پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری

word 493 KB 29825 113
1393 کارشناسی ارشد حسابداری
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A )

    رشته: حسابداری

    گرایش : حسابداری

    چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده):

    رشد و توسعه بازارهای سرمایه و به وجود آمدن صندوق های سرمایه گذاری به عنوان یک نهاد مهم در بازار های سرمایه جهت جذب پس اندازهای کوچک و سرمایه ها به سوی بازارهای سرمایه , عملکرد صندوق های سرمایه گذاری را به موضوعی مهم و قابل توجه تبدیل نموده است . در ارتباط با عملکرد صندوق های سرمایه گذاری پژوهشهای متفاوتی انجام شده است. اما در ارتباط ب رابط بین ویژگی های مدیران و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری تحقیق انجام نپذیرفته است . بر این اساس جامعه آماری شامل 49 صندوق سرمایه گذاری با سرمایه متغیر که از سه ماه قبل از شروع سال 1392 شروع به فعالیت نموده اند را انتخاب و در مقطع سال 1392 مورد آزمون قرار داده ایم و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون خطی استفاده نموده ایم . نتایج تحقیق نشان می دهد که از میان متغیر های مورد آزمون ویژگی ها مدیران از جمله تحصیلات , تجربه و ریسک پذیری رابطه مستقیم با بازدهی صندوق های سرمایه گذاری دارند و بین سن مدیران و بازده و سن مدیران با ریسک پذیری آنها رابطه معنا دار مشاهده نگردیده است .

    واژهای کلیدی : صندوق های سرمایه گذاری , بازده , تحصیلات , سن , ریسک پذیری , تجربه

     

    1 بیان مساله تحقیق :

    امروزه مقوله سرمایه گذاری بعنوان یکی از پیش نیازهای اولیه و ضروری برای حرکت از یک اقتصاد سنتی به سمت یک اقتصاد توسعه یافته و پیشرفته مطرح می باشدبه صورتی که همزمان با رشد صنایع و نیاز روز افزون آنها به منابع مالی و نیز با توجه به عدم جوابگویی نظام بانکی در جهت ارائه خدمات مالی به متقاضیان، به دلیل ویژگی های خاص بازار پولی (تامین مالی کوتاه مدت) نقش حیاتی بازار سرمایه آشکار شده و ضرورت گسترش آن نمود پیدا می کند. بازار سرمایه با هدف تامین منابع بلند مدت برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی ، نقش عمده ای را در رشد و توسعه اقتصادی پیشرفته ایفا کرده و در این میان بورس اوراق بهادار به عنوان اصلی ترین بخش بازار سرمایه ، پذیرای سرمایه گذاران خرد و کلان با هر میزان سرمایه اولیه است. ولیکن فارغ از مزایای بیشمار سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، فعالیت در این حیطه نیازمند تخصص و مهارتهای ویژه سرمایه گذاری است که جز با صرف زمان و کسب تجربه امکان پذیر نمی گردد بنابراین بهترین پیشنهاد به سرمایه گذاران عادی و فاقد تجربه قبلی در زمینه سرمایه گذاری در بورس در جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری، خرید واحدهای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می باشدچرا که صندوق های سرمایه گذاری به عنوان ابزاری شناخته شده در بازارهای ثانویه و از مهمترین نهاد های مالی هستند که نقش زیادی در تجهیز منابع مالی و هدایت آن به سوی ظرفیت های تولیدی دارند که علیرغم آنکه سابقه تأسیس آنها به قرن هجدهم بر می گردد ولی در ایران اولین صندوق سرمایه گذاری در سهام از ابتدای سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است و در همین مدت زمان اندک کارایی و مزایای بیشمار خود را به عموم فعالان حوزه سهام اثبات کرده است.

