پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا

word 1 MB 32467 68
مشخص نشده کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی و زراعت
قیمت قبل:۶۲,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • خلاصه فارسی

    گیاه پنیرک با نام علمی مالوا نگلکتا بومی کشورهای آسیای میانه می باشد. در ایران پنیرک در مناطق مختلف از جمله استان های کردستان، آذربایجان، البرز ، تهران و خراسان می‌روید. در طب سنتی برای گیاه پنیرک فواید درمانی و کاربردهای بسیاری ازجمله کاهش دردهای ماهیچه ای و عصبی، بهبود زخم، رفع ناراحتی های دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و غیره ذکر شده است. تعدادی از این خواص مربوط به ترکیبات موسیلاژی موجود در گیاه می باشد. موسیلاژهای گیاهی، پلی ساکاریدهایی با منوساکاریدهای ناهمگون هستند. برای شناسایی ساختار صمغ و اندازه گیری انواع منوساکاریدهای موجود در آن، گیاه در فصل بهار جمع آوری گردید سپس خشک و آسیاب شد. پودر حاصل چربی زدایی و پروتئین زدایی شد. موسیلاژ مالوا نگلکتا با آب دیونیزه در دمای 90 درجه سانتی‌گراد استخراج شد و سپس صمغ استخراج شده در آون 50 درجه سانتی‌گراد خشک گردید. پس از هیدرولیز صمغ با روش فنل سولفوریک اسید، محتوای هیدرولیز شده و استانداردها با روش های آنالیز HPLC آنالیز و اندازه‌گیری منوساکاریدهای پلی‌ساکارید محلول در آب مالوا نگلکتا بررسی گردید. طبق نتایج بدست آمده مقدار کل صمغ استخراجی 83/0±12محاسبه گردید. کربوهیدرات کل صمغ مالوا نگلکتا 46/2±97/75% اندازه‌گیری شد.

    کلمات کلیدی: موسیلاژ- کربو‌هیدرات کل- مالوا نگلکتا- منوساکارید- فنل‌سولفوریک اسید- کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

     

    مقدمه

    پنیرک1 با نام علمی Malva sylvestris  و Malva neglecta و نام عمومیHigh mallow  وCommon mallow و با نام عربی خبازی از خانواده Malva[1]ceae می‌باشد(5).

    در ایران گونه موجود و مورد ‌استفاده M.neglecta است که اثراتی شبیه به گونه سیلوستریس دارد. گونه M.neglecta به بلندی گونه اول نیست و حداکثر تا 40 سانتی متر ارتفاع دارد. برگ‌ها دارای حالت دایره‌ای و دندانه‌دار و گل‌ها بنفش‌رنگ و کوچک هستند. در ایران قسمت مورد استفاده گل‌های ‌ خشک‌شده پنیرک می باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، جنوب ایران، کرمان و بلوچستان و سایر نقاط ایران می‌باشد.  برگ پنیرک حدودا 8% موسیلاژ دارد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید­گالاکتورونیک می کند. همچنین حاوی مقداری تانن و فلاونوئید است(5،19).

    موسیلاژ گیاهان معمولا در ناحیه اپی‌درم قرار دارد. همه گونه‌های مالوا در دمبرگها هم دارای موسیلاژ بودند. موسیلاژ موجود در برگهای مالوا نگلکتا 14/26% و نیز موسیلاژ موجود در دمبرگهای مالوا نگلکتا 74/21%اندازه‌گیری شد (50).

    در ارگانیسمهای گیاهی انواع بسیار زیادی از منو‌ساکاریدها و الیگوساکاریدها وجود دارند. پلی‌ساکارید ساختمانی گیاهان سلولز است و صمغ‌ها گروهی از پلی‌ساکاریدهای مختلف می باشند که از گیاهان، جلبک‌های دریایی و میکروارگانیسم‌ها بدست می‌آیند (3).

    پلی‌ساکارید‌هایی با وزن مولکولی متوسط که از 10 تا 250 منوساکارید بهم پیوسته بوجود آمده‌اند؛ در حالت طبیعی دیده نمی‌شوند. انواع آنها محدود به نوع منوساکاریدی است که تکرار شده است و عموما دارای یک یا 2 پیوند غالب است ( 1).

    منوساکاریدها یا قندهای ساده فقط دارای یک مولکول قند هستند و در اثر آبکافت نمی‌توان آنها را به قندهای ساده‌تری تبدیل کرد (2).

