتر و دارای روان آزردگی کمتری می باشند(وان،1997؛ آوویل،2001). علاوه بر این نتایج تحقیقات نشان داده بین نارسایی هیجانی با مکانیزم های دفاعی رشد نایافته رابطه ی معنادار مثبت و با هوش هیجانی رابطه ی معنادار منفی وجود دارد(یعقوبی،1390) و هوش هیجانی به عنوان یکی از اساسی ترین ویژگی اشخاص افراد معرفی شده  که نقش به سزایی در موفقیت ورزشی ایفا می کند و موید این دیدگاه است که هوش هیجانی تصویر جامعی از توانایی شخص برای دستیابی به موفقیت در حیطه های عملکردی متفاوت از جمله ورزش  ایجاد می کند(دوگلاس،2007؛انیولا،2007). با توجه به ارتباط بین هوش هیجانی با نارسایی هیجانی و مکانیسم های دفاعی و مطالب ذکر شده و اینکه ورزشکاران حین اجرای مهارت های مختلف درموقعیت های  متفاوتی از نظر نیاز های تکلیف قرار می گیرند ، این سوال مطرح می شود که آیا بین مکانیزم دفاعی و میزان نارسایی هیجانی ورزشکاران وغیر ورزشکاران تفاوت وجود دارد؟ آیا  می توان از نوع مکانیزم دفاعی و میزان نارسایی هیجانی  به عنوان متغیرهای پیش بین در جهت تبیین موفقیت ورزشی ورزشکاران استفاده کرد؟      

                                          

    ضرورت و اهمیت تحقیق

    تلاش های متعددی برای درک اثرات متغیرهای روان‌شناختی بر عملکرد ورزشکاران صورت گرفته است. در مدل تعاملی عوامل استرس عوامل موقعیتی (برای مثال نوع ورزش و مدت ورزش) و فردی (برای مثال ویژگی‌های شخصیتی) اثرات واقعی و ارزیابی شده اضطراب بر عملکرد را میانجی‌گری می‌کنند. در این مدل تأکید می‌شود که عوامل اساسی در رفتار ورزشکار عوامل موقعیتی است. متغیرهای روان‌شناختی زیادی وجود دارند که ممکن است بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارند (پارسایی و همکاران،1391). می توان گفت نارسایی هیجانی و سبک‌های دفاعی از متغیرهایی هستند که بر عملکرد ورزشی تأثیر بسزایی دارند. دوران دختردگی انسان سرشار از رویدادهای مثبت و منفی است که برای هر فرد تصمیم‌گیری در هر مورد می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد، این تصمیم‌گیری‌ها هم به شرایط خاص محیطی و هم به شرایط فردی و هیجانات شخص بستگی دارد، این که چقدر یک فرد قادر باشد در مواقع حساس که فشار روانی زیاد است بهترین تصمیم را بگیرد به میزان نارسایی هیجانی فرد بستگی دارد به عبارتی دیگر نارسایی هیجانی به این نکته می‌پردازد که فرد چگونه اطلاعات مربوط به هیجان‌ها و پاسخ‌های هیجانی را در ذهن خود مورد پردازش قرار می‌دهد. همین‌طور مکانیسم‌های دفاعی شیوه‌هایی هستند که فرد با دنیای خارج از خودش ارتباط برقرار می‌کند. مکانیسم‌های دفاعی مختلفی وجود دارد که افراد در دختردگی و در ارتباط با دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند. افرادی که از نارسایی هیجانی بالایی برخوردار هستند، بیشتر از مکانیسم‌های دفاعی در دختردگی‌شان استفاده می‌کنند یعنی از مکانیسم‌های دفاعی ناکارآمد(رشد نیافته و روان آزرده)بیشتر استفاده می‌کنند(بشارت،1387). به نظر می‌رسد که مطالعات انجام شده، گویای وجود رابطه میان نارسایی هیجانی و مکانیسم‌های دفاعی باشد. برای مثال پارکر و همکاران در تحقیقی به این نتیجه رسیدند که نارسایی هیجانی با مکانیزم دفاعی رشد نایافته رابطه ی مثبت و با مکانیزم دفاعی رشد یافته رابطه ی منفی دارد.(وایس و همکاران1991، پارکر و همکاران1998)

    اکثر پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که میزان نارسایی هیجانی فرد با عواملی مانند سطوح پردازش اطلاعات، ویژگی های شخصیتی، میزان افسردگی،  در ارتباط است (اوردنیزاک و همکاران، 2011) و همچنین در اغلب پژوهش ها نشان داده شده که در افراد با نمره های بالا در نارسایی هیجانی کیفیت دختردگی مرتبط با سلامتی[2](HRQOL) پایین بوده است(ماتیلا، سارنی[3] ، سالمینن، هوتالا[4] سینتونن[5]، و جوکاما،2009)  علاوه بر این نتیجه ی  تحقیقات دیگر حاکی از ارتباط مثبت بین دختردگی مرتبط با سلامتی و ورزش است(استوک[6]، 2003، صمیمی،1385 )، ولی مطالعه‌ای که به بررسی رابطه نارسایی هیجانی و ورزش و همچنین عملکرد ورزشکاران بپردازد انجام نشده است و  این در حالی است که تاثیر ورزش بر حالات روانی و عملکرد و ویژگی های شخصیتی افراد غیر قابل انکار است(پارکر[7]و همکاران،2011، ترجستم[8] و همکاران،2010؛ احمدی و همکاران، 2010 ). بنابراین جای خالی تحقیق در زمینه ی ارتباط ورزش و عملکرد ورزشکاران  و نارسایی هیجانی احساس می شود، بدین منظور ما در این تحقیق به دنبال یافتن نقش نارسایی هیجانی در پیش بینی عملکرد ورزشی ورزشکاران و ارتباط  نوع مکانیزم دفاعی با نارسایی هیجانی در ارتباط با ورزش هستیم.     

