پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها

word 960 KB 29809 156
1393 کارشناسی ارشد حسابداری
قیمت قبل:۶۵,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد حسابداری

     

    چکیده:

    هدف این تحقیق بررسی تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها است .معیارهای مورد نظر برای اندازه گیری عملکرد شرکتها بازده سهام(ROE)˓بازده دارایی ها (ROA)˓ سود خالص و ارزش افزوده اقتصادی و معیار موردنظر برای نوسانات˓ سهم بازده ماهانه سهام می باشد . علاوه بر آن˓در این پژوهش به دنبال رابطه بین اندازه شرکت و عملکرد و همچنین رابطه بین رشد تولید ناخالص ملی و عملکرد نیز می باشیم. نمونه این تحقیق در بر گیرنده شرکتهای سیمانی حاضر در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که با در نظر گرفتن محدودیت های موردنظر˓ 15 شرکت انتخاب شده و در طی یک دوره 9 ساله (1383– 1391) مورد بررسی قرار گرفته اند. روش آماری مورد استفاده جهت تحلیل مدل ها در این پژوهش روش GMM بوده و نتایج به دست آمده به شرح زیر است:

    با افزایش نوسانات بازار سهام عملکرد شرکت در هر چهار بعد (بازده دارایی ها˓ بازده سهام˓ سود خالص و ارزش افزوده اقتصادی) کاهش خواهد یافت. لذا با عنایت به اطلاعات جمع آوری شده، فرضیه پژوهش مبنی بر اینکه "نوسانات بازار سهام رابطه معناداری با عملکرد شرکتها دارد" در سه مورد ارزش افزوده و سود خالص و بازده دارایی ها پذیرفته شد. اما فرضیه مربوط به ROE تایید نشد.

    رشد تولید ناخالص ملی (  رابطه معناداری با عملکرد شرکتها دارد.

    اندازه شرکت رابطه معناداری با عملکرد شرکت از لحاظ سه شاخص بازده سهام˓ بازده دارایی ها و سود خالص دارد اما از لحاظ ارزش افزوده این رابطه ناچیز است.

    واژه های کلیدی: نوسانات بازار سهام˓ عملکرد˓ سهم بازده ماهانه سهام˓ بازده دارایی ها˓ بازده سهام˓ ارزش افزوده اقتصادی˓ رشد تولید ناخاص ملی˓ روش GMM

    1 مقدمه

         ایجاد سهولت در تامین مالی سرمایه گذاری ها˓ عامل ایجاد بازارهای مالی به عنوان بخشی از بازار عوامل تولید بوده است. بازارهای مالی بازاری است که دارایی های مالی در آن مبادله می شوند. هرچند وجود بازار مالی شرط ضروری برای ایجاد و مبادله دارایی مالی نیست˓ با این همه در بیشتر اقتصادها ایجاد و مبادله دارایی های مالی در بازار مالی صورت می پذیرد. بازارهای مالی با فراهم کردن نقدینگی˓ کاهش هزینه معاملات از طریق کاهش هزینه جست و جو و کاهش هزینه اطلاعات˓ مکان مناسبی برای سوق دادن پس اندازهای راکد مردم به سمت تولید و تامین سرمایه شرکتها و موسسات تولیدی است. از جمله مهمترین و پرطرفدارترین بازارهای مالی در اغلب کشورها˓ بازارهای سهام هستند. در این بازارها˓ سهام شرکتها به عنوان دارایی مالی داد وستد می شوند. مطالعه های انجام شده در باب بازارهای سهام˓ بخش گسترده ای از پژوهش های اقتصادی در زمینه بازارهای مالی را تشکیل می دهد.

    بورس اوراق بهادار تهران با توجه به وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. به شکلی که پس از حدود چهار دهه از فعالیت این بازار˓ تنها در سالهای اخیر (از دهه 70 ) توانسته است تا حدودی بستر مناسب جذب سرمایه در اقتصاد ایران را فراهم نماید. با توجه به گسترش بازارهای سهام در مناطق مختلف کشور و اصل 44 قانون اساسی˓ که طبق آن واگذاری شرکتهای دولتی از طریق بازارهای سهام صورت می گیرد˓ بازارهای سهام نقش پررنگتری یافته اند و مطالعه در باب این بازارها ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

    با گذشت زمان و رشد و توسعه بازارهای مالی و افزایش سرمایه گذاری ها˓ عوامل داخلی و خارجی متعددی بازارهای سهام را تحت تاثیر قرار داده و قیمت سهام و بازده آنها را نیز متاثر ساخته و باعث ایجاد نوسانات لحظه ای در آنها گردیده است. طبیعتا این نوسانات لحظه ای مدیران را برآن خواهد داشت تا با دیدی محافظه کارانه تر و دقیق تر به انجام سرمایه گذاری و مبادله سهام بپردازند.

    در این رساله سعی شده است تا با گزینش سهم بازده ماهانه سهام به عنوان شاخص برای نوسانات بازار سهام˓ تاثیر آن را بر  عملکرد شرکتها مورد مطالعه قرار داده و از این طریق راه گشای بسیاری از ناتوانی ها در انجام تحلیل های مرتبط با بازار سهام باشیم.

    در ادامه کلیات پژوهش شامل تعریف موضوع˓ بیان مسئله˓ هدف و دلایل انتخاب موضوع˓ اهمیت پژوهش˓ فرضیات پژوهش˓ قلمرو پژوهش˓ تعاریف عملیاتی متغیرها˓ جمع آوری اطلاعات و محدودیتهای پژوهش بیان شده است.

