پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران

مشخص نشده 487 KB 29296 122
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  •  

    پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی

     

    تابستان

    1390

     

    چکیده

    ایران از بازار جهانی صنعت گردشگری، به عنوان بزرگترین صنعت رو به رشد دنیا، سهم بسیار ناچیزی دارد. اینترنت، به دلیل مزایا و توانمندی‎های ویژه‎ای که دارد بهترین کانال ارتباطی برای جذب گردشگران خارجی به کشور دانسته می‎شود؛ از این‎رو در پژوهش حاضر، تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی را، با استفاده از مدل لاویج و استاینر، بر جذب گردشگران اروپایی به کشور مورد ارزیابی قرار دادیم. با استفاده از روش نمونه‎گیری در دسترس در توزیع پرسشنامه‎ها، به تعداد 150 پرسشنامه‎ بازگشتی را مورد تحلیل قرار دادیم و در نهایت، استنباط شد که تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران، بر جذب گردشگران اروپایی به کشور تاثیر چندانی ندارد. در پایان، پیشنهاد شد برنامه‎های تبلیغاتی گردشگری کشور به دست افرادی متخصص و با تجربه مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد و به طور مداوم ارزیابی شود.

    واژگان کلیدی: تبلیغات، اینترنت، گردشگری، ارزیابی، ایران

    Keywords: advertising, internet, tourism, measurement, Iran

    فصل اول

    طرح و کلیات  تحقیق

    مقدمه

    تبلیغات، یکی از ابزارهای بازاریابی برای رشد و توسعه‎ی هر صنعتی از جمله صنعت گردشگری است. در صنایع گردشگری و اوقات فراغت، تبلیغات ابزاری کلیدی است چرا که مصرف‎کنندگان بالقوه باید تصمیمات خریدشان را بر مبنای تصاویر ذهنی خویش از محصولات اتخاذ کنند زیرا به طور فیزیکی قادر به تجربه‎ی آن‎ها قبل از مصرف نیستند. در نتیجه تبلیغات، متغیری حیاتی در آمیخته‎ی بازاریابی گردشگری و اوقات فراغت می‎باشد و دامنه‎ی وسیعی از فعالیت‎ها و عوامل را در بر می‎گیرد. (مورگان و پریچارد، 2000)

    پژوهش پیش رو با عنوان "اولویت‎بندی تاثیر ابزار‎های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور (از دید گردشگران)" انجام شده‎است، و در مروری بر ادبیات گذشته، تنها دو پژوهش مرتبط با موضوع در ایران یافت شد. این پژوهش‎ها در ارتباط با تبلیغات، به طور کلی، در گردشگری بوده و هیچ پژوهشی در ارتباط با تبلیغات اینترنتی در حوزه‎ی گردشگری یافت نشد.

    در سال 1374، علی ملکی تحقیقی با عنوان "تاثیر تبلیغات در جذب جهانگردان خارجی به کشور از دیدگاه جهانگردان" را انجام داده است. در این تحقیق  که از روش پیمایشی استفاده شده، به بررسی بوجه‎های تبلیغاتی کشورها، بررسی وضعیت تبلیغات در شرکت‎های خدمات سیاحتی نمونه، بررسی برنامه پنج ساله اول توسعه و در آخر مقایسه اهداف برنامه و عملکرد افزایش تعداد جهانگردان پرداخته شده‎است (ملکی، 1374). در نتایج نیز بیشتر به اهمیت گردشگری در عصر حاضر تاکید شده و در مورد توسعه‎ی آن پیشنهاد‎هایی کلی مانند توسعه و تقویت برنامه‎های تبلیغاتی برای معرفی ایران داده شده‎است.

    تحقیقی دیگر در سال 1381 با عنوان "تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران بین‎المللی به شهر اصفهان از دید گردشگران"، توسط رضا اکبری انجام شد که به بررسی تاثیر ابزار تبلیغاتی استفاده‎شده در شهر اصفهان پرداخته است. در این تحقیق نیز از روش پیمایشی استفاده شد و در آخر به این نتیجه رسیده است که هیچ کدام از ابزارهای تبلیغاتی استفاده‎شده تاثیری در جذب گردشگران خارجی نداشته است و کتاب راهنما به عنوان موثرترین ابزار تبلیغاتی و بعد از آن به ترتیب، تبلیغات اینترنتی، تلویزیون، بروشور، و روزنامه قرار می‎گیرند. (اکبری، 1381)

    روش کلی این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی (با استفاده از پرسشنامه) می‎باشد. بر مبنای هدف پژوهش، مدل لاویج و استاینر انتخاب شد که که شکل جدیدتر و توسعه یافته تر از مدل معروف آیدا (AIDA) می‎باشد. این مدل دارای سه مرحله و 6 متغیر می‎باشد که در شکل 1-1 مشاهده می‎کنید.

