پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور

word 1 MB 30638 130
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش: "مدیریت بیمه"

    مقدمه

    بیمه عمر یک ابزار مالی به حساب می آید.وظیفه حمایت مالی و ارائه پوشش به خانواده ای که نان آور(بیمه شد) خود را در نتیجه مرگ از دست داده است به عهده بیمه عمر گذاشته است.بیمه عمر امروزه از جمله مهمترین زمینه های فعالیت در بازارهای بیمه کشور های مختلف است وبه علت دارا بودن باراجتماعی و اقتصادی خاص از اهمیت ویژهای برخوردار است.

    منابع درآمدخانواده ها از زوایای مختلفی در معرض خطر از بین رفتن یا کاهش یافتن قرار دارد مثل:مرگ زودرس ، از کار افتادگی و هزینه های اضافی ناشی از بیماریها ، حوادث و ایام پیری و بازنشستگی و بیکاری که وقوع هر یک از این موارد دقیقا جنبه مالی داشته وبه درجات مختلف امکانات مالی خانواده ها را تهدید می کنند .همانگونه که دارایی ها در ید اختیار انسان دارای ارزشهای اقتصادی بوده ودر معرض خطر قرار دارد بنابراین می توان با تکیه بر مکانیسم بیمه با پیامد های سود مالی به مقابله برخاست.

    بین بیمه و توسعه اقتصادی رابطه متقابل وجود دارد به طوری که بیمه عمر به تاروپود توسعه اقتصادی نقش می بندد .چنین توسعه ای افزایش پس انداز های شخصی و نیاز داشتن به درآمدهای ثابت را به همراه دارد و حضور این دو عامل در اقتصاد یک کشور زمینه تقاضا برای بیمه عمر را فراهم می آورد.

    تشویق پس انداز شخصی از طریق بیمه عمر می تواند دولت را در مقابله با تورم یاری رساند، زیرا افزایش سپرده ها معمولا به معنی کاهش قوه خرید است و این به نوبه خود تقاضای کل را کاهش داده و موجب خنثی شدن برخی از فشارهای تورمی می گردد.

    1-1 بیان مساله تحقیق:

    در حالیکه هر روز سطح آگاهی مردم در بیمه شخص ثالث به لحاظ اجباری بودن آن افزایش می یابد مزایای بیمه عمر همچنان در سکوت قابل تامل جایی در سبد خانواده های ایرانی ندارد.

    بیمه عمر از رشته های مهم بیمه ای اشخاص محسوب می شود و اقسام مختلفی را در بر  می گیرد اما همین امر در نظر افکار عمومی با ابهاماتی همراه است چرا که اکثریت مردم در ممقاطعی این بیمه نامه را با بیمه زندگی متفاوت دانسته و تفاوت زیادی میان این دو بیمه نامه قائل می شوند در حالیکه با یک بررسی اجمالی می توان فهمید که بیمه نامه زندگی جزء اقسام بیمه عمر بوده و نام دیگر آن بیمه عمر به شرط حیات است.متاسفانه باید دلیل این سوء برداشت ها را کم کاری مسئولان به صنعت بیمه در معرض انواع بیمه نامه ها دانست که البته در این مسیر عدم تمایل مردم به خرید این رشته بیمه ای نیز بی تاثیر نیست.

    عمر ایران، کد خبر(196571)

    سوال اصلی تحقیق: الویت بندی و اهمیت عوامل افزایش میزان آگاهی بیمه گذاران از مفاد بیمه عمر در صنعت بیمه کشور چگونه است؟

     

    1-2 اهداف تحقیق:

    هدف اول: شناسایی عوامل تاثیر گذار بر میزان فروش بیمه نامه عمر

    هدف دوم:رتبه بندی عوامل تاثیر گذار بر میزان فروش بیمه نامه عمر

     

    1-3 اهمیت موضوع:

    علی رغم نیاز جامعه به این نوع پوشش مناسب بیمه ای متاسفانه این بیمه به دلایل زیادی رشد قابل توجهی نسبت به سایر کشورها نداشته است و سهم آن در پرتفوی صنعت بیمه کشورمان صرفا  6.6درصد است و در مقایسه با سایر کشورها به نوعی می توان گفت یک نوع عقب ماندگی در فروش و ارائه آن وجود دارد.

    موانعی مانند عدم آگاهی ،ساختار سازمانی مدیریتی ،عدم اشائه مطلوب فرهنگ بیمه ،شبکه فروش ناکارآمد ،عدم سیاست گذاری کلان ، پایین بودن قدرت اقتصادی مردم ،عدم رضایت بیمه شوندگان و...و این طور به نظر می رسد که بزرگترین مشکل در راستای عقب ماندگی بیمه عمر مورد مهمی به نام عدم آگاهی و یا عدم اشائه مطلوب آن به بیمه گذاران می باشد و فضای خالی نبود فرهنگ بیمه به خوبی احساس می شود که این کوتاهی شاید از جانب دولت و موسسات بیمه و سایر نهادهای متولی فرهنگ مثل سینما ، صداوسیما باشد.

    نبود عزم جدی در شرکت های بیمه در جهت تنوع سازی در بیمه عمر به اقتضای میزان درآمد و نبود جذابیت لازم در فروش بیمه های عمر و تنها برجسته بودن مربوط به عمر یعنی به شرط فوت زمینه کمرنگ شدن آن را می آفریند و برای بیمه گذاران فاقد مزیت روانی می شود.

    عدم تبلیغات و اطلاع رسانی مزایا و فواید بیمه های عمر، وجود فرهنگ بی تفاوتی و بی خیالی والدین نسبت به آینده فرزندانشان که تنها در جهت ارضای مقطعی نیاز های فیزیولوژیک بر می آیند، باورهای وابستگی به سازمان ها و نهادهای حمایتی توسط عده ای از مردم که به نوعی با تکامل جامعه در تضاد است می تواند موجبات عدم رشد توسعه صحیح بیمه عمر را فراهم آورد.

    علت ملموس نبودن بیمه عمر از دیدگاه مشتریان اینست که در دراز مدت می توان نیازهای جامعه را برآورد ساخت.

