پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری

word 2 MB 32564 76
1393 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک

    گرایش : طراحی کاربردی

     

    چکیده

    در این پایان نامه تحلیل پایداری تیر­کامپوزیتی تقویت شده با نانو لوله ­های کربنی روی تکیه­گاه الاستیک تحت نیروی محوری مورد بررسی قرار گرفته است. توزیع نانولوله­ها  بصورت یکنواخت[1]  در نظر گرفته شده است. برای تعیین خصوصیات مواد تقویت شده با نانولوله­ها ازنتایج دینامیک مولکولی و قوانین مخلوط­ها استفاده می­شود. با استفاده از تئوری­های تیر اویلر­برنولی و تیموشینکو و با در نظر گرفتن فرضیات تنش صفحه­ای، معادلات تعادل تیر با بکارگیری اصل هامیلتون بدست خواهد آمد.معادلات پایداری تیر و شرایط مرزی با اعمال نیروهای بستر الاستیک نیز بدست می­آیند. سپس معادلات دیفرانسیل حاکم، با بکارگیری روش دیفرانسیل مربعی تعمیم یافته و با اعمال شرایط مرزی تکیه گاه ساده حل گردیده­اند. با مساوی صفر قرار دادن دترمینان ماتریس ضرایب بار بحرانی کمانش مکانیکی بدست می­آید. با توجه به نتایج برای تیر تقویت شده با نانولوله­های کربنی مقدار بارکمانش محوری بی بعد شده با افزایش کسر حجمی، افزایش می یابد. صحت نتایج با دیگر مقالات موجود مقایسه و دقت بالایی بین نتایج این تحقیق و دیگر مقالات برقرار است.

    کلمات کلیدی : کمانش ، تیر کامپوزیتی ، بار بحرانی کمانش مکانیکی ، نانولوله کربنی ،  روش دیفرانسیل مربعی تعمیم یافته

     

     ، تکیه گاه الاستیک . 

    مقدمه

            ترکیب دو یا چند ماده با یکدیگر به طوری که به صورت شیمیایی مجزا و غیر محلول باشند و بازده و خواص سازه­ای این ترکیب نسبت به هر یک از اجزاء تشکیل دهنده آن به تنهایی، در موقعیت برتری قرار بگیرد را کامپوزیت می­نامند. به عبارت دیگر کامپوزیت به دسته­ای از مواد اطلاق می­شود که آمیزه­ای از مواد مختلف و متفاوت در فرم و ترکیب باشند و اجزاء تشکیل دهنده آن‌ها هویت خود را حفظ کرده، در یکدیگر حل نشده و با هم ممزوج نمی­شوند. با توجه به این امر کامپوزیت از آلیاژ فلزی متفاوت می­باشد. بنابراین کامپوزیت ترکیبی از حداقل دو ماده مجزای شیمیایی با فصل مشترک مشخص بین هر جزء تشکیل دهنده است.

            کسی نمی‌داند اولین کامپوزیت چه زمانی ساخته شده است. شاید اولین کامپوزیتی که بشر با آن سرو کار پیدا کرد، کاه گل باشد. قدیم­ها برای ساختن خانه از گل استفاده می­کردند، اما چون گل بعد از خشک شدن ترک می­خورد، مقداری کاه به آن می­افزودند تا حفره­ها را پر کند و مانع از ترک خوردن گل شود. شاید هم اولین کامپوزیت را مصری­ها ساخته باشند که در قایق­هایشان به چوب بدنه مقداری پارچه می­آمیختند تا در اثر خیس شدن چوب باد نکند. اما به هر حال می­شود گفت که مواد کامپوزیتی در سال­های اخیر است که به عنوان یک ماده مهندسی پذیرفته شده‌اند.

            اولین وظیفه زمینه احاطه ماده تقویت کننده است به طوری که نگذارد ماده تقویت کننده پراکنده شود. وظیفه دوم محافظت از ماده تقویت کننده در برابر عوامل شیمیایی است و همان‌طور که در شکل (1-1) می‌بینیم وظیفه سوم این است که چون مواد زمینه را نرم انتخاب می­کنند، وقتی نیرو به ماده مرکب (کامپوزیت) وارد می­شود، توسط زمینه به ماده تقویت کننده انتقال داده شود تا ماده تقویت کننده نیرو را تحمل کند.

