پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان

word 882 KB 30353 207
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۱,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل)

    چکیده

    مسئولیت اجتماعی سازمان با روابط بین سازمان و جامعه سر و کار دارد و به طور مشخص این مفهوم به بررسی تاثیرات فعالیت های شرکت ها بر روی افراد جامعه می پردازد.

    هدف پژوهش حاضر بررسی ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد که گروه تولیدی پاکشو به عنوان نمونه تحقیق بر گزیده شده است. در این تحقیق متغیرهای عملکرد مالی ادراک شده و کیفیت ادراک شده بیانیه های اخلاقی به عنوان الزاماتی جهت پیاده سازی مسئولیت اجتماعی سازمان در نظر گرفته شده است. مسئولیت اجتماعی جنبه های مختلفی از ادراکات مصرف کننده را تحت تأثیر قرار می دهد که در این تحقیق ما 4 بعد ادراکی را در نظر گرفته ایم: وفاداری مصرف کننده، اعتماد مصرف کننده، ریسک ادراک شده و وجهه ادراک شده شرکت.

    در این تحقیق از روش های کمی، تنظیم پرسشنامه و نمونه گیری استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مصرف کنندگان محصولات پاکشو در سطح شهر تهران بوده اند که حجم نمونه به وسیله جدول جرسی-مورگان، 384 نفر برآورد شده است. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده که آلفای پرسشنامه 867/0 به دست آمده است که نشان می دهد ابزار گردآوری داده ها از ثبات و پایایی لازم در طول زمان برخوردار است.

    روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع توصیفی، همبستگی (از نوع معادلات ساختاری) و تحلیل مسیر می باشد. نتایج حاکی از آن است که عملکرد مالی سازمان بر ادراکات مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی تاثیر گذار نبوده و مصرف کنندگان تمایل دارند شرکت در هر وضعیت مالی، مسئولیت اجتماعی را در فعالیت هایش لحاظ نماید. از طرفی مشخص شد مسئولیت اجتماعی وفاداری، اعتماد و ریسک ادراک شده مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داده و سطوح بالاتری از اعتماد و وفاداری را برای شرکت به همراه می آورد.

    کلید واژه ها: مسئولیت اجتماعی سازمان، ادراک مصرف کننده، ذی نفعان، بیانیه های اخلاقی، تئوری هویت اجتماعی، تئوری مشروعیت.

    1-1.مقدمه

    رفتار مصرف کننده شامل فرآیندهای روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد. عوامل متعددی بر رفتار مصرف کننده (چه در فرآیند خرید وچه در مصرف) تأثیر می گذارند. مهم ترین این عوامل عبارتند از: عوامل فرهنگی- اجتماعی و گروهی، عوامل روانی و فردی، عوامل موقعیتی و عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی (روستا، ابراهیمی و ونوس،1375،ص117) .

    همانطورکه گفته شد یکی از عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده، عوامل روانی و فردی است که این عامل خود متشکل از فاکتورهای گوناگونی از قبیل: انگیزه، ادراک، یادگیری، شخصیت، تلقیات و... می باشد. در میان این فاکتورها ادراک نقش و تأثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف‌کننده دارد . ادراک[1] فرایندی است که در طی آن فرد از طریق گزینش، سازماندهی و تفسیراطلاعات، تصویری با معنا از جهان خلق می‌کند ( روستا، ابراهیمی و ونوس، 1375، ص122) .

    مصرف کننده برای سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. مفهوم بازاریابی دلالت بر این عقیده دارد که : صنعت، فرایند رضایت مشتری است نه فرایند تولید کالا. یک صنعت با مصرف کننده و نیازهایش شروع می شود نه به وسیله حق امتیاز و مهارت فروش و... همچنین یک سازمان زمانی می تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته های مصرف کننده را با درکی صحیح و جامع از طرف مقابلش (مشتری) برآورده کند که این اهمیت مطالعه مصرف کننده را نشان می دهد (سی موون،صالح اردستانی،1381،ص 20).

    مصرف کنندگان سازمان ها را ازجنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داده و ادراک می کنند، یکی از این جنبه ها منظر مسئولیت پذیری اجتماعی[2] است.

    تعریف ابتدایی مسئولیت اجتماعی سازمان که ازسوی بنیان‌گذارآن ارائه شده، عبارتست از: «تأثیرات سازمان بر جامعه». به عبارت دیگر، مدیر باید کلیه فعالیت هایش را درضوابط و شرایط جامعه ببیند و نسبت به تأثیرات فعالیت هایش در نظام جامعه مسئول باشد ( Carroll & Buchholts, 2005).

     پس از گذشت دهه های متمادی از طرح ادبیات مسئولیت اجتماعی سازمان، هنوز تعریفی که مورد توافق صاحب نظران باشد ارائه نشده است (Kakabadse & Rozuel, 2007 ). با مرور ادبیات مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان می توان گفت یکی از دلایل نبود این وفاق، درحال توسعه و منبسط شدن مفاهیم مرتبط با مسئولیت اجتماعی سازمان و رشد مفاهیم جدیدی است که نوعی آشوب و همپوشانی را موجب شده و شفافیت در مفهوم را کاهش داده است (Godfrey & Hatch, 2007) .این آشفتگی تا جایی ادامه یافته است که به اعتقاد «والند وهیدی» مسئولیت اجتماعی سازمان مقوله ای فازی است که اغلب به صورت تبادل با سایر مفاهیم از قبیل اخلاق کسب وکار، شهروند سازمانی، طرز حاکمیت سازمان، پاسخگویی و پایداری سازمان تعریف می شود (Valand & Heide, 2005). با این وجود تمامی تعاریفی که از مسئولیت اجتماعی سازمان ارائه شده یک پیام ساده دارند و آن این است که: «کسب وکار از بستر جامعه جدا نیست» ( Holme & Watts, 2000). ازاین روکل سازمان تعهدات ومسئولیت هایی درقبال جامعه دارند که فعالیت ها، خروجی ها و نتایج آنها باید توأم با مسئولیت پذیری و مقوم تعهدات اجتماعی آنها باشد (Valand & Heide, 2005).