    برای ایجاد آگاهی باید مواردی در نظر گرفته شود از جمله : شناخت بیمه گذاران، ارزش آفرینی برای بیمه گذار، رسیدگی به شکایات بیمه گذاران، وفادار کردن بیمه گذاران و در واقع عدم آگاهی مردم از شکایات در ادراک یعنی اختلاف بین آنچه واقعا تحویل می شود و آنچه مشتریان آن را درک می کنند نشات می گیرد و بین آنچه تامین کننده خدمت وعده می دهد وآنچه مشتریان تصور می کنند و وعده داده شده بود اختلاف وجود دارد.

    اگر به طور مثال برای افزایش جذابیت کشش بیمه عمر آن را به طور ترکیبی با بیمه های درمانی ، حوادث ، بدنه و ثالث ارائه می کردند شاید مشتریان انگیزه بیشتری برای استفاده آن داشتند و همچنین عواملی مانند پراکندگی جمعیت و میزان بی سوادی و کمیت و کیفیت مراکز خدمات درمانی اجازه رشد به بیمه های عمر را نمی دهد.

     

    1-4 فرضیات تحقیق:

    فرضیات تحقیق روابط احتمالی است بین است نسبت متغیرهای تحقیق که به صورت عالمانه بیان شده است و پیش بینی روابط میان متغیرها در بیان فرضیه ها در نظر گرفته می شود و نشانگر نتایج مورد انتظار است ( علیزاده و مقدم نیا ،1390) . فرضیات موضوع فوق شامل موارد زیر می باشد:

    شاخص تورم،اثر منفی و معنادار بر میزان فروش بیمه نامه عمر دارد.

    شاخص مدیریتی و ساختار صنعت بیمه ،اثر مثبت و معنا دار بر میزان فروش بیمه نامه عمر دارد .

    شاخص انگیزشی بیمه گذاران ، اثر مثبت و معنا دار بر میزان فروش بیمه نامه عمردارد .

    شاخص فرهنگی ،اجتماعی و آموزشی ، اثر مثبت و معنا دار بر میزان فروش بیمه نامه عمر دارد .

     

    1-5 مدل تحقیق :

    بر اساس متغیرهای موجود در چهارچوب نظری و بررسی روابط بین آن و تاثیر عوامل موجود بر میزان فروش بیمه نامه عمر از

    رگرسیون چند گانه استفاده می شود و به صورت این  معادله در می آید :

    عامل تورم  : X1

    عوامل فرهنگی ،اجتماعی و آموزشی : X2

    عوامل مدیریتی و ساختار صنعت بیمه  :    X3

    عوامل انگیزشی بیمه گذاران :  X4

    مفاد بیمه عمرa :

    Y =a +b1x1 +b2X2 +b3X3 +b4X4

     

    میزان فروش بیمه نامه عمر

    عامل تورم

    عوامل فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی

    عوامل ساختار مدیریتی صنعت بیمه

     

    عوامل انگیزشی

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    Chuma,H,1994))

     

     

    تعاریف و اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:

    1. بیمه: ماده 1 قانون بیمه مصوب سال 1316 بیمه را چنین تعریف می کند :

    "بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازاءپرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه ، خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد .متعهد را بیمه گر ، طرف تعهد را بیمه گذار ، وجهی را که بیمه گذار می پردازد حق بیمه و آنچه را بیمه می شود موضوع بیمه نامند ."

    همچنین برابر مفاد ماده 5 قانون مذکور موضوع بیمه مکنست مال (اعم از عین یا منفعت) ، هر حق مالی ، هر نوع مسئولیت حقوقی و برای حادثه یا خطری باشد که بیمه گذار از وقوع آن متضرر می گردد. به عبارتی دیگر بیمه گذار باید نسبت به بقاء آنچه بیمه می دهد ذینفع باشد.

    بنابراین بیمه عقدی است که بیمه گذار با آینده نگری خسارات ناشی از خطر احتمالی و قریب الوقوع را از طریق پرداخت حق بیمه به بیمه گر جبران می کند.

    2. بیمه کننده : شخص حکمی است که مطابق احکام قانون تاسیس و جواز نامه فعالیت را از وزارت مالیه کسب می نماید.

    3. نماینده فروش و سروی کننده بیمه : اشخاص حقیقی داخلی و خارجی اند که طبق احکام مندرج این قانون ،جوازنامه فعالیت را در عرصه مربوط ، از وزارت مالیه کسب می نمایند .

    4. بیمه شونده : شخص حقیقی یا حکمی است که جهت اخذ یکی از انواع بیمه به نفع خود یا به نفع دیگری اصالتا یا وکالتا بیمه را عقد می نماید .

    5. حق بیمه : وجهی است که بیمه شونده در مقابل عقد بیمه به بیمه کننده می پردازد .

    6. جبران خساره : وجه نقد یا عوضی است که در صورت وقوع حادثه یا خطر و تثبیت خساره به بیمه شونده پرداخت می شود .

    7. موضوع بیمه :حیات انسان وحیوان که معروض به مرگ یا معلولیت گردیده یا اشیاء ،اجناس و ملکیت های مشتری است که مواجه به آسیب و خساره می شود.

    8. بیمه نامه : سند حقوقی است که از طرف بیمه کننده بعد از قرارداد بیمه به بیمه شونده تسلیم داده می شود.

    9. حادثه : حالتی است که با تحقق آن بیمه شونده مستند به بیمه نامه ادعای جبران خساره می نماید. (بیمه مرکزی،1392)

    1-6 روش تحقیق

    این تحقیق بر حسب هدف از نوع تحقیقات کاربردی است.همچنین از لحاظ نحوه گردآوری داده ها در زمره تحقیقات توصیفی - پیمایشی می باشد.

    1-7 قلمرو تحقیق

    الف: قلمرو مکانی:

    قلمرو مکانی در این تحقیق نماینده شرکت  بیمه ایران در شهر کرج می باشد.

    ب:قلمرو زمانی:

    قلمرو زمانی در این تحقیق پاییز و زمستان سال 1393 می باشد.

