پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران

word 7 MB 31323 124
1390 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۰,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد

    عمران – راه و ترابری

    ) کلیات

    روسازی ها معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند که در عمر آنها تاثیر دارد. از آنجا که یک راه از مناطق مختلفی عبور می کند که خاک بستر، نوع و حجم ترافیک و شرایط اقلیمی این مناطق بایکدیگر متفاوت است، لذا معایب و نواقص گوناگون در طولهای مختلف یک راه بوجود می آید که در صورت عدم رسیدگی، ارزیابی و مرمت آنها، باعث خرابی سریع جاده شده و نابودی سرمایه های عظیم ملی و عدم رضایت استفاده کنندگان را در بر خواهد داشت، لذا روسازی با کیفیت مطلوب و با عمر مناسب پیوسته مد نظر بوده است و مواردی که منتهی به افزایش دوام، کیفیت و عمر روسازیهای آسفالتی میگردد، همواره مورد توجه متخصصان و دست اندرکاران صنعت راهسازی بوده و آنها با انجام تحقیقات و مطالعات آزمایشگاهی و میدانی هر روز بر آنند تا دوره بهره برداری روسازیها را افزایش دهند.

    با افزایش ترافیک و نیز افزایش هزینه های نگهداری روسازی، محققان به طرح و اجرای روسازیهایی اقدام نمودند که بتواند دوره عمر بیشتری را نسبت به روسازیهای موجود داشته و در طول این دوره، قابلیت خدمت دهی مناسب به ترافیک بیشتر را بدون نیاز به نگهداری سازه ای داشته باشد. این موارد سبب شد تا روسازی هایی تحت عنوان روسازیهای ماندگار و روسازیهای با عمر بالا معرفی شوند.

    تلاشهای اخیر در انتخاب مواد، طراحی مخلوط، آزمایش های عملکردی و طراحی روسازی روشی را پیشنهاد می کند که از سازه های روسازی آسفالتی، عملکردهایی با عمر بالا بدست می آورد ( بیشتر از 50 سال ) تا زمانی که رویه روسازی به صورت دوره ای جایگزین شود.

    روسازی ماندگار از لایه های چندگانه آسفالت بادوام استفاده می کند تا یک جاده ایمن، صاف و با عمر بالا بدست آید. طراحی با یک لایه تحتانی محکم که هنوز انعطاف پذیر است آغاز می شود که در برابر کرنش کششی به وجود آمده توسط ترافیک و همین طور شیار شدگی روسازی در مسیر چرخ مقاومت می کند. آسفالت باید ضخامت کافی داشته باشد تا در برابر خمش مقاومت کرده و از ترک در پایین لایه آسفالتی جلوگیری شود.

    لایه میانی قسمت سازه ای دائمی را کامل می کند و یک لایه نهایی برای مقامت شیار شدگی است و سطحی است که مدتها نیاز به ترمیم ندارد. این لایه می تواند برای مقاومت شیار شدگی با استفاده از سنگدانه های با کیفیت بالا و قیرهای پلیمری طراحی شود.

    لایه رویه بالایی یک سطح قابل تعویض است که می تواند برای عملکردهای خاص طراحی شود. در بعضی موارد استفاده از یک مخلوط با دانه بندی متراکم مطابق آیین نامه مناسب است. در مناطق با ترافیک بسیار بالا استفاده از SMA1 می تواند مطلوب باشد، مشروط براینکه مصالح برای ساخت آن موجود باشد و در بعضی موارد مهندسین می خواهند که از  یک لایه آسفالتی با دانه بندی باز (2OGFC)  روی سطح استفاده کنند تا از صدا و وجود آب جلوگیری کنند و مقاومت در برابر لغزندگی بهتری را حین بارش فراهم کنند. هم OGFC و هم SMA عملکرد بسیار خوبی در کاهش صدای جاده دارند.

    1-2) تعریف مسأله و اهمیت موضوع

    از آنجایی که طرح و ساخت اولیه نقش بسزایی در میزان مرمت و نگهداری روسازی در طول عمر سرویس دهی دارد و کیفیت عملکرد روسازی فارغ از شرایط آب وهوایی، بار وارده، کیفیت مصالح و طرح اختلاط آن نبوده، لذا با انتخاب مصالح مناسب و لحاظ سایر عوامل موثر می توان عمر سرویس دهی روسازی را افزایش داده و در نتیجه هزینه های آتی مرمت آنرا کاهش داد.