    سوالات در قالب طیف 5 گزینه‎ای لیکرت طراحی شد و به زبان انگلیسی ترجمه شد. از آن جایی که حجم نمونه‎ی پژوهش، 150 تعیین شد، بنابراین پرسشنامه‎ها را توزیع کردیم تا به تعداد 150 پرسشنامه‎ی تکمیل‎شده و صحیح (بدون اشکال) دست یافتیم. لازم به ذکر است، روش نمونه‎گیری انتخاب شده، نمونه‎گیری در دسترس است که یکی از روش‎های نمونه‎گیری غیرتصادفی می‎باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‎ها از نرم افزار SPSS کمک گرفته شد و از آزمون‎های t استیودنت تک نمونه‎ای و آزمون فریدمن برای تحلیل آمار استنباطی استفاده شد. در نهایت، فرض اصلی پژوهش که مربوط به تاثیر تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران بر جذب گردشگران اروپایی به کشور بود رد شد؛ به عبارتی، استنباط شد که تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران، بر جذب گردشگران اروپایی به کشور تاثیری ندارد. این امر، به احتمال زیاد به دلیل ضعف در تبلیغات گردشگری ایران، به خصوص از طریق شبکه‎ی ارتباط جهانی (رسانه‎ی نوین اینترنت)، می‎باشد که مورد بحث قرار گرفته و در نهایت پیشنهاداتی ارایه شده‎است.

    1-1- بیان مساله

    سهم ایران از بازار جهانی صنعت گردشگری، به عنوان بزرگترین صنعت رو به رشد دنیا، بسیار ناچیز می‎باشد. از 919 میلیون گردشگر ورودی و 939 میلیارد دلار (آمریکا) عایدی جهان از گردشگری بین‎المللی در سال 2008، سهم ایران تنها 034/2 میلیون گردشگر ورودی و 908/1 میلیون دلار عایدی از طرف سازمان جهانی گردشگری (WTO) اعلام شده‎است (سازمان جهانی گردشگری، 2010). این در حالی است که به هیچ عنوان با میزان برخورداری ایران از منابع تاریخی، فرهنگی و طبیعی همخوانی ندارد (شکیبایی، 1384). باید خاطر نشان کرد که بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، ایران رتبه دهم جاذبه‎های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‎های طبیعی را در جهان دارا است و یکی از امن‎ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است (ویکی‎پدیا، 1390).

     در چشم‎انداز بیست ساله ایران پیش‎بینی‎شده که تا سال 2020، کشور ایران به رقم سالانه بیست میلیون گردشگر خارجی در سال دست خواهد یافت. مسلما برای جذب 20 میلیون گردشگر خارجی در سال، ایران به عنوان یک مقصد گردشگری باید از مدیریت بازاریابی مطلوبی برخوردار باشد. در میان تمام وظایف مدیریت بازاریابی، یکی از مهمترین وظایف متصدی گردشگری، توسعه یا حفظ تصویر ذهنی از مقصد مطابق و هماهنگ با خواست گروه‎های بازدیدکننده مورد نظر می‎باشد (لامزدن، 1992، ترجمه تاج‎زاده‎نمین، 1387). موفقیت یک مقصد تا حد زیادی وابسته به تصویر آن می‎باشد. رویکردی که درایجاد آگاهی و تصویر مقصد اتخاذ می‎شود، در رقابت و جذابیت نهایی مقصد سرنوشت‎ساز می‎باشد.

    از طرفی دیگر، فعالیت‎های ترفیعی و تبلیغات، پارامترهای اساسی برای معرفی یک مقصد گردشگری می‎باشند و در ایجاد آگاهی و تصویر مقصد بسیار نقش دارند؛ تبلیغات یکی از پر کاربردترین ابزار ارتباطات بازاریابی در گردشگری می‎باشد، عمدتا بدین دلیل که محصول یا خدمت گردشگری ناملموس می‎باشد (میدلتون و کلارک، 2001). این محصول و خدمت اغلب بر پایه‎ی تصاویر واقعی یا ادراکی گردشگری و مقصد استوار می‎باشد. آن چه در گردشگری قابل توجه است، اندازه‎ی کلان تبلیغاتی است که هزینه می‎شود. بنابراین یکی از مسایل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات، ارزیابی تبلیغات است و یکی از مراحل اصلی در چرخه‎ی تبلیغات می‎باشد (مورگان و پریچارد، 2000).