    1-2  تعریف موضوع و بیان مسئله

    بازار سهام همواره متاثر از متغیرهای داخلی و خارجی کشورها است. این متغیرها باعث بروز نوساناتی لحظه ای بر بازارهای سهام شده و هر کشوری بنا به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی خود دستخوش میزانی از این نوسانات خواهد شد. بازار سهام ایران هم از این امر مستثنی نبوده و این نوسانات طبیعتا بر عملکرد تمامی شرکتهای حاضر در بورس تاثیر گذار است. از جمله عواملی که می تواند باعث این نوسانات شود و متعاقبا عملکرد شرکتها را هم متاثر سازد عبارتند از:

       1. نرخ ارز: عموما افزایش نرخ ارز در کوتاه مدت بدلیل خروج سرمایه گذاران از بازار سرمایه به بازار پول، باعث کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار شده و در بلند مدت به دلیل سوددهی صنایع صادر کننده باعث رونق بازار می‌شود هرچند در دوره هایی شاهد خلاف این امر در بازار بورس ایران بودیم. اما از طرف دیگر این نکته حائز اهمیت می‌باشد که افزایش نرخ ارز موجب کاهش ارزش پول ملی می‌شود و در نتیجه هزینه‌های شرکت‌هایی که واردکننده‌ی مواد اولیه و تجهیزات می‌باشند را افزایش می‌دهد. برای نمونه در سال 1390 رشد حدود 60 درصدی نرخ ارز به وضعیت نابسامان بورس دامان زد زیرا به جای هدایت نقدینگی و سرمایه ها به بخش تولید˓ سرمایه ها را به این بازار موازی هدایت نموده و موجب کاهش ارزش پول ملی و بی ثباتی اقتصادی شد که این امر هزینه های شرکتهای واردکننده مواد اولیه و تجهیزات را افزایش داد.
       2. اقتصاد جهانی: اقتصاد جهانی نیز یکی‌دیگر از عوامل موثر بر بورس تهران می‌باشد. قیمت سهام برخی از شرکت‌های فعال در بورس تهران به طور مستقیم از قیمت‌های جهانی تاثیر می‌پذیرد از جمله می‌توان به قیمت نفت، مواد معدنی، فلزات، فولاد و... اشاره نمود.

       3. نرخ تورم: افزایش نرخ تورم در کوتاه مدت با افزایش موقتی سوددهی برخی صنایع باعث رونق بازار می‌شود اما در بلند مدت با افزایش هزینه‌های عملیاتی تولید( از قبیل دستمزدها، انرژی و...)˓  تاثیر مخربی بر عملکرد شرکتها دارد.

       4. مسائل و اوضاع سیاسی: اوضاع سیاسی مثلا تحریم ها یکی از عوامل موثر بر شاخص بورس می‌باشد که باعث می شود فراز و نشیب هایی را در بازار سهام تجربه کرده و تاثیرات آن را بر عملکرد شرکتها نیز شاهد باشیم.

    افزون بر موارد بالا˓ باز بودن اقتصاد یک کشور و وضعیت مسکن نیز به عنوان عوامل دیگر نوسان در بازار سهام کشورها شناخته می شود.

    در این رساله به بررسی تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها پرداخته و به دنبال پاسخی در خور و علمی به روشی سیستماتیک˓ به این پرسش  هستیم که " آیا نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها تاثیر دارد یا خیر؟"

    1-3 اهمیت و ضرورت موضوع

    با رقابتی تر شدن هر چه بیشتر فضای کسب و کار در دنیا و همچنین نفوذ آن در بازار های ایران و در نظر گرفتن تاثیر شگرفی که رقابت بر عملکرد شرکتها دارد˓ انجام سرمایه گذاری و رونق بازار سهام از جمله مهمترین عوامل رشد و توسعه کشورها است. وجود یک بازار منسجم شرکتها را قادر می سازد تا موثرتر برنامه ریزی نموده و در دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت برنامه ریزی شده خود موفق تر عمل کنند. عواملی که بازار سهام را به مخاطره می اندازد در راهبرد اهداف کشورها و پیشرفت آنها تاثیر منفی بسیاری دارد. اهمیت دادن به بازار سهام و بررسی عواملی که عملکرد آن را با نوسانات همراه می سازد این امکان را برای کشورها فراهم می سازد تا با شناسایی دقیق این عوامل از تاثیر منفی این نوسانات بر عملکرد شرکتها جلوگیری نموده و یا آن را به حداقل ممکن برسانند. از آنجا که افزایش نوسانات ممکن است باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری و هزینه نگهداری سرمایه و به تبع آن باعث کاهش سرمایه گذاری گردد و بر عملکرد شرکتها تاثیر گذارد˓ لازم است تا به بررسی تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها پرداخته شود و از این طریق به اهمیت این موضوع پی برده شود.

    افزون بر موارد مذکور˓ بر اساس ادبیات و مطالعات موجود به موضوع رساله کمتر پرداخته شده و ضرورت انجام آن را توجیه می نماید.

    1-4  سوالات و فرضیات پژوهش

    بر اساس مطالعات اکتشافی و مطالب مطرح شده و پرسش اساسی ارائه شده در قسمت انتهایی بیان مسئله پرسش های زیر قابل طرح است:

     

    1-4-1 سوالات:

    آیا نوسانات بازار سهام رابطه معناداری با عملکرد شرکتها دارد؟

    آیا رشد تولید ناخالص ملی (GDP) با عملکرد شرکتها رابطه معناداری دارد؟

    آیا اندازه شرکت با عملکرد شرکتها رابطه معناداری دارد؟

     

    1-4-2 فرضیات:

    با توجه به پرسش های مذکور می توان فرضیه های زیر را صورتبندی کرد:

    1. نوسانات بازار سهام رابطه معناداری با عملکرد شرکتها دارد .

    2. رشد تولید ناخالص ملی رابطه معناداری با عملکرد شرکتها دارد .

    3 . اندازه شرکت رابطه معناداری با عملکرد شرکت دارد.

    برای اندازه گیری "عملکرد شرکت " از معیارهای مالی بازده حقوق صاحبان سهام(ROE)  ˓ (ROA)بازده دارایی ها  و سود خالص(NET INCOME) و معیار اقتصادی ارزش افزوده اقتصادی (EVA) استفاده می شود و تاثیر نوسانات را بر تک تک این معیارها به طور جداگانه اندازه گیری می گردد.

    جدول زیر نمونه ای از پژوهش هایی است که معیار های بالا را به عنوان شاخصهای عملکرد برگزیده اند.

     

    جدول 1-1  شاخص های اندازه گیری عملکرد شامل شاخص های مالی و اقتصادی

    آلبرتازی و گمباکورتا [1](2009)

    ROE

    وو و همکاران [2](2007)

    ROA

    بنکر و همکاران [3](2008)

    NET INCOME

    هفرنان و فو [4](2010)

    EVA

     

    1-5  هدف های پژوهش یا نتایج مورد انتظار

    1-5-1  هدف (های) اصلی:

    هدف اصلی پژوهش آزمون فرضیه پژوهش برای یافتن پاسخی در خور به آن به شرح زیر است:

    مطالعه رابطه نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها

    1-5-2  هدف (های) فرعی:

    بررسی ادبیات موجود درباره مطالعه رابطه نوسانات بازار سهام با عملکرد شرکت بوده و هدف های فرعی این پژوهش به شرح زیر است:

    مطالعه رابطه رشدGDP با عملکرد شرکتها

    مطالعه رابطه اندازه شرکت با عملکرد شرکتها

    1-6   قلمرو مکانی / زمانی / موضوعی پژوهش

    در این رساله نمونه مورد بررسی شرکتهای سیمانی که سهام آنها در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود ˓ می باشد. این پژوهش سالهای 1383 الی 1391 را در بر می گیرد و قلمرو موضوعی نیز نوسانات بازار سهام و عملکرد شرکتها است.

