پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران

word 731 KB 31663 44
مشخص نشده کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۵۹,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۱,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    تربیت بدنی و علوم ورزشی

    چکیده

    هدف از این تحقیق تاثیر یک دوره تمرینات دایر ه­ای پلایومتریک بر فاکتور های آمادی جسمانی دانش­ آموزان کشتی­ گیر منطقه 11 شهر تهران بود.

    بدین منظور 30 نفر از دانش­آموزان کشتی­گیر منطقه 11 شهر تهران در سال تحصیلی 93-92 به صورت هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تجربی (N=15) با (میانگین سن 97/1±2/17 سال، قد 69/3±06/179 سانتی­متر، وزن 81/5±06/73 کیلوگرم) و گروه کنترل (N=15) با (میانگین سن 57/3±26/17 سال، قد 74/6±6/177 سانتی­متر، وزن 88/5±66/72 کیلوگرم) تقسیم شدند. روش کار بدین صورت بود که ابتدا پرسشنامه جهت کسب اطلاعات شخصی توسط آزمودنی­ها تکمیل شد. پس از آن جهت آشنایی آزمودنی­ها با آزمون­ها، کلیه مراحل اجرای آزمون و نحوه انجام هر کدام از آزمون­ها به ترتیب توسط محقق توضیح و اجرا شد. سپس آزمودنی­ها 20 دقیقه گرم کرده و به ترتیب آزمون­های (سن، قد، وزن، نشستن و رسیدن، پرش سارجنت، شنا روی دست و دو 9×4) را به ترتیب برای اندازه­گیری فاکتورهای (انعطاف­پذیری، توان بی­هوازی، استقامت عضلانی و چابکی) را در پیش تست انجام داده و نتایج در برگه­های مخصوص ثبت شد. سپس گروه تجربی به مدت 6 هفته، هفته­ای 3 جلسه و هر جلسه 45 الی 60 دقیقه برنامه منتخب تمرین دایره­ای پلایومتریک را انجام داده و گروه کنترل هیچ تمرینی انجام نداد. در انتها نیز برای جمع آوری داده­ها در پس آزمون هر دو گروه مجدداَ آزمون­های مورد نظر را انجام دادند. نتایج نشان داد: برنامه تمرین دایره­ای پلایومتریک بر توان بی­هوازی، چابکی، استقامت عضلانی و انعطاف‌پذیری دانش­آموزان کشتی­گیر منطقه 11 شهر تهران تاثیر معنی­داری دارد.

     

    واژه­های کلیدی: توان بی­ هوازی، استقامت عضلانی، چابکی، انعطاف­ پذیری کشتی گیر، فاکتورهای آمادگی جسمانی.

     

     

    مقدمه

    جامعه ورزشی در جهت قهرمانی و حرفه­ای شدن در حال حرکت است و هر کسی به هر دلیل و هدفی ممکن است در یک فعالیت ورزشی و برنامه تمرینی خاص شرکت کند، اما توجه به این مسئله که استعداد ورزشی یکی از مهمترین عوامل در دستیابی به سطح بالای عملکرد ورزشی است نیز مهم است در ضمن برای شکوفایی این استعداد، مربیگری مبتنی بر اصول عملی ورزش نیز ضروری به شمار می‌رود. از این رو ضمن شناخت این استعداد باید به شیوه ای صحیح آن را رشد و توسعه داد. معمولا متخصصین ورزش معتقدند که برای دستیابی به سطح بالای عملکرد ورزشی باید ضمن شناخت ورزش، با روش‌های مختلف تمرین به توسعه سطح عملکرد و آمادگی افراد پرداخته شود.

