پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات

word 1 MB 31282 85
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته

    مدیریت بازرگانی

    چکیده:

    هدف تحقیق: هدف این مقاله بررسی رابطه توسعه اقتصادی و فناوری اطلاعات می‌باشد. امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات و تاثیر چشم گیر آن در افزایش بهره وری سازمانهای دولتی و خصوصی در سطح جهان، حرکت جهانی را به سمت بهره گیری از انواع مختلف موجب شده است

    روش تحقیق: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نظر می توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد. متغیرهای این پژوهش توسعه اقتصادی (درآمد سرانه، نرخ بیکاری و بهره‌وری) و استفاده از فناوری اطلاعات می‌باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شرکت‌های فعال در بورس می‌باشند. که تعداد این کارکنان حدود1000 نفر می‌باشند. تعیین حجم نمونه نیز بااستفاده از فرمول (کوکران) انتخاب می شود. حجم نمونه با سطح خطای 0.05 برابر 385 می‌باشد. جهت جمع‌آوری اطلاعات از دو پرسشنامه توسعه اقتصادی (15سوالی) و فنآوری اطلاعات (10 سوال) استفاده شد. جهت آزمون فرضیات تحقیق از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.

    یافته ها : با توجه به نتایج تحقیق بین استفاده فناوری اطلاعات در سطح بنگاه و درآمدسرانه رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین استفاده فناوری اطلاعات و نرخ بیکاری رابطه معنی‌داری وجود. و با توجه به نتایج می‌توان گفت بین استفاده  فناوری اطلاعات در کشورها و بهره وری  رابطه معنی‌داری وجود دارد.

     نتیجه گیری : با توجه به نتایج تحقیق می‌توان گفت استفاده از فناوری اطلاعات موجب کاهش استفاده نیروی انسانی می شود ودر کشورهایی که دارای درآمد سرانه بیشتر هستند بیشتر کاربرد دارد. همچنین استفاده از فناوری اطلاعات موجب کاهش اتلاف وقت و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌باشد.

    کلید واژه‌ها:  فناوری اطلاعات، بهره وری، بازده ، فناوری اطلاعات، توسعه اقتصادی.

    فصل اول:

    «کلیات تحقیق»

     

    فناوری اطلاعات عنصری کلیدی در حذف محدودیت زمانی و مکانی، دسترسی بهتر به اطلاعات، به روز بودن و ... است. به عبارت دیگر، فناوری، روش انجام کارها را دگرگون ساخته و باعث شده، بستری که بر کاغذ بنا شده بود، به بسترهای الکترونیکی تبدیل شود. تکنولوژی اطلاعات جهان امروزی را به مثابه یک دهکده به پهنای گیتی در آورده اند. به طوری که گویا بشر کنونی گام در جهانی دیگر نهاده است. طی دو دهه پایانی قرن بیستم، سه نوآوری مهم فاکس، تلفن همراه و اینترنت نشان داده است که چگونگی گسترش ارتباطات می تواند در ایجاد بازار تولید تاثیر داشته باشد و شیوه‌های کار و زندگی مردم را تغییر دهد.(صرافی زاده و محمد زاده، 1389)

    رشد مترادف واژه Growth بوده و در معنی مطلق «تغییر کمی هر متغیر در مدت مشخص» اطلاق می‌گردد. مثلاً قد یک فرد طی یک سال از 150 سانتی متر به 155 سانتی متر افزایش یابد، گفته می‌شود که قد آن شخص 5 سانتی متر رشد داشته است یا تولید گندم از 10 میلیون تن در سال قبل به 11 میلیون در سال جاری افزایش یافته است، حال اگر این معنی و مفهوم به کل تولیدات کالاها و خدمات نهایی جامعه در یک مدت معین و مشخص تعمیم داده شود، به آن «رشد اقتصادی» گویند. بنابراین «تغییر در میزان تولید کالاها و خدمات نهایی تولید شده در جامعه در یک مدت معین را رشد اقتصادی گویند». (رحمت میرزایی،1382)

    توسعه مترادف واژه Development بوده و نمود ظاهری آن سطح فرهنگی بالا، رفاه نسبی و استاندارد بالای درآمد برای اکثریت عظیمی از یک جامعه است. از لحاظ مفهوم علمی توسعه، «تحول تدریجی در ساختار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است که متضمن رشدی خودجوش، مستمر و فراگیر در تولید است.» (جمعی از نویسندگان،1382) مییر در تعریف توسعه اقتصادی می‌گوید : توسعه اقتصادی روندی است که طی آن درآمد حقیقی سرانه در بلندمدت افزایش می‌یابد (نرخ رشد درآمد واقعی سرانه بیشتر از نرخ رشد جمعیت می‌باشد(رحمت میرزایی،1382).

