پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

مشخص نشده 3 MB 29313 161
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : "بازاریابی"

    بهار 1391

    چکیده

    هدف از این تحقیق بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید می باشد.روش تحقیق بر اساس هدف ،کاربردی و بر اساس گردآوری    داده ها توصیفی- پیمایشی می باشد که به توصیف نظرات مصرف کنندگان مرکز خرید هایپراستار در خصوص مؤلفه و شاخص ها در پرسشنامه می پردازد.برای انتخاب گروه نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد که به بررسی 384 پرسشنامه توزیع شده پرداخته شد.ابزار  اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه است که شامل مؤلفه های جذابیت مرکز خرید(متغیر وابسته )، فعالیت های محلی مسئولیت اجتماعی مرکز خرید ،فعالیت های مسئولیت اجتماعی مرکز خرید و فعالیت های اجرایی مسئولیت اجتماعی مرکز خرید (متغیر های وابسته )و عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی و کیفیت متصور از خرید(متغیر های میانجی)می باشد. مولفه ها و شاخص ها بر اساس طیف 5 درجه ای لیکرت تهیه شده است. اعتبار مولفه ها و شاخص ها از طریق روش اعتبار محتوایی و پایایی، با استفاده  از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است. مقدار آلفا برای تمام سازه ها دارای مقداری بالاتر از 7/0 است که نشان دهنده اعتبار پرسشنامه و برداشت فکری مناسب و یکسان پاسخگویان از محتوای متغیر های مربوط به هر سازه است. نتایج نشان داد که مقدار آلفا برای هر سازه با حذف برخی متغیر های آنها بهبود قابل ملاحظه ای را نشان نمی دهد. لیکن تمام نشانگر های انتخابی برای اندازه گیری سازه های مورد مطالعه از پایایی لازم برخور دار هستند. و اعتبار ابزار را می توان قابل قبول دانست. در تجزیه و تحلیل پرسشنامه از مباحث استنباطی و توصیفی آماری استفاده شده است. در سطح استنباطی نیز مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر استفاده شد. نرم افزار های مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها بسته نرم افزاری SPSS نسخه 18 و بسته نرم افزاری LISREL نسخه 8.54 تحت ویندوز می باشند.نتایج تحقیق حاکی از وجود رابطه معنی داری میان جذابیت مراکز خرید و ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی مراکز خرید در سطح معنی داری 5% می باشد.

    فصل یک:

    کلیات تحقیق

    -1 مقدمه

    در چند سال اخیر مسئولیت سازمان ها و نهادها در قبال جامعه پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است .مسئولیت سازمان ها در قبال جامعه به معنای آن است که سازمان ها باید ضمن توجه به سودآوری و انجام وظایف در قبال سهامداران ، مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان ، جامعه و محیط زیست را بر عهده گیرند.این مسئولیت ها عبارتند از مراعات اخلاق ، امنیت تولید، سلامت شغلی ، محافظت از منافع مشروع کارکنان و صرفه جویی در منابع .

    در گذشته بسیاری از شرکت ها فقط به سود خود اهمیت داده و به مسئولیت اجتماعی اهمیت       نمی دادند. به اعتقاد این مؤسسات مهمترین مسئولیت در قبال جامعه سودآوری است .بر این اساس بسیاری از مؤسسات با مشکل نقض منافع مشروع کارکنان روبه رو هستندو پدیده هایی مثل به هدر رفتن منابع ،آلودگی محیط زیست و نقض مالکیت معنوی در برخی مؤسسات دیده می شود. این حوادث نه تنها  خسارات اقتصادی سنگینی برای مؤسسات ایجاد کرده بلکه چهره آنها را هم خدشه دار کرده است . (شیخیان عزیزی، 1389،96)

    مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال جامعه شامل: مصرف کنندگان ،کارکنان، سهامداران، نیکوکاری ، محیط زیست و غیره می شود .مسئولیت اجتماعی شرکت ، مسئولیتی بین سازمان ها و افرادی است که با منافع سازمان ارتباط دارند و مصرف کنندگان همان افرادی هستند که در روند توسعه سازمان با منافع سازمان ارتباط دارند و در صورت صرف نظر کردن از آنها ،ضرر های جبران ناپذیری به مؤسسات وارد می شود.

    مسئولیت اجتماعی شرکت به عنوان وظیفه یک سازمان برای توجه به حقوق افراد  و ترویج رفاه انسانی در عملیات آن تعریف شده است. کسب و کار نه فقط دارای مسئولیت اقتصادی سودآوری و مسئولیت قانونی تبعیت از قوانینی که هدایتگر آنها به سمت تحقق ضروریات اقتصادی می باشد، بلکه دارای مسئولیتهای اخلاقی نیز می باشد که شامل طیفی از هنجارهای یا استانداردهای اجتماعی         می باشد.( 33وCarrol, 2000) این امر برای کسب و کارها به خصوص در صنعت مصرف محور نظیر فروش درست به نظر می رسد. پیش بینی شده است که فروشندگان تاثیر عمده ای بر مسائل مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق رابطه خاص خود با مصرف کنندگان بر جا می گذارند.در واقع صنعت فروش نشانگر مسئولیت اجتماعی بالاتری در مقایسه با سایر بخشها می باشد

     24 وLarner & Fryxell, 1998  ).

    بر اساس فرضی که مصرف کنندگان شرکت ها را به دلیل حمایتشان از برنامه های مسئولیت اجتماعی مورد تشویق قرار می دهند ، بسیاری از سازمان ها برنامه های  مسئولیت اجتماعی را در سیاستهایشان گنجانده اند ( 35وLevy,1999) .تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان در صورتی که شرکت ها در امور اجتماعی اشان نادرست عمل کنند ، مجازات خواهند کرد.

    (18 وSimmons & Becker- Olsen, 2004  ) بنابراین علت مشارکت در فعالیت های اجتماعی بستگی به ارزیابی مصرف کننده از فعالیت های شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی دارد.

    همچنین موقعیت های مراکز خرید در ارزیابی مصرف کنندگان بسیار مهم است ، چون             مصرف کنندگان متوجه می شوند که شرکت ها چگونه در چشم انداز رقابتی جای گرفته اند و       وجه تمایز آنها چیست ودرنتیجه قصد خرید مصرف کنندگان افزایش می یابد.

    ( 61وBrown & Dacin, 1997).