    انگیزه و پیشرفت و دستیابی به اوج توانمندی در اجرای مهارت­ها، مربیان را برآن داشته است تا روش‌ها و راههای تمرینی متفاوتی را جهت موفقیت ورزشکاران به کار گیرند. برای پیشرفت در هر رشته ورزشی، ضمن آگاهی لازم از اصول و فنون آن ورزش، باید ورزشکار از آمادگی بدنی لازم و اختصاصی برخوردار باشد(ادیب­پور، 1380). برای رسیدن به این آمادگی، یکی از شیوه‌های تمرینی که توسط  مربیان به کار گرفته می‌شود تمرینات پلایومتریک است. از آنجایی که هر ورزشکاری برای قویتر و سریعتر بودن تلاش می‌کند پس این نوع تمرینات را می‌توان برای بهبود قدرت و سرعت ورزشکاران جهت افزایش آمادگی و توانایی آنها به کار گرفت. شروع به کارگیری این نوع تمرینات از دهه 1960 بوده  که   از  آن  به  عنوان  یک  روش  تمرینی  زود  بازده استفاده می‌شد. این تمرینات با استفاده از مکانیسم بازتاب کششی برای رسیدن به اهداف ورزشی مفید بوده و در بسیاری از ورزش‌ها چون والیبال، بسکتبال، دوو میدانی، شنا و... کاربرد داشته  است (ادیب­پور، 1380).

    رشته کشتی از جمله رشته­های ورزشی است که در آن آمادگی جسمانی اهمیت بالایی دارد. پس ورزشکار برای دستیابی به رکورد خوب باید میزان، آمادگی و توان بدنی خود را بالا ببرد که این هدف می‌تواند از طریق تمرینات پلایومتریک فراهم شود و  به ورزشکار در بهبود و توسعه آمادگی جسمانی و کسب قهرمانی خوب کمک می‌کند. در این تحقیق سعی بر این خواهد بود که به بررسی تاثیر تمرینات پلایومتریک بر فاکتورهای آمادگی جسمانی دانش­آموزان کشتی­گیر به عنوان آینده­سازان این رشته ورزشی پرطرفدار کشورمان پرداخته شود تا شاید بتوان با کسب اطلاعات، کمکی به ورزشکاران و مربیان نمود (بومپا،[1] 1982).          

     

    1-2- بیان مساله

    پیشرفت­های علوم ورزشی در سال­های اخیر بسیار چشمگیر بوده و آمادگی جسمانی نیز به عنوان بخش مهمی‌از این پیشرفت­ها، از تنوع، تغییر و توسعه به دور نبوده است. انجام تمرینات خاص برای رسیدن به آمادگی مطلوب در رشته­های ورزشی و همچنین در بحث تندرستی عمومی‌اهمیت ویژه­ای دارد. اگر این تمرینات بر پایه تحقیقات علمی‌استوار باشد، نتایج بهتری در پی خواهد داشت. از بین عوامل آمادگی جسمانی، توان عاملی مهم در موفقیت ورزشکاران محسوب می­شود و توان بی­هوازی اندام تحتانی عامل مهمی‌در رشته­هایی مانند فوتبال، بسکتبال، تکواندو و غیره است. در چند دهه اخیر، روش­های مختلفی مانند تمرینات با وزنه و تمرینات سرعتی برای تقویت توان بی­هوازی اندام تحتانی به کار برده شده است. اخیرا تمرینات پلایومتریک به عنوان شیوه­ای موثر، مورد توجه مربیانی قرار گرفته که در پی تقویت عملکردهای سرعتی و انفجاری ورزشکاران هستند. اصولا ویژگی ذاتی این نوع تمرینات، تلفیق قدرت و سرعت برای تولید توان است. این تمرینات با درگیر کردن تعداد بیشتری از تارهای عضلانی در اثر فعال شدن دوک‌های عضلانی و بهره مندی از ویژگی الاستیک یا کشسانی عضلات، سازگاری‌های عملکردی مختلفی در عضلات به وجود می‌آورند که نتیجه آن عملکرد بهتر و هماهنگ تر عضلات (هماهنگی در بکارگیری عضلات) و ایجاد قدرت انفجاری بیشتر در عمل است. این سازگاری، بویژه در رشته‌هایی که نیازمند پرش‌های پیاپی به مدت طولانی اند، اهمیت بیشتری دارد (نبی زاده و همکاران،1393).