    امروزه رشد روزافزون فناوری اطلاعات و تاثیر چشم گیر آن در افزایش بهره وری سازمانهای دولتی و خصوصی در سطح جهان، حرکت جهانی را به سمت بهره گیری از انواع مختلف موجب شده است که کشور ما، (MIS) سیستم های اطلاعاتی به ویژه سیستم اطلاعات مدیریت نیز در مسیر این حرکت قرار گیرد. این حرکت در داخل کشور پیش روی خود با تحولات، موفقیت‌ها، شکست‌ها، چالش‌ها و مقاومت های فراوانی مواجه بوده است . سازمان های دولتی به عنوان یک ابزار خوب مدیریتی و موثر در امر تصمیم گیری (MIS) و خصوصی زیادی از بهره گیری نموده اند و سازمان های بیشتری هم در این فرایند از مزایای آن بی بهره مانده اند(قاضی زاده فرد،1388)

    در این پژوهش هدف این است که از بین متغیرهای متعددی که اثر آن بر پارادوکس بهره وری مورد تأیید قرار گرفته است، بر متغیر توسعه اقتصادی در سطح ملی تمرکز شده و بررسی شود کدامیک از ابعاد آن بیشترین رابطه را با پاردوکس بهره وری دارد.

     

    1-1 بیان مسأله

    توسعه اقتصادی عبارتست از رشد اقتصادی همراه با تغییرات بنیادین در اقتصاد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز متحول خواهند شد. توسعه اقتصادی دو هدف اصلی دارد: اول, افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه (و ریشه‌کنی فقر), و دوم, ایجاد اشتغال, که هر دوی این اهداف در راستای عدالت اجتماعی است. نگاه به توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌نیافته متفاوت است. در کشورهای توسعه‌یافته, هدف اصلی افزایش رفاه و امکانات مردم است در حالیکه در کشورهای عقب‌مانده, بیشتر ریشه‌کنی فقر و افزایش عدالت اجتماعی مدنظر است.

    فقر و ضعف اطلاعات موجب می شود سازمان ها و شرکتها نه تنها تصویر درست و کاملی  از آینده نداشته باشند، بلکه حتی نتوا نند نقاط قوت و ضعف و وضع گذشته و موجود سازمان را درست و کامل بشناسند. در نتیجه نه میتواند هدف گذاری صحیح بکنند و نه قادرند فعالیت‌های مناسبی را برای این سازمان‌ها طراحی نمایند و در نتیجه از منابع سازمان استفاده بهینه نخواهد شد. با وجود سرمایه گذاری‌های وسیع در حوزه فناوری اطلاعات، به دلایل گوناگون اطلاع دقیقی از حاصل این سرمایه گذاری ها در دست نیست اما شواهد نشان می‌دهد ناکامی در این سرمایه گذاری ها نسبت به توفیق در آنها رایج تر بوده و در سطح سازمانی و ملی کارایی و اثر بخشی مورد انتظار از سرمایه گذاری در این زمینه به دست نیامده است. (ادوارد،2002)

    شاخص های توسعه را معمولاً با میزان پیشرفت آموزش و پرورش، افزایش درآمدسرانه، میزان امید به زندگی، بهداشت عمومی، فقرزدایی و میزان دسترسی به خدمات عمومی تعریف کرده اند. (سلیمی فر،1382). در این تحقیق سه شاخص بهره‌وری و نرخ بیکاری و درآمد سرانه به عنوان شاخصه‌‌های توسعه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به مطالبی که بیان شد لزوم بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و استفاده از  فناوری اطلاعات در بنگاههای اقتصادی مشخص می‌گردد.

     

    1-2 اهداف تحقیق

    هدف اصلی:

    بررسی ارتباط بین توسعه اقتصادی کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات.

    اهداف فرعی:

    بررسی ارتباط بین افزایش درآمد سرانه کشورو میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات.

    بررسی ارتباط بین افزایش بیکاری کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات.

    بررسی ارتباط بین افزایش بهره وری کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات.

