پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392

word 1 MB 30023 112
1392 کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قبل:۶۳,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    رشته:جامعه شناسی

    چکیده

    ظهورفناوریهایجدیددرهرجامعهایهموارهتردیدها؛سردرگمیهاوناآرامیهاییبههمراهداشتهواینامردرموردظهورتلویزیونهایماهوارهایهممصداقدارد.یکیازمسائلیکهتوجهبسیاریازاندیشمندانصاحبنظرانودولتمردانجهانرابهخودجلبکردهمسالهمضرویامفیدبودنمحتوایبرنامههایماهوارهایاست.برخیبراینباورندکهبهرهگیریازماهوارهیکدانشاستکهبایدآنراآموختوگروهیدیگرتاکیدبرمضراتماهوارهدارند. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسیجامعهشناختیتاثیراتسریالهایماهوارهایبرسبکزندگیزنانشهربندرعباس می باشد. از این رو با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای، تعداد 400 نفر جهت جمع آوری داده های تحقیق به عنوان نمونه مورد بررسی و مصاحبه با استفاده از پرسشنامه ساختمند قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از ان است که تماشای سریال های ماهواره ای بر ابعاد سبک زندگی زنان تاثیر گذار است چنانکه ضریب همبستگی پیرسون رابطه مثبت معناداری بین تماشای برنامه های ماهواره و افزایش استفاده از نمادهای منزلتی، نمادهای فرهنگی غربی، تجمل گرایی و مدگرایی نشان داده است. همچنین کاهش عقاید دینی افراد با تماشای این برنامه رابطه مثبت و معنادار داشته است. 

    1.1      مقدمه

    در روزها و ماه های اخیر بحث پیرامون شبکه های ماهواره ای خارج از کشور، آسیب های اجتماعی- فرهنگی آن برای جامعه وراهکارهای مقابله با تاثیرات مخرب آن، از مسائل مهم و اساسی مورد بحث در میان اندیشمندان، سیاسیون و به خصوص مجریان نهادهای دولتی ذیربط بدل شده است. ابعاد و اثرات کوتاه مدت و دراز مدت ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و موثرترین وسایل ارتباط جمعی، همیشه دارای اهمیت بوده اما با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان، هرروز به این ضرورت افزوده می شود. اگر در گذشته فقط چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند بی بی سی یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های انگلیس و آمریکا وجود داشت؛ اما در چند سال اخیر شبکه های با اهداف کاملا متفاوت مانند من و تو1 و2، فارسیone،pmc و... بوجود آمده اند و در مدت زمان بسیار محدود مخاطبان بسیاری در بین مردم وبه ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند. بنابراین جنگ نرم رسانه ای بر ضد جامعه ایرانی در ظاهر و محتوا گسترده تر شده و ابعاد بسیار وسیعی پیدا کرده است. شبکه های کمتر سیاسی جدید بیشتر به مسائل فرهنگی - اجتماعی تکیه کرده و خانواده و روابط انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه را هدف قرار داده اند.

    1.2       مرور تاریخی

    1.2.1       ماهیت وپیشینه پیدایش ماهواره

    اولین ماهواره ها در سال1980 با 12 هزار مدار تلفنی و تنها 2 کانال تلویزیونی در مدار قرار گرفتند و نسل ششم آنها با 3 برابر ظرفیت نسل پنجم و با سیستم های دیجیتالی پیچیده و در سال1986 ساخته و بکار گرفته شد. ماهواره های تلویزیونی (DBS) ماهواره هایی هستند که در واقع به عنوان یک فرستنده پرقدرت تلویزیونی در فضا عمل می کنند. مهم ترین برتری یک ماهواره تلویزیونی آن است که می تواند تمامی نقاط کور یک کشور را که فرستنده های زمینی قادر به پوشش آنها نیستند تحت پوشش در آورد. (نگاه حوزه، ش81-80، ص52)

