پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران

word 1 MB 30694 154
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان ­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

     رشته: مدیریت

    گرایش : بازرگانی-بازاریابی

    چکیده :

    تجهیزات پزشکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زندگی انسان هستند و بازار تجهیزات پزشکی نیز بخش قابل توجهی از داد و ستدهای مالی را به خود اختصاص می دهد.بنابراین بازاریابی تجهیزات پزشکی امری حائز اهمیت است.از طرفی بیماری دیابت رشد قابل توجهی در کشور داشته و افراد زیادی را مبتلا کرده است و نیز بیماری غیر قابل علاج است که نیاز به کنترل مرتب و حفظ قند خون در سطح نرمال دارد.با توجه به این مهم محقق بازار یکی از تجهیزات پزشکی مرتبط با دیابت یعنی دستگاه تست قند خون را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.پایان نامه ی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران با هدف شناسایی و اولویت بندی تاثیر چهار عامل کیفیت-قیمت-خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری در رفتار خریداران این دستگاه در سطح شهر تهران انجام شده است.جامعه ی آماری این تحقیق شامل کلیه ی متخصصان داخلی در این شهر هستند که خود اقدام به خرید دستگاه تست قند خون می کنند و محقق این وسیله را از بعد صنعتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.در نهایت این نتیجه به دست می آید که چهار متغیرکیفیت، قیمت،خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد و از لحاظ اولویت بندی به ترتیب کیفیت،نام و نشان تجاری،خدمات پس از فروش و قیمت در رفتار خریداران این دستگاه موثر است.

    تحقیق شامل 2 پرسشنامه است. اولی به بررسی تأثیر متغیرهای  مستقل بر متغیر وابسته با کمک آزمون تی تک نمونه و دومی به اولویت بندی متغیرها با تکنیک ای اچ پی می پردازد. نرمال بودن متغیرها قبل از آزمون تی تک نمونه توسط آزمون کولموگروف سنجیده شد.

    کلمات کلیدی: بازاریابی صنعتی، تصمیم خرید مصرف کننده، دستگاه تست قند خون

    1مقدمه :

    امروزه بازاریابی کالاها و خدمات به یکی از مباحث مهم تبدیل شده است و بازاریابی انواع مختلفی را در بر می گیرد.حتی بازاریابی کالاهای صنعتی و مصرفی از تفاوت هایی برخوردار است.طوری که توجه به این تفاوت ها و ظرافت در امر بازاریابی منجر به موفقیت در زمینه های مذکور می شود.در این فصل به بیان مساله ی مورد بررسی ، معرفی متغیرهای مستقل و وابسته، اهداف و فرضیات پژوهش، مدل مورد استفاده می پردازیم. مدل مورد بررسی در این تحقیق مدل کوادا[1] می باشد و متغیرهای مستقل شامل کیفیت، قیمت، نام و نشان تجاری و خدمات پس از فروش است که می خواهیم تاثیر این متغیرها را بر رفتار خریداران دستگاه گلوکومتر بسنجیم و ببینیم که اولویت بندی این عوامل در رفتار خریداران این دستگاه چگونه است.

    1-2 بیان مساله :

    بررسی دقیق رفتار خرید مشتریان در بازار تجهیزات پزشکی در ایران مورد بی توجهی قرار گرفته و سرمایه های زیادی در این راستا به هدر می رود.از طرفی بیماری دیابت روند رو به افزایش داشته و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. عزیزی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان می کند میانگین متوسط افراد بالای 40 سال که مبتلا به دیابت هستند هفت درصد است اما این مهم در ایران به گونه ای است که اکنون بالای 8 درصد افراد بالای 40 سال کشورمان به دیابت مبتلا هستند.(سایت خبرگزاری فارس)، تا سال ۲۰۲۵ تعداد دیابتی ها به ۳۸۰ میلیون نفر خواهد رسید. (گزارش سازمان بهداشت جهانی)، عضو کمیته کشوری دیابت گفت: شیوع دیابت در حال حاضر در دنیا به 382 میلیون رسیده است که نسبت به پیش‌بینی‌ها شیوع بیشتری پیدا کرده است. به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استقامتی در نشست خبری که پیرامون هفته دیابت برگزار شد،بیان کرد: تصور می‌شد تا سال 2025 شیوع دیابت به 380 میلیون در دنیا برسد، ولی طبق آخرین آماری که از طریق آی دی اف منتشر شده است، شیوع دیابت در حال حاضر به 382 میلیون رسیده است.

    وی ادامه داد: نزدیک به یک دهه قبل مطالعات مدون علمی برای بیماری‌های غیرواگیر انجام شده که اطلاعات خوبی از شیوع دیابت و پیش دیابت در اختیار ما قرار داده است. شیوع دیابت در دور اول این مطالعات 7.8 درصد بود و در دور دوم که سه سال بعد انجام شد، این عدد به 9 درصد رسید و طبق آخرین آمار در سال گذشته، 11.34 درصد افراد بالای 20 سال، مبتلا به دیابت و 14.6 درصد جمعیت بالای 20 سال به پیش دیابت مبتلا هستند. به طور کلی 10 میلیون نفر از جمعیت ایران گرفتار دیابت و یا پیش دیابت هستند. (خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا)