     

    1-3 سوالات تحقیق

    1-3-1 سوال اصلی

    پرسش اصلی که در این تحقیق مطرح شده است این است که، « آیا  بین توسعه اقتصادی و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد؟ »

    1-3-2 سوالات فرعی

    بین افزایش درآمد کشورو میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد؟

    بین افزایش نرخ بیکاری کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد؟

    بین افزایش بهره وری کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد؟

     

    1-4 فرضیات تحقیق

    فرضیه اصلی:

    بین توسعه اقتصادی کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد.

    فرضیه‌های فرعی:

    بین افزایش درآمد سرانه کشور و میزان استفاده بنگاه های اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد.

    بین افزایش نرخ بیکاری کشور و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد.

    بین افزایش بهره وری و میزان استفاده بنگاههای اقتصادی از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد.

     

    1-5 روش تحقیق

    این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‌های مورد نظر می‌توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد، و چون داده‌های مورد نظر از طریق نمونه‌گیری از جامعه، برای بررسی توزیع ویژگی‌های جامعه آماری انجام می شود این تحقیق از شاخه پیمایشی [1]صورت می‌پذیرد.

     

    1-6  روشهای جمع آوری اطلاعات

    جمع­آوری داده­ها در این تحقیق ترکیبی از روش­های کتابخانه­ای و میدانی است. مطالعات کتابخانه‌ای: روش­های کتابخانه­ای در تمامی تحقیقات مورد استفاده قرار می­گیرد. در این تحقیق نیز محقق برای جمع­آوری ادبیات و سوابق موضوع از منابع فارسی و لاتین کتابخانه‌ای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز پایگاه های معتبر علمی در شبکه جهانی اینترنت استفاده و نتایج مطالعات خود را در ابزار مناسب اعم از فیش، جدول و فرم، ثبت و نگهداری کرده ودر پایان کار نسبت به طبقه­بندی و بهره­برداری از آن­ها اقدام نموده است.

    تحقیقات میدانی: روش­های میدانی به روش­هایی اطلاق می­گردد که محقق برای گردآوری داده ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط با واحد تحلیل (یعنی افراد در این پژوهش)، اطلاعات مورد نیاز خود را جمع­آوری کند. در این روش محقق می‌تواند جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده نموده و یا پرسشنامه ای را با توجه به مدل، فرضیات اصلی و زیر فرضیات طراحی نموده و پس از تعیین روایی و پایایی، از آن بهره برداری نماید.

    Abstract

    Subject of this scientific gap in the field of economic relations and information technology. The relationship between IT and firm-level growth or to study or nationally. So far, the impact of economic development on a national survey on IT returns at the firm level has been done. The UNDP Human Development Report based on criteria measure the economic development of each country in each year. Using Zmvnzryb correlation between these two variables was evaluated. The results suggests a significant relationship between IT efficiency and firm-level income countries. However, the rate of export of high technology products and IT unemployment rate of return on the firm level, there is no relationship. Our results give new answers to the productivity paradox: IT in countries with higher per capita incomes are, however, higher productivity firms are created.


    Keywords: information technology, productivity, meta-analysis, return on information technology for economic development.


     

  • فهرست:

    چکیده............................................................................................................................... 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه................................................................................................................................ 3

    1-1 بیان مسأله.................................................................................................................. 4

    1-2. اهداف تحقیق........................................................................................................... 7

    1-3 سوالات تحقیق........................................................................................................... 7

    1-3-1 سوال اصلی........................................................................................................... 7

    1-3-2 سوالات فرعی....................................................................................................... 7

    1-4 فرضیات تحقیق......................................................................................................... 8

    1-5 روش تحقیق.............................................................................................................. 8

    1-6  روشهای جمع آوری اطلاعات .................................................................................. 9

    1-7 جامعه آماری.............................................................................................................. 10

    1-8 حجم نمونه و روش محاسبه آن................................................................................... 10

    1-9 ابزار گردآوری داده ها ............................................................................................... 11

    1-10 قلمرو تحقیق........................................................................................................... 11

    1-10 -1 قلمرو موضوعی تحقیق ..................................................................................... 11

    1-10-2 قلمرو مکانی تحقیق ........................................................................................... 11

    1-10-3 قلمرو زمانی تحقیق............................................................................................. 11

    1-11 روش تجزیه و تحلیل داده ها .................................................................................. 11

    1-12 تعاریف عملیاتی...................................................................................................... 12

    1-12-3 فناوری اطلاعات  .............................................................................................. 13

    فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1 مقدمه ....................................................................................................................... 15

    2-2 بخش دوم:توسعه اقتصادی.......................................................................................... 16

