پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان

word 874 KB 30507 127
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد                                                                          رشته: مدیریت بازرگانی    گرایش  تحول

     

    زمینه و هدف : کارکنان بعنوان منبع بالقوه ی مقاومت در برابر تغییر شناخته شده اند (اُکوموس و همینگتون ، 1998) ، با تغییر تجارب یک سازمان ، اعضای آن تفاسیر و انتظارات گوناگونی برای آن تغییرات را دارند. درک شناختی از نوع تغییر توسط یک نقشه ذهنی هدایت می شود که ویژگیهای تغییر و رابطه های بین رویدادهای مختلف را نشان می دهد. به این نقشه ی ذهنی اصطلاحاً   نمودار تغییر نیز اطلاق می گردد (لاو و وودمن ، 1995).از اینرو با این مطالعه به ارزیابی استنباط های تغییرات سازمانی ادراک شده کارکنان خط مقدم صنعت فولاد در شرکت نورد فولاد استان گیلان می پردازیم.

    روش برسی : این مطالعه توصیفی – تحلیلی از نوع مقطعی  بوده که در سال 1393 روی گروه نمونه از 150 نفر از پرسنل شرکت نورد فولاد استان گیلان انجام پذیرفته است. در تحقیق حاضر از هر دو نوع روش گردآوری داده‌ها (مطالعات کتابخانه ای و تحقیق میدانی ) استفاده شده است  فرضیه های تحقیق در این بخش با استفاده ار آزمون رگرسیون مورد سنجش قرار گرفتند. دراین تحقیق نیز به منظورتعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. بدین منظور ابتدا یک نمونه اولیه پرسشنامه پیش آزمون گردید و سپس با استفاده از داده های به دست آمده ازاین پرسشنامه ها و به کمک نرم افزارآماری SPSS میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ برای این ابزارمحاسبه شد.

    یافته ها : نتایج تائید می کنند که 5 بُعد نمودار تغییر سازمانی در محیط صنعتی شرکت فولاد کاربرد پذیر هستند. بعلاوه ، صرفاً اجتماع (نه مشارکت و آموزش) تاثیر قوی بر تغییر سازمانی دارد. در عوض ، خود ماهیت تغییرات سازمانی به شکل معناداری به نگرش کارکنان نسبت به تغییر سازمانی و تعهد سازمانی مربوط هستند.

    مقدمه

    امروزه بازارهای کسب و کار معاصر،  پویا و غیر قابل پیش بینی بوده و به سازمان هایی نیاز دارند که به طور مکرر تغییر را اجرا و پیگیری نمایند. ما در عصری زندگی می کنیم که تماماً رقابتی بوده و در محیط بیرونی بسیار پیچیده، ناپایدار و غیر قابل پیش بینی است. کسب و کارها نمی توانند به روال گذشته عمل نمایند. کارکنان و سازمان ها باید انعطاف پذیر بوده و قابلیت تطبیق و سازگاری داشته باشند(استاب، 2003).

    تی تر و مانک در مقاله سال 2002 خود از قول پاتریک دیکسون نقل می کنند که " یا ما آینده را تصرف می کنیم و یا آینده ما را به تصرف خود در خواهد آورد " که اشاره به سرعت تغییر و آشفتگی ایجاد شده توسط آن برای سازمان ها دارد. دیکسون خبرگان مدیریت را سرزنش می کند و می گوید: " هر هفته شاهد کتاب های جدید زیادی در زمینه مدیریت هستیم که هر یک اغلب متناقض با آنچه در گذشته عنوان می شد و در تلاش برای یافتن دیدگاهی جدید هستند... مدیران متخصص مطمئن به مانند گذشته به لطف هوش و بصیرت خود موج های زودگذر مدیریت را نادیده می گیرند، راه حل های خود را به اجرا می گذارند و در میان عبور از انواع منابع به اقتباس و تطابق می پردازند. به هر حال سرعت تغییر، تقریباً وجود همیشگی مدیران نیمه عصبی که همواره در جستجوی راه حل های جامع برای حل مسائل روزانه خود هستند را تضمین می کند " (تی یر و مانک،2002).