    دلیل استفاده از صنعت سیمان رشد چشمگیر این صنعت در دوره مورد مطالعه است. علاوه بر این مستقل بودن و بی نیازی این صنعت از واردات نیز یکی دیگر از دلایل  این انتخاب است.

    1-7  متغیرهای پژوهش

    هر پژوهشی دارای تعدادی متغیر وابسته و مستقل می باشد که این متغیرها در این رساله به شرح زیرند:

     

    تعریف عملیاتی متغیرها و چگونگی اندازه گیری آنها

    1-8-1 متغیرهای وابسته:

    بازده دارایی ها : این نسبت از تقسیم سود خالص بر جمع دارایی ها بدست می آید. برخی از تحلیل گران این نسبت را شاخص نهایی برای تشخیص کفایت و کارایی مدیریت در اداره امور واحد تجاری می دانند.  نسبت مزبور بازده ای است که شرکت برای کلیه سرمایه گذاران و اعتباردهندگان تحصیل کرده است.(طالب نیا˓ 89)

    بازده حقوق صاحبان سهام شرکت : این نسبت از تقسیم سود خالص برحقوق صاحبان سهام بدست می آید. صاحبان سهام واحد تجاری این نسبت را مهمتر از سایرنسبتها میدانند .زیرا˓ نتیجه ای را که از سرمایه گذاری آنان بدست آمده است نشان می دهد.(طالب نیا˓ 89)

    ارزش افزوده اقتصادی : ارزش افزوده اقتصادی معیار اندازه‌گیری عملکردی است که راه‌های منجر به افزایش یا از بین رفتن ارزش شرکت را به درستی محاسبه می‌نماید. این معیار نشان دهنده سود باقیمانده پس از کسر هزینه‌های سرمایه‌ای است. از دیدگاه حسابداری EVA عبارت است از تفاوت بین سود خالص عملیاتی بعد از مالیات (NOPAT) و هزینه سرمایه. ارزش افزوده اقتصادی (EVA) یک معیار عملکرد ساده تلقی می‌شود و تصویر واقعی از ایجاد ثروت برای سهامداران ارائه کرده و در اتخاذ تصیمات سرمایه‌گذاری و شناسائی فرصتهایی برای بهبود و توجه به منافع کوتاه‌مدت همانند منافع بلندمدت به مدیران کمک می‌کند.(چونگ[5]˓ 1986).

    فرمول محاسبه EVA:

    Operating profit after tax: سود عملیاتی بعد از مالیات

    Capital charge: سرمایه * هزینه سرمایه

    Factor inputs: هزینه های عملیاتی + هزینه بهره

    این مدل برگرفته از مقاله یانگ تان و کریستس فلوروس (2013) می باشد.

     

    *نحوه محاسبه هزینه سرمایه:

         هزینه کل سرمایه شرکت ، برابر است با میانگین موزون هزینه منابع مختلف وجوه مورد استفاده شرکت و ضریب (وزن) هر منبع نسبت به ساختار سرمایه شرکت محاسبه شده است . روش محاسبه میانگین موزون هزینه سرمایه به شرح فرمول زیر می باشد:

     

     

                                            

     

    میانگین موزون هزینه سرمایه شرکت در طی دوره مورد بررسی = WACC[6]

    نرخ موثر بدهی شرکت طی دوره مورد بررسی =    kd

    هزینه سهام عادی شرکت طی دوره مورد بررسی =   ke

    میانگین کل بدهی شرکت (ارزش دفتری) طی دوره مورد بررسی =   D[7]

    میانگین حقوق صاحبان سهام عادی(ارزش دفتری) شرکت طی دوره مورد بررسی =   S[8]

     

    سود خالص: سود معیار خلاصه ای از عملکرد شرکت است که بر مبنای حسابداری تعهدی اندازه گیری می شود. از آنجا که سود توسط عده زیادی از استفاده کنندگان به عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد شرکت استفاده می شود اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال از سود برای برنامه پاداش دهی به مدیران اجرایی˓ در قراردادهای بدهکاران و همچنین برای تصمیم گیری اعتبار دهندگان و سرمایه گذاران استفاده می شود. استفاده کنندگان صورتهای مالی استفاده های گوناگونی از سود می کنند. آنها می توانند عملکرد مدیریت را ارزیابی کنند˓ توان سودآوری  شرکت را در یک افق طولانی مدت ارزیابی کنند˓ سودهای آتی را پیش بینی کنند و مخاطرات سرمایه گذاری در شرکت یا اعتباردهی به آن را برآورد کنند.(طالب نیا ، 89). سود خالص ماهانه که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت از بورس اوراق بهادار استخراج شده است.

     

    [1] Albertazzi and gambacorta  

    [2] Wu et al.

    [3] Banker , et al 

    [4] Heffernan and Fu 

    [5] Chong, T. Y

    [6] WEIGHTED AVERAGE CAPITAL COST

    [7] DEBT

    [8] Stockholder

    Summary:

    The aim of this study was to examine the impact of stock market volatility on firm performance.Specified criteria for measuring corporate performance are stock return (ROE) ˓ Return on assets (ROA) ˓ net income and economic value added.In addition, this study investigates the relationship between firm size and performance, as well as the relationship between GDP growth and performance.The present study involved a sample of cement companies in Tehran Stock Exchange. consideringdesired restrictions, 15 companies were selected and have been studied over a period of 8 years (1384-1391).Statistical methods used in this study IS GMM method and the results are as follows:

    With increasing in stock market volatility, firm performance in each of the four dimensions (return on assets, return on equity, net income, and economic value added) will decrease.Therefore, with regard to the information collected, the research hypothesis that "stock market volatility has a significant relationship with firm performance" in two value added and net profit was accepted with confidence.Assumptions about asset returns in 95/0 not confirmed, but with a reduced level of confidence in the 90/0 first research hypothesis was accepted for the impact of stock market volatility.