    مسئولیت پذیری اجتماعی با ورود خود یک چارچوب حاکمیت اخلاقی را به همراه می آورد که بر اساس آن، سازمان ها اقدام به انجام فعالیت هایی می کنند که وضع جامعه را بهتر کرده و از انجام کارهایی که باعث بدتر شدن وضعیت جامعه می شود، پرهیز می کنند. از این رو می توان گفت مسئولیت اجتماعی، تعهد تصمیم‌گیران برای انجام اقداماتی است که علاوه برتامین منافع خودشان، موجبات بهبود رفاه جامعه را نیز فراهم می آورد. سازمان ها باید با اختصاص منابع مالی، در بهبود رفاه اجتماعی مورد قبول اکثریت جامعه بکوشند (خلیلی عراقی، یقین لو،1384). نهایتاً پاسخ‌گویی اجتماعی به توان و ظرفیت سازمان در جهت عمل و اقدام به خواسته ها و انتظارات جامعه اشاره دارد (Robbins & Coulter,2007 ).

    از ویژگی‌های عمده مسئولیت پذیری اجتماعی این است که کلیه طرف‌های ذی نفع باید مورد توجه قرار گیرند. مفهوم طرف‌های ذی‌نفع – گروه‌هایی از مردم که به نحوی بر سازمان و فعالیت‌های آن تأثیر می‌گذارند و یا تحت تأثیر اقدامات سازمان قرار می‌گیرند- در سازمان‌های مختلف با هم تفاوت دارد (Robbins & Coulter, 2007). با افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی درسازمان، توجه بیشتری به ارضای خواسته های طرف‌های ذی‌نفع در سازمان معطوف می شود و ذی‌نفعان امکان بقای سازمان در بلند مدت را فراهم می‌آورند که این امر به صرفه جویی در هزینه ها و هم‌افزایی منتهی می‌شود (گروه کارشناسان ایران، 1386، ص12). سازمان‌های متعالی به عنوان سازمان‌های مسئول، با شفاف سازی و پاسخگویی مناسب در قبال عملکرد خود، رویکردهای اخلاقی اتخاذ می‌کنند تا رضایت کلیه ذی‌نفعانشان را تامین کنند (مشبکی و بختیاری ،1390،ص 2) .

    1 – 2 . بیان مساله تحقیق

    درچند سال اخیر جهش تازه ای درخصوص تمایل به مسئولیت اجتماعی و عملکرد اخلاقی در میان جوامع دانشگاهی و انواع سازمان‌های تجاری، دولتی و غیردولتی به وجود آمده است ,2009)Secchi).گسترش حجم مطالعات نظری وکاربردی با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان و اهمیت این موضوع به قدری افزایش یافته است که برخی صاحب‌‌‌نظران مدعی شده اند الگوی جدیدی در مدیریت در حال ظهور است که محور اصلی آن مسئولیت سازمان در قبال ذی‌نفعان متعدد است (Valand & Heide,2005) .

    سازمان ها مجبورند الزامات اخلاقی و عملی را به کار بگیرند تا بتوانند از طریق فعالیت کردن در جهت رفتار مطلوب، هنجارها وخواسته های ذی نفعان، اهداف خود را پیش برند. درحالیکه محققان پیشین بیان کرده‌اند که بقای بلند مدت سازمان زمانی تضمین می شود که سازمان نسبت به منافع ذی نفعان واکنش نشان دهد و توجه کمتری به اثرات اقدامات مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان بر مصرف کنندگان و ادراکات آنها از سازمان داشته باشد، «فوکاکاوا[3]» بر اهمیت ادراکات ذی نفعان نسبت به پیگیری شرکت از استانداردهای اخلاقی و مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان تاکید کرده و توجه سازمان را به ذی‌نفعان بیرونی خود (اعم از جامعه) جلب می کند (Stanaland et al,2011).

    سازمانها برای آنکه بتوانند جایگاه خود را در جامعه حفظ نموده یا بهبود بخشند به نحوی که باعث ادامه بقای آنها  و موفقیتشان درکار بشود، لازم است که به مسئولیت اجتماعی شان توجه لازم را داشته باشند. بدیهی است چنانچه به این عمل تن در ندهند و مسئولیت اجتماعی خود را نادیده انگارند، جامعه به نحوی دامنه فعالیتشان را محدود خواهد کرد. به عبارت ساده تر اگر سازمانها به مسئولیت اجتماعی شان عمل نکنند، دولت با اتخاذ تصمیمات و تصویب قوانین، به نحوی سازمانها را مجبور می کند که به این مهم عمل کنند. کما اینکه اگر سازمانها داوطلبانه در جهت مسئولیت پذیری اجتماعی قدم بردارند، ازچهره مطلوبی در جامعه برخوردار خواهند شد (احمدرضا قاسمی،1374،ص15). «پیتر دراکر[4]» در این رابطه می‌گوید: «سازمانهای خصوصی به منظورحفظ مشروعیت کامل و باقی ماندن به عنوان یک موسسه خصوصی باید قبول کنند که نقش و وظیفه عمومی نیز دارند» ( الوانی،1384،ص418) .

