پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA

word 1 MB 31849 113
1393 کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد

    رشته شیمی معدنی

    چکیده

    در این پایان نامه به بررسی کمپلکس های پاد سرطانی دی آمین روتنیم توسط شیمی محاسباتی میپردازیم که موارد زیر را مورد بررسی قرار میدهیم :

     

    تجزیه تحلیل انرژیک

    مقدار انرژی مطلق،گشتاور دو قطبی،قطبش پذیری همسانگرد و ناهمسانگرد کمپلکس را مورد بررسی قرار میدهد.

     

    2- تجزیه تحلیل اوربیتال های جبهه ای

    انرژی اوربیتال ها و شکاف اربیتال ها،سختی و نرمی و پتانسیل شیمیایی و الکترون دوستی کمپلکس ها را مورد بررسی قرار میدهد.

     

    3- تجزیه و تحلیل ساختاری

    ساختار بهینه کمپلکس و طول پیوند را مورد بررسی قرار میدهد.

     

    4- بررسی طیف زیر قرمز

    5- بررسی طیفی الکترونی

    ده جهش الکترونی نخست و موقعیت و شدت آن را مورد بررسی قرار میدهد.

     

    وابستگی دمایی، ویژگی های گرما شیمیایی،آنتروپی، آنتالپی، ظرفیت گرمایی و انرژی آزاد کمپلکس مورد بررسی و جمع آوری قرار گرفته است.

     

    تجزیه و تحلیل اوربیتال های پیوندی

    آنالیز اوربیتال های پیوندی طبیعی بر روی کمپلکس و آرایش الکترونی اتم مرکزی روتنیم آنالیز NBO بر هم کنش فلز و کربن های لیگاند و قویترین بر هم کنش های دهنده و گیرنده در کمپلکس مورد بررسی قرار گرفته است.

    بارهای اتمی به روش آنالیز اوربیتال های پیوند طبیعی محاسبه و نشان داده شده است.

     

    فصل1:

    پیشگفتار

    1-1 مقدمه

    از نظر کمی، ساختار مولکولی، موقعیت همه اتم های مولکول را نسبت به یکدیگر مشخص می کند. این داده ها شامل طول پیوند ها و زاویه های پیوندی می شوند. چند ابزار تجربی برای تعیین دقیق ساختار مولکولی وجود دارد که در مرحله نخست مبتنی بر روش های طیف نگاری و شکست نور هستند.

    داده های ساختاری مربوط به هزاران ماده در دسترس قرار دارند. اطلاعات ساختاری و تفسیر آنها از طریق شیمی محاسباتی نیز قابل انجام است. در این پایان نامه شرح خواهیم داد که چگونه می توان  از نظریه اوربیتال مولکولی و نظریه تابع گون چگالی در محاسبه ساختار و خواص مولکولی بهره برد.

    توزیع الکترون­ها مولفه­ی دیگری از ساختار مولکولی است که برای درک واکنش پذیری شیمیایی اهمیت بسیار دارد. به دست آوردن داده های تجربی درباره چگالی الکترونی به مراتب دشوار تر است ولی خوشبختانه طی سال های اخیر، توسعه سریع نظریه ساختاری همراه با روش های محاسباتی، انجام چنین محاسباتی را میسر ساخته است. ما از چگالی الکترونی محاسبه شده در توصیف ساختار، خواص و واکنش پذیری مولکول­ها استفاده می کنیم.

    هدف اصلی این پایان نامه، بحث درباره مفاهیمی است که شیمی دانان برای ایجاد رابطه میان ساختار مولکولی و واکنش پذیری مولکولی به کار می برند. این روابط، ریشه در جنبه های فیزیکی بنیادی ساختار مولکولی دارند که چیزی نیست جز موقعیت نسبی هسته ها و توزیع چگالی الکترون. این مفاهیم ساختاری، ما را در دیدن، فهمیدن و به کار بردن این روابط یاری می دهند.