    علت اصلی دیابت آن است که در بدن یا انسولین ساخته نمی شود ویا اینکه مقدار آن به قدری ناچیز است که نیاز های بدن را برآورده نمی سازد، انسولین در حقیقت کنترل کننده ی میزان گلوکز است که وارد خون میشود. اگر قند خون وارد سلولهای بدن نشود در نتیجه میزان قند درجریان افزایش می یابد و پیامد آن علائم دیابت ظاهر می شود.تحقیقات نشان میدهد که شایع ترین عامل نابینایی بزرگسالان عامل قطع پا پس از حوادث وعلل نارسایی کلیه ها دیابت است. دیابت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در سراسر جهان است که تاکنون درمانی برای آن شناخته نشده و این به آن معناست که بیمار تا پایان عمر با این بیماری دست وپنجه نرم می کند و به همین جهت باید برنامه منظمی را برای مقابله با عوارض آن و مراقبت از سلامت اندام های خود ترتیب دهد. اما علاوه بر این ویژگی، دیابت ویژگی خاص دیگری نیز دارد که آن را در میان سایر بیماری ها ممتاز کرده و آن مخرب بودن این بیماری است. دیابت را از آن جهت مخرب می نامند که در صورت عدم شناسایی و کنترل به موقع و صحیح، علاوه بر آنکه می تواند سلامت اندام های مختلف بیمار را تهدید کند، آسیب های سنگینی را برای سلامت فرد، خانواده، جامعه و اقتصاد به دنبال خواهد داشت. بیماری های قلبی و عروقی، کوری، نارسایی کلیه، قطع عضو و سکته مغزی را می توان از جمله مهم ترین عوارض بلندمدت عدم توجه به دیابت دانست که ابتلا به هر کدام از آنها می تواند علاوه بر آنکه برای بیمار یک فاجعه تمام عیار محسوب شود، برای جامعه نیز بحران آفرین و هزینه ساز باشد.

    حفظ قند خون در محدوده ی نرمال احتمال بروز سکته های قلبی ، مغزی، عوارض چشمی، کلیوی وعصبی و مشکلات سیستم گردش خون و حتی مرگ را کم می کند.تشخیص بیماری دیابت و بررسی و کنترل به موقع این بیماری  امروزه با کمک دستگاه تست قندخون میسر شده است که استفاده از آن بسیار راحت است. پزشک می تواند به سادگی قندخون بیمار خود را بررسی، کنترل و مهار کند و از خطرات بعدی این بیماری پیشگیری کند .همین امر باعث شده است که بازار این وسیله ی پزشکی  امروزه گسترش یابد و لذا بازاریابی این محصول و شناخت عواملی که بر خرید این محصول موثرند واین که کدام عامل اهمیت بیشتری دارد جای بحث و بررسی دارد. به دلیل اهمیت بیماری دیابت و بازار دستگاه تست قند خون که در حال گسترش است شناخت و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران این دستگاه مورد علاقه ی محقق بوده است .برای محقق این سوال مطرح است که آیا کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری با رفتار خریداران این دستگاه رابطه دارد یا خیر و اگر ارتباطی بین آنها وجود دارد کدام یک از این عوامل بیشترین تاثیر را بر رفتار خریداران این دستگاه دارد؟این حقیقت اکنون برای ما مبهم است که به راستی برای یک خریدار کیفیت این دستگاه مهمتر است یا قیمت؟خدمات پس از فروش یا نام و نشان تجاری؟بررسی این موضوعات و شناسایی دقیق آنها از نظر محقق منجر به سازماندهی دقیق تر بازار و بازاریابی این محصول می شود.

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق :

    ضرورت خاص تحقیق: با وجود اهمیت دستگاه تست قندخون در تشخیص بیماری دیابت و کنترل قند خون مطالعات خاصی درباره ی عوامل موثر بر رفتار خرید دستگاههای تست قندخون صورت نگرفته است. و طبق آخرین آمار در سال گذشته، 11.34 درصد افراد بالای 20 سال، مبتلا به دیابت و 14.6 درصد جمعیت بالای 20 سال به پیش دیابت مبتلا هستند. به طور کلی 10 میلیون نفر از جمعیت ایران گرفتار دیابت و یا پیش دیابت هستند. (خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا)

    با این توصیفات بررسی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قندخون و اولویت بندی آنها با توجه به بازار گسترده ی این دستگاه ضروری می نماید تا نیازهای خریداران این دستگاه بهتر شناسایی شود و پاسخگوی خواسته های خریداران باشد و به کلیه ی سازمانهایی که خدمات سلامتی ارائه میدهندکمک کند.هرچند شرکت های عرضه کننده ی دستگاه تست قندخون یا گلوکومتر اذعان میکنند که کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری بر رفتار خریداران تاثیر گذار است اما درباره ی اینکه کدام عامل بیشترین تاثیر و کدام عامل کمترین تاثیر را دارد اختلاف نظر وجود دارد.با اولویت بندی این عوامل بازاریابی این دستگاه منسجم تر و دقیق تر و نیاز خریداران بهتر شناسایی می شود و هم جامعه ی پزشکی هم بیمارانی که با بیماری مهلک دیابت دست و پنجه نرم می کنند و همچنین فروشندگان این دستگاه منتفع خواهند شد.

    1-4 اهداف پژوهش :

    1-4-1 هدف کلی تحقیق :

    شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه های تست قند خون

    1-4-2.هدف کاربردی:  

    شناساندن عوامل مؤثر بر رفتار خریداران دستگاه های تست قند خون هم به شرکت های عرضه کننده برای تدوین دقیق و مؤثر برنامه های بازاریابی و هم به مدیران بخش بهداشت و درمان کشور جهت مدیریت صحیح واثربخش تجهیزات پزشکی.

    بهر ه وران عمده ی این تحقیق مدیران بهداشت و درمان کشور-فروشندگان تجهیزات پزشکی و خریداران این دستگاه هستند.

