پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت

word 1023 KB 30594 120
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(MA)

    گرایش " بازرگانی بین الملل"

    مقدمه:

     بی گمان صنعت بانکداری یکی از پایه های ارزشمند اقتصاد هر کشوری محصوب میشود.پویایی،اثر بخشی و توانمندی نظام بانکی نه تنها فضای کسب و کار بانکها را منتفع میسازد،بلکه تاثیرات بسیاری بر محیط خارجی و محیط کلان اقتصادی و بازرگانی دارد. امروزه علامت تجاری هم از نظر مصرف کننده ها و هم از نظر تولید کننده ها یکی از اجزاء مهم کالا محصوب میشود.یک نام تجاری خوب به فایده و ارزش کالا افزوده و سبب بوجود آمدن امتیاز مصرف کننده خواهد شد.مصرف کننده ها نسبت به اسامی اگر برای آنها ایجاد ارزش نماید ، وفاداری نشان میدهند.با این تفاسیر تعریفی از برند را یاد آور میشویم:

    "یک نام – اصطلاح – علامت –سمبل یا ترکیبی از اینها که قصد شناسایی یک کالا یا خدمت را به فروشنده یا گروهی از فروشندگان را داشته و سبب بازشناسی کالا یا خدمت از کالا یا خدمت رقبا میشود"(کتاب Brand management صفحه ی 9- نوشته ی(Tilde heding-Charlotte f.knudtzen-Mogens bjerre

    یک آرم تجاری خوب بر تعهد مشتری به نشان تجاری و عملکرد شرکت اثرگذار میباشد.بدون شک مشتریان میتوانند رابطه ای معنی دار و عمیق با یک نشان تجاری داشته و و این نیز به نوبه ی خود سبب کمتر شدن حساسیت مشتریان نسبت به قیمت شده و هزینه های بازاریابی را کاهش خواهد داد. توجه به این نکته ضروری است که تصویر مثبتی که از برند با تلاشهای بازاریابی شرکت حاصل میآید ابدی نبوده و پیدایش محصولات جدید تر با آرم های زیباتر و نافذ تر بر آن اثر گذار خواهد بود.

    2-1)بیان مساله تحقیق :

    همان طور که گفته شد مشتریان میتوانند با یک آرم تجاری یک رابطه ی معنی داری را برقرار نمایند. برند دارایی نامحسوسی است که به طور قابل ملاحضه ای بر روی عملکرد تاثیر گذار است.( Morgan & Rego, 2009; Rao, Agarwal, & Dahlhoff 2004)

    برند وسیله ی مهمی است برای کمک به ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتریان و ایجاد تفاوت با محصولات موجود(کاتلر-2004)آرم های تجاری وسیله ای برای حل عدم تشخیص مشتریها بوده(Janiszewski &Meyvis, 2001; MacInnis Shapiro, & Mani 1999) و این موضوع نیز در طول تاریخ به چشم میخورد.برای مثال در چین باستان از نماد اژدها برای بیان قدرت امپراتوری بهره میگرفتند.آرم تجاری علاوه بر وسیله ای برای تمییز ،بلکه وسیله ای برای انتقال معانی و اطلاعاتی درباره ی نشان محصول یا خدمات نیز میتوانند باشند.آرم های خوب میتوانند سبب شهرت یک برند شده و نگرش مشتری ها ،مقصود آنها از خرید و وفاداری آنها به برند را شکل دهند.در واقع تحقیقات قبلی در مورد برند سازی اشاره میکند که آرم ها به عنوان یک نمایش دیداری از معنی و تصویر عمومی اولیه از برند عمل میکنند.(Henderson Cote, 1998;MacInnis et al., 1999; Swartz, 1983).آرم های برند میتوانند بر روی ارزش اقتصادی یک شرکت تاثیر گذار باشند((Schechter, 1993; Van Riel & Van den Ban, 2001.

    ریچارد اولیور تعریف وفاداری را اینگونه بیان میدارد:

    "وفاداری ،به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق شده و تا همان محصول یا مارک علی رغم تاثیر رقبا و تلاشهای بازاریابی آنها برای خریده شدن محصولاتشان"(حیدرزاده – 1387)

    تعهد نشان تجاری و عملکرد شرکت دو متغیر وابسته و از نظر تئوری به هم مرتبط اند. (strivastava,R.K –shervani,T.A & fahey, L. 1998 )

    در این تحقیق سه ساز و کار مجزا اما به هم مرتبط که از طریق آن آرم تجاری برای مشتریان ایجاد ارزش مینماید،بررسی میشود.

