پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر)

word 1 MB 31225 106
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • مدیریت دولتی

    پایان‌نامه کارشناسی ارشد

    چکیده

    مدیریت منابع­ انسانی یکی از فرایند های مدیریتی و پشتیبانی[1]در همه سازمان های بزرگ، است. از این فرایند انتظار می­رود، مانند سایر فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی، حمایتهای لازم را از برنامه­های استراتژیک به عمل آورده و از واحدهای صف پشتیبانی نماید. (ابوالعلایی و غفاری، 1385: 2)

    یکی از عوامل دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان، تعهد کارکنان نسبت به سازمان است. تعهد کارکنان به سازمان مولد دارایی­های نامشهود است، به تعبیری می­توان تعهد کارکنان را یک هدف (نه یک وسیله) هم تلقی کرد. (ابوالعلایی و غفاری، 1385 :79)

    هنگامی هم که سازمان سالم باشد نیز کارکنان و مدیران حسی همانند وقتی که تعهد آنها بالا است را دارند. از طرفی سازمان سالم  فقط در کنار یک مدیریت و رهبری قوی، عاقلانه و شورانگیز به وجود می­آید. نقش مدیران در سلامت سازمانی زمانی بیشتر مشخص می­شود که معلوم شود آنها عاملان کلیدی برای ایجاد تغییر در سازمانها به­منظور حرکت دادن سازمان به سوی سلامت بیشتر باشند و به همین دلیل، در سالهای اخیر پویایی شگرفی برای فهم، شناسایی و بازسازی سازمانها صورت گرفته است (Kets, de varies, 2004).

    از اهداف اساسی این تحقیق بررسی رابطه بین سلامت سازمانی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مهر شوشتر می­باشد. تجزیه و تحلیل داده­های آماری حاصل از نمونه آماری مدیران و کارشناسان شرکتهای تعاونی مهر شوشتر ، همبستگی معنادار و مثبت با ضریب همبستگی ، و عدد معنی­داری0.00 میان سلامت سازمانی و تعهد مدیران را نشان می­دهد که بیان کننده این موضوع است که از عوامل مهم و تاثیر­گذار بر تعهد مدیران،  سلامت سازمانی می­باشد و بایستی برای افزایش تعهد مدیران  نسبت به سازمان به آن توجه خاصی شود.

    واژگان کلیدی:تعهد مدیران- سلامت سازمانی- مولفه­های سلامت سازمانی-مولفه­های تعهد مدیران

    فصل اول 

    کلیات تحقیق 

     

     

    1-1-  مقدمه

    مدیریت منابع­انسانی یکی از فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی در همه سازمانهای بزرگ، است. از این فرایند انتظار می­رود، مانند سایر فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی، حمایتهای لازم را از برنامه­های استراتژیک به عمل آورده و از واحدهای صف پشتیبانی نماید. (ابوالعلایی و غفاری، 1385: 2)

    نقش پشتیبانی بدین معناست که همه تلاش­ها و اقداماتی که تحت مدیریت منابع انسانی است به نحوی طراحی و اجرا شوند که مستقیم یا غیر مستقیم به سازمان کمک کند تا به اهداف استراتژیک خود نایل شود.

    یکی از عوامل دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان، تعهد سازمانی است. تعهد سازمانی مولد دارایی­های نامشهود است، به تعبیری می­توان تعهد سازمانی را یک هدف (نه یک وسیله) هم تلقی کرد. سازمانی که سطوح بالاتری از تعهد را دارد در مقایسه با سازمانی که دارای سطوح پایین­تری از تعهد است، محل مناسب­تری برای کارکردن است، زیرا کارکنان بیشتر به هم کمک می­کنند، خوشحال­ترند، در زمان آمدن به سازمان هیجان، اشتیاق و تشریک مساعی بیشتری دارند. (ابوالعلایی و غفاری، 1385 :79)

    هنگامی هم که سازمان سالم باشد نیز کارکنان و مدیران حسی همانند وقتی که تعهد آنها بالا است را دارند. از طرفی سازمان سالم  فقط در کنار یک مدیریت و رهبری قوی، عاقلانه و شورانگیز به وجود می­آید. نقش مدیران در سلامت سازمانی زمانی بیشتر مشخص می­شود که معلوم شود آنها عاملان کلیدی برای ایجاد تغییر در سازمانها به­منظور حرکت دادن سازمان به سوی سلامت بیشتر باشند و به همین دلیل، در سالهای اخیر پویایی شگرفی برای فهم، شناسایی و بازسازی سازمانها صورت گرفته است (Kets, de varies, 2004).

