پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران

word 444 KB 31621 87
1393 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۲,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، گرایش مدیریت ورزشی

    چکیده

    یکی از عواملی که امروزه بر روی آن تحقیقات زیادی انجام می‌شود عوامل فیزیولوژیکی حاکم بر رفتار و نیز عوامل رفتاری که بر فاکتو­ر های فیزیولوژیکی تاثیر می­گذارد است. هدف از تحقیق نیمه تجربی حاضر، بررسی تغییرات میزان اوکسی توسین خون در پاسخ به فیلم تبلیغاتی موسسه خیریه و تفاوت این میزان در بین ورزشکاران و غیر ورزشکاران بوده است. همچنین مقایسه میزان کمک نیکوکارانه آن‌ها به یک موسسه خیریه ناشناس هدف دیگر این تحقیق بوده است. دو گروه 10 نفری از دانشجویان پسر ورزشکار (سن: 3/21± 7/1) و غیر ورزشکار (سن 1/22 ± 7/1) برای این تحقیق انتخاب شدند. از شرکت کنندگان خون‌گیری به عمل آمده و بعد از نمایش فیلم و خون‌گیری مجدد میزان بخشش مالی آنان سنجیده شد یافته‌ها حاکی از این است که تماشای فیلم عاطفی مورد نظر می‌تواند اکسی توسین خون و میزان بخشندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهید. میزان این تأثیرگذاری در بین دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار یکسان بوده است. بر این اساس به نظر می‌رسد که می‌توان از نمایش فیلم‌های عاطفی برای افزایش رفتار های بخشندگی ورزشکاران و غیر ورزشکاران به یکسان استفاده نمود.

     

    کلید واژه: اوکسی توسین، فیلم تبلیغاتی، بخشش، ورزشکاران، غیر ورزشکاران

     

    1-     طرح پژوهش

    1-1       مقدمه

     

        از دیرباز انسان را موجودی اجتماعی تعریف کرده­اند. انسان همواره به شکل اجتماعی زیسته است و تا آنجا که تحقیقات باستان‌شناسی نیز تأیید می‌کند، در هیچ دورانی بشر به‌صورت انفرادی زندگی نکرده است. استاد مطهری منشأ زندگی اجتماعی انسان را امری طبیعی و فطری دانسته و می‌نویسد: «اجتماعی بودن یک غایت کلی و عمومی است که طبیعت انسان بالفطره به‌سوی او روان است.» بسیاری از اندیشمندان نیز بر این اعتقادند که اجتماعی زیستن انسان از طبیعت او سرچشمه می‌گیرد و طبق نظریه‌ی معروف ارسطو «الانسان مدنی بالطبع» انسان طبعاً اجتماعی است. انسان موجودی اجتماعی است که این اجتماعی بودن ریشه در ذات و سرشت و فطرت انسان دارد و همان‌گونه که انسان‌های سالم و متعادل، زیبایی و پاکی و ... را دوست دارند به‌سوی جامعه نیز گرایش و میل دارند. ابونصر محمد فارابی نیز به این مسئله پرداخته است و او نیز انسان را ذاتاً مدنی الطبع می‌داند، یعنی اینکه نیاز به زندگی اجتماعی و تشکیل جامعه، در ذات و سرشت انسان‌ها نهفته است. بنابراین تشکیل جامعه برای انسان یک امر ضروری است. برای آنکه انسان بدون زندگی و همکاری اجتماعی نمی‌تواند به بلوغ و مراتب کمال دست یابد. پس علاوه بر فیلسوفی مانند ارسطو که انسان را بالطبع اجتماعی می‌داند، دانشمند و عالم اجتماعی (فارابی) نیز به این مسئله اشاره دارد ضمن اینکه او به «نیاز» نیز به‌عنوان عامل دیگر برای گرایش انسان به زندگی اجتماعی توجه دارد.
    این عامل محدودکننده البته درست است ولی نباید از یاد برد که این خصوصیت فقط به انسان تعلق ندارد. برخی از انواع عالی حیوانات به‌طور جمعی زندگی می­کنند (مانند مورچه­ها و زنبورها) آنچه انسان را از این حیوانات متمایز می­کند درواقع رفتار اجتماعی و فرا اجتماعی[1] اوست که شکل‌های متنوعی به خود می­گیرد.

    رفتار فرا اجتماعی رفتار داوطلبانه خیرخواهانه به‌منظور سود رساندن به دیگران است (1) و متضمن کنش متقابل دو یا چند انسان و کمک‌رسانی است.

