پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی

word 1 MB 31847 63
1392 کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۱,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت دریافت درجه ی کارشناسی ارشد در رشته ی شیمی تجزیه

    چکیده

    بیوسنتز نانوذرات طلا با اندازه کوچک و ثبات زیستی بسیار مهم هستند و کاربردهای مختلف زیست پزشکی دارند. در این کار، روشی آسان و ساده برای سنتز سبز نانوذرات طلا با استفاده از عصاره پوسته درخت بید گزارش شده است. پوست درخت بید شامل آسپرین می­باشد که به عنوان عامل کاهنده عمل می کند. در روش حاضربدون نیاز به افزودن هرگونه عامل پایدار کننده به عنوان مثال سورفاکتانت برای پایداری، نانو ذره طلا سنتز شده است.

    بنابراین، سنتز سبز نانوذرات طلا با عصاره پوست  درخت بید، به عنوان یک جایگزین برای سنتز شیمیایی، از نقطه نظر کاربرد های بیولوژیکی و پزشکی مفید است. شرایط بهینه برای سنتز نانوذرات طلا، با بررسی pH و مقدار محلول عصاره پوست درخت بید به دست آمد. مشخصه و مورفولوژی نانوذرات طلا توسط طیف UV-VIS و تصاویر میکروسکوپ الکترونی مورد بررسی قرار گرفت. برهمکنش بین سنتز نانوذرات طلا و سیستئین، به عنوان یک حسگر رنگ سنجی جدید و بالقوه برای شناسایی انتخابی سیستئین در میان سایر اسیدهای آمینه معرفی شد. حساسیت و انتخاب پذیری نانوذرات طلا نسبت به سیستئین در مقایسه با سایر اسیدهای آمینه مورد مطالعه قرار گرفتند.

    خواص آنها در حالت نانومقیاس با خواص‌شان در مقیاس بزرگتر فرق می‌کند )بوریسنکو وی ای[1]،2005; پژوهش ناسا توسط فریتا[2])

    در طول تاریخ بشر از زمان یونان باستان، مردم و به‌خصوص دانشمندان آن دوره بر این باور بودند که مواد را می‌توان آنقدر به اجزاء کوچک تقسیم کرد تا به ذراتی رسید که خرد ناشدنی هستند و این ذرات بنیان مواد را تشکیل می‌دهند، شاید بتوان دموکریتوس[3] فیلسوف یونانی را پدر فناوری و علوم نانو دانست چرا که در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح او اولین کسی بود که واژه اتم را که به معنی تقسیم‌نشدنی در زبان یونانی است برای توصیف ذرات سازنده موادبه کار برد ( سایت سازمان نانو[4] ; ب.بوشان[5] ،2003) .نقطه شروع و توسعه اولیه فناوری نانو به طور دقیق مشخص نیست. شاید بتوان گفت که اولین متخصصان نانو فناوری شیشه‌گران قرون وسطایی بوده‌اند که از قالب‌های قدیمی[6] برای شکل‌دادن شیشه‌هایشان استفاده می‌کرده‌اند. البته این شیشه‌گران نمی‌دانستند که چرا با اضافه‌کردن طلا به شیشه رنگ آن تغییر می‌کند ( اف.الهوف ، 2010)

    به نظر میرسد که درک انسان از جهان بسیار کوچک در سالهای اخیر شکل گرفته است. منشأ فناوری نانو موضوع بحث شمار زیادی از مناظره­هاست. تصور بر این است که نانوذرات حداقل در کارهای هنری قرون تاریک استفاده شده است. اما تعریف درست از دستکاری آگاهانه مواد در مقیاس نانو احتمالا توسط فیزیکدان آمریکایی "ریچارد فاینمن[7]" در سخنرانی معروفش در سال 292 مورد استفاده قرار گرفت: آن پایین فضای زیادی هست[8].

    فاینمن در این سخنرانی شرح داده است که در آینده فرآیندهایی که توانایی دستکاری اتمهای منفرد در آن ممکن است، گسترش خواهد یافت. برای یک مدت بسیار طولانی، به نظر می­رسید فناوری نانو به یکی دیگر از ایده­های مفهومی که به داستانهای علمی-تخیلی تبدیل میشود، ملحق شود. اما در نهایت، پس از سال 1980 ، این ایده به واقعیت پیوست.