    اصول علم شیمی درمانی، عمدتا در طول سالهای ۱۹۳۵ - ۱۹۱۹ برقرار گردید.  ولی فقط از این موقع و بخصوص با ظهور سولفونامیدها و آنتی­بیوتیکها بود که استفاده از مواد به عنوان محصولات مفید

     

     طبی واقعیت یافت. تنها مواد شیمی درمانی که قبل از زمان پل ارلیش شناخته شده بود، از گنه برای درمان مالاریا، اپیکا برای اسهال آمیبی و جیوه برای درمان علائم سیفلیس تجاوز نمی‌کرد.

    شیمی‌درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان و یا تخفیف موقت آن با استفاده از برخی داروهای خاص است که در اصطلاح پزشکی به آنها شیمی درمانی گفته می‌شود. کار اصلی این داروهای خاص از بین بردن عضو بیمار بدون صدمه به بافتهای مجاور آن است.این نوع از درمان اثراتی هم بر روی سلول‌ها و بافت‌های بدن دارد. یکی از اثرات این درمان ریزش موهای بدن و خشک شدن پوست است.

    شیمی درمانی یک شیوه رایج در معالجه بیماری‌هاست که سلول‌ها و بخصوص سلول‌های میکروارگانیسم‌ها و سلول‌های سرطانی را با استفاده از داروهای شیمیایی و مواد شیمیایی از بین می‌برد. معنی شیمی درمانی تنها به داروهایی که برای درمان غدد سرطانی استفاده می‌شود محدود نمی‌شود بلکه آنتی بیوتیک‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

    1-2 پیشینه

    کاربرد داروهای شیمیایی به هند باستان برمی‌گردد.هندی‌ها سیستمی از داروهای شیمیایی که آیورودا نامیده می‌شد را طراحی کردند که در آن بعضی از فلزات همراه با برخی از گیاهان برای معالجه طیف وسیعی از بیماری‌ها به کار برده می‌شد. بعد از آنها و در زمانی نزدیکتر به زمان ما در قرن دهم میلادی می‌توان به پزشک ایرانی محمدبن ذکریای رازی اشاره کرد که استفاده از مواد شیمیایی از قبیل مس و زاج و جیوه و نمک ارسنیک و نمک آمونیم و طلا و گچ و خاک رس و صدف و قیر و الکل را به منظور معالجه بیماری‌ها متداول ساخت. ساخت اولین داروی شیمی درمانی سرطان به اوایل قرن بیستم بر می‌گردد ولی در اصل این دارو به این منظور ساخته نشد و قصد استفاده از آن به عنوان دارو نبود.

     

    این ماده گاز خردل بود که در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح جنگی به کار برده شد و در فاصله جنگ جهانی اول و دوم و در جنگ جهانی دوم نیز بر روی آن مطالعاتی صورت گرفت. در طول جنگ جهانی دوم مشاهده شد که تعدادی از افراد که به صورت اتفاقی این گاز را تنفس کرده‌اند، تعداد گلبولهای سفید در خون این افراد به شدت کاهش یافته‌است. و این فرضیه بنا شد که اگر گاز خردل می‌تواند روند رشد سریع در تولید گلبولهای سفید را متوقف و یا کم کند پس می‌تواند بر روی سلولهای سرطانی نیز چنین اثری داشته باشد.

    1-3 اساس و مبنای عملکرد

    سرطان اصولا یک روند رشد در تولید مثل سلولهاست که قابل کنترل نیست و همراه با رفتارهای خطرناک و هجومی این توده سلولی می‌باشد. سرطان ممکن است بنا به دلایل ژنتیکی و یا محیطی رخ دهد. به طور کلی بسیاری از داروهای شیمیایی که به منظور شیمی درمانی سرطان به کار برده می‌شوند بر روی تقسیم سلولی سلول‌های سرطانی اثر می‌گذارند به خصوص در مورد آن دسته از سرطانهایی که سرعت تقسیم سلولی در آنها بسیار بالاست.