    متاسفانه مسئولیت اجتماعی در کشور ما آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از سازمان‌های ما نسبت به این موضوع آگاهی ندارند. با این وجود در چند سال اخیر تلاش هایی توسط چندین شرکت من جمله گروه تولیدی پاکشو، در جهت مسئولیت پذیری اجتماعی صورت گرفته است. از این رو در این پژوهش تلاش شده است اقدامات مسئولانه گروه پاکشو را بررسی نموده و ادراکات مصرف کننده را از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی پاکشو مورد سنجش قرار دهیم. اال او چیلات

    1 - 3 . اهمیت وضرورت تحقیق

    امروزه لازم است مدیران سازمان ها از جزنگری نسبت به اهداف سازمانی خود دست بردارند و اهداف جامعه را به عنوان راهنمای خود در تلاش هایشان مورد توجه قرار دهند . از این رو باید بین سازمان ها و اهدافشان با جامعه پیوند برقرار شود و در منشور هر سازمانی اهداف اجتماعی سر لوحه امور قرار گیرد چرا که مسئولیت اجتماعی موجب افزایش درآمد و سودآوری سازمان شده، شهرت و اعتبار سازمان را بهبود بخشیده و فرصت های جدیدی برای رشد و توسعه سازمان، مشارکت های جدید میان سازمان ها و حتی مشتریان جدید را فراهم می آورد (چاوش باشی،1389).

    جامعه از سازمان ها انتظار دارد که با مسئولیت اجتماعی واقعی عمل کنند. در واقع تقاضاهای جامعه پیچیده و جو اقتصادی به طور کامل در این جهت است که از سازمان‌ها انتظار می‌رود مسئولیت اجتماعی را به معنای گسترده ای درارزش‌ها و فعالیت‌های روزانه شان منظوردارند ( Newstram & Davis, 2007, p83). ظهور معاونت حفظ محیط زیست در بعضی ازسازمان‌ها یکی از شواهد این واقعیت است. «کیت دیویس[5]» نظریه پرداز معروف مدیریت این امر را به بهترین وجه خلاصه می‌کند: «جامعه ازکسب وکارها و همچنین از همه نهادهای عمده می‌خواهد که مسئولیت اجتماعی مهمی را عهده دار شوند» (گروه کارشناسان ایران، 1386). مسئولیت اجتماعی نشان بارز یک سازمان کمال یافته جهانی است. کسب و کاری که در این خصوص تردید کند یا تصمیم بگیرد که وارد عرصه مسئولیت اجتماعی نشود، ممکن است که خود را در وضعیتی ببیند که رفته رفته مورد خشم مشتریان در جامعه واقع شود (Davis & Frederick,1994).

    سازمانی که دارای مسئولیت اجتماعی است، همه چیز را متفاوت می بیند و به فراسوی آنچه که متعهد است نظردارد و نیازهای اجتماعی را که می تواند به بهبود وضعیت جامعه کمک کند وجهه همت خود قرار می‌دهد. در واقع مسئولیت اجتماعی به عنوان یک مقصدکسب و کار به ورای انجام تعهدات اقتصادی وقانونی اطلاق می شود که سازمان امورصحیح را به طریقی محقق سازد که برای جامعه مفید وخوب هستند (Buccholz,1998). مطالعه موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی به دلایل متعددی دارای اهمیت می باشد که به اهم این دلایل اشاره می شود :

     * تصمیمات مدیران در بخش‌های مختلف جامعه تأثیرات عمیق می‌گذارد، بنابراین توجه مدیران به مسئولیت اجتماعی شان در زمان اتخاذ تصمیم اهمیت زیادی دارد تا از تحمیل خسارت به جامعه جلوگیری شود.

    * چنانچه افراد، گروه ها، سازمان‌ها و موسسات جامعه خود را نسبت به رویدادها، اتفاقات و بحران‌های مختلف مسئول دانسته و درحل آنها تلاش کنند، بسیاری از بحران‌ها در زمان کوتاه حل شده و جامعه ای سالم وآرام به وجود می‌آید .

    * سازمان‌ها برای حفظ و بهبود جایگاه خود در جامعه باید به مسئولیت‌های اجتماعی شان توجه کرده تا جامعه دامنه فعالیت‌های آنها را محدود نکند و از مشروعیت در جامعه برخوردار باشند (الوانی،1377، ص21).

    بسیاری از سازمان ها به نحو فزاینده ای از ارزش مستقیم اقتصادی مسئولیت اجتماعی آگاهی یافته اند و با ادغام آن به منزله سرمایه گذاری راهبردی با راهبرد اصلی کسب وکار و فعالیت‌های مدیریتی خود، می‌توانند تأثیر مثبتی بر جامعه و محیط خود داشته باشند و در ضمن شهرت و اعتبار خود را نیز تقویت کنند. این سازمان‌ها با پیروی از این روش نه تنها برای امروز خود سود تولید می‌کنند، بلکه موقعیت آینده خود را نیز تثبیت می‌کنند (گروه کارشناسان ایران،1387).

