پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما

word 1 MB 29904 101
1393 کارشناسی ارشد علوم تربیتی
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش: برنامه ریزی درسی

    چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) :

    هدف اصلی انجام پژوهش بررسی رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی بر بهره وری سازمان صدا و سیما است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری صدا و سیمای شهر تهران تشکیل داده است ، که در مجموع 9000 نفر هستند و نمونه مورد مطالعه 368 نفر می باشد ، که با استفاده از فرمول کوکران مشخص شده است و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری در این پژوهش دو پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ و پرسشنامه رضایت کارکنان از برگزاری دوره های مجازی است. تحلیل داده ها در این پژوهش در بخش توصیفی بوسیله فراوانی ، درصد ، میانگین و انحراف معیار و در بخش استنباطی از طریق همبستگی پیرسون صورت پذیرفت. نتایج حاصل از عملیات آماری نشان داد که با افزایش رضایت کارکنان از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی میزان توانایی ، درک و شناخت شغل ، حمایت سازمانی ، انگیزش ، بازخورد ، اعتبار ، سازگاری و بهره وری کارکنان بالاتر می رود.

    کلید واژه ها: بهره وری منابع انسانی ، صدا و سیما ، دوره ضمن خدمت مجازی

    مقدمه

    این فصل از پژوهش در برگیرنده بخش های مقدمه ، بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت پژوهش ، اهداف پژوهش ، سوال های پژوهش ، متغیر های پژوهش و تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر ها می باشد.

     

    بیان مسئله

    آموزش ، کارآمدترین ابزار و قویترین فرایند موجود برای انتقال دانش و مهارت به نیروی انسانی و تقویت آنان برای انجام وظایف می باشد. با توجه به تغییر و تحولات روزمره و پیشرفت علوم و فنون فناوری و نیز تعدد مشاغل و حرف و برای جلوگیری از اتلاف منابع ، آموزش کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اجرای آن نیاز به برنامه ریزی و مطالعه دقیق براساس نیازهای آموزشی کارکنان دارد . برای اینکه نیروهای انسانی شاغل در سازمانها روزآمد باشند باید به طور مداوم آموزش ببینند . آموزش کارکنان از مهمترین عوامل بهبود نظام وفعالیتهای هر سازمان است . در این میان آموزش ضمن خدمت مجازی برای کارکنان ، از آن جهت دارای اهمیت است که غالبا در سازمانهای متفاوت کارکنان برای شرکت در آموزشگاههای گوناگون ناگزیدند محل خدمت خود را ترک کنند و این امر مشکلات جدی برای انجام دادن امور و وظایف سازمانی به وجود می آورد (طالبی ، ۱۳۸۵ : 27).

    تفاوت بین آموزش سنتی و آموزش براساس امکانات فناوری های ارتباطی جدید ، تنها در ورود فناوری نیست ، بلکه تفاوت بین این دو ، بیشتر در نوع نگاه به یادگیری است . فناوری اطلاعات ، محیطی را برای یادگیرنده فراهم می سازد تا او به طور فعال و از طریق تعامل با افراد و منابع گوناگون ، فرضیه های خود را بیازماید و دانش خود را شکل دهد. در آموزش ضمن خدمت بطور مجازی باید توجه داشت که بافت فرهنگی ، اساسی ترین حامی یا مانع هرگونه تغییرات در بعضی از جوامع ، ویژگیهای فرهنگی اجتماعی زمینه مناسبی را برای ورود فناوری های جدید فراهم میکنند ضمن تاکید بر نقش اساسی بافت فرهنگی برای حمایت از ورود فناوری به تربیت کارکنان ، عناصر اصلی آن شامل : دیدگاه مشترک اعضای گروه، میزان دسترسی به فناوری ، صلاحیت حرفه ای مربیان ، همکاری فنی ، نوع نگاه به تدریس ، و ارزیابی خط مشی های پشتیبان باید مورد توجه قرار گیرد ( شمس ، ۱۳۸6 : 38). از آنجا که آموزش های ضمن خدمت به عنوان یکی از اصلی ترین پایه های انطباق پذیری کارکنان با وظایف و شغل خود و هماهنگ شدن با نیازهای سازمان محسوب می شود، لذا وجود هرگونه انحراف و کج روی در آن، شالوده و شاکله نظام آموزشی را زیر سؤال برده و ضررهای عدیده ای را در ابعاد فردی، سازمانی و اجتماعی در قالب الگوهای نتیجه گر (محصول، خروجی و پیامد) به بار آورده و انجام صحیح آموز شهای ضمن خدمت سبب بهبود انجام کار، کاهش هزینه های اضافی، افزایش بهره وری، پرورش استعدادها و افزایش علاقه به ادامه خدمت و مواردی همانند خواهد بود. بنابراین مسئله اصلی این پژوهش یافتن این پاسخ است که برگزاری آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی می تواند باعث بهبود بهره وری در سازمان صدا و سیما شود؟

