پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی

word 1 MB 32698 172
1392 کارشناسی ارشد حقوق و فقه
قیمت قبل:۶۷,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادیان ابراهیمی

     

    چکیده

    مسیحیت دینی است که از درون یهودیت جوشیده و بالیده است. به رغم این، تحولات مهمی در تاریخ مسیحیت پیش آمد که پیامد آن حذف شریعت از جامعه مسیحی بود. از سوی دیگر، جامعه مسیحی نیز به احکام عبادی و نحوه اجرای آنها و نیز قوانین خاص برای تنظیم روابط میان اعضای جامعه خود نیاز داشت. از این رو، مجموعه های متعددی از قوانین مطابق سنت کلیسایی بوجود آمدند. وجود مجموعه های متعدد در مسیحیت، ضرورت ایجاد مجموعه‌ی منسجم قوانین، از سوی کلیسا را ایجاب نمود. در سال 1917 پاپ بندیکت مجموعه ای رسمی به زبان لاتین تدوین نمود. این مجموعه در سال 1983 بازنگری شد. مجموعه 1983، مشتمل بر هفت کتاب است؛ موضوعاتی از جمله قوانین کلیسایی، آداب و رسوم، احکام عمومی، تعالیم، تعهدات، حقوق قوم خدا - مسیحی مومن، کشیشان و روحانی ها - قوانین اداره تعلیمی کلیسا، اموال مادی کلیسا و قوانین مربوط به اداره تقدیس کلیسا را دربردارد.

    متن حاضر، ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از مجموعه 1983 است. کتاب پنجم، در رابطه با امور اقتصادی کلیسا است. نحوه به دست آوردن، حفظ، سرپرستی و انتقال دارایی های مادی کلیسا از جمله مسائلی است که کلیسا آنها را حق ذاتی خود می داند و به روشنی در این کتاب مورد بحث قرار می گیرد. کلیسا دارایی های خود را در امور خیریه، حمایت از کشیش ها و امور پاپی مصرف می کند.

    کتاب ششم، قوانین حقوقی کلیسا را دربردارد. کلیسا مجازات مسیحیان مجرم را حق ذاتی خود      می داند از این رو مجازات هایی را برای مجرمان در نظر گرفته است و هدف خود از این مجازات ها را بیشتر اصلاحی می داند.

    کتاب هفتم از این مجموعه مراحل دادرسی در دادگاه های کلیسا را بیان می کند. از پنج بخش عمده تشکیل شده است. محاکمه ها و مراحل آن، انواع دادگاه ها، شرایط شهود و دلایل اسنادی از جمله مباحثی است که به تفصیل در این کتاب مورد بحث قرار می گیرند.

     

    واژگان کلیدی: کلیسای کاتولیک، قانون، قانون کلیسایی، آکوئیناس، نظام کیفری.

    کلیسا به عنوان جامعه ایمانداران مسیحی، در ابتدای پیدایش، با توجه به تفسیر پولس از شریعت، فاقد احکام عبادی و قوانین خاص و نظام حقوقی ویژه بود. این امر از همان قرن های اولیه دلمشغولی الاهیدانان مسیحی بود. رفته رفته الاهیدانان مسیحی برای پر کردن این خلأ ایده هایی را مطرح کردند که می توان آن را در اندیشه های الاهیدان قرن سیزدهم، توماس آکوئیناس مشاهده نمود. منابع و اندیشه‏هاى قانونی متکثر و گاه ناهمگون در مسیحیت بوجود آمدند، این امر ضرورت ایجاد مجموعه‌ی منسجم قوانین، از سوی کلیسا را ایجاب نمود. در سال 1917 میلادی، به دستور پاپ بندیکت پانزدهم، مجموعه قوانین کلیسا تدوین گردید و در سال 1983، این مجموعه به دستور پاپ ژان پل بیست و سوم، مطابق با تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معاصر، بازنگری شد. آشنایی با مجموعه قوانین کلیسا 1983 از جهاتی برای جامعه علمی دارای اهمیت است:

    نخست اینکه، این مجموعه یکی از متون رسمی و معتبر جامعه کلیسایی است؛ از این رو برای شناخت کلیسا به ویژه کلیسای کاتولیک، آشنایی با متون آنها ضرورت دارد.