    صمغ‌ها گروه بزرگی از پلی‌ساکاریدها و مشتقات آنها هستند که قادرند در غلظتهای کم محلول‌هایی با ویسکوزیته بالا تولید نمایید. (3).

    یکی از روش‌های استخراج صمغ‌ها و موسیلاژها، استخراج آبی است (64).

    همچنین موسیلاژ استخراج شده باید به اجزای تشکیل شده خود تجزیه شود تا بتوان بر روی آن آنالیزهای لازم را انجام داد.

    اندازه‌گیری قندها با روش فنل‌سولفوریک بر پایه جذب در 490 نانومتر، یک کمپلکس آروماتیک رنگی را بین فنل و کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. مقدار قند موجود با مقایسه با منحنی کالیبراسیون به کمک یک اسپکتروفتومتر اندازه گرفته‌می شود. دقت روش فنل سولفوریک اسید 2% ± است (32 ،42 ،44 و 60).

    کربوهیدراتها معمولا نور ماورای بنفش را جذب نمی‌کنند. بنا‌براین با افزودن یک ماده رنگساز5 به مولکول کربوهیدرات اغلب در روش جذب UV در طول موج انتخابی کربوهیدرات‌ها تشخیص داده ‌می‌شوند(28).

    در مقالات گروه بزرگی از معرف های مشتق‌ساز برای منوساکاریدها گزارش شده‌است. مثل

    1-فنیل-3-متیل-5-پیرازولون(PMP)، 8-آمینوپیرن1،3،6-تری‌سولفونات، بنزآمیدین، FMOC-هیدرازین، فنیل‌ایزوسیانات، 2-آمینوبنزوئیک‌اسید، - ρ آمینو بنزوئیک‌اسید‌اتیل‌استر، آمینوپیرازین اسیدآنترانیلیک (AA) (28،44، 58 و 66).

    و در نهایت ترکیبات مشتق شده برای آنالیز و شناسایی نیازمند دستگاه‌های آنالیزی همچون کروماتوگرافی گازی  یا مایع با کارایی بالا هستند (33،42،43،44، 52 و54).

     

    1 بیان مسئله

    مساله طرح شده عبارت است از اینکه لعاب گیاه پنیرک (مالوا نگلکتا)[2] از چه منوساکاریدهایی تشکیل شده است.چهار منوساکارید گلوکوز، فروکتوز، مانوز و گالاکتوز در لعاب محلول در آب پنیرک جستجو می شوند. لذا در این تحقیق مساله اول چگونگی استخراج موسیلاژ محلول در آب از برگ­ها و ساقه گیاه می باشد و مساله دوم جستجو وکاربرد روشی دقیق و مناسب برای تجزیه صمغ به منوساکاریدها و در نهایت کاربرد روشی برای جستجو و اندازه­گیری حداقل 4 منوساکارید در صمغ هیدرولیز شده به روش کروماتوگرافی صفحه نازک و یا کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا می باشد.

     

    1-2  ضرورت و اهمیت موضوع

    طبق مطالعات به عمل آمده ،گیاه پنیرک دارای موسیلاژ زیادی است که استخراج آن می تواند از نظر تغذیه ای و تجاری اقتصادی حایز اهمیت باشد. درضمن به علت ویسکوزیته بالای موسیلاژ پنیرک، استخراج آن از فیبر‌های نامحلول دشوار است. لذا روشی با هزینه کم و بازدهی بالا برای استخراج آزمایشگاهی این ماده ضروری است.

    همچنین تعیین مقدار کربوهیدرات کل موسیلاژ، می‌تواند راهی برای تعیین ماهیت و شناسایی ساختار باشد و نیز قدم اول برای رسیدن به منوساکاریدها است؛ که در این تحقیق از روش فنل سولفوریک استفاده می شود. سرانجام از آنجا که برای اندازه­گیری منوساکاریدهای صمغ‌ها معمولا در تحقیقات قبل نمونه مورد آزمون به خارج از کشور ارسال می­شد؛ لذا اندازه­گیری واحدهای تشکیل دهنده ساختار کربوهیدراتها، صمغ­ها و موسیلاژها خصوصا با روش و دستگاهی که امکان دسترسی بیشتری برای محققین و کاربران داشته باشد از اهداف این پژوهش بود.

