پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

word 810 KB 30787 179
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۷,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • "M.A پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "

    گرایش:" تشکیلات و روشها"

    فصل اول :کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه :

    با وقوع انقلاب تکنولوژی وفناوری اطلاعات ، از سالهای بعد از 1990، الگوی اقتصاد جهانی تغییر کرد. در اقتصاد امروز ،دانش به عنوان مهمترین سرمایه ،جایگزین سرمایه مالی وفیزیکی شده است .(مشبکی ، گلیج ، 1385 ، 125)

    درعصر فرا رقابتی سازمانها با  محیطی روبرو هستند که  مشخصه  آن افزایش پیچیدگی ، جهانی شدن وپویایی است. بنابراین سازمانها برای استمرار واسقرار خود با چالشهای نوینی مواجه هستند که برون رفت از این چالشها مستلزم توجه بیشتر به توسعه وتقویت مهارتها وتواناییهای درونی است که این کار از طریق مبانی دانش سازمانی وروشهایی صورت می گیرد که سازمان ازآنها برای رسیدن به عملکرد بهتر در دنیای کسب وکار استفاده می نماید.( حاجی بابایی ، رجبی فرد ، عالم تبریز ،1388 ، 12)

    در چنین فضای سرمایه های فکری ودانشی سازمانها بیش از پیش به عنوان مزیت های رقابتی مورد توجه قرار گرفتند شالوده سرمایه فکری دانش واطلاعات است و می توان گفت که سرمایه فکری یک بسته ی دانشی مفید برای سازمان است .محدودیت منابع فیزیکی دردسترس سازمان ها ، موجب بروز رویکردهای جدید در توسعه امکا نات غیر فیزیکی  ورویه های ارزش افزا جهت توسعه وبهبود محصولات وخدمات شده است .

     از این رو ضرورت بکارگیری تمام ظرفیت های موجود در سازمان اعم از سرمایه های مالی ، دارایی های فیزیکی ، سرمایه فکری ،رویه ها والگو های کاری ،سرمایه انسانی ،دارایی های دانشی ،........بیش از پیش نمایان شده است. (مشبکی ، گلیج ، 1385 ، 126)

    1-2 بیان مساله تحقیق

    امروزه سرمایه فکری به عنوان یک دارایی استراتژیک برای عملکرد سازمانی شناخته شده است ومدیریت سرمایه های فکری برای رقابت پذیری سازمانها بسیار مهم وحیاتی است

    سازمانها به وسیله آنچه را که می دانند واین که چه قدر به خوبی دانش خود را حفظ می کنند این واقعیت می تواند دلیلی ناگزیر برای مدیریت وحاکمیت سازمانی ، به منظور پروراندن ساعیانه افراد وسیستمهایی که دانش را خلق ، حفظ و، توزیع واحیاء منتشر می کنند باشد (روس ،گرانت 1997 ،128)

    داراییهای سازمانی به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

    داراییهای مشهود

    این دارایی ها ی شامل دارایی های فیزیکی ومالی هستند که به صورت کامل در ترازنامه شرکت ها ، سازمان ها و ....منعکس می شود .این دارایی ها با استفاده بیشتر از ارزش آنها کاسته می شود.

    دارایی های نا مشهود

    این دارایی ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

    دارایی هایی که تحت عنوان حمایت قانون قرار داشته و با عنوان مالکیت معنوی شناخته می شوند واین دارایی های شامل حق امتیازها ، کپی رایت ، حق اختراع ، فرانشیز وثبت علائم ومارک های تجاری است . وبرخی از موارد آن در ترازنامه منعکس می شوند . سایر دارایی های نا مشهود که شامل سرمایه فکری است که تحت اصول اقتصاد فراوانی عمل می کنند یعنی با استفاده بیشتر از آنها از ارزش آنها کاسته نمی شود و معمولا در ترازنامه منعکس نمی شوند  .

