پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده

word 3 MB 31833 89
1392 کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
قیمت قبل:۶۳,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی صنایع پلیمر

    چکیده

     پلی‌ اتیلن اتصال‌عرضی شده به علت داشتن خواص الکتریکی مناسب و استحکام الکتریکی خوب یکی از موادی است که به طور گسترده در زمینه‌ی تولید عایق در کابل‌ها استفاده می‌شود.

    امروزه یکی از روش­های بهینه­سازی خواص و تغییر رفتار پلیمر­ها استفاده از ذرات پرکننده با ابعاد نانومتری است. از زمانی که ذرات نانو به عنوان مواد پرکننده در کامپوزیت‌ها مطرح‌شده‌اند، بسیاری از محققان به بررسی تأثیر این ذرات بر خواص مواد مختلف پرداخته و نتایج قابل‌توجهی را به دست آورده‌اند. این امر به دلیل سطح بسیار زیاد این ذرات و برهمکنشی است که با فاز پیوسته در کامپوزیت برقرار می‌کنند.

    هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثر نانو خاک رس اصلاح‌شده با نام تجاری cloisite 30B بر فرآیند پخت پلی‌اتیلن و همچنین تأثیر این نانو ذرات بر خواص فیزیکی، مکانیکی و الکتریکی کامپوزیت پلی‌اتیلن اتصال‌عرضی شده است. همچنین در این تحقیق سعی شده است تا با قرار دادن ذرات پر اکسید بین صفحات خاک رس ، علاوه بر پخش بهتر نانو ذرات، بازده  ایجاد اتصالات‌عرضی نیز افزایش‌یافته و منجر به دستیابی به خواص بالاتر شود. برای این منظور مقادیر مشخصی از نانو ذرات خاک رس به همراه پراکسید(DHBP ) و آنتی اکسیدانت (Irganox 1010 ) و مقدار کافی استون به وسیله‌ی همزن مغناطیسی و حمام اولتراسونیک مخلوط شده و پس از خشک شدن کامل مخلوط، از آن برای تهیه‌ی کامپوزیت‌های 3، 6 و 9 درصد وزنی نانو خاک رس استفاده شد. پس از تهیه‌ی نمونه‌ها آزمون‌هایی مانند رئولوژی برای بررسی رفتار پخت؛ آزمونDSC جهت بررسی رفتار حرارتی نمونه­‌ها مانند دمای ذوب، دمای تبلور و تعیین درصد تبلور ، آزمون TGA جهت مطالعه‌ی رفتار گرمایی- تخریبی، آزمون XRD برای تعیین فاصله صفحات خاک رس، آزمون TEM برای بررسی چگونگی پخش صفحات خاک رس در ماتریس، آزمون کشش وDMTA برای بررسی خواص مکانیکی و دینامیکی و در نهایت آزمون‌های ثابت دی الکتریک، فاکتور اتلاف و استحکام شکست جهت بررسی خواص عایقی نمونه‌ها به کار گرفته شد. نتایج حاصل از آزمون رئولوژی نشان داد که قرار دادن مولکول‌های پراکسید بین صفحات خاک رس باعث بهبود روند پخت شده است. همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش‌ترین بهبود در خواص، در نمونه پر شده با 3 درصد وزنی نانو ذره حاصل ‌شده و افزایش غلظت پرکننده نانو بیش از این مقدار موجب افت بسیاری از خواص ذکر شده گردیده است

    آدمی دیر زمانی است که در جستجوی کلید اصلی تمدن صنعتی یعنی انرژی و مهار آن بوده است. با اختراع ماشین بخار در سال 1786 که سرآغاز انقلاب صنعتی بود، نخستین گام جدی در راه بهره‌گیری از انرژی برداشته شد. به دنبال آن در قرن نوزدهم، عطش شدیدی برای پیدا و مهار کردن انواع انرژی‌ها، اروپا را فراگرفت. از آن پس تبدیل انواع انرژی‌ها به یکدیگر و به ویژه به انرژی الکتریکی که سودمندترین انرژی شناخته شده، پیوسته دنبال شده است.