     

    1-3  هدف اصلی

    از آنجا که هدف  علمی  تحقیق اندازه گیری منوساکاریدهای لعاب گیاه مالوا نگلکتا است و نظر به اینکه مقادیر و نسبت منوساکاریدهای استخراج شده از لعاب گیاه مالوا نگلکتا هنوز بخوبی شناسایی و اندازه­گیری نشده است و نیز روش مورد استفاده در این تحقیق، برای اولین بار است که در اندازه‌گیری منوساکاریدهای این لعاب بکار می رود؛ گامی در افزایش اطلاعات و معلومات در شناخت ترکیب لعاب و خواص منحصر به فرد آن خواهد بود.

    از نظر کاربردی، با توجه به ارزش و اهمیت این لعاب در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و نیز مصرف خود گیاه در خوراک­های خاص و محلی نقاط مختلف کشور، شناسایی اجزای تشکیل دهنده این لعاب و افزایش دانش درباره علل اثرات مفید آن کاری ارزشمند می­باشد.

    نتیجه دیگر راه اندازی روش تعیین و اندازه­گیری منوساکاریدها در پژوهشگاه استاندارد و نیز تدوین استاندارد ملی ایران برای اندازه گیری منوساکاریدهای ساختار صمغ های محلول در آب خواهد بود.

    چون بیشتر لعابها و صمغ­ها پایه کربوهیدراتی دارند و از انواع منوساکاریدها تشکیل شده­اند ؛ با انجام این تحقیق، روش اندازه گیری قندهای احیاکننده و نیز  اجزای قندی هیدروکلوییدها تسهیل می گردد.

    1-4     تعاریف واژه ها:

    مالوا نگلکتا: یا پنیرک از تیره ختمی­ها، گیاهی است پایا به ارتفاع 60-20 سانتی­متر و پوشیده از کرکهای دراز که به حالت وحشی در جنگل­ها و اراضی بایر می‌روید. به علاوه به منظور استفاده‌های درمانی کم و بیش کشت می­شود.

    ریشه آن گوشتدار، سفید رنگ و ساقه آن راست و استوانه‌ای شکل است. برگهای متناوب بزرگ، با دمبرگ دراز، شامل 5 تا 7 لوب دندانه‌دار و گلهایی به رنگ سفید تا صورتی مایل به بنفش با تزییناتی از خطوط تیره دارد. قسمت مورد استفاده آن، برگ، گل و حتی گیاه کامل است. گونه مالوا نگلکتا به حالت تقریبا خوابیده است و حداکثر تا 40 سانتی متر مرتفع می شود.  

    کربوهیدرات[3]: یا گلوسید به گروهی از مواد آلی اطلاق می شود که در طبیعت به وفور یافت می­شوند و شامل انواع قندها، نشاسته، سلولوز، دکسترین­ها و صمغ­ها می­باشد. غالب این مواد در گیاهان وجود دارند و به عنوان ماده غذایی ذخیره و اسکلت یا بافت حمایت کننده گیاه عمل می‌کنند. کربوهیدراتها قسمت عمده ای از خوراک انسان را تشکیل می دهند و بیشتر انرژی آدمی از آنها بدست می‌آید(2).

    کربوهیدرات های ساختاری3: بخش های قابل هیدرولیز از قندهای منومری بعد از هیدرولیز اسیدی با یک اسید معدنی (مثل اسید­سولفوریک)، این بخش نیز دارای منوساکاریدهای مشتق شده از پلی­ساکاریدهای ذخیره­ای مانند نشاسته خواهد بود. این مقدار باید از گزارش کل کربوهیدرات­های ساختاری کاسته شود(60).

    کربوهیدرات های ذخیره ای4: بخشی از گلوکز منومری اندازه گیری شده پس از هیدرولیز های آنزیمی جرم جلبک با یک محلول آنزیمی از α-آمیلاز و آمیلوگلوکوزیداز. این بخش از یک کربوهیدرات ذخیره­ای به نشاسته اشاره دارد اما هر بخشی از بند 14-α پلیمر گلوکز را در جرم جلبکی منعکس می­نماید(60).

    HPLC5: کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا، که ترکیبات را بر اساس اندازه و تغییرات لیگاند جدا می‌کند. جزئیات یک مقایسه بین ستون‌های کروماتوگرافی و محتوای HPLC را می‌توان در مراجع یافت(60).

    منوساکارید: یا قندهای ساده فقط دارای یک مولکول قند هستند و در اثر آبکافت نمی­توان آنها را به قندهای ساده­تری تبدیل کرد و منوساکاریدها بر حسب تعداد کربن­ها و گروه­های فعالشان به دسته­های مختلف تقسیم می شوند(2).