    از دلایل توفیق صندوقهای سرمایه گذاری استدلال هایی است که آنها را بعنوان مناسبترین روش حضور عامه مردم در بازار سرمایه معرفی می کند چرا که از طرفی مدیر صندوقبه مدیریت تخصصی پرداخته و با تحلیل کارشناسانه به معاملات سهام می پردازد و از طرف دیگر سرمایه گذار برای خروج تنها کمتر از 2 روز ، نتیجه سرمایه گذاری خود را دیده و می تواند به راحتی بدون اینکه نگران بسته بودن نمادها و یا صف فروش باشد از بازار خارج شود.

    نکته قابل ذکر اینجاست که در رابطه با بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری نیز عوامل مختلفی دخیل می باشند که سرمایه گذاران آگاه با استفاده از شناسایی و استفاده از این عوامل موثر، بدنبال کسب حداکثر سود از فعالیت های سرمایه گذاری خود می باشند چرا که با تحقیق و پژوهش هرچه بیشتر در راستای شناسایی عوامل تاثیر گذار بر بازدهی صندوق ها می توان راهکارهای مفیدتری جهت افزایش بازدهی صندوق های سرمایه گذاری ارائه داد و متقابلا سرمایه های بیشتری را در بازار های سرمایه جذب کرد. تا کنون متغیرهایتاثیر گذار بسیاری در بازدهی صندوق ها از قبیل عوامل محیطی و مدیریتی، سن صندوق ها ، هزینه های صندوقها، ارزش صدور و ابطال صندوق، تملک سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، سهام صنایعموجود در سبد صندوق ها و... شناخته شده انداماویژگی شخصی مدیران از قبیل میزان تحصیلات و کیفیت تحصیلات آکادمیک ، تجربیات ، مهارتها و سایر ویژگیهای آنها کمتر مورد بررسی قرار گرفته اندکه این ویژگی ها نیز به سهم خود در قضاوتهای حرفه ای مدیران صندوقها در تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری تاثیر گذار بوده و می توان قسمتی از بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری را نشأت گرفته از همین ویژگی های شخصی مدیران دانستلذا در این پژوهشدر نظر است صحت این فرضیه که بین ویژگی های مدیران صندوق های سرمایه‌گذاری و بازده آنها رابطه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم .

    1-2 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن :

    علیرغم اینکه صندوق های سرمایه گذاری یکی از مهمترین نهادها در جذب سرمایه های کوچک به بازار های سرمایه بوده و در ادبیات بازار سرمایه ایران از سال 1387 آغاز به کار نموده و با گذشت زمان سرمایه گذاران زیادی به این نهادها احساس علاقه مندی نموده اندولیکن تحقیقات نسبتاً کمی در زمینه ویژگی های شخصی مدیران صندوق های سرمایه گذاری انجام شده است لذا جهت پیشرفت صندوق های سرمایه گذاری ، لازم است راهکار های رشد بازده این موسسات مورد پژوهش قرار گرفته و جهت کارایی روز افزونبازار سرمایه و بدنبال آن تسریع در امر توسعه اقتصادی کشور پژوهش های لازم در این خصوص صورت گیرد . 

    1-3هدفهای تحقیق :

    از اهداف مهم این تحقیق می توان به فراهم نمودن بستر مناسب جهت رشد و توسعه صندوقهای سرمایه گذاری توأم با بازدهی بالاتر از سایر روشهای سرمایه گذاری و انتصاب مدیران لایق و  متقابلا جذب بیشتر سرمایه در بازارهای سرمایه و نهایتاً کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد.

    1-4 سوالات پژوهش:

    آیا تحصیلات مدیران صندوق های سرمایه گذاری در بازدهی صندوق ها موثر است ؟

    آیا سابقه کاری مدیران در بازده صندوق های سرمایه گذاری موثر است ؟

    آیا سن مدیران بر بازده صندوق های سرمایه گذاری آنها موثر است؟

    آیا ریسک پذیری مدیران در بازده صندوق های سرمایه گذاری موثر است ؟

    آیا بین سن و ریسک پذیری مدیران رابطه وجود دارد ؟

    1-5 فرضیه های پژوهش:

    بین تحصیلات مدیران و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری رابطهوجود دارد .

    بین سابقه کاری مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری رابطه وجود دارد .

