فهرست:
کلیات طرح.. 1
مقدمه. 2
بیان مساله. 3
پیشینه تحقیق در ایران.. 4
اهمیت تحقیق.. 5
اهداف تحقیق.. 6
سوال تحقیق.. 6
تعریف واژگان و مفاهیم. 7
روش تحقیق.. 8
چارچوب نظری.. 9
محدودیت ها 9
فصل اول: 10
مطالعات نظری تئاتر. 10
بخش اول-تئاتر. 11
1-1 تعریف تئاتر. 11
1-2 تاریخچه تئاتر. 16
1-2-1 تاریخچه تئاتر جهان.. 16
1-2-2 تئاتر ایران. 23
1-2-3 تاریخچه تئاتر دولتی در ایران. 28
1-2-4 تاریخچه تئاتر خصوصی در ایران. 30
بخش دوم-آسیب شناسی تئاتر. 31
1-3 آسیب شناسی تئاتر. 31
1-3-1 آسیب شناسی تئاتر دولتی.. 38
1-3-2 آسیب شناسی تئاتر خصوصی.. 39
1-4 مخاطب تئاتر. 44
1-4-1 طبقه مرفه. 49
1-4-2 طبقه متوسط.. 50
1-4-3 طبقه ضعیف... 50
فصل دوم: 51
شیوههای اطلاعرسانی... 51
و تبلیغات در تئاتر. 51
2-1 شیوه های اطلاع رسانی.. 52
2-1-1 قبل از انقلاب در ایران. 53
2-1-2 بعد از انقلاب در ایران. 54
بخش دوم-تبلیغات.. 55
2-2 تبلیغات چیست؟. 55
2-3 تاریخچه تبلیغات تئاتر در ایران.. 59
2-4 اهداف تبلیغات.. 60
2-5 کاربرد تبلیغات.. 63
2-6 اصول کار تبلیغات.. 66
2-6-1 اصول کیفیت... 70
2-6-2 اصل کیفیت... 71
2-6-3 اصل شیوه بیان. 72
2-6-4 اصل مناسبت... 72
2-7 اهمیت تبلیغات.. 73
2-8 انواع تبلیغات.. 74
2-8-1 تبلیغات فرهنگی.. 76
2-8-2 تبلیغات تجاری.. 77
2-9 اَشکال تبلیغات.. 79
2-9-1 جمعی.. 79
2-9-2 فردی.. 80
2-10 شیوه های ابتکاری.. 80
2-11 تجربیات تماشاچیان.. 81
2-12 جذب حامی مالی.. 84
2-13-پیشینه تحقیق.. 85
2-13-1 تحقیقات داخلی.. 85
2-13-2 تحقیقات خارجی.. 87
فصل سوم: 88
روششناسی تحقیق.. 88
3-1- مقدمه. 89
3-2- روش تحقیق.. 90
3-3- جامعه آماری.. 91
3-4- نمونه آماری.. 91
3-5- ابزار تحقیق.. 92
3-6- روش های آماری مورد استفاده. 93
3-7- جمع بندی فصل سوم. 93
فصل چهارم: 94
یافتههای تحقیق در تبلیغات تئاتر ایران 94
4-1- مقدّمه. 95
4-2- آمار توصیفی.. 96
4-2-1-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ جنسیت... 96
4-2-2-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ تاهل.. 97
4-2-3-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت سطح تحصیلات... 99
4-2-4-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت سن.. 101
4-2-5-بررسی درصدی توزیع پاسخ ها به تفکیک هر عامل.. 103
4-3- نتایج حاصل از آمار استنباطی و بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق.. 106
4-3-1- بررسی وضعیت سوالات... 106
فصل پنجم: 111
تحلیل تبلیغات تئاتر در ایران با نمونه پژوهشی نمایش بیوههای غمگین سالار جنگ... 111
5-1- تحلیل. 112
5-2- نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ در سالن چهارسوی تئاتر شهر. 123
نتیجهگیری.. 126
منابع.. 130
پیوست.. 137
بخش اول: مشخصات جمعیت شناختی: 137
بخش دوم: سوالات تخصصی.. 137
منبع:
کتب فارسی
اسدی، علی(1371)، افکار عمومی و ارتباطات، انتشارات سروش، تهران.