    اولین ماهواره ای که برای فرستادن سیگنال تلویزیونی بکار رفت , ماهواره تل استار در سال 1962 بود که سیگنال های تلویزیونی را از اروپا به آمریکا می فرستاد. در آن سال ها سیگنال تلویزیونی را ایستگاه‌های زمینی با تجهیزات پیشرفته آن زمان (که الان همان دستگاه ها بسیار پیش پا افتاده شده اند) می‌گرفتند و به صورت امواج تلویزیونی به اصطلاح رله می کردند. اولین شبکه ملی تلویزیون ماهواره ای در سال1967 توسط شوروی سابق راه اندازی شد. این شبکه اربیتا(Orbita)نامیده شد و کانال های تلویزیونی را به ایستگاه های زمینی می فرستاد و آنها نیز به نوبه خود سیگنال ها را به صورت زمینی از طریق کابل به تلویزیون های خانگی رله می کردند. سال 1974 اولین دسترسی سیگنال از ماهواره به تلویزیون به کمک رسیور و به طورمستقیم آزمایش شد. در آن سال ها این کار بسیار گران تمام می شد و برای تجاری شدن هنوز سالها وقت نیاز داشت با این حال بیشتر مورد استفاده شرکت های تلویزیون کابلی برای گرفتن تصویر و رله کردن آن بر روی کابل و رساندن آن به خانه مشتریان خود بکار گرفته می شد و استفاده شخصی از سیگنال ماهواره هنوز وجود نداشت.

    ماهواره زمانی در ایران مطرح شد – یعنی اوایل دهه ۱۳۷۰ – که کشورمان تازه جنگ را پشت سر گذاشته بود و جامعه در حال پوست اندازی بود. رفاه اقتصادی، ارتباط با جهان خارج، رنگ، شادی، مصرف، تبلیغات بازرگانی و مفاهیم دیگر به تدریج به زندگی روزمره تزریق می شد. پدیده ماهواره هم در این شرایط مورد استقبال قرار می گرفت، چرا که پدیده ای مدرن به حساب می آمد. نکته دیگر آنکه در این زمان جامعه از محدودیت های زمان جنگ که البته در زمان جنگ و در همه جای دنیا طبیعی است دور شده بود. ماهواره پنجره ای بود که مردم می خواستند از آن دنیا را ببینند. نکته دیگر آنکه به هر حال ماهواره یک فناوری جدید بود. انسان ها نسبت به فناوری جدید کنجکاو هستند و دوست دارند آن را تجربه کنند مثل تلفن، رادیو، تلویزیون و تلفن همراه.که در جوامع امروزی وجود دارد.

    1.2.2       کاربردهای ماهواره

    ماهواره ها همان طور که در زمینه پیشرفت علوم مختلف کمکهای شایانی به بشر کرده‌اند واستفاده ازآنها تاثیر بسزایی در زندگی انسانها دارد. بسیاری ازمسایل ومشکلات مربوط به هزینه، زمان وثبات اطلاعات ارسالی را حل کرده وکارایی شبکه های تلویزیونی رابه شکل چشمگیری افزایش داده است  در عین حال مشکلات خاص خود را نیز ایجاد کرده است. گسترش خارق العاده ارتباطات ماهواره‌ای بیانگر تلاش بی وقفه انسان در به کارگیری تکنولوژی جدید درجهت رفع نیازهای جوامع بشری است در حال حاضر بیش از هزار ماهواره درمدارهای مختلف وبرای مقاصد متفاوت در اطراف زمین در حال چرخش است. کاربردهای وسیع آن در زمینه های مخابرات،کشاورزی، هواشناسی، معادن، اکتشافات، نجوم حفاظت محیط زیست، نظامی و ... اطلاعات بی شماری را در اختیار انسان قرار داده که ما می بایست ازکاربردهای مثبت به نحو احسنت استفاده و از عواقب منفی آن جلوگیری کنیم.که به چند مورد از  آنها اشاره می‌شود:

    نظامی
    تامین ارتباط مخابراتی اضطراری در زمان جنگ: گرچه 60 درصد ماهواره های ساخته شده، جنبه نظامی دارند، که این اهمیت استفاده ازماهواره را درکاربرد نظامی آن روشن می کند، هنوز مطالب زیادی در مورد آنها منتشر نشده است. ماهواره های نظامی اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی راجع به زاغه های مهمات در زیر زمین، مقر تانکها و خودروهای نظامی، محل استقرار نیروها، مراکز تجمع و آرایش و جابه جایی نیروها و تعداد آنها را به طور تقریبی جمع آوری وبه مراکز مشخصی می فرستند.درجریان جنگ خلیج فارس، ماهواره های جاسوسی آمریکا بیش از12 باردر روز از قلمرو فضایی عراق عبورمی‌کردند ودرهر عبور، صدهاعکس و تصویرازاوضاع گوناگون این کشور در اختیار فرماندهان نظامی قرار می دادند. این عکسها از طریق ماهواره های مخابراتی نظامی خاصی به منطقه نبرد فرستاده و در آنجا توسط گیرنده های متحرک دریافت می شد.