    بین سن مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری رابطه وجود دارد .

    بین ریسک پذیری مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری رابطه وجود دارد.

    بین سن مدیران و ریسک پذیری مدیران رابطه وجود دارد .

     

     

     

    1-6 روش تحقیق :

    این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی واز نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات روش توصیفی و پیمایشی است و از آنجا که محقق به دنبال بررسی رابطه بین دو مولفه است،این تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی می باشد.

    ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه ،مصاحبه ،کتابخانه ای ،...است.پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات از طریق پرسشنامه،برای بررسی رابطه بین متغیرها و آزمون فرضیه ها از نرم افزار آماری spss و Eviews استفاده می شود.

    1-7 جامعه آماری و حجم آن :

    جامعه آماری در این پژوهش با توجه به متغیرهای تحقیق، متشکل از مدیران صندوق های سرمایه گذاری با سرمایه متغیر از ابتدای سال 1392 تا پایان سال1392 می باشد  .

    1-8 روش گرد آوری اطلاعات :

    در این تحقیق برای گردآوری داده ها و اطلاعات از روشهای کتابخانه ای ومیدانی استفاده میشود. در بخش کتابخانه ای، مبانی نظری وپیشینه ی تحقیق عمدتاً از مقالات اخذ شده از اینترنت و کتاب ها، پایان نامه ها و مجلات تخصصی فارسی و لاتین که در دسترس میباشند گردآوری میشود. در بخش میدانی نیزبا استفاده از پرسشنامه نسبت به گردآوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز اقدام خواهد شد. ضمناً در صورت نیاز نسبت به مصاحبه با اهل فن بمنظورگردآوری داده های مورد نیاز اقدام میشود.

    1-9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

    پس از جمع آوری داده های آماری، برای جمع بندی و محاسبات مورد نیاز از نرم افزار اکسل استفاده خواهد شد همچنین از نرم افزار spss و Eviews نیز برای انجام آزمون های آماری و محاسبه های مورد نیاز دیگر استفاده خواهد شد

    1-10 متغیرها و واژه های کلیدی :

    صندوق سرمایه گذاری : صندوق­ سرمایه­گذاری مشترک، نهادی است که منابع مالی را از مردم جمع­آوری نموده و در سبد متنوعی از اوراق بهادار سرمایه­گذاری می­کند. این صندوق‌ها با توجه به تعریف صورت گرفته در قانون بازار اوراق بهادار مصوب مجلس شورای اسلامی در آذرماه 1384 و به عنوان جایگزین مناسبی برای سبدهای مشاع ایجاد گردیده‌اند .(وب سایت بورس اوراق بهادار تهران )

    بازده : در واقع عایدات سرمایه گذاری صندوق ، مانند سرمایه گذاری در یک سهم که میتواند به طور کلی دونوع بازده شامل سودهای نقدی دریافتی و عایدات سرمایه ای ناشی از افزایش قیمت سهم را برای دارنده ایجاد نماید ، نیز از همین محل ها به دست می آید ، از آنجا که صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، لازم است تمامی خالص عایدات خود ( مانده درآمد کل پس از کسر هزینه ها ) را بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری توزیع کنند بنابراین , منافع حاصل از سرمایه گذاری های فروخته شده از تغییر قیمت دارایی ها و سرمایه گذاری های موجود نیز در محاسبه بازده مدنظر قرار میگیرد . 

    روش محاسبه : با استفاده از NAV تاریخی جمع آوری شده از صندوق های سرمایه گذاری مشترک از ابتدای سال 1389تا پایان 1391 به شکل روزانه و فرمول زیر بازدهی ماهانه صندوق محاسبه میگردد .

    خالص ارزش روزانه صندوق های سرمایه گذاری (NAV): عبارت است از جمع ارزش دارایی ها و اوراق بهادار منهای بدهیهای صندوق تقسیم بر تعداد واحد هایی که نزد سرمایه گذاران است .

