پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی

word 3 MB 32175 86
1392 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی برق- قدرت

    1-1- مقدمه

    در سیستم­های سنتی، دلایلی چون وابسته بودن بخش­های مختلف صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع به یکدیگر، نیاز به سرمایه­گذاری­های کلان در بخش­های مختلف این صنعت و انتظار جوامع از دولت­ها مبنی بر تامین برق به­عنوان یک وظیفه و سرویس عمومی سبب گردیده بود که این صنعت به طور یکپارچه با سرمایه­گذاری­ دولتی پایه­گذاری گردد در سال های اخیر با گرایش این صنعت به سمت خصوصی ­سازی و رقابتی شدن، بحث از تجدید ساختار در سیستم­ های قدرت مطرح شده است که در این ساختار بخش­های مختلف صنعت برق به صورت خصوصی و مستقل از یکدیگر فعالیت می­نمایند.      

    1-2- دلایل گرایش به تجدید ساختار

     بر اساس نظریات اقتصادی، در یک بازار ایده­آل و در بهترین شرایط، رفاه اجتماعی و رضایت عمومی حاصل شده و قیمت کالای تولیدی با هزینه حدی آن کالا برابر خواهد بود. تجربه دنیا نشان داده است که رسیدن به چنین شرایطی چندان ساده نمی­باشد. انرژی الکتریکی بر خلاف دیگر کالاهای بازار قابل ذخیره نمی­باشد و می­بایست مستقیماً عرضه گردد و نیز مشکلاتی چون پایداری شبکه و مسائل امنیت شبکه نیز بسیار مهم است. با این حال با طراحی مناسب ساختار می­توان به سمت چنین هدفی حرکت نمود. به این منظور، نگرشی جدید در طی سالهای اخیر، برق را به عنوان کالایی که چون دیگر کالاها مبادله می­شود ئر نظر گرفته است و در چارچوبی معین با حفظ امنیت و پایداری شبکه بحث خصوصی سازی اجرا می­گردد و اختیارات قانون­مندی به شرکت کنندگان در بازار برق داده می­شود که خوشبختانه با مرور زمان این چارچوب آزادتر گردیده و اختیارات شرکت­کنندگان در بازار بیشتر می­گردد. به طور کلی برخی از دلایل حرکت به سمت تجدید ساختار به صورت زیر می­باشد:[1-3]

    جبران کمبودهای سرمایه­گذاری توسط بخش دولتی

    رشد و گسترش سریعتر شبکه ­های برق

    افزایش بهره­وری

    شفافیت هزینه­ها

    کاهش تصدی­گری دولت و افزایش سرمایه­گذاری خصوصی

    1-3- مبادلات در بازار برق

    همانطور که گفته شد از مهم­ترین شرایط بازار موفق، رعایت عدالت میان شرکت­کنندگان در بازار می­باشد. با رعایت عدالت و ایجاد رقابت سالم، اعتباری برای سرمایه­گذاری توسط شرکت های خصوصی تولید ایجاد می­گردد.

    1-3-1- نحوه مبادلات در استخر توان

    در مدل استخر توان اساس کار به این گونه می­باشد که فروشندگان یا تولیدکنندگان در بازار انرژی خود را مطابق با منحنی فروش انرژی در 24 ساعت آینده به عرضه می­گذارند و خریداران نیز با ارائه قیمت برای خرید، می­توانند در بازار شرکت نمایند.

    1-3-2- روش­های تسویه بازار

    همان طور که بیان شد، امنیت شبکه، کاهش هزینه و قیودی چون محدودیت واحدهای نیروگاهی، محدودیت انتقال ناشی از تراکم خطوط و ... موجب می­گردد که تولیدکنندگان منتخب نهایی جهت تولید در بازار، بر اساس نتایج اولیه مناقصه بازار یا همان اولویت پیشنهاد قیمت پائین­تر نباشند، از این­رو در بازارهای پیشرفته، شبکه قدرت به مناطق یا ناحیه­های کوچکتر تقسیم می­شود و بازار برای آن منطقه تسویه می­گردد. به­طور کلی سه روش تسویه قیمت در بازار وجود دارد که عبارتند از : قیمت بازار به صورت یکنواخت، قیمت بازار به صورت ناحیه ای و قیمت بازار به صورت گره ای[4-6]. هر کدام از این روش ها در منابع یاد شده به صورت کامل توضیح داده شده اند و در اینجا از تکرار آن پرهیز می کنیم.

