پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد

word 5 MB 31794 121
1391 کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه‎ی کارشناسی ارشد در رشته‎ی نانومهندسی شیمی

    چکیده

     

    سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد

     

    نانو ذرات دی اکسید سیلیسیوم سنتزی[1] دارای کاربردهای صنعتی فراوانی می باشد. استفاده صنعتی از این ذرات در حوزه های سنتی و نیز حوزه های جدید در حال گسترش است که به طور مستمر کاربردهای جدیدی برای آن یافت می شود.SAS  در زمینه های کاتالیست، متالوژی، الکترونیک، شیشه، سرامیک، کاغذ، الیاف، اپتیک، الاستومرها، غذا، سلامتی و کروماتوگرافی صنعتی کاربرد دارد. امروزه تولید دی اکسید سیلیسیوم سنتزی با تولیدی بیش از 000/400/3 تن در سال یک صنعت رو به رشد است. روش های قدیمی تولید این جسم بر اساس هیدرولیز گاز سیلان در محیط های مختلف یا هیدرولیز و تراکم ارگانو سیلوکسان ها در مخلوطی از آب – آمونیاک و الکل های ساده می باشد که هزینه تولید بالایی دارند و کاربری این ماده را محدود می کند. در این پژوهش از روشی استفاده شد که در آن از روغن سیلیکون و ترکیبات آلی سیلیسیوم دار ضایعاتی استفاده شد و روش را ساده تر و ارزان تر کرد. نانو ذرات دی اکسید سیلیسیوم سنتزی با تبخیر روغن سیلیکون توسط حرارت ناشی از احتراق گاز طبیعی و تزریق آن در شعله تولید شد. این بخارات در شعله حاصل شده محترق گردید. گازهای حاصل از احتراق شامل سیلیکون دی اکسید، کربن دی اکسید و آب می باشد که توسط جریانی از یک سیال در نظیف کننده[2] مدل ونچوری مرطوب شسته شد. اندازه ذرات توسط نسبت مولی اکسیژن و روغن سیلیکون، تغییر در دمای واکنش و نیز تغییر مایع شستشو کنترل و مورد بررسی قرار گرفت.

     

    با افزایش دما به علت افزایش سرعت واکنش شیمیایی اندازه ذرات ابتدا کاهش و سپس به دلیل تجمع افزایش یافت. بهترین دما 1000 درجه سانتیگراد به دست آمد با افزایش غلظت روغن سیلیکون اندازه ذرات افزایش یافت و بهترین نتیجه در غلظت تزریق دو میلی لیتر در دقیقه روغن سیلیکون حاصل شد. با تغییر مایع نظیف کننده نیز مشخص شد که مایعات غیر قطبی ذرات با اندازه کمتری به دست می آید.بعلاوه در این پژوهش روش سل - ژل با هیدرولیز تترا اتوکسی سیلان در محیط آبی مورد بررسی قرار گرفت. تترا اتوکسی سیلان در محیط آبی و در حلال اتانول و به کمک کاتالیزور آمونیاک هیدرولیز می گردد و سل سیلیکون دی اکسید تولید می گردد. با تغییر نسبت های مولی مواد، دمای واکنش هیدرولیز و سرعت همزدن ، شرایط بهینه به دست آمد که منجر به تولید سل - ژل و نهایتا با خشک کردن آن زیروژل حاصل گردید.شرایط بهینه تو لید ژل غلظت 7/0 میلی لیتر تترا اتوکسی سیلان در در 35 میلی لیتر اتانول مطلق و در دمای 60 درجه سانتیگراد و سرعت همزدن 600 دور در دقیقه و افزودن 1/0میلی لیتر آب در قسمت های 02/0 میلی لیتری در طول زمان 50 دقیقه ونهایتا افزودن یک میلی لیتر آمونیاک 25 درصد در طول زمان یک دقیقه به دست آمد.

    تصویر TEM سایز ذرات 30 نانومتر را تایید می کند.

    مقدمه

    مقدمه ای برفناوری نانو

     

    فناوری نانو  رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی این رویکرد مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستمهایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی (عمدتاً متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک) از خود نشان می‌دهند. نانوفناوری یک دانش به شدت میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود. تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو ، فناوری زیستی[1] و فناوری اطلاعات[2] سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می دهند [1] نانو تکنولوژی می‌تواند به عنوان ادامه دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌هایی جدیدتر و امروزی‌تر باشد.