    GDP Growth (GDP Growth) has a significant relationship with firm performance.

    There is a significant relationship between firm size and firm performance in terms of three criteria: return on assets, return on equity and net profit, but in terms of value added, the relationship is insignificant.

     

    KEYWORDS: stock market volatility, return of assets, return of equity, value added, firm performance, GDP growth, GMM method.

     

     

  • فهرست:

     

     

    فهرست مطالب

    فصل اول: کلیات پژوهش.. 1

    1- 1 مقدمه. 2

    1-2  تعریف موضوع و بیان مسئله. 3

    1-3 اهمیت و ضرورت موضوع. 4

    1-4  سوالات و فرضیات پژوهش.. 4

    1-4-1 سوالات.. 4

    1-4-2 فرضیات.. 5

    1-5  هدف های پژوهش یا نتایج مورد انتظار 6

    1-5-1  هدف (های) اصلی.. 6

    1-5-2  هدف (های) فرعی.. 6

    1-6   قلمرو مکانی / زمانی / موضوعی پژوهش.. 6

    1-7  متغیرهای پژوهش.. 6

    1-8 تعریف عملیاتی متغیرها و چگونگی اندازه گیری آنها 7

    1-8-1 متغیرهای وابسته. 7

    1-8-2 متغیرهای مستقل.. 8

    1-9  روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن. 9

    1-10  روشهای تحلیل داده ها 9

    1-11  روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه. 9

    1-12  ساختار کلی پژوهش.. 10

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. 11

    2-1   بخش اول : مبانی نظری. 12

    2-1-1 مقدمه. 12

    2-1-2  نوسانات بازار سهام. 12

    2-1-3  مدل سازی نوسان. 16

    2-1-4  مفاهیم اولیه اندازه گیری نوسان. 16

    2-1-5  مدلهای ساده 17

    2-1-5-1  گام تصادفی.. 17

    2-1-5-2  میانگین تاریخی.. 18

    2-1-5-3  میانگین متحرک ساده 18

    2-1-5-4  هموارسازی نمایی.. 19

    3-1-5-5  مدل میانگین وزنی متحرک نمایی (EWMA) 20

    2-1-5-6  روش هموارسازی نمایی متغیر. 20

    2-1-6  سایر مدلها 21

    2-1-6-1 نوسانات تصادفی 22

    2-1-6-2  نوسان ضمنی.. 24

    2-1-7  ویژگی های آماری بازده سهام. 25

    2-1-7-1  دنباله بزرگ.. 26

    2-1-7-2  نوسان خوشه ای.. 27

    2-1-7-3  اثر اهرمی.. 27

    2-1-7-4  دوره های غیرتجاری.. 28

    2-1-7-5  رویدادهای قابل پیش بینی.. 28

    2-1-7-6  نوسان و همبستگی سریالی.. 28

    2-1-7-7  جهت حرکت در نوسانات.. 29

    2-1-7-8  متغیرهای کلان اقتصادی و نوسان. 29

    2-1-9  عملکرد شرکت.. 30

    2-2  بخش دوم : پیشینه تحقیق. 32

    2-2-1  پیشینه تحقیق درباره " نوسانات". 32

    2-2-1-1 پژوهش های خارجی.. 34

    2-2-1-2 مطالعات داخل ایران. 44

    2-2-2  پیشینه پژوهش درباره "عملکرد". 50

    2-2-2-1  پیشینه مربوط به تحقیقات خارجی.. 50

    2-2-2-2  پیشینه پژوهش در ایران. 58

    2-3  مدل مفهومی. 62

    2-4  جمع بندی و نتیجه گیری. 62

    فصل سوم: روش تحقیق. 64

    3-1  مقدمه. 65

    3-2  روش اجرای پژوهش.. 66

    3-3  فرضیات پژوهش.. 66

    3-3-1 مدل پژوهش... 67

    3-3-2  فرضیه های پژوهش... 68

    3-4  متغیرهای مستقل پژوهش.. 68

    3-5  جامعه و نمونه آماری. 68

    3-6  روش جمع آوری اطلاعات. 69

    3-7  اعتبار درونی و برونی پژوهش.. 69

    3-8  خلاصه. 70

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری. 71

    4- 1 مقدمه. 72

    4-2  بررسی توصیفی مشاهدات. 73

    4-3  بررسی فرضیه های پژوهش.. 77

    4-4  یافته های جانبی پژوهش.. 85

    4-5  خلاصه فصل و نتیجه گیری. 95

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات. 96

    5-1  مرور و جمع بندی. 97

    5-2  نتایج آزمون فرضیات تحقیق. 97

    5-3  محدودیت های پژوهش.. 101

    5-4  پیشنهادات کاربردی. 101

    5-5  پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 102

    منابع فارسی. I

    منابع انگلیسی. III

    پیوست 1: اسامی شرکتها XI

    پیوست 2 : جداول. XIII

    جدول 4-1. آماره های توصیفی برای متغیرهای پژوهش... XIV

    جدول 4-2. نتایج برازش مدل رگرسیونی برای نوسانات بازار سهام. XV

    جدول 4-3. نتایج برازش مدل رگرسیونی برای رشد تولید ناخالص ملی.. XVI

    جدول 4-4. نتایج برازش مدل رگرسیونی برای اندازه شرکت.. XVII

    جدول 4-5. آزمون F لیمر برای تعیین روش پانل یا پولینگ... XVIII

    جدول 4-6. برآورد ضرایب رگرسیونی و نتایج نهایی مدل رگرسیون چند متغیره XIX

    جدول 4-7. آزمون F لیمر برای تعیین روش پانل یا پولینگ... XX

    جدول 4-8. آزمون هاسمن برای تعیین اثرات ثابت یا تصادفی.. XXI

    جدول 4-9. برآورد ضرایب رگرسیونی و نتایج نهایی مدل رگرسیون چند متغیره XXII

    جدول 4-10. برآورد ضرایب رگرسیونی و نتایج نهایی مدل رگرسیون چند متغیره XXIII

    جدول 4-11. برآورد ضرایب رگرسیونی و نتایج نهایی مدل رگرسیون چند متغیره XXIV

    پیوست 3: نمودارها XXV

    نمودار 4-1. نمودار روند خطی متغیرهای وابسته به همراه نمودار چندک نرمال. XXVI

    نمودار 4-2. نمودار خطی از روند تغییرات شرکت ها در دوره مطالعاتی برای متغیرهای مستقل.. XXVII

    نمودار 4-3. نمودار جعبه ای برای متغیرهای مستقل پژوهش... XXVIII

    پیوست 4: جداول ضمیمه. XXIX

    منبع:

     

    منابع فارسی:

    ابوذری و عبداللهی . (1391) ."مدلسازی نوسانات بخشهای مختلف بازار سهام ایران با استفاده از مدل گارچ چند متغیره" . تحقیقات مالی . صفحه 1-16.