    ج:قلمرو موضوعی:

    بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در شرکت بیمه ایران

    1-8 جامعه و حجم نمونه:

     جامعه آماری این تحقیق مشتریان بیمه عمر می باشند. در این تحقیق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای است ،حجم نمونه از طریق فرمول نمونه گیری از جوامع نا محدود به دست آمده است که 385 نفر می باشد.

    n=(z21-α/2pq)/ε2=(1.96)2(.5*.5)/(.05)2=385

    1-9 محدودیت ها و مشکلات تحقیق

    عدم همکاری بعضی از پاسخ دهندگان و عدم پاسخگویی بعضی از پاسخ دهندگان به کلیه سؤالات

    عدم تعمیم نتایج تحقیق به دیگر حوزه های فعالیت بیمه ایران

    طولانی شدن زمان توزیع و جمع آوری پرسشنامه

    فصل دوم

    مطالعات نظری  و  پیشینه تحقیق

    مقدمه:

    امروزه صنایع خدماتی رشد روز افزون و شتابانی دارند. در چنین شرایطی تنها سازمان هایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسبی برخورداند که محور اصلی فعالیت های خود را تامین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان قرار دهند.

    صنعت بیمه یکی از تدبیرهایی پشتیان گر واز ابتکاری ترین فنون وحرفه ها دراقتصاد جهان است. بیشتر جوامع امروزی درقرن حاضر جوامعی تشکیلاتی وسازمان یافته هستند وموسسه های بیمه دربهبود وتسریع فعالیت های اقتصادی جامعه نقش بسیار مهمی دارند. درواقع هدف اصلی صنعت بیمه همانا اجرای اصل تعاون و همیاری و مشارکت برای جبران خسارت های طبیعی وخسارت های ناشی از فعالیت های اقتصادی وقصور واهمال افراد جامعه است.شناسایی عوامل تاثیر گذار بر بالا بردن آگاهی بیمه گذاران از مفاد بیمه نامه به آنها کمک می کند تا ضمن آگاهی،بتوانند به شرکت بیمه وفادار باقی بمانند.

    2-1 تعریف آموزش:

    تعاریف متعددی از آموزش ارائه شده است: آموزش، بیش از هر چیز، سپردن دانستنی ها به دیگران است و زمانی به کار می آید که زمینه ای برای پدید آوردن تغییری فراگیر ایجاد گردد. او را به انجام کارهایی توانا سازد و به توانایی های او بیفزاید، یعنی زمینه ای برای توسعه گردد. زمانی می توانیم از آموزش و توسعه فرد سخن گوییم که به گوهر انسانی و ارزش های والای انسانی که او را از دیگر جانوران متمایز می سازد، رو نماییم (نقیب زاده، 1374)

    آموزش تجربه ای است مبتنی بر یادگیری و به منظور ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در فرد، تا او را قادر به انجام کار و بهبود بخشی توانایی ها، تغییر مهارت ها، دانش، نگرش و رفتار اجتماعی نماید. بنابراین آموزش به مفهوم تغییر دانش، نگرش و تعامل با همکاران است (سید جوادین، 1384).

    آموزش فعالیتی است مداوم، جامع و برای همه، برای رشد و تکامل انسان، غنای فرهنگی و تعالی جامعه (فیوضات، 1377، ص 20).

    آموزش عبارت است از کوشش در جهت بهبود عملکرد شاغل در ارتباط با انجام کار و فعالیت های مربوط به آن. آموزش زمانی اثربخش است که یک تجربه یادگیری و یک فعالیت سازمانی برنامه ریزی شده را شامل شود، یا به منظور پاسخ به یک نیاز شناخته شده طراحی گردد (جزنی، 1384).

    آموزش، روش هایی است که بدان وسیله مهارت های لازم برای انجام دادن کارها را به افراد تازه کار به سازمان یا تازه استخدام شده یاد می دهند (دسلر، 1378).

    آموزش عبارت است از تلاش سازمان برای تغییر رفتار کارکنانشان از طریق فرآیند یادگیری با هدف افزایش کارایی (میچل، 1376).

    2-2 انواع آموزش:

    سازمان یونسکو انواع آموزش را به چهار دسته کلی تقسیم می کند:

    آموزش رسمی: عبارت است از آموزش های منظمی که از سطح ابتدایی تا سطوح دشوار و تخصصی برنامه ریزی شده اند.

    آموزش غیررسمی: به نوعی از آموزش گفته می شود که خارج از نظام آموزش رسمی به صورت گسسته یا پیوسته صورت می گیرد. گاه برای تداوم آموزش های رسمی یا برای بدست آوردن صلاحیت لازم حرفه ای صورت می گیرد.

    آموزش مداوم:  عبارت است از تمامی اشکال آموزش و پرورش که براساس موضوع و تخصص خاص آن می تواند به دو صورت رسمی یا غیررسمی ارائه شود. این آموزش می تواند به افراد اجازه تکمیل یک سطح آموزشی، آگاهی و مهارت جدید یا دانش آنها را و به طور کلی صاحیت حرفه ای آنها را گسترش دهد.

    آموزش ضمنی: عبارت است از آموزش هایی که انسان در طول عمر خود به گونه ای سازمان نیافته و نامنظم در زمینه های دانش، توانش و بینش از آموزش به طور مستمر بهره می گیرد .

    2-3 شناخت و جایگاه آموزش

    طرح ریزی نیروی انسانی یکی از جنبه های مدیریت منابع انسانی شامل چهار بخش استراتژی دریافت، به کار گرفتن، بهسازی و نگهداری منابع انسانی می باشد که آموزش پرسنل زیر مجموعه بخش بهبود و بهسازی نیروی انسانی است. آموزش به مفهوم تغییراتی است که در رفتار افراد بر اثر تجربه و یا گذراندن دوره های آموزشی به وجود می آید و در لغت به معنای یاد دادن، فرا گرفتن و عمل آموختن است. آموزش در معنای عام عبارت است از افزایش مهارت ها و معلومات یک فرد در یک شغل بخصوص. در آموزش یک هدف و مقصود خاص مورد نظر است و در پایان یک دوره آموزشی فرد می داند که باید چه کار کند و چگونه کار بخصوصی را انجام دهد. در اصل آموزش کارکنان عبارت است از کلیه مساعی و کوشش هایی که در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین رفتار مطلوب کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیت های شغلی خود می نماید (ابطحی، 1383، 67).