    نخستین کاربرد انرژی برق، تأمین روشنایی بود که در دهه­ی 1850 عملی شد. به طوری که اماکن عمومی، ایستگاه‌های قطار و فانوس‌های دریایی نزدیک ساحل، از روشنایی الکتریکی برخوردار شدند. در این دوران ولتاژ الکتریکی پایین بود و الکتریسیته به وسیله‌ی سیم‌های معمولی منتقل می‌شد. با اختراع و تکمیل مولد برق و بهره‌گیری از انرژی آب و سوخت‌های فسیلی در ماشین‌های بخار، زمینه­ی بهره‌گیری از انرژی الکتریکی افزایش یافت. هم‌زمان با پیشرفت‌هایی که در زمینه استفاده از برق متناوبa.c.  و تبدیل ولتاژهای کم به ولتاژهای زیاد به دست آمد، برنامه انتقال الکتریسیته به نقاط دور‌تر در دستور کار قرار گرفت، شبکه‌های الکتریکی ایجاد شد و رو به گسترش گذاشت. در همین روند بود که استفاده از کابل نیز آغاز شد.

     

    1-1        تاریخچه ساخت کابل در جهان

    در سال 1876 اندیشه تولید کابل با روکش لاستیکی به مرحله اجرا درآمد. در این مرحله چند رشته سیم مسی را به هم تابانده و با نوعی کائوچوی طبیعی به نام گوتاپرشا[1] روکش می‌کردند.

    در سال‌های نخست دهه 1880 کابل‌هایی ساخته شد که با مواد نفوذناپذیر در برابر آب، عایق و روکش شدند. از آن پس استفاده از مواد دیگر متداول شد . بدین ترتیب می‌توان ادعا کرد که صنعت کابل سازی نزدیک به 130 سال پیشینه دارد.

    در آن زمان، فرآیند ساخت کابل بدین شکل بود که ابتدا یک ماده عایق با خاستگاه گیاهی را به دور رسانا پیچیده آن را در دمایC  ◦140-130 خشک و سپس با مواد روغنی، رزین یا موم اشباع کرده و سرانجام با سرب روکش می‌نمودند. در سال 1887 شبکه‌های با ولتاژ بالا­تر جای خود را باز کردند به طوری که در سال 1898، نخستین کابل 10 کیلوولت سه رشته‌ای، برای یک شبکه برق متناوب سه فاز ساخته شد.

    همراه با روند تکمیلی ساخت کابل که پیوسته ادامه داشت، در سال 1935، یک کارشناس سوئیسی به نام بورل[2] با قرار دادن دو الکترود در داخل روغن و با گذاشتن لایه‌های مختلفی از کاغذهای عایق در میان دو الکترود ولتاژ شکست این مواد را اندازه‌گیری کرد و نشان داد که با بهبود شرایط ساخت، کیفیت عایق‌های کاغذی بالا می‌رود و می‌توان آن‌ها را در ولتاژهای بالاتر استفاده کرد. با این پیشرفت ساخت کابل‌های با ولتاژ بالاتر روزبه‌روز گسترش یافت و با بهره‌گیری از مواد دیگری مانند پلی وینیل کلراید[3]، پلی اتیلن و اتیلن پروپیلن رابر[4] دامنه فعالیت در صنعت کابل سازی گسترش یافت و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را جذب کرد.

    1-2        ویژگی‌های الکتریکی و خواص فیزیکی و شیمیایی مواد عایق

    کاربرد عایق‌ها در ساخت مولد های برق، موتورها، ترانسفورماتورها، برق‌گیرها، خازن‌ها، کابل‌ها، کلیدهای فشارقوی و سایر تجهیزات فشارقوی بسیار گسترده است. با توجه به نوع کاربرد و شرایط محیطی که عایق در آن قرارمی گیرد، علاوه بر خاصیت الکتریکی، سایر خواص فیزیکی و شیمیایی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ویژگی‌های یک عایق که باید در کاربرد­های مختلف مورد بررسی قرار گیرد عبارت است از:

     

    رفتار مکانیکی

    رفتار گرمایی

    پارامترهای شیمیایی

    خصوصیت‌های الکتریکی

    عوامل اقتصادی

    1-2-1   رفتار مکانیکی ماده عایق

    استحکام ماده عایق، نیاز اصلی و اساسی است. به عنوان مثال، جنس صفحه آستر شیار ماشین‌های الکتریکی باید به اندازه کافی سفت باشد تا بتواند در مقابل صفحه داخلی شکاف منبسط‌شده، بدون شکستن تا بخورد و نیز باید لبه شکاف در مقابل ورقه ورقه شدن، ارتعاش، تأثیر شیمیایی روغن جلای به کار رفته و جذب رطوبت  مقاومت کند. برآمدگی سیم‌پیچ باید در قبال فرسودگی، مقاومت زیاد و یا ضریب اصطکاک کمی داشته باشد