    در اقتصاد مبتنی بر دانش ، محصولات وسازمان ها براساس دانش زندگی می کنند ومی میرند وموفق ترین سازمانها ، ان هایی هستند که از این دارائی نا ملموس به نحو بهتر وسریع تری استفاده می کنند مطالعات نشان داده اند که بر خلاف کاهش بازدهی منابع سنتی (مثل پول ، زمین ، ماشین آلات وغیره  . (تایلس ،2000)

    دانش واقعا منبعی برای افزایش عملکرد کسب وکار است . از دیدگاه استراتژیک امروزه از سرمایه فکر به منظور خلق وافزایش ارزش سازمانی استفاده می شود وموفقیت یک سازمان به توانایش در مدیریت این منبع کمیاب بستگی دارد چالشها برای سرمایه گذاری در منافع سرمایه فکری شامل تلفیق مدیریت سرمایه فکری با استراتژی ، وارزیابی پولی از مدیریت سرمایه فکری مدیران با اندازه گیری سرمایه فکری به خوبی می توانند از وضعیت موجود (نقاط قوت وضعف ) مدیریت سرمایه فکری شان مطلع شوند که با بررسی وکنکاش اساسی ازچارچوب ها و مدلهای اندازه گیری موجود برای نشان دادن نقاط قوت وضعف مورد انتظار است.

    شرح وظایف گسترده و جایگاه سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در سیاستهای کلان کشور و نیز داشتن کارکنان ومدیران مجرب ودارای مهارت در حوزه کاری خود بر اهمیت مدیریت مناسب وبه موقع سرمایه فکری موجود در این سازمان در جهت موفقیت هر چه بهتر در اجرای اهداف ، وظایف وماموریت های محوله می افزاید.

    دراین پژوهش محقق درصدد پاسخ به این سوال است که سرمایه فکری به چه میزان بر عملکرد کارکنان ثبت اسناد واملاک تاثیر دارد.  (احمدیان ،قربانی ،1392،68-95)

    اهداف تحقیق   1-3

    در این تحقیق دو نوع هدف اصلی وفرعی بیان میگردد.

    هدف اصلی تحقیق :

    تعیین میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

    اهداف فرعی تحقیق :

     تعیین میزان تاثیر سرمایه انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

    تعیین میزان تاثیر سرمایه ساختاری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

    تعیین میزان تاثیر سرمایه رابطه ای بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

     1-4 ضرورت واهمیت انجام تحقیق

    در محیط دانش محور کنونی سرمایه فکری نه تنها مهم ترین بخش سرمایه سازمان محسوب می گردد ، بلکه فراهم کننده مزیت رقابتی پایدار برای سازمان است موفق ترین سازمانها در این اقتصاد ، آنهایی  هستندکه از این دارائی های ناملموس به نحو سریع تر وموثر تری استفاده می کنند. (بونتیس ، 1996،110)

    سرمایه های فکری در سه جزء اصلی سرمایه های انسانی ، ساختاری ورابطه ای قرار می گیرد سرمایه های انسانی تحت عنوان دانش فردی ، مهارتها ، توانایی ها وتجارب موجود در کارکنان یک سازمان برای خلق ارزش وحل کردن مسایل کسب وکار می باشد. و تاکید بر این سرمایه منجر به درک بهتر ارزش های نهفته افراد ،بنگاهها ،نهادها وجوامع در حال حاضر وحتی در آینده برای بهره گیری بهتر از سرمایه فکری می شود سرمایه ساختاری که اشاره به ساختارها وفرایندهای موجود در درون یک سازمان دارد که کارکنان از انها استفاده کرده واز این طریق دانش ومهارتهایشان را بکار می گیرند.(همان منبع )

     

     

     سرمایه اجتماعی (رابطه ای )-مشتری ) تناسب مشتری ورضایت مشتری است .