    در اینجا لازم است بین دو مفهوم که در قالب آموزش به کار می روند ولی در بسیاری از زمینه ها از حیث دامنه و شیوه عمل با یکدیگر تفاوت اساسی دارند، تمایل قایل شویم.

    جدول 2-1 تفاوت تعلیم و تربیت با آموزش و کارآموزی

    موضوع

    تعلیم و ترتیب

    آموزش و کارآموزی

    حوزه عمل

    گرایش و جهت

    سبک یادگیری

    زمینه علمی

    آمادگی برای یادگیری

    دورنمای زمانی

    در سطوح دبستان تا دانشگاه

    موضوع گرا (ریاضی، تاریخ )

    تئوری آموزش نوجوانان

    فاقد تجربه و آموزش یک طرفه

    رشد بیولوژیک و فشارهای اجتماعی

    کاربرد آموخته ها منوط به آینده

    انجام کار یا وظایف خاص

    مشکل گرا

    تئوری آموزش بزرگسالان

    دارای تجربه مفید و بیشتر دوجانبه

    توسعه و گسترش نقش های اجتماعی

    کاربرد فوری آموخته ها

    مفهوم درباره خویشتن

    یادگیرنده به علم متکی است

    یادگیرنده جهت را تعیین می کند.

    وارن بنیس در تعریف بهبود منابع انسانی سازمان می گوید، آن روش آموزشی پیچیده است که هدف آن تغییر عقاید، گرایش ها و ارزش های کارکنان و ساخت یک سازمان می باشد تا عقاید و گرایش های جدید بتوانند با کمک این تغییرات به مدد تکنولوژی با مشکلات تازه و تغییرات دیگر بهتر سازگار شوند و این از طریق بکارگیری ابعاد مختلف روش های آموزشی امکان پذیر می باشد. «جان اف می» آموزش را به صورت بهبود سیستماتیک و مستمر مستخدمین از نظر دانش ها و مهارت ها و رفتارها که به رفاه آنها و سازمان محل خدمتشان کمک می کند، تعریف می نماید و هدف از آموزش و ایجاد توانایی بیشتر تولید و افزایش کارایی در شغل فعلی و کسب شرایط بهتر برای احراز مقامات بالاتر می داند (ابطحی، 1383، 55).

    2-4 اهداف و ضرورت آموزش

    آموزش یکی از راه های اصولی و منطقی هدایت تلاش های کارکنان در سازمان است و باعث به کارگیری استعدادهای نهفته، بکارگیری قدرت تخیل و بوجود آوردن حس انعطاف پذیری در کارکنان خواهد شد. آموزش نه تنها معلومات و مهارت های کارکنان را می افزاید بلکه اگر صحیح اجرا شود وجدان علمی و حرفه ای آنان را پیدا نموده و بر نیروی خلاقه و قدرت کارایی آنها نیز خواهد افزود و چنانچه کارمندان یک سازمان خط مشی ها، رویه ها و هدف های سازمان مطبوع خود را با احتیاجات، هدف ها و آرزوهای خود منطبق و یا لااقل سازگار تشخیص دهند، فضای رفتاری سازمان کم و بیش فضایی خواهد بود حاوی روح همکاری، اعتماد متقابل و تمایل به ادامه عضویت در آن که این خود منافع دوجانبه را به همراه دارد. (مهربان، 1385).

     

     

    2-5 روابط نظریه های یادگیری، محیط کار و آموزش

    نظریه های یادگیری با توجه به نگرشی که به انسان دارد به دو مدل مکانیستی و ارگانیستی تقسیم میشوند. در مدل مکانیستی انسان به عنوان موجودی، غیرفعال، تهی و انفعالی در نظر گرفته می شود که ذاتاً تنبل و تن پرور است بطوری که فعالیت آدمی در اثر نیروهای خارجی انجام می گیرد. بنابراین هدف آموزش و پرورش انتقال فرهنگ، پر کردن مغز تهی آدمی و شکل دادن به رفتار است که برای رسیدن به این هدف لازم است الگوهای مورد نیاز از قبل تهیه شوند. در مدل ارگانیستی آدمی به عنوان موجود زنده که ذاتاً فعال بوده و نیروهای خارجی کمتر او را به فعالیت وا می دارند در نظر گرفته می شود. طبق این مدل هدف آموزش، بهبود و پرورش مداوم افراد در جهت به ظهور رسانیدن توانایی بالقوه و کامل آنان است. ایجاد شرایط مناسب و محیط یادگیری بهینه از نظر روانشناسان می تواند در موثر بودن فرآیند آموزش نقش بسزایی داشته باشد که از جمله آنها عبارتند از:

    تقویت رفتار مطلوب و ایجاد انگیزه به منظور یادگیری، انتقال یا حفظ مطالب

    درامر یادگیری چنانچه سعی و تلاش یادگیرنده، همراه با تأیید و پاداش باشد، انگیزش یادگیری افزایش می یابد.

    در شرایط وجود نظم، تعریف دقیق اهداف و شناسایی فرصت ها و انتظارات، چنانچه روحیه همکاری و طرح سوال یادگیرندگان پاسخ صحیح داده شود تا بتوانند از نگرش ها، انگیزه ها و ارزش های یکدیگر مطلع شوند، احتمال یادگیری بیشتر می شود.

    وقتی یادگیرنده می کوشد خود به کشف واقعیات و آزمایش فرضیات پرداخته و در این راه تشویق گردد، میزان یادگیری بالا می رود.

    وقتی شخص به عنوان فرد مورد احترام، مورد قبول و قابل اعتماد باشد، تا حد زیادی اضطراب کاهش یافته و جهت یادگیری و پیشرفت بیشتر و همسویی عقاید و مهارت های یاد گرفته شده، انگیخته میشود.

    در صورت وجود رابطه متقابل و غیررسمی افراد و آموزش دهنده، احتمال یادگیری بیشتر می شود.

    در سازمان هایی با سلسله مراتب شدید قدرت، به دلیل موانعی چون اضطراب کارکنان، انگیزه یادگیری کمتر می شود.

    انگیزه یادگیری زمانی که فرد در مقابل یادگیری، پاداش دریافت می کند بیشتر می شود.

