پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب)

word 1 MB 31180 98
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

    چکیده:

    با ایجاد مدیریت واحد شهری می توان به اداره امور به شکل مناسب و ارایه خدمات در زمان کم و با سرعت بیشتر اقدام نمود. مدیریت واحد شهری به دنبال جلب رضایت مراجعان می باشد. این رضایت از طریق ارایه خدمات متنوع ، سریع و با کیفیت حاصل می شود. هدف از این تحقیق بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری در شهرستان گیلان غرب می باشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی می باششد. روش اجرای تحقیق پیمایشی می باشد. جامعه اماری در این تحقیق عبارت از کلیه مدیران ، معاونین و کارشناسان ادارات ، سازمانها و ارگانهای دولتی شهرستان گیلان غرب می باشد.

    نمونه گیری به روش نمونه گیری هدفمند بوده و تعداد 182 کارشناس به صورت تصادفی انتخاب گردیدند.ابزار گرداوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. از روش های امار توصیفی و استنباطی برای تجزیه وتحلیل اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین اجرای مدیریت واحد شهری درگیلان غرب و کاهش هزینه های سازمانها رابطه معنادار وجود دارد.

    همچنین نتایج نشان داد ، بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش خدمات به شهروندان رابطه معنادار وجود دارد.علاوه بر این یافته های تحقیق نشان داد ، بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش رضایت شهروندان رابطه معنادار وجود دارد.

    کلیدواژه ها: مدیریت واحد شهری، مدیریت یکپارچه ، برنامه ریزی شهری ، اداره شهر

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه:

    در چشم انداز ایران 1400 بر این امر تاکید گردیده است که در افق 1400 ه.ش ایران کشورى خواهد بود با جایگاه اول اقتصادى، علمى و فناورى در سطح منطقه، با هویت اسلامى و انقلابى، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل. علاوه بر اینها بر اهداف متنوعى همچون توسعه مبتنى بر مقتضیات فرهنگى، جغرافیایى و تاریخى، برخوردار از دانش پیشرفته و متکى بر سهم برتر منابع انسانى و سرمایه اجتماعى در تولید ، بهره مندى عى، فرصت هاى برابر، توزیع مناسب درآمنیت ملى، تامین امنیت اجتماعی ، حفظ  محیط زیست مطلوب و اهداف متنوع دیگرى تاکید شده است.بدون شک دست یابى به این اهداف در گرو داشتن مدیریت کارآمد، اثربخش و یکپارچه مى باشد تا بتواند ضمن بهره گیرى بهینه سرمایه ها و منابع انسانى، بسترها و زمینه هاى لازم را براى رسیدن به چشم انداز تعریف شده فراهم آورد.مساله مدیریت کارآمد به ویژه در عرصه هاى شهرى (که با مسائل و چالشهای متعددی همراه هستند ، ضروری است.  (ابراهیمی ، 1389)

    ایجاد نظام مدیریت شهرى که بتواند زمینه هاى رسیدن به اهداف چشم انداز را در عرصه هاى شهرى فراهم آورد و شهرهاى ایران و به ویژه شهرهاى بزرگ را تبدیل به کانون هایى قابل رقابت با کانون هاى شهرى منطقه نماید از دغدغه هاى اصلى سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران شهرى است. در ى مدیریت شهرى در ایرانگسترش شهرنشینى و به دنبال آن مشکلات خاص زندگى شهرى بیش از پیش توجه به راهبردها و چاره هاى سودمند را براى بهینه سازى زندگى شهروندان ضرورى ساخته است. در میان موضوعاتى همچون محیط زیست شهرى، حمل ونقل شهرى،ایمنى شهرى و برنامه ریزى شهرى، یکى از عوامل بسیار مهمى که تاثیر فزآینده و تعیین کننده اى بر عوامل سازنده شهرى دارد،

    مدیریت شهرى است که سایر اجزا و عناصر سیستم شهرى به نحوى تحت مدیریت شهرى به اندازه اى است تاثیر آن قرار مى گیرند. (منصوری ، 1388)

