پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری

word 9 MB 31835 81
1392 کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته شیمی گرایش الی

    چکیده :

    یکی از گیاهان دارویی با ارزش، گیاه رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis می باشد که با طبیعت گرم و خشک، از خانواده نعناعیان، که پرورش گیاه رزماری در بیشتر نواحی ایران معمول و دارای خواص با ارزش متعددی از جمله خواص انتی اکسیدانی،ضدباکتری و ضد درد و دیابت می باشد.در این تحقیق به منظور بررسی اثرات امواج مایکروویو براسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه گیاه رزماری از برگ گونه در یک مرحله از پنج نقطه مختلف(دو نمونه در محدوده فشار قوی برق و یک نمونه در محدوده امواج موبایل و دو نمونه دیگر خارج از محدوده فشار قوی برق و موبایل)جمع اوری و خشک شد.سپس از نمونه توسط دستگاه کلونجر(تقطیر با بخار اب) اسانس گیری به عمل امد. سپس جهت بررسی ترکیب شیمیایی اسانس ها از دستگاه کروماتوگرافی متصل به طیف سنج جرمی(GC/MS)استفاده شد.نتایج نشان داد که ترکیبات عمده در طرح بیشتر شامل آلفاپینن(16HC10)، کامفن، بتاپینن،اکتانون (C8H16O)، بتامیرسن، 1و8 سینئول (C10H18O)می باشد. بعضی از این ترکیبات بسته به شرایط جغرافیایی و محیطی از جمله اب و هوا، خاک، میزان ابدهی، چند ساله بودن گیاه، کوددهی و ... و همچنین در محدود اثر این امواج یا بدون اثر این امواج میزان درصد این ترکیبات کم و زیاد می شود یا در بعضی از این مکانها بسته به شرایط گفته شده و تاثیر امواج فشار قوی برق و امواجBTS و یا خارج از محدوده این امواج این ترکیبات می توانند بصورت درصدهای متفاوت در این مکان ها ظاهر یا اصلا ظاهر نشوند.

    1مقدمه :

    محققان تأکید دارند که قرار گرفتن در معرض تشعشعات امواج، اثرات نامحسوسی بر سلامتی انسان دارد و این اثرات به طول موج اشعه بستگی دارد .شواهد نشان می دهد افرادی که بیش از سایرین در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند، معمولا در مراحل اولیه خواب فعالیت های مغزی بیش تری نسبت به سایرین داشته و احسا س آشفتگی دارند. بنابراین هنگامی که ما از راحتی و آسودگی استفاده از لوازم الکتریکی  و تلفن های همراه لذت می بریم و کارهای روزمره خود را با آن ها انجام می دهیم به طور همزمان در معرض اثرات منفی امواج الکترومغناطیسی قرار داریم، اما متأسفانه همه ما سعی داریم این واقعیت که استفاده مداوم و طولانی مدت از لوازم الکتریکی آسیب هایی بر بدن ما وارد میکند را نادیده بگیریم و به راحتی از کنار آن بگذریم . گزارش های علمی حاکی از آن است که تلفن های همراه یکی از منابع اصلی تولید امواج الکترومغناطیسی هستند و دانشمندان بر این عقیده اند که استفاده از این وسیله ارتباطی می تواند اثرات مخربی را بر سلامت انسان داشته باشد. امروزه پیشرفت تکنولوژی و به دنبال آن گشایش افق های تازه بر روی انسان قرن 21 از یکسو و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در نقاط مختلف جهان از سوی دیگر سبب شده تا اقشار مختلف مردم به منظور راحتی کار و افزایش رفاه خود از ابزارهای جدیدی استفاده کنند . به نظر می رسد که استفاده از این ابزارها علاوه بر فواید آن، زیان هایی را برای کاربران آن ها به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به انتشار امواج الکترومغناطیسی از انواع دستگاه های تلفن همراه و وسایل برقی نظیر مایکروویو، سشوار، سیستمهای بی سیم، موتور ماشین ها، سیم های فشار قوی، انواع کامپیوترها و بسیاری از لوازم برقی موجود در اطراف ما اشاره کرد که همواره به عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی انسان ها محسوب می شوند و ما را همواره در معرض ابتلا به ناهنجاری هایی قرار می دهد. تحقیقات دانشمندان روی پدیده های الکتریکی و مغناطیسی و وابستگی آن ها نشان داد که الکتریسیته و مغناطیس و نور از هم جدا نبوده و از یک جنس هستند و نور بخش کوچکی از آن است و فقط طول موج امواج انهاست که این پدیده ها را از هم جدا می کند. دو جسم که دارای بار الکتریکی باشند بر یکدیگر نیرو وارد می کنند. کولن تحت تأثیر قانون جهانی گرانش نیوتن مقدار نیرویی را که اجسام باردار بر یکدیگر وارد می کنند را به طور ریاضی بیان کرد که طبق آن، این مقدار با حاصلضرب بارها متناسب و با مجذور فاصله نسبت عکس دارد.

