پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی

word 4 MB 29763 109
1393 کارشناسی ارشد حسابداری
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته­ حسابداریپ

    چکیده

    هدف از تحقیق بررسی این موضوع است که آیا کیفیت حسابرسی در دوره جاری، تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره آتی دارد؟. بدین منظور رابطه بین عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی در دوره جاری و احتمال تجدید ارائه ارقام مقایسه‌ای صورت‏های مالی در دوره‏های آتی در شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شد. به منظور آزمون فرضیات تحقیق پس از جمع‌آوری و غربال اولیه داده‌ها، .با استفاده از نمونه‌ای متشکل از شرکت‌هایی که در صنایع مختلف مشغول فعالیت هستند، بالغ بر 105 شرکت- سال در دوره زمانی نه ساله (1380- 1388) بررسی شد. به منظور محاسبه و طبقه بندی متغیر‌های تحقیق از نرم افزار Excel استفاده شده است سپس با استفاده از تحلیل رگرسیون لجستیک چندگانه موجود در نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته‌ایم.برای بررسی کیفیت حسابرسی از سه معیار دوره تصدی‌گری حسابرس،تخصص حسابرس در صنعت و اندازه موسسه حسابرسی استفاده شده است.به طور کلی نتایج تحقیق حاکی از آن است که افزایش کیفیت حسابرسی در دوره جاری، احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی را کاهش می‏دهد.همچنین نتایج نشان می‌دهد از میان معیارهای کیفیت حسابرسی تنها میان دوره تصدی حسابرس و احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معناداری وجود دارد.

     

    واژه‌های کلیدی: کیفیت حسابرسی، دوره تصدی‏گری حسابرسی، تخصص حسابرس در صنعت، اندازه حسابرس، 

    -1-مقدمه

    کلیه شرکت‏هایی که در سال‌های اخیر در کشور امریکا ورشکست شده‏اند، پیش از آن اقدام به تجدید ارائه صورت‌های مالی خود نموده‏اند. در اغلب موارد،ارائه مجدد صورت‏های مالی بیانگر وجود مشکلات در سیستم کنترل داخلی و نظام راهبردی شرکت است (ژیا 2006)[1]. تجدید ارائه باعث ایجاد حس عدم اطمینان پیرامون اعتبار مدیریت و سیستم ‏گزارش دهی شرکت‏ها به خصوص در زمانی می‏شود که تجدید ارائه نشان دهنده سوء‏دار بودن گزارشگری مالی در دوره‏های قبلی است. اگر مدیریت سعی در گمراه کردن سهامداران داشته باشد،اعتماد آنها به اطلاعات ارائه شده از سوی مدیریت کاهش می‏یابدو متعاقبا دیدگاه سرمایه گذاران تا حد زیادی نسبت به شرکت تغییر می‏کند. در حقیقت،صورتهای مالی تجدید ارائه شده به صورت شفاف و صریح،پیام و علامتی پیرامون قابل اتکا نبودن صورت‏های مالی دوره‌های گذشته و کیفیت پایین آن‌ها ارائه می نماید(ژیا 2006).

    از سوی دیگر اصلی‏ترین دلیل انجام حسابرسی مستقل ایجاد اطمینان از قابلیت اتکای صورت‏های مالی برای استفاده‏کنندگان است. حسابرس از طریق جمع‏آوری و ارزیابی شواهد حسابرسی و در نهایت ازطریق گزارش حسابرسی، این اطمینان خاطر را مستند کرده و آن را در اختیار سرمایه‏گذاران قرار می‏دهند. حسابرسان از طریق مقایسه نحوه ارائه اطلاعات مالی بااصول و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری، میزان قابلیت اتکای صورت‏های مالی را مشخص می‌نمایند(حساس یگانه 1385).

    پژوهش پیش‏رو این موضوع را بررسی می‏کند که آیاافزایش کیفیت حسابرسی در دوره جاری، احتمال تحریف با اهمیت در اقلام مندرج در صورت‏های مالی دوره جاری و متعاقب آن تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره آتی را کاهش می‏دهد؟ افزایش کیفیت حسابرسی به معنای افزایش تلاش حسابرس برای کشف اشتباهات و تحریف‏های احتمالی با اهمیت موجود در صورت‏های مالی است. افزایش تلاش‏ها از سوی حسابرس، می‏تواند منجر به کاهش احتمال عدم کشف اشتباهات و تحریف‏های با اهمیت شود (شیبانو 1990، ماتسومورا و تاکر1992، دای1993، هیلجیست 1999)[2]. به این ترتیب انتظار می‏رود افزایش کیفیت حسابرسی به معنی رابطه منفی بین کیفیت حسابرسی در سال جاری و تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره آتی باشد. با وجوداهمیت این موضوع برای دانش حسابرسی، مطالعات تجربی اندکی به صراحت این پیش‏بینی تئوریک راآزمون کرده‏اند.

    این فصل به تشریح موضوع تحقیق، اهداف و ضرورت انجام آن، پرسش ها و فرضیه ها ، مختصری از روش شناسی، جامعه آماری، روش نمونه گیری و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات می پردازد. در ادامه، قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش، تعاریف پاره ای از واژه های استفاده شده در تحقیق و در پایان ساختار تحقیق ارائه می شود.