    مردم غالباً در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که به قیمت هزینه گذاشتن بر دوش خودشان به دیگران یاری و منفعت می‌رسانند. آن‌ها داوطلب می­شوند، به غریبه‌ها کمک می­کنند، رأی می­دهند­ به سازمان‌های سیاسی یا خیریه کمک می­کنند، خون اهدا می­کنند، به گروه­های امداد می­پیوندند و چیز­های دیگری که زندگی خود را برای غریبه‌ها قربانی می­کنند. بسیاری از پژوهش­ها تأیید می‌کنند که قسمت زیادی از مردم در این امور فعالیت می­کنند (2).

    رفتار فرا اجتماعی اهمیت بسیاری زیادی در افزایش عملکرد تیم­های ورزشی دارد و رفتارهای فرا اجتماعی ستارگان تیم‌های ورزشی موجب بهبود عملکرد تیم‌های ورزشی شده است مانند بهبود ضربه پنالتی که می‌تواند به اثرات افزایش سطوح اوکسی توسین و اثرات رفتاری وابسته به آن تفسیر شود (3). این گفته شاهدی برای استفاده عملکردی از رفتار فرا اجتماعی برای همه‌گیر کردن و گسترش عواطف انسانی در ورزش به‌منظور افزایش عملکرد است.

    تحقیقات عصبی-علمی نشان داده­اند که تعاملات اجتماعی مثبت مانند بخشش (4) و اعتماد (5)، رابطه معناداری با هورمون اوکسی توسین[2] دارند. اوکسی­توسین (OT) هورمونی است که در هیپوتالاموس ساخته و از ناحیه هیپوفیز خلفی ترشح می­شود و در زمان زایمان به حد قابل‌توجهی افزایش می­یابد و موجب انقباضات عضله رحم می­شود. هم‌چین نقش مهمی را دوران شیردهی بر عهده دارد (6).

    در انسان‌ها سطح پلاسمای اوکسی توسین بستگی به نوع شرایط و حالات بیماری شامل تماس گرم، روابط اجتماعی، اعتماد و اعتماد متقابل، فشارهای ذهنی، اضطراب و پاسخ‌های هورمونی، پاسخ‌های جنسی مرد یا زن، اختلالات وضعی، شیزوفرنی و توهم دارد (7). اوکسی توسین همراه با کاهش استرس، افزایش گروه پذیری است و همچنین بر حافظه و شناخت اجتماعی تأثیر می­گذارد. به‌طورکلی تحقیقات حیوانی نشان داده­اند که اوکسی توسین تأثیرات بی‌شماری بر روی رفتار اجتماعی، استرس و شناخت می­گذارد (8). در دهه گذشته میلادی یک افزایش چهار برابری در تحقیقات چاپ‌شده در مورد تأثیرات اوکسی توسین بر روی شناخت اجتماعی و رفتار فرا اجتماعی در انسان‌ها مشاهده‌شده است (9).

    در دهه گذشته افزایش زیادی در تحقیقات انتشاریافته درزمینه­ی اثرات اوکسی توسین بر شناخت اجتماعی و رفتار فرا اجتماعی به چاپ رسیده است (10،11).

     

    1-2      بیان مسئله

    علاقه به اوکسی توسین به‌سرعت در حال گسترش یافتن در بین ژورنال‌های مختلف از غدد درون‌ریز گرفته تا رسانه‌های عمومی است. شهرت زیاد اوکسی توسین بیشتر مرهون این است که این هورمون تأثیرات فیزیولوژیکی زیادی بر روی اعتماد، عشق، نوع‌دوستی و غیره دارد. تا چند سال پیش اکثر تأثیرات آن بر روی موش‌ها آزمایش می‌شد؛ اما در چند سال اخیر با افزایش امکانات، آزمایش‌های زیادی بر روی انسان‌ها نیز انجام‌شده است.

    در سال 2012، مبلغ 140 میلیارد دلار هزینه شده است تا مردم را از طریق دیدن، گوش دادن، یا خواندن تبلیغات به انجام بعضی کارها ترغیب کنند (12). یک گفته قدیمی وجود دارد که بازاریابان می­گویند «فقط یک نیمه از تبلیغات ما مؤثر است، اما نمی­دانیم کدام نیمه!» این یکی از دغدغه‌های ذهنی بازاریابان است که چگونه می‌توان یافت کدام نوع از تبلیغات مؤثر است و آیا برای هر گروه و طبقات از جامعه باید نوع خاصی از تبلیغات طراحی شود؟ بنیاد خیریه یو اس ای[3] در سال 2009 گزارش داده است که حتی در دوران بد اقتصادی در سال 2008 به خیریه‌های ایالات متحده بیش از 300 میلیارد دلار کمک شده است (13).