    در اینجا به بررسی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی خرید می پردازیم.

    بیان مسأله 

    مسئولیت اجتماعی شرکت ها یک پدیده کسب و کاری است که در فضای  سازمان ها به خصوص شرکت هایی که در زمینه تولید  فراورده های مورد نیاز مصرف کنندگان فعالیت می کنند ، گسترش پیدا کرده است . در طول دهه گذشته تعداد شرکت هایی که در زمینه رعایت حقوق انسان ها ،توجه به حقوق مصرف کنندگان و زنجیره تأمین مسئولیتی را پذیرفته اند ، افزایش یافته است . این اقدامات نه تنها اثرات مثبت بر مصرف کننده دارد ، بلکه یک مبنای بلقوه از مزیت رقابتی نیز محسوب
    می شود.    (54  وZenden,2008)

    از آن جایی که مصرف کنندگان هم عنصر اصلی جامعه  و هم عنصر اصلی بازاراند وهمیشه انتظارات بالاتری نسبت به آنچه دریافت می کنند ، دارند، این مسأله باعث ایجاد شکاف بین انتظارات و ادراک مصرف کننده با در نظرگرفتن مسئولیت اجتماعی می شود و نارضایتی مصرف کنندگان را شامل              می شود.بنابراین شرکت ها باید به مسئولیت اجتماعی خود اهمیت داده، در غیر این صورت خودشان باعث لطمه زدن به بازار  خود می شوند. ( 6و   ( Nicholls,2002    

    در زمینه مسئولیت اجتماعی ،صنعت فروش  از اهمیت خاصی برخوردار است چون   می تواند از طریق اقدامات مسئولیت اجتماعی با مصرف کننده ارتباطی خاص برقرار کند و منجر به درک بهتر مصرف کننده از اقدامات سازمان ها و مراکز خرید در زمینه مسئولیت اجتماعی شود. مراکز خرید به عنوان نهادهایی کامل مدیریت می شوند و سود بخش عمومی متمرکز بر دوام مراکز خرید شهری و نحوه رقابت مراکز خرید می باشد و مدیران تلاشهای زیادی در جهت هماهنگی و ترویج مراکز خرید به عنوان مقصد خرید مصرف کنندگان انجام می دهند، که این اقدامات می تواند تصویر ذهنی و سود  مراکز خرید را بهبود ببخشد. فعالیت های مراکز خرید در زمینه مسئولیت اجتماعی می تواند محلی(حمایت از وقایع فرهنگی و ورزشی) یا جهانی و ملی باشد . ( 85 وMiller & Besser, 2000  )

    با تشریح این ایده برای مراکز خرید شهری این سوال پیش می آید که آیا اقدامات و فعالیت های مسئولیت اجتماعی مراکز خرید ارزش دارد و باعث ایجاد جذابیت مراکز خرید بین مصرف کنندگان می شود؟

      این تحقیق تأثیر اقدامات مسئولیت اجتماعی مراکز خرید رابر ارزیابی خرید مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می دهد.بنابراین سوأل اصلی این تحقیق به صورت زیر خواهد بود:

     تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی خرید چگونه است؟

     

     

     

    1-3 تاریخچه و سابقه موضوع

    شکل گیری موضوع مسئولیت اجتماعی به دهه های آغازین قرن بیستم و هنگامی که شرکتهایی چون فورد و کارنیچ به ایجاد مؤسسات غیر انتفاعی در جهت توسعه اجتماع نمودند، باز می گردد.مسئولیت اجتماعی شرکت ها در دهه های 50و 60 میلادی بیشتر مورد توجه قرار گرفت . هنگامی که شرکتها  با سوالاتی در زمینه نقش خود در جامعه مواجه شدند و چندین تئوری در این زمینه در این دهه ارائه گردید. (Clarck,2000,5)

    تعاریف اولیه موضوع به دهه 50 میلادی باز می گردد.در دهه 60 میلادی اولین کوشش ها برای ارائه یک ایده و تصویر بهتر و دقیقتر شروع شد. سه محقق مربوط به این موضوع در آن زمان دیویس، فردریک و مک گوییر می باشند. دیویس اولین فردی بود که به  قدرت سازمان ها و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد. او مسئولیت اجتماعی را تصمیمات و رفتار های بنگاه که دلایل اتخاذ آنها حداقل فراتر رفتن از مرزهای سازمان می باشد، تعریف کرد.

    فردریک مسئولیت اجتماعی سازمان را به عنوان وسیله ای برای بهبود رفاه اجتماعی –  اقتصادی جامعه عنوان می کند.اما تحقیق جامع تر را در این زمینه مک گوییردرمقاله ای تحت عنوان" تجارت و جامعه" انجام داد و مفهوم تعهد اجتماعی را فراتر از تعهد اقتصادی و قانونی شرکت ها دانست .

    (افشاری، 1388،17)

    در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت امور فرهنگی با موضوع نقش مدیران فرهنگی در راستای مسئولیت اجتماعی (بررسی موردی مدیران تک پست سازمان صدا و سیما ) توسط حسین مهردوست در شهریور 88 انجام شده که اهمیت مسئولیت اجتماعی توسط مدیران در چهار بعد اقتصادی، اخلاقی ،اجتماعی و زیست محیطی را نشان داده است.

    همچنین در همین دانشگاه رساله دکترای مدیریت دولتی با موضوع ارائه الگویی برای ارتقاء  اخلاقیات و مسئولیت اجتماعی در سازمان های دولتی ایران توسط حسین گیوریان در سال 82 انجام گرفته که نشان داده شده که عوامل مؤثر در ارتقا اخلاقیات در سازمانهای دولتی به ترتیب عوامل سازمانی، عوامل فردی ،عوامل بیرونی و عوامل اجتماعی است.

    در سال 2010 مقاله ای با عنوان واکنش نیروی فروش در تشکیل مسئولیت اجتماعی، رفتار نتایج و نقش میانجی در اعتبار سازمانی در یونان توسط نیکولاس ج. پاناگوپلس انجام گرفته است.