    1-مزایای توضیحی شناختی:

    آرم تجاری این توانایی را دارد که با توضیح به تعریف فرد مورد نظر کمک کند و خود مشتریان را از دیگران متمایز کند. مثلا یک نشان تجاری میتواند بخش های مختلفی از هویت مشتریان را نشان دهد. مانند اعتقادات اصلی ارزش ها و یا چرخه ای از زندگی که طرفدار آن هستند((Escalas & Bettman, 2005.آرم های تجاری میتوانند با شکلی که برای برند ها بوجود میآورند سبب افزایش اعتبار آنها شده و تمایل مشتریان را تحریک کنند. آرم ها پتانسیل این را دارند که نه تنها اینگونه ارتباط بین خود را بیان کنند، بلکه آنها را قوت و قدرت ببخشند از این رو تمایل مشتریان برای تلاش بیشتر و سرمایه گذاری برای ادامه رابطه با آن نشان تجاری را افزایش میدهند.(Park et al. 2010,; Thomson et al., 2005)

    2-مزایای عملکردی:

    نشان تجاری میتواند یک حس تاثیر گذارداشته باشد که به افراد کمک کند تا فعالیت های روزانه خود را بهتر انجام دهند.آرم ها که نمایش دیداری یک نشان تجاری اند قادرند که مزایا ی عملکردی آن را به مشتریان یادآوری کنند.

    3-تصویر برند:

    تصویر برند ،درک مصرف کننده ها از برند میباشد. بانک ها با طراحی و ترسیم یک هویت و جایگاه ،تصویر ذهنی مردم را شکل میدهد.تصیر برند از دو جهت اهمیت دارد ،یکی اینکه در فرایند تصمیم گیری مشتری در انتخاب یا عدم انتخاب یک برند شرکت میکند و دیگر اینکه تصویر برند بر رفتار خرید یا انتخاب بعدی مشتری اثر گذار است. تصویر برند نوعآ شامل چند مفهوم میباشد:ادراک،چراکه برند درک میشود؛شناخت ،چراکه برند ازنظر شناختی مورد ارزیابی قرارمیگیرد ؛ به طور خلاصه هدف کلی این تحقیق شناسایی این است که چگونه آرم تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملکرد شرکت مربوط میشود و چه زمانی اینگونه تاثیرات بیشتر است؟و همچنین هر یک از موارد تصویر برند،مزایای توضیحی-شناختی برند و مزایای عملکردی برند چگونه در نهایت به عملکرد سازمان و یا شرکت مرتبط میشود.

    3-1)سابقه موضوع:

    در سال 2013 تحقیقی با عنوان "اثرات از نو جوان سازی ضاهری بوسیله ی لوگو های برند" توسط Brigitte Müller وBruno Kocher و Antoine Crettaz  انجام شد.

    این تحقیق پدیده ی تجدید حیات برند را از طریق زمینه یابی اثرات شباهت آرم و نوع آرم بر روی امروزی بودن و وفاداری برند ، مورد بررسی قرار داد.این تحقیق که روی 385 مورد انجام گرفت نشان داد که ازنو طراحی کردن لوگو(آرم) بر روی ادراک امروزی بودن برند اثرگذار است. مدل این تحقیق بر اهمیت ویژه گی های یک برند مشخص در تبیین نگرش آرم تاکید داشت و اثرات آن را بر روی امروزی بودن برند-نگرش برند  و وفاداری به برند را به نمایش درآورده بود.(Journal of Business Research Volume 66, Issue 1, January 2013, Pages 82–88)

    تحقیق دیگری در سال 2011 با عنوان "تاثیر نفوذ بین فردی،خاستگاه نام تجاری و تصویر نام تجاری بر روی قصد خرید های لوکس-اندازه گیری تعاملات با ارزش و یک مقایسه میان ملی" انجام گرفت.این تحقیق یک بینش را در مورد چگونگی تاثیرات بین فردی و نشانه های تجاری به شکل دادن نیّات خرید لوکس مصرف کننده ها، فراهم می آورد.در این بررسی از دو جامعه ی آماری هندی و انگلیسی استفاده شد و ساختار ،صفات و میانگین سطوح مستعد بودن آنها را به تاثیرات بین فردی و اهمیت تعاملات با ارزش،بررسی و مطالعه گردید.در این تحقیق مشخص شد که مصرف کننده های انگلیسی به طور فزاینده ای به نشانه های تجاری وابسته هستند.تحقیق مشخص کرد که در هر دو کشور هند و انگلیس ،تصویر برند میتواند به عنوان یک عامل مهم تعدیل کننده، بین تاثیر صحیح بین شخصی و نیّات خرید لوکس مصرف کننده ها، باشد.