    تغییرات سازمانی به دو نوع واکنشی و پیش کنش تقسیم می شوند. اکثر تغییرات سازمانی شامل واکنش نسبت به بعضی رویدادها یا موقعیت ها است مثل خصوصی سازی ، بحران مالی ، ادغام یا ترکیب چند شرکت و نظایر این. در حالی که تغییر پیش کنش مستلزم پیش بینی مشکلات و نیاز به تغییر است و حساسیت بسیار نسبت به تغییرات محیط یا توانایی دریافت اولین علائم هشدار دهنده درباره مشکل را می طلبد (سادلر، 1380: 62). سازمان با توجه به شرایط ، امکانات و اهداف خود تغییرات مورد نیاز را انتخاب می کند و برای اجرای آن ها در سازمان ، برنامه تغییر را طراحی می کند، با توجه به اینکه سازمان از انسان ها تشکیل می شود و کارشناسان تغییر سازمانی معتقدند که تغییر در سازمان از تغییر در نگرش انسان ها آغاز می شود (کاتر و کوهن، 1384: 1). بنابراین اجرای موفقیت آمیز برنامه تغییر در سازمان در گرو تغییر نگرش کارکنان و آمادگی روانی آنان برای پذیرش و حمایت تغییرات می‌باشد.

    در تحقیق حاضر نیز، نقش عواملی همچون آموزش، مشارکت و ارتباطات در پذیرش تغییر کارکنان در سازمان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

    1-2) بیان مسئله

    جهانی سازی، بحران های اقتصادی، نوآوری های تکنولوژیک و دستیابی به اطلاعات فزآینده باعث ایجاد محیطی پرآشوب در کسب و کار شده و سازمان ها را  وادار به تغییر کرده است. (Chiang et al, 2010). تغییر به عنوان موتور محرکه شرکت های موفق دنیا محسوب شده و مدیریت استراتژیک تغییر، سازمان ها را در رسیدن به موفقیت یا عملکرد مطلوب یاری می کند (اعرابی و همکاران، 1389). اکثر سازمان ها دریافته اند که تغییرات مداوم برای بقاء سازمان ضروری است.  بنابراین تلاش می کنند تا موانع و محدودیت های سر راه تغییرات را برطرف نمایند (Chiang et al, 2010).

    زمانی که سازمان ها آمادگی لازم برای اجرای تغییرات را داشته باشند و برای تغییرات هزینه نمایند در نتیجه نتایج بهتری از تغییرات خواهند گرفت و کارمندان نیز در این فرآیند مشارکت بهتری خواهند داشت (Claiborne, 2013)، برعکس زمانی که سازمان آماده تغییرات نباشد، یک تغییر شاید باعث مقاومت، تعارض و در نهایت منجر به شکست شود. شکست در تغییر باعث از دست دادن مقدار زیادی زمان، منابع مالی برای سازمان و کاهش روحیه کارمندان خواهد شد (Weiner, 2009).

    بومن و آش[1] (1987) بیان نمودند که کارمندان در چندین مورد به مدیران خود کمک خواهند نمود تا تغییرات را بپذیرند و محدودیت ها را برای تغییرات آسان نمایند. دلیل اولیه برای چنین رفتاری شامل استفاده مدیران از استراتژی های ارتباطات، آموزش، و مشارکت به منظور جلوگیری و غلبه بر موانع تغییرات است. به نظر می رسد ارتباطات مهم ترین عامل در فرآیند تغییر باشد و کل مدیران می بایست از ارتباطات  در تک تک مراحل تغییر از آن بهره گیرند. همچنین آموزش دومین عامل مهم در پذیرش استراتژی های تغییر است. آموزش متضمن این نکته است که کارمندان مهارت های لازم در خصوص انجام کارها و وظایف جدید را فرا گرفته اند. سومین عامل نیز مشارکت و درگیری در اجرای تغییرات است که دانش و تجربه بدست آمده از آن به مدیران کمک خواهند نمود تا در پذیرش و اجرایی نمودن تغییرات پیوسته موفق باشند (Chiang et al, 2010).  