    دوم اینکه، در این کتاب کلیه ی مسائل مربوط به جامعه ی کلیسایی به طور همه جانبه در نظر گرفته شده است و در عین حال که مجموعه قوانین است، اطلاعات گسترده ای را هم در زمینه‌های آداب و مراسم عبادی کلیسایی، اقتصادی وحقوقی در اختیار خواننده می‌گذارد.

    در این بخش، ابتدا به روند شکل گیری مجموعه قوانین کلیسا در طول تاریخ کلیسا می پردازیم و در ادامه مجموعه های مختلف موجود در جامعه کلیسایی را به اجمال بررسی می کنیم. سپس مفهوم لغوی و اصطلاحی قانون از دیدگاه کلیسای کاتولیک و انواع آن، از دیدگاه توماس آکوئیناس را بررسی می کنیم. در ادامه قوانین کلیسایی را با سایر قوانین (الاهی، بشری و طبیعی ) مقایسه می کنیم. نظام کیفری کلیسای کاتولیک که کتاب ششم از قوانین کلیسایی را به خود اختصاص داده است نیز یکی از بحث های اصلی در این بخش به شمار می رود. در پایان، جمع بندی کوتاهی از مطالب این بخش خواهیم داشت.

    1. قوانین کلیسا

    «قوانین کلیسا »[1] عنوان مجموعه‌ای است که «در قرون وسطی، توسط شورای اسقفان وضع شد و به موضوعاتی از قبیل ایمان، اخلاق و نظم و انضباط می‌پردازد. مفهوم قوانین کلیسا، در میان جوامع کاتولیک رمی، ارتدوکس شرقی، و فرقه‌های کلیسای انگلیکن رایج است.»[2]

    عنوان معروف این مجموعه در زبان انگلیسی، (code of canon law) و در زبان لاتین، Corpus juris canonici) ) است. در زبان فارسی، عنوان «مجموعه قوانین کلیسا» یا «قانون نامه ی کلیسایی» برای این کتاب به کار می‌رود.

    1-1. فرایند شکل گیری

     مجموعه قوانین کلیسا، به تدریج، طی دوره‌های مختلف شکل یافته است. در دوره‌های اولیه‌ی    شکل گیری کلیسا، جمع‌آوری قوانین درون یک کتاب برای شناخت آسان، استفاده و رعایت این قوانین بویژه توسط کشیشان مرسوم بوده است. خاستگاه‌ قوانین کلیسا در کتاب مقدس است، به طور مثال می‌توان به قواعد کلیسای اولیه حاکم بر ختنه و قربانی به بت‌ها[3]، پوشش سر در عبادت و رفتار مناسب در طول مراسم عشای ربانی اشاره کرد[4]. [5]