    این پژوهش در تلاش است که آیا رابطه معناداری بین سلامت سازمانی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مهر شوشتر وجود دارد یا خیر؟

    1-2-  بیان مساله

    امروزه سازمان ها شاهد تغییرات سریع و غیر قابل پیش بینی زیادی در محیط پیرامون خود هستند. محیطی که در آن، رقابت فزاینده جهانی، توسعه و گسترش فناوری اطلاعات و تغییرات در ویژگی های جمعیت شناختی نیروی انسانی و مشتریان در قلب تغییرات قرار دارند. از سوی دیگر، توسعه و رشد هر جامعه ای در گرو داشتن سازمان های سالم است. یک سازمان سالم جایی است که افراد دوست دارند در آن کار کنند و افتخار می کنند که بخشی از آن سازمان هستند. از نظر لایدن و کلینگل  (2000) سلامت سازمانی  مفهوم تقریباً تازه ای است و شامل توانایی سازمان برای انجام وظایف خود به طور مؤثر در راستای رشد و بهبود سازمانی است. یک سازمان سالم جایی است که افراد می خواهند در آنجا بمانند و کار کنند و خود افرادی سودمند و مؤثر باشند. از طریق سلامت سازمانی می توان استعدادهای اعضا ر ا شناسایی کرد تا با استفاده از آنها، اهداف سازمانی به شکل مطلوبی تحقق پیدا کنند (مظلومی، شاه طالبی، 1389، 55).

         از سوی دیگر اهمیت عامل انسانی و نقش منحصر به فرد آن باعث شده تا این عامل به عنوان مهم ترین سرمایه سازمان ها به شمار رود و هر چه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار گردد، موفقیت، بقا و بهبود سازمان بیشتر خواهد شد. لذا باید در مورد بهبود کیفی نیروی انسانی سعی فراوان نمود، چرا که این اقدام هم به نفع سازمان است و هم به نفع افراد. اما تنها آموزش های تخصصی شامل این اقدام نمی گردد. بلکه بهبود نگرش ها و تعدیل ارزش های افراد را نیز شامل می شود، با توجه به این که هر چه اعضای سازمان، بیشتر ارزش های سازمان را بپذیرند و بیشتر خود را متعلق به سازمان بدانند و خود را ملزم به تلاش در راه نیل به اهداف آن بدانند، احتمال موفقیت سازمان بیشتر خواهد شد. یکی از مهم ترین نگرش ها در مورد این سرمایه عظیم، تعهد  سازمانی است (جعفری و دیگران، 1390، 43).

          تعهد، نوعی نگرش و احساس درونی فرد نسبت به سازمان، شغل یا گروه است که در قضاوت ها، عملکرد و وفاداری وی نسبت به سازمان تأثیر گذار است .بسته به ماهیت یک سازمان، میزان وفاداری آن در سرنوشت و بقایش تأثیر گذار است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا سازمان ها باید تعهد سازمانی اعضای خود را افزایش دهند: اولاً تعهد سازمانی یک مفهوم نسبتاً جدید بوده و به طور کلی با وابستگی و رضایت شغلی متفاوت است. ثانیاً تحقیقات نشان داده که تعهد سازمانی با پیامدهایی از قبیل رضایت شغلی، حضور، عملکرد و تمایل به ترک خدمت رابطه دارد (امامی، 1390، 132).

           این ضرورت در تعاونی ها به عنوان بنگاه های اقتصادی - اجتماعی که در غالب کشورهای جهان اعم از پیشرفته و در حال توسعه نقشی اساسی در توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی ایفاء می نماید، بیش از پیش احساس می گردد. زیرا موفقیت این بنگاه ها زمینه ساز تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی کشور از جمله افزایش مشارکت های مردمی و دخالت مردم در انجام فعالیت های اقتصادی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش اشتغال خواهند بود. شرکت های تعاونی مسکن مهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ولی آمارها حکایت از بی ثباتی، عدم شفافیت، نرخ بالای تغییرات، عدم توانایی در پاسخ گویی سریع به تغییرات، بهره وری کم و در کل بر دوش کشیدن سهم بسیار اندک از اقتصاد کشور علیرغم سهم سی و سه درصدی فرض شده برای این بخش دارد، که علل و عوامل مختلف در این امر سهیم می باشند. بر همین اساس این پژوهش با هدف بررسییکی از  موضوعات مهم یعنی سلامت سازمانی با تعهد مدیران در شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر صورت گرفته(شهرستان شوشتر دارای بیش از 150 شرکت تعاونی مسکن  بصورت فعال ونیمه فعال می باشد وهریک از شرکت های تعاونی نیز تعداد 4 مدیربشرح  سه نفرعضو هیات مدیره و یک نفر مدیرعامل می باشد که در حال حاضردرحال ساخت وساز بالغ بر شش هزار واحدمسکونی می باشند ) و درپژوهش حاضر در پیپاسخ به این پرسش اساسی هستیم که آیا بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران در شرکت های مذکور ارتباطی وجود دارد یا خیر؟