    1-5 چارچوب نظری:

    بازاریابی صنعتی  عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات برای سازمانهای کسب و کار.سازمانهای صنعتی کالاها و خدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالا و خدمات، کسب سود،کاهش هزینه ها و .. خریداری می کنند. نکته­ی مهم در بازاریابی کسب و کار عبارتست از ایجاد ارزش افزوده (منافع)برای سازمان های خریدار (مشتریان)از طریق کالاها و خدماتی که بر نیازها و اهداف خرید سازمانی تکیه داشته باشد.وظایف اصلی مدیریت بازاریابی در بازاریابی مصرفی و بازاریابی صنعتی کاربردی یکسان دارد.این وظایف عبارتند از :تصمیم گیری درباره ی بازارهای هدف-شناخت نیازها و خواسته های بازارهدف-توسعه ی کالاها و خدمات جهت برآوردن الزامات این بازارها و تکامل برنامه ها یا استراتژی های بازاریابی جهت جذب مشتریان موردنظر و برآورده ساختن نیازهای آنها سریعتر و بهتر از رقبا.در بازاریابی صنعتی از لحاظ جغرافیایی بازارها شکل متمرکز دارند، تعدادکمتری مشتری وجود دارد، کانالهای توزیع کوتاه تر هستند، خریداران آگاهی و اطلاعات خوبی دارند ، تکنیکهای خرید پیچیده و برمبنای مذاکره هستند و تصمیمات خرید برمبنای گامهای قابل مشاهده اتخاذ می شود.در بازاریابی صنعتی کالاها و خدمات عموما از پیچیدگی فنی بیشتری برخوردارند. موریس[2] ویژگی های محصول ارائه شده توسط عرضه کنندگان را به عنوان مهمترین عامل در تصمیم گیری مشتریان(خریداران)میداند. (موریس1988، 80) مشتریان برای خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی قائل هستند زیرا هرگونه تاخیر و قصوری در ارائه ی این خدمات بر نحوه ی تولید و عملیات خریداراثرات نامطلوبی به جا خواهد گذاشت.ویژگی های دیگر کالا نظیر کیفیت نیز بر نحوه ی تصمیم گیری اینگونه خریداران تاثیر بسزایی دارد. در بازاریابی صنعتی قیمت یکی از عواملی است که در تصمیمات خرید به آن توجه می شود.ارایه قیمت رقابتی و مذاکره بر سر قیمت معمولا در بازاریابی صنعتی مرسوم است.تصمیمات قیمت گذاری محصولات صنعتی هسته ی اصلی هر برنامه ی تجاری است و تاثیر مستقیمی روی استراتژی بازاریابی شرکت خواهد داشت(سعیدنیا و بنی اسدی، 1385)، جایگاه برند در ذهن خریدار نیز نقش موثری در نحوه ی تصمیم گیری خریداران دارد.مسلما در شرایط تصمیم گیری که با عدم اطمینان همراه است یک نام تجاری قدرتمند و با هویت نقش مهمی در چگونگی رفتار خریداران ایفا می کند.فعالیت های خرید صنعتی شامل حالت ها یا مراحل مختلف فرایند اتخاذ تصمیم است.میزان اهمیتی که باید به مراحل مختلف خرید داده شود به نوع موقعیت های خرید بستگی دارد.رابینسون[3]، فاریس[4] و ویند[5] در سال 1967مراحل فرایند تصمیمات خرید در بازارهای صنعتی را به شرح زیر بیان نمودند :

    1.تشخیص مشکل یا نیاز

    2.تعیین کاربرد یا ویژگی ها و مقدار کالای مورد نیاز

    3.تدوین مشخصات یا توصیف کالای مورد نظر

    4.تحقیق برای شناسایی عرضه کنندگان بالقوه

    5.تجزیه و تحلیل طرح های عرضه کننده

    6.ارزیابی طرح ها و انتخاب عرضه کنندگان

    7. .بازخورد عملکرد و ارزیابی بعد از عملکرد(آرجان جی.ون ویل، 2002ص34)

    مدل تحقیق اقتباسی از مدل رفتار صنعتی کوآدا[6] از دانشگاه آلابورگ (کوآدا 2002، 44)و مقاله ی شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه های سونوگرافی در شهر تهران از (پورعبداللهیان و مهرانی ) همراه با تغییرات توسط محقق :

     

     

    عوامل موثر در تصمیم گیری خرید مصرف کننده

    کیفیت

    نام و نشان تجاری

    خدمات پس از فروش

    قیمت

    اندازه گیری از نقاط دیگر

    قدمت نام تجاری

    در دسترس بودن مهندسین

    پایین بودن قیمت دستگاه

    دارا بودن حافظه و امکان گرفتن میانگین

    قابلیت اتصال به کامپیوتر

    سرعت اندازه گیری

    شهرت نام تجاری

    خاستگاه نام تجاری

    مهارت و توانایی مهندسین

    تامین قطعات یدکی و لوازم

    ارائه دستگاه جایگزین

    پایین بودن قیمت قطعات یدکی مستهلک شونده

    فروش اعتباری (اقساط)

    تخفیف در پرداخت نقدی

    اندازه ی مناسب دستگاه

    صفحه ی مانیتور

    اصالت وزارت بهداشت

    راحتی کار با دستگاه

    استانداردهای کیفیت

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    شکل 1-1 مدل تحقیق(کوآدا-2002-44)

    1-6 سوال اصلی تحقیق :

     چه عواملی بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران موثر بوده و اولویت بندی این عوامل چگونه است ؟

    1-7 فرضیات تحقیق:

     فرضیه 1.کیفیت بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد.

    فرضیه 2.قیمت بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد.

    فرضیه 3.خدمات پس از فروش بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد.