    از این رو، در پژوهش حال حاضر به ارزیابی ابزار‎های تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران بر جذب گردشگران اروپایی ورودی به کشور از دید آن‎ها پرداختیم. 5 ابزار یا روش تبلیغات اینترنتی معمول مورد استفاده را (که عبارتند از بنر‎های تبلیغاتی، پنجره‎های پاپ- اوت، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات ایمیل) با استفاده از مدل معروف لاویج و استاینر که در حقیقت شکل جدیدتر و توسعه یافته تر از مدل آیدا (AIDA) می‎باشد، مورد بررسی قرار دادیم.

    1-2- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق

    مقصد‎های گردشگری و همچنین شرکت‎ها و سازمان‎های مختلف در حوزه‎ی گردشگری، هر ساله وقت و هزینه‎ی زیادی را صرف تبلیغات خود می‎کنند تا از این طریق به مشتریان بیشتری دست یابند. یکی از مسایل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات، ارزیابی آن است. به عبارتی میزان موفقیت ما را در ساخت برنامه‎های تبلیغاتی که بودجه زیادی جهت آن‎ها صرف کرده‎ایم، مشخص می‎کند؛ بدون ارزیابی تبلیغات، تقریبا هیچ تضمینی در موثر بودن تبلیغات انجام‎شده وجود ندارد و می‎توان گفت حداقل بخش قابل ملاحظه‎ای از بودجه‎های تبلیغات به هدر می‎روند.

    ارزیابی در تبلیغات بسیار حایز اهمیت است، نه تنها بدین دلیل که آن چه را یک فعالیت تبلیغاتی به دست آورده، تعیین می‎کند بلکه به خاطر این که ارزیابی تبلیغات، رهنمود‎هایی را نیز در مورد چگونگی بهبود و توسعه‎ی فعالیت‎های تبلیغاتی آتی فراهم می‎کند. از این رو با ارزیابی تبلیغات می‎توانیم به ضعف‎های خود پی برده و کوشش کنیم در آینده آن‎ها را برطرف کرده و تبلیغات خود را بهبود دهیم. با ارتقای تبلیغات در حقیقت آگاهی و تصویر گردشگران احتمالی را از ایران به عنوان یک مقصد گردشگری بهبود می‎دهیم و گردشگران بیشتری را می‎توانیم جذب ‎کنیم.

    1-3- اهداف تحقیق

    ابزار‎های تبلیغاتی گردشگری ایران تا چه اندازه بر جذب گردشگران اروپایی به کشور تاثیر دارد و همچنین اولویت‎بندی تاثیر این ابزار‎ها.

    1-4- سوالات تحقیق

    سوال اصلی

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی تا چه اندازه بر جذب گردشگران اروپایی به کشور تاثیر می‎گذارد و همچنین رتبه‎بندی آن‎ها به چه صورت است؟

    سوالات فرعی   

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه موجب آگاهی گردشگران اروپایی نسبت به این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری می‎شود؟

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه موجب افزایش دانش گردشگران اروپایی نسبت به این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری می‎شود؟

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه توجه گردشگران اروپایی را به خود جلب می‎کند؟

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه موجب می‎شود تا گردشگران اروپایی، این کشور را نسبت به سایر مقاصد گردشگری ترجیح دهند؟

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه گردشگران اروپایی را نسبت به انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری خود، قانع می‎کند؟

    ابزارهای تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران تا چه اندازه سبب می‎شود تا گردشگران اروپایی در نهایت این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند؟

    رتبه‎بندی ابزار‎های تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران به چه صورت است؟

    1-5- شرح واژه‎ها و اصطلاحات تحقیق

    تبلیغات: « هر شکلی از ارتباطات غیرشخصی در مورد یک سازمان، محصول، خدمت یا ایده توسط یک حامی مشخص که برای آن هزینه پرداخت شود. » (بلچ و بلچ، 2004، 57)

    تبلیغات اینترنتی: اشلوز و دیگران (1999) تبلیغات اینترنتی را این گونه تعریف می‎کنند: « هر نوع محتوا و مضمون تجاری موجود در اینترنت که شرکت‎ها برای آگاه کردن مصرف‎کنندگان در مورد کالاها و خدمات خود طراحی می‎کنند. » (نیاکان لاهیجی، 1387، 61)