    کامپوزیت­ها بر اساس نوع زمینه­ای که تقویت کننده را احاطه نموده است و آن­ها را بهم اتصال می­دهد، به سه گروه عمده بر اساس یک طبقه بندی بین‌المللی واحد تقسیم می­شوند که عبارتند از:

    1 - کامپوزیت‌های با زمینه‌ی پلیمری[2]

    2 - کامپوزیت‌های با زمینه‌ی فلزی جهت ساخت محصولاتی در معرض سایش و اصطکاک[3]

    3 - کامپوزیت‌های با زمینه‌ی سرامیکی جهت ساخت محصولاتی در معرض بارهای حرارتی زیاد[4]

    مختصری از خواص این دسته‌ها در جدول (1-1) آمده است.

          کامپوزیت­های پایه پلیمری مهم‌ترین دسته از کامپوزیت­ها می­باشند. طیف وسیعی از صنایع، از صنایع رده بالا مثل تولید قطعات هواپیما گرفته تا صنایع رده پایین مثل تولید سینک ظرف‌شویی از کامپوزیت­های پایه پلیمری تولید می­شود و در حال حاضر 59 درصد بازار کامپوزیت­ها را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل بزرگ‌ترین زیر مجموعه مواد مرکب محسوب می­شوند.

         کامپوزیت­های پایه پلیمری در حال حاضر تنها به میزان یک درصد، در مهد تولد خود یعنی صنایع هوا فضا کاربرد دارند و قسمت عمده الباقی در صنایع ساخت و ساز و حمل و نقل به کار گمارده می­شوند. در حقیقت توسعه فن آوری تولید کامپوزیت­های پایه پلیمری این امکان را فراهم کرده است تا اغلب صنایع از مزایای منحصر به فرد این مواد بهره جویند.

         کاهش وزن سازه ساخته شده با توجه به معماری قابل تغییر بر اساس خواست طرح، ایمن بودن در برابر پدیده خوردگی، قابلیت تحمل بارهای سیکلی و مقاومت بسیار مناسب در برابر پدیده خستگی، سادگی روش­های تولید، امکان تولید اشکال بسیار پیچیده با روش­های بسیار آسان، کارآمد و مقرون به صرفه، سهولت فرآیندهای تعمیر و عیب یابی، ضریب انبساط حرارتی پایین و عایق مناسب حرارتی، عایق الکتریکی، بهبود اتصالات و امکان تولید یکپارچه، خصوصیات ارتعاشی بسیار مناسب و مقاوم بودن نسبت به پدیده تشدید در ارتعاشات نسبت به فلزات و قابلیت مونتاژ آسان از دیگر ویژگی‌های کامپوزیت‌های پایه پلیمری می‌باشد.

    1-2- دسته بندی مواد زمینه

          بر اساس انواع کامپوزیت‌ها که بیان شد زمینه‌ی کامپوزیت‌ها به سه دسته‌ی پلیمرها، سرامیک‌ها و فلزات تقسیم می‌شود.

    1-2-1- پلیمرها

          پلیمرها موسوم به رزین متداول‌ترین مواد زمینه هستند و معمولاً به دو گروه کلی ترموست و ترمو پلاستیک تقسیم می­شوند.

          پلیمرهای ترموست چگالی پایینی و تولید راحت‌تری دارند زیرا گران روی آن‌ها در حالت مذاب پایین‌تر است و به راحتی بر روی الیاف پخش می‌شوند از این نوع پلیمرها می‌توان به اپوکسی و پلی استر اشاره کرد. این پلیمرها قابلیت بازیافت ندارند. کرنش کم تا لحظه‌ی شکست، جذب رطوبت بالا و مقاومت در برابر حلال‌ها از ویژگی‌های دیگر ترموست‌ها می‌باشد. پلیمرهای ترموست، قابلیت بازیافت دارند و از این حیث از ترموست‌ها بهترند ولی به دلیل گران روی بالایی که دارند در ساخت مشکلات فراوانی ایجاد می‌کنند. کرنش زیاد تا لحظه‌ی شکست، جذب رطوبت کم و مقاومت ناچیز در برابر حلال‌ها از ویژگی‌های دیگر ترموپلاست­ها می‌باشد.