    فرضیه 4.نام و نشان تجاری بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد.

    فرضیه 5.عامل کیفیت در مقایسه با عوامل قیمت، خدمات پس از فروش و برند بیشترین تاثیر را بر رفتار خریداران دستگاههای تست قندخون دارد.

    فرضیه 6.عامل قیمت در مقایسه با عوامل خدمات پس از فروش و برند تاثیر بیشتری بر رفتار خریداران دستگاههای تست قندخون دارد.

    فرضیه 7.عامل خدمات پس از فروش تنها نسبت به عامل برند نقش موثرتری در رفتار خریداران دستگاههای تست قندخون دارد.

    فرضیه 8.عامل برند در مقایسه با عوامل کیفیت-قیمت و خدمات پس از فروش کمترین تاثیر را در رفتار خریداران دستگاههای تست قند خون دارد.

    1-8 متغیر های تحقیق :

    1-8-1 متغیرهای مستقل :

    متغیرهای مستقل در این تحقیق کیفیت ، قیمت، خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری می باشند . همچنین معیارهایی که برای تعریف هر یک از این عوامل مطرح شده اند نیز در مدل آمده است.

    1-8-2 متغیر وابسته :

    رفتار خرید مصرف کننده

    تعریف مفهومی متغیر وابسته :رفتار مصرف کننده به کلیه ی فرایندهای انتخاب-استفاده-کنارگذاری محصولات و خدمات-تجارب یا ایده ها توسط افراد-گروه ها و سازمان ها به منظور ارضای نیاز ها و نیز بررسی تاثیر این فرایندها بر مشتری و جامعه می پردازد.(هاوکینز، 1385، ص 6).

    1-9 تعریف مفهومی متغیرهای مستقل :

     کیفیت : مشتریان راضی منبع سود شرکت ها هستند . شرکت هایی که نمی توانند مشتریان را راضی نگه دارند در دراز مدت دربازار باقی نخواهند ماند . عرضه دستگاه با کیفیت برتر و ارائه خدمات به پزشکان در سطح عالی به طور مستمر موجب ایجاد مزیت های رقابتی برای شرکت می شود. تعدادی از این مزیت ها شامل : ایجاد موانع رقابتی، وفاداری مشتریان، محصولات متمایز، کاهش هزینه های بازاریابی-قیمت های بالاتراست.( پورعبدالهیان و مهرانی، 1388)

    خدمات پس از فروش : امروزه، عصر طلایی خدمات است و گفته می شود هر شرکتی برای موفق شدن و رونق گرفتن کسب و کارش ،باید تبدیل به یک کسب و کار خدماتی گردد. خدمات پس از فروش موجب ایجاد جریانی محدود ،ولی مستمر و قابل اتکا از درآمد در طول یک دوره زمانی طولانی می شود . در نهایت هنگامی که کسب و کارها ، خدمات پس از فروش ارائه می دهند، به درک عمیقی از طرح ها،فرایندها و تکنولوژی های مشتریان ، دست می یابند؛ دانشی که رقبا نمی توانند به سادگی به آن دست یابند . این مسأله موجب ایجاد یک مزیت رقابتی غیر قابل باور ، اما پایدار برای شرکت ها می شود(پور عبداللهیان و مهرانی ، 1388،ص5)وظیفه ای که خدمات به مشتریان نامیده می شود پیچیده تر از سفارش گرفتن، پس گرفتن محصولات مرجوعی، یا پاسخگویی به شکایت هاست . براساس این نگرش،خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت ها به منظور جلب رضایت مشتریان وکمک به آنها برای حصول بیشترین ارزش از محصولات یا خدمات ارائه شده انجام می دهند. به طور کلی هر چیزی که علاوه بر محصول فیزیکی عرضه می شود و موجب تفکیک محصول از رقبا میگردد، جزئی از خدمت به مشتریان محسوب می گردد. (رنجبریان و همکاران ،1381)

    فرایند خدمات پس از فروش شامل موارد زیر است : ضمانت-آموزش خریداران-توسعه ی خدمات پس از فروش، فرهنگ سازی، توسعه ی شبکه ی توزیع لوازم یدکی و تعمیرکاران (وزیر زنجانی و همکاران- 1389)خدمات پس از فروش به این مفهوم است که شرکت ها عرضه هر نوع خدماتی که مشتری بعد از فروش کالا نیاز داشته باشداز قبیل حمل ، نصب و ر اه اندازی، تعمیر و نگهداری، ضمانت محصول، آموزش و غیره را به عهده میگیرد تا ضمن استفاده جانبی ، رضایت مشتری راهم فراهم آورند(نور بخش و همکاران ، 1391)

    نام و نشان تجاری: امروزه باتوجه به توسعه و تنوع محصولات تولیدی شرکت ها و با در نظر گرفتن رقابت شدیدی که میان شرکت ها وجود دارد و همچنین مشابهت زیاد محصولات آنها، تصمیم گیری در مورد انتخاب محصول برای مشتریان مشکل، زمانبر و پرهزینه شده است . بنابراین ، خریداران ومصرف کنندگان به دنبال راه های کوتاه تر و مطمئن تری برای انتخاب محصول یا خدمت هستند تا در عین اینکه مخاطره حاصل از خرید را کاهش می دهند ،بهترین بهره و نتیجه لازم را از انتخاب خود کسب کنند .در این فرایند اتکا به محصولاتی که دارای نام های تجاری مشهور و قدرتمند هستند ، یکی از راه های مفید و اثربخش جهت کمک به تصمیم گیری خریداران و مصرف کنندگان، می باشد.(پورعبداللهیان و مهرانی ، 1388).