    گردشگری: « به عمل فردی که به مسافرت می‎رود و در آن مکان که خارج از محیط زندگی وی است برای مدتی کمتر از یک سال جهت تفریح، تجارت و دیگر هدف‎ها اقامت نماید، جهانگردی گفته می‎شود. » (گی، 1933، ص 22)

    گردشگر: « گردشگر یا بازدید‎کننده‎ی یک شبه کسی است که حداقل یک شب در یک اقامتگاه عمومی یا خصوصی در محل مورد بازدید به سر برد. » (گی، 1933، ص 22)

    Abstract

    Iran receives an insignificant portion of the global market of tourism industry, recognized as the world's greatest flourishing industry. Internet, for its peculiar advantages and potentials, is regarded as the best communication channel to attract international tourists to the country; hence, in this research we measured the impacts of online advertising on attracting European tourists to the country, using Lavidge & Steiner Model. Employing available sampling method, we analyzed 150 returned questionnaires and eventually it is inferred that Iran tourism online advertising has insignificant influence on attracting European tourists to the country. In the end, we suggested to revise, upgrade, and continuously evaluate Iran tourism advertising plans with the help of experienced professionals.

     

    Keywords: advertising, internet, tourism, measurement, Iran

    منابع فارسی

     

    آتش‎پور، حمید، و امین جنتیان، سمیرا. (1382). روانشناسی رفتار مصرف‎کننده، تهران: انتشارات روزآمد.

    آذر، عادلی، و ‌مومنی، منصور. (1380). ‌آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد دوم، تهران: سمت.

    آفاق لرستانی، عبدالله. (1377). کانون‎های آگهی در چهل سال پیش. مجله رسانه، سال نهم، 4.

    اربابی، علی محمد. (1350). تبلیغات تجاری. (چاپ دوم). تهران: انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.

    اکبرپور، تقی. (1390). پیش‎بینی تقاضای گردشگری ورودی به ایران (رویکرد شبکه‎های عصبی- فازی). پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    اکبری، رضا. (1381). تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران بین‎المللی به شهر اصفهان از دیدگاه گردشگران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    بازرگان هرندی، عباس، سرمدی، زهره، و حجازی، الهه. (1382). روش‎های تحقیق در علوم رفتاری. (چاپ اول)، تهران: انتشارات آگاه.

    بختایی، امیر، و گلچین‎فر، شادی. (1385). مراحل تدوین یک طرح و برنامه تبلیغاتی، ماهنامه تدبیر، 171.

    پراتکانیس، آنتونی، و آرونسون، الیوت. (1385). عصر تبلیغات (ترجمه کاووس سید امامی و محمدصادق عباسی). تهران: انتشارات سروش.

    پورکریمی، جواد. (1381). تبلیغات رسانه‎ای و تغییر نگرش مخاطبان؛ رویکردی روانشناختی بر تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش صدا و سیما، تهران: انتشارات سروش.

    تبلیغات تجاری در اینترنت. (1384). http://www.tabliq.com.

    تبلیغات در نقطه خرید. (1384). http://www.advertisingjournal.com.

    سلیمانی، سمیرا. (1390). تاثیر تبلیغات اینترنتی بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد. پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد. علامه طباطبایی.

    شکیبایی، علی‎رضا. (1384). سهم ایران از درآمد جهانی صنعت گردشگری بسیار ناچیز است. روزنامه ایران. http://www.aftabir.com.

    کاتلر، فیلیپ. (1385). ده گناه مرگبار بازاریابی: علایم و راه‎حل‎ها (ترجمه عبدالحمید ابراهیمی و هرمز مهرانی). تهران: انتشارات همای دانش.

    کاتلر، فیلیپ، و آرمسترانگ، گری. (1383). اصول بازاریابی (ترجمه علی پارساییان). (ویرایش هشتم). تهران: نشر آیلار.

    گلچینفر، شادی، و بختایی، امیر. (1385). رفتار مصرف‎کننده. ماهنامه تدبیر، سال هفدهم، 174.

    گی، چاک وای. (1997). جهانگردی در چشم‎اندازی جامع. (ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، 1386). تهران: دفتر پژوهش‎های فرهنگی.

    حنفی‎زاده، پیام، و بهبودی، مهدی. (1388). تبلیغات اینترنتی: رهیافت جدید ترفیع. تهران: انتشارات ترمه.

    روستا، احمد، ونوس، داور، و ابراهیمی، عبدالحمید. (1381). مدیریت بازاریابی. (چاپ ششم). تهران: سمت.