     

    Abstract:

    The aim of the study was to evaluate the role of alexithymia and defense style sports performance athletes , as well as comparisons between athletes and non -athletes alexithymia and defense style of Tabriz University This study used a survey method in which the comparison of emotional defense mechanism and failure rates of athletes and non- athletes And the relationship between alexithymia and defense style with sports performance in athletes is discussed. Athlete and non- athlete student population at the University of Tabriz Nfrghyrvrzshkar among which 90 athletes and 300 were randomly as sample Aantkhab  And questionnaires profile , lightweight defensive (DSQ) and alexithymia (TAS-20) was completed Spearman correlation test results showed that between defensive style and performance in female athletes , male athletes and the performance style of defense , defensive style and performance athletes, there 's much more mature defense style performance is improved , as well as the results of the this test showed between alexithymia and functional athletic women , alexithymia and athletic performance there  Ie by reducing alexithymia , performance improves. There is no relationship between alexithymia and male athletes performance . Between alexithymia and defense style as well as athletes , non- athletes defensive styles and alexithymia , alexithymia and defense style, there is increasing alexithymia is more immature defense style . The Wilcoxon Mann-Whitney u -test results showed no significant difference between males and females , but alexithymia difference between athletes and non- athletes defensive styles and alexithymia athletes and non- athletes with a significance level of less than 0.05 . The test results showed that the growth Yaqth and immature defense styles for athletic performance is a good predictor.

     

    Keywords: Alexithymia, Performance, Defensive Style                                                                                                                             

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فصل اول... .

    مقدمه   .

    بیان مسأله.. 15

     ضرورت واهمیت تحقیق... 18

     اهداف تحقیق: 19

    فرضیه های تحقیق: 20

    متغیرها  : 21   

    متغیرمستقل:      21

    متغیروابسته     : 21

    قلمروتحقیق: 22

    قلمرومکانی      : 22

    قلمروزمانی       : 22

    محدودیت‌های تحقیق... 22

    تعریف واژه‌های کلیدی تحقیق به‌صورت مفهومی وعملیاتی: 22

    ............. فصل دوم.. 23

    بخش اول: مبانی نظری... 25

    مقدمه                25

    تعریف هیجان     26

    تعاریف تنظیم هیجان  ... 27

    اهمیت تنظیم هیجان... 30

    انواع واکنش های هیجانی.... 32

    الف: واکنش های درونی.... 34

    ب: واکنش های نگرشی و هیجانی.... 34

    نظریه های مربوط به هیجان... 36

    هیجان و سلامت.... 36

    نارسایی هیجانی.... 42

    مولفه های نارسایی هیجانی.... 45

    اهمیت آگاهی از نارسایی هیجانی.... 45

    نارسایی هیجانی و نقص در عملکرد مغزی... 46

    نارسایی هیجانی از لحاظ ثبات زمانی.... 46

    نارسایی هیجانی و سلامت روانی.... 46

    نارسایی هیجانی و سلامت جسمانی.... 56

    نارسایی هیجانی و ورزش..... 74

    مکانیزم های دفاعی 75

    تعریف مکانیزم های دفاعی: 75

    انواع مکانیزم های دفاعی.... 76

    مکانیزم دفاعی رشد یافته.. 76

    مکانیزم دفاعی رشد نیافته: 77

    مکانیزم دفاعی روان آزرده وار. 81

    ارتباط مکانیزم دفاعی و عملکرد مغزی... 81

    مکانیزم دفاعی و اختلالات روانی.... 81

    مکانیزم های دفاعی و ورزش...... 82

    عملکرد... 82

    بخش دوم: ادبیات پیشینه ی تحقیق... 82

    فصل سوم 83

    مقدمه....... 84

    روش تحقیق... 85

    جامعه ی آماری تحقیق... 86

    نمونه ی آماری تحقیق... 86

    ابزار گرد آوری اطلاعات.... 86

    پرسش نامه ی اطلاعات فردی... 87

    پرسش نامه ی مکانیزم های دفاعی.... 88

    پرسش نا مه ی نارسایی هیجانی 88

    روش جمع آوری اطلاعات.... 92

    روش آماری تحقیق... 96

    فصل چهارم       98

    فرضیه ی اول     101

    فرضیه ی دوم    104

    فرضیه ی سوم   107

    فرضیه ی چهارم.. 109

    فرضیه ی پنجم  112

    فرضیه ی ششم 113

    فرضیه ی هفتم.. 116

    فرضیه ی هشتم.. 117

    فرضیه ی نهم.. 117

    فرضیه ی دهم.. 118

    فرضیه ی یازدهم.. 120

    فرضیه ی دوازدهم.. 133

    فرضیه ی سیزدهم.. 133

    فرضیه ی چهاردهم.. 134

    فصل پنجم.. 83

    مقدمه.. 86

    خلاصه تحقیق... 88

    ‌نتایج پژوهش...... 89

    نتایج حاصل از یافته های توصیفی.... 89

    نتایج حاصل از تحلیل های چند متغیره.. 90

    پیشنهادات حاصل از نتایج تحقیق... 91

    پیشنهادات تحقیق... 93

    محدودیت های پژوهش...... 94

    منابع.. 96

    جدول 12-4 نتایجآزمونتعقیبیبونفرونیبرایمقایسهدوتاییانتقالدرمرحلهیاکتساب،انتقالفوریوتأخیریدرتکلیفدارت..