     

    ضرورت و اهمیت پژوهش

    پیشرفت شگرف و عمیق در علوم و فنون گوناگون و تاثیرات آن در عرصه های مختلف و فعالیتهای اداری و خدماتی موسسات و سازمانها ، نیاز به آموزش و بهسازی نیروی انسانی شاغل در یک سازمان را افزایش داده و ضروری ساخته است. بررسی ها نشان داده اجرای دوره های آموزشی  (ضمن خدمت) باعث اثر بخشی و افزایش بهره وری شده ، از طرفی کارایی را بالا برده و سطح توانایی کارکنان را افزایش می دهد و همچنین عملکرد را بهبود بخشیده و آنها را برای مسئولیت های مهمتر در آینده آماده می کند.

    اما برگذاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به شیوه حضوری مشکلاتی را در بر داشته و همچنین با ظهور رایانه و امکاناتی که در احتیار می گذارد آموزشهای مجازی رشد قابل توجهی داشته است(فتحی واجارگاه و پرداختچی، 1390 : 59). لذا با توجه به تغییرات سریعی که در محیط پیرامون در حال شکل گیری است، اجرای نظام های مجازی به منظور ارایه خدمات و فن آوری های جدید در زمینه ی تدریس و یادگیری به صورت یک نیاز اساسی مطرح شده است.

    در نتیجه ضرورت و اهمیت موضوع به این موارد اشاره می کند که آموزش های ضمن خدمت به عنوان یکی از اصلی ترین پایه های انطباق پذیری کارکنان با وظایف و شغل خود و هماهنگ شدن با نیازهای سازمان محسوب می شود و از آنجایی که برگذاری دوره های حضوری دارای مشکلات و موانعی است و اینکه برگذاری دوره های مجازی به تازگی شروع شده و ممکن است بهره وری لازم برای کارمند را نداشته باشد.

     

    هدف اصلی پژوهش

    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی بر بهره وری سازمان صدا و سیما می باشد.

     

    هدف های فرعی تحقیق

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی وتوانایی انجام کار کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و درک و شناخت شغل کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و حمایت سازمانی کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و انگیزش کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و بازخورد کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و اعتبار کارکنان سازمان صدا و سیما.

    تعیین رابطه رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و سازگاری کارکنان سازمان صدا و سیما.

     

    فرضیه های تحقیق

    فرضیه اصلی

    بین رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و بهروری کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    فرضیه های فرعی

    بین میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و توانایی کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    بین میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و درک و شناخت شغل کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    بین میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی وحمایت سازمانی کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    بین میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و انگیزش کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    بین میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و بازخورد کارکنان سازمان صدا و سیما رابطه وجود دارد.

    میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و اعتبار کارکنان سازمان صدا و سیما ارتباط معناداری وجود دارد.

    میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و سازگاری کارکنان سازمان صدا و سیما ارتباط معناداری وجود دارد.

     

    تعاریف مفهومی و عملیاتی

    ضمن خدمت مجازی (تعریف مفهومی): آموزشی است که در جهت بهبود نظامدار ومداوم مستخدمین از نظر دانش، مهارت و رفتارهایی که به رفاه آنها و سازمان محل خدمتشان کمک نماید و سبب افزایش کارایی در شغل فعلی و کسب شرایط بهتر برای احراز مقامات بالاتر گردد.

    ضمن خدمت مجازی (تعریف عملیاتی): در پژوهش حاضر عبارت است از امتیاز حاصل از پاسخ آزمودنی ها به سوالات درج شده درباره شرکت در دوره های اموزش ضمن خدمت مجازی در پرسشنامه محقق ساخته .

    بهره وری (تعریف مفهومی): سازمان بین اللملی کار بهره وری را این گونه تعریف می کند که بهره وری عبارت است از رابطه بین ستاده حاصل از یک سیستم تولید با داده های به کاررفته برای تولید آن ستاده ؛ که داده ها می توانند زمین ، سرمایه ، نیروی کار و عوامل دیگر باشند

    بهره وری (تعریف عملیاتی): منظور از بهره وری در پژوهش حاضر نمره ای است که آزمودنی از پرسشنامه 26 سوال ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) بدست می آورد . این پرسشنامه شامل این خرده مقیاسها می باشد. توانایی ،درک و شناخت شغل، حمایت سازمانی ، انگیزش، بازخورد ، اعتبار و سازگاری.

    توانایی: منظور از توانایی در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 1 ، 2 و3 مورد سنجش قرار گرفته است.

    درک و شناخت شغل: منظور از درک و شناخت شغل در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 4 ، 5 ، 6 و 7 مورد سنجش قرار گرفته است.