    درنتیجه رقابت بین مؤسسات خیریه، این مؤسسات[4] مبلغ هنگفتی را بابت تبلیغات خرج می‌کنند و تخمین زده می‌شود که مؤسسات غیرانتفاعی در هر سال بالغ‌بر 6/7 میلیارد دلار در تبلیغات خرج می‌کنند. تبلیغات مؤسسات خیریه در به جنبش درآوردن احساس همدلی کمک می‌کند (14).

    شخصیت هر انسانی توسط عوامل متعدد و بی‌شماری شکل می‌گیرد که منجر به نوع تفکر و اعمال و رفتار فرد می‌شود. شاید بتوان شخصیت را شامل کلیه افکار حالات و رفتار هر انسانی دانست. تردیدی نیست که به تعداد همه انسان‌های روی زمین شخصیت وجود دارد. هر انسانی دارای شخصیتی خاص و ویژه است و کاملاً منحصربه‌فرد رفتار می‌کند.

    وراثت و محیط، این دو عامل مهم و اساسی باعث شکل‌گیری هر انسانی چه به لحاظ ظاهری و جسمی و چه به لحاظ روحی و روانی می‌گردد. از زمان انعقاد نطفه کار ژن‌ها که عوامل انتقال خصوصیات مختلف ژنتیکی هستند شروع می‌شود. ژن‌ها کلیه خصوصیات انسان را مشخص می‌کنند. ویژگی‌هایی از قبیل رنگ چشم‌ها و رنگ موها، قد شکل صورت، رنگ پوست، اندازه قلب و غیره از مواردی هستند که وراثت در آن‌ها نقش اساسی دارد؛ بنابراین نوع و شکل اعضاء بدن چه بیرونی و چه درونی از طریق ژن‌ها انتقال می‌گردد؛ اما عده‌ای از دانشمندان معتقدند که اگرچه عامل وراثت بسیار مهم و بااهمیت است ولی هرگز نباید از عامل دیگری به نام محیط غافل شد زیرا این محیط است که اگر مساعد باشد وراثت کارایی دارد و می‌تواند باعث رشد و شکل‌گیری خصوصیات ژنتیکی گردد. مثلاً اگر شکل و فرم بدن یک فرد در دستور ژنتیکی مشخصات ایده آلی داشته باشد درصورتی‌که تغذیه مناسب و شرایط محیطی مناسبی وجود نداشته باشد وراثت قادر نیست آن مشخصات را به‌طور کامل مهیا نماید. شرایط محیطی می‌تواند در به‌حداعلا رساندن خصوصیات ارثی افراد مؤثر باشد.

    انسان بعد از تولد در محیط‌های مختلفی قرار می­گیرد و هر یک از این محیط‌ها به‌نوعی در رشد عواطف و احساسات انسان نقش دارد. یکی از این محیط‌ها، محیط‌های ورزشی است. شرکت گوگل برای مشارکت دادن کارمندان در فعالیت‌های انسان دوستانه برنامه اعطای کمک تا سقف 3000 دلار به کارمندان را به اجرا گذاشت (15). حال اگر مدیر یک باشگاه ورزشی یا مدیر یک موسسه خیریه قصد داشته باشد عده­ای از ورزشکاران را به یاری‌رساندن به موسسه­ای خیریه مانند کودکان سرطانی دعوت کند چه‌کاری انجام می­دهد که آن‌ها را به این کار ترغیب کند. سؤال اساسی که محققان به دنبال آن هستند این است که حال که رابطه زیست روان‌شناختی بین اوکسی توسین و رفتار اجتماعی وجود دارد و با توجه به اینکه ورزشکاران به‌طور آزادانه‌ای عواطف خود را با یکدیگر سهیم می­شوند (16). محقق قصد دارد آزمایشی علمی_عصبی_هورمونی انجام شود تا این پاسخ حاصل شود که آیا در ورزشکاران این تعاملات مثبت با غیر ورزشکاران متفاوت است و نسبت آن با همدیگر چگونه است؟ چه فعل و انفعالی در غدد درون‌ریز بدن باعث این کار می‌شود؟ آیا میان ورزشکاران و غیر ورزشکاران در میزان اوکسی توسین تفاوت وجود دارد؟ آیا بین ورزشکاران و غیر ورزشکاران در حس نوع‌دوستی و کمک به هم نوع تفاوت وجود دارد؟ آیا می­شود از هورمونی برای بهبود حس نوع‌دوستی استفاده کرد؟

     

    1-3     ضرورت و اهمیت تحقیق

    تحقیقات نیمه تجربی در حوزه علوم انسانی در ایران به‌ندرت انجام‌شده است و در رشته مدیریت ورزشی نیز به نظر می‌رسد این‌گونه تحقیقی تا به حال انجام نشده است.