    F=kqQ/r^ .

    - پیشگامان علم الکترومغناطیس :

    مبدأ علم الکتریسیته به مشاهده معروف تالس 1 در600 سال قبل از میلاد برمی گردد در آن زمان تالس متوجه شد که یک تکه کهربای مالش داده شده خرده های کاغذ را می رباید. از طرف دیگر مبدأ علم مغناطیس به مشاهده این واقعیت برمی گردد که بعضی از سنگ ها (یعنی سنگ های ماگنتیت ) به طور طبیعی آهن را جذب می کند. این دو علم تا سال 1820 به موازات هم تکامل می یافتند. در سال 1820 هانس کریستان اورستد (1777-1851) مشاهده کرد که جریان الکتریکی در یک سیستم می تواند عقربه قطب نمای مغناطیسی را تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب الکترومغناطیس به عنوان یک علم مطرح شد . این علم جدید توسط بسیاری از پژوهشگران که مهم ترین آنان مایکل فاراده بود تکامل بیش تری یافت. جیمز کلرک ماکسول قوانین الکترومغناطیس را به شکلی که امروزه شناخته شده است، درآورد  . این قوانین که معادلات ماکسول نامیده می شوند، همان نقشی را در الکترومغناطیس دارند که قوانین حرکت و گرانش در مکانیک دارا هستند.[1]

    1-3-گستره الکترومغناطیس :

    از آنجا که الکترومغناطیس یک ع

     

    1. Thales

     

    Abstract:

     

    One of the valuable medicinal plants, herb Rosemary Rosmarinus officinalis is the scientific name of the hot and dry nature of the Lamiaceae family, rosemary plants that grow normally in most parts of Iran and has several valuable properties, including antioxidant , antibacterial andand two others outside pressure, electric and phone ) were collected and dried. then sampled by Clevenger apparatus ( steam distillation ) oil were taken. Then, to determine the chemical composition of the essential oils from the chromatograph connected to a mass spectrometer (GC / MS) was used. Results showed that a large component of the plan includes Alfa-pinene(16HC10), camphene , Betapinene , Octanone(C8H16O), Beta-Myrsene, 1 and 8 cineole (C10H18O) is. Some, depending on geographical and environmental conditions such as climate, soil , discharge rates , are perennial plants, fertilizer and ... And also limit the effects of radio waves or no effect on the radiation levels of these compounds, more or less , or in some places, depending on the situation said and pulsed high voltage electrical waves BTS or outside the scope of the waves, these compounds can appear in different percentages in these places or not appear at all .

  • فهرست:

    چکیده : 1

    فصل اول.. 2

    1-1مقدمه : 3

    2-1- پیشگامان علم الکترومغناطیس : 4

    1-3-گستره الکترومغناطیس : 4

    1-4-اثرات امواج مایکروویو بر بدن انسان : 5

    1-5-آثار مخرب امواج گوشیهای تلفن همراه بر بدن انسان : 5

    1-6- دکل های برق فشارقوی : 8

    1-7- مفهوم میدان الکترومغناطیسی: 9

    1-8- کابل‌ها و سرطان : 10

    1-9- مضرات امواج : 11

    1-10- اثرات بیولوژیک میدان های الکترومغناطیس : 11

    1-11- مکانیسم آثار بیولوژیک امواج رادیویی و میکروویو : 12

    1-12- برخی از مضرات اثبات شده امواج.. 12

    1-13- اثرات مستقیم و غیرمستقیم تشعشعات رادیویی بر بدن انسان : 13

    1-14- تاثیر بر موج نگاریهای مغزی در حیوانات : 14

    فصل دوم.. 16

    1-2) کلیات و مفاهیم.. 17

    1-1-2-رزماری.. 17

    2-1-2-گیاهان دارویی.. 20

    1-2-1-2 -تعریف اصطلاحات ومفاهیم: 21

    2-1-2-2 -مزایای استفاده ازگیاهان دارویی : 21

    3-1-2- مروری بر مطالعات  انجام شده بر گیاه رزماری : 22

    2-3-1-2- مروری بر مطالعات  انجام شده اثرات امواج مایکروویو بر موجودات زنده : 24

    3-2-3-1-2- الودگی الکترومغناطیسی از انتن های موبایل و اثر ان روی حیات وحش : 24

    4-2-3-1-2-اثرات تابش مایکروویو بر بیان ژن در گیاهان : 25

    2-2-مراحل تحقیق.. 25

    2-3-روشهای عصاره گیری: 28

    2-4- اسانس: 29

    2-5-روش های اسانس گیری : 29

    2-6-روشهای جداسازی و شناسائی اجزای متشکله اسانسها.. 38

    فصل سوم.. 46

    1-3اسانس گیری اندام های هوایی گیاه رزماری از طریق تقطیر با آب (کلونجر): 47

    3-2-آماده سازی اندامهای گیاهی برای تقطیر : 48

    3-3- معایب روش تقطیر با آب : 48

    3-4- تغییرات شیمیایی اسانس ها در جریان تقطیر: 49

    3-5- روش کار اسانس گیری با کلونجر: 49

    3-6- اسانس گیری اندام هوایی گیاه رزماری با دستگاه کلونجر : 50

    3-7- اندازه گیری مقدار سرب موجود در گیاه رزماری : 50

    فصل چهارم.. 51

    4-1- ترکیبات.. 52

    2-4- چگونگی انتخاب مناطق برای جمع اوری گیاه رزماری و شرایط جغرافیایی : 54

    4-3- نتایج طیفهای GC-MS در اردیبهشت ماه ( بهار) : 56

    -4-4اندازه گیری و نتایج مقدار سرب موجود در گیاه رزماری : 76

    4-5- بحث و نتیجه گیری : 77

    مراجع: 85

    منبع:

    -ایینه چی ی.1365. مفردات پزشکی و گیاهان دارویی ایران. 290-272. تهران:دانشگاه تهران، 182 صفحه.

    2.صمصام شریعت ه.1364. گیاهان داروهای طبیعی.446-363.اصفهان: انتشارات مشعل.

    3.امید بیگی ر.1374.رهیافت های تولید فراوری گیاهان دارویی.چاپ اول.بنیاد جانبازان، 215 صفحه.

    4.رزگزی ع.1376.گیاهان دارویی.جلد اول، چاپ هفتم.تهران: دانشگاه تهران.

    5.شرایندر. ر. ل. موریل ت س.1371. شناسایی سیستماتیک الی.ترجمه مهران، چاپ اول.اصفهان: دانشگاه صنعتی.

    6.صمصام شریعت ه.1371.عصاره گیری و استخراج مواد موثره گیاهان دارویی و روش های شناسایی و ارزشیابی انها 49-63، 24-59.اصفهان: انتشارات مانی.

    7.ویلسون.لوییس.استیوز.1358.گیاه شناسی.ترجمه ف ملک زاده، مقدم، جلد دوم. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.747.

    8.حیدری م. عامری ف.غفاری نوین م. واعظی غ.کرامتی ک. رجایی ف.1386.اثرات ضد اندروژنی عصاره رزماری بر سیستم تولید مثل رت نر.مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران.دوره 65.ویژه نامه سوم.32-26.

    9.قنبری ر.قوامی م. صفافر ح.1385.بررسی خاصیت انتی اکسیدانی عصاره متانولی گیاه رزمارینوس افیسینالیس (اکلیل کوهی) در پایداری روغن کانولا. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.24-23 فروردین ماه.9-1.

    10.قنادی ع. کریم زاده ه. توکلی ن. درفش م. رمضانلو پ.تاثیر فراورده موضعی تهیه شده از اسانس گیاهان رزماری و لاواند در درمان بیماران مبتلا به استیوارتریت زانو. مجله علوم پزشکی زاهدان. 7-1.

    11.سفید کن ف. اکبری ز. عصاره ح. خانیگی غ. 1385. مقایسه کمیت و کیفیت ترکیبهای معطر Rosa damascene Mill حاصل از روشهای مختلف استخراج. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران جلد 22، شماره 24. صفحات 365-351.

    12.صمصام شریعت ه. 1365. معطره فریبرز- گیاهان و داروهای طبیعی (مفردات پزشکی) درمان با گیاه. جلد دوم.چاپ اول.اصفهان: انتشارات مشعل.