    محققان مدل های گوناگونی از انواع تغییرات سازمانی ارائه داده اند. تغییرات انقلابی و تحولی (Tushman and Romanelli, 1985)، تغییرات همگرا و رادیکال (and Hinings, 1988, 1996 Greenwood)، تغییرات تک مرحله ای و دو مرحله ای (Mink et al., 1993)، تغییرات پیوسته و رادیکال (Huy, 2002)، تغییرات اتفاقی و در هم گسیخته (McCann, 2004). این تحقیق از مدل تحقیقات پیوسته و رادیکال به منظور سنجش تغییرات سازمانی در شرکت نورد فولاد استفاده می کند. در این مدل بیان شده که تغییرات سازمانی بر نگرش کارمندان نسبت به تغییرات و تعهد سازمانی اثر گذار است.

    این تحقیق در شرکت نورد فولاد استان گیلان اجرایی خواهد شد. شرکت نورد فولاد گیلان در جهت تامین اهداف اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رشد و خودکفایی صنعتی کشور تاسیس گردیده و بمنظور بقاء در عرصه رقابت داخلی و بویژه رقابت خارجی ضروری است تغییرات سازمانی را در خود اجرایی نماید. قبل از آن لازم است ملزومات اجرایی نمودن تغییرات سازمانی مطالعه و مورد بررسی قرار گیرند تا تغییرات اعمال شده با موفقیت اجرا شوند. از این رو در این تحقیق علاوه بر مشخص نمودن اثر عوامل ارتباطات، آموزش و مشارکت بر تغییرات سازمانی به بررسی اثر تغییر سازمانی بر تعهد و نگرش کارمندان به تغییرات سازمانی نیز پرداخته شده است. از این رو سوال اصلی تحقیق فوق بصورت زیر است:

    عوامل موثر بر پذیرش تغییرات سازمانی از سوی کارمندان شرکت نورد فولاد استان گیلان کدامند؟

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق

    شرکت فولاد گیلان اولین و بزرگترین شرکت در بخش خصوصی در صنعت فولاد است. با توجه به اینکه استراتژی شرکت فولاد گیلان در زمینه بازاریابی بر شناخت و تامین نیاز های داخلی متمرکز گردیده است، لذا نیاز به ایجاد تغییرات در سازمان و آگاهی از تغییرات و عوامل موثر در موفقیت آن، شرکت را قادر خواهد ساخت که با آگاهی کامل از این نیاز ها و طراحی و اجرای برنامه های موثر و دقیق خود، علاوه بر برطرف نمودن نیاز های داخلی از خروج سرمایه و منابع داخلی به نحو موثری جلوگیری بعمل آورد.

    بررسی عوامل موثر در پذیرش تغییر سازمانی علاوه بر ایجاد محیطی پویا و فعال در داخل سازمان در زمان اجرای تغییر باعث ایجاد اطمینان در سایر مشتریانی گردیده است که بعنوان سرمایه های اصلی فولاد گیلان با تکیه بر محصولات آن قادر به برنامه ریزی و اجرای پروژه های صنعتی خود در زمینه های گوناگون و متنوع گردیده اند.

     1-4) اهداف تحقیق

    هدف کلی

    سنجش عوامل موثر بر پذیرش تغییرات سازمانی از سوی کارمندان شرکت نورد فولاد استان گیلان.

    اهداف فرعی:

    الف: سنجش اثر ارتباطات بر تغییرات سازمانی ادراک شده.

    ب: سنجش اثر  مشارکت بر تغییرات سازمانی ادراک شده.

    ج: سنجش اثر  آموزش بر تغییرات سازمانی ادراک شده.

    د: سنجش اثر تغییرات سازمانی ادراک شده بر نگرش نسبت به تغییرات سازمانی.