    1-2-تشریح و  بیان موضوع  

    بر اساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی، هدف‌ صورت‏های‌ مالی‌ (حسابداری) عبارت‌ از ارائه‌ اطلاعاتی‌ تلخیص‌ و طبقه‌بندی‌ شده‌ درباره‌ وضعیت‌ مالی‌، عملکرد مالی‌ و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ واحد تجاری‌ است‌ که‌ برای‌ طیفی‌ گسترده‌ از استفاده‌کنندگان‌ صورت‏های‌ مالی‌ در اتخاذ تصمیمات‌ اقتصادی‌ مفید واقع‌ گردد. در واقع، هدف اصلی حسابداری، فراهم آوردن اطلاعاتی است که آثار مالی معاملات، عملیات و رویدادهای موثر بر وضعیت مالی و نتایج عملیات واحد تجاری را بیان کند و از این طریق سرمایه‏گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده‏کنندگان را در قضاوت و تصمیم‏گیری‏های اقتصادی یاری دهد (کمیته تدوین استانداردهای حسابداری مالی، 1386).

    سیستم حسابداری به واسطه گزارش فعالیت‏های مالی واحد تجاری از این قابلیت برخوردار است تا اطلاعاتی را در مورد آنچه که دیگران از آن آگاه نیستند، به آنان منتقل کند. برای مفید واقع شدن اطلاعات مالی در تصمیم گیری استفاده کنندگان ، هدف های حسابداری و گزارشگری مالی ایجاب می‏کند که اطلاعات مربوط به گونه‏ای مناسب و کامل گزارش شود. اطلاعات مالی فراهم شده توسط سیستم حسابداری تنها هنگامی می‏تواند در فرایند تصمیم گیری های اقتصادی استفاده کنندگان مفید واقع شده و مورد استفاده قرار گیرد که از حداقل استانداردهایی برخوردار باشد ( اعتمادی و فرج زاده دهکردی 1391). شرکت­هایی که صورت­های مالی حسابرسی شده ارائه کنند دارای محتوای اطلاعاتی و سود با کیفیت بیشتری هستند. اقلام تعهدی وابسته به قضاوت­های مدیران است و حسابرسی شرکت­هایی که اقلام تعهدی بیشتری دارند، نیز دشوارتر است. حسابرسی با کیفیت بالاتر، با احتمال بیشتری عملکرد­های حسابداری مورد تردید را کشف می­کند. زیرا موسسه های حسابرسی باکیفیت دارای تخصص، منابع و انگیزه­های بیشتری برای کشف اشتباه و تقلب هستند.

     کیفیت حسابرسی همواره بعنوان معیاری برای انجام صحیح فعالیت حسابرسی، مورد توجه حرفه حسابرسی بوده است. در واقع افزایش کیفیت حسابرسی به معنای افزایش تلاش حسابرس برای کشف اشتباهات و تحریف‏های احتمالی با اهمیت موجود در صورت‏های مالی است. اگر در دور‏ه‏ مالی تجدید ارائه صورت گیرد در حالیکه این امکان وجود داشته که تحریف‏های منجر به تجدید ارائه در دوره‌های قبل توسط حسابرس کشف و گزارش شود، مشخص است که کیفیت گزارش حسابرسی پایین بوده است.

    تعریفی که دی آنجلو (1981) از کیفیت حسابرسی بیان می‌کند شامل دو ویژگی است : (1) توانایی فنی برای شناسایی تحریفات صورت‏های مالی و (2) استقلال کافی برای اصلاح تحریفات صورت‏های مالی. به این ترتیب، ارزیابی کیفیت حسابرسی از طریق ارزیابی ورودی‌های فرآیند حسابرسی شامل: کیفیت حسابرس و کیفیت اجرای حسابرسی و نیز خروجی‌های آن یعنی کیفیت گزارشگری حسابرسی صورت می‏گیرد. ورودی‌های فرآیند حسابرسی (شامل کیفیت حسابرس و اجرای حسابرسی) غیر قابل مشاهده هستند که این موضوع مشکلات بسیاری را جهت ارزیابی کیفیت حسابرسی برای محققان ایجاد نموده است. از طرفی گزارش حسابرس که هم قابل مشاهده است و هم جزء معیارهای مبتنی بر خروجی است به عنوان ابزاری که به طور مستقیم کیفیت حسابرسی را اندازه‌گیری می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو نمونه از معیارهای مستقیم مبتنی بر خروجی کیفیت حسابرسی، کشف تحریفات مالیاتی و احتمال انتشار گزارش تداوم فعالیت از سوی حسابرس قبل از ورشکستگی شرکت، می‌باشند. موانع اصلی برای استفاده از معیارهای مستقیم مبتنی بر خروجی کیفیت حسابرسی، تنوع کم این معیارها،ماهیت انحصاری داده‌ها،نرخ پایین وقوع،وقابلیت تعمیم محدود بوده است. این محدودیت ذاتی نیاز به معیارهای غیرمستقیم کیفیت حسابرسی را بوجود می‌آورد. در این تحقیق از معیارهایی مانند دوره تصدی‏گری حسابرس، اندازه حسابرسی و تخصص حسابرس در صنعت به عنوان معیارهای غیر مستقیم کیفیت حسابرسی معرفی شده‏اند. به دلیل غیر مستقیم بودن این معیارها، هیچ‌یک به تنهایی نمی‏تواند منعکس‌کننده کیفیت حسابرسی باشد. به همین دلیل در این تحقیق از هر سه معیار دوره تصدی‏گری حسابرس، اندازه حسابرس و تخصص حسابرس در صنعت به عنوان نماینده کیفیت حسابرسی استفاده می‏شود (وودلند و رینولد2003).

