پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه

word 62 MB 32107 108
1393 کارشناسی ارشد زیست شناسی
قیمت قبل:۶۳,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد

    گرایش بیومکانیک

    چکیده

    امروزه جراحی قلب باز به یک عمل کاملاً رایج در سراسر جهان تبدیل‌شده است. بیش از نیم‌قرن، سیم‌های فولادی برای بستن قفسه سینه، مورداستفاده قرار می‌گرفتند. اکنون روش­های تثبیت به‌طور چشم­گیری تغییر کرده است. با بررسی روش‌های رایج بستن جناغ و با توجه پارامتر­های مهم در طراحی این سیستم‌ها، مشخص شد که سیستم زیپ­فیکس، بیشتر موردتوجه جراحان بوده و از مزایای بیشتری بهره برده است. سیستم زیپ­فیکس منحصراً از PEEK ساخته‌شده است. هزینه‌ی سیستم زیپ­فیکس، در حدود 5 تا 8 برابر هزینه­ی سیم‌های معمولی است. با توجه به گران بودن ماده PEEK و اینکه واردات این ماده به کشور، تحریم می‌باشد، در این پژوهش سعی بر آن شده است که یک روش جایگزین و مقرون به صرفه برای بستن جناغ ارائه گردد. بدین منظور با استفاده از مدل‌سازی المان محدود، به بررسی و تحلیل بیومکانیکی روش زیپ­فیکس با دو ماده متفاوت و همچنین هندسه جدید، پرداخته شده است. بر اساس پژوهش­های انجام‌شده، یکی از بهترین موادی که می‌تواند جایگزین ماده پیک گردد، UHMWPE می‌باشد. از تصاویر سی‌تی‌اسکن برای ایجاد مدل سه‌بعدی جناغ استفاده شد. برای مدل‌سازی دو مرحله در نظر گرفته شد. در مرحله اول نحوه بستن زیپ­فیکس با اعمال جابجایی به دو انتهای زیپ­فیکس مدل‌سازی شد و نیروی بستن زیپ­فیکس ها تقریباً برابر با N 200 بود. در مرحله دوم با اعمال نیروی کشش برابر با N1400، نیروی سرفه مدل‌سازی گردید. با توجه به نتایج مشخص شد که UHMWPE، جایگزین بسیار مناسبی برای PEEK در ساخت سیستم زیپ­فیکس خواهد بود که بسیار ارزان­تر بوده که با توجه به هندسه جدید، از نظر اندازه مشکلی نداشته و به‌راحتی در داخل کشور، قابل‌تولید خواهد بود.

    واژه‌های کلیدی:

    استرنوتومی، تثبیت جناغ، سیستم ZipFix، پلی اتر اتر کتون، پلی‌ اتیلن با وزن مولکولی بسیار سنگین، المان محدود

     

    مقدمه

    امروزه جراحی قلب باز به یک عمل کاملاً رایج در سراسر جهان تبدیل‌شده است. در سال 1985 میلادی کمتر از 300000 عمل جراحی قلب باز تکمیل‌شده است. در سال 2007 میلادی انجمن قلب آمریکا تعداد جراحی قلب باز را حدود 6846000 مورد برآورد کرده است. انجمن قلب آمریکا از تاریخ یک فوریه تا 30 دسامبر سال 2011 میلادی تعداد افراد بزرگ‌سال آمریکایی که به یک یا چند بیماری قلبی دچار هستند را حدود 82600000 نفر برآورد کرده است که در مدت 20 سال به‌طور چشم‌گیری افزایش‌یافته است. تقریباً 3.9 میلیون دفعات این جراحی‌ها برای مردان و 2.9 میلیون آن برای زنان انجام‌شده است. هزینه مستقیم و غیرمستقیم این بیماری بیش از 286.6 بیلیون دلار محاسبه‌شده است[1].