          در گذشته ترموست­ها مواد اصلی زمینه کامپوزیت­ها بودند. اگرچه امروزه کاربرد ترموپلاستیک­ها رو به افزایش است ولی ترموست­ها صلبیت خوبی دارند و در دماهای بالاتر کارایی بهتری دارند. از طرفی ذوب مجدد ترموست­ها به دلیل شبکه­ای شدن امکان پذیر نیست، در حالی که ترموپلاستیک­ها شبکه­ای نمی­شوند و جامداتی هستند که ذوب، شکل دهی و سپس سرد می­شوند.

    1-2-2- سرامیک­ها

          مواد جامدی هستند که نوعاً پیوند یونی دارند هر چند بعضی از آن­ها مانند کاربید سیلیسیم پیوند کووالانسی دارند. پایداری شدید شیمیایی و گرمایی مشخصه اکسیدها، کاربیدها، نیتریدها است که اساس مواد سرامیکی را تشکیل می­دهند. مهم‌ترین کاربرد آن­ها شامل جداره خارجی فضا پیماهاست. محدوده کاری آن­ها 2000 تا 4000 درجه فارنهایت و برای یک یا دو دقیقه 6000 درجه فارنهایت است.

    1-2-3- فلزات

         مهم­ترین مواد زمینه فلزی، آلومینیوم، منیزیم و مس است. اولین استفاده از کامپوزیت­های زمینه فلزی در اجزای شاتل­های فضایی بود. این مواد به عنوان رینگ، پیستون، پروانه توربین و ... به کار رفته­اند.

    1-3- دسته بندی تقویت کننده­ها

    1-3-1 الیاف

    موادی هستند که در مقایسه با سایر مواد، یک محور بسیار بلند دارند و استحکام آن­ها در جهت طولی نسبت به سایر جهات به مراتب بیشتر است.

    1-3-2- الیاف شیشه:

          الیاف شیشه متداول‌ترین نوع الیاف می‌باشند که از قرن­ها پیش مورد استفاده قرار می­گرفته­اند. در دوره رنسانس برای استحکام به اجسام ظریف و نازک، رشته­های شیشه­ای به شکل متقاطع یا بافته متصل می­شد. الیاف شیشه را بر اساس تقویت در جهت کارایی خاص به چهار دسته تقسیم بندی می‌کنند.

    1-3-2-1- الیاف شیشه نوع A [5]

          این نوع شیشه بیشترین کاربرد را در درب­ها و پنجره­ها دارد، لیکن به علت مقاومت شیمیایی بسیار خوب در مواد مرکب نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. مواد مرکبی که الیاف آن­ها از این نوع باشد دارای مقاومت شیمیایی بسیار خوبی خواهند بود.

    1-3-2-2- الیاف شیشه نوع E [6]

          اولین شیشه­ای که به طور خالص برای تولید الیاف ساخته شد، شیشه بروسیلیکات آلومینا بوده که قبلاً در سیستم­های الکتریکی کاربرد داشته است. این شیشه که به اختصار بنام شیشه نوع E شناخته می­شوند، منجر به تولید اولین پارچه تقویت کننده استاندارد شده که امروزه نما سازی و مصارف خانگی نسبت به استفاده سازه­ای کاربرد بیشتری دارد. این نوع شیشه به علت دارا بودن مقاومت الکتریکی بسیار خوب در مواردی که نیاز به عایق الکتریکی است نیز مورد استفاده قرار می­گیرند.

