پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA)

word 6 MB 31093 159
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه  کارشناسی ارشد

    رشته : مدیریت بازرگانی    گرایش: مدیریت مالی

    چکیده

    یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها، آگاهی آنها از عملکرد سیستم های تحت مدیریت آنهاست. هدف اصلی این تحقیق، یافتن مقادیر کارایی هر یک از شرکت های تعاونی شهرستان رشت و شناسایی دلایل ناکارایی شرکت های تعاونی مورد بررسی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها می باشد. در نهایت درصدد ارائه راهکارهای منطقی بهبود عملکرد شرکت های تعاونی و ارائه استراتژی مناسب با استفاده از این تکنیک هستیم.

    کارایی هر یک از واحدهای شرکت های تعاونی به عنوان متغیر وابسته و شاخص های ورودی و خروجی به عنوان متغیرهای مستقل در نظر گرفته می شوند.

    پژوهش حاضر فرضیه ندارد، بلکه سنجش کارایی، مقایسه و تحلیل صورت می گیرد. این تحقیق در سطح شرکت های تعاونی شهرستان رشت انجام می شود و بالطبع قابلیت اجرا در شرکتهای تعاونی را دارد. نوع و روش تحقیق، تحلیلی توصیفی بوده،روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات، اسنادو مدارک موجود در شرکت های تعاونی شهرستان رشت بوده و در نهایت داده های مرتبط به شاخص ها با استفاده از مدل انتخابی و تحت نرم افزار DEA-SOLVERحل شده و خروجی ها تحلیل شدند.

    کلید واژگان: تحلیل پوشش داده ها (DEA)، کارایی، ارزیابی عملکرد، رتبه بندی، ترازنامه.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    1-1 مقدمه

    امروزه به دلیل پیچیدگی های فزاینده محیطی، محدودیت منابع و امکانات تولید و رشد سریع هزینه ها موضوع افزایش کارایی و بهره وری کلیه مؤسسات، کانون توجه مدیران قرار داده و ضرورت کاربرد اصول علمی و مدیریتی را در این بخش توجیه می کند. یکی از مهم ترین این اصول اندازه گیری کارایی است. ارزیابی عملکرد و متعاقب آن رتبه بندی واحدهای سازمانی به صورت روش های سنتی با استفاده از نسبت های مالی و شاخص های مالی رایج صورت می­پذیرد که این امر مسئله ارزیابی عملکرد را به چالش واداشته است.تحلیل پوششی داده­ها تکنیکی است که از کلیه مشاهدات گردآوری شده برای اندازه­گیری کارایی استفاده می­کند در واقع این روش با استفاده همزمان از چندین ورودی و چندین خروجی برخلاف روش­های سنتی هر کدام از مشاهدات را در مقایسه مرز کارا بهینه می­کند(مهرگان، 1383).

    بنابراین در تحقیق حاضر، با هدف بررسی و شناخت مدل تحلیل پوششی داده ها و ارزیابی کارایی و بهره­وری شرکت های تعاونی با استفاده از مدل تحلیل مذکور، پس از مرور ادبیات موضوعی مربوط از میان جامعه آماری کل شرکت های تعاونی، تعداد 21 شرکت ناهمگن در شرکت های تعاونی که دارای صورت حساب (ترازنامه) و صورت سود و زیان از تاریخ 1/1/90به مدت دو سال لغایت 29/12/91 انتخاب شدند. سپس با جمع آوری اطلاعات لازم، ارزیابی کارایی و بهره وری شرکت های تعاونی و رتبه بندی آنها پرداخته شد و در پایان نیز پیشنهاداتی برای مدیران ارائه شد.

    رتبه بندی شرکت ها نقاط ضعف و قدرت شرکت ها و همچنین فرصت ها و خطرات سرمایه گذاری در آنها را به خوبی مشخص می کند. روش های نوین در برآورده کردن کارایی ما را متوجه روشی نو با رویکردی جامع به نام تحلیل پوششی داده ها (DEA) معطوف می دارد.

    در این فصل پس از ارائه مقدمه، به بیان مسئله تحقیق و همچنین اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته می شود. همچنین اهداف تحقیق ، سؤالات (فرضیات) اصلی و فرعی، مدل مفهومی تحقیق، قلمرو تحقیق شامل قلمرو موضوعی و زمانی و مکانی و در نهایت واژه های کلیدی تحقیق ارائه شده است.

     

    1-2 بیان مسأله

    ارزیابی عملکرد سازمان­ ها و شرکت­ها از موضوعاتی است که مدیران و محققین توجه زیادی به آن داشته­اند و تاکنون در این زمینه، مقالات زیادی منتشر شده است. وجود و یا عدم وجود نظام ارزیابی عملکرد کارآمد ، با حیات و مرگ سازمان رابطه­ای مستقیم دارد. تعاونی­ ها سازمان­هایی هستند که باید مستقلاً و به دور از حمایت و نظارت دولت تشکیل شده و به کار خود ادامه می­دهدو یا اینکه لازم است زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند. اما این حمایتها دائمی نبوده صرفاً تا زمانی که دولت­ها بر تصمیم خود اصرار داشته باشند تا به اهداف سیاسی و اقتصادی نایل شوند پابرجا بوده است. بر پایه فلسفه تعاون ایجاد و گسترش تعاونی­ها صرفاً بایستی توسط مردم صورت گیرد یعنی اعضاء به حیات خود تداوم بخشند.هر شرکت تعاونی متعهد به ارائه خدمات به اعضاء مربوط می­باشند در این راستا شناسایی شاخص­های مؤثر بر عملکردها و اندازه­گیری کارایی هر یک از شرکت­ها و شناخت نقاط قوت و ضعف آنها در اهمیت بالایی برخوردار است.

    تحلیل پوششی داده ها (DEA) روشی برای مقایسه و ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیرنده ایست که هر یک دارای چندین ورودی و خروجی مشابه هستند، مانند مدارس، دانشگاه ها، بانک ها و غیره (Kleine,2001).در این تحقیق با استفاده از ابزار تحلیل پوششی داده­ها به ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی و رتبه­بندی چندین شرکت موجود در تعاونی خواهیم پرداخت.