    1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق

    حسابرسی اغلب جزء لاینفک انتقال اطلاعات حسابداری به شمار می‌آید و در نتیجه بازتاب با اهمیتی در شناسایی و اندازه‌گیری این اطلاعات دارد. گسترش روز افزون جوامع و پیچیدگی مسائل خاص آنها، افزایش نیاز به اطلاعات اقتصادی مربوط و در نتیجه افزایش تقاضا برای وجود سیستمها و فرایندهایی که فراهم کننده چنین اطلاعاتی هستند را ایجاد کرده است. همین عوامل موجب افزایش و گسترش نیاز به حسابرسی به عنوان قسمتی از کل فرایند انتقال اطلاعات شده است. حسابرسی با تاکید بر اثربخشی عملیات موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود و زیان‌های ناشی از اشتباهات را کاهش می‌دهد (مجتهد زاده1376). نقش حسابرسی درکاهش تحریفات نه تنهابرای پژوهش‌های حسابرسی اساسی است،بلکه دارای پیامدهای عملی عمیقی است.کمیسیون بورس واوراق بهادار به تجدید ارائه به عنوان "قابل رویت‌ترین شاخص حسابداری نادرست" توجه می‌کند. بارسوایی‌های حسابداری دراواخردهه 1990 واوایل سال 2000،قانونگذارها، کیفیت حسابرسی را زیر سوال بردند (شرودر، 2001)[3].درایران پژوهش‌های بسیاری در زمینه کیفیت حسابرسی صورت گرفته است از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به تاثیر کیفیت حسابرسی بر قابلیت پیش بینی‌کنندگی سود (هشی و احمدی1388) و یا تاثیر گزارش حسابرسی بر کیفیت گزارشگری مالی (اعتمادی و موسوی شیری1378) و یا تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود(سجادی1389) اشاره کرد، اما تاکنون هیچ‌کدام تاثیر کیفیت حسابرسی را بر احتمال تجدید ارائه‌ها بررسی نکرده‌اند. با وجود این که پیامدهای سیاسی این موضوع با اهمیت است، در خصوص این موضوع که افزایش کیفیت حسابرسی، احتمال تحریف با اهمیت و متعاقب آن احتمال تجدید ارائه‌ها را کاهش می‌دهد شواهد تجربی اندکی وجود دارد.

    1-4- اهداف تحقیق

    هدف کلی :

    بررسی عوامل موثر کیفیت حسابرسی در دوره جاری، بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی

    اهداف فرعی:

    بررسی تاثیر اندازه موسسه حسابرسی بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی

    بررسی تاثیر دوره تصدی‌گری حسابرس بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی

    بررسی تاثیر تخصص حسابرس در صنعت بر احتمال تجدید‌ ارائه صورت‌های مالی

    1-5- سئوالات و فرضیه های تحقیق

    1-5-1-سئوالات تحقیق

    سوال اصلی:

    کیفیت حسابرسی در دوره جاری چه تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی دارد؟

    سوالات فرعی:

    اندازه موسسه حسابرسی در دوره جاری چه تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی دارد؟

    دوره تصدی‌گری حسابرس در دوره جاری چه تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی دارد؟

    تخصص حسابرس در دوره جاری چه تاثیری بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی دارد؟

     1-5-2- فرضیه های تحقیق

    فرضیه اصلی : افزایش کیفیت حسابرسی در دوره جاری، احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی در دوره‏های آتی را کاهش می‏دهد.

    فرضیه فرعی اول : طول دوره تصدی‌گری حسابرس با احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی رابطه منفی دارد.

    فرضیه فرعی دوم: تخصص صنعت حسابرس با احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی رابطه منفی دارد.

    فرضیه فرعی سوم : اندازه حسابرس با احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی رابطه منفی دارد.

    1-6- جامعه و نمونه آماری پژوهش

    جامعه آماری این پژوهش ، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. علت انتخاب جامعه آماری امکان دسترسی به داده های موجود در صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است. در این پژوهش نمونه مورد مطالعه از طریق روش حذفی سیستماتیک از جامعه آماری انتخاب خواهد شد ، به این ترتیب که نمونه آماری متشکل از کلیه شرکت های موجود در جامعه آماری است که حائز معیارهای زیر باشند :

    پایان سال مالی آنها 29 اسفند باشد و در طول دوره پژوهش تغییر دوره مالی نداشته باشند.

    جزء شرکتهای فعال در حوزه فعالیت های مالی ، از جمله شرکت های سرمایه گذاری ، بانک ها ، بیمه ها و موسسات مالی نباشند.

    داده های مورد نیاز برای محاسبه متغیرهای تحقیق در طول دوره تحقیق برای دوره زمانی این پژوهش سالهای 1381 تا 1388 می باشد.

    در طول یک سال مالی بیش از 6 ماه توقف معاملاتی نداشته باشند.

    قلمرو تحقیق

    1-7-1- قلمرو زمانی:

    دوره زمانی این تحقیق از سال‏1381 تا سال 1390 می‌باشد. باتوجه به اینکه تجدید ارائه صورت‏های مالی به طور متوسط در دوره‏ای دو ساله پس از دوره گزارشگری مالی رخ می‏دهد لوبو و ژائو (2013). داده‏های مربوط به تجدید ارائه برای سال‏های 1382 تا 1390 جمع‏آوری خواهد شد. به این ترتیب، داده‏های جمع‏آوری شده امکان برآورد مدل‏های لوجستیک را با 8 دوره مالی متوالی فراهم می‏آورد.