    2-2-1 مفاهیم رشد و توسعه ............................................................................................ 16

    2-2-2  تعاریف توسعه اقتصادی درغرب .......................................................................... 18

    2-2-3  تئوریهای توسعه اقتصادی ازد یدگاه اندیشمندان ..................................................... 21

    2-2-4  معیارهای اندازه‌گیری توسعه اقتصادی .................................................................... 27

    2-3 بخش دوم : بازده سرمایه گزاری.................................................................................. 29

    2-3-1 مقدمه................................................................................................................... 29

    2-3-2 سرمایه گذاری....................................................................................................... 31

    2-3-3 انواع سرمایه گذاری................................................................................................ 31

    2-3-4 محیط سرمایه گذاری.............................................................................................. 33

    2-3-5 ابزار های قابل معامله.............................................................................................. 34

    2-3-6 فرآیند سرمایه گذاری.............................................................................................. 35

    2-3-7 بازده..................................................................................................................... 37

    2-3-8 اجزای بازده........................................................................................................... 37

    2-3-9 عوامل مؤثر بر ریسک و بازده سرمایه گذاری در محصولات مالی.................................. 39

    2-4  پیشینه تحقیق............................................................................................................ 47

    1-2-4) تحقیقات داخلی ................................................................................................. 47

    2-2-4) تحقیقات خارجی................................................................................................. 48

    فصل سوم:روش تحقیق

    3-1 مقدمه........................................................................................................................ 56

    3-2 روش تحقیق.............................................................................................................. 57

    3-2-1)  تحقیقات بنیادی.................................................................................................. 57

    3-2-2)  تحقیقات کاربردی............................................................................................... 57

    3-2-3) تحقیقات عملی.................................................................................................... 58

    3-3) ماهیت و روش پژوهش............................................................................................ 58

    3-3-1) تحقیقات تاریخی................................................................................................. 58

    3-3-2) تحقیقات توصیفی ............................................................................................... 59

    3-3-3)  تحقیقات همبستگی............................................................................................. 59

    3-3-4)  تحقیقات علیّ ................................................................................................... 60

    3-3-5) تحقیقات تجربی ................................................................................................. 60

    3-4 روشهای جمع آوری اطلاعات ................................................................................... 60

    3-5  فرضیات تحقیق........................................................................................................ 61

    3-6 قلمرو تحقیق............................................................................................................. 62

    3-6 -1 قلمرو موضوعی تحقیق......................................................................................... 62

    3-6-2  قلمرو مکانی تحقیق.............................................................................................. 62

    3-6-3  قلمرو زمانی تحقیق ............................................................................................. 63

    3-7 جامعه آماری.............................................................................................................. 63

    3-8 حجم نمونه و روش محاسبه آن................................................................................... 64

    3-9 ابزار گردآوری داده‌ها................................................................................................. 65

    3-10 تعاریف عملیاتی...................................................................................................... 65

    3-11 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها..................................................................................... 67

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل آماری

    4-1 مقدمه........................................................................................................................ 69

    4-2 رویکرد فراتحلیل....................................................................................................... 70

    4-3-1 بررسی فرضیه اول................................................................................................. 72

    4-3-2 بررسی فرضیه دوم................................................................................................. 75

    4-3-3 بررسی فرضیه سوم................................................................................................ 77

    فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادها

    5-1 مقدمه........................................................................................................................ 81

    5-2 یافته‌های تحقیق......................................................................................................... 81

    5-3 تفسیر و نتیجه‌گیری.................................................................................................... 83

    5-4 پیشنهادها.................................................................................................................. 85

    5-5 محدودیت‌ها.............................................................................................................. 86

    منابع

     

    منبع:

    1- جمعی از نویسندگان، توسعه اقتصادی، ج اول، (‌تهران : انتشارات شبنم، چ اول، 1382).

    2- خاکبان، سلیمان، درآمدی براسلام، توسعه و ایران ( قم: نشر حضور، چ اول، 1375) .

    3- گریفتن، کیت، راهبردهای توسعه اقتصادی، ترجمه محمد حسین هاشمی، (تهران: نشر نی، 1375)

    4- قدیری اصل، باقر، سیر اندیشه اقتصادی، ( تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1364).