     «پاکشو» نیز به عنوان یکی از هلدینگ‌های برتر کشور، از اهمیت مسئولیت اجتماعی غافل نبوده و از همان سال‌های آغازین شروع فعالیت، رفتارهای اخلاقی و مسئولانه را سر لوحه امور خود قرار داده است. گواه این ادعا، ایده اولیه گروه برای تأسیس (در سال 1351) می‌باشد که هدف گروه افزایش اشتغال در کشور بوده تا بدین وسیله بتوانند معضل بیکاری را که رنج، فقر و عدم اعتماد مردم را به همراه دارد، تا حد بضاعت خود از بین ببرند. مؤسسان این گروه صنعتی، همواره ارزش‌های معنوی و اخلاقی را رعایت کرده و بر این باورند که اصول اخلاقی، معنوی و کیفی در روابط اقتصادی می‌تواند بازتاب‌های مادی و کمی چندی داشته و تأثیرات بی بدیلی در کسب و کار اقتصادی بر جای نهد. در باب اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی برای گروه پاکشو می توانیم به مأموریت گروه و فلسفه وجودی آن اشاره کنیم. پاکشو در بیان ماموریت خود آورده است (www.pakshoo.com) :

    «همانا رسالت ما ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و ارزش برتر با تکیه بر کارکنان با انگیزه و نوآوراست که این محصولات باعث بهبود زندگی مشتریان و مصرف‌کنندگان ملی و بین المللی و ارتقا سطح رفاه کارکنان شده؛ به گونه‌ای که همگان ما را با رشد پایدار، رهبری بازار، برندهای قابل اعتماد و تعهد به ارزش‌های اخلاقی  و مسئولیت‌های اجتماعی بشناسند. از اینکه جامعه ما را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغییر و تحول، چابک، پویا، کارآفرین و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به ‌خود می‌بالیم و به راه دراز باقیمانده و مسئولیت‌های اجتماعی سنگین خود نیز واقفیم» (www.pakshoo. Com).

     از این رومدیران شرکت پاکشو درصدد برآمدند تا با انجام طرح های پژوهشی مختلف، تاثیر اقدامات مسئولانه اجتماعی خود را بر مصرف کنندگان آزمون نموده و اطمینان حاصل نمایند که مسئولیت اجتماعی بیشتر سازمان منجر به بهبود ادراکات مصرف کننده از سازمان شده و وفاداری، اعتماد و... مصرف کننده را به همراه دارد.   

    1 – 4 . اهداف تحقیق

    اهداف اصلی پژوهش :

    * شناسایی نحوه اثر‌گذاری عملکرد مالی سازمان بر ادراکات مصرف کننده ازمسئولیت اجتماعی

    * شناسایی نحوه اثر‌گذاری کیفیت بیانیه‌های اخلاقی سازمان برادراکات مصرف کننده ازمسئولیت اجتماعی

    اهداف فرعی :

    - شناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی ادراک شده بر وجهه ادراک شده سازمان

    - شناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی ادراک شده بر اعتماد مصرف کننده

    - شناسایی تأثیر مسئولیت اجتماعی ادراک شده بر وفاداری مصرف کننده

    - شناسایی ارتباط وجهه ادراک شده از سازمان با مخاطره ادراک شده توسط مصرف کننده

    - شناسایی ارتباط بین اعتماد مصرف کننده و مخاطره ادراک شده توسط مصرف کننده

     5-1. سؤال‌های تحقیق

    پرسش‌هایی که این پژوهش در صدد یافتن پاسخ مناسب برایشان می‌باشد، عبارتند از:

    1-1. آیا عملکرد مالی ادراک شده با ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی سازمان به طور مثبت در ارتباط است ؟

    2-1. آیا کیفیت ادراک شده بیانیه‌های اخلاقی با ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت به طور مثبت در ارتباط است ؟

    3- 1. آیا ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت به طور مثبت با وجهه ادراک شده شرکت در ارتباط است ؟

    4- 1. آیا ارزیابی مصرف‌کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت به طور مثبت با اعتماد مصرف کننده درارتباط است؟

    5- 1. آیا ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت به طور مثبت با وفاداری مصرف کننده در ارتباط است ؟

    6- 1. آیا ارزیابی مصرف کننده از وجهه ادراک شده سازمان به طور منفی با مخاطره ادراک شده در ارتباط است ؟

    7-1. آیا اعتماد مصرف کننده نسبت به یک شرکت به طور منفی با مخاطره ادراک شده در ارتباط است؟

    1-6. فرضیه های تحقیق

    فرضیه‌هایی که محقق در این پژوهش درصدد آزمون آنها برآمده به ترتیب زیر می‌باشد:

    1. بین عملکرد مالی ادراک شده و ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    2. بین کیفیت ادراک شده بیانیه‌های اخلاقی و ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    3. بین ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت و وجهه ادراک شده شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    4. بین ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت و اعتماد مصرف کننده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    5. بین ارزیابی مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مصرف کننده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    6. بین ارزیابی مصرف کننده از وجهه ادراک شده شرکت و مخاطره ادراک شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    7. بین اعتماد مصرف کننده نسبت به یک شرکت و مخاطره ادراک شده مصرف کننده از محصولات آن شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

    1 – 7 .  مدل مفهومی ­پژوهش

    رابطه بین سازمان و فعالیت های آن از یک سو و بین سازمان و جامعه از سوی دیگر، موضوعی دیرینه است که همواره در میان پژوهشگران سازمان و علم الاجتهاد مورد بحث و تبادل نظر بوده است. اما این رابطه به شکل امروزی که ازآن به عنوان مسئولیت اجتماعی سازمان یاد می شود، ازدهه 1950 آغاز شد. دراین دهه پژوهشگران، آزمون و تحلیل مفاهیم و نظریه‌های مرتبط با مسئولیت‌های سازمان را در قبال جامعه آغاز کردند و مسئولیت های اجتماعی کسب وکار را به طور کلی، مسئولیت اجتماعی سازمان نامیدند( Van & Eupen 2010). با افزایش مطالعات پیرامون این موضوع، به تدریج رویکردهای مختلف در حوزه مسئولیت اجتماعی شکل گرفت و مدل های چندی نیز توسط پژوهشگران مختلف ارائه شد. این مدل ها به دنبال شناسایی عواملی بودند که موجبات اقدام در جهت مسئولیت اجتماعی را در سازمان فراهم می آوردند. همچنین برخی دیگر به دنبال مطرح نمودن اثرات مسئولیت اجتماعی سازمان بر جامعه و محیط پیرامون بوده اند.