     

     

    1.Stone Matrix Asphalt

    2.Open Graded Friction Course

    متاسفانه در کشور ما به دلیل فراوانی منابع نفتی و ارزانی بیش از حد بهای قیر در مقایسه با کشورهای فاقد این منابع، هیچگونه اهمیتی به قیر، اصلاح عملکرد قیر، طرح اختلاط، کنترل کیفی مصالح بکار رفته در رویه راه  و روش های مناسب برای طراحی داده نمی شود. به طوری که شبکه راههای کشور وحتی فرودگاهها مجموعه ای عینی از انواع خرابی های روسازی است و هزینه های ناشی از این خرابی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کاربران راه تحمیل  می شود. در حالیکه می توان با طراحی و مدیریت مناسب عمر، دوام وعملکرد روسازی را تا حد قابل قبولی بهبود بخشید. با توجه به خرابیهای زیاد و عمر کوتاه روسازیها، دیگر کشورهای دنیا و خصوصا آمریکا به دنبال ساخت روسازیهایی بودند که عمر بالایی داشته باشد و خرابی ها را تا حد ممکن کاهش دهد. این تحقیقات منجر به ابداع نوع جدیدی از روسازی های با عمر بالا با عنوان روسازی ماندگار شد. این نوع روسازی علاوه بر عمر بالای 50 سال فوایدی مانند مرمت و نگهداری کم در طول دوره عمر مفید، هزینه چرخه عمر کمتر نسبت به سایر روسازیها و... می باشد.

    با اینکه خرابی جاده ها در ایران بسیار زیاد بوده و هزینه و زمان ساخت و مرمت بالا می باشد، تحقیقاتی در مورد این نوع روسازی در ایران انجام نشده است. بنابراین در این پایان نامه ضمن بررسی عملکرد این روسازیها در دنیا، با استفاده از مدلسازی اجزاء محدود، این نوع روسازیها مورد بررسی قرار گرفته است تا با بررسی پارامترهای موثر بر عملکرد آن، شناخت بیشتری برای طراحی ایجاد شود.

    1-3) هدف تحقیق

    کیفیت و ضخامت مخلوط های آسفالتی یکی از عوامل تاثیر گذار در عملکرد روسازی و خصوصا ایجاد ترک های پوست سوسماری است. استفاده از مخلوط با کیفیت پایین و یا ضخامت کم منجر به صرف هزینه های گزاف برای ترمیم و تعمیر روسازیها می گردد. بنابراین هدف از این تحقیق ارزیابی  مصالح و پیش بینی عملکرد مخلوط در مرحله طراحی است.

    در گذشته مصالح آسفالتی گرم در آنالیز مکانیستیک برای روسازی های آسفالتی انعطاف پذیر به صورت جامد الاستیک در نظر گرفته می شد در حالیکه آنها در حقیقت همچون مصالح ویسکو الاستیک رفتار می کردند. برخلاف جامدهای الاستیک، رفتار مصالح آسفاتی اساسا به دما وفرکانس بارگذاری  بستگی دارد. آنها در دمای پایین و فرکانس بارگذاری بالا بیشتر شبیه جامد الاستیک رفتار می کنند در حالیکه در دمای بالا و بارگذاری کم همچون یک مایع ویسکوز رفتار  می کنند. در دما و فرکانس بارگذاری متوسط،  شبیه مصالح ویسکو الاستیک رفتار می کنند که سطحی از سختی مصالح جامد الاستیک  را دارند علاوه بر این که خصوصیات عمده مصالح ویسکو را نیز از خود نشان می دهند.

    هدف اصلی تحقیق عبارت است از معرفی خصوصیات مصالح ویسکو الاستیک که در آزمایشگاه اندازه گیری شده است تا در مدل المان محدود سه بعدی رفتار روسازی را شبیه سازی کند. این مدل برای روسازی ماندگار U.S.30 در  اوهایو در آمریکا ساخته شد.