    این داروها که سبب آسیب رساندن به سلول می‌شوند، سایتوتوکسیک نامیده می‌شوند. برخی از این داروها باعث می‌شوند که سلول‌ دستخوش تغییرات اساسی شده و رشد آن متوقف شود که به برنامه ریزی برای مرگ سلول نیز معروف است. دانشمندان هنوز در حال بررسی و مطالعه ویژگی‌های منحصر به فرد سلول‌های سرطانی خطرناک و مقاوم هستند تا بتوانند آنها را به طور ویژه مورد هدف قرار دهند. این کار به این دلیل است که در طول فرایند شیمی درمانی علاوه بر سلول‌های سرطانی سلول‌های دیگر مانند سلول‌های مربوط به رشد مو و سلولهای داخلی روده که سرعت رشد بالایی دارند مورد حمله قرار می‌گیرند و جریان رشد آنها نیز متوقف می‌شود که باعث اختلال در امور بیمار می‌شود. اگرچه بعضی از داروهای مناسب تر نیز ساخته شده که پزشکان را قادر می‌سازد تا به نحو بهتر به درمان سرطان بپردازند.                                             

     

    شیمی درمانی بر روی تقسیم سلولی تاثیر می‌گذارد و به‌ویژه تومورهای با رشد بالا بیشتر تاثیر می‌پذیرند. چرا که در هر حال تعداد زیادی از سلول که در حال تقسیم هستند مورد حمله قرار می‌گیرند. و تومورهای بدخیم با رشد پایین بیشتر تاثیر می پذیرند. دارو بر روی تومورهای جوان بسیار بهتر عمل می‌کند چرا که مکانیسم منظم تقسیم سلولی را متوقف می‌کند و تولید مثل موفق را باز می‌دارد و رشد، بسیار نامنظم شده و همین باعث می‌شود تا تومور کمتر از داروی شیمیایی تاثیر بپذیرد و دیگر به آن حساس نباشد. مشکل دیگری که با تومورهای سفت و توپر داریم این است که زمان سلول‌های سرطانی بیشتر از خود مقاومت نشان می‌دهند حتی اخیرا کشف شده که بر روی سلول‌های سرطانی نوعی پمپ وجود دارد که مواد شیمی درمانی را از داخل سلول خارج می‌کند. تحقیق در مورد این نوع پمپها ادامه دارد و دارو سازان برای جلوگیری از اعمال این نوع پمپ‌ها در تلاشند.

     

     

    Abstract

    In this thesis approaches the anti- cancer Diamine ruthrnium complex by computational chemistry that will be reviewed the following:

    1. Energetic analysis

    The absolute energy, dipole moment, examines the complex isotropic and anisotropic polarization.

    2. Analys of the orbital front

    Examines Orbitals gap and orbital energy, the electron chemical potential, hardness, softness and electrophilic complexes.

    3. Structural analysis

    Stracture of the Optimized complex and the bond length is investigated.

    4. Evaluation of infrared spectroscopy

    5. Evaluation of the electron spectrum

    The first of ten electron jumping, position and intensity is being studied.

    Temperature dependence, the characteristic of chemical heat, entropy, enthalpy, heat capacity and free energy of the complex has been investigated and collected.

    6. Analysis of the linkage orbitals

    Natural analysis bond orbital of the complex and the central ruthenium atom electron configurations

    NBO analysis of metal and carbon- ligand interactions and the strongest interaction between donor and recipient of the complex has been studied.

    Atomic lods by natural link orbital analysis are calculated and displayed.