    با توجه به تنوع مدل های مطرح شده توسط پژوهشگران متفاوت، انتخاب مدل پژوهش در ابتدا امری دشوار می نمود. از این رو چارچوب های مختلفی درحوزه­های موضوعی مشابه با موضوع این تحقیق مطالعه شد و مدل های متفاوتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. از آنجاییکه ما به دنبال شناسایی الزامات و مقدماتی جهت پیاده سازی مسئولیت اجتماعی در سازمان بوده ایم و از طرفی تاثیر این اقدامات (در صورت لحاظ کردن مسئولیت اجتماعی توسط سازمان) بر مصرف کنندگان برای ما اهمیت زیادی داشت، می بایست مدلی برگزیده می شد که تمام این جوانب در آن لحاظ شده باشد. پس از بررسی چندین مدل مختلف، در نهایت مدل مفهومی زیرکه توسط  andnalSta.S.J Andrea , Murphy ., Patrick. E, Lwin May. O.  درسال 2011 ارائه شده است، به دلیل انطباق پذیری بالا با هدف پژوهش حاضر به عنوان مبنای کار در این تحقیق مورد استفاده قرارگرفت .

    [1] . Perception

    [2] . Social Responsibility

    [3] . Fukukawa

    [4]. Peter Drucker

    [5] . Keith Davis

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

     

    فصل اول: کلیات پژوهش

    1-1.مقدمه. 2

    1 – 2 . بیان مساله تحقیق.. 4

    1 - 3 . اهمیت وضرورت تحقیق.. 5

    1 – 4 . اهداف تحقیق.. 8

    5-1. سؤال‌های تحقیق.. 8

    1-6. فرضیه های تحقیق.. 9

    1 – 7 .  مدل مفهومی پژوهش.... 10

    1 – 8 . روش تحقیق.. 11

    1 – 9 . قلمرو تحقیق.. 12

    1 – 10 .  تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق.. 12                   

    فصل دوم: ادبیات پژوهش

    2 – 1 – 1 .  مقدمه. 16

    2 - 1 - 2 .  مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان.. 18

    2 - 1 - 2 - الف .  اخلاقیات کار. 19

    2 - 1 - 2 -  ب .  مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان.. 20

    2 – 1 – 2 –  ج .  تعاریف مسئولیت پذیری اجتماعی.. 22

    2 – 1 – 2 –  د .  حوزه های مسئولیت سازمان در جامعه. 25

    2 – 1 – 2 – ر.  ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی.. 26

    2- 1 – 2 – ز .  ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در شرکت‌ها و جامعه. 28

    2 – 1 – 2 -  س .  اصول مسئولیت اجتماعی.. 29

    2- 1 – 3 .  رفتار مصرف کننده. 35

    2- 1 – 4 .  پایداری و مصرف.. 36

    2 - 1 - 4 -  الف .  فرایند مصرف.. 36

    2 – 1 – 4 – ب .  درک رفتار مصرف کننده پایدار. 39

    2 – 1 - 4 – ج .  بستر مصرف پایدار. 40

    2 – 1 – 4 – د  .  رفتار مصرف کننده برای پایداری.. 44

    2 – 1 – 4 -  ر .   بهره گیری از رفتار مصرف کننده در جهت پایداری.. 48

    2 – 1 – 5 .  الزامات بالقوه مسئولیت پذیری اجتماعی.. 49

    2 – 1 – 5 – الف .  بیانیه های اخلاقی.. 50

    2 – 1 –  5 -  ب .  عملکرد مالی.. 52

    2 – 1 – 6 .  نتایج و عواقب بالقوه ناشی از مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان.. 52

    2 – 1 – 6 –  الف .  وفاداری مصرف کننده. 53

    2 – 1 – 6 – ب .   اعتماد مصرف کننده. 55

    2 – 1 – 6 -  ج .  ریسک (مخاطره) ادراک شده. 56

    2 – 1 – 6 -  د .  وجهه ادراک شده سازمان.. 57

    2 – 1 – 7 .  بنیان تئوریک پژوهش.... 57

    2 – 1 – 7 -  الف .  نظریه‌های اخلاق و مسئولیت اجتماعی.. 57

    2 – 1 – 7 – ب . رویکردهای متفاوت در مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها 58

    2 – 1 – 8 .  تئوری‌های مورد استفاده در پژوهش.... 60  

    فصل دوم: بخش دوم

    2 – 2 – 1 .  مقدمه. 67

    2 – 2 – 2 .  پیشینه تحقیق.. 67

    2 – 2 – 2 – الف . تحقیقات داخلی.. 68

    2 – 2 – 2 – ب . تحقیقات خارجی.. 73

    2 – 2 – 3 . مدل های رایج در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان.. 83