    1-4 ) روش تحقیق

    با توجه به اهداف شرح داده شده در بالا و به منظور تحقق این اهداف روش تحقیق و برنامه مطالعات به صورت زیر خواهد بود:

    - بررسی موضوع و جمع آوری اطلاعات

    - انتخاب مصالح

    - انجام آزمایشهای موردنیاز

    - محاسبه پارامترهای ورودی نرم افزار

    - مدلسازی روسازی ماندگار با استفاده از نرم افزار ABAQUS

    - بررسی نتایج و تاثیر عوامل مختلف روسازی بر روی مدل بدست آمده

    - مقایسه اقتصادی

    - نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

    1-5 ) فرضیه

    فرضیات موجود جهت انجام  این رساله به شرح زیر می باشد:

    الف- مصالح مورد استفاده در مدلسازی اجزاء محدود مطابق با استانداردهای مد نظر برای ساخت روسازی های ماندگار می باشد.

    ب- نتایج آزمایشگاهی برای تعیین خصوصیات مصالح و همچنین نتایج حاصل از آزمایشهای میدانی از دقت کافی برخوردار هستند.

    ج-نرم افزار المان محدود ABAQUS از توانایی کافی برای شبیه سازی این روسازی برخوردار بوده و می تواند مقادیر پاسخ روسازی مورد نیاز را به درستی تخمین بزند.

    1-6 ) تقسیم بندی پایان نامه و تعریف فصول

    این پایان نامه شامل شش فصل به شرح زیر می باشد:

    در فصل اول که  مقدمه می باشد به معرفی پایان نامه می پردازد و شامل بخش های کلیات، اهمیت موضوع، اهداف تحقیق، روش تحقیق و نهایتا تقسیم بندی پایان نامه و تعریف فصول است. در فصل دوم که معرفی روسازی ماندگار می باشد تعریفی کلی از روسازی ماندگار، فواید آن، روش های مناسب برای طراحی، خصوصیات لایه های مختلف آسفالتی موردنیاز برای این نوع روسازی، بررسی خصوصیات سابگرید و معرفی چند روسازی ماندگار ساخته شده در دنیا ارائه می شود. در فصل سوم به  بررسی پیشینه تحقیق پرداخته شده است و روش هایی که از آن برای تحقیق درباره روسازی ماندگار استفاده شده است معرفی شده و خلاصه ای از تحقیقات انجام شده توسط محققین مختلف آورده شده است. در فصل چهارم مصالح انتخاب شده برای مدلسازی نام برده شده و به معرفی آزمایش های مورد استفاده در این تحقیق و محاسبه پارامترهای موردنیاز برای تعریف به عنوان ورودی در نرم افزار پرداخته شده است. در فصل پنجم که مدلسازی با نرم افزار ABAQUS  است ابتدا تعریفی از این نرم افزار ارائه شده و سپس مدل ساخته شده به تفصیل بیان می گردد. خروجی مدل آورده شد و مطالعات پارامتریک بر روی این نتایج انجام می شود. در آخر مقایسه افتصادی بین این روسازی و روسازی آسفالتی معمولی انجام می شود. در فصل ششم نیز نتایج، پیشنهادات و مراجع آمده است.

    2-1)مقدمه     

    نظریه روسازی ماندگار یا روسازی های با عمر بالا موضوع جدیدی نیست. در واقع روسازی های تمام آسفالتی (full-depth ) ویا deep-strength از سال 1960میلادی ساخته شده اند. این نام روسازی ماندگار است که جدید است، نه مفهوم آن. بیش از 35 مقطع از روسازی های موجود در آمریکا از سال 2001 تا کنون از روسازی ماندگار استفاده کرده اند که شامل جاده ها، خیابان ها، بزرگراه ها و باند فرودگاه ها می باشد که کمترین نگهداری را بدون بازسازی کامل نیاز دارد. از ویژگی های این نوع روسازی ها، مقاومت خستگی بالای آنها است. یکی از راهکارهای افزایش مقاومت خستگی، شناخت بهتر پارامترهای تاثیر گذار بر عملکرد خستگی مخلوط های آسفالتی است.

     روسازی ماندگار فواید ایمنی و هموار بودن آسفالت را با پروسه پیشرفته طراحی روسازی چند لایه ای و نگهداری روزمره ترکیب می کند به طوری که عمر مفید جاده به نیم قرن یا بیشتر برسد. روسازی طراحی شده و ساخته شده مطابق با مفهوم روسازی ماندگار برای همیشه باقی خواهد ماند.