    بر اساس رتبه بندی پایگاه اینترنتی استیت نانو[3] ایران با رتبه 8 در تولید علم نانو، کم ترین سهم را در ‏مشارکت تولید علم در علوم نانو در سال 2012 میلادی داشته و بعد از آن به ترتیب چین، هند، تایوان و کره جنوبی قرار دارند و عربستان سعودی با انتشار 910 مقاله علمی بیشترین میزان مشارکت جهانی را در این حوزه داشته است.

    به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی استیت نانو‎‏ در گزارشی سهم مشارکت کشورها در تولید علوم نانو را بر اساس شاخص همکاری بین‌المللی بررسی کرده است. ‏مطابق این گزارش همکاری بین‌المللی، راهبردی برای تسهیل شرایط جهت رسیدن به اهداف علمی است.

    برای بررسی این شاخص، سایت‎ استت نانو ‎با یک عبارت جستجوی ویژه و با استفاده از بانک اطلاعات[4]، مقالات نانوی کشورهای ‏مختلف و میزان همکاری آنها را در سال 2012 استخراج کرده که نتایج آن در فهرستی که بر روی سایت منتشر شده، آمده است‎. ‏30 کشور اول جهان از نظر تعداد مقالات[5]تقریبا 82 درصد علوم‌نانو را در سال 2012 تولید کرده‌اند.

    در این فهرست، چین رتبه اول و آمریکا در مقام دوم قرار دارد. هر ‏چند چین بیشترین تعداد مقالات را در سال 2012 تولید کرده است اما یکی از کم ترین مشارکت‌ها را در میان 30 کشور اول داشته است، به طوری که در میان 96 کشور ‏جهان از نظر مشارکت با 7/19 درصد مشارکت رتبه 93 را به خود اختصاص داده است.

    آمریکا نیز با 1/41 درصد، رتبه 83 را کسب کرده است. کره جنوبی که رتبه چهارم ‏را در تولید علم نانو دارد در بخش مشارکت با 9/30 درصد مشارکت رتبه 88 جهان را اشغال کرده است. بر این اساس کشورهای برتر در تولید علم، برای تولید علم ‏کمتر به مشارکت می‌پردازند در حالی که کشورهای ضعیف‌تر، تمایل بیشتری به همکاری دارند. در میان 30 کشور اول تولید کننده علم همچنین، ایران با رتبه 8 در تولید علم نانو، کم ترین سهم را در ‏مشارکت (3/17 درصد) داشته و بعد از آن به ترتیب چین، هند، تایوان و کره جنوبی قرار دارند.‏

    وجود مراکز تحقیقاتی مجهز و معتبر، موقعیت جغرافیایی، مجاورت جغرافیایی دو کشور و سابقه تاریخی تعامل کشورها می‌تواند به عنوان پارامترهای ‏موثر در مشارکت در زمینه تولید علوم نانو، به شمار آیند. به عنوان مثال در هر قاره یک یا چند کشور پیشرو در عرصه نانو وجود دارند که کشورهای دیگر آن ها را به عنوان ‏همکار پروژه‌های تحقیقاتی خود انتخاب می‌کنند. همچنین سهولت رفت و آمد، نزدیک بودن فرهنگ و مشترکات فرهنگی و اجتماعی از جمله مزایای همکاری با یک ‏کشور همسایه است. مصداق بارز این موضوع در کشور آذربایجان دیده می‌شود که به دلیل همسایگی با ایران بیشترین همکاری را با ایران دارد.

    به نظر می‌رسد درصورتی‌که مسیر همکاری ایران با کشورهای دیگر هموار شود، ایران آمادگی مشارکت در تولید علوم نانو با دیگر کشورها را دارد. مصداق بارز این ‏موضوع کشور مالزی است که در سال‌های گذشته همکاری قابل توجهی با ایران داشته است. مالزی قوانین و مسیر تبادل دانشجو با ایران را هموار کرده است؛ ‏به‌طوری‌که مقصد تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی شده است. این امر موجب شده تا ایران اولین گزینه مشارکت برای مالزی در تولید علوم نانو باشد [2] و از این رو اهمیت این رشته در کشور بارز می گردد و امید است که ایران بتواند رتبه خود را ارتقا دهد.