    2 – 2 – 3 – الف .  مدل مسئولیت اجتماعی دیویس.... 84

    2 -  2 –  3 -  ب .  مدل سه بعدی مسئولیت اجتماعی کارول.. 86

    2 – 2- 4 . انتخاب مدل مفهومی پژوهش.... 88

    2- 2- 5.  مدل مفهومی پژوهش و دلایل انتخاب آن.. 94 

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    3- 1 . مقدمه. 97

    3-2.   نوع و روش تحقیق.. 97

    3- 3.  جامعه آماری مورد مطالعه. 100

    3-4.  نمونه آماری و روش یا طرح نمونه‌گیری.. 100

    3-4- 1 . تعیین حجم نمونه. 102

    3-5. روش گردآوری اطلاعات.. 102

    3-6 . تعریف عملیاتی متغیرها 104

    3- 7 . روایی و پایایی پرسشنامه. 108

    3-7- 1. روایی.. 108

    3-7- 2.  پایایی.. 110

    3-8.روش‌های آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه‌ها 112

    3-9. آزمون های برازندگی مدل.. 114

    3-9-الف. شاخص های GFI و AGFI (اندازه های (LISREL.. 115

    3-9-ب. شاخص جذر برآورد واریانس خطای تقریب  RMSEA... 115

    3-9-ج. آزمون مجذور کای، مجذور کای به درجه آزادی.. 115

    3-9-د. شاخص RMR  یا RMSR.. 116

    3-9-ر. شاخص بنتلر- بونت یا شاخص نرم شدگی برازندگی.. 116

    3-9-ز. شاخص برازندگی تطبیقی  CFI. 116

    3-10. متغیرها و اندازه های مورد استفاده. 117 

    فصل چهارم: تحلیل آماری داده های پژوهش

    4- 1. مقدمه. 120

    4-2. آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی مصرف کنندگان.. 121

    4-2-1. جنسیت... 121

    4-2-2 . سن.. 122

    4-2-3 . تحصیلات.. 123

    4-2-4. تأهل.. 124

    4-2-5. درآمد. 125

    4-3. تحلیل عاملی اکتشافی.. 126

    4-3-1. تحلیل عاملی اکتشافی متغیر های برون زا 126

    4-3-2. تحلیل عاملی اکتشافی متغیرهای درون زا 129

    4-4. تحلیل عاملی تاییدی جهت اندازه گیری صحت متغیرهای مدل.. 131

    4-4-1. مدل اندازه گیری مرتبه اول متغیرهای برون زا 131

    4-4-2. مدل اندازه گیری مرتبه اول- متغیر های درون زا 134

    4-5. محاسبه امتیاز عامل ها 139

    4-5-1. بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق و شاخص‌های آنها با استفاده از آزمون میانگین یک جامعه آماری.. 139

    4-6. تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل- آزمون فرضیات اصلی تحقیق.. 141

    4-6-1. فرضیات مدل ساختاری.. 141

    4-6-2. نتایج آزمون فرضیات پژوهش.... 143

    4-7. مقایسه متغیرهای اصلی در مدل بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی.. 145

    4-8 . آزمون همبستگی.. 152

    4-9. تحلیل اهمیت-وضعیت شاخص های مرتبط با مفاهیم موجود در مدل.. 153 

    فصل پنجم: نتیجه گیری

    5-1. مقدمه. 161

    5-2. تحلیل نتایج بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی.. 162

    5-2-1. جنسیت... 162

    5-2-2. تحصیلات.. 162

    5-2-3. وضعیت تأهل.. 162

    5-2-4. سن.. 162

    5-2-5. درآمد. 163

    5-3. آزمون های برازش مراحل مختلف تحلیل عاملی.. 163

    5-4. بررسی میزان همبستگی پارامترهای مدل.. 164

    5-5. نتیجه گیری از جداول ANNOVA... 166

    5-6. بررسی فرضیات تحقیق.. 168

    5-6-1. مقایسه نتایج حاصل با پژوهش‌های ذکر شده در پیشینه تحقیق.. 172

    5-7. نتیجه گیری از ماتریس های وضعیت- اهمیت... 174

    5-7-1. عملکرد مالی ادراک شده. 174

    5-7-2. کیفیت ادراک شده بیانیه های اخلاقی.. 174

    5-7-3. مسئولیت اجتماعی ادراک شده. 174

    5-7-4. وجهه ادراک شده. 175

    5-7-5. ریسک ادراک شده. 175

    5-7-6. اعتماد مصرف کننده. 176

    5-7-7. وفاداری مصرف کننده. 176

    5-8. نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها 177

    5-8-1. پیشنهادهایی بر اساس یافته های پژوهش.... 178

    5-8-2. پیشنهادها برای پژوهش های آتی.. 181

    5- 9. محدودیت‌های پژوهش.... 182

    فهرست منابع.. 183

    منبع:

    فهرست منابع

    1.براهیمیفصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال چهارم، شماره 10

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

    11.

    12.

    13.

    14.روش تحقیق

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.www.kandokav.blogfa.com

    31.

    32.

    33.

    34.

    35.

    36.

    37.

    38.

    39.

    40.

    41.

    Andrea J. S. Stanaland • May O. Lwin . Patrick E. Murphy: Consumer Perceptions of the Antecedents and Consequence of Corporate Social Responsibility, J Bus Ethics (2011) 102:47–55 .

    Ashton, C, and Orme, G. (2003), "Ethics-a foundation competency", Industrial and Commercial Training, 35 (5), 184-190.

    44.

    Balmer, J. M. T. (2009). Corporate marketing: Apocalypse, advent and epiphany. Management Decision, 47(4), 544–572.

    Barr, S.(2002) Household Waste in Social Perspective : Values, Attitudes, situation and behavior.