     

    نانو فناوری علم خواص عجیب مواد

    اتم سنگ بنای بنیادی ماده است و در نتیجه اتم ها بسیار کوچک هستند. توصیف و تصور جهان در سطح اتم و ملکول دشوار است. این حیطه از علم به قدری عجیب است که بخشی خاص از فیزیک به آن اختصاص یافته شد، که مکانیک کوانتم نام دارد. هدف این علم برای توصیف رخدادها در سطح اتم است. اگر قرار بود توپ تنیس را به طرف دیوار پرتاب کنید و توپ از آن بگذرد و به سوی دیگر دیوار برود، حتماً تعجب می کردید. اما این دقیقاً همان اتفاقی است که در مقیاس کوانتم رخ می دهد. در مقیاس بسیار کوچک، خواص ماده مانند رنگ، مغناطیس و توانایی انتقال برق نیز به شکل غیرمنتظره تغییر می کند (http://www.crnano.org/whatis.htm).

    معرفی نانو مواد

     

    در منابع برای نانومواد تعاریف متفاوتی ارائه شده اما دو مشخصه در اغلب این تعاریف می گنجد. اول اینکه ‏مواد نانوساختار یا به اصطلاح نانومواد، حداقل در یک بعد اندازه کمتر از 100 نانومتر دارند. یک نانومتر ‏برابر با یک میلیاردم متر (  متر) می باشد، این اندازه 18000 بار کوچکتر از قطر یک تار موی انسان ‏است.

     

    یک قرارداد مفید و قابل قبول در این باره این است که مواد برای اینکه در مقیاس نانو قرار بگیرند باید حداقل در یکی از ابعاد (طول، عرض یا عمق) کمتر از 100 نانومتر باشند. در واقع این محدودیتی است برای مقیاس نانو که "طرح ملی فناوری نانوNNI)  (برای تعریف فناوری نانو استفاده میکند: "فناوری نانو فهم و کنترل مواد در ابعاد 1 تا 001 نانومتر است، جاییکه پدیده­های منحصر به فرد منجر به کاربردهای جدید میشود." برای این منظور، افزودن دو عبارت دیگر برای کامل کردن تعریف لازم به نظر میرسد. نخست اینکه، فناوری نانو شامل ساخت و استفاده از مواد، ساختارها، دستگاه­ها و سامانه­هایی است که به خاطر اندازه­ی کوچکشان دارای خواص منحصر به فردی هستند. همچنین دربرگیرنده­ی فناوری­هایی میباشد که قادر به کنترل مواد در مقیاس نانو هستند.

    با وجود اینکه ما می­دانیم واژه­ی نانو در فناوری نانو اشاره به یک مقیاس خاص دارد، داشتن یک تصور درست از آنچه که در این مقیاس است و ارتباط آن با زندگی روزمره­ی ما، حائز اهمیت است. مثال­های متنوعی که بسیار رایج هستند، وجود دارد که ما می­توانیم برای درک اندازه­ی یک نانومتر از آن­ها استفاده کنیم. برای مثال پهنای یک تار موی انسان، 100000 نانومتر است. مثال دیگر، مقایسه­ی زیر است: یک نانومتر در مقایسه با اندازه­ی یک متر، تقریبا مانند اندازه­ی توپ گلف در مقایسه با اندازهی کره­ی زمین است. شاید بهترین راه برای تشخیص مقیاس نانومتر، توصیف محدوده­ای از مقیاس طول از سانتیمتر به سمت مقیاس نانو باشد. یک مورچه تقریباً 9 میلی­متر است. سر سنجاق1 تا 2 میلی­متر است. کرم­های گردوغبار 200 میکرومتر هستند. موی انسان تقریباً نصف اندازه­ی کرم گردوغبار است، یعنی 100 میکرومتر. سلولهای قرمز خون که در رگهای ما جریان دارند، حدود 4 میکرومتر هستند. حتی کوچکترین سلولهای ما "سنتاز  10 "ATPنانومتر قطر دارند. اندازه­ی دو بند مارپیچ دوگانه­ی  DNAاز هم، حدود 2 نانومتر است. در نهایت، خود اتمها اندازه­ای کمتر از یک نانومتر دارند که اغلب در حد آنگستروم هستند (شکل1 -1 )( http://www.islandone.org/MMSG/aas).

    در حالیکه واژه­ی فناوری نانو نسبتاً جدید است، وجود دستگاه­های کارکردی و ساختارهایی با ابعاد نانومتری جدید نیست، و در واقع چنین ساختارهایی از زمانیکه حیات بوده است، بر روی زمین وجود داشته­اند.