    یک انگیزه کلی برای انجام این پژوهش آن است که مفهوم سازی ،اندازه گیری ، ،ارزیابی بهتری ازداراییهای فکری صورت گیرد به طورکلی سازمانهایی که از داراییها وسرمایه فکری قویترند سطوح بالاتری از رشد وتوسعه را نشان می دهند.(حاجی بابایی ،رجبی فرد ،عالم تبریز، 1388 ،40)

     بر اساس نظریه مر وهمکارانش دلایل توجه سازمانها به مدیریت سرمایه های فکری عبارتند از :

     1- یاری رساندن به سازمانها در جهت تنظیم استراتژی ها

    2- ارزیابی اجرای استراتژی

    3- یاری رساندن به سازمانها در جهت اخذ تصمیمات گسترده ومتنوع

    4- استفاده از نتایج اندازه گیری سرمایه های فکری به عنوان مبنایی برای جبران خدمات

    5- ابلاغ این داراییها به ذی نفعان خارجی سازمانها

    6- اندازه گیری ارزش وعملکرد شر کتها (مار،2004)(همان منبع )

    در این پژوهش تاثیر مولفه های سرمایه های فکری (سرمایه انسانی ، سرمایه ساختاری ، وسرمایه ارتباطی )در عملکرد سازمانی را بررسی نموده وبه این مسئله می پردازیم .

    1-5 فرضیات تحقیق

    با توجه به اهداف مذکور فرضیه های تحقیق به دو دسته فرضیات اصلی وفرعی به ترتیب زیر تقسیم می شوند.

    1-5-1فرضیه اصلی

    سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاثیر دارد.

    1-5-2 فرضیه های فرعی

    1- سرمایه انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاثیر دارد.

    2- سرمایه ساختاری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاثیر دارد.

    3- سرمایه مشتری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاثیر دارد.

     

     

    1-6 چهارچوب نظری تحقیق

    با توجه به بررسی ابعاد مختلف سرمایه فکری از دیدگاههای مختلف ، در تدوین چهار چوب نظری حاضر بدوا" به چند مدل اشاره می شود.

    در این تحقیق قصد داریم تا میزان تاثیر سرمایه فکری را که بر اساس مدل بونتیس شامل سه مولفه سر مایه انسانی ،ساختاری ، ورابطه ای میباشد با عملکرد سازمان ثبت اسناد واملاک کشور بر اساس مدل ( ACHIVE)مورد بررسی قرار دهیم . (بونتیس ،1998 ،28)

     

     

    1-7 مدل مفهومی تحقیق

     

    سرمایه فکری

    عملکرد سازمانی

     

     

     

     

     

     

     

    سرمایه انسانی

                                                                                   

     

     

    سرمایه ساختاری

            

    متغیر وابسته           

                                                                                                          

    سرمایه رابطه ای

                    (مولفه های متغیر مستقل )    

                                                                                         

                                                                           

     

                   

                                                             متغیر مستقل                                        

                                           

    نمودار1- 4  (مدل بونتیس )

                                                                          منبع: سرمایه فکری (بونتیس ،1998)              

                                                                       عملکرد (هرسی و گلداسمیت، )

     

     

    1-8 روش وابزارجمع آوری اطلاعات

    الف) مطالعات کتابخانه ای :

    دربسیاری از پژوهشها به تحقیق کتابخانه ای برای رسیدن به مبانی نظری نیاز هست.(خاکی،91 ،48)

    در این نوع تحقیق از منابع کتابخانه ای ،مقالات ، واز شبکه جهانی اطلاعات استفاده شده است.

    ب) مطالعات میدانی :

     مطالعات میدانی ،بررسی های علمی غیر آزمایشی هستند که هدفشان کشف روابط وچگونگی تعامل بین  متغیر های ساختار واقعی در شرایط مورد بررسی است هر مطالعه علمی بزرگ یا کوچکی که روابط را به طور نظام یافته دنبال کند ،فرضیه ها را بیازماید ،غیر آزمایشی باشد ودر شرایط واقعی مانند مدارس،کار خانه ها و سازمانها اجراء شود مطالعات میدانی تلقی می شود .(کرینجر ،1376 ،55)

    ج) پرسشنامه :

    در تحقیقات توصیفی وتحقیقاتی که از دامنه ی جغرافیایی زیادی برخور دار باشند یا تعداد افراد جامعه ونمونه آماری آن زیاد باشند ، معمولا از روش پرسشنامه ای استفاده می شود . ( رضوانی ،1389 ،54)

     به منظور جمع آوری داده ها واطلاعات برای تجزیه وتحلیل ازدو نوع پرسشنامه عملکرد وپرسشنامه سرمایه فکری استفاده شد. 