اسلین، مارتین(1918)، دنیای درام: نشانه و معنا در رسانههای نمایشی: تئاتر، سینما، تلویزیون پدیدآورنده: ، محمد شهبا، تهران: انتشارات: شهر کتاب: هرمس.
آژند، یعقوب(1386)، نمایش در دوران صفوی، انتشارات فرهنگستان هنر.
براکت، اسکار(1391)، تاریخ تئاتر جهان، مترجم: هوشنگ آزادی ور، تهران، جلد سوم، انتشارات مرواید.
بیضایی، بهرام(1387)، نمایش در ایران، چاپ ششم، تهران، نشر روشنگران.
پاکباز، رویین(1385)، دایره المعارف هنر، انتشارات فرهنگ معاصر، چاپ پنجم، تهران.
ترابی، علی اکبر(1381)، جامعه شناسی تبلیغات، تهران، انتشارات فروزش.
جوانمرد، عباس(1383)، تئاتر، هویت و نمایش ملی، چاپ اول، تهران، نشر قطره.
رابرتسون، یان(1372)، درآمدی به جامعه، ترجمه حسین بهروان، مشهد انتشارات آستان قدس رضوی.
رشیدابن شنب و دیگران(1379)، تئاتر در مشرق زمین، ترجمه آزاده متمان، انتشارات نمایش.
روزنامه اطلاعات؛ ۸۰ سال حضور مستمر، انتشارات اطلاعات، ۱۳۸۵.
روستا، احمد(1388)، مدیریت استراتژیک و تبلیغات، تهران: انتشارات رسا.
ستوده، هدایت الله(1379)، روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات آوای نور.
طباطبایی، محیط(1375)، تایخ تحلیلی مطبوعات ایران، تهران، موسسه انتشارات بعثت.
فیاد، حسن (1355)، تبلیغات و مردم، انتشارات جار، تهران.
قاسمی، فرید(1379)، تاریخ روزنامه نگاری ایران، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری(1379)، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، اصفهان، انتشارات آتریات کتاب.
لهسایی زاده, عبدالعلی(1377)، نابرابری و قشربندی اجتماعی، شیراز: مرکز نشر دانشگاه شیراز.
متولی، کاظم(1384)، افکار عمومی و شیوه های اقناع و تبلیغات، تهران: انتشارات بهجت.
ملک پور، جمشید(1363)، ادبیات نمایشی در ایران (جلد اول)، تالیف: انتشارات توس.
هولتن، اورلی(1364)، مقدمه بر تئاتر آینه طبیعت، مترجم: محبوبه مهاجر، چاپ اول، تهران، انتشارات سروش
پایان نامه ها
ابوذری، محمد، 1386، بررسی جامعه شناختی میزان بهرهمندی زنان از سرمایه اجتماعی، پایاننامه
اربابی، محمود(1377)، تئاتر ایران و عوامل بازدارنده آن، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر
بنی هاشمی، مژگان(1375)، مخاطب تئاتر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر، رشته بازیگری-کارگردانی
رفعت جاه، مریم، 1381، زنان و باز تعریف هویت اجتماعی، پایاننامه دکترای جامعه شناسی، دانشگاه تهران
قاسمی، ساسان(1383)، عرفی و بررسی ویژگی های تئاتر تبلیغاتی و استفاده از آن در تبلیغات سیاسی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر. رشته ادبیات نمایشی.
کشن فلاح، سعید(1377)، مدیریت و سیاست گذاری در تئاتر امروز ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر، رشته کارگردانی
مقالات
ابوالحسینی چیمه، زهرا(1384)، شگردهای زبان در تبلیغات، کجله نامه فرهنگستان، شماره بیستم، ص 119-130
اسفرجانی، شهرزاد(1382)، هدف های تبلیغات، ماهنامه تدبیر، سال چهاردهم، شماره 133.
اسفندیار، حسن(1386)، ارتباطات و تبلیغات نوین، اهمیت ابزار و شیوه ها، فصلنامه علمی تخصصی، شماره 54، ص 16-22
آذین، فرشید(1381)، تبلیغات و چند راهکار، مجله هنر هشتم، شماره 26، صص 58-61
آقا داود، سید رسول(1381)، روابط عمومی و تبلیغات تجاری، مجله هنر هشتم، شماره بیست و پنج.45-52
بختایی، امیر، شادی گلچین فر(1384)، سرنخ گمشده تبلیغات، ماهنامه تدبیر، سال شانزدهم، شماره 164.