    و: سنجش اثر تغییرات سازمانی ادراک شده بر تعهد سازمانی. 

    1-5) چارچوب نظری تحقیق

    بر اساس سوال تحقیق، مدل نظری تحقیق بصورت شکل 1-1 تدوین شد. مدل فوق بر اساس مطالعات چییانگ و همکاران (2011) است. در مدل فوق  متغیرهای ارتباطات، مشارکت و آموزش متغیر وابسته اند. همچنین متغیر تغیرات سازمانی ادراک شده متغیر میانجی و نگرش نسبت به تغییرات سازمانی و تعهد سازمانی متغیر وابسته هستند.  

     

    شکل 1-1: مدل نظری تحقیق

    (Chiang et al, 2010)

    1-6) فرضیه های تحقیق

    1- ارتباطات سازمانی بر تغییر سازمانی ادراک شده موثر است.

    2- مشارکت کارمندان بر تغییر سازمانی ادراک شده موثر است.

    3- آموزش بر تغییر سازمانی ادراک شده موثر است.

    4- تغییر سازمانی ادراک شده بر نگرش کارمندان نسبت به تغییرات اثر گذار است.

    5- تغییر سازمانی ادراک شده بر تعهد سازمانی کارمندان اثر گذار است.

    1-7) تعریف نظری و عملیاتی متغیرها:

    ارتباطات: ارتباطات عبارت است از کلیه فعالیت های گفتاری ، نوشتاری و حرکتی که برای انتقال معنی و مفهوم از فردی به فرد دیگر یا اثرگذاری و نفوذ بر دیگران به کار می رود (فرهنگی، 1383 : 17).

    تعریف عملیاتی: این شاخص با گویه های زیر در سطح سنجش ترتیبی قابل سنجش است:

    من از تغییرات در سازمان مطلع می شوم.

    اطلاعاتی که من دریافت می کنم به حدی هستند که سوالات من در خصوص تغییرات را پاسخ دهند.

    سرپرستان و مدیران من همواره در دسترسند و مایلند به نگرانی های من در خصوص تغییرات پاسخ دهند.

    مشارکت: مشارکت بدین معناست که مدیران میل دارند در فرآیند تصمیم گیری با کارکنان سهیم باشند ، حال آنکه کارکنان می خواهند در مسئولیت این تصمیمات سهیم باشند (Chiang et al, 2010).  

    تعریف عملیاتی: این شاخص با گویه های زیر در سطح سنجش ترتیبی قابل سنجش است:

    من قادرم در اجرای تغییرات در سازمان شرکت کنم.

    من در تصمیماتی که در خصوص تغییرات گرفته شده شرکت می کنم.

    سرپرستان و مدیران من، مرا تشویق به شرکت در تغییرات می کنند.

    آموزش: آموزش عبارتند از: گسترش نگرش و دانش مهارت و الگوهای رفتاری مورد نیاز یک فرد برای انجام عملکرد مناسب در یک تکلیف یا شغل معین (سیف، 1382).

    تعریف عملیاتی: این شاخص با گویه های زیر در سطح سنجش ترتیبی قابل سنجش است:

    سرپرستان و مدیران من آموزش هایی را در خصوص شروع تغییرات تدارک می بینند.

    من آموزش های کافی در خصوص اجرای تغییرات را دریافت می کنم

    من آموزش حین کار را با توجه به تغییرات دریافت می کنم

    تغییر سازمانی ادراک شده: مجموعه راه حل هایی ازگروههای مختلف در درون یک سازمان است که به آن واکنش نشان می دهند. در این متغیر، انعطاف پذری (انعطاف پذیری تغییر) ، اهمیت (شدت و اهمیت فرآیند تغییر) ، معنا (معنای تغییر) ، اثر (اثر تغییر بر شیوه های کنونی) و کنترل (کنترل شخص بر تغییر) است(Chiang et al, 2010).  

     تعریف عملیاتی: این شاخص با گویه های 10 الی 26 پرسشنامه ضمیمه اندازه گیری می شود.