    Abstract

    Recently, advances in Science and technology, which is accompanied with high technological electronic devices, demand compact and robust electrical insulations, so lots of researches has been done to find a material with excellent dielectric properties. Crosslinked Polyethylene nano composites are such materials that can be used as insulators. It is due to their high resistance against electrical, mechanical and thermal stresses. Since nano particles have been introduced as filler, lots of researchers have studied their influences on the properties of different materials and they achieved interesting results. This could be due to the vast huge surface of nano particles and their interactions with polymeric matrix. However, since nano science is still a new science, most of its aspects are not yet thoroughly understood. The aim of this study is to investigate the effect of nano clay particles called closite 30B on curing process and physical, mechanical and electrical properties of crosslinked polyethylene nano composites. Also, in this study efforts have been done in order to increase the crosslinking efficiency in addition to better distribution of nano particles by placing peroxide into the galleries of clay particles which leads to achieve better mentioned properties. For this purpose, certain amount of clay nano particles were mixed with peroxide and antioxidant in the presence of acetone by the aid of mechanical stirrer in an ultrasonic bath. When the mixture was dried completely, it was used for preparation of nanocomposites having 3 wt%, 6 wt% and 9 wt% of nanoclay. After preparation of samples, different tests were conducted such as rheology for curing mechanism, TGA to study thermal behavior, XRD to obtain interlayer distances, tensile and DMTA for investigation of dynamic and mechanical properties and finally electrical analysis in order to obtain dielectric constant, dissipation factor and breakdown strength to consider dielectric properties of samples. TEM images were taken to observe distribution efficiency of clay nana particles in the polymer matrix. Az it was expected, the data obtained from rheology test showed that dispersion of peroxide between clay plates leads to an improved curing efficiency. In conclusion, according to performed analysis the sample which was filled with 3 wt% of clay nano particles manifested the most improved desirable properties and further increase in nano particles content leads to loss of mentioned properties.

  • فهرست:

    صفحه

    چکیده.....................................................................................................................................................1

    1     فصل اول مقدمه................................ 2

    1- 1     تاریخچه ساخت کابل در جهان. 3

    1-2       ویژگی‌های الکتریکی و خواص فیزیکی و شیمیایی مواد عایق.. 3

    1-2-1       رفتار مکانیکی ماده عایق.. 4

    1-2-2       رفتارهای گرمایی ماده‌ی عایق.. 4

    1-2-3       رفتار شیمیایی.. 4

    1-2-4       خصوصیات الکتریکی.. 5

    1-2-5       عوامل اقتصادی. 5

    1-3    کابل‌ بر پایه‌ی پلی‌اتیلن اتصال‌عرضی شده. ...................................................................................5

    1-4       کامپوزیت‌های پلیمری. 6

    1- 5     نانو کامپوزیت‌های پلیمری. 7

    2      فصل دوم  مروری بر مطالعات انجام‌ شده. 8

    2-1       پلی‌اتیلن. 8

    2-1-1       معرفی پلی‌اتیلن. 8

    2-1-2    تاریخچه تولید پلی‌اتیلن. 9

    2-1-3    انواع پلی‌اتیلن. 9

    2-2      ایجاد اتصالات ‌عرضی در پلی‌اتیلن. 10

    2-2-1       روش‌های  ایجاد اتصالات ‌عرضی در  پلی‌اتیلن. 11

    2-2-2    اثر ساختار مولکولی پلی‌اتیلن بر ایجاد اتصالات عرضی به روش پراکسیدی 16

    2-2-3    بررسی خواص پلی‌اتیلن اتصال‌عرضی شده. 18

    2-3       آنتی اکسیدانت ها 19

    2-4       نانو کامپوزیت­ها ی پلیمری. 22

    2-4-1       تعاریف اولیه. 22

    2-4-2       نانو رس‌ها 23

    2-4-3اصلاح نانو رس... 25

    2-4-4       انواع نانو کامپوزیت‌های پلیمر- نانو رس... 27

    2-4-5       روش تهیه نانو کامپوزیت‌های پلیمر-نانورس... 29

    2-4-6       بررسی مورفولوژی و برخی خواص نانو کامپوزیت پلی‌اتیلن- نانو خاک رس... 32