    حمایت سازمانی : منظور از حمایت سازمانی در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 8 ، 9 ، 10 و 11 مورد سنجش قرار گرفته است.

    انگیزش: منظور از انگیزش در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 12 ، 13 ، 14 و 15 مورد سنجش قرار گرفته است.

    بازخورد : منظور از بازخورد در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 16 ، 17 ، 18 و 19 مورد سنجش قرار گرفته است.

    اعتبار : منظور از اعتبار در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 20 ، 21 ، 22 و 23 مورد سنجش قرار گرفته است.

    سازگاری: منظور از سازگاری در این پژوهش مجموع خرده مقیاسهایی است که در سوالات 24 ، 25 و 26 مورد سنجش قرار گرفته است.

    مقدمه

    این فصل با هدف آشنایی با مباحث نظری و پیشینه پژوهش های انجام شده مرتبط با موضوع پژوهش نگارش شده است . در بخش مباحث نظری در ابتدا به تعریف اجمالی به آموزش ضمن خدمت کارکنان بخصوص ضمن خدمت مجازی پرداخته شده و در ادامه پیرامون بهره وری در سازمان ها و کارکنان بحث شده است و در بخش پیشینه پژوهش های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع مطرح شده است.

     

    آموزش کارکنان

    منظور از آموزش کارکنان کلیه مساعی و کوشش هایی است که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی ، مهارتهای فنی ، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی خود می نماید(ابطحی ، 1383: 53). به عبارتی دیگر ، اموزش کارکنان عبارت است از مجموعه ای از کنش ها و فعالیت های هدفمند و سیستماتیک به منظور ایجاد تغییرات لازم در ساختار شناختی ، عاطفی و روانی – حرکتی که بین عامل یاددهنده و یادگیرنده به صورت کنش متقابل در جهت اصلاح بهبود عملکرد شغلی صورت می گیرد(رمضانی ، 1389: 34).

     

     

     

    ضرورت آموزش کارکنان

    بنا به موارد طرح شده می توان مهم‌ترین عواملی که نیاز به آموزش را در سازمان نشان می‌دهد را به شرح زیر عنوان کرد:

    جابجایی های افقی و عمودی در سازمان

    ورود کارکنان جدید یه سازمان

    پیشرفت سریع در علوم و تکنولوژِی

    تزریق روابط انسانی به سازمان

    حرکت به سوی بهره‌وری همه جانبه در سازمان

    پیچیده و به سمت ماشینی شدن سازمان و ...(شریعتمداری ، 1387)

    امروزه به اعتقاد همه صاحبنظران و متخصصان، فراگیری علوم به صورت دانش عمومی محور و فراگیری علوم و کسب مهارتهای لازم در زمینه‌های تخصصی به صورت خاص به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی از اهمیت بالایی در امر توسعه کلان برخوردار است. این اهمیت از آن جا است که انسان تنها از طریق آموزش می‌تواند تواناییهای خاص و نامحدود خود را از بالقوه بودن به سمت فعل به حرکت در آورد. البته باید در نظر داشت که در فرهنگهای متعالی آموزش تنها با پرورش می‌تواند سودمند باشد(خوش نویس ، 1387: 66).

     

     

    اصول آموزش ضمن خدمت

    اصول اموزش کارکنان با توجه به مقتضیات سنی ، زمانی ، محتوایی و ... شرایطی را بر آموزش ها حاکم می کند که از یک سو فراگیران ، توانایی سازگاری با آن را داشته باشند و از سوی دیگر ، آموزش ها قادر باشند حداکثر اطلاعات ، دانش و مهارت های مورد نیاز کارکنان را در شرایط زمانی محدود منتقل نمایند. لذا بهره برداری صحیح از مزایای آموزش کارکنان و تحقق اهداف سازمان مستلزم توجه به اصولی چند گانه می باشد:

    فعال بودن یادگیرنده

    معمولاً به عوامل متعددی نظیر ارتباط محتوی با مسایل شغلی و شخصی ، جالب بودن موضوع ، ارتباط با تجربیات قبلی ، انگیزه و... بستگی دارد. از اصل کلی فعال بودن یادگیرنده ، مجموعه ای از پیام ها قابل استخراج است:تاکید برمشارکت فعال یادگیرندگان بجای پذیرش منفعلانه مطالب ؛ تشویق فراگیران به شکل دهی عقاید و نظریاتشان و آزمون آنان از طریق فعالیت های مختلف جسمی وذهنی ؛ فراهم کردن فرصت های مختلف برای یادگیرندگان به منظور بیان آزادانه و خلاق عقاید ، مهارت ها ونگرش های خویش؛ تاکید براندیشیدن ، استدلال کردن وتصمیم گیری.