    عمیدی، علی. (1378). نظریه نمونه‎گیری و کاربردهای آن. جلد اول. تهران: مرکز نشر دانشگاهی‌.

    صدقیانی، جمشید، و ابراهیمی، ایرج. (1381). ‌تحلیل آماری پیشرفته. تهران: نشرهوای تازه.

    عمیدی، علی. (1378). نظریه نمونه‎گیری و کاربردهای آن. جلد اول. تهران: مرکز نشر دانشگاهی‌.

    فطوره‎چی، یاسمن. (1388). ارزی‍اب‍ی‌ اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ م‍ح‍ی‍طی‌ ش‍رک‍ت‌ خ‍دم‍ات‌ ارت‍ب‍اطی‌ ای‍ران‍س‍ل‌ از دی‍دگ‍اه‌ م‍س‍اف‍ری‍ن‌ م‍ت‍روی‌ ش‍ه‍ر ت‍ه‍ران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    لامزدن، لس. (1992). بازاریابی گردشگری. (ترجمه ابوالفضل تاج ‎زاده‎ نمین، 1387). تهران: دانشگاه پیام‎نور.

    مجتهدی، پرویز. (1372). مارکتینگ و مارکتینگ بین‎المللی، تهران: انتشارات شیرین.

    محبیان، علی‎رضا. (1381). تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف‎کنندگان در صنایع الکترونیک ایران (شرکت صا ایران). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    محمدیان، محمود. (1379). مدیریت تبلیغات (از دید بازاریابی). (چاپ اول). تهران: انتشارات حروفیه.

    محمدیان، محمود. (1388). مدیریت تبلیغات (از دید بازاریابی). (چاپ چهارم). تهران: انتشارات حروفیه.

    محمدیان، محمود، و آقاجان، عباس. (1381). آسیب شناسی تبلیغات در ایران (به شیوه تعاملی). (چاپ اول). تهران: انتشارات حروفیه.

    ملکی، علی. (1374). تاثیر تبلیغات در جذب جهانگردان خارجی به کشور از دیدگاه جهانگردان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    منصورفر، کریم. (1372). تعیین حجم نمونه. فصنامه‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران. جلد دوم. شماره سوم (6)

    منصوری‎مؤید، فرشته. (1383). ارزش‍ی‍اب‍ی‌ اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ آگ‍ه‍ی‌‎های ب‍ازرگ‍ان‍ی‌ م‍رب‍وط ب‍ه‌ خ‍دم‍ات‌ ب‍ان‍ک‍ی‌ ب‍ان‍ک‌ م‍س‍ک‍ن‌. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    نیاکان لاهیجی، نازیلا. (1387). ارزیابی‌ اث‍ر ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ ای‍ن‍ت‍رن‍تی ب‍ر رف‍تار م‍ص‍رف‌‎کننده‌ (ک‍الا و خ‍دم‍ات‌ رایانه‌ ای‌). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    ویکی‎پدیا. (1390). گردشگری در ایران. دانش‎نامه آزاد ویکی‎پدیا. http://www.fa.wikipedia.org.

    36.یگانه‎دوست، محمدرضا. (1387). زیستن در این بمباران خوشایند. مجله فیلم، 13.

     

    منابع لاتین

     

    Aaker, David, Rajeev, Barta, & Myers, John G. (1999). Advertising management, London: Prentice-Hall International.

    Belch, George E., & Belch, Michael A. (1998). Advertising & promotion. Irwin: Homewood, 4th ed.

    Belch, George E., & Belch, Michael A. (2002). Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective, 5th ed., New Delhi: McGraw-Hill.

    Belch, George E., & Belch, Michael A. (2004). Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. McGraw-Hill, 6th ed.

    Facts about newspapers. (2002). http://www.naa.org.

    Hawkins, dell & Best Rajer J. (2006). Consumer behavior. McGraw-Hill.

    Interactive Advertising Bureau (IAB). (2004). Glossary of Interactive Advertising Terms v.2.0, http://www.iab.net.

    Interactive Advertising Bureau (IAB). (2011). IAB Internet Advertising Revenue Report. 2010 Full Year Results. http:://www.pwc.com.

    Kalish, David. (1988). Supermarket sweepstakes: marketing and media decisions. http://www.ssrn.com.

    Kameya, Alison, & Zmija, Katherine. (2002). what makes online advertising effective?. Michigan State University.

    Kotler, Philip. (2000). Marketing management: analysis, planning, implementation & control. Prentice Hall, 10th ed.