    اسلامی بیگدلی و قالیباف اصل ˒ (1388) . " بررسی آثار تغییر حد نوسان قیمت سهام بر نوسان بازار˓ بازدهی بازار˓ تعداد دفعات معامله˓ اندازه معاملات و سرعت گردش سهام در بورس اوراق بهادار تهران" . تحقیقات مالی . صفحه 3 تا 22.

    اسماعیلیان، مهدی. 1385. راهنمای جامع spss14. چاپ اول. موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران

    امید قائمی ˓ مصطفی ˓ (1379) ˓ "بررسی ارتباط بین حجم معاملات و قیمت سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " پایان نامه کارشناسی ارشد ˓ دانشکده علوم اداری شهید بهشتی.

          بدری ˓ رمضانیان. (1389) ." اثر تغییر حد قیمت بر حجم معاملات و نوسان قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران" .مجله دانش حسابداری. صفحات 31 – 58.

    حسین پور، طالب نیا. (1389) . " بررسی مقایسه ای کاهش خطای پیش بینی بین EPS و DPS در ارتباط با بازده سهام شرکتها " . مجله مهندسی مالی و مدیریت پرتفوی . شماره دوم.

    خدادادی ˓ تاکر. " تاثیر ساختار حاکمیت شرکتی بر عملکرد مالی و ارزش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران".

    دادگر ˓ ورمزیاری . (1390) . "آزمون تجربی ثبات˓ قابلیت پیش بینی و نوساناات در بازار سرمایه کشورهای حوزه خلیج فارس" . فصلنامه مدلسازی اقتصادی . صفحات 1-20.

    رییس زاده ˓ محسنی. بررسی رابطه کیو توبین و معیار سود تقسیمی هر سهم در ارزیابی عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس بهران و امکان جایگزینی آن.

    شریعت پناهی ˓ مجید ˓ (1380) . "اثر نوع مالکیت بر عملکرد مدیران شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران (1372-1377)" ˓ پایان نامه دکتری دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.

    شمس˓ سلیمانی اشرفی. (1392) . " بررسی رابطه بین حد نوسانات قیمت و عدم تقارن اطلاعاتی" . پژوهش های تجربی حسابداری. صفحه 69 – 82.

    عرب مازار ˓ طاهرخانی . (1390) . " تاثیر ترکیب هیئت مدیره بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " .فصلنامه مطالعات حسابداری. صفحه 97-113.

    عربصالحی ˓ مویدفر .(1391) .  " تاثیر ریسک محیط˓ استراتژی شرکت و ساختار سرمایه بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" . مجله پژوهش های حسابداری مالی. صفحه 47-70

    محمودآبادی ˓ مهدوی. (1392) . "بررسی تاثیر جریانهای نقدی آزاد و هزینه های نمایندگی بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران". مجله دانش حسابداری صفحه 111 تا 131.

    مرادی، علیرضا . 1388. کاربرد  Eviewes در اقتصاد سنجی، چاپ سوم . انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران

     

    مهدوی ˓ قربانی . (1391) .  " بررسی مقایسه ای نقش شاخص های نوین سنتی نقدینگی در ارزیابی عملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران" . مجله پژوهش های حسابداری مالی. صفحه 67-88

    مهر آرا ˓ عبدلی . (1385) . " نقش اخبار خوب و بد در نوسانات بازدهی سهام در ایران" . فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران. صفحات 25 – 40.

    نبوی ˓ بهروز . (1385) . "روش تحقیق در علوم اجتماعی" .کتبخانه فروردین.

    نجار زاده ˓ زیوداری( 1384) ." بررسی ارتباط تجربی بین حجم معاملات و نوسانات بازده" ˓ مجله تحقیقات اقتصادی . شماره 74 صفحات 273- 299.

    نگهبان، حمید رضا. 1380. پردازش دادهها با MINITAB  چاپ اول. انتشارات جهاددانشگاهی فارس

    نواب‌پور، حمید رضا. 1382. محاسبات آماری با کامپیوتر. چاپ دوم. انتشارات دانشگاه پیام نور

     

     

    منابع انگلیسی:

     

     

    Albertazzi, U. and Gambacorta, L. (2009), “Bank profitability and the business cycle”, Journal of Financial Stability, Bank Profitability and the Business Cycle, Vol. 5 No. 4, pp. 393-409.

     

    Andersen, T. G., Bollerslev, T., Christoffersen, P. F., and Diebold, F. X., (2005), “Volatility Forecasting”, PIER Working Paper (05-011).

     

    Antoniou, A., and Holmes, P., (1995), “Futures trading, information and spot price volatility: evidence for the FTSE-100 Stock Index Futures contrast using GARCH”, Journal of Banking and Finance, Vol. 19, pp.117-129.

     

    Antoniou, A., Ergul, N., Holmes, P., and Priestley, R., (1997), “The impact of regulatory changes on stock market volatility and the cost of equity capital: Evidence from an emerging market”, European Financial Management, Vol. 3, (2), pp. 175- 190.

     

    Aydemir , A.B .(1998) . ”volatility modeling in finance”.

     

    Banker ,Rajiv . (2008) . “CIO reporting structure , strategic positioning and firm performance : To whom should the CIO  report?”

     

    Becker, R., Clements, A. E., and White, S. I., (2006), “On the Informational Efficieincy of S&P500 Implied Volatility”, North American Journal of Economics and Finance, Vol. 17, pp. 139-153.

     

    Beckers, D., (1981), “Standard Daviations Implied in Option Prices as Predictors of Future Stock Price Variability”, Journal of Banking and Finance, Vol. 5, pp. 363-381.

     

    Bill Francis , Qiang Wu. (2012) . “professors in the boardroom and their impact on corporate governance and firm performance “.

     

    Black, F., (1976), “Studies of Stock Price Volatility Changes”, Proceedings from the American Statistical Association, Business and Economic Statistic Section, pp. 177- 181.

     

    Black, F., and Scholes, M., (1973), “The Pricing of Options and Corporate Liabilities”, Journal of Political Economy, Vol. 81, pp. 637-654.