    1-9 متغیر های پژوهش

    متغیر : (variable) کمیتی است که در دامنه ای معین می تواند از یک فرد به فرد دیگر یا از یک مشاهده دیگر ،مقدار های مختلفی را به خود بگیرد. بنابراین چیزی است که تغییر می پذیرد وپژوهشگر آنها را بنا به هدف تحقیق خود کنترل ،دستکاری یا مشاهده می کند. (کرینجر ، 1392 ،63)

    متغیر های پژوهش به دو نوع مستقل و وابسته طبقه بندی می شوند.

    متغیر وابسته : (Dependent) متغیر های وابسته شرایط یا ویژگیهایی هستند که با وارد کردن ،از میان برداشتن یا تغییر (دستکاری )متغیر های مستقل ظاهر می شوند ،از بین می روند یا تغییرمی کنند . ( بست ،1371،84)

    متغیر مستقل : (Independent)یک ویژگی است  است که توسط پژوهشگر در مقدار آن دخالت یا دستکاری می شود تا تاثیرش بر روی متغیر وابسته مشاهده شود . (هومن ،1373 ،115)

    1-9-1 متغیر وابسته پژوهش :

    متغیر وابسته در این پژوهش  عملکرد سازمان ثبت اسناد واملاک کشور می باشد.

    1-9-2 متغیر های مستقل پزوهش :

    سرمایه فکری در تحقیق حاضر که شامل ابعاد سه گانه سرمایه انسانی ، سرمایه ساختاری ، وسرمایه رابطه ای به عنوان متغیر مستقل می باشد.

    1-10 تعاریف مفهومی متغیرها :

    سرمایه فکری

    تعریف سرمایه فکری : سرمایه فکری اصطلاحی مبهم وپیچیده است ،اما زمانیکه درک ومورد بهره برداری قرار گیرد می تواند یک پایگاه منابع جدید را فراهم سازد که از طریق آن سازمان بتواند رقابت کند (1996،Bontis)

    در تعریف دیگر او سرمایه فکری عبارت است از تلاش برای استفاده موثر از دانش (محصول نهایی ) در مقابل اطلاعات (ماده خام ) است.(حاجی بابایی ، رجبی فرد ، عالم تبریز ، 1388 ،39)

     سرمایه های انسانی

     تعریف سرمایه های انسانی تحت عنوان دانش فردی ،مهارتها ، توانایی ها ، وتجارب موجود در کارکنان یک سازمان برای خلق ارزش وحل کردن مسایل کسب وکار) تعریف شده است.  

    بونتیس جوهره سرمایه های انسانی را هوش خالص اعضای سازمان دانسته است .

    سرمایه انسانی شالوده سرمایه فکری را تشکیل می دهد وعنصر اصلی برای اجرای کارکردهای مربوط به سرمایه فکری است این سرمایه نمایانگر یک منبع مستمر تجدید ونوآوری برای سازمان محسوب شده که توانایی درک موضوعات را داشته وقادر است از تجاربی که کسب می کند مزیت بیافرینند . (2007، Longo)(همان منبع)

    - سرمایه ساختاری

    تعریف سرمایه ساختاری : اشاره به ساختارها وفرایندهای موجود در درون یک سازمان دارد که کارکنان از آنها استفاده کرده واز این طریق دانش ومهارتها یشان را بکار می گیرند (2005، Vergauwen et al )

    این سرمایه شامل مکانیزم ها وساختارهایی است که نقش اصلی آن در حمایت از کارکنان برای رسیدن به عملکرد بهینه فکری واز سویی عملکرد بهینه در کسب وکار می باشد. و شامل تمامی مخازن دانشی غیر انسانی در یک سازمان مانند پایگاه داده ها ، فرایندها ، استراتژی ها ، وچارتهای سازمانی است که به سازمان ارزش فراتر از دارایی ها فیزیکی می بخشد. (همان منبع )