    در مدیریت ورزشی در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی و نقش آن‌ها در ورزش کمتر تحقیقی صورت گرفته است.

    در مورد امور خیرخواهانه و نیکوکارانه در سازمان‌های ورزشی و تأثیر آن بر سازمان و ورزشکاران تحقیقات چندانی در ایران یافت نشد.

    به نظر می‌رسد کسی تا به حال به مقایسه نیکوکاری و بخشندگی بین ورزشکاران و غیر ورزشکاران نپرداخته است.

    رویکرد تحقیقات تجربی و نیمه تجربی در علوم انسانی می‌تواند به کشف حقیقت کمک کند

    اوکسی توسین هورمونی است که شناخت درستی از آن به‌ویژه بر روی احساسات و عواطف در ایران صورت نگرفته است و تحقیقاتی که صورت گرفته در مورد تأثیر آن بر مراحل زایمان است.

    در مورد تأثیراتی که فیلم‌های تبلیغاتی می‌توانند بر روی عواطف انسان‌ها به‌ویژه ورزشکاران بگذارند در حیطه مدیریت ورزشی تحقیقی مشاهده نشد.

    Abstract

     

    Nowadays, many research have been conducted about physiological factors affecting behavior as well as behavioral factors impacting physiological factors. The objective of the present semi-experimental study is to investigate changes of oxytocin level in blood in response to an advertising video of a charity and the difference of oxytocin level between athletes and nonathletes. In addition, another purpose of this study is comparing the amount of their donation to an unknown charity. Two ten-member groups of male students are chosen for this study: athletes (age: 21.3 ± 1.7) and non-athletes (age: 22.1± 1.7). The participants’ blood are given before and after watching the video, then their donation to charity are measured. Results show that watching the emotional video can affect oxytocin level in participants’ blood and their charitable donations. The amount of the influence between athletes and nonathletes students are equal. Therefore, it seems that showing emotional videos can be equally used in order to enhance athletes and nonathletes’ generous behaviors.

    Keywords: Oxytocin, Advertising video, Donation, Athletes, Nonathletes

  • فهرست:

    1-            طرح پژوهش.... 2

    1-1                                          مقدمه. 2

    1-2                                          بیان مسئله. 3

    1-3                                          ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

    1-4                                          اهداف پژوهش.... 6

    1-5                                          فرضیههای پژوهش.... 6

    1-6                                          محدوده تحقیق.. 6

    1-7                                          محدودیت‌های تحقیق.. 7

    1-8                                          تعریف واژه‌ها و اصطلاحات.. 7

    2-            مبانی نظری و پیشینه پژوهش.... 9

    2-1                                          مبانی نظری.. 9

    2-2                                          پیشینه داخلی.. 40

    2-3                                          پیشینه خارجی.. 40

    3-            روش‌شناسی پژوهش.... 50

    3-1                                          مقدمه. 50

    3-2                                          طرح پژوهش.... 50

    3-3                                          جامعه و نمونه آماری.. 51

    3-4                                          الگوی طرح تحقیق.. 52

    3-5                                          روش‌های آماری.. 53

    4-            تجزیه و تحلیل یافته‌های پژوهش.... 55

    4-1                                          مقدمه. 55

    4-2                                          تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی یافته‌ها 55

    4-2-1                                                     تجزیه و تحلیل توصیفی یافته‌ها 55

    4-2-2                                                        تجزیه و تحلیل استنباطی یافته‌ها 57

    4-3                                          یافته‌های جانبی پژوهش.... 61

    5-            بحث و نتیجه‌گیری.. 63

    5-1                                          بحث و نتیجه‌گیری.. 64

    5-1-1                            بررسی فرضیه اول.. 64

    5-1-2                            بررسی فرضیه دوم. 65

    5-1-3                              بررسی فرضیه سوم. 66

    5-2           پیشنهاد برای مدیران   68

    منبع:

     

    1- Eisenberg, N., Fabes, R. A., & Spinrad, T. L. (2007). Prosocial Development Handbook of Child Psychology: John Wiley & Sons, Inc.

    2- Bénabou, R., & Tirole, J. (2005). Incentives and prosocial behavior: National Bureau of Economic Research.