    چالش اصلی این تحقیق تعیین نقاط قوت و ضعف شرکت­های مورد نظر با استفاده از پارامترهای موجود در ترازنامه و تعیین منابعی که موجودی ناکارامدی شرکت­های ناکارا می­گردد و همچنین اتخاذ تصمیمات و ارائه راهکارها برای قرار گرفتن شرکت­های ناکارا در مرز کارایی و یا افزایش رتبه آنها در رتبه­بندی تحقیق حاضر می­باشد.

    در این راستا مسئله اصلی تحقیق عبارتست از:وضعیت عملکردی شرکت­های تعاونی شهرستان رشت از حیث کارامدی چگونه است؟

    اساس کار ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) است، تحلیل پوششی داده ها یک تکنیک غیرپارامتری برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از واحدهای تصمیم گیری متجانس است. عبارت نسبی به این دلیل است که کارایی، نتیجه مقایسه واحدهای تصمیم گیرنده با یکدیگر است. از انواع مدل هایی که برای تحلیل مفهوم کارایی و به منظور ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیرنده در تحلیل پوششی داده ها مورد استفاده قرار می گیرند. می توان به مدل های CCR (چارنز، کوپر و رودز (1978))، BCC (بنکر، چارنز و کوپر (1984))، مدل جمعی، مدل اندرسن پیترسن (1993) و مدل SBM (تون (1999)) اشاره نمود که در تحقیق حاضر پس از جمع آوری شاخص ها و تعریف واحدهای تصمیم گیری، مدل مناسب انتخاب شده است.

     

    1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق

    ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از ضروری ترین زیر مجموعه های وظیفه کنترل یکی از چهار عنصر دانش سازمان و مدیریت در سازمانها است که به اندازه گیری و سنجش وضع موجود می پردازد تا بتوان از آن به عنوان مبنایی جهت تصمیم گیری در مورد ادامه، تعدیل و یا جلوگیری از کاری که در حال انجام است استفاده نمود. سیستم ارزیابی کارایی سازمان ها، یک مکانیزم مهم کنترل در راستای خط مشی ها و سیاست های کلی سازمان بوده و اطلاعات مهم و حیاتی را در خصوص میزان تناسب و سازگاری کارایی واحدها با برنامه ها، در اختیار مدیران قرار می دهند، البته وقوع این امر در گرو آن است که:

    نظام ارزیابی کارایی از جامعیت کافی برخوردار باشد تا نتایج آن قابل استفاده بوده و تمام جوانب فعالیت ها را مدنظر قرار دهد (اداره تحقیقات و برنامه ریزی، 1384).

    1-4 اهداف تحقیق

    هدف اساسی این تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل DEA است. در این راستا اهداف فرعی تحقیق نیز که مدنظر است عبارتند از:

    شناخت شاخص های مؤثر بر عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت و تعیین میزان کارایی و ناکارایی آنها و نیز نقاط قوت و ضعف آنها وهمچنین رتبه بندی شرکت های تعاونی شهرستان رشت

    شناسائی شرکت های تعاونی الگو به عنوان تعاونی های کارا شناخت میزان اثرگذاری شاخص های مؤثر بر کارائی و برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از تمام پتانسیل های موجود در زمینه ارائه خدمت. ارائه تصمیمات یا راهکارهایی برای شرکت های ناکارا.

     

    1-5 سؤالات تحقیق

    سئوال اصلی

    وضعیت عملکردی شرکت های تعاونی شهرستان رشت از حیث کارآمدی چگونه است؟

    سئوال فرعی

    شاخص های مؤثر بر عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت کدامند؟

    کدام شرکت های تعاونی کارآمد و کدام شرکت ها ناکارآمد هستند و نقاط قوت شرکت های تعاونی کارآمد و نقاط ضعف شرکت های ناکارآمد کدامند؟

    چگونه می توان با ارائه یک مدل ریاضی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت را ارزیابی کرد؟

    1-6 فرضیه ها

    با توجه به ماهیت تحقیق مبنی بر ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از تکنیک DEA، فرضیه ای برای آن تعریف نمی شود.

    1-7 مدل مفهومی

    هر مدل مفهومی به عنوان نقطه آغاز و مبنایی جهت انجام مطالعات و تحقیقات است، بنحوی که متغیرهای موردنظر و روابط میان آنها را مشخص می نماید (Edwards etal, 2000). بدین معنی که می توان بیان نمود که به صورت ایده آل، مدل مفهومی همان نقشه ذهنی است (Masstricht school of management, 2001).

    ابزار تحلیلی یک استراتژی جهت شروع و انجام تحقیق است که انتظار می رود در حین اجرای پروژه، متغیرها، روابط و تعاملات بین آنها را مورد بررسی و آزمون قرار دهد و حسب ضرورت تعدیلاتی در آنها انجام نماید و عواملی نیز از آنها کاسته و یا به آنها بیفزاید (Sautter & Leisen, 1999). همان طور که در بیان فلسفه استفاده از مدل مفهومی تحقیق هم بیان شده، شروع کار تحقیق با استفاده از این الگو مفهومی خواهد بود. اما در حین کار مطمئناً از مدل های (الگوهای مفهومی) دیگر نیز بهره گرفته خواهد شد. مدل مورد استفاده در نمودار شماره یک آمده است. (میرزایی، 1375)

    به منظور آزمون قابلیت اجرایی بودن یک مدل، در حالت کلی می توان از سه متد استفاده کرد که عبارتند از:

    اجرای مدل در دنیای واقعی (Koontz etal, 1980) (الوانی، 1380).

    استفاده از روش دلفی یا نظرسنجی از خبرگان (Mulford & Klonglan, 1982).

    استفاده از فنون ریاضی و شبیه سازی (Barjis etal, 2000).

    بر این اساس، در تحقیق حاضر فنون ریاضی و شبیه سازی مورد استفاده قرار گرفته است.