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول- پیشگفتار

    1-1 مقدمه. 2

    1-2 پیشینه. 3

    1-3 اساس و مبنای عملکرد. 4

    1-4 اولین ترکیب های ضد سرطان. 5

    1-5 ترکیبات روتنیم با خواص ضد سرطان. 10

    1-6 کمپلکس های روتنیم آرن دار با خواص ضد توموری و ضد تکثیر. 12

    1-7 کمپلکس های روتنیم تک هسته ای arene حاوی –P یا لیگاندهای- N دهنده 13

    1-8 برهمکنش با DNA :چه نقشی بر کاهش سمیت سلولی دارد؟. 16

    1-9 کمپلکس های روتنیم آلی فلزی: قانون شکنی و یا گزارش بحث برانگیز ؟. 18

    1-10فعالیت بیولوژیکی یون های روتنیم: قسمت های فعال و یا قسمت های بی اثر؟  20

    فصل دوم- شیمی محاسباتی

    2-1 مقدمه. 23

    2-2  معادله شرودینگر. 26

    2-3 روشهای محاسباتی از اساس... 27

    2-3-2  روشهای همبستگی تغییر. 31

    2-3-3 روش برهمکنش پیکربندی . 32

    2-3-4 روشهای همبستگی اختلال. 32

    2-3-5 نظریه اختلال مولر –پلست (MP) 33

    2-3-6  روش های پوسته باز 35

    2-3-7 نظریه روتان - هال. 35

    2-4 نظریه تابعیت چگالی (DFT) 36

    2-5  روش نیمه تجربی.. 39

    2-6 روش مکانیک مولکولی.. 41

    2-7  مجموعه پایه. 42

    2-7-1 کمترین مجموعه پایه: STO-3G.. 44

    2-7-2 مجموعه پایه ظرفیت شاخهای.. 45

     

    2-7-3 مجموعه پایه دارای توابع قطبی کننده 27

    2-7-4  مجموعه­های پایه دارای توابع نفوذی.. 47

    3-6 نرم افزارهای مورد استفاده 48

    فصل سوم- بحث و نتیجه­گیری

    3-1 تجزیه و تحلیل انرژتیک... 51

    3-2 تجزیه و تحلیل  اوربیتال های جبهه ای.. 51

    3-2-1سیمای اوربیتال های مولکول. 52

    3-3تجزیه و تحلیلی ساختار 53

    3-4 بررسی طیف زیر قرمز. 54

    3-5 بررسی طیف الکترونی.. 56

    3-6 وابستگی دمایی ویژگی های گرماشیمیایی.. 57

    3-7 تجزیه و تحلیل اوربیتال های پیوندی طبیعی.. 60

    3-8 بارهای اتمی.. 61

    3-9 فوق قطبش پذیری.. 62

    کارهای آینده 65

    مراجع 66

    چکیده لاتین.. 71

     

     

    منبع:

     

    A. K. Renfrew, A. D. Phillips, A. E. Egger, C. G. Hartinger, S. S. Bosquain, A. A. Nazarov, B. K. Keppler, L. Gonsalvi, M. Peruzzini and P. J. Dyson, Organometallics, 2009, 28, 1165.

    A. Schaefer, H. Horn, R. Ahlrichs, J.Chem.Phys, 97, (1992) ,2571.

    Alberta Bergamoa and Gianni Sava, Ruthenium anticancer compounds: myths and realities of the emerging metal-based drugs, Dalton Transactions, 40, 2011, 7817–7823.A.E. Reed, F. Weinhold, J. Chem. Phys. 83 (1985) 1736–1740.

    A. Dorcier,W. H. Ang, S. Bola˜no, L. Gonsalvi, L. Juillerat-Jeanneret, G. Laurenczy, M. Peruzzini, A. D. Phillips, F. Zanobini and P. J. Dyson, Organometallics, 2006, 25, 4090.

    A. D. Kelman, M. J. Clarke, S. D. Edmonds and H. J. Peresie, J. Clin. Hematol. Oncol. 1977, 7, 274.

    A. C. G. Hotze, S. E. Caspers, D. de Vos, H. Kooijman, A. L. Spek, A. Flamigni, M. Bacac, G. Sava, J. G. Haasnoot and J. Reedijk, JBIC, J. Biol. Inorg. Chem., 2004, 9, 354.

    A. H. Velders, H. Kooijman, A. L. Spek, J. G. Haasnoot, D. de Vos and J. Reedijk, Inorg. Chem., 2000, 39, 2966.

    B.J.Wang, B.G.Johnson, R.J.Boyd, andL.A.Eriksson, J.phys.chem, 100, (1996) 6317.

    B. Serli, E. Zangrando, T. Gianferrara, C. Scolaro, P. J. Dyson, A. Bergamo and E. Alessio, Eur. J. Inorg. Chem., 2005, 3423.

    B. Dutta, C. Scolaro, R. Scopelliti, P. J. Dyson and K. Severin, Organometallics, 2008, 27, 1355.

    C. S. K. Rajapakse, A. Mart´ınez, B. Naoulou, A. A. Jarzecki, L. Su´arez, C. Deregnaucourt, V. Sinou, J. Schr´

    C. A. Vock, W. H. Ang, C. Scolaro, A. D. Phillips, L. Lagopoulos, L. Juillerat-Jeanneret, G. Sava, R. Scopelleti and P. J. Dyson, J. Med.Chem., 2007, 50, 2166.

