پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری

word 1 MB 31331 116
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۴,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    در رشته عمران گرایش راه و ترابری

    چکیده

          خرابی­ های آسفالتی از جمله معضلاتی است که امروزه دغدغه مهندسین راه و حمل و نقل بوده و هر سال هزینه ­های کلانی صرف تعمیر و نگهداری راه­ های آسفالتی می­شود. تلاش­های زیادی جهت افزایش مقاومت و عمر آسفالت انجام شده که از جمله این تلاش­ها، بهبود خواص قیر است. استفاده از پلیمرها در اصلاح خواص قیر بسیار رایج بوده و روز به روز در حال گسترش است. الاستومرهای ترموپلاستیک و پلیمرهای واکنش­پذیر از جمله خانواده­ای از پلیمرها هستند که تاثیرات چشمگیری بر خواص قیر داشته­اند. در این پژوهش ترموپلاستیک پلی­یورتان (TPU)، پلی­یورتان سنتز شده (PU) به عنوان یک افزودنی اصلاح کننده در قیر بکار رفته است. آزمایش­های درجه نفوذ، نقطه نرمی (R&B)، لعاب نازک قشر (RTFO)، محفظه تسریع پیری (PAV)، رئومتر برشی دینامیکی (DSR)، رئومتر تیر خمشی (BBR) و طیف­سنجی مادون قرمز فوریه (FTIR) بر روی نمونه­های اصلاح شده با شکل­ های مختلف خانواده پلی­یورتان انجام شد. نتایج حاصله از این آزمایش­ها نشان داد که پلی­یورتان باعث کاهش درجه نفوذ و افزایش نقطه نرمی قیر شده که قیر اصلاح شده با آن دارای سفتی و ویسکوزیته بالاتر و در پی آن حساسیت حرارتی کمتری بوده است. همچنین پلی­یورتان باعث افزایش دمای بالای عملکرد قیر پایه و افزایش مقاومت آن در برابر تغییر شکل ماندگار شده است و توانسته رده­های عملکردی بالاتری به قیر پایه بخشد. در دمای متوسط قیرهای اصلاح شده با پلی­یورتان دارای عملکرد بهتر و مقاومت بیشتری در برابر خستگی نسبت به قیر پایه از خود نشان دادند. در دماهای پایین، اگرچه پلی­یورتان تاثیر مثبت بسیار اندکی بر عملکرد قیر داشته اما نتوانسته در دمای پایین رده عملکردی به قیر اضافه کند. نتایج آزمایش FTIR، پیوندهای یورتانی موجود در قیر اصلاح شده را به نمایش گذاشت که تاییدی بر شکل­گیری پیوندها در قیر و تعیین کننده ساختار شیمیایی آن بوده است.

    کلمات کلیدی: قیر، پلی­یورتان، ایزوسیانات، پلی­ال، فوم قیر

    فصل اول

    کلیات و تعریف مسئله1-1- مقدمه

          بارگذاری ترافیکی و عوامل محیطی از مهم­ترین عوامل ایجاد خرابی در روسازی آسفالتی[1] هستند. بارگذاری ترافیکی سبب بروز خرابی­هایی مانند شیارشدگی[2] و ترک­های خستگی[3]؛ و عوامل محیطی مانند دما عامل اصلی ترک­های برودتی هستند. بارگذاری ترافیکی بسته به عواملی چون اندازه بار، سطح تماس، دما و سختی و ضخامت روسازی، می­تواند باعث ایجاد تنش­های کششی[4]، فشاری[5]، برشی[6] و یا ترکیبی از آنها در نقاط مختلف روسازی شود. معمولا تکرار این تنش­ها و کرنش­ها منجر به آسیب دیدن روسازی می­شود. ترک­های خستگی در واقع ترک­های ریزی هستند که با استمرار بارگذاری در سیستم روسازی افزایش یافته و در نهایت به شکل ترک­های ناشی از خستگی گسترش می­یابند. تجمع این ترک­ها در نهایت باعث گسیختگی روسازی می­شود. از این رو توانایی پیش­بینی رفتار روسازی در برابر پدیده خستگی حائز اهمیت است. از آنجایی که پدیده خستگی بیشتر در فاز قیر[7] مربوط به مخلوط آسفالتی اتفاق می­افتد]1[، بنابراین می­توان از آزمایش­های مربوط به رفتار خستگی قیر استفاده کرد.

     

    1-2- بیان مسئله

          هر سال هزینه­های زیادی جهت تعمیرات و نگهداری راه­ها در نظر گرفته می­شود که بخش اعظم آن صرف برطرف کردن و تعمیر ترک­های ایجاد شده در روسازی می­شود. ترک در روسازی از مهم­ترین مدهای خرابی و از اصلی­ترین عوامل در کاهش سطح خدمت­دهی روسازی است. از انواع ترک­ها می­توان ترکهای انعکاسی، انقباضی و خستگی را نام برد. ترک­ها توسط عوامل گوناگونی از جمله بار ترافیک، تغییرات دمایی و نشست لایه­های زیرین ایجاد می­شوند. اصولا عامل اصلی ایجاد ترک، تغییرات دمایی می­باشد و ترافیک موجب انتشار و گسترش بیشتر ترک می­شود.