    نگرش نسبت به تغییرات: به تفکرات کارکنان در خصوص تغییر اشاره دارد (Chiang et al, 2010).   

    تعریف عملیاتی: این شاخص با گویه های زیر در سطح سنجش ترتیبی قابل سنجش است:

    تغییرات نیاز اند و برای بهتر شدن هستند.

    من فکر می کنم که خوب است ما به سوی تغییرات برویم.

    مایلم این تغییرات را با کارم هماهنگ و همسان کنم.

    مایلم از هر تغییری در آینده حمایت کنم.

    تعهد سازمانی: نگرش یا جهت گیری که هویت فرد را به سازمان مرتبط یا وابسته می کند.کانتر نیز تعهدسازمانی را تمایل عاملان اجتماعی به اعطای نیرو و وفاداری خویش به سیستم های اجتماعی می داند ( به نقل ازاسماعیلی، 1380).

    من احساس می کنم خودم جزئی از این کارخانه ام.

    مایلم به اهداف و ارزش های کارخانه دست یابم.

    من از اینکه بطور پیوسته کارم را در این کارخانه ادامه دهم خوشحالم.  

    1-8) قلمرو تحقیق

    قلمرو موضوعی تحقیق: قلمرو موضوعی تحقیق مربوط مدیریت بازرگانی در زمینه تحول سازمانی است.

    قلمرو مکانی : قلمرو مکانی تحقیق حاضر در استان گیلان و مجتمع فولاد می باشد.

    قلمرو زمانی : قلمرو زمانی تحقیق حاضر نیمه اول سال تحصیلی 94-93 می باشد.

     

    [1] Bowman and Ash

  • فهرست:

     

     

    فصل اول :  کلیات تحقیق

    عنوان

    صفحه

    چکیده

    1

    1-1- مقدمه

    3

    1-2- بیان مسئله

    4

    1-3- اهمیت موضوع

    5

    1-4- هدف تحقیق

    6

    1-5- چارچوب نظری تحقیق

    6

    1-6- فرضیه‌ها

    7

    1-7- تعریف واژه های مورد استفاده در تحقیق

    7

    1-8- قلمرو تحقیق

    8

    فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه

    10

    2-2- تغییر سازمانی  مفاهیم و تعاریف

    10

    2-3- انواع تغییر

    14

    2-4- مدل های تغییر

    16

    2-4-1- مدل سه مرحله ای کرت لوین

    16

    2-4-2- مدل سیستمی تغییر

    16

    2-4-3- مدل هفت مرحله ای تغییر

    17

    2-4-4- بیر ( 1990 )

    17

    2-4-5- ثرلی ( 1979 )