    )Journal of World BusinessVolume 46, Issue 2, April 2011, Pages 242–252 Paurav Shukla(

    تحقیق دیگری در سال 1390 ،بررسی رابطه ی بین تصور از عناصر معنا بخش برند و شناخت برند بر اساس مدل ارزش ویزه ی برند مبتنی بر مشتری که در بانک ملت صورت گرفت،مورد مطالعه قرار داد.در این تحقیق چهار عامل آگاهی از برند ،تصویر برند ،تصویر از عملکرد برند و توان تصویرسازی برند مورد بررسی و روابط آنها با یک دیگر تبیین شد.در این تحقیق مشخص شد که تصویر از عملکرد برند بر تصویر برند اثر معنا داری داشته و همچنین متغیر تصویر از عملکرد ،نسبت به توان تصویر سازی همبستگی بیشتری با سایر متغیرها دارد.( علی دیواندری ، محمد حقیقی، اشکان الهیاری-مدیریت بازرگانی دوره 3، شماره 10زمستان 1390 )

    اما تحقیقی که سه پارامتر مزایای توضیحی شناختی، مزایای عملکردی و  تصویر برند را بر روی تهد مشتری و به تبع آن عملکرد بانک ملت بررسی کرده باشد موجود نیست.

    4-1)اهمیت موضوع:

    همانطور که گفتیم آرم تجاری وسیله ای برای حل مشکلات عدم تشخیص مشتریان میباشد.تحقیقات قبلی نشان میدهد که لوگوی برندها یک معانی و تصاویر عمومی ازبرندها بوده و ارائه ی اولیه از برند ها را فراهم میآورد.علاوه بر این آرم برند ها میتواند بر روی ارزش اقتصادی شرکت ها موثر باشد.تحقیق در دسترسی که ماهیت خاص روابط این عوامل یعنی لوگو و عملکرد شرکت (از لحاظ ارزش اقتصادی،شهرت ، اعتبار و ... ) را بررسی کرده باشد در دسترس نیست. در این تحقیق تاثیر آرم برند بر روی تعهد مشتری و عملکرد شرکت بررسی خواهد شد. یکی دیگر از دلایل اهمیت موضوع تحقیق این است که نشانهای تجاری توانایی ارائه ی توضیح ذهنی را به فرد مورد نظر داشته و لوگو ها ابزار مهمی برای ارتباط بین نشان تجاری و افرادی است که به نوبه ی خود کمک کننده ی این هستند که افراد نشان تجاری را قسمتی از خودشان بدانند. این تحقیق ثابت میکند که ازدیدگاه مشتری ها آرم تجاری نشان دهنده ی معنای آن نشان است و بنابراین به عنوان اطلاعات خلاصه شده ای درباره ی تلاشی برای بازاریابی نشان تجاری است.

    5-1)اهداف تحقیق:

    بازار امروز پر سر و صدا بوده و نشانهای تجاری باید بتوانند از مزیت های آگاهی بخش برند بهره ببرند.در این مطالعه نشان داده خواهد شد که تمرکز بر مدیریت آرم تجاری به عنوان خلاصه ای از آنچه که آن آرم تجاری ارائه میدهد ،ابزاری ارزشمند برای عمیق کردن رابطه ی مشتری با نشان تجاری بوده و این خود سبب افزایش عملکرد شرکت خواهد شد.در این تحقیق این موضوع  برندهایی که از علامت ها به عنوان آرم استفاده میکنند در مقایسه با برندهایی که تنها شامل نام میباشند، در فراهم کردن مزایای توضیحی شناختی آرم ، مزایای کارکردی ارتباطی آرم و تصویر برند ،موثر تر میباشند.

    شناخت یک نشان تجاری را از روی آرم آن توسط  مشتریان فقط به این معنی نیست که آنها منابعی را برای وفادار ماندن به نشان تجاری سرمایه گذاری میکنند.

