پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران

word 500 KB 30967 150
1393 کارشناسی ارشد گرافیک
قیمت قبل:۶۴,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A»

    رشته: نمایش گرایش: کارگردانی

    یده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) :

    هدف اصلی این پژوهش، ارائه نتایج تحقیق و مطالعه راهبردی درباره‌ی نقاط ضعف و قوت مقوله‌ی تبلیغات و بازاریابی تئاتر است. این تحقیق از نوع تحقیقات بنیادی-کاربردی است که با روش پیمایشی- توصیفی با طرح پرسشنامه، 384 نفر از مخاطبان گیشه تئاتر شهر را به‌عنوان جامعه آماری خود برگزید؛ تا به سوال این پژوهش مبنی بر این‌که آیا تبلیغات جامع می‌تواند در جلب مخاطب گسترده به سالن‌های تئاتر موثر واقع شود، پاسخ دهد.

    پس از اجرا، پرسشنامه‌ها جمع‌آوری، جمع‌بندی و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که تبلیغات توصیه ای (دهان به دهان دیگران)، استفاده از نمایشنامه های ترجمه، استفاده از بازیگران مشهور سینما و تئاتر، مشاهده تبلیغاتی مبنی بر کیفیت و امکانات تئاتر، مطالعه نقد تئاتر در مطبوعات، شهرت کارگردان بیشترین تاثیر را در جلب مخاطب تئاتر دارد. و توزیع برگه‌های تبلیغاتی تئاتر در محل اشتغال مردم، ارسال ایمیل های تبلیغاتی و اجرای نمایش در ساعات پایانی شب، کمترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد.

    در پایان محقق به منظور جذب مخاطب تئاتر مدلی 6 مرحله ای را ارائه داد و خود این مدل را با اجرای نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ عملیاتی ساخت.

    واژه‌های کلیدی: تئاتر، تبلیغات جامع، جذب مخاطب، بیوه‌های غمگین سالار جنگ

    کلیات طرح

    مقدمه

    تبلیغات یکی از راه های رایج جلب نظر مخاطب به سوی یک کالا است. حال ممکن است این کالا محصولی صنعتی و تجاری و یا محصولی هنری باشد. مسلماَ تبلیغات در عرصۀ هنر تا حدودی با تبلیغات یک محصول تجاری متفاوت است. تبلیغات در هنر ابتدا فرهنگ سازی و بسترسازی لازم برای رشد و گسترش نوعی از تفکر در جامعه است. این تعبیر که تبلیغات هنری مانند پیام های بهداشتی است، بیراه نیست. چراکه پیام ها و دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی برای سلامتی جسم و جان و تبلیغات هنری به قصد پرورش و تیمار روح و روان است.

    در کشور ما پس از محصولات سینمایی که سال هاست جایگاه و اهمیت خاصی در تبلیغات شهری یافته اند، اخیراً با توجه خاص مسئولان، هنر تئاتر نیز به این سلاح قوی مجهز شده است. بیلبوردها، پوسترهای بزرگ و بنرهایی که در سطح شهر با نام و نقش هنرمندان این عرصه مزین می شوند، دلیلی بر این مدعا هستند. هنر نمایش در راه بهره گیری از این امکان تبلیغی تازه در اول راه است و هنوز نیاز به آزمون و خطاهای بسیاری دارد.

    بنابراین باید تلاش نمود تا تاثیر تبلیغات را بر افزایش و جذب مخاطب تئاتر بررسی نمود. تحقیق حاضر تلاش دارد به این موضوع بپردازد.در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که آیا همچون گذشته، تبلیغات توانایی نفوذ و تاثیرگذاری بر مخاطبان را دارد؟

     

    بیان مساله

    تبلیغات یکی از راه های رایج جلب نظر مخاطب به سوی یک کالا است. حال ممکن است این کالا محصولی صنعتی و تجاری و یا محصولی هنری باشد. به طور کلی با اختراع ماشین چاپ و سپس رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه‌های جمعی، تبلیغات رشد گسترده ای یافت. براین اساس امروزه شاهد بمباران تبلیغاتی هستیم. هنگامیکه در حال تماشای تلویزیون یا در حال شنیدن برنامه مورد علاقه خود از رادیو هستیم و یا زمانیکه در اینترنت در حال جستجو و یا مشاهده سایتهای مختلف می‌باشیم، بطور مداوم در معرض تبلیغات مختلف قرار داریم. حتی هنگامی که در حال عبور از خیابان نیز هستیم با تابلوهای تبلیغاتی مختلف مواجه می شویم.