    1-4- منابع عدم قطعیت

    می­توان عوامل ایجاد عدم قطعیت یا به عبارت دیگر منابع عدم قطعیت­ها را به دو گروه کلی زیر تقسیم بندی نمود:

    1-4-1- عدم قطعیت ذاتی

    همان­طور که از نام این عدم قطعیت مشخص است، ناشی از طبیعت وذات نامفهوم و غیرمعلوم سیستم یا پدیده می­باشد. بطور مثال میزان آبی که از یک رودخانه در حال جریان است، پدیده­ای تصادفی و متغیر با زمان است.

    1-4-2- عدم قطعیت ناشی از عدم آگاهی و دانش لازم

    این نوع از عدم قطعیت، ناشی از کمبود اطلاعات، عدم آگاهی و دانش لازم نسبت به پدیده یا سیستم مورد نظر می­باشد و می­توان با افزایش دامنه آگاهی و اطلاعات، عدم قطعیت را تقلیل داد. در مراجع[7، 8] منابع ایجاد عدم قطعیت­ها همچون اندازه­گیری، بیان، فهم سیستم، فرآیندهای تصادفی، تصمیم­گیری­ها، پیش­بینی و ... و نیز روش مواجه شدن با آن­ها به صورتی جامع و کاربردی بیان گردیده است که در زیر به آن­ها اشاره می­گردد:

    اندازه­گیری اطلاعات جدید

    انتقال مفاهیم، تفسیر و یا ترجمه اطلاعات

    عدم شناخت مناسی سیستم

    1-4-3- روش­های مواجهه با عدم قطعیت

    آنالیز حساسیت[1]

    منطق فازی[2]

    مانیتورینگ سیستم[3]

    آنالیز سناریوها[4]

    آنالیز کیفی[5]

    1-4-4- عدم قطعیت­های موجود در بازار برق

    در سیستم­های قدرت سنتی، عدم قطعیت­های بسیاری وجود دارد که چندان قابل پیش­بینی نمی­باشد و ممکن است مشکلات مختلفی را برای شبکه و شرکت کنندگان ایجاد نمایند. می توان گفت عدم قطعیت­ها در سیستم­های قدرت سنتی[6] در مقایسه با سیستم­های تجدید ساختار شده، کمتر می­باشد زیرا در سیستم­های قدرت سنتی تمام شبکه تحت نظارت دولت بوده و هدف تامین برق مصرف­کنندگان به دور از مسائل اقتصادی و رقابت بین شرکت کنندگان مختلف می­باشد. در بازار برق تعداد زیادی شرکت­های تولید کننده، انتقال دهنده و ... وجود دارد که تمامی این شرکت کنندگان حق تصمیم گیری بر اساس بیشترین سود خود را دارند، بنابراین می­توان گفت به تعداد شرکت کنندگان در بازار برق، عدم قطعیت در نحوه رفتار و عملکرد (استراتژی) رقیبان وجود دارد که این مطلب بیانگر پیچیدگی بسیار زیاد بازار برق نسبت به سیستم­های قدرت سنتی می­باشد.

         می­توان استراتژی و نحوه­ی رفتار شرکت کنندگان بازار را به دو صورت تصمیم گیری در حال و آینده در نظر گرفت که استراتژی اول مربوط به بهره­برداری از بازار و کسب سود بیشتر در حال می باشد که بحث از نحوه­ی پیشنهاد خرید و یا فروش می­باشد. استراتژی دوم همان طراحی و توسعه بازار می­باشد که در این حالت نیز شرکت کنندگان با توجه به شرایط مختلف بازار، تمایل به ریسک پذیری و موارد دیگر، اقدام به سرمایه گذاری در بازار با سود مطمئن و در بخش­های مختلف بازار چون احداث نیروگاه، خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع و...  می­نمایند.