     یکی از فواید مهم این روسازی ها این است که ضخامت کلی این روسازی کمتر از ضخامت روسازی های با اساس دانه ای است. به علاوه پتانسیل وقوع ترک خستگی (fatigue cracking) کاهش یافته و خرابی های روسازی به لایه بالایی سازه محدود می شود.  

    تلاشهای اخیر در انتخاب مواد، طراحی مخلوط، آزمایش های عملکردی و طراحی روسازی روشی را پیشنهاد می کند که از سازه های روسازی آسفالتی، عملکردهایی با عمر بالا بدست می آورد ( بیشتر از 50 سال ) تا زمانی که رویه روسازی به صورت دوره ای جایگزین شود.

     

     

    2-2) اصول روسازی ماندگار

    یک روسازی ماندگار یک جاده بادوام، صاف، ایمن و با عمر بالا فراهم می کند بدون خرج زیاد ، صرف زمان و منحرف کردن ترافیک برای بازسازی یا تعمیرات بزرگ . یکی از راههای افزایش عملکرد سازه روسازی ، افزایش عمر مفید سازه ای روسازی است. با استفاده از مفهوم روسازی های ماندگار، عمر روسازی های آسفالتی بیشتر می شود وبنابراین ظرفیت سازه ای آن نیز بالا می رود. همان طوری که در شکل2-1 نشان داده شده هر یک از لایه های رویه ، میانی و لایه اساس باید دارای خواص زیر باشند:

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    لایه رویه: مقاومت شیار شدگی(rut resistant)، نفوذ ناپذیری(impermeable) و مقاومت در برابر سایش (wear resistant)

    لایه میانی: مقاومت شیار شدگی (rut resistant ) و دوام(durable)

    لایه اساس: مقاومت خستگی (fatigue resistant) و دوام durable))

    Abstract

    With considering numerous failures which exist in flexible pavements, a huge amount of money is spending on treatment and reconstructing pavements. Excluding costs, a lot of time is spent for the treatment works which causes disorder in traffic flow. Also, this failures in roads will be increased the user cost.

    Many researches have been performed to with improving pavement quality, increased the performance and pavements life. One type of long lasting pavements is perpetual pavement. This type of pavement is made of from asphaltic layers with different characteristics which are laid directly on subgrade. Each of these layers is designed to resist a particular failure. It’s assumed that longitudal tensile strains in bottom of lowest asphaltic layer, is lower than strain limit and bottom-up fatigue cracking doesn’t occur.

    In last decades, with improvement of mechanistic methods in analyzing and designing of pavements, various software are developed to speed up solving complex mathematical equations for calculating reactions in pavements layers. In this research ABAQUS software is used to simulate pavement. In this study with finite element analysis and surveying perpetual pavement technically, an economic analysis is being available.

    Materials are modeled as visco-elastic type and loading wheel is assumed to be moving. After gaining results, the effects of different parameters on pavements function is assessed. Initial cost of this pavement is the reason of not widely using this type of pavement. For analyzing this type of pavement economically it can be resulted that regarding the life of these pavements total cost these pavements are lower than ordinary pavements. More researches on this field will lead to innovation on eliminating road failures.

    Key words: perpetual pavement, mechanistic- empirical, ABAQUS, life cycle analysis.

     

  • فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    Perpetual Bituminous Pavements. Transportation Research Circular Number 503. Transportation Research Board, Washington, DC. December 2001.

    Newcomb, Dave, and Larry Scofield, "Quiet Pavements Raise the Roof in Europe," Hot Mix Asphalt Technology, National Asphalt Pavement Association, 2003.

    Reyff, James, et al., I-80 Davis OGAC Pavement Noise Study: Traffic Noise Levels Associated With an Open Grade Asphalt Concrete Overlay. Prepared for California Department of Transportation by Illingworth & Rodkin, Inc., Sacramento, CA, December 1, 2002.

    Brown, E.R., Experience with Stone Mastic Asphalt in the United States, Report No. 93-4, National Center for Asphalt Technology, Auburn University, Alabama, 1993.

    Design and Construction of Stone Matrix Asphalt Mixtures, Report No. 425, National Cooperative Highway Research Program, Transportation Research Board, 1998.

    Hughs, C., Designing and Constructing SMA Mixtures - State-of-the-Practice, QIP 122, National Asphalt Pavement Association, Lanham, Maryland, 1999.