    تبلیعات هنری نیز در جوامع پیشرفته، دوران گذار خود را از آزمون و خطا پشت سر گذاشته است.بطوریکه نیم نگاهی به نحوه اجرای آثار نمایشی، این مساله را ثابت میکند که اطلاع رسانی و تبلیغات در کشورهای پیشرفته، تامل و دور از محدودیت و با هدف داشتن گیشه داغ تر انجام میشود.

    اما در جوامع در حال توسعه و از جمله ایران، واقعیت به گونه دیگری است. با اندک مطالعه در مقوله تئاتر ایران، جای خالی تبلیغات کاملا احساس میشود.قابل توجه اینکه در شرایط موجود، نسبت تبلیغاتی که برای تئاتر در کشور ما صورت میگیرد، یک دهمِ تبلیغاتی است که خرج سینما میشود؛و این بی ارتباط با محدودیت سالن های تئاتر، درآمد ناچیز دست اندرکاران و هزینه های سنگین اجرایی که معضل بزرگ و تاریخی اجرای نمایش در ایران است، نیست.

    حال اگر به مشکلات فوق، این نحوه تفکر را که هزینه های تبلیغاتی نیز، بار سنگین هزینه های اجرایی را سنگین تر میکنداضافه کرد، دیگر رغبتی برای اجرای نمایش باقی نمی ماند.در صورتیکه تجربه در بسیاری از کشور های صاحب تئاتر نشان داده است که بکارگیری تبلیغات حساب شده میتواند بنیان اجرای تئاتر را متحول کند.حال با چنین پشتوانه ای تلاش میشود در این پایان نامه به این پرسش پاسخ داده شود که آیا در ایران شگرد های تبلیغاتی میتواند در جذب مخاطب موثر واقع شود؟

     

    پیشینه تحقیق در ایران

    محمود اربابی در پایان نامه خود با عنوان "تئاتر ایران و عوامل بازدارنده آن" بیان می کند تئاتر ایران ارتباط گرم خود را با تماشاگر از دست داده و باید این ارتباط را گرم کرد. آنچه برای تئاتر ایران راه نجات خواهد بود توجه جدی به فرهنگ بومی و ملی براساس فرم های جذاب نمایشی است. از نظر اربابی باید تعاریف و توقعات سیاست گذاران فرهنگی از تئاتر روشن و براساس ان برنامه ریزی گردد(اربابی، 1377: 3).

    ساسان قاسمی در پایان نامه خود با عنوان "معرفی و بررسی ویژگی های تئاتر تبلیغاتی و استفاده از آن در تبلیغات سیاسی"(1383) به بررسی تاریخچه تبلیغات در تئاتر از نمایش های آیینی سنتی پیش از پیدایش تئاتر یونان تا دوران معاصر پرداخته است(قاسمی، 1383: 67).

    مژگان بنی هاشمی در پایان نامه خود با عنوان "مخاطب تئاتر" (1375) بیان می کند که تئاتر کنونی در شرایط نامطلوبی از نظر حرفه ای به سر می برد. چرا که یک سیاست ثابت و دائمی و نه حتی اصولی در عملکردها وبرنامه ریزی ها وجود ندارد(بنی هاشمی، 1375: 44).

    دکتر بهزاد قادری در مقاله ی خود با عنوان " فرهنگ خصوصی سازی و خصوصی سازی فرهنگ" در زمینه تئاتر خصوصی بیاناتی را اظهار می کند. وی بیان می کند، با توجه به اینکه تئاتر در غرب همیشه خصوصی بوده است، در مقاله اش به آن دوره های کوتاهی اشاره می کند که دولت ها برای دولتی سازی تئاتر تلاش کردند تا ببینیم اهداف، ضرورت ها، خوبی ها و کاستی های چنین برنامه هایی چه بوده است. سپس تب خصوصی سازی در ایران را بررسی و برداشت های گوناگون از خصوصی سازی بخش های متفاوت خانواده تئاتر را مرور می کند و حالات و شرایط به وجود آمدن چنین تئاتری از جمله پشتیبانی از شرکت های تئاتری و دیگری فضای اجرایی برای این شرکت ها را ارزیابی می کند. در پایان نیز به این نکته اشاره می کند که این گونه گروه ها و فضاها باید بتوانند انتظارات گوناگون مخاطب تئاتر را برآورده کنند(قادری، 1391: 54).

