فهرست:
چکیده فارسی ..............................................................................................................................1      
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه.........................................................................................................................................3
1-1          بیان موضوع و مساله تحقیق ...............................................................................................4                               
1-2          اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق ...................................................................................... 7
1-3          سوالات تحقیق ............................................................................................................10
1-3-1       سوال اصلی تحقیق .....................................................................................................  10
1-3-2       سوال فرعی تحقیق ...................................................................................................... 10
1-4          اهداف تحقیق ............................................................................................................  10
1-4-1       اهداف اصلی تحقیق ...................................................................................................   10
2-4-1       اهداف فرعی تحقیق ...................................................................................................   11
1-5          فرضیه های تحقیق ......................................................................................................  11
1-6          چهارچوب نظری تحقیق (مدل مفهومی تحقیق) ....................................................................  11
1-7          قلمرو تحقیق .............................................................................................................  12
1-7-1       قلمرو موضوعی تحقیق ................................................................................................. 12
1-7-2       قلمرو زمانی تحقیق ...................................................................................................... 12
1-7-3       قلمرو مکانی تحقیق ..................................................................................................... 13
1-8          تعاریف عملیاتی اصطلاحات و واژگان کلیدی تحقیق .............................................................  14
1-9          جمع بندی ...............................................................................................................  15  
فصل دوم :  بیان موضوع و مساله تحقیق
مقدمه ...................................................................................................................................... 17
2-1           تاریخچه کیفیت ..........................................................................................................17
2-1-2       مفاهیم و تعاریف کیفیت ................................................................................................ 18 
2-1-3       کیفیت ........................................................................................................................19
2-1-4       مدیریت کیفیت .......................................................................................................... 20
2-1-5       سیستم های مدیریت کیفیت ........................................................................................... 23
2-2          اهداف مدیریت کیفیت .................................................................................................. 23
2-2-1       اهداف کیفیت از دیدگاه استانداردهای مدیریت کیفیت ............................................................ 25
2-2-2       هدف و دامنه کاربرد در سیستم مدیریت کیفیت .....................................................................26
2-4          الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO بر اساس استاندارد  ISO 9001:2008 .................................. 27 
2-5          رویکرد سیستم های مدیریت کیفیت ...................................................................................28
2-6          اصول مدیریت کیفیت ....................................................................................................29
2-7          مزایای استانداردهای ایزو.................................................................................................30  
2-7-1       مزایای مستقیم .............................................................................................................31
2-7-2       مزایای غیرمستقیم......................................................................................................... 32
2-8          فرایندها بر اساس استاندارد ایزو 9001 به 4 دسته اصلی به شرح ذیل تقسیم می شوند.........................32
2-9          نگرش فرایندی چه کمکی به سازمان می کند؟........................................................................33
2-10        انتظاراتی که استانداردهای مدیریت کیفیت از سازمانها دارند ؟......................................................34
2-11        مستندسازی ................................................................................................................ 35
2-12        ده گام ساده برای ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت ISO ..........................................................35
2-12-1     خودارزیابی ............................................................................................................... 38
2-12-2     بهبود مستمر .............................................................................................................. 38
2-13        دستاوردهای حاصله از اجرای سیستم مدیریت کیفیت ............................................................  39
2-14         آسیب ها و مشکلات استقرار سیستم مدیریت کیفیت ............................................................. 40
2-14-1     موانع موفقیت مدیریت کیفیت ......................................................................................... 41
2-15        ساختار عمومی مدیریت کیفیت .........................................................................................43
 2-16       استاندارد ایزو چیست ؟...................................................................................................47
2-16-1     کلمه ایزو از چه مشتق شده است ؟.....................................................................................47
2-16-2     سازمان بین المللی استاندارد (ISO) چیست؟.........................................................................48
2-17        ساختار سازمان ایزو....................................................................................................... 48
2-18        استانداردهای بین المللی چیست ؟..................................................................................... 50
2-18-1     انواع استانداردهای ایزو ..................................................................................................51
2-18-2     خانواده استاندارد کیفیت ایزو 9000 چیست ؟........................................................................51
2-19        کاربرد استاندارد سری ایزو 9000 ...................................................................................... 52
2-20        تضمین کیفیت و استانداردهای سری ایزو 9000......................................................................53
2-21        مزایای ثبت سیستم مدیریت برای سازمانها ........................................................................... 54
2-22        نظامنامه در استاندارد مدیریت کیفیت ایزو............................................................................. 55   
2-23        گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت (ISO 9001 ) .............................................................. 55
2-24        استاندارد در ایران ........................................................................................................ 56
2-25        رابطه بین سیستم های مدیریت کیفیت و الگوهای تعالی ..........................................................  59  
2-26        معرفی صنعت عایق ....................................................................................................... 60  
2-26-1     تاریخچه جفرافیای صنعت عایق درمنطقه دلیجان ................................................................... 60
2-26-2     موقعیت صنعتی شهرستان دلیجان جهت تولید عایق های رطوبتی ................................................ 61
2-27        عوامل انگیزشی ورود به صنعت عایق ................................................................................. 63
2-28        عوامل بازدارنده ورود به صنعت عایق ................................................................................. 63
2-29        تحلیل بازار فروش عایق رطوبتی .....................................................................................  64
2-30        سهم تولیدکنندگان عایق رطوبتی از بازار مورد نیاز ایران ........................................................... 66     
2-31        صادرات محصول عایق رطوبتی .......................................................................................  67
2-32        ضرورت وجود استانداردهای بین الملی ایزو در صادرات محصولات تولیدی .................................. 68
2-33        پیشینه تحقیق .............................................................................................................. 74
2-34        جمع بندی ................................................................................................................  80
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه .......................................................................................................................................82
3-1         روش تحقیق  .............................................................................................................. 83
3-2         جامعه آماری ................................................................................................................83
3-3         نمونه آماری و تعیین حجم نمونه ....................................................................................... 84
3-4         روش نمونه گیری ........................................................................................................  86
3-5         روش گردآوری اطلاعات ................................................................................................ 86
3-6         تعیین روایی پرسشنامه .....................................................................................................88
3-7         تعیین پایایی سوالات پرسشنامه ..........................................................................................88
3-8         روش تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................................90
3-8-1    آمارتوصیفی ..................................................................................................................90
3-8-2    آمار استنباطی.................................................................................................................91
3-9        جمع بندی .....................................................................................................................93
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه ........................................................................................................................................95
4-1         تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها ..........................................................................................95
4-1-1      بررسی مشخصات شرکت های تولیدی عایق های رطوبتی شهرک صنعتی دلیجان ...............................95
4-1-2     تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه ......................................................................................106
4-2         تجزیه و تحلیل به وسیله آمار استنباطی ...............................................................................124
4-2-1     تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق .......................................................................................124
4-2-2     تجزیه و تحلیل مشخصات شرکت های تولیدی عایق های رطوبتی ...............................................134
4-3        مدل مفهومی پژوهش .....................................................................................................141
4-4        جمع بندی ..................................................................................................................142
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه .....................................................................................................................................144
5-1       نتایج حاصل از بررسی مشخصات شرکت های تولیدی عایق های رطوبتی شهرک صنعتی دلیجان ............144
5-2       نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه ................................................................... 146
5-3       نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق .................................................................. 150
5-4       نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مشخصات شرکت های تولیدی عایق رطوبتی .................................. 151
5-5       نتیجه گیری از آمار توصیفی ..............................................................................................152
5-6       نتیجه گیری از فرضیه های تحقیق .......................................................................................152
5-7       پاسخ به سوال اصلی تحقیق ...............................................................................................153
5-7-1    پاسخ به سوالات فرعی تحقیق ...........................................................................................153
5-8       بحث در خصوص اهداف تحقیق ........................................................................................153
5-8-1    در خصوص هدف اصلی تحقیق..........................................................................................153
5-8-2    در خصوص اهداف فرعی تحقیق .......................................................................................153
5-9       نتیجه گیری کلی تحقیق ...................................................................................................154
5-10     پیشنهادها .....................................................................................................................154
5-10-1  پیشنهادات اجرایی (کاربردی ) ...........................................................................................154
5-10-2  پیشنهادات پژوهشی (تحقیقی )...........................................................................................154
5-11     اشاره بر تحقیقات مشابه ...................................................................................................156
5-12     محدودیت های تحقیق .....................................................................................................157
5-13     جمع بندی ...................................................................................................................159
پیوستها و ضمایم .......................................................................................................................160
فهرست منابع و ماخذ...................................................................................................................165
منابع فارسی .............................................................................................................................165
منابع انگلیسی ...........................................................................................................................166
چکیده انگلیسی ........................................................................................................................168
عنوان پایان نامه به انگلیسی............................................................................................................169
 