    2-5       عایق‌های الکتریکی پلیمری. 35

    2-5-1       ثابت دی الکتریک... 36

    2-5-2       تانژانت زاویه اتلاف دی الکتریک... 38

    2-5-3       استحکام دی الکتریک... 40

    2-5-4       بررسی خواص الکتریکی نانو کامپوزیت‌ها 41

    اهداف پروژه..........................................................................................................................................43

    3      فصل سوم مواد و روش‌ها... 44

    3-1       مواد اولیه. 44

    3-2       تجهیزات.. 47

    3-2-1       اکسترودر دو مارپیچه. 47

    3-2-2       دستگاه قالب‌گیری فشاری. 47

    3-3       آزمون‌های انجام‌شده. 48

    3-3-1       اندازه‌گیری محتوای ژل. 48

    3-3-2       آزمون تفرق زاویه پایین اشعه ایکس... 48

    3-3-3       میکروسکوپ الکترونی عبوری. 49

    3-3-4       آزمون رئولوژی. 49

    3-3-5       تجزیه دینامیکی - مکانیکی - گرمایی)  DMTA ( 50

    3-3-6       آزمون گرماسنجی پویشی تفاضلی(DSC) 50

    3-3-7       آزمون گرما وزن سنجی ) ( TGA.. 50

    3-3-8       آزمون کشش... 50

    3-3-9       آزمون‌های الکتریکی.. 51

    3-4       نحوه‌ی تهیه‌ی نمونه‌ها 52

    4       فصل چهارم  نتایج و بحث.. 54

    4-1       آزمون تعیین درصد ژل. 54

    4-2       آزمون رئولوژی. 57

    4-3       آزمون SAXS. 61

    4-4       آزمون میکروسکوپ الکترونی عبوری(TEM ) 63

    4-5       آنالیز دینامیک مکانیکی(DMTA) 65

    4-6       آزمون آنالیز حرارتی(DSC) 70

    4-7       آزمون گرما وزن سنجی (TGA ) 73

    4-8       آزمون کشش... 75

    4-9       خواص الکتریکی.. 76

    5   فصل پنجم نتایج و پیشنهاد‌ات.. 80

    5-1       نتیجه‌گیری. 80

    5-2       پیشنهاد‌ات جهت ادامه‌ی کار 82

     

    منبع:

     

    [1]      Zhou G., “Preparation, structure, and properties of advanced polymer composites with long fibers and nanoparticles” , Ohio State University, 2007.

    [2]      Yokoyama T., Huang C. C., “Nanoparticle technology for the production of functional materials” , Kona, 23, 7–17, 2005.

    [3]      Ehsani M., Farhadinejad Z., Momembellah S., Alavi S., Saeishirazi M., Borsi H., “An Investigation of Thermal, Physical and Electrical Properties and Morphological Behavior on Nano Epoxy Composite Insulation” , IEEE, 2012.

    [4]      http://daneshnameh.roshd.ir.

    [5]      Gustafsson B., Bostro J., “Stabilization of peroxide crosslinked polyethylene a” , Die Angewandte Makromolekulare Chemi, 262, 4620, 93–99, 1998.

    [6]      Khonakdar H. a., Morshedian J., Wagenknecht U., Jafari S. H., “An investigation of chemical crosslinking effect on properties of high-density polyethylene” , Polymer, 44, 15, 4301–4309, 2003.

    [7]      Tamboli S. M., Mhaske S. T., Kale D. D., “Crosslinked polyethylene” , Indian Journal of Chemical Technology, 11, November, 853–864, 2004.

    [8]      Morshedian J., “Ar ch ive” , Iranian Polymer Journal, 18, 2, 103–128, 2009.

    [9]      Celina M., George G. A., “Characterisation and degradation studies of peroxide and silane crosslinked polyethylene” , Polymer Degradation and Stability, 48, 297–312, 1995.

    [10]    Ab B., Gustafsson B., Hjertberg T., “NEW INSIGHTS IN THE PEROXIDE CROSSLINKING MECHANISM” , IEEE, 0–3, 2000.

