پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب

word 352 KB 31609 100
1391 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A)

     

    گرایش: مدیریت ورزشی

     

    چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش­های اجرا و نتایج به دست آمده) :

    هدف ازپژوهش حاضر: بررسی " نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی ­کاران حاضر در اردو­های تیم ملی" می­باشد.

    ضرورت واهمیت پژوهش: پژوهش حاضر تلاشی است برای دستیابی و شناخت نحوه گذران اوقات فراغت قهرمانان دوومیدانی ایران است، که در میادین مهم بین­المللی برای کشورمان افتخار کسب می­کنند. تا از این طریق به راه­های اصولی گذران اوقات فراغت قهرمانان دست یافت. و پیرو ساماندهی آن برنامه ریزی درستی لحاظ گردد. امید است یافته­های این تحقیق زمینه­ساز تحقیقات بعدی و کمک به سطح کمی و کیفی اوقات فراغت دوومیدانی کارا ن قهرمان گردد.

    جامع ونمونه آماری وروش نمونه گیری: تحقیق حاضرشامل کلیه ورزشکاران مرددوومیدانی تعداد آن­ها (120 ورزشکار) محدود و معین می­باشد. لذا به منظور انجام پژوهش ازنمونه گیری صرف­نظر نموده وطی سرشماری ازجامعه پژوهش، کل ورزشکاران مذکورراموردمطالعه قرارداده شده.

    روش تحقیق برحسب نحوه اجراء: ازنوع توصیفی پیمایشی می­باشد.

    ابزارگردآوری اطلاعات: به منظورگردآوری داده­های بخش نظری پژوهش، از روش کتابخان­های (همچون کتاب­ها، مقالات، پایان نامه­ها و سایت­های اینترنتی) وبه منظورتوصیف دیدگاه جامعه مورد پژوهش و به منظور توصیف دیدگاه ورزشکاران ازروش پیمایشی (پرسشنامه) بهره گرفته شده است.

    واژه­های کلیدی: فراغت، تیم ملی، اوقات فراغت

     

    فصل اول

     (کلیات پژوهش)

    1.1. مقدمه

    موضوع اوقات فراغت از دیرباز مورد توجه بشر بوده است و مطالعات به عمل آمده نشان می­دهد که انسان به طور پیوسته در این باره پی چاره جویی بوده است. در حال حاضر نیز این توجه و حساسیت نه تنها کاهش نیافته بلکه اهمیت آن بنا به دلایل متعددی افزایش نیز یافته است. بخشی از این دلایل عبارتند از: رشد و توسعه زندگی ماشینی، کاهش ساعات کار و فعالیت، ارتقای سطح آگاهی‌­ها و دانش بشری و از همه مهمتر و موثرتر و دگرگونی‌­های فرهنگی و شکل گیری خاص تمایلات و علایق انسان­ها است. بر این اساس، تصمیم‌گیری‌­های اجتماعی و فردی درباره ایام فراغت بخش قابل توجهی از زندگی بشر امروزی محسوب می­شود چشم پوشی از آن غیرممکن است. به گونه­ای که بسیاری از کشور­های جهان با استفاده از نتایج تحقیقات و مطالعات در پی یافتن الگو­های مناسب در جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت جوامع خود می­باشند (قراخانلو، 79).

    هر چند اوقات فراغت لفظی است که بعد از غلبه تمدن تکنولوژیک در زندگی بشر معنا و مصداق یافته است، ولی فراغت کلم­های نبست که بعد از ظهور تمدن ماشینی ابداع شده باشد، اما معنایی که در این روزگار یافته کاملاً تازه است. (فرح الهی، نصرت‌الله1373).

    براساس تعریفی که گروه بین‌المللی جامعه شناسی درباره فراغت ارائه کرد: فراغت مجموع­های از اشتغالات، که فرد با رضایت خاطر، برای استراحت، تفریح، توسعه آگاهی‌­ها یا فراگیری غیرانتفاعی و مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از ر­هایی از الزامات شغلی، خانوادگی و اجتماعی به آن می‌پردازد (اسدی، ع1352).