    1-7-2- قلمرو مکانی:

    قلمرو مکانی این تحقیق شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.

     

    [1]Xia

    [2](Shibano 1990; Matsumura and Tucker 1992; Dye 1993; Hillegeist 1999).

    [3] Schroder

     

    Abstract

    The purpose of this research is to investigate whether the audit quality in recent period will affect the probability of restatement in future period or not?  For this reason the relationship between risk factors affecting on audit quality in the recent period and probability of comparative figures presented in revised financial statements in future periods in the listed companies of Tehran stock exchange (TSE) was investigated. In order to test the hypotheses, after collecting and screening the initial data and using a sample of companies which operate in different industries, over 105 company-year in nine year period was analyzed. In order to calculate and classify the variables, we used the Excel software and then by utilizing the multiple logistic regression analysis in SPSS software , we test the research hypotheses. In order to examine the audit quality, we used three criteria such as tenure auditing, auditor’s expertise in industry and audit firm size. The overall results of the study indicate that increasing the audit quality in current period reduces the probability of restating the financial statements in future periods. The results show that among the audit quality criteria, there is a meaningful relationship only between tenure auditing and the probability of restatement of financial statements in companies listed in Tehran stock exchange.

     

     

     

     

     

    Key words:

    Audit Quality, Industry Expertise, Auditor Size , Audit Tenure, Financial Restatements, Multiple logistic regression.

     

     

     

     

     

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب:

       عنوان                                                                                                                                            صفحه                                                                  فصل اول کلیات تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-1-مقدمه. 2

    1-2-تشریح و  بیان موضوع. 3

    1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-4- اهداف تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-5- سئوالات و فرضیه های تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-5-1-سئوالات تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-5-2- فرضیه های تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-6- جامعه و نمونه آماری پژوهش.... 6

    1-7- قلمرو تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    1-7-1- قلمرو زمانی: Error! Bookmark not defined.

    1-7-2- قلمرو مکانی: Error! Bookmark not defined.

    1-8- تعاریف مفاهیم و واژگان عملیاتی: 7

    1-9- ساختار تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

    فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش.... Error! Bookmark not defined.

    2-1-مقدمه. Error! Bookmark not defined.

    2-2- بخش اول: مبانی نظری.. 11

    2-2-1- نیاز به حسابرسی.. 11

    2-2-2-فرضیه‌ی نمایندگی.. Error! Bookmark not defined.

    2-2-3-فرضیه‌ی‌علامت دهی.. Error! Bookmark not defined.

    2-2-4-فرضیه اعتباربخشی.. Error! Bookmark not defined.

    2-2-5-کیفیت حسابرسی.. Error! Bookmark not defined.