    در اوایل قرن چهارم، شوراهای کلیسایی، برای حل و فصل اختلافات مربوط به آموزه و نظم، قوانینی را مصوب کردند. در این دوره، قوانین از احکام نخستین شوراهای جهانی- نیقیه اول[6]، قسطنطنیه اول[7]، و کالسدون[8] - برخوردار از قدرت فوق العاده جهانی، به دست آمدند و بسیاری از شوراها به احکام پدران کلیسا، با ترکیب آنها با احکام و قوانین خود، وضعیت متعارف دادند. قلمروهای سراسقفی آفریقا و اسپانیا بسیاری از شوراهای جهانی را برگزار کردند و مجموعه بزرگی از قوانین کلیسایی را تهیه نمودند، قوانینی که به موضوعاتی مانند سازمان کلیسایی، رفتار کشیش‌ها، و توبه و طلب بخشایش مرتبط بودند. احکامی که توسط پاپ‌ها صادر ‌شدند، نیز از اهمیت خاص برخوردار بودند، این احکام در رابطه با مشکلات کلیسا بودند، و به عنوان «احکام پاپی» شناخته شدند، این احکام با حکم پاپ سیریکیوس[9] در سال 385 آغاز گردید. هنگامی که امپراطوری رم در غرب حدود سال 476 سقوط کرد، قانون کلیسایی در مناطق مختلف اروپا به صورت مستقل به اجرا درآمدند و به استثنای چند زیر مجموعه سازمان یافته (به عنوان مثال، توبه و طلب بخشایش)، سایر مجموعه‌ها تا حد زیادی مجهول و درهم و برهم باقی ماندند. حدود سال 550 یوحنا اسکولاستیکوس[10] (م.577)، پاتریارک قسطنطنیه، با سازمان دهی قوانین یونانی بر اساس موضوع، در قانون کنیسه‌ای خود، به دنبال برقراری نظم در این آشفته بازار بود. در غرب دیونیسیوس[11] (قرن‌های پنجم تا ششم)، تاریخ تولد مسیح را تثبیت کرد، قوانین یونانی را به لاتین ترجمه کرد.[12] در واقع، در طی ده قرن نخست، کمابیش همه جا مجموعه‌های بی شمار از قوانین کلیسایی گسترش یافته بود؛ این مجموعه‌های غیررسمی شامل قواعدی بودند که توسط شوراها و پاپ‌های رم صادر شده بودند و همچنین سایر قواعدی که از منابع کم اهمیت تر گرفته شده بودند.[13]

    در اواسط قرن دوازدهم، انبوهی از مجموعه‌ها و قوانین، که اغلب متناقض با یکدیگر بودند، وجود داشتند. در این دوره، ایوو اهل کارترس[14] (1040- 1115) قواعدی برای تفسیر و هماهنگ سازی قوانین متضاد وضع کرد. سازمان دهی قوانین کلیسایی، با مجموعه راهب بزرگ قرون وسطی، گراسییَن[15]، به اوج خود رسید. که بعدها «مجموعه مقررات گراسییَن»[16] نامیده شد. گراسییَن، پدر قانون کلیسایی مدرن نامیده شد، او بیش از چهار هزار متون کشیشی، شورایی، و پاپی و از جمله تصمیمات شورای دوم لاتران[17] در تمام زمینه‌های نظم و انضباط کلیسایی را جمع‌آوری، مدون و هماهنگ کرد. اگرچه، مجموعه گراسییَن هرگز اعتبار رسمی پیدا نکرد، با این حال، به طور مداوم تا الحاق رسمی‌اش به مجموعه قوانین کلیسایی، توسط قانونگذاران ذکر می‌شد.[18]

    قوانین بعدی، بویژه آنهایی که توسط شورای ترنت[19] در طی دوره نهضت اصلاح دین کاتولیک تدوین شدند و آنهایی که توسط دادگاه‌های مختلف رم صادر شدند هرگز به صورت یک مجموعه منسجم تنظیم نشدند. فقدان نظم و ترتیب نظام مند قوانین و فقدان قطعیت قانونی به اضافه کهنگی در بسیاری قوانین وضعیتی را بوجود آورد که به طور فزاینده‌ای نظم کلیسا به مخاطره افتاد. بنابراین، در طی دوره ای پیش از شورای اول واتیکان[20]، بسیاری از اسقف‌ها تقاضا کردند که مجموعه جدید قوانین برای تسهیل مراقبت شبانی قوم خدا به شیوه مطمئن تر و یقینی تر تهیه شود. پاپ پیوس دهم[21]، در آغاز پاپی اش، این وظیفه را پذیرفت. پس از گذشت دوازده سال با همکاری متخصصان، مشاوران و اسقفان سراسر کلیسا، در 27 می 1917، این مجموعه توسط بندیکت پانزدهم[22]، جانشین پاپ پیوس دهم، تدوین شد و از 19 می‌‌1918 به اجرا درآمد. این مجموعه «مجموعه پیوسی _ بندیکتی»[23] نامیده شد. ویژگی این مجموعه ایجاد همکاری چشمگیر برای حمایت موثر از کشیش شبان کلیسا بود.[24]

