پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو

word 10 MB 32608 85
1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد فنی مهندسی

    در رشته مهندسی مکانیک

    گرایش ساخت و تولید

     

    چکیده

    رشد و گسترش شهرها و توسعه زندگی شهرنشینی نیازمند زیرساخت های به روز و قابل توسعه است. سیستم‌های حمل و نقل از جمله زیرساخت های اساسی در شهرها محسوب می شوند که از این میان ایجاد و توسعه شبکه های مترو بدلیل ظرفیت بالای حمل مسافر، سرعت جابجایی بالا، انطباق با استاندارهای زیست محیطی و عدم آلایندگی از اهمیت غیرقابل انکاری برخوردار است. یکی از بحث های اساسی در ایجاد و گسترش شبکه های مترو موضوع تهویه مطبوع تونل‌ها و ایستگاه های مترو است. در این سیستم ها معمولاً وظیفه حرکت و عبور جریان هوا از میان کانال های حفر شده بر عهده  فن‌ها می باشد و این عبور هوا از میان این کانال ها غالباً با ایجاد صدا همراه است که در صورت عدم کنترل این صدای ایجاد شده ، آلودگی صوتی به یک مشکل اساسی تبدیل می شود. بعلاوه شرایط محیطی متفاوت اقلیم های مختلف، باعث شده است تا بسیاری از مواد و روش های پیشنهادی کارایی چندانی با تغییر شرایط نداشته باشد. از این رو تلاش برای بومی سازی دانش صداگیرها بعنوان هدف اصلی در این پژوهش مورد نظر قرار گرفته است. بنابراین در پژوهش پیش رو تلاش می شود ضمن آشنایی کامل با موضوع آلودگی صوتی در سیستم های حمل و نقل زیرزمینی، انواع روش های کنترل و کاهش سروصدا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همچنین با اندازه گیری و بکارگیری روش های مهندسی معکوس طرح صداگیر مورد استفاده در یک کانال به همراه چهار نوع طرح پیشنهادی دیگر به وسیله نرم افزار سالید ورک طراحی و به وسیله نرم افزارهای گمبیت و فلوئنت جریان عبوری از میان صداگیرها شبیه سازی شد. همچنین با ارائه نتیجه هر طرح و مقایسه کلی بین نتایج یک طرح بهینه و جدید (با در نظر گرفتن تمام پارامترهای طراحی) به کسانی که در این زمینه خواهان پژوهش های بیشتر هستند معرفی گردید.

    واژگان کلیدی: مترو ، تهویه مطبوع ، آلودگی صوتی ، صداگیر ، چیدمان ، شبیه سازی.

    آلودگی صوتی

    سیستم های مترو با کاستن از فشار حمل و نقل، کاهش سروصدا و بهبود کیفیت هوا باعث ارتقای کیفیت محیط زیست شهری می شوند. هرچند ایستگاه های مترو معمولاً دارای مسائل و مشکلات آکوستیکی قابل توجهی در فضاهای داخلی خود هستند، به هرحال باید هم برای مسافران و هم برای افراد شاغل در آنها فضای روانی آرام و در عین حال تمیزی را با طراحی مناسب خود فراهم نمایند.

    تحقیق برروی کنترل سروصدا و طراحی آکوستیکی ایستگاه های مترو بخصوص از دیدگاه قابلیت فهم صدا اهمیت ویژه ای دارد. در شرایطی اضطراری وجود یک سیستم اعلام خطر عمومی برای هشدار درباره خطر و نیز بیان دیگر اطلاعات ضروری است. قابلیت فهم صدا باید مطابق با یک حداقل استاندارد پذیرفته شده در چنین شرایطی باشد. تحقیق دیگر برروی کنترل میزان سروصدا مربوط به این موضوع می شود که سروصدا با فرکانس پایین در ایستگاه های مترو موجب مشکلات شنوایی برای کارکنان شده و در طولانی مدت بر سلامت روانی آنان اثرات مخربی دارد.