    آمادگی جسمانی همچنین مجموعه ای از ویژگی‌های ذاتی و اکتسابی است که توانایی اجرای فعالیت بدنی را تعیین می‌کند (سندگل،1372) و ایجاد سلامت عمومی‌مهمترین نقشی است که می‌توان از آن انتظار داشت. از جمله فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی می­توان توان بی­هوازی، چابکی، قدرت و انعطاف­پذیری را نام برد  (هامپری [2]و همکاران،1999).

    در علم فیزیک توان عبارت است از انجام کاری معین در واحد زمان است. اغلب رشته‌های ورزشی دارای اجرای فعالیت‌های کوتاه مدت و سریع با بازده توان حداکثر، نیاز دارند. در واقع توان انفجاری نشانه ظرفیت و قابلیت دستگاه متابولیکی برای تأمین انرژی در غیاب اکسیژن است. بدین ترتیب اندازه‌گیری این قابلیت برای ارزیابی برنامه‌های تمرین و گزینش ورزشکاران زبده از اهمیت زیادی برخوردار است (مارکویچ[3] و همکاران، 2007).

    تا دهه شصت میلادی، طراحی تمرینات بدنسازی بیشتر به کار مقاومتی برای افزایش قدرت یا سرعت محدود می­شده است. پس از آن، تمرینات مذکور تنها پیش­درآمدی برای تمرینات اصلی توانی یعنی تمرینات پلایومتریک محسوب شدند. در یک تعریف عملیاتی، حرکت پلایومتریک فعالیتی سریع و قدرتمند است که با استفاده از یک پیش­ حرکت کششی و سریع که محرک رفلکس کششی است، اجرا می­شود. در تمرینات پلایومتریک، با درگیر نمودن بیشتر اجزای کشش­ پذیر طبیعی عضله (تاندون­ها) و رفلکس کششی تلاش می­شود توان حرکات اجرایی افزایش یابد (کوین و همکاران، ). علاوه بر این، به نظر می­رسد که بازدارندگی متقابل عصبی نیز در تسهیل این فرآیند نقش داشته باشد (مک­کاتی[4] و همکاران، 2007. بنجامین و همکاران، 2005.گاردینر). پلایومتریک، تمریناتی است که عضلات را قادر می‌سازد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حداکثر قدرت خود را اعمال کند و فرآیند چرخه کشیده شدن کوتاه شدن انقباض عضلانی، پایه اصلی این تمرین است (کوین[5] و همکاران، 2009).

    مزیّت این تمرین در این است که موجب آمادگی دستگاه عصبی عضلانی می‌شود و در نتیجه به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌هایی که همراه با تغییر جهت می‌باشند، به نحو قدرتمند و سریعی اجرای وظیفه نمایند. با انجام این گونه تمرینات، زمان موردنیاز برای تغییر جهت، کاهش یافته و در نتیجه، سرعت و توان انفجاری، افزایش می‌یابد. لذا، ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف به توان نیاز دارند، می‌توانند از تمرینات پلایومتریک بسیار سود ببرند. مزیت دیگر این تمرینات، نوع حرکات آن است که آموزش و یادگیری آن‌ها بسیار ساده و آسان می‌باشد (کلوندی[6] و همکاران، 1390).

    اما همانند تمرینات استقامتی و مقاومتی، در تمرینات پلایومتریک نیز ضرورت دارد تا نوع حرکت، تعداد وهله­های تمرینی، تعداد تکرار حرکت در هر وهله و شدت بار هر تکرار به دقت طراحی شود. در غیر این صورت، ورزشکار یا با کم­تمرینی روبه­رو می­شود و پیشرفت چندانی نخواهد نمود و یا با بیش­ تمرینی روبرو شده و خیلی سریع دچار آسیب می­شود. بر اساس اصل ویژگی تمرین، نوع حرکات پلایومتریک باید تا حد ممکن مشابه حرکات ورزش مورد نظر باشد (کوین و همکاران، 2009. پوتاچ[7]، 2003. بومپاف[8] 1382). اما اینکه این تمرینات با چه شدت و چه مدتی باید انجام شوند؟ همچنین اینکه آیا این تمرینات بر فاکتورهای مختلف آمادگی جسمانی (توان بی­هوازی، چابکی، انعطاف­پذیری، استقامت عضلانی) آن هم در کشتی­گیران و مخصوصا کشتی­گیران جوان تاثیر دارد یا نه؟ سوالی است که لازم است تا تحقیقات بیشتری پیرامون آن انجام شود.