    با پیشرفت صنعت از طریق دستگاه­های خودکار، بطور جبری، ساعات کار کم شده و اوقات فراغت افزوده شده است و در همین راستا از یک طرف انرژی و نیرو در این ساعات آزاد نمی­گردد و از طرف دیگر افزایش فزاینده نقش­های فردی و اجتماعی در دنیای پیشرفته صنعتی، فزونی اضطراب­ها و خستگی‌­های روحی را به همراه دارد. لذا موضوع اوقات فراغت از مشکلات عظیم دنیای صنعتی و پیشرفته امروز شده است و بر همین اساس در طور تاریخ در مقوله جامعه شناسی و بخصوص در عصر حاضر، در روانشناسی و هم جامعه شناسی همواره زمان فراغت به عنوان مساله­ای حساس، مورد توجه و بررسی بوده است. (فرح الهی، نصرت‌الله1373)

    بهره‌گیری شایسته از اوقات فراغت، منوط ره برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با نیاز­ها و اجرای موفق است. برنامه‌ریزی اوقات فراغت نمی­تواند چیزی مستقل و بی‌ارتباط با سایر اوقات باشد، بلکه باید با برنامه‌­های کلان زندگی ارتباط داشته باشد و موید و راه گشا و زمینه ساز آن باشد در غیر اینصورت، خواه ناخواه بخش‌­هایی از عمر پر ارزش انسان در وادی پوچی و بی ثمری از بین می­رود و صرف کار­های لغو و بیهوده می­گردد. (صفانیا، علی‌محمد،1380)

    بررسی کمی و کیفی برنامه­های اوقات فراغت، راهنمای خوبی برای مجریان و دست اندرکاران خواهد بود تا بهره‌گیری از نتایج چنین بررسیهایی، ضمن آگاهی از نقاط قوت و ضعف برنامه، بطور مداوم بسوی وضعیت مطلوب و هدفمند حرکت کنند. چگونگی گذران اوقات فراغت در ورزشکاران ملی، بخصوص دو و میدانی کاران، که با توجه به فرهنگ و ملیت ایرانی می‌بایست طبق آداب و سنن حاکم بر جامعه اوقات فراغت خود را پر نمایند. از اهمیت ویژ­های برخوردار است. اوقات فراغت را می­توان به عنوان مهمترین و دلپذیرترین اوقات بشر دانست (جلالی فراهانی، مجید1387)

    بررسی برنامه­های گذران اوقات فراغت در بین ورزشکاران در شرایطی که در اردو و دور از خانواده بسر می‌برند راهنمای خوبی جهت تجزبه و تحلیل رفتاری، شخصیتی و حتی تشخیص کارائی ورزشکار باشد.

    اولین نیازی که بشر اولیه برای ادامه حیات خود به آن پرداخت حرکت بود. انسان در حین دویدن برای نجات جان خود از آسیب حیوانات و پرتاب اشیا سنگی به سوی آن­ها برای شکار، حالت­های شبیه پرش و عبور از موانع را نیز انجام داد و مواد دو و میدانی براساس این حالات طبیعی و اولیه بتدریج شناخته شد و به عنوان رقابت و مسابقه در المپیاد­ها و صحنه­های قدیمی ورزش جای گرفت. امروزه این رشته یکی از مواد اصلی المپیک است و تنوع آن به حدی است که ورزشکاران تمام کشور­های جهان در آن حضور فعال دارند (بیات، محمدرضا، 1379). رشته ورزشی دو و میدانی[1] در بین ورزش­های متداول امروزی از جایگاه ویژ­های برخوردار است، ارزش و اعتبار این ورزش بخصوص در جوامع پیشرفته دلایل مختلفی دارد. همگانی بودن و نقش دویدن در حفظ تندرستی و کمکی که انجام دویدن به پیشگیری و حتی درمان برخی از بیماری‌­های رایج امروزی می‌نماید از جمله محاسنی است که این رشته دارا بوده و موجب شده که توده­ها و اقشار مختلف مردمی در سطحی وسیع در جهت کمک به تندرستی خود به آن بپردازند. خصوصیت دیگری که تمرینات دو و میدانی دارد نقش و اثر آن در آمادگی جسمانی ورزشکاران سایر رشته­های ورزشی است. تنوع و تغییر در شدت، مدت و مسافت دویدن می­تواند موجب بهبود دستگاه­های مختلف انرژی مخصوصاً آمادگی هوازی که یکی از عوامل مهم آمادگی جسمانی است، بوده و اغلب مربیان دویدن را به عنوان یکی از تمرینات پایه در برنامه‌ریزی تمرینی ورزشکاران خود منظور می‌نمایند. ارنست واناکن[2] پزشک و مربی ورزش آلمانی حدود سال 1960 تمرین دویدن تداومی را پیشنهاد کرد و به اثرات مثبت آن برای آمادگی جسمانی ورزشکاران رشته­های مختلف در خارج از فصل مسابقات اشاره نمود (اسدی، ع1352)، همچنین آستراند[3] فیزیولوژیست سوئدی دویدن با ترکیبی از روش­ های تمرینی فارتلک[4] و اینتروال[5] را روش موثر برای بهبود و حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران می‌داند  (اسدی،ع1352). به هر حال عواملی مختلف نظیر قدرت، سرعت، استقامت و دو و میدان از دو واژه دو و میدانی تشکیل شده و شامل کلیه موادی است که در پیست دو یا جاده (دوها) و در کناره‌­های اطراف پیست (پرتاب­ها) اجرا می­شود. مواد متنوع دو و میدانی نیز به چند گروه تقسیم می­شود:

    الف) دوها  ب) پرش­ها   ج) پرتاب­ها        د) پیاده روی   ه) مواد ترکیبی

     (ده گانه مردان و هفتگانه بانوان) (بیات، محمدرضا1379).

     

    2.1. بیان مسئله

    اوقات فراغت نقش مهمی در زنگی انسان­ها ایفا می­کند. دوومیدانی کاران نیزهمانند دیگراقشارجامعه نیازمنداستفاده ازاوقات فراغت به طور مطلوب هستند. آمادگی جسمانی فقط یکی ازعواملی است که به موفقیت دوومیدانی کاران کمک می­کند. سه عامل اصلی برای آمادگی جسمانی وجود دارد.

    تمرین، تغذیه واستراحت هر یک از عوامل به طورمساوی دارای اهمیت می­باشند. اهمال در اجرای هر یک از این عوامل تاثیر مثبت درعامل دیگر را محدود خواهد کرد. برای مثال نداشتن استراحت کافی می­تواند مانع عملکرد مثبت رژیم غذایی متناسب و تمرینات حرفه ایی شود. دوومیدانی مادر ورزش­ها به شمار می­رود وت مامی ورزشکاران حرفه­ای در هر رشته­ای برای آماده کردن خود و رساندن بدن به حد مطلوب باید سیکلی از تمرینات دوومیدانی را پشت سر بگذارند. حال وزشکاران همواره برای جبران نیروی مصرف شده در تمرینات احتیاج به زمان دارند لذا استراحت بهترین انتخاب است. (تام جارمن، راید هنلی1385)

    دو مازدیر جامع شناس فرانسوی در بیان کارکرد اوقات فراغت به سه نکته اشاره می­کند که عبارتند از:

    1-استراحت به منظور رفع خستگی، جبران صدمات جسمی روانی ناشی از هیجان مداوم کار.

    2-تفریح به منظور رفع خستگی ناشی از یکنواختی وظایف روزانه در کارگاه­ها، اداره یامنزل.

     

    Abstract

    The aim of the research is exploring the "leisure time workers in the camp Athletics squad". This study is an attempt to achieve and recognize the leisure time of athletics' champions in Iran. That is a means to achieve the systematic ways of leisure time of heroes, and pursuant to its restructuring plan properly be considered. The samples of the survey are all athletes, men and women in Iran, 120 athletes. According to research conducted it is a descriptive methodology survey.

    The data is collected by researcher-made questionnaire.

    Results

    Keywords: Recreation, Team, Leisure. 