    دراین تحقیق نشان داده خواهد شد که:

    اثر آرم تجاری بر تعهد مشتری زمانی زیادتر خواهد شد که از نماد و علایم به عنوان آرم استفاده نماید.

    ازدیدگاه مشتری ها آرم تجاری نشان دهنده ی معنای آن نشان است و بنابراین به عنوان اطلاعات خلاصه شده ای درباره ی تلاشی برای بازاریابی نشان تجاری است.

    آرم برند بر روی تعهد مشتری و عملکرد شرکت تاثیر گذار است.

    آرم تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملکرد شرکت مربوط میشود.

    6-1)چهارچوب نظری:

    برند مفهومی بیش از یک کالا یا یک خدمت است.امروزه بسیاری از کالا و خدمات مخصوصا در بانکداری تفاوت قابل ملاحضه ای ندارند و این برند ها هستند که تمایز اساسی را حاصل میآورند.تصورات حاصل شده از برند،مزایای عملکردی آرم های برند و مزایای توضیحی-شناختی که از آرم برند حاصل میشود میتواند بر روی تعهد مشتری و عملکرد بانک موثر باشد.در این میان تحقیقاتی صورت گرفته که در نوع آرم های تجاری نیز تفاوت هایی قائل شده اند.آنهایی که از علایم محض برای آرم تجاری استفاده کرده اند ،آنهایی که از اسامی محض برای آرم تجاری استفاده کرده اند و یا ترکیبی از این دو.ایجاد یک نگرش مثبت از آرم تجاری بانک میتواند بر نگرش مصرف کننده ها و هویت بانک اثر گذار بوده و باید در نظر داشت که یک نگرش مثبت در راستای یک تجربه ی مثبت بانکداری حاصل میآید.

    مزایای آگاهی بخش برند شامل مزایای توضیحی-شناختی،مزایای عملکردی و تصویر برند بوده و از پارامتر های مهم تحقیق میباشد.به طوری که آگاهی از نام و نشان و مشارکت با آن بر کیفیت ادراکی مشتری ها اثر گذار بوده و این موضوع نیز منجر به ایجاد وفاداری میگردد و وفاداری مشتری هم سبب افزایش عملکرد بانک میگردد.

    البته که این موضوع امروزه سبب بوجود آمدن گرایشی در بانکداری به نام "بانکداری اختصاصی "گردیده است.

    در این تحقیق از دو مقاله به عنوان مبنای کار استفاده گردیده است که به قرار زیر است:

    The role of brand logos in firm performance

    C. Whan Park, Andreas B. Eisingerich, Gratiana Pol, Jason Whan Park

    بررسی رابطه ی بین تصور از عناصر معنی بخش برند و شناخت برند بر اساس مدل ارزش ویزه ی برند مبتنی بر مشتری(مطالعه موردی بانک ملت) – علی دیواندری – محمد حقیقی- اشکان الهیاری

     

    باتوجه به اینکه ما در زمینه بانگداری گسترش برند را شاهد نمیباشیم – پارامتر گسترش برند از مدل حذف گردید و همچنین به جای پارامتر گرایشات زیبایی شناسانه از پارامتر تصویر برند استفاده گردیده است.

  • فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                  صفحه

    فصل اول :کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه .............................................................................................................................................2

    1-2بیان مساله تحقیق ............................................................................................................................2

    1-3 سابقه موضوع ................................................................................................................................4

    1-4 اهمیت موضوع .............................................................................................................................5

    1-5 اهداف تحقیق ................................................................................................................................6

    1-6 چهارچوب نظری ..........................................................................................................................7

    1-7 مدل مفهومی تحقیق ......................................................................................................................8.

    1-8 فرضیات یا سوالات تحقیق ...........................................................................................................9

    1-9 روش تحقیق .................................................................................................................................9

    1-10جامعه تحقیق .............................................................................................................................10

    1-11 روش نمونه گیری و حجم نمونه ..............................................................................................11

    1-12 روش و ابزار جمع آوری اطلاعات ..........................................................................................11

    1-13 روش تجزیه وتحلیل ................................................................................................................11

    1-14تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق ...................................................................................12

    فصل دوم : ادبیات تحقیق

    2-1 مقدمه.........................................................................................................................................14

    2-2 تعریف برند...............................................................................................................................14

    2-3 نام گذاری محصول و انتخاب برند............................................................................................15