    نام و نشان تجاری عبارت است از نام،عبارت، اصطلاح،علامت، نشانه، نماد، طرح،یا ترکیبی از این‏ها،که به منظور شناساندن‏ محصولات و خدمات فروشندگان یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از محصولات شرکت‏های رقیب استفاده می‏شوند.نام‏ و نشان تجاری به مصرف کننده کمک می‏کند محصولاتی را که مفید می‏داند، شناسایی کند و همچنین می‏تواند اطلاعاتی درباره کیفیت‏ محصول به خریدار بدهد. در بازار، نام‏ها و نشان‏های تجاری،از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوت‏اند.یک نام و نشان تجاری قدرتمند از ارزش زیادی برخوردار است (موسوی، 1385)

    قیمت : در طول تاریخ اغلب قیمت ها از طریق خریداران وفروشندگان پس از چانه زنی و گفتگو با همدیگر تعیین میشده است . رسم بر این بوده که فروشندگان قیمتی بالاتر از حد انتظار خود پیشنهاد دهند و خریداران هم قیمتی پیشنهاد کنند که پایین تر از قیمتی باشد که انتظارپرداخت آن را دارند . در نهایت امر ، قیمتی که مورد توافق و قبول طرفین قرار گیرد ، قیمتی بوده است که در اثر چانه زنی و گفتگو به دست آمده است.قیمت از عوامل اصلی مؤثر بر انتخاب خریداران دستگاه های تست قند خون به شمار می رود(پور عبداللهیان و مهرانی،1388)

     

    [1] kuada

    [2] muris

    [3] .rabinson

    [4] .faris

    [5] .vind

    [6] kuada

    Abstract

    Medicine equipments are very  important in people ‘s life .and these equipments make large part of financial transactions.so marketing of these equipments is important.on the other diabetes has significant growth in our country & many people infected.also diabetes is a non-curable disease that requires regular control and keeping glucoses in normal range.so researcher analyses bazar of one of diabete equipments that it’s name  is glucometer.this thesis title is assessment & prioritization factors influencing buyer behavior of glucometer in Tehran & it’s purpose is assessment & prioritization these factors : quality,price,after sale services and brand.data is specialists in Tehran that buy glucometer & researcher analyses  this equipment as an industrial product.finally the result is that these 4 factors have relation with behavior of glucometer buyers and prioritization of these factors are : quality,brand,after sale services & price.

    The research has 2 questionnaires. First questionnaire tests the effect of independent variables on dependent variable and uses of one sample T test. The second questionnaire shows prioritize independent variables with AHP technique. Before one sample t test implement normalize test.

    Keywords: industrial marketing-consumer buying decision-blude glucose testing device