         در دماهای بالا، شیارشدگی مد اصلی خرابی در بتن آسفالتی می­باشد ولی ترک در روسازی آسفالتی معمولا در دماهای پایین رخ می­دهد چون آسفالت در دماهای پایین رفتار ترد پیدا می­کند و این مسئله باعث می­شود که آسفالت بدون تغییر شکل زیاد دچار ترک خوردگی شود. همچنین دمای پایین موجب سخت­تر شدن قیر در بتن آسفالتی و در نتیجه کاهش عمر خستگی می­شود.

         یکی از راه­های اصلی افزایش توان آسفالت برای مقاومت در برابر خرابی­ها تهیه مصالح با کیفیت و اصلاح خواص قیر می­باشد. اصلاح خواص قیر باعث می­شود قیر دارای خاصیت الاستیک و ویسکوز بهتر و همچنین مدول برشی بالاتر و در پی آن عملکرد بهتری باشد. افزودنی­های زیادی از خانواده­های مختلف از جمله پلیمرها (الاستومرها[8]، پلاستومرها[9] و پلیمرهای واکنش­پذیر[10])، الیاف­ها، فیلرها، نانو مواد و غیره جهت اصلاح خواص و عملکرد قیر در مخلوط آسفالتی بکار می­روند. در این پژوهش بررسی استفاده از ماده پلیمری پلی­یورتان[11] به عنوان یک افزودنی اصلاح کننده عملکرد قیر در برابر پدیده خستگی توسط آزمایش­ روبش دما مد نظر می­باشد. علاوه بر این به بررسی تاثیر این افزودنی بر ساختار شیمیایی قیر توسط آزمایش طیف سنجی مادون قرمز فوریه و همچنین تاثیر آن در مقاومت قیر در برابر تغییر شکل ماندگار در دمای بالا و ترک­های برودتی در دمای پایین و حساسیت حرارتی قیر پرداخته شده است. پلی­یورتان نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوندهای یورتانی هستند. پیوند­های یورتانی از واکنش گروه ایزوسیانات­ها[12] با پلی­ال­ها[13] بوجود می­آیند. در پلی­ال­ها گروه­هایی مثل هیدروکسیل[14] (OH) که دارای هیدروژن فعال است با یک گروه ایزوسیانات واکنش داده و پیوندهای یورتانی را بوجود می­آورد.

     

    1-3- فرضیه

          اصلاح­کننده­های مختلف بسته به نوعشان­، آثار متفاوتی بر خواص فیزیکی و مکانیکی قیر می­گذارند که می­تواند منجر به خواص عملکردی مختلفی در قیر شود. بنابراین پیش­بینی می­شود که با اضافه کردن اصلاح کننده مناسب به قیر، بتوان سبب افزایش سفتی، الاستیسیته و ویسکوزیته شد.

    1-4- اهداف تحقیق

          هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر افزودن ماده پلیمری پلی­یورتان بر رفتار خستگی چسبنده قیری در دمای متوسط می­باشد. هدف دیگر این پژوهش بررسی اثر این ماده بر عملکرد قیر در دمای بالا و پایین و حساسیت حرارتی قیر است. همچنین تعیین پیوندهای یورتانی تشکیل شونده در ماتریس قیر نیز مدنظر است.

    1-5- ساختار پایان­نامه

          این پایان­نامه در 6 فصل تدوین گشته است. مطالب و محتویات هر فصل در ادامه به صورت خلاصه بیان شده است.

          فصل 2- مروری بر ادبیات گذشته موضوع: در این فصل با مرور به تاریخچه و مبانی مربوط به قیر و اصلاح آن، هدف و تاریخچه آن و انواع آزمایش­های مربوط به قیر و کاربردشان پرداخته می­شود. همچنین مسائل و موارد مهم مربوط به انواع اصلاح کننده­های رایج شرح داده شده است.

          فصل 3- مواد، مصالح و برنامه آزمایش­ها: برای نیل به اهداف پژوهش، طرحی از مواد، مصالح و برنامه آزمایش­های لازم برای جمع آوری داده­های مورد نیاز تهیه شد. جزئیات این برنامه و مراحل آن به همراه مصالح و تجهیزات مورد استفاده در این پژوهش در این فصل آورده شده است.

          فصل 4- نتایج و تحلیل: در این فصل نتایج بدست آمده از آزمایش­های مختلف انجام شده بر روی قیر مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.

          فصل 5- نتیجه­گیری و پیشنهادها: نتیجه­گیری کلی و پیشنهادها برای ادامه پژوهش در این فصل آورده می­شود.

          فصل 6- منابع: در این فصل منابع مختلف مورد استفاده در این پژوهش معرفی می­شود.