    18

    2-4-6- مدل فرآیند گسترش یافته

    19

    2-5- ابعاد تغییر سازمانی

    19

    2-6- مقاومت کارکنان در برابر تغییر سازمانی

    21

    2-7- مدیریت تغییر سازمانی

    24

    2-7-1- مدل های مدیریت تغییر سازمانی

    26

    2-7-2- نتایج فعالیت های مدیریت تغییر

    32

    2-8- تعاملات اجتماعی و مقاومت در برابر تغییر

    33

    2-9- ارتباطات سازمانی و مقاومت کارکنان در برابر تغییر

    34

    2-10- نقش آموزش در تغییر سازمانی

    43

    2-11- نقش مشارکت کارکنان در تغییر سازمانی

    46

    2-12- تعهد سازمانی

    50

    2-12-1- ابعاد تعهد سازمانی

    52

    2-13- دیدگاه‌های نظری تعهد سازمانی

    55

    2-13-1- مدل می یر و آلن

    55

    2-13-2-  مدل مایر و شورمن

    56

    2-13-3- مدل  جاروس و همکاران

    56

    2-14- دیدگاه‌های نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی

    56

    2-15- پیشینه تحقیق 

    64

    2-15-1- تحقیقات داخلی

    64

    2-15-2- تحقیقات خارجی

    66

    فصل سوم: روش تحقیق

    3-1 - مقدمه

    70

    3-2 - روش تحقیق

    70

    3-3 - جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری

    70

    3-4- روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات

    71

    3-5 - پایایی پرسشنامه ها

    72

    3-6 - روایی  پرسشنامه

    73

    3-7-  روش  تجزیه و تحلیل داده ها

    73

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    4 – 1 - مقدمه

    75

    4 – 2 - آمار توصیفی

    75

    4 – 2 – 1 -تحلیل خصوصیات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان

    75

    4 – 2 – 2- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

    80

    4 – 3- آمار استنباطی (تحلیل فرضیه های تحقیق )

    81

    فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهاد ها و محدودیت ها  

    5 – 1-  مقدمه

    85

    5 – 2-  بحث و نتیجه گیری

    85

    5 – 2 – 1- نتایج بخش آمار توصیفی

    86

    5 – 2 – 2 -نتایج بخش آمار استنباطی

    86

    5 – 3- پیشنهادات کاربردی تحقیق

    89

    5 – 4 -پیشنهادات بمنظور تحقیقات آتی

    90

    5 – 5 - محدودیت های تحقیق

    90

    فهرست منابع

    92

    ضمیمه

    96

    منبع:

    منابع داخلی :

    ابطحی، سید حسین. ( 1383 ). آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. تهران: موسسه فرهنگی کتاب لانیز، انتشارات پوینده (جلد اول).

    اسماعیلی، کورش (1380). تعهد سازمانی. تدبیر، 112، 66-69.

    اعرابی، سید محمد؛ داود صادقی؛ سید علی اکبر افجه؛ تیمور محمدی (1389). ارائه مدلی برای افزایش عملکرد از طریق هماهنگ سازی استراتژی های تغییرسازمانی. مدرس علوم انسانی-پژوهش های مدیریت در ایران، دوره چهاردهم، پاییز 1389، شماره 68.

    تسلیمی، محمد سعید (1381). مدیریت تحول سازمانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).

    دفت، ریچارد ال. (1998). تئوری و طراحی سازمان. مترجم: محمد اعرابی، علی پارسیان، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    رابینز، استیفن پی و جاج، تیموتیای (2008). مبانی رفتار سازمانی. مترجم: محمد اعرابی و محمد تقی زاده مطلق، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    سیف،علی اکبر(1382). اندازه گیری، سنجش، ارزشیابی آموزشی.تهران: دوران. 

    فرهنگی، علی اکبر (1383).  نظریه های ارتباطات سازمانی. تهران: نشر خدمات فرهنگی رسا.

    فرهنگی، علی اکبر (1384).  دیدگاه های نوین درباره تعهد سازمانی. تدبیر، 157، 14-17.

    فرهنگی، علی اکبر و خدادادی، عباس (1385). نقش ارتباطات راهبردی کارکنان در تسهیل فرآیند تغییر سازمانی. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.

    مورهد، جی و گریفن، آر (1386). رفتار سازمانی. ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: نشر مروارید

    میرکمالی، سید محمد و حسین زینلی پور (1388). طراحی الگوی مناسب تغییر سازمانی در دانشگاه های جامع دولتی از طریق تحلیل عامل ها. مجله علوم تربیتی (علوم تربیتی و روان شناسی)، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره پنجم، سال 16-2، شماره 3، 164-139. 

    ؤید نیا، فریبا (1385)، جهانی شدن و نظامهای آموزش و پرورش (مقاله)، ماهنامه پیوند، ش 320.

     

    منابع خارجی :

     

    Armstrong, M.L (2009). Human resource management. London AND Pheladelphia: Kogan page. 

    Barbaroux, P.E. (2011). Adesign-oriented    approach   to   Organizational   change: insights   from   a   military   case   study.   Journal   of   Organizational   Change Management, 24(5): 626-639.

    Beer M, Eisenstat RA, Spector B. (1990). The Critical Path to Corporate Renewal. Boston, MA: Harv. Bus. Sch.