    [11]    Smedberg A., Hjertberg T., Gustafsson B., “Effect of molecular structure and topology on network formation in peroxide crosslinked polyethylene” , Polymer, 44, 3395–3405, 2003.

    [12]    Ramos D., Helson M., Pereira A. O., Marisa C. G., “Study of low concentrations of dicumyl peroxide on the molecular structure modification of LLDPE by reactive extrusion” , Polymer Testing, 23, 949–955, 2004.

    [13]    Kleinova A., Fiedlerova A., Janigova I., “Role of Minority Structures and Mechanism of Peroxide Crosslinking of Polyethylene” , Journal of Polymer Science: Part A: Polymer Chemistry, 42, 675–688, 2003.

    [14]    Bremner T., Rudin A., “Effects of Polyethylene Molecular Structure on Peroxide Crosslinking of Low Density Polyethylene” , Polymer Engineering And Science, 32, 14, 939–943, 1992.

    [15]    Manley T. R., Qayyum M. M., “The effects of varying peroxide concentration in crosslinked linear polyethylene” , Polymer, Elsevier, 12, 3, 176–188, 1971.

    [16]    Kang T., “Effect of processing variables on the crosslinking of HDPE by peroxide” , Polymer Testing, 19, 773–783, 2000.

    [17]    Bremner T. I. M., Rudin A., “Effect of Antioxidant on Peroxide Modification of LLDPE” , Applied Polymer Science, 57, 271–286, 1995.

    [18]    Zhang X., Yang H., Song Y., Zheng Q., “Assessment of Hindered Phenol Antioxidants on Processing Stability of Peroxide-Cure LDPE by Rheology and DSC Analysis” , Journal of Applied Polymer Science, 126, 939–946, 2012.

    [19]    Paul D. R., Robeson L. M., “Polymer nanotechnology: nanocomposites” , Polymer, Elsevier, 49, 15, 3187–3204, 2008.

    [20]    Chin I.-J., Thurn-Albrecht T., Kim H.-C., Russell T. P., Wang J., “On exfoliation of montmorillonite in epoxy” , Polymer, Elsevier, 42, 13, 5947–5952, 2001.

    [21]    Sinha Ray S., Okamoto M., “Polymer/layered silicate nanocomposites: a review from preparation to processing” , Progress in Polymer Science, 28, 11, 1539–1641, 2003.

    [22]    Wang K. H., Choi M. H., Koo C. M., Choi Y. S., Chung I. J., “Synthesis and characterization of maleated polyethylene/clay nanocomposites” , Polymer, 42, 24, 9819–9826, 2001.

    [23]    Durmus A., Kasgoz A., Macosko C. W., “Linear low density polyethylene ( LLDPE )/ clay nanocomposites . Part I : Structural characterization and quantifying clay dispersion by melt rheology” , Polymer, 48, 4492–4502, 2007.

    [24]    Devendra R., Hatzikiriakos S. G., Vogel R., “Rheology of metallocene polyethylene-based nanocomposites: Influence of graft modification” , Journal of Rheology, 50, 4, 415, 2006.

    [25]    Solomon M. J., Almusallam A. S., Seefeldt K. F., Somwangthanaroj A., Varadan P., “Rheology of polypropylene/clay hybrid materials” , Macromolecules, ACS Publications, 34, 6, 1864–1872, 2001.

    [26]    Krishnamoorti R., Yurekli K., “Rheology of polymer layered silicate nanocomposites” , Current Opinion in Colloid & Interface Science, Elsevier, 6, 5, 464–470, 2001.

    [27]    Beyer G., “Nanocomposites: a new class of flame retardants for polymers” , Plastics, Additives and Compounding, Elsevier, 4, 10, 22–28, 2002.

    [28]    Varlot K., Reynaud E., Kloppfer M. H., Vigier G., Varlet J., “Clay‐reinforced polyamide: Preferential orientation of the montmorillonite sheets and the polyamide crystalline lamellae” , Journal of Polymer Science Part B: Polymer Physics, Wiley Online Library, 39, 12, 1360–1370, 2001.

    [29]    Lagaly G., “Introduction: from clay mineral-polymer interactions to clay mineral-polymer nanocomposites” , Applied Clay Science, 15, 1, 1–9, 1999.

    [30]    Cui L., “Polymer-organoclay nanocomposites by melt processing” , ProQuest Dissertations And Theses, 2009.