    منبع:

     

    احدی بتول، عزیزی نژاد فهیمه ، نریمانی محمد ، برهمند اوشا "تبیین اختلال وسواسی-اجباری بر حسب سبک های دلبستگی و مکانیزم های دفاعی"ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻮم رﻓﺘﺎری دوره ی2، شماره ی 4، زمستان 1387، صفحات343-933 

     

     افضلی، محمد حسن؛ فتحی آشتیانی، علی؛ آزاد فلاح، پرویز" ﻣﻘﺎﻳﺴﺔ ﺳﺒﻜﻬﺎ ﻭ ﻣﻜﺎﻧﻴﺰﻡ ﻫﺎﻯ ﺩﻓﺎﻋﻰ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻭﺳﻮﺍﺱ ﺑﻰ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻯ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺳﺎﻟﻢ " ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻮﻡ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ   ﭘﺎﻳﻴﺰ1387،  ﺷﻤﺎﺭﻩ2 ﺩﻭﺭﻩ 3 :ﺻﻔﺤﺎﺕ245-252

                                                                                                       بشارت،محمدعلی؛زبردست،عذرا؛ نادعلی،حسین؛ صالحی،مریم"هوش هیجانی،نارسایی هیجانی و مشکلات بین شخصی"1387، مجله ی روان شناسی و علوم تربیتی، سال سی و هشتم، شماره ی 2 ص 123- 101

     

    بشارت، محمدعلی"مکانیزم دفاعی و نارسایی هیجانی" مجله ی علمی- پژوهشی اصول بهداشت روانی، پاییز87، سال دهم؛ شماره ی 3 ص190-181

     

    بشارت، محمدعلی"رابطه ی ابعاد شخصیت و ناگویی خلقی" مجله ی روانشناسی معاصر، دوره ی دوم، شماره ی 2

     

    بشارت، محمدعلی؛"بررسی رابطه ی کمال گرایی مثبت ومنفی و مکانیسم های دفاعی" پژوهش های روانشناختی؛ 1384 ؛ شماره ی15؛ ص 21-7

     

    ﺑﺸﺎرت، ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﻲ؛ ﺷﺮﻳﻔﻲ، ﻣﺎﻧﺪاﻧﺎ؛ اﻳﺮواﻧﻲ، ﻣﺤﻤﻮد"بررسی راﺑﻄﻪ ﺳﺒﻚ ﻫﺎی دﻟﺒﺴﺘﮕﻲ و ﻣﻜﺎﻧﻴﺴﻢ ﻫﺎی دفاعی " مجله ی روانشناسی 1380؛ شماره ی 19؛ ص289-277

     

     

     

    پارسایی،نسرین؛عبدلی،بهروز؛ واعظ موسوی،سید محمد کاظم؛ اصلانخانی، محمدعلی" ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﻤﺎﻧﺪاران ﻣﺎﻫﺮ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ وﯾﮋﮔﯽ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﻤﺎﻧﺪاران ﻣﺎﻫﺮ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ وﯾﮋﮔﯽ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ دروﻧﮕﺮاﯾﯽ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ دروﻧﮕﺮاﯾﯽ -   ﺑﺮوﻧﮕﺮاﯾﯽ " نشریه ی رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی 1391، شماره ی 10؛ ص28- 5

     

    پروچاسکا، جیمز؛ نور کراس، جان سی"نظام های روان درمانی" 1387؛ ترجمه ی یحیی سید محمدی؛ تهران؛ نشر روان؛ چاپ اول.

     

     

    پورافکاری، نصرت الله؛1375 ؛ فرهنگ جامع روانشناسی – روان پزشکی، تهران؛ فرهنگ معاصر

     

    تراویس برادبری و جین گریوز، هوش هیجانی(مهارت‌ها و آزمون ها)، ترجمه مهدی گنجی، سال1384

     

    جعفری، اکرم؛ مرادی، محمدرضا؛ رفیعی نیا،پروین"مقایسه ی برخی مهارت های روانی تکواندوکاراندختر برتر و غیر برتر" المپیک1386 سال 15

     

    چارلز، اس؛ شی یر، مایکل اف؛ "نظریه های شخصیت" 1375؛ ترجمه ی احمد رضوانی، مشهد:معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، چاپ اول.

     

     

    حاتمی،حجت؛ خداوردی، علی اصغر؛حاتمی،زهرا؛کریمی،مریم"شادکامی،ورزش و هوش هیجانی" فصل نامه ی پژوهش های نوین1390 ،سال ششم شماره ی 23

     

    ﺣﻘﯿﻘﯽ، محمدعلی؛ رعنایی حبیب الله "ﺑﻬﺮه وری ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ، ارزﺷﯿﺎﺑﯽ  ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرﮐﻨﺎن"1376 ﺗﻬﺮان،ﺗﺮﻣﻪ

     

    حاتمی،حجت؛ خداوردی،علی اصغر؛ حاتمی،زهرا؛ کریمی،مریم"مقایسه سطوح خودشیفتگی بین دانشجویان ورزشکار ملی مقایسه سطوح خودشیفتگی بین دانشجویان ورزشکار ملی  پوش، غیرملی پوش، غیرملی  پوش و پوش و   دانشجویان غیرورزشکار دانشجویان غیرورزشکار"  رشد و یادگیری حرکتی  _ ورزشی، زمستان1392 ، 21 دوره ی 5، شماره ی 4،ص124-107

     

     

    رودخترهان، دیوید ال، سلیگمن"آسیب شناسی روانی ، روانشناسی نابهنجاری" ترجمه ی یحیی سید محمدی؛ 1389؛ تهران نشر ساوالان؛ چاپ یازدهم

     

    ریو، جان مارشال؛ انگیزش و هیجان(ویراست چهارم) ترجمه ی یحیی سید محمدی؛ 1387؛ نشر ویرایش؛ چاپ یازدهم