     Biggs and Swailes, ( 2006 ) , " Relation Commitment and Satisfaction in Agency Workers and Permanent Workers " , pp. 130 – 143

    Bradach, J. L., & Eccles, R. G. (1989). Markets versus hierarchies: From ideal types to plural forms. Annual Review of Sociology, 15, 97–118.

    Buchholz, A.Rogene, Evans.D.William and Wagley.A.Robert, “management response to public issues”, Prentice-Hall,1985.

    Carroll, A. B, The Pyramid of Corporate Social Responsibility,1991

    Carroll, A.B. & Buchholts, B. (2003). The Business/Society Relationship, Ethics and Stakeholder Management, 5.

    Clarkson, Max. B. E, A Stakeholder framework for analyzing and evaluating corpoprate social responsibility, The academy of management review, Jan 1995.

    Conaock, M., & Johns, L., (1998), "Total quality management and its humanistic orientation towards organizational analysis", The TQM Magazine, 10 (4), 293-301.

    Deegan, C. (2002). Introduction—The legitimizing effect of social and environmental disclosures—A theoretical foundation. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 15(3), 282–311.

    Evans , Martin; Jamal ,Ahmad; Foxall,Gordon. " Consumer behavior". 2nd Edition England : John Wiley and Sons,Ltd,. Publication,2009

    Fleming, M. (2002) "What is safety culture? Rail way safety ever green House, Available at: www.google.com

    Freeman, R. E. (1984). Strategic management: A stakeholder approach. Boston: Pitman.

    Gery-Alley, E.(2001) Towards Sustainable Household Consumption: Trends and Politics in OECD Countries, Paris: OECD.

    Godfrey, P.C. & Hatch, N.W. (2007). Researching Corporate Social Responsibility: An agenda for the 21st Century. Journal of Business Ethics, 70, 87-98.

    Green, K., Morton, B.& New,S. (1998) “Green purchasing and supply policies: Do you improve companies environmental performance?

    Holme,. R. & Watts. P. (2000). Corporate social responsibility :making good business sense. Word Business Council for Sustainable Development

    Jackson,T., Jager, W. & Stagel, S. (2004) “Beyond Insatiability : Needs Theory, consumption and Sustainability”,Guildford: Center for invironmental Strategy, University of Surrey.

    Jarvenpaa, S. L., Tractinsky, N., & Vitale, M. (2000). Consumer trust in an internet store. Information Technology and Management, 1,45–71.

    Kakabadse, A.P.; Kakabadse, N.K. & Rozuel, C. (2007). Corporate Social Responsibility: Contrast of Meanings, and Intents. Palgrave Macmillan.

    Kotler, P.& Armstrong, G.(2004) Principles of Marketing, 10th edn, Upper Saddle River.

    66.

    Lantos, p, Geoffrey, The boundaries of strategic corporate social responsibility, Stonehill College, Jun2001

    Larson and Susanna, ( 2004 ) ," Managing Customer Loyalty in the Automotive Industry " , Department of Business Administration and Social Sciences , p.6

    Lim, N. (2003). Consumers’ perceived risk: sources versus consequences. Electronic Commerce Research and Applications,2(3), 216-228.

    Littler, D. & Melanthiou, D. (2006). Consumer perceptions of risk and uncertainty and the implications for behavior towards innovative retail services: the case of internet banking. Journal of Retailing and Consumer Services, 13, 431-443

    Mandrik, C. A. & Bao, Y. (2005). Exploring the concept and measurement of general risk aversion. Advances in Consumer Research, 32, 531-539.

    Murphy, P. E. (2005). Developing, communicating and promoting corporate ethics statements: A longitudinal analysis. Journal of Business Ethics, 62(2), 183–189.

    Murphy, P. E., Laczniak, G. R., & Wood, G. (2007). An ethical basis for relationship marketing: A virtue ethics perspective. European Journal of Marketing, 41(1/2), 37–57. Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory. New York: McGraw- Hill.

    Orwig, S.F. (2002), "Business ethics and the protestant spirit", Journal of Business Ethics, 38 (1/2), 81-89

    Pava, M. L., & Krausz, J. (1996). The association between corporate social responsibility and financial performance: The paradox of social cost. Journal of Business Ethics, 15(3), 321–357.

    Pavlou, P. A. (2003). Consumer acceptance of electronic commerce: integrating trust and risk with the technology acceptance model. International Journal of Electronic Commerce, 7(3), 101-134

    Peatti, K. (1999) “ Trappings versus substance in the greening of marketing planning”, Journal of strategic Marketing, 7:131-48.

     Psychological Antecedents to Socially Responsible Behavior, Donal Crilly, Susan C. Schneider,  Maurizio Zollo, Forthcoming on the „European Management Review.

    Raman, Murali., Lim, Wayne., Nair, Sumitra. “THE IMPACT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ON CONSUMER LOYALTY”, Kajian Malaysia, Vol. 30, No.2, 2012, 71–93

    Robbins, S, Coulter, M, Social Responsibility and Managerial Ethics, university of West Alabama, 2007.

    Rowley, T. & Berman, S. (2000). A New Brand of Corporate Social Performance. Business & Society, 39, 397-418.

    Secchi, D. (2009). The Cognitive Side of Social Responsibility. Journal of  Business Ethics. 88, 565-581.

    See Wagner, S.A.(1997) Undestanding Green Consumer Behavior, London.