    Nunn, M.E., A. Brown, D. Weston and J.C. Nicholls, Design of long-life flexible pavements for heavy traffic, Report No. 250, Transportation Research Laboratory, Berkshire, United Kingdom, 1997.

    Parsons Brinckerhoff. Pavement Design, Route I-287 Section 9S + 10V. Dec. 1993.

    Brown, S. F., W. S.Tam, and J. M. Brunton. Structural Evaluation and Overlay Design: Analysis and Implementation. Proc., Sixth International Conference on the Structural Design of Asphalt Pavements, Vol. 1, Ann Arbor, Mich., 1987, pp. 1013–1028.

    Rowe, G. M., and S. F. Brown. Fatigue Life Prediction using Visco-Elastic Analysis. Proc., International Society of Asphalt Pavements, Seattle, Wash., 1997.

    SWK Pavement Engineering. Evaluation of SHRP Tests and Mixture Design Procedures and Verification of Structural Improvement Following Overlay Construction on Route I-287 (Sections 9S and 10V). Report Submitted to New Jersey Department of Transportation, July 1998.

    علیرضا خاوندی خیاوی، رساله دکتری در رشته مهندسی عمران-راه و ترابری، حد تحمل مخلوطهای آسفالتی در برابر خستگی ، سال 1387

    علیرضا توفیق ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، ارزیابی شیار شدگی در روسازی آسفالتی با استفاده از روش المان محدود ، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، 1388.

    پژوهان توسطی خیری، سمینار کارشناسی ارشد ، بررسی معیارها  و روشهای نوین در طراحی روسازیهای انعطاف پذیر با رویکرد مکانستیک ، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، 1387.

    Hyun Jong Lee ، Jung Hun Lee , Hee Mun Park , Performance evaluation of high modulus asphalt mixtures for long life asphalt pavements, Department of Civil and Environmental Engineering, Sejong University, Seoul, Republic of Korea,2005.

    Jim Huddleston, P.E ,Mark Buncher , Ph.D, P.E ,David Newcomb , Ph.D, P.E  , Asphalt Pavement Alliance , Perpetual Pavement, 2004.

    David Newcomb , Richard Willis , David Timm , Perpetual Asphalt Pavements  in America. 2010.

    Advanced Asphalt Technologies (AAT), LLC. Developing a Plan for Validating an Endurance Limit for HMA Pavements. Draft Executive Summary. National Cooperative Highway Research Program Project 9-44. Transportation Research Board. Washington, DC. 2007.

    Al-Qadi, I.L., H. Wang, P.J. Yoo, and S. H. Dessouky. Dynamic Analysis and In-situ Validation of Perpetual Pavement Response to Vehicular Loading. Paper submitted to Transportation Research Board Annual Meeting. Transportation Research Board. Washington, DC. 2008.

    Liao, Y. Viscoelastic FE modeling of asphalt pavements and its applications to U.S. 30 perpetual pavement. Ph.D. Dissertation, Civil Engineering Department, Ohio University, Athens, OH. 2007.

    Asphalt Pavement Alliance (APA). Perpetual Pavements: A Synthesis. APA 101, Lanham, Maryland. 2002.

    Asphalt Pavement Alliance , Perpetual Pavement, on I-40 in Oklahoma City , 2009.

    Asphalt Pavement Alliance ,I-695 – a classic example of perpetual pavement , 2010.

    Airfield Advanced Pavement , 2005.

    Asphalt Pavement Alliance ,IM-40, The Maryland Asphalt Paver , published in 2004.

    AASHTO. AASHTO 2002 Pavement Design Guide, American Association of  State Highway and Transportation Officials, Washington, D. C.2002.

    ABAQUS user’s manual version 6.9. Simulia, Providence, RI. 2009.

     Abraham, H. Asphalts and Allied Substances: Their Occurrence, Modes of Production, Uses in the Arts and Methods of Testing, Third Edition.  D. Van Nostrand Co., Inc.  New York, NY. 1929.

    Elseifi, M. A., Al-Qadi, I. L., Yoo, P. J., and Janajreh, I. Quatification of pavement Damage Caused by Dual and Wide-Base Tires,؛ Journal of the Transportation Research Board No. 1940, pp 125-135, National Research Council, Washington, D. C. 2005.