    عده کثیری بر این باورند که آموزش فرد هر اندازه عمیق و وسیع باشد هیچ نتیجه مطلوبی برای بهبود سازمان نخواهد داشت مگر آنکه خود دستگاه دستخوش تغییر گردد و تار و پود آن از نو بهم بافته شود. «کارل راجرز» می گوید باید بین احساسات، انگیزه ها، رفتارها و گفت و شنود فرد تجانس وجود داشته باشد.آموزش نیز باید متجانس باشد تا معنی داشته و تأثیر ببخشد. در حقیقت آموزش در حکم نوعی جریان سازگار است که مستلزم انتقال معلومات به بخش هایی از دستگاه یا سازمان است، تا در نتیجه آن ثبات پدید آید یا حالت ثبات آینده آسان تر یا سریع تر حاصل شود. آموزش دهنده به هنگام تهیه استراتژی خود، باید از آموزش برای حصول آن گونه سازگاری استفاده کند که با سراسر دستگاه به عنوان یک واحد هماهنگ باشد.تعلیم کارگر به تولید قطعات با کیفیت تر تا وقتی که چنین رفتاری با دیگر اجزاء سازمان تجانسی نداشته باشد، کاری عبث و بیهوده خواهد بود. متصدی امر آموزش نه تنها انگاره جدید رفتار را باید تعلیم دهد بلکه باید مراقبت نماید که رفتار جدید به صورت جزئی از رفتار روزانه سازمانی درآید. پس از آنکه دستگاه برای پذیرفتن تغییر و جانبداری از آن آماده شد و محیط اجتماعی برای ظهور رفتار مطلوب استقرار یافت، رفتار مطلوب خود به خود و بدون اقدام مستقیم به وسیله آموزش دهندۀ ظاهر ، خواهد شد. (ابطحی، 1383، 87)

    Abstract

    Life universal  insurance is one of the most important insurance entities, which is the most important disciplines in selling this type of insurance barriers such as lack of there are some problems such as:lack of knowledge, organizational structure management, lack of good insurance culture, inefficient sales network, the lack of macro policy, high inflation  and lack of satisfaction of insured.It is seemed that the biggest problem in this insurance is lack of information of policyholders. Assumptions of the study are:

    1.Inflation and significant negative effect on the sales of life insurance policies.

    2. The management of the insurance industry, has positive effect on the sales of life insurance.

    3.The motivation of the policyholders,has positive and significant effect on the . sales of life insurance policies .

    4. cultural  indicator, social, educational, have significant positive effect on the sales of life insurance policies .

    The aim of this study is to identify factors affecting of the  sales of life insurance and ranking them.

     Current research in this regard with the investigation of the sales of insurance policies in the life insurance industry   done.

    research method in this study research method in term of nature(method of collecting data)is member of descriptive-survey research and in term of purpose is member of applied research.

    The population of this research are customers of life universal  insurance in Karaj.

    For collecting information of this paper questionnaire was used that was distributed among 385 customers.

    Finally after analyzing data by using of Wilcoxon soft ware,results demonsterated that all of hypotheses were confirmed.

    Finally, the management and structure of the insurance industry, policyholders and motivational factors of cultural, social and educational significance were evaluated on knowledge of policyholders and economic indicators (inflation), had a negative impact on the knowledge of the policyholders.

    Some recomandations were offered

  • فهرست:

    فهرست مطالب:

    عنوان                                                                                       صفحه

    فصل اول کلیات تحقیق..................................................................................... 1

    مقدمه........................................................................................................................... 2

    1-1 بیان مساله تحقیق.................................................................................................. 2

    1-2 اهداف تحقیق....................................................................................................... 3

    1-3 اهمیت موضوع...................................................................................................... 3

    1-4 فرضیات تحقیق.................................................................................................... 4

    1-5 مدل تحقیق .......................................................................................................... 5

    1-6 روش تحقیق ....................................................................................................... 7

    1-7 قلمرو تحقیق........................................................................................................ 7

    1-8 جامعه و حجم نمونه.............................................................................................. 7

    1-9 محدودیت ها و مشکلات تحقیق............................................................................ 8

     

    فصل دوم مطالعات نظری و پیشینه تحقیق ............................................... 9

    مقدمه........................................................................................................................... 10

    2-1 تعریف آموزش..................................................................................................... 10

    2-2 انواع آموزش ....................................................................................................... 11

    2-3 شناخت و جایگاه آموزش...................................................................................... 12

    2-4 اهداف و ضرورت آموزش..................................................................................... 13

    2-5 روابط نظریه های یادگیری، محیط کار و آموزش...................................................... 14

    2-6 پیش بینی های لازم در برنامه ریزی آموزشی............................................................ 15

    2-7 انگیزش ............................................................................................................... 16

    2-8 تعریف انگیزش..................................................................................................... 17

    2-9 مفهوم انگیزش...................................................................................................... 17

    2-10 شکل فرایند انگیزش .......................................................................................... 18

    2-11 تحولات تاریخی انگیزش ................................................................................... 18

    2-11-1 مدل سنتی .................................................................................................... 18

    2-11-2 مدل روابط انسانی.......................................................................................... 19

    2-11-3 مدل منابع انسانی............................................................................................ 19

    2-12 تئوری های انگیزش............................................................................................ 21

    2-12-1 تئوری های محتوایی ...................................................................................... 21

    2-12-2 تئوری های فرایندی ..........................................................................................21

    2-13 بهبود کیفی عامل کار........................................................................................... 21

    2-14 نظریه مکتب انگیزشی شخصیت........................................................................... 22

    2-14-1 نظریه هنری ماری........................................................................................... 22

    2-15 نظریه های مکتب سنتی انگیزش........................................................................... 26

    2-15-1 نظریه های اراده؛ غریزه و سائق........................................................................ 26

    2-16 نظریه های مکتب معاصر انگیزش......................................................................... 29

    2-16-1 نظریه های برون زاد و درون زاد .................................................................... 30

    2-17 نظریه های رفتاری و شناختی ............................................................................. 33

    2-17-1 دیدگاه های رفتاری........................................................................................ 33

    2-17-2 دیدگاه های شناختی ...................................................................................... 34

    2-18 نظریه های انگیزشی............................................................................................ 34