     

    Abstract

    Christianity is a religion that is boiled and proud Within Judaism. Despite, significant changes occurred in Christian history which was subsequently removed the Law from the Christian community. On the other hand, the Christian community for his worship and to implement them ordinances and laws needed to regulate relations between members of his community. The code of canon law were formulated according to church tradition. There were various types of codes and then established a coherent set of canons, by the church. In 1917, Pope Benedict was promulgated Latin code. This code was renewed in 1983. The new code, consists of seven books, which are entitled: general norms, the people of God, the teaching function of church, the sanctifying function of church, The temporal goods of the church, Sanctions in the church and Processes.

     The present text is translation of the fifth, sixth and seventh of the code. The fifth book is a bout The temporal goods. The Church has the inherent right, independently of any secular power,to acquire, retain, administer and alienate temporal goods, in pursuit of its proper objectives. These proper objectives are principally the regulation of divine worship, the provision of fitting support for the clergy and other ministers, and the carrying out of works of the sacred apostolate and of charity, especially for the needy.

    The sexth book, deal with the Sanctions. sanctions in the Church are: medicinal or censures and expiatory.

     The seventh book is entitled Processes and divided into five parts: Trials in general, The Contentious Trial, Certain Special Processes, The Penal Process and The Manner of Procedure in Administrative.

     

    Key words: law, canon law, Aquinas, penal system, Catholic Church.

  • فهرست:

    بخش اول مقدمه تحلیلی... 1

    پیشگفتار. 2

    1. قوانین کلیسا. 3

    1-1. فرایند شکل گیری.. 3

    1-2. مجموعه های مختلف قوانین.. 6

    1-2-1. مجموعه مقررات گراسییَن.. 7

    1-2-2. مجموعه بزرگ.... 8

    1-2-3. مجموعه ششم و مجموعه‌های احکام پاپی بعدی.. 9

    1-3. فرایند بازنگری مجموعه 1917.. 10

    1-4. مجموعه 1983.. 11

    1-5. مجموعه 1983 در مقایسه با مجموعه 1917.. 14

    2. قانون از دیدگاه کلیسای کاتولیک.... 16

    2-1. انواع قانون.. 17

    2-1-1. قانون ازلی... 17

    2-1-2. قانون طبیعی... 18

    2-1-3. قانون بشری.. 20

    2-1-4. قانون الهی... 21

    2-2. مقایسه ی قوانین کلیسا با قوانین دیگر. 21

    2-2-1. منبع قوانین.. 22

    2-2-2. محدوده حاکمیت قوانین.. 22

    2-2-3. ضمانت اجرا 23

    2-2-4. مجازات... 23

    2-2-5. هدف قوانین.. 24

    3. نظام کیفری در مجموعه 1983.. 24

    جمع بندی مطالب... 29

    کتابنامه.. 31

    منابع فارسی: 31

    منابع انگلیسی: 31

    منابع مفید جهت مطالعه بیشتر: 32

    بخش دوم ترجمه کتاب   پنجم، ششم و هفتم از THE CODE OF CANON LAW.. 33

    کتاب پنجم: دارایی‌های مادی کلیسا. 34

    عنوان اول: اکتساب دارایی ها. 35

    عنوان دوم: سرپرستی دارایی ها. 37

    عنوان سوم: قراردادها و انتقالویژه. 42

    عنوان چهارم: مقررات خیریه به طور کلی و موسسات خیریه.. 44

    کتاب ششم: ضمانت اجراها در کلیسا. 48

    بخش اول: جرایم و مجازات‌ها به طور کلی... 48

    عنوان اول: مجازات جرایم به طور کلی... 48

    عنوان دوم: قانون کیفری یا حکم کیفری.. 49

    عنوان سوم: کسانی که در معرض ضمانت اجراهای کیفری هستند. 50

    عنوان چهارم: مجازات‌ها و سایر کیفرها. 54

    فصل اول: توبیخ‌ها. 54

    فصل دوم: مجازات‌های تنبیهی... 55

    عنوان پنجم: اجرای مجازات‌ها. 57

    عنوان ششم: توقف مجازات ها. 60

    بخش دوم: مجازات‌ها برای جرایم خاص..... 63

    عنوان اول: جرایم علیه دین و وحدت کلیسا. 63

    عنوان دوم: جرایم علیه مقامات کلیسا و استقلال کلیسا. 64

    عنوان سوم: غصب مناصب کلیسایی و جرایمی که در اجرای این مناصب مرتکب می شوند. 65

    عنوان چهارم: جرم نسبت ناروا 67

    عنوان پنجم: جرایم برعلیه وظایف خاص..... 67

    عنوان ششم: جرایم علیه حیات و آزادی انسان.. 68

    عنوان هفتم: قاعده کلی... 69

    کتاب هفتم: مراحل دادرسی... 70

    بخش اول: محاکمه‌ها به طور کلی... 70

    عنوان اول: دادگاه صالح... 71

    عنوان دوم: درجات و انواع مختلف دادگاه‌ها. 73

    فصل اول: محاکمه در وهله نخست(مرحله ابتدایی) 74

    گفتار اول: قاضی... 74

    گفتار دوم: حسابرسان و مدعیان خصوصی... 76

    گفتار سوم: مدافع دادگستری، مدافع اوراق قرضه و سر دفتر اسناد رسمی... 77

    فصل دوم: محاکمه در وهله دوم(مرحله تجدیدنظر) 79

    فصل سوم: محاکمه های مقام پاپی... 80

    عنوان سوم: اصول لازم الرعایه در محاکمه‌ها. 81

    فصل اول: وظایف قضات ومأموران محاکمه.. 81

    فصل دوم: نظم دادرسی... 84

    فصل سوم: محدودیت‌های زمانی و تعویق ها. 85

    فصل چهارم: محل محاکمه.. 86

    فصل پنجم: کسانی که می تواننددر دادگاه حضور داشته باشند و نحوه تدوین و حفظ قوانین   86