    1-3-2-3- الیاف شیشه نوع S [7]

          ویژگی اصلی این نوع شیشه استحکام بالای آن است، به طوری که استحکام کششی آن حدود 33% و مدول ارتجاعی آن 20% بالاتر از شیشه نوع E است. این شیشه دارای نسبت استحکام به وزن بسیار بالا بوده و همچنین دارای رفتار خوبی در درجه حرارت‌های بالاست. این نوع شیشه دارای حد خستگی نسبتاً بالا است. از این نظر، بیشترین کاربرد شیشه S در صنایع هوایی و فضایی است که در آن نسبت استحکام کششی و خستگی به وزن بالا به همراه پایداری در درجه حرارت­های بالا مورد نیاز می­باشد. امروزه در برخی قطعات باربر هواپیماها و حتی در پوسته موتور راکت‌ها از این نوع شیشه استفاده می­شود. مهم‌ترین عامل محدود کننده استفاده از این نوع شیشه در موارد عمومی، قیمت بالای آن نسبت به انواع دیگر آن است.

    1-3-2-4- الیاف شیشه نوع D [8]

          این نوع شیشه دارای خواص خوب دی الکتریک بوده و لذا در قطعات الکترونیکی بیشترین استفاده را دارند. اگرچه خواص مکانیکی این نوع شیشه قدری از انواع S و E پایین­تر است ولی به علت دارا بودن خواص دی الکتریک خوب در ردیوم هواپیما (قسمت نوک هواپیما که رادار درون آن نصب می­شود) مورد استفاده قرار می­گیرند.

    1-3-3- الیاف کربن-گرافیت:

          تقاضا برای الیاف تقویت کننده با استحکام و مدول بالا منجر به توسعه الیاف کربن یا گرافیت شده است. الیاف گرافیت، الیافی کربنی هستند که تحت عملیات حرارتی بالاتر از 1650 درجه فارنهایت قرار گرفته­اند. رسانایی نسبتاً خوب الکتریسیته، سبکی، استحکام، مقاومت در برابر خزش و میرایی عالی از جمله مزایای آن است. از جمله معایب آن نیز ترد بودن، مقاومت ضربه­ای کم و گران بودن است. آلات موسیقی، صنایع هسته­ای و مصارف پزشکی از جمله کاربردهای این تقویت کننده­هاست.

    1-3-3-1 الیاف آلی:

           متداول‌ترین آن­ها آرامیدها هستند و کولار یکی از متداول‌ترین آرامیدهاست. شکنندگی آن­ها کمتر از شیشه یا کربن نسوز است. در برابر اغلب حلال‌ها مقاومند به طوری که در متداول‌ترین حلال‌ها به جز اسید و بازهای خیلی قوی بیش از 90 درصد استحکام کششی خود را حفظ می­کنند. از کاربردهای آن­ها در زره پوش تانک­ها و نفر برها، تقویت کننده تایرها و جلیقه ضد گلوله است.

    1-3-4 تقویت کننده­های ذره­ای

          اغلب از ذرات برای کاهش قیمت رزین­های تقویت شده ترموست یا ترموپلاستیک استفاده می­شود مانند: تالک، کربنات کلسیم، خاک اره و پنبه نسوز برخی از این مواد هستند.

    1-3-5 تقویت کننده­های ویسکر

         تک بلورهایی که نسبت معین طول به عرض آن­ها بیش از یک است. طول آن­ها معمولاً 2 تا 50 میلی­متر است. استحکام آن­ها بسیار زیاد است. در کاربردهایی از رزین مورد استفاده قرار می­­گیرند که نمی­توان از الیاف استفاده کرد. این مواد ظرفیت حرارتی زیادی دارند به همین علت در زمینه‌های فلزی و سرامیکی بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرند. قیمت بالا، لزوم جمع آوری، مرتب کردن و توزیع آن­ها به شکل مطلوب، کاربرد آن­ها را محدود کرده است.

     

    Abstract

     In this thesis buckling analysis of  beam reinforced by single-walled carbon nanotubes for uniformly distribution based on euler-bernoulli and Timoshenko beam theory are investigated. The rule of mixture is used to effect of nanotubes and nanocomposites in equations.At the first the equilibrium equations are derived using the functional of potential energy equation and employing the Hamilton principle and after that the stability equations are obtained. Then applying Differential quadrature method, solutions are presented for the reinforced beam with simply supported and clamped boundry conditions subject to mechanical loading. The results of are compared with other papers. Critical axial force of  buckling are calculated for several cases.At the end effects of elastic foundation coefficients and volume fractions of reinforced carbon nanotubes on mechanical buckling are studied. Close agreements between these results and other papers are observed.