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات پژوهش

    1.1. مقدمه. 3

    2.1. بیان مسئله. 5

    3.1. ضرورت و اهمیت پژوهش. 6

    4.1. هدف­های تحقیق. 6

    1.4.1. هدف کلی تحقیق. 6

    2.4.1. هدف­های جزئی تحقیق. 6

    3.4.1. هدف­های کاربردی. 6

    5.1. سوال­های پژوهش. 6

    6.1. تعریف متغیرهای پژوهش. 7

    7.1. محدودیت­های پژوهش. 7

     

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

    1.2. زمینه­های نظری. 9

    1.1.2. اوقات فراغت. 9

    2.1.2. اوقات فراغت از دیدگاه اسلام. 10

    3.1.2. صور گذران اوقات فراغت. 11

    1.3.1.2. سیاحت و زیارت. 12

    2.3.1.2. تلویزیون. 12

    3.3.1.2. موسیقی. 12

    4.3.1.2. ورزش کردن. 12

    5.3.1.2. خانه، خانواده و دوستان. 13

    6.3.1.2. فعالیت­های هنری، فرهنگی و مذهبی. 13

    7.3.1.2. گردش و قدم زدن. 13

    2.2. سلامت روانی و تعاریف آن. 13

    1.2.2. نظریه­های مختلف در مورد سلامت روانی. 14

    2.2.2. نظریه زیست شناختی. 15

    3.2.2. نظریه روانکاوی. 15

    4.2.2. نظریه بوم شناسی. 15

    3.2. اهمیت روانشناسی در ورزش. 16

    4.2. دلایل اهمیت فعالیت­های ورزشی. 16

    5.2. نقش فعالیت­های ورزشی در پر کردن اوقات فراغت. 18

    6.2. اثر فعالیت­های ورزشی بر سلامت روانی. 19

    7.2. ورزش و سلامت جسمانی. 21

    1.7.2. ورزش و اضطراب. 22

    2.7.2. ورزش و کیفیت خواب. 22

    3.7.2. ورزش و کارکرد اجتماعی. 23

    4.7.2. جلوگیری از آسیب­ها و انحرافات اجتماعی. 24

    5.7.2. ورزش و افسردگی. 26

    8.2. مروری بر مطالعات انجام شده. 26

    1.8.2. داخل کشور. 26

    2.8.2. خارج از کشور. 30

     

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    1.3. روش تحقیق. 37

    2.3. روش و ابزار گرد آوری اطلاعات. 37

    3.3. اعتبار و روایی  ابزار تحقیق. 38

    4.3. مقیاس اندازه گیری. 40

    5.3. جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری. 40

    6.3. روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات. 41

    7.3. چهارچوب نظری تحقیق. 41

     

    فصل چهارم: یافته­های پژوهش

    1.4. یافته­های تحقیق. 44

     

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    1.5. بحث و نتیجه گیری. 53

    2.5. پیشنهادات برای تحقیق در آینده. 55

     

    پیوست­ها. 56

     

    منابع. 61

     

    ندارد

    منبع:

    احمدی، محمدرضا. (1379). مقایسه سلامت روانی دانش آموزان پسر ورزشکار و غیرورزشکار دبیرستان­های شهرستان سسندج. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    اسدی، ع، تعاریف فراغت و دیدگاه‌­های آن، سمینار ملی رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه 1352.

    اصفهانی، نوشین. (1381). تاثیر ورزش بر سلامت روانی در بعد جسمانی، اضطراب و اختلال خواب، کارکرد اجتماعی و افسردگی دانشجویان دانشگاه الزهرا. حرکت، صص 75-86.

    انوار الخولی، امین. (1381). ورزش و جامعه. حمیدرضا شیخس. تهران: اول، انتشارات سمت.

    بیات، محمدرضا، کلهر، علی، شادمهر، بیژن، صنعادی، جواد، ابراهیمی عطری، احمد، دو و میدانی، جلد اول 1379، ص 3-4.

    بیات، محمدرضا، بررسی عملکرد ورزشکاران نخبه دو میدانی کشور در سال 1374 و تحلیل عملی مهارت اجرایی آن­ها در مقایسه با عملکرد ورزشکاران دو و میدانی زبده جهان، کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی پژوهش. ص 2.

    پارکز، ژانت‌بی. آر، بیورلی. زنگر، کی. و کوارترمن، جروم (1382). مدیریت معاصر در ورزش. محمد احسانی. تهران: اول، دفتر نشر آثار علمی دانشگاه تربیت مدرس.

    تام جارمن، راید هنلی (1385) آموزش کشتی، ترجمه محمدخواه، همت، ص 11.