    ماهواره های رادیو تلویزیون

    شکی نیست که وسایل ارتباط جمعی ازقبیل رادیووتلویزیون درپیشبرد هدف‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی وفنی تاثیر بسزایی دارند. درسالهای اخیرپخش صداوتصویر از طریق ماهواره به عنوان موثرترین وسیله در نیل به هدفهای فوق، توجه همگان را به خود جلبکرده است. استفاده از این ماهواره ها برای پخش برنامه هایرادیویی وتلویزیونی است ماهواره ای برفراز قسمتی از زمین قرار داده می شود، برنامه تلویزیونی از یک ایستگاه زمینی به آن فرستاده می شود، سپس ماهواره تصویر فوق راروی یک شعاع باریک که فقط ناحیه مشخص شده ای اززمین رامی پوشاند، برمی‌گرداند.ایستگاه زمینی مقابل با انتنهای  بشقابی شکل , تصویررامی گیردوآن رادوباره پخش می کند.به عبارت دیگرمی تواند درآن واحد وبه طورهمزمان مثلا درایران برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما و مسابقات فوتبال (( دیدنیهای )) خیلی از کشورها را مشاهده کرد. برنامه هایکشورهای خارجی، نمونه هایی ازکاربردآن هستند.اینگونه ماهواره هامی توانند ارتباط برنامه‌های رادیووتلویزیون رابه طورمستقیم بین ماهواره وگیرنده‌های خانگی ( تلویزیون)برقرارکنند.درژاپن وفرانسه تصاویر تلویزیونی مستقیماً ازماهواره به گیرنده‌های خانگی که آنتن‌های کوچک و تقریبا ارزان قیمتی دارند، انتقال پیدا می‌کند. چنانچه قرار باشد. این روش درسطوح وسیع خودبه کارگرفته شود، مسائل بغرنجی درزمینه حقوق فضایی و سیاسی به وجود می آید. کمیته‌های تخصصی سازمان ملل متحد مشغول بررسی هستند تاراه‌حل‌های مناسبی برای این مسایل پیدا کنندپس درحال حاضردر بسیاری ازکشورها امکان این وجود ندارد که با کمک آنتنهای معمولی، برنامه‌های تلویزیونی کشورهای دوردست راگرفت.

    مخابرات
    زیرپوشش قرارگرفتن نقاط دورافتاده وصعب العبور کشورکه از طریق فرستنده ها, رله هاوشبکه های زمینی نمی توانند زیرپوشش تلفن، تلکس، دیتا و امکانات دیگر ارتباطی قرارگیرند.

    1-پوشش کلیه نقاط قاره ها وکشورهای پهناورازنظر برنامه های ارتباطی، امکان برگزاری کنفرانس تلفنی ازراه دور

    2-تامین سریع ارتباط مخابراتی هنگام بروزسوانح طبیعی از قبیل زلزله، آتش سوزی، طوفان وسیل که باعث قطع ارتباطات موجود می شوند.

    3-تامین سرویسهای پیشرفته ارتباطی بین کشورها باکیفیت بسیار مطلوب در سطح جهانی

    4-ایجاد شبکه دیتا (اطلاعات) در جهت انتقال اطلاعات بین مراکز تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی و شعببانکها بامراکز اصلی با کیفیت و سرعت ارتباطی بسیار مطلوب

    5-تامین امکان انتشار روزنامه‌های کثیرالانتشار به طور همزمان در نقاط مختلف کشور وجهان