     

     

    سنت کلر، مایکل؛ "درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود" 1386؛ترجمه ی علیرضا طهماسب و حامد علی آقایی، تهران ؛ نشر نی چاپ اول

     

    سپیده دم،فاطمه سادات؛ کریمی،یوسف" ﺑﺮرﺳﻲ ﻛﺎرﺑﺮد ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﻜﺎﻧﻴﺰم دﻓﺎﻋﻲ در ﺳﻨﺠﺶ ﻓﺮﺳﻮدﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻛﺎرﻛﻨﺎن   ﻫﻮاﭘﻴﻤﺎﻳﻲ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان " ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻣﺸﺎوره ﺷﻐﻠﻲ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ  دوره ﭼﻬﺎرم ، ﺷﻤﺎره 13 زمستان1391، 82 – 69

     

     

    شولتز، دوان پی"نظریه های شخصیت" ترجمه ی یوسف کریمی؛ 1386؛ تهران؛ نشر ارسباران؛ چاپ ششم

     

    شارف ریچارد اس،:نظریه های روان درمانی و مشاوره " ترجمه ی مهرداد فیروز بخت؛ 1387؛تهران؛ موسسه ی خدمات فرهنگی رسا؛ چاپ چهارم

     

     

    شعبانی بهار، غلامرضا؛ یلفاتی،علی؛ اشکان، ارسلان؛" ﻣﻘﺎﻳﺴﺔ وﻳﮋﮔﻲ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ و ﻣﻴﺰان اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ و ﻣﻴﺰان اﺿﻄﺮاب و اﻓﺴﺮدﮔﻲ رﺷﺘﻪ ﻛﺎران ﺑﺎ رﺷﺘﻪ ﻛﺎران ﺑﺎ  ﻫﺎی ﻫﺎی ورزﺷﻲ ﻛﺸﺘﻲ، ﺗﻜﻮاﻧﺪو وﻛﺒﺪی ورزﺷﻲ ﻛﺸﺘﻲ، ﺗﻜﻮاﻧﺪو وﻛﺒﺪی " مدیریت ورزشی 1390،  ﺷﻤﺎر9 ص :  166  -149 

     

     صمیمی، رقیه؛ مسرور،دریادخت؛ حسینی، فاطمه؛ تمدن فر مهرآسا"ارتباط سبک دختردگی با سلامت عمومی دانشجویان" فصلنامه ی پرستاری ایران 1385 ؛ دوره ی نوزدهم؛ شماره ی 48؛ 

     

    غفوری، مهدی؛ شهبازی، مهدی؛ رستگار، پریسا؛ فاتحی،احسان" بررسی وضعیت هوش هیجانی ورزشکاران نخبه دختر و پسر رشته بررسی وضعیت هوش هیجانی ورزشکاران نخبه دختر و پسر رشته  های تیمی و انفرادی " رشد و یادگیری حرکتی  _ورزشی – زمستان1392؛ دوره ی 5، شماره ی 4

     

     

    فاطمی، سیدمحسن، هوش هیجانی، تهران، سارگل، 1385

     

    قائدی، غلامحسین؛ ثابتی، آزاد؛ رستمی، رضا"ارتباط بین هوش هیجانی و سازو کارهای دفاعی"1387؛ ماهنامه ی علمی- پژوهشی دانشور، دانشگاه شاهد؛ سال پانزدهم؛ شماره ی 74

     

     

    گریفتن، مورهد؛ ترجمه ی سید مهدی الوانی و غامرضا معمارزاده،1375، چاپ اول، تهران انتشارات مروارید.

     

    لجبافت نژاد، هادی؛ حیدری،علیرضا؛ عسگری، پرویز؛عنایتی،میرصلاالدین" ارتباط بین مهارت های روانی، هوش هیجانی و مؤلفه های آن با انگیزه موفقیت ورزشی در ورزشکاران پسر شهرستان شیراز " مجله ی یافته های نو در روانشناسی،1389  

     

    ملکی، بهنام؛ محمدزاده،حسن؛ قوامی، اکبر" تأثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری، استرس و بهزیستی روانشناختی ورزشکاران نخبه "مجله ی رفتارحرکتی  پاییز و زمستان1391؛ چاپ 11؛ ص118-111

     

    منشی،غلامرضا؛مظاهری، محمد مهدی" اﻟﮕﻮی ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ واﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﻣﻮاد ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻫﻮش ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ "1388

     

    محمدی حسینی نژاد ، الهه"نقش واسطه ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین ناگویی خلقی ، خشم و نشخوار خشم با مکانیزم های دفاعی من" 1391؛ پایان نامه ی کارشناسی ارشد  روانشناسی بالینی دانشگاه تهران

     

    مشهوری، مرضیه؛"بررسی صفات شخصیتی دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه تهران"1380 ،پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، ص 15- 7

     

     

    نعمت، ویدا (1387). بررسی ارتباط بین مکانیسم های دفاعی و سبک های مقابله ای باسلامت روانی دانشجویان 18 تا 29 سال. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.

     

     

    نریمانی،محمد؛ وحیدی،زهره؛ابوالقاسمی، عباس"مقایسه ی ناگویی خلقی،تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای،نشانه های اختلال شخصیت وسواسی- جبری و پارانوئیذ و بهنجار

    مجله روانشناسی بالینی- سال پنجم، شماره2  سال1392

     

     نوریان، هدی «هوش هیجانی»، اصلاح و تربیت، ش 109، اسفند 1382، ص 20.