    3- Pepping, G.-J., & Timmermans, E. J. (2012). Oxytocin and the Biopsychology of Performance in Team Sports. The Scientific World Journal, 2012.

    4- Barraza, J. A., McCullough, M. E., Ahmadi, S., & Zak, P. J. (2011). Oxytocin infusion increases charitable donations regardless of monetary resources. Hormones and Behavior, 60(2), 148-151.

    5- Kosfeld, M., Heinrichs, M., Zak, P. J., Fischbacher, U., & Fehr, E. (2005). Oxytocin increases trust in humans. Nature, 435(7042), 673-676.

    6- Hall, J. E. (2006). Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology (11 ed.): Elsevier.

    7- MacDonald, K., & MacDonald, T. M. (2010). The peptide that binds: a systematic review of oxytocin and its prosocial effects in humans. Harvard review of psychiatry, 18(1), 1-21.

    8- Gaffey, A. E. (2012). Oxytocin effects on human affect and cognition. University of Notre Dame.

    9- Bartz, J. A., Zaki, J., Bolger, N., & Ochsner, K. N. (2011). Social effects of oxytocin in humans: context and person matter. Trends in Cognitive Sciences, 15(7), 301-309.

    10- Heinrichs, M., von Dawans, B., & Domes, G. (2009). Oxytocin, vasopressin, and human social behavior. Frontiers in Neuroendocrinology, 30(4), 548-557.

    11- A Bartz, J., & Hollander, E. (2006). The neuroscience of affiliation: forging links between basic and clinical research on neuropeptides and social behavior. Hormones and Behavior, 50(4), 518-528.

    12- media, k. (2013). Kantar Media Reports U.S. Advertising Expenditures Increased 3 Percent In 2012

    13- USA, G. (2009). U.S. charitable giving estimated to be $307.65 billion in 2008 [Press release] .

    14- Small, D. A., & Verrochi, N. M. (2009). The Face of Need: Facial Emotion Expression on Charity Advertisements. Journal of Marketing Research, 46(6), 777-787.

    15- Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2009). Organizational Behavior.

    16-Snyder, E. E. (1990). Emotion and sport: a case study of collegiate women gymnasts. Sociology of sport journal, 7(3), 254-270

    17- سیدی, س. ح. (1387). موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها نوشته احد فرامرز قراملکی - رستم نوچه فلاح. آیین(13), 124-124.

    18- Carter, C. S., & Porges, S. W. (2013). The biochemistry of love: an oxytocin hypothesis. EMBO reports, 14(1), 12-16.

    19- De Vries, G., & Panzica, G. (2006). Sexual differentiation of central vasopressin and vasotocin systems in vertebrates: different mechanisms, similar endpoints. Neuroscience, 138(3), 947-955.

    20- de Vries, G. J., & Miller, M. A. (1999). .1 Anatomy and function of extrahypothalamic vasopressin systems in the brain. Progress in brain research, 119, 3-20.

    21- Carter, C. S. (2014). Oxytocin pathways and the evolution of human behavior. Annual review of psychology, 65, 17-39.

    22- Campbell, A. (2010). Oxytocin and human social behavior. Personality and Social Psychology Review, 14(3), 281-295.

    23- Sue Carter, C. (1998). Neuroendocrine perspectives on social attachment and love. Psychoneuroendocrinology, 23(8), 779-818.

    24- Blume, A., Bosch, O. J., Miklos, S., Torner, L., Wales, L., Waldherr, M., & Neumann, I. D. (2008). Oxytocin reduces anxiety via ERK1/2 activation: local effect within the rat hypothalamic paraventricular nucleus. European Journal of Neuroscience, 27(8), 1947-1956.

    25- Mantella, R. C., Vollmer, R. R., & Amico, J. A. (2005). Corticosterone release is heightened in food or water deprived oxytocin deficient male mice. Brain Research, 1058(1), 56-61.

    26- Olff, M., Frijling, J. L., Kubzansky, L. D., Bradley, B., Ellenbogen, M. A., Cardoso, C., . . . van Zuiden, M. (2013). The role of oxytocin in social bonding, stress regulation and mental health: An update on the moderating effects of context and interindividual differences. Psychoneuroendocrinology, 38(9), 1883-1894.

    27- Jouret, J. (2013). The sport hormone? The Lancet Diabetes & Endocrinology, 1, Supplement 1(0), s8-s9.

    28- Kavussanu, M., & Roberts, G. C. (2001). Moral functioning in sport: An achievement goal perspective. Journal of sport and Exercise Psychology, 23(1), 37-54.