    13.سیلور ا. بلو م. 1373. شناسایی ترکیبات الی به روش طیف سنجی. ترجمه م صادقی. م ساقیان. چاپ چهارم. انتشارات اصفهان.صفحه 3-10و 10-21.

    14.شفیعی ع. 1373. کروماتوگرافی و طیف سنجی. چاپ اول. انتشارات تهران.

    15.موسسه تحقیقات جنگل و مراتع. 1380. ( تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران 9).شماره انتشار 269.

    16.قهرمان ا. 1373. کروموفیت های ایران (سیستماتیک گیاهی).جلد سوم. چاپ اول. مرکز نشر دانشگاهی تهران. صفحه 293-273.

    17.زردادی م. 1380. اسانس موجود در گیاه Salvia Solarea  و جداسازی و شناسایی ترپنویید های ان به روش GC/MS و کروماتوگرافی. پایان نامه دکترای داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

    18.قاسمی م. 1379. فراکسیونه کردن و انالیز اسانس گیاه Salvia Limbata به روش کروماتو گرافی ستونی. پایان نامه دکترای داروسازی، دانشگاه علوم پزشگی مشهد.

    19.احمدی ل. 1380. انالیز و شناسایی اسانس گیاه Thymus transcaspicus به روش  GC/MSپایان نامه دکترای داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

    20.محمدی د.1379. جداسازی و شناسایی اسانس های دو گونه گیاهی، چای کوهی و ماربیوم به روش کروماتو GC/MS و جداسازی ترپنوییدهای گیاه. پایان نامه دکترای داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

    21.جلالی طلب م. 1378. جداسازی و شناسایی اسانس های گیاه Stachys trinervis  به روش GC/MS. پایان نامه دکترای داروسازی، ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

    22.بصیری زاده ن. 1379. انالیز اسانس و جداسازی ترپنویید های گیاه اویشن شیرازی به روش GC/MS. پایان نامه دکترای داروسازی، ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

    23.دستورانی م. 1386. مطالعه اسانس گیاه Satureja mutica (بومی شمال خراسان) به روش  GC/MS و سعی در جداسازی ترکیبات اصلی به روش کروماتوگرافی. پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی تجزیه، دانشگاه پیام نور مشهد.

    24.Dudy.L.P.(1962).Encyclopedia American.Vol 19.pp.515, USA:Nall & company.

    25.Bremness. L. (1998).Fragment herbal, pp.6-13.Newyoork: A bolfinch press.

    26.Peter.B.Kaufman,Leland.J,Cseke, Sara Worber. James, A.9 Duke harry. L.Brielman. (1999). Natural pruducts from plants. Pp.6, New York: CRC pess.

    27.Harborn. J. B. (1998). Phytochemical. Methods. pp. 107-107, 122-125 London: chapman and Holl.

    28.Trease.G.E. Evans.W.C. (1980). Pharmacognosy.12ht ed.pp.430-431. London, Baillieve Tindall.

    29.Brikett. M. A. Cambell.C. A.(2000). The new roles for cisjasmone as in insect semiochemical and in plant defense.Proce. Natl. Acad. Sciu.S. A.Aug 1.97.(20381382).

    30.Moody. J. Adely. S. and Gundiza.(1994). Analysis of the essential oil of Artemisia afra. Pharmazi.4,(Des)9935-960.

    31.Major. R. T. (1967).The ginkgo, the most aneient living tree science.157(494). 1270-1273.

    32.Treas. G. Evans. W. (1993). Pharmacognesy. 12 th ed. Pp. 415-419.London:Bailiere tindule.

    33.I Wagawa T. Kawasaki J. Tsunao Hase(1952).New xenia diterpenes isolated from the soft coral xinia. J.Nat. prod. 61(2)1513-1515.

    34.Guenther. E. (1952).The essential oil.Vol.11, v, New York.

    35.Adam. P. R. (1995). Identification of essential oil componets by gas chromatography/Mass Spectroscopy.


موضوع پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , نمونه پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , جستجوی پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , فایل Word پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , دانلود پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , فایل PDF پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , پروژه در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , پروژه درباره پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثرات امواج مایکروویو بر اسانس و ترکیب شیمیایی موجود در گونه ی گیاهی رزماری

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی-گرایش باغبانی (گل وگیاهان زینتی) چکیده مایکروویو یا ریز موج نوعی از امواج الکترومغناطیس با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسیار بالا بین۳۰۰ مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در ثانیه می باشد. در این تحقیق، از مگنترون2M226 با طول موج ۱۲سانتی مترو تابش امواج درباند فرکانس GHz۲.45 با حداکثر قدرت خروجی ۱۰۰۰وات (W) و تراکم ...