    1-3-  اهمیت و ضرورت پژوهش

    مفهوم سلامت سازمانی به ما اجازه می دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم. در سازمانهای سالم کارمندان متعهد و وظیفه شناس هستند، روحیه و عملکرد بالایی دارند، کانال های ارتباطی باز و سودمند هستند. سازمان سالم جایی است که افراد دوست دارند به محل کارشان بیایند و به اینکه در این محل کار کنند، افتخار می کنند. اگر به سازمان سالم به عنوان سیستم نگاه کنیم درچنین حالتی سلامت سازمانی را نه در بهداشت و سلامت جسمانی و روانی کارکنان به صورت فردی و گروهی، بلکه در موجودیت و بقای خود سازمان جستجو می کنیم. افراد متعهد تر، به ارزشها و اهداف سازمان پای بند تر بوده و فعالانه در سازمان نقش آفرینی خواهند کرد و کمتر به ترک سازمان و یافتن فرصتهای شغلی جدید اقدام می کنند (خدایی، 1381، 47).

         سلامت سازمانی در تبیین یکی از متغیرهای مهم در زندگی سازمانییعنی تعهد نقش بسزایی را ایفا می نماید. پویایی های سازمان سالم نشان گر مبادله منصفانه بین سازمان و اعضای آن است. آن چنان که هوی، تارتر و کاتکمپ (2000) از بارنارد نقل می کنند، اعتبار سازمان ها بستگی به تمایل افراد به صرف انرژی و توان خویش در یک نظام همیاری دارد. تعهد شاخصی از تعادل میان رضایت کسب شده و فداکاری هزینه شده است (علاقه بند، 1378، 17).

         براساس جستجوی انجام شده، درایران تاکنون تحقیقی که رابطه دومتغیر سلامت سازمانی و تعهد مدیران را درسازمان هایی مانند شرکت های تعاونی مسکن مهر بررسی نماید،انجام نگرفته است. تحقیقات انجام شده درباره سلامت سازمانی،مفهوم سلامت سازمانی راتنهاومنحصربه مدارس مورد مطالعه قرارداده اند.

         باتوجه به اهمیت سلامت سازمانی و ارتباطات مالی آن در بالابردن میزان تعهدسازمانی کارکنان،محقق برآن شدتاپژوهشی دراین زمینه انجام دهد، این پژوهش علاوه برنگاهی دوباره به سلامت سازمانی واهمیت آن در شرکت های تعاونی مسکن مهر شهر شوشتر، به بررسی ارتباط آن با تعهد مدیران می پردازد تا از این رهگذر نتایجی که حاصل می شوند، برای دست اندر کاران شرکت مورد پژوهش مثمر ثمر باشد.

    1-4-  اهداف تحقیق

    هدف آرمانی:

    ارائه راهکارهایی برای بهیود تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    هدف اصلی:

    بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    اهداف ویژه:

    بررسی رابطه بین یگانگی نهادی باتعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین نفوذ مدیر با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین ملاحظه گری و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین ساخت دهی با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین پشتیبانی منابع با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین روحیه با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    بررسی رابطه بین تاکید علمی با تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر

    1-5-  فرضیات تحقیق

    فرضیه اصلی

    بین سلامت سازمانی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    فرضیات اخص:

    بین یگانگی نهادی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین نفوذ مدیر و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین ملاحظه گری و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین ساخت دهی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین پشتیبانی منابع و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین روحیه و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    بین تاکید علمی و تعهد مدیران در شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر رابطه معناداری وجود دارد.

    1-6-  قلمرو تحقیق

    1-6-1-  قلمرو مکانی تحقیق:

    قلمرو مکانی تحقیق، شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر است.

    1-6-2-  قلمرو زمانی

    این پژوهش از دی ماه 1391 تا تیرماه 1392 می­باشد. گردآوری داده­ها در اردیبهشت 1392 انجام شده است.

    1-6-3-  قلمرو موضوعی تحقیق:

    سلامت سازمانی و تعهد سازمانی که در حوزه رفتار و منابع انسانی سازمان می­باشد.

    1-7-  تعاریفعملیاتی

    سلامت سازمانی: از نظر مایلز به وضعی فراتر از اثربخشی کوتاه مدت سازمانی دلالت داشته که به مجموعه ای ازخصایص نسبتاًپردوام اشاره می کند و عبارت است از دوام وبقا ی سازمان درمحیط خود، سازگاری باآن وارتقاوگسترش توانایی سازمان برای سازگاری بیشتر (جاهد، 1384، 16).

    تعریف عملیاتی سلامت سازمانی: در این تحقیق، سلامت سازمانی از طریق امتیازی که به ابعاد آن -یگانگی نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه گری، ساخت دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تاکید علمی- داده می شود، مورد سنجش قرار می گیرد.

    تعهد: به تمایل کارمند برای باقی ماندن به عنوان عضوی از شرکت گفته میشود (فیضی و دیگران، 1390، 53).