    از دید تاریخی در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، دموکریتوس فیلسوف یونانی، برای اولین بار واژه اتم را که در زبان یونانی به معنی تقسیم نشدنی است، برای توصیف ذرات سازنده مواد به کار برد. از این رو شاید بتوان او را پدر فناوری و علوم نانو دانست [1] و در دوران جدید اولین بار ریچارد فاینمن برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1965 و یکی از مشهورترین فیزیکدان های دهه 60 میلادی که ملقب به پدر نانو فناوری است، در سال 1960 در همایش جامعه فیزیک آمریکا طی سخنرانی، پیش بینی انقلابی و جذابی را بیان کرد. وی گفت که فضای زیادی در پایین وجود دارد. همین مطلب پایه علم نانو فناوری شد، وی در آن سخنرانی این نکته را مطرح ساخت که اصول علم فیزیک چیزی جز امکان ساختن اتم به اتم اشیاء را بیان نمی کنند. فاینمن پیشنهاد کرد که می توان اتم های مجزا را دستکاری کرده تا مواد و ساختارهای کوچکی تولید نمود که خواص متفاوتی داشته باشند [3].

    واژه فناوری نانو، اولین بار در سال 1974 توسط نوریو تانیگوچی  استاد علوم دانشگاه توکیو مطرح شد. او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که ابعاد آن ها در حد نانومتر می باشد، به کار برد. پیشوند نانو در اصل یک کلمه یونانی است. معادل لاتین این کلمه، دوارف[6] که به معنی کوتوله و قد کوتاه است.

    دو تعریف استاندارد را می توان برای فناوری نانو ارائه داد که عبارتند از :

    به طراحی، تعیین ویژگی ها، تولید و کاربرد مواد، ابزار آلات و سیستم‌ها با کنترل شکل و اندازه در مقیاس نانو می گویند [1، 3].

    به دستکاری کنترل شده، جاگیری دقیق، اندازه گیری، مدلسازی و تولید مواد در مقیاس نانو می گویند و هدف آن تولید مواد، ابزار و سیستم هایی با ویژگی‌های بنیادی و عملکردهای جدید می باشدپس علم نانو علمی برای زندگی است [1، 4].

    یک نانومتر (nm) یک میلیاردم متر است. برای سنجش طول پیوندهای کربن-کربن، یا فاصله میان دو اتم بازه 12/0 تا 15/0 نانومتر به کار می‌رود؛ همچنین طول یک جفتِ دی‌ان‌ای نزدیک به ۲ نانومتراست و از سوی دیگر کوچک‌ترین باکتری سلول‌دار ۲۰۰ نانومتر است. اگر بخواهیم برای دریافتن مفهوم اندازه یک نانومتر نسبت به متر، سنجشی انجام دهیم می‌توانیم اندازه آن را مانند اندازه یک تیله شیشه ای به کره زمین بدانیم یا به شکلی دیگر یک نانومتر اندازه رشد ریش یک انسان در طول زمانی است که برای بلند کردن تیغ از صورتش باید بگذرد [4].

     

    ABSTRACT

     

     

    Synthesis of SiO2 Nanoparticles from Silicon Oil Wastes Through Pyrogenic Method

    Synthetic nanosilicon dioxide (SAS) has many industrial uses. Fields of applications of SAS are catalysts, metallurgy, electronics, glass, ceramic, paper, yarn, optics, elastomers, food, health and industrial chromatography. World Production of SAS is about 3400000 metric ton annually and its production has a high rate of growth. Old methods of manufacturing are based on flame hydrolysis of silan in different media and hydrolysis and condensation of organosyloxanes in the mixture of water, ammonia and lower carbon alcohols which have high cost of production.

    At this research waste silicon oil and organic silicon compounds were used. Silicon oil was evaporated by a natural gas flame and was injected into the flame.Vapors are combusted in the flame, then flue gas containing silicon dioxide particles and other products of combustion such as carbon dioxide and water are washed by a scrubbing liquid at a venture type wet scrubber.