    29- Zak, P. J. (2011). The physiology of moral sentiments. Journal of Economic Behavior & Organization, 77(1), 53-65.

    30- Wilson, R., Gaines, J., & Hill, R. P. (2008). Neuromarketing and consumer free will. Journal of consumer affairs, 42(3), 389-410.

    31- Eser, Z., Isin, F. B., & Tolon, M. (2011). Perceptions of marketing academics, neurologists, and marketing professionals about neuromarketing. Journal of Marketing Management, 27(7-8), 854-868.

    32- Ratnayake, N. (2010). A neurocognitive approach to brand memory.

    33- خلیلی، فرشته (1392). بررسی اثربخشی آگهی های  خدمات عمومی با رویکرد بازاریابی هورمونی. دانشگاه مازندران.

    34- Eisenberg, N., Guthrie, I. K., Murphy, B. C., Shepard, S. A., Cumberland, A., & Carlo, G. (1999). Consistency and development of prosocial dispositions: A longitudinal study. Child development -.  1360,(6)70,1372.

    35-روستا، ا; ونوس، د; ابراهیمی، ع. (1390). مدیریت بازاریابی: سمت.

    36- Van Niekerk, E. (2007). Not-for-profit marketing: branding, brand equity and marketing of smaller charities. University of South Africa. 

    37- Gladden, J. M., Mahony, D. F., & Apostolopoulou, A. (2005).Toward a better understanding of college athletic donors: what are the primary motives? Sport Marketing Quarterly, 14(1(

    38- Won, D., Park, M., & Turner, B. A. (2010). Motivations for participating in health related charity sport events. Journal of Venue & Event Management, 1 (2), 17-44.

    39- Schlegelmilch, B. B., & Tynan, A. (1989). The scope for market segmentation within the charity market: an empirical analysis. Managerial and Decision Economics, 10(2), 127-134.

    40- خورشیدی، غ; مقدمی،ص. (1382). تبیین مفهوم بازار یابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی . 28. 141-163.  

    41- حدادی نیا،ح; شوندی، ح; شربت اوغلی، ا; سیدان ا. (1390). تاثیر آشنایی با برند ونوع محصول بر پاسخ مشتری به بازبریابی خیرخواهانه. فصل نامه علوم مدیریت ایران, 101-126.

     

    42- Baker, M. J. (2003). The marketing book: Routledge.

    43- Roy, D. P., & Graeff, T. R. (2003). Consumer attitudes toward cause-related marketing activities in professional sports. Sport Marketing Quarterly, 12(3), 163-172.

    44- LeGresley, E. M., Muggli, M. E., & Hurt, R. D. (2006). Movie moguls: British American Tobacco's covert strategy to promote cigarettes in Eastern Europe. The European Journal of Public Health, 16(5), 505-508.

    45- فرهنگی، ع; فیروزیان، م; موسویان، ا. (1387). بررسی اثر بخشی تبلیغات شرکت ملی گاز ایران در راستای بهینه سازی مصرف. مجله مدیریت بازاریابی. 19-43.

    46- Crosno, J. L., Freling, T. H., & Skinner, S. J. (2009). Does brand social power mean market might? Exploring the influence of brand social power on brand evaluations. Psychology and Marketing, 26(2), 91-121.

    47- Ramayah, T., Lee, J. W. C., & Mohamad, O. (2010). Green product purchase intention: Some insights from a developing country. Resources, Conservation and Recycling, 54(12), 1419-1427

    48- حیدرزاده، ک; الوانی، م; قلندری. (1389). بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم به خرید پژوهش های مدیریت.27-52.  

    49- نوربخش, پ., & پورحسن, ق. (1383). بررسی مقایسه ای عزت نفس و خود پنداره پسران ورزشکار و غیر ورزشکار دوره متوسطه نواحی آموزش و پرورش شهر اهواز و رابطه آنها با پیشرفت تحصیلی. حرکت, 21(21) . 19-32.

    50- موسوی گیلانی, ر; کیان پور، م; صادقی، م. (1381). مقایسه سلامت روانی دانشجویان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار. طبیب شرق. 4(1). 39-45.

    51- Chicharro, J., L, e., Hoyos, J., s, u., Bandres, F., Gomez Gallego, F., . . . Lucia, A. (2001). Plasma oxytocin during intense exercise in professional cyclists. Hormone Research in Paediatrics, 55(3), 155-159.

    52- Landgraf, R., Häcker, R., & Buhl, H. (1982). Plasma vasopressin and oxytocin in response to exercise and during a day-night cycle in man. Endokrinologie, 79(2), 281-291.