    تعریف سرمایه رابطه ای- مشتری

    این سرمایه جزء اساسی از سرمایه فکری محسوب شده وعبارتست از ارزش جاسازی شده وموجود در کانالهای بازار یابی وارتباطاتی که از آن طریق شرکتها کسب وکارشان را هدایت میکنند این سرمایه در مقایسه با سرمایه انسانی وساختاری در تحقق ارزشهای شرکت اثری مستقیم دتری داشته وعاملی بسیار حیاتی محسوب می شود .(چن، 2004 ،56)

    عملکرد کارکنان سازمان

    عملکرد کارکنان سازمان شامل دستیابی به کلیه اهداف داخلی وخارجی واستراتژهای سازمان در راستای استفاده کارا از منابع در دسترس وبروز نوآوری و رضایت کلی ارباب رجوع می باشد.(پارسانیان ،اعرابی ،1391،68)

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                          صفحه

    فصل اول : (طرح تحقیق / کلیات طرح )

     

    1-1   مقدمه .........................................................................................................................1

    1-2  بیان مسئله تحقیق ......................................................................................................4-1

    1-3  هدفهای تحقیق ............................................................................................................4

    1-4  ضرورت واهمیت انجام تحقیق..................................................................................5-4

    1-5 فرضیات  تحقیق ............................................................................................................5

    1-5-1  فرضیه اصلی تحقیق..................................................................................................5

     1-5-2  فرضیه های فرعی تحقیق........................................................................................ 6

    1-6  چهارچوب نظری تحقیق .........................................................................................9 -6

    1-7 مدل مفهومی تحقیق ......................................................................................................9

    1-8 روش  وبزار جمع آوری اطلاعات.................................................................................10

    1-9 متغیرهای پژوهش .................................................................................................11-10

    1-10تعاریف  مفهومی متغیرها........................................................................................11-12

     

     

     

    فصل دوم: مبانی نظری پژوهش

    2-1 مقدمه ......................................................................................................................14

    2-2 بخش اول : مبانی نظری سرمایه های فکری ..............................................................15

    2-2-1 مفهوم وتعارف سرمایه های فکری .................................................................18-15

    2-2-2 عناصر سرمایه های فکری................................................................................23-19

    2-2-3 اندازه گیری ارزش وتاثیرات سرمایه های فکری .............................................25-23

    2-3-4 مدلهای مدیریت سرمایه های فکری ................................................................38-26

    2-3 بخش دوم :عملکرد کارکنان................................................................................51-39

    2-3-1 مدیریت عملکرد.............................................................................................55-52

    2-3-2 عوامل تاثیر گذار در اجراء وپیاده سازی نظام مدیریت عملکرد...................... 56-55

    2-3-3 اصول مدیریت عملکرد ...................................................................... ................56

    2-3-4  فرایند مدیریت عملکرد................................................................................. 57-56

    2-3-5  تدابیر مدیران موفق در سازمانهای ایران برای بهبود عملکرد کارکنان................62-57

    2-3-6مزایای مدیریت عملکرد......................................................................................64-62

    2-3-7 معایب مدیریت عملکرد.........................................................................................65

    2-3-8 مفهوم ارزشیابی عملکرد ..................................................................................66-65

    2-3-9 اهداف ارزشیابی عملکرد.................................................................................67-66

    2-3-10 رویکردها وروشهای ارزشیابی عملکرد.........................................................68-67

    2-3-11 روشهای ارزشیابی عملکرد ..........................................................................70-69

    2-4 پیشینه تحقیق........................................................................................................... 74

    2-4-1 پیشینه خارجی ....................................................................................................74

    2-4-2 پیشینه داخلی.......................................................................................................77

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه ....................................................................................................................82

    3-2 روش تحقیق .........................................................................................................82

    3-3 قلمرو تحقیق ........................................................................................................82

    3-4 جامعه آماری وروش نمونه گیری...........................................................................83

    3-5 روش وابزار جمع آوری اطلاعات......................................................................84-83

    3-6  متغیرهای پژوهش ........................................................................................ .......84

    3-7 امتیاز بندی پرسشنامه....................................................................................... .....85

    3-8 نحوه توزیع پرسشنامه ................................................................................. .. .....86