     : بازده صندوق p در دوره t

     : خالص ارزش دارایی روزانه صندوق در انتهای دوره

    : خالص ارزش دارایی روزانه صندوق در ابتدای دوره

    تحصیلات :در این تحقیق مدارک تحصیلی شامل تحصیلات دانشگاهی مدیران  لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری می باشد .

    ریسک پذیری : ریسک پذیری را می توان "انجام هرگونه فعالیتی که دارای حداقل یک نتیجه مبهم و یا نامطمئن باشد" ( Yates , et al.,1994 )و یا "قبول خطر کردن یا پذیرفتن احتمال ضرر و زیان برای رسیدن به مقصود" ( لطیفی ، 1369 ) تعریف کرد .

    سابقه کار :منظور از سابقه کار در این تحقیق تجربه حرفه ای مدیران در بازار های سرمایه می باشد .

    مدیران کم تجربه : مدیران با تجربه کاری زیر 5 سال

    مدیران با تجربه : مدیران با تجربه کاری بین 5 تا 15 سال

    مدیران با تجربه بسیار بالا : مدیران با تجربه کاری بالای 15 سال

    Abstract:

    The growth and development of capital markets and the emerging of investment funds as an important institution in capital markets to absorb small deposits and capitals in capital markets have changed investment funds into an important and considerable issue. The present research has been carried out regarding the relationship between managers' characteristics and the return of investment funds. Accordingly, the statistical society entails 49 investment funds with variable capitals that have started their actions 3 months before the start of the year 1392 (2013) and they have been tested throughout the forthcoming year after entering the market. To analyze the data we have used a linear regression method. The research results showed that from among the variables being tested, the characteristics of managers such as education, experience, and risk taking have had a direct relationship with return of investment funds and there has not been a meaningful relationship observed between managers' age and return and managers' age and their risk-taking.

     

    Keywords: investment funds, return, education, age, risk-taking, experience

     

     

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                           صفحه

    فصل اول: کلیات طرح. 1

    1-1 بیان مساله تحقیق 2

    1-2 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن 3

    1-3هدف های تحقیق 4

    1-4 سوالات پژوهش... 4

    1-5 فرضیه های پژوهش... 4

    1-6 روش تحقیق 5

    1-7 جامعه آماری و حجم آن 5

    1-8 روش گرد آوری اطلاعات 5

    1-9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 5

    1-10 متغیرها و واژه های کلیدی 5

    فصل دوم: مطالعات نظری.. 8

    2-1 مقدمه. 9

    2-2 تعریف صندوق های سرمایه گذاری.. 11

    2-3 تاریخچه صندوق های سرمایه گذاری.. 12

    2-4 پیشینه صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ایران. 13

    2-4-1-قبل از تصویب قانون بازار اوراق بهادار. 13

    2-4-2 بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار. 13

    2-5 اهداف صندوق های سرمایه گذاری.. 14

    2-5-1درآمد. 14

    2-5-2رشد. 14

    2-5-3درآمد و رشد. 14

    2-6 قوانین مرتبط با تاسیس و نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری.. 15