    این در شرایطی است که سایر تصمیمات طراحی در ایستگاه ها، کنترل سروصدا را دشوار و موجب کاهش میزان قابلیت فهم صدا می شود. بعنوان مثال استفاده از مواد سخت و منعکس کننده صدا در سطوح داخلی ایستگاه ها برای ایجاد استقامت کافی، مقاومت در برابر آتش، نگهداری و نیز رعایت برخی مسائل بهداشتی، از جمله مسائل طراحی است که کنترل سروصدا را دشوار می سازد. معمولاً مواد سطحی داخلی که در ایستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند از ابتدا منطبق با کیفیت آکوستیک انتخاب نمی شوند، بلکه آنچه در مورد آنها حائز اهمیت است مسائل ایمنی است. استفاده از مواد مناسب با خواص مختلف جذب و پراکنده سازی صدا نقش قابل توجهی در عملکرد نهایی دارد. بعلاوه سطح کل این مواد که در مکان های مناسب نصب می شوند نقش مهمی در موفقیت طراحی آکوستیکی دارند.

    1-2 آکوستیک ایستگاه های مترو

    بطور کلی مسائل آکوستیکی ایستگاه های مترو را می توان به دو بخش سروصدای تولید شده توسط عوامل داخلی و خارجی تقسیم نمود. از مهمترین عوامل داخلی می توان به سروصدای ناشی از حرکت قطار، ترمزها، همهمه‌ی مسافران و .... اشاره نمود. از عوامل خارجی می توان صدای خارج از ایستگاه ها مانند سروصدای اتومبیل ها، فن ها و سایر تاسیسات که توسط سیستم های تهویه مطبوع به داخل ایستگاه هدایت می شوند را نام برد.

    مطالعات اخیر ایستگاه های مترو با پارامترهای کلی طراحی سروکار دارند. آلتِی (Altay) مسائل مربوط به حرکت مسافران، ایمنی آنها و نیز مسائل سلامت روانی و فیزیکی آنها را مورد بررسی قرار داده است و کنترل میزان سروصدا را بعنوان مهمترین عامل در ایجاد یک فضای راضی کننده معرفی می نماید. دورمیسویک (Durmisevic) نیز مسائل مربوط به روشنایی، آتش سوزی، تهویه مطبوع، مسیریابی در ایستگاه ها و نیز مسائل روانی را مورد مطالعه قرار داده است ولی توجهی به ویژگی های آکوستیکی ننموده است. یک مطالعه جامع توسط دورمیسویک و ساریلدیز (Durmisevic and Sariyildiz) پارامترهای مربوط به راحتی و آسایش مسافران در فضاهای زیرزمینی را بررسی کرده و مسائل آکوستیکی را نیز مورد توجه قرار داده است.

    ایستگاه های مترو فضاهای سرپوشیده طویلی هستند که بدلیل تنوع و نوع تجهیزات موجود در آنها، دارای ویژگی های آکوستیکی متفاوتی نسبت به فضاهای معمولی هستند. از اینرو تئوری های کلاسیک آکوستیک برای تحلیل آنها مناسب نمی باشد. مطالعات پیش بینی صدا در دو گروه گسترده قابل طبقه بندی هستند: مطالعه برمبنای روش های مدلسازی کامپیوتری و مطالعه بروی مدل های مقیاس.

    1-2-1 مدلسازی کامپیوتری

    مدلسازی کامپیوتری با تخمین زمان انعکاس صوت و قابلیت فهم صدا سروکار دارد. کانگ (Kang) ویژگی های پایه ای توزیع و انعکاس صدا در فضاهای طویل را مطالعه نموده است. لَم و لی (Lam and Li) نیز ویژگی های زمان انعکاس را مطالعه و مدلی تئوری برای فضاهای طویل مستطیلی ارائه نمود. یک مدل کامپیوتریِ دنبال کردن اشعه توسط یانگ و شیلد (Yang and Shield)، برای پیش بینی قابلیت فهم صدا در ایستگاه ها با سطح مقطع مستطیلی ارائه شده است. قابلیت فهم و شاخصه های انتقال صوت توسط شو-ژیان و یو-ژه (Shuo-xian and Yue-zhe) با استفاده از یک روش تصویری مطالعه شده است. کارمن (Carman) یک مدل تئوری برای پیش بینی سروصدای قطار در ایستگاه ها و تاثیر آن برروی قابلیت فهم صدا ارائه نموده است.