    3-9 روایی وپایایی ابزار سنجش ..................................................................................86

    3-9-1 روایی ابزار سنجش............................................................................................86

    3-9-2 پایایی ابزار سنجش............................................................................................87

    3-10 روش تجزیه وتحلیل داده ها................................................................................87

    فصل چهارم : تجزیه وتحیل داده ها

    مقدمه............................................................................................................................90

     4-1 آمار توصیفی .......................................................................................................91

    4-1-1 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی نمونه تحقیق...........................................91

    4-1-1-1 بررسی نمونه آماری از لحاظ جنسیت پاسخ دهندگان ...................................91

    4-1-1-2 بررسی نمونه آماری از لحاظ سن پاسخ دهندگان پاسخ دهندگان ..................92

    4-1-1- 3 بررسی نمونه آماری از لحاظ سطح تحصیلات پاسخ دهندگان .....................93

    4-1-1-4 بررسی نمونه آماری از لحاظ میزان سابقه کار................................................94

    4-1-2 ویژگی های توصیفی ........................................................................................95

    4-2 روایی سازه –آزمون مدل وفرضیه ها

    4-2-1 مدلهای اندازه گیری متغیرهای پژوهش................................................................96

    4-2-1-1 نیکویی برازش مدل.........................................................................................96

    4-2-1-2 مدل اندازه گیری متغیر سرمایه فکری .............................................................98

    4-2-1-3 مدل اندازه گیری متغیر عملکرد .....................................................................104

    4-2-2 آزمون فرضیه های تحقیق ..................................................................................110

    4-2-2-1 آزمون فرضیه های تحقیق توسط مدل معادلات ساختاری...............................110

    3-4 آزمون تکمیلی –آزمون فریدمن................................................................................118

    4-3-1 رتبه بندی ابعاد متغیر سرمایه فکری.....................................................................119

     4-3-2 رتبه بندی شاخص های متغیر های تحقیق ..........................................................119

    فصل پنجم :

    نتیجه گیری وپیشنهادات

    5-1 مقدمه........................................................................................................................124

    5-2 نتیجه گیری وتحلیل یافته ها بر مبنای فرضیات .........................................................124

    5-2-1 نتایج مبتنی بر فرضیه اصلی.................................................................................124

    5-2-2 نتایج مبتنی بر فرضیه فرعی اول ..........................................................................124

    5-2-3 نتایج مبتنی بر فرضیه فرعی دوم .........................................................................125

    5-2-4 نتایج مبتنی بر فرضیه فرعی سوم..........................................................................126

    5-4 پیشنهادات تحقیق...............................................................................................128-127

    5-5 محدودیت های تحقیق.............................................................................................129 

    منبع:

       ذکربرخی از منابع ومآخذ :

    منابع فارسی :

    1- احمدیان ، مجید ،قربانی ،رحیم ، بررسی بین سرمایه فکری وعملکرد سازمانی : مورد مطالعه وزارت امور اقتصادی ودارایی ، بهمن واسفند 1392 ، مجله اقتصادی شماره های 11،12 دوره ششم

    2- آذر ، عادل ، مومنی ، منصور ، امار وکاربرد آن در مدیریت ، 1383، جلد اول ودوم،چاپ پنجم، انتشارات توتیا

    3- انوری رستمی ، سراجی ، پایان نامه مطالعه موردی بررسی سنجش سرمایه فکری وبررسی رابطه میان سرمایه فکری وارزش بازار سهام شرکت های بورس اوراق بهادار تهران ،1384،دانشکده تهران مرکز

    4- ابوالعلایی ،بهزاد ، مدیریت عملکرد راهنمایی مدیران برای ارزیابی وبهبود عملکرد کارکنان ،1389،چاپ اول ، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.