    مشتق­سازی: روش­های مشتق سازی آنالیزهای کروماتوگرافی را قادر می­سازد که با حساسیت بسیار بالا و در دامنه غلظتی بسیار پایین ترکیبات مشتق شده را اندازه­گیری نمایند. کربوهیدراتها معمولا نور ماورای بنفش را جذب نمی­کنند؛ بنابراین یک ماده رنگساز به مولکول کربوهیدرات متصل می­شود که اغلب در روش جذب UV در طول موج انتخابی قابل اندازه­گیری است(28).

    هیدروکلوییدها: صمغ­های محلول درآب که هیدروکلویید هم خوانده می­شوند خواص کاربردی زیادی دارند که حضور آنها را در ترکیب غذاها مفید می نماید. این ترکیبات باعث پایداری محصولات غذایی می­شوند و بافت و ظاهر بهتر غذا را باعث می­شوند.

    هیدروکلویید های گیاهی، پلی­مرهای بلند زنجیره و با وزن مولکولی بالا هستند که در آب حل یا پخش می­شوند تا بافت­دهنده باشند و یا اثر پایدار­کننده یا ژل­شوندگی داشته­باشند. معمولا ترکیبی از پلی ارونیدها با بیش از یک نوع واحد منوساکارید هستند. مطالعه ساختار یک روش ساده برای فهم خواص صمغ خصوصا ویژگی­های رئولوژیک، ژل­شدن و برهم کنش­ها است که مستقیما به خواص ساختاری مربوط است(38).[4]

    Abstract

    Plant of mallow with scientific name Malva neglecta, is native in middle east countries. In Iran mallow is grown in many different origins like Kordestan, Azarbayjan, Alborz, Tehran and khorasan. In traditional medicine, mallow plant has so many remedial effects and is used for lowering muscular and nerves pains, wound improving, removing gastro intestinal irritations, respiration system injuries and urinary system problems. Plant mucilages are polysaccharides with some hetero monosaccharides. For identification of the gum structure and measuring types of monosaccharides, first the plant was collected in spring, after that it was dried and milled. The powder was defatted and its protein was separated from it. Mucilage was extracted by deionized water in 90oC and dried in 50oC oven. After hydrolyzing by phenol-sulfuric acid method, hydrolysate and standard monosaccharides were analysed by HPLC methods. Results shows that the extracted gum was 12%±0.83 and total carbohydrate of malva neglecta was 75.97%±2.46 respectively.

    Keywords: Mucilage, Total carbohydrate, Malva neglecta, monosaccharide, phenol-sulfuric acid, HPL

  • فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    الیاس،چ. لیندن، ج.، آبرومند،ع.، 1378، بیوشیمی مواد غذایی، انتشارات رامند و علوم کشاورزی، صص.25 تا 31،  52.

     دانیال زاده، الف.، زارعیان، خ.، 1374، اصول زیست شیمی، تهران:مرکز نشر دانشگاهی ، جلد اول، ص. 12 تا 13.

    دمان، ج. م.، قنبرزاده، ب.، 1382، مبانی شیمی مواد غذایی، آییژ، صص. 105 تا 106، 127 تا 128.

    4. داروخانه سبز. انتشارات نشر نی. ص 76 و93 و 114و 155و190و 289 و 427 و435 و442.

    صالحی سورمقی، م.ح.، 1385، گیاهان دارویی و گیاه درمانی، انتشارات دنیای تغذیه، صص.125-127.

    کریمی ستوده نیاسر، م.، 1381، استخراج و شناسایی بعضی از ترکیبات آلی(هیدراتهای کربن) و معدنی موجود در کتیرای دو گونه گون، پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی آلی، ص. 51 تا 61.

    7. خواص میوه ها و خوراکی ها. انتشارات خشایار. ص 13و 30 و56 و 85 و 96 .