    1-2-2 مطالعه بروی مدل های مقیاس

    مطالعه برروی مدل های مقیاس محدود می باشند. اخیراً کانگ (Kang) از مدل های مقیاس با توجه به قابلیت فهم صدای چندین بلندگو در ایستگاه استفاده نموده است. مطالعه دیگر توسط وی به بررسی نحوه انتشار صدای قطار در ایستگاه می پردازد.

    حجم، شکل فضا و مواد مورد استفاده در سطح، تعیین کننده آکوستیک ایستگاه های مترو هستند. همانطور که گفته شد مواد سطحی در ابتدا بر اساس ویژگی های آکوستیک انتخاب نمی شوند بلکه معیارهای مختلف مربوط به مسائل ایمنی در انتخاب آنها حائز اهمیت هستند. هندسه ایستگاه به همراه انعکاس پذیری کاشی ها یا دیوارها و سقف های بتونی منجر به زمان انعکاس طولانی که تاثیر نامطلوبی برروی قابلیت فهم صدا دارد می گردد. از سوی دیگر طراحی دقیق و معماری مناسب موجب بهبود قابلیت فهم صدا و کاهش آلودگی صوتی می گردد.

    برطبق نظر کانگ (Kang) جذب کننده ها بمنظور ارتقای قابلیت فهم صدا، بگونه ای مناسب باید در ایستگاه ها نصب شوند. بمنظور دست یافتن به یک کاهش سطح صدای مناسب، جذب کننده ها باید بصورت مساوی در یک مقطع نصب شوند. کروکت و پیکِ (Crockett and Pyke) نشان دادند که برای یک تعداد مساوی از جذب کننده ها، زمانی که برروی سقف و دیواره های جانبی نصب می شوند، بجای اینکه فقط روی سقف نصب شوند، زمان اولیه تضعیف صدا کوتاه تر خواهد بود و تضعیف سطح فشار صدا بیشتر می باشد. ایروین و ریچاردز (Irvine and Richards) استفاده از  سقف های کاذب بالای سکوها را مطالعه نمودند که نتایج این بررسی حاکی از آنست سیستم سقف کاذب از فیبرهای معدنی یا شیشه ای که با رعایت مسائل ایمنی در برابر آتش سوزی در صفحات تعبیه شده اند، می تواند کمک برجسته ای به جذب سروصدا نماید ]1[.

    اگرچه بنظر می رسد مطالعات نسبتاً جامعی درباره ی مسائل آکوستیکی داخلی ایستگاه های مترو انجام شده است، ولی کمبود مطالعات پیرامون کاهش سروصداهای خارجی کاملاً مشهود است. از آنجایی که این سروصداها عموماً از طریق اجزای سیستم های تهویه مطبوع مانند فن ها تولید می شود و بهمراه سروصدای خارجی از طریق کانال های انتقال هوا بداخل ایستگاه هدایت می شوند، لذا در این تحقیق تلاش می شود تا بطور ویژه به دو عامل عمده یعنی کاهش سروصدای تولیدی توسط اجزا و نیز جذب سروصدا در مسیر انتقال هوا به درون ایستگاه پرداخته شود.

    مسلماً مرحله ی نخست هر پژوهش هدفمندی، آشنایی و مرور مطالعات شاخص صورت گرفته در آن زمینه است. از اینرو هدف کلی در نخستین مرحله از این تحقیق نیز بررسی کلی اقدامات صورت گرفته در رابطه با مسائل آکوستیکی در سیستم های حمل و نقل زیرزمینی و مرور دستاوردهای حاصل در این زمینه است. این تحقیق بدین ترتیب ادامه می یابد که ابتدا توضیحات مختصری راجع به صدا و ویژگی های آن ارائه و سپس در مورد روش های مختلف جذب سروصدا بحث می شود. در مرحله بعد به شناسایی مواد جاذب صوت و کاربردهای آنها در محیط های مختلف پرداخته شده و در ادامه به تشریح روابط حاکم بر نرم افزارهای مورد استفاده پرداخته می شود و در مرحله بعد طراحی های جدیدی در جهت بهینه سازی و بومی سازی صداگیرهای موجود در درون یک کانال تهویه مطرح شده و ویژگی هریک مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و در نهایت با مقایسه بین همه ی طرح ها یک طرح مناسب تر نسبت به پارامترهای مورد بررسی معرفی می گردد.