    2-6-1 قوانین صندوق های سرمایه گذاری در ایران. 15

    2-6-2 قوانین صندوق های سرمایه گذاری در دیگر کشور ها 16

    1-6-2-1 قانون شرکت های سرمایه گذاری در ایلات متحده 16

    2-6-2-2 قوانین مرتبط با شرکت های سرمایه گذرای در مالزی.. 17

    2-7 انواع صندوق های سرمایه گذاری بر مبنای اهداف اختصاصی هر صندوق.. 18

    2-7-1 صندوق های سرمایه گذاری سهام عادی.. 18

    2-7-2 صندوق های سرمایه گذاری متوازن. 18

    2-7-3 صندوق های سرمایه گذاری اوراق قرضه یا سهام ممتاز. 18

    2-7-4صندوق های سرمایه گذاری تخصصی.. 19

    2-7-5 صندوق های سرمایه گذاری با هدف دوگانه. 19

    2-7-6صندوق های بازار پول. 19

    2-7-7 صندوق های رشد وتوسعه. 20

    2-7-8 صندوق ها شاخص.... 20

    2-7-9 صندوق های قابل معامله در بورس... 20

    2-7-10   صندوق های اوراق قرضه شهرداری ها 21

    2-7-11  صندوق های سرمایه گذاری بین المللی.. 21

    2-8 طبقه بندی  کلی صندوق های سرمایه گذاری.. 21

    2-8-1 شرکت های با سرمایه ثابت و متغیر. 21

    2-8-1-1 شرکت مدیریت یا صندوق با سرمایه ثابت(سرمایه بسته) 21

    2-8-1-2 شرکت مدیریت یا صندوق با سرمایه متغیر(سرمایه باز) 22

    2-8-2 صندوق ها متنوع و غیر متنوع. 23

    2-8-2-1 صندوق های متنوع. 23

    2-8-2-2 صندق های غیر متنوع. 23

    2-8-3 طبقه بندی صندوق های مشترک بر اساس کارمزد فروش... 23

    2-8-3-1 صندوق های با کارمزد. 23

    2-8-3-2 صندوق های بدون کارمزد. 25

    2-8-4 طبقه بندی صندوق بر اساس افق سرمایه گذاری.. 25

    2-8-4-1 صندوق های کوتاه مدت... 25

    2-8-4-2 صندوق های بلند مدت... 26

    2-9 ارکان صندوق های سرمایه گذاری.. 28

    2-10  صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایالات متحده 31

    2-10-1 ساختار حقوقی.. 31

    2-10-2 ارکان. 32

    2-11 ساختار بین نهادی.. 35

    2-11-1 ساختار بین نهادی در ایالت متحده 35

    2-11-2 ساختار بین نهادی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در کشور ایران. 36

    2-12 ویژگی ها و مزایای صندوق های سرمایه گذاری.. 37

    2-12-1 مدیریت حرفه ای 37

    2-12-2 صرفه جویی ها ناشی از مقیاس 38

    2-12-3 امکان نقد شوندگی واحد های سرمایه گذاری 38

    2-12-4 رسالت اجتماعی واحد های سرمایه گذاری.. 39

    2-12-5 تنوع بخشی سبد اوراق بهادار و کاهش ریسک... 39

    2-13 معایب صندوق های سرمایه گذاری.. 39

    2-14 امید نامه صندوق های سرمایه گذاری.. 40

    2-15 انواع هزینه ها در صندوق های سرمایه گذاری.. 41

    2-15-1هزینه های ارکان. 41

    2-15-2 هزینه ای دوره ای.. 42

    2-15-3 هزینه های صدور و ابطال. 43

    2-16 خالص ارزش دارایی های صندوق های سرمایه گذاری.. 43

    2-17 نحوه قیمت گذاری دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در ایالات متحده 45

    2-18 انواع شیوه های توزیع سود در صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 46