    احترام به یادگیرنده

    این امر مستلزم تلاش برای درک وفهم شرایط بزرگسالان ، نیازهایشان و سعی در ازبین بردن موانع موجود بین مدرس و فراگیران بزرگسال است.  نکته مهم ، اعتقاد و باور به توانایی یادگیرندگان بزرگسال است.

    اصل تناسب

    توفیق آموزش های ضمن خدمت در گرو تناسب محتوای آموزشی با نیاز های واقعی یادگیرندگان بزرگسال است.بطوراساسی کارکنان مطالبی را بهترمی آموزندکه با موقعیت های آنان مرتبط باشد.

    اصل تداوم

    روش ها وفنون اجرای کار باتوجه به پیشرفت های علمی وفناوری دائم در حال تغییراست.

    اصل مساله محوری

    توجیه منطقی برگزاری هردوره آموزشی ، وجود مساله ، شکل یا ضرورت ویژه ای در سطح سازمان است و از این رو، این نوع آموزش ها باید بیشتر به صورت عملگرا و مبتنی برمشکلات اساسی محیط کار افراد سازماندهی واجرا شوند.

     

     

     

    اصل استقلال یادگیرنده

     منظور، تلقی فراگیران به منزله یادگیرندگان مستقلی است که خود مسئولیت یادگیری خویشتن را برعهده دارند.یادگیرندگان بایدخود هدایت جریان آموزشی را بر عهده گیرند و طراحان ومدرسان فقط نقش تسهیل کننده را برعهده داشته باشند.

    اصل یادگیری متقابل

    تجربیات افراد شرکت کننده در دوره ها یکی از غنی ترین منابع یادگیری است و مدرسان باید افرادی با روحیه باز و جستجو گر باشند و امکان تبادل عقاید و نوآوری ها رافراهم سازند( فتحی واجارگاه، 1385: 21).

     

    تاثیر آموزش بر رفتار نیروی سازمانی

    آموزش بر روی رفتار افراد سازمان تاثیر دارد و باعث تغییر در رفتار می‌گردد اما بنابر یک اصل نانوشته تغییر در هر عاملی نیازمند محرک است و برای هر انسان پاداش محرکی مناسب می‌باشد. به عبارت دیگر اگر نیروی سازمانی از نتیجه تغییر خود بهره مالی و معنوی نبرد دیگر به سمت تغییر در سازمان و برای سازمان قدم بر نخواهد داشت.

    دوره‌های آموزشی باید قدرت آن را داشته باشند که ضرورت تغییر و نیاز به آن را در سازمان به کارکنان نشان دهند. در بطن دوره‌های آموزشی است که کارکنان باید از وظایف خود و شیوه‌هایی که برای برآوردن انتظارات شغلی وجود دارد آگاه گردند.

    ‌نکته مهم این است که سرپرست باید خود را ملزم بداند بین افرادی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و موارد بحث شده را در عمل به کار می‌گیرند و افرادی که در این دوره‌ها شرکت نمی‌کنند، تفاوت قائل گردد. در صورتی که چنین عملی صورت نگیرد، کارکنان انگیزه خود را برای آموزش و ارتقاء از دست خواهند داد(شریعتمداری ، 1387: 23).

     

     

    ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮاﻳﻨﺪ آﻣﻮزش کارکنان

    آﻣﻮزش ﻓﺮاﻳﻨﺪی اﺳﺖ ﻛﻪ از ﭘﻨﺞ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ:

    تشخیص نیازهای آموزشی

    معموﻻ ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺎزﻣﺎن، ﺷﻐﻞ و ﺷﺎﻏﻞ ﻧﻴﺎزﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ آﻳﺎ داﻧﺶ و ﻣﻬﺎرتﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮای رﺳﻴﺪن ﺑﻪ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ و ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺿﺮوری اﺳﺖ در وﺿﻊ ﻓﻌﻠﻲ وﺟﻮد دارد ﻳﺎ ﺑﺎﻳﺪ اﻳﺠﺎد ﺷﻮد؟

    ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﻲ و ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﻐﻞ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ درﺑﺎره وﻳﮋﮔﻲ، ﺟﺰﺋﻴﺎت وﻇﺎﻳﻒ، ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺗﺸﻜﻴﻞدﻫﻨﺪه و روشﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺘﺼﺪی ﺷﻐﻞ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم وﻇﺎﻳﻒ ﺧﻮد ﺑﻪﻛﺎر ﺑﮕﻴﺮد ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲﺷﻮد. 

    ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﻲ ﺷﺎﻏﻞ ﻧﻴﺰ ﺳﻄﺢ داﻧﺶ، ﻣﻬﺎرت و ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ وی ﺗﻌﻴﻴﻦ و ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻲﮔﺮدد.  ﺑﻪ اﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻋﻮاﻣﻠﻲ ﻛﻪ ﻣﺎﻧﻊ از اﻧﺠﺎم ﺑﻬﺘﺮ ﻛﺎر اﺳﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻲﺷﻮد(سادات ، 1387: 50).