    1‌.1‌تثبیت جناغ سینه[1]

    در آغاز هر عمل جراحی قلب باز به‌منظور دستیابی به قلب، استخوان جناغ سینه[2] به دونیمه تقسیم می‌شود. این عمل به‌عنوان استرنوتومی[3] شناخته‌شده است. این تکنیک برای اکثریت قریب به‌اتفاق اعمال جراحی داخل قفسه سینه ضروری است. پس از اتمام عمل جراحی، جناغ دوباره باید به کمک دستگاه یا سیستم تثبیت استرنوم، تنظیم، محکم و ایمن شود.

         تقریباً در 98% مواقع این روش موفق است، اما در 2% باقی‌مانده عوارض بعد از عمل رخ می­دهد[2]. معمولاً این به علت تراکم و یکپارچگی کم‌استخوان ناشی از پوکی استخوان به‌خصوص در افراد مسن می‌باشد. این پوکی استخوان باعث می‌شود که استخوان جناغ در نقاط تثبیت شل شود و لقی پیدا کند. یکی از عوارض مرتبط با این بیماری مدیاستنیت[4] یا عفونت استخوان جناغ است که میزان مرگ‌ومیری بالای 15% دارد[3]، که این وضعیت به‌صورت مستقیم به پوکی استخوان مرتبط است. ایجاد یک سیستم بهینه سفت، محکم و مناسب برای بهبود استخوان جناغ که دارای پوکی استخوان است لازم و ضروری می­باشد.

         جدایی دونیمه جناغ همراه با بخیه­هایشان و پارگی یا باز شدن زخم یکی دیگر از عوارض بعد جراحی قفسه سینه می­باشد. مطالعات نشان داده‌اند که زخم جناغ در 8% تمام این جراحی‌ها بازشده که به علت محدودیت در نحوه تثبیتشان بوده است. میزان مرگ‌ومیر برای این بیماری با دلایل ناشی از پارگی زخم 10 تا 40 درصد می­باشد که عمدتاً به علت عفونت دچار شده، التهاب بافت اطراف قسمت برش داده‌شده یا مدیاستنیت و تورم و عفونت در ناحیه استرنوم بوده است. موارد باز شدن و عفونت در افراد بالای 75 سال به علت چاقی یا پوکی استخوان افزایش می­یابد[4]. درنتیجه روش‌های مؤثر تثبیت برای بهبود فرایند سلامتی جناغ و کاهش ریسک‌های بیماری لازم و ضروری می­باشد.

         پیشرفت صنایع مختلف و نیازهای جدید و روزافزون بشر سبب ایجاد طراحی­های جدید و بهبود سیستم‌های مختلف برای بستن و تثبیت جناغ سینه شده است. عواملی همچون هزینه بالا، نداشتن سرعت مناسب برای اجرا و عدم توانایی در تسریع بهبود بیماران باعث نوآوری و پیشرفت این سیستم‌ها شده است.

         اغلب جراحان برای انجام عمل جراحی جناغ (استرنوتومی) استفاده از تکنیک تثبیت به‌وسیله سیم را ترجیح می‌دهند. بااین‌حال روش‌های جدید برای بستن استرنوم به‌طور فزاینده در حال محبوب شدن است. تثبیت به‌وسیله سیم (شکل ‏1‌.‌‌1 الف) با ایجاد حلقه‌های سیم به دور جناغ و پیچاندن انتهایشان برای امنیت، دونیمه جناغ را به هم می­چسباند. اگرچه تثبیت باسیم، ساده و مقرون‌به‌صرفه است اما ازلحاظ استحکام و پایداری مکانیکی ضعیف است و باعث پارگی زخم، مدیاستنیت و عدم جوش خوردن جناغ می­شود[5].

     

     

    الف

    ب

    پ

    شکل ‏1‌.‌‌1  روش­های تثبیت جناغ سینه[6]

     الف) تثبیت با سیم، ب) تثبیت با پیچ و پلاک، پ) سیستم تالن (مرجع همه شکل‌ها داده شود.)