     

    ورودی ها شامل: کل دارایی و حقوق صاحبان سهام

    خروجی ها شامل: نسبت جاری، سود خالص، EPS ، رشد فروش می باشند

     

    1-8 قلمرو تحقیق

    1-8-1 قلمرو موضوعی

    این تحقیق به ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوشش داده ها می پردازد.

    1-8-2 قلمرو مکانی

     قلمروی مکانی تحقیق حاضر، شامل 21 شرکت موجود در شرکت های تعاونی شهرستان رشت می­باشد.

    1-8-3 قلمرو زمانی

    با توجه به مقطعی بودن این تحقیق و هدف آن که ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت میباشد؛ اطلاعات مورد نیاز از عملکرد شرکت های تعاونی از طریق ترازنامه و صورت سود و زیان برای دو سال مالی 1390-1391 انتخاب گردیده است.

    1-9 تعریف واژه ها و اصطلاحات

    • عملکرد:

    عملکرد به چگونگی انجام وظایف و فعالیت ها و نتایج حاصله از آنها اطلاق می شود (انوار رستمی، حسینی و آذر، 1384).

    ارزیابی عملکرد:

    ارزیابی عملکرد فرآیندی است که همه سازمان ها باید آن را انجام دهند، آنها ممکن است این کار را به صورت کاملاً سیستماتیک و یا خیلی سریع و خاص انجام دهند ولی به هر حال برای بهبود عملکرد باید به آن توجه کنند (Parker, 2000).

    تحلیل پوششی داده ها[1]:

    تحلیل پوششی داده یک مدل برنامه ریزی ریاضی به کار گرفته شده برای داده های مشاهده است که روش جدیدی برای تخمین تجربی مرز کارایی را همچون تابع تولید فراهم می سازد که پایه اقتصاد مدرن می باشد. از آنجا که روش های موجود ارزیابی عملکرد از روش های تجربی بوده و همه فاکتورهای مربوط به کارایی را در بر نمی گیرد (به عنوان مثال اکثر روش ها فقط ستاده های سازمان را ملاک قرار داده و کمتر به مقایسه نسبت ستاده ها به نهاده­ های واحد می پردازند، که به موجب آن اتلاف منابع در واحدهایی که سطح ستاده های آنها بالاست، کمتر مورد توجه قرار می گیرد). در این تحقیق، از روش تحلیلی پوششی داده ها که یک روش علمی و ناپارامتری است و به مقایسه نسبت ستاده ها به داده ها می پردازد، استفاده شده است. (قربانی، 1383).

     

    • کارایی[2]:

    بیانگر این مفهوم است که یک سازمان به چه نحوی از منابع خود در راستای تولید نسبت به بهترین عملکرد در مقطعی از زمان استفاده کرده است. کارایی عبارت است از نسبت بازده واقعی به بازده مورد انتظار (استاندارد تعیین شده). به عبارت دیگر، نسبت مقدار کاری که انجام شده به مقدار کاری که باید انجام شود، کارایی گفته می شود.

     = کارایی

    • کارایی فنی[3]:

    کارایی فنی توانایی یک واحد تولیدی برای رسیدن به حداکثر تولید، با استفاده از مجموعه ثابتی از منابع موجود می باشد (فارل، 1975). این کارایی متأثر از عملکرد مدیریتی و مقیاس آن واحد (بنگاه) می باشد. به عبارت دیگر، کارایی فنی اختلاف بین نسبت خروجی به ورودی مشاهده شده با نسبت خروجی به ورودی در بهترین شرایط تولید است.                                                                             TE=ON/OS

    • کارایی تخصصی[4]:

    کارایی تخصیصی عبارت است از توانایی یک واحد در استفاده بهینه از نهاده ها برای تولید، با توجه به قیمت و تکنولوژی، به گونه هایی که هزینه حداقل گردد. در کارایی تخصیصی فرض بر این است که سازمان مورد نظر از لحاظ تکنیکی کاملاً کاراست.  

                                                          ALE=OM/ON

     این نوع کارایی، مفهومی است که به تشخیص بهینه عوامل تولید با توجه به قیمت این عوامل اطلاق می شود. فارل این نوع کارایی را هزینه می نامد. در این کارایی مقادیر ورودی و خروجی با توجه به قیمت، طوری انتخاب می گردد که هزینه های تولید حداقل گردد.

    • کارایی اقتصادی[5]:

    این نوع کارایی در واقع ترکیبی از کارایی فنی و کارایی تخصیصی می باشد و از آن به کارایی کل نیز تعبیر می شود، که برابر است با:

    کارایی تخصیصی × کارایی فنی = کارایی اقتصادی

    همانطور که گفته شد، کارایی فنی بیانگر حداکثر سطح تولید ممکن برای یک بنگاه تولیدی با استفاده از نهاده های معین است و کارایی تخصیصی با توجه به قیمت عوامل و محصولات و لحاظ سطح معین و ثابتی از تکنولوژی، میزان به کارگیری نهاده ها را در اندازه بهینه شان نشان می دهد. این دو مفهوم در مجموع بیانگر کارایی اقتصادی است که از آن به کارایی هزینه نیز یاد می شود. یک سازمان زمانی به کارایی اقتصادی می رسد که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تخصیصی کارا باشد. به عبارت دیگر کارایی فنی، بخشی از کارایی اقتصادی است و این دو رابطه ضروری و نه کافی دارند.

    Abstract

    One of the challenges of organizational managers, informing them of the systems under their management. The main goal of this research is to find the values ​​of co-operatives performance and identify the causes of inefficiency in Rasht city cooperatives studied using the technique DEA can be. Finally, try to offer reasonable solutions to improve the performance of cooperatives and provide appropriate strategies are using this technique.

    Performance of cooperatives units as the dependent variable and the input and output indicators as independent variables are considered.

    This is not theory, but a performance measure, comparison and analysis are done. This study was conducted at Rasht city cooperatives and thus   cooperative has the ability to run the company. Types and methods of research, descriptive analysis, data collection, library and be field. Data collection Asnadv evidence cooperatives in the city of Rasht and data - related to the choice of model parameters using the DEA-SOLVER software solutions and outcomes were analyzed.