    Kotler, Philip. (2003). Marketing insights from A to Z; 80 Concepts Every Manager Needs to Know. John Wiley & Sonss Inc., 1st ed.

    Kotler, Philip, & Armstrong, Gary. (1996). Principles of marketing, Prentice hall, 7th ed.

    Lavidge, Robert, & Steiner, Gary. (1961). A model for predictive measurements of advertising effectiveness, Journal of Marketing, October, 59-62.

    Middleton, V. (2001). Marketing in travel and tourism. (3rd ed.). Butterworth-Heinemann.

    Morgan, N., & Pritchard, A. (2000). Advertising in tourism and leisure, Butterworth-Heinemann.

    Nelson, Michelle R., & Paek, Hye-Jin. (2007). A content analysis of advertising in a global magazine across seven countries; Implications for global advertising strategies. International Marketing Review. Vol. 24, No. 1.

    Ogilvy, David. (2002). How to build an advertising agency. Advertising Age.

    Online Video Glossary. (2009). www.videobloom.com.

    Rodgers, Shelly, & Thorson, Esther. (2000). The interactive model: how users perceive and process online ads. Journal of Interactive Advertising. Vol. 1, No. 1, pp. 42-61.

    Russel, Thomos J., & Lane, Ronald W. (1999). Kleppner’s advertising procedure. Prentice Hall, 14th ed.

    Solomon, Michael R. (1999). Consumer behavior. Prentice Hall, 4th ed.

    Tai, Hsuan-Ting, & Chang, Shao-Shiun. (2005). The causal model of internet advertising effectiveness. Asia Pacific Management Review. No. 10(1), 78-92.

    The Magazine handbook. (1999). New York. http://www.srn.com.

    UNWTO. (2010). World tourism barometer. V. 8., No. 3. http://www.unwto.org.

    Verhoef, Peter C., Hoekstra, Janny C., & Aalst, Marcel Van. (2007). The effectiveness of direct response radio commercials; Results of a field experiment in the Netherlands. http://www.mcbup.com/research_registers/mkt.asp

    Wells, William, & Burnet, Johan. (2002). Advertising principles and practice. New Delhi: Prentice hall of India, 5th ed.

                    

     