    1-4 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق

    امروزه تعریف مسئولیت اجتماعی نسبت به یک قرن پیش دچار تغییرات زیادی شده است.  درگذشته سازمان های تولید کننده تنها مسئول درآمدسازی بودند و تولید محور اصلی فعالیت آنها  بوده ولی از چند دهه قبل نگاه به مسئولیت سازمانی تغییر کرده و توجه بیشتر به مصرف کنندگان و مشتریان شده است و به مرور که عرضه نسبت به تقاضا افزایش پیدا کرده ،تأمین رضایت مشتری و مصرف کننده اهمیت بسیار پیدا کرده است . در نتیجه شرایط جدید کسب و کار ایجاب می کند  مدیران شرکت ها در بازارهای جهانی تعادل بین بخشهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی کسب و کار خود ایجاد کنند و مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگریند.(حیدری،1386 ،3)

    مسئولیت اجتماعی فرارفتن از چارچوب حداقل الزامات قانونی است که سازمان در آن قرار دارد و هدف اصلی آن همکاری بخش های خصوصی و دولتی و داوطلبان است و نوعی رفتار سازمانی شرکت ها را در بر می گیرد .هرچه سازمان های بزرگ به اصول اخلاقی و زیست محیطی خود حساس تر باشند ،سازمان های کوچک هم در پیروی از آنها مصر خواهند شد و موجبات اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان را فراهم می کند.

    در چند سال اخیر در اغلب کشورها به خصوص کشورهای صنعتی جنبش مسئولیت اجتماعی و جنبش اعتراضی نسبت به قدرت سازمان های بزرگ فعال شده و در دهه های اخیر با رشد سازمان های غیر دولتی ، جنبش اعتراضی علیه قدرت سازمانها، افزایش آگاهی اجتماعی، توسعه بازار سرمایه و  شرکت های سهامی عام و رسوایی مالی و اخلاقی شرکت  ها، مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی گسترش یافته است ، طوری که کمیسیون اروپا سال 2005 را سال مسئولیت اجتماعی شرکت های کشورهای اتحادیه اروپا  نامید و یا کشور انگلیس در دپارتمان صنعت و تجارت خود وزیر مسئولیت اجتماعی معرفی کرد. اهمیت مسئولیت اجتماعی به حدی است که برای آن جایزه ملی قرار داده اند. (امیدوار،1387 ،15)

    منظور از مسئولیت اجتماعی شرکت این است که چون سازمان ها تأثیر عمده ای بر سیستم اجتماعی دارند و عضوی از اجتماع هستند ، فعالیت های آنها باید طوری باشد که در اثر آن زیانی به جامعه وارد نشودو درصورت زیان اقدامات جبرانی انجام شودواهداف و فعالیت های آنها باید در راستای اهداف اجتماعی ، رفاه و آسایش جامعه باشد.

    بسیاری از صاحب نظران معتقدند مسئولیت اجتماعی را باید از طریق فعال کردن نهادهای شهری ، سازمان های خصوصی و غیر دولتی به دستور کار سازمان ها تزریق کرد و جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی در سازمان ها نشانه زیادی دارد . یکی از نشانه های آن وجود تشکل های کارگری در ساختار آنها است .همچنین رعایت حقوق مصرف کننده ، توجه به استاندارد های قانونی در تولید محصول، پاسخ گویی مدیران در قبال مسائل شهروندی ، زیست محیطی ، اخلاقی ، فرهنگی و حقوق بشر از دیگر شاخه های توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان ها و شرکت هاست .(همان منبع ،42)

    1-5 اهداف تحقیق

    در شروع تحقیق قبل از انجام هرگونه مطالعه و برآورد ،باید هدف از مسأله برای پژوهش انتخاب شده روشن شود . نداشتن هدف و یا مبهم بودن جوانب موضوع پژوهش موجب می شود که در خاتمه رضایت نسبت به نتیجه کار تحقیق بدست نیاید.

    این تحقیق برای دست یابی به اهداف زیر است :

    اهداف کلی :  بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

    اهداف تحقیق :

    1- تعدیل رابطه بین جذابیت مرکز و فعالیت های اجرایی از طریق تأثیر کیفیت متصور از خرید بر آن دو.

    2- تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت (به لحاظ حمایت از محیط و جامعه محلی) بر ادراک مصرف کننده در خصوص جذابیت مرکز خرید.

    3- تعدیل رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مرکز خرید از طریق حمایت متصور مرکز خرید در خصوص محیط و جامعه محلی .

    4- تأثیر متصور از مسئولیت اجتماعی شرکت بر روی متغییرهای آمیخته بازاریابی و تأثیر متغییرهای آمیخته بازاریابی بر ادراک مصرف کننده از جذابیت مرکز خرید.

    5- تعدیل رابطه بین فعالیت های محلی مسئولیت اجتماعی شرکت و جذابیت  مرکز از طریق عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی

    هدف کاربردی :بکارگیری نتایج این تحقیق در مراکز خرید (مرکز خرید هایپراستار)

    1-6چارچوب نظری تحقیق

    مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) موضوع حساسیت برانگیزی بوده و عامل اصلی بقای هر سازمانی می باشد.سازمان های سرآمد به عنوان سازمان هایی پاسخگو برای شفافیت و پاسخ گویی به ذینفعان خود در قبال عملکردشان باید به تعهداتشان پایبند بوده تا هم سازمان از رویکرد اخلاقی تر ومنسجم تر خود نفع ببرد و هم جامعه و ذینفعان برداشت بهتری از عملکرد و نقاط قوت سازمان    داشته باشند.(مهردوست ،1388،18)

    بر اساس تحقیق نظریه پردازان مدیریت ، سهام داران ارزش های اخلاقی را به اقدامات سازمانی نسبت  می دهند.در حقیقت شرکت ها ارزش های اخلاقی را در تبادل با سهامداران خود قلمداد
    می کنند.در این رابطه اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت اعتبار مثبتی را تولید  میکند و در نتیجه سرمایه اخلاقی مثبت پدید می آید. (Godfery,2005,783).برای ایجاد این دیدگاه شرکت ها باید از اقدامات مسئولیت اجتماعی به عنوان روشی برای تولید سرمایه اخلاقی مثبت بین حوزه های داخلی و خارجی استفاده کنند که خود فرایند تولید سرمایه اخلاقی از طریق روش های اعتماد محور پدید می آید.وقتی اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت در جهت کمک به دیگران باشد ،  سازمان ها سهامدارانشان را متقاعد کرده که آنها هم در ارزش های اخلاقی سهیم هستند.بر اساس گفته فوکویاما  اعتماد وقتی پدید می آید که جامعه از یک مجموعه ارزش های اخلاقی سود ببرد و سهیم باشد به طوری که انتظارات مفیدی را از رفتار درست پدید آورد.پایه و اصل این تحقیق بررسی مسئولیت اجتماعی مراکز خرید در رابطه با گروه سهامدار مصرف کننده است .