    دکتر فریندخت زاهدی در مقاله خود با عنوان "راهکار یا موانع راه اندازی تئاتر خصوصی" بیان می کند، برای بررسی امکانات و یا عدم امکانات، برای داشتن تئاتر خصوصی می بایست چند و چون وضعیت تئاتر را با تعریف مشخص از ویژگی های آن با نگاهی تیزبینانه و از ابعاد مختلف شناخت و سپس به طبقه بندی انواع تئاتر و اهداف آنها پرداخت. این طبقه بندی طبعا می بایست بنا بر ماهیت گونه های مختلف تئاتر و نحوه مدیریت و برنامه ریزی آنها انجام گیرد تا بتواند در درازمدت به نتیجه نسبتاً مطلوب برسد.

     

    اهمیت تحقیق

    تئاتر یک هنر قوی و بسیار تاثیرگذار است و می تواند نقش تعیین کننده ای در جامعه و برقراری با مخاطب خویش داشته باشد. تئاتر می تواند آموزش دهد. می تواند سرگرم کند، می تواند فرهنگ ملی را غنی بخشد. می تواند هویت قومی و منطقه ای را حفظ کند، می تواند زبان و ادبیات کشور را شکوفا سازد و در مجموع همه این ها می توان گفت تئاتر می تواند سطح شعور و آگاهی جامعه خویش را بالا ببرد و این یعنی بالا رفتن سطح فرهنگ و دستیابی به شخصیت و هویت مطلوب. تئاتر در کشور ما با وجود اینکه سال هاست در کشور حیات یافته، هنوز ارتباط لازم را با جامعه خویش برقرار نکرده است و نتوانسته تعداد مخاطبان خود را چندان افزایش دهد.بنابراین باید با استفاده از شگردهای تبلیغاتی اهمیت تئاتر در جامعه را پررنگ کرد. براین اساس لزوم آسیب شناسی بازار تبلیغات تئاتر و بررسی ایده های تبلیغاتی بکار گرفته شده برای آن در تئاتر دولتی و خصوصی ضروری می باشد. با بررسی این آسیب شناسی میتوان مخاطب بیشتری در سالن ها داشته باشیم و به دنبال آن گیشه ها رونق گیرد، بدین ترتیب با بهبود وضعیت فروش و رفاه هنرمندان امید آن خواهد بود که کیفیت آثار بالا رود.

     

    اهداف تحقیق

    تحقیق و مطالعه ی راهبردی درباره نقاط ضعف و قوت مقوله ی تبلیغات و بازاریابی تئاتر و بررسی ضرورت تبیین ایجاد اتاق فکر، مخاطب شناسی، نیاز شناسی و آسیب شناسی بازار تئاتر و ضرورت جلب توجه جوامع دانشگاهی به مقوله ی بازاریابی تئاتر به مثابه ارائه حداقل 2 واحد درسی

     

    سوال تحقیق

    -آیا تبلیغات جامع در تئاتر میتواند در جلب مخاطب گسترده به سالن ها موثر واقع شود؟

    تعریف واژگان و مفاهیم

    "تبلیغ": تبلیغ عبارت است از برقراری ارتباطی غیر شخصی از طریق رسانه های مختلف برای متقاعد ساختن یا تاثیر گذاشتن بر اذهان عمومی (آقا داود، 1381)

    "تبلیغات": تبلیغات عبارت است از ارتباط و معرفی غیرشخصی محصول یا خدمت از طریق حاملهای مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی، یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند (آذین، 1381).