     

    نریمانی، محمد؛ پوراسمعیلی،اصغر"ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﺎﮔﻮﯾﯽ ﺧﻠﻘﯽ و ﻫﻮش ﻣﻌﻨﻮی در اﻓﺮاد ﻣﻌﺘﺎد، اﻓﺮاد ﺗﺤﺖ درﻣﺎن ﺑﺎ ﻣﺘﺎدون و اﻓﺮاد ﻏﯿﺮ ﻣﻌﺘاد"ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ اﻋﺘﯿﺎد ﭘﮋوﻫﯽ ﺳﻮءﻣﺼﺮف ﻣﻮاد، ﺳﺎل ﺷﺸﻢ، ﺷﻤﺎره ﺑﯿﺴﺖ و دوم، ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن1391

     

    یمنی، محمد؛"رویکرد سیستمی برای بررسی عملکرد مرکز آموزشی" فصلنامه ی آموزش بزرگسالان1372؛ شماره ی 40

     

    یعقوبی، حمید؛ برادران،مجید؛"تعیین رابطه ی سازه های ورزش، شادکامی و هوش هیجانی با سلامت روانشناختی" فصلنامه ی پژوهش های نوین روانشناختی، سال ششم ،شماره ی23، پاییز1390

     

     

     

    Auweele YV. Nys K, Rzewnicki, R. Mele V. Personality and athlete. In: singer R, Haussenblas HA, Janelle CM editiors, (2001). " Hand book of sport psychology " . New York: John and Sons. PP:239-68

                                                                                               

    Aurelio, M. M; Silvieira, G. L. (2005). Physical activity and mental health, SileoBrasil, Vol. 60, No. 1, 70-87

     

    Aboutalebi S, Zendehboodi S. Comparison of fluoxetine and imipramine for migraine headache. ISMJ 2002; 4: 11-5.

     

    Bond, M., & Perry, J. C. (2004). Long-term changes in defense styles with psychodynamic psychotherapy for depressive, anxiety and personality disorders. American Journal of Psychiatry, 161, 1665-1671.

     

    Bloch, A. L., Shear, M. K., Markowitz, J. C., Leon, A. C., & Perry, J. C. (1993). An empirical study of defense mechanisms in dysthymia. American Journal of Psychiatry, 150, 1194-1198

     

    Besharat, M. A. (2010). Relationship of alexithymia with coping styles and interpersonal problems. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 614-497Heponiemi T. Physiological and Emotional stress Reactions; The Effects of Temperament and Exhaustion. [PhD. Dissertation]. U Helsinki; 2004. p. 1-64.

    Berkman ET, Lieberman MD, Gable SL. BIS, BAS, and response conflict: Testing predictions of the revised reinforcement sensitivity theory. Pers Indiv Differ. 2009; 46: 586-591Bermond, B., Vorst, H. C. M., & Moormann, P. P. (2006). Cognitive neuropsychology of alexithymia: Imp lications for personality typology. Cogn itivene uropsychiatry . 11 , 332- 360.

     

    Bankier B, Aigner M, Bach M. Alexithymia in DSM-IVDisorder. Psychosom. 2001; (42): 235- 245.

     

    Bermond, B., Vorst, H. C. M., & Moormann, P. P. (2006). Cognitive neuropsychology of alexithymia: Imp lications for personality typology. Cognitive neuropsychiatry . 11 , 332- 360.

     

    Besharat, M. A., & Shahidi, S. (2011). What is the relationship between alexithymia and ego defense styles? A correlational study with Iranian students. Asian Journal of Psychiatry, 4, 145-149

     

    Beygi A. Relationship between defense mechanisms and personality disorder. (Accessed in May 10, 2012, at http://ravanshenasi2011.blogfa.com).

    Bagby, R. M., Taylor, G. J., & Parker, J. D. A. (1994). The twenty-item Toronto Alexithymia Scale: II. Convergent, discriminant, and concurrent validity. Journal of Psychosomatic Research, 38, 33-40.

     

    Bridges, l.J., Margie, N.G., and zaff, F.J. (2001). Background for community- level work on emotional well- being in adolescence: Reviewing the literature on contributing factors. Child Trends Reserch Brief.

     

    Costa, R. M., & Brody, S. (2010). Immature defense mechanisms are associated with lesser vaginal orgasm consistency and greater alcohol consumption before sex. Journal of Sexual Medicine, 7, 775–786.

     

    Corr PJ. JA Gray’s reinforcement sensitivity theory: tests of the joint subsystems hypothesis of anxiety and impulsivity. Pers Indiv Differ. 2002; 33: 511-532.

    Corr PJ. The reinforcement sensitivity theory of personality. Cambridge: Camb U Press; 2008. p. 53-87.

     

    Cole, S.F., Obrien, J.G., Gadd. M.G., Ristuccia, J., Wallace, D.L., and Gregory, M.(2005). Helping trauma zed children learn: supportive school environments for children traumatized by family riolence. Mass achusetts Advocates for children, Boston.

     

    Dahl, R.E. (2001). Affect regulation. Brain development, and behavioral/emotional health in adolescence. CNS spectrums, 6(1), 60-72

     

    Demos, J. N. (2005) Getti ng started with Neurofeedback . (1st ed.). Norton & Company, Inc.

     

    Dubey A, Pandey R, Mishra K. Role of emotion regulation difficulties and positive/negative affectivity in explaining alexithymia-health relationship an overview. J Soc Sci Res 2010; 7, 20-31

     

    DeGucht V, Fischler B, Heiser W. Neuroticism, Alexithymia, Negative Affect, and Positive Affect as Determinants of Medically Unexplained Symptoms. Perso and Indi Differences. 2004; (36): 1655-1667

     

    Douglas Mary Martha, Dithurbide Lori. (2007). Goal ball: How to coach the greatest sport you've probably never heard of! A beginner’s coaching Manual.