    Particle size of SAS was controlled by molar ratio of oxygen to fuel and   changes in flame temperature and   scrubbing liquid.

    As the temperature increases rate of reaction increases and particle size decreases but at higher temperatures the size of particles increases due to sintering. The optimum temperature in order to avoid sintering was 1000 degree centigrade. Increase in oil concentration in the flame would increase the particle size due to agglomeration of SAS particles.The optimum rate of injection into the flame was at 2ml/min. However when the scrubbing liquid are nonpolar the smaller particle size are generated.

    Additionally, in this research sol-gel of silicon dioxide was produced by hydrolysis of tetraethoxysilan in water media.Tetraethoxysilan was dissolved in moistured ethanol and then was hydrolysed by ammonia catalyst.

    The optimum conditions for gel production were obtained when 0.7ml of tetraethoxysialn was dissolved in absolute ethanol and stirred with a speed of 600 rpm, and then the temperature was raised to 65 degree centigrade. A volume of 0.1 ml water was added to the solution in 50 minutes. Finally when 1 ml of 25% ammonia solution was added to the mixture in one minute gel was produced. A TEM analysis revealed that the gel particles size were around 30 nm.

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه

    1-1- مقدمه ای بر فناوری نانو

    1-2- ضرورت انجام تحقیق

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده و مباحث تئوری

    دانش کلوئیدها

    تاریخچه

    سل، ژل و پودر

    2-4- شیمی سیلیکا

    خواص شیمیایی و فیزیکی سیلیکا

    ژل شدن، کوآگولاسیون، فلوکولاسیون  و کوآسرویشن

    2-7-  هسته زایی، پلیمریزاسیون و رشد سیلیکا

    2-8- روش های تولید صنعتی

    2-8-1-تولید پلی سیلیسیک اسید

    2-8-2- روش سل - ژل

    2-8-3- تئوری روش سل - ژل

    2- 9- پایداری سل سیلیکا

    2-10- کاربردهای سل سیلیکا

    2-11- معایب روش مرطوب

    2-12- روش های تف زاد

    2-13- خواص منحصر به فرد سیلیکا

    2-14- کاربردهای سیلیکا

    2-14-1- بهبود خواص مکانیکی

    2-14-2- افزودنی جهت جریان پذیری

    2-14-3-کاربردهای آن به عنوان حمل کننده

    2-14- 4- کاربرد به دلیل تاثیرات سطحی

    2-14-5- استفاده به عنوان رنگدانه

    2-15-6- استفاده به دلیل خواص الکتریکی

    2-14-7- استفاده به عنوان جاذب

    2-14-8- استفاده به عنوان کاتالیزور

    2-14-9- استفاده های دیگر

    2-14-10- مصرف جهانی

    فصل سوم: روش تحقیق

    3-1- مقدمه

    3-2- ساخت نانو ذرات سیلیکون دی اکسید SAS به روش آئروسل از ضایعات روغن سیلیکون  و ارگانو سیلان ها

    3-2-1- روش تف زاد

    3-2-2- مراحل آزمایش

    3-2-3- طراحی و ساخت سیستم

    3-2-3-1- اجزای دستگاه

    3-2-3-1-1- سیستم پمپاژ روغن سیلیکون ضایعاتی

    3-2-3-1-2- فیلتر

    3-2-3-1-3- پمپ

    3-2-3-1-4- روتامتر

    3-2-3-1-5- مشعل

    3-2-3-1-6- محفظه احتراق

    3-2-3-1-7- نظیف کننده مرطوب

    3-2-4- مواد روش تف زاد

    3-2-4-1- شیمی سیالات سیلیکونی

    3-2-5- شرح آزمایش

    3-2-6- روش کار

    3-3- 6- سنتز سیلیکا به روش سل -  ژل از طریق هیدرولیز TEOS

    3-3-1- مواد روش سل - ژل

    3-3-2-لوازم مورد استفاده روش سل - ژل

    3-3-3- روش کار سل - ژل

    فصل چهارم: بحث و نتایج

    4-1- مقدمه

    4-2- تاثیر دما در روش تف زاد

    4-4- تاثیر غلظت ماده اولیه در روش تف زاد

    4-5- تاثیر مایع نظیف کننده در روش تف زاد

    4-2- بررسی نتایج روش سل - ژل

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- نتیجه گیری

    5-2- پیشنهادات

    5-2-1- روش تف زاد

    5-2-2- روش سل - ژل

     

    منابع

     

    منبع:

    [1] Jennifer Kahn (2006). Nanotechnology, National Geographic, 98-119.