         تثبیت با استفاده از پلاک و پیچ‌ها[5] (شکل ‏1‌.‌‌1 ب) یک روش مورداستفاده دیگر برای بستن جناغ می­باشد. این روش از بستن سفت محکم، عدم جوش خوردن جناغ و دیگر عوارض که در تثبیت باسیم وجود دارد را کاهش می­دهد. پیچ‌های استفاده‌شده برای تثبیت کردن پلیت به جناغ در طول زمان تحت بارگذاری دینامیکی ناشی از تنفس، شل می­شوند. روش‌ها و سیستم‌های رایج دیگری که برای تثبیت جناغ در دسترس هستند شامل سیستم سریع تالن[6] هست که توسط گروه صنعتی کی­ال­اس مارتین[7] تولیدشده است که همان‌طور که در شکل ‏1‌.‌‌1 پ می­بینید این سیستم یک مجموعه گیره قابل تنظیم و متصل به هر نیمه جناغ است که به سمت هم کشیده می­شوند. سیستم تالن به دلایل بزرگی پروفایل، قیمت بالا و مشکل بودن در نصب به‌طور گسترده استفاده نمی­شود[7]. اگرچه تمام روش‌ها و سیستم‌های رایج یک هدف مشترک دارند اما هرکدام ازاین‌روش‌ها و سیستم‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند.

     

    1‌.2‌هدف پژوهش

    هدف از انجام این پژوهش، پیشنهاد یک روش جایگزین و مقرون‌به‌صرفه برای بستن استرنوم پس از جراحی قفسه سینه می‌باشد. بدین منظور ابتدا منابع علمی و فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه مطالعه و بررسی‌شده است و سپس مواردی همچون خستگی، شکستگی، خرابی، برش و گسیختگی استخوان، ثبات یا بی‌ثباتی در تثبیت، تأثیر بر جراحی و دردهای پس از استرنوتومی، عفونت‌ها و بهبود وضعیت بیماران و اندازه سیستم‌ها و سایر پارامترهای مؤثر و لازم در طراحی این سیستم‌ها تعیین شد. پس از شناسایی مشکلات و موانع و شرایط خاص طراحی، یک روش مناسب‌تر که همان روش استفاده از زیپ­فیکس[8] می‌باشد، انتخاب شد. سپس به‌منظور هدف پژوهش، سیستم نهایی طراحی‌شده و با اعمال تغییرات موردنظر، مدل‌سازی انجام‌شده است. با بررسی نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد که ماده پلی‌اتیلن با وزن مولکولی بسیار سنگین می‌تواند جایگزین مناسبی به‌جای ماده پیک[9] در تولید زیپ فیکس مورداستفاده قرار گیرد.

    1‌.3‌خلاصه فصل‌های بعدی

    در فصل دوم، جراحی قفسه سینه و اهمیت و ضرورت بستن و تثبیت جناغ بررسی خواهد شد. همچنین در مورد آناتومی قفسه سینه و جناغ مطالبی بیان خواهد شد. در این فصل همچنین به بررسی چالش­های موجود در طراحی سیستم­های تثبیت پرداخته‌شده است. در فصل سوم انواع روش­های بستن و تثبیت جناغ به همراه نکات طراحی هر سیستم و مزایا و معایب هرکدام بررسی خواهد شد. در فصل چهارم نحوه شبیه‌سازی بستن و تثبیت جناغ سینه به روش زیپ فیکس بیان می‌شود. در فصل پنجم نتایج حاصل از مدل‌سازی آورده شده است و همچنین به بررسی و بحث درباره آن پرداخته‌شده است. در فصل ششم جمع‌بندی و پیشنهاد‌ها آورده شده است.