     

    Dood, S; Jacka, F. N; Leslie, E; Berk, M. (2007). Effects of a walking program in the psychiatric in-patient treatment setting, Health promot j austr, Vol. 18, No. 1, 39-42

    Erdle S, Rushton JP. The General Factor of Personality, BIS-BAS, expectancies of reward and punishment, self-esteem, and positive and negative affect Pers Indiv Differ. 2010; 48: 762-766.

     Eniola, S., Mike, Busari, A., O. (2007). Emotional Intelligence in Prompting Self- Efficacy of the Visually Impaired Fresh Students of Federal College of Education (Special) Oyo, Nigeria. The social Sciences 2 (2): 152-155.

     

    Freud S. The ego and the id. In: Strachey J (editor and translator). The complete psychological works. New York: Norton; 1976: 1923.

     

    Forbes, E.E. (2003). Childrens emo on regola on: frontal EEG asymmetry and behavior during a disappointment.

     

    Grimard C, Dubuisson C. Deafness and resilience. Reach Canada. (Accessed in May 10, 2012, at http://www.reach.ca/_uploads/_ media/ conferences/shared_future_eng.pdf). 

     

    Gross,J.J.(1998). Emotion regulation: Past present, future. Cognition and Emotion, 13(5), 551-573.

     

     

    Hanin, Y.L. (2000). Emotions in sport. Champaign , IL: Human Kinetics Martin, G.L., vause, T., & Schwartzman, L. (2005).experimental studies of psychological interventions with athletes in competitions why few? BehaviorModification,(60),:585-593.

    Haviland MG, Shaw DG, Cummings MA, MacMurray JP. Alexithymia: Subscales and Relationship to Depression .Psychothe and Psychosom. 1988; (50): 164-173.

     

    Haviland M. G, shav,  D. G., Cummings, M. A., & MacMurray, J. P. (1988).Validation of the toronto alexithymia scale in substance abusers. Journal of PsychotherPsychosom, 50(2): 81-87.

     Honkalampi, K., Hintikka, J., Saarinen P., Lehtonen, J.,& Viinamaki, H. (2000). Is alexithymia a permanent feature in depressed outpatients? Results from a 6-month follow-up study. Journal of PsychotherPsychosom, 69(4): 303-308.

     

    Heponiemi T, Keltiangas-Jarvinen L, Puttonen S, Ravaja N. BIS/BAS sensitivity and self-rated affects during experimentally induced stress. Pers Indiv Differ. 2003; 34: 943-957.

     

    Hewig J, Hagemann D, Seifert J, Naumann E, Bartussek D. The relation of cortical activity and BIS/BAS on the trait level. Biol psychol. 2006; 71: 42-53

     

    Jessimer, M., & Markham, R. (1997). Alexithymia: A right hemisphere dysfunction specific to recognition of certain facial expressions? Brain Cognition , 34 , 246-258.

     

    Javahar.I.M , Carr Dean (2007) "Conscientiousness and contextual performance: The compensatory effects of perceived organizational support and leader‐member exchange", Journal of Managerial Psychology, Vol. 22 Iss: 4, pp.330 – 349.

     

    Kehner, D., & Gross, J. J. (1999). Functional ac counts of emotions. Cognitive and Emotion, 13, 467—480.

     

    Koivula, N., P. Hassman, & J. Fallby (2002). “Self-esteem and Perfectionism in Elite Athletes: Effects on Competitive Anxiety and Self-confidence”. Personality and Individual Differences, 32, 865-875

     

    Kehayaa, J. (2009). Take 30 mineute walk and call me in the morning, www.Buzzle.com

     

    Kwon, P., & Olson, M. L. (2007). Rumination and depressive symptoms: Moderating role of defense style immaturity. Personality and Individual Differences, 43, 715-724.

    Kanyazev GG, Slobodskoj-Plusnin JY. Behavioral approach system as a moderator of emotional arousal elicited by reward and punishment cues. Pers Indiv Differ. 2007; 42: 49- 59.

     

    Kim DY, Lee JH. Effects of the BAS and BIS on decision-making in a gambling task. Pers Indiv Differ. 2011; 50: 1131-1135.

     

    Kipper, L., Blaya, C., Teruchkin, B., Heldt, E., Isolan, L., Mezzono, K. et al. (2005). Evaluation of defense mechanisms in adult patients with panic disorder: before and after treatment. Journal of Nervous and Mental Disease, 193, 619-24

     

    Kipper, L., Blaya, C., Teruchkin, B., Heldt, E., Isolan, L., Mezzomo, K. et al. (2004). Brazilian patients with panic disorder: the use of defense mechanisms and their association with severity. Journal of Nervous and Mental Disease, 192, 58-64

     

    Kipper, L., Blaya, C., Wachleski, C., Dornelles, M., Salum, G. A., Heldt, E., et al. (2007). Trauma and defense style as response predictors of pharmacological treatment in panic patients. European Psychiatry, 22, 87-91

     

    Lindwall, M; Rennemark, M; Halling, A; Berglund, J; Hassmen, P. (2007). Depression and exercise in men and women findings from the swedish national study on aging and care. Aging physicsl activity, Vol. 15, No. 1, 41-55

     

    lane,A., Thelwell, R., lowther, J., Davonport, T.J.(2009). Emotional intelligence kills use among athletes'. Social behavior and personality: an international Journal,,37(2):195-20.and psycological

     

     

     

     

    Lumley MA, Stettner L, Wehmer F. How are Alexithymia and Physical Illness Linked? A Review and Critique of Pathways. J Psychosom Research.1996; (41): 505-518.

     

    Luminet, O., Vermeulen, N., Demaret, C., Taylor, G. J., & Bagby, R. M. (2006). Alexithymia and levels of processing: Evidence for an overall deficit in remembering emotion words. Journal of Research in Personality, 40(5): 713-733.

