پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها

word 2 MB 29799 104
مشخص نشده کارشناسی ارشد حسابداری
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc)

     گرایش: حسابداری

    چکیده:

    هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نامتقارن هزینه های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1383 تا 1392 بوده که حجم نمونه با توجه به روش غربالگری و پس از حذف مشاهدات پرت برابر با 192 شرکت می باشد. در این تحقیق بینش مدیریت و تغییرات فروش به عنوان متغیرهای مستقل در نظر گرفته شده تا تاثیر آنهابر رفتار نا متقارن هزینه های شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

    در این تحقیق که از داده‌های تلفیقی و پانل(تابلویی) با اثرات ثابت استفاده شده ، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های شرکت ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره در سطح اطمینان 95% نشان می دهد تغییرات پایدار و ناپایدار موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی و  بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود. همچنین این نتایج نشان می دهد خوش بینی و بد بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی و بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

    واژگان کلیدی: تغییرات پایدار ، تغییرات ناپایدار خوش بینی مدیریت، بد بینی مدیریت ، رفتار نا متقارن هزینه ها

    مقدمه

    شناخت رفتار هزینه در واکنش به تغییرات سطح تولید و فروش برای مدیریت شرکتها از اهمیت زیادی برخوردار است(چن و همکاران[1]، 2008). پژوهش های تجربی اخیر درباره رفتار هزینه نشان داده، میزان کاهش هزینه ها به هنگام کاهش فروش، کمتر از میزان افزایش هزینه ها به هنگام همان میزان افزایش فروش است. به این رفتار هزینه ها چسبندگی هزینه ها گفته می شود. استدلال می شود که چسبندگی هزینه ها نتیجه تصمیمات سنجیده[2] مدیران است.  هنگامیکه فروش کاهش می یابد، برخی از مدیران، این کاهش را موقتی تصور می کنند و انتظار بازگشت فروش به سطح قبلی را در آینده نزدیک دارند . بنابراین در تصمیمی سنجیده، منابع مربوط به فعالیتهای عملیاتی را در دوره های کاهش فروش حفظ می کنند؛ زیرا اگر منابع در پاسخ به کاهش فروش، حذف شده و در دوره های افزایش فروش، مجدد تحصیل شوند هزینه های شرکت در بلندمدت افزایش می یابد(بنکر و چن[3]، 2006).

    در پژوهش حاضر، تأثیر  تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نامتقارن هزینه های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسى مى شود. از این رو، در ادامه این فصل طرح کلی تحقیق شامل فرضیه ها، اهداف تحقیق، متغیرها و تعریف عملیاتی آنها و روش هاى آمارى مورد استفاده به منظور آزمون فرضیه ها تشریح مى شوند.

    1-2 تشریح موضوع و بیان مساله

    مطابق فرضیه تصمیمات سنجیده، چسبندگی هزینه ها نتیجه تصمیمات سنجیده مدیران است . برای مثال مطابق استدلال اندرسون و همکاران[4] (2005)، چسبندگی هزینه ها به این علت رخ می دهد که مدیران، منابع مرتبط با فعالیت های عملیاتی را به طور سنجیده تعدیل می کنند. در مقابل، با وجود آنکه حفظ منابع اضافی در دوره های کاهش فروش، به تحمل هزینه های بیشتر و در نتیجه، کاهش سود دوره جاری منجر می شود، موجب کاهش هزینه ها و افزایش سود در بلندمدت می شود. علاوه بر این، اگر مدیران منابع مرتبط با فعالیتهای عملیاتی را متناسب با کاهش فروش، کاهش دهند، تحصیل و آماده سازی مجدد منابع در آینده، نیازمند زمان است . بنابراین چنانچه منابع و در نتیجه، هزینه ها متناسب با کاهش فروش کاهش یابد، شرکت فرصت های توسعه فروش را از دست می دهد؛ زیرا نمی­تواند منابع لازم برای گسترش فروش را با سرعت کافی به منظور استفاده از فرصتها به خدمت بگیرد. به همین علت، مدیران ناگزیرند برای انتخاب یکی از گزینه های کاهش هزینه ها از طریق حذف منابع یا تحمل هزینه های بیشتر برای بهره برداری کامل از افزایش فروش آتی تصمیم گیری کنند و یکی از اساسی ترین علل چسبندگی هزینه ها، تصمیمات سنجیده مدیرانی است که می کوشند با توجه به پیش بینی فروش آتی، سود را در بلندمدت افزایش دهند(همان منبع).