    یکی از عوامل مهم که در اجرای حرکات مختلف رشته ورزشی کشتی کاربرد دارد، قدرت عضلانی و توان انفجاری اندام تحتانی است. همچنین، یکی از جنبه‌های بارز موفقیت و پیشرفت در هر رشته ورزشی، شناخت عوامل مؤثر در برنامه‌های قهرمانی و نیز آگاهی مربیان از ظرفیت‌های عملکردی مؤثر در پیروزی و موفقیت ورزشکاران می‌باشد. در تحقیقات انجام شده داخل و خارج کشور، تأثیر تمرینات پلایومتریک بر توان بی‌هوازی و انفجاری ورزشکاران تا حدودی مشخص گردیده است. اما، در زمینه تاثیر این تمرینات بر فاکتورهای آمادگی جسمانی کشتی­گیران و همچنین معرفی یک شیوه انتخابی مناسب از این‌گونه تمرینات تحقیقات چندانی صورت نگرفته است. لذا، می‌توان با انجام این تحقیق، روش مناسب و مفیدی از این‌گونه تمرینات را ارایه داد تا مربیان و معلمان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه اندک، بیشترین سود را برده و به نتیجه برسند.

    Abstract

    This research was performed to examine the effect of a period of plyometric circular exercises on Physical fitness factors of wrestler students of District 11, Tehran.

     Therefore, 30 wrestler students from District 11, Tehran in academic year of 2013-14 were purposefully selected and randomly divided to two groups including “experimental group (N=15) with average age 17/2± 1/97 years, height 179/06±3/69 centimeters and weight 73/06±5/81 kilograms” and “control group (N=15) with average age 17/26± 3/57 years, height 177/6±6/74 centimeters and weight 72/66±5/88 kilograms”. In this program, at first questionnaires were filled with subjects to gain personal information. Then to familiarize subjects with the test, each step of doing the test and method of doing each test were respectively explained and executed by the researcher. Then the subjects warmed themselves up for 20 minutes and did the tests of age, height, weight, sitting and reaching, Sargent jump, push-up and running 4×9 to respectively measure flexibility, aerobic power, muscular endurance and agility in pretest and the results were recorded in special papers. Then the experimental group did the chosen plan of plyometric circular exercises for 6 weeks, 3 sessions in a week and in 45 till 60 minute sessions and the control group did no exercise. At the end for collecting date after test, both groups again did the intended tests. The results showed plyometric circular exercises has a significant effect on aerobic power, agility, muscular endurance and flexibility of wrestler students of 11th zone of Tehran.

    Key words: Aerobic power, Muscular endurance, Agility, Flexibility of wrestler, Physical fitness factors 

  • فهرست:

    چکیده. 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه.. 2

    1-2- بیان مساله.. 3

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

    1-4- اهداف تحقیق.. 7

    1-4-1- هدف کلی: 7

    1-4-2- اهداف ویژه. 7

    1-5- فرضیه‌های تحقیق.. 7

    1-6- محدودیت‌های تحقیق.. 8

    1-7- پیش فرض‌های تحقیق.. 8

    1-8- تعاریف کاربردی واژه‌ها و اصطلاحات.. 8

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه.. 10

    بخش اول: مبانی نظری تحقیق: 10

    2-2- تمرینات پلایومتریک.... 10

    2-3- تعریف تمرینات پلایومتریک.... 11

    2-4- ابعاد فیزیولوژیکی تمرینات پلایومتریک.... 11

    2-5- چرخه کشش – انقباض در تمرینات پلایومتریک.... 12

    2-6- گیرنده‌های حسی و عمقی.. 13

    2-6-1- دوکهای عضلانی.. 13

    2-6-2- اندامهای وتری گلژی.. 14

    2-7- تأثیرات مربوط به تمرینات پلایومتریک.... 14

    2-8- طبقه‌بندی تمرینات پلایومتریک.... 14

    2-9- اصول بکارگیری تمرینات پلایومتریک.... 16

    2-10- آسیب‌های ناشی از تمرینات پلایومتریک.... 17

    2-11- توان بیهوازی.. 17

    2-11-1- عوامل مؤثر بر توان بی‌هوازی.. 18

    2-12- چابکی.. 19

    2-12-1- عوامل مؤثر بر چابکی.. 20

    2-12-2- عوامل مؤثر در گسترش دامنه چابکی.. 20

    2-13- استقامت عضلانی.. 20

    2-13-1- عوامل تأثیر گذار در استقامت عضلانی.. 21

    2-14- انعطاف پذیری.. 22

    2-14-1- عوامل تأثیرگذار بر انعطاف پذیری.. 23

    2-14-1-1- عوامل داخلی.. 23

    2-14-1-2- عوامل خارجی.. 24

    2-14-1-3- ارزشیابی انعطاف پذیری.. 25

    بخش دوم: پیشینه تحقیق.. 25

    2-15- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور 25

    2-16- جمع‌بندی تحقیقات انجام شده. 27

    فصل سوم: روش‌ شناسی تحقیق

    3-1-  مقدمه.. 28

    3-2- روش تحقیق.. 28

    3-3- جامعه و نمونه آماری آماری.. 28

    3-4- متغیرهای تحقیق.. 29

    3-4-1- متغیر مستقل.. 29

    3-4-2- متغیر‌های وابسته.. 29

    3-5- ابزار اندازه گیری.. 29

    3-6- روش جمع‌آوری دادهها 29

    3-6-1- روش اندازه‌گیری قد.. 30

    3-6-2- روش اندازهگیری وزن. 30

    3-6-3- روش جمع آوری اطلاعات از آزمون نشستن و رساندن دست‌ها به پنجه پا 31

    3-6-4- روش جمع آوری اطلاعات از آزمون دوی 9×4. 31

    3-6-5- روش جمع آوری اطلاعات از آزمون پرش سارجنت... 32

    3-6-6- روش اندازه گیری استقامت عضلانی بالاتنه.. 32

    3-7- روش‌های آماری.. 33

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

    4-1- توصیف آماری داده‌ها 34

    4-2- آزمون فرضیه‌ها: 35

    فرضیه اول.. 35

    فرضیه دوم. 36

    فرضیه سوم. 37

    فرضیه چهارم. 38

    فصل پنجم:‌ بحث و نتیجه‌گیری

    5-1- خلاصه تحقیق.. 39

    5-2- بحث و نتیجه‌گیری.. 40

    5-3- پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 41

    5-3-1 پیشنهادات کاربردی.. 41

    5-3-2- پیشنهادات پژوهشی.. 42

    منابع و مآخذ.. 43

    منبع:

     

    ادیب پور، ناهید، بررسی اثر تمرینات (پلایومتریک و وزنه) بر توان بی هوازی ، پرش عمودی و بعضی از ویژگی‌های ساختاری دختران بسکتبالیست، 1380، پایا نامه تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    اکبری، اصغر، افشاری­پور، رقیه، حسینی­فر، محمد، غیاثی، فاطمه، تاثیر تمرین­های پلایومتریک و تقویتی بر قدرت عضله چهارسررانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، طبیب شرق، 1385، سال هشتم، شماره 3، صفحه 219-225.