     

    Keywords: Data envelopment analysis (DEA), performance, performance evaluation, rating, balance sheet

     

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه...................................................................................................................... 2

    1-2- بیان مسئله............................................................................................................... 2

    1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق......................................................................................... 3

    1-4- اهداف تحقیق.......................................................................................................... 4

    1-5- سؤالات تحقیق........................................................................................................ 4

    1-6- فرضیه ها................................................................................................................ 4

    1-7- مدل مفهومی............................................................................................................ 4

    1-8- قلمروتحقیق............................................................................................................ 6

    1-8-1قلمرو موضوعی...................................................................................................... 6

    1-8-2قلمرو مکانی.......................................................................................................... 6

    1-8-3- قلمرو زمانی....................................................................................................... 6

    1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات................................................................................... 6

     

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه...................................................................................................................... 10

    2-1-1شرکت تعاونی........................................................................................................ 10

    2-2- مروری بر ادبیات موضوع......................................................................................... 11

    2-2-1- تعاریف ارزیابی عملکرد...................................................................................... 11

    2-2-2- سابقه ارزیابی عملکرد.......................................................................................... 12

    2-2-3- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران........................................................................ 12

    2-2-4- فرایند ارزیابی؛ مراحل ارزیابی عملکرد.................................................................. 13

    2-2-5- اثرات ارزیابی عملکرد......................................................................................... 14

    2-2-6- اهمیت ارزشیابی عملکرد...................................................................................... 14

    2-2-7- ابعاد ارزیابی عملکرد........................................................................................... 15

    2-2-7-1عملکرد کارکنان................................................................................................. 15

    2-2-7-2ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان................................................................. 15

    2-2-7-3- ارزیابی عملکرد مدیر...................................................................................... 15

    2-2-8- تعریف کارایی.................................................................................................. 16

    2-2-9- مفهوم بهره وری.................................................................................................. 17

    2-2-10 روشهای کلی اندازه گیری کارایی......................................................................... 19

    2-2-10-1روشهای پارامتری............................................................................................ 19

    2-2-10-2 روشهای غیرپارامتری...................................................................................... 19

    2-2-11انواع کارایی......................................................................................................... 22

    2-2-11-1 کارایی فنی یا تکنیکی..................................................................................... 22

    2-2-11-2 کارایی تخصیصی........................................................................................... 23

    2-2-11-3 کارایی اقتصادی............................................................................................. 23

    2-2-11-4 کارایی مقیاس................................................................................................ 23

    2-2-12 روش تحلیل پوشش دادهها................................................................................. 24

    2-2-13 اندازه گیری کارایی با روش تحلیل پوششی داده ها................................................ 26

    2-2-13-1 روش تابع مرزی تصادفی............................................................................... 26

    2-2-13-2روش تحلیل پوششی داده ها............................................................................ 26

    2-2-14 تحلیل پوششی داده ها......................................................................................... 27

    2-2-15 انواع مدلهای تحلیل پوششی داده ها..................................................................... 30

    2-2-16 مزایای روش تحلیل پوششی دادهها...................................................................... 37

    2-2-17معایبDEA....................................................................................................... 37

    2-2-18 ویژگیهای تحلیل پوششی داده ها.......................................................................... 38

    2-2-19 قابلیتهای کاربردی تحلیل پوششی دادهها.............................................................. 38

    2-2-20 رتبه بندى در روش تحلیل پوششی دادهها............................................................ 38

    2-3 پیشینه تحقیق............................................................................................................. 39

    2-3-1 تحقیقات خارجی.................................................................................................. 39

    2-3-2 تحقیقات داخلی.................................................................................................... 42

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه........................................................................................................................ 46

    3-2 جامعه آماری............................................................................................................. 46

    3-3 پارامترها.................................................................................................................... 47

    3-3-1  ورودی­ها............................................................................................................ 47

    3-3-2 خروجی­ها............................................................................................................ 47

    3-4 شاخص­ها (پارامترهای) ورودی.................................................................................. 48

    3-4-1 کل دارایی............................................................................................................. 48

    3-4-2 حقوق صاحبان سهام.............................................................................................. 49

    3-5 شاخص­ها (پارامترهای) خروجی................................................................................. 50

    3-5-1 نسبت جاری......................................................................................................... 50

    3-5-2 سود خالص.......................................................................................................... 51

    3-5-3 شاخص EPS...................................................................................................... 52

    3-5-4 رشد فروش.......................................................................................................... 53

    3-6 روش گردآوری داده­ها............................................................................................... 54

    3-7 روش­های آماری مورد استفاده..................................................................................... 54

    3-8 درباره نرم­افزار DEA-SOLVER........................................................................... 55

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

    4-1 مقدمه........................................................................................................................ 57

    4-2اطلاعات تحلیلی برای DMUها توسط DEA-SOLVER........................................ 57

    4-2-1 تجزیه تحلیل شرکتهای تعاونی با مدل CCR-Inputو CCR-Output................. 57

    4-2-2تجزیه تحلیل شرکتهای تعاونی با مدل BCC-InputوBCC-Output.................... 96

    4-3 رتبه بندی واحدهای کارا و ناکارادرمدلCCR-InputوCCR-Output...................... 133

    4-3-1 واحدهای کارا  در سال 90  در مدلCCR-InputوCCR-Output..................... 133

    4-3-2واحدهای ناکارا در سال 90  درمدلCCR-InputوCCR-Output....................... 133

    4-3-3واحدهای کارا در سال 91درمدلCCR-InputوCCR-Output............................ 134

    4-3-4واحدهای ناکارا در سال 91  درمدلCCR-Input وCCR-Output...................... 134

    4-4رتبه بندی واحدهای کارا و ناکارا درمدل BCC-Input  و BCC-Output................. 135

    4-4-1واحدهای کارا درسال 90  درمدلBCC-InputوBCC-Output.......................... 135