     

    key

     

     word : Buckling , Composite beam , Critical axial load , Mechanical buckling , Carbon nanotube , Differential quadrature method , Elastic foundantion

  • فهرست:

    چکیده ...................................................................................................................................................................1

    فصل اول : کلیات تحقیق

    1-1-مقدمه ...........................................................................................................................................................2

    1-2- دسته بندی مواد زمینه .................................................................................................................................6

    1-2-1-پلیمرها ....................................................................................................................................................7

    1-2-2- سرامیک ها ............................................................................................................................................7

    1-2-3- فلزات ....................................................................................................................................................7

    1-3- دسته بندی تقویت کننده ها ........................................................................................................................8

    1-3-1- الیاف ......................................................................................................................................................8

    1-3-2- الیاف شیشه ............................................................................................................................................8

    1-3-2-1- الیاف شیشه نوع A  ..........................................................................................................................8 

    1-3-2-2- الیاف شیشه نوع E  ...........................................................................................................................8

    1-3-2-3- الیاف شیشه نوع S .............................................................................................................................8

    1-3-2-4- الیاف شیشه نوع D ............................................................................................................................9

    1-3-3- الیاف کربن گرافیت ................................................................................................................................9

    1-3-3-1- الیاف آلی ...........................................................................................................................................9

    1-3-4- تقویت کننده های ذره ای ....................................................................................................................10

    1-3-5- تقویت کننده های ویسکر ....................................................................................................................10

    1-4- موارد کاربرد کامپوزیت ها .......................................................................................................................10

    1-4-1- صنعت هوا فضا ...................................................................................................................................10

    1-4-2- صنعت نفت و گاز ...............................................................................................................................10

    1-4-3- صنایع دریایی ......................................................................................................................................11

    1-4-4- صنعت ساختمان ..................................................................................................................................11

    1-4-5- صنعت خودروسازی.............................................................................................................................11

    1-4-6- لوازم ورزشی .......................................................................................................................................11

    1-5- المان های ماتریس سختی و ماتریس تطبیقی ...........................................................................................11

    1-5-1- ماده با خواص متعامد ..........................................................................................................................12

    1-5-2- ماده با خواص ایزوتروپیک عرضی.......................................................................................................12

    1-5-3- ماده با خواص ایزوتروپیک ............................................................................................................12

    1-6-اهداف پروژه ...........................................................................................................................................13

    فصل دوم : مروری بر کارهای انجام شده

    2-1- مقدمه ......................................................................................................................................................15

    2-2- تاریخچه وسیرتکامل نانو ........................................................................................................................15

    2-3- تعریف فناوری نانو .................................................................................................................................16

    2-4- نانو لوله های کربنی ................................................................................................................................16

    2-4-1- ساختار نانو لوله های کربنی ...............................................................................................................16

    2-4-2- کشف نانو لوله ...................................................................................................................................18

    2-4-3- تاریخچه لوله ها ................................................................................................................................20

    2-5- انواع نانو لوله های کربنی ......................................................................................................................23

    2-5-1- نانو لوله کربنی تک جداره ................................................................................................................23

    2-5-1-1- روابط تبدیل صفحه گرافیتی به نانو لوله ......................................................................................28

    2-5-2- نانو لوله کربنی چند جداره ...............................................................................................................29

    2-5-3- فولرایت ............................................................................................................................................29

    2-5-4- متخلخل یا حلقه ای .........................................................................................................................29

    2-6- خواص نانو لوله های کربنی ................................................................................................................30

    2-6-1- واکنش پذیری شیمیایی ...................................................................................................................30

    2-6-2- استحکام ومقاومت ..........................................................................................................................30

    2-6-3- خواص حرکتی ...............................................................................................................................31

    2-6-4- خواص الکتریکی ............................................................................................................................31