    Beugelsdijk, S. D. Slangen, A. N. (2001). Shapes of  organizational  change:the  case  of  Heineken  Inc.  Journal of Organizational Change Management, 15)3(:311-326.

    Burt. R.  2002. “The Social Capital of Structural Holes.” Pp. 148–92 in The New Economic Sociology, edited by Mauro F. Guillén, Randall Collins, Paula England, and Marshall Meyer. New York: Russell Sage Foundation.

    Chiang, Chun-Fang (2010).  Perceived organizational change in the hotel industry: An implication of change schema. International Journal of Hospitality Management, 29, 157–167.

    Chung, Goo Hyeok; Jing Du & Jin Nam Choi (2014). How do employees adapt to organizational change driven by cross-border M&As? A case in China. Journal of World Business, 49, 78–86.

    Claiborne, Nancy; Charles Auerbach; Catherine Lawrence & Wendy Zeitlin Schudrich (2013). Organizational change: The role of climate and job satisfaction in child welfare workers' perception of readiness for change. Children and Youth Services Review, 35, 2013–2019.

    Cropanzano, R., & Mitchell, M. (2005). Social exchange theory: An interdisciplinary review. Journal of Management, 31(6), 874.

    Holt, D.; Amenakis, T.; Achilles A.; Field, H., S.; Harris, S. G. (2007). Readiness for organizational change. The Journal of Applied Behavioral Science. 43 (2), 232-255.

    Holt, D. D. (2003). Facilitating organizational change: a test of leadership strategies. Leadership & organizational development journal, 24 (5), 262-272.

    Huy, Q.N., (2002). Emotional balancing of organizational continuity and radical change: the contribution of middle managers. Administrative Science Quarterly, 47 (March), 31–69.

    Ledez, R. E. (2008). “Change management: Getting a Tuned up organization” 1(1):111-119.

    Lau, C.M., Tse, D.K. & Zhou, N. (2002). ‘Institutional forces and organizational culture in China: Effects on change schemas, firm commitment and job satisfaction’, Journal of International Business Studies, 33(3): 533–550.

    Lau, C. & Woodman, R.C. (1995). ‘Understanding organizational change: A schematic perspective’, Academy of Management Journal, 38(2):537–554.

    Luthans, F., Avey, J. B., & Patera, J. L. (2008). Experimental analysis of a Web-based intervention to develop positive psychological capital. Journal of Academy of Management Learning and Education, (7), 209–221.

    McCann, J., (2004). The cognitive perspective in social psychology. In: Lindzey, G., Aronson, E. (Eds.), Handbook of Social Psychology, 1. Random House, New York, pp. 137–230.

    Meyer, K.c & Schoorman, F.d. (1998), Differentiating Antecedents of Organizational Commitment: a Test of March & Simons Model, Journal of Organizational Behavior, 19.PP:15-28.

    Morgan, j. m. (2001). Are we out of the box yet? A case study and critique of managerial metaphors of change. Communication studies, 52, 85-102.

    Soparnot, R. D. (2011).”     The     concept     of     organizational     change     capacity”     Journal     of     Organizational     Change Management, 24(5):640-661.

    Staub, E. (2003). The psychology of good and evil: Why children, adults and groups help and harm others. New York: Cambridge University Press.

    Weiner, B. J. (2009). A theory of organizational readiness for change. Implementation Science, 4(1), 67-67.

    Wim J.L. Elving, (2005) "The role of communication in organisational change", Corporate Communications: An International Journal, Vol. 10 Iss: 2, pp.129 – 138

    Yang, Y. (2005). Developing cultural diversity advantage: The impact of diversity management structures. Academy of Management Best Conference Paper, GDO: H1- 6. (I have emailed author in Canada for full citation—not yet received).