    تعیین هدفهای آموزشی

    ﻫﺪفﻫﺎ ﻋﻤﺪﺗﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻧﻴﺎز ﺳﻨﺠﻲ آﻣﻮزﺷﻲ ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﻲآﻳﻨﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﻲرود ﻛﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ و ﻣﺎﺣﺼﻞ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻧﻴﺎزﺳﻨﺠﻲ آﻣﻮزﺷﻲ، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻣﻬﺎرتﻫﺎ، داﻧﺶﻫﺎ و ﻧﮕﺮشﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺑﺮای ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪای ﺧﻮد ﺑﺪانﻫﺎ ﻧﻴﺎز   دارﻧﺪ. ﻫﺪفﻫﺎ از اﻫﻤﻴﺖ و ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮری در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰی آﻣﻮزش ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ. ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ دﻻﻳﻠﻲ ﻛﻪ ﺿﺮورت ﺗﺪوﻳﻦ اﻫﺪاف آﻣﻮزﺷﻲ را ﺗﻮﺟﻴﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:  

       اﻟﻒ: ﻫﺪفﻫﺎ، ﻣﻨﻈﻮر و ﻣﻘﺼﺪ روﺷﻨﻲ ﺑﺮای آﻣﻮزش ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ؛  

       ب: ﻫﺪفﻫﺎ، ﺑﻪ ﻃﺮاﺣﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﻛﻤﻚ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ در ﺧﺼﻮص ﻣﺤﺘﻮا، روشﻫﺎ، ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎ و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﻲ ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ؛  

       ج: ﻛﺎرﻛﻨﺎن و اﻓﺮاد ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺷﺮﻛﺖ در دورهﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﻧﻴﺎز دارﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ آﻳﺎ آﻣﻮزش ﭼﻴﺰ ﺟﺪﻳﺪی ﺑﻪ آنﻫﺎ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﻮﺧﺖ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ؟؛ 

       د: ﻣﺪﻳﺮان در ﺧﺼﻮص ﺗﻨﺎﺳﺐ دورهﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ﺑﺎ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ؛  

       ه: ﻫﺪفﻫﺎ ﺑﺮای ﻣﺪرﺳﺎن و ﻛﺎرآﻣﻮزان ﺟﻬﺖ و ﺳﻴﺮ ﻣﺸﺨﺼﻲ را ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲﻛﻨﺪ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﻛﻪ آﻧﺎن ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻃﻲ ﻓﺮاﻳﻨﺪ اﺟﺮای دوره آﻣﻮزﺷﻲ در ﭼﺎرﭼﻮب ﻫﺪفﻫﺎ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ؛ و ﻫﺪفﻫﺎ اﻣﻜﺎن ارزﺷﻴﺎﺑﻲ از اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ دورهﻫﺎی آﻣﻮزش ﻛﺎرﻛﻨﺎن را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﻲﺳﺎزد(سادات ، 1387).

    Abstract

    Main goal of this study was to investigate the relationship between satisfaction and productivity on the job training in a virtual manner is IRIB. The population includes all administrative staff in Tehran Broadcasting has a total of9,000 people , The sample of 368 persons. Using Cochran formula is specified and selected using stratified random sampling. In this study, the questionnaire collection tools and manpower productivity Hersey, Blanchard and Goldsmith and staff satisfaction of virtual courses. Data were analyzed by descriptive study of frequency, percentage, mean, standard deviation and Pearson correlation were used in the analytical section. The results showed that with the increase in the operation of employee satisfaction on the job training in a virtual manner ability, understanding, job, organizational support, motivation, feedback, reliability, compatibility the higher is the employee productivity.

     

    Keywords: human resource productivity, radio and television, the virtual service.

     

  • فهرست:

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                              صفحه