     تندنویس، فریدون. (1381). جایگاه ورزش در اوقات فراغت زنان ایرانی. نشریه حرکت، 12، صص 104-87. .

    جعفری حجین، افسر. شب خیز، فاطمه. و مشهوری، مرضیه (1385). بررسی میزان اوقات فراغت دانشجویان دختر دانشگاه تهران با تاکید بر تربیت بدنی. نشریه حرکت، بهار، (27)، 103-116.

    جعفری، فرانک. (1380). عوامل استرس زا در نوجوانان 13 ساله مدارس راهنمایی منتخب شهر کرمانشاه. بهبود، شماره اول، صص 41-35.

    جلالی فراهانی، مجید، مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌­های تفریحی، انتشارات دانشگاه تهران، 1387.

    جمشیدی، احمد. (1382). بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت فرزندان شاهد سراسر کشور. تهران: بنیاد شهید انقلاب اسلامی، ص 50-52.

    خداداد کاشی، حمید، (1384). تعیین اثربخشی فعالیت‌­های ورزشی فوق برنامه‌ دانشگاه‌­های تهران و ارائه الگوی اثربخش. رساله دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس.

    خدارحیمی، سیامک، (1374)، مفهوم سلامت روان شناختی. مشهد: انتشارات جاویدان خرد.

    خالدان، اصغر. (1365). جزوه درسی انتشارات دانشگاه تهران، ص 32.

    خلجی، حسن. بهرام، عباس. و آقاپور، سیدمهدی. (1386). اصول و مبانی تربیت بدنی و علوم ورزشی. تهران: اول انتشارات سمت.

    حستن زاده، رمضان. (1385). نقش و جایگاه ورزش در ارتقاء بهداشت روانی دانشجویان و ارائه راهکار­های علمی. مجموعه مقالات سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه علم و صنعت ایران، اول، صص 107-105

    حمایت طلب، رسول. بزازان، صدیقه. لحمی، ریحانه. (1382). مقایسه میزان شادکامی و سلامت روانی دانشجویان دختر ورزشکار و غیرورزشکار دانشگاه‌­های تهران و پیام نور. علوم حرکتی ورزشی، شماره 18، صص 132-140

    دارابی، مهری. (1381). بررسی عوامل فرهنگی گرایش زنان به ورزش در تهران. نخستین همایش پایان نامه، پژوهش و کتاب تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران.

    دوماذیر، ژوفر (1375)، زمان فراغت از دیدگاه تاریخی و جامعه شناسی، ترجمه آدینه م، مجله فرهنگ و زندگی

    راهنما، اکبر، (1383). بررسی وضعیت بهداشت روانی و جسمانی دانش آموزان دیرآموز و عادی در مدارس استان همدان. دانش و رفتار، شماره نهم، صص 48-35.

    رحمانی نیا، فرهاد، (1377). مبانی روانی- اجتماعی در تربیت بدنی. انتشارات دانشگاه گیلان، چاپ اول، 1377.

    زرخواه، محمد. (1388). گذران اوقات فراغت کارکنان بانک ملت شهر تهران و نیاز سنجی برنامه­های تفریحی و ورزشی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ص 24.

    سارافینو، اداورد پ. (1384). روانشناسی سلامت. سیدعلی احمدی ابهری. تهران: اول، انتشارات رشد.

    سرمد، زهره. حجازی، الهه. بازرگان، عباس. روش تحقیق در علوم رفتاری، 1388 دانشگاه تهران.

    سلیمانی کشایه، سجاد. (1388). مقایسه ارتباط نحوه‌گذران اوقات فراغت (تاکید بر فعالیت‌­های ورزشی) باسلامت روانی بین دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه تربیت مدرس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    سکادان، اوما. (1380) روش تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائیی، محمود شیرازی، 1390، نشر آموزش مدیریتی.

    سووارن، مایکل ویدریک (1384) جغذافیای ورزش و اوقات فراغت، مترجم احمدپور، زهرا، ص 45

    صفانیا، علی‌محمد، نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر فعالیت­های ورزشی، نشریه حرکت 1380، شماره 9 ص 128.