    Shaw Deirdre ( 2007 ) “ Consumer voters in imagined communities” , International journal of sociology and social policy , Vol. 27 , No. 3/4 , Science Direct group , Pages 135-150

    Shaw Deirdre and Edward Shiu ( 2003 ) “ Ethics in consumer choice: a multivariate modeling approach” , European journal of marketing , Vol. 37 , No. 10 , Science Direct group , Pages 1485-1498

    Sparks P.& Shepherd R.(1992) “Self-identity and the theory of planned behavior: The rol of identification with “green consumerism”, Social Psychology Quarterly, 55:388-99.

    Straughan, R.D.& Roberts, J.A.(1999) “Environmental segmentation alternatives: A look at green consumer behavior in the new millennium”, Journal of Consumer Marketing,16(6):  558-75.

    Tan Benjamin ( 2002) ,” Understanding consumer ethical decision making with respect to purchase of pirated software” , Journal of Consumer Marketing , Vol. 19 , No. 2 , Science Direct group ,Pages 96-111

    The Role of Brand Equity in the Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer Loyalty, Asaad Almohammad, Research report in Partial fulfillment of the requirement of the degree of Master in Business Administration APRIL 2010

    Thogersen, J.(2005) “How may consumer policy empower consumer for sustainable lifestyles?”, Journal of Consumer Policy, 28:143-78.

    Toffel,  M.W.(2003) “The growing strategic importance of end-of-lhfe product management.

    Valand. T. & Heide, M. (2005). Corporate Social Responsiveness: Exploring the Dynamics of Bad Episodes. European Management Journal, Vol. 23 (5), pp. 495-506.

    Van Eupen. S. (2010). Research Proposal: A sensemaking approach of Corporate Social Responsibilit. Katholieke Universiteit Leuven, p. 4,5,7,8.

    Vermeir, I. & Verbeke, W.(2006) “Sustainable food consumption: Exploring the consumer attitude-behavioral intention gap”, Journal of Agriculture and Environmental Ethics,19(2).

    Vinten, G. (1998), "Putting ethics into quality", The TQM Magazine, 10(2), 89-94.

    Vitell S. J. , Singhapakdi A. and Thomas J. ( 2001 ) « Consumer ethics: an application and empirical testing of the Hunt-Vitell theory of ethics » , Journal of Consumer Marketing , Vol. 18, No. 2 , Science Direct group , Pages 153-178

    www.iranresearches.ir

    www.mohagheghan.com

    www.muslim.com

    www.mysmartstudyway.com

    www.pakshoo.com

    www.ungovifo.about.com


موضوع پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , نمونه پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , جستجوی پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , فایل Word پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , دانلود پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , فایل PDF پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , تحقیق در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , مقاله در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , پروژه در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , پروپوزال در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , تز دکترا در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , پروژه درباره پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , گزارش سمینار در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان , رساله دکترا در مورد پایان نامه ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش : "بازاريابي" بهار 1391 چکيده هدف از اين تحقيق بررسي تحليلي تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعي بر جذابيت مراکز خريد

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "MA " رشته: حسابداری گرایش: حسابداری چکیده: افشاگری و گزارشگری اجتماعی، فرایند انتقال اطلاعات مرتبط با تاثیرات اجتماعی و زیست محیطی عملکرد اقتصادی شرکت به جامعه است. گسترش مسئولیت پذیری سازمان بر این موضوع دلالت دارد که مسئولیتهای سازمان از ﺁنچه در گذشته بوده ،یعنی" فراهم کردن پول برای سهامداران " فراتر رفته است.حرکت در مسیر مسئولیتهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: استراتژیک چکیده فارسی امروزه در بسیاری از سازمان ها، شاهد افزایش نرخ جابه جایی، کاهش رضایت شغلی ،افزایش میزان غیبت از کار، گسترش بیگانگی از کار و فقدان احساس مسئولیت پذیری کارکنان و به طور کلی عدم هویت یابی اعضا با سازمان خود، هستیم.تا آن جایی که اغلب به نظر می رسد اعضا و کارکنان این سازمان ها به شغل خود تنها به عنوان منبع ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی (M.A) گرایش پژوهشگری چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی با تعهد سازمانی در کارکنان بانک کشاورزی استان اردبیل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان بانک کشاورزی استان اردبیل تشکیل می‌دهند که در سال 1393 در مدیریت و شعبات بانک کشاورزی مشغول به کار بودند. برای این منظور تعداد 125 نفر به روش ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

پایان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی چکیده تفکر انتقادی، تفکری هدفمند، خودگردان، منطقی، استدلالی، مسئولانه، باهدف شناخت است که بستری از ارزیابی، تفسیر،تحلیل و توضیح؛ شواهد، مدارک، چهارچوب­ها....را جهت قضاوت­گری برای اتخاذ تصمیم صحیح فراهم می­کند. هدف پژوهش حاضر شناسایی نقش واسطه­ای گرایش به تفکر انتقادی بین سبک­های هویت و سلامت اجتماعی است. در همین راستا ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در (علوم تربيتي-مديريت و برنامه­ريزي آموزشي) ارديبهشت ماه 1394 چکيده   هدف از پژوهش حاضر، ارزشيابي برنامه درسي پرديس­هاي دانشگاه فرهنگيان استان سيستان و

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش: مدیریت منابع انسانی 1-1. مقدمه یکی از اهداف اصلی هر سازمانی، دستیابی به بهره وری است. برای رسیدن به این هدف، راهی جز توسل به نوعی دیدگاه سیستمی، بومی و کاربردی وجود ندارد. موفقیت­های چشمگیر دهه اخیر سازمان هایی با حداقل امکانات از یک سو و شکست سازمان هایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر، بیانگر نقش قابل ...

ثبت سفارش