    چکیده 1

    فصل اول:کلیات

    مقدمه. 3

    بیان مسئله. 3

    ضرورت و اهمیت پژوهش... 4

    هدف اصلی پژوهش... 5

    هدف های فرعی تحقیق. 5

    فرضیه های تحقیق. 6

    تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 7

    فصل دوم:ادبیات نظری

    مقدمه. 10

    آموزش کارکنان. 10

    ضرورت آموزش کارکنان. 11

    اصول آموزش ضمن خدمت.. 11

    تاثیر آموزش بر رفتار نیروی سازمانی.. 13

    ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮاﻳﻨﺪ آﻣﻮزش کارکنان. 14

    آموزش مجازی.. 21

    عوامل موثر بر آموزش ضمن خدمت مجازی.. 23

    راهبردهای نظارت و کنترل در سازمان مجازی.. 26

    ﻧﻘﺶ آﻣﻮزش ﻛﺎرﻛﻨﺎن در بهره وری ﻋﻤﻠﻜﺮد آﻧﺎن. 28

    توانمند سازی و بهره وری.. 30

    بهره وری.. 33

    تاریخچه بهره وری.. 35

    انواع بهره وری.. 37

    سطوح بهره وری.. 37

    دیدگاه های مختلف در مورد بهره وری.. 38

    شاخص های بهره وری.. 41

    ویژگی های بهره وری.. 42

    عوامل مؤثر بر ارتقای بهره وری در سازمان. 42

    عوامل کاهش بهره وری.. 44

    ارکان اصلی دانش بهره وری.. 45

    مشکلات بهره وری.. 46

    محور بهره وری.. 46

    تأثیر بهره وری در نظام اجتماعی.. 47

    نقش منابع انسانی.. 48

    راه های ارتقاء بهره وری نیروی انسانی.. 49

    عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری.. 50

    فرهنگ بهره وری.. 52

    فرهنگ بهره وری منابع انسانی.. 53

    روابط انسانی و بهره وری در نظام آموزشی.. 56

    نتایج تحقیقات پیشین.. 57

    جمع بندی.. 58

    فصل سوم:روش تحقیق

    مقدمه. 61

    روش تحقیق. 61

    جامعه آماری.. 61

    نمونه و روش نمونه گیری.. 61

    روش گردآوری اطلاعات.. 61

    ابزارهای تحقیق. 62

    روش تجزیه و تحلیل داده ها 63

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

    توصیف داده ها 65

    تحلیل داده ها 70

    فصل پنجم:نتیجه گیری

    مقدمه. 80

    بحث و نتیجه گیری.. 80

    محدودیت ها 83

    الف- در اختیار پژوهشگر. 83

    ب- خارج از اختیار پژوهشگر. 83

    پیشنهادها 84

    منابع. 85

    ضمائم. 90

    منبع:

     

    منابع

    ابراهیمی، سمیه، اسدی، رضا و سارا، قدوسی مقدم. ( 1390 ). بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارائه برنام ههای آموزش ضمن خدمت به صورت آن لاین. مجله الکترونیکی مدیاسل مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 1(4)، 11-16.

    ابطحی ،حسین .( 1383 ). آموزش و بهسازی منابع انسانی. چاپ دوم. تهران: مؤسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

    ابطحی، حسین (1383). آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. تهران: پویند.

    اژدری ، زمان و دادخواه تیرانی ، مهدی .(1390). تحلیل میزان آمادگی جهت بستر سازی و استقرار آموزش الکترونیکی در فرایند آموزش سازمانی. (مطالعه موردی: یکی از صنایع هوانوردی کشور). دانشگاه شیراز.

    آسترکی ، داریوش.(1389). تأثیر آموزش ضمن خدمت در ارتقاء بهره وری کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.رشته مدیریت آموزشی. چاپ نشده.

    آﻗﺎﯾﺎر، ﺳﯿﺮوس .(1382) ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی روش ﻧﻮﯾﻦ در ﻣﺤﯿﻂ رﻗﺎﺑﺘﯽ،  ﻣﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ی ﺗﺪﺑﯿﺮ،ﺷﻤﺎرهی 135، ص 28  .

    بردبار، غلامرضا؛ منصوری، حسینو جمالی، رضا.(1387). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی در صنعت بیمه.فصلنامه صنعت بیمه. سال 22.شماره 4، 88، ص 179-207.

    تقی پور ظهیر، علی ( 1391 ). مقدمه ای بر برنامه ریزی درسی و آموزشی . تهران : انتشارات آگاه

    جلالی ، غلامرضا؛ نوری ، سیامک و وکیلی ، علی.(1387). مروری بر بهره وری و مدلهای اندازه گیری آن، کنفرانس بین المللی مدیریت و بهره وری و کیفیت در نگرش جهانی شدن، ایران- تهران.

    حسینی ، سید محمد حسین.(1387). بررسی راههای ارتقاء اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت در عملکرد شغلی پرسنل شهرداری شهر شیراز. مرکز مطالعات و پژوهش معاونت برنامه ریزی شهرداری شیراز.

    خاکی، غلامرضا. ( 1386 ). مدیریت بهره وری تهران: نشر کوهسار.

    خلخالی، علی، آندش، مهدی و زهره، شکیبایی. ( 1390 ). فراتحلیل اثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرف های معلمان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 27-43.

    خوشنویس زاده، محمدرضا.(1387). اهمیت آموزش های ضمن خدمت در سازمان ها. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام.

    ذوالفقاری ، ریحانه.(1388). بررسی تأثیر آموز شهای ضمن خدمت بر خلاقیت و نوآوری کارکنان. دانشکده علوم تربیتی و مشاوره. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.