    شهر به صورت یک سیستم پویا و باز عمل مى کند که ساختار این سیستم کارکردهاى خاص خود بوده و در عین حال در ارتباط متقابل هر کدام داراىبا سایر ساختارهاى سیستم عمل مى کنند. این عملکردها و کارکردها در پیوستگى زمانى و مکانى فضایى در حال تغییر و تحول و همچنین در حال باز تولیداند.اما باید به این نکته توجه کرد که کل سیستم شهرى چیزى فراتر از تمام اجزاء، ساختارها، کارکردها و عملکردهاى آن است و همین امر هم سیستم مدیریتى را مى طلبد که با دیدى کلان به مسائل شهرى، نه صرفاکلیت سیستم به اداره اجزاء و عناصر و ساختارهاى شهرى بلکه به ادارهشهرى بپردازد.در این میان در ایران به عنوان یکى از کشورهاى در حال توسعه که با رشد سریع شهرنشینى در چند دهه اخیرمواجه بوده است مساله مدیریت شهر و به صورت مساله اى بحث برانگیز در محافل علمى، چگونگى اداره شهر هموارهنیز منجر به تنش هاى سیاسى بین دانشگاهى و اجرایى مطرح بوده و گاهااحزاب و گروه هاى سیاسى با رویکردهاى متفاوت نسبت به شهر گشته است. (الوندی ، 1389) در این تحقیق نیز به موضوع بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب) پرداخته شده است.

    بیان مساله:

    شهر به مثابه ی سیستم یکپارچه ای است که باید مدیریت آن نیز یکپارچه باشد و در اینجا می توان از اصطلاح مدیریت یکپارچه ی شهری Integrated Urban Managementنیز استفاده کرد چرا که در وهله ی اول شهرها دارای هویت واحد و یکپارچه اند.( قربانی ، 1389)

     از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه های بالایی به دلیل عدم هماهنگی نهادها و دستگاه های مختلف در مورد فعالیت های مختلف به خصوص در سطح اجرایی صرف می شود و هر ارگان بر اساس برنامه و نیاز خود به شکل سلیقه ای در شهر فعالیت می کند، مدیریت واحد باعث یکپارچگی و انسجام مدیریت در شهر شده، سپس مدیریت واحد، صرفه جویی در هزینه های شهری را به دنبال دارد.(محلاتی ، 1388)

    شهر موجودی زنده است ، که دایم در حال رشد است؛ از این رو نیاز به مرکزی جهت مدیریت آن دارد تا از این طریق بتواند برای شهر برنامه ریزی نما ید. لذا شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا سازمانی به شکل ثابت پذیرای مسوولیت آن باشد.

    شناخت واقعی شیوه مدیریت واحد شهری به دلیل این که در کشور سابقه ای در این خصوص نداریم و مسئولان کشور، استان ها و کلان شهرها دچار آزمون و خطا و اشتباهات ناشی از آن نشوند، باید پیش از هر کاری در این زمینه، شناخت کافی به وجود آید. (کلوانی ، 1387)

    باید اذعان داشت که تا حال حاضر اقدام مثمرثمر و قابل قبولی توسط مجلس در راستای تحقق مدیریت شهری به عمل نیامده است.تجربه فعالیت چند ساله گذشته شوراها و به تبع آن شهرداری ها مشخص شد که شهر را نمی توان با قوانین و ساختار سازمانی موجود اداره کرد. در واقع بسیاری که معتقد بودند با تشکیل شوراها بسیاری از مشکلات شهری برطرف می شود به این نکته واقف شدند که حل مشکلات به وسیله شوراها و شهرداری غیرممکن است چرا که شوراها و شهرداری ها برای انجام کوچک ترین فعالیت ها و عملی کردن مصوبات نیازمند همکاری بسیاری از سازمان ها و نهادهای دیگر هستند که در صورت مخالفت و عدم همکاری به معنای واقعی می توان گفت کار شهرداری مختل و به تبع آن موجب ایراد خسارت به شهروندان می شود. با توجه به تجربیات گذشته و مطالعات و بررسی های مختلف مشخص شد که بهترین راه برای برون رفت از شرایط مذکور تحقق مدیریت واحد شهری است که نسبت به تحقق آن اقداماتی به عمل آمده است. در واقع می توان اذعان داشت که مدیریت واحد شهری ایجاد هماهنگی مابین شهرداری ها و شوراها با سایر سازمان ها و نهادهای اجرایی در جهت جلوگیری از اقدامات موازی، اسراف نیرو و پول و... مثمرثمر می باشد. (ضرابپور ، 1388)