منبع:
منابع فارسی :
1.   آذر، عادل ، مومنی ، منصور ، 1385 ، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، انتشارات سمت ، 152
2.  الوانی ، سید مهدی ، 1380 ، مدیریت دولتی ، انتشارات نی ، چاپ شانزدهم ، 59
3.سکاران اوما ، ترجمه صائبی ، محمد ، شیرازی ، محمد ، 1381 ، روش های تحقیق در مدیریت انتشارات موسسه عالی و پزوهش مدیریت برنامه ریزی ، 8
4.  امیران ، حیدر ، 1373 ، کتاب مجموعه ISO 9000  ، جلد اول : راهنمای ممیزی نظام های تضمین کیفیت ، شرکت مشاورین کیفیت ساز ، تهران
5.  امیران ، حیدر ، 1373 ، کتاب مجموعه ISO 9000  ، جلد اول : مستندسازی و نظام نامه کیفیت ، شرکت مشاورین کیفیت ساز ، تهران
6.  امیران ، حیدر ، 1380 ، کتاب مجموعه ISO 9001  ویرایش سال 2000 ، شرکت مشاورین کیفیت ساز ، تهران ، چاپ اول
7. سجادی ، علی اکبر (1380)، نقش رضایت مشتری در کسب و کار ، گزیده مدیریت ، شماره 642.
8. سلیمی ، محمد حسین(1385) ،کلید موفقیت رقابت ژاپنی , نشر امیرکبیر
9. جعفری، محمد و فهیمی، رضا(1384) ،مدیریت کیفیت پویا ،نشر روز اندیش
10. لامعی ابوالفتح ،(1378) .مبانی مدیریت کیفیت ،وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
11. مسعودی، رضا،(1380) ، مدیریت استراتژیک ،نشر مهتاب
12. خاکی  غلامرضا ،(1387) ،روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی، انتشارات بازتاب ، تهران ، چاپ چهارم  
13. (1389) ، دانشنامه عایق ایران (www.irima.ir)
14.دهقان، محمدرضا، (1391)، پایگاه مقالات مدیریت ،www.SYSTEM.parsiblog.com
 