    آلبومین[9] صدفی است با پوستهای بسیار محکم که دارای سطوح داخلی رنگین کمانی است که بوسیله­ی سازماندهی کربنات کلسیم در داخل نانوساختارهای مستحکم آجرمانند، با یک چسب ساخته شده از مخلوط کربوهیدرات و پروتئین در کنار یکدیگر قرار گرفته­اند. به دلیل وجود آجرک­های نانوساختار، شکاف­های ایجاد شده روی قسمت بیرونی، قادر به حرکت در میان پوسته هستند. پوسته­ها نشاندهنده­ی یک نمونه­ی طبیعی هستند که مشخص میکنند یک ساختار ساخته شده ازنانوذرات می­تواند بسیار محکم باشد (پژوهش ناسا توسط فریتا [10]) .

    با وجود چنین سامانه­هایی در طبیعت، بهترین فرآیندهای کارآمد و سازگار با محیط زیست را نیز باید از خود طبیعت آموخت. وقتی که در محیط زندگیمان کاوش می­کنیم، به نقش اساسی نانومواد در سیستمهای زیستی پی میبریم. معماری­های ساخته شده توسط موجودات زنده، همه مبتنی بر تجمع نانوئی میباشد( جی.کوآ[11] ،2004).

    در وهله دوم نانوساختارها باید خواص مرتبط با اندازه و متفاوت از حالت معمول یا اصطلاحاً حالت بالک ‏داشته باشند. یعنی با تغییر اندازه به ابعاد نانو تغییر خواص مواد را شاهد باشیم.

    فناوری نانو در طبیعت

    مدت زمان زیادی از پدید آمدن فناوری نانو به عنوان یک رشته­ی علمی نمیگذرد. مانند بسیاری دیگر از فناوری­ها، بخش قابل توجهی از این فناوری نیز از طبیعت الهام گرفته است. با گذشت سالیان متوالی و توسعه­ی فناوری­های بشر و ساخت آزمایشگاه­های بسیار مجهز برای آزمون ایده­های بزرگ، طبیعت برای یک مدت زمان بسیار طولانی، الهام بخش اختراعات در فناوری بوده است. با نگاهی به طراحی­های لئوناردو داوینچی[12] ، الهام از طبیعت برای فناوری­ها به منظور کمک به انسانها، کاملا مشهود است. به عنوان مثال مطالعات داوینچی در مورد جزئیات کامل پرواز پرندگان، کمک فراوانی به او برای طراحی الگوهایی برای هلیکوپتر و گالیدر کرد. بال بسیاری از گالیدرهای او بر اساس بال خفاش­ها بود.

    فناوری مدرن نیز بسیاری از مفاهیم خود را از طبیعت الهام گرفته است. درک چگونگی استفاده­ی طبیعت از نیروها و مواد در مقیاس نانو، میتواند برای طراحی دستگاههای مهندسی و اهداف دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. علم تقلیدی (زمینه­ی تحقیقاتی که با بازآفرینی و تقلید از مکانیسم­های طبیعت در تکنولوژی سروکار دارد) در تلاش برای استفاده از میلیاردها سال تجربه­ی تکاملی طبیعت به منظور ایجاد مواد و فناوری مفید است.

     

     

    Abstract

     

    Biosynthesis of gold nanoparticles (GNPs) with small size and bio stability is very important and used in various biomedical applications. In this work, we report an easy and simple green synthesis method for gold nanoparticles (GNPs) using the willow tree shells extract. A Willow tree shell includes aspirin that acts as reducing agent. In the present method there was no need to the addition of any stabilizing agent e.g. surfactant to stabilize the synthesized GNPs. Therefore, green synthesis of gold nanoparticles with willow tree shell extract, as an alternative to chemical synthesis, is beneficial from its biological and medical applications point of view. The optimum conditions for synthesize of the GNPs were obtained by studying the pH and amount of Willow tree shell extract solution. Characteristic and morphology of GNPs were investigated by UV-Vis spectra and transmission electron microscopy(TEM).

    The interaction between the synthesized gold nanoparticles and cysteine was introduced as a new and high potential colorimetric sensor for the selective recognition and monitoring of cysteine among other amino acids. The sensitivity and selectivity of GNPs toward cysteine in comparison to other amino acids were studied.