     

    فصل دوم

    مروری بر ادبیات گذشته موضوع

     

    -1- تاریخچه قیر و اصلاح آن

          سومری­ ها، آشوری­ها و بسیاری از تمدن­های پیشین از قیر به طور وسیعی استفاده می­کردند. آغاز صنعت مدرن قیر را می­توان به سال 1712 میلادی که سنگ­های قیر طبیعی در فرانسه کشف شدند، نسبت داد. در آن هنگام مواد قیری را به طور ساده­ای به صورت کلوخه­ای بر روی سطح راه­های محلی پخش می­کردند و به مرور تحت ترافیک سابیده و متراکم می­شدند. این تکنیک کاملا موفقیت آمیز بود و در مدت کوتاهی پیشرفت­هایی در کار، به صورت پودر کردن و گرم کردن مواد قبل از استفاده، حاصل شد. سپس آسفالت را با کوبیدن و مسطح کردن، متراکم و محکم می­کردند که به نام سنگ آسفالت متراکم[1] شناخته و در خیابان­های اروپا به کار گرفته می­شد. به نسبت راه­های خاکی چنین خیابان­هایی بسیار بادوام، بهداشتی و جالب توجه بودند؛ تنها اشکال آنها این بود که با آغاز ترافیک سنگین سست، بی­ثبات و لغزان[2] بودند.]2[

          اولین موارد اصلاح قیر به سال 1843 میلادی برمی­گردد. در دهه 1930 میلادی پروژه­های آزمایشی اصلاح قیر در اروپا اجرا شد و در دهه 1950 میلادی استفاده از نئوپرن لاتکس[3] به عنوان اصلاح کننده قیر در آمریکای شمالی آغاز گردید.]3[ در سال 1963 اولین جاده­های آزمایشی قیر اصلاح شده در فرانسه، به منظور شناخت رفتار قیرهای اصلاح شده با انواع لاستیک­های طبیعی و مصنوعی ساخته شد.]4[

          در اواخر دهه 1970، اروپا در اصلاح قیر پیش­تر از آمریکا بود. یکی از دلایل این امر، الزام ارائه ضمانت توسط پیمانکاران اروپایی برای دوام و عمر روسازی بود که کاهش هزینه­های دوره عمر راه را، حتی به قیمت افزایش هزینه اولیه اهمیت می­بخشید. همین هزینه اولیه نسبتا بالا در اجرای آسفالت اصلاح شده، مصرف آن را در آمریکا محدود کرده بود. در اواسط دهه 1980 میلادی، فناوری اروپایی پلیمرهای جدیدی را عرضه کرد که باعث رشد مصرف قیرهای پلیمری در آمریکا شد.]3[

    2-2- منابع قیر

          قیرهای مورد استفاده در صنعت راهسازی به دو گروه کلی زیر تقسیم می­شود:

          1- قیر طبیعی (معدنی)

          2- قیر حاصل از تقطیر نفت خام (نفتی)

    2-2-1- قیرهای طبیعی

          وقتی که مواد فرار نفت خام در اعماق زمین به مرور زمان و بر اثر عواملی مانند دما و فشار بالا تبخیر شود، ماده سیاه رنگی بر جای می­ماند که به آن قیر طبیعی می­گویند. این نوع قیرها معمولا خالص نیستند و مخلوطی از قیر و مصالح معدنی می­باشند.

    2-2-2- قیرهای نفتی

          قیرهای نفتی از پالایش نفت خام در برج­های تقطیر بدست می­آید؛ در واقع آنچه در ته برج تقطیر در دمای بیش از °C380 باقی می­ماند، قیر خالص نفتی است. قیر با درجه سفتی متفاوت برای مصارف مختلف راهسازی را می­توان با تنظیم درجه حرارت و فشار داخل برج­های تقطیر بدست آورد.]5[

     

    2-3- ساختمان شیمیایی قیر

          قیر از نظر ساختمان شیمیایی بسیار پیچیده و مرکب از انواع هیدروکربورهای مختلف است که به صورت کلوئیدی در یکدیگر معلق هستند. ساختمان شیمیایی قیر به طور کامل شناخته شده نیست و ترکیب شیمیایی قیر و ساختار آن به شدت به نفت خام اولیه­ای که از آن مشتق می­شود و فرایندهایی که برای تولید آن به کار رفته، بستگی دارد. ترکیبات شیمیایی و ساختار نفت خام نیز بسیار متنوع است که در این رابطه با توجه به نوع هیدروکربور غالب در نفت خام، می­توان آن را به سه دسته پارافین­ها[4]، آسفالتن­ها[5] و نفتن­ها[6] تقسیم­بندی کرد.