    عنوان چهارم: طرفین در دعوی.. 88

    فصل اول: مدعی و مدعی علیه.. 88

    فصل دوم: دادستان‌ها و وکلای مدافع.. 89

    عنوان پنجم: دعاوی حقوقی و استثناها. 91

    فصل اول: دعاوی و استثناهای عمومی... 91

    فصل دوم: دعاوی و استثناهای ویژه. 92

    بخش دوم: محاکمه مورد اختلاف... 93

    جزء اول: محاکمه مورد اختلاف عادی.. 93

    عنوان اول: معرفی دعوی.. 93

    فصل اول: دادخواست معرفی دعوی.. 93

    فصل دوم: احضار و اعلام قوانین قضایی... 95

    عنوان دوم: الحاق صدورحکم... 96

    عنوان سوم: محاکمه صدور حکم... 97

    عنوان چهارم: دلایل.. 99

    فصل اول: اظهارنامه طرفین.. 100

    فصل دوم: دلایل اسنادی.. 101

    گفتار اول: ماهیت و قابل اطمینان بودن اسناد. 101

    گفتار دوم: تهیه اسناد. 102

    فصل سوم: شهود و شهادت... 102

    گفتار اول: کسانی که می‌توانند شهادت دهند.. 103

    گفتار دوم: معرفی و حذف شهود. 104

    گفتار سوم: بازپرسی از شهود. 104

    گفتار چهارم: اعتبار مدرک... 107

    فصل چهارم: کارشناسان.. 107

    فصل پنجم: حق ورود و بازرسی قضایی... 109

    فصل ششم: اماره ها. 109

    عنوان پنجم: موضوعات ضمنی... 109

    فصل اول: عدم حضور طرفین.. 110

    فصل دوم: مداخله شخص ثالث در دعوی.. 111

    عنوان ششم: انتشار مصوبات، ختم دعوی و دفاعیات... 112

    عنوان هفتم: اعلام نظر قاضی... 114

    عنوان هشتم: اعتراض به حکم... 117

    فصل اول: شکایت از بطلان حکم... 117

    فصل دوم: تجدیدنظرخواهی... 119

    عنوان نهم: حکم مختومه و اعاده کامل.. 122

    فصل اول: حکم مختومه.. 122

    فصل دوم: اعاده کامل.. 123

    عنوان دهم: هزینه‌های قضایی و کمک‌های حقوقی رایگان.. 124

    عنوان یازدهم: اجرای حکم... 124

    جزء دوم: فرایند منازعه شفاهی... 126

    بخش سوم: فرایندهای خاص..... 128

    عنوان اول: فرایندهای مربوط به ازدواج.. 128

    فصل اول: دعاوی مربوط به اعلام بطلان ازدواج.. 128

    گفتار اول: دادگاه صالح... 128

    گفتار دوم: حق اعتراض به اعتبار ازدواج.. 129

    گفتار سوم: وظایف قضات... 129

    گفتار چهارم: دلایل.. 130

    گفتار پنجم: صدور حکم و تجدید نظرخواهی... 131

    گفتار ششم: فرایند مستند.. 132

    گفتار هفتم: معیارهای عمومی... 132

    فصل دوم: دعاوی مرتبط با جدایی همسران.. 133

    فصل سوم: فرایند اجرای ازدواج تأیید شده و غیر کامل.. 134

    فصل چهارم: رویه در دعوای مرگ فرضی همسر. 136

    عنوان دوم: دعاوی مربوط به اظهارنامه بطلان رتبه‌های مقدس.... 136

    عنوان سوم: شیوه‌های اجتناب از محاکمه.. 137

    بخش چهارم: فرایند کیفری.. 138

    فصل اول: بازپرسی مقدماتی... 138

    فصل دوم: روند دعوای حقوقی... 139

    فصل سوم: اقدام برای جبران خسارت... 141

    بخش پنجم: آیین دادرسی در مراجعه‌ی اداری و در حذف و یا انتقال کشیشان بخش.... 142

    جزء اول: مراجعه برعلیه احکام اداری.. 142

    جزء دوم: آیین دادرسی حذف یا انتقال کشیشان بخش.... 144

    فصل اول: آیین دادرسی حذف کشیشان بخش.... 144

    فصل دوم: آیین دادرسی انتقال کشیش بخش.... 146

    واژه‌نامه.. 149

    واژگان تخصصی کلیسایی: 149

    واژگان تخصصی حقوقی: 149

    منبع:

    ندارد.


موضوع پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, نمونه پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, جستجوی پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, فایل Word پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, دانلود پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, فایل PDF پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, تحقیق در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, مقاله در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, پروژه در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, پروپوزال در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, تز دکترا در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, پروژه درباره پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی, رساله دکترا در مورد پایان نامه ترجمه کتاب پنجم، ششم و هفتم از Code of Canon Law به همراه مقدمه تحلیلی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته رفاه اجتماعی چکیده مقدمه : کانون اصلاح و تربیت مکانی برای اصلاح و بازپروری کودکان و نوجوان بزهکار است. به منظور اجرای موفقیت آمیز برنامه های بازپروری ، لازم است کارشناسان از تجارب این افراد مطلع شوند . این مطالعه با هدف تبیین تجارب و دیدگاه های مددجویان از اقامت در کانون اصلاح و تربیت استان تهران انجام گردید . روش : پژوهش کیفی حاضر از روش تحلیل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: فقه و مبانی حقوق چکیده اسلام نسبت به حقوق زن و مرد دیدگاه متساوی و متعادلی دارد. اما شرایط و ویژگی‌های فیزیکی مختلف این دو جنس متعاقبا حقوق و وظایف خاصی را برای آنها به دنبال دارد؛ لذا اینجاست که ضرورت حمایت از زنان (به دلیل نقش مهم مادری) مورد توجه اسلام قرار گرفته و نگاه جانبدارانه‌ی خود را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی مطرح نموده. ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد سال1382 پايان نامه رشته حقوق جزا و جرم شناسي چکيده : بررسي حقوق اسراي جنگي در اسناد بين المللي انسان موجودي است جمع گرا و آميخته از خواسته ها ، علايق و غر