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،1366، روش اندازه‌گیری چربی غلات و فرآورده‌های آن ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 2862.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،1387، روش اندازه‌گیری پروتئین خام غلات و فرآورده‌های آن ، چاپ دوم، استاندارد ملی ایران، شماره 2863.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،1389، غلات و فرآورده‌های آن- روش اندازه‌گیری رطوبت- روش مرجع ، تجدیدنظر دوم، استاندارد ملی ایران، شماره 2705.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،1387، غلات، حبوبات  و فرآورده‌های جانبی- اندازه‌گیری خاکستر در کوره ، تجدیدنظر اول، استاندارد ملی ایران، شماره 2706.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1387،  شیر-تعیین مقدار فسفر کل- روش جذب مولکولی بوسیله بیناب سنجی- روش آزمون، تجدید نظردوم، استاندارد ملی ایران، شماره 1260.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1386،  مواد غذایی کنسرو شده-اندازه‌گیری مقدارقلع - روش طیف سنجی نوری جذب اتمی با شعله ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 9265.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1386،  مواد غذایی - اندازه‌گیری مقدار سرب، کادمیوم، مس، آهن و روی - روش طیف سنجی نوری جذب اتمی ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 9266.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1375، روش تهیه متیل استرهای اسیدهای چرب ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 4090.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1375، تجزیه متیل استرهای اسیدهای چرب به روش گاز کروماتوگرافی ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 4091.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،1392،روغن زیتون-تعیین مقدار استرول ها و تری ترپن دی الکل ها به روش کروماتوگرافی گازی با استفاده از ستون مویین-روش آزمون ، چاپ اول، استاندارد ملی ایران، شماره 16324.

    هروی، م. 1372، جداسازی منوساکاریدهای صمغ کتیرا ، نشریه شیمی و مهندسی شیمی ایران، سال 12، شماره 1، ص.46-51.

    ولاک، ژ. 1379. گیاهان دارویی. انتشارات ققنوس. ص 227 و 228.

    Afolayan, A. J., Aboyade, O. M.,  Adedapo, A. A., Sofidiya, M.O., 2010, Anti-inflammatory and analgesic activity of the methanol extract of Malva parviflora  Linn (Malvaceae) in rats, African Journal of biotechnology, Vol. 9, No. 8, P. 1225-1229.

     AOAC official method 990.23, Sodum and potassium in dried milk flame emission spectrometric method, first action, 1990.

    AOAC official method985.35, Mineral in infant formula, enteral products and pet foods, revised first action, 1997.

    Aronson, M., Cooper, B. A., 1967, Glucans of oomycete cell walls, Science, Vol. 155, P. 332-335.

    Bartkiene, E.,Gakobsone, I., Gyodeikiene, G., Vidmantiene, D., Pugageva, I., Bartkevics, V., 2012, Study on the reduction of acrylamide in mixed rye bread by fermentation with bacteriocin-like inhibitory substance producing lactic acid bacteria in combination with Aspergillus niger glucoamylase, Plant food analysis methods Lithuanian university of health science veterinary academy, P. 22-24.

    Boual, Z., Kemassi, A., El Hadj Khelil, A. O., Michaud, P., El Hadj, M.D. O., 2011, Partial characterization of water soluble polysaccharides extracted from one saharian medicinal plant: Malva aegyptiaca L, International conference on biology, environment and chemistry, Vol. 24,  P. 420-424.

    Chambers, C.,[et.al]., 2007, Opinion on phenyl methyl pyrazolone, Scientific committee on consumer products(SCCP), P. 1-27

    Codex standard 210-1999, Codex standard for named vegetable oils, 2011, P. 1-16.

    Cui, S. W., 2005, Food Carbohydrates: Chemistry, Physical Properties, and Applications, Copyright by Taylor & Francis Group, LLC, chapter 3.

    Dubois, M., Gilles, K. A., Hamilton, J. K., Rebers,  P. A., Smith, F., 1956, Colorimetric method for determination of sugars and related substances, Analytical chemistry, Vol. 28, No.3, P. 350-356.

    Fadavi, Gh., Mohammadifar, M. A., Zargaran, A., Azadnia, E., 2013, The study of composition, molecular weight and rheological characteristics of zedo gum exudates from amigdalus scoparia, Iranian jurnal of nutrition sciences & food technology, Vol.7, No. 5, P.35-41.

    Fadavi, G., Mohammadifar, M. A., Zargaran, A., Mortazavian, A. M., Komeili, R., 2014, Composition and physiochemical properties of zedo gum exudates from amygdalus scoparia, Carbohydrate polymers, Vol.101, P.1074-1080.

    Fournier, E., 2001, Current protocols in food analytical chemistry, P. E1.1.1.-E1.1.3.

    Glyad, V., M., 2002, Determination of monosaccharides, disaccharides and oligosaccharides in the same plant sample by High –Performance Liquid Chromatography, Russian journal of plant physiology, Vol. 49, No. 2, P. 277-280.

    Goeij, S., 2013, Quantitative analysis methods for sugars, MSc Chemistry, Analytical sciences, P.1-43

    Gomis, D., B., Tamayo, D., M., Alonso, J., M., 2011, Determination of monosaccharides in cider by reversed-phase liquid chromatography, Analytica chimica acta, Vol. 436, P. 173-180.