  • فهرست:

     تاریخچه­ی فناوری نانو...................................................................................................................................... 2

    نانو فناوری چیست؟ ............................................................................................................................. 2

    نانو فناوری علم خواص عجیب مواد ................................................................................................... 3

    معرفی نانو مواد.................................................................................................................................................. 3

    فناوری نانودر طبیعت .......................................................................................................................................... 5

    خواص مواد در مقیاس نانو ................................................................................................................................. 7

    اثر اندازه ذرات بر خواص آن­ها............................................................................................................................... 11

    انواع نانو ساختارها............................................................................................................................................. 12

    روش­های سنتز نانو ذرات...................................................................................................................................... 17

    کاربرد نانو ذرات.................................................................................................................................................... 17

    نانو ذرات فلزی....................................................................................................................................................... 17

    روش­های کلی تهیه­ی نانوذرات فلزی..................................................................................................... 18

    نظریه مای Surface Plasmon Resonance(SPR)، رزونانس پلاسمون سطحی......................... 19

    عوامل موثر بر پیک پلاسمون سطحی............................................................................................................ 21

    خصوصیات نانو ذرات طلا و کاربرد آن................................................................................................................. 22

    روش­های تهیه و سنتز نانو ذرات طلا ................................................................................................... 23

    تهیه بیولوژیکی نانو ذرات..................................................................................................................... 24

    شیمی سبز......................................................................................................................................................... 24

    ارزیابی تهیه زیستی نانو ذرات فلزی.................................................................................................................... 25

    سنتز سبز نانو ذرات طلا..................................................................................................................................... 26

    سنتز سبز نانوذرات طلا با استفاده از عصاره گیاه تنسی............................................................... 26

    سنتز سبز نانوذرات طلا با استفاده از گلوکان قارچ خوراکی........................................................... 26

    سنتز سبز نانو ذرات طلا با استفاده از نوعی پروتئین جانوری............................................................ 27

    سنتز سبز سریع  نانوذرات طلا با استفاده از عصاره ی گلبرگ رز در دمای اتاق............................... 27

    1-15-5-

    سنتز بیولوژیکی نانوذرات طلا با استفاده از عصاره برگ زیتون........................................................ 27

    کاربرد نانو ذرات فلزی به عنوان حسگرهای رنگ سنجی................................................................................. 28

    کاربرد نانو ذرات طلا............................................................................................................................................. 28

    تشخیص برهمکنش بین DNA و پروتئین با استفاده از نانوذرات طلا......................................... 28

    حسگر فلزات سنگین با استفاده از نانوذرات طلا پوشیده با چیتوسان (chitosan)................ 28

    تشخیص کالریمتری Hg2+ در محیط آبی با استفاده از نانوذرات طلا........................................... 29

    اندازه گیری کلسترول با استفاده از نانوکامپوزیت حاوی طلا.......................................................... 29

    تشخیص کالریمتری Hg2+ با استفاده از عامل دی اکسی ریبونوکلئیک.................................... 29

    سنسور کالریمتری یون Ag+ بوسیله ی نانوذرات طلا بر اساس DNA ......................................... 30

    سنسور کالریمتری برای شناسائی سیستئین با استفاده از عملگر کربوکسی متیل سلولز روی نانوذرات طلا          30

    حسگر نوری جهت اندازه گیری فلزات سنگین با استفاده از نانوذرات طلا..................................... 30

    یک روش جدید و با حساسیت بالا برای شناسایی Cr3+ در محلولهای آبی بر اساس رنگ سنجی محلولهای نانوذرات طلا      31

    حسگر نوری برپایه ی اتصال 1-آمینوپیرن (1-aminopyrene) با استفاده از نانوذرات طلا جهت اندازه گیری پیکریک اسید 31

    بید........................................................................................................................................................................ 32

    مشخصات گیاه شناسی.................................................................................................................. 32

    سیستئین............................................................................................................................................................ 32

    اهمیت اندازه گیری سیستئین........................................................................................................... 35

    روش­های اندازه گیری سیستئین.......................................................................................................... 35

    اهداف کار حاضر................................................................................................................................................. 35

     

    فصل دوم/بخش تجربی

    ابزارهای به کار برده شده.................................................................................................................................... 37

    مواد شیمیایی مورد استفاده............................................................................................................................. 38

     مراحل تهیه سنتز نانو ذرات طلا...................................................................................................................... 39

    تهیه نمک هیدروژن تترا کلروآیورات...................................................................................................... 39

    سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید.......................................................................... 39

    تفسیر طیف FT-IR عصاره پوست درخت بید................................................................................................ 39

     

    فصل سوم/نتایج و بحث هاسنتز نانو ذرات طلا.............................................................................................................................................. 42

    مکانیسم پیشنهادی سنتز نانوذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید..................................... 42

    مکانیسم پیشنهادی اثر سیستئین بر نانو ذره طلا......................................................................... 42

    بهینه سازی مقدار عصاره بید مصرفی برای سنتز نانوذرات طلا.................................................... 43