  • فصل اول: طرح و کلیات تحقیق

    1-1- بیان مساله.. 3

    1-2- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق... 4

    1-3- اهداف تحقیق... 5

    1-4- سوالات تحقیق... 5

    1-5- شرح واژه‎ها و اصطلاحات تحقیق... 6

    1-6- فرایند پژوهش.... 7

    فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین

    2-1- بازاریابی... 9

    2-1-1- بازاریابی و تبلیغات... 9

    2-1-2- ارتباطات بازاریابی و جایگاه تبلیغات... 12

    2-2- تبلیغات... 13

    2-2-1- اهمیت تبلیغات... 13

    2-2-2- تاریخچه شکل گیری تبلیغات... 15

    2-2-2-1- تاریخچه شکل گیری تبلیغات در ایران.. 17

    2-2-3- برنامه تبلیغاتی... 18

    2-2-3-1- اهداف تبلیغ.. 18

    2-2-3-2- بودجه‎بندی تبلیغ.. 19

    2-2-3-3- پیام تبلیغ.. 20

    2-2-3-4- انتخاب رسانه. 21

    2-2-3-5- ارزیابی تبلیغ.. 22

    2-2-4- رسانه‎های (ابزار) تبلیغاتی... 22

    2-2-4-1- تلویزیون.. 22

    2-2-4-2- رادیو. 23

    2-2-4-3- تبلیغات چاپی.. 24

    2-2-4-4- روزنامه. 24

    2-2-4-5- مجله. 25

    2-2-4-6- بروشور. 26

    2-2-4-7- پوستر. 26

    2-2-4-8- تبلیغات محیطی.. 26

    2-2-4-8-1- تبلیغات فضای باز. 26

    2-2-4-8-2- تبلیغات در محل خرید. 27

    2-2-4-9- تبلیغات اینترنتی.. 28

    2-2-5- تبلیغات و اینترنت... 28

    2-2-5-1- تبلیغات اینترنتی.. 28

    2-2-5-2- اینترنت... 29

    2-2-5-3- اینترنت و آمیخته ترفیع.. 31

    2-2-5-4- جایگاه اینترنت در تبلیغات... 31

    2-2-5-5- مقایسه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی.. 33

    2-2-5-6- مزایای اینترنت... 33

    2-2-5-7- علل استفاده از تبلیغات اینترنتی.. 35

    2-2-5-8- درآمد‎های حاصل از تبلیغات اینترنتی.. 36

    2-2-5-9- مزایای تبلیغات اینترنتی.. 38

    2-2-5-10- معایب تبلیغات در اینترنت... 42

    2-2-6- روش‎های تبلیغات اینترنتی... 44

    2-2-6-1- روش‎های تبلیغات اینترنتی (حنفی‎زاده). 44

    2-2-6-1-1- بنرها 44

    2-2-6-1-2- پاپ‎آپ و پاپ‎آندر. 45

    2-2-6-1-3- تبلیغات بر روی ایمیل‎ها 46

    2-2-6-1-4- تبلیغ در موتور‎های جستجو. 46

    2-2-6-1-5- تبلیغات ویدئویی.. 47

    2-2-6-1-6- باتن‎ها 47

    2-2-6-1-7- آسمان خراش‎ها 47

    2-2-6-1-8- تبلیغات در اتاق‎های گفتگو. 47

    2-2-6-1-9- درون‎شبکه‎ای‎ها 48

    2-2-6-1-10- تبلیغات متحرک... 48

    2-2-6-1-11- مربع بزرگ‎ها 48

    2-2-6-1-12- باتن‎های بزرگ... 48

    2-2-6-1-13- سوپر بنر‎ها 48

    2-2-6-1-14- تایل‎ها 48

    2-2-6-1-15- ایرلاگ‎ها 48

    2-2-6-1-16- تبلیغات حامی‎گری.. 49

    2-2-6-1-17- تبلیغات طبقه‎بندی شده. 49

    2-2-6-1-18- فوق اتصال‎ها یا هایپرلینک‎ها 49

    2-2-6-1-19- وب‎سایت‎ها 49

    2-2-6-1-20- تبلیغات بر روی بازی‎های آنی.. 50

    2-2-6-2- روش‎های تبلیغات اینترنتی (تای و چانگ). 50

    2-2-6-2-1- بنر‎های تبلیغاتی.. 50

    2-2-6-2-2- پنجره‎های پاپ‎اوت (پاپ‎آپ‎ها) 50

    2-2-6-2-3- تبلیغات متنی.. 51

    2-2-6-2-4- تبلیغات ویدئویی.. 51

    2-2-6-2-5- تبلیغات ایمیل.. 52

    2-2-7- ارزیابی تبلیغ.. 52

    2-2-8- روش‎های ارزیابی اثربخشی تبلیغات بازرگانی... 53

    2-2-8-1- آثار تبلیغ بر فروش.... 53

    2-2-8-1-1- روش رابطه پیشین فروش- تبلیغ.. 54

    2-2-8-1-2- روش مطالعات تجربی (نتایج فروش) 54

    2-2-8-2- اندازه‎گیری آثار ارتباطی.. 54

    2-2-8-2-1- آزمایش‎های قبل از اجرای تبلیغ.. 55

    2-2-8-2-2- آزمایش‎های پس از انجام تبلیغ.. 57

    6-2-2- تکنیک طرز فکر (نظر سنجی). 62

    2-2-9- پژوهش‎های انجام‎شده در ایران با موضوع تبلیغات در حوزه گردشگری... 68

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1- طرح تحقیق... 71

    3-2- جامعه آماری... 72

    3-3- روش نمونه‌گیری و حجم نمونه.. 73

    3-4- ابزار سنجش.... 73

    3-5- طراحی پرسشنامه.. 74

    3-6- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه.. 75

    3-7- روایی پرسشنامه.. 76

    3-8- روش تجزیه و تحلیل داده‎ها. 76

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته‎های تحقیق

    4-1- توصیف داده‎ها. 79

    4-2- آزمون فرضیات... 82

    فصل پنجم: بحث و نتیجه‎گیری

    5-1- جمع‎بندی یافته‎های تحقیق... 93

    5-2- فرضیات پژوهش.... 94

    5-2-1- فرضیه‎های اصلی پژوهش.... 94

    5-2-2- فرضیه‎های فرعی پژوهش.... 94

    5-3- پیشنهادات... 98

    5-3-1- پیشنهادات حاصل از نتایج پژوهش.... 98

    5-3-2- پیشنهادات برای پژوهش‎های آتی... 99

    5-4- محدودیت‎های پژوهش و سخن آخر. 100

    منابع و مآخذ

    منابع فارسی... أ‌

    منابع لاتین... ث‌

    ضمائم

    پرسشنامه  خ‌