     

    Blair, B., Poon, S. H., and Taylor, S. J., (2001), “Forecasting S&P 100 Volatility: The Incremental Information Content of Implied Volatilities and High Frequency Index Returns”, Journal of Econometrics, Vol. 105, pp. 5-26.

     

    Blattberg, R. C., and Gonedes, N. J., (1974), “A Comparison of the Stable and

    Student Distribution of Statistical Models for Stock Prices”, Journal of Business, Vol.

    47, pp. 244-280.

     

    Bohl , M.T, and Henke, H,(2000),Trading volume and Stock Market Volatility: The Polish Case”, working paper,

     

    Bollerslev, T., (1986), “Generalised Autoregressive Conditional Heteroskedasticity”. Journal of Econometrics, Vol. 31, pp. 307-327.

     

    Bollerslev, T., Chou, R. Y., and Kroner, K. F., (1992), “ARCH modelling in Finance”, Journal of Econometrics, Vol. 52, pp. 5-59.

     

    Bollerslev, T., Engle, R. F., and Nelson, D. B. (1994), “ARCH models”, Handbook of Econometrics, Vol. 4, Elsevier Science.

     

    Canina, L., and Figlewski, S., (1993), “The informational Content of Implied Volatility”, Review of Financial Studies, Vol. 6, pp. 659-681.

     

    Chen, Gong-meng & Firth, Michael & Rui, Oliver M, 2001. "The Dynamic Relation between Stock Returns, Trading Volume, and Volatility," The Financial Review, Eastern Finance Association, vol. 36(3), pages 153-73, August.

     

    Chen, Ken Y.; Elder, Randal J.; Hsieh, Yung-Ming. (2005)Corporate Governance and Earnings Management: The Implications ofCorporate Governance Best-Practice Principles for Taiwanese Listed Companies, December.

        Chiras, D. P., and Manaster, S., (1978), “The information content of option prices and

    a test for market efficiency”, Journal of Financial Economics, Vol.6, pp. 213-234.

     

    Chong, W. C., Ahmad, M. I., and Abdullah, M. Y., (1999), “Performance of GARCH Models in Forecasting Stock Market Volatility”, Journal of Forecasting Vol. 18, pp. 333-343.

     

    Chong soo pyun , Sa yang lee , ki seok num . (2000) . “volatility and information flows in emerging equity market : a case of Korean stock exchange .” international review of financial analysis .

     

    Christensen, B. J., and Hansen, C. S., (2001), “New Evidence on the Implied-Realized Volatility Relation”, European Journal of Finance, Vol. 8 (2), pp.187-205.

     

    Christensen, B. J., and Prabhala, N. R., (1998), “The Relation between Implied and Realised Volatility”, Journal of Financial Economics, Vol. 50 (2), pp. 125-50.

     

     Christensen, B. J., Hansen, C. S., and Prabhala, N. R., (2001), “The Telescoping Overlap problem in Options Data”, School of Economics and Management, University of Aarhus (unpublished manuscript).

     

    Christensen, B. J., Nielsen, M. O., and Zhu, J., (2010), “Long memory in stock market volatility and the volatility-in-mean effect: The FIEGARCH-M Model”, Journal of Empirical Finance, Vol. 17, pp. 460-470.

     

    Christiansen, C., and Hansen, C. S., (2002), “Implied Volatility of Interest Rate Options; An Empirical Investigation of the Market Model”, Review of Derivatives Research, Vol. 5 (1), pp. 51-80.

     

    Clark, P. K., (1973), “A subordinated stochastic process model with finite variance for speculative prices”, Econometrica, Vol. 41, pp. 135-155.

     

    Cochrane, J. H., (1991), “Volatility tests and efficient markets. A review essay”, Journal of Monetary Economics, Vol. 27, (3), pp. 463-485.

     

    Colin Clubb and Guoli wu , (2014) , “earning volatility and earning prediction : analysis and UK evidence.” JBFA.

     

    Cornell, B., (1978), “Using the Options Pricing Model to Measure the Uncertainty Producing Effect of Major Announcements”, Financial Management, Vol. 7, pp. 54- 59.

     

    Cumby, R., Figlewski, S., and Hasbrouck, J., (1993), “Forecasting volatilities and correlations with EGARCH models”, Journal of Derivatives, Vol. 1, pp. 51-63.

     

    Ederington, L. H., and Guan, W., (2002), “Is Implied Volatility an Informational Efficient and Effective Predictor of Future Volatility?”, Journal of Risk, Vol. 4, pp. 29-46.

     

         Engel , R.f , and Ng V.K . (1993) . “Measuring and testing the impact of news volatility” The Journal of Finance, Vol. 48, 1022-1082.

     

    Fama, E. F., (1963), “Mandelbrot and the Stable Paretian Distribution”, Journal of Business, Vol. 36, pp. 420-429.

     

    Fama, E. F., (1965), “The behaviour of stock market prices”, Journal of Business, Vol. 38, pp.34-105.

     

    Fama, E. F., (1970), “Efficient capital markets: A review of Theory and Empirical Work”, Journal of Finance, Vol. 25, pp. 383-417.

     

    Figlewski, S., (1997), “Forecasting Volatility”, Financial Markets, Institutions and Instruments, Vol. 6, Blackwell Publishers. (Note: final draft 2004)

     

    Fleming, J., (1998), “The quality of market volatility forecasts implied by S&P 100 index option prices”, Journal of Empirical Finance, Vol. 5 (4), pp. 317-345.

     

    Fleming, J., Ostdiek, B., and Whaley, R. E., (1995), “Predicting Stock Market Volatility: A New measure”, Journal of Futures Markets, Vol. 15 (3), pp. 265-302.

     

    French, K. R., and Roll, R., (1986), “Stock Return Variances: The Arrival of Information and the Reaction of Traders”, Journal of Financial Economics, Vol. 17, pp. 5-26.

     

    Glosten, L., Jagannathan, R. and Runkle, D., (1993), “On the relation between the expected value and the volatility of nominal excess return on stocks”, Journal of Finance, Vol. 46, pp. 1779-1801.

     

    Hamao, Y., Masulis, R., W., and Ng, V. K., (1990), “Correlation in Price Changes and Volatility Across International Stock Markets”, Review of Financial Studies, Vol. 3, pp. 281-307.

     

    Harvey, A. C., Ruiz, E., and Sentana, E., (2008), “Unobserved Component Time Series Models with ARCH Disturbances”, Journal of Econometrics, Vol. 52, pp. 129- 158.