    5- دایانا، هانت ، نظریه‌های اقتصادی توسعه، ترجمه غلامرضا آزاد، (تهران: نشر نی، 1376)

    6- قاضی ، ابوالفضل ، حقوق اساسی و نهادهای سیاسی، ج اول، ( تهران : انتشارات دانشگاه تهران: 1373)

    7- قره باغیان، مرتضی، اقتصاد رشد و توسعه، جلد اول ، (تهران: نشر نی، چ اول، 1371)

    8- آرتور لوئیس، ویلیام، برنامه ریزی توسعه: اصول سیاست اقتصادی ، ترجمه سید غلامرضا شیرازیان ، (تهران: سازمان برنامه و بودجه ، چ اول ،1370)

    9- نمازی، حسین، نظامهای اقتصادی ، ( تهران : انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، 1374)

    10-  عظیمی، حسین، مدارهای توسعه نیافتگی در اقتصاد ایران، (تهران: نشر نی، چ اول، 1371)

    11- گزارش سه دهه «توسعه انسانی» و چشم انداز آن در دهه 90 ، ترجمه محسن اشرفی، اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره 17

    12-عبداله زاده، فرهاد، مدیریت سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار، انتشارات نشر پردازش

    152- گران، چاپ اول، 1381،14

    13-جهانخانی، علی و پارسائیان، علی،( 1375 )، بورس اوراق بهادار، چاپ دوم، تهران، دانشگاه

    تهران.

    جونز، چارلزپی . مدیریت سرمایه گذاری، ترجمه تهرانی، رضا و نوربخش، عسگر، انتشارات

    . نگاه دانش،چاپ دوم، 8413

    14-عوامل موثر بربازار سرمایه، شرکت آزمون احیاء سپاهان، فصلنامه احیاء ، شماره 12،1384 صفحه 15-17.

    15-نوو، ریموند پی . مدیریت مالی، ترجمه جهان خانی، علی و پارسائیان، علی، انتشارات

    . سمت،جلد دوم، 1380 ، ص 201

    16-پیر صالحی، مجتبی، بررسی رابطه ریسک و بازده سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

    . تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،دانشگاه اصفهان ، 1372

    17-سلیمی فر، مصطفی ( 1382 )، " اقتصاد توسعه"، تهران: موحد.

    نصر اصفهانی ، اسداله ؛ "نقش سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی " ؛ تهران ؛ انتشارات فرخی ص

    18-قاضی زاده فرد، سید ضیاءالدین(1375). طراحی و تبیین الگوی بررسی و تحلیل موانع انسانی در استقرار و به کار گیری نظام اطلاعات مدیریت (با تمرکز بر سازمان های دولتی ایران) . پایان نامه دکتری مدیریت سیستم ها، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    19- صرافی زاده، اصغر.، محمد زاده اصلی، جواد(1389) تاثیر فناوری اطلاعات در کارایی زنجیره ارزش تعاونیها. مجله تعاون سال بیست و یکم . شماره اول.

    منابع لاتین:

    Demetriades, P.O. and Hussein, K.A. (1996); Does Financial Development Cause-20 Economic Growth? Time - Series Evidence from 16 Countries Journal of Development Economics.

    21- Lim, J.; Vernon, J.; Richardson, T. L., and Roberts M. (2004), "Information Technology Investment and Firm Performance: A Meta-Analysis", In Proceedingsof the 37th Hawaii International Conference on System Sciences, Hilton Waikoloa Village, Island of Hawai, 5-8 January, 2004.

    22-Papaioannou, S. K., and Sophia, P. D. (2007), "Information Technology as aFactor of Economic Development: Evidence from Developed and DevelopingCountries", Economic Innovation and New Technology, 16(3), 179–194.

    23-Solow, R. M. (1987), "We’d better Watch Out", New York Times, Book Review, July 12, 36.

    24-Kudyba, S., and Diwan, R. (2002), "Research Report: Increasing Returns to Information Technology", Information Systems Research, 13 (1), 104-111.

    25-Morrison, C. J., & Berndt, E. R. (1990), Assessing the Productivity of Information Technology Equipment in the US Manufacturing Industries, National=Bureau of Economic Research Working Paper No. 3582.

     26-Brynjolfsson, E., and Hitt, L. M. (1996), "Paradox lost? Firm levelEvidence on the Returns to Information Technology Spending", ManagementScience, 42 (4), 541-88.

     26- Mahmood, M. A., and Man, G. J. (1993), "Measuring the Organizational Impactof Information Technology Investment: An Exploratory Study", Journal ofManagement Information Systems, 10 (1), 97-122.

    27-Neil, B. M., and Senior, F. (2003), "Information Technology and Productivity:Recent Findings", Institute for International Economics Senior Advisor toMcKinsey and Company, IIE, Presented at Jan. AEA Meetings in Washington D.C.