    Hyok, S. K., Nam, P. U., Sarkar, C., Bhadra, R., 2005, Sensitive assay of red blood cell sorbitol level by high performance liquid chromatography: potential for diagnostic evaluation of diabetes, Clinica chimica acta, Vol, 354, P. 41– 47.

    Islam, M., Ali, E., Saeed, A., Jamshaid M., Javed Khan, M. T., 2010, Antimicrobial and irritant activity of the extracts of Malva parviflora L. Malvastrum coromandelianum L. and Amaranthus viridis L, A preliminary investigation Pakistan Journal Pharmacy, P. 20-23.

    Jahanbin, K.,  Moini, S.,  Gohari, A.R., Emam-Djomeh, Z.,  Masid, P.,  2012, Isolation, purification and characterization of a new gum from Acanthophyllum bracteatum roots, Food hydrocolloids, Vol. 27,  P. 14-21.

    Ko, J. H., Huang, H., Kang, G. W., Cheong, W.J., 2005, Simultaneous Quantitative Determination of Monosaccharides Including Fructose in Hydrolysates of Yogurt and Orange Juice Products by Derivatization of Monosaccharides with p-Aminobenzoic Acid Ethyl Ester Followed by HPLC,  Korean chemistry, Vol.26, No.10, P.1533- 1538.

    kuang, H.,  Xia, Y.K., 2013, Separation and Quantification of Component Monosaccharides of cold water-soluble Polysaccharides from Ephedra sinica by MECC with photodiode array detector, recent advances in theories and practice of Chinese medicine, Vol. 24, P. 461- 472.

    Laine, C., Tamminen, T., Vikkula , A., Vuorinen, T., 2002, Methylation analysis as a tool for structural analysis of wood polysaccharides, Holzforschung, Vol.56, P.607– 614.

    Ligai, L. V., Rakhimov, D. A., Bandyukova, V. A., 1989, Carbohydrates of malva neglecta, brief communications, P. 244- 245.

    Lin, L., Zhuang, M., Zou, L., Lei, F., Yang, B., Zhao, M., 2012, Structural characteristics of water-soluble polysaccharides from Rabdosia serra (MAXIM.) hara leaf and stem and their antioxidant capacities, Food chemistry, Vol.135, P. 730–737.

    Lv, Y., Yang, X., Zhao, Y., Ruan, Y., Yang, Y., Wang, Z., 2009,  Separation and quantification of component monosaccharides of the tea polysaccharides from Gynostemma pentaphyllum by HPLC with indirect UV detection, Food chemistry, 112, P. 742-746.

    Masuko, T., Mianami, A., Iwasaki, N., Majima, T., Nishimura, S.I., Lee, Y.C, 2005, Carbohydrate analysis by a phenol–sulfuric acid method in microplate format, Analytical biochemistry,  Vol. 339, P. 69-72.

    Megazyme, Phenol-sulfuric acid; total carbohydrate, P.1

    Mikkelson, S. R., Corton, E., 2004, Spectroscopic methods for matrix characterization total carbohydrate, Bianalytical chemistry, P. 11-13.

    Miyagi, M., Yokoyama, H., Hibi, T., 2007, Improvement via introduction of a C-8 cartridge and a high efficiency ODS column, Journal of chromatography B, Vol. 854, P. 286–290.

    Nozawa, Y., Uesaka, H., Suzuki, H., Ito, Y., 1969, an evaluation of methanolysis for thin layer chromatography analysis of the monosaccharides in an immunologically active polysaccharide-peptide complex, J. chromatog, Vol. 43, P. 528- 530.

    Pakravan, M., Abedinzadeh, H., Safaeepur, J., 2007, Comparative studies of mucilage cells in different organs in some species of Malva, Althaea and Alcea , Pakistan Journal of Biological Sciences, Vol.10, No.15, P. 2603- 2605.

    Pirbalouti, A.G., Azizi, S., Koohpayeh, A., Hamedi, B., 2010, Wound healthing activity of Malva  sylvestris and Punica Granatum in alloxan-induced diabetic rats,  Acta poloniae pharmaceutica in drug research, Vol. 67, No. 5, P. 511-516.

    Quemener, B., Marot, C., Mouillet, L.,  Da Riz, V., Diris, J., 2000, Quantitative analysis of hydrocolloids in food systems by methanolysis coupled to reverse HPLC. Part 1. Gelling carrageenans, Food hydrocolloids, Vol. 14, P. 9–17.