    "تئاتر": تئاتر از کلمه یونانی " تئاترون " به معنی تماشاخانه یا محل تماشا گرفته شده است و شامل انواع مختلفی چون " نمایش زنده با بازیگر، نمایش‌های عروسکی، پانتومیم، تئاتر تلویزیونی، اپرا، باله، نمایش‌های موزیکال، نمایش رادیویی، نمایش‌های آئینی (به شرط داشتن ساختار روایی) و شکل‌های خاصی از نمایش‌های سنتی ملل و اقوام (برای نمونه: نقالی، پرده‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، تخت حوضی، تعزیه در ایران و نمونه‌های متعدد دیگری می‌باشد) (آقا داود، 1381).

    "مخاطب تئاتر": واژه مخاطب، مدت هاست که در فرآیند ارتباط جمعی اصطلاح رایجی است برای اشاره به دریافت کنندگان در مدل ساده خطی (منبع، مجرا/کانال، پیام، دریافت کننده، بازخورد) که توسط پیشگامان حوزه رسانه پژوهی ارائه شده است. به طور کلی مخاطب به طور ساده به خوانندگان، بینندگان، شنوندگان یکی از رسانه ها یا هر محتوا و نمایشی اشاره دارد (آذین، 1381).

    واژه مخاطب، یکی از شاخه های موضوع مطالعه ارتباطات جمعی و نیز یکی از حوزه های اصلی پژوهش های تجربی را مشخص می سازد. مخاطبان محصول زمینه اجتماعی هستند که به ایجاد علایق فرهنگی، فهم ها و نیازهای اطلاعاتی مشترک می انجامند و هم واکنشی به الگوی خاص شرایط رسانه ای.

    به طور کلی مخاطبان[1] گروهی از مردم هستند که با یک اثر هنری و یا هر رسانه دیگری مواجه می شوند. در واقع مخاطبان افرادی هستند که مورد خطاب یک پیام قرار می گیرند.در یک رویداد ارتباطی بسیار ساده، شخص مقابل فرستنده پیام را مخاطب می نامند، در تعابیر علوم ارتباطات، مخاطب را متناسب با درجه آگاهی و شناخت مندی به مخاطب عام، ساده، کم سواد، متخصص، ویژه و یا مخصوص تقسیم کرده اند (ابوالحسینی چیمه، 1384).

     

    روش تحقیق

    تحقیق حاضر از نوع کاربردی می باشد زیرا نتایج حاصل از آن می تواند مورد استفاده​ی مدیران و مسئولین حوزه تئاتر قرار گیرد و در نتیجه می توانند به این نکته پی ببرند که چه عواملی در تبلیغات بر جذب مخاطب تاثیرگذار می باشند. همچنین از نظر متغیر، شامل متغیرهای کیفی بوده و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است.

     

    چارچوب نظری

    جامعه آماری تحقیق حاضر دربرگیرنده کلیه مخاطبان گیشه تئاتر شهر تهران می باشد. بنابراین جهت محاسبه حجم نمونه مورد نیاز برای پژوهش از جدول مورگان و دیگران استفاده گردید. روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق، نمونه گیری تصادفی است. در این تحقیق از پرسشنامه با سوالات بسته استفاده شده است. در سوالات پرسشنامه مقیاس 5 نقطه ای استفاده شده است. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.

     

    محدودیت ها

    تحقیقات بسیاری در زمینه تئاتر انجام شده است اما در هیچ یک از آن تحقیقات به تاثیر تبلیغات و پیامدهای آن در تئاتر و جذب مخاطب اشاره نشده است. همچنین تحقیقات فارسی در این زمینه بسیار محدود می باشد.

     

    Abstract

    The main purpose of this paper is to present the results of research and to study about the strengths and weaknesses of strategic advertising and marketing category theater. The research is a basic - applied research that chose 386 individuals as its target population with a descriptive – survey and designing the Likert 5 scale questionnaire among the viewers of the City Theater box office, to answer the question of whether the decision of advertising can attract wide audience of theater work.

    After the run, the questionnaires were collected and summarized using descriptive statistics and T-test. It was clear that advertising recommendations (word of mouth to others), the use of drama translation, using famous actors of the cinema and theater, see ads based on the quality and possibilities of theater, studying theater criticism in the press, fame of the director has the greatest impact on audience of the theater. And the distribution of employment in the public theater advertising sheets, promotional emails and performing a late night minimal has the least impact on attracting the audience.

    In order to fulfill the attraction of the theater audience provides a six-stage model and builds his model by performing the sad widows of war hero.