    Abstract 

    Cardiac surgery is a very common operation nowadays all over the world. More than half a century, steel wires were used for closing the chest. Currently Methods of fixation dramatically have changed. Inspecting of commonly Methods used to the sternum closure and with Respect to the important parameters in the design of these systems, that was found that more attention was paid on Zipfix system by Surgeons and has more advantages in order to the other same systems.Zipfix system is exclusively made of PEEK. This system has the cost of 5 to 8 times more expensive than conventional wires. Due to the high cost of PEEK material and prohibition the import it to our country, the object of this thesis is to propose an alternative and cost-effective method to sternum closure. For this Purpose finite element modeling was used to analysis of biomechanical zipfix system with two different material and new geometry. One of the best materials that can be replaced with PEEK is UHMWPE. CT scan images was used to create a sternum three-dimensional model Two Steps was choosen for modeling of this project. In the first step, closing the zipfix was modeled by applying displacement to the ends of the zipfix that closure force was nearly equal to 200 N. In the second step, the force caused by cough was modeled by applying of the tension load that equal to 1400 N. The results showed that the UHMWPE would be an excellent alternative to PEEK in making zipfix system. This is much cheaper and because of the new geometry, there is no problem for size and easily would be produced in our country.

    Key Words: sternotomy, sternal fixation, Zipfix system, PEEK, UHMWPE, Finite element

  • فهرست:

    1    ‌ فصل اول  مقدمه. 1

    1.1‌   تثبیت جناغ سینه. 2

    1‌.2‌   هدف پژوهش.... 5

    1‌.3‌   خلاصه فصل‌های بعدی.. 5

    2    فصل دوم جراحی قفسه سینه. 6

    2‌.1‌   آمار جراحی قلب باز 7

    2‌.2‌‌   آناتومی قفسه سینه. 8

    2‌.2‌.1‌   قفسه سینه. 8

    2‌.2‌.2   دنده‌ها 9

    2‌.2‌.3‌   مهره‌های شرکت‌کننده در ساختمان قفسه سینه. 10

    ‌2‌.2‌.4‌   جناغ سینه. 11

    2‌.2‌.5‌‌   عضلات سینه. 11

    2‌.2‌.6‌   پرده دیافراگم. 13

    2‌.2‌.7‌   چگونگی حرکت دنده‌ها در حین تنفس.... 14

    2‌.2‌.8‌‌   تغییر شکل قفسه سینه. 14

    2‌.3‌   آناتومی جناغ سینه. 15

    2‌.3‌.1‌   ساختار و عملکرد. 15

    2‌.3‌.2‌   پوکی استخوان.. 18

    2‌.3‌.3‌   چالشهای وابسته به آناتومی و فیزیولوژی مرتبط با تثبیت جناغ. 18

    2‌.4‌   استرنوتومی.. 19

    2‌.5‌   نحوه بارگذاری جناغ. 20

    3   فصل سوم روشهای بستن و تثبیت جناغ سینه. 22

    3‌.1‌   تثبیت غیر سفت... 23

    3‌.1‌.1‌   تثبیت باسیم. 23

    3‌.2‌   تثبیت سفت و سخت... 25

    3‌.2‌.1‌   سیستم بستن سریع جناغ تالن.. 26

    3‌.2‌.2‌   سیستم پیچ و پلاک... 26

    3‌.2‌.2‌.1‌   سیستم پیچ و پلاک ضدلق بودن.. 32

    3‌.2‌.2‌.2‌   طرح میکروتثبیت کننده بایومت.... 32

    3‌.2‌.2‌.3‌   سیستم پلاک ویالپی فوت گروه اسمیت و نفیو. 33

    3‌.2‌.2‌.4‌   سیستم تیاس قفل رزوهای کیالاس مارتین... 34

    3‌.2‌.2‌.5‌   سیستم قفل سریع سینتز سیاسالپی... 35

    3‌.2‌.3‌   سیستم تثبیت کننده زیپفیکس.... 36

    3‌.3‌   جمع‌بندی.. 40

    4   فصل چهارم شبیه‌سازی بستن و تثبیت جناغ سینه. 44

    4‌.1‌   مدل المان محدود. 45

    4‌.1‌.1‌   الگوریتم حل مسئله. 45

    4‌.1‌.2‌   هندسهی مدل.. 47

    4‌.1‌.2‌.1‌   مدل‌سازی قفسه سینه. 48

    4‌.1‌.2‌.2‌   مدل‌سازی زیپ فیکس..... 58

    4‌.1‌.2‌.3‌   مونتاژ مدل سه‌بعدی... 61

    4‌.1‌.3‌   خواص مواد ورودی نرم افزار 62

    4‌.1‌.4‌   مراحل شبیه‌سازی.. 62

    4‌.1‌.5‌   شرایط تقابل.. 63

    4‌.1‌.6‌   نیرو و شرایط مرزی.. 63

    4‌.1‌.7‌   مش بندی.. 65

    5   فصل پنجم نتایج و بحث... 67

    5‌.1‌   نتایج مدل‌سازی.. 68

    5‌.1‌.1‌   نتایج مرحله اول مدل‌سازی؛ بسته شدن زیپ فیکس ها 68

    5‌.1‌.2‌   نتایج مرحله دوم مدل‌سازی؛ اعمال نیروی فیزیولوژیکی.. 75

    5‌.2‌   بحث و نتیجه گیری.. 85

    5‌.2‌.1‌   مرحله اول؛ بسته شدن زیپفیکس ها 85

    5‌.2‌.2‌   مرحله دوم؛ اعمال نیروی فیزیولوژیک... 87

    6    فصل ششم جمع‌بندی و پیشنهاد‌ها 90

    منابع و مراجع.. 95

     

    منبع:

     

    [1]      V. L. Roger, A. S. Go, D. M. Lloyd-Jones, R. J. Adams, J. D. Berry, T. M. Brown, M. R. Carnethon, S. Dai, G. de Simone, and E. S. Ford;“Heart disease and stroke statistics—2011 update a report from the American Heart Association”,Circulation,No. 4, pp. e18-e209,2011.

    [2]      A. Casha, L. Yang, P. Kay, M. Saleh, and G. Cooper;“A biomechanical study of median sternotomy closure techniques”,European journal of cardio-thoracic surgery,No. 3, pp. 365-369,1999.

    [3]      D. Song, "Design of a Screw Plate System to Minimize Screw Loosening in Sternal Fixation," Worcester Polytechnic Institute, 2011.

    [4]      E. L. Bek, K. L. Yun, G. S. Kochamba, and T. A. Pfeffer;“Effective median sternotomy closure in high-risk open heart patients”,The Annals of thoracic surgery,No. 4, pp. 1317-1318,2010.

    [5]      W. Ozaki, S. R. Buchman, M. D. Iannettoni, and E. P. Frankenburg;“Biomechanical study of sternal closure using rigid fixation techniques in human cadavers”,The Annals of thoracic surgery,No. 6, pp. 1660-1665,1998.

    [6]      D. Buckley, "Design of a Unicortical Screw-Plate System for the Optimization of Sternal Fixation," Worcester Polytechnic Institute, 2012.

    [7] http://www.medgadget.com/2008/08/the_sternal_talon_is_it_a_chest_zipper_or_is_it_an_armor.html [Online].

    [8]      http://www.nia.nih.gov/newsroom/2008/03/americans-living-longer-enjoying-greater-health-and-prosperity-important [Online].

    [9]      http://www.quiz.biz/quizz-311743.html [Online].

    [10]    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Chest.jpg [Online].

    [11]    http://www.newhealthguide.org/Sternum-Pain.html [Online].

    [12]    J. C. Dieselman, "Comparison of Alternative Rigid Sternal Fixation Techniques," University of Massachusetts Medical School, 2011.

    [13]    http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/06/what-causes-the-pain-in-your-side-you-may-occasionally-feel-while-running/ [Online].

    [14]    http://www.britannica.com/EBchecked/topic/565822/sternum [Online].

    [15]    H. Gray, Gray's Anatomy: With original illustrations by Henry Carter: Arcturus Publishing, 2009.

    [16]    N. Özkaya, M. Nordin, D. Goldsheyder, and D. Leger, Fundamentals of biomechanics: equilibrium, motion, and deformation: Springer, 2012.

    [17]    A. Ratnovsky and D. Elad;“Anatomical model of the human trunk for analysis of respiratory muscles mechanics”,Respiratory physiology & neurobiology,No. 3, pp. 245-262,2005.