    چسبندگی هزینه ها که در دوره های کاهش فروش مشاهده می شود، موجب کاهش سود یک دوره می شود. اما وقوع چسبندگی هزینه ها نشان می دهد، مدیران تأکید بیشتری بر سودهای بلندمدت دارند. تحمل هزینه منابع اضافی در دوره های کاهش فروش که به منظور آمادگی برای افزایش فروش در آینده انجام میشود، موجب تحمل بار هزینه ای کمتری در بلندمدت شده و این توانایی را به شرکت میدهد تا فرصتهای افزایش فروش در آینده را از دست ندهد. اما لازمه ی حفظ منابع برای دستیابی به سودهای بیشتر در آینده، آن است که مدیران کاهش تقاضا را موقتی پیش بینی کنند و انتظار افزایش فروش آتی را داشته باشند. در دوره های کاهش فروش، چنانچه مدیران افزایش فروش آتی را زیاد پیش بینی کنند، منابع بیشتری را برای بهره گیری از افزایش تقاضا حفظ میکنند؛ زیرا در صورت کاهش منابع، شرکت به هنگام افزایش فروش، منابع کافی در اختیار نخواهد داشت که به از دست دادن فرصتها منجر میشود. میزان فرصت از دست رفته نیز متناسب با افزایش پیش بینی شده فروش است؛ بنابراین در صورت کاهش فروش در دوره جاری، هرچه پیش بینی مدیریت از فروش دوره آتی با خوش بینی بیشتری همراه باشد، نشان میدهد کاهش فروش از نظر مدیریت، موقتی تر است. به همین دلیل، منابع بیشتری به منظور آمادگی برای افزایش فروش در آینده حفظ میشود(چن و همکاران، 2008).

    با توجه به مطالب فوق مساله اصلی بررسی تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نامتقارن هزینه ها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.

    1-3 ضرورت انجام تحقیق

    آگاهی از چگونگی رفتار هزینه ها نسبت به تغییرات سطح فعا لیت و یا سطح فروش از اطلاعات مهم برای تصمیم گیری مدیران در خصوص برنامه ریزی و بودجه بند ی، قیمت گذاری محصولات، تعیین نقطه سربه سر و سایر موارد مدیریتی است. در مدل سنتی رفتار هزینه ها در حسابداری مدیریت، هزینه های متغیر نسبت به تغییرات حجم فعالیت به طور متناسب افزایش یا کاهش می یابند. به این معنا که بزرگی تغییرات در هزینه ها تنها به بزرگی تغییرات در حجم فعالیت وابسته است و جهت تغییرات (افزایش یا کاهش)  هزینه ها هنگام افزایش در سطح فعالیت، بیشتر از میزان کاهش در هزینه ها هنگام کاهش در حجم فعالیت است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تعیین رابطه بین ساختار هزینه و چسبندگی هزینه ها می تواند در بلندمدت توانایی های مدیریت واحد تجاری را در مدیریت هزینه و کنترل هزینه ها افزایش دهد. شناخت رابطه ساختار هزینه و چسبندگی هزینه ها می تواند آثار غیرقابل کنترل ناشی از عدم شناخت چسبندگی هزینه ها را کاهش دهد و وجود چسبندگی هزینه ها در عملکرد واحد تجاری منجر به کنش ناپایدار و بی ثباتی در عملکرد واحد تجاری نگردد.

    1-4 اهداف علمی

    هدف پژوهش حاضر این است که تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نامتقارن هزینه ها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران بررسی شود و با تحلیل نتایج به دست آمده ، رابطه ی بین آن ها را مشخص نماییم.

    1-5 اهداف کاربردی

    شناخت رفتار هزینه در واکنش به تغییرات سطح تولید و فروش برای مدیریت شرکتها از اهمیت زیادی برخوردار است . چسبندگی هزینه ها که در دوره های کاهش فروش مشاهده می شود، موجب کاهش سود یک دوره میشود. اما وقوع چسبندگی هزینه ها نشان می دهد، مدیران تأکید بیشتری بر سودهای بلندمدت دارند. از سوی دیگر آگاهی از چگونگی رفتار هزینه ها نسبت به تغییرات سطح فعالیت و سطح فروش از اطلاعات مهم برای تصمیم گیری مدیران در خصوص برنامه ریزی و بودجه بندی، قیمت گذاری محصولات، تعیین نقطه سر به سر و سایر موارد مدیریتی سودمند می باشد.