    امیر خانی، زهره، مقایسه تاثیر دو روش تمرین قدرتی و پلایومتریک بر بهبود رکورد شنای کرال سینه 25 و 50 متری دختران دانشجوی شهرستان مشهد، 1381، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    بومپا، تئودور، (1382)، زمان­بندی و طراحی تمرین قدرتی در ورزش، ترجمه حمید رجبی، حمید آقاعلی­نژاد و معرفت سیاهکوهیان، چاپ اول، تهران، فردانش پژوهان، 310-322.

    بومپا، تئودور، (1384) ، تمرینات توان در ورزش، ترجمه خسرو ابراهیم و‌هاجر دشتی دربندی، چاپ اول، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، 7.  

    توفیقی، اصغی، جواد طلوعی، اصغر، مقایسه تأثیر دو شیوه برنامه تمرینی ارتعاش کل بدن (ویبراسیون) و پلایومتریک بر میزان پرش عمودی بازیکنان والیبال مرد جوان، نشریه ورزش و علوم زیست حرکتی، (1390)، دوره 3، شماره 5، 16-24.

    جیمز سی. راد کلیف، رابرت سی .فارنتینوس، دونالد آ. چو، تمرین­های ورزشی نوین (پلایومتریک)، ترجمه دکتر مهدی طالب پور، انتشارات آستان قدس رضوی، 1379.

    جیمز سی. رادکلیف، رابرت سی. فاکس، پلیومتریک نظری و کاربردی، ترجمه دکتر ضیاء فلاح محمدی، انتشارات دانشگاه مازندران، 1386.

    رئیسی، عبدلرضا. 1374. بررسی رابطه اندازه­های آنتروپومتریکی اندام تحتانی بدن با توان هوازی و بی هوازی دانش آموزان پسر 13-11 سال. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، دانشگاه تهران.

    رایلی، توماس. 1384. علم و فوتبال. ترجمه عباسعلی گائینی،فتح الله مسیبی، محمد فرامرزی، تهران، انتشارات کمیته ملی المپیک.

    زالی، بابک، تأثیر یک برنامه تمرینی منتخب پلایومتریک بر برخی از وبژگی‌های ساختاری و عملکردی دانشجویان پسر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی وحد تهران، 1378.

    سلیمانی، مسعود، مقایسه اثر دو روش با وزنه و پلایومتریک، روی رکورد شنای صد متر شناگران  کرمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، سازمان تربیت بدنی، 1375.

    سلیمی،علیرضا.1379. بررسی اثر تمرینات منتخب پلایومتریک بر بی هوازی و چابکی بازیکنان والیبال. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

    سندگل، حسین. 1372. فیزیولوژی ورزش. جلد اول، انتشارات کمیته ملی المپیک.

    شکرچی­زاده، پریوش، (1373)، اثر تمرین­های پلایومتریک بر روی توان بی­هوازی بازیکنان والیبالیست باشگاه تام اصفهان، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    شیران، محمد یاسر، مقایسه تاثیر دو نوع تمرینات پلایومتریک در آب و خشکی بر عملکرد و آسیب عضلانی کشتی گیران جوان باشگاهی ، 1385، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه تهران.

    شیرویه، علیرضا، تاثیر یک دوره بی تمرینی بعد از هشت هفته تمرینات پلایومتریک بر روی (توان بی هوازی، قدرت انفجاری، انعطاف پذیری ، سرعت ) تکواندو کاران شهرستان محمودآباد، 1383، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    صالحی گلسفیدی، عابدین، بررسی تاثیر دو نوع برنامه تمرینی پلایومتریک منتخب بر سرعت عکس العمل و چابکی دانشجویان پسر 25-21 سال دانشکده تربیت بدن، 1379، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی، دانشگاه تهران.

    عرب، نادر، تأثیر تمرین پلایومتریک و با وزنه روی پرش عمودی بازیکنان بسکتبال، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، 1373.

    فاکس و ماتیوس . 1378. فیزیولوژی ورزش.جلد دوم، اصغر خالدان چاپ هفتم ، تهران، انتشارات دنشگاه تهران.