     

    Keywords: theater, comprehensive advertising, audience engagement, Sad Widows of War Hero.

     

  • فهرست:

     

    کلیات طرح.. 1

    مقدمه. 2

    بیان مساله. 3

    پیشینه تحقیق در ایران.. 4

    اهمیت تحقیق.. 5

    اهداف تحقیق.. 6

    سوال تحقیق.. 6

    تعریف واژگان و مفاهیم. 7

    روش تحقیق.. 8

    چارچوب نظری.. 9

    محدودیت ها 9

    فصل اول: 10

    مطالعات نظری تئاتر. 10

    بخش اول-تئاتر. 11

    1-1 تعریف تئاتر. 11

    1-2 تاریخچه تئاتر. 16

    1-2-1  تاریخچه تئاتر جهان.. 16

    1-2-2  تئاتر ایران. 23

    1-2-3 تاریخچه تئاتر دولتی در ایران. 28

    1-2-4 تاریخچه تئاتر خصوصی در ایران. 30

    بخش دوم-آسیب شناسی تئاتر. 31

    1-3 آسیب شناسی تئاتر. 31

    1-3-1 آسیب شناسی تئاتر دولتی.. 38

    1-3-2 آسیب شناسی تئاتر خصوصی.. 39

    1-4 مخاطب تئاتر. 44

    1-4-1 طبقه مرفه. 49

    1-4-2 طبقه متوسط.. 50

    1-4-3 طبقه ضعیف... 50

    فصل دوم: 51

    شیوه‌های اطلاع‌رسانی... 51

    و تبلیغات در تئاتر. 51

    2-1 شیوه های اطلاع رسانی.. 52

    2-1-1 قبل از انقلاب در ایران. 53

    2-1-2 بعد از انقلاب در ایران. 54

    بخش دوم-تبلیغات.. 55

    2-2 تبلیغات چیست؟. 55

    2-3 تاریخچه تبلیغات تئاتر در ایران.. 59

    2-4 اهداف تبلیغات.. 60

    2-5 کاربرد تبلیغات.. 63

    2-6 اصول کار تبلیغات.. 66

    2-6-1 اصول کیفیت... 70

    2-6-2 اصل کیفیت... 71

    2-6-3 اصل شیوه بیان. 72

    2-6-4 اصل مناسبت... 72

    2-7 اهمیت تبلیغات.. 73

    2-8 انواع تبلیغات.. 74

    2-8-1 تبلیغات فرهنگی.. 76

    2-8-2 تبلیغات تجاری.. 77

    2-9 اَشکال تبلیغات.. 79

    2-9-1 جمعی.. 79

    2-9-2 فردی.. 80

    2-10 شیوه های ابتکاری.. 80

    2-11 تجربیات تماشاچیان.. 81

    2-12 جذب حامی مالی.. 84

    2-13-پیشینه تحقیق.. 85

    2-13-1 تحقیقات داخلی.. 85

    2-13-2 تحقیقات خارجی.. 87

    فصل سوم: 88

    روش‌شناسی تحقیق.. 88

    3-1- مقدمه. 89

    3-2- روش تحقیق.. 90

    3-3- جامعه آماری.. 91

    3-4- نمونه آماری.. 91

    3-5- ابزار تحقیق.. 92

    3-6- روش های آماری مورد استفاده. 93

    3-7- جمع بندی فصل سوم. 93

    فصل چهارم: 94

    یافته‌های تحقیق در تبلیغات تئاتر ایران 94

    4-1- مقدّمه. 95

    4-2- آمار توصیفی.. 96

    4-2-1-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ جنسیت... 96

    4-2-2-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ تاهل.. 97

    4-2-3-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت سطح تحصیلات... 99

    4-2-4-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ وضعیت سن.. 101

    4-2-5-بررسی درصدی توزیع پاسخ ها به تفکیک هر عامل.. 103

    4-3- نتایج حاصل از آمار استنباطی و بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق.. 106

    4-3-1- بررسی وضعیت سوالات... 106

    فصل پنجم: 111

    تحلیل تبلیغات تئاتر در ایران با نمونه پژوهشی نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ... 111

    5-1- تحلیل. 112

    5-2- نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ در سالن چهارسوی تئاتر شهر. 123

    نتیجه‌گیری.. 126

    منابع.. 130

    پیوست.. 137

    بخش اول: مشخصات جمعیت شناختی: 137

    بخش دوم: سوالات تخصصی.. 137

     

    منبع:

    کتب فارسی

    اسدی، علی(1371)، افکار عمومی و ارتباطات، انتشارات سروش، تهران.