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فصل اول : کلیات تحقیق.. 1

    1-1مقدمه. 2

    1-2 بیان مساله. 2

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4

    1-4 اهداف پژوهش.... 4

    1-4-1 هدف کلی تحقیق.. 4

    1-4-2.هدف کاربردی.. 4

    1-5 چارچوب نظری.. 5

    1-6 سوال اصلی تحقیق 7

    1-7 فرضیات تحقیق.. 8

    1-8 متغیر های تحقیق 8

    1-8-1 متغیرهای مستقل 8

    1-8-2 متغیر وابسته 8

    1-9 تعریف مفهومی متغیرهای مستقل 9

    1-10 تعریف عملیاتی متغیرها 10

    1-10-1 تعریف عملیاتی متغیرهای مستقل تحقیق 10

    1-10-2 تعریف عملیاتی متغیر وابسته 11

    1-11 قلمرو تحقیق 11

    1-12خلاصه ی فصل 11

    فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی تحقیق.. 12

    2-1مقدمه 13

    2-2 طبقه‌بندى کالاها 13

    2-2-1 کالاهاى مصرفى.. 14

    2-2-2 کالاهاى راحتى.. 15

    2-2-3 کالاهاى ضرورى.. 15

    2-2-4 کالاهاى محرک... 15

    2-2-5کالاهاى اضطرارى.. 15

    2-2-6 کالاهاى مقایسه‌اى.. 15

    2-2-7 کالاهاى اختصاصى.. 15

    2-2-8 کالاهاى ناخواسته. 16

    2-2-9 کالاهاى صنعتى.. 16

    2-3 مواد اولیه و قطعات... 16

    2-3-1 اقلام سرمایه‌اى.. 17

    2-3-2 ملزومات مصرفى و خدمات... 17

    2-4 طبقه بندی دستگاه گلوکومتر از نظر نوع کالا 17

    2-5 رفتار خرید مصرف‌کننده 18

    2-6 گرایش خریدار. 18

    2-7 رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی.. 18

    2-8 تعریف رفتار مصرف‌کننده 19

    2-9 نکات کلیدی رفتار مصرف کننده 20

    2-10 چرا مطالعه رفتار مصرف کننده مهم است؟. 21

    2-11 رفتار مطلوب خریدار صنعتی 22

    2-12  رفتار خرید سازمانی: ویژگی‌های اصلی.. 23

    2-13رفتار خرید سازمانی.. 29

    2-14عوامل مؤثر بر خریداران صنعتی.. 31

    2-15 تاریخچه مختصر در باره کنترل قندخون توسط گلوکومتر. 33

    2-16 تعریف متغیر های مستقل تحقیق 34

    2-16-1 تعریف کیفیت 34

    2-16-2 تاریخچه کیفیت 35

    2-16-3 فلسفه ی دمینگ 36

    2-17 کنترل کیفیت و تئوریهای آماری.. 37

    2-18 کیفیت در ژاپن.. 38

    2-19 نگرشهای کیفیت... 38

    2-20 فرضیه های مدل کیفیت جامع 40

    2-21 دوره های مرتبط با ابزارهای مهندسی کیفیت 41

    2-22 کیفیت در تجهیزات پزشکی 42

    2-23 کیفیت در دستگاه گلوکومتر 45

    2-24 قیمت 47

    2-25 تعریف قیمت‌گذاری‌ 48

    2-26 اهداف قیمت گذاری.. 48

    2-27 روش های قیمت گذاری.. 50

    2-28 خدمات پس از فروش... 51

    2-29 عناصر اصلی و تشکیل دهنده ی خدمات پس از فروش... 52

    2-30 خدمات پس از فروش در زمینه ی تجهیزات پزشکی 53

    2-31 نام و نشان تجاری 53

    2-32 مدیریت نام تجاری.. 53

    2-33 تدوین راهبرد نام تجاری.. 54

    2-34 وفاداری به نام تجاری.. 59

    2-35 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند. 61

    2-36 بازار کالاهای با دوام. 61

    2-37 بازار خدمات... 62

    2-38 پیشینه به تفصیل 62

    2-39 پیشینه ی خارجی 71

    2-40  خلاصه ی فصل 80

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق.. 81

    3-1 مقدمه 82

    3-2روش پژوهش 82

    3-3 آمار توصیفی.. 83

    3-4 آمار استنباطی.. 83

    3-5 جامعه آماری.. 83

    3-6 تعریف نمونه. 84

    3-7 ابزار گردآوری پژوهش 85

    3-8 اعتبار(روایی) 86

    3-9 روایی پرسشنامه 87

    3-10 پایایی 87

    3-11 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 88

    3-12 ساختن درخت سلسله مراتب تصمیم. 89

    3-13 نرمال بودن متغیرها 89

    3-14خلاصه ی فصل 90

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 91

    4-1 مقدمه. 92

    4-2 آزمون نرمال بودن 94

    4-3 اولویت بندی معیارهای کیفیت... 101

    4-4 اولویت بندی معیارهای خدمات پس از فروش... 104

    4-5 اولویت بندی معیارهای قیمت... 106

    4-6 اولویت بندی معیارهای برند. 108

    4-7 رتبه بندی نهایی زیرمعیارها در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر. 109

    4-8 خلاصه ی فصل.. 110

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 111

    5-1 مقدمه 112

    5-2 نتیجه گیری و خلاصه ی یافته ها 113

    5-3 پیشنهادات مبتنی بر یافته های پژوهش 116

    5-4 پیشنهاد برای پژوهش های بعدی 118

    5-4 محدودیت های تحقیق.. 118

    5-4-1 محدودیت خارج از اختیار محقق 118

    5-4-2 محدودیت در اختیار محقق 118

    5-5 خلاصه ی فصل 118

    فهرست منابع. 119

    پیوست الف... 124

    پیوست ب 134

    منبع

    پایان نامه ها :

    پور عبداللهیان برزو، مهرانی هرمز-1388- شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه سونوگرافی در شهر تهران-دانشگاه علوم تحقیقات تهران

    مقالات داخلی :

    ابراهیمی ابوالقاسم، منصوری سید حسین، 1392,بررسی تاثیر تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر روی بازاریابی رابطه ای و تمایلات رفتاری مشتریان، چشم انداز مدیریت بازرگانی، ش 14، ص 153

    آذرعادل، 1374دانش مدیریت، ش 27و 28، ص22

    آیت اللهی، 1386، کیفیت تنها عامل موفقیت در رقابت، ماهنامه ی تخصصی مهندسی پزشکی، شماره ی 74، سال 7، خرداد 1386، ص 54

    براهویی شهباز، ازم آزاده، 1392-شناسایی عوامل کیفیت خدمات پس از فروش و شناسایی ارتباط آن عوامل با میزان رضایت مشتریان در شرکت خدمات انفورماتیک استان هرمزگان- بانک مقالات بازاریابی ایران-ص 8

    بلالی مجید، آقازاده هاشم، احمدی سمیه، 1391 بررسی نقش برند در خرید خودروهای لوکس کشور، مجله ی مدیریت بازرگانی، دوره ی 4، ش 4،  ص1

    پور عبداللهیان برزو و مهرانی هرمز،1388 شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه سونوگرافی در شهر تهران،  فصلنامه ی مدیریت-سال ششم-شماره ی 13، ص 4-6

    تقی پوریان محمد جواد، فاضلی الهام، فرهنگ احمدیان امیر،1391 اعتبار و پرستیژ نام و نشان تجاری در تصمیم گیری خرید، ، سایت اخبار اقتصادی

    راکعی اصفهانی پریسا، بابایی زکلیکی محمدعلی ، 1390، بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره ی 15،ش2، ص 28

    رنجبریان بهرام، رشید کابلی مجید، حق شناس اصغر، یاوری زهرا، 1381خدمات پس از فروش، فصلنامه ی پژوهش های بازرگانی، شماره ی 25، ص 130.