    C. Manzotti, G. Pratesi, E. Menta, R. D. Domenico, E. Cavaletti, H. H. Fiebig, L. R. Kelland, N. Farrell, D. Polizzi, R. Supino, G. Pezzoni and F. Zunino, Clin. Cancer Res., 2000, 6, 2626.

    C. A. Vock, C. Scolaro, A. D. Phillips, R. Scopelleti, G. Sava and P. J. Dyson, J. Med. Chem., 2006, 49, 5552.

    C. Scolaro, A. Bergamo, L. Brescacin, R. Delfino, M. Cocchietto, G. Laurenczy, T. J. Geldbach, G. Sava and P. J. Dyson, J. Med. Chem., 2005, 48, 4161.

     

     

    C. S. Allardyce, P. J. Dyson, D. E. Ellis, P. A. Salter and R. Scopelliti, J. Organomet. Chem., 2003, 668, 35.

    C. A. Vock, A. K. Renfrew, R. Scopelliti, L. Juillerat-Jeanneret and P. J. Dyson, Eur. J. Inorg. Chem., 2008, 1661.

    C. Scolaro, T. J. Geldbach, S. Rochat, A. Dorcier, C. Gossens, A. Bergamo, M. Cocchietto, I. Tavernelli, G. Sava, U. Rothlisberger and P. J. Dyson, Organometallics, 2006, 25, 756.

    D. Chatterjee, A. Mitra and G. S. De, Platinum Met. Rev., 2006, 50,

    e.lewars,Computationalchemistry,Kluweracademicpublishers,boston,2003,pp.225-229

    evel, E. Musi, G. Ambrosini,G. K. Schwartz andR.A. S´anchez-Delgado, Inorg. Chem., 2009, 48, 1122.

    E. Alessio, G. Mestroni, G. Nardin, W. M. Attia, M. Calligaris, G. Sava and S. Zorzet, Inorg. Chem., 1988, 27, 4099.

    F. Kratz, M. Hartmann, B. K.Keppler and L.Messori, J. Biol. Chem., 1994, 269, 2581.

    F.Wang, H. Chen, J. A. Parkinson, P. d. S. Murdoch and P. J. Sadler, Inorg. Chem., 2002, 41, 4509.

     F.Wang, J. Bella, J. A. Parkinson and P. J. Sadler, JBIC, J. Biol. Inorg. Chem., 2005, 10, 147.

    F. Wang, H. Chen, S. Parsons, I. D. H. Oswald, J. E. Davidson andP. J. Sadler, Chem.–Eur. J., 2003, 9, 5810.

    G. Sava, S. Pacor, S. Zorzet, E. Alessio and G. Mestroni, Pharmacol. Res., 1989, 21, 617.

    Georg Suss-Fink, Arene ruthenium complexes as anticancer agents, Dalton Transactions, 39, 2010, 1673–1688.

    H.-K. Liu, F. Wang, J. A. Perkinson, J. Bella and P. J. Sadler, Chem.– Eur. J., 2006, 12, 6151.

     H. Chen, J. A. Parkinson, R. E. Morris and P. J. Sadler, J. Am. Chem. Soc., 2003, 125, 173.

    H. Chen, J. A. Parkinson, S. Parsons, R. A. Coxall, R. O. Gould and P. J. Sadler, J. Am. Chem. Soc., 2002, 124, 3064.

    H.Keller and B.Keppler, US Patent, 1989, 4843069; cf. B.K.Keppler, K.-G. Lipponer, B. Stenzel and F. Kratzin, in, B. K. Keppler (editor), Metal Complexes in Cancer Chemotherapy, VCH, Weinheim, 1993, p. 187.              

     

     

    I. Bratsos, S. Jedner, A. Bergamo, G. Sava, T. Gianferrara, E. Zangrando and Enzo Alessio, J. Inorg. Biochem. 2008, 102, 1120.