    بهینه سازی نمک طلا در سنتز نانو ذرات ............................................................................................ 44

    بهینه سازی pH .......................................................................................................................45

    بررسی پایداری نانوذرات طلای سنتز شده با عصاره پوست درخت بید........................................... 47

    تصاویر میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)................................................................................ 48

    کاربرد نانوذرات طلای سنتز شده با  عصاره پوست درخت بید  دراندازه گیری سیستئین بروش اسپکتروفتومتری       49

    منحنی کالیبراسیون برای اندازه گیری سیستئین در pH = 5...................................................... 49

    بررسی اثر pH در اندازه گیری سیستئین........................................................................................... 50

    بررسی اثر زمان........................................................................................................................51

    بررسی اثر مزاحمت سایر اسید­های آمینه برای اندازه گیری سیستئین......................................... 51

    کاربرد نانوذرات طلای سنتز شده با  عصاره پوست درخت بید  دراندازه گیری سیستئین بروش رنگ سنجی(کالریمتری)          53

    بررسی سیستئین در نمونه حقیقی..................................................................................................................... 54

    نتیجه گیری......................................................................................................................................................... 55

    کارهای پیشنهادی

     

     

    September 2013

    All copyright is reserved for Urmia University

    REFRENCES:

     

     

    A J. Haes, R P. Van Duyne, Anal Bioanal Chem., 379 (2004) 920–930.

    Ravindran, V. Mani, N. Chandrasekaran, A. Mukherjee, Talanta, 85 (2011) 533–540

    A.Khaligi, Introduction to Nanoparticles , Scientific- research Journal rzt,num eight,shahre rey,(2010).

     

    Afshar R, Master project, SS&N1 (2007).

    Alizadeh  A, Khodaei  MM, Karami  CH, Shamsipur  M, sadeghi  M, Nano Technology, (2010), 21, 315503.

    AR. Ivanov, I.V. Nazimov, L.A. Baratova, Journal of Chromatography A, 870 (2000) 433-442.

    Bhushan, Springer handbook of nanotechnology. New York (NY): Spinger–Verlag Berlin Heidelberg New York: 2003

     

    B.Y. Han, J.P. Yuan, E.K.Wang, Analytical Chemistry, 81 (2009) 5569–5573.

    Borisenko VE, Ossicini S, What is what in the Nanoworld: A Handbook on Nanoscience and Nanotechnology, Weinheim: Wiley-VCH, (2005).

    Noguez, J. Phys. Chem. C., 111(2007) 3806–3819.

    Zhao, J. Zhang, J. Song, Anal. Biochem., 297 (2001) 170–176.

    Cusma  A, Curulli  A, Zane  D, Materials Science and Engining C, (2007), 27, 1158-1161.

    Dubey SP, Lahtinen  M, sillan paa  M, Process Biochemistry, (2010), 45, 1065-1077.

    Allhoff, P. Lin, and M. Moore, What is nanotechnology and why does it matter: from science to ethics. A John Wiley & Sons, Ltd., Publication: 2010.

     

    G A. Ozine, A C. Arsenault, L. Cademartiri, Nanochemistry: A Chemical Approach to Nanomaterials, Cambridge, UK: Royal Society of Chemistry: 2005.

     

    Coa. Nanostructures and Nanomaterials: Synthesis, Properties and Applications, London: Imperial College Press: 2004.

     

    Gao  D, Xu  H, Philbert  MA, Kopelman  R, Angew Chem Int Ed, (2007), 46, 2224-2227.

     

    Zhang, N. Toshim, Applied Catalysis A: General, 447–448 (2012) 81–88.

    Hainfield J and Powell R, (2000), 48, 471-479.

    http://canada2014.mihanblog.com/post/1464#.

    http://mui.ofis.ir

    http://www.aftab.ir

    http://www.crnano.org/whatis.htm

    http://www.echemica.com

    http://www.gsinet.ir

    http://www.iran-eng.com

    http://www.magiran.com

    http://www.Nano.gov

    http://www.nano.ir

    Hvolbak, B., Janssens, T.V.W., Clausen, B.S., Falsig, H., Christensen, C.H., Ipsita  K, Kousik  M, Syed  I, Carbohydrate Polymers, (2013), 91, 518–   528. 

    J. M, Thomas, Pure Appl. Chem., 60 (1988) 1517–1527.

     

    J. Turkevich, G. Kim, Science, 169 (1970) 873–879.

     

    J. Wang, Li Y. Fang, Ch. Zhi Huang, T. Wu, analytica chimica acta, 626 (2008) 37–43

     

    Jeong B, Kim SW and Bae Yh, Adv.Drug Deliv.Rev, (2002), 54, 37-51.