    قوجه­لی، افسانه، بررسی تاثیر یک دوره تمرینات پلایومتریک بر متغیرهای توان بی­هوازی، سرعت عکس­العمل و رکورد شناگران نخبه تیم ملی ایران (15 تا 17 ساله)، نشریه حرکت، (1380)، شماره 10، صفحه 31-40.

    کاشف، مجید.1383 . سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی. تهران، انتشارات وزارت آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و تندرستی، دفتر تحقیقات و توسعه.

    کاوه­ای، ابوذر، قراخانلو، رضا، رجبی، حمید، ابدالی، همتیار، تاثیر تمرین پلایومتریک بر برخی سازگاری­های عصبی و عملکردی بازیکنان نوجوان فوتبال، فصلنامه المپیک، (1391)، سال بیستم، شماره 3، پیاپی 59، صفحه 31-44.

    کریمیان، جهانگیر، (1372)، بررسی اثر تمرینات پلایومتریک بر روی توان بی­هوازی بازیکنان فوتبال باشگاهی اصفهان، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    کلوندی، فردین، توفیقی، اصغر، محمدزاده سلامت، خالید، اثر تمرینات الاستیک، پلایومتریک و مقاومتی بر عملکرد بی­هوازی والبالیست­های نخبه استان کردستان، نشریه فیزیولوژی ورزشی، (1390)، شماره 12، صفحه 13-26.

    گائینی، عباسعلی، رجبی، حمید.1383. آمادگی جسمانی. انتشارات سمت، تهران، چاپ دوم.

    گاردینر، فیلیپ اف، (1387)، جنبه­های عصبی-عضلانی فعالیت بدنی، ترجمه رضا قراخانلو و احمد آزاد، چاپ اول، تهران، نورگیتی، 132.

    معینی، مسعود، (1374)، بررسی تاثیر تمرینات پلایومتریک بر روی برد توپ فوتبال، پایان نامه کارشناسی ارشد،تهران،دانشگاه تهران.

    مقدم، حمید، بررسی تأثیر تمرینات پلایومتریک بر بهبود توان پا و رکورد شنا در شناگران نوجوان (15- 17 سال)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، 1386.

    میناسیان، وازگن. 1376. بررسی ویژگی­های فیزیولوژیکی بازیکنان تیم ملی فوتبال نو جوانان کشور و مقایسه آن در پست­های مختلف بازی. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران.

    هدایت، پرویز، آموزش علمی‌تکنیک‌های شنا، انتشارات علم و ورزش، 1361.

    ویلمور، ج. چ. و کاستیل، د. ل. (1381). فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی(2). ترجمه: ضیاء معینی، فرهاد رحمانی نیا، حمید رجبی، حمید آقا علی نژاد و فاطمه سلامی. تهران: انتشارات مبتکران.


موضوع پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, نمونه پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, جستجوی پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, فایل Word پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, دانلود پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, فایل PDF پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, پروژه درباره پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر 6 هفته تمرینات دایره ای پلایومتریک بر برخی از فاکتورهای آمادی جسمانی دانش آموزان کشتی گیر منطقه 11 شهر تهران