    2-4 ویژگی های یک نام تجاری......................................................................................................16

    2-5 ویژگی های برند های موفق......................................................................................................16

    2-6 رفتار مصرف کننده در برابر نام تجاری......................................................................................17

    2-7 مزایای رقابتی موفقیت یک نام تجاری.......................................................................................17

    2-8 مراقبت از نام تجاری.................................................................................................................18

    2-9 مروری بر مفاهیم تصویر محصول..............................................................................................18

    2-10 اندازه گیری تصویر محصول...................................................................................................21

     

     

     

     

    الف

    2-11 انواع تصویر.......................................................................................................................21

    2-12 تصویر ذهنی......................................................................................................................23

    2-13 ستون های بازاریابی برند..................................................................................................23

    2-14 رضایت مندی...................................................................................................................25

    2-15 ساختن وفاداری برند........................................................................................................27

    2-16 بازاریابی وفاداری برند.....................................................................................................28

    2-17 برنامه های وفاداری و احساس تعهد................................................................................29

    2-18 انواع روش های نام گذاری کالا......................................................................................31

    2-19 شیوه های برند سازی......................................................................................................32

    2-20 فرآیند مدیریت استراتژیک برند.......................................................................................34

    2-21 شناسایی و ایجاد موقعیت برند.......................................................................................33

    2-22 اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی برند...........................................................................35

    2-23 اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی برند...........................................................................35

    2-24 رشد و پایداری ارزش برند.............................................................................................35

    2-25 فرصت ها وچالش ها در برندسازی...............................................................................36

    2-26 مدیریت نام تجاری.........................................................................................................37

    2-27 برندسازی خدمات.........................................................................................................38

    2-28 هویت دلنشین بانک ملت..............................................................................................40

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه ..............................................................................................................................44

    3-2 روش تحقیق ...................................................................................................................45

    3-3 اهداف تحقیق .................................................................................................................46

    3-4 تحقیقات کاربردی ..........................................................................................................47

    3-5 مشخصات تحقیقات کاربردى ........................................................................................48

    3-6 تحقیقات توصیفی ..........................................................................................................49

    3-7 روش پیمایشی چیست؟ .................................................................................................49

    3-8 ویژگیهای روش تحقیق پیمایشی ..................................................................................49

    3-9 مراحل مختلف تنظیم تحقیق پیمایشی ............................................................................50

    3-10 انواع روش پیمایشی ....................................................................................................51

    3-11 تعریف جامعه آماری ...................................................................................................52

     

     

     

     

    ب

    3-12 مفهوم نمونه ...........................................................................................................53

    3-13 انواع نمونه احتمالی ...............................................................................................53

    3-14 روشهای برآورد حجم نمونه ..................................................................................55

    3-15 حد نصاب های نمونه ............................................................................................55

    3-16 ویژگی های یک نمونه ...........................................................................................56

    3-17 فنون جمع‌آوری داده‌ها .........................................................................................57

    3-18 روایی(اعبتار محتوای) پرسشنامه ............................................................................58

    3-19 پایایی(قابلیت اعتماد) پرسشنامه .............................................................................59

    3-20 پایایی پرسشنامه ......................................................................................................73

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1 مقدمه  ......................................................................................................................76

    4-2 یافته های توصیفی ...................................................................................................76

    4-3 آماده سازی داده ها برای تحلیل ...............................................................................76

    4-4 یافته های توصیفی ...................................................................................................78

    4-4-1 ویژگی های جمعیت شناختی ..............................................................................78

    4-4-2 توصیف سوالات (شاخص ها) ............................................................................82

    4-4-3 توصیف متغیرهای اصلی .....................................................................................87

    4-4-4 وضعیت نرمال بودن متغیرهای اصلی ..................................................................88

    4-5 آمار استنباطی ...........................................................................................................89

    4-6 ازمون مدل ...............................................................................................................90

    4-7 بررسی شاخص های برازش ...................................................................................92

    4-8 آزمون فرضیه های پژوهش .....................................................................................93

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1مرور کلی و نتایج آن ................................................................................................98

    5-2نتایج توصیفی ...........................................................................................................99

    5-3نتایج آزمون ها .........................................................................................................100

    5-4محدودیت های تحقیق ...........................................................................................102

    5-5پیشنهادات ..............................................................................................................103

    منابع فارسی:

    اصول بازاریابی –فلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده

    پیرز، دان؛ بازاریابی تک به تک؛ ترجمه علی عیاری؛ چاپ اول؛ تهران؛ انتشارات فرا؛ ۱۳۸۱

     جان وست وود. چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم. ترجمه علیرضا احمدی-فرناز فرزین مهر. انتشارات مبلغان، ۱۳۸۹. چاپ دوم، تهران. شابک ‎۷-۴۱-۲۶۱۴-۹۶۴-۹۷۸.