    4-4-2 واحدهای ناکارا درسال 90  درمدلBCC-InputوBCC-Output....................... 135

    4-4-3واحدهای کارا درسال 91  درمدلBCC-InputوBCC-Output.......................... 136

    4-4-4واحدهای ناکارا درسال 91  درمدلBCC-Input وBCC-Output....................... 136

    فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری

    5-1 مقدمه........................................................................................................................ 138

    5-2 خلاصه و نتیجه گیری................................................................................................. 138

    5-3 محدودیت های تحقیق............................................................................................... 139

    5-4 پیشنهادهای کاربردی تحقیق........................................................................................ 139

    5-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی......................................................................................... 140

    5-6 فهرست منابع و مآخذ................................................................................................ 141

    5-6-1 منابع فارسی.......................................................................................................... 141

    5-6-2 منابع انگلیسی....................................................................................................... 145

     

    منبع:

    5-6-1 منابع فارسی

    1- اسدی-اصلانی،عباس-محمود، ارزیابی کارایی پژوهشی گروه های آموزشی با استفاده از مدل DEA، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی،1388،شماره3

    2- اسلامی-بهرامی-رجبی-میهنی،زهرا-مریم-محمد-مریم،ضرورت تدوین الگوی رتبه بندی بانکها و ارائه مدل پیشنهادی، اداره تحقیقات و کنترل ریسک بانک سپه،1390

    3-اسماعیلی کاکرودی،علی­اکبر، ارزیابی عملکرد شعب بانک صادرات استان مازندران  با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده­ها، پایان نامه ارشد به راهنمایی داودکیاکجوری،رشت: دانشگاه آزاد اسلامی،1388

    4- آصفی-داودی،توران-علیرضا، طراحی یک سیستم مبتنی بر دانش برای تشخیص کانال توزیع انتخابی مشتریان به کمک DEA، دومین کنفرانس مد یریت اجرایی،1390

    5- افشار-طلوعی-قلم سیاه،محمدعلی-عباس-لیلی،طراحی مدل ترکیبی کارت امتیاز متوازن و تحلیل پوششی، نظام سلامت،1388

    6-الوانی، سید مهدی، تصمیم گیری و تعیین خط و مشی دولت، تهران: انتشارات سمت، 1380

    7- امامی میبدی،علی،اصول اندازه گیری کارایی و بهره وری،تهران:موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، 1384

    8- امیری-رئیس صفری،هادی-مجتبی،بررسی کارایی بانکهای تجاری در ایران و عوامل نهادی موثر بر آن، جستارهای اقتصادی،1385

    9- انوار رستمی- حسینی- آذر ،علی اصغر- خداد-عادل، مرکز مطالعات مدیریت و بهره وری ایران، تهران: اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران، 1384

    10- باصری-باقری-برات پور،بیژن-محمد-مصطفی،تحلیلی بر کارایی فنی شعب منتخب بانک ملت در شهر تهران، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی،1389،شماره54

    11- بحیرایی-حامدی،علیرضا-رضا،مدلسازی و اندازه گیری کارایی بانکهای ایران: با رویکرد تحلیل پوششی داده ها، سومین کنفرانس ریاضیات مالی و کاربردها،1391

    12- پورکاظمی،محمدحسین،رتبه بندی بانکهای تجاری کشور،فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی،1383 ، شماره39و40

    13- پورنظری، معصومه، ارزیابی عملکرد مدیریتهای شعب بانکهای دولتی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها( مطالعه موردی: مدیریت های شعب بانک مسکن)، پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی محمدحسن قلیزاده ، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، 1388

    14- جلودار-شجاع-شیرخانلو،مهدی-نقی-فهیمه،ارزیابی کارایی شعب بانک سپه در استان تهران با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها،سومین همایش ملی تحلیل پوششی داده ها،1390

    15- حقیقت-نصیری،جعفر-ناصر،بررسى کارایی سیستم بانکى با کار برد تحلیل پوشش داده ها،فصلنامه پژوهشهاى اقتصادى،1382،شماره ٩و١0

    16- خاکی،غلامرضا،روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی،چاپ ششم،انتشارات بازتاب،1389

    17- خدابخشی-بیرانوند،محمد-اسما،استفاده از تحلیل پوششی داده ها در ارزیابی کارایی یک سیستم بانکی با داده های غیرقطعی،سومین همایش ملی تحلیل پوششی داده ها،1390

    18- خواجوی-غیوری-غفاری،شکراله-علی-محمدجواد، تکنیک تحلیل پوششی داده ها مکملی برای تحلیل سنتی نسبتهای مالی،بررسیهای حسابداری و حسابرسی،1389،شماره60

    20- دانشیان-پورجعفر-کافی-دهقان نژاد،بهروز-صادق-آذرنوش،پریناز،تحلیل پوششی داده ها و تحلیل های آماری، مجله ریاضیات کاربردی واحد لاهیجان،1386،شماره12

    19- دفتر ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت ، نگاهی به موضوع ارزیابی عملکرد ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 1380

    20- سبحانی-کارجو،حسن-حلیمه،بررسی و اندازه گیری کارایی فنی شعب منتخب بانکهای صادرات استان تهران، فصلنامه پژوه شها و سیاس تهای اقتصادی،1391،شماره62

    21- سعادت، اسفندیار، مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات سمت، 1381

    22- سید جوادین، سید رضا، مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، تهران: نگاه دانش، 1384

    23- صمدی، علی، راهنمای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، تهران: انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 1381

    24- طاهری، شهنام، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها، تهران: انتشارات هوای تازه، 1382

    25- طحاری-فرید-بابایی،محمدحسین-داریوش-حمید،ارائه یک مدل ترکیبی از تحلیل پوششی داده ها و برنامه ریزی آرمانی برای بهبود سنجش کارایی واحدهای تصمیم گیری، فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی،1390،شماره21

    26- طلوعی-حسینی،عباس-سیدمحمد،ارزیابى کارایى واحدهاى خرید شرکت هاى گاز استانى،فنی،1386، شماره38