     

    Harvey, C. R., and Huang, R. D., (1992), “Information Trading and Fixed Income Volatility”, Unpublished manuscript, Department of Finance, Duke University.

     

     Harvey, C. R., and Huang, R. D., (1991), “Volatility in the Foreign Currency Futures Market”, Review of Financial Studies, Vol. 4, pp. 543-569.

     

       Hecht, Peter, 2000, The cross section of expected firm (not equity) returns, unpublished paper, Harvard Business School.

     

    Heffernan, S. and Fu, X. (2010), “Determinants of financial performance in Chinese banking”, Applied Financial Economics, Vol. 20 No. 20, pp. 1585-600.

     

    Hung , B.N, Yang , C.W, (2001), An empirical investigation of trading volume and return volatility of the Taiwan Stock Market”, Global Finance Journal, 12, 55-77.

     

    J.M bacidore , J.a boquist , T.t milbourn , A.V thakor .(1997) . “the search for the best financial performance measure” . financial analysts journal.

     

        Jorion, P., (1995), “Predicting volatility in the foreign exchange market”, Journal of Finance, Vol. 50, pp. 381-400.

     

    Kim, E. H., and Singal, V., (1989), “Opening Up to Stock Markets by Emerging Economies: Effect on Portfolio Flows and Volatility Stock Prices” in Claessens, S., and Gooptu, S., Portfolio Investment in Developing Countries, World Bank Discussion Paper 228 September pp.383-403.

     

    Kim, E., and Singal, V., (2000), “The fear of globalising capital markets”, Emerging Markets review, Vol. 1, 183-198.

     

    Kolb, R. W., Becketti, S., and Sellon, G. H., (1991), “Has Financial Market Volatility Increased?”, The investments reader, Kolb Publishing Company: USA.

     

    Krivogorsky, V 2006, ‘Ownership, board structure, and performance in continental Europe’,International Journal of Accounting vol.41, pp176-196.

    Kyerebah-Coleman(2007), ‘Impact of capital structure on the performance of micro-finance institutions’, the journal of risk finance, 8:1, 56-71.

         Kyle, Albert. (1985), Continuous Auctions and Insider Trading, Econometrica; 53: 1315-1335 .

    Lamoureux, C. G., and Lastrapes, W. D., (1994), “Endogenous Trading Volume and Momentum in Stock Return Volatility” , Journal of Business and Economic Statistics, Vol. 12, pp. 253-260.

     

    Lamoureux, C. G., and Lastrapes, W. D., (1993), “Forecasting Stock-Return Variance: Toward and Understanding of Stochastic Implied Volatility” Review of Financial Studies, Vol. 6, pp. 293-326.

     

    Lamoureux, C. G., and Lastrapes, W. D., (1990), “Heteroscedasticity in stock return data: Volume versus GARCH effects”, Journal of Finance, Vol. 45 (1), pp. 221-229.

     

    LeBaron, B., (1992), “Forecast Improvements using a Volatility Index”, Journal of Applied Econometrics, Vol. 7, Supplement: Special Issue on Nonlinear Dynamics and Econometrics (Dec., 1992), pp. S137-S149.

     

    Lefort , Fernando . (2007). “board independence , firm performance and ownership concentration : evidence from chile” .

     

    Mandelbrot, B., (1963), “The variation of certain speculative prices”, Journal of Business, Vol. 36, pp.394-419.

     

    Mandelbrot, B., (1963), “The variation of certain speculative prices”, Journal of Business, Vol. 36, pp.394-419.

     

    Markowitz, H. M., (1952), ‘Portfolio Selection’, Journal of Finance, Vol. 7 (1), pp. 77-91.

     

    Markowitz, H. M., (1991), “Portfolio Selection”, First Edition, Blackwell Publishers: US.

     

    Mestel , R. and Gurgul , H.,Majdosz ,P., “The Relationship Between Stock Returns, Return Volatility and Trading Volume on The Austrian Stock Market”,working paper, 2003.

    Mishikin , Frederic , (1990) . “what does the term structure tell us about future inflation” .Journal of monetary economics , Elsevier , vol 25 (1) , pages 77-95

     

    Mishikin F.S .(1988) . “what does the term structure tell us about future inflation?” .Journal of monetary economics . pages : 17-95.

     

    Mohammad Ziaul Hoque and Hasnan .(2012). “corporate governance and bank performance “ .

     

    Murphy , steven . Mclntyre , mishael .(2007) . “the top team : examining board composition and firm performance.” .Emerald group publishing limited.

     

    Omran, M., A. Bolbol, and A. Fatheldin, 2008, “Corporate Governance and Firm Performance in Arab equity Markets: Does Ownership Concentration Matter?” International Review of Law and Economics, 28, 32–45.

     

    Pankaj Varshney . (2012) . “ corporate governance mechanisms and firm performance : a study of select Indian firms. “

     

    Pfleiderer , p , (1984) , “the volume of trade and variability of prices : a framework for analysis in noisy rational expectations equilibria “ . working paper , graduate school of business , Stanford university.

     

    Pim Van Vliet , (2011) ,” Is the relation between volatility and Expected stock returns positive , flat , negative ?”

     

    Pong, E., Shackleton, M. B., Taylor, S. J., and Xu, X., (2004), “Forecasting currency volatility: a comparison of implied volatilities and AR(FI)MA models”, Journal of Banking and Finance”, Vol. 28 (10), pp. 2541-2563.

     

    Poon, S., and Granger, C. W. J., (2003), “Forecasting Volatility in Financial Markets: A Review”, Journal of Economic Literature, Vol. 41 (2), pp. 478-539.

     

    Poon, S., and Granger, C. W. J., (2005), “Practical issues in Forecasting Volatility”, Financial Analysis Journal, Vol. 61 (1), pp. 45-56.

     

    Postma, Theo, Ees, Hans V., and Sterken, Elmer. (2000). "Top management team and board attributes and firm performance in theNetherlands",

    R.kajananthan and P.Nimalthasan . (2013) . “ capital structure and its impact on firm performance: a study on sri lanka listed manufacturing companies” . Merit research journals.

     

    RiskMetrics (1996), RiskMetrics™ technical document (fourth edition), J.P. Morgan/Reuters (1996).

     

    Robert Gibbons and Kevin j Murphy , (1990) . “ relative performance evaluation for chief executive officers” industrial and labor relations review , ILR Review , pages 30-51.