    سلیمانی محسن، 1391،دوره های مرتبط با ابزارهای مهندسی کیفیت، سایت انجمن مهندسی کیفیت

    شیخ،1378 دانش مدیریت،  ش 46، ص 130

    صنایعی علی ، شافعی رضا،  1391، ارائه ی مدلی برای تحلیل بین رفتار خرید مشتری ها بر اساس تئوری کارکردی نگرش(صنعت خودرو ایران) ، پژوهشنامه ی بازرگانی ش 63،سال شانزدهم،ص 153

    عبدالوند محمد علی ، علی پور پروین ، 1390، بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی، مجله ی مدیریت بازاریابی، ش 11,ص 33

    عظیمی حمیدرضا-1392-کنترل کیفیت و تئوری های آماری

    غفاریان وفا، جهانگیری آناهیتا، 1387، کیفیت و رقابت پذیری، ماهنامه ی تدبیر، سال نوزدهم، ش 199، ص 19

    بنی اسدی مهدی و سعیدنیا حمیدرضا -1385- قیمت گذاری محصولات صنعتی -ماهنامه ی تدبیر، سال هفدهم، شماره ی 176، ص 69

    کریمی اوژن، خورشیدی غلامرضا، احمدی محمد، 1385-مدیریت نام و نشان تجاری، ماهنامه ی تدبیر-شماره ی 167-ص 36

    کوشش وطن محمد رضا،1392- کیفیت، سایت مرکز آموزش مجازی توسعه ی پارس

    گراوند ایوب، نورایی محمود، دکتر ساعی ارسی ایرج،  1389، تاثیر آمیخته ی بازاریابی در تصمیم خرید و میزان رضایت مشتریان شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت، تعاون، سال بیست و یکم، دوره ی جدید، شماره ی 3-ص 69

    گلچین فر شادی، بختایی امیر، 1390، قیمت گذاری، استراتژی های قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت، ماهنامه ی تدبیر، سال هفدهم، ش 178، ص2

    گلچین فر شادی، بختایی امیر، رفتار مصرف کننده، 1385، نشریه ی تدبیر، ش 174، ص 63

    گنجی نیا حسین، اخوان فومنی سمانه، 1390- نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برند سازی در آسیا، پایگاه مقالات علمی مدیریت

    مختاری اردشیر،1388- روانشناسی رفتار خرید در مصرف کنندگان، مجله ی بسته بندی، سال پنجم، شماره 49، ، ص 27

    ملکی علیرضا ، 1383، تحلیل سیستماتیک رفتار مصرف کننده،  فصلنامه ی مدیر ساز، ش 14، ص 88

    نبی زاده محمود، 1373- مدل­های رفتار مصرف کننده، ماهنامه ی علوم اجتماعی، ش 7، ص267

    نصیری پور امیر اشکان، رئیسی پوران، ملکی محمدرضا، اکبریان بافقی محمدجواد،1391 الگوی آمیخته ی بازاریابی خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی ایران، ویژه نامه ی توسعه ی مدیریت در نظام سلامت، دوره ی نهم، شماره ی هفتم، ص 1158

    نوربخش سید کامران، میرابراهیمی سید عباس وهابی سیده رقیه،1391 ارزیابی میزان رضایت مشتریان شرکت ایساکو از خدمات پس از فروش با استفاده از مدل کانو، فصلنامه ی مدیریت، سال نهم، شماره ی 25،  ص 56

    وزیر زنجانی حمیدرضا، موتمنی علیرضا، موسوی دلازیانی حسن1389-سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته ی بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین(حمل و نقل جاده ای ) ، بررسی های بازرگانی، ش 40، ص 76

    وکیلی پور تکلو شاهین، برآهویی شهباز، 1392، بررسی تاثیر قیمت و کیفیت بر رضایت مشتری، بانک مقالات بازاریابی ایران

     

     

    منابع خارجی :

    حبیبی آرش ، الگوها و مدل های رفتار مصرف کننده- بر اساس کتاب میشل اس مینور و جان سی موون

    Aaker, D. (1991) Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York, NY.

    Abdul-Muhim, Al Hassan (2005), “ Instrumental and interpersonal determinants of relationship satisfaction and commitment in industrial markets” Journal of Business Research, Vol58, pp.619-628

    Michael Knie - Anderson, , ۲۰۰۱The Relationship between Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Customer Profitability

    Arens,1999,130

    Bennett, Anthony. (1997) The five v,s – a buyer perspective of the marketing , Marketing Intelligence and Planning , volume 15 . number 3 , pp 151-156 ,

    Constantinides, E., , (2004)Influencing the online consumer,s behavior , Internet Research , volume 14 . number 2 , pp 111-126

    cemal zehir-oznur gulen ertosun-songul zehir-busra muceldill-2012 --total quality management practices effect on quality performance and innovation performance- elsevier - 273-280

    Frank Kressmann, M. Joseph Sirgy, Andersan Hermann, Frank Huber, Stephanie Huber, Dong-Jin Lee, (2006) “Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty”, Journal of Business Research, Vol.59, pp.955-964

    Jenne & rossome ,2003,51

    Kotler, P. (2003), Marketing Management, 11th ed., Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, NJ.

    Meller J.J., Hansan T., (2006) "An Empirical examination of brand loyalty" Journal of Product & Brand Management, Vol.15, No.7, pp.442-449

    Morris, H. Micheal(1988), “Industrial and organization marketing”, 3th Edition, Columbus, P.189

    Nickels,1999,395

    Reynolds,Thomas J. & Gengler, Gharles E. & Howard, Daniel J.;1995 "Ameans-end Analysis of Brand Persuasion through Advertising"; Internatinal Journal of Marketing Research

    Van Weel , Arjan J.(2002) , Purchasing And Supply Chaih management : Analysis , Planning and practices , 3rd . ed, Thomson learning , Eindhoaven , Nyenrode , Netherlands

    Wolfgang,1995,51

    Woodruff & gradial,1997,66

    کتاب ها :

    ال رایز و لورا رایز، رایز،ال،لورا، (2001) نام و نشان تجاری، 22 قانون ثابت برای تثبیت نام تجاری،ترجمه منیژه بهزاد، تهران،انتشارات‏ سیته.ص 12و 13

    ساده,مهدی- چ اول 1375-"روش های تحقیق"ناشر مولف , ص287

    حافظ نیا، محمدرضا،1389- روش تحقیق در علوم انسانی-ص 58-63-69-78-79-143-146

    خاکی,غلامرضا1387,"روش تحقیق در مدیریت",ص 285و 244

    دل هاوکینز، کنث کانی، راجر بست، (2006) کتاب رفتار مصرف کننده تدوین استراتژی بازاریابی، ترجمه ی احمد روستا، عطیه بطحایی.