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته مديريت بودجه ومالي بهمن 1390 چکيده        نظام بانکي کشور در سال هاي اخير با رشد چشمگير نرخ مطالبات سر رسيد گذشته و معوق ناشي

فصل اول   کليات 1 - 1 مقدمه برنامه­ ريزي ­هاي اقتصادي، نيازمند آگاهي از عملکرد عمومي اقتصاد کشور است. اما در اغلب کشورها، بخشي از فعاليت­هاي اقتصادي در معرض ديد سياست­

علوم وفنون راهنمایی و رانندگی پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ترافیک چکیده: یکی از مهمترین حوادث رانندگی، تصادفات وسایل نقلیه ی در حال حرکت با عابرین پیاده است که در سطح جوامع مختلف از فراوانی بسیار بالایی برخوردار بوده که به دلیل اهمیت امر موجب گردیده قانونگذاران در کشورهای مختلف در این موارد اقدام به وضع مقررات نمایند. هدف از تحقیق حاضر مطالعه تطبیقی و تعیین مسئولیت ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان گرایش زنان و خانواده چکیده مقدمه شناختِ خانواده، درگیر شدن به امور مربوط به خانواده و بررسی ابعاد، شاخه‌ها و مسائل حولُ‌وحُوش خانواده، با وجود اینکه به‌عنوانِ اولین واحد اجتماعی شناخته می‌شود، ولی دارای پیچیدگی‌های فراوانی است. به‌طوری‌که شناختِ اهمیت، تأثیرها و کارکردهای آن، بسیار مورد توجه صاحب‌نظران مسائل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادیان ابراهیمی چکیده؛ گسترش تفکرات و اندیشه­های اسلامی و همچنین فلسفه یونان باستان از جمله فلسفه ارسطو و افلاطون، تأثیرات بسزایی بر متفکرین یهودی قرون وسطی همچون سعدیا گائون و موسی بن میمون داشته است. این در حالی است که در دوران معاصر با رشد رنسانس، تغییر پارادایم­های علمی حاکم و هم­چنین آزادی یهودیان از بند محاصره و تشکیل دولت یهودی، تفکرات ...

چکیده پیشرفت دانش پزشکی موجب گردیده که تقریبا می توان گفت موضوعی به نام ناباروری وجود نداشته و یا بسیار نادر و مهجور شود . روشهای نوین تلقیح مصنوعی به میمنت دانش بشری این مشکل خانواده ها را حل کرده و کمتر کسی است که از وجود فرزند محروم بوده باشد . لقاح مصنوعی از ثمرات دانش پزشکی است و شیوه ای درمانی برای ناباروری زوج و زوجه به شمار می آید ، اما این عمل به دلیل اینکه حقوق و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی چکیده با عنایت به گسترش مبادلات اقتصادی و معاملات ارگانی و نیاز دستگاه‌های دولتی به خرید کالاها و اقلام داخلی و خارجی مورد نیاز خود، مامورانی برای خرید به عنوان نماینده وارد بازار می‌شوند و طبیعی است که فروشندگان برای رقابت در زمینه فروش بیشتر دست به تطمیع کارپردازان و نمایندگان و پرداخت درصدی از مبلغ معامله به آن‌ها برای ...

ثبت سفارش