    6-ارتباط مراکز کامپیوتری با یکدیگر در سطح بین المللی

    1.3      بیان مساله

    عصر کنونی را بسیاری عصر انقلاب اطلاعات وارتباطات نامیده‌اند.عصری که در واقع می توان گفت وسایل ارتباط جمعی پیچیده‌ترین ابزار القای اندیشه‌ها وکارآمدترین سلاحها برای تسخیر آرام جوامع هستند.در چند دهه اخیر با توجه به سرعت سرسام‌آور پیشرفت ورشد تکنولوژی ارتباطواطلاعات؛هر روزه بر پیچیدگی وکارآمدی این ابزار ووسایل در جهان افزوده می شود.گستردگی وپیچیدگی جامعه انسانی در عصر کنونی وجود رسانه‌های جمعی را در صحنه مناسبات اجتماعی انسان ها امری اجتناب ناپذیر نموده است. تصویری که از حقیقت در ذهن خود می سازیم نمادی از ادراک وبرداشت ما از واقعیت محسوس وملموس زندگی است(شاه محمدی؛1385:8)

    اگر چه پیش از این انسانها در ارتباطی رودر رو؛با یکدیگر بوده‌اند ورونق وترویج روشهای زندگی از طریق همین ارتباط رودررو؛روندی بسیار کندوضعیف همراه بوده است و لیکن با توجه به فن آوری های (تکنولوژی)امروزی می توان به جرات بیان نمود که قدرت مافوق تکنولوژی به جایی رسیده است که جوامع بشری بصورت آنلاین با هم در ارتباط بوده وهمین باعث شده است تا سبک هاو روش‌های زندگی جدیدی در سطح دنیا در حال چرخش وتغییر باشد. امروزه با پیشرفت ارتباطات جوامع دستخوش تغییرات بسیاری شده اند رسانه های همگانی مانند تلویزیون وماهواره در سطح جامعه جایگاهی را اشغال کرده‌اند که از آن جایگاه بطور فزاینده چه در سطح ملی وبین المللی مطرح شده اند و از آنجا که فرهنگ از طریق رسانه های جمعی جریان می یابد اشکال متفاوت زندگی نیز توسعه می یابند. مک لوهان معتقد بود که هر کسی این وسایل ارتباطی را در اختیار داشته باشد حتی فرهنگ عام  را نیز تحت نفوذ دارد و اگر ارشمیدس نقطه اتکایی می خواست تا جهان را دگرگون کند، من رسانه ها را می خواهم تا جوامع را دگرگون سازم(ساروخانی، 1378: 27)

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    1                     فصلاول.. 1