    تعریف عملیاتی تعهد: در تحقیق حاضر این متغیر از طریق پاسخ هایی که افراد به ابعاد آن –عاطفی، مستمر و هنجاری- در پرسشنامه مربوط می دهند، سنجیده می شود.

    یگانگی نهادی: عبارت است ازتوانایی سازمان برای تطابق بامحیط وسازش باروش هایی است که سلامت برنامه آموزشی راحفظ کندودربرابرتقاضای غیرمعقول مراجعان ومحیط درامان باشد (آهنچیان و منیدری، 1383، 45).

    تعریف عملیاتی یگانگی نهادی: منظور توانایی شرکتهای تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر در تطابق با محیط خود به طریقی که انسجام و تمامیت برنامه های آموزشی خود را حفظ نماید و از طریق پاسخ هایی که افراد بدان می دهند، مورد سنجش قرار می گیرد.

    نفوذ مدیر: فراگرد اثر گذاری بر افکار، رفتار یا عواطف افراد دیگر را نفوذ می نامند (رضائیان، 1390، 7)، به عبارتی دیگر نفوذمدیربه توانایی مدیردرتحت تأثیرقراردادن عملی فرادستان خوداشاره دارد.

    تعریف عملیاتی نفوذ مدیر: در این تحقیق منظور از نفوذ، تأیثرگذاری مدیران بر رؤسا و افراد مافوق خود، ترغیب آنها برای توجه بیشتر به مسائل شرکت، مواجه نشدن با موانع اداری سلسله مراتبی و وابسته نشدن به مافوق می باشد.

    ملاحظه گری: ملاحظه گری هم رفتاری است که مدیررادوست، حامی وهمکارکارکنان نشان می دهد. چنین مدیری به نتایج کارکنان توجه داردوپذیرای پیشنهادات آنها می باشد (Mehmat, 2007, 28).

    تعریف عملیاتی ملاحظه گری: در این تحقیق منظور رفتار رهبری مدیران که باز، دوستانه، حمایتی و همکارانه می باشد و با پرسش های مورد نظر سنجیده می شود.

    ساخت دهی: رفتاری است که مدیربه طورواضح انتظارات کار، استانداردهای عملکردورویه هاراصراحتاًتعیین می کندو به رفتاری ازمدیراشاره می کندکه وظیفه مدارو موفقیت مداراست (Ibid, 29).

    تعریف عملیاتی ساخت دهی: در این تحقیق منظور رفتار مدیر در مشخص کردن روابط و مناسبات کاری با کارکنان می باشد.

    Studying the relationship between Organizational health

    and Commitment

    Abstract

    Human Resource management is one of administrative &supportive processes in all of the large organizations. From this process is explaining, such as other administrative& supportive processes, necessary to protections act from the strategic plans and the support from staff. One of factor achievement to goals of organization strategic is staff commitment. Staff commitment are producing intangible assets, to interpretation it can be objective no an instrument (Abolalai& Ghaffari, 1385: 79).

    The one strategic goals of organization, employee commitment to the organization. Intangible assets are productive employees committed to interpret to be a commitment of the staff (not a device) will also be considered. (Human Resource management is one of administrative &supportive processes in all of the large organizations. From this process is explaining, such as other administrative& supportive processes, necessary to protections act from the strategic plans and the support from staff. One of factor achievement to goals of organization strategic is staff commitment. Staff commitment are producing intangible assets, to interpretation it can be objective no an instrument (Abolalai& Ghaffari, 1385: 79).Abvallayy and Ghaffari, 1385: 79) When employees and managers feel that the organization is healthy too high when they are committed. However, only the sound of a strong management and leadership, wise and lyrical come into existence .have been made (Kets, de varies, 2004). The main objective of this study was to investigate the relationship between health and organizational commitment of managers in cooperatives in Branch is sealed .commitment is an important and effective transition managers, organizational health and to increase managers' commitment to the organization, it should be of special interest.

    Keywords: organizational health, managers' commitment, components of organizational health, components of commitment