    نگرش مصرف کنندگان نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت ها مثبت است. ثابت شده است که 78% از مصرف کنندگان امریکایی محصولات مرتبط با یک علتی را خریداری می کنند که به آن توجه داشته و بسیاری از آنها برای چنین محصولاتی حاضرند مبلغ اضافی پرداخت کنند.

     

    Abstract

     The aim of this research is to explore the affect of consumer perceptions from social responsibility on buying center attraction and buying evaluations. The methodology is applicable by the goal term and is descriptive based on data that describe the consumers of  Hyperstar center about indicators and components in questionnaire. For choosing sample group it is used from accidental sampling method that examines 384 distributed questionnaires. Measurement tool in this research is questionnaire that include buying center ,localness of corporate social responsibility, CSR activities and performative activities CSR and  perceived CSR performance and perceived shopping quality indicator and components is determined based on 5 points scale likert. Components and indicators validity has been calculated through content validity method by using of kronbakh alpha. The alpha for all components is higher then 0/7 that shows the questionnaire validity and appropriate conceptualization of respondents from each variable content related to each component. The results showed that alpha for each component can not be improved by eliminating some variables. Therefore all of selected indicators for measurement studied components are consistent and tool validity can be acceptable. In analyzing questionnaire the statistical descriptive and deductive argument can be used. In deductive level the structural equations model include confirmative factor analysis and path analysis. The used software for analysis of data is SPSS software and LISREL software for windows. The results show that there is a significant relationship between buying center attraction and consumers perceptions from buying center social responsibility in significance level.

    منابع و مأخذ

    منابع فارسی:

    الوانی ، سید مهدی – قاسمی نژاد ، احمد رضا ،مسئولیت اجتماعی سازمان ،نشر مرکز آموزش مدیریت دولتی ،1377

    الوانی ،سید مهدی ،ضرورت تدوین منشور اخلاقیات سازمانی ،مجله تحول اداری ،1379 ،شماره 19

    احمدزاده ،حسین ،1387،مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، مجله بندر و دریا، شماره 14 ، بخش ویژه

    احمدی، عین الله ،مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، تدبیر ، شماره 68،1375

    اصغرزاده،عبداله،مدیریت فروشگاه های زنجیره ای ،ماهنامه بررسی های بازرگانی ،شماره 100، شهریور 1374

    امیدوار ، علی رضا ،مسئولیت اجتماعی شرکت های ایرانی ،مجموعه مقالات فرهنگ و صنعت ،شورای فرهنگی و صنعت ،1384

    امیدوار ،علی رضا ،سیاست گذاری حکومت در ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ایران ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تهران ،دانشکده حقوق و علوم سیاسی ، رشته سیاست گذاری عمومی ،1384

    امینی ،سید فضل الله ، بررسی تطبیقی مسئولیت اجتماعی مدیران در واحدهای دولتی و خصوصی ،سازمان مدیریت صنعتی ، کارشناسی ارشد ، مدیریت اجرایی ،1378

    ایران نژاد پاریزی ، مهدی ،مدیریت رفتار سازمانی در عصر جهانی شدن ،1387،تهران

    آرمسترانگ،فیلیپ کاتلر ، ترجمه علی پارسائیان ، نشر آیلار تهران ،1383   

    چاوشی باشی ،فرزانه ،درآمدی بر مسئولیت اجتماعی سازمان ، پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی 2، مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،1387

    چاوشی باشی ،فرزانه ،درآمدی بر مسئولیت اجتماعی سازمان ،پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی 1،مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،1387

    دعایی ،حبیب الله ،فتحی ،علی ،شیخان ، علی کاظم ،1385 ،بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار  ، نشریه تدبیر ،سال 17،شماره 173

    دفت ،ریچارد ال ،1374،تئوری سازمان و طراحی ساختار ، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، تهران ،مطالعات و پژوهش های بازرگانی

    رابینز ، استیفن ،رفتار سازمانی ،اعرابی ، پارسائیان ،1381 ،تهران ، مرکز پژوهش های فرهنگی

    رحمانی ،جعفر ،مدیریت و اخلاق حرفه ای ،آیینه رشد ،شماره 8 ،1383

    روستا ،احمد و دیگران ،مدیریت بازاریابی ،انتشارات سمت ،تهران ،1385

    ساعت چی ،محمود ،1384 ،سایه روشن هایی از مسئولیت پذیری مسئولیت اجتماعی شرکت ها ،مریم خلیلی و مهرانگیز یقین لو، تدبیر ،شماره 144 ،سال 15

    سایت مسئولیت اجتماعی شرکت های ایرانی www.csriran,com

    کاووسی ،اسماعیل ،چاوشی باشی ،فرزانه ،مسئولیت اجتماعی و نقش آن در ارتقای بهره وری و مزیت رقابتی شرکت ها ،پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی 3،مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،1388

    گروه کارشناسان ایران "مسئولیت اجتماعی سازمان با رویکرد مدل مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، انتشارات کیفیت و مدیریت با همکاری نشر مرندیز ،1386

    گیوریان ، حسن ،نقش اخلاقیات در توسعه سازمان ،فصلنامه مدیریت دولتی ،1379 ،47

    گیوریان ،حسن – ربیعی محمد رضا ، تصمیم گیری و تعیین خط مشی  دولتی ،نشر یکان ،1381

    مطهری نژاد ، سید مجید ،پایان نامه ارشد ،ارائه الگوی مدیریتی و برنامه ریزی مبتنی بر مسئولیت های فرهنگی اجتماعی بنگاه های اقتصادی در ایران ، رشته مدیریت فرهنگی ،دانشگاه علوم تحقیقات  تهران ،1387

    مهردوست ،حسین ،بررسی نقش مدیران فرهنگی در راستای مسئولیت اجتماعی (بررسی موردی مدیران تک پست سازمان صدا و سیما ، پایان نامه ارشد ، علوم تحقیقات ،1387

    میر سپاسی ،ناصر ،مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار،نشر میر ،1384،تهران

    نجف بیگی ،رضا ،سازمان و مدیریت ،نشر ترمه ،1386

    وزیری نظام دوست ،معصومه ،بررسی عوامل مؤثر بر مسئولیت پذیری سازمان های دولتی ایران (نیروگاه برق طرشت ،پایان نامه ارشد ، مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد  علوم تحقیقات واحد تهران  ،1389-1390

    هربرت جی،هگس ،سیگولت ،تئوری های سازمانی و مدیریت ، ترجمه اعرابی و داوود ایزدی ، تهران ،دفتر پژوهش های فرهنگی

    هربرت جی،هگس ،سیگولت ،تئوری های سازمانی و مدیریت ، ترجمه صائبی،مرکز آموزش مدیریت دولتی ،1371

    منابع لاتین:

    1)    Accountability (2002) Accountability Primer: Socially responsible investment. http://www.accountability.org. uk/ uploadstore /cms/docs/sociallyresponsibleinvestment.