    [31]    Alexandre M., Dubois P., “Polymer-layered silicate nanocomposites: preparation, properties and uses of a new class of materials” , Materials Science and Engineering: R: Reports, Elsevier, 28, 1, 1–63, 2000.

    [32]    Pavlidou S., Papaspyrides C. D., “A review on polymer–layered silicate nanocomposites” , Progress in Polymer Science, Elsevier, 33, 12, 1119–1198, 2008.

    [33]    Zhai H., Xu W., Guo H., Zhou Z., Shen S., Song Q., “Preparation and characterization of PE and PE-g-MAH/montmorillonite nanocomposites” , European Polymer Journal, 40, 11, 2539–2545, 2004.

    [34]    Lee J.-H., Jung D., Hong C.-E., Rhee K. Y., Advani S. G., “Properties of polyethylene-layered silicate nanocomposites prepared by melt intercalation with a PP-g-MA compatibilizer” , Composites Science and Technology, 65, 13, 1996–2002, 2005.

    [35]    Ashurov N. R., Sadykov S. G., Dolgov V. V., “Structure and properties of linear polyethylene-montmorillonite nanocomposites” , Polymer Science Series A, 54, 9, 724–729, 2012.

    [36]    Varlow B. R., “Electrical properties of polymers—Chemical principles” , Polymer, 30, 11, 2141, 1989.

    [37]    Shugg W. T., “Handbook of electrical and electronic insulating materials” , IEEE press New York, 1995.

    [38]    Thorn A. D., Robinson R. A., Bhowmich A. N. K., Hall M. M., Bernarey H. A., “Rubber Products Manufacturing Technology” , Rubber Products Manufacturing Technology, Marcel Dekker Inc. New York, 1994.

    [39]    Blythe A. R., “Electrical properties of polymers” , Cambridge University Press, 2005.

    [40]    Hong J.-I., Ma D., Martensson E., Onneby C., Schadler-Feist L., Siegel R. W., “Nanocomposites with controlled electrical properties” , WO Patent App. PCT/US2004/027,122, 2004.

    [41]    Roy M., Nelson J. K., Maccrone R. K., Schadler L. S., Reed C. W., Keefe R. et al., “Polymer Nanocomposite Dielectrics – The Role of the Interface” , IEEE, 12, 4, 2005.

    [42]    Green C. D., Vaughan A. S., Mitchell G. R., Rg R., “Structure Property Relationships in Polyethylene / Montmorillonite Nanodielectrics” , IEEE, 134–143, 2008.

    [43]    Sarathi R., Sahu R. K., Rajeshkumar P., “Understanding the thermal , mechanical and electrical properties of epoxy nanocomposites” , Materials Science and Engineering A, 446, 567–578, 2007.

    [44]    Wang Y., Li Z., Yin Y., Huang X., “Dielectric Characteristics of SiO 2 / LDPE Micro- and Nanocomposites” , International Symposium on Electrical Insulating, 2008.

    [45]    Mittal V., “Optimization of Polymer Nanocomposite Properties” , WIELY, 2010.

    [46]    Zhai H., Salomon D., Milliron E., “Using Rheological Properties to Evaluate Storage Stability and Setting Behaviors of Emulsified asphalts.” ,

    [47]    Winter H. H., “Can the gel point of a cross‐linking polymer be detected by the G′–G ″crossover?” , Polymer Engineering & Science, Wiley Online Library, 27, 22, 1698–1702, 1987.

    [48]    Hong-mei Y., Yong-zhu Y., Xiao H. E., Qiang Z., Hou-qiang Z., “Linear Dynamic Viscoelastic Response of Melts for Crosslinkable Polyethylene Insulation Cable Granules During Cross-linking” , CHEM. RES. CHINESE UNIVERSITIES, 26, 142–147, 2010.

    [49]    Yang H., Liu Z., Yang Y., Zheng Q., “Rheologic studies on chemical cross-linking kinetics for LDPE” , Chinese Journal of Polymer Science, 30, 3, 378–386, 2012.

    [50]    Malucelli G., Ronchetti S., Lak N., Priola A., Dintcheva N. T., La Mantia F. P. et al., “Intercalation effects in LDPE/o-montmorillonites nanocomposites” , European Polymer Journal, 43, 2, 328–335, 2007.