    Levenson, R. W. (1999). The intrapersonal functions of emotion. Cognitive and Emotion, 13, 48 1—504.

    Lumley, M. A., & Sielky, K. (2000). The relationship of alexithymia characteristics to Compr. Psychiatry, 41 , 352-359.

     

    Lane RD, Ahern GL, Schwartz GE, Kaszniak AW. Is alexithymia the emotional equivalent of blindsight? Biol Psychiatry 1997; 42(9): 834-44

     

    Lewis.J.A.And wihte,J.(2009).Brief  reports  the  defence  mechanisms  of homophobic  adolescent  males: A descriptive  discriminant  analysis.hournal of  Adolescence.32,435- 441.

     

    Mohammadpour Yazdi AR, Birashk B, Fata L, et al. Case-control study of defense styles and state-trait anxiety among college students with general anxiety disorder. J Ment Health 2009; 11: 7-14.

    Martinez-Sanchez F., Ato-Garcia, M., Ortiz-Soria, B. (2003).Alexithymia-state or trait? Span. Journal of  Psychology Reviwe, 6(1): 51-59

    Mattila, A. K., Saarni, S. I., Salminen, J. K., Huhtala, H., Sintonen, H., & Joukamaa M. (2009). Alexithymia in general population. Journal of Psychosomatic Research, 61, 629-235.

     

    McMahon, C., Barnett, B., Kowalenko, n., & Tennant, C. (2005). Psychological factors associated with persistent postnatal depression: past and current relationships, defense styles and the mediating role of insecure attachment style. Journal of Affective Disorders, 84, 15-24

     

     

    Motowidlo, J.S. (2003). Job Performance, Handbook of Psychology. Industrial and Organizational Psychology, 12: 39-55.

     

    Nemat V. Relationship between defense mechanisms and coping styles with psychology health of students 18 to 29 years [dissertation]. Allameh Tabatabaie Univ., 2008

     

    Nielsen, T. A., & Che´nier, V. (1999). Variations in EEG Coherence as an Index of the Affective Content of Dreams from REM sleep: Relationships with Face Imagery. B r a i n a n d Cognition, 41, 200-212.

     

    Ogrodniczuk, J. D,. Piper, E., & Joyce, A. (2011). Effect of alexithymia on the process and outcome of psychotherapy: a programmatic review.  Journal of Psychiatry Research, 190(1): 43-48.

     

    Panksepp, J. (2004) texebook of biological Psychiatry. Hoboken,N.J: Wiley liss

     

    Passer,M.W & Smith,R.E. (2001). Psychology Frontiers And Applications. The MC Graw-Hill companies.

     

    Parker JD, Taylor GJ, Bagby RM. Alexithymia: Relationship with ego defense and coping styles. Compr Psychiatry 1998; 39: 91-8.

     

    Parker AG, Hetrick SE, Jorm AF, Yung AR, McGorry PD, Mackinnon A, Moller B, Purcell R. The effectiveness of simple psychological and exercise interventions for high prevalence mental health problemsinyoungpeople:afactorialrandomisedcontrolledtrial.parkeretd.Trials,2011;12:76.

     

    Roberts, B.W., Chernyshenko, O.S., Stark, S. and Goldberg, L.R. (2005), The Structure of Conscientiousness: An Empirical Investigation Based on Seven Major Personality Questionnaires. Personnel Psychology, Vol. 58 No. 1, pp. 103-40.

     

    Rotenberg J., and Gross, J.(2003). When emo on goes wrong: Realizing the promis of affective  science American psychological Associa on 10(2), 227-232.

     

      Richards HL, Fortune DG, Griffiths CE. Main CJ. Alexithymia in Patients with Psoriasis: Clinical Correlates and Psychometric Properties of the Toronto Alexithymia Scale-20. J Psychosom Res. 2005; (58): 89-96

     

    Stock C, Kucuk N, Misericiene I, Habil , quillen- grima f, petheviciene j, aguinaga- ontoso i,kramer a. Differences in health complaints among universe: students from three earopean. Prev  med; 2003. 37:535- 543.

    Sifneos PE. The prevalence of alexithymic char- acteristics in psychosomatic patients. Psycho- thera Psychosom 1973;22:255- 62.

    Sifneos, P. E. (1988). Alexithymia and its relationship to hemispheric specialization, affect, and creativity. Psychiatric Clinics o f N o rt h American , 11 , 287-292.

     

    Saklofske DH, Austin EJ, Galloway J, Davidsonk (2007) “Individual differece correlates of health – related behaviours: preliminary evidence for links between emotional intelligence and coping " . Personality and individual differences. 42(3), PP:491-502.

     

    Saarijarvi, S., Salminen, J. K., & Toikka, T. B. (2001). Alexithymia and depression: A 1-year follow-up study in outpatients with major depression. Journal of Psychosom Res, 51(6): 729-733.

    Salminen, J. K., Saarijarvi, S., Toikka, T., Kauhanen, J., & Aarela, E. (2006). Alexithymia behaves as a personality trait over a 5-year period in Finish general population. Journal of Psychosom Res, 61(1): 275-278.

     

    Salminen JK, Saarijärvi S, Toikka T, Kauhanen J, Äärelä J. Alexithymia behaves as a personality trait over a 5-year period in finnish general population. J Psychosom Res. 2006; (61): 275-278.

     

    SayedAhmadiM,KyvanluF,KooshanM,MohammadiRauf M.Thecompareofmentalhealthin thestudentathletesandnon-athletes,SabzevarUniversityofMedicalSciences,2010;17(2):116- 122.[Persian]

     

    Taylor, G. J., & Bagby, R. M. (2000). The Handbook of Emotional Intelligence overview of the alexithymia construct", in ed. R. Bar-On & J. D. A. Parker., San

    Francisco: Jossey-Bass Inc

     

    Taylor GJ, Bagby M. An overview of the alexithymia construct. In: Bar-On R, Parker JD. (editors). The handbook of emotional intelligence. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass; 2000: 263-76.