    چارلز دویل. فرهنگ جامع واژگان بازاریابی (آکسفورد). ترجمه محسن شاهین پور، سمیه اولی.سوره مهر تهران، 1392. شابک ‎۹۷۸-۶۰۰-۱۷۵-۵۷۰-۵.

    خلیل جعفرپیشه. اسرار نام و نشان سازی. انتشارات آموخته، 1390. چاپ اول. اصفهان.شابک ‎۹-۰۲-۶۴۶۵-۶۰۰-۹۷۶.

     دکتر احمد روستا. مجله تدبیر. سازمان مدیریت صنعتی. شماره 196. تهران.

    سرجیو زیمن. پایان عصر بازاریابی سنتی. ترجمه سینا قربانلو. انتشارات مبلغان، ۱۳۸۷. چاپ چهارم. تهران. شابک ‎۳-۹-۹۰۵۷۲-۹۶۴.

    صالح اردستانی،عباس،سعدی،محمدرضا،(1388)،تحقیق بازاریابی؛ سنجش و روش،نشرادبستان،تهران

    غفاریان،‌وفا وکیانی، غلامرضا ، استراتژی اثربخش،‌چاپ اول، تهران؛ انتشارات فرا،‌۱۳۸۰

    قاسمی،‌ جعفر؛ وفاداری مشتریان بانکی؛ فصلنامه پژوهشی بانک کشاورزی؛ شماره سوم؛ دور جدید؛ بهار ۱۳۸۳

    مداح، فرخ. برنامه‌های وفاداری مشتریان. ۱۳۹۳.

    فیلیپ کاتلر و فرناندو تریاس دبس. بازاریابی خلاق. ترجمه امید آبدار. انتشارات آموخته، 1392. چاپ اول. اصفهان. شابک ‎۸-۱۲-۶۴۶۵-۶۰۰-۹۷۸.

    کاتلر،‌فیلیپ؛ کاتلر در مدیریت بازار؛ ترجمه عبدالرضا رضائی نژاد؛ چاپ اول؛ تهران؛ انتشارات فرا؛ ۱۳۷۹

    کاتلر، فیلیپ؛ مدیریت بازاریابی(تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل)؛ بهمن فروزنده؛ اول؛ تهران؛ نشر آتروپات؛ ۱۳۸۲

    کاتلر، فیلیپ؛ دایره المعارف بازاریابی از A تا Z؛ ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی، اول؛ تهران؛ نشر آن؛ ۱۳۸۳

     

     

     

     

    منابع انگلیسی :

    Aaker, D. A., & Keller, K. L. (1990). Consumer evaluations of brand extensions. Journal of

    Ailawadi, K. L., Lehmann, D. R., & Neslin, S. A. (2003). Revenue premium as an outcome

    Anderson, E. W., Fornell, C., & Mazvancheryl, S. K. (2004). Customer satisfaction and

    Baumgartner, H., & Steenkamp, J. B. (2006). Response biases in marketing research. In

    Bloch, P. H. (1995). Seeking the ideal form: Product design and customer response.

    Barth, M. E., Clement, M. B., Foster, G., & Kasznik, R. (2003). Brand value and capital

    Baker, M. J., & Balmer, J. M. T. (1997). Visual identity: Trappings or substance? European

    Bowlby, J. (1980). Loss: Sadness and depression. New York, NY: Basic Books.

    Broniarczyk, S. M., & Alba, J. W. (1994). The importance of the brand in brand extension.

    Bryk, A. S., & Raudenbush, S. W. (1992). Hierarchical linear models: Applications and data

    Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2003). Customer–company identification: A framework for understanding

    children and adolescents. Journal of Consumer Research, 32, 119–129.

    customers' relationships with companies. Journal of Marketing, 67, 76–88.

    Chung, K. H., & Pruitt, S. W. (1994). A simple approximation of Tobin's q. Financial Management,

    Churchill, G. A., Jr. (1979). A paradigm for developing better measures of marketing

    constructs. Journal of Marketing Research, 16, 64–73.