    Ioannis Bratsos, a Elisa Mitri,a Francesco Ravalico,a Ennio Zangrando,a Teresa Gianferrara,a Alberta Bergamob and Enzo Alessio, New half sandwich Ru(II) coordination compounds for anticancer activity, Dalton Transactions, 41, 2012, 7358–7371.

    J. R. Durig, J. Danneman, W. D. Behnke and E. E. Mercer, Chem.- Biol. Interact., 1976, 13, 287.

    Jos´e Ruiz, a Consuelo Vicente,a Concepci´on de Haroa and Delia Bautistab, A novel ruthenium(II) arene based intercalator with potent anticancer activity, Dalton Transactions, 2009, 5071–5073.

    L. Ronconi and P. J. Sadler, Coord. Chem. Rev., 2007, 251, 1633.

    M. Melchart and P. J. Sadler, in, G. Jaouen (editor), Bioorganometallics,Wiley-VCH, Weinheim, 2006, p. 39.

    M. J. Clarke, Met. Ions Biol. Syst., 1980, 11, 231.

    M. Coluccia, G. Sava, F. Loseto, A. Nassi, A. Bocarelli, D. Giordano, E. Alessio and G. Mestroni, Eur. J. Cancer, 1993, 29, 1873.

    M. J. Clarke, Coord. Chem. Rev., 2003, 236, 209.

    M.-G. Mendoza-Ferri, C. G. Hartinger, R. E. Eichinger, N. Stolyarova, K. Severin,M. A. Jakupec, A. A. Nazarov and B. K. Keppler, Organometallics, 2008, 27, 2405.

     M.-G.Mendoza-Ferri, C.G.Hartinger, A.A.Nazarov, W.Kandioller, K. Severin and B. K.Keppler, Appl. Organomet. Chem., 2008, 22, 326.

     M. Auzias, B. Therrien, G. S¨uss-Fink, P. ˇStˇepniˇcka, W. H. Ang and P. J. Dyson, Inorg. Chem., 2008, 47, 578.

    M. J. Clarke, F. Zhu and D. R. Frasca, Chem. Rev., 1999, 99, 2511.

    M. S. Gordon, Chem. Phys. Lett., 76, (1980), 163.

    M. J. F risch, M. J.; Trucks, G. W.; Schlegel, H. B.; Scuseria, G. E.; Robb, M. A.; Cheeseman, J. R.; Montgomery, J. A.; Jr.; Vreven, T.; Kudin, K. N.; Burant, J. C.; Millam, J. M.; Iyengar, S. S.; Tomasi, J.; Barone, V.; Mennucci, B.; Cossi, M.; Scalmani, G.; Rega, N.; Petersson, G. A.; Nakatsuji, H.; Hada, M.; Ehara, M.; Toyota, K.; Fukuda, R.; Hasegawa, J.; Ishida, M.; Nakajima, T.; Honda, Y.; Kitao, O.; Nakai, H.; Klene, M.; Li, X.; Knox, J. E.; Hratchian, H. P.; Cross, J. B.; Adamo, C.; Jaramillo, J.; Gomperts, R.; Stratmann, R. E.; Yazyev, O.; Austin, A. J.; Cammi, R.; Pomelli, C.; Ochterski, J. W.; Ayala, P. Y.; Morokuma, K.; Voth, G. A.; Salvador, P.; Dannenberg, J. J.; Zakrzewski, V. G.; Dapprich, S.; Daniels, A. D.; Strain, M. C.; Farkas, O.; Malick, D. K.; Rabuck,

     

    A. D.; Raghavachari, K.; Foresman, J. B.; Ortiz, J. V.; Cui, Q.; Baboul, A. G.; Clifford, S.; Cioslowski, J.; Stefanov, B. B.; Liu, G.; Liashenko, A.; Piskorz, P.; Komaromi, I.; Martin, R. L.; Fox, D. J.; Keith, T.; Al-Laham, M. A.; Peng, C. Y.; Nanayakkara, A.; Challacombe, M.; Gill, P. M. W.; Johnson, B.; Chen, W.; Wong, M. W.; Gonzalez, C.; Pople, J. A. Gaussian 03, Revision B.03; Gaussian, Inc., Pittsburgh PA,: 2003.