     

    Terjestam Y, Jouper J, Johanssonc. Effects of scheduled gigong exercise on pupilswell-being ,selfimage,distress,andstress.JalternComplement,2010;16(9):939-440.

    Todarello O, Taylor GY, Parker YD, Fanelli M Alexithmia in essential hypertensive and psychiatric outpatients: a comparative study. J Psychosomat Res 1995; 39 (8): 987-94.

    Thompson TL. Defense and coping mechanisms that may be factors of resiliency for Black Americans [dissertation]. School Psych., 2007.

     

    Taylor GJ. Recent developments in alexithymia theory and research. Can J Psychiatr 2000; 45: 134-142.

    Taylor GJ, Bagby M. An overview of the alexithymia construct. In: Bar-On R, Parker  JDA (eds). The handbook of emotional intelli- gence. San Francissco: Jossey-Bass, 2000 : 263- 276

     

    Vaillant GE. Adaptive mental mechanisms: Their role in a positive psychology. Am Psychol 2000; 55: 89-98.

     

    Vaillant GE. Ego mechanisms of defense and personality psychopathology. J Abnorm Psychol 1994; 103: 44-50

     

    Wann, D. L. (1997). " Sport psychology " . Upper saddle river, Neww Jersey: prentice Hall.PP:66-78.

     

    Wise TN, Mann LS, Epstein S. Ego defense styles and alexithymia: A discriminant validation study. Psychother Psychosom 1991; 56: 141-5.

    Westphsl, M.,and Bonanno, G.A.(2004). Emo onal self-regulation. In M. Beauregard(Ed), consciousness, Emotional self- Regulation and the Brain(pp. 1-33) Philadelphia: joh Benjamins publishing company.


موضوع پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , نمونه پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , جستجوی پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , فایل Word پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , دانلود پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , فایل PDF پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , تحقیق در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , مقاله در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , پروژه در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , پروژه درباره پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران , رساله دکترا در مورد پایان نامه تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: در این تحقیق به اثرات استعدادیابی فوتبالیست ­های جوان نخبه بر مبنای اثرات ویژگی­های روان­شناختی و توانمندسازی در عملکرد فنی پرداخته شده و سؤال اصلی بدین ترتیب تدوین شده است که سهم و نقش ویژگی­های روان­شناختی (نیمرخ هوشی و شخصیتی) و توانمندسازی بر عملکرد ورزشی بازیکنان جوان نخبه فوتبال چگونه است؟ روش ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی با سلامت روان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس انجام شد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است، جامعه آماری این پژوهش را تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تعداد 120 نفر تشکیل می‌دادند که از بین آن‌ها 94 نفر به روش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: عمومی بررسی اثر بخشی ورزش بر میزان عزت نفس ، شادکامی و کیفیت زندگی جوانان چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی ورزش بر میزان عزت نفس ، شادکامی و کیفیت زندگی جوانان بود. بدین منظور از بین ورزشکاران مبتدی مراجعه کننده به باشگاه بدنسازی شهرستان داراب در تابستان 1392 ،60 نفر به صورت در دسترس و 60 نفر نیز از افراد عادی انتخاب و ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی(M.A.) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده هدف کلی پژوهش حاضر بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بود. بدین منظور، براساس جدول مورگان نمونه آماری شامل 192 دانشجو به روش تصادفی ساده انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان نامه کارشناسی‌ ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی چکیده هدف پژوهش حاضر رابطه­ی بین سرسختی ذهنی، راه­های مقابله با استرس و خوش ­بینی در بازیکنان لیگ برتر والیبال نشسته ایران بود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مردان والیبالیست لیگ برتر والیبال نشسته ایران بوده است و حجم نمونه 70 نفر که بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند. اطلاعات پژوهش با استفاده ازسه پرسشنامه سرسختی ذهنی ...

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی­ارشد رشته تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی چکیده هدف این پژوهش تعیین ارتباط کمال­گرایی خودمدار و جامعه­مدار با واماندگی ورزشکاران مرد نخبه استان کرمان بود. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش یا استراتژی داده­ها، از نوع همبستگی بود. به این منظور، طی مطالعه­ای، 107 نفر(107= N) ورزشکار مرد نخبه در رشته­های فوتبال، هندبال، والیبال، ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری (گرایش پرستاری بهداشت جامعه چکیده مقدمه: ورزش نکردن و روشهای مقابله با استرس غیر موثر در بین دانشجویان پرستاری شایع است که پیامدهای منفی در سلامتی را به دنبال دارد از آنجا که این دانشجویان در آینده به عنوان ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به مددجویان به عنوان الگوهای نقشی برای آنها می باشند اهمیت مطالعه را روی آنها بیشتر میکند. هدف:هدف ...

پایان نامه ­ی کارشناسی ارشد رشته­ ی تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش آسیب شناسی ورزشی چکیده زمینه: در تمرینات پلایومتریک حرکات شبیه سازی شده با مهارت­های اصلی ورزش مورد نظر با هدف افزایش توان بازیکن بکار برده می­شوند. هدف این مطالعه، اثر سنجی 8 هفته تمرین پلایومتریک با و بدون مانع کوتاه بر ارتفاع پرش و کیفیت مهارت­های اسپک و سرویس والیبالیست­های دختر ماهر بود. روش شناسی: به روش ...

ثبت سفارش