    2-18-1 ارضای نیاز ................................................................................................... 35

    2-18-2 تصمیم گیری عقلایی...................................................................................... 35

    2-18-3 تبادل اجتماعی............................................................................................... 36

    2-18-4 ویژگی های متمایزکننده.................................................................................. 37

    2-19 رفتار مصرف کننده.............................................................................................. 38

    2-20 مفاهیم اساسی رفتار مصرف کننده......................................................................... 38

    2-21 فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده................................................................ 39

    2-22 مدیران و ادراک آنها از محیط داخلی سازمان......................................................... 41

    2-23 دانش و مهارت سرمایه انسانی............................................................................. 43

    2-24 تعریف فرهنگ................................................................................................... 44

    2-25 ویژگی های عمومی فرهنگی .............................................................................. 45

    2-26 حوزه های فرهنگ:............................................................................................. 47

    2-27 فرهنگ.............................................................................................................. 47

    2-28 خرده فرهنگ .................................................................................................... 48

    2-29 طبقه اجتماعی..................................................................................................... 49

    2-30 تأثیر گروه بر انتخاب مارک تجاری کالا................................................................ 51

    2-31 تورم و کاهش سطح تحقیق و توسعه(R&D):...................................................... 54

    2-32 تورم، بنگاه و بهره وری:...................................................................................... 54

    2-33 تورم، دولت و بهره وری..................................................................................... 55

    2-34 تعریف واژه بیمه................................................................................................. 56

    2-35 سیر تحول بیمه................................................................................................... 56

    2-36 تاریخچه بیمه در ایران......................................................................................... 57

    2-37 نگاهی به وضعیت بیمه‌های زندگی در ایران.......................................................... 57

    2-38 چشم انداز آینده بازار بیمه های زندگی ................................................................ 58

    2-39 بیمه عمر............................................................................................................ 59

    2-40 انواع بیمه عمر.................................................................................................... 59

    2-41 ترکیب های متعددی از انواع بیمه های عمر .......................................................... 60

    2-42 بیمه عمر و سرمایه گذاری .................................................................................. 62

    2-43 کاربرد انواع بیمه های عمر................................................................................... 63

    2-44 نحوه پرداخت حق بیمه در بیمه عمر و سرمایه گذاری............................................ 63

    2-45 مزایای مختلف بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری....................................................... 64

    2-46 سابقه تحقیق یا پیشینه تحقیق .............................................................................. 65

     

     

    فصل سوم روش شناسی تحقیق.................................................................... 68

    3-1 جامعه آماری و انتخاب نمونه................................................................................. 69

    3-1-1روش نمونه گیری و حجم نمونه.......................................................................... 69

    3-2 متغیرهای مستقل و وابسته...................................................................................... 70

    3-3 ابزار گردآوری اطلاعات........................................................................................ 70

    3-3-1روش کتابخانه ای.............................................................................................. 70

    3-3-2 روش میدانی.................................................................................................... 70

    3-3-3 بررسی مدارک و اسناد...................................................................................... 71

    3-3-4 مشاهده............................................................................................................ 71

    3-3-5 پرسشنامه ........................................................................................................ 71

    3-4 تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه............................................................................... 72

    3-5 پایایی (اعتمادپذیری) پرسشنامه ............................................................................. 72

    3-6 روش تجزیه و تحلیل دادهها ................................................................................ 74

    3-6-1 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف....................................................................... 74

    3-6-2 آزمون ویلکاکسون ........................................................................................... 75

    3-6-3 ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر............................................ 76

    3-6-4 مراحل مدل معادلات ساختاری........................................................................... 77

     

    فصل چهارم گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها......................................... 81

    4-1 آمار توصیفی ....................................................................................................... 82

    4-1-1 آمار توصیفی جنسیت........................................................................................ 82

    4-1-2 آمار توصیفی سن ............................................................................................ 83

    4-1-3 آمار توصیفی تحصیلات ................................................................................... 84

    4-1-4 آمار توصیفی سابقه آشنایی  .............................................................................. 85

     

    فصل پنجم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات................................................. 97

    مقدمه........................................................................................................................... 98

    5-1 نتیجه گیری........................................................................................................... 99

    5-2 پیشنهادات............................................................................................................ 101

    5-2-1 پیشنهادات حاصل از تحقیق............................................................................... 101

    5-2-2 پیشنهادات جانبی ............................................................................................ 101

    5-2-3 پیشنهادات برای محققین بعدی.......................................................................... 103

    منابع و مآخذ................................................................................................................ 104

     

    منابع فارسی.................................................................................................................. 105

    منابع انگلیسی............................................................................................................... 107

    پیوست الف و ضمائم.................................................................................................... 108

    پیوست ب جداول و نمودار های  آماری...................................................................... 111

    منبع:

    منابع فارسی

    آذر،عادل.مومنی،منصور.(1385)،"آمار و کاربرد آن در مدیریت"سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها،(سمت)،

    ابطحی، سید حسن - کاظمی، بابک (1383) "بهره وری"، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، تهران

    اسماعیل زاده محمد(1386)،"بررسی وضعیت تقاضای بیمه های عمر در ایران و جهان و عوامل موثر بر آن "، مجموعه مقالات چهاردهمین سمینار بیمه وتوسعه، تهران ،بی نا .

    اشنایدر، بارسو، (1379)،"مدیریت در پهنه فرهنگ ها"، ترجمه سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، دفتر پژوهش های فرهنگی

    افرازه، عباس،(1385)،"انگیزش و بهره وری "،مقاله ارائه شده در کنفرانس بین المللی بهره وری

    الوانی، سید مهدی (1383)،"مدیریت عمومی"، تهران، نشر نی، چاپ22.

    امیری ،هوشنگ ، (1382) ،"بیمه ایران از فروهر تا عباس زادگان "،تهران :دل آگاه .

    اوصانلو،رویا،(1391)،"بررسی عوامل فرهنگی موثر در توسعه بیمه عمر و پس انداز و ارائه راهکارهای مناسب"پایان نامه کارشناسی ارشد MBA،دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش

    اوبر ،ژان لوک،(1378)،"بیمه عمر و سایر بیمه های اشخاص "، ترجمه محمود صالحی ،جانعلی ،بیمه مرکزی ج ،ا ،تهران چ 2 ،ص 58-9 94 .