     

    2-1 مقدمه

    یکی ا‏ز بزرگترین، مخرب ترین و مهمترین مخاطرات ناشی از صنعتی شدن و توسعه صنایع سر و صداهای نامطلوب (آلودگی صوتی) و آثار نامطلوب آن بر زندگی بشر است. تحقیقات زیادی که درباره اثرات سوء سر و صدا به عمل آمده، ثابت کرده است که تمام اندام های انسان بر اثر سر و صداهای مخرب متاثر می شرد. علل اساسی کری و بخشی از بیماری ها، به خصرص بیماری های عصبی و روانی و حتی بیماری های قلبی، در نتیجه مجاورت با سر و صدا ‏به وجود می آید و مدت مواجه با سر و صدا در این مورد بسیار موثر است. این موضوع جهت مشاغل دارای اهمیت بیشتری است چون کارکنان یک واحد پر سر و صدا همیشه با آن در ارتباط اند و آسیب های بیشتری را متحمل می شوند. بنابراین با توجه به اهمیت شناخت سروصدا، در این فصل اطلاعات کلی راجع به مفهوم صوت و اجزای آن به همراه انواع روش های جذب صوت و بررسی پیشینه پژوهش های صورت گرفته در رابطه با مواد جاذب صوت و معرفی اجمالی این مواد پرداخته می شود.

    2-2 صداچیست

    ‏صوت هنگامی ایجاد می شود که تغییرات فشار هوا موجب تولید امواجی از فشار شده که در اتمسفر منتقل می شوند. در حین عبور، این امواج به طریق گوناگونی با محیط خود تعامل دارند. صدا کلمه ای است که به طور معمول برای صوت ناخواسته به کار می رود. صوت موجود در اکثر محیط های کاری ناخواسته می باشند. بنابراین عبارت صدای محیط های کار بیشتر ا‏ز اصوات محیط های کاری مورد استفاده  ‏قرار می گیرد.

    ‏روابط ریاضی که چگونگی رفتار و تعامل صوت با اجسام جامد را بیان می کنند می توانند بسیار پیچیده باشند. خوشبختانه امکان ترصیف رفتار صوت به شکل ساده و با فرض موقعیتهای ایده آل وجود دارد. این فرضیات تا حد زیادی با شرایط واقعی یکسان بوده و امکان توصیف ساده ‏تر رفتار موج صوتی را به وجود می آورند. بنابراین میتوان گفت صدا شکلی از انرژی مکانیکی است که توسط ارتعاش مولکول های محیطی که از آن عبور می کند انتقال می یابد. هرچه محیط غلیظ تر باشد، سرعت انتقال صوت در آن بیشتر است.

     

    Abstract

    Growth and development of cities and urban life infrastructure needs to be developed. Transportation systems, including basic infrastructure in urban areas, among which are the development of metro networks due to the high passenger capacity, high transfer rate, applicable standards, and lack of environmental pollution is of indisputable importance.

    One of the key issues in building and expanding this network of underground tunnels and subway stations are air conditioned. becomes a major problem. Furthermore, different climate, different environmental conditions, has led to many proposed methods do not work if circumstances change. Hence the attempt to Localizing silencer main purpose of this research is considered.

    in a channel with four other proposals by Solid work Frame designed by the software FLUENT software Gambit and the flow was simulated silencers. The overall comparison between the results of each project, thus providing a new and improved design ( with respect to all the design parameters ) to those in the field More research is called for introduced.

     

     

  • فهرست:

    چکیده...............................................................................................................................................................

    فصل اول : اهمیت صدا در تهویه هوای مترو

    1-1 آلودگی صوتی .......................................................................................................................................1

    1-2 آکوستیک ایستگاه های مترو ..................................................................................................................1

    1-2-1 مدلسازی کامپیوتری ..........................................................................................................................2

    1-2-2 مطالعه بروی مدل های مقیاس ..........................................................................................................2

    فصل دوم : بررسی مفهوم آلودگی صوتی و تشریح انواع روشهای جذب صوت

    2-1 مقدمه ....................................................................................................................................................4

    2-2 صداچیست ............................................................................................................................................4

    2-3 فرکانس .................................................................................................................................................5