    K. Praveen Kumar, Willi Paul, Chandra P. Sharma, Process Biochemistry 46 (2011) 2007 2013.

     

    Kaushik N. Thakkar, Snehit S. Mhatre, Rasesh Y. Parikh, Nanomedicine: Nanotechnology, Biology, and Medicine, 6 (2010) 257–262.

     

    Kim  D, Myoung  G, Seon  K, Advanced Powder Technology, (2010), 21, 111-118.

     

    Kim Y, Jae HS, RouteBull. Korean, Chem. Soc, (2006), 5, 633.

     

    Krolikowska, A., Kudelski, A., Michota, A., Bukowska, J., (2003); SERS studies on the structure of thioglycolic acid monolayers on silver and gold. J. Surf. Sci; 532, 277-232.

     

    Kumar, A., Joshi, H., Pasricha, R., Mandale, A.B., Sastry, M., (2003); Investigation into the intraction between surface-bound alkylamines and gold nanoparticles. Langmuir; 19, 6277-6282.

     

    L J. Sherry, Sh. Chang, G C. Schatz, R P. Van Duyne, Nano Letter, 5 (2005) 2034–2038.

    Li  B, Du1 Y, Dong  S, Analytica Chimica Acta, (2009), 644, 78–82.

    Liu  F, Hsieh  S, Ko  F, Chu  T, Colloids and Surfaces A: Physicochem,(2008), 231, 31-38.

     

    Lu  Y, Yang  M, Qu  F, Bioelectrochemistry, (2007), 71, 211-216.

     

    M. Bernechea, E. de Jesus, C. Lopez-Mardomingo, P. Terreros, Inorg Chem., 48 (2009) 4491–4496.

     

    M. Faraday, Philos. Trans. R. Soc., 147 (1857) 145–181.

     

    M.C. Daniel, D. Astruc, Chem. Rev., 104 (2004) 293.

     

    M.R. Hormozi-Nezhad, E. Seyedhosseini, H. Robatjazi, Scientia Iranica F (2012) 19 (3), 958–963

     

    Mcfarland, A.D., Haynes, C.L., Mirkin, C.A., R.P., Van Duyne, Godwin, H.A., (2004); Color My Nanoworld. J. Chem. Educ., 81 (4): 544.

     

    N. Toshima, H. Yan, Y. Shiraishi. 2008. Metal Nanoclusters in Catalysis and Materials  Science: The Issue of Size Control, ed. B. Corain, G. Schmid, and N. Toshima, Elsevier, Amsterdam, pp. 49–75.

     

    NASA Study edited by Freita

    Nørskov, J.K., (2007); Catalytic activity of Au nanoparticles. Nanotoday; 2 (4): 14-18.

     

    Noruzi  M, Zarea  D, Khoshnevisana  K, Davoodi  D, Spectrochimica  Acta  Part A, (2011), 79, 1461–   1465. 

    Nunn, John F. (1996). "7". Ancient Egyptian Medicine. Norman, OK, USA: University of Oklahoma Press. pp. Ch. 7: Table 7.2. ISBN 0-8061-2831-3.

     

    P. Charles, Jr. Poole, J. Frank, Owens, Introduction to nanotechnology. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc: 2003.

     

    P. Holister, J W. Weener, C V. Romvn, T. Harper, Nanoparticles Technology White Papers nr.3, London: Published by Cientifica, Ltd: 2003.

     

    Palpant B, Prevel B, Lerme J, Physical Review, (1998), 57, 1963-1970.

    Park S, J.Phys. Chem, (2006), 65, 647-687.

    Peppas NA, Bures P, Leobandung W and Ichikawa H, Biophar EJ, (2000), 50, 27-46.

     

    Peto, G., Molnar, G.L., Paszti, Z., Geszti, O., Beck, A., Guczi, L., (2002); Electronic structure of gold nanoparticles deposited on SiO X /Si. J. Mater. Sci. Eng C; 19, 95-99.

     

    Praveen  K,Willi  P, Chandra  PS, Process Biochemistry,( 2011), 46, 2007–2013.

    Qiu Y and Park, Adv. Drug. Deliv. Rev, (2001), 53, 321-339.