    1-6 بهروه وران (ذینفعان)

    بر اساس نتایج حاصل از یافته های تحقیق حاضر تحلیلگران مالی و کارگزاران ، سرمایه گذاران، حسابرسان و مدیران عامل و مالی شرکت ها می توانند با عنایت به ارتباط بین ساختار هزینه با چسبندگی هزینه ها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تصمیمات بهینه که منجر به حداقل ریسک و حداکثر بازدهی می گردد، اتخاذ نمایند.

    1-7 فرضیه­ ها

    فرضیه اول: تغییرات پایدار موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی می شود.

    فرضیه دوم: تغییرات پایدار موجب رفتار نامتقارن بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

    فرضیه سوم: تغییرات ناپایدار موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی می شود.

    فرضیه چهارم: تغییرات ناپایدار موجب رفتار نامتقارن بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

    فرضیه پنجم: خوش بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی می شود.

    فرضیه ششم: خوش بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

    فرضیه هفتم: بد بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن هزینه های عملیاتی می شود.

    فرضیه هشتم: بد بینی مدیریت موجب رفتار نامتقارن بهای تمام شده کالای فروش رفته می شود.

    1-8 مدل تحقیق

    نحوه آزمون فرضیه های اول و سوم

    به منظور آزمون فرضیه های اول و سوم ، الگوی گرسیونی(1) زیر برای شرکت های عضو نمونه آماری برازش می شود:

    ∆lnSGA i,t =β0 + β1Ii,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β2Ii,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    + β3Di,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β4Di,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    نحوه تحلیل: در صورتیکه <0 β2 باشد حاکی از رفتار نامتقارن هزینه ها (تایید فرضیه اول و سوم) می باشد.

    نحوه آزمون فرضیه های دوم و چهارم

    به منظور آزمون فرضیه های دوم و چهارم ، الگوی گرسیونی(2) زیر برای شرکت های عضو نمونه آماری برازش می شود:

    ∆lnCOGS i,t =β0 + β1Ii,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β2Ii,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    + β3Di,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β4Di,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    نحوه تحلیل: در صورتیکه <0 β2 باشد حاکی از رفتار نامتقارن هزینه ها (تایید فرضیه دوم وچهارم) می باشد.

    نحوه آزمون فرضیه های پنجم و هفتم

    به منظور آزمون فرضیه های پنجم و هفتم ، الگوی گرسیونی(3) زیر برای شرکت های عضو نمونه آماری برازش می شود:

    ∆lnSGA i,t =β0 + β1Ii,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β2Ii,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    + β3Di,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β4Di,t−1Di,t ∆lnSALESi,t + β5Ii,t−1Ii,t .Opt. ∆lnSALESi,t + β6Di,t−1Di,t .Pess. ∆lnSALESi,t

    نحوه تحلیل: در صورتی که| β1| ≠ | β5| فرضیه پنجم تایید و در صورتی که| β6| ≠ | β4| ، فرضیه هفتم تایید می شود

    نحوه آزمون فرضیه های ششم و هشتم

    به منظور آزمون فرضیه های ششم و هشتم ، الگوی گرسیونی(4) زیر برای شرکت های عضو نمونه آماری برازش می شود:

    ∆lnCOGS i,t =β0 + β1Ii,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β2Ii,t−1Di,t ∆lnSALESi,t

    + β3Di,t−1Ii,t ∆lnSALESi,t + β4Di,t−1Di,t ∆lnSALESi,t + β5Ii,t−1Ii,t .Opt. ∆lnSALESi,t + β6Di,t−1Di,t .Pess. ∆lnSALESi,t

     

     

    [1]-  Chen et al

    [2]- Wise decisions

    [3]- Benker & Chen

    [4] - Anderson et al

     

    Abstract

     

    The main objective of this study is to evaluate the impact of management insight and changes in sales on the asymmetric costs behavior of the companies listed in the Tehran Stock Exchange. Its statistical population consists of the companies listed in the Tehran Stock Exchange during 2003-2012 that the sample size according to the method of screening and after removal of observations which were departed from the subject is equal to 192 companies. In this research we have considered management insights and changes in sales as the independent variables in order to evaluate their impact on asymmetric cost behavior of the company.