    2-2-6-چارچوب کیفیت حسابرسی.. 14

    2-2-7-مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی.. 17

    2-2-8-تقاضا برای کیفیت حسابرسی.. 19

     2-2-9-عرضه کیفیت حسابرسی.. 20

    2-2-10محصولات کیفیت حسابرسی.. 21

     2 -2-11- دیدگاه‌های مرتبط با الزامی کردن تعویض ادواری حسابرس................. 27

    2-2-11-1-دیدگاه موافقان الزامی کردن تعویض ادواری حسابرس.... 27

    2-2-11-2-دیدگاه مخالفان الزامی کردن تعویض ادواری حسابرس.... 29

    2-2-12-تجدید ارائه صورت‌های مالی.. 32

    2-2-12-1- تاریخچه تجدید ارائه صورت‌های مالی.. 33

    2-2-12-2- تعدیلات سنواتی.. 34

    2-2-12-2-1تغییر در رویه حسابداری.. 35

    2-2-12-2-2-اصلاح اشتباه 35

    2-2-13-عوامل ایجاب کننده تجدید ارائه. 36

    2-2-14-اهداف مدیریت از گزارشگری نادرست... 36

    2-2-15-عوامل پیش بینی کننده تجدید ارائه صورت‌های مالی.. 39

    2-2-16-پیامدهای تجدید ارائه سود. 41

    2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش‌ها 44

    2-3-1- پژوهش‌های خارجی.. 44

    2-3-2- پژوهش‌های داخلی.. 51

    2-4- تبیین فرضیه های پژوهش.... 54

    2-5- خلاصه فصل.. 59

    فصل سوم روش تحقیق.. 60

    3-1-مقدمه. 61

    3-2-جامعه و نمونه آماری پژوهش.... 61

    3-3-قلمرو تحقیق.. 61

    3-3-1- قلمرو مکانی.. 61

    3-3-2- قلمرو زمانی.. 62

    3-4- ابزار گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها 62

    3-5- روش شناسی پژوهش.... 62

    3-6- روش آزمون فرضیه ها 63

    3-6-1آزمون فرضیه اصلی: 63

    3-6-2-آزمون فرضیه فرعی اول.. 68

    3-6-3-آزمون فرضیه فرعی دوم. 68

    3-6-4-آزمون فرضیه فرعی سوم. 69

    3-7- فرضیات مدل رگرسیون خطی کلاسیک... 69

    3-8-خلاصه فصل.. 70

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل نتایج آماری تحقیق.. 71

    4-1 مقدمه. 72

    4-2 آمار توصیفی.. 72

    4-3 تحلیل ماهیت متغیرها و ویژگی های متغیرهای تحقیق.. 73

    4-4 آنالیز کای دو : 74

    4-5آزمون فرضیه های تحقیق.. 76

    4-5-1 آزمون فرضیه اصلی.. 76

    4-5-2 آزمون فرضیه فرعی اول.. 77

    4-5-3 آزمون فرضیه فرعی دوم. 78

    4-5-4 آزمون فرضیه فرعی سوم. 79

    فصل پنجم تحلیل نتایج تحقیق و ارائه پیشنهادات... 88

    5-1 مقدمه. 89

    5-2 خلاصه تحقیق.. 89

    5-3- پیشنهادات کاربردی.. 91

    5-4-پیشنهادها برای تحقیقات آتی.. 91

    منابع و مآخذ: 93

    فهرست جدول‌ها

     عنوان                                                                                                                      صفحه

    نمودار (2-1) چارچوب کیفیت حسابرسی.. Error! Bookmark not defined.

     نمودار (2-2) چارچوب و طبقات پژوهش کیفیت حسابرسی.. 18

    جدول (2-1) مطالعات بررسی کننده همبستگی بین اجزای کیفیت حسابرسی.. 23

    جدول 4-1- اطلاعات توصیفی متغیرها 73

    جدول 4-2 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه اصلی اول (منبع نتایج تحقیقات محقق) 74

    جدول 4-3آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی اول (منبع نتایج تحقیقات محقق) 75

    جدول 4-4آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی دوم (منبع نتایج تحقیقات محقق) 75

    جدول 4-5آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی سوم (منبع نتایج تحقیقات محقق) 75

    جدول 4-6 آزمون فرضیه اصلی اول.. 76

    جدول 4-7 آزمون فرضیه فرعی اول.. 77

    جدول 4-8 آزمون فرضیه فرعی دوم. 78

    جدول 4-9 آزمون فرضیه فرعی سوم. 79

    جدول 4-10 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه اصلی اول بر اساس فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی.. 80

    جدول 4-11 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه اصلی اول بر اساس غیر فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی   81

    جدول 4-12 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی اول بر اساس فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی.. 82

    جدول 4-13 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی دوم بر اساس فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی.. 82

    جدول 4-14    آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی سوم بر اساس فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی   83

    جدول 4-15 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی اول بر اساس غیر فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی   84

    جدول 4-16 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی دوم بر اساس غیر فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی   84

    جدول 4-17 آنالیز کای دو برای مدل فرضیه فرعی سوم بر اساس غیر فرصت طلبانه بودن تجدید ارایه صورتهای مالی   85

    جدول 4-18 ضریب همبستگی پیرسون.. 86

    منبع:

     

    منابع و مآخذ:

    منابع فارسی:

    آقایی، محمد علی و ناظمی اردکانی، مهدی.(1391). " تخصص حسابرس در صنعت و مدیریت اقلام تعهدی اختیاری". فصلنامه دانش حسابرسی، شماره 46،ص ص 17-4

    ابراهیمی کردلر، علی و سیدی، سید عزیز.(1387)." نقش حسابرسان مستقل در کاهش اقلام تعهدی اختیاری". بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 54، ص ص 14-3.

    احمدپور، احمد، کاشانی‌پور، محمد و شجائی، محمد رضا (1389)؛ "بررسی تأثیر حاکمیت شرکتی و کیفیت حسابرسی بر هزینه تأمین مالی از طریق بدهی (استقراض)"، بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره 62، ص 32-17.

    اعتمادی، حسین و عادل آذر و ناظمی اردکانی، مهدی.(1389)."بررسی نقش تخصص حسابرس در صنعت بر مدیریت واقعی سود و عملکرد عملیاتی آتی".مجله دانش حسابداری،سال اول،شماره 1،ص ص28-9

    اعتمادی، حسین و ناظمی اردکانی، مهدی و محمدی، امیر.(1388). "بررسی نقش تخصص صنعت حسابرس بر مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" .نشریه پژوهش های حسابداری مالی ،شماره1،ص ص32-17.

    ایزدی نیا، ناصر و رسائیان، امیر. (1389)." رابطه برخی از ابزارهای نظارتی راهبری شرکت و معیارهای اقتصادی و مالی ارزیابی عملکرد". مجله دانش حسابداری، شماره 1، ص ص 72-53

    بادآور نهندی، یونس و خلیل‌زاده، محمد.(1391). "بررسی تاثیر دوره تصدی حسابرس بر ویژگی‌های کیفی سود در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" . فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره 3، ص ص 15-10

    بزرگ اصل،موسی و شایسته مند، حمیدرضا.(1389)."رابطه بین مدت تصدی حسابرس و مدیریت سود". فصلنامه بورس اوراق بهادار،سال چهارم،شماره13،ص ص 233-213.

    بنی مهد، بهمن.(1390). " بررسی عوامل تاثیر گذار بر اطهار نظر مقبول حسابرس". فصلنامه بورس اوراق بهادار، شماره13، ص ص 83-59.

    بولو، قاسم و مهام، کیهان و گودرزی، اسماعیل.(1389). "تغییر حسابرس مستقل و شفافیت اطلاعاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". مجله دانش حسابداری، شماره1، ص ص 135-111.