    Schmid, K.M., Patterson, G.W., 1988, Distribution of cyclopropenoid fatty acids in malvaceous plant parts, Phytochemistry, Vol. 27, No.9, P.2831-2834.

    Silva, A., S., Valente, I., M., Nunes, C., Coimbra, M., A., Guido, L., F., 2013, Determination of aldose, deoxy-aldose and uronic acids content in a pectin-rich extract by RP-HPLC-FLD after ρ-AMBA derivatization,  Chromatographia, Vol. 76, P. 1117-1124

    Spiller, G., A., 2001, Hand book of dietary fiber in human nutrition, Chemical Rubber Company press, P. 18- 50.

    Srichamroen, A.,  Chavasit, V., 2011, N vitro retardation of glucose diffusion with gum extracted from malva nut seeds produced in Thailand, Food chemistry, Vol.127, P. 455- 460.

    Srichamroen, A.,  Chavasit, V., 2011, Rheological properties of extracted malva nut gum (scaphium scaphigerum) in different conditions of solvent, Food hydrocolloids, Vol.25, P. 444-450.

    Stepan, H., Staudacher,E., 2011, Optimization of monosaccharide determination using anthranilic acid and 1-phenyl-3-methyl-5-pyrazolone for gastropod analysis,  Analytical biochemistry, Vol. 418, P. 24-29.

    Tabaraki, R., Yosefi, Z., Asadi Gharneh, H.A., 2012, Chemical composition and antioxidant properties of Malva sylvestris L, Journal of research in agricultural science,Vol.8, No. 1, P. 59-68.

    Van Wychen, S., Laurens, L. M. L., 2013, Determination of total carbohydrates in algal biomass laboratory analytical procedure (LAP), National Renewable Energy Laboratory, P. 1-13

    Veshkurova, O., [etal]., 2006, A phytoalexin found in Malva sylvestris (family Malvaceae), Phytochemistry, Vol.67, P. 2376–2379.

    Vivanti, V., Finotti, E., Friedman, M., 2006, Level of Acrylamid Precursors Asparagine, Fructose,Glucose and Sucrose in Potatoes sold at Retail in Italy and in the United states, Journal of food science, Vol 71, No 2,  P. 81- 86.

    Xi, X., Wei, X., Wang, Y., Chu, Q., XIAO, J., 2010, Determination of tea polysaccharides in camillaia sinensis by a modified phenol-sulfuric acid method, Archive of biological science., Belgrade, 62, 2, P. 671-678

    Zahedi, S. M., Ansari, N. A., 2011, Allelopathic Potential of Common Mallow (Malva sylvestris) on the Germination and the Initial Growth of Tomato, Cucumber and Cress, Asian journal of agricultural sciences, Vol.3, No. 3, P. 235-241.

    Zare, P.,[et.al]., 2012, Efficacy of chloroform, ethanol and water extracts of medicinal plants, Malva sylvestris and Malva neglecta on some bacterial and fungal contaminants of wound infections, Medicinal plants research, Vol. 6, No. 29, P. 4550- 4552.

    Zhang, J., Zhang, Q., Wang, J., Shi, X., Zhang, Z., 2009, Analysis of the monosaccharide composition of fucoidan by precolumn derivation HPLC, Chinese journal of ocean logy and limnology, Vol. 27, No. 3, P. 578-582.

    Ziderman, I., Dimant, E., 1966, Some derivatives of 2, 4-O- ethylidene-D- erythrose and erythritol, Journal of organic chemidtry, Vol. 31, P. 223-226.


موضوع پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, نمونه پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, جستجوی پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, فایل Word پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, دانلود پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, فایل PDF پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, تحقیق در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, مقاله در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, پروژه در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, پروپوزال در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, تز دکترا در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, پروژه درباره پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, گزارش سمینار در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا, رساله دکترا در مورد پایان نامه اندازه گیری منوساکارید های لعاب گیاه مالوا نگلکتا

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته پتروشيمي سال 1385 چکيده اين پروژه ، تحقيقي برروي پروتئينهاي گياهي هيدروليز شده (hvp) با هدف توليد و کوشش براي فصل آن مي باشد . در فصل اول که به تعريف ساخت