پازوکی، شهاب(1389)، نمایش در ایران، www.ParsBook.org
پور غفاری لاهیجی، ازاده(1383)، تبلیغات ایران در زیر ذره بین، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک ایران، شماره اول، دوره چهارم.
پورکریمی، جواد(1381)، تبلیغات رسانه ای و تغییر نگرش مخاطبان، رویکرد روان شماختی بر تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 29.
دشتی شاهرخ، زهره، بهروز نعمتی شریف، پانته آ صالحی صدقیانی(1390)، نقش بازاریابی ارتباطی در موفقیت سالنهای تاتر، مطالعات کمی در مدیریت، دانشگاه آزاد، سال دوم، شماره اول، بهار.
ربانی، محمدعلی(1376)، حضور تاریخی فرهنگ شیعه در اندونزی، ماهنامه چشمانداز، ش3.
ربانی، محمدعلی(1389)، طنز، آسایش، تفکر، ماهنامه چشمانداز، شماره پانزدهم.ص 14-17
سعیدی، رحمان(1388)، تبلیغات و فرهنگ، مجله علوم اجتماعی، شماره 18، ص 68-77
شهیدی، عنایتاللهو علی بلوکباشی(1380)، پژوهشی در تعزیه و تعزیهخوانی از آغاز تا آخر دوره قاجار در تهران، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
غیردولتی منطقه 4 شهرداری شهر تهران
مجموعه مقالات سمینار تئاتر خصوصی در ایران، دی و بهمن1387.
معتمد نژاد، کاظم(1370)، جهان سوم در برابر سلطه ارتباطی و اطلاعاتی غرب، تهران، رسانه سال دوم، شماره یکم، بهار.
منشاد، الهه، 1389، نقش تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرفگرایی دختران 9 تا 11 ساله مدارس
میرجلیلی، سید حسین(1387)، جنبه های اقتصادی تبلیغات تجاری، شماره پنجاه و یک، صص 42-44
کتب و مقالات انگلیسی
Amanda Zimmerman, John Dahlberg,(2008), The Sexual objectification of Women in Advertising: A Contemporary Cuiturai Perspective, March ,Jourrrl of
Ameli, S. R. (2003). “Globalization and british muslim identity”. London: Ic As Press
Bennet, s, theatre audiences, a theory of production and reception. Routhledge, London, New York, (1990).
Bently, e, the life of the drama, New York, athenum eric press (1964).
Brown, G. and Yule, G.(1983), Discourse Analysis, Cambridge University Press;
Cohen. R: Kennedy, P. (2000).” Global sociology “. New York, palgrave.
esslin, m, an anatomy of dram of drama, London, abachs(1976) grotowsk, j, towards a poor theatre, ed. Eugenio barba, London: Methuen
Fridman, t. (1994). “Culturalidentity and global.”Process London: SAGE.
Fridman, T.L (2000), The lexus and Theolive tree, NewYork farrar(Glroux).
Hanip, leena,( 2007), Consumers’ green commitment: indication of a postmodern lifestyle?, International Journal of Consumer Studies ISSN 1470-6423
Kenneth Bruce,Sandra Mansour, Howard Steiger(2009), Expectancies Related to Thinness, Dietary Restriction , Eating, and Alcohol Consumption in Women with Bulimia Nervosa, International Journal of Eating Disorders 42: 3 253–258
Pandya, H. I(1977). Language in advertising, Ajanta Publications;
Road: in billboard: art on the road , aretrospective exhibition of artist billboards of the last 30 years,(Cambridge, mass: mit press), 1999
Rouertisirg Reserbcr
Sinfield, a,society and literanre 1945-1979, London, Methuen,(1983)
Tanaka, K.(1994), Advertising Language, Routledge;
Warner, L. (1960). Socail Classes, Cambridge University Press.
Zinkhan. George m. (1985). Communications effects of specific advertising elements: an updats, current issues and research in advertising. Vol.8. pp. 75-98.
سایت های اینترنتی
www.http: //en.wikipedia.org
www.http: //www.isna.ir/fa/news/92051206131
www. http: //www.kasbyar.com
www.http: //www.uast13.ir
WWW.CHN.IR
www.irib.ir