    اسلین، مارتین(1918)، دنیای درام: نشانه و معنا در رسانه‌های نمایشی: تئاتر، سینما، تلویزیون پدیدآورنده: ، محمد شهبا، تهران: انتشارات: شهر کتاب: هرمس.

    آژند، یعقوب(1386)، نمایش در دوران صفوی، انتشارات فرهنگستان هنر.

    براکت، اسکار(1391)، تاریخ تئاتر جهان، مترجم: هوشنگ آزادی ور، تهران، جلد سوم، انتشارات مرواید.

    بیضایی، بهرام(1387)، نمایش در ایران، چاپ ششم، تهران، نشر روشنگران.

    پاکباز، رویین(1385)، دایره المعارف هنر، انتشارات فرهنگ معاصر، چاپ پنجم، تهران.

    ترابی، علی اکبر(1381)، جامعه شناسی تبلیغات، تهران، انتشارات فروزش.

    جوانمرد، عباس(1383)، تئاتر، هویت‌ و نمایش‌ ملی، چاپ‌ اول، تهران، نشر قطره.

    رابرتسون، یان(1372)، درآمدی به جامعه، ترجمه حسین بهروان، مشهد انتشارات آستان قدس رضوی.

    رشیدابن شنب و دیگران(1379)، تئاتر در مشرق زمین، ترجمه آزاده متمان، انتشارات نمایش.

    روزنامه اطلاعات؛ ۸۰ سال حضور مستمر، انتشارات اطلاعات، ۱۳۸۵.

    روستا، احمد(1388)، مدیریت استراتژیک و تبلیغات، تهران: انتشارات رسا.

    ستوده، هدایت الله(1379)، روان شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات آوای نور.

    طباطبایی، محیط(1375)، تایخ تحلیلی مطبوعات ایران، تهران، موسسه انتشارات بعثت.

    فیاد، حسن (1355)، تبلیغات و مردم، انتشارات جار، تهران.

    قاسمی، فرید(1379)، تاریخ روزنامه نگاری ایران، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری(1379)، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، اصفهان، انتشارات آتریات کتاب.

    لهسایی زاده, عبدالعلی(1377)، نابرابری و قشربندی اجتماعی، شیراز: مرکز نشر دانشگاه شیراز.

    متولی، کاظم(1384)، افکار عمومی و شیوه های اقناع و تبلیغات، تهران: انتشارات بهجت.

    ملک پور، جمشید(1363)، ادبیات نمایشی در ایران (جلد اول)، تالیف: انتشارات توس.

    هولتن، اورلی(1364)، مقدمه بر تئاتر آینه طبیعت، مترجم: محبوبه مهاجر، چاپ اول، تهران، انتشارات سروش

     

    پایان نامه ها

    ابوذری، محمد، 1386، بررسی جامعه شناختی میزان بهرهمندی زنان از سرمایه اجتماعی، پایان‌نامه

    اربابی، محمود(1377)، تئاتر ایران و عوامل بازدارنده آن، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر

    بنی هاشمی، مژگان(1375)، مخاطب تئاتر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر، رشته بازیگری-کارگردانی

    رفعت جاه، مریم، 1381، زنان و باز تعریف هویت اجتماعی، پایاننامه دکترای جامعه شناسی، دانشگاه تهران

    قاسمی، ساسان(1383)، عرفی و بررسی ویژگی های تئاتر تبلیغاتی و استفاده از آن در تبلیغات سیاسی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر. رشته ادبیات نمایشی.

    کشن فلاح، سعید(1377)، مدیریت و سیاست گذاری در تئاتر امروز ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر، رشته کارگردانی

     

    مقالات

    ابوالحسینی چیمه، زهرا(1384)، شگردهای زبان در تبلیغات، کجله نامه فرهنگستان، شماره بیستم، ص 119-130

    اسفرجانی، شهرزاد(1382)، هدف های تبلیغات، ماهنامه تدبیر، سال چهاردهم، شماره 133.