    2)    Ailawadi, K.L., Keller, K.L., 2004.  Understanding retail branding: conceptual insights and research priorities. Journal of Retailing 80, 331–342

    3)    Arnold, S.J., Handelman, J.M., Tigert, D.J., 1996. Organizational legitimacy and retail store patronage. Journal of Business Research 35, 229–239.

    4)    Baker, J., Parasuraman, A., Grewal, D., Voss, G.B., 2002. The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions. Journal of Marketing 66 (2), 120–141

    5)    Baron, R.M., Kenny, D.A., 1986. The Moderator-mediator variable distinction in social psychological research: conceptual, strategic,and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6), 1173–1182

    6)    Barone Michael J, Miyazaki Anthony D, Taylor Kimberly A. The influence of cause-related marketing on consumer choice: does one good turndeserve another? J Acad Mark Sci 2000;28(Spring):248– 62

    7)    Besser, T.L., Miller, N., 2001. Is the good corporation dead? The community social responsibility of small business operators.Journal of Socio-Economics 33, 221–241.

    Boston  15-Carol. R . Anderson ,"Management : Skills, Functions  Organization Performance (Allyn Bacconic , 1988)

    9)    Bradsher, K., & Revkin, A. C. (2001, May 15). A pre-emptive strike on global warming; Many companies cut gas emissions to headoff tougher regulations. The New York Times, p. C1

    10)Brown Tom J, Dacin Peter A. The company and the product: corporate associations and consumer product responses. J Mark 1997;61(1):68 – 85.

    11)Burke, M.C., Berry, L.L., 1974–1975. Do social actions of a corporation influence store image and profits? Journal of Retailing50(4), 62–72.

    Business & The Millennium Development Goals "46-- Nelson , Jane, Prescott, Dave,2003, United Nations Development Programmer Management " (New Jursey :Prentice Hall) 15- Robbins , Stephen & Maey Coulter (2002)

    Carrol , A.B ,1991, the Pyramid of Corporate Social Responsibility.

    Carrol , A.B ,1991, the Pyramid of Corporate Social Responsibility.

    15)Carroll Archie. Corporate social responsibility: evolution of a definitional construct. Bus Soc 1999;38(3):268– 95.

    16)Carroll, A. B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management Review, 4(4), 497−505

    17)Carroll, A., 2000. Ethical challenges for business in the new millennium: corporate social responsibility and models of management morality. Business Ethics Quarterly 10 (1), 33–42.

    Cetro. C . Samuel , Modern Management , Allyn &Bacon 1992. sage publications , Colifornia

    Chandler , David , 2006, Werther,

    20)Clarkson, M. (1995) A stakeholder framework for analyzing and evaluating corporate social performance. Academy of Management Review 20(1), 92–117.

    21)Cohran , P.L&Wood ,R.A (1984) corporate social responsivility , accounting of mamagement journal 27,42-56.

    CSR , Corporate Citizenship & The Global Compact " 62-White House , Lisa, 2002, ,University of Hull, UK

    Daft , Richard & Dorothy Marrcic (2001) , Concerns of Ethics , Good Governance , & Social Reform .Management 5- "(NewYork : Harcourt College Publishing)  

    Davis K.& Donaldson , T (1990),((Business Ethics))> Five Propositions For Social  Responsibility Business Horizons , June .

    25)Day, G. and Montgomery, D.B. (1999) Charting new directions for marketing. Journal of Marketing 63(special edition), 3–13.

    26)Dick, A.S., Basu, K., 1994. Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (Winter), 99–113.

    27)Dizik, A. (2009, November 19). Education for executives: Teaching the golden rules. The Wall Street Journal, p. B8.

    28)Dodd, E. M., Jr. (1932). For whom are corporate managers trustees? Harvard Law Review, 45(7), 1145−11

    29)Dodes, R., & Schechner, S. (2009, July 2). Luxury-goods makers brandish green credentials: To court younger crowd, LVMHbuys stake in organic clothing maker, PPR sponsors film about environment. The Wall Street Journal, p. B8

    30)Doyle, P., Fenwick, I., 1974–1975. How store image affects shopping habits in grocery chains. Journal of Retailing 50 (Winter), 39–52.

    31)Elkington, J. (2003) Launch of AA1000 Conference. London. Accountability.org.uk.

    32)Ellen, P.S., Mohr, L.A., Webb, D.J., 2000. Charitable programs and the retailer: do they mix? Journal of Retailing 76 (3), 393–406

    33)European Commision , Corporate Social  Responsibility a business contribution to sustainable development , Employment & Social Affaris , July 2002.

    Frederick " 22-Davis , Keith and William (1984), Business &  Society Management , Public Policy , Ethics .5thed .,(NewYork :McGraw Hill)

    35)Frederick, W. C. (1978). From CSR1 to CSR2: The maturing of business and society thought (Working Paper 279). Pittsburgh, PA: University of Pittsburgh Graduate School of Business

    36)Freeman, E. (1984). Strategic management: A stakeholder approach. Boston: Pitman.

    37)Friedman, M. (1970). The social responsibility of business is to increase its profits (pp. SM17). New York Times Magazine,13 September

    38)Galavielle JP. Business ethics is a matter of good conduct and of good conscience. J Bus Ethics 2004;53:9-16.

    39)James, D.L., Durand, R.M., Dreves, R.A., 1976. The use of a multi-attribute model in a store image study. Journal of Retailing 52 (Summer), 23–32

    Lantos , P, Geoffrey ,The Boundaries Of Strategic Corporate Social Responsibility,  Stone Hill Collage ,June 2001.