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب   6

    فهرست شکل‌ها 9

    فهرست جدول‌ها 10

    فصل 1  11

    1-1- مقدمه 12

    1-2- بیان مساله 13

    1-3- اهمیت وضرورت پژوهش    15

    1-4- اهداف تحقیق  16

    1-5- فرضیات تحقیق  17

    1-6- قلمروتحقیق  18

    1-6-1-قلمرومکانی تحقیق: 18

    1-6-2- قلمروزمانی.. 18

    1-6-3-قلمروموضوعی تحقیق: 18

    1-7- تعاریف عملیاتی  18

    فصل 2 .  21

    2-1- مقدمه 22

    2-2- تعاریف تعهد  23

    2-3- ایجادوتقویت تعهد  24

    2-4-ویژگیهای کارکنان متعهد  26

    2-5- تعهدسازمانی  27

    2-5-1- دلایل توجه به تعهدسازمانی.. 28

    2-5-2- تعهدسازمانی مفهوم یک بعدی یاچندبعدی؟. 29

    2-5-3- ابعادتعهدسازمانی.. 34

    2-5-4- مطالعات درزمینه عوامل موثربرتعهدسازمانی.. 35

    2-6- سلامت سازمانی  40

    2-6-1- تاریخچه سلامت سازمانی.. 40

    2-6-2- سازمان سالم.. 40

    2-6-3- اصول اساسی سازمانهای سالم.. 44

    2-6-4- تعاریف سلامت سازمانی.. 46

    2-6-5- ابعاد،مولفه ها واجزاءسلامت سازمانی.. 49

    2-6-6- شاخص های سلامت سازمان. 55

    2-6-7- ارزیابی سلامت سازمانی.. 57

    2-6-8- مهمترین عوامل درایجادوحفظ سلامت سازمانی.. 58

    2-6-9- مدیریت ورهبری درسلامت سازمانی.. 59

    2-6-10- پیشینه تحقیقات... 60

    فصل 3  61

    3-1-مقدمه 66

    3-2- روش تحقیق  66

    3-3- چارچوب مفهومی تحقیق  67

    3-4- جامعه ونمونه آماری  68

    3-5- ابزارجمع آوری اطلاعات   69

    3-6- رواییواعتباریابیابزارپژوهش    70

    3-7- شیوه های تجزیه تحلیل اطلاعات   71

    3-7-1- آمارتوصیفی: 71

    3-7-2- آماراستنباطی : 71

    فصل 4  73

    4-1- مقدمه 74

    4-2- آمارتوصیفی جمعیت شناختی  74

    4-3- آزمون فرضیه های تحقیق  77

    4-3-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (K-S) 77

    4-3-2- آزمون اسپیرمن.. 78

    فصل 5  84

    5-1- مقدمه 85

    5-2- نتیجه گیری ازیافته های تحقیق به تفکیک فرضیات   85

    5-2-1- فرضیه اهم.. 85

    5-2-2- فرضیه اخص 1.. 86

    5-2-3- فرضیه اخص 2.. 87

    5-2-4- فرضیه اخص 3.. 87

    5-2-5- فرضیه اخص 4.. 88

    5-2-6- فرضیه اخص 5.. 88

    5-2-7- فرضیه اخص 6.. 89

    5-2-8- فرضیه اخص 7.. 89

    5-3- پیشنهادهای تحقیق  90

    5-3-1- پیشنهاد به شرکتهای تعاونی مسکن مهرشهرستان شوشتر. 90

    منابع فارسی.. 95

     

     

    منبع:

    منابع فارسی

    [1]  ابوالعلایی.بهزادو غفاری. عباس،(1385)،” سرمایه های انسانی مزیت رقابتی سازمان­ها در عرصه جهانی سازی“،انتشارات:آهار

    [2]  ادواردز و همکاران،(1379)، ”تحقیق پیمایشی: راهنمای عمل“؛ ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    [3]  آقائی. کمال،  ( 1381 )، "بررسی رابطه بین سلامت سازمانی باوظایف شش گانه مدیرانآموزشی مدارس متوسطه شهرستان مهاباد"، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران ، دانشگاه علامهطباطبایی

    [4]  آقاسی کرمانی. زهرا، ( 1386 )، "مطالعه و بررسی میزان سلامت سازمانی ادارت مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران بر طبق الگوی هوی و فیلدمن"،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار.

    [5]  آهنچیان. محمد رضا؛ منیدری. رمضانعلی، (1383)، "رابطه مهارت های ارتباطی مدیران با سلامت"، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شماره 12، ص 60-41.

    [6]  امامی. مصطفی، (1390)، "تعهد و عوامل موثر بر آن"، فصلنامه راهبرد، شماره 8، ص 144-127.

    [7]  اندرودی. ر، (1381)،"ارتباط بین سلامت سازمانی و تعهد معلمان در مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران" ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

    [8]  بست.جان،(1371)، ”روشهای تحقیق درعلوم تربیتی ورفتاری“، ترجمه نرگس طالقانی وحسن پاشا شریفی، تهران، انتشارات رشد

    [9]  بلانچارد.کن ؛ مایکل اوکانر، (1383) ،"مدیریت از راه ارزشها"، (ترجمه حمید رضا فرتوک زاده، چاپ 2، تهران:انتشارات فرا مدیریت فردا.

    [10]  ثناگو.اکرم؛ نیکروش. منصوره؛ دباغی. فاطمه،(1385)، ”بررسی مفهوم تعهد سازمانی از دیدگاه اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی“، مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران 83،دوره سییزدهم، شماره52، ص1-10

    [11]  جاهد. حسینعلی، (1384)، "سلامت سازمانی"، ماهنامه تدبیر، شماره 159، ص 21-16.