    2-6-5- خواص حرارتی ..............................................................................................................................32

    2-6-6- رفتار الاستیکی ................................................................................................................................32

    فصل سوم : مواد وروش ها

    3-1- مقدمه ...................................................................................................................................................35

    3-2- معرفی تئوری های مختلف برای تحلیل تیر کامپوزیتی تقویت شده با نانو لوله های کربنی ................36

    3-2-1- تئوری تیر اویلر برنولی ....................................................................................................................36

    3-2-2- تئوری تیر تیمو شینکو .....................................................................................................................36

    3-3- قانون اختلاط .......................................................................................................................................37

    3-4- کرنش های نرمال وبرشی ....................................................................................................................39

    3-5- معادلات تعادل تیر اویلر برنولی ........................................................................................................39

    3-5-1- مقدمه .............................................................................................................................................39

    3-6- معادلات تعادل تیر تیمو شینکو ............................................................................................................45

     

    فصل چهارم : نتایج

    4-1- مقدمه ................................................................................................................................................50

    4-2- تعریف روش دیفرانسیل مربعی ........................................................................................................50

    4-3- چند جمله ای تقریبی مرتبه بالاوبردارفضایی خطی ..........................................................................52

    4-4- ضرایب وزنی از مشتق مرتبه اول .....................................................................................................52

    4-5-  ضرایب وزنی از مشتق مرتبه دوم وبالاتر ........................................................................................57

    4-6- حل معادلات پایداری به روش دیفرانسیل مربعی تعمیم یافته ..........................................................60

    فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری  

    5-1- مقدمه ...............................................................................................................................................62

    5-2- خواص ماده نانو کامپوزیتی ..............................................................................................................63

    5-3- خواص مادی پلیمرهای زمینه ..........................................................................................................64

    5-3-1- خواص مادی پلیمر PMMA ....................................................................................................64

    5-4-1- خواص مادی PMPV ...............................................................................................................64

    5-4- مقایسه نتایج با منابع دیگر ................................................................................................................65

    5-5- بحث ونتیجه گیری ..........................................................................................................................78

    5-6- ارائه پیشنهادات ................................................................................................................................78

     5-7-منابع و مأخذ 

    منبع:

     

    [1].Seide , P.1956. Axisymmetric buckling of cicular cones under axial compression . JApplMech; 23: 628-8.

    [2]. Seide ,P.1961.Buckling of circular cones under axial compression.JApplMech; 28: 315-26.

    [3].Singer J. 1961.Buckling of circular conical shells under axisymmetrical external pressure. JMechEngSci; 3: 330-9.

    [4]. Baruch M,.Singer J. 1965. General Instability of stiffend conical shells under hydrostatic pressure.Aero Q; 26: 187-204.

    [5]. Baruch M, Harari O, Singer J. 1967. Influence of in-plane boundary conditions on the stability of conical shells under hydrostatic pressure. Israel J Technol; 5(1-2):1224

    [6]. Mohamed Taha . 2014, Recursivedifferentiation method

    for boundary value problems: applicationto analysis of a beam-column on elastic foundation. Journal of Theoretical and Applied Mechanics, Sofia, vol. 44, No. 2, pp. 57–70

    [7]. Singer J. 1962. Buckling of orthotropic and stiffend conical shells;NASA TN D-1510:463-79.

    [8].Singer J.1963.Donnell-type equations for bending and buckling orthotropic conicalshells. J ApplMech; 30: 303-5.

    [9].Weigarten VI, seide P. 1965.Elastic stability of thin walled cylindrical and conicalshells under combined external pressure and axial compression. AIAA J;3: 913-20.

    [10].Weigarten VI, seide P, 1965.Elastic stability of thin walled cylindrical and conicalshells under combined internal pressure and axial compression. AIAA J; 3:1118-25.

    [11].NajR, SabzikarBoroujerdi, Eslami MR. 2008. Thermal and mechanical instability of functionally graded truncated conical shells. Thin-Walled Structures; 46:65-78.