    Mah , Alice , Global Corporate Responsibility :A Hegemonic Discursive Strategy , 2002.

    42)Martenson, R., 2007. Corporate brand image, satisfaction and store loyalty. International Journal of Retail and Distribution Management 35 (7),544–555

    43)Merck. (2010). Fighting river blindness. Retrieved fromhttp://www.merck.com/responsibility/access/access-featuremectizan. html

    44)Meyers-Levy Joan, Tybout Alice. Schema congruity as a basis for product evaluation. J Consum Res 1989;16(1):39–Meyers-Levy Joan, Louie Therese, Curren Mary T. How does the congruity of brand names affect evaluations of brand name extensions? J Appl  Psychol 1994;79(1):46 –53.

    45)Middleton, D. (2009, October 15). MBAs seek social change: Enterprises with a cause gain ground on campus. The Wall Street Journal Online. Retrieved from http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704107204574469602649 140462.html

    46)Miller, N., Besser, T., 2000. The importance of community values in small business strategy formation: evidence from rural Iowa.Journal of Small Business Management 38 (1), 68–85.

    Nicholls, A.J,2002. Strategic options in fair trade retailing . Journalof Retail and Distribution Management 30 (1), 6-17

    48)Oliver, R.L., 1997. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. Irwin/ McGraw-Hill, New York.

    49)Oppewal Harmen ,Alexander Andrew ,Sullivan Pauline ,”Consumer perceptions of corporate social responsibility in town shopping centers and their influence on shopping evaluations “Journal of Retailing and consumer Services 13 (2006) 261-274.

    50)Oppewal, H., Louviere, J., Timmermans, H., 1994. Modeling  hierarchical conjoint processes with integrated choice experiments .Journal of Marketing Research 31, 92–105.

    51)Oppewal, H., Louviere, J., Timmermans, H., 1997. Modelling the effects of shopping centre   and store variety on consumer choice behavior. Environment and Planning A 29, 1073–1090.

    52)Pan, Y., Zinkhan, G.M., 2006. Determinants of retail patronage: a meta-analytical perspective. Journal of Retailing 82 (3), 229–243.

    53)Peters, T. J., & Waterman, R. H. (1982). In search of excellence: Lessons from America’s best-run companies (1st ed.). NewYork: Harper & Row.

    54)Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2002). The competitive advantage of corporate philanthropy. Harvard Business Review, 80(12), 56−68.

    55)Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2006). Strategy and society: Thelink between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 78—92.

    56)Raynolds ,L.T.,2002 .Consumer /producer links in fair trade coffee networks.Scociologica Ruralis 42(4),404-424.

    Samuel C.Certo , Max E.Dovglas, Stwart W.Hasted , Business , (Dubugue , LA :WCB Publication, 1987)

    58)Sethi, S. P. (1975). Dimensions of corporate social performance :An analytical framework. California Management Review, 17(3), 58−64

    Strategic Corporate Social Responsibility  ". 

    60)Sullivan, P., Savitt, R., 1997. Store patronage and lifestyle factors :implications for rural grocery retailers. International Journal of Retail and Distribution Management 25 (11), 351–364.

    61)Swindley, D., 1990. UK retailers and global responsibility. The Services Industries Journal 10, 589–598.

    62)Wakefield, K.L., Baker, J., 1998. Excitement at the mall: determinants and effects on shopping response. Journal of Retailing 74 (4),515–539

    Wallace, Alan , Two Models Of CSR To Communicaties ,Mesa State College , 2002.

    64)Wartick, S. L., & Cochran, P. L. (1985). The evolution of thecorporate social performance model. Academy of Management Review, 10(4), 758−769.

    65)Wood, D. (1991) Corporate social performance revisited. Academy of Management Review 16(4), 691–718.

    Word Bank Institute , Final Summary Report on E-Discussion on CSR in Asia , April ,2005.

    67)Wu, M. L. (2006). Corporate social performance, corporate financial performance, and firm size: A meta-analysis. Journal of American Academy of Business,  8(1), 163−171.

     

     

     

    سایت اینترنتی:

    www.asg.org/Social- Responsibility

    http://en.Wikipedia.org/Wiki/Corporate Social Responsibility

  • فصل یک: 2

    کلیات تحقیق. 2

    1-1 مقدمه. 3

    2-1 بیان مسأله. 4

    1-3 تاریخچه و سابقه موضوع. 5

    1-4 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق. 5

    1-5 اهداف تحقیق. 6

    1-6چارچوب نظری تحقیق. 7

    1-7مدل تحلیلی تحقیق. 8

    1-8فرضیه های تحقیق. 8

    1-9روش تحقیق. 9

    1-10قلمرو تحقیق. 9

    1-11جامعه آماری. 9

    1-12نمونه آماری و روش نمونه گیری: 9

    1-13ابزار اندازه گیری و شاخص های سنجش تحقیق: 9

    1-14 روش تجزیه و تحلیل داده: 10

    1-15محدودیت های تحقیق. 10

    1-16مفاهیم عملیاتی و کلیدی تحقیق. 10

    فصل دوم : 12

    ادبیات نظری  و پیشینه تحقیق. 12

    بخش اول : 13

    مسئولیت اجتماعی. 13

    2-1مقدمه: 14

    2-2 مسئولیت اجتماعی شرکت : 14

    2-3 ابعاد و مؤلفه های تشکیل دهنده مسئولیت اجتماعی: 16

    2-4 ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت ها و جایگاه مسئولیت اجتماعی : 16