    27- عالم تبریز-رجبی پور-زارعیان،اکبر-علیرضا-محمد،بررسی کارکرد تکنیک تاپسیس فازی در بهبود سنجش کارایی شعب بانکها با استفاده از تکنیک DEA،مدیریت صنعتی،1388،شماره3

    28- عالم تبریز-فرجی-سعیدی،اکبر-راضیه-حسام،ارزیابی کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی با رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و مدل برنامه ریزی آرمانی،فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی سال هشتم،1389، شماره19

    29-عیسی خانی، احمد، طراحی مدل ریاضی ارزیابی کارایی گروههای آموزشی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ، پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمای عادل آذر، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی، 1381

    30-عیسی زاده-خسروی،یوسف-بهزاد،رتبه بندی مخابرات استا نهای کشور با رویکرد تحلیل پوششی داده ها، مجله تحقیق در عملیات و کاربردهای آن،1390،شماره3

    31- فتاحی، امیرافشین، ارزیابی عملکرد دانشکده های دانشگاه علم و صنعت با AHP / DEA ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، تهران: دانشگاه علم و صنعت، 1380

    32- فتحی هفشجانی، کیامرث، توسعه مدل پویای تحلیل پوششی داده ها برای ارزیابی کارائی واحدهای تصمیم گیری، 1381

    33- فضلی-خوئینی،صفر-امیر،ارائه الگویی به منظور پیش بینی کارایی دستگاههای اجرایی و واحدهای سازمانی در دستگاههای اجرایی،1379

    34- فضلی-منصوری،صفر-صالح،مقایسه رویکردهای تحلیل پوششی داده ها(DEA) و  فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) در رتبه بندی شاخصهای کلیدی تصمیم گیری خرید و فروش سهام،فصلنامه علمی  پژوهشی مطالعات مدیریت،1388،شماره15

    35- فقیه نصیری-عریانی-سوری-گرشاسبی،مرجان-بهاره-امیررضا-علیرضا،مقایسه ی کارایی سرپرستی های پست بانک ایران با استفاده از دو روش ناپارامتری و پارامتری،پژوهشنامه ی علوم اقتصادی علمی – پژوهشی، 1389،شماره2

    36- فلاح،محمد،ارزیابی کارایی شعب شرکتهای بیمه با روش تحلیل پوششی داده ها،تازه های جهان بیمه، 1386 ،شماره115و116

    37- قائمی-حمیدی-زواری،محمدحسین-سلمان-اکبر،رابطه شاخصهای مالی و شاخصهای بهره وری در شرکتهای تولیدی،حسابرس،1390،شماره52

    38- قربانی، کامران ، تعیین کارایی نیبت دانشکده­های مدیریت با رویکرد تحلیل فراگیر داده­ها، پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی عادل آذر، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت،1383

    39- کاپلان، رابرت اس، نورتون، دیوید پی، سازمان استراتژی محور، ترجمه پرویز بختیاری، تهران: سازمان مدیریت صنعتی، 1385

    40- کرد-شیخ زاده-جعفری،باقر-شکوه-راضیه،ارزیابی کارایی بانکها به روش تحلیل پوششی داده ها،سومین همایش تحلیل پوششی داده ها،1390

    41- لیکانن، ای، مبانی و مفاهیم ارزشیابی( طرحهای عمرانی) ، ترجمه احمد  باقری، تهران: انتشارات دفتر نظارت و ارزشیابی وزارت جهاد کشاورزی،1381

    42- محمدزاده ، عباس ، مدیریت توسعه، تهران: انتشارات دانشکده علوم اقتصاد و دارایی ،1375

    43- مهرگان،محمدرضا،مدلهای کمی در ارزیابی عملکرد سازمانها:تحلیل پوششی داده ها ،دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،1383

    44- ودودی-موسی خانی-حمیدی،بهرام-مرتضی-ناصر،توسعه مدلی برای ارزیابی کارایی و رشد بهره وری در مراکز آموزش عالی،1384

     

    5-6-2 منابع انگلیسی:

    1. Afsharian-Kryvko-Reichling,Mohsen-Anna-Peter,Efficiency and Its Impact on the Performance of European Commericial Banks,Faculty of Economics and Management,2011

    2. AKIN- KILIÇ- ZAĐM, Ahmet- Merve- Selim, Determinants of Bank Efficiency in Turkey: A Two Stage Data Envelopment Analysis, International Symposium on Sustainable Development,2009

    3. Amadou Barry- José O. Dacanay- Lepetit- Tarazi, Thierno- Santos- Laetitia- Amine, Ownership Structure and Bank Efficiency in Six Asian Countries, Philippine Management Review,2010

    4. Asmild- Bogetoft- Leth Hougaard, Mette- Peter- Jens, Rationalising Ineciency: A Study of Canadian Bank Branches, Department of Economics,2008

    5. BASAR- BASAR, Mehmet- A. Banu, ASSESSMENT OF TURKISH BANKS’ PERFORMANCE BY USING DATA ENVELOPMENT ANALYSIS,Advancing Business and Management in Knowledge-based Society,2006

    6. Bazrkar- Khalilpour, Ardeshir- Kamal, A comparative study on ranking the banks using Data Envelopment Analysis (DEA) and Stochastic Frontier Analysis (SFA) approach, International Research Journal of Applied and Basic Sciences,2013

    7. Ben Naceur-Ben-Khedhiri-Casu, Sami-Hichem-Barbara, What Drives the Performance of Selected MENA Banks? A Meta-Frontier Analysis, International Monetary Fund,2011

    8. Chao- Yu- Wu, Chuang_Min- Ming_Miin- Hsiao_Ning, An Application of the Dynamic Network DEA Model: The Case of Banks in Taiwan, Department of Business Management,2013

    9. Chen, Tien-Hui, Using Data Envelopment Analysis (DEA) to the efficiency evaluation and improvement of a Taiwanese commercial bank, Department of Tourism Management,2010