    53- خبیری, محمد. (2002). بررسی تفاوت رعایت موازین اخلاقی بین بانوان ورزشکاران و غیر ورزشکار. حرکت, 13(13). 5-19.

    54- معصومی, ر; لمیعیان, م;  قائدی, س. (1387). بررسی نقش اکسی توسین بر میزان اضطراب در یک زایمان طبیعی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق), 10, 53-58.

    55- Zak, P. J., Kurzban, R., & Matzner, W. T. (2004). The neurobiology of trust. Annals of the New York Academy of Sciences, 1032(1), 224-227.

    56- Heinrichs, M., Baumgartner, T., Kirschbaum, C., & Ehlert, U. (2003). Social support and oxytocin interact to suppress cortisol and subjective responses to psychosocial stress. Biological Psychiatry, 54(12), 1389-1398.

    57- Barraza, J. A., & Zak, P. J. (2009). Empathy toward strangers triggers oxytocin release and subsequent generosity. Annals of the New York Academy of Sciences, 1167(1), 182-189.

    58- Zak, P. J., Kurzban, R., & Matzner, W. T. (2005). Oxytocin is associated with human trustworthiness. Hormones and Behavior, 48(5), 522-527.

    59- Zak, P. J., Stanton, A. A., & Ahmadi, S. (2007). Oxytocin increases generosity in humans. PLoS One, 2(11), e1128.

    60- Lin, P.-Y., Grewal, N. S., Morin, C., Johnson, W. D., & Zak, P. J. (2013). Oxytocin increases the influence of public service advertisements. PLoS One, 8(2), e56934.

    61- Nilsson, U. (2009). Soothing music can increase oxytocin levels during bed rest after open‐heart surgery: a randomised control trial. Journal of clinical nursing, 18(15), 2153-2161

    62- Baumgartner, T., Heinrichs, M., Vonlanthen, A., Fischbacher, U., & Fehr, E. (2008). Oxytocin shapes the neural circuitry of trust and trust adaptation in humans. Neuron, 58(4), 639-650.

    63- Merolla, J. L., Burnett, G., Pyle, K. V., Ahmadi, S., & Zak, P. J. (2013). Oxytocin and the biological basis for interpersonal and political trust. Political Behavior, 1-24.

    64- Zhong, S., Monakhov, M., Mok, H. P., Tong, T., San Lai, P., Chew, S. H., & Ebstein, R. P. (2012). U-shaped relation between plasma oxytocin levels and behavior in the trust game. PLoS One, 7(12), e51095.

    65- de Araujo, A. D., Mobli, M., Castro, J., Harrington, A. M., Vetter, I., Dekan, Z.King, G. F. (2014). Selenoether oxytocin analogues have analgesic properties in a mouse model of chronic abdominal pain. Nature communications, 5.

    66- Fry, A., & Lohnes, C. (2010). Acute testosterone and cortisol responses to high power resistance exercise. Human physiology, 36(4), 457-461.

    67- Rimmele, U., Zellweger, B. C., Marti, B., Seiler, R., Mohiyeddini, C., Ehlert, U., & Heinrichs, M. (2007). Trained men show lower cortisol, heart rate and psychological responses to psychosocial stress compared with untrained men. Psychoneuroendocrinology, 32(6), 627-635

    68- Azarbayjani, M. A., Dalvand, H., Fatolahi, H., Hoseini, S. A., Farzanegi, P., & Stannard, S. R. (2011). Responses of salivary cortisol and α-amylase to official competition. Journal of Human Sport & Exercise, 6.(2)

    69- Haneishi, K., Fry, A. C., MOORE, C. A., Schilling, B. K., Li, Y., & Fry, M. D. (2007). Cortisol and stress responses during a game and practice in female collegiate soccer players. The Journal of Strength & Conditioning Research, 21(2), 583-588.

    70- Ahtiainen, J. P., Pakarinen, A., Kraemer, W. J., & Hakkinen, K. (2004). Acute hormonal hesponses to heavy resistance exercise in strength athletes versus nonathletes. Canadian Journal of Applied Physiology, 29(5), 527-543.