    Markus Galanski , AfshinYasemi, Susanna Slaby, Michael A. Jakupec, Vladimir B. Arion, Monika Rausch, AlexeyA. Nazarov, Bernhard K. Keppler European Journal of Medicinal Chemistry, 39, (2004), 707–714.

    M. Melchart, A. Habtemariam, O.Novakova, S. A. Moggach, F. P. A. Fabbiani, S. Parsons, V. Brabec and P. J. Sadler, Inorg. Chem., 2007,46, 8950.

    O. Novakova, J. Kasparkova, O. Vrana, P. M. Vanvliet, J. Reedijk and V. Brabec, Biochemistry, 1995, 34, 12369.

     O.Novakova, H.Chen, O.Vrana, A.Rodger, P. J. Sadler andV. Brabec, Biochemistry, 2003, 42, 11544.

    P. M. Vanvliet, S. M. S. Toekimin, J. G. Haasnoot, J. Reedijk, O. Novakova, O. Vrana and V. Brabec, Inorg. Chim. Acta, 1995, 231, 57

    P. C. Hariharan, J. A. Pople, Mol. Phys, 27, (1974), 209.

    P. J. Hay, W. R. Wadt, J.Chem.Phys, 82, (1985), 299.

    P. J. Hay, W. R. Wadt, J.Chem.Phys, 82, (1985) ,284.

    P. J. Hay, W. R. Wadt, J.Chem.Phys, 82, (1985), 270.

    P.Burk and K.Sillar,Theochem,535,49,(2001) ,225.

    P. J. Dyson, Nature, 2009, 458, 389.

     R.Vilaplana,M.Romero,M.Quiros, J. Salas andF. Gonzalez-Vilches, Met.-Based Drugs, 1995, 2, 211.

    R. E. Aird, J. Cummings, A. A. Ritchie, M. Muir, R. E. Morris, H.Chen, P. J. Sadler and D. I. Jodrell, Br. J. Cancer, 2002, 86, 1652.

    S. J. Dougan, A. Habtemariam, S. E. McHale, S. Parsons and P. J.Sadler, Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A., 2008, 105, 11628.

    S. Kapitza, M. Pongratz, M. A. Jakupec, P. Heffeter, W. Berger, L. Lackinger and B. K. Keppler, J. Cancer Res. Clin. Oncol., 2005, 131,

    T. Bugarcic, A. Habtemariam, J. Stepankova, P. Heringova, J. Kasparkova, R. J. Deeth, R. D. L. Johnstone, A. Prescimone, A. Parkin, S. Persons, V. Brabec and P. J. Sadler, Inorg. Chem., 2008, 47,11470

    T. A. Hensing, N. H. Hanna, H. H. Gillenwater, M. G. Camboni, C. Allievi and M. A. Socinski, Anti-Cancer Drugs, 2006, 17, 697.

     

    W. F. Schmid, R. O. John, V. B. Arion, M. A. Jakupec and B. K. Keppler, Organometallics, 2007, 26, 6643.

    W. H. Ang, A. De Luca, C. Chapuis-Bernasconi, L. Jeuillerat- Jeanneret, M. Lo Bello and P. J. Dyson, ChemMedChem, 2007, 2,1799.

    W. H. Ang, E. Daldini, C. Scolaro, R. Scopelliti, L. Juillerat-Jeanneret and P. J. Dyson, Inorg. Chem., 2006, 45, 9006.

    W. H. Ang, Z. Grote, R. Scopelliti, L. Juillerat-Jeanneret and K. Severin, J. Organomet. Chem., 2009, 694, 968.

    R. Ditchfield, W. J. Hehre, J. A. Pople, J. Chem. Phys ,54 ,(1971), 724.

    W.o.george,b.f.jones,R.Lewis, and J.M.Price.struct., ,281(2000) 550-551.