    DeWulf, K., Odekerken-Schröder, G., & Iacobucci, D. (2001).

    Journal of Marketing, 59, 16–29.

    Journal of Marketing Research, 31, 214–228.

    Journal of Marketing, 31(5/6), 366–383.

    Marketing, 54, 27–41. measure of brand equity. Journal of Marketing, 67, 1–17.

    market valuation. In J. Hand, & B. Lev (Eds.), Intangible assets (pp. 153–184). New York, NY: Oxford University Press.

    R. Grover, & M. Vriens (Eds.), The handbook of marketing research (pp. 95–109).

    shareholder value. Journal of Marketing, 68, 172–185.

    The role of brand logos in firm performance:

    C. Whan Park, Andreas B. Eisingerich, Gratiana Pol, Jason Whan Park

    The book  BRAND MANAGEMENT (RESEARCH,THEORY AND PRACTICE): tilde heding-charlotte f knudtzen – mogens bjerre


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر انتصاب های مبتنی بر شایستگی مدیران بر بهره وری نیروی انسانی بانک ملت استان اردبیل انجام گرفته است. روش انجام تحقیق، عبارت از روش پیمایش از نوع توصیفی و همبستگی است و جامعه آماری کلیه کارکنان بانک ملت استان اردبیل که به تعداد 283 نفر بودند. برای تعیین تعداد نمونه با ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) رشته مديريت اجرايي                       

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی موضوع: بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت به صورت یک مطالعه مطالعه موردی درمدیریت شعب بانک ملت استان سمنان بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک ملت استان سمنان بوده است. نمونه آماری تحقیق حاضر در مدیریت شعب ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.A. » گرایش : مدیریت بازرگانی چکیده برخورد مؤثر با تعارض، چالش اساسی در تعاملات افراد در محیط کار است. تعارض امری طبیعی و پدیده ای اجتناب ناپذیر در زندگی فردی و سازمانی است و به دلایل متعدد و در اشکال مختلف ظهور می‌نماید. مسأله اصلی در این پژوهش، شناخت فضای سازمان از لحاظ وجود تعارض و بررسی سبکهای مورد استفاده مدیران و کارمندان جهت ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش تحوّل چکیده هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مولفه های هوش فرهنگی بر رفتار شهروندی مدیران بانک ملت در سال 1391می‌باشد. روش پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی، پیمایشی و همبستگی است. دوره زمانی تحقیق حدودا یک دوره یک ساله بوده که از ابتدای شهریور سال 91 و پایان مرداد 92 بطول انجامید. جامعه آماری این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت بازرگانی داخلی چکیده امروزه، کاربرد فناوری اطلاعات در صنایع خدماتی رشد بسیاری نموده است که بارزترین نمونه آن صنعت بانکداری می باشد. بانک ها با استفاده از این فناوری محصولاتی را ابداع می نمایند که می توانند با نیروی انسانی کمتر خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه دهند. شبکه بانکی کشور ما نیز با درک جایگاه فناوری اطلاعات ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‏ ی مدیریت بازرگانی(بازاریابی) چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعییین رابطه بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش تعدیل گر رهبری توزیعی در بانک ملت شعب استان ایلام انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی و از نوع تحلیلی- همبستگی می باشد. که با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی رابطه بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی (گرایش مالی) چکیده مکان یابی یک فعالیت اقتصادی اعم از یک بنگاه خرده فروشی، کارخانه، مرکز خدماتی یا ... یکی از مهمترین سوالات پیش روی یک بنگاه اقتصادی است تا آنجا که این مساله میتواند تعیین کننده موفقیت یا شکست بنگاه باشد. تاکنون مدل های زیادی به منظور کمک به اتخاذ تصمیم در حوزه مکان­یابی ایجاد شده­اند، یکی از مشهورترین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین‌الملل چکیده با گسترش استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، جهان شاهد تحول عظیمی است که از آن تحت عنوان عصر اطلاعات یاد می‌شود. صنعت بانکداری نیز تحت تأثیر این تغییرات تحول شگرفی را تجربه می‌کند. بدیهی است در صورت عدم استقبال مشتریان از سیستمهای بانکداری الکترونیک ارائه اینگونه خدمات با شکست ...

ثبت سفارش