    [51]    Kontou E., Niaounakis M., “Thermo-mechanical properties of LLDPE/SiO2 nanocomposites” , Polymer, 47, 4, 1267–1280, 2006.

    [52]    Lai S., Chen J., Han J., Yu Y., Lai H., “Preparation and Properties of Melt-Blended Polylactic Acid / Polyethylene Glycol-Modified Silica Nanocomposites” , Journal of Applied Polymer Science, 496–503, 2013.

    [53]    Nwabunma D., Kyu T., “Polyolefin composites” , Wiley. com, 2008.

    [54]    Wunderlich B., “Macromolecular physics” , Academic press, 1976.

    [55]    Krupa I., Luyt A. S., “Mechanical properties of uncrosslinked and crosslinked linear low‐density polyethylene/wax blends” , Journal of applied polymer science, Wiley Online Library, 81, 4, 973–980, 2001.

    [56]    Gopakumar T. G., Lee J. a., Kontopoulou M., Parent J. S., “Influence of clay exfoliation on the physical properties of montmorillonite/polyethylene composites” , Polymer, 43, 20, 5483–5491, 2002.

    [57]    Lai S.-M., Chen W.-C., Wang Z. W., “Effectiveness of a maleated compatibilizer on the tensile and tear properties of peroxide-cured metallocene polyethylene/clay nanocomposites” , Journal of Polymer Research, 18, 5, 1033–1042, 2010.

    [58]    Han Z., Diao C., Li Y., Zhao H., “Thermal properties of LDPE/silica nanocomposites” , IEEE, Ieee, 310–312, 2006.

    [59]    Truss R. W., Yeow T. K., “Effect of exfoliation and dispersion on the yield behavior of melt-compounded polyethylene–montmorillonite nanocomposites” , Journal of Applied Polymer Science, 100, 4, 3044–3049, 2006.

    [60]    Ou C. F., Ho M. T., Lin J. R., “The Nucleating Effect of Montmorillonite on Crystallization of PET / Montmorillonite Nanocomposite” , Journal of Polymer Research, 10, 127–132, 2003.

    [61]    Giraldi L. F. D. M., Carvalho C. M. De, Velasco J. I., Bizarria M. T. M., Mei L. H. I., Marcos A. A., “Morphology and Thermomechanical Properties of Recycled PET – Organoclay Nanocomposites” , Journal of Applied Polymer Science, 104, 1839–1844, 2006.

    [62]    Durmus A., Kasgöz A., Macosko C., “Mechanical Properties of Linear Low-density Polyethylene (LLDPE)/clay Nanocomposites: Estimation of Aspect Ratio and Interfacial Strength by Composite Models” , Journal of Macromolecular Science, 47, 3, 608–619, 2008.

    [63]    Supri A.G, H. Salmah and K. H., “Low Density Polyethylene-Nanoclay Composites: The Effect of Poly(acrylic acid) on Mechanical Properties, XRD, Morphology Properties and Water Absorption” , Malaysian Polymer Journal (MPJ), 3, 2, 39–53, 2008.

    [64]    Wang Y., Gao J., Ma Y., Agarwal U. S., “Study on mechanical properties , thermal stability and crystallization behavior of PET / MMT nanocomposites” , Composites: Part B, 37, 399–407, 2006.

    [65]    Sengwa R. J., Choudhary S., Sankhla S., “Dielectric properties of montmorillonite clay filled poly ( vinyl alcohol )/ poly ( ethylene oxide ) blend nanocomposites” , Composites Science and Technology, Elsevier Ltd, 70, 11, 1621–1627, 2010.

    [66]    Roy M., Nelson Æ. J. K., Schadler L. S., “Candidate mechanisms controlling the electrical characteristics of silica / XLPE nanodielectrics” , J Mater Sci, 42, 3789–3799, 2007.

    [67]    Calebrese C., Hui L., Schadler L., Nelson J., “A review on the importance of nanocomposite processing to enhance electrical insulation” , IEEE Transactions on Dielectrics and Electrical Insulation, 18, 4, 938–945, 2011.

    [68]    Smith R. C., Liang C., Landry M., Nelson J. K., Schadler L. S., “The mechanisms leading to the useful electrical properties of polymer nanodielectrics” , Dielectrics and Electrical Insulation, IEEE Transactions on, IEEE, 15, 1, 187–196, 2008.