    باتاچاریا –ریچارد آرنورد جانسون، مترجم : مرتضی ابن شهر آشوب،(1376)،"مفاهیم و روش های آماری"،مرکز نشر دانشگاهی،جلد 2.

    باقری گیگل ،اکبر، (1384)،"بررسی عوامل موثر بر فروش بیمه نامه های عمر با تاکید بر سایر کشورها و علل موفقیت بیمه گران استان خراسان مطالعه موردی شهر مشهد  "،تهران :فصلنامه صنعت بیمه سال 20، ش 2 . .صص63-94 .

    پارساییان، علی و اعرابی، سید محمود ،(1378)،"مترجمان مبانی رفتار سازمانی" ، تألیف استیفن پی رابینز، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی

    تاجدار)1375)،رسول،" بررسی علل عدم رشد بیمه عمر در ایران "،پایان نامه کارشناسی ارشد ،رشته مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت ،دانشگاه تهران.

    تدبیری ،سیروس،(1383)،"تعیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب آن"فصلنامه صنعت بیمه ،شماره 73، ،ص 128.

    جباری، غلامحسین (1371)،" اثر تورم بر بیمه گذار و بیمه شونده "، ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) شماره  91 و 92)،،ص 46-53

    جزنی ،نسرین (1385)"مدیریت منابع انسانی"نشر نی،وزیری شومیز

    چلبی، مسعود، (1384)"جامعه شناسی نظم"، تهران، نشر نی، چاپ سوم

    حافظ نیا،محمد رضا(1377) "مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین"(سمت)، تهران.

    خاکی ، غلامرضا(1391)" روش تحقیق با رویکرد پایان  نامه نویسی " ، فوژان، تهران.

    دستباز،هادی)1372)، "بیمه صادرات و خطراتی که باید تحت پوشش قرار گیرد، اقتصاد "پژوهشنامه بیمه، بهار 1372-شماره 29.

    دسلر، گری،(1378)، "مبانی‌ مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌"، ‌ علی‌ پارسائیان‌ و محمد اعرابی‌

    دهخدا، علی اکبر، فرهنگ لغت فارسی، شماره حرف »ف«، 228

    راستگو، حمید ،رضوانفر، احمد ،)1386)،"بررسی عوامل موثر در توسعه بیمه محصولات راهبردی کشاورزی در شهرستان خدابنده "،اقتصاد کشاورزی و توسعه تابستان 1387، ویژه سیاست های کشاورزی (111-134)

    رضازاده برفویی ،حجت الله (1385) ، "الگوی مدیریت منسجم خدمات و تاثیر آن بر خرید بیمه نامه عمر وپس انداز، مطالعه موردی شرکت بیمه آسیا :استان تهران " ، پایان نامه دانشگاه امام صادق ،تهران

    روح الامینی، محمود، )1386)،"زمینه فرهنگ شناسی"، انتشارات عطار، تهران

    ریو، جان مارشال (1385)، "انگیزش و هیجان" ترجمه یحیی سید محمدی. تهران، تاریخ انتشار به زبان اصلی 2005.

    سرمد ،زهره-  بازرگان،عباس - حجازی،الهه(1385)"روش های تحقیق در علوم رفتاری" ،نشر آگاه، تهران.

    سید جوادین، سید رضا )1384)، "مروری جامع بر نظریه های مدیریت و سازمان"، تهران، نشر نگاه دانش ،چاپ دوم

    شیدایی راد،علی اصغر،(1377) "بررسی اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی توسعه بیمه های عمر در کشور و ارائه راهکارهای مناسب"پایانامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    صمدآقایی، جلیل ، (1387)،" سازمان های کارآفرین"، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران

    ضمیری معصوم ،( 1391)"بررسی کاستی ها و مشکلات بیمه های زندگی در صنعت بیمه "،بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال دوم شماره 317

    طوسی، محمدعلی (1372)،" فرهنگ سازمان"، مرکز آموزش مدیریت دولتی ،تهران،  چاپ اول،

    علیزاده،نرگس،مقدم نیا،الهام)1390)،"آموزش روش تحقیق وپروپوزال نویسی بارویکردی برمقالات ISI"،نشر تبارک

    فتحعلی پور، امین (1389)، "بررسی،شناسایی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر انگیزش کارکنان طرح اقماری شرکت نفت فلات قاره ایران"،پایان نامه کارشناسی ارشدMBA، دانشگاه پردیس بین المللی کیش دانشگاه  تهران

    فروزنده،بهمن (1385)،"اصول بازاریابی"،فیلیپ کاتلر،گری آرمسترانگ،اصفهان،نشر آموخته.

    قاسمی،بهروز،(1391)،"مدیریت رفتار سازمانی"،تهران،انتشارات سپاهان.

    کریمی،آیت،(1392)،"کلیات بیمه"،تهران ،پژوهشکده بیمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،چاپ سوم

    کریمی،یوسف،(1380)،"روان شناسی اجتماعی نظریه ها،مفاهیم و کاربردی"ا،تهران،نشر آرسباران.

    مهربان، رضا ،(1385)،  "بهینه سازی مستمر"،انتشارات جهان فردا.

    میچل،ترنس(1376)،"مدیریت در سازمان ها:مقدمه ای بر رفتار کارکنان در سازمان"،مترجم:محمد حسین نظری نژاد،چاپ آستان قدس رضوی

    -نقیب زاده ، میر عبدالحسین ( 1374 ) ،"نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش "، کتابخانه طهوری

    نیاز زاده نیاری،عارفه،(1380)،"شناسایی و تعیین مهمترین عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر در ایران و ارائه یک الگوی مناسب"پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،.

    وتن ،مادیوید. ای - کمرون، کیم اس،(1383)، " پرورش مهارت های مدیریت انگیزش کارکنان"،  ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.

    هلر، رابرت،(1383)، " مدیریت انگیزش"، ترجمۀ خدایار ابیلی و سعید علی میرزایی، انتشارات سارگل.