    2-5  سیر تکامل تدریجی مسئولیت اجتماعی. 17

    2-5-1 مسئولیت اجتماعی چگونه رشد و تغییر کرد؟ 17

    2-5-2 از نوع دوستی تا نوع دوستی استراتژیک.. 18

    2-5-3 از سرمایه گذاری به سرمایه گذاری موقعیت اجتماعی. 18

    2-5-4 از کارآفرینی تا کارآفرینی اجتماعی. 18

    2-5-5 از مسئولیت اجتماعی شرکت تا سودآوری. 18

    2-6 ابعاد سه گانه مسئولیت اجتماعی در سطح کلان : 18

    7-2 سطوح مسئولیت اجتماعی : 19

    2-8 اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان ها 19

    2-9 دیدگاه های نظری پیرامون مسئولیت اجتماعی: 21

    2-9-1 دیدگاه های موافقان و مخالفان. 22

    2-9-2 دیدگاه به حداکثر رساندن سود خالص... 23

    2-9-3دیدگاه به حداکثر رساندن سود معین. 23

    2-9-4 دیدگاه آگاهی اجتماعی و الگوی ذینفعی. 24

    2-9-5 دیدگاه خدمات اجتماعی. 24

    2-9-6  دیدگاه ستی. 24

    2-9-7نظریات فریدمن. 28

    2-9-8 نظریات پیتردراکر. 29

    2-10 مدل های مسئولیت اجتماعی. 30

    2-10-1 مدل مسئولیت اجتماعی دیویس.. 30

    2-10-2 مدل مسئولیت اجتماعی کارول. 31

    2-10-3 مدل مسئولیت اجتماعی والاس.. 32

    2-11 مسئولیت اجتماعی، پیش فرض پاسخ گویی اجتماعی. 32

    2-12مسئولیت اجتماعی ذینفعان. 33

    2-13 پیوستار مسئولیت اجتماعی. 33

    2-14 اصول دهگانه مسئولیت اجتماعی: 34

    2-15 ایجاد ارزش از طریق مسئولیت اجتماعی. 34

    2-16 رهیافت های مسئولیت اجتماعی. 35

    2-17 استراتژی های مسئولیت اجتماعی. 36

    2-18 سرمایه اجتماعی. 39

    2-19ابعاد و مؤلفه های تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی. 40

    2-20 مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی. 40

    2-21مسئولیت اجتماعی شرکت به عنوان مزیت رقابتی. 42

    2-22 مزایای مسئولیت اجتماعی در تجارت. 44

    2-23 مسئولیت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف کننده : 45

    2-24 تأثیر برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت بر خرده فروش و مشتری. 47

    2-24-1 ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و تصویر فروشگاه نزد خرده فروش.. 47

    2-24-2 تصویر فروشگاه نزد خرده فروش ،رضایت و وفاداری مشتری. 48

    2-25 اثر مسئولیت اجتماعی در کسب و کار. 48

    2-26 دلایل روی آوردن شرکت ها به مسئولیت اجتماعی. 50

    2-27 تأثیر مسئولیت اجتماعی در بازاریابی و رفتار خرید مصرف کننده 51

    2-28مدل تحقیق. 53

    بخش دوم: 54

    2-29 مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای. 55

    2-29-1 تاریخچه ایجاد مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای: 55

    2-29-2  انواع فروشگاه ها : 56

    30-2اصول مکان یابی مراکز خرید و فروشگا ه ها: 57

    31-2مصرف کنندگان و عوامل موثر بر جذابیت مراکز خرید 59

    بخش سوم : 60

    هایپراستار. 60

    2-31 مرکز خرید هایپر استار. 61

    2-32مسئولیت اجتماعی مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای: 63

    بخش چهارم : 66

    پیشینه داخلی و خارجی. 66

    فصل سوم: 70

    روش شناسی تحقیق. 70

    3-1 مقدمه. 71

    3-2 روش تحقیق. 71

    3-2-1  نوع تحقیق بر اساس هدف.. 71

    3-3 قلمرو مکانی تحقیق (جامعه آماری) 72

    3-4قلمرو زمانی. 72

    3-5 جامعه آماری، حجم و روش نمونه گیری. 72

    3-5-1 جامعه آماری. 72

    3-5-2 حجم نمونه. 72

    3-5-3روش نمونه گیری. 72

    3-6 روش های گردآوری اطلاعات. 72

    3-7 مقیاس اندازه گیری پژوهش.. 73

    3-8 طیف های اندازه گیری پژوهش: 73

    3-9 روایی یا اعتبار پژوهش : 73

    3-10 پایایی تحقیق: 73

    3-11 داده ها و متغیر های تحقیق. 75

    3-12روش تجزیه و تحلیل داده ها 75

    3-12-1 آمار توصیفی. 75

    3-12-2 آمار استنباطی. 75

    3-12-2-1 معادلات ساختاری (SEM) 76

    3-14 اصطلاحات مدل یابی معادلات خطی. 77

    3-15س ارزیابی تناسب یا برازش.. 78

    فصل چهارم: 80

    تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های پژوهش.. 80

    1-4 مقدمه. 81

    2-4بخش اول : آمار توصیفی. 81

    4-2-1 ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان. 82

    1-1-2-4متغیر سن: 82

    4-2-1-2 متغیر سطح تحصیلات: 83

    3-1-2-4 متغیر جنس: 84

    4-1-2-4متغیر وضعیت تأهل: 84

    5-1-2-4 متغیر درآمد: 84

    6-1-2-4 متغیر وضعیت اشتغال پاسخگویان: 85

    7-1-2-4 بررسی وضعیت نرمال بودن تک متغیره : 86

    3-4تحلیل عاملی اکتشافی به روش تحلیل مولفه های اصلی. 86

    4-4اعتبار سنجی مدل تحقیق با مدل معادلات ساختاری. 90

    4-4-1مدل اندازه گیری یا تحلیل عاملی تائیدی (CFA) 91

    4-4-2مدل ساختاری(مدل تحلیل مسیر) 101

    4-4-3برازش مدل ساختاری(مدل تحلیل مسیر) 107

    فصل پنجم : 110

    نتیجه گیری و پیشنهادات. 110

    5-1مقدمه. 111

    5-2نتایج حاصل از فرضیه ها یا سوالات تحقیق. 111

    5-3نتایج حاصل از مطالعه سایر یافته های تحقیق. 114

    5-4 نتایج یا نتیجه گیری کلی. 115

    5-5 محدودیت های تحقیق: 116

    5-6  پیشنهاد به محققان برای تحقیقات آینده 116

    منابع و مأخذ 144

    پیوستها و ضمائم 118

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست جداول

    جدول2-1 نقش حکومت در جامعه. 22

    جدول2-2 رویکرد های مسئولیت اجتماعی. 27

    جدول 2-3 تمایز مسئولیت اجتماعی و پاسخ گویی اجتماعی (همان منبع،12( 32

    جدول 2-5 سرمایه اجتماعی درون گروهی و بین گروهی (فلورا،64،1999) 40

    جدول 2-6: ماتریس سرمایه اجتماعی. 41

    جدول2-6محاسبه اعتبار پرسشنامه توسط آلفای کرونباخ. 74

    جدول4- 1درصدفراوانی متغیرسن.....................................................................106