    71- Zak, P. J., Kurzban, R., Ahmadi, S., Swerdloff, R. S., Park, J., Efremidze, L. Matzner, W. (2009). Testosterone administration decreases generosity in the ultimatum game. PLoS One, 4(12), e8330


موضوع پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, نمونه پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, جستجوی پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, فایل Word پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, دانلود پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, فایل PDF پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, تحقیق در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, مقاله در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, پروژه در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, پروپوزال در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, تز دکترا در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, پروژه درباره پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران, رساله دکترا در مورد پایان نامه تأثیر فیلم تبلیغاتی خیر خواهانه بر میزان اوکسی توسین خون و میزان بخشش ورزشکاران در مقایسه با غیر ورزشکاران

پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر مقایسه اثر سه نوع موسیقی (زورخا نه ای، ملایم، تند) بر نتایج آزمون های آمادگی جسمانی بود. 16دانش آموز دوره شبانه سالم به صورت داوطلبانه ، با میانگین سن (38/2±6/22 سال) ، قد (27/5±72/175 سانتی متر) ، وزن (8/0±13/77 کیلوگرم) به صورت تصادفی در اجرای آزمونها شرکت کردند. کلیه ...

کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی وعلوم ورزشیگرایش: رفتارحرکتی چکیده: هدف از تحقیق حاضر تعیین نقش پیش نارسایی هیجانی و مکانیزم های دفاعی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران و همچنین مقایسه ی نارسایی هیجانی و مکانیزم دفاعی بین دانشجویان ورزشکارو غیر ورزشکار دانشگاه تبریز بود.روش تحقیق این پژوهش از نوع زمینه یابی است که در آن به مقایسه ی مکانیزم دفاعی و میزان نارسایی هیجانی ورزشکاران و غیر ...

گروه آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی اثر مصرف ده روزه زنجبیل بر کوفتگی عضلانی تأخیری دختران دبیرستانی شهر لنگرود بود. بدین منظور 30 دانش آموز دختر دبیرستانی (میانگین سنی 15 تا 18 سال، قد 05/0±55/1متر، وزن 83/5±9/53 کیلوگرم و شاخص توده بدن 21/1±2/22 کیلوگرم بر مترمربع) به صورت داوطلب به عنوان نمونه انتخاب و به ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان نامه کارشناسی‌ ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی اثر مصرف ده روزه زنجبیل بر کوفتگی عضلانی تأخیری دختران دبیرستانی شهر لنگرود بود. بدین منظور 30 دانش آموز دختر دبیرستانی (میانگین سنی 15 تا 18 سال، قد 05/0±55/1متر، وزن 83/5±9/53 کیلوگرم و شاخص توده بدن 21/1±2/22 کیلوگرم بر مترمربع) به صورت داوطلب به عنوان نمونه انتخاب و به طور ...

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده: زمینه و هدف : هدف از این مطالعه تعیین اثر 8 هفته تمرین شدید با و بدون عصاره آبی(ولیک سرخ وسیاه) بر سطوح نوروپتید w پلاسمایی و کبد ی ، هورمون های کورتیزول و T4 پلاسمایی در موش­های صحرایی نر می­باشد. مواد و روش : در این مطالعه تجربی جامعه آماری شامل42 سر موش صحرایی نر چهار تاشش هفته­ای نژاد ویستار بود. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش:فیزیولوژی ورزشی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش­های اجرا و نتایج به دست آمده) : هدف از این پژوهش، مطالعه اثر ترکیب تمرین مقاومتی و عصاره آبی خارخاسک بر آنزیم­های کبد در رت­های نر سالم بود و با توجه به اهداف و ماهیت پژوهش 90 رت نر در 10 گروه نه تایی با شرایط استاندارد 12 ساعت نور و 12 ساعت تاریکی همراه با آب و غذا به ...

پایان‌نامه دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر (هوش مصنوعی) چکیده درک و استخراج اطلاعات از تصاویر و فیلم فصل مشترک اکثریت مسایل مربوط به بینایی ماشین است. یافتن قسمتهای اصلی و مفید یک فیلم و مدلسازی کنشهای بین این اجزا از اهداف اصلی آنالیز فیلم به شمار می‌رود. در دهه اخیر تشخیص فعالیت انسانی با استفاده از تصاویر ویدیویی به عنوان یک بحث چالش برانگیز در بینایی ماشین مطرح شده است. از ...

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی­ارشد رشته تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی تقویت فاکتور های عملکرد ماهیچه ای در مراحل تمرینی توسعه یافته و حفظ این توانایی های بدست آمده از مهم ترین وظایف مربیان و ورزشکاران در زمان بی تمرینی و یا آسیب دیدگی بشمار می آید. با این هدف تحقیق حاضر به بررسی تعیین و مقایسه میزان ماندگاری فاکتورهای عملکردی ماهیچه ای پس از اجرای یک دوره 10 هفته ای ...

ثبت سفارش