    مرجع[9] مهم­ترین عدم قطعیت­های موجود در بازار برق را بیان نموده است. با توجه به اینکه در مراجع مختلف، موارد دیگری نیز به عنوان عدم قطعیت در بازارهای برق آورده شده­اند، می­توان موارد مهم و اصلی را بدین صورت جمع­بندی نمود:

    عدم قطعیت قیمت انرژی در بازار

    عدم قطعیت رزرو و سرویس­های کمکی در بازار

    عدم قطعیت بار

    عدم قطعیت سوخت در بازار

    عدم قطعیت ناشی از ایجاد تراکم در خطوط انتقال انرژی

    عدم قطعیت در تولید انرژی (خروجی یا میزان تولید واحدها)

    1-4-4-1- عدم قطعیت ناشی از سوخت

    در بکارگیری سوخت برای تولید انرژی در واحدها، عدم قطعیت­های مختلفی ایجاد می­گردد که عمدتاً ناشی از خصوصی بودن شرایط تولید می­باشد. اگرچه در برخی از بازارها قیودی برای حداقل تولید قرار داده می­شود، اما عدم دسترسی به سوخت و یا هزینه سوخت مورد نیاز در قیاس با میزان درآمد حاصله، موجب می­گردد که شرکت­های تولیدی بر اساس سود و منفعت خود تصمیم­های مختلفی در تولید و یا حتی عدم تولید (حتی گاهاً با پرداخت جریمه) اتخاذ نمایند. عدم قطعیت سوخت ناشی از دو بخش است:

    - دسترسی یا عدم دسترسی به سوخت

    - عدم قطعیت قیمت سوخت

         در مرجع[10] بیان گردیده است که تولید سوخت و ذغال سنگ در کشور شیلی بسیار ناچیز بوده و این کشور فقط منابع بسیار کمی نفت دارد که این میزان نفت خام موجود نیز کمتر از 20 درصد نیاز ملی را تامین می­کند و سهم اصلی نفت نیز توسط کمپانی­های خارجی تامین می­گردد. همین امر موجب ایجاد عدم قطعیت­های بزرگی از جانب سوخت می­گردد. زیرا تامین و قیمت سوخت، وابسته به وجود یا عدم وجود آن در بازارهای خارجی و بین­المللی می­باشد.

    1-4-4-2- عدم قطعیت ناشی از تراکم خطوط انتقال انرژی

    در برخی بازارها و مناطق، ممکن است شرایط به­گونه­ای باشد که تراکم خطوط رخ دهد، پس از آن­که شرکت کنندگان در بازار، منحنی پیشنهاد قیمت فروش و یا خرید انرژی خود رابه مدیر بازار می­دهند، مدیر بازار به محاسبه قیمت تسویه بازار و تعیین فروشندگان و خریداران برنده در بازار می­پردازد. اما در عمل محدودیت­هایی در شبکه وجود دارد که اجازه تولید و یا مصرف انرژی مطابق با قیمت تسویه بازار را ندهد. ممکن است در خطوط خاصی از خطوط انتقال انرژی، تراکم رخ دهد که موجب می­گردد عبور انرژی دچار محدودیت­های خاصی گردد. بنابراین مدیر بازار می­بایست قبل از ابلاغ نتایج به شرکت­کنندگان، این گونه محدودیت­ها را نیز لحاظ کند و با تغییر میزان تولید واحدها تراکم خطوط را اصلاح نماید که معمولاً در این مواقع مدیر بازار قادر نخواهد بود از واحدهای خارج از منطقه با قیمت پیشنهادی کمتر خریداری نماید و در عوض تقاضای موجود در منطقه را به اجبار از واحدهای گران­تر موجود در آن منطقه خریداری کند[6].

    Abstract

     

    Scheduling of Virtual Power Plant for Participation in Energy Market Considering Plug-in Hybrid Electric Vehicles

     

    By

    Mohammad Ali Rostami

     

    In this thesis, optimal operating strategy of a Virtual Power Plant (VPP) for participation in energy market is proposed considering the uncertainties of market price, wind power generation and Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) demand. VPP is a flexible representation of a portfolio of DER that can be used to participate in energy and ancillary services markets.

    The above-mentioned uncertainties make the scheduling of VPP in day-ahead energy market complex. A programming formulation is proposed to maximize the VPP’s profit and the programing is done using TLBO method. Four different strategies are presented in order to handle the mentioned uncertainties. The first strategy ignores the effect of uncertainties which reduces the simulation time. The second one solves the problem using MCS method and makes the maximum profit. The third strategy implements PEM which approximately makes the maximum profit and reduces the simulation time. The fourth strategy validates the results of the third one by MCS method.  Numerical results show the efficacy of the proposed approach.