    هادسن، کریستین (2001)، "روانشناسی کار"، ترجمه نقش تبریزی، شهرام، ، تهران، انتشارات ققنوس.

     

     

     

    منابع انگلیسی

    46.Alpkan, Lutfihak, Bulut, Cigri, Gunday, Gurhan, Ulusoy, Gunduz, and Kilic, kemal, (2010), “organizational support for entrepreneurship and its intraction with human capital to enhance innovative performance” pp. 13-38.

    47.Ayers, C, & (2010). Achievement motivation and stress inoculation training: comping through college doctoral dissertation Saint Lauis University.

    48.Armstrong, M (2009) Handbook of human resource management practice-

    49.Fischer, S. , 1973 ,A Life Cycle Model of Life Insurance Purchase , International Economic Review , no .14 , pp .132 -152.

    50.Hakansson , N .H . ,1969 , Optimal Investment and Consumption . International Economic Review , Vol . 10:3 , pp .443-466.

    51.Jarrett J.P., and J.G. Selody (1982), “The Productivity-Inflation Nexus in Canada”, The Review of Economics and Statistics, Vol. 64, No. 3, pp. 361-367.

    52.Life insurance in a portfo lio context .Stephan A.Buser ,Michael .smith

    53.Lewis.D.E.(2007),"An investigation into the relationship between product ,innovation,trust and diversity.A Phd dissertation ,Cupe University .78.

    54.Sigma , World insurance in,( 2002) , No . 7/2033 -1996 –No . 4/1998.-

    55.Swiss Re , sigma No 2/2011 , World insurance in 2010 : Premiums back to growth , capital increases , Swiss Reinsurance Company Economic Research &   Consulting , Swizerhand , Zurich S.

    56.Valuing the strategic option to sell life in surance .Lousinass.Paul d.m Klumpes,Mark B.shacKleton.-

    57.Yaari , M . ,( 1965) , Uncertain Lifetime , Life Insurance and the Theory of the Consumer , Review of Economic Studies , no 32 , pp . 137 – 150 .

    58.Hoyle, , A. (1995). Investing in people: Internal marketing and corporate culture. Journal of Marketing Management,1-  9, 11-15                                                                                                                                     

    59.Lavee, Y. (1988). 'Linear structural relationships (LISREL) in family research'. Journal of Marriage andthe Family, 50, 937-948.

     


موضوع پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , نمونه پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , جستجوی پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , فایل Word پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , دانلود پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , فایل PDF پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , پروژه در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , پروژه درباره پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان فروش بیمه نامه عمر در صنعت بیمه کشور

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " بیمه" چکیده: بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. شرکتهای بیمه و نمایندگانی که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته صنايع – مديريت سيستم و بهره وري زمستان 1392 چکيده بيمه عمر را مي‌توان يکي از هوشمندانه ترين ابداعات بشر در راستاي تامين امنيت و آرامش

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی چکیده در بازاریابی امروز، هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع خدماتی که آن مشتری در طول عمر به آن نیاز دارد. بیمه ها را می توان جزو شریان های حیاتی اقتصادی هر کشور دانست. هدف عمده مدیریت بازاریابی بیمه، جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و ایجاد آگاهی در زمینه نتایج بیمه است. رشد روز افزون صنایع، وسایل نقلیه و ...

چکیده: گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک طرف و فشارهای رقابتی و نیز انتظارات در حال تغییر مشتریان از طرف دیگر بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات را برای کلیه صنایع، سازمانها و کسب و کارها بیش از پیش ضروری کرده است . بیمه الکترونیکی به عنوان بخشی از تجارت الکترونیک و موجی که کمتر از انقلاب صنعتی نیست در دنیا از رشد بی سابقه ای برخوردار است و بیمه و به طور کلی موسسات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A( گرایش مدیریت بازرگانی - بیمه چکیده: در این تحقیق سعی شده است به این سؤالات پاسخ داده شود که در گذر از فضای دولتی حاکم بر صنعت بیمه کشور به سمت فضای رقابتی و به بیان دیگر گسترش خصوصی سازی و فراهم نمودن عنوان زمینه های آزادسازی در این صنعت، ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری های شرکت های بیمه ای، به چه نحو تغییر پیدا خواهد کرد. در این ...

پايان نامه تحصيلي جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد(M.A رشته مديريت بازرگاني گرايش بين الملل سال تحصيلي 92-91 چکيده افزايش رقابت به خصوص در بخش خدمات، توجه بيشتر به حفظ و نگهداري مشتريان ف

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بررسی میزان رضایت مندی زیان دیدگان شخص ثالث از عملکرد بیمه ایران مورد مطالعه: شهرستان بوشهر چکیده: در دنیای پر رقابت امروز، دستیابی به جایگاه مناسب در بازار، سخت و دشوار است و برای داشتن یک موقعیت پایدار در بازار، ارائه خدمات با کیفیت برتر به مشتریان – به خصوص در مورد شرکت‌های خدماتی (مانند شرکت‌های موجود در صنعت بیمه)- به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش:بیمه چکیده بیمه ی عمر به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و همچنین، به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از مرگ سرپرست خانواده و پیری و کهولت است. در بسیاری از کشورها با بیمه های عمر، منبع مالی عظیمی درکل جامعه از حق بیمه های گرفته شده به دست می آید که میتوان برای توسعه ی خود صنعت بیمه و یا دیگر بخش ها و خدمات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد MA رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: یکی از راهکارهای فراروی دولتها برای کاهش فقر ، برقراری نظام تامین اجتماعی بوده است. تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین هزینه های درمانی پرداخت شده توسط مردم و یا سهم مردم از این هزینه ها و درامدهای نفتی و رشد اقتصادی در فاصله سالهای1391-1370از روش حداقل مربعات معمولی و استفاده از نرم افزار ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده سازمانهای ایرانی اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند تغییر و تحول استراتژیک هستند. فرصتها و تهدیدهای محیطی امروز بیش از گذشته اثرات خود را در اقتصاد ایران به نمایش گذاشته است. سازمانها در جریان کسب موقعیت رقابتی مناسب شدیداً نیازمند تغییر ساز و کارهای درون سازمانی خود با نیازها و خواسته‌های ...

ثبت سفارش