    R. Narayanan, MA. El-Sayed, J. Am Chem Soc., 125 (2003) 8340–8347.

    R. Narayanan, MA. El-Sayed, J. Phys.Chem.B, 108 (2004) 8572–8580.

    Report on self-replicating space factories. (http://www.islandone.org/MMSG/aas)

    S. Hajizadeh, Kh. Farhadi, M. Forough, R. Molaei, Anal. Methods, 4 (2012) 1747-1752

    S. Shankar, A. Ahmad, M. Sastry, Biotechnol Prog., 19 (6) (2003) 1627–1631.

     

    S. Shankar, A. Rai, B. Ankamwar, A. Singh, A. Ahmad, M. Sastry, Nat Mater., 3 (2004) 482–488.

     

    Safavi, A., Maleki, N., Farjami, E. and Mahyari, F.A. ‘‘Simultaneous electrochemical determination of glutathione and glutathione disulfide at a nanoscale copper hydroxide composite carbon ionic liquid electrode’’, Anal. Chem., 81, pp. 7538–7543 (2009).

     

    Sastry, A., Ahmad, A., Khan, M.I., Kumar, R., (2004); Microbial nanoparticle production. In: Niemeyer CM, Mirkin CA (eds) Nanobiotechnology. Wiley- VCH, Weinheim, Germany, pp. 126-135

     

    Shahrokhian, S. ‘‘Lead phthalocyanine as a selective carrier for preparation of a cysteine selective electrode’’, Anal. Chem., 73, pp. 5972–5978 (2001).

     

    Souza, G. H. I., Marcato, P. D., Duran, N., Esposito, E., (2004); Utilization of Fusarium oxysporum in the biosynthesis of silver nanoparticles and its antibacterial activities. IN: Proceedings of the IX National Meeting of Envirionmental Microbiology; p. 25

     

    SS. Shankar, A. Rai, A. Ahmad, M. Sastry. J Colloid Interface Sci, 275 (2004) 496–502.

     

    T M. Razler, Y. Hsiao, F. Qian, R. Fu, R. Kashif Khan, W. Doubleday, J. Org. Chem., 74 (2009) 1381–1384.

     

    T. Wu, Li Y. Fang, Ch. Zhi Huang, Chinese Chemical Letters, 20 (2009) 611–614

     

    Tajammul HS, Iqbal M, Mazhar M. Size control synthesis of starch capped-gold nanoparticles. J Nanopart Res 2009;11:1383–91.

     

    Tan S, Hu Y, Chen J, Sensors and Actuators B, (2007), 124, 68-73.

     

    Thompson, D.T., (2007); Using Gold nanoparticles for catalysis, Nanotoday; 2 (4), 40-41.

    W.R. Jin, Y. Wang, J. Chromatography. A, 769 (1997) 307–314.

     

    Wua  J, Li  L, Zhua  D, Hea  P, Fanga  Y, Cheng  G, Analytica Chimica Acta, (2011), 694, 115–119.

     

    X. Weia, L. Qi, J. Tan, R. Liuc, F. Wang, J. Analytica Chimica Acta, 671 (2010) 80–84.

     

    Xiaoyi  W, Junjun  T, Ruigang  L, Fuyi  W, Analytica Chimica Acta, (2010), 671, 80–84.

     

    Yogeswaran U, Thiagarajan S, Chen S, Analytical Biochemistry, (2007), 365, 122-131.

     

    Z. Chen, S. Luo, C. Liu, Q. Cai, J. Anal Bioanal Chem., 395 (2009) 489–494

     

    Zhao  L, Jin  Y, Yan  


موضوع پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, نمونه پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, جستجوی پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, فایل Word پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, دانلود پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, فایل PDF پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, تحقیق در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, مقاله در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, پروژه در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, پروپوزال در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, تز دکترا در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, پروژه درباره پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی, رساله دکترا در مورد پایان نامه سنتز نانو ذرات طلا با استفاده از پوست درخت بید و اندازه گیری سیستئین به روش طیف سنجی و رنگ سنجی

پایان­نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی (M.Sc ) گرایش : علوم و صنایع غذایی چکیده دیازینون یک حشره کش ارگانوفسفره بوده و به مقدار زیاد توسط کشاورزان استفاده می‌گردد. این سم می‌تواند به راحتی به موادغذایی نیز راه پیدا کند و اثرات سمی خود را روی انسان اعمال نماید. سم دیازینون همانند سایر سموم ارگانوفسفره موجب مهار شدن بعضی از آنزیم‌ها به ویژه استیل کولین استراز ...