    اسفندیار، حسن(1386)، ارتباطات و تبلیغات نوین، اهمیت ابزار و شیوه ها، فصلنامه علمی تخصصی، شماره 54، ص 16-22

    آذین، فرشید(1381)، تبلیغات و چند راهکار، مجله هنر هشتم، شماره 26، صص 58-61

    آقا داود، سید رسول(1381)، روابط عمومی و تبلیغات تجاری، مجله هنر هشتم، شماره بیست و پنج.45-52

    بختایی، امیر، شادی گلچین فر(1384)، سرنخ گمشده تبلیغات، ماهنامه تدبیر، سال شانزدهم، شماره 164.

    پازوکی، شهاب(1389)، نمایش در ایران، www.ParsBook.org

    پور غفاری لاهیجی، ازاده(1383)، تبلیغات ایران در زیر ذره بین، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک ایران، شماره اول، دوره چهارم.

    پورکریمی، جواد(1381)، تبلیغات رسانه ای و تغییر نگرش مخاطبان، رویکرد روان شماختی بر تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 29.

    دشتی شاهرخ، زهره، بهروز نعمتی شریف، پانته آ صالحی صدقیانی(1390)، نقش بازاریابی ارتباطی در موفقیت سالنهای تاتر، مطالعات کمی در مدیریت، دانشگاه آزاد، سال دوم، شماره اول، بهار.

    ربانی، محمدعلی(1376)، حضور تاریخی فرهنگ شیعه در اندونزی، ماهنامه چشم‌انداز، ش3.

    ربانی، محمدعلی(1389)، طنز، آسایش، تفکر، ماهنامه چشم‌انداز، شماره پانزدهم.ص 14-17

    سعیدی، رحمان(1388)، تبلیغات و فرهنگ، مجله علوم اجتماعی، شماره 18، ص 68-77

    شهیدی، عنایت‌اللهو علی بلوکباشی(1380)، پژوهشی در تعزیه و تعزیه‌خوانی از آغاز تا آخر دوره قاجار در تهران، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    غیردولتی منطقه 4 شهرداری شهر تهران

    مجموعه مقالات سمینار تئاتر خصوصی در ایران، دی و بهمن1387.

    معتمد نژاد، کاظم(1370)، جهان سوم در برابر سلطه ارتباطی و اطلاعاتی غرب، تهران، رسانه سال دوم، شماره یکم، بهار.

    منشاد، الهه، 1389، نقش تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرفگرایی دختران 9 تا 11 ساله مدارس

    میرجلیلی، سید حسین(1387)، جنبه های اقتصادی تبلیغات تجاری، شماره پنجاه و یک، صص 42-44

     

    کتب و مقالات انگلیسی

    Amanda Zimmerman, John Dahlberg,(2008), The Sexual objectification of Women in Advertising: A Contemporary Cuiturai Perspective, March ,Jourrrl of

    Ameli, S. R. (2003). “Globalization and british muslim identity”. London: Ic As Press

    Bennet, s, theatre audiences, a theory of production and reception. Routhledge, London, New York, (1990).

    Bently, e, the life of the drama, New York, athenum eric press (1964).

    Brown, G. and Yule, G.(1983), Discourse Analysis, Cambridge University Press;

    Cohen. R: Kennedy, P. (2000).” Global sociology “. New York, palgrave.

    esslin, m, an anatomy of dram of drama, London, abachs(1976) grotowsk, j, towards a poor theatre, ed. Eugenio barba, London: Methuen

    Fridman, t. (1994). “Culturalidentity and global.”Process London: SAGE.

    Fridman, T.L (2000), The lexus and Theolive tree, NewYork farrar(Glroux).

    Hanip, leena,( 2007), Consumers’ green commitment: indication of a postmodern lifestyle?, International Journal of Consumer Studies ISSN 1470-6423

    Kenneth Bruce,Sandra Mansour, Howard Steiger(2009), Expectancies Related to Thinness, Dietary Restriction , Eating, and Alcohol Consumption in Women with Bulimia Nervosa, International Journal of Eating Disorders 42: 3 253–258

    Pandya, H. I(1977). Language in advertising, Ajanta Publications;

    Road: in billboard: art on the road , aretrospective exhibition of artist billboards of the last 30 years,(Cambridge, mass: mit press), 1999

    Rouertisirg Reserbcr

    Sinfield, a,society and literanre 1945-1979, London, Methuen,(1983)

    Tanaka, K.(1994), Advertising Language, Routledge;

    Warner, L. (1960). Socail Classes, Cambridge University Press.