    Abstract

    One of the main concerns of road and transportation engineers is asphalt distress and immense amount of money is spent on repairing and maintaining asphalt roads. Much effort has been put on increasing asphalt life and resistance and among them is improving bitumen's property. Using polymers to modify bitumen's property is pretty common and is spreading day by day. Thermoplastic polymers and reactive polymers are part of a polymer family which have significant effect on bitumen's property. In this research Thermoplastic polyurethane (TPU) and synthesized polyurethane (PU) are used as a modifier additive in bitumen. Many tests like penetration grade, softening point (R&B), rolling thin film oven (RTFO), Pressure Age Vessel (PAV), Dynamic Shear Rheometer (DSR), Bending Beam Rheometer (BBR) and Fourier Transformation Infrared Spectroscopy (FTIR) has been executed on modified samples with different polyurethane family forms. Obtained results from these tests show that polyurethane causes penetration grade to decrease and softening point to increase and the modified bitumen infused with that has higher viscosity and stiffness and in result lower temperature sensitivity. Also polyurethane causes base bitumen's high performance temperature and rutting resistance to increase and managed to bestow higher performance grade to base bitumen. In intermediate temperatures polyurethane modified bitumen show better performance and more fatigue resistance than base bitumen. polyurethane had insignificant effects on bitumen's performance In low temperatures  and couldn't add anymore to bitumen's performance grade. FTIR test results show the urethane bonds in modified bitumen which approves bond formation in bitumen and determines it's chemical structure.

    Key words: bitumen, polyurethane, isocyanate, polyol, bituminous foam

  • فهرست:

    فهرست عنوان ها

    فصل اول: کلیات و تعریف مسئله

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- بیان مسئله. 2

    1-3- فرضیه. 4

    1-4- اهداف تحقیق... 4

    1-5- ساختار پایان نامه. 4

    فصل دوم: مروری بر ادبیات گذشته موضوع

    2-1- تاریخچه قیر و اصلاح آن.. 7

    2-2- منابع قیر. 8

    2-2-1- قیرهای طبیعی.. 8

    2-2-2- قیرهای نفتی.. 8

    2-3- ساختمان شیمیایی قیر. 8

    2-3-1- اجزا قیر. 10

    2-3-1-1- آسفالتن.. 11

    2-3-1-2- آروماتیک های قطبی (رزین ها). 11

    2-3-1-3- آروماتیک های نفتی.. 12

    2-3-1-4- اشباع ها (پارافین ها). 12

    2-4- خواص مکانیکی و فیزیکی قیر. 13

    2-4-1- رفتار قیر. 13

    2-4-1-1- رفتار نیوتنی قیر. 14

    2-4-1-2- رفتار شبه پلاستیک و بینگهام پلاستیک.... 15

    2-4-2- حساسیت حرارتی قیر. 16

    2-4-3- سخت شدن قیر. 17

     

    2-4-4- پیرشدگی قیر. 19

    2-5- اصلاح قیر. 21

    2-5-1- اصلاح قیر توسط پلیمر. 21

    2-5-2- مکانیزم اصلاح قیر با پلیمر. 24

    2-5-3- پایداری قیرهای پلیمری.. 25

    2-5-4- تاریخچه دمایی.. 26

    2-6- پلیمرهای رایج در اصلاح قیر. 27

    2-6-1- استایرن بوتادین رابر (SBR). 27

    2-6-2- استایرن بوتادین استایرن (SBS). 28

    2-6-3- اتیلن وینیل استات (EVA). 30

    2-6-4- اصلاح قیر توسط پودر لاستیک (CRM). 30

    2-6-5- اصلاح قیر توسط پلی فسفریک اسید (PPA). 32

    2-7- آزمایش های قیر. 33

    2-7-1- آزمایش تعیین درجه نفوذ قیر. 33

    2-7-2- آزمایش نقطه نرمی قیر. 34

    2-7-3- آزمایش کشش پذیری.. 35

    2-7-4- آزمایش نقطه اشتعال قیر. 35

    2-7-5- آزمایش تعیین ویسکوزیته. 36

    2-7-6- آزمایش نقطه شکست فراس.... 36

    2-8- آزمایش های شارپ (SHRP) بر روی قیرها 37

    2-8-1- آزمایش لعاب نازک چرخشی (RTFO). 37

    2-8-2- آزمایش محفظه تسریع پیری.. 38

    2-8-3- آزمایش ویسکومتر چرخشی.. 39

    2-8-4- آزمایش رئومتر برشی دینامیکی (DSR). 40

    2-8-5- آزمایش رئومتر تیر خمشی.. 42

    2-8-6- آزمایش کشش مستقیم.. 42

     