    2-19 الزامات گزارشگری مالی در صندوق های سرمایه گذاری.. 47

    2-19-1 صورت های دارایی ها و بدهی ها به همراه جدول سرمایه گذاری ها 48

    2-19-2 صورت سود و زیان. 49

    2-19-2-1 درآمد های حاصل از سرمایه گذرای.. 49

    2-19-2-2 هزینه های صندوق.. 49

    2-19-2-3 افزایش یا کاهش در خالص دارایی ها 49

    2-19-3 صورت تغییرات در سرمایه 49

    2-19-4 صورت جریان وجه نقد. 49

    2-20 بازده سرمایه گذاری.. 51

    2-21 بازده سرمایه گذاری در صندوق.. 51

    2-21-1 سود نقدی هر واحد سرمایه گذاری.. 51

    2-21-2 عایدات سرمایه ای ناشی از دارایی های فروخته شده 52

    2-21-3 عایدات سرمایه ای از محل دارایی های موجود. 52

    2-22 ریسک... 52

    2-22-1 انواع ریسک... 53

    2-23 ریسک پذیری.. 53

    2-23-1 خصوصیات موثر در ریسک پذیری.. 54

    2-23-2 ترجیهات ریسک... 55

    2-24 چارچوب ریسک و بازده 56

    2-25 مدیران سرمایه گذاری 56

    2-25-1 مدیر صندوق. 56

    2-25-2 مدیر سرمایه گذاری. 57

    2-25-2-1مدرک CFA. 58

    2-25-2-2 مدرک MBA.. 59

    پیشینه تحقیق.. 60

    خلاصه فصل 63

    فصل سوم: روش تحقیق.. 64

    3-1 مقدمه. 65

    3-2 تعریف تحقیق.. 65

    3-3 روش تحقیق.. 66

    3-4 جامعه آماری و حجم آن. 66

    3-5 حجم نمونه و روش اندازه گیری.. 66

    3-6 روش گردآوری اطلاعات... 66

    3-7 فرضیات تحقیق.. 68

    3-8 متغیرهای تحقیق.. 68

    3-8-1 خالص ارزش روزانه دارایی صندوق (NAV) 68

    3-8-2 بازده واقعی سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری مشترک.. 69

    3-8-3ریسک پذیری . 69

    3-8-4 تحصیلات... 69

    3-8-5 سوابق کاری.. 70

    3-9  روش تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیات... 70

    3-9-1  تحلیل رگرسیون. 70

    3-9-2  آزمون معنی دار بودن مدل. 72

    3-9-3  آزمون معنی دار بودن متغیرهای تحقیق.. 73

    3-9-4  آزمون های مربوط به مفروضات مدل رگرسیون خطی.. 73

    3-9-4-1  فرض نرمال بودن باقیمانده ها: 74

    3-9-4-2  فرض عدم وجود همخطی بین متغیرهای مستقل.. 74

    3-9-4-3  فرض مستقل بودن باقیمانده ها 75

    3-9-4-4. فرض همسانی واریانس باقیمانده ها 75

    3-9-5  تصمیم گیری برای رد یا پذیرش فرضیه ها 77

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 78

    4-1  مقدمه. 79

    4-2  آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. 79

    4-3  آزمون نرمال بودن توزیع متغیر وابسته تحقیق.. 82

    4-4  بررسی همبستگی میان متغیرهای تحقیق.. 83

    4-5  نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق.. 84

    4-5-1 برآورد مدل. 84

    4-5-2 تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول تحقیق.. 85

    4-5-3 تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 86

    4-5-4 تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 86

    4-5-5 تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 87

    4-5-6  تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 87

    4-6  خلاصه فصل.. 88

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 89

    5-1 مقدمه. 90

    5-2 خلاصه و نتیجه گیری.. 90

    5-2-1 نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق.. 91

    5-2-2نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق.. 92

    5-2-3 نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق.. 92

    5-2-4 نتایج آزمون فرضیه چهارم تحقیق.. 93

    5-2-5 نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق.. 93

    5-3  پیشنهادات تحقیق.. 94

    5-3-1 پیشنهاد هایی مبنی بر نتایج تحقیق.. 94

    5-3-2 سایر پیشنهاد های تحقیق.. 95

    5-3-3 پیشنهاد هایی برای تحقیقات آتی.. 95

    منابع  و ماخذ. 96

     

    منبع:

     

    منابع فارسی

    آذر، عادل. منصور مومنی (1389). «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، جلد اول، چاپ چهاردهم، انتشارات سمت، تهران.

    پی .جونز،چالز.(1943)مدیریت سرمایه گذاری ،ترجمه و اقتباس دکتر رضا تهرانی و عسگر نوربخش،چاپ پنجم-88

    خاکی غلامرضا (1386)"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی "انتشارات بازتاب

    سرمد، زهره. بازرگان، عباس و الهه حجازی (1390). «روش های تحقیق در علوم رفتاری»، چاپ بیست و یکم، انتشارات آگه، تهران.

    سوری، علی، (1389)، اقتصاد سنجی، چاپ اول، نشر فرهنگ شناسی، تهران.