    Elseifi, M. A.; Al-Qadi, I. L.; Yoo, P. J. Viscoelastic Modeling and Field Validation of Flexible Pavements,؛ ASCE Journal of Engineering Mechanics, Vol. 132 No. 2, pp 172-178. 2006.

     

    Elseifi, Mostafa A; Dessouky, Samer H; Al-Qadi, Imad L; Yang, Shih-Hsien, Viscoelastic Model to Describe Mechanical Response of Bituminous Sealants at Low Temperature,؛ Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, No. 1958, pp 82-89, Transportation Research Board, Washington D.C. 2006.

     

    Huang, Y. H. Finite Element Analysis of Nonlinear Soil Media,؛ Proceedings, Symposium on Application of Finite Element Methods in Civil Engineering, pp 663-693, Vanderbilt University, Nashville, TN.1969.

     

    Ludomir Uzarowski, Ph.D., P.Eng., Associate,Golder Associates Ltd., Whitby, Ontario, Sustainable Pavements – Making the Case for Longer , Design Lives for Flexible Pavements, of the 2008 Annual Conference of theTransportation Association of CanadaToronto, Ontario.2008.

     

    Sang-Soo  Kim, Shad Sarggand, Teruhisa Masada, and  Jaime Hernandez,  Ohio Department of Transportation Office of Research and Development and the  United States Department of Transportation  Federal Highway Administration , State Job Number 4377046  ,May 2010.

    Liao, Y., Sargand, S. M., Khoury, I. S., and Harrigal, A.  In-Depth Investigation th of Premature Distresses of Four Ohio SHRP Test Road Sections,” 86 TRB Annual Meeting (CD-ROM), Transportation Research Board, National Research Council, Washington, D. C.2007.

    Masada, T. Laboratory Characterization of Materials and Data Management for Ohio-SHRP Project (U.S. 23), Report No. FHWA/OH-2001/07, Department of Civil Engineering, Ohio University, Athens, Ohio.2007.

    Masada, T., Sargand, S. M., and Liao, Y. Resilient Modulus Prediction Model for Fine-Grained Soils in Ohio: Preliminary Study,؛ International Conference on Perpetual Pavement (CDROM), Columbus, Ohio.2006.

    Sargand, S. M., Khoury, I. S., Romanello, M. T., and Figueroa, J. L. Seasonal and Load Response Instrumentation of the Way-30 Perpetual Pavement,؛ International Conference on Perpetual Pavement (CDROM), Columbus, Ohio. 2006.

    MIGUEL M. PORTILLO, MEASURED AND THEORETICAL RESPONSE OF PERPETUAL PAVEMENT STRUCTURES  , Presented to the Faculty of the Graduate School of  University of Texas at Arlington in Partial Fulfillme of the Requirements  for the Degree of  MASTER OF SCIENCE IN CIVIL ENGINEERING, THE UNIVERSITY OF TEXAS AT ARLINGTON , December 2008.

    Perpetual Bituminous Pavements. Transportation Research Circular 503, Transportation Research Board, National Research Council, December 2001.

    Jaime A. Hernandez ,  Evaluation of the Response of Perpetual Pavement at Accelerated Pavement Loading Facility: Finite Element Analysis and Experimental Investigation, Russ College of Engineering and Technology of Ohio University , In partial fulfillment of the requirements for the degree Master of Science, August 2010.

    Al-Qadi, I. L., Wang, H., Yoo, P. J., & Dessouky, S. H. (2009). Dynamic analysis and in-situ validation of perpetual pavement response to vehicular loading. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2087, 29-39.

    Garcia, G. & Thompson, M. R. Strain and pulse duration considerations for extended-life hot-mix asphalt pavement design. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2087, 3-11.  2008.

    Hornyak, N., & Crovetti, J. A. Analysis of load pulse durations for Marquette interchange instrumentation project. Transportation Research Record: Journal of  the Transportation Research Board, 2094, 53-61.2009.

    Loulizi, A., AL-Qadi, I. L., & Elseifi, M.  Difference between in situ flexible pavement measured and calculated stresses and strains. Journal of Transportation Engineering, ASCE, 132(7), 574-579.2006.

    Park, D., Martin, A. E., & Masad, E. Effects of nonuniform tore contact stresses on pavement response. Journal of Transportation Engineering, ASCE, 113(11), 873-879.2005.