    رجبیان ، مهدی .(1385). ارزشیابی اثربخشی دور ههای آموزشی بر عملکرد شغلی کارکنان بانک کشاورزی شهر مشهد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

    رمضانی، علی محمد. (1389). مطالعه فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر اثربخشی و رضایت شغلی مدیران و معلمان متوسطه شهر فسا . پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرودشت.

    سادات،سید مهدی.(1387). بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان موفقیت و کارایی فرد. دفتر مطالعات و آموزشی نیروی انسانی. تربت جام. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام.

    شاعیدی، علی، فرهاد، کیانفر و افشه، امیر. ( 1390 ). بررسی کاربرد فن آوری اطلاعات در آموزش و تأثیر آن بر بهره وری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک. مجله الکترونیکی مدیاسل. 4(1)، 11-2.

    شریعتمداری، مهدی.(1387). ضرورت آموزش در بهسازی نیروی انسانی و توسعه آن درهزاره سوم، فصلنامه علمی خرد.9(5): 22-31.

    طالبی ، هوشنگ. (۱۳۸۵) . تحلیلی بر میزان استفاده و تاثیر انواع آموزش ، و ارتقاء دانش و مهارت کارکنان . مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد.1(2): 25-31.

    ﻋﺒﺪاﻟﻬﯽ، ﺑﯿﮋن؛ﻧﻮه اﺑﺮاﻫﯿﻢ، عبداﻟﺮﺣﯿﻢ  (1385) ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی  ﮐﺎرﮐﻨﺎن: ﮐﻠﯿﺪ ﻃﻼﯾﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ، ﺗﻬﺮان: وﯾﺮاﯾﺶ.

    عسگریان، مصطفی و باقری ، شادی.(1391). ﺑﺮﺭﺳﻰ ﺍﻧﮕﻴﺰﺵ ﺷﻐﻠﻰ ﺍﻋﻀﺎﻯ ﻫﻴﺌﺖ ﻋﻠﻤﻰ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺁﻣﻮﺯﺷﻰ ﻧﺎﺟﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺩﻭ ﻋﺎﻣﻠﻰ ﻫﺮﺯﺑﺮگ. فصلنامه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﻲ ، ﺳﺎﻝ ﻫﻔﺘﻢ ، ﺷﻤﺎﺭﺓ ﺍﻭﻝ، ص 7-39.

    علوی، شهره. ( 1389 ). به کار گیری آموزش ضمن خدمت الکترونیکی از نظر مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله راهبردهای آموزش.3(2)، 50-47.

    فاضل، امیر. ( 1388). بررسی پیش نیازها و امکان سنجی نظام یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فن آوری آموزشی. 4(1) ، 27-13.

    ﻓﺘﺤﯽ و اﺟﺎرﮔﺎه، ﮐﻮروش.(1385) ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی آﻣﻮزش ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن. ﺗﻬﺮان: ﺳﻤﺖ.

    فتحی واجارگاه ، کوروش و  پرداختچی ، محمد حسین .(1390). تضمین کیفیت در آموزش برمبنای مدل تحلیل اهمیت/عملکرد. مجله راهبردهای آموزش . 4 (2)  : 57-65.

    کاظم پور، اسماعیل و غفاری، خلیل. ( 1390 ). امکان سنجی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت . مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 196-173.

    کاظمی، بابک. ( 1381 ). مدیریت امور کارکنان . تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    کلانتری ، مرضیه و صالحی ، محمد.(1391). بررسی عوامل مؤثر در استقرار دوره های آموزشی ضمن خدمت مجازی از دیدگاه فرهنگیان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 3(1). 94-79.

    نادری ، ناهید و جمشیدیان ، عبدالرسول.(1387). ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزی ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﻃﺮﯾﻖ آﻣﻮزشﻫﺎی ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ. ﭘﮋوﻫﺸﻨﺎﻣﻪ ی ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ . سال هفتم . شماره ی بیست و هفتم. 113- 132.

    نوروزی ناو ، زاهد.(1389). بررسی تاثیر دوره های ICDL بر بهبود عملکرد کارکنان پردیس دانشکد ههای فنی دانشگاه تهرا . ن دانشکده علوم تربیتی و مشاوره. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.

    وفانواد، یوسف. ( 1382 ). ارزیابی عوامل مؤثر بر ارتقای بهر هوری نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش بندر لنگه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

    هرسی پال و کنت بلانچارد. ( 1382 ). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علی علاقه بند .تهران: انتشارات امیرکبیر. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1978).

    Bayrone, C.(2001).Organizational strategy, structure, and process, MC Grawhill, New York.

    Fleckhammer, L., & Wise, L. (2011). The role of tutors in facilitating online student engagement. Wrest Point, Hobart Tasmania Australia. Proceedings ascilite 2011 Hobart: Concise Paper .