    [2] منبع سایت خبری تحلیلی عصر ایران www.asriran.com

    [3] C. P. Poole Jr, Frank J. (2003). Introduction to Nanotechnology, John Wiely &  Sons Inc.

    [4] Schmid, G.Ed. (2005). Nanoparticles: From Theory to Application, Wiley VCH: Weinheim.

    [5] Lawrence Gasman (2006), Nanotechnology Applications and markets.  

    [6] William A. Goddard, Donald W., E.Lyshevski, Gerald J. Lafrate. Handbook of nanoscience, engineering and technology. second edition.

    [7] Fremy, E. Am. (1853). Chem. Phys. (3), Bd 38, S 312–344.

    [8] Graham, T. Am. (1862). Chem., Bd 123, S 860–861.

     

    [9] Jirgensons, B.; Straumanis, M.E. (1954). A Short Textbook of Colloid Chemistry, Pergamon Press Ltd., London.

    [10] Kingery, W. D.; Bowen, H. K.; Uhlmann, D. R. (1976). Introduction to Ceramics, 2nd ed.; Wiley: New York.

    [11] Gaskell, P. H.; Eckersley, M. C.; Barnes, A. C.; Chieux, P. (1991). Nature, 350, 675–677.

    [12] Milonjic, S. K. (1992). Colloids Surfaces, 63, 113–119.

    [13] Sindorf, D. W.; Maciel, G. E. (1981). J. Am. Chem. Soc., 103, 4263–4265.

    [14] Sindorf, D. W.; Maciel, G. E. (1983). J. Phys. Chem., 87, 5516–5521.

    [15] Sindorf, D. W.; Maciel, G. E. J. (1982). Am. Chem. Soc., 86, 5208–5219.

    [16] Horacio E. Bergna (1994). The Colloid Chemistry of Silica American Chemical Society, Washington, DC.

    [17] Lee, S. (2006). Encyclopedia of chemical processing. CRC Press. ISBN 0- 8247-5563-4.

    [18] Robert Doering, Y.N. (2007). Handbook of Semiconductor Manufacturing Technology. CRC Press. ISBN 1-57444-675-4.

    [19] Greenwood, N.N.E., Alan (1984). Chemistry of the Elements. Oxford: Pergamon Press. pp. 393–99. ISBN 0-08-022057-6.

    [20] Fournier R.O., R.J.J. (1977). The solubility of amorphous silica in water at high temperatures and high pressures. American.

    [21] Holleman, A.F. (2001). Inorganic Chemistry. San Diego: Academic Press, ISBN 0-12-352651-5.

    [22] Greenwood, N.N.E., Alan )1984(. Chemistry of the Elements. Oxford: Pergamon Press. pp. 393–99. ISBN 0-08-022057-6.

    [23] Everett, D. H. (1971). Symbols and Terminology for Physiocochemical Quantities and Units; International Union of Pure and Applied Chemistry; Butterworths: London.

    [24] Horacio E. Bergna (2006). Colloidal silica Fundamentals and Applications, Taylor & Francis Group, LLC.

    [25] Verwey, E. J. W.; Overbeek, J. Th. (1949). Theory of the Stability of Lyophobic Colloids; Elsevier: New York.

    [26] La Mer, V.K.H., T. H. (1963). Pure Appl. Chem., 13, and 112–133.

    [27] Verwey, E.J.W.O., J. Th. (1951). Theory of Colloids; Elsevier: New York

    [28] Everett (1998). Pure and Applied Chemistry; Butterworths: London.

    [29] Mandelbrot, H. H. (1989). In A Fractional Approach to Heterogeneous Chemistry; Avnir, D., Ed.; Wiley: New York.

    [30] Keefer, K. (1986). Science of Ceramic Chemical Processing; Hench, L. L.; Ulrich, D. R., Eds.; Wiley: New York.