    1.1                مقدمه. 2

    1.2                           مرورتاریخی.. 2

    1.2.1                   ماهیتوپیشینهپیدایشماهواره. 2

    1.2.2                   کاربردهایماهواره. 4

    1.3                     بیانمساله. 6

    1.4                            اهدافتحقیق.. 8

    1.4.1                   اهدافجزیی.. 8

    1.5ضرورتواهمیتتحقیق       9

    1.6تعریفمفاهیمواصطلاحات         10

    1.6.1                   رسانه. 10

    1.6.2                   ماهواره. 11

    1.6.3                   سریالمسلسل‌،ردیفی‌،نوبتی‌،رده‌ای‌،دوری‌،ترتیبی‌،جزء. 11

    1.6.4                   سبکهایزندگی.. 11

    1.6.5                   نمادهایمنزلتی.. 12

    1.6.6                   نمادفرهنگی.. 13

    1.6.7                   نمادبومیومحلی.. 13

    1.6.8                   نمادملی.. 13

    1.6.9                   نمادفراملی.. 13

    1.6.10                نمادهایسنتی.. 13

    1.6.11                نمادمدرن.. 14

    1.6.12                نقشاجتماعی.. 14

    1.6.13                روابطشغلی.. 15

    1.6.14                نقششخصی.. 15

    1.6.15                نقشخانوادگیوخویشاوندی.. 16

    1.6.16                ارزشهایاجتماعی.. 16

    1.6.17                جمعگراییوفردگرایی.. 17

    1.6.18                آیندهگراییوگذشتهگرایی.. 18

    1.6.19                تجملگرایی.. 18

    1.6.20                امنیتوآسایش.... 18

    1.6.21                معنویتگرایی.. 19

    1.6.22                الگوهایرفتاری.. 19

    1.6.23                اوقاتفراغت... 19

    1.6.24                الگویمصرف... 20

    1.6.25                بیانلهجه. 20

    1.6.26                آرایشوپیرایش.... 21

    1.6.27                   مدگرایی.. 21

    1.6.28                گرایشدینی.. 22

    2                          فصلدوم. 23

    2.1مرورادبیاتتجربی       24

    2.1.1                   تحقیقاتداخلی.. 24

    2.1.2                   تحقیقاتخارجی.. 32

    2.2                          مبانینظری.. 35

    2.2.1                   نظریههایسبکزندگی.. 35

    2.2.1.1             بوردیو. 35

    2.2.1.2          زیمل.. 37

    2.2.1.3         وبلن.. 37

    2.2.1.4           گیدنز. 38

    2.2.1.5                 فدرستون.. 38

    2.2.1.6             باکاک.... 39

    2.2.2                   نظریههایتاثیراترسانهوماهواره. 40

    2.2.2.1نظریهیادگیریمشاهده‌ای    40

    2.2.2.2نظریهوابستگی       40

    2.2.2.3نظریهکاشتباورها  41

    2.2.2.4نظریهمیانجیمیانرسانهوجامعه    43

    2.2.2.5                          نظریهژرژمیل.. 44

    2.2.2.6                         دیویدرایزمن.. 45

    2.2.2.7                    مکلوهان.. 46

    2.2.2.8هارولدآدامزاینیس           47

    2.2.2.9                          هارولدلاسول.. 48

    2.2.2.10لازارسفلدومرتن       50

    2.2.2.11کورتلوین       51

    2.2.2.12نظریهجهانیشدن     51

    2.2.2.13نظریههجومفرهنگی       52

    2.3                                             چارچوبنظریتحقیق.. 56

    2.4         مدلنظریتحقیق.. 58

    2.5                               سئوالاتتحقیق.. 59

    2.5.1                   سئوالاصلی.. 59

    2.5.2                   سئوالاتفرعی.. 59

    2.6                               فرضیاتتحقیق.. 59

    3                          فصلسوم. 61

    3.1                مقدمه. 62

    3.2                          روشتحقیق.. 62

    3.3                             تکنیکتحقیق.. 63

    3.4پردازشاطلاعاتوآزمونآماری       63

    3.4.1                   روش‌هایآماریتجزیهوتحلیلداده‌ها. 63

    3.4.2                   روشپردازشوتحلیلیدادهها. 63

    3.5                          قلمروتحقیق.. 64

    3.5.1                   جامعهآماری.. 64

    3.5.2                   نمونهآماری.. 64

    3.5.3                       حجمنمونه: 65

    3.6روشنمونهگیری       65

    4                               فصلچهارم. 66

    4.1                مقدمه. 67

    4.2                           آمارتوصیفی.. 67

    4.2.1                   سن.. 67

    4.2.2                   وضعیتتاهل.. 68

    4.2.3                   میزانتحصیلات... 69

    4.2.4                   میزاندرآمد.. 70

    4.2.5                   وضعیتاشتغال.. 71

    4.2.6                   وضعیتمالکیتمنزل.. 72

    4.2.7                   مصرفرسانهای.. 72

    4.2.7.1                          داشتنماهواره. 72

    4.2.7.2تعدادساعاتتماشایماهواره    73

    4.2.7.3سابقهتماشایماهواره    75

    4.2.8                   سبکزندگی.. 77

    4.2.8.1شاخصنمادمنزلتی       77

    4.2.8.2شاخصالگوهایرفتاری       78

    4.2.8.3شاخصنمادهایفرهنگی       80

    4.2.8.4شاخصنقشهایاجتماعی       81

    4.2.8.5شاخصارزشهایاجتماعی       82

    4.2.8.6شاخصدینداری       84

    4.3                            آماراستنباطی.. 85

    4.3.1                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهورواجمدگرایی.. 85

    4.3.2                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوفرهنگمصرفی.. 85

    4.3.3                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوتجملگرایی.. 86

    4.3.4                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهودینداری.. 86

    4.3.5                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوارزشهایاجتماعی.. 87

    4.3.6                   رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهونقشهایاجتماعی    87

    5                          فصلپنجم.. 88

    5.1                مقدمه. 89

    5.2                          نتیجهگیری.. 89

    5.3                          پیشنهادات... 92

    منبع:

     

    منابع

    ابراهیمی،قربانعلی وعباسبهنوئیگدنه(1389)سبکزندگیجوانان: بررسیجامعهشناختیسبکزندگیومولفههایآندربیندخترانوپسرانشهربابلسر، فصلنامهمطالعاتفرهنگیوارتباطات،شماره 18،ص 135

    افشینمحمدی،غزالبیبکآبادی(1389)بررسیمولفههایسبکزندگیوالگویرفتاردرفیلمهایسینماییپرفروش