    Ford , D. (1999)  Bottom-line training, Texas: Gulf publishing company.

    Fox ,J.(1998)  Employee Empowerment: An Apprenticeship Model , Barney School of Business University  Hartford,Available: (http:// members: tripod. Com)

    Foy  N.(1997) Empowering People at work, Cambridge: Gower .

    Hoy, w.k., woolflok, A. (1999). Teacher sense of efficacy and the organizational health of school.

    Lee, J., (2002)."Faculty and Administrator Perceptions of Instructional Support for Distance Education", International journal of instructional media, 29: 27-45.

    Madden, A. Ford, N. Miller, D. & Levy, P.,(2010). "Using the internet in teaching: The views of practitioners (A survey of the views of secondary school teachers in Sheffield, UK)", British Journal of Educational Technology, 36(2), 255-280.

    Pawlowski, T.,(2007). "Information Technology and Education. Leeds: Kork. program.", International Journal on E-Learning., Vol 6. No 2. 2007 pp. 267-277.

    Rosenberg, M. J., "E-learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age.", Internet and Higher Education, 5 (2002) 185–188 New, 2002

    Savage .S ,(2001). Empowerment, Available, Available: (http://faculty.valencia .cc.us)

    Scheerens, J.(2000). Improving School Effectiveness. International Institute for Educational Planning: http://www.unesco.org/iiep.html.

    Thomas. K, W, Velthouse B. A. (1990)  Cognitive Elements of Empowerment: An Interpretive Model of Intrinsic,  Task Motivation , Academy of Management Journal v15 . N4 . p. 666-681.

     

     


موضوع پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, نمونه پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, جستجوی پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, فایل Word پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, دانلود پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, فایل PDF پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, پروژه در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, پروژه درباره پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایت از آموزش ضمن خدمت به شیوه مجازی و تاثیر آن بر بهره وری سازمان صدا و سیما

ایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت دولتی گرایش: نیروی انسانی چکیده هدف از این پژوهش بررسی نقش جذب دانش در نوآوری و انعطاف پذیری و همچنین چابکی واحدهای سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان است. با توجه به اهمیت کسب اطلاعات در جامعه رقابتی امروز، جذب دانش برای استفاده کارکنان و سازمان امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. ظرفیت جذب دانش را توانایی یک سازمان در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: "مدیریت بیمه" مقدمه بیمه عمر یک ابزار مالی به حساب می آید.وظیفه حمایت مالی و ارائه پوشش به خانواده ای که نان آور(بیمه شد) خود را در نتیجه مرگ از دست داده است به عهده بیمه عمر گذاشته است.بیمه عمر امروزه از جمله مهمترین زمینه های فعالیت در بازارهای بیمه کشور های مختلف است وبه علت دارا بودن باراجتماعی و اقتصادی خاص از اهمیت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : "بازاریابی" چکیده امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده : توجه به موضوع رهبری خدمتگزار درسالهای اخیر، افزایش پیدا کرده است و انواع سازمان های تجاری، غیر انتفاعی، آموزشی و نیز سازمانهای دولتی برای اداره سازمان خود اصول رهبری خدمتگزار را مورد استفاده قرار داده اند.هدف اصلی در این تحقیق، میزان سنجش رهبری خدمتگزار بر تعهد سازمانی با نقش میانجی اعتماد در مدیران اداره ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد رشته برنامه ريزي درسي نيمسال تحصيلي: 94-93    فصل اول: کليات -1. مقدمه: معلمان به عنوان يکي از اثرگزارترين عناصر در آموزش و پرورش نياز به

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: مديريت آموزشي تابستان  1390 چکيده: هدف اصلي در اين پژوهش ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي اختصاصي ضمن خدمت تقريرنويسان قوه

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

پايان­نامه کارشناسي ارشد گرايش اطلاع رساني شهريور 1390 چکيده:   هدف : پژوهش حاضر، بررسي ميزان سواد اطلاعاتي کتابداران سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران است.سواد اطلاعاتي به مج

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد گرايش : معماري تابستان1392 زندگي صنعتي بااشغال هرچه تمام ترزمين توسط فضاهاي صنعتي،مکانهاي کمتري براي استراحت وتفريح افرادجامعه ايجادکرده است. برا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : " استراتژیک" چکیده: یکی از مهمترین و کلیدی ترین موضوعاتی که در این دوره زمانی پیکره و اساس جامعه سازمانی را به خود متوجه و مشغول نموده تعهد سازمانی کارکنان یک سازمان می باشد. این موضوع می تواند عوامل و ریشه های بسیار در ابعاد گسترده و متعددی داشته باشد، که بر اساس همین تفکر و نگرش در تحقیق فوق با مطالعه و پژوهش پیرامون ...

ثبت سفارش