    در برنامه سوم و چهارم توسعه قانون مدیریت واحد شهری مطرح شده است که بر اساس آن دولت باید تمام مسئولیتها و نهادهایی که شهروندان به صورت مستقیم با آن ارتباط دارند را رها کرده و مدیریت آن را به شهرداریها واگذار کند.

    به نظر می رسد با ایجاد مدیریت واحد شهری می توان به اداره امور به شکل مناسب و ارایه خدمات در زمان کم و با سرعت بیشتر اقدام نمود. (موحدیان ، 1388)

    متاسفانه به دلیل عدم اجرای مدیریت واحد شهری همه ساله شاهد هدر رفتن بودجه ها و منابع مالی شهرداریها و ادارات و سازمانها در شهر ها و نیز نوعی موازی کاری و ناهماهنگی می باشیم لذا در صورتی که بتوان مدیریت واحد شهری را اعمال نمود می نمود از این معضلات پیشگیری نمود. شهرستان گیلان غرب نیز علی رغم  برخورداری از پتانسیل های مناسب انسانی و منابع فیزیکی و سازمانی در زمینه اجرای مدیریت واحد شهری با توفیق چندانی روبرو نبوده است و لازم است تا در قالب تحقیقی علمی و دقیق به بررسی مدیریت واحد شهری و ضرورت های ان دراین شهرستان پرداخت. لذا سوال اصلی که در این پژوهش مطرح می باشد این است که الگوی مدیریت واحد شهری در شهرستان گیلان غرب کدام است؟

    اهمیت وضرورت انجام تحقیق:

    ضرورت خاص تحقیق از انجا نشات می گیرد که همه ساله مبالغ زیادی برای اداره امور اجرایی و ارایه خدمات در شهرها صورت می گیرد. علی رغم این شاهد ان هستیم که به دلیل موازی کاری و سرعت پایین ارایه خدمات توسط سازمانها  و ادارات ، رضایت چندانی برای شهروندان مشاهده نمی گردد. به نظر می رسد با اعمال مدیریت واحد شهری  و به صورت یکپارچه می توان ضمن جلوگیری از اتلاف هزینه ها ، به صورت منسجم به ارایه خدمات با کیفیت پرداخت. علاوه بر این با بررسی های به عمل امده مشخص شده است که تاکنون تحقیقات کمی پیرامون مدیریت واحد شهری انجام شده است . علاوه بر این ضرورت خاص انجام  این تحقیق از انجا است که می توان به بومی نمودن مفاهیم و تئوری‌های تحقیق کمک نمود.

     

    اهداف تحقیق:

    هدف علمی این تحقیق شناسایی و تعیین الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب) می باشد.

    اهداف فرعی:

    تعیین رابطه بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش هزینه های سازمانها

    تعیین رابطه بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش افزایش خدمات به شهروندان

    تعیین رابطه بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش رضایت شهروندان

    4- تعیین رابطه بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش موازی کاریدر سازمانها

    5-تعیین رابطه بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و سرعتارایه خدمات به شهروندان

    سوالات تحقیق:

    ایا بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش هزینه های سازمانها رابطه معنادار وجود دارد؟

    ایا بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش افزایش خدمات به شهروندان رابطه معنادار وجود دارد؟

    ایا بیناجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش رضایت شهروندان رابطه معنادار وجود دارد؟

    ایا بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش موازی کاری رابطه معنادار وجود دارد؟

    ایا بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و سرعت ارایه خدمات در سازمانها رابطه معنادار وجود دارد؟

    فرضیه های تحقیق:

    بین اجرای مدیریت واحد شهریدر گیلان غرب و کاهش هزینه های سازمانها رابطه معنادار وجود دارد.