     

    Ross, S. A., (1989), “Information and Volatility: The No-Arbitrage Martingale Approach to Timing and Resolution Irrelevancy”. Journal of Finance, Vol. 44. pp.1- 17.

     

     

    Sanda, A.U., A.S. Mikailu, and T. Garba. 2005. “Corporate Governance Mechanisms and Firm Financial Performance in Nigeria”. AERC Research Paper 149, Nairobi, Kenya.

    Sarkar, J. and Sarkar, S. (2008), “Multiple Board Appointments and Firm Performance in Emerging Economies: Evidence from India”, Pacific-Basin Finance Journal, Vol. 17(2), pp.271-293.

    Schwert, G. W., (1989), “Why Does Stock Market Volatility Change Over Time?”, Journal of Finance, Vol. 44, pp. 1115-1153.

     

    Schwert, G. W., (1994), “Stock Market Volatility”, Financial Analysis Journal, Vol. 46, pp. 23-34.

     

     

    Shiller , Robert . (1989) .”market volatility” . Journal of economic behavior and organization.

     

    Staikouras , P.K. Staikouras , C.K , Agoraki , m.k .(2007) . “the effect of board size and composition on European bank performance” , European Journal of law and Economics , .1-27.

     

    T . Daigler , Robert. (2012) . “ Examining the return – volatility relation for foreign exchange : evidence from the euro VIX.” The journal of futures markets.

     

    Tauchen, G. E., and Pitts, M., (1983), “The price variability-volume relationship on speculative markets”, Econometrica, Vol. 51, pp. 485-505.

     

    Taylor, N., (2004), “Can idiosyncratic volatility help forecast market volatility?”, International Journal of Forecasting, Vol. 24, pp. 462-479.

     

    Taylor, S. J., (1982), “Forecasting of the volatility of currency exchange rates”, International Journal of Forecasting, Vol. 3, pp. 159-170.

     

    Taylor, S. J., (2001), “Volatility forecasting with smooth transition exponential smoothing”, International Journal of Forecasting, Vol. 20, pp. 273-286.

     

    Timothy j brailsford . (1994) . “the empirical relationship between trading volume , returns and volatility.” Research paper. 94 -01

     

    Wang .Yaw – Huei .(2010) ˒”Intraday volatility patterns in the Taiwan stock market and the impact on volatility forcasting “, Asia Pacific Journal of financial studies.

     

    Wu, H.L., Chen, C.H. and Shiu, F.Y. (2007), “The impact of financial development and bank characteristics on the operational performance of commercial banks in the Chinese economy”, Journal of Economic Studies, Vol. 34 No. 5, pp. 401-14.

     

    Zeitun . (2007) . “ capital structure and corporate performance evidence from jordan “. Australasian accounting business and financ.

     

     

     

     

     


موضوع پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, نمونه پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, جستجوی پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, فایل Word پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, دانلود پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, فایل PDF پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, پروژه درباره پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده : هدف اصلی مطالعه حاضر، بررسی تمایل سرمایه­گذاران بر تکیه به چولگی و تجزیه و تحلیل تفاوت میان نمودار چولگی بازده سهام­های مختلف است که می تواند معیاری برای ترجیحات سرمایه­گذاری آن­ها باشد. نمونه مورد استفاده در این مطالعه، مشتمل بر 54 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1388 تا 1392 است و برای آزمون فرضیه­ها از نرم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده: در این مقاله به دنبال پیش بینی و ارائه راهکاری برای یافتن ارزش افزوده اقتصادی شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران هستیم. مبنای پیش بینی های انجام شده در این پژوهش اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده است. داده های مورد استفاده نیز داده های بین سال های 1382 الی 1387 است. پس از انجام محاسبه های لازم با ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مالی چکیده: این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل تدوین گردیده است. پژوهش حاضر از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی است. روش جمع آوری داده ها میدانی و ابزار جمع آوری آن، پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق را شرکت های ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرفرصتهای رشد برحساسیت بازده سهام به اقلام تعهدی اختیاری درشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1387 تا 1392 بوده که حجم نمونه با توجه به روش غربالگری و پس از حذف مشاهدات پرت برابر با 129 شرکت می باشد. ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده: کسب بازدهی مازاد بر بازدهی بازار با درنظر گرفتن سایر شرایط مانند ریسک یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در تصمیم­گیری ها و برنامه­ریزی­های مالی می­باشد. در واقع حداکثرکردن سود و بازده سهامداران با مدیریت بر منابع و مصارف و با اجرای سیاست­های صحیح از وظایف و اهداف مدیریت مالی می­باشد. در این تحقیق تأثیر متغیرهای ...

پایان نامه تحصیلی برای اخذ کارشناسی ارشد M.A مدیریت بازرگانی- مالی چکیده: مساله اصلی پژوهش در این تحقیق این است که آیا بین سود هر سهم، نسبت Q توبین و اهرم مالی با قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معنی داری وجود دارد؟به منظور یافتن پاسخ مناسب به سوال اصلی پژوهش چهار فرضیه تدوین گردیده است. جامعه آماری تحقیق کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق ...

پایان نامه کارشناسی ارشد_مدیریت صنعتی گرایش مالی چکیده : هدف از نگارش پژوهش حاضر، بررسی تاثیر رقابت بازار بر نوسانات سود شرکت های صنایع غذایی عضو بورس اوراق بهادار تهران می باشد. در این پژوهش که از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه انجام از نوع پژوهش های نیمه تجربی به شمار می رود؛ پس از مروری بر رقابت پذیری و دیدگاه های مرتبط با آن و نوسان پذیری سود، پرسش نامه ای در ارتباط با 6 زیر ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی چکیده هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر سرمایه فکری و سرمایه درگردش بر عملکرد مالی شامل بازده دارایی­ها، بازده حقوق صاحبان سهام و حاشیه سود شرکت­های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال­های 1388 تا 1391 می­باشد. جامعۀ آماری آن کلیه شرکت­های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ...

پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته: مديريت اجرايي گرايش: مديريت استراتژيک سال تحصيلي: 1389-1391 چکيده تحقيق   اندازه‌گيري ريسک بازار مسأله‌اي است که از ديرباز ذهن محققان

پايان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ­ارشد  رشته علوم اقتصادي بهمن ماه 1393 چکيده: يکي از موضوع هاي مورد توجه و تأثيرگذار در مسائل اقتصادي بازار دارايي هاست . از سويي ديگر از جمله م

ثبت سفارش