    [18]    J. E. Hall, Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology: Enhanced E-book: Elsevier Health Sciences, 2010.

    [19]    http://nof.org/articles/235 [Online].

    [20]    C. Cohen and L. V. Griffin;“A biomechanical comparison of three sternotomy closure techniques”,The Annals of thoracic surgery,No. 2, pp. 563-568,2002.

    [21]    C. Wangsgard, D. J. Cohen, and L. V. Griffin;“Fatigue testing of three peristernal median sternotomy closure techniques”,Journal of cardiothoracic surgery,No. 1, pp. 52,2008.

    [22]    S. Pai, "In vivo characterization of respiratory forces on the sternal midline following median sternotomy," Worcester Polytechnic Institute, 2005.

    [23]    S. Pai, N. J. Gunja, E. L. Dupak, N. L. McMahon, T. P. Roth, J. F. Lalikos, R. M. Dunn, N. Francalancia, G. D. Pins, and K. L. Billiar;“In vitro comparison of wire and plate fixation for midline sternotomies”,The Annals of thoracic surgery,No. 3, pp. 962-968,2005.

    [24]    A. R. Casha, L. Yang, and G. J. Cooper;“Measurement of chest wall forces on coughing with the use of human cadavers”,The Journal of thoracic and cardiovascular surgery,No. 6, pp. 1157-1158,1999.

    [25]    U. K. Dasika, D. R. Trumble, and J. A. Magovern;“Lower sternal reinforcement improves the stability of sternal closure”,The Annals of thoracic surgery,No. 5, pp. 1618-1621,2003.

    [26]    D. R. Trumble, W. E. McGregor, and J. A. Magovern;“Validation of a bone analog model for studies of sternal closure”,The Annals of thoracic surgery,No. 3, pp. 739-744,2002.

    [27]    S. Pai, R. M. Dunn, R. Babbitt, H. M. Strom, J. F. Lalikos, G. D. Pins, and K. L. Billiar;“Characterization of forces on the sternal midline following median sternotomy in a porcine model”,Journal of biomechanical engineering,No. 5, pp. 051004,2008.

    [28]    L. Bakalova, "development of a bilateral rigid sternum closure testing system," Worcester Polytechnic Institute, 2010.

    [29] http://www.biomet.com/microfixation/products.cfm?pdid=9&majcid=37&prodid=205 , Final-Bluparts.pdf [Online].

    [30]    J. Ahn, "Design of an optimized rigid fixation system for the osteoporotic sternum," Worcester Polytechnic Institute, 2009.

    [31]    http://www.klsmartinnorthamerica.com/products/implants/sternal/sternal-talon/ [Online].

    [32]    H. Kun and Y. Xiubin;“Median sternotomy closure: review and update research”,Journal of Medical Colleges of PLA,No. 2, pp. 112-117,2009.

    [33]    D. H. Song, R. F. Lohman, J. D. Renucci, V. Jeevanandam, and J. Raman;“Primary sternal plating in high-risk patients prevents mediastinitis”,European journal of cardio-thoracic surgery,No. 2, pp. 367-372,2004.

    [34]    K. A. Egol, E. N. Kubiak, E. Fulkerson, F. J. Kummer, and K. J. Koval;“Biomechanics of locked plates and screws”,Journal of orthopaedic trauma,No. 8, pp. 488-493,2004.

    [35]    S. R. S. Battula, "Experimental and numerical evaluation of the pullout strength of self-tapping bone screws in normal and osteoporotic bone," University of Akron, 2007.

    [36]    http://www.tradeindia.com/fp827537/Canulated-Cancellous-Screw-Hex.html [Online].

    [37]    http://www.mjsurgical.com/simple-plate-and-screw-page-two.htm [Online].

    [38] http://www.biomet.com/microfixation/products.cfm?pdid=9&majcid=37&prodid=205 [Online].

    [39]    http://www.smith-nephew.com/us/professional/products/all-products/vlp-foot [Online].