    5- ابیلی ،خدایار ، تحلیلی بر اثربخشی نظام ارزشیابی کارکنان دولت،1381،دانش مدیریت . شماره 58دوره سوم

    6-بطحایی ،عطیه،حاجی کریمی،عباسعلی ،مدیریت سرمایه های فکری،1388،چاپ اول،انتشارات شرکت چاپ ونشر بازرگانی

    7- پارسانیان ،علی ، اعرابی ، سید محمد ، مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید ، 1391،چاپ بیست وچهارم ،انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی

    8-حقیقی،محمدعلی ، رعنایی، حبیب الله ، بهره وری نیروی انسانی ،ارزشیابی عملکرد کارکنان ،1376، چاپ اول ، انتشارات ترمه

    9-خاکی ،غلامرضا ، روش تحقیق در مدیریت ،1391،چاپ سوم،انتشارا ت بازتاب .

    10- خاکی ،غلامرضا ،روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی ،1379،چاپ سوم ، انتشارات بازتاب - -  4- 5-رضوانی ، حمید رضا ، روش تحقیق در مدیریت ،89 ، چاپ سوم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

    11-رشیدی ،حجت ا...... درسنامه روش تحقیق علمی در مدیریت ، 1377، چاپ پنجم، انتشارات پردیس تهران

    12-ستایش ،محمد حسین ، کاظم نژاد ، مصطفی ،1388 ،روش های اندازه گیری وگزارشگری خارجی سرمایه فکری ،ماهنامه حسابدار، شماره 207،دوره سوم

    13-شناسایی عوامل موثر بر حفظ ونگهداری منابع انسانی ، مطالع موردی بانک رفاه کارگران ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،1390، دانشگاه تربیت مدرس ،دانشکده علوم انسانی تهران.

    14-عالم تبریز ، اکبر ،رجبی فرد، ایمان ، حاجی بابا علی ،علی ،سرمایه فکری ،اندازه گیری ، افشاء ،مدیریت، 1388، چاپ اول ، انتشارات مرکز آموزش وتحقیقات صنعتی

    15-علی پور ،سردار ،پایان نامه مطالعه موردی بررسی رابطه سرمایه فکری با عملکرد سازمانی بانک قوامین ،1391 دانشکده تهران مرکز

    16-قلیچ لی ،بهروز ،مشبکی ،اصغر ، نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری در سازمان ، مطالعه دو شرکت خودروسازی ،1385، فصلنامه دانش مدیریت ،شماره 75 دوره سوم .

    17- نصر آبادی ، بختیار، تحلیل روابط چند گانه سرمایه فکری ونوآوری سازمانی در آموزش، 1390، فصلنامه عالی پژوهش وبر نامه ریزی در آموزش عالی ، شماره 102 دوره چهارم

    ۱8 - هومن، حیدر علی، استنباط آماری در پژوهش رفتاری، ۱۳۷۰،چاپ یازدهم ،انتشارات ترمه

     

     

    منابع لاتین

     

    1- Khalique Muhammad ، Abdul Nassiri bin Shaari jamal ، Abu Hassan and Aggl Adel (2011) " ، Relationship of  intellectual capital With The organizational performance of     Ph armaceutical  companies in Pakstan .  Australian " journal of Basic and Applied Sciences

    2-. Bontis ،N،(1999) ، "managing organizational knowledge by diagnosing intellectual capital  ،forming and advancing state of the field "vol. 18.No.5

    3- Bontis ،N،(1998) intellectual capital  :an exploratory study that develops measures and models " Manangment Decision ،Vol.36 No.276

    4- Bontis ،N،(2000) intellectual capital and business per formance in Malaysian industries " journal of intellectual capita l14

    5-. Rose Barrons ، (2005) the Effect of Disclosing Inteeectual capital)The core Asset for the Third Millenniumic entities ( on the internal and externalfinacial statements ، users، 2005

    6- Sullivanj،P،H and- Sullivan S،P،H.)2000( "، Valuing intangible companies : an intellectual capital  approach" ،journal of intellectual capital ،Vol.