    [12].Hui-Shen Shen, 2009, "Nonlinear bending of functionally graded carbon nanotubereinforcedcomposite plates in thermal environments." Composite Structures,Volume 91, Issue 1,  Pages 9-19.

    [13]. Hui-Shen Shen, Chen-Li Zhang, 2010. "Thermal buckling and postbuckling behaviorof functionally graded carbon nanotube-reinforced composite plates." Materials& Design, In Press, Corrected Proof, Available online 1 February

    [14].Brushes DO, Almroth BO.1975.. Buckling of bars, plates and shells. New York: McGraw-Hill;

    [15].J.N.Reddy, 1997. " Mechanics of Laminated Composite Plates: Theory and Analysis. "CRC Press,

    [16]. Najafizadeh MM, Eslami MR 2002. Buckling analysis of circular plates of functionally graded materials under uniform radial compression.; Int J MechSci 44:2479-93

    [17]. Yue Han, James Elliott, 2007. Molecular dynamics simulations of the elastic properties of polymer/carbon nanotube composites.Computational Materials Science, Volume 39, Issue 2, April, Pages 315-323.

    [18].H. Fukuda, and kawata, K. 1974.On Young”s modulus of short fiber composites. FibreSciTechno. l7, 20-22.

    [19].A. Shahrjerdi, M. Bayat, F. Mustapha, S.M. Sapuan and R. Zahari, 2010."Free Vibration Analysis of Functionally Graded Quadrangle Plates Using Second Order Shear Deformation Theory." Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 4(5): 893-905,

    [20].M. Karami Khorramabadi, M. M. Najafizadeh, J. Alibabaei Shahraki, and P. Khazaeinejad , 2008."Effect of Shear Theories on Free Vibration of Functionally Graded Plates." World Academy of Science, Engineering and Technology 48.

    [21].Eslami MR, Rafeeyan M. 1996 . Thermal and mechanical buckling of conical shells . In: Proceedings of the eighth international conference of pressure vessel technology. Montreal, Canada;

    [22].Eslami MR, Javaheri R.1999 . Thermal and mechanical buckling of composite cylindrical shells . J Therm Stresses; 22(6):527–45.

    [23]. Javaheri R, Eslami MR. 2002 . Buckling of functionally graded plates under in-plane compressive loading . ZAMM; 82(4):277–83.

    [24]. Tani J. 1984 . Buckling of truncated conical shells under combined pressure and heating . J Therm Stresses; 7: 307–16.

    [25]. Mirzavand B, Eslami MR. 2006 . Thermal buckling of imperfect functionally graded cylindrical shells based on the Wan–Donnell model . J Therm Stresses; 29(1):37–55.

    [26]. Shahsiah R, Eslami MR. 2003 . Thermal and mechanical buckling of imperfect spherical cap . J Therm Stresses; 26(7):723–37.

    [27]. Shen HS, Noda N. 2005. Postbucking of FGM cylindrical shells under combined axial and radial mechanical loads in thermal environments . Int J Solids Struct; 42: 4641–62.

    [28]. Wang CM, Tian J, Swaddiwudhipong S. 1999 . Elastic buckling analysis of ringstiffened cylindrical shells under general pressure loading via the Ritz method . Thin-walled structures 35;1-24.


موضوع پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, نمونه پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, جستجوی پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, فایل Word پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, دانلود پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, فایل PDF پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, پروژه درباره پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل پایداری تیر نانو کامپوزیتی روی تکیه گاه الاستیک تحت نیروی محوری

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی چکیده در سالهای اخیر اکثر تحقیقات بر روی بارگذاری فشاری و ترکیبی به منظور بررسی کمانش ساختارهای نانولوله­ها متمرکز شده­اند و بدین منظور کارهای انجام گرفته بر روی بارگذاری کششی بسیار محدود می­باشد. از آنجا که نتایج بارگذاریهای فشاری و کششی در نانولوله­های کربن کاملاً متفاوتند (به دلیل اثر بر هم کنشهای دافعه و جاذبه در این ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مکانیک بررسی وتحلیل ارتعاشات آزاد و اجباری نانولوله کربنی چند جداره مستقر در یک محیط الاستیک به منظور دستیابی به درک ریاضی روشن از رفتار جداره های مختلف نانولوله تحت تاثیر نیروهای وان در والسی و ماده واسطه الاستیک یکی از مقوله های بسیار مهم در بررسی رفتار نانو لوله کربنی جند جداره است. تحلیل ارتعاشات خطی نانو لوله کربنی تحت مدل های ...