چکيده مقاله گردآوري شده در مورد بررسي امواج الکترومغناطيسي در اطراف سيمهاي برق فشار قوي و تأثيرات آن: شامل قسمتهاي متنوع امواج و ميدانهاي الکترومغناطيسي، اندازه‌گيري ثابتهاي خط انتقال با استف

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته برق مخابرات (میدان) در این پایان­نامه، یک آنتن میکرواستریپی پچ با تغییراتی بسیار موثر در صفحه زمین و بخش تشعشعی آن جهت افزایش کارآیی، ایجاد حالات متنوع از پاسخ فرکانسی و امکان کنترل این حالات مورد مطالعه قرار می­گیرد. تغییرات اعمال شده بر روی این آنتن باعث ایجاد یک ساختار جدید از آنتن­های میکرواستریپی شده که فرمتی شبیه آنتن پچ ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق مخابرات (گرایش میدان) چکیده تحلیل و شبیه سازی آنتن آرایه انعکاسی متامتریال در فرکانس تراهرتز در سال‌های اخیر آنتن آرایه انعکاسی میکرواستریپ توجه زیادی را به خود جلب کرده و توسط بسیاری از محققان مورد مطالعه قرار گرفته است. به این دلیل که این آنتن ویژگی‌های برجسته آنتن آرایه و آنتن بازتابنده را ترکیب کرده است. ویژگی‌هایی مثل سطح مسطح، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش شیمی و فناوری اسانس خلاصه فارسی جنس بومادران در ایران 19 گونه گیاه علفی چندساله و غالباً معطر دارد که شش گونه آن انحصاری کشور ایران است. Achillea filipendula با نام فارسی بومادران زاگرسی یکی از گونه‌های بومی این جنس در ایران است. بخش‌های مختلف گونه‌های بومادران به طور گسترده در طب سنتی به علت خواص متعدد دارویی از جمله فعالیت‌های ضد ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) گرایش: مرتعداری بررسی ترکیبات اسانس آویشن در مراحل مختلف فنولوژی در منطقه قرق (مطالعه موردی: پناهگاه حیات وحش بختگان 2 ) چکیده گیاهان دارویی گروه بزرگ و متنوعی از ترکیبات آلی به نام متابولیت‌های ثانویه را تولید می‌کنند که توسط انسان به عنوان ترکیب دارویی مصرف می‌شوند. ارزش بازارهای جهانی داروهای گیاهی که شامل گیاهان دارویی و ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی الکترونیک چکیده در دورانی که بافت و ساخت تمامی جوامع تا حدود بسیار زیادی به دستاوردهای علمی از نوع الکترونیکی وابسته است و همه امور از تجهیزات بیمارستانها گرفته تا شبکه های مخابراتی و رایانه های بانکها و موسسات بزرگ مالی و نظامی همگی متکی به ساختارهای الکترونیکی هستند. این پژوهش به معرفی بمب‌های الکترومغناطیسی، ماهیت این‌گونه بمب‌ها، نحوه عملکرد، ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی الکترونیک چکیده در دورانی که بافت و ساخت تمامی جوامع تا حدود بسیار زیادی به دستاوردهای علمی از نوع الکترونیکی وابسته است و همه امور از تجهیزات بیمارستانها گرفته تا شبکه های مخابراتی و رایانه های بانکها و موسسات بزرگ مالی و نظامی همگی متکی به ساختارهای الکترونیکی هستند. این پژوهش به معرفی بمب‌های الکترومغناطیسی، ماهیت این‌گونه بمب‌ها، نحوه عملکرد، ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (گرایش قدرت) چکیده بررسی حالات گذرای الکترومغناطیسی در توربین­های بادی با توسعه روز­افزون توربین­های بادی، بالا بردن کارآیی آن حیاتی تر شده است. یکی از فاکتور­ها برای سنجش کارآیی توربین بادی، عملکرد آن در قبال مسائل حالت گذرا است. پدیده هایی که منجر به ایجاد حالات گذرای الکترومغناطیسی بر روی مزرعه بادی می شوند، به دو مقوله صاعقه و ...

ثبت سفارش