 
 
 
 
منابع لاتین :
1. New WAVES in Quality Managment , APO,Tokyo , 1990 , Chapter 1
2. ISO 9000 Quality System , ISO , Geneve ,1996
3. ISO9004-1 : Quality Management and Quality System Elements. Part 1 : GuideIines
   : ISO-1994
4. The ISO Survery of ISO 9000 and ISO 14000 Certificates, 31 Desember 1999 –
    Geneve-Switzerland
5. ISO 9000QualityManagement System , Perceptions of Quality in
     Developing Countries, www.ISO 9000.com
6. Rothery, brian : ISO 9000, Gower Publishing Company, 1991
7.Study on tangible Benefits of obtaining and Maintaining ISO 9000  
   Certification, www. PSB. Com
 . Distribution Solution Inc ,8.Roger Garve : Principal
   349 Wooster way, lancaster, ohio 43130,1997
9.Hoyle David : ISO 9000 Quality Systems Hardbook, second edition
   ,Butterworth - Heinemann Itd, 1994
10.John Seddon : The Case Against ISO 9000,Bristol Business Schod
    Teaching and Research Review,Issue2,Spring 2000,LSSN 1468-4778
    ,www. vanguardconsult. CO.OK
11. Hwang Ching-Lai and Lin Ming-Jeng : group decition making under
      multiple criteria methods and applications, Spring - verlag, 1987,p155-158   
 12. Harringto, James : ISO 9000 and beyond, from Compliance to
      Performance Improvment , Mcgraw-Hill.1997,P54-58  
13.ISO 9001:2000,ISO,Geneva,2001
14.ISO 9004:2000,ISO.Geneva,2001
15.ISO 10015,Guidelines for triaing, ISO.Geneva,1999
16.ISO/TR 10014,Guidelines for Manajing the Economic of Quality
     ,ISO,Geneva,1998
17.ISO/TR 10017,Guidance on Statistical Tecniques for ISO 9001:1994,ISO,  Geneva    
18.Pall,A.gabriel,Quality Process Managment, Prent : ce-hall, 1987
19.Born gary : Process Management to Quality Improvement, Chichester, 1994
20.Bigwood,M.p,(1997),Total Quality Management at work, Industrial
21. Hackman,J.R.and wageman,R.(1995),Total quality  management: empirical,  
    conceptual and practical issues,Administrative and  science Quarterly, vol.40NO.2,pp.
22. 42-9.3.    Hashmi, Khurram. (2008) , "Introduction and Implementation of  total
      Quality Management (TQM) ,(www.sixsigma.com(
23. Hodgkinson M., Quality management & enhancement processes in UK., 2007.
24. Saraph, J.V., Benson, G. and Schroeder, R.G. (1989), "An instrument for measuring
      the critical factors of quality management", Decision Sciences, VOL. 20 NO. 4 , PP
      .810-820
25.Tanya N, Beran TN, Rokosh JL; Instructors' perspectives on the utility of student
 
     ratings of instruction. Instr Sci 2009; 37:171-184
 
26.Seif A; Measuring methods and instructional evaluation. 1995 Teran. Nashre Duran
 
27.Seldin P, The use and abuse of student ratings of professors. The chronicle of
 
     higher Education, 1993; 39: 40-4