    بین اجرای مدیریت واحد شهریدر گیلان غرب و افزایش خدمات به شهروندان رابطه معنادار وجود دارد.

    بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش رضایت شهروندان رابطه معنادار وجود دارد.

    بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و کاهش موازی کاری رابطه معنادار وجود دارد.

    بین اجرای مدیریت واحد شهری  در گیلان غرب و افزایش سرعت ارایه خدمات در سازمانها رابطه معنادار وجود دارد.

    قلمرو تحقیق:

    قلمرو زمانی :قلمرو زمانی این تحقیق به زمستان 1391 و بهار سال 1392 محدود شده است.

     قلمرو مکانی :قلمرو مکانی این پژوهش به شهرداری گیلان غرب محدود شده است.

    قلمرو موضوعی :قلمرو موضوعی پژوهش حاضر به مدیریت یکپارچه شهری محدود شده است.

    Review and present urban management unit

    (Case study city of Gilan West)

    Abstract:

    With the proper management of municipal affairs and services that can be run in less time and with greater speed should be taken. Management Unit, the city is looking to satisfy clients. The satisfaction by offering a variety of services, quick and quality is achieved. The aim of this study was to investigate and present urban management unit is the city of Gilan Gharb. This research is a descriptive research. Is the survey method. The study population consisted of all managers, assistants and administrative professionals, organizations and authorities is a city of Gilan Gharb.

    Sampling was purposive sampling of 182 randomly selected expert. Instrument for data collection was a questionnaire. Descriptive and inferential statistical methods were used for data analysis. The results showed that the performance of management and reduce the cost of enterprise in urban West Drgylan relationship exists.

    The results showed that the performance of management services to the citizens of the town in Gilan Gharb and increasing relationship exists. In addition, the findings showed that the performance of management in Urban Gilan Gharb and increase citizens' satisfaction is a meaningful relationship.

     

    Keywords:

    urban management unit, integrated management, urban planning, urban governance

  • فهرست:

    چکیده: 1

    فصل اول : کلیات تحقیق.. 2

    مقدمه: 3

    1-1- بیان مساله: 4

    1-2- اهمیت وضرورت انجام تحقیق: 6

    1-3- اهداف تحقیق: 7

    1-4- سوالات تحقیق: 7

    1-5- فرضیه های تحقیق: 8

    1-6- قلمرو تحقیق: 8

    فصل دوم : مبانی نظری و سوابق تحقیق.. 9

    مقدمه: 10

    2-1- سیستمهای مدیریت شهری.. 10

    2-2-مدیریت شهری یکپارچه در ایران. 11

    2-3 حوزه های مدیریت یکپارچه شهری.. 14

    2-3-1 شناخت منافع مدیریت یکپارچه شهری ( شناسایی بیماری مدیریت شهری ) 14

    2-3-2-  تامین زیر ساختها ( تامین تجهیزات برای عمل ) 16

    2-4-  اجرای سیستم مدیریت یکپارچه شهری ( انجام جراحی مدیریت شهری ) 16

    2-5- ضرورت استفاده از مدیریت یکپارچه شهری: 17

    2-6- مزایای مدیریت یکپارچه شهری: 18

    2-7- چالش های شوراهای شهردر مواجه با مدیریت یکپارچه: 19

    2-8- مداخله ها و حوزه های فعالیتمدیریت یکپارچه شهری : 20

    2-8-1-مداخله فرهنگ گرایانه : 21

    2-8-2-مداخله فرانوگرایانه : 21

    2-8-3-مداخله مردم گرایانه : 21

    2-9- مشارکت مردم در مدیریت یکپارچه شهری : 22

    2-10-سیر تحول مشارکت مردمی در برنامه ریزی شهری : 22

    2-11-تعریف مشارکت مردمی : 23

    2-12-لزوم مشارکت مردمی در فرایند مدیریت یکپارچه شهری : 24

    2-13-راهبردهای مشارکت مردمی در مدیریت یکپارچه شهری : 25

    2-14- اهداف مشارکت مردم در مدیریت یکپارچه شهری : 25

    2-16-ایده شهرسازی مشارکتی : 28

    2-16-1-عوامل ظهور ایده شهرسازی مشارکتی : 28

    2-16-2-مزایای مشارکت مردمی در مدیریت یکپارچه شهری : 29

    2-16-3-محدودیت های مشارکت مردمی : 29

    2-17-........................................................................................................... تئوری ها و نظریه های مدیریت یکپارچه شهری: 31

    2-17-1--لودیکو کوارونی.. 31

    2-17-2-دیدگاه نظری کوارونی: 31

    2-17-3- برنارد چومی.. 32

    2-18-اصول مورد بحث چومی در رابطه با مدیریت یکپارچه شهری.. 32

    2-19-مفهوم مدیریت شهر. 33

    2-20--وظائف مدیریت یکپارچه شهری و شهرداریها: 35

    2-21-مدیریت شهری یکپارچه در کشورهای توسعه یافته. 38

    2-22-چالشهای مدیریت شهری یکپارچه. 40

    2-23- سوابق و پیشینه تحقیق.. 42

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق. 45

    مقدمه: 46

    3-1- روش و نوع تحقیق: 46

    3-2- روش گردآوری اطلاعات: 47

    3-3- جامعه اماری و نمونه گیری: 47

    3-4- ابزار گردآوری اطلاعات: 48

    3-4-1- روایی پرسش نامه محقق ساخته: 49

    3-4-2- اعتبار پرسش نامه: 49

    3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها: 50

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها 51

    مقدمه: 52

    4-1- تجزیهتحلیلداده‌های تحقیق.. 52

    4-2-  ازمون فرضیه های تحقیق.. 67

     

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق. 76

    مقدمه: 77

    5-1- تبیین نتایج تحقیق: 77

    5-2- محدودیتهای تحقیق: 79

    5-3- پیشنهادهای کاربردی تحقیق: 79

    5-4-پیشنهادهای برای تحقیقات اتی: 80

    5-5-مشکلات تحقیق: 80

    منابع فارسی : 82

    منابع انگلیسی: 86 

     

    منبع:

    منابع فارسی :

    -  اسدی ، محسن، (1389) مدیریت واحد شهری، استانداردها و انواع آن ، گروه مطالعات و برنامه ریزی شهری ، وزارت کشور.

    -  آرمات ،رامتین ،(1383) ،خصوصی سازی و نظارت در فضای عمومی شهرها ،شهرداری ها ، 3-13 صص، مجله شهرداری ها، سال هفتم ، شماره 76.

    -  آریانپور، علیرضا،  (1385) پژوهشی در شناخت شهرهی ایران، انتشارات گلشن، تهران،ص 48

    - الوندی ، زهرا (1383) "بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت یکپارچه شهری " پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی شهری ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران.

     

    -   بهرام سلطانی،کامبیز،(1374)  پیشنهاد روش مدیریت واحد شهری ، مجله آبادی ، سال پنجم، شماره 17، تابستان ص 210

    -   پیرموره ، ژان، (1373) فضاهای شهری – طراحی و اجرای مدیریت ، ترجمه حسین رضایی، اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران .

    -  باروقی ، فریده ،(1381) ،کاربری فضاهای عمومی شهری از برنامه تا واقعیت ،شهرداری ها، سال پنجم ،شماره  60، 17-23 صص.