    [40] http://www.klsmartinnorthamerica.com/products/implants/maxillofacial/titanium-peek-osteosynthesis/mandible/threadlock-ts-system/ [Online].

    [41] http://www.synthes.com/sites/NA/Products/Spine/AnteriorColumnPlating/Pages/The-Cervical-Spine-Locking-Plate-%28CSLP%29.aspx [Online].

    [42]    http://www.synthes.com/sites/NA/Products/CMF/Thorax/Pages/Sternal-ZipFix-System.aspx [Online].

    [43]    M. Grapow, L. F. Melly, F. S. Eckstein, and O. T. Reuthebuch;“A new cable-tie based sternal closure system: description of the device, technique of implantation and first clinical evaluation”,J Cardiothorac Surg,No. pp. 59,2012.

    [44]    D. Williams, A. McNamara, and R. Turner;“Potential of polyetheretherketone (PEEK) and carbon-fibre-reinforced PEEK in medical applications”,Journal of materials science letters,No. 2, pp. 188-190,1987.

    [45]    S. M. Kurtz and J. N. Devine;“PEEK biomaterials in trauma, orthopedic, and spinal implants”,Biomaterials,No. 32, pp. 4845-4869,2007.

    [46]    C. Schimmer, W. Reents, S. Berneder, P. Eigel, O. Sezer, H. Scheld, K. Sahraoui, B. Gansera, O. Deppert, and A. Rubio;“Prevention of sternal dehiscence and infection in high-risk patients: a prospective randomized multicenter trial”,The Annals of thoracic surgery,No. 6, pp. 1897-1904,2008.

    [47]    H. S. Soroff, A. R. Hartman, E. Pak, D. H. Sasvary, and S. B. Pollak;“Improved sternal closure using steel bands: Early experience with three-year follow-up”,The Annals of thoracic surgery,No. 4, pp. 1172-1176,1996.

    [48]    S. Bhattacharya, I. Sau, M. Mohan, K. Hazari, R. Basu, and A. Kaul;“Sternal bands for closure of midline sternotomy leads to better wound healing”,Asian Cardiovascular and Thoracic Annals,No. 1, pp. 59-63,2007.

    [49]    N. Price, N. H. Kim, B. Wilcox, and B. Hatcher;“design study on stability and safety of median sternotomy fixation”,Stress (MPa),No. pp. 67.

    [50]    R. Bruhin, U. A. Stock, J.-P. Drücker, T. Azhari, J. Wippermann, J. M. Albes, D. Hintze, S. Eckardt, C. Könke, and T. Wahlers;“Numerical simulation techniques to study the structural response of the human chest following median sternotomy”,The Annals of thoracic surgery,No. 2, pp. 623-630,2005.

    [51]    http://biomedical.materialise.com/orthopaedic-reverse-engineering [Online].


موضوع پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, نمونه پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, جستجوی پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, فایل Word پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, دانلود پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, فایل PDF پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, مقاله در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, پروژه در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, پروژه درباره پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی و تحلیل سیستم تثبیت جناغ سینه

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي پليمر- صنايع پليمر ارديبهشت 1393 چکيده  با پيشرفت دانش‌ها و علوم مختلف، مرزهاي دانش به‌هم رسيده و در برخي از زمينه‌ها ما شاهد آمي

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت چکیده مدل­سازی و کنترل غیر تهاجمی پمپ­های خون قابل کاشت در بدن برای بیماران نارسایی قلبی تجهیزات کمکی بطن چپ(LVAD)، پمپ­های مکانیکی است که به کمک عمل جراحی در بدن بیمارانی که در مراحل خطرناک و نهایی نارسایی تراکمی قلب هستند، قرار می­گیرد و به ادامه یافتن جریان خون همچون حالت طبیعی از قلب بیمار کمک ...