    [12]  جعفری.حسن؛ محمدیان.مهدی؛ حسین­پور. داوود، (1390)، "رابطه سلامت سازمانی و تعهد در کارکنان بیمارستان­های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز"، مجله علمی پژوهشی جندی شاپور، سال چهارم، شماره 1، صص 41-49

    [13]  جهانی.حوریه، (1389)، "بررسی رابطه بین هوش­معنوی و تعهد کارکنان: مطالعه موردی در بیمارستان لبافی­نژاد تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران

    [14]  حسینیان.شهامت؛ مجیدی.عبدالله؛ حبیبی.صفر، (1386)، ”عوامل درون سازمانی موثر بر ارتقای تعهد سازمانی کارکنان کلانتری­های تهران بزرگ“، فصلنامه دانش انتظامی، سال نهم، شماره دوم

    [15]  خاکی.غلامرضا،(1379)، ”روش تحقیق“، تهران، مرکز تحقیقات علمی کشور

    [16]  خاکی.غلامرضا،(1378)، ”روش تحقیق در مدیریت“، تهران، مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی

    [17]  خدایی. حمید، (1381)، "سنجش میزان سلامت سازمانی و مقایسه آن در نواحییک و دو شهر زنجان"، پایان نامه کارشناسی ارش، مرکز آموزش مدیریت دولتی زنجان.

    [18]  دانایی­فرد.حسن، الوانی.سید مهدی، آذر.عادل،(1387)، ”روش­شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع“، تهران، انتشارات صفّار-اشراقی

    [19]  دلاور.علی،(1377)، ”روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی“، تهران، نشر ویرایش

    [20]  ذوالقدر نسب. محسن، ( 1384 )، "بررسی رابطه ی بین سلامت سازمانی و تعهد سازمانی معلمان در مقطع ابتدائی شهر همدان در سال تحصیلی 83  82" ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.

    [21]  رهنورد.فرج­اله؛رادمنش.ایران،(1382)، ”تصمیم­گیری مشارکتی و تعهد سازمانی“، دانش مدیریت، شماره 62، صص 14-1

    [22]  رضائیان.علی، (1390)، "مدیریت رفتارهای سیاسی در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)"، چاپ چهارم، انتشارات سمت

    [23]  زاهد بابلان. ا؛  عسگریان. م؛ بهرنگی. م؛  نادری. ای، (1387)،" ارتباط بین سلامت سازمانی مدارس و تعهد معلمان در مدارس دیرستان پسرانه اردبیل" ، مجله علمی مطالعات و روانشناسی، شماره 148دوره نهم، صص 127-148

    [24]  زراعت کار.سمیه،(1387)،”بررسی رابطه بین ارتباط فرافردی و تعهد سازمانی مطالعه موردی در سازمان صدا و سیما“، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پردیس قم

    [25]  زکی. محمدعلی، ( 1380 )، " بررسی سلامت سازمانی مدارس شهرضا" ، فصلنامه مصباح ، سال دهم، شماره ی 38 ، صفحات 87 - 71

    [26]  زکی. محمد علی،(1382)، ”بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر تمایل به ترک خدمت مدیران و کارشناسان راه­آهن“، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران دانشکده مدیریت

    [27]  زنگل. مرضیه، (1381)، "مقایسه بین جو سازمانی از بعد سلامت سازمانی در مدارس غیر انتفاعی تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

    [28]  شیخی.محمد حسین،(1390)، "عوامل موثر بر سلامت نظام اداری و رشد ارزش¬های اخلاقی در آن"، اسلام و پژوهش¬های مدیریتی، سال اول، شماره دوم، صص 99-

    [29]  عزیزی مقدم. ابوبکر، ( 1385 )، "بررسی رابطه بین سلامت سازمانی مدارس و کانون کنترلمدیران مدارس شهرستان مهاباد"، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه ارومیه دانشکده ادبیات وعلوم انسانی.

    [30]  علاقه بند. علی، (1378)، "سلامت سازمانی در مدرسه"، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره 21، ص 33-14.

    [31]  علیمرادی رابری. حاتم، ( 1379 )، "بررسی سلامت سازمانی و عوامل مرتبط با آن در مدارس متوسطهشهرستان بافت"، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.

    [32]  فردسی. لانبنورگ، آلان سی. اورنستین، (1382) ، "مدیریت آموزشی ( مفاهیم و عمل)"، (ترجمهمحمدعلی فرنیا)، انتشارات آگاه، تهران.

    [33]  کول کویت. جیسون ای؛  لیپاین. جفری ای؛ ویزن. مایکل جی، (1390)، "مدیریت رفتار سازمانی"، ترجمه محمد فیضی، اسماعیل قادری، مهدی علیزاده، چاپ اول، انتشارات محقق اردبیلی، اردبیل.

    [34]  قنبری کوهنجانی.  فرزاد، ( 1377 )، "بررسی وضعیت سلامت سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی شهرستان شیراز از دیدگاه معلمان "، پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.

    [35]  لطیفی. فریبا، ( 1385 )، " سازمان فردا" ، تهران: انتشارات فرا مدیریت فردا.