    2-9- آزمایش های آمیزه قیر- پلیمر. 43

    2-9-1- آزمایش پایداری در ذخیره سازی.. 43

    2-9-2- آزمایش بازیابی الاستیک.... 44

    2-10- پلی یورتان.. 45

    2-11- واکنش انتقال هیدروژن بین مولکولی.. 47

    2-12- مکانیزم واکنش شیمیایی پلی یورتان با قیر. 47

    2-13- تاثیر پلی یورتان بر خواص قیر و فوم قیرهای حاوی آن.. 49

    2-14- جمع بندی.. 54

    فصل سوم: مواد، مصالح و برنامه آزمایش ها

    3-1 مواد و مصالح.. 57

    3-1-1- قیر. 57

    3-1-2- پلیمر. 58

    3-2- فرایند تهیه نمونه ها 59

    3-3- نامگذاری نمونه ها 62

    3-4- برنامه آزمایش ها 62

    3-4-1- آزمایش درجه نفوذ. 63

    3-4-2- آزمایش نقطه نرمی.. 63

    3-4-3- آزمایش طیف سنجی مادون قرمز فوریه (FTIR). 63

    3-4-4- آزمایش روبش دما 64

    3-4-5- آزمایش BBR... 65

    فصل چهارم: نتایج و تحلیل

    4-1- نتایج و تحلیل.. 67

    4-1-2- نتایج آزمایش درجه نفوذ. 67

    4-1-3-تایج آزمایش نقطه نرمی.. 68

    4-1-4- تعیین شاخص PI. 69

    4-1-5- بررسی نتایج آزمایش روبش دما در دمای بالا.. 71

    4-1-5-1- تاثیر TPU بر عملکرد قیر در دمای بالا.. 71

    4-1-5-2- تاثیر پلی یورتان سنتز شده بر عملکرد قیر در دمای بالا.. 73

    4-1-5-3- تاثیر پلی یورتان سنتز شده و آب بر عملکرد قیر در دمای بالا (فوم قیر پلی یورتان). 76

    4-1-6- بررسی نتایج آزمایش روبش دما در دمای متوسط... 78

    4-1-6-1- تاثیر TPU بر عملکرد قیر در دمای متوسط... 79

    4-1-6-2- تاثیر پلی یورتان سنتز شده بر عملکرد قیر در دمای متوسط... 80

    4-1-6-3- تاثیر پلی یورتان سنتز شده و آب بر عملکرد قیر در دمای متوسط (فوم قیر پلی یورتان). 81

    4-1-7- بررسی نتایج آزمایش BBR در دمای پایین.. 82

    4-1-7-1- تاثیر پلی یورتان سنتز شده بر عملکرد قیر در دمای پایین.. 83

    4-1-7-2- تاثیر پلی یورتان سنتز شده و آب بر عملکرد قیر در دمای پایین (فوم قیر پلی یورتان). 84

    4-1-8- رده بندی عملکردی قیرهای اصلاح شده با پلی یورتان سنتز شده و فوم قیرهای پلی یورتان.. 86

    4-1-9- بررسی نتایج حاصل از FTIR... 86

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- نتیجه گیری.. 91

    5-2- پیشنهادات... 93

    فصل ششم: مراجع

    6- مراجع.. 96

     

     

    منبع:

     

    [1] Bahia H.U, Zhai H, Zeng M, Hu Y and Turner P. “Development of Binder Specification Parameters Based on Characterization of Damage Behavior.” Journal of Association of Asphalt Paving Technologists, Vol. 70, pp. 442-470. (2001).

    ]2[ بهرام­نژاد داریوش، ریاضی محمدرضا، دبیر بهرام، نظربیگی علی احسان.”امکان اختلاط قیرهای پایه ایران با پلیمرهای خانواده SBS و بررسی خواص فیزیکی- مکانیکی و رئولوژیکی آنها جهت مصارف راهسازی. “ پایان­نامه کارشناسی ارشد. (1372).

    [3] Yildirim Y. “Polymer Modified Asphalt Binders.” Construction and Building Materials, Vol. 21, No.1, pp. 66-72. (2007).

    [4] Brule B. “Polymer-Modified Asphalt Cements Used in the Road Construction Industry: Basic Principles.” Transportation Research Record 1535, TRB, National Research Council, Washington D.C. (1997).

    [5] “The asphalt handbook.” The asphalt institute. Second edition. (1966).

    [6] Whiteoak D and Read JM. “The Shell bitumen handbook.” London: Thomas Telford Services Ltd. (2003).

    ]7[ حاج محمدرضایی عباس. ”مجموعه کاربردی راه و آسفالت.“ انتشارات آدانا. (1377).

    ]8[ سرائی­پور محمد. ”آسفالت. “انتشارات دهخدا. (1377).

    ]9[ فخری منصور. ”کاربرد پلیمر در بهبود خواص قیرها و مخلوط­های آسفالتی. “ چاپ اول. وزارت راه و ترابری، معاونت آموزش تحقیقات و فناوری و پژوهشکده حمل و نقل. (1385).

    [10] Navarro F.J, Partal P, Martı́nez-Boza F and Gallegos C. “Thermo-rheological behaviour and storage stability of ground tire rubber-modified bitumens. ” Feul, vol. 83, No. 14-15. pp. 2041-2049. (2004).

    [11] Aklonis, John J. “Introduction to polymer viscoelasticity.” Wiley Interscience. (2005).  