    Zinkhan. George m. (1985). Communications effects of specific advertising elements: an updats, current issues and research in advertising. Vol.8. pp. 75-98.

     

    سایت های اینترنتی

    www.http: //en.wikipedia.org

    www.http: //www.isna.ir/fa/news/92051206131

    www. http: //www.kasbyar.com

    www.http: //www.uast13.ir

    WWW.CHN.IR

    www.irib.ir


موضوع پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , نمونه پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , جستجوی پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , فایل Word پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , دانلود پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , فایل PDF پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , تحقیق در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , مقاله در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , پروژه در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , پروپوزال در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , تز دکترا در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , پروژه درباره پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران , رساله دکترا در مورد پایان نامه تبلیغات در تئاتر ایران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده تبلیغات اثربخش یکی از عناصر فرآیند رشد و توسعه در نظام بانکداری محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی نظام بانکداری دارد . ارزیابی اثربخشی تبلیغات به منظور بررسی نقش آن در دست یابی اهداف بانکی می تواند سازمان را جهت اعمال تغییرات در عملکردها و روندهای عملیاتی خود یاری رساند. از ابزارها و الگوهای مختلفی ...

  پايان‎نامه کارشناسي‎ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش بازاريابي   تابستان 1390   چکيده ايران از بازار جهاني صنعت گردشگري، به عنوان بزرگترين صنعت رو به رشد

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) رشته:علوم ارتباطات چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده)،هدف کلی پژوهش حاضر بررسی برنامه های تبلیغات تلویزیونی پلیس راهنمایی و رانندگی (سری برنامه های سیا ساکتی) با توجه به مولفه های شهروندیو احترام به قانون بوده است. روش پژوهش حاضر نیز روش تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری نیز عبارت است از تمامی ...

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشدچکیده رساله حاضر، پژوهشی پیرامون شناخت سوررئالیسم، نه به عنوان یک سبک هنری، بلکه به لحاظ اندیشه و دیدگاه فلسفی، هنری و ورود این اندیشه به حوزه‌ی عکاسی و کاربرد سوررئالیستی آن در گرافیک معاصر می‌باشد. به همین خاطر بخش عمده‌ای از رساله‌ به بررسی و تبیین فلسفه‌ی اغراق و نقش آن در عکاسی و کاربرد آن در گرافیک اختصاص یافته است. از این جنبش هنری، ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده: امروزه با توجّه به ساختار رقابتی شدید حاکم بربانکها در عرضه خدمات الکترونیکی، استفاده از تبلیغات برای معرفی خدمات نقش مهمی در ترغیب و تشویق مشتریان در استفاده از محصول و خدمات و در نهایت جذب آنها به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی بانکها دارد. به عبارت دیگر اگر بانکها بتوانند اثر بخشی ...

پایان نامه برای اخذ درجۀ کارشناسی ارشد حسابداری (M. A.) کلیات تحقیق چکیده: در قرن حاضر شدت رقابت و پیچیدگی ها و عدم اطمینان های ناشی از آن موجب شده است تا مدیریت شرکت ها نسبت به صرف منابع مالی و غیرمالی خود حساس تر باشند و تمام سعی شان این است که منابع را در جایی صرف کنند که برای شرکت ایجاد ارزش کند. یکی از فعالیت هایی که برای شرکت ها ارزش ایجاد می کند، فعالیت های بازاریابی و ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد M.A رشته مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی چکیده امروزه سازمان­ها بیش از قبل نیازمند روش های موثر و کارآمد برقراری ارتباط با مشتریان در جهت ارتقاءمیزان فروش خود می باشند تمامی سازمانها به دنبال روش هایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند نگرش مصرف کنندگان را نسبت به خود مثبت نمایند تا از این طریق شانس خودرا برای ارتقاء فروش افزایش دهند یکی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

ثبت سفارش