    شریفیان ¸ روح الله (1385) بررسی اثر ریسک نا مطلوب در ارزیابی عملکرد شرکت های سرمایه گذاری پزیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه  شهید بهشتی تهران

    صفری امیر محمد (1389) " بررسی تاثیر پذیری بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری مشترک در سهام از برخی عوامل مدیریتی و محیطی در ایران" پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری ¸ دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد تهران مرکزی

    عباسی ، عباس ،(1388)،"صندوقهای سرمایه گذاری مشترک راهی به سوی توسعه بازار سرمایه ایران منافع و موانع "¸مجموعه مقالات همایش صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

    عرب مازاریزدی , محمد ؛ مشایخ , شهناز .(1384) بررسی عملکرد شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران , بررسی های حسابداری و حسابرسی ش42 , زمستان

    قالیباف اصل ، سرابی نوبخت ، شمس لیلاستانی (1389) بررسی اثر تجربه بر ریسک پذیری , بیش اطمینانی و رفتار توده وار مدیران شرکت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادر تهران ؛ فصلنامه بورس اوراق بهادار تهران شماره 12

    گلدسته، اکبر، (1382)، راهنمای کاربران  SPSS 6.0 for windows، جلد اول، چاپ دوم، انتشارات امام عصر، قم

    مقدسیان ، سعیدی  ، (1389) ، ارزیابی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری سهام در ایران  ، فصلنامه بورس اوراق بهادار تهران سال سوم شماره 9

    مقدسیان ¸ایمان (1389) "بررسی عملکرد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک در ایران" پایان نامه کارشناسی ارشدمدیریت مالی ¸ دانشکده علوم اقتصاد

    مؤمنی، منصور و علی فعال قیومی، (1388)، مقایسه انواع تحلیل های رگرسیونی برای داده های حسابداری، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، دوره شانزدهم، شماره 58، ص 112-103.

    یعصوبی ، محمد رضا،(1388) "بررسی ساختار صندوقهای سرمایه‌گذاری مشاع و مشترک" مجموعه مقالات همایش صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

     

     

    منابع لاتین:

    Baltagi, B.H. (2005), Econometric analysis of panel data, 3rd edition, West Susex, Wiley.

    Berk, Jonathan B., and Richard C. Green, 2004, Mutual Fund Flows and Performance in Rational Markets, Journal of Political Economy 112

    Blake, Christopher and Matthew Morey, 2000, “Morningstar Rating and Mutual Fund Performance”, Journal of Financial and Quantitative Analysis, 35, 3, 451-83.

    Carhart, Mark M., 1997, On Persistence in Mutual Fund Performance, Journal of Finance 52

    Carhart, Mark, 1997, “On Persistence in Mutual Fund Performance”, Journal of Finance, 52, 1

    Chen, Joseph, Harrison Hong, Huang Ming, and Jeffrey D. Kubik, 2004, Does Fund Size Erode Mutual Fund Performance? The Role of Liquidity and Organization, American Economic Review 94

    Gottesman, Aron A., and Matthew R. Morey, 2006, Manager Education and Mutual FundPerformance, Journal of Empirical Finance 13

    Gujarati, D.N. (1995), Basic Econometrics, 3rd edition, Mc Graw-Hill international edition.

    kedem, B. and Fokianos, K. (2004). “Regression Model for time series Analysis”. Journal of Amerian Statistical Association 99. PP:299.

    Lind, D.A. and Marchal, W.G. & Wathen, S.A. (2005), Statistical techniques in business and economics, 12th edition, New York, Mcgraw-Hill.

    Menkhoff , Lschimdt, U . and Brozynski , T .(2006) " the Impact of  experience on RiskTaking , Overconfidence and herding of  fund managers : comlemetary survey evidence " European Economic Review . NO.50 Pp:1753-1766

    Morin, R. A. & Suarez, A. F. (1983). Risk aversion revisited.