    [12] Polacco Giovanni, Stastna Jiri, Vlachovicova Zora, Biondi Dario and Zanzotto Ludovit. “Rheology of asphalts modified with glycidylmethacrylate functionalized polymers.” Journal of Colloid and Interface Science. Vol. 280, No. 2, pp. 366-373. (2004).

    [13] Navarro F.J, Partal P, García-Morales M, Martínez-Boza F.J and Gallegos C. “Bitumen modification with a low-molecular-weight reactive isocyanate-terminated polymer.” Fuel, Vol. 86, No. 15, pp. 2291–2299. (2007).

    [14] Becker Y, Müller A.J and Rodríguez Y. “Use of rheological compatibility criteria to study SBS modified asphalts.” Journal of applied polymer science, Vol. 90, No. 7, pp. 1772–1782. (2003).

    [15] Iqbal M.H, Hussein I.A, Al-Abdul Wahhab H.I and Amin H.B. “Rheological Investigation of the influence of acrylate polymers on the modification of asphalt.” Journal of applied polymer science, Vol. 102, No. 4, pp. 3446–3456. (2006).

    [16] Bahia H.U, Hanson D.H, Zeng M, Zhai H, Katri M.A and Anderson R.M. “Characterization of Modified Asphalt Binders in Superpave Mix Design.” NCHRP Report 459, National Academy Press, Washington, D.C. (2001).

    [17] Sengoz Burak, Topal Ali and Isikyakar Giray. “Morphology and image analysis of polymer modified bitumens.” Construction and Building Materials, Vol. 23, No. 5, pp. 1986-1992. (2009).

    [18] Aflaki Sassan and Tabatabaee Nader. “Proposals for Modification of Iranian Bitumen to Meet the Climatic Requirements of Iran.” Construction and Building Materials, Vol. 23, No. 6, pp. 2141-2150. (2009).

    [19] Ho S and Zanzotto L. “The Low Temperature Properties of Conventional and Modified Asphalt Binders Evaluated By the Failure Energy and Secant Modulus from Direct Tension Tests” Materials and Structures, Vol. 38, No. 1, pp. 137-143. (2005).

    [20] Mohammad L.N, Negulescu I.I, Wu Z, Daranga C, Daly W.H and Abadie C. “Investigation of the Use of Recycled Polymer Modified Asphalt Binder in Asphalt Concrete Pavements,” Journal of the Association of Asphalt Paving Technologists, Vol. 72, pp. 551-594. (2003).

    [21] Heitzman Michael. “Design and Construction of Asphalt Paving Materials with Crumb Rubber Modifier,” Transportation Research Record, TRB, National Research Council, Washington D.C. No. 1339, pp. 1-8. (1992).

    [22] Abdolrahman M.A and Carpenter S.H. “Mechanism of Interaction of Asphalt Cement with Crumb Rubber Modifier” Transportation Research Record, TRB, National Research Council, Washington D.C., No. 1661, pp. 106-113. (1999).

    [23] Troy K, Sebaaly P.E and Epps J.A. “Evaluation Systems for Crumb Rubber Modified Binders and Mixtures.” Transportation Research Record, TRB, National ResearchCouncil, Washington D.C, Vol. 1530, pp. 3-10. (1996).

    [24] Tabatabaee N, Tabatabaee H.A, Sabouri M.R and Teymourpour P. “Evaluation of Performance Grading Parameters for Crumb Rubber Modified Asphalt Binders and Mixtures.” Proceedings of the 7th International RILEM Symposium on Advanced Testing and Characterization of Bituminous Materials, Rhodes, Greece, Vol. 1, pp. 597-606. (2009).

    [25] Bahia H.U, Davies R and Martinez V. “Recycling of Scrap Tires and Plastic Waste in Modification of Asphalt Binders.” Transportation Congress, American Society of Civil Engineers. (1995).

    [26] Madapati R.R, Lee K.W and Franco C.A. “Evaluation of Crumb Rubber in Asphalt.” Transportation Congress. American Society of Civil Engineers. (1994).

    [27] Kim S, Loh S, Zhai H and Bahia H.U. “Advanced Characterization of Crumb Rubber Modified Asphalts Using Protocols Developed for Complex Binders.” Transportation Research Board 80th Annual Meeting, Washington D.C, Vol. 1767, pp. 15-24. (2001).

    [28] Gopal V. T, Sebaaly P. E and Epps J. “Effect of Crumb Rubber Particle Size and Content on the Low Temperature Rheological Properties of Binders.” Transportation Research Board 81st Annual Meeting, Washington D.C, pp. 13-17. (2002).

    [29] Edwards Y, Tasdemir Y and Isacsson U. “Influence of Commercial Waxes and Polyphosphoric Acid on Bitumen and Asphalt Concrete Performance at Low and Medium Temperatures.” Materials and Structures, Vol. 39, No. 7, pp. 725-737. (2006).

    [30] Ho S, Zanzotto L and MacLeod D. “Impact of Different Types of Modification on Low Temperature Tensile Strength and Tcritical of Asphalt Binders.” Transportation Research Board 81st Annual Meeting, Washington D.C, Vol. 1810, pp. 1-8. (2002).