    10. Duygun Fethi-Pasiouras, Meryem-Fotios, Assessing Bank Performance with Operational Research and Artificial Intelligence Techniques: A Survey, University of Bath School of Management,2009

    11. D. Varias- Sofianopoulou, Anastasios-Stella, Efficiency evaluation of Greek commercial banks using data envelopment analysis, Lecture Notes in Management Science,2008

    12. Farhan Akhtar- Ali- Sadaqat, Muhammad- Khizer- Shama, PERFORMANCE EFFICIENCY OF COMMERCIAL BANKS OF PAKISTAN:

    NONPARAMETRICTECHNIQUE DATA ENVELOPMENT ANALYSIS (DEA), Asian Journal of Business and Management Sciences,2011

    13. Fiorentino- Karmann- Koetter, Elisabetta- Alexander- Michael, The cost efficiency of

    German banks: a comparison of SFA and DEA, Deutsche Bundesbank Eurosystem,2006

    14. Gulumser Arslan- Hakan Ergec, Bengul- Etem, The Efficiency of Participation and Conventional Banks in Turkey: Using Data Envelopment Analysis, International Research Journal of Finance and Economics,2010

    15. Gu- Yue, Hongmei- Jiahui, The Relationship between Bank Efficiency and Stock Returns: Evidence from Chinese Listed Banks, World Journal of Social Sciences,2011

    16. Hasan Eken- Kale, Mehmet- Suleyman, Measuring bank branch performance using Data

    Envelopment Analysis (DEA): The case of Turkish bank branches, Finance and Banking PhD Programme, Institute of Social Sciences,2010

    17. H. Osman- Hitti- Al-Ayoubi, Ibrahim- Aline- Baydaa, DATA

    ENVELOPMENT ANALYSIS:

    A TOOL FOR MONITORING THE RELATIVE EFFICIENCY OF LEBANESE BANKS, European and Mediterranean Conference on Information Systems,2008

    18. HUANG-CHEN, LI-WEI-YI-KAI, Does Bank Performance Benefit from Non-traditional Activities? A Case of Non-interest Incomes in Taiwan Commercial Banks, Asian Journal of Management and Humanity Sciences,2006

    19. J.B. Yang - B.Y.H. Wong - D.L. Xu - X.B. Liu - R.E. Steuer, Integrated bank performance assessment and management planning using hybrid minimax reference point – DEA approach, European Journal of Operational Research,2010

    20. Jeeyoung Min, Elizabeth, Evaluating Customer Service Representative Staff Allocation and Meeting Customer Satisfaction Benchmarks: DEA Bank Branch Analysis, Centre for Management of Technology and Entrepreneurship,2011

    21. Johnes- Izzeldin- Pappas, Jill- Marwan- Vasileios, A comparison of performance of Islamic and conventional banks 2004 to 2009, Department of Economics Lancaster University Management School,2012

    22. K. Klimberg- D. Lawrence- Lal, Ronald- Kenneth- Tanya, USING DATA ENVELOPMENT ANALYSIS (DEA) TO FORECAST BANK

     PERFORMANCE ,2009

    23. K.Sharma- Sharma- K. Barua, Anil- Dipasha- Mukesh, Efficiency and Productivity of Indian Banks: An Application of Data Envelopment Analysis and Tobit Regression, National Conference on Emerging Challenges for Sustainable Business,2012

    24. Kumara- Yasushi, Manjula- SUZUKI, Can state-owned banks outperform private banks? - The evidence from Sri Lanka, Ritsumeikan Asia Pacific University,2011

    25. Kumar-Charles, Mukesh-Vincent, Evaluating the Performance of Indian Banking Sector using Data Envelopment Analysis during Post-Reform and Global Financial Crisis, CENTRUM Católica – Pontificia Universidad Católica del Perú,2012

    26. KUMAR- GULATI, Sunil- Rachita, An Examination of Technical, Pure Technical and Scale Efficiencies in Indian Public Sector Banks using Data Envelopment Analysis, Eurasian Journal of Business and Economics,2008

    27. Kumar Mishra- N. Gadhia- Prasad Kar- Patra- Anand, Aswini- Jigar- Bibhu- Biswabas- Shivi, Are Private Sector Banks More Sound and Efficient than Public Sector Banks? Assessments Based on Camel and Data Envelopment Analysis Approaches, Research Journal of Recent Sciences,2013

    28. Kumbirai- Webb, Mabwe- Robert, A financial Ratio Analysis of Commercial Bank Performance in South Africa, African Review of Economics and Finance,2010

    29. Liu- Lin- Fang, Z_John- Fengyi- Li_Peng, A STUDY OF APPLYING DEA TO MEASURE

    PERFORMANCE ON BANK IMPLEMENTING FINANCIAL ELECTRONIC DATA INTERCHANGE, International Journal of Electronic Business Management,2009

    30. Matthews, Kent, Risk Management and Managerial Efficiency in Chinese Banks: A Network DEA Framework, Cardiff Economics Working Papers,2010

    31. Matthews- Xiao- Zhang, Kent- Zhiguo- Nina, Rational Cost Inefficiency in Chinese Banks,2011

    32. Mohamad- Hassan- I. Bader, Shamsher- Taufiq- Mohamed Khaled, Efficiency of Conventional versus Islamic Banks:International Evidence using the Stochastic Frontier Approach (SFA), Journal of Islamic Economics, Banking and Finance,2008

    33.Mohd Tahir-Mazlina Abu Bakar-Haron,Izah-Nor-Sudin,Evaluating Efficiency of Islamic Banks Using Data Envelopment Analysis: International Evidence,Journal of Islamic Economics,Banking and Finance,2011

    34. Moradi_Motlagh- Salman Saleh- Abdekhodaee- Ektesabi, Amir- Ali- Amir- Mehran, Examining the Performance of Australian Banks by Considering the Issue of Risk, Faculty of Engineering and Industrial Sciences ,2011