    آسابرگر؛آرتور(1379).روشهای تحلیل رسانه ها؛ترجمه پرویز اجلالی؛تهران:مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها -اولین همایش صنعت تبلیغات تهران.اداره کل تبلیغات وزرارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛صص77-59

    حمیدی؛نفیسه وفرجی؛مهدی (1387) سبک زندگی وپوشش زنان در تهران؛فصلنامه تحقیقات فرهنگی؛شماره1

    خواجهنوری،بیژن،علیروحانی،سمیههاشمی(1391)گرایشبهحجابوسبکهایمتفاوتزندگیمطالعهموردی: زنانشهرشیراز، فصلنامهجامعهشناسیکاربردی،شماره 47،صص 141-166

    خوشنویس ناهید(1388) بررسیتاثیربرنامههایتلویزیونیبرسبکزندگی  پرتال جامع علوم انسانی

    رسولی؛محمد رضا1382.بررسی مولفه های سبک زندگی در تبلیغات تلویزیون؛فصلنامه علوم اجتماعی شماره 23پاییز1382

    رضوی زاده؛نورالدین(1386)بررسی تاثیر مصرف رسانه ها برسبک زندگی ساکنان تهران ؛پژوهشگاه فرهنگ وهنرو ارتباطات

    روحانی؛ علی:1389؛-بررسی آسیب شناسی تاثیر برنامه های تلویزیونی ماهوارهای بر هویت اجتماعی- فرهنگی دانشجویان

    زلفعلی فام؛ جعفر؛ ابراهیم پور؛ دادود(1388) -بررسی تأثیر صنعت فرهنگ بر هویت اجتماعی با تأکید بر شبکه‌های تلویزیونی ماهواره اییفصلنامهمطالعاتفرهنگ - ارتباطات،شماره 11،ص 97

    فاضلی محمد(1382)مصرف سبک زندگی ؛قم؛انتشارات صبح صادق

    فرهنگی، علیاکبر،هانیهکیانا(1391) تاثیررسانههادرتبلیغسبکزندگیغربیباتاکیدبرالگویپوششغربی، دوفصلنامهپاسداریفرهنگیانقلاباسلامی،سالدوم،شماره 5

    کردی،حسین،سکینههادیزاده(1391)بررسیسبکزندگیزنانشاغلوغیرشاغل، فصلنامهجامعهشناسیزنان،شماره 12،صص 21-42

    مقدس، علیاصغر،عبدالعلیلهساییزاده، اسفندیارغفارینسب()تأثیرفنآوریهایارتباطیواطلاعاتیبرسبکزندگی :مطالعهموردیافرادمهاجروبومیطایفهیدهدارفارس،  پرتال جامع علوم انسانی

    -ملکی تبار؛ مجید(:1386) بررسی راهبردی- امنیتی تاثیرات ماهواره بر باورهای جوانان، فصلنامه مطالعات علمی؛سال دوم شماره1

    Al-ofy A. (2008) the Saudi tv & the realization of social attitudes according to the cultivation theory, bohooth al-ettisul, vol 3, no 8: pp 157-190

    Hakim, C. (2002). “Lifestyle Preferences as Determinants of Women’sDifferentiated Labor Market Careers”. Work and occupations, Vol. 29 No.4,

    Hawkins, r.& s. pingree(2010) using television to construct social reality, jounal of broadcasting, vol 25, no 4, pp 347-364

    November, pp.428-459.

    Rosengren, kaarl Erik (2006) media effect and beyond, culture socialization and lifestyle, London & newyork: routledge

    Tan, a. s. tan (2007) American tv in the Philippines: a test of cultural impact , journalism quarterly, vol 64, pp 65-72

    Veal, A.J. (2001).” Leisure, Culture and Lifestyle”. Society and Leisure,Vol. 24, No.2, PP.359-376.


موضوع پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, نمونه پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, جستجوی پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, فایل Word پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, دانلود پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, فایل PDF پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, مقاله در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, پروژه در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, پروژه درباره پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی جامعه شناختی تاثیرات سریال های ماهواره ای بر سبک زندگی زنان شهر بندر عباس درسال 1392

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی چکیده در عصر حاضر که ارتباطات مبتنی بر اطلاعات مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و تحولاتی شگرف را در عرصه جهانی رقم زده است, رسانه در مقام ابزاری مفید می تواند به انسان قرن بیست و یک کمک کند تا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی به زندگی دلخواه, آرمانی و پربار دست یابد; ضمن آن که اگر ابزار مزبور به اشتباه و یا همراه با سوء نیت به ...