چکیده این تحقیق به منظور بررسی مشخصات جذب فلزات کبالت، کادمیم و نیکل با استفاده از پوست لیمو انجام پذیرفته است. اثر پارامتر­های مختلف نظیرpH محلول، میزان جاذب، زمان تماس و دما بر فرآیند جذب مورد بررسی قرار گرفت و شرایط عملیاتی بهینه جذب هر عنصر بر روی جاذب زیستی مشخص گردید. مقادیر تعادلی جذب با مدل­های ایزوترم لانگمویر، فرندلیچ، تمکین وD-R مورد بررسی قرار گرفتند و پارامترهای هر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ( M.A) گرایش: بالینی چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی میزان شیوع اختلال افسردگی در بیماران مصروع می باشد. به همین منظور پژوهش گر با توجه به جنسیت، سطح تحصیلات، سن و وضعیت اقتصادی بیماران میزان افسردگی را در بیماران مصروع برآورد کرده است. روش تحقیق حاضر ارزشیابی، از نوع تحقیقات توصیفی می باشد به این صورت که گروهی از بیماران مصروع به ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت مقدمه: افزایش فشار داخل شکمی(IAP) به عنوان عامل خطر مستقل مرگ ومیر در بین بیماران بخش های مراقبت ویژه شناخته شده است و شیوع هیپرتانسیون داخل شکمی (IAH ) تا 58درصد نیز گزارش می گردد. تأثیر تغییر در وضعیت بدن (بالا بردن سر تخت ) بر روی صحت اندازه گیری IAP ، به منظور کاهش خطر پنومونی وابسته به ونتیلاتور هنوز به طور کامل شناخته ...

پایان­نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد پرستاری (گرایش مراقبت های ویژه) چکیده مقدمه: سوء­ تغذیه، یک اختلال تغذیه ­ای ناشی از کاهش یا عدم تعادل دریافت انرژی، پروتئین، ویتامین و املاح معدنی است. از جمله بیمارانی که سوء­تغذیه انرژی- پروتئین در بین آنان شیوع بالایی دارد، مبتلایان به مراحل نهایی بیماری کلیوی می­باشند. با وجود تحقیقات زیاد در ارتباط با شیوع سوء­تغذیه در بین بیماران ...

تأثیر هورمونی و ریزنمونه بر کالزایی، باززایی و کشت سوسپانسیون سلولی در رازیانه (Foeniuculum vulgare) مقدمه: گیاه رازیانه (Foeniuculum vulgare) گیاهی علفی، پایا، معطر از خانواده چتریان است که در مناطق مختلف ایران مورد استفاده خوراکی و دارویی قرار می­گیرد. با توجه به اهمیت ترکیبات این گیاه در صنایع دارویی و غذایی هدف در این پژوهش بهینه سازی کشت بافت این گیاه تحت تیمارهای هورمونی و ...

پایان­ نامه­ کارشناسی ارشد رشته­ جغرافیا گرایش ژئومورفولوژی چکیده جلگه پهناور خوزستان میزبان رودخانه های دائمی مهمی است که بزرگترین آنها رودخانه کارون می باشد. حوضه آبریز کارون به عنوان یکی از بزرگترین زیرحوضه های ایران و جزئی از حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان به شمار می آید. رودخانه کارون با طولی حدود 890 کیلومتر از چهار شاخه اصلی، با نام های خرسان، آب ونک، آب کیار و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: "مدیریت بیمه" مقدمه بیمه عمر یک ابزار مالی به حساب می آید.وظیفه حمایت مالی و ارائه پوشش به خانواده ای که نان آور(بیمه شد) خود را در نتیجه مرگ از دست داده است به عهده بیمه عمر گذاشته است.بیمه عمر امروزه از جمله مهمترین زمینه های فعالیت در بازارهای بیمه کشور های مختلف است وبه علت دارا بودن باراجتماعی و اقتصادی خاص از اهمیت ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی چکیده فارسی هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین عواطف منفی با رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش کلیه اعضای هکارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه بوده که در سال تحصیلی 1392-1391 در خدمت دانشگاه بودند که از بین آنان 225 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش و با روش ...

ثبت سفارش