    صابریان، معصومه. حاجی آقاجانی، سعید. و قربانی، راهب. (1382). بررسی وضعیت سلامت روانی سالمندان و ارتباط آن با نحوه گذراندن اوقات فراغت. دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی سبزوار، 10 (4)، صص 53-60.

    عباس نقط چالی، محمدصالح. (1383). بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان شهریار با تاکید بر فعالیت‌­های ورزشی و تاثیر آن بر نگرش به مواد مخدر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ص 11.

    عادل، آذر. منصور، مومنی. آمار و کاربرد آن در مدریریت (تحلیل آماری) 1387 انتشارات سمت.

    عبدلی، بهروز. (1373). بررسی ویژگی‌­های شخصیت دانشجویان ورزشکار نخبه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران. سرمد، زهره؛ مجازی، الهه؛ بازرگان، عباس (1388). روش‌­های تحقیق در علوم رفتاری تهران

    فرح الهی، نصرت‌الله، بررسی جایگاه تربیت بدنی و ورزش در گذران اوقات فراغت دانشجویان دختر دانشگاه تهران، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، 1373. . .

    فرح‌بخش، سعید. غلامرضایی، سیمین. نیک‌پی، ایرج. (1386). بررسی بهداشت روانی دانشجویان در روابط با عوامل تحصیل اصول بهداشت روانی، شماره 33 و 34، صص 66-61.

    فضل الهی، سعید، (1384). مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان مقطع متوسطه شرکت کننده در فعالیت­های هوازی و بی هوازی. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.

    قائم، هاله. محمدصالحی، نرگس. و محمد بیگی، ابوالفضل. (1387). چگونگی گذراندن اوقات فراغت و همبسته­های آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (19)، صص 70-80. .

    قراخانلود، رضا، علیزاده، محمدحسین، بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت جانبازان و معلولین با تاکید بر نقش تربیت بدنی و ورزش، نشریه حرکت شماره 6 پاییز 79، ص 23-29.

    کرتیس، آنتونی جی، (1385). روانشناسی سلامت. علی فتحی آشتیانی. تهران: دوم انتشارات بعثت.

    لیکر، آنتونی. (1384). فراتر از مرز­های تربیت بدنی. الهام روشن‌پور. تهران، اول، انتشارات بامداد کتاب

    متین همایی، ح. (1377). مقایسه نگرش‌­های منجر به افسردگی در دو گروه ورزشکار از فرزندان شاهد. المپیک، ص 41.

    محمد احسانی. تهران: دوم. اوقات فراغت.، نشر بامداد کتاب

    محمدیان، نیره، (1372). بررسی اثرات ورزش بر بهداشت روانی نوجوانان و جوانان. خلاصه مقالات نخستین کنگره بین المللی ورزش. اصفهان، مرداد.

    موسوی، جعفر. مظفری، سید امیراحمد. (1386). مقایسه فشار روانی کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار واحد­های دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 3 کشور. علوم حرکتی ورزشی، شماره نهم، صص 70-59

     موظف رستمی، محمدعلی. (1380). اصول برنامه ریزی اوقات فراغت. تهران: اول، انتشارات گویه

    مجتهدی، حسین. و علی دلاور. (1381). بررسی و شناخت علل گرایش و عدم گرایش دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور به ورزش. پنجمین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

    نریمانی، محمد. (1385). مقایسه سلامت عمومی دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار. مجموعه مقالات سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران، اول، 1385، صص 364-360. .

    نوربخش، پریوش (1379). ساخت و اعتباریابی ابزار اندازه گیری عوامل فشارزای دبیران تربیت بدنی استان خوزستان و تعیین رابطه بین این عوامل با سلامت روانی آنها. رساله دکتری مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت معلم.

    نوابی نژاد، شکوه. (1373). بررسی میزان پراگندگی افسردگی در بین زنان ورزشکار و غیرورزشکار. مجله علمی پژوهشی علوم انسانی، دانشگاه الزهرا، شماره 11 و 12.

    هیوود، لس. کیو، فرانسیس. جان اسپینگ، پی­تر براهام، کاپنرهارست، جان. و هنری، یان. .