     


موضوع پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , نمونه پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , جستجوی پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , فایل Word پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , دانلود پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , فایل PDF پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , مقاله در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , پروژه در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , پروژه درباره پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی پذیرش تغییرات سازمانی در کارمندان شرکت نورد فولاد گیلان

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته مديريت بيمه سال 1385 مقدمه: تحولي ژرف در شرف وقوع است. تحولي که در سالهاي آينده جامعه صنعتي را اساساً دگرگون خواهد نمود. اين تحول ويژه، نتيجه پيشرفتهاي

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: بازرگانی بین المللی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌های اجرا و نتایج به دست آمده) : با افزایش رقابت جهانی، سازمان ها رقابتی تر شده‌اند، و اتکای بیشتری بر دانش کارمندان برای نوآوری، انگیزه و تعهد اهمیت یافته است. داشتن توانایی برای پیش بینی تمایل کارکنان برای ترک شغل، این فرصت را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌دهد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده این تحقیق سعی دارد رابطه اخلاق کار و تعهد سازمانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. در این راستا از مدل چهار بخشی گری گوری سی پتی و مدل سه بخشی آلن و می یر به عنوان چارچوب نظری تحقیق استفاده می شود. فرضیه اصلی مورد مطالعه عبارت است از: بین اخلاق کار و تعهد سازمانی در بین کارکنان شرکت آب منطقه ای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A.) گرایش مدیریت منابع انسانی چکیده بدون شک یکی از مهمترین شرائط سازمان های موفق و پویا، داشتن نیروهایی است که تمایل دارند در تغییرات سازمان و حرکت آن به سوی پیشرفت و موفقیت ، بدون وجود الزام و اجبار، مشارکت کنند. مشارکتی که از وظائف رسمی فراتر رفته و برای بقا و اعتلای سازمان بسیار حائز اهمیت هستند و تحت عنوان رفتار های شهروندی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A" گرایش: بازرگانی داخلی چکیده هدف این پژوهش بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر رفتار مدنی سازمانی در کارکنان شرکت های تعاونی تولیدی شهر خرم آباد بود. این دو بعد، مقوله مهم رفتاری هستند که امروزه در حوزه تئوری های مدیریت رفتارسازمانی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. این دو مبحث دارای نقاط مشترک فراوانی هستند که به نظر می رسد بر هم تأثیرگذار ...

مدیریت دولتی پایان‌نامه کارشناسی ارشد چکیده مدیریت منابع­ انسانی یکی از فرایند های مدیریتی و پشتیبانی[1]در همه سازمان های بزرگ، است. از این فرایند انتظار می­رود، مانند سایر فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی، حمایتهای لازم را از برنامه­های استراتژیک به عمل آورده و از واحدهای صف پشتیبانی نماید. (ابوالعلایی و غفاری، 1385: 2) یکی از عوامل دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان، تعهد کارکنان ...

دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی گرایش: صنعتی و سازمانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) بررسی رابطه استرس­ شغلی و سلامت روان با تاکید بر نقش واسطه­ای راهبردهای مقابله­ای در کارمندان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه استرس­ شغلی و سلامت روان با تاکید بر نقش واسطه­ای راهبردهای مقابله­ای در کارمندان، بود. بدین منظور، از بین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : صنعتی و سازمانی بررسی رابطه بین مدیریت دانش و بازاریابی رابطه‌مند با مدیریت ارتباط با مشتری در بین کارمندان بانک‌های شهرستان سپیدان چکیده هدف از این پ‍ژوهش تبیین رابطه بین مدیریت دانش وبازاریابی رابطه مند با مدیریت ارتباط با مشتری بوده است . روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بانکهای سپیدان ...

جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته علوم تربيتي (M.A.) گرايش: مديريّت آموزشي پاييز 1392 چکيده هدف اصلي انجام اين پژوهش، تعيين رابطه ي بين فرهنگ سازماني و بهره وري منابع انساني در اداره ي آ

چکيده هدف اساسي تحقيق بررسي ارتباط بين استراتژي کسب و کار و کيفيت سود در شرکت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. نمونه آماري تحقيق، شامل 145 شرکت پذيرفته شده در بو

ثبت سفارش