    [31] Brinker, C. J.; Scherer, G. W. (1990). Sol–Gel Science; Academic: San Diego, CA.

    [32] Mahler, W.; Bechtold, M. F. (1980). Nature, 285, 27–28.

    [33] Lin, M. Y. (1989). P. Nature, 339, 360–362.

    [34] Iler, R. K. (1979). The Chemistry of Silica; Wiley: NewYork.

    [35] Rarity, J. (1989). Nature, 339, 340–341.

    [36] Matsushita, M. (1989). In The Fractal Approach to Heterogeneous Chemistry; Avnir, D., Ed.; Wiley: Chichester, United Kingdom.

    [37] Ulrich (1991). D. D. Chem. Eng. News, 69, 32.

    [38] Stober W.,  Fink (1968). A. J. Colloid Interface Sci., 26, 62.

    [39] Minehan W. T., Messing G. L. (1992). Colloids Surfaces, 63, 181–187.

    [40] Bailey J. K., Mecartney M. L. (1992). Colloids Surfaces, 63, 151–161.

    [41] Derjaguin B. V. (1989). Theory of Stability of Colloids and Thin Films; Consultants Bureau: New York.

    [42] Derjaguin B. V., Landau L. (1941). Acta Physiochim., 14.

    [43] L. M'adler (2002). Controlled synthesis ofnanostructured particles by same spray pyrolysis, Aerosol Science 33, 369–389.

    [44] Graham T. J. (1864). Chem. Soc. London, 17, 318.

    [45] Sanchez M. G. (1959). Canadian Patent 586,261.

    [46] White J. F. (1945). U.S. Patent 2,375.

    [47] Alexander G. B., Iler R. K. (1952). U.S. Patent 2,601,235.

    [48] Bechtold M. F., Snyder O. E. (1951). U.S. Patent 2,574,902.

    [49] Bird P. G. (1941). U.S. Patent 2,244,325.

    [50] A. van Blaaderen and A. Vrij (2000). Colloidal Model Particles Made from Organo alkoxysilanes, University of Utrecht, Van’t Hoff Laboratory.

    [51] Van Helden A. K., Jansen J. W., Vrij A. (1981). Colloid Interface Sci., 81(2), 354–368.

    [52] William O. Roberts (1999). Manufacturing and Applications of Water-Borne Colloidal Silica, DuPont Company.

    [53] Anonymous (1887). Am. Chem. J. 9, 14.

    [54] H. N. Potter (1907). US 875,674; US 875,675.

    [55] Yun Seup Chung (2004). Hydrophobic modification of silica nanoparticle by using aerosol spray reactor, Colloids and Surfaces A: Physicochem. Eng. Aspects, 236, 73–79.

    [56] BF Goodrich (1958). USP 2,863,738.

    [57] U. Brinkmann, M. Ettlinger, D. Kerner1 and R. Schmoll  (1963). Synthetic Amorphous Silicas Degussa AG,1, 180-723.

    [58] U. Brinkmann, M. Ettlinger, D. Kerner1 and R. Schmoll  (1969). Synthetic Amorphous Silicas Degussa AG, 1, 933-991.

    [59] U. Brinkmann, M. Ettlinger, D. Kerner1 and R. Schmoll (1942). Synthetic Amorphous Silicas Degussa AG, 1, 723-762.

    [60] L.J. White, G.J. Duffy (1959). J. Ind. Eng. Chem. 51, 232.

    [61] Wagner, H. Bru¨nner (1960). Chem. 72, 744.

    [62] Hankwon Chang (2008). Pore size-controlled synthesis and characterization of nanostructured silica particles, Ultramicroscopy, 108 1260– 1265.

    [63] DE (1958). 30 16 010, Degussa.

    [64] Ferch, H. Progr. (1982). Org. Coat; Switzerland, 10, 91.

    [65] Parkinson, H. Reinforcement of Rubbers; Lakemann: London, 1957.

    [66] Bachmann H. J., Sellers J. W., Wagner M. P. (1960). Wolf R. F. Hi-Sil; Columb Southern Chemical Corp.: Barberton, Ohio.

    [67] Ferch H., Mu¨ller K. H., Oelmu¨ller R. (1989). In Technical Bulletin Pigments No. 1, 5th ed.; Degussa AG: Frankfurt, Germany.