    Yaffee, R.(2003). A Primer for Panel Data Analysis. New York University, Information 


موضوع پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, نمونه پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, جستجوی پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, فایل Word پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, دانلود پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, فایل PDF پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, مقاله در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, پروژه در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, پروژه درباره پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین ویژگی های مدیران و بازده صندوق های سرمایه گذاری

پایان­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری چکیده: کسب بازدهی مازاد بر بازدهی بازار با درنظر گرفتن سایر شرایط مانند ریسک یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در تصمیم­گیری ها و برنامه­ریزی­های مالی می­باشد. در واقع حداکثرکردن سود و بازده سهامداران با مدیریت بر منابع و مصارف و با اجرای سیاست­های صحیح از وظایف و اهداف مدیریت مالی می­باشد. در این تحقیق تأثیر متغیرهای ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته MBA گرایش مالی چکیده: پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشور مقارن است. توسعه بیمه به بهبود وضع معیشت افراد کشور و حفظ ثروت ملی و تشکیل پس­اندازهای بزرگ کمک می­کند. هنگامی که اقتصاد یک کشور متکی به بیمه و تأمین ناشی از آن نباشد، اقتصاد در معرض تهدید خطرهای بی­شماری است. هر ساله در گوشه و کنار جهان حوادث زیادی رخ می­دهد و این حوادث، زیان­های مادی و جانی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: عمومی بررسی رابطه بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دختران دوره راهنمایی با در نظر گرفتن وضعیت اشتغال مادران؛شیراز1393 چکیده: پژوهش حاضر، به منظور بررسی رابطه بین اشتغال مادران با سلامت روانی وپیشرفت تحصیلی دختران در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی اجرا شده است.جامعه آماری این پژوهش رادانش آموزان دختر راهنمایی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت توسعه صادرات و بین المللی شدن شرکت ها در یک تقسیم بندی کلی به وضعیت دو عامل وابسته است: ال) محیط داخلی سازمان و ب) محیط خارج سازمان . یک مجموعه از عوامل خارجی موثر بر عملکرد صادراتی سازمان را می توان عوامل اداری خدماتی نامید. به عبارت دیگر یک بنگاه صادراتی پس از بازاریابی، تولید و آماده سازی محصول در فرایند خروج کالا از ...

پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته: مديريت اجرايي گرايش: مديريت استراتژيک سال تحصيلي: 1389-1391 چکيده تحقيق   اندازه‌گيري ريسک بازار مسأله‌اي است که از ديرباز ذهن محققان

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: بازرگانی بین المللی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌های اجرا و نتایج به دست آمده) : با افزایش رقابت جهانی، سازمان ها رقابتی تر شده‌اند، و اتکای بیشتری بر دانش کارمندان برای نوآوری، انگیزه و تعهد اهمیت یافته است. داشتن توانایی برای پیش بینی تمایل کارکنان برای ترک شغل، این فرصت را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌دهد ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی چکیده سند چشم انداز و سیاست های کلی حاکم برآن، سندی است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ و لازم التباع بودن آن را گوشزد فرموده اند به همین دلیل سندی لازم الاجراست. با توجه به آنکه کلیدی ترین هدف سند چشم انداز 1404 دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی] چکیده بر طبق تئوری رفتار برنامه­ریزی­شده آیژن، فرض می­شود تمایلات رفتاری انسان تحت تاثیر برخی از عوامل شناختی منجر به تغییر رفتار فرد ­شود. در این تحقیق تاثیر چندین عامل را بر روی تمایلات بلندمدت و کوتاه­مدت سرمایه­گذاری با توجه به ابعاد پنج­گانه شخصیت مورد بررسی قرار می­گیرد. جامعه تحقیق شامل تمام ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه ی کارشناسی ارشد رشته: حسابداری گرایش: حسابداری اطلاعات سودها مبناهایی اساسی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران هستند. در سالهای اخیر ، بدلیل یک سری تقلب های قابل ملاحظه در حسابداری ، موضوع مدیریت سودها توجه بسیاری از دانشگاهیان و دست اندرکاران را به خود جلب کرده است.با این حال ، تمرکز اغلب مطالعات به چگونگی ارزیابی مدیریت سودها ، عوامل تأثیر گذار بر ...

ثبت سفارش