    7- Chen M.Y and Chen ،A.P (2005) .Integretiong  option Model and Knowledge manegment  Per for mance Measures : An Empirical Stady . Journal of information Science ،31(5)

    8- Grant ، R.M( 1997) " The KnoWledge – based view of the firm : implication for Manangment for Manangment Practice "Long rang Planning، Vol .30

    9- chen (2004) "Measuring in intellectual capital :a new model and empirical stady : JoURNUL of intellectual capital ،vol.5 No 1 T2004

    10- Stewart،T.A. (1997)، intellectual capital : The New Wealth of

    11-Longo.M(2007)Amultidimensional measure of employeesintangiblesA. Managerial implementation of the tool for Manangment research News Tvol T30TNoT8T2007

    12-MarrTB(204)Measuring and benchmarking intellectual capitallBenchmarking An international vol 11no

    13-Nazari .j(2007) Extended VAICmodel : Measuring intellectual capitalcomponents journal of intellectual capitalvol 8No4[

    14-jacobsenTKHofman-Bang p and NordbyTRjr(2005) the ic Rating" journal intellectual capitalvol.6

    15-FornellTc(1992) Anational customer satisfaction barometer: the Swedish experience jornal of Marking vol LVIjournaly

    16- Klein TD.A(1998) the Stratagic Manangmentof of  intellectual capitalButterworth – HeinemannWoburnTMA

     


موضوع پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, نمونه پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, جستجوی پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, فایل Word پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, دانلود پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, فایل PDF پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, پروژه در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, پروژه درباره پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

"M.A پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " گرایش:" تشکیلات و روشها" فصل اول :کلیات تحقیق 1-1 مقدمه : با وقوع انقلاب تکنولوژی وفناوری اطلاعات ، از سالهای بعد از 1990، الگوی اقتصاد جهانی تغییر کرد. در اقتصاد امروز ،دانش به عنوان مهمترین سرمایه ،جایگزین سرمایه مالی وفیزیکی شده است .(مشبکی ، گلیج ، 1385 ، 125) درعصر فرا رقابتی سازمانها با محیطی روبرو هستند که مشخصه آن افزایش ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A ) گرايش:مديريت بازرگاني تابستان 91 چکيده بدون شک مديريت دانش سازماني در جهان دانش مدار امروز رمز کاميابي و پيشگامي است .تغييرات سريع، جابجايي

پایان­نامه کارشناسی ارشد M.A. گرایش: منابع انسانی چکیده با توجه به ماهیت فراملی و بین‌المللی بودن موضوع فساد و مبارزه با آن، اقدامات زیادی در سطح بین‌المللی و منطقه­ای برای مبارزه با این پدیده صورت پذیرفته است. در این میان، نقش سازمان ملل متحد و ارکان آن بسیار تعیین کننده است. این سازمان می‌تواند در کمک به کشورهای عضو برای جلوگیری از فساد اداری، ارتقای سلامت و شفافیت بسیار موثر، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش:"سیستم‌های اطلاعاتی \ چکیده امروزه عدالت سازمانی به یکی از مهمترین ورودی­های سازمان که تاثیر زیادی بر عملکرد، رضایت و بهره­وری کارکنان دارد، در نظر گرفته می­شود. از آنجا که منابع انسانی مهمترین منابع سازمان­ها به شمار می­روند، رشد و توسعه آنان می­تواند به موفقیت سازمان­ها منجر شود. در پژوهش حاضر به بررسی رابطه میان عدالت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت دولتی گرایش سیستم های اطلاعاتی چکیده براثرتغییر و تحول در حوزه IT و رشد سریع تکنولوژی برتر ازدهه 1990 الگوی رشد اقتصادی جهانی تغییر اساسی نموده است که در نتیجه آن، دانش به عنوان مهمترین سرمایه ، جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی امروز شده است .مطالعات اخیر نشان داده اند که بر خلاف کاهش بازدهی منابع سنتی ( مثل ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی رفاه اجتماعی چکیده: سرمایه اجتماعی از مهمترین مفاهیم روبه رشد در علوم اجتماعی است و دامنه کاربرد آن در سایر علوم روبه افزایش است. این مفهوم بیانگر حلقه مفقوده در توسعه بشمار می رود و مانند سایر سرمایه ها مولد بوده و بستر مناسبی برای بهره برداری از سرمایه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است.در دهه های اخیر ،مفهوم کیفیت زندگی برای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی) چکیده: مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای ...

ثبت سفارش