    [68] Bode R., Ferch H. (1967). 20, 699.

    [69] Lenz D. H., Conner W. C. (1987). J. Catalysis, 104, 288.

    [70] L. M'adler, H.K. Kammler, R. Mueller (2001). Controlled synthesis of nanostructured particles by fame spray pyrolysis, Department of Mechanical Engineering and Process Engineering, Institute of Process Engineering, ETH Zurich, CH-8092 Zurich, Switzerland.

    [71] Rahele Rostamian (2011). Synthesis and characterization of thiol-functionalized silica nano hollow sphere as a novel adsorbent for removal of poisonous heavy metal ions from water: Kinetics, isotherms and error analysis, Chemical Engineering Journal 171, 1004– 1011.

    [72] Shraddha Shekar (2012). A multidimensional population balance model to describe the aerosol synthesis of silica nanoparticles, Department of Chemical Engineering and Biotechnology, University of Cambridge, New Museums Site,        Pembroke Street, CambridgeCB23RA, United Kingdom.

    [73] R. K¨ormer (2011). Aerosol synthesis of silicon nanoparticles with narrow size distribution—Part 1: Experimental investigations, Institute of Particle Technology, Friedrich-Alexander University, and Cauerstr.4.

    [74] Srinivas Vemury (1996). Charging and coagulation during flame synyhesis of silica, Department of Chemical Engineering, University of Cincinnati, Cincinnati, OH 45221-0171, USA.

    [75] M. Waseem (2009). Synthesis and characterization of silica by sol-gel method, J. Pak. Mater. Soc. 3 (1).

     

    [76] Ismail Ab Rahman, (2012). Synthesis of Silica Nanoparticles by Sol-Gel: Size-Dependent Properties, SurfaceModification, and Applications in Silica-Polymer Nanocomposites—A Review, Journal of Nanomaterials, Article ID 132424, 15 pages.

     

    [77] Ismail A.M. Ibrahim (2010). Preparation of spherical silica nanoparticles: Stober silica, Journal of American Science, 6 (11).

     

    [78] M. A. Farad (2000). Catalysts and the structure of SiO2 sol-gel films, J. of materails science 35, 1835 – 1841.

     

    [79] M. Jafarzadeh (2009). Synthesis of silica nanoparticles by modified sol–gel process: the effect of mixing modes of the reactants and drying techniques, J Sol-Gel Sci Technol, 50:328–336.

     

     

    [80] Jungho Jin (2012). Silica nanoparticle-embedded sol–gel organic/inorganic hybrid nanocomposite for transparent OLED encapsulation, Organic Electronics 13, 53–57.

    [81] K. C. Patil, M. S Hegde (2008). Chemistry of nanocrystaline oxide materials, National Aerospace Laboratories, page 42.

    [82] Suntec OIL PUMP TYPE AN GEAR SIZES 47-57-67-77-97 catalogue.

     

    [83] Arthur T. Hubbard, Martin J. Schick (1998), Colloidal Silica Fundamentals and Applications (page 82)


موضوع پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, نمونه پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, جستجوی پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, فایل Word پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, دانلود پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, فایل PDF پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, تحقیق در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, مقاله در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, پروژه در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, پروپوزال در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, تز دکترا در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, پروژه درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, گزارش سمینار در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد, رساله دکترا در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد

رساله دکتری در رشته‌ی مهندسی شیمی چکیده مطالعه پارامتر های موثر در سنتز نانو ذرات نقره به روش میکروامولسیون معکوس نانو ذرات فلزی نقره به دلیل کاربرد آنها به عنوان کاتالیست، عامل ضد میکروبی و استفاده در بیوسنسورها مورد توجه می باشد. استفاده کاربردی از نانو ذرات نقره وابستگی زیادی به توزیع اندازه و ساختار این ذرات دارد. برای سنتز نانو ذرات نقره روش های متعددی مانند کاهش شیمیایی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ‹‹ M.S.c ›› گرایش : شیمی نساجی و علوم الیاف چکیده : یکی از فرآیندهای مهم در تکمیل کالای نساجی بهبود زیر دست در منسوجات است . تکمیل نرم کننده لطافت مطلوبی را برای پارچه فراهم کرده و خواص آن را بهبود می بخشد و اهداف اصلی نرم کننده ایجاد کاهش الکتریسیته ساکن ، نرمی بیشتر ، مقاومت در برابر سایش و همواری می باشد . نوع طبقه بندی نرم کننده ها ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی گرایش میکروبیولوژی مواد غذایی چکیده : امروزه افزایش آلودگی های زیست محیطی و کاهش منابع نفتی باعث توسعه و جایگزینی بسته بندی های زیست تخریب پذیر بجای بسته بندی های مشتق شده از منابع نفتی شده است. همچنین در این راستا به کارگیری ترکیبات ضدمیکروب همچون نانوذرات نقره کارایی این بسته بندی ها را تا حدود زیادی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته شیمی تجزیه فلوئورید از سالها قبل بعنوان یک یون سمی شناخته شده است. منبع اصلی فلوئورید در محلولهای آبی سنگهای معدنی حاوی فلوئورید و فعالیت های صنعتی کارخانه ها می­باشد. بر طبق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست مقدار فلوئورید بیش از ١ میلی­گرم بر لیتر باعث بروز بیماریهای مختلف می­شود. در این تحقیق از ماده بیوپلیمری بنام زئین بعنوان جاذب برای ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی علوم و تکنولوژی پلیمر چکیده به دلیل ویسکوزیته پایین و خواص ضد اشتعال و پخت نسبتاً آسان، رزین‌‌های یورتان-اکریلات مورد توجه می‌باشند. از طرفی الیاف طبیعی با منابع تجدید شونده، قیمت پایین، دانسیته کم و خواص ویژه بالا، از قابلیت ویژه‌ای برای استفاده در کامپوزیت‌ها برخوردار می‌باشد. اما جذب رطوبت نسبتاً زیاد و آتش گیر بودن آن‌ها، در مقایسه با ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) گرایش: شیمی فیزیک چکیده پایان نامه (شامل خلاصه ، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : روش جداسازی مغناطیسی ذرات را می توان به عنوان عاملی برای انتقال دارو بکار برد . یکی از محاسن نانو ذرات طلا به عنوان حامل دارو در مقایسه با سایر نانو ساختارها قابلیت اتصال مستقیم این لیگاند به نانو ذرات و زیست سازگاری آن برای کاربرد در علوم ...

پایان­نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی (M.Sc ) گرایش : علوم و صنایع غذایی چکیده دیازینون یک حشره کش ارگانوفسفره بوده و به مقدار زیاد توسط کشاورزان استفاده می‌گردد. این سم می‌تواند به راحتی به موادغذایی نیز راه پیدا کند و اثرات سمی خود را روی انسان اعمال نماید. سم دیازینون همانند سایر سموم ارگانوفسفره موجب مهار شدن بعضی از آنزیم‌ها به ویژه استیل کولین استراز ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.Sc رشته مهندسي صنايع چوب و کاغذ مهر 1393 چکيده :  در اين پژوهش، خواص فيزيکي و مکانيکي نانوکامپوزيتهاي حاصل از نانوفيبر سلولز وپليمر پلي&sh

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی تکنولوژی نساجی چکیده در پژوهش پیشین نانوزبری چند اندازه‌ای با استفاده از نانوذرات با اندازه‌های مختلف و بار سطحی متفاوت به همراه پوشش‌دهی رزین سیلیکونی جهت تولید منسوجات چندمنظوره با خواص پایدار توسعه یافت. در این پژوهش ایدۀ استفاده از پرتودهی لیزر و تکمیل منسوجات با نانوذرات دنبال شده است. در مطالعات ابتدایی شرایط مطلوب پرتودهی لیزر از طریق ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc در رشته مهندسی مکانیک-ساخت و تولید چکیده پوشش‌ های نفوذی آلومینایدی برای حفاظت از توربین‌های گازی مورد استفاده در صنایع نیروگاهی، حمل و نقل هوایی و دریایی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستند که عمدتاً توسط اکسیداسیون در دمای بالا و پدیده خوردگی داغ مورد حمله قرار می‌گیرند. در این تحقیق، به منظور استفاده از اثر عناصر اکسیژن‌دوست، ...

ثبت سفارش