    -  بهرام سلطانی، کامبیز،(1374) مجموعه مباحث و روش های شهرسازی ، معیارهای آسایش شهروندان، مرکز مطالعات و تحقیقات معماری و شهرسازی ایران ، تهران .

    -  حسین زاده دلیر، کریم،(1391)کاربرد مشارکت اجتماعی شهروندان در امور شهری در طرحهای جامع و اصول طراحی شهرهای مشارکتی ، مجله رشد جغرافیا ، 12-14 صص

    -  حقانی ، مجتبی، ابراهیمی ، فرهاد(1378) ، بررسی اهمیت و اثرات اجرای مدیریت واحد شهری به عنوان بخشی از دانش های مداخله گر در برنامه ریزی کالبدی و طراحی شهری ، مجمعه مقالات همایش های آموزشی و پژوهشی شهر تهران ، جلد دوم ، 189-196 صص.

    - چهرزاد ، رحیم(1391) ، بررسی عوامل موثر بر اجرای موفق مدیریت واحد شهری ، مطالعه موردی شهرستان همدان ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه تبریز، ص31

    - حاجی میری ، سید داوود(1378) ، رهیافت های نوین ارتقاء سطح مشارکت شهروندان در ایجاد ،حفاظت و توسعه مدیریت واحد شهری ، مجموعه مقالات همایشهای آموزشی و پرورشی شهرتهران ، جلد دوم ،169- 182 صص

    - حبیبی ، سید محسن (1375)، شهرسازی واقعیات و تخیلات ، تالیف : فرانسواز شوای ، انتشارات دانشگاه تهران .

    - حبیبی، سید محسن، مایلی ، صدیقه، (1378)سرانه کاربریهای شهری ، دفتر مطالعات زمین و مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن ، وزارت مسکن و شهرسازی .

    - رشید مردان ، فربیرز ، بیرامزاده آذر، (1381) ، مدیریت شهری و رویارویی با تخریب فضای سبز ، شهرداریها ،شماره 60 ،سال پنجم ، 67- 72 صص

    -  رجب صلاحی ، حسین، (1381)ساختار حکومت محلی، مدیریت شهری و شهرداری، برنامه ریزی و مدیریت شهری؛ مسائل نظری و چالشهای تجربی، انتشارات شهرداریها، تهران.

    -  رفیع پور، فرامرز،(1375)توسعه و تضاد، تهران انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، جلد دوم،تهران.

    -  سعید نیا ، احمد، (1383)مجموعه کتابهای سبز شهرداری ، مدیریت شهری، جلد یازدهم، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور.

    -  سعید نیا، احمد (1389)، مدیریت شهری ، کتاب مدیران شهرداری ، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری، وزارت کشور ، جلد نهم ، ص88-87

    -  صرافی ، مظفر ،(1379) مفهوم، مبانی و چالشهای مدیریت شهری ، فصل نامه مدیریت شهری، شماره دوم، سال اول، انتشارات شهرداریها، تابستان .

    -  طاهر خانی ، حبیب الله ،(1381) سازو کار نظامهای برنامه ریزی برنامه ریزی و مدیریت شهری – برنامه ریزی و مدیریت شهری ؛ مسائل نظری و چالشهای تجربی، انتشارات شهرداریها، تهران .

    -  طوسی ، محمد علی ، (1378) ، مشارکت مردم ، فصل نامه علمی کاربردی ، شماره 43 ، 1378 ، 53-59 صص

    -  عباسی شکوهی ،حمید، (1379)بررسی و نقش جایگاه شوراهای اسلامی شهر در ساختار مدیریت شهری ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس.

    -  کاظمیان ، غلامرضا(1383) سعیدی رضوانی، نوید، امکان سنجی واگذاری وظایف جدید به شهرداریها ، جلد چهارم ،انتشارات شهرداریها،تهران.

    -  کاظمیان ، غلامرضا، (1373) طراحی سیستم مدیریت شهری مناسب شهرهای ایران، نمونه پژوهشی مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران.