  • فهرست:

    فصل اول.. 1

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- دلایل گرایش به تجدید ساختار 2

    1-3- مبادلات در بازار برق.. 3

    1-3-1- نحوه مبادلات در استخر توان.. 3

    1-3-2- روشهای تسویه بازار 3

    1-4- منابع عدم قطعیت... 3

    1-4-1- عدم قطعیت ذاتی.. 3

    1-4-2- عدم قطعیت ناشی از عدم آگاهی و دانش لازم. 4

    1-4-3- روشهای مواجهه با عدم قطعیت... 4

    1-4-4- عدم قطعیتهای موجود در بازار برق.. 4

    1-5- مروری بر تحقیقات پیشین.. 9

    فصل دوم. 11

    2-1- مقدمه. 12

    عنوان                                                                                        صفحه

     

    2-2- تولیدات پراکنده 13

    2-3- نیروگاه مجازی.. 13

    2-3-1- دلایل شکلگیری نیروگاه مجازی.. 14

    2-3-2- انواع نیروگاه مجازی.. 16

    2-3-3- مزایای نیروگاه مجازی.. 20

    فصل سوم. 22

    3-1- مقدمه. 23

    3-2- معرفی خودروهای برقی.. 23

    3-2-1- خودرو های الکتریکی(EV) 24

    3-2-2- خودروهای الکتریکی هیبریدی(HEV) 24

    3-2-4- خودروهای پیل سوختی.. 25

    3-2-5- باتری در خودروهای برقی.. 27

    3-3- خودروهای برقی وتبادل توان با شبکه(V2G) 28

    3-4- مدل احتمالی میزان تقاضای خودروهای برقی در شبکه. 31

    3-4-1- میزان تقاضای انرژی یک PHEV.. 32

    3-4-2- میزان تقاضای چند خودروی مجتمع.. 33

    3-4-3- الگوریتم شبیه سازی میزان تقاضای خودرو 35

    عنوان                                                                                        صفحه

     

    فصل چهارم. 38

    4-1- مقدمه. 39

    4-2- عدم قطعیت در تولید. 39

    4-3- عدم قطعیت در قیمت بازار 40

    4-4- فرموله کردن مساله مشارکت بهینه نیروگاه مجازی در بازار برق.. 41

    4-4-1- تابع هدف... 41

    4-4-2- قیود حل مساله. 42

    4-4-3- پارامترها و اندیسها 43

    4-5- الگوریتم بهینه سازی آموزش و یادگیری تصحیح شده 44

    ۴-۶- روش برآورد نقطه ای.. 47

    4-7- الگوی شارژ خودروهای برقی.. 48

    4-8- شبیه سازی های عددی.. 49

    4-9- نتایج شبیهسازی.. 55

    فصل پنجم.. 66

    5-1- نتیجه گیری.. 67

    5-2- زمینه های تحقیقات آینده 68

    منبع:

     

    R. Kamat and Sh. S. Oren, “Multi-settlement Systems for Electricity Markets: Zonal Aggregation under Network Uncertainty and Market Power,” IEEE2002.

    Y. Ni, J. Zhong and H. Liu, “Deregulation of Power systems in Asia: Special Consideration in Developing Countries”, IEEE Power Engineering Society General Meeting, San Francisco, California, USA, 12-16 June 2005, v.3, p. 2876-2881.

    M. Shahidipour, H. Yamin, and Z. Li, “Market operations in Electric Power Systems: Forecasting, Scheduling, and risk Management”, 2002, John Wiley & Sons, Inc.

    Y. S. Son, R. Baldick, K. H. Lee, and Sh. Siddiqi, “Short-Term Electricity Market Auction Game Analysis: Uniform and Pay as Bid Pricing”, IEEE Trans. Power Syst., vol. 19, No. 4, Nov. 2004.

    B. A. Gomes, J. T. Saraiva, “Calculation of Nodal Marginal Prices Considering Load and Generation Price Uncertainties”, Power Tech, 2007 IEEE Lausanne, vol. 5, 1-5 July 2007, Pages: 849-854.