    [31] American Society for Testing and Materials. “Standard test method for penetration of bituminous materials.” ASTM D5.

    [32] American Society for Testing and Materials. “Standard test method for softening point of bitumen (ring and ball apparatus).” ASTM D36.

    [33] American Society for Testing and Materials. “Standard Test Method for Ductility of Bituminous Materials.” ASTM D113.

    [34] American Society for Testing and Materials. “Standard Test Method for Flash and Fire Points by Cleveland Open Cup Tester.” ASTM D92.

    [35] American Society for Testing and Materials. “Standard Test Method for Kinematic Viscosity Asphalts (Bitumens).” ASTM D2170.

    [36] Anderson D.A, Christensen D.W and Bahia H.U. “Binder Characterization and Evaluation.” Report SHRP-A-369, Strategic Highway Research Program, Vol. 3. (1994).

    [37] Philadelphia P.A. “Annual Book of ASTM Standards, Road and Paving Materials.” Vol. 04.03. (2004).

    [38] AASHTO Provisional Standard. “American association of state highway and transportation officials.” (1993).

    [39] Philadelphia P.A. “Annual Book of ASTM Standards, Road and Paving Materials.” Vol. 04.04. (2004).

    [40] Superpave. “Performance graded asphalt binder specification and testing.” (1994). Superpave series, No. 1, Asphalt Institute.

    [41] Kennedy T.W and Solaimanian. “Suprpave asphalt binder tests and specification.” A product of SHRP, The university of Texas at Austin.

    [42] Annual Book of ASTM Standard. “American Society for Testing and Materials.” Part. 15. (1997).

    [43] Lu X and Isacsson. “Compatibility and Storage Stability of Styrene-Butadiene-Styrene Copolymer Modified Bitumens.” Material and Structures,Vol. 30, No. 10, pp. 618-626. (1996).

    ]44[ باریکانی مهدی. ”پلی­یورتان­ها.“ مجله علوم و تکنولوژی پلیمر، سال اول، شماره اول، صفحه 33-24. (1367).

    [45] Polacco G, Stastna J, Vlachovicova Z, Biondi D and Zanzotto L.J. “Temporary networks in polymer-modified asphalts.” Polymer Engineering and Science, Vol. 44, No. 12, pp. 2185-2193. (2004).

    [46] Becker Y, Müller A.J and Rodríguez Y. “Use of rheological compatibility criteria to study SBS modified asphalts.” Journal of Applied Polymer Science, Vol. 90, No. 7, pp. 1772–1782. (2003).

    [47] Singh B, Gupta M and Kumar L. “Bituminous polyurethane network: preparation, properties, and end use.” Journal of Applied Polymer Science, Vol. 101, No. 1, pp. 217-226. (2006).

    [48] Singh B, Gupta M and Tarannum H. “Evaluation of TDI productionwaste as a modifier for bituminous waterproofing.” Construction and Building Materials, Vol. 18, No. 8, pp. 591–601. (2004).

    [49] Diogo A.C, Barbosa T and Bordado. “Rheological behaviour of bitumens modified with reactive polyurethanes, in: A.G. Correia, F. Branco (Eds.).” Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields, A.A. Balkema Publishers, Lisse, The Netherlands, Vol. 2, pp. 831–838. (2002).

    [50] Cuadri A.A, García-Morales M, Navarro F.J and Partal P. “Isocyanate-functionalized castor oil as a novel bitumen modifier.” Chemical Engineering Science, Vol. 97, pp. 320–327. (2013).

    [51] Singh B, Tarannum H and Gupta M. “Use of isocyanate production waste in the preparation of improved waterproofing bitumen.” Journal of Applied Polymer Science, Vol. 90, pp. 1365–1377. (2003).

    [52] Carrera V, Partal P, García-Morales M, Gallegos C and Pérez-Lepe A. “Effect of processing on therheological properties of poly-urethane/urea bituminous products.” Fuel Processing Technology, Vol. 91, pp.1139–1145. (2010).

    [53] Carrera V, Partal P, García-Morales M, Gallegos C and Páez A. “Influence of bitumen colloidal nature on the design of isocyanate-based bituminous products with enhanced rheological properties.” Industrial Engineering Chemistry, Vol. 48, pp. 8464–8470. (2009).

    [54] Baginska K and Gawel I. “Effect of origin and technology on the chemical composition and colloidal stability of bitumens.” Fuel Processing Technology, Vol. 85, pp. 1453–1462. (2004).

    [55] Izquierdo M.A, Navarro F.J, Martı´nez-Boza F.J and Gallegos C. “Effects of MDI–PPG molecular weight on the thermorheological behaviour of MDI–isocyanate based bituminous foams.” Journal of Industrial and Engineering Chemistry,Vol. 19, pp. 704–711. (2013).