    -  کامروا، سید محمد علی،(1389) شورای شهر و بحران مشروعیت در مدیریت شهری ، فصل نامه پژوهش، شماره سوم، تابستان.

    - محمودیان ، رضا (1389) نگرشی بر الگوی برنامه ریزی شهری در ایران ، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری، وزارت کشور ، تهران.

    -  میکائیلی، علیرضا، ، 1378، ساز ماندهی فرآیند برنامه ریزی و طراحی فضای سبز جهت کاربریهای تفرجی و نقش آن در توسعه پایدار شهری ، مجموعه مقالات همایش های آموزشی و پژوهش های فضای سبز تهران ، جلد دوم، 377-391 صص.

    -  ووکونیرانان،دیوید ، (1389) دموکراسی در اداره امور شهرداری و مشارکت شهروندان- برنامه ریزی و مدیریت شهری؛ مسائل نظری و چالشهای تجربی، ترجمه غضنفر اکبری، انتشارات شهرداریها،تهران.

    -  هراتی خلیل آباد، بهرام، (1381) گوانگژو موفق در توسعه پایدار، شهرداریها، شماره 60، 52-55 صص.

    - عظیمیان ، محمد رضا ، 1389 ، چالشهای پیاده سازی مدیریت واحد شهری ، مجموعه مقالات علمی و تخصصی مدیریت امور کلان شهرها ،تهران ، جلد پنجم ، 41-48 صص.

    - فرشته پور، علی (1388) "بررسی رابطه بین اعمال مدیریت واحد شهری با مدیریت ارتباط  با مشتری (CRM) در استانداری خراسان" پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد مشهد.

    - کاظمیان ، غلامرضا، (1386)مدیریت کلانشهر تهران: واگرایی عملکردی و فضایی، معماری و شهر سازی ، شماره های 36 و37، اردیبهشت .

    - کاظمیان ، غلامرضا،سعیدی رضوانی، نوید،(1383) امکان سنجی واگذاری وظایف جدید به شهرداریها ، جلد سوم ، چاپ اول، انتشارات شهرداریها، تهران.

    - مسعودیان ، مریم (1384) " اثربخشی پیاده سازی مدیریت واحد شهری بر رضایت مشتریان در ادارات شهر همدان" پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی شهری ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران.

    - نهرلی ، داوود ، (1378) جایگاه اقتصادی اجرای مدیریت واحد شهری در مدیریت شهر ، مجموعه مقالات همایش های آموزشی و پژوهشی شهر تهران، جلد دوم ، 335-352 صص.

     

     

     

     

     

    منابع انگلیسی:

    - Gohd, S.M. 2010 . Recreation Planning and Design. MC Graw, Hill , New York , 322 pp.

    -  Mepherson ,L.G . 2004 . chicagos Urban forest  Ecosystem, Park and Recreation Jurnal, New Yourk, 11-19 pp.

    -  Templeton , S.R  Goldman. 2006. Estimating Economic Activity and Impact of Urban Park in California Land Economics (46), 357-362 pp.

    -  Scottish, Richard (2007),information natural heritage trends, London

    - Ulrich, r .s (2010) . natural, versus, urban, scienes,sompsiologicah effects. Environ, Behave, Tokyo.

    - Girardet, (2009) EEA, two _third of all Europeans now reside in towns or cities, Boston.


موضوع پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), نمونه پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), جستجوی پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), فایل Word پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), دانلود پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), فایل PDF پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), مقاله در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), پروژه در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), پروژه درباره پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب), رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی و ارایه الگوی مدیریت واحد شهری (مطالعه موردی شهرستان گیلان غرب)