    T. Krause, “Congestion management in liberalized Electricity Market- Theoretical Concepts and International Application”, EEH- Power Systems Laboratory, May 2005.

    G. Xiong, Sh. Okuma, and H. Fujita, “Multi agent based Experiments on Uniform Price and Pay-as-Bid Electricity Auctions Markets”, IEEE International Conference on Electric Utility Deregulation, Restructuring and Power technologies, Apr 2004, Hong Kong.

    A. Dukpa, I. Duggai, B. Venkatash, “Optimal participation and risk mitigation of wind generators in an electricity market”, IET Renewable Power Generation, Oct 2009.

    Ch. Weber, “Uncertainty in the Electric Power Industry Methods and Models for Decision Support”, 2005.

     M. Electricos, H. Rudnick and C. Seebach S, “Uncertainties in Chilean Power Generation Business”, June 1997.

    H. Yang, and R. Zhou, “Monte Carlo Simulation Based Price Zone partitioning Considering Market Uncertainties”, 9th International Conference on Probabilistic Methods applied to Power Systems, 2006.

    R. C. Leou and Y. N. Chang,”A Price Based Unit Commitment Model Considering Uncertainties”, IEEE Trans. Power Syst., Nov 2005.

    T. Li. Shahidipour and Z. Li, “Risk-Constrained Bidding Strategy with Stochastic Unit Commitment”, IEEE Trans. Power Syst., vol. 22, No. 1, Feb 2007.

    G. B. Shrestha, B. K. Pokharel, T. T. Lie, and S. E. Fleten, “Price-Based Unit Commitment for Bidding under Price Uncertainty”, IET Gender, Trans, Distrib, 2007.

    P. Attaviriyanupap, H. Kita, E. Tanaka and J. Hasegawa,”A Fuzzy Optimazation Approach to Dynamic Economic Dispatch Considering Uncertainties”, IEEE Trans, Power Syst., vol. 19, No. 3, Aug 2004.

    L. Kelly, “Probabilistic Modelling of Plug-in Hybrid Electric Vehicle Impacts on Distribution Networks in British Columbia”, M. Sc thesis, 2009.

    S. Awerbuch and A. M. Preston, The virtual utility: Accounting, technology & competitive aspects of the emerging industry, vol. 26. Kluwer Academic Pub, 1997.

    K. Dielmann and A. van der Velden, “Virtual power plants (VPP)-a new perspective for energy generation?,” in Modern Techniques and Technologies, 2003. MTT 2003. Proceedings of the 9th International Scientific and Practical Conference of Students, Post-graduates and Young Scientists, 2003, pp. 18–20.

    T. G. Werner and R. Remberg, “Technical, economical and regulatory aspects of Virtual Power Plants,” in Electric Utility Deregulation and Restructuring and Power Technologies, 2008. DRPT 2008. Third International Conference on, 2008, pp. 2427–2433.

    E. Mashhour and S. M. Moghaddas-Tafreshi, “Bidding strategy of virtual power plant for participating in energy and spinning reserve markets—Part I: Problem formulation,” Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 26, no. 2, pp. 949–956, 2011.

    E. Mashhour and S. M. Moghaddas-Tafreshi, “Bidding Strategy of Virtual Power Plant for Participating in Energy and Spinning Reserve Markets—Part II: Numerical Analysis,” Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 26, no. 2, pp. 957–964, 2011.

    I. S. Bae, J. O. Kim, J. C. Kim, and C. Singh, “Optimal operating strategy for distributed generation considering hourly reliability worth,” Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 19, no. 1, pp. 287–292, 2004.

    M. Soltani, M. Raoofat, and M. A. Rostami, “Optimal reliable strategy of virtual power plant in energy and frequency control markets,” in Electrical Power Distribution Networks (EPDC), 2012 Proceedings of 17th Conference on, 2012, pp. 1–6.

    S. Han and K. Sezaki, “Development of an optimal vehicle-to-grid aggregator for frequency regulation,” Smart Grid, IEEE Transactions on, vol. 1, no. 1, pp. 65–72, 2010.

    M. Abolfazli, M. H. Bahmani, S. Afsharnia, and M. S. Ghazizadeh, “A probabilistic method to model PHEV for participation in electricity market,” in Electrical Engineering (ICEE), 2011 19th Iranian Conference on, 2011, pp. 1–5.