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) رشته: باغبانی- گیاهان زینتی چکیده داودی با نام علمی (Dendranthema grandiflorum L.) از خانواده کلاه پرک سانان، یکی از گل­های نافرازگرا و حساس به انسداد آوندی می باشد. این مطالعه بر پایه طرح کاملا تصادفی با 10 تیمار شامل اسانس گیاهی ژرانیوم در 3 سطح (2، 6 و10 سی سی در 600 سی سی آب مقطر)، مورد در 3 سطح (2، 6 و10 سی سی در 600 سی سی آب ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) رشته: تولیدات گیاهی (گرایش تولید محصولات باغبانی) عنوان پایان نامه: تأثیر انواع بستر و تاریخ کاشت بر رشد، عملکرد و اجزای عملکرد بذر گیاه ریحان (Ocimum basilicum.L) به منظور مطالعه تأثیر انواع بستر و تاریخ کاشت بر میزان تولید عملکرد بذر ریحان در طی سال های 92- 91 آزمایشی به صورت فاکتوریل در قالب بلوک های کامل تصادفی با دو فاکتور ...

گروه ارشد صنايع دستي پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهر1392 چکيده نوع بشر با تطبيق دادن خود با محيط طبيعي توانست به ادامه بقاي بپردازد و در اين بين ضمن تاثير گذاردن و مهار نيرو

پایان نامه کار شناسی ارشد رشته صنایع دستی گرایش طرح و تولید محصولات چوبی چکیده صندلی یکی از وسایل کاربردی می باشد که انسان در طول روز با توجه به نوع کاربردش دائماً با آن سر و کار دارد و همواره مورد توجه صنعتگران و طراحان بوده است. لذا نقوش و نمادهایی که ریشه در گنجینه ی ارزشمند هنرهای سنتی ما دارند، قابلیت بهره مندی در تزئینات صندلی و مبل، در دوره ی معاصر را دارا می باشند، به ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ((M.SC)) گرایش: شیمی و فناوری اسانس خلاصه فارسی مقدمه: آلودگی خاک با فلزات سنگین یک مسأله مهم است که این عناصر سمی‌ می‌تواند در اکوسیستم زمینی منتقل شود وخطر بالقوه بر کیفیت غذا و سلامت، محیط زیست داشته باشد. آلودگی خاک با فلزات سمی‌ سنگین در طول چند سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. تکنولوژی گیاه پالایی شامل استخراج فلزات به خصوص ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی علوم دامی – تغذیه دام چکیده برای مطالعه اثر درصد ماده خشک شیر و ترکیبی از گیاهان دارویی بر عملکرد آزمایشی در قالب طرح پایه کاملا تصادفی با آرایش فاکتوریل 2×2 بر روی 40 راس گوساله نر هلشتاین از سن 10 روزگی تا 70 روزگی طراحی شد. که هر تیمار شامل 10 تکرار بود تیمار آزمایشی عبارت بودند از: تیمار1) 7 کیلوگرم شیر حاوی ...

چکیده این تحقیق به منظور بررسی اثر تیمارهای مختلف کودهای آلی و شیمیایی بر ویژگی­های کمّی و کیفی گیاه دارویی مرزه تابستانه و مقدار اسانس آن به صورت آزمایش فاکتوریل و در قالب طرح پایه بلوک کاملاً تصادفی با چهار تکرار و 7 تیمار شامل: تیمار نمونه شاهد (بدون مصرف کود)، تیمار ورمی کمپوست، تیمار کود گوسفندی کاملا پوسیده شده و چهار تیمار کود شیمیایی با ترکیب عناصر اصلی ازت، فسفر و ...

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته باغبانی گرایش اصلاح و فیزیولوژی گیاهان زینتی چکیده یکی از ویژگی­های گیاهان برگ زینتی، تولید مقدار کافی برگ و شاخه جانبی برای ایجاد یک ظاهر متراکم است. در برخی از موارد لازم است ارقام غیر شاخه زا را با تنظیم کننده­های رشد تیمار کنیم تا برگ و شاخه جانبی کافی برای رسیدن به هدف فوق (ظاهر متراکم گیاه) تولید کند. پرکاربردترین عوامل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد» M. Sc» چکیده نیترات، نیتریت و اسید آسکوربیک در رنج وسیعی از مواد غذایی وجود دارند. سبزیجات به عنوان منبع مهم جذب نیترات، نیتریت و اسید آسکوربیک در رژیم غذایی هستند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر فرآیند انجماد و پخت بر میزان نیترات، نیتریت و اسید آسکوربیک سبزیجات پر مصرف است. در این تحقیق 6 نمونه سبزی از کلان شهر بطور تصادفی انتخاب ...

ثبت سفارش