طرح مسأله در وضعیت کنونیِ موسوم به مدرنیته­ی متأخر که خطوط و مرزهای تمایزهای اجتماعی به فراخور سبک­های زندگی و مصرف فرهنگی شکل می­گیرد، ابعاد، سطوح، کیفیات و شیوه­های مدیریت بدن[1] بسیار پیچیده و حایز اهمیت گشته است. به طور کلی، در این دوران که جهان به پدیده­ای چندفرهنگی[2] تبدیل شده است، فناوری پیشرفته، انسان­ها را از کارخانه­های تولید صنعتی بیرون رانده، زمان و فضا به واسطه ...

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی چکیده بررسی شیوه پرداخت رسانه های رقیب به اخبار روز -در روز 18 تیر که تاریخ سیاسی رخدادهای اپوزیسیون در ایران رقم خورد و روز 9 مهر که زمان برگزاری کنفرانس فلسطین با حضور کشورهای اسلامی به عنوان آرمان انقلاب اسلامی و جهان اسلام بود- موضوع این پژوهش است. هدف این کار بررسی «تفاوت» در «بازنمایی» رویدادها با روش تحلیل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد MA رشته علوم ارتباطات اجتماعی چکیده: این پژوهش با هدف بررسی نرخ نگرش نسبت به زنان در سریال‌های تلویزیونی انجام شده است و به بررسی حجم حضور زنان در سریال‌های تلویزیونی، گفتمان جنسیتی ارایه‌شده در سطح فردی، ساختاری و نمادین و نرخ مناسبات جنسیتی کلامی و غیرکلامی در بین کنشگران زن و مرد در سریال های تلویزیونی پرداخته است. این پژوهش به صورت میدانی و با روش ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه چکیده در این پژوهش درصدد بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و به روش نمونه گیری سیستماتیک، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از بررسی اطلاعات جمعیت شناختی اعضای نمونه و آمار توصیفی متغیرهای تحقیق، با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیات تحقیق آزمون گردید و ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه­ی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی چکیده در این پژوهش نقش تعدیل کنندگی راهبردهای مقابله ای و حمایت های اجتماعی در رابطه بین کیفیت زندگی ، نشانگان روانشناختی و سبک های فرزند پروری مورد بررسی قرار گرفته و 120 نفر از زنان سرپرست خانوار استان البرز به صورت نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند . شواهد پژوهش و نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون سلسله ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» گرايش: تحول پاييز 1391 چکيده        مطالعه حاضر تحت عنوان «بررسي و آسيب شناسي نظام تصميم گ

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی چکیده تحقیق پیش رو به آن دلیل نگاشته شده است که خواننده بتواند پس از مطالعه کامل آن آگاهی نسبتاً جامع و کاملی از عوامل موثر بر مسئله پوشش زنان در جامعه امروز ایران بدست آورد. این تحقیق با این پیش فرض انجام شده است که پوشش زنان ایرانی تا حد زیادی از آیین‌های ارتباطی که زنان را احاطه کرده‌اند تأثیر می‌پذیرد. منظور از ...

پایان نامه برای دریافت درجۀ کارشناسی ارشد (MA) گرایش: پژوهش­ هنر چکیده دستاوردهای فکری و تکنیکی تمدن غرب که تحت عنوان مدرنیته از آن یاد می­شود از حدود دویست سال پیش وارد جامعۀ سنتی ایران شد. این رویارویی از همان ابتدا تأثیراتی را بر کلیۀ نهادهای جامعه بر جای گذاشت و چالش­هایی ­را موجب شد که تا به امروز نیز هم­چنان ادامه دارد. اما به عقیدۀ صاحب­نظران، در یکی دو دهۀ اخیر با گسترش ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی(M.A) چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سبک های شناختی(نوگریز یا پذیرنده- نو گرا یا پژوهنده) با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه در سال93-92 صورت گرفته و متغیر پیش بین آن، سبک های شناختی و متغیر ملاک آن، تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی می‌باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی (همبستگی) از نوع ...

ثبت سفارش