موضوع پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, نمونه پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, جستجوی پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, فایل Word پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, دانلود پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, فایل PDF پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, تحقیق در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, مقاله در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, پروژه در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, پروپوزال در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, تز دکترا در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, پروژه درباره پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران, رساله دکترا در مورد پایان نامه اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت جهانگردی (M.A) گرایش: برنامه ریزی و توسعه چکیده: مقدمه: رشد روز افزون و رو به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر باعث گردیده بخشهای مختلف اقتصادی و صنعت نیز از آن بی نصیب نمانند. صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا و در حال رشد نیز به موجب وابستگی زیاد به اطلاعات و ارتباطات در عرصه داخلی و بین المللی توانسته است با ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی علوم ارتباطات اجتماعی چکیده کشور ایران با وجود توانمندی­های ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته است به جایگاه شایسته­ای در این صنعت دست یابد و مهم­ترین آن، ضعف صنعت تبلیغات در جذب جهانگرد و گردشگر به ایران است. اینترنت و ابزار الکترونیکی به واسطه این که زمینه ایجاد نمایش محصولات گردشگری و ارائه اطلاعات دقیق به گردشگران را فراهم ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته معماري گرايش معماري دي 1393 چکيده محيط هاي طبيعي بکر يا حوزه هاي حفاظت شده محلي مناسب براي اکوتوريسم به شمار مي روند و توسعه توريسم در اي

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد "MA " رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردشگری در شهر شیراز در سال 1393 صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده ها توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان درگیر در مسئله بازاریابی گردشگری بود که از این میان با استفاده از فرمول ...

چکیده: تا به حال پژوهشهای گسترده ای در رابطه با انتخاب مقصد، شخصیت و گونه شناسی گردشگران انجام شده و ثابت شده که رابطه بسیار نزدیکی بین شخصیت گردشگر و انگیزه آنها از انتخاب مقصد وجود دارد. در این زمینه تحقیقاتی هم در ایران انجام شده است، ولی نه به این تفسیر و عنوان. کمبود یک تحقیق هدفمند و مؤثر در این زمینه در ایران، انگیزه اصلی از انجام این پایان نامه است.در این تحقیق، کلیه ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته تحصیلی:مدیریت گردشگری مقدمه در شرایطی که قرن بیستم به پایان رسیده است، هنوز توسعه روستایی با مسائل و چالش­های متعددی مواجه است، چرا که، راهبرد­های گذشته در زمینه توسعه روستایی موفقیت­آمیز نبوده و نتوانسته­اند مسائلی همچون فقر، اشتغال، بهداشت، امنیت­غذایی و پایداری محیط­زیست را تأمین کنند، این راهبرد­ها در توزیع منافع حاصل از رشد و توسعه نیز ...

چکیده: رشد روز افزون صنعت گردشگری در جهان و درآمد هنگفتی که عاید کشورهای سرمایه گذار در این حوزه شده است، موجب می شود که سیاستگذاران کشورهایی که دارای پتانسیل های بالقوه ای در این زمینه هستند این صنعت را جذاب دانسته و تمام تلاش خود را بر آن دارند که سهم بیشتری از این بازار رو به رشد را نصیب خود نمایند. از آنجا که ایران نیز جزو ده کشور اول جهان در زمینه پتانسیل های جذب گردشگری می ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تحصیلی: تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش: مدیریت ورزش چکیده: یکی از راهبردهایی­­­­ ­­­­­که اخیراً در اغلب کشورهای جهان مورد توجه قرارگرفته، مدیریت و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در مناطق دارای پتانسیل­های لازم برای گسترش این صنعت است. گردشگری ورزشی شاخه­ای از گردشگری است که از دو بخش گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین صنعت خدماتی جهان و ورزش ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده : گردشگری درمانی که از بهم پیوستن دو شاخه پردرآمد گردشگری و خدمات درمانی بوجود آمده است، همواره در جهان مورد توجه بوده و هست، بطوریکه بر اساس آمار بین المللی این شاخه از صنعت گردشگری حتی در دوران رکود اقتصادی در جهان توانسته سالانه رشدی معادل 20 درصد برای خود به ثبت برساند و بسیاری را به خود ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی فصل اول کلیات پژوهش 1- 1- مقدمه صنعت توریسم به عنوان یکی از مهم­ترین صنایع برای رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشد) فونت و اهجم[1]، 1999: 63(. در حال حاضر، بسیاری از کشورها منافع اقتصادی و اجتماعی خود را از توریسم دریافت می کنند و درآمدهای توریسم را برای توسعه زیرساخت ...

ثبت سفارش