    هومن، عباس، (1376). استانداردسازی و هنجاریابی پرسشنامه سلامت عمومی بر روی دانشجویان دوره کارشناسی تربیت معلم. دانشگاه تربیت معلم، موسسه تحقیقاتی تربیتی

    منابع انگلیسی

    Blumental. J A, "long- term effects of exercise on Psychological functionting in oldermen and women", J-Geront, et all 1991 no, 46 (6) , pp: 325-61. .

    Callahan, Sarah, R (1999) Understanding Health- status Barriers that Hinder the transition from welfare to work, National Governor- s association, 202/624-5300.

    Cheung, p, & Spears, G (1994). Reliability and validity of the combadian version of the 28-item General Health Questionaire. Social Psychaiatric Epidemiology, 29, 95-99.

    Chiu, L. K. (2009). University Students' attitude, Self-Efficacy and Motivation Regarding Leisure Time Physical Participation. Journal Pendidik and Pendidikan.

    El-Gilany, A. H; Badawi, K; El-Khawaga, G: Awadalla, N. (2011). Physical activity profile of students in Mansoura University, Egypt. Eastern Mediterranean Health Journal. 17 (8). 694-702.

    Gabrielle. , Anderson, Angela D. Whipple & Shane, R. Timerson (2002) Grade Retention achievement & Mental health outcomes, National association of School Psychologists

    Haase, A. , Steptoe, A. , Sallis, J. F. , & Wardle, j. (2004). Leisure time Physical activity in university students from 23 countries: associations with health beliefs, risk awareness, and national economic development. Preventive Medicine, 39, 182-190.

    Jorna. M, Ball. K, Salmon. J, "Effects of a hoslistic health Program on women's Physical activity and mental and spiritual health" Journal of science and medicine Sport, July 2006.

    Kenechtle. B, "Influence of Physical activity on mental well-being and Psychiatric disorders", Schweiz Roundsch Med Prax, 2004 Aug; 25; 93 (35) , pp: 1403-11.

    Kenneth, R. Fox. (1999). "The influence of physical activity on mental well being" Department of exercise and health sciences, university of Bristol, Priory House, Woodlands Rd, Bristol, UK.

    Kerkaldy, B (2002). The relationship between physical activity and self image and problem behavior among adolescents. Journal of Addiction. Vol. 37, N. 11, P. P: 111-121.

    Kernreich C, De Name N. "The impact of regular Physical activity on Physical and mental health, 2005 Mar- Ape; 22 (2) : 89-96.

    Lewis CF, Siegel IM, Lewis MA, Feeling bad: exploring source of distress among preadolescent. Am J. Public Health 1984, 74 (2) : 117- 121. .

    Masanory, K. , cajdler, A. Pokorski, M. (2008). Influence of physical Activity on Phychosomatic Health in obese Women. Journal of physiology and pharmacology 2008, 59, supplb, 441-448. www. jpp. krakow. pl

    Masanory, ohate. Tetsuyd, Mizoue. Norio, Mishima. And mashaharu ikeda. (2007) Effect of the physical activity in leisure time and commuting to work on mental Health. Journal of occupational Health. 2007; 49: 47-52

    Peluso. MA, Andrade. LH, "physical activity and mental health: the association between exercise and mood". Clinics, 2005 Feb: 60 (1) , 61-70 Epub 2005 Mar.

    Richardson CR, et al. "Integrating Physical activity into mental health service for person with series mental illness". University of Michigan, Psychiar Serv, 2005 Mar 56 (3) : 324-31.

    Rostad, F. G. , long,. B. C. (1996). Exercise as a coping strateg for stress: A review, 27/2: 197-222

    Sarah, Trainor, Paul Delfabbro, Sarah Anderson, Anthony Winefield. (2010). Leisure activities and adolescent psychological well-being. Journal of Adolescence. 2010; 173-189.

    Schenborn CA. Barnes PM (2002) Leisure-time Physical activity among adults: United Statesm 1997-1998, Hyattsville, Marylan: National Cnter for Health Statistics. Advanced Data from Vital and Health Staistics, no. 35, Retrieved from the world wide web (2006) : http: //www. scielosp. org

    Shepherd, R. J. K. (1979). Exercise and relaxation in health promotion, Sports Med, 23/4: 211-217

    Tasai Eva, (2005) A cross cultural study of the influence of perceived positive outcome participation in regular active recreation: Hong Konand Australian University Students. Leisure Sci. Vol. 27, (5) : 385-404.