پایان‌­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته شیمی گرایش تجزیه چکیده امروزه نانو­ساختارها به دلیل ویژگی­ها و کاربردهای جدید در زمینه­ها و شاخه­های متفاوت علم و فناوری، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده­اند. در این میان، نانوکامپوزیت­ها به دلیل خواص منحصر به فرد فیزیکی و شیمیایی که از خود نشان می­دهند و همچنین کاربردهای بالقوه در مصارف کاتالیستی، الکترونیکی، نوری، ...

رساله دکتری در رشته‌ی مهندسی شیمی چکیده مطالعه پارامتر های موثر در سنتز نانو ذرات نقره به روش میکروامولسیون معکوس نانو ذرات فلزی نقره به دلیل کاربرد آنها به عنوان کاتالیست، عامل ضد میکروبی و استفاده در بیوسنسورها مورد توجه می باشد. استفاده کاربردی از نانو ذرات نقره وابستگی زیادی به توزیع اندازه و ساختار این ذرات دارد. برای سنتز نانو ذرات نقره روش های متعددی مانند کاهش شیمیایی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) گرایش: شیمی فیزیک چکیده پایان نامه (شامل خلاصه ، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : روش جداسازی مغناطیسی ذرات را می توان به عنوان عاملی برای انتقال دارو بکار برد . یکی از محاسن نانو ذرات طلا به عنوان حامل دارو در مقایسه با سایر نانو ساختارها قابلیت اتصال مستقیم این لیگاند به نانو ذرات و زیست سازگاری آن برای کاربرد در علوم ...

پایان نامه‎ی کارشناسی ارشد در رشته‎ی نانومهندسی شیمی چکیده سنتز نانو ذرات سیلیکون دی اکسید از ضایعات روغن سیلیکون با استفاده از روش تف زاد نانو ذرات دی اکسید سیلیسیوم سنتزی[1] دارای کاربردهای صنعتی فراوانی می باشد. استفاده صنعتی از این ذرات در حوزه های سنتی و نیز حوزه های جدید در حال گسترش است که به طور مستمر کاربردهای جدیدی برای آن یافت می شود.SAS در زمینه های کاتالیست، ...

پایان نامه دوره دکتری رشته مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی چکیده هدف از انجام این مطالعه تولید بیوپلیمر پلی­هیدروکسی­ آلکانوآتها با استفاده از منابع کربنی گلوکز، فروکتوز، ملاس و آب پنیر توسط میکرو ارگانیسم های Azohydromonas lata DSMZ 1123، Azotobacterbeijerinckii DSMZ 1041 ، Cupriavidus necator DSMZ 545، Hydrogenophaga pseudoflava DSMZ 1034 بوده است. در مرحله نخست جهت غربالگری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی گرایش میکروبیولوژی مواد غذایی چکیده : امروزه افزایش آلودگی های زیست محیطی و کاهش منابع نفتی باعث توسعه و جایگزینی بسته بندی های زیست تخریب پذیر بجای بسته بندی های مشتق شده از منابع نفتی شده است. همچنین در این راستا به کارگیری ترکیبات ضدمیکروب همچون نانوذرات نقره کارایی این بسته بندی ها را تا حدود زیادی ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.Sc رشته مهندسي صنايع چوب و کاغذ مهر 1393 چکيده :  در اين پژوهش، خواص فيزيکي و مکانيکي نانوکامپوزيتهاي حاصل از نانوفيبر سلولز وپليمر پلي&sh

پایان نامه­ ی کارشناسی ­ارشد­­ در رشته­ی نانو مهندسی­ شیمی چکیده حذف فنول از پساب های صنعتی با استفاده از فناوری نانو در این تحقیق حذف فوتو کاتالیستی فنول به عنوان مدلی از آلاینده­ آلی در یک رآکتور بستر سیال تحت تابش­های فرابنفش و مرئی مورد مطالعه قرار گرفته است. تاثیرات کمیت­های مهمی چون pH، غلظت کاتالیست، غلظت فنول و روش­­های سنتز نانوکامپوزیت بر حذف فوتوکاتالیستی فنول مورد ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی گرایش معدن چکیده: در این بررسی اثر استخلاف آمیدی روی سطح اکسید گرافن مورد مطالعه قرار گرفت. دو آمین برای تغییر سطح تماس و میزان جذب انتخاب شد. از یک دی آمین خطی مثل اتیلن دی آمین[1] و آمین حلقوی 6-آمینو اوراسیل[2] با دو مشخصه متفاوت مورد ارزیابی واقع شدند. بعد از سنتز و شناسایی محصولات در حضور یون های فلزی مس، سرب و کادمیم در محیط آبی میزان ...

ثبت سفارش