پایان‌نامه جهت اخذدرجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده در این تحقیق، به تحلیل ارتعاشات، کمانش و انتشار موج نانو تیر پیچیده شده تحت بار محوری بر بستر پاسترناک پرداخته می­شود. ابتدا میدان جابه­جایی و تغییر مکان تیر پیچیده شده به دست می­آید. سپس با استفاده از میدان جابه­جایی بدست آمده، روابط کرنش-جابه­جایی به دست می­آید. از تئوری­های گرادیان کرنشی و غیر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مکانیک گرایش طراحی کاربردی چکیده : کامپوزیت به دلیل استحکام بالا و وزن کم، در دهه های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.این گونه مواد می توانند به علت بارگذاری استاتیکی، ضربه، دینامیکی و ... تحت شکست قرار بگیرد که شکست های مختلف به وجود آمده باعث افت شدید استحکام در سازه­ گردند.همواره با پیشرفت علوم مختلف مهندسان به فکر استفاده ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده : سیستم‌های میکرو و نانو الکترومکانیکی به خاطر ویژگی‌های متمایز و مشخصه‌های منحصر به‌فرد، عمدتاً در دو حوزه حسگرها و عمگرها، در علوم مختلف همچون مکانیک، هوافضا و پزشکی موردتوجه قرارگرفته‌اند. تحریک الکترواستاتیک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحریک و راه‌ اندازی این سیستم‌ها بوده که منجر به وقوع ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.Sc رشته مهندسي صنايع چوب و کاغذ مهر 1393 چکيده :  در اين پژوهش، خواص فيزيکي و مکانيکي نانوکامپوزيتهاي حاصل از نانوفيبر سلولز وپليمر پلي&sh

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی چکیده در این تحقیق یک حل تحلیلی برای نمایش وابستگی به اندازه و تأثیر اختلاف دما بر ارتعاشات آزاد غیرخطی و رفتار پس از کمانش میکرولوله­های حاوی جریان ارائه شده است. بر اساس مدل اولر برنولی، تئوری گرادیان کرنش، تئوری تنش کوپل و هندسه­­ی غیرخطی وون-کارمن، معادلات ریاضی بر حسب سه پارامتر طولی بسط داده شد. همچنین، از ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد گرایش سازه و بدنه خودرو چکیده در سالهای اخیر، بسیاری از محققان توجه خود را به رده خاصی از مواد یعنی مواد حافظه دار تخصیص داده اند. توانایی جذب و کنترل ارتعاشات به طور فعال و یا غیر فعال، به ترتیب متأثر از ویژگی های حافظه شکلی و اتلاف انرژی هیسترزیس ناشی از مشخصه های شبه الاستیک این موارد می باشد. همچنین استفاده از مواد کامپوزیتی در دهه های اخیر رشد ...

پايان نامه براي دريافت درجه ي کارشناسي ارشد در رشته ي مهندسي عمران – سازه هاي دريايي شهريور ماه 92 چکيده: سيستم هاي لوله در لوله به طور بسيار گسترده اي در کاربرد هاي خطوط انتقال

پایان­نامه کارشناسی­ ارشد رشته مهندسی صنایع پلیمر چکیده رزین­ های فنولیک دارای پایداری ابعادی، حرارتی، مقاومت شیمیایی و خوردگی بسیار عالی هستند. همچنین مواد فرار تولید شده در حین تخریب حرارتی این رزین دارای سمیت پایین بوده و علاوه بر این دارای ذغال گذاری بالا می­باشد. رزین­های فنولیک به علت دارا بودن خواص مطلوب ذکر شده کاربردهای فراوانی در حوزه­هایی مانند قطعات داخلی هواپیماهای ...

ثبت سفارش