    [36]  مجیدی.عبدالله ،(1376)،” بررسی تاْثیر جابجایی بر رضایت شغلیو تعهد سازمانی کارکنان“،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ،دانشگاه تربیت مدرس

    [37]  مقیمی.سیدمحمد،(1380)، ”سازمان و مدیریت رویکردیپژوهشی“، تهران، انتشارات سرمه

    [38]  مظلومی،پریسا،شاه طالبی،بدری، (1389)، "رابطه بینسبکرهبریتحولیمدیرانوسلامتسازمانی در مدارس ابتدایی دخترانه شهر اصفهان"، دانشوپژوهشدرعلومتربیتی، شماره 25، ص 68-53.

    [39]  مولایی ،ناصر،(1385)،”حرفه گرایی و تعهد کارکنان (پژوهشی در شرکت ملی نفت ایران “،پایان نامه مقطع دکترا ،دانشگاه علامه طباطبائی

    [40]  مومنی.منصور،(1386)، ”تحلیل­های آماری با استفاده از “SPSS، انتشارات: کتاب نو

    [41]  نادری بلداجی ( 1381 )،"بررسی میزان سلامت سازمانی ادارات آموزش و پرورش استانچهارمحال بختیاری برطبق الگوی هوی و فیلدمن"،پایان نامه کارشناسی ارشد . مرکز آموزشمدیریت دولتی.

    [42]  ناظم، علی، (1390)، "وضعیت سلامت سازمانی در نواحی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی"، مجله اندیشه های نو در تعلیم و تربیت، شماره 13، ص 28-11.

    [43]  نوروزی.محمد،(1388)،”بررسی رابطه بین تعهد سازمانی و تمایل به ترک خدمت کارکنان موسسه مهندسین مشاور ساحل“، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    [44]  ن

    [45]  هوی. وین، ک؛ مسیکل.سیل، ج، ( 1382 )، " مدیریت آموزشی، تئوری، تحقیق وعمل در مدیریت"،(ترجمه میر محمد سید عباس زاده)چاپ 14 ، ارومیه: انتشارات دانشگاه ارومیه.

     

     

    منابع لاتین

    [46]  Australian Government Comcare; (2009)," Building a case to invest in OHS and organizational health. Australia",  Australian Government Comcare

    [47]  Bacal. A. (2007) "Organizational Health and success", viewed on to 30 – Jol , [www.organizationalHealth.org].

    [48]  Baraynion P,(2004),  " Power & Leadership", Journal of Organizational Power and Management; (18) : 447 463

    [49]  Biggs. David; Swailes. Stephen, (2006), “Relations, commitment and satisfaction in agency workers and permanent workers”, Employee Relations Vol. 28 No. 2, Pp. 130-143

    [50]  Christin shoaf. Ash Genaidy. Waldemar Karwowski.Samuel H. Hung, (2010), "Improving Performance and Quality of Working Life": A Model for Organizational Health Assessment in Emerging Enterprises. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing. Vol. 14

    [51]  Dejoy & Wilson. (2007), "Organizational health promotion: Broadening thehorizon of workplace health promoting", health Facility Management UAS.

    [52]  Goldman K, (2004), "Possibility of healthy organizations, toward a new frame work for organizational theory and practice", J Appl Sociol Prac.; 21(2):57-79.

    [53]  Haigh. MichelM; Pfau.Michael, (2006), ”Bolstering organizational identity, commitment, and citizenship behaviors through the process of inoculation”, International Journal of Organizational Analysis Vol. 14 No. 4 Pp. 295-316

    [54]  Hunton. James E. Norman. Carolyn Strand, (2010), “The Impact of Alternative Telework Arrangements on Organizational Commitment: Insights from a Longitudinal Field Experiment”, Journal of information systems American Accounting Association. Vol. 24, No. 1, Pp. 67–90

    [55]  Lynden, A. J., & William, K, (2000),"Supervision organizational Health",supervision Journal, 3-5.

    [56]  Kets de varies (2004); Dysfunctional Leadership, Encyclopedia ofLeadership, Great Barrington; MA. Berkshire/sage.

    [57]  Kanisin. Overton Githa, (2008), “Requesting a Commitment to Change: Conditions That Produce Behavioral or Attitudinal Commitment”, Journal of Continuing Education In The Health Professions, 28(2), Pp: 60–66

    [58]  Karsh. Ben-Tzion; Beasley.John W; Brown. Roger L.,(2010), “Employed Family Physician Satisfaction and Commitment to Their Practice, Work Group, and Health Care Organization”, Health Services Research 45:2, Pp:457-477

    [59]  Korkmaz, M. (2006). "The Ralationship between organizational Health and Robust vision in Elementary schools",  Educational Researsh Quarterly,1,14-36

    [60]  Luthans, F. (1992),  "Organisational behavior".(6th ed.). New York: McGraw-Hill.