    In this research, consolidated and panel data with fixed effects were used, the results obtained from the analysis of corporations’ data using multivariate regression at the 95% confidence level indicates that Sustainable and unsustainable changes cause asymmetric behavior of the operating expenses and cost of goods sold. Moreover, the results show that management optimism or pessimism leads to asymmetric behavior of the operating expenses and cost of goods sold.

    Keywords: Sustainable changes- unsustainable changes- management optimism- management pessimism- asymmetric costs behavior

      

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                    صفحه

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات طرح تحقیق.. 2

    1-1 مقدمه. 3

    1-2 تشریح موضوع و بیان مساله. 3

    1-3 ضرورت انجام تحقیق.. 4

    1-4 اهداف علمی.. 5

    1-5 اهداف کاربردی.. 5

    1-6 بهروه وران (ذینفعان). 5

    1-7 فرضیه ها 6

    1-8 مدل تحقیق.. 6

    1-9 روش تحقیق.. 9

    1-10روش گردآوری اطلاعات... 9

    1-12 قلمرو تحقیق.. 9

    1-12-1 قلمرو موضوعی تحقیق.. 9

    1-12-2 قلمرو  زمانی تحقیق.. 9

    1-12-3  قلمرو مکانی تحقیق.. 9

    1-13 ساختار تحقیق.. 9

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق.. 11

    2-1 مقدمه. 11

    2-2 رفتار هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت... 11

    2-3رفتار هزینه در طول زمان. 13

    2-4 مفهوم چسبندگی هزینه: 14

    2-5 طبقه بندی ادبیات چسبندگی هزینه ها 15

    2-5-1 شواهد چسبندگی هزینه ها: 15

    2-5-1-1 چسبندگی هزینه بین واحدهای تجاری (دوره های زمانی): 16

    2-5-1-2 چسبندگی هزینه بین واحدهای تجاری بطور مقطعی.. 16

    2-5-1-3 چسبندگی هزینه بخشهای واحد تجاری: 18

    2-5-1-4 چسبندگی هزینه در بین صنایع مختلف: 19

    2-5-2 عوامل تعیین کننده چسبندگی هزینه ها 19

    2-5-2-1 تصمیمات عمدی مدیران: 19

    2-5-2-2 خوش بینی مدیران. 20

    2-5-2-3 تاثیر محدودیتهای فن آوری.. 21

    2-5-2-4 تعداد کارکنان و میزان دارایی های ثابت... 21

    2-5-2-5  استفاده از ظرفیت و هزینه ها تعدیل.. 22

    2-5-2-6  مشکلات نمایندگی.. 23

    2-5-2-7  رشد تولید ناخالص داخلی.. 23

    2-5-3  اثرات ناشی از چسبندگی هزینه ها 24

    2-5-3-1 تأثیر چسبندگی هزینه بر پیش بینی سود توسط تحلیلگران مالی و سود آتی و واکنش بازار. 24