    جدول4-2 درصدفراوانی متغیرتحصیلات. 83

    جدول4-3درصدفراوانی متغیر درآمد 84

    جدول4-4 درصدفراوانی متغیروضعیت اشتغال. 85

    جدول 4-5 آزمون های بررسی نرمال بودن توزیع متغیر های تحقیق با تست کوران. 86

    جدول 4-6 مقادیر KMO و تست کفایت حجم نمونه EFA.. 87

    جدول4-7عوامل استخراج شده همراه با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 87

    جدول4- 8 : عامل ها و متغیر های مربوط به متغیر های آشکار به همراه بار عاملی. 88

    جدول 4-9  تفاوت مقادیر کای اسکویر در تعیین اثر بخشی اصلاح مدل اولیه اندازه گیری. 93

    جدول 4-10  نتایج مدل اندازه گیری  متغیر های تحقیق. 97

    جدول4-11شاخص های برازندگی مدل اندازه گیری متغیر های مدل. 99

    جدول 4-12بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده 100

    جدول 4-13 بررسی پایایی مقیاس های مورد استفاده با استفاده از پایایی ترکیبی. 101

    جدول4- 14تفاوت مقادیر کای اسکویر در تخمین اثر بخشی اصلاح مدل ساختاری تحقیق. 102

    جدول4-15ضرایب مسیر اثرات کل سازه ها و معنی داری پارامتر های برآورد شده 107

    جدول 4-16  شاخص برازندگی مدل ساختاری. 107

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست نمودارها

    نمودار2-1مدل مسئولیت اجتماعی راهبردی. 43

    نمودار 2-2 ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد کسب و کار. 50

    نمودار4- 1درصدفراوانی متغیر سن. 82

    نمودار4-2درصدفراوانی متغیرتحصیلات. 83

    نمودار4-3 درصدفراوانی متغیر درآمد 85

    نمودار4-4درصدفراوانی متغیر وضعیت اشتغال. 85

    نمودار 4-5 اسکری پلات مربوط به عامل های استخراج شده متغیر های مدل. 88

    نمودار 4-6 نمودار تحلیل قدرت مدل اندازه گیری تحلیل عاملی تائیدی. 100

    نمودار 4-7 تعیین ضریب مدل باتوجه به حجم نمونه مورد مطالعه برای پارامتر های مدل نهایی(ساختاری) 109

    نمودار 4-8 تعیین ضریب رشد قدرت مدل ساختاری مبنی بر سطح معنی داری پارامتر های مدل. 109

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست مدلها

    مدل 4-1مدل اولیه اندازه گیری متغیر های تحقیق..................................................118

    مدل4-2 مدل اندازه گیری متغیر های تحقیق اشباع شده(پس از اصلاحات) با مقادیر استاندارد شده.............................................................................................................120

    مدل 4-3 مقادیر t برای بررسی معنی داری بار های عاملی مدل اندازه گیری متغیر های تحقیق…………………………………………………………………………...121

    مدل 4-4 مدل اندازه گیری متغیر های تحقیق اشباع شده(پس از اصلاحات) با تخمین غیر استاندارد......................................................................................................122

    مدل 4-5  مدل عمومی لیزرل(مدل تحلیل مسیر) با اثرات تعدیلی(partial model..........131

    مدل 4-6 مقدار tبرای بررسی معنی داری ضرایب مسیر برآورد شده در مدل با اثرات تعدیلی(partial model)................................................................................132

    مدل 4-7  مدل عمومی لیزرل(مدل تحلیل مسیر) بدون اثرات تعدیلی.............................133

    مدل 4-8 مقدار tبرای بررسی معنی داری ضرایب مسیر برآورد شده در مدل بدون اثرات تعدیلی..........................................................................................................134


موضوع پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, نمونه پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, جستجوی پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, فایل Word پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, دانلود پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, فایل PDF پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, پروژه درباره پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده مسئولیت اجتماعی سازمان با روابط بین سازمان و جامعه سر و کار دارد و به طور مشخص این مفهوم به بررسی تاثیرات فعالیت های شرکت ها بر روی افراد جامعه می پردازد. هدف پژوهش حاضر بررسی ادراکات مصرف کننده از الزامات و پیامدهای مسئولیت اجتماعی سازمان می باشد که گروه تولیدی پاکشو به عنوان نمونه ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد چکیده از تکنیک های موثر در عصر حاضر و در بازارهای در حال اشباع باتوجه به اهداف بازاریابی ارزش محور، توسعه مفهوم مسئولیت­اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات می­باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر نحوه­ی تصمیم­گیری مصرف­کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت­های موادغذایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – ...

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل چکیده : ارتباط بین نقش­ های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­ های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و ...

پایان ­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: مبحث کیفیت خدمات در دنیای امروز دارای جایگاه ویژه ای در بازاریابی مشتریان است. اما این موضوع در رابطه با بیماران اهمیت دوچندانی می یابد. زیرا رعایت نکات و اصول صحیح ارائه خدمات به بیماران می تواند نقش بسزایی در سلامت جسم و روان بیماران و حتی رضایت خانواده های آنان داشته باشد. در این تحقیق به بررسی ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده: اين تحقيق با موضوع" بررسي تاثير عوامل بازاريابي اجتماعي بر ارزش نام تجاري بانک از ديدگاه مشتريان (مطالعه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی((M.A گرایش: بازاریابی چکیده امروزه نام و نشان تجاری در بازارهای مصرف کننده بسیار پر اهمیت هستند. آنها جزء ارزشمندترین دارایی های نامحسوس به شمار می آیند و رابط بین مصرف کنندگان یک شرکت می باشند، مصرف کنندگان نیز به نام و نشان تجاری اعتماد می کنند و نسبت به آن ها وفادار می شوند، بنابراین نام و نشان تجاری به عنوان ...

پایان‎نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده امروزه شرکت‌ها به طور روز‌افزونی تحت هجمه‌های جدید از سوی مشتریان ناراضی، کارکنان کج‌خلق و خلاصه هر کسی که به یک رایانه شخصی و انگیزه‌ای برای تخریب شهرت و اعتبار شرکت مجهز است، قرار دارند. و با توجه به ویژگی های خاص برند در بخش خدماتی، برندسازی در بخش بیمه به عنوان یک ویژگی خاص که ارزش قابل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

ثبت سفارش