    [56] Izquierdo M.A, García-Morales M, Martínez-Boza F.J and Navarro F.J. “Thermo-mechanical properties and microstructural considerations of MDI isocyanate-based bituminous foams.” Materials Chemistry and Physics,Vol. 146, pp. 261-268. (2014).

    [57] Carrera V, Cuadri A.A, Garica-Morales M and Partal P. “Influence of the prepolymer molecular weight and free isocyanate content on the rheology of polyurethane modified bitumens.” European Polymer Journal, Vol. 57, pp. 151–159. (2014).

    [58] Izquierdo M.A, Navarro F.J, Martinez-Boza F.J and Gallegos C. “Bituminous polyurethane foams for building applications: Influence of bitumen hardness.” Construction and Building Materials,Vol. 30, pp. 706–713. (2012).

    ]59[ برزگری محمد رضا، یوسفی علی اکبر و زینالی محمد ابراهیم. ”اصلاح خواص قیر با استفاده از آمیخته PB/PS. “سال شانزدهم، شماره پنجم، صفحه 311-303. (1382).

    [60] Tao Liu and Lin Ye. “Synthesis and properties of fluorinated thermoplastic polyurethane elastomer.” Journal of Fluorine Chemistry, Vol. 131, pp. 36–41. (2010).

    [61] Izquierdo M.A, Navarro F.J, Martinez-Boza F.J and Gallegos Crispulo. “Novel stable MDI isocyanate-based bituminous foams.” Fuel, Vol. 90, pp. 681–688. (2011).


موضوع پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, نمونه پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, جستجوی پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, فایل Word پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, دانلود پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, فایل PDF پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, پروژه در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, پروژه درباره پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر افزودنی پلی یورتان در رفتار خستگی چسبنده قیری

پایان نامه کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری ) کلیات روسازی ها معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند که در عمر آنها تاثیر دارد. از آنجا که یک راه از مناطق مختلفی عبور می کند که خاک بستر، نوع و حجم ترافیک و شرایط اقلیمی این مناطق بایکدیگر متفاوت است، لذا معایب و نواقص گوناگون در طولهای مختلف یک راه بوجود می آید که در صورت عدم رسیدگی، ارزیابی و مرمت آنها، باعث خرابی سریع جاده ...

تابستان 1390  کارشناسي­ ارشد رشته : عمران  گرايش : سازه چکيده :    در اين پايان­نامه اثر نانوسيليس بر روي خواص مکانيکي و دوام بتن حاوي الياف پلي­پروپيلن بر

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه واکنش قلیایی سنگدانه­ها[1](AAR)، واکنشی شیمیایی است که در برخی از سازه ­های بتنی رخ می­دهد. (AAR) واکنشی بین مایعات قلیایی درون حفره­ها و سنگدانه­های سیلیسی است. خرابی بتن شامل انبساط و ایجاد ترک در اثر واکنش قلیایی سنگدانه­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. علاوه بر آن پلیمرهای تقویت شده با الیاف به شکل صفحه یا ورق ...

مقطع تحصیلی : کارشناسی­ارشد رشته : عمران گرایش : سازه چکیده : در این پایان­نامه اثر نانوسیلیس بر روی خواص مکانیکی و دوام بتن حاوی الیاف پلی­پروپیلن بررسی شد. الیاف پلی­پروپیلن مصرفی به طول mm 18 و نسبت طول به قطر mµ 9/0 استفاده گردید. تاثیر الیاف و نانوسیلیس در سه درصد مختلف برای هر کدام در نسبتهای 1/0 ، 2/0 و 3/0 درصد برای الیاف و2 ، 4 و 6 درصد برای نانوسیلیس روی بتن با نسبت آب ...

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: در این مطالعه اثر برخی از پارامترهای مؤثر بر مقاومت های بتن پلیمری بر پایه رزین اپوکسی شامل سخت کننده، فیلر و حلال مورد بررسی قرار گرفته است. خاکستر پوسته برنج و خاکستر ساقه جارو به عنوان فیلر و مخلوط استون- تولوئن با نسبت 50-50% به عنوان حلال در ساخت نمونه ها بکار رفته است. بر طبق نتایج آزمایش ها، افزودن ...

پایان­نامه برای دریافت کارشناسی­ ارشد رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده امروزه در کشورهای لرزه­خیز جهت اتلاف انرژی لرز ه­ای وارد بر سازه به استفاده از انواع ابزار مستهلک کننده انرژی توصیه شده است. یکی از این ابزارها، میراگرهای اصطکاکی دورانی می باشد. به دلیل اینکه در آیین نامه­های کنونی مقداری برای ضریب رفتار قاب­های مجهز به این میراگر­ها ارائه نشده، در این پایان­نامه سعی شده ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي پليمر- صنايع پليمر ارديبهشت 1393 چکيده  با پيشرفت دانش‌ها و علوم مختلف، مرزهاي دانش به‌هم رسيده و در برخي از زمينه‌ها ما شاهد آمي

ثبت سفارش