موضوع پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, نمونه پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, جستجوی پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, فایل Word پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, دانلود پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, فایل PDF پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, پروژه در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, پروژه درباره پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر نانو ذرات خاک‌ رس بر خواص پلی اتیلن اتصال عرضی شده

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.Sc رشته مهندسي صنايع چوب و کاغذ مهر 1393 چکيده :  در اين پژوهش، خواص فيزيکي و مکانيکي نانوکامپوزيتهاي حاصل از نانوفيبر سلولز وپليمر پلي&sh

شیمی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده چسب‌های حساس به فشار با پایه اکریلیکی پر هزینه تر از چسب‌های با پایه لاستیک هستند، اما طول عمر بیشتر و مقاومت در برابر دمای بالا، مواد شیمیایی، امواج فرابنفش، حلال‌ها، نور، نرم کننده‌ها و محیط زیست دارند. اصلاح چسب‌های حساس به فشار اکریلیکی، برای بهبود خواص چسبندگی مفید است. در این پژوهش پلیمریزاسیون امولسیونی مونومرهای ...

پایان نامه ارشد جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده افزایش نگرانی­های زیست محیطی و پیشرفت فرآیندهای شیمی سبز، جایگزینی کاتالیزگرهای همگن را با انواع ناهمگن آن ضروری کرده است. در این پژوهش کربن فعال به­سبب خواص ویژه­ای که دارد به­عنوان یک بستر مناسب بکار گرفته شد. مهمترین این خواص مقاومت در محیط­های اسیدی و بازی، ارزان قیمت بودن، تخلخل و مساحت سطح بالا و امکان بازیافت فلزات با ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران - سازه چکیده: یکی از مشکلات مهم در طراحی لرزه ای و اجرای ساختمان ها وزن مرده قابل توجه بکار رفته در آن است. از این رو درصورت استفاده از بتن سبکی که دارای خواص مکانیکی مطلوب باشد، امتیازات قابل توجهی را میتوان به دست آورد که از جمله آن کاهش در بار مرده و نیروی زلزله می باشد که در نهایت به اقتصادی شدن طرح منجر خواهد شد. با توجه به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ‹‹ M.S.c ›› گرایش : شیمی نساجی و علوم الیاف چکیده : یکی از فرآیندهای مهم در تکمیل کالای نساجی بهبود زیر دست در منسوجات است . تکمیل نرم کننده لطافت مطلوبی را برای پارچه فراهم کرده و خواص آن را بهبود می بخشد و اهداف اصلی نرم کننده ایجاد کاهش الکتریسیته ساکن ، نرمی بیشتر ، مقاومت در برابر سایش و همواری می باشد . نوع طبقه بندی نرم کننده ها ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی چکیده دراین تحقیق شرایط جذب بهینه برای رنگ‌های کاتیونی مورد بررسی قرار گرفته و حذف رنگ بریلیانت‌گرین[1] توسط جاذب طبیعی خاکشیر، مورد بررسی واقع شده است. ابتدا شرایط موثر در میزان حذف بریلیانت‌گرین توسط جاذب ساقه‌ی خاکشیر مورد تحقیق قرار گرفت، سپس با استفاده از روش‌ بالا به پایین(یکی از روش های تهیه نانو مواد)، اندازه‌ی قطعات جاذب استفاده‌شده ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی چکیده مطالعه آزمایشگاهی تولید اکسید آهن در مقیاس ریزساختاری با استفاده از روش ترسیب با ضد حلال فوق بحرانی به وسیله­ی: یکی از مشکلات سیمان مورد استفاده در چاه های نفتی که برای اتصال لوله های جداری و دیواره چاه مورد استفاده قرار می گیرند، این است که این سیمان ها مقاومت مورد نظر را در مقابل دما و فشار بالا ندارند . لذا در دما و فشار ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته شیمی آلی کلید واژه­ها: فارسی: بسپارش ، تراکمی ،کامپوزیت ،نانو کامپوزیت ، لنگر انگلیسی:polymerization , composite , nanocomposite condesation, anchoring چکیده: در این کار تحقیقاتی،نوعی پلیمر با نام2-](پارا-تولیل)اکسی[-4و6 دی کلروتری آزین با اتیلن دی آمین سنتز شده است که این نوع پلیمر به علت وجود زنجیره های آمینی در ساختار آن و ...

ثبت سفارش