    V. Dawar and B. C. Lesieutre, “Impact of Electric Vehicles on energy market,” in Power and Energy Conference at Illinois (PECI), 2011 IEEE, 2011, pp. 1–7.

    M. Musio, P. Lombardi, and A. Damiano, “Vehicles to grid (V2G) concept applied to a virtual power plant structure,” in Electrical Machines (ICEM), 2010 XIX International Conference on, 2010, pp. 1–6.

    E. Sortomme and M. A. El-Sharkawi, “Optimal Combined Bidding of Vehicle-to-Grid Ancillary Services,” Smart Grid, IEEE Transactions on, vol. 3, no. 1, pp. 70–79, 2012.

    E. Sortomme and M. A. El-Sharkawi, “Optimal scheduling of vehicle-to-grid energy and ancillary services,” Smart Grid, IEEE Transactions on, vol. 3, no. 1, pp. 351–359, 2012.

    E. Sortomme, “Optimal Aggregator Bidding Strategies for Vehicle-to-Grid”, Ph. D thesis, 2011.

    A. Conejo, F. Nogales and J. Arroyo, “Price-Taker Bidding strategy under Price uncertainty”, IEEE Trans., Power syst., vol. 17, No. 4, Nov 2002.

    Y. G. Rebours, D. S. Kirschen, M. Trotignon, and S. Rossignol, “A survey of   frequency and voltage control ancillary services—Part I: Technical features,” IEEE Trans. Power Syst., vol. 22, no. 1, pp.350–357, Feb. 2007.

    T. Ackermann, G. Andersson, S. Oder, L., “Distributed generation: a definition”, Electric Power Systems Research 57, pp. 195–204, 2001.

     G. Joos, B.T. Ooi, D. McGillis, F.D. Galiana and R. Marceau, “The Potential of Distributed Generation to Provide Ancillary Services,” 0-7803-6420-1 (c) 2000 IEEE.

    D. Kincaid. (1999), “The Role of Distributed Generation in Competitive Energy Market”, Gas Research Institute, Distributed Generation Forum.

     T. Vu Van, J. Driesen, and R. Belmans, “Power quality and voltage stability of distribution system with distributed energy resources,” International journal of distributed energy resources, vol. 1, no. 3, pp. 227–240, September 2005.

     T. Vu Van, J. Driesen, and R. Belmans, “Benefits and Impact of Using Small Generators for Network Support,” 2007 IEEE.

    S. You, C. Træholt, B. Poulsen, “A Market-Based Virtual Power Plant,” 978-1-4244-2544-0/08©2009 IEEE.

    D. Pudjianto, C. Ramsay, G. Strbac, "Virtual power plant and system integration of distributed energy resources," IEEE Proc., Gener. Transm.Distrib, Vol. 1, No. 1, March 2007, pp. 21-25.

    D. Pudjianto, C. Ramsay, and G. Strbac, “Microgrids and virtual power plants: Concepts to support the integration of distributed energy resources,” Proc. IMechE, Part A: J. Power and Energy, vol. 222, no. 7, pp. 70–74, 2008.

     C. Kieny, B. Berseneff, N. Hadjsaid, Y. Besanger, J. Maire, “On the concept and the interest of Virtual Power plant: some results from the European project FENIX,” 978-1-4244-4241-6/09©2009 IEEE.

    M. Braun, “Virtual Power Plants in Real Applications,” Institut für Solare Energi ever sorgungs technik (ISET) e.V., Königstor 59, 34119 Kassel, Germany.

    E. Adhi Setiwan, “Concept and Controllability of Virtual power Plant,” Phd thesis, Kassel university, 2007.

    M. Braun and P. Strauss, “A review on aggregation approaches of controllable distributed energy units in electrical power systems,” Int. J. Distrib. Energy Resour, vol. 4, no. 4, pp. 297–319, 2008.