    28-Diacon, S.R. and Ennew, C. “Consumer perceptions of financial risk”, Geneva      Papers on Risk and Insurance: Issues and Practice, (2001), Vol. 26No. 3, pp. 389-409.

    29-Rabin, A.and Kahnemn ,D. (1971)"Belief in the law of small numbers", sychological Bulletin, Vol.2, pp.105-110.

    30-Sharp, .w.f., & Aleander, .G.J., & Bailey, .J.V. (1995). Investment.New Jersey: printic – Hall Inc.

     

    31- Haugen, .R.A. (1990).Modern Investment theory. (2 nd Ed). New Jersey : Printic Hall Inc.

    Francis, .J.C. (1976).Investment. (2 nd Ed). New York: MacGraw– Hall Inc.

    32- Eakins, Stanley G. Mishkin, Frederic S.(1999), FinancialMarkets and Institutions,Third Edition, pp.78-120.

    33- Kathleen Byrne,How do consumers evaluate risk in financial products? Journal of Financial Services Marketing, Henry StewartPublications,(2005).Vol.10, pp. 21-36.

    34- Olsen,R.(1997) "Investment risk: The expert's perspective", Financial Analysis Journal, Vol . 53, No.2, pp.62-66.

    35- Amling, Frederick (1989), “Investments; An Introduction to Analysis and Management”, sixth Edition, Prentice-Hall International editions, PP 264266

    36- Mehra, Rajnish (2001), “Equity Risk; Premium Forum: Current Estimates and Prospects for Change II”, accessed on May 31, 2005.

     37- Chen,Hailiang. De, Prabuddha. Yu, Hu.and Hwang, Byoung-Hyoun,(2011)"Sentiment Revealed In Social Media and its Effect on the Stock Market", Available at www.ssrn.com

     


موضوع پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, نمونه پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, جستجوی پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, فایل Word پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, دانلود پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, فایل PDF پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, مقاله در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, پروژه در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, پروژه درباره پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در فن آوری اطلاعات

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: فن آوری اطلاعات با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[1] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[2]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبا و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش مالي سال: بهمن 1391 چکيده: هدف تحقيق حاضر بررسي تاثير قراردادآتي بر ريسک سرمايه گذاري دربورس اوراق بهادارتهران بوده اس

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت بازرگانی گرایش :مدیریت مالی چکیده دنیای کنونی، عصردانایی است. مواهب، دارایی های طبیعی و مشهود کلید کامیابی جوامع و سازمان ها نیستند، بلکه برخورداری و مدیریت سرمایه های نامشهود موجود در عرصه محیط پرتلاطم و چالش برانگیز سازمان ها، رمز موفقیت آنها محسوب می شوند. سازمان هایی که بتوانند این دارایی های نامشهود را به خوبی تشخیص ...

گروه مدیریت بازرگانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده: یکی از مهمترین مراحل فرآیند برنامه ریزی، ارزیابی طرح ها و برنامه هاست. این فرآیند به بهینه نمودن تصمیم گیری ها و سرانجام به امکان پذیری و واقع گرایی طرح ها کمک می نماید. ارزیابی می تواند عام مهمی در اثر بخشی و اصلاح نقاط ضعف برنامه های توسعه و افزایش نظارت تلقی شود. استفاده بهینه از منابع و امکانات ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : " بازاریابی " مقدمه صادرات معمول ترین راه پیش روی شرکت ها برای شروع فعالیت های بازاریابی در خارج کشور است. یکی از مهمترین دلایل این امر این است که صادرات در مقایسه با سایر روش های بین المللی شدن به منابع کمتری نیاز دارد. کشورهای مختلف شرکت های خود را به صادرات تشویق می کنند زیرا این فعالیت مهم, اشتغال را در داخل کشور آن ها ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد )) M.A (( رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازرگانی داخلی چکیده : در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمان‌ ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد چکیده امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یک از تکنولوژی‌های نوین بشری، نه تنها خود دستخوش تغییراتی شگرف شده است، بلکه به سرعت در حال تاثیرگذاری بر الگوهای زندگی، روش تحقیق، آموزش، مدیریت، حمل و نقل، مسائل امنیتی و دیگر زمینه های زندگی انسان است. این پژوهش به بررسی و ارزیابی بررسی و تحلیل تاثیر سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات(IT) بر بهره‌وری ...

ثبت سفارش