    Wendel – vos GC, et al. "Leisure time physical activity and health- related quality of life: cross- sectional and longituadinal associations". Center for prevention and Health Services Research. Qual Life Ros. 2004 Apr; 13 (3) : 667-77.

    Wijndealea Katrie, Mattonb Cynn, Nathalie c, Duvigneaud JohanL efeverb, Bourdeaudhuija Ilse De, WiliamDuquetc, Martine ThomisbRenaat M. Philippertsa. (2007). Association between leisure time physical activity and stress, social support and coping: A cluster-analytical approach. Psychology of sport and Exercise 8 (2007) 425-440.

    www. elsevier. Com/locate/psychsport

    Yoshikoa, C, & Simpson, S. (1989). The Aristotelian view of leisure, Athens, Sparta and Rome. JOPERD, 36-39


موضوع پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, نمونه پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, جستجوی پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, فایل Word پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, دانلود پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, فایل PDF پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, تحقیق در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, مقاله در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, پروژه در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, پروپوزال در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, تز دکترا در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, پروژه درباره پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, گزارش سمینار در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب, رساله دکترا در مورد پایان نامه نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال ١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده این تحقیق ، پژوهشی نیمه تجربی است که با هدف بررسی و مقایسه تأثیر تمرینات پلایومتریک و قدرتی با وزنه روی فاکتور های آمادگی جسمانی تیم ملی کبدی مردان ایران انجام شد. آزمودنی های این پژوهش شامل سی(30) نفر از کبدی کاران نخبه بزرگسال در گروه سنی 26-18 سال که بطور تصادفی انتخاب و به سه گروه ...

پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي معماري بهمن 93 چکيده آنچه بايد امروزه در ارتقاء کيفيت روستاهاي کشورمان مدنظر قرار گيرد ، تعيين نوع مداخله مناسب روستايي بر اساس ويژ

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده این پایان نامه به بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری ملّی «مطالعه موردی استان خوزستان» پرداخته است. با توجه به این موضوع که جنگ پیامدهای منفی بر صنعت گردشگری دارد، در دهه های اخیر، به موضوع گردشگری بعد از جنگ در مناطق جنگی پرداخته شده است. گردشگری جنگ، شکلی جدید از گردشگری است ...

مدیریت و برنامه ریزی ورزشی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش معافیت های مالیاتی بر توسعه باشگاه های کوچک ورزشی از دیدگاه مدیران باشگاه ها و کارشناسان ورزشی شهر اصفهان صورت گرفت. تحقیق حاضر از نوع پیمایشی (زمینه یابی) است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران باشگاه های کوچک ورزشی شهر اصفهان و همچنین کارشناسان ورزشی که دارای مدرک دکتری مدیریت ...

پايان نامه براي دريافت درجه                             

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ( ( M.A رشته : جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: همانطور که می دانیم با افزایش چشمگیر جمعیت و توسعه مدرن و صنعتی شدن شهرها، مشکلات افراد بیشتر، که در کنار این مشکلات مسئله فراغت افراد مطرح شد با توجه به کمبود امکانات فراغتی در جامعه ما باعث شد دست اندرکاران و برنامه ریزان شهری را به فکر انداخت تا به منظور غلبه بر این مشکل راهکارهایی را ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی – مدیریت ورزشی چکیده: این تحقیق باهدف بررسی ویژگی­های جمعیت­شناختی،گرایش، انگیزه­ ها وموانع شرکت مردم شهرکرمانشاه به ورزش شهروندی و بررسی رشته­های ورزشی موردعلاقه آنها انجام شد. به این منظور روش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده شد و اطلاعات موردنیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید که روائی آن توسط چند تن ...

چکيده معماري به عنوان يک حرفه علمي- هنري همواره پوشش دهنده بخشي از نيازهاي زيستي انسان بوده است . بعد از مدرنيته و وارد شدن به عصر صنعتي در ايران ساختمان هاي عمومي به ويژه بازارها که در مقياس شهري

ثبت سفارش