    2-4 طول موج ..............................................................................................................................................6

    2-5 انتشار صوت .........................................................................................................................................6

    2-6 ارتباط صوت و ارتعاش ........................................................................................................................7

    2-7 سروصدا ................................................................................................................................................7

    2-8 روش های مختلف کنترل و کاهش سروصدا ........................................................................................8

    2-8-1 کنترل فعال ......................................................................................................................................10

    2-8-2 کنترل غیرفعال ................................................................................................................................12

    2-9 سایر روش های کاهش سروصدا ........................................................................................................12

    2-9-1 کنترل سروصدا در منبع ................................................................................................................. 13

    2-9-2 نصب فن ها ....................................................................................................................................13

    2-9-3 سرعت فن ......................................................................................................................................14

    2-9-4 لایه های لرزه گیر ...........................................................................................................................14

    2-10 معرفی مواد جاذب متخلخل ..............................................................................................................15

    2-10-1 مواد جاذب الیافی .........................................................................................................................16

    2-10-2 صفحات دارای روزنه های میکرونی ............................................................................................17

    2-10-3 مواد جاذب هوشمند .....................................................................................................................18

    2-11 مطالعات موردی درباره مواد جاذب مختلف .....................................................................................19

    فصل سوم : بررسی مواد مورد استفاده در یک پنل جاذب صوت و نحوه چیدمان آنها داخل یک کانال

    3-1 مقدمه ..................................................................................................................................................25

    3-2 صداگیر چیست ...................................................................................................................................25

    3-2-1 پشم سنگ .......................................................................................................................................26

    3-2-1-1 ویژگیهای آگوستیکی ..................................................................................................................28

    3-2-1-2 مزایا و معایب و کاربردهای پشم سنگ ......................................................................................30

    3-2-2 صفحات سوراخ دار ........................................................................................................................31

    3-2-3 صفحات بدون سوراخ ....................................................................................................................32

    3-2-4 قوطی های فلزی ............................................................................................................................33

    3-2-5 پرچ ها ............................................................................................................................................33

    3-3 نصب و چیدمان صداگیرها .................................................................................................................33

    فصل چهارم : تئوری های حاکم بر نرم افزارهای مورد استفاده در این طراحی

    4-1 مقدمه ..................................................................................................................................................36

    4-2 مختصری درباره نرم افزار فلوئنت ......................................................................................................37

    4-3 معادلات حاکم بر نرم افزار فلوئنت ....................................................................................................40

    4-3-1 معادله پیوستگی ..............................................................................................................................40

    4-3-2 معادله اندازه حرکت خطی .............................................................................................................40

    4-3-3 معادله انتقال یک کمیت اسکالر ......................................................................................................40

    4-3-4 معادلات به فرم دیفرانسیلی ............................................................................................................41

    4-4 گسسته سازی ......................................................................................................................................41

    4-4-1 گسسته سازی معادله انتقال یک کمیت اسکالر به روش حجم محدود ...........................................42

    4-4-2 گسسته سازی معادله اندازه حرکت ................................................................................................43

    4-5 الگوریتم simple .................................................................................................................................44

    4-6 درونیابی Rhie-Chow برای سرعت روی وجوه سلول ......................................................................47

    4-7 اعمال معادلات ....................................................................................................................................48

    4-7-1 معادله مومنتم در مجاورت مرز ورودی ..........................................................................................48

    4-7-2 معادله مومنتم در مجاورت مرز خروجی ........................................................................................49

    4-7-3 معادله مومنتم در مجاورت مرز دیوار ..............................................................................................50

    4-8 حلال دستگاه .......................................................................................................................................51

    فصل پنجم : ارائه نتایج تجربی طرح فعلی به همراه  طراحی و شبیه سازی نمونه ها توسط نرم افزار فلوئنت

    5-1 مقدمه ..................................................................................................................................................52

    5-2 نتایج تجربی و اندازه گیری شده .........................................................................................................52

    5-2-1 محاسبه حجم مواد استفاده شده در نمونه فعلی .............................................................................52

    5-2-2 اندازه گیری سرعت ........................................................................................................................53

    5-2-3 اندازه گیری فشار سیستم ................................................................................................................54