    2-5-3-2 تأثیر چسبندگی هزینه ها و مدیریت سود. 25

    2-6  پیشینه تحقیق.. 25

    2-6-1  تحقیقات خارجی.. 25

    2-6-2  تحقیقات داخلی.. 30

    2-7 خلاصه فصل.. 31

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق.. 32

    3-1 مقدمه. 33

    3-2 روش پژوهش.... 33

    3-3 فرضیه های تحقیق.. 33

    3-4 مدل تحقیق و تعریف عملیاتی متغیرها 34

    3-5 جامعه و نمونه آماری.. 37

    3-6 گردآوری اطلاعات... 39

    3-7 روایی و پایایی ابزار. 39

    3-8 روش‌ها و ابزار تحلیل داده‏ها 40

    3-9 روش‌های آماری آزمون فرضیه ها 40

    3-10 خلاصه فصل.. 41

    فصل چهارم: یافته های پژوهش... 42

    4-1 مقدمه. 43

    4-2 آمار توصیفی متغیرها 43

    4-3 آزمون پایایی متغیرها 46

    4-4 تعیین مدل مناسب برای تخمین مدل رگرسیون. 46

    4-5 آزمون فروض کلاسیک رگرسیون. 48

    4-5-1 آزمون نرمال بودن توزیع متغیرها 48

    4-5-2 آزمون استقلال خطاها 49

    4-5-3 ناهمسانی واریانس ها 50

    4-5-4 آزمون هم خطی متغیرهای مستقل.. 50

    4-6 آزمون فرضیات تحقیق.. 51

    4-6-1 مدل آزمون فرضیه اول و سوم. 51

    4-6-2 مدل های آزمون فرضیه دوم و چهارم. 53

    4-6-3 مدل های آزمون فرضیه پنجم و هفتم.. 55

    4-6-4 مدل های آزمون فرضیه ششم و هشتم.. 57

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 61

    5-1 مقدمه. 62

    5-2- خلاصه نتایج و تفسیر یافته های پژوهش.... 62

    5-3 محدودیتهای پژوهش.... 65

    5-4 نتایج پژوهش.... 66

    5-5 پیشنهاد برای پژوهش های آتی.. 66

    فهرست منابع.. 67

    پیوست... 69

    منبع:

     

    فهرست منابع

    حافظ نیا محمد رضا مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی چاپ 15 زمستان 1387

    خالقی مقدم حمید؛ کرمی،فاروق،پیش بینی سودبا استفاده از مدل مبتنی بر تغییر پذیری و چسبندگی   هزینه،مطالعات حسابداری ،سال 88،شماره 23،صص19-41

    قائمی، محمدحسین؛ نعمت الهی ،معصومه،بررسی رفتارهزینه توزیع و فروش و عمومی و اداری وبهای تمام شده کالای فروش رفته در شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ،فصلنامه مطالعات حسابداری،شماره 16،صص71-78

    کردستانی،غلامرضا؛ مرتضوی، سید مرتضی؛ بررسی تاثیر تصمیمات سنجیده مدیران بر چسبندگی هزینه ها، بررسیهای حسابداری و حسابرسی،1391،دوره 19،شماره 67،صص 73-90

    نمازی محمد، بررسی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در حسابداری مدیریت  وملاحظات رفتاری آن. فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی زمستان 77 و بهار 78 شماره های 26 و 27 ،صص134 - 144

    نمازی محمد، دوانی پور ایرج، بررسی تجربی رفتار چسبنده هزینه ها در بورس اوراق بهادار تهران،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی زمستان 89 شماره 62 .صص 85- 102

     

    Anderson S, Lanen W. Understanding Cost Management: What Can We Learn from the Evidence on Sticky Costs?". Working Paper, Rice University, University of  ichigan 2007.                                                                            

    Anderson, M. C., Banker, R. D., Chen T. L., and S. Janakiraman. 2001. Drivers of stickiness in the cost of sales at service firms. Working paper, The University of Texas at Dallas

    Anderson,M.C,BanckerR,Janakirman Are Selling, General and Administrative Costs “Sticky”?. Journal of Accounting Research 2003; 41(1): 47- 63

    Balakrishnan R, Gruca T. Cost Stickiness and Core Competency: A Note Working Paper, The University of Iowa 2008.

    Balakrishnan R, M. J Petersen, N. S. Soderstrom. Does Capacity Utilization Affect the “Stickiness” of Cost?", Journal of Accounting, Auditing and Finance 2004; 19(3): 283- 299.

    Balakrishnan, C, & Gruca, J. 2013. Asymmetric cost behavior. Working paper, Temple University.

    Banker R, Chen L. Predicting Earnings Using a Model Based on Cost Variability and Cost Stickiness, The Accounting Review 2006; 81(2):285-307.

    Banker, R., S. Fang, and M. Mehta. 2013. Real cost management and anomalous financial performance ratios during economic downturns. Working paper, Temple University.

    Benker, R., Chen, C. X., T. Gores, and J. Nasev. 2014. Managerial overconfidence and cost stickiness. Working paper, University of Illinois.

    Calleja K, Steliaros M, Thomas D. A Note on Cost Stickiness: Some International Comparisons, Management Accounting Research 2006;17(2): 127- 140.

    Chen C, Lu H, Sougiannis T. Managerial Empire Building, Corporate Governance and the Asymmetrical Behavior of Selling, General, and dministrative Costs, AAA Management Accounting Section (MAS) Meeting Paper 2008

    Cooper R, Kaplan R. S. Cost & Effect – Using Integrated Cost Systems to Drive Profitability and Performance, Harvard Business School Press,Boston 1998a.