    پورحیدری، امید و افلاطونی، عباس.(1385). " بررسی انگیزه های هموارسازی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" .مجله بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره44، ص ص 70-55.

    پورحیدری، امید و هوشمند زعفرانیه، رحمت الله.(1392)." تأثیر تعدیلات سنواتی بر هزینه حقوق صاحبان سهام عادی (نرخ بازده مورد انتظار سرمایه گذاران)". مجله پژوهش های حسابداری مالی،شماره17،ص ص 18-1.

    جمالیان‌پور،مظفر و ثقفی، علی. (1391). "بررسی تاثیر پارازیت اطلاعاتی افشا شده در گزارش گری مالی بر ریسک و بازدهی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران". فصلنامه بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره67، ص ص 54-31

    حساس یگانه، یحیی و ولی‌زاده اعظم.(1391). " بررسی تأثیر تخصص صنعت حسابرس بر گزارشگری مالی و واکنش بازار سرمایه". شماره19، ص ص 64-43.

    حساس یگانه،یحیی و مقصودی، امید. ( 1389 ). "تاثیر آیین رفتار حرفه ای و تجربه بر کیفیت قضاوت حسابرسی ". ماهنامه حسابدار رسمی، دوره جدید، شماره 9 ، ص ص. 57-49 .

    حساس یگانه ،یحیی و آذین فر، کاوه. ( 1389 ). "رابطه بین کیفیت حسابرسی و اندازه موسسه حسابرسی". فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی ، شماره 61 ، ص ص. 98–85 .

    حساس یگانه، یحیی و قنبریان، رضا.(1385). " کیفیت حسابرسی از دیدگاه نظری و تحقیقات تجربی". فصلنامه تحلیلی جامعه حسابداران رسمی ایران، شماره 8،38-1.

    حساس یگانه ،یحیی و جعفری، علی. ( 1384 ). " عوامل موثر بر استقلال و شایستگی اعضای جامعه حسابدارران رسمی ایران در ارائه خدمات گواهی ". فصلنامه مطالعات حسابداری، شماره 10و11 ، ص ص. 126-103.

    خدامی‌پور، احمد . شفیعی، حمیده.(1392)."پایداری شرکت‌ها و اندازهگیری آن‌ها". مجله حسابرس، شماره69، ص ص 5-1.

    رحیمیان، نظام الدین؛ رضا‌پور، نرگس واخضری، حسین. (1390)؛" نقش مالکان نهادی در کیفیت حسابرسی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، دانش حسابرسی ، شماره 45 ، ص 81-68.

    سجادی، سید حسین و عربی، مهدی. (1389). "تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود". نشریه حسابداری رسمی،شماره 12،ص ص108-104.

    علوی طبری،حسین و بدرافشان، آمنه. (1392). " کیفیت سود: شواهدی از نقش دوره تصدی حسابرس و تخصص در صنعت". فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره 7، ص ص 10-8

    قیطاسی، روح‌اله و استا، سهراب .(1390). " بررسی تأثیر دوره تصدی حسابرسی بر عدم اطمینان اطلاعاتی".پایانامه دانشگاه ایلام.

    کاظمی، حسین.(1390)." تجدید ارائه صورتهای مالی : عوامل موثر و واکنش نسبت به آن ها" .فصلنامه دانش و پژوهش حسابداری،شماره24،ص ص29-18.

    کرمی، غلامرضا و بذرافشان، آمنه و محمدی، امیر.(1390)." بررسی رابطه بین دوره تصدی حسابرس و مدیریت سود". فصلنامه دانش حسابداری،سال دوم ،شماره 4، ص ص 82-65.

    مجتهدزاده،ویدا و آقایی، پروین. ( 1383 ). "عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی مستقل از دیدگاه حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان". فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 38 ، ص ص. 76-53 .

    مجتهدزاده، ویدا و علوی طبری، حسین.(1376)." ضرورت اجرای حسابرسی" .مجله حسابدار،شماره126،ص ص 35-32.

    مهام، کیهان و علی محمدی، علی محمد. (1391)." رابطه بین وضعیت پرداخت سود سهام و کیفیت سود". فصلنامه مطالعات تجربی حسابداری مالی، شماره34، ص ص 149-129

    ناظمی اردکانی، مهدی.(1389)."تخصص حسابرس در صنعت معیاری برای اندازه گیری کیفیت حسابرسی". مجله حسابرس،شماره 49،ص ص144-140.

    نمازی،محمد و بایزیدی، انور و جبارزاده، سعید .(1390). " بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی و مدیریت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" .مجله تحقیقات حسابداری،سال سوم،شماره 9 ،ص ص78-60.

    نوروش، ایرج و حسینی، سید علی.(1388). " بررسی رابطه بین کیفیت افشاء و مدیریت سود". فسانامه بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، شماره 55، ص ص 134-117.

    نونهال نهر،علی اکبر و علی نژاد، مهدی. (1392). " ارزیابی تاثیر کیفیت حسابرس بر مدیریت سود در شرکت‌های تازه پدیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره7،ص ص 10-6

    نیکبخت، محمدرضا و رفیعی، افسانه. ( 1391 ). "تدوین مدل عوامل موثر بر تجدید ارائه صورتهای مالی در ایران". مجله دانش حسابداری، شماره 9 ، ص ص. 206- 175 . 