    35. Muhammad, Tanko, A DEA Analysis of Bank Performance in Nigeria, Munich Personal RePEc Archive,2008

    36. NIGMONOV, Asror, Bank Performance and Efficiency in Uzbekistan, Eurasian Journal of Business and Economics,2010

    37. NIŢOI, Mihai, Efficiency in the Romanian Banking System: An Application of Data Envelopment Analysis, Faculty of Economics and Business Administration,2009

    38. Oberholzer- Westhuizen, M- G van der, Estimating technical and scale efficiency in banks and its relationship with economic value added: A South African study, Unit for Business Mathematics and Informatics,2009

    39. Öztorul, Güliz, PERFORMANCE EVALUATION OF BANKS AND BANKING GROUPS: TURKEY CASE, Approval of the Graduate School of Social Sciences,2011

    40. Rahnamay Roodposhti- Hosseinzadeh Lotfi- Vaez Ghasemi, Fereydon- Farhad- Mohsen, Performance Evaluation through Data Envelopment Analysis Technique and Balanced Scorecards Approach and its Application in Bank, Applied Mathematical Sciences,2010

    41. Rastar- Baghban Oobari- Ghorbani Digesarai- Sadeghian, Habibeh- Hamidreza- Esmail- Sadegh, Province Bank Branches Performance Evaluation by using data envelopment analysis (DEA), International Journal of Business and Behavioral Sciences,2013

    42. Sajid Nazir- Alam, Mian- Atia, The Impact of Financial Restructuring on the Performance of Pakistani Banks:A DEA Approach,2010

    43. Šegota, Alemka, Evaluating shops efficiency using data envelopment analysis: Categorical approach, Preliminary communication,2008

    44.Shahooth-Battall,Khalid-Hussein,Using Data Envelopment Analysis To Measure Cost Efficiency With an Application on Islamic Banks,Assistant Instructor of Economics,2006

    45. Tripe, David, Using DEA to investigate bank safety and soundness – which approach works best?, Centre for Banking Studies Massey University,2009

    46. Vanina Soetanto- SE, Tessa- Ricky, Performance Evaluation of 10 Indonesian Banks Using Data Envelopment Analysis (DEA), International Business Management Program, Faculty of Economics Petra Christian University,2011

    47. W. Ketkar- L. Ketkar, Kusum- Suhas, LIBRALIZATION AND DEREGULATION: PERFORMANCE OF BANKS IN INDIA,2005

    48. Wozniewska, Grazyna, METHODS OF MEASURING THE EFFICIENCY OF COMMERCIAL BANKS: AN EXAMPLE OF POLISH BANKS, Banking Department Wroclaw University of Economics,2008

    49. Yang, Zijiang, Bank Branch Operating Efficiency: A DEA Approach, Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists,2009


موضوع پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), نمونه پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), جستجوی پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), فایل Word پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), فایل PDF پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), تحقیق در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), مقاله در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), پروژه در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), پروپوزال در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), تز دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), پروژه درباره پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA), رساله دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی شهرستان رشت با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA)

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی چکیده در دنیای امروزی، با توجه به سرعت روز افزون علم و دانش، سازمان ها برای تطابق با شرایط قابل تغییر محیطی مجبور به استفاده از فناوری ارتباطات بوده و در این راستا باید سرمایه گذاری کنند.با ورود شرکت مخابرات به بازار بورس اطلاع از وضعیت عملکردی و میزان کارایی شرکت های سهامی مخابرات استانی برای ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی-بازاریابی دانشکده مدیریت چکیده: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان ها انتخاب کانال توزع مناسب با کارایی بالا می باشد که در این دوره به علت تنوع در کانال های توزیع یکی از مشکلات اساسی اکثر کارخانه ها می باشد. بر اساس پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ایجاد رقبای جدید برای سی دی مانند هارد،فلش و... بازار این محصول به صورت رکودی بودی و در نهایت ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته : مهندسي صنايع – صنايع تابستان1393 چکيده   زنجيره‌ي‌تأمين مجموعه‌اي از تأمين‌کنندگان، توليدکنندگان، توزيع‌کنند

پايان‌نامه دوره کارشناسي‌ارشد مديريت (گرايش صنعتي) تابستان 1390 چکيده مدل هاي تحليل پوششي داده ها از ديرباز مورد استفاده ي متخصصان جهت سنجش ،مقايسه و بهبود کارايي بوده است. با در

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده سیستم ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف سازمانی یکی از ارکان اصلی فرآیند برنامه ریزی به منظور بهبود فعالیت ها می باشد. طراحی و مدیریت نظام سنجش و ارزیابی یکی از دغدغه های اصلی برنامه ریزی استراتژیک شرکت ها می باشد. از این رو در این تحقیق به منظور ارزیابی عملکرد از روش تحلیل پوششی داده ها که به عنوان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : مدیریت اجرایی چکیده کوشش های اقتصادی انسان همواره معطوف بر آن بوده که حداکثر نتیجه را با کمترین امکانات و عوامل موجود به دست آورد. این تمایل را می‌توان دستیابی به کارایی بالاتر نامید. اندازه‌گیری کارایی اساسی‌ترین گام جهت ارتقای سطح آن است. سیستم بانکداری در اقتصاد ایران، همچون سایر کشورها نقش بسیار پراهمیتی را ایفا می‌کند ...

گروه مدیریت بازرگانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) چکیده امروزه تمامی مدیران در همه سازمانها خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارائه بازخور در راستای بهبود شعب مختلف سازمانها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. در راستای ضرورت فوق، سازمان ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه هریک از اصول مدیریت کیفیت فراگیر گاروین بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه مدیران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. کل شرکت ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت بیمه چکیده یکی از خطرات پیش‌روی بشر بیماری است که مخارج درمانی زیادی را به بیماران تحمیل می کند. خطر بیماری را می توان از طریق بیمه درمان جبران کرد. هدف از مطالعه حاضر، تخمین تابع تقاضای بیمه درمان مکمل در کشور است. از اینرو با بهره جستن از مدل پنل دیتا، داده های 30 استان کشور طی سال‌های 1388 تا ...

ثبت سفارش