    [61]  Licata, J. W., & Harper, G. W. (1999). "Healthy schools, robust schools and academic emphasis as an organizational theme". Journal of Educational Administration, 5, 463-475.

    [62]  Mchugh, M, (2003); “Buyer- Supplier Relationships and Organizational Health"; The Journal of Supply Chain Management, Spring, pp.15-25.

    [63]  Meyer, J.P&Herscovitch, L(2001) “commitment in the  workplace, toward a general model”, human resource  management review, vol 11

    [64]  Mehmet, Korkmaz, (2007), "the effects of leadership styles on organizational health", educational research quarterly, vol. 30, no. 2, pp. 23-55.

    [65]  Nir. adam, (2002)," School health and It's Relation to teacher commitment" , journal of planning and changing, 1-2, 106-126

    [66]  Panaccio. Alexandre, (2010), “Dimensionality and Consequences of Employee Commitment to Supervisors: A Two-Study Examination”, The Journal of Psychology,144(3),Pp285–312

    [67]  Poon. June M.L, (2004), “Career commitment and career success :moderating role of emotion perception” ,Faculty of Business Management ,University Kebangsaan Malaysia , Bangi, Malaysia, Pp:374-391

    [68]  Rego. A & Cunha. M, (2008), “workplace spirituality and organizational commitment: an empirical study”, journal so organizational change, vol:21, No.1, Pp:53-75

    [69]  Robbins.Stephen, (2007), “Organization Behavior”, New Delhi: Prenticehall.

    [70]  Shiuan. C.B&YU, J.D&Relley. J.H, (2003) , “organizational commitment, supervisory commitment and employee  outcomes in the chinest context proximalphyothesis or global phyothesis”, Journal oforganizational behavior, vol 24,no3

    [71]  Tsui, K. T., Leung. T. W., cheung, Y.S., mok, H. T., & Ho, W.S. (2001), "The relationship of teachers' organizational commitment to their perceived organizational health and personal characteristics in primary schools", Journal of a primary Education. 4, 27-41.

    [72]  Xu. Lihua & Shawn. Larry Oklahoma. Bassham, (2010), “Reexamination of Factor Structure and Psychometric Properties of the Three-Component Model of Organizational Commitment”, North American Journal of Psychology, Vol: 10, No. 2, Pp: 297-312.

     


موضوع پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), نمونه پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), جستجوی پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), فایل Word پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), فایل PDF پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), مقاله در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), پروژه در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), پروژه درباره پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر), رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت سازمانی با تعهد مدیران ( مطالعه موردی شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان شوشتر)

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

  پايان نامه براي اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي (M.A) سال تحصيلي :93-1392 چکيده:   هدف ازپژوهش حاضرجهت بررسي رابطه بين سبک رهبري مديران آموزشي بابهداشت رواني دبيران

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش : مدیریت منابع انسانی چکیده با گسترش پدیده­ی جهانی­سازی، اهمیت اعتماد در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بطور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است بطوری که اکثر صاحب نظران در علوم مختلف به اهمیت نقش اعتماد در سازمان­ها اشاره کرده­اند. هدف این پژوهش سنجش رابطه بین مدیریت مشارکتی و اعتماد با توجه به رهبری خدمتگزار در ادارات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت جهانگردی (برنامه ریزی و توسعه جهانگردی )ح چکیده هدف این پژوهش:" ارائه مدل برنامه ریزی استراتژیک برای جاذبه های گردشگری شهرستان جیرفت " که از شهرهای تاریخی ایران و در جنوب شرقی استان کرمان واقع شده، است. این شهرستان دارای قدمت چندین هزار ساله ، تمدنی بزرگ و کهن و جلوه گاه روشن تاریخ و یکی از پیشگامان تمدن بشری، دارای بافت ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت اجرايي گرايش: استراتژيک سال تحصيلي91-90 چکيده   موضوع مهارتهاي مديريتي از جمله مسايلي است که از ابتداي تکوين مديريت تا به امروز مورد توجه بوده

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد "M.A." مديريت  شهريور  1390   چکيده هدف تحقيق بررسي تاثير استقرار نظام پيشنهادات بر کارآمدي نظام پاسخگويي حرفه اي مرک

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) مدیریت دولتی چکیده هدف این تحقیق" بررسی نقش فرهنگ کیفیت در استقرار مدیریت دانش" می باشد. فرهنگ کیفیت که زیر مجموعه ی فرهنگ سازمانی است، به بهبود مستمر سازمان کمک می کند. فرهنگ کیفیت در سطح دانشگاه، به عنوان مجموعه ای از باورها، نگرش ها، ارزش ها و هنجارها تعریف می شود که اعضای دانشگاه، مدیران و روسای دانشگاه در آن سهیم شده و فعالیت ...

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش : "بازاريابي" بهار 1391 چکيده هدف از اين تحقيق بررسي تحليلي تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعي بر جذابيت مراکز خريد

ثبت سفارش