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : تربیت­بدنی گرایش: علوم ورزشی چکیده: هدف­از تحقیق­حاضر بررسی آثار تمرینات­منتخب­پلایومتریک­بر چابکی، توان­انفجاری و سرعت­بازیکنان­بدمینتون پسر17-21 سال­است. آزمودنی­های تحقیق 40 بازیکن پسر نخبه 21-17 سال در رشته بدمینتون بودندکه به­طور تصادفی به­دو گروه مساوی به نام گروه­تجربی (میانگین شاخص­توده­بدنی 51/0±79/22 کیلوگرم/متر2 ، ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : تربیت­بدنی گرایش: علوم ورزشی چکیده: هدف­از تحقیق­حاضر بررسی آثار تمرینات­ منتخب ­پلایومتریک ­بر چابکی، توان ­انفجاری و سرعت­ بازیکنان­ بدمینتون پسر17-21 سال­است. آزمودنی­های تحقیق 40 بازیکن پسر نخبه 21-17 سال در رشته بدمینتون بودندکه به­طور تصادفی به­دو گروه مساوی به نام گروه­تجربی (میانگین شاخص­توده­بدنی 51/0±79/22 ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده این تحقیق ، پژوهشی نیمه تجربی است که با هدف بررسی و مقایسه تأثیر تمرینات پلایومتریک و قدرتی با وزنه روی فاکتور های آمادگی جسمانی تیم ملی کبدی مردان ایران انجام شد. آزمودنی های این پژوهش شامل سی(30) نفر از کبدی کاران نخبه بزرگسال در گروه سنی 26-18 سال که بطور تصادفی انتخاب و به سه گروه ...

(M.A)پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر تمرینات اینتروال و دایره ای با شدت بالا بر عملکرد توان هوازی ، توان بی هوازی ، چابکی و ضربان قلب استراحت و ریکاوری فوتسالیست های مبتدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در نیمسال اول تحصیلی 93-92 می باشد که حداقل 2 سال سابقه شرکت در تیم های غیر حرفه ای داشتند . نمونه آماری ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر توان هوازی و ترکیب بدن دختران غیر ورزشکار 13 تا 17 ساله می‌باشد. بدین منظور 22 دانش‌آموز غیر ورزشکار با میانگین سنی 2 ± 15 سال،وزن700/49کیلوگرم، قد 85/158 سانتی‌متر و BMI79/19 که تجربه‌ای در هیچ یک از رشته‌های ورزشی ...

فصل اول- طرح پژوهش مقدمه: بهبود در رکوردهاي ورزشي مديون پژوهش هاي متخصصان  در زمينه هاي مختلف تربيت بدني و علوم ورزشي است. يکي از اين زمينه ها که پژوهش هاي بسياري نيز در آن صورت گرفته، علم

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی گرایش: فیزیولوژی ورزشی چکیده این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شش هفته تمرین و سه هفته بی تمرینی بر ظرفیت هوازی و بی هوازی داوران فوتسال شهرستان ساری، انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه های آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه داوران فوتسال شهرستان ساری در سال 1393 به تعداد 30 نفر بود ...

پایان­نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی ورزشی چکیده: عنوان: تاثیر چرخه قاعدگی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی در دانش آموزان دختر غیر ورزشکار دوره ی متوسطه زمینه و هدف: زنان در طی زندگی با شرایط ویژه­ای روبرو می­شوند از آن جمله آنها قاعدگی می­باشد. چرخه­ای که هر 28 روز تکرار می­شود و دارای سه مرحله لوتئال، فولیکولار و خونروی می­باشد. ممکن است برخی از ورزشکاران در ...

پایان نامه(رساله) برای دریافت درجه... در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده کارایی و عملکرد دستگاه های مختلف بدن، در قابلیت و توانایی اجرای فعالیت های ورزشی موثر است. از اینرو، هدف از این مطالعه بررسی تاثیر تمرینات استقامتی، قدرتی و موازی در ضربان قلب و فشارخون سیستولی، فشارخون دیاستولی، فاصله PR، در کارگران شرکت پارس خودرو بوده است. جهت اجرای این مطالعه، ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی گرایش: فیزیولوژی ورزش چکیده هدف از انجام تحقیق، بررسی آثار برنامه تمرینی الاستیک مقاومتی بر برخی عوامل تن‌سنجی و فیزیولوژیکی تکواندوکاران نوجوان بود. به این منظور تعداد 30 نفر از تکواندوکاران نوجوان با میانگین سنی 52/1±12 سال، قد 17/9 ±148 سانتی‌متر و وزن 09/10±42 کیلوگرم، با سابقه یک سال فعالیت در رشته تکواندو در شهر ...

ثبت سفارش