    Robbins, M. M., & Timm, D. H.  Proceedings from International Conference on Perpetual Pavement 2009: Effects of strain pulse duration on tensile strain in a perpetual pavement. Columbus, OH. 2009.

    Robbins, M. M., & Timm, D. H. An Investigation into Strain Pulse Durations on a Full-Scale Instrumented Pavement. Transportation Research Record: Journal of  the Transportation Research Board, 0068. 2009.

    Romanoschi, S. A., Gisi, A. J., Portillo, M., & Dumitru, C. First findings from the Kansas perpetual pavement experiment. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2068, 41-48. 2008.

    Romanoschi, S. A., & Metcalf, J. B. The characterization of asphalt concrete layer interfaces. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1778, 132-139. 2001.

     


موضوع پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, نمونه پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, جستجوی پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, فایل Word پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, دانلود پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, فایل PDF پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, تحقیق در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, مقاله در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, پروژه در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, پروژه درباره پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه امکان سنجی فنی - اقتصادی کاربرد روسازی های ماندگار در ایران

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته عمران گرایش راه و ترابری چکیده خرابی­ های آسفالتی از جمله معضلاتی است که امروزه دغدغه مهندسین راه و حمل و نقل بوده و هر سال هزینه ­های کلانی صرف تعمیر و نگهداری راه­ های آسفالتی می­شود. تلاش­های زیادی جهت افزایش مقاومت و عمر آسفالت انجام شده که از جمله این تلاش­ها، بهبود خواص قیر است. استفاده از پلیمرها در اصلاح خواص قیر بسیار ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرایش: سازه چکیده : مقاوم­ سازی ساختمان های دولتی مهم، تأسیسات زیربنایی و شریان­های حیاتی با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، از مهمترین بحث­های پیش رو در علم مهندسی عمران خصوصاً در کشور ما می­باشد. یکی از پرکاربردترین مصالح جهت تقویت سازه ها استفاده الیاف ...

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

مقطع تحصیلی : کارشناسی­ارشد رشته : عمران گرایش : سازه چکیده : در این پایان­نامه اثر نانوسیلیس بر روی خواص مکانیکی و دوام بتن حاوی الیاف پلی­پروپیلن بررسی شد. الیاف پلی­پروپیلن مصرفی به طول mm 18 و نسبت طول به قطر mµ 9/0 استفاده گردید. تاثیر الیاف و نانوسیلیس در سه درصد مختلف برای هر کدام در نسبتهای 1/0 ، 2/0 و 3/0 درصد برای الیاف و2 ، 4 و 6 درصد برای نانوسیلیس روی بتن با نسبت آب ...

پايان نامه سال 87 از گفته هاي هرودت و نوشته هاي ديواني گنجينه‌ي تخت جمشيد بر مي آيد که همه‌ي کشورها با شاهراه ها با پايتخت هاي شاهنشاهي در پيوند بوده اند در نوشته هاي تخت جمشيد ، گ

پايان­نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران – مهندسي زلزله 1392 چکيده: پل­هاي تير و دال بتني با تکيه­گاه­هاي نِئوپرن از متداول­ترين پل­هاي بزرگراهي کشور مي‌با

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان‌نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته ­ی مهندسی عمران گرایش زلزله چکیده وارد آمدن خسارت ساز ه­ای با مفهوم رفتار غیر ارتجاعی و درنتیجه انرژی هیسترزیس نزدیکی بسیاری دارند. لذا می­توان گفت که انرژی هیسترزیس در این سطوح، معیاری قابل‌توجه جهت طراحی و یا کنترل سازه می­تواند باشد. بستگی زیاد انرژی هیسترزیس به خسارت ساز ه­ای موجب شده تا این مفهوم و روش­های نوین طراحی ...

پایان نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد M.SC گرایش: مهندسی آب چکیده: سدها بزرگترین سازه های ساخته شده به دست بشر هستند.طراحی آنها اغلب از طبیعت منحصر به فرد و پیآمد گسیختگی که مطمئناً بزرگتر از اثر فروریختن انواع دیگر سازه هاست، ناشی می شود. پایداری سازهای بدنه سد و پی به طرق گوناگونی قابل تحلیل و بررسی است امروزه روشهای مختلفی برای بررسی پایداری دینامیکی سدهای خاکی وجود ...

ثبت سفارش