    5-2-4 اندازه گیری فشار صوت سیستم .....................................................................................................54

    5-3 طراحی و شبکه بندی ..........................................................................................................................55

    5-4 شبیه سازی جریان ...............................................................................................................................58

    5-4-3 شبیه سازی آکوستیک .....................................................................................................................58

    5-4-1 شبیه سازی سرعت .........................................................................................................................62

    5-4-2 شبیه سازی فشار .............................................................................................................................65

    فصل ششم : مقایسه بین طرح ها و نتیجه گیری

    6-1 مقدمه ..................................................................................................................................................70

    6-2 مقایسه آکوستیک جریان نمونه ها با یکدیگر ......................................................................................70

    6-2 مقایسه سرعت جریان نمونه ها با یکدیگر ..........................................................................................71

    6-3 مقایسه حجم کل مواد مصرفی در نمونه ها با یکدیگر ........................................................................72

    6-4 مقایسه فشار کل جریان نمونه ها با یکدیگر ........................................................................................73

    6-5 انتخاب طرح بهینه ...............................................................................................................................74

    نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد .........................................................................................................................75

    فهرست منابع ...............................................................................................................................................76

    چکیده انگلیسی ..................

    منبع:

     

    Sü, Z.  and Çalıs¸kan, M. (2007). Acoustical Design and Noise Control in Metro Stations: Case Studies of the Ankara Metro System. J. of Building Acoustics, 14(3), 231–249.

    Noise Control in Buildings. Guidelines for Acoustical Problem-Solving (2003). Certain Teed Corporation.

    Lee, Y. and Joo, Ch. (2003). Sound Absorption Properties of Recycled Polyester Fibrous Assembly Absorbers. AUTEX Research Journal, 3(2), 78-84.

    Kruger, J. J. (2002). The Calculation of Actively Absorbing Silencers in Rectangular Ducts. J. of Sound and Vibration, 257(5), 887–902.

    Top 10 Noise Control Techniques. The Engineering Industry Noise Task Group.16

    Hansen, C. H. and Goelzer, B. I. F. Engineering Noise Control.

    Arenas, J. P. and Crocker, M. J. (2010). Recent Trends in Porous Sound-Absorbing Materials. J. of Sound and Vibration, 12-17.

    Onen, O. and Caliskan, M. (2010). Design of a single layer micro-perforated sound absorber by finite element analysis. J. of Applied Acoustics, 71, 79–85.

    Bo, Z. and Tianning, Ch. (2009). Calculation of sound absorption characteristics of porous sintered fiber metal. J. of Applied Acoustics, 70, 337–346.

    Yilmazer, S. and Ozdeniz, M. B. (2005). The effect of moisture content on sound absorption of expanded perlite plates. J. of Building and Environment, 40, 311–318.

    Maderuelo-Sanz, R., Nadal-Gisbert, A.  V., Crespo-Amorós, J. E. and Parres-García, F. (2012). A novel sound absorber with recycled fibers coming from end of life tires (ELTs). J. of Applied Acoustics, 73, 402–408.

    Oldham, D. J., Egan, C. A. and Cookson, R. D. (2011). Sustainable acoustic absorbers from the biomass. J. of Applied Acoustics, 72, 350–363.

    Zhang, X. W., Yao, Z. H. and He, F. (2009). Numerical simulation of the flow field of a diffused pneumatic silencer. J. of Applied Mathematical Modeling, 33,.11

    Leskov, E. A., Osipov, G. L. and Yudin, E. Y. (1969). Experimental Investigation of Splitter Duct Silencers. J. of Applied Acoustics, 3, 47-56.

    Nelson, P. A. and Morefy, C.L. (1981). Aerodynamic Sound Production in Low Speed Flow Ducts. J. of Sound and Vibration, 79(2), 263-289.

    Leung, R.C.K., So, R.M.C., Tang, S.K. and Wang, X.Q. (2011). Passive noise control by enhancing aeroacoustic interference due to structural discontinuities in close proximity. J. of Sound and Vibration, 330, 3316–3333.

    Internet : http://iranstore.blogfa.com

    Kamstrup, O., Ulf Clausen, A. and Ralph, N. (2010). Rockwool insulation products1 are probably the most sustainable solution. Rockwool International A/S.