موضوع پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, نمونه پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, جستجوی پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, فایل Word پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, دانلود پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, فایل PDF پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, پروژه در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, پروژه درباره پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی نظری ساختار، پیوند و ویژگی های طیفی دارو های پادتومری کمپلکس های روتنیم با باز های DNA

پایان نامه کارشناسی ارشد/ رشته شیمی معدنی چکیده با توجه به کاربردخواص نوری غیر خطی (NLO) در فن آوری هایی مانند لیزر، ارتباط از راه دور، سلول های فتوولتائیک،پردازش اطلاعات و هولوگرافیو تنوع معدنی این مواد، پژوهشی را در این زمینه آغاز کردیم و بر روی رنگسازهای دارای بورازین متمرکز شدیم. هدف اصلی ما دراین پژوهش دستیابی به استفاده از بخش بورازین برای طراحی رنگسازهای مولکولی NLO و ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش معدنی چکیده: سنتز و شناسایی لیگاند باز­شیف دودندانه متقارن ‏ N,N- بیس ((E)-2- نیترو فنیل آلیلیدین) -2و 2- دی متیل-1 ,3- دی آمین پروپان با فرمول عمومی MLX2که در آن M نشان دهنده فلزهای روی (II)، کادمیم (II) و جیوه (II) و X شامل یون‏های کلرید، برمید، یدید، تیوسیانات و آزید می‏باشد، انجام شد. برای شناسایی و تعیین ساختار کمپلکس‏های سنتز ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: شیمی گرایش: شیمی تجزیه چکیده در سال های اخیر، استفاده از نانولوله ها به عنوان نانو حامل های انتقال دارو مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق از نانولوله های کربنی CNT(5-5) و CNT(6-0) و BNNT(6-0) و BNNT(5-5) dopped Ga استفاده شده است. ابتدا نانولوله ها به‎وسیله نرم افزارهای Gauss View و Nanotube Modeler ترسیم شده و سپس ...

چکیده گوشت شتر مرغ که در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است. Heracleum Persicum یا گیاه گلپر ایرانی(از خانواده Apiaceae) یکی از 10 گونه جنس هراکلوم در ایران است. پژوهش حاضر، با توجه به خواص ضدمیکروبی گیاه گلپر و همچنین فراوانی آن در کشور، به بررسی امکان ...

خلاصه فارسی گیاه پنیرک با نام علمی مالوا نگلکتا بومی کشورهای آسیای میانه می باشد. در ایران پنیرک در مناطق مختلف از جمله استان های کردستان، آذربایجان، البرز ، تهران و خراسان می‌روید. در طب سنتی برای گیاه پنیرک فواید درمانی و کاربردهای بسیاری ازجمله کاهش دردهای ماهیچه ای و عصبی، بهبود زخم، رفع ناراحتی های دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و غیره ذکر شده است. تعدادی از این خواص مربوط به ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه چکیده در این تحقیق سنتز نانو ذرات پلیمری قالب یونی با استفاده از روش رسوبی و برای جداسازی و پیش­تغلیظ یون­های نیکل از نمونه­های آبی گزارش شده است. نانو ذرات پلیمری قالب نیکل با حل کردن مقدار استوکیومتری از نیکل نیترات و لیگاند 40،20،7،5،3-پنتاهیدروکسی­فلاون(مورین) در23 میلی­لیتر اتانول-استونیتریل(; v/v 2:1) به عنوان حلال در حضور ...

پايان نامه کارشناسي ارشد دانشکده هنر و معماري گروه : فرش(رنگرزي) مهرماه 1393 چکيده:   امروزه در جهان پيشرفته و صنعتي حاضر با استفاده از روش هاي نوين تلاش بر اين است که محصولات تول

رشته ی روانشناسی- عمومی پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده رفتار پرخطر رفتاری است که فرد را در معرض عواقب بد یا ناخوشایند قرار می دهد. هدف از انجام این تحقیق، تعیین و سنجش رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختراست. پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش،تحقیقی توصیفی[1] از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته مدیریت دولتی با گرایش نیروی انسانی چکیده عدالت از زیباترین، مقدس ترین و عالی ترین واژه ها در قاموس تمدن بشری محسوب می شود و رعایت آن از دیدگاه هر انسان سلیم الفطره ای، از ضروری ترین امور به شمار می آید. در حقیقت عدالت از مفاهیمی است که عقل جمعی همه ی افراد بشر آن را مستحسن و نیکو می شمرد. امروزه بخش مهمی از زندگی انسان ها در ...

ثبت سفارش