    Anderson, K.L., and T.L. Yohn. 2002. The effect of 10-K restatements on firm value, information asymmetries, and investors’ reliance on earnings. Working paper. Georgetown University.

     

    Balsam, S.,Krishnan, and J.S. Yang.2003. Auditor industry specialization and earnings quality: A Journal of Practice and Theory22(2) : 71-97.

     

    Burks, J. J.)2011(.“Are Investors confused by Restatements after Sarbanes-Oxley?”.The Accounting Review,Vol. 86, pp. 507-539.

    Burns, N. and Kedia, S. (2006). “The impact of performance-based compensation on misreporting”. Journal of Financial Economics,Vol. 79, pp. 35-67.

    Byrnes, N. McNamee, M, D. Brady, I. Lavelle, and Palmeri, C. (2002). “Accounting in Crisis. Business Week.”. January,Vol. 28, pp. 44-48.

    Cao, Y., L. Myers, A. and Omer, T. C. (2012). “Does Company Reputation Matter for Financial Reporting Quality? Evidence from Restatements”. Contemporary Accounting Research, Vol. 29, pp. 956-990.

    Carcello, J. V., and Nagy, A. L. (2004). “Client size, auditor specialization and fraudulent financial reporting”. Managerial Auditing Journal, Vol. 19, pp. 651-668.

    DeAngelo, L. (1981). “Auditor size and audit quality”. Journal of Accounting and Economics, Vol. 3, pp. 183-99.

    Dechow, P. M., W. Ge , C. R. Larson, and Sloan, R. G. (2011). “Predicting Material Accounting Misstatements”. Contemporary Accounting Research, Vol. 28, pp. 17-82.

    Dye, R. (1993). “Auditing standards, legal liability, and auditor wealth”. Journal of Political Economy, Vol. 101, pp. 887-914.

    Geiger M.A. and Raghunandan K, (2002). “ Auditor tenure and audit reporting failures”, Auditing: A jornal of Practice & Theory, Vol.21,Issue 1, pp. 67-78.

    Hillegeist, S. A. (1999). “Financial Reporting and Auditing Under Alternative Damage Appointment Rules”. The Accounting Review, Vol. 74, pp. 347-369.

    Hogan, C. E., and D. C. Jeter. 1999. Industry specialization by auditors. Auditing: A Journal of Practice and Theory 18(1):1-17.

    Hoyle, J., 1978. Mandatory auditor rotation: the arguments and an alternative, Journal of Accountancy 145, 69-78.

     

    Hribar, P. Kravet,T. and Wilson, R. (2010). “A New Measure of Accounting Quality Working paper. University of Iowa and University of Texas at Dallas”.

    Johnstone, K. M. and  Bedard, J.C. (2001). “Engagement Planning, Bid Pricing, and Client Response in the Market for Initial Attest Engagements”. The Accounting Review,Vol. 76, pp. 199-220.

    Johnstone, K. M. and Bedard, J.C. (2003). “Risk Management in Client Acceptance Decisions”. The Accounting Review,Vol. 78, pp. 1003-1025.

    Kend M.(2008). Client industry audit expertise: towards a better understanding, Pacific Accounting Review, Vol20,pp.49-62.

    Kinney, W. R, Z-V. Palmrose, and . Scholz, S. (2004). “Auditor independence, nonaudit services, and restatements Was the U.S. government right?”. Journal of Accounting Research,Vol. 42, pp. 561–588.

    Krishnan, G. V. 2003a. Does big 6 auditor industry expertise constrain earnings management? Accounting Horizons 17(supplement): 1-16.

    Krishnan, G. V. 2003b. Audit quality and the pricing of discretionary accruals. Auditing:A Journal of Practice and Theory 22(1): 109-126.

    Krishnan, G. V. 2005. The association between big 6 auditor industry expertise and the asymmetric timeliness of earnings. Journal of Accounting, Auditing and Finance 20(3): 209-228.

    Lennox, C. and Pittman, J, A. (2010). “Big Five Audits and Accounting Fraud. Contemporary”. Accounting Research,Vol. 27, pp. 209-247.

    Lobo, G. and. Zhao, Y. (2012). “Relation between Audit Effort and Financial Report Misstatements” . The Accounting Review, In-Press.

    Matsumura, E. M. and Tucker, R. (1992). “Fraud Detection: A Theoretical Foundation”. The Accounting Review,Vol. 67, pp. 753-782.

    Moore, Debra L. (2007), Forecasting earnings management: Evidence from GAO

    restatement data, Doctoral Dissertation, Touro University International.

    Palmrose, Z-V.and Richardson, V.J. and Scholz, S. (2004). “Determinants of market reactions to restatement announcements”. Journal of Accounting and Economics,Vol 37, pp. 59-89.

    Pierre K.St and Anderson J.A.(1984).”An Analysis of the Factors Associated With Lawsuits Against Public Accountants”. The Accounting Review

    ,Vol.59.Issue 2 , pp. 242-264.

    Romanus, R, N. and Maher, J,J .and Fleming, D, M. (2008). “ Auditor Industry Specialization and Accounting Restatements”. The Accounting Review,Vol. , pp. 389-413.

    Shibano, T. (1990). Vol. 7(20), pp. 1956-1965, 28 May, 2013 “Assessing Audit Risk from Errors and Irregularities”. Journal of Accounting Research, Vol 28, pp. 110-140.

    Shockley, R.,1981. Perceptions of auditors independence: an empirical analysis,     The Accounting Review 56, 785-800.