فصل اول کلیات تحقیق مقدمه : با توسعه شهر ها و افزایش تقاضای سفرهای درون­شهری، نیاز به جابه­جائی مردم و کالاها طی سالهای اخیر روزبه­روز افزون­تر گشته است. در این میان کارشناسان و متخصصین حمل و نقل و برنامه­ریزان شهری، تنها راه مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرها را در افزایش سهم حمل و نقل انبوه و عمومی و توسعه مدیریت سیستم­های حمل و نقل شهری دانسته­اند. چرا که با توسعه و افزایش ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک چکیده رویکرد های سنتی مدیریت شهری ایران باعث ایجاد فضایی تقابلی به جای فضایی تعاملی میان شهروندان و شهرداری ها شده است که حکمرانی خوب شهری یکی از روشهای مقابله با آن است. هدف این تحقیق شناخت جامعی از میزان اهمیت حکمرانی خوب شهری و ارزیابی عملکرد شاخص های حکمرانی خوب شهری در شهر های نمونه مقصد گردشگری ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A) گرايش"تحول" پاييز93 چکيده پايان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌هاي اجرا و نتايج به دست آمده) : هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين م

پایان‌نامه­ی کارشناسی ارشد رشته­ ی جغرافیا گرایش برنامه‌ریزی شهری چکیده بحران‌های شهری جزء لاینفک بحث مدیریت شهری است و این موضوع در کلان‌ شهر ها شکل بسیار پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، با توجه به جمعیت زیاد و روبه رشد کلان‌شهر اصفهان و استقرار آن در زون سنندج- سیرجان، وقوع یک زلزله بزرگ یا سایر بلایای طبیعی و انسانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین لازم است که به طور جدی به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." رشته جغرافیا و برنامه ریزی توریسم چکیده: اگر چه نظام ­‌ها‌ی آموزش عالی از اوان شکل­گیری جنبه­‌ها‌یی از جهانی شدن را با خود داشته‌اند اما این مفهوم در عصر حاضر ابعاد گسترده­تری پیدا کرده به گونه‌ای که بسیاری از صاحب نظران بازنمود پدیده جهانی شدن در آموزش عالی را بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها‌ توصیف کرده‌اند (جاودانی،1388) برخی جهانی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: امروزه با گسترش شهرها و رشد آهنگ شهر نشینی ، همچنین افزایش مشکلات و معضلات ناشی از این فرایند و اهمیت یافتن مدیریت یکپارچه و توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار شهر، بحث بهسازی زیر ساخت های موجود شهری بیش از پیش قوت یافته است.در این راستا بهسازی شبکه معابر شهری و همچنین شبکه فاضلاب شهری به عنوان ...

پایان نامه جهت دریافت درجه دکتری در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: موضوع ایمنی شهر ها در برابر مخاطرات طبیعی یکی از اهداف اصلی برنامه ریزی شهری است و یکی از موضوعاتی که بیشتر شهرهای بزرگ جهان با آن دست به گریبان هستند، موضوع حوادث طبیعی است. با توجه به ماهیت غیرمترقبه بودن غالب حوادث طبیعی و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیم‌ها و اجرای عملیات، مبانی نظری و بنیادی، دانشی را ...

نمایندگی مازندران(شمال) رشته:مهندسی صنایع –مدیریت سیستم وبهروری جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده: کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی ناگزیر از انتخاب الگو و استراتژی مناسب هستند. تجارب کشورهای توسعه یافته و تازه صنعتی شده نشان می دهد که برای دستیابی به توسعه اقتصادی پیمودن مسیر توسعه صنعتی الزامی است و در طی این مسیر استراتژی های صنعتی شدن کشور باید براساس ...

موضوع علم اقتصاد   اقتصاد علم تخصيص بهينه منابع کمياب است. در جهان کنوني با توجه به رشد روز افزون جمعيت، افزايش نيازهاي بشري و محدوديت شديد منابع لازم است تا در جهت استفاده بهينه از منابع

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته اقتصاد گرايش اقتصاد اسلامي بهمن ماه 1393 چکيده بافت­هاي فرسوده  و ناکارآمد شهري، مناطقي از شهر است که در طي ساليان گذشته عناصر تشکيل دهنده آن اعم از تأ

ثبت سفارش