    Cooper R, Kaplan R. S. The Design of Cost Management Systems –Text and Cases (2nd ed), Prentice Hall Inc., New Jersey 1998                                                      

    Evidence from Hospital Service Departments, Review of Accounting Studies 1997; 2: 89-114.

    Ingram R, Albright T and Hill J. Managerial Accounting: Information  forecisions. Cincinnati: South-Western 1997.                                                                   

    Lazere, C. 1996. Spotlight on SG&A. CFO 12(December): 28-34.

    Medeiros. O. R, Costa. P. S. Cost Stickiness in Brazilian Firms, Available at SSRN 2004 Medeiros.

    Noreen E, N. Soderstrom. The Accuracy of Proportional Cost Models:

    Subramaniam C, Weidenmier M. Additional Evidence on the Sticky Behaviour of Costs, Working Paper, Texas Christian University 2003. 

     


موضوع پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, نمونه پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, جستجوی پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, فایل Word پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, دانلود پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, فایل PDF پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, پروژه درباره پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر بینش مدیریت و تغییرات فروش بر رفتار نا متقارن هزینه ها

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده در شرایط واقعی بودن صورت های مالی ارایه شده، سود مبتنی بر سیستم حسابداری تعهدی می‌بایست بتواند اطلاعات با ارزشی را در خصوص وضعیت کنونی و چشم انداز آتی شرکت به بازار منعکس کند. در این حالت سود ممکن است منعکس کننده منافع شخصی مدیران بوده و سبب خطای پیش بینی تحلیلگران شده وموجب بروز ارزشگذاری نادرست سود از سوی بازار ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: "مدیریت بیمه" مقدمه بیمه عمر یک ابزار مالی به حساب می آید.وظیفه حمایت مالی و ارائه پوشش به خانواده ای که نان آور(بیمه شد) خود را در نتیجه مرگ از دست داده است به عهده بیمه عمر گذاشته است.بیمه عمر امروزه از جمله مهمترین زمینه های فعالیت در بازارهای بیمه کشور های مختلف است وبه علت دارا بودن باراجتماعی و اقتصادی خاص از اهمیت ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش تحول زمینه و هدف : کارکنان بعنوان منبع بالقوه ی مقاومت در برابر تغییر شناخته شده اند (اُکوموس و همینگتون ، 1998) ، با تغییر تجارب یک سازمان ، اعضای آن تفاسیر و انتظارات گوناگونی برای آن تغییرات را دارند. درک شناختی از نوع تغییر توسط یک نقشه ذهنی هدایت می شود که ویژگیهای تغییر و رابطه های بین رویدادهای مختلف ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد چکیده: پیش بینی بار کوتاه مدت، به صورت پیش بینی بار یک ساعت تا چند روز آینده تاثیر به سزایی بر امر بهره برداری سیستم های قدرت دارد. زیرا بسیاری از تدابیر مدیریت انرژی از قبیل تنظیم برنامه مقرون به صرفه جهت استفاده از نیروگاه های موجود، برنامه ریزی خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، ورود و خروج واحدها، توسعه خطوط انتقال و ترانس شبکه فوق توزیع و همچنین ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده اصول پذیرفته شده حسابداری در برخی از روشها انعطاف پذیری زیادی دارد که بطور بالقوه باعث می شود مدیران برآوردهای حسابداری را مبتنی بر قضاوت های شخصی خود انجام دهند. این انعطاف پذیری، ممکن است بر قابیلت اعتماد اقلام تعهدی و به تبع آن پایداری این اقلام در دوره های متوالی تاثیرگذار باشد. هدف اساسی پژوهش حاضر، ارزیابی ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته تحصيلي:    MBA سال 1391 چکيده فارسي بسياري از مديران کسب و کار، بازاريابي را به معني فروش يا تبليغات مي دانند ، در حالي که مفهوم بازار

پایان نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته حسابداری گرایش حسابداری چکیده: موقعیت قوی یک تولید، قدرت ماندن زیادی را به شرکت اعطا می کند به عبارت دیگر، شرکت در هنگام پاسخ به تغییرات غیر منتظره در نیازهای مصرف کننده تولید، انعطاف پذیری بیشتری دارد. قدرت قیمت گذاری به این شرکت ها سود بیشتری می دهد و به آنها اجازه می دهد تا موقعیت عالیشان را حفظ کنند. ایمنی بالای این شرکت ها در مقابل ...

ثبت سفارش