    کاتلر،فلیپ،آرمسترانگ،گری،2004 نام تجاری، اصول بازاریابی.ترجمه علی پارسیان، تهران،نشر ادبستان،ص378-379-133-132

    نراقی سیف و نادری-1378-ص 124

    نصر آزادانی بهروز-1392-بازار صنعتی، -فصل دوم-ص 21

    سایت های اینترنتی :

    سایت کلینیک مجازی دیابت

    مقاله ی طبقه بندی کالاها، اینترنت، سایت آفتاب

    مجله ی پارسی-1392


موضوع پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, نمونه پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, جستجوی پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, فایل Word پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, دانلود پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, فایل PDF پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, پروژه درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی علوم وصنایع غذایی گرایش تکنولوژی مواد غذایی چکیده در این کار تحقیقاتی بررسی اثر ساپونین گیاه چوبک بر روی پایداری و افزایش میزان کف در ماءالعشیر انجام شده است . همان طور که می دانیم ریشه گیاه چوبک منبعی سرشار از ترکیبات ساپونینی به طوریکه مهمترین و فعال ترین ترکیبات موجود در آن محسوب می شوند . ساپونین ها فعالیت سطحی ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزش مقدمه امروزه رقابت شدیدی بین ورزشکاران در کشورهای مختلف برای کسب عنوان‌های قهرمانی در بازی‌های المپیک، جهانی و قاره‌ای وجود دارد و تلاش برای بهبود عملکرد ورزشکاران، دانشمندان علوم ورزشی را نیز به فعالیت بیشتر در این بخش واداشته و پژوهش در علوم ورزشی را فزونی بخشیده است. طی سالیان اخیر بررسی ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزش چکیده: ورزشکاران پیوسته در جستجوی راهکار‌‌‌های برای بهبود عملکرد ورزشی خود بوده‌اند. یکی از روشهایی که می‌تواند سبب توسعه عملکرد ورزشی شود و ورزشکاران را از لحاظ فیزیکی و روانی برای فعالیت ورزشی آماده ‌کند استفاده از مکمل‌‌ های گیاهی است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مکمل زعفران بر روی فاکتورهای ...

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزش چکیده: ورزشکاران پیوسته در جستجوی راهکار‌‌‌های برای بهبود عملکرد ورزشی خود بوده‌اند. یکی از روشهایی که می‌تواند سبب توسعه عملکرد ورزشی شود و ورزشکاران را از لحاظ فیزیکی و روانی برای فعالیت ورزشی آماده ‌کند استفاده از مکمل‌‌های گیاهی است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مکمل زعفران بر روی فاکتورهای ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته علوم بهداشتی در تغذیه چکیده زمینه: مطالعات کلینیکی اخیر نشان داده اند که عصاره برگ کنگرفرنگی (سینارا اسکولیموس) اثر محافظت کنندگی بر کبد دارد. لذا این مطالعه با هدف بررسی اثرات درمانی کنگرفرنگی بر بیومارکر های کبدی در بیماران مبتلا به استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH) طراحی و انجام شد. مواد و روش ها: در این کارآزمایی بالینی دوسوکور، 60 ...

پایان نامه برای دریافت درجه دکترای پزشکی چکیده بیماری ایسکمیک قلبی شایعترین؛ خطرناکترین و یکی از مزمن‌ترین بیماریها دردنیا است. بعضی اوقات تشخیصI.H.D مشکل می‌شودچراکه علائم بالینی همیشه تیپیک نیستند. به همین دلیل تست ورزش یکی ازمهمترین روش‌های پزشکی جهت کمک به تشخیص I.H.Dدرصورت داشتن اندیکاسیون واقعی است که در غیر این صورت خطرات مختلفی برای بیمار می‌تواند داشته باشد. در این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده مسئولیت اجتماعی سازمان با روابط بین سازمان و جامعه سر و کار دارد و به طور مشخص این مفهوم به بررسی تاثیرات فعالیت های شرکت ها بر روی افراد جامعه می پردازد. هدف پژوهش حاضر بررسی ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد که گروه تولیدی پاکشو به عنوان نمونه ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و صنایع غذایی سال 1386 سطوح مختلف آرد سویا و همچنین استفاده از سطوح مختلف صمغ گوار و آب در فرمولاسیون این کیک مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت کیک تایید شده جهت بررسی میزان غنی شدن توسط آرد سویا مورد آنالیز تغذیه ای قرار گرفت. آرد سویا در سه سطح 5 ، 10 ، 15 درصد وزن آرد ، صمغ گوار در دو سطح 0 و 4/1 گرم و آب در دو سطح 110 و 120 گرم به عنوان ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی چکیده: مقدمه: ورزش بر سیستم قلب و عروق آثار مثبتی دارد و موجب افزایش توانمندی عضلات بدن می شود که در این میان ،دستگاه تنفس نیز توانایی بیشتری پیدا می کندشنا درمقایسه با سایر فعالیت های ورزشی تمام اعضاء بدن را در حالت ورزش قرار می دهد وتاثیر بیشتری بر روی سیستم تنفسی ورزشکاران دارد. ازآنجایی که بخش تنفسی دربدن یکی ازبخش های ...

ثبت سفارش