    Acoustics - Measurement of sound absorption in a reverberation room British Standard BS EN ISO 354:2003

    M.E. Delany, E.N. Bazley, “ Acoustical properties of fibrous absorbent materials” , Applied Acoustics 3 , 1970

    Undo ingard, noise Reduction Analysis, Jones and Bartlett publishers, Canada, 2010.


موضوع پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, نمونه پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, جستجوی پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, فایل Word پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, دانلود پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, فایل PDF پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, مقاله در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, پروژه در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, پروژه درباره پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی و بهینه سازی صدا گیر ها در سامانه تهویه هوای مترو

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد گرايش : معماري تابستان1392 زندگي صنعتي بااشغال هرچه تمام ترزمين توسط فضاهاي صنعتي،مکانهاي کمتري براي استراحت وتفريح افرادجامعه ايجادکرده است. برا

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته معماري 06/ 93 چکيده   امروزه در اثر بکارگيري سياست انبوه سازي و کوچک سازي در جوامع شهري بزرگ، مسکن سنتي معنا و مفهوم خود را از

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده رشد روز افزون جمعیت و بالا رفتن نرخ مالکیت سواری و افزایش جریان ترافیک شهری باعث ایجاد مشکلات در امر جابه جایی مسافران شده است. یکی از مهمترین عناصر شهری ، سیستمهای حمل و نقل عمومی شهرها است. از طرفی حمل و نقل عمومی و جابه جایی مسافران به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه شهری نام برده میشوند. بهره ...

پايان نامه براي دريافت کارشناسي ارشد (M.A) رشته معماري – گرايش مهندسي معماري بهار 1394   حوزه ايمني شهري ، مراکز آموزش آتش نشاني از موثرترين مکان هايي هستند که در سه بخش آموزش

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مکاترونیک چکیده امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش سیستم­های انرژی چکیده در سالهای اخیر امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای سرمایش و رطوبت زدایی، ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. سیستم­های سرمایش جذبی خورشیدی(Solar Absorption Cycles) دارای مزیت­هایی از قبیل عدم خطرناک بودن از لحاظ زیست محیطی و کم بودن مصرف انرژی به ویژه در ساعات پیک الکتریکی می­باشند. علاوه بر آن، از آنجایی­که هزینه دریافت انرژی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی- گرایش تحقیق در عملیات چکیده تحقیقات زیادی در مقوله حمل و نقل شهری انجام شده است که هر یک با مشخص کردن نوع وسیله نقلیه و همچنین هدفی خاص سعی در بهسازی این شبکه ها داشتند. پایان نامه حاضر نیز سعی در ارائه مدلی ریاضی برای افزایش درآمد متروی تهران را دارد. بدین منظور از قیمت گذاری بلیط های مترو در ساعات پیک و غیر پیک استفاده می کنیم دارند. ...

پايان نامه (يا رساله) براي دريافت درجه کارشناسي ارشد. در رشته معماري گرايش معماري بهمن 93 چکيده :      از آنجايي که ايجاد فضاهاي چند منظوره و چند عملکردي در 

چکیده شکل گیری سکونتگاههای آموزشی و فرهنگی از لحاظ شکل به چگونگی استقرار و نوع مصالح و بسیاری از پارامترهای دیگر در ارتباط با عناصر اقلیمی است. معماری همساز با شرایط اقلیمی علاوه بر اینکه فضای مطلوب آسایش را فراهم می کند از پرت انرژی جلوگیری نموده و اثرات مطلوب اقتصادی در مقیاس خرد و کلان به همراه خواهد داشت. محدوده مورد مطالعه در این تحقیق شهر لنگرود درشهرستان لنگرود از استان ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده : پایش وضعیت موتورهای القائی، یک فناوری کاملاً ضروری و مهم برای تشخیص به هنگام عیوب مختلف در مرحله ابتدائی است. که می‌تواند از شیوع عیب‌های غیرمنتظره در همان مراحل ابتدائی جلوگیری کند. تقریباً 30 تا40% عیوب موتورهای القائی مربوط به عیب‌های استاتور هستند. در این پایان‌نامه بررسی جامعی از عیوب مختلف موتور القائی، دلایل بوجود ...

ثبت سفارش