    امیرحسین رجایی،محسن پارسا مقدم، "امکان سنجی کاربرد خودروهای برقی به عنوان منابع تولید پراکنده،"ششمین همایش ملی انرژی، خرداد 1386

    S. Eaves and J. Eaves, “A cost comparison of fuel- cell and battery electric vehicles,” power sources, 130, 2004 , 208–212

    W. Kramer, S. Chakraborty, B. Kroposki,  and H. Thomas, “Advanced Power Electronic Interfaces for Distributed Energy Systems Part 1: Systems and Topologies,” Technical Report NREL/TP-581-42672, 2008

    Gan Li and Xiao-Ping Zhang, “Modeling of Plug-in Hybrid Electric Vehicle Charging Demand in Probabilistic Power Flow Calculations,” IEEE Trans. On Smart Grid, 3(1), 2012:492-499.

    L. Sanna, “Driving the solution the plug-in hybrid electric vehicle,” EPRI J., pp. 8–17, Sep. 2005.

     R. Garcia-Valle and J. G. Vlachogiannis, “Electric vehicle demand model for load flow studies,” Electr. Power Compon. Syst., vol. 37, no. 5, pp. 577–582, May 2009.

    K.Morrow, D.Karner, and J.Francfort, “Plug-in hybrid electric vehicle charging infrastructure review,”Idaho National Laboratory, Tech. Rep. INL/EXT-08-15058, 2008.

    Walid Chun-Lien Su. Stochastic Evaluation of Voltages in Distribution Networks with Distributed Generation Using Detailed Distribution Operation Models. IEEE Trans. Power System, Vol. 25, pp. 786-795, May 2010.

    Wang J, Shahidehpour M, Li Z. Security-Constrained Unit Commitment with Volatile Wind Power Generation. IEEE Trans. Power Syst. 2008; 23:1319-1327.

    Bala Venkatesh and Andu Dukpa. Probabilistic Voltage Solution Method for Distribution Systems with Wind Electric Generators. IEEE conf. IPEC 2010.

    Chun-Lien Su. Stochastic Evaluation of Voltages in Distribution Networks with Distributed Generation Using Detailed Distribution Operation Models. IEEE Trans. Power Systems, Vol. 25, No. 2, May 2010.

    H. Siahkali, M. Vakilian. Stochastic unit commitment of wind farms integrated in power system. Electric Power Systems Research 80 (2010) 1006–1017.

    A. Kargarian, M. Raoofat. Stochastic reactive power market with volatility of wind power considering voltage security. Energy, 36 (2011) 2565-2571.

    R.V. Rao et al,”Teaching–learning-based optimization: A novel method for constrained mechanical design optimization problems,” Computer-Aided Design, 43, 2011: 303–315.

    T. Niknam, A. Kavousifard,” Impact of thermal recovery and hydrogen production of fuel cell power plants on distribution feeder reconfiguration,” IET Generation, Transmission & Distribution, 2012.

    Hong HP. An efficient point estimate method for probabilistic analysis. Reliability Engineering and System Safety 1998; 59: 261-7.

    http://www.ee.washington.edu/research/pstca/pf30/pg_tca30bus.htm.


موضوع پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, نمونه پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, جستجوی پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, فایل Word پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, دانلود پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, فایل PDF پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, تحقیق در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, مقاله در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, پروژه در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, پروپوزال در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, تز دکترا در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, پروژه درباره پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی, رساله دکترا در مورد پایان نامه برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: برق قدرت چکیده: در این پایان نامه چهارچوب جدیدی برای برنامه ریزی تدوین استراتژی مشارکت نیروگاههای مجازی در بازارهای انرژی و ذخیره ارائه می شود. طبق تعریف، نیروگاه مجازی مجموعه ای از واحدهای تولید مقیاس کوچک به همراه بار و شبکه تحت پوشش که توسط یک نهاد معین اداره می شود می باشد. تکنولوژیهای تولید پراکنده که در این پایان نامه مورد توجه می باشند، ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌‌ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده محدودیت منابع سوختی فسیلی و احتمال اتمام ذخایر انرژی فسیلی، گرمایش زمین، آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌ثباتی قیمت و همچنین نیاز روز افزون مراکز صنعتی و شهری به انرژی، مجامع بین الملل را به فکر جایگزین‌های مناسب انداخته است. انرژی هسته‌ای، خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و امواج اقیانوسی از این قبیل می‌باشند. ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید ساختار چکیده متولیان سیستم­های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند، در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده : در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید چکیده متولیان سیستم­ های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند، در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم ­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.) گرایش: قدرت چکیده ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید ...

ثبت سفارش