     

    Stice, J., 1991. Using financial and market information to identify pre-engagement factors            associated with lawsuits against auditors, The Accounting Review 66, 516-533.

     

    Wilson, W.M(2008) , "An empirical Analysis of the Decline in the information content of earning following Restatements", the Accounting Review.

    Walker, P.L.(2001). “Mandatory auditor rotation: Arguments and current evidence.” Accounting Enquiries, Vol. 10, No. 2.

     

     

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی (تخصص، دوره تصدی‌گری، اندازه حسابرسی) بر احتمال تجدید ارائه صورت‏های مالی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثرکیفیت حسابرسی بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به عبارت دیگر در این پژوهش سعی شده است به این سوال پاسخ داده شود که آیا بالا بودن کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می تواند رابطه بین ...

پایان ­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده: موسسات حسابرسی مفاهیم نظری و تجربی مهمی برای تعیین حق الزحمه حسابرسی دارند. آنها جهت قیمت گذاری خدمات حسابرسی از عوامل گوناگونی استفاده می کنند و تحقیقات زیادی نیز در رابطه با شناسایی و ارزیابی این عوامل انجام شده است. عواملی که در اغلب مطالعات مدنظر قرار گرفته اند شامل عوامل ریسک، حجم و پیچیدگی عملیات واحد مورد ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش: مدیریت مالی چکیده: در مفهوم ویژه اقتصاد در حال رشد، تاکید بر کاهش هزینه حائز اهمیت می باشد. مدیریت هزینه ها، یکی از راهبردی ترین زمینه های نیل به موفقیت مالی و عملکرد سازمانی در بازار رقابتی می باشد، بواسطه مدیریت هزینه ها، به انتخاب بهترین مسیر و استراتژی درآمد زا برای شرکت می توان دست یافت، در مدیریت هزینه ها، اندازه گیری بهای تمام شده منابعی که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی چکیده هدف این تحقیق بررسی رابطه بین هموارسازی سود و بازده سهام در شرایط عدم اطمینان محیطی است. همچنین در این تحقیق پایداری سود شرکتهایی که در گذشته اقدام به هموارسازی سود کرده اند در شرایط عدم اطمینان محیطی بررسی شده است. در این تحقیق شاخص هموارسازی سود برای 74 شرکت نمونه اندازه گیری شده است. ...

پایان نامه جهت دریافت درجه ی کارشناسی ارشد ( M.A. ) رشته حسابداری چکیده یکی از مواقعی که انگیزه های مدیریت برای مدیریت سود بر انگیخته می­شود، عرضه اولیه عمومی است. هرگونه عرضه عمومی اوراق بهادار که برای اولین بار به عموم مردم و سرمایه گذاران عرضه می­شود، عرضه اولیه عمومی (IPO) نامیده می­شود. یکی از راه های کاهش مدیریت سود، ارتقای کیفیت حسابرسی است. در پژوهش حاضر به بررسی مدیریت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری (M.A) چکیده در این تحقیق رابطه بین هیئت مدیره مشترک، افشاهای اختیاری و کیفیت سود در 57 شرکت ازشرکتهای های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1385 لغایت پایان 1390 مورد بررسی قرار می گیرد .در تحقیق حاضر، ناپایداری سهام، هیئت مدیریت مشترک و مدیر مستقل را به عنوان "متغیر مستقل" و رتبه افشا و اقلام تعهدی اختیاری را به عنوان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده کار تحقیقی و پژوهشی حاضر به منظور تعیین عوامل موثر در انتخاب روشهای حسابداری موجودی مواد و کالا وتاثیر آن بر کیفیت سود آوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد. این پایان نامه یک چارچوب برای تجزیه و تحلیل انتخاب مدیران از سیاست حسابداری موجودی کالا و تاثیری که این انتخاب ها بر کیفیت سود آوری در شرکت های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری گرایش حسابداری چکیده اتکای حسابرس مستقل برحسابرسی داخلی باعث صرفه‌جویی در هزینه و ارائه خدمات بیشتر به صاحب‌کار با همان هزینه می‌شود. استفاده بهینه از کار حسابرسان داخلی می‌تواند کارایی و اثربخشی حسابرس مستقل را بهبود بخشد و ارزش حسابرس داخلی را برای صاحب‌کار افزایش دهد. هدف این تحقیق، بررسی عوامل موثر برافزایش سطح اتکای ...

پایان­­نامه‌ کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده بررسی رابطه بین تجدید ارائه صورت‌های مالی و رشد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران صورت‌های مالی تجدید ارائه‌شده به‌صورت شفاف و صریح، پیام و علامتی پیرامون قابل‌اتکا نبودن صورت‌های مالی دوره‌های گذشته به استفاده‌کنندگان ارسال می‌کنند. ازاین‌رو تجدید ارائه صورت‌های مالی اثرات مخربی در پی خواهد داشت. این پژوهش به بررسی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی] چکیده بر طبق تئوری رفتار برنامه­ریزی­شده آیژن، فرض می­شود تمایلات رفتاری انسان تحت تاثیر برخی از عوامل شناختی منجر به تغییر رفتار فرد ­شود. در این تحقیق تاثیر چندین عامل را بر روی تمایلات بلندمدت و کوتاه­مدت سرمایه­گذاری با توجه به ابعاد پنج­گانه شخصیت مورد بررسی قرار می­گیرد. جامعه تحقیق شامل تمام ...

ثبت سفارش