پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق

word 2 MB 32133 98
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه

    مقطع کارشناسی ارشد

    رشته: مهندسی برق-گرایش قدرت

    چکیده:

    در سال­های اخیر، با گسترش فزاینده­ی مصرف برق، نیاز به افزایش تولید انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر در تولید انرژی الکتریکی به دلایل زیست­محیطی و اقتصادی افزایش یافته است که در این میان واحدهای تولید پراکنده مورد توجه قرار گرفته­است. در ساختار عمودی، اغلب سیاست­های یکسانی برای مصرف­کنندگان متفاوت در نظر گرفته می­شود در صورتیکه در سیستم تجدیدساختار شده، این امکان برای مصرف­کنندگان فراهم است که با مشارکت در بازار برق مشارکت داشته باشند.

    در این پایان­نامه، تأثیر حضور واحد تولید پراکنده از نوع حرارتی بر عملکرد خرده­فروش در بازار برق در بازه زمانی کوتاه­مدت و میان­مدت مورد مطالعه قرار گرفته است. خرده­فروش مورد نظر در این پایان­نامه قرارداد آینده و قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­کنندگان خود را تعیین می­نماید، بطوریکه عدم­قطعیت در قیمت­های بازار اشتراکی و تقاضای مصرف­کننده را در نظر می­گیرد. نوآوری انجام شده در این پایان­نامه این است که فرض شده است خرده­فروش واحد تولید پراکنده­ی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد و می­تواند علاوه بر مشارکت در بازار اشتراکی و آینده، در برخی از ساعت­ها بخشی از بار مورد نیاز خود را از طریق واحد مقیاس کوچک تأمین نماید. به منظور مدل­سازی عدم قطعیت قیمت بازار لحظه­ای و تقاضای مصرف­کنندگان از مجموعه­ای از سناریوها استفاده شده است. با توجه به بالا بودن حجم مسئله، به منظور کاهش حجم محاسبات با دقت مطلوب، از یک روش کاهش سناریو استفاده شده است. مدل برنامه­ریزی تصادفی دو مرحله­ای ارائه شده یک مسئله برنامه­ریزی آمیخته­ی عدد صحیح (MILP) است که با استفاده از نرم­افزار GAMS حل می­شود. مدل ارئه شده در دو مطالعه موردی به ترتیب با بازه­ی زمانی کوتاه­مدت و میان­مدت مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج بدست آمده به ازاء مقادیر مختلف هزینه بهره­برداری واحد حرارتی و مقادیر مختلف ضریب نفوذ واحد حرارتی نشان می­دهد، استفاده از منابع انرژی پراکنده در بخش خرده­فروشی، علاوه بر اینکه سود خرده­فروش را افزایش می­دهد باعث کاهش ریسک و کاهش قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­کنندگان نیز می­شود.

    کلمات کلیدی:

     بازار برق، بازار آینده، تولید پراکنده، بازار اشتراکی، خرده­ فروش، عدم­ قطعیت

    1-1      پیشگفتار

    از جمله مباحثی که هم اکنون پیش روی تصمیم­گیران و سیاست­گذاران صنعت برق در بسیاری از کشورهای  دنیا قرار دارد، تفکر تغییر شکل ساختار این صنعت مطابق با روند افزایش کارایی و رقابت در دیگر صنایع می­باشد. لزوم حرکت در این مسیر به دلایل مختلفی چون سرمایه­بر بودن، نا کارآیی اقتصادی ساختار سنتی و انحصاری بودن آن غیر قابل انکار می­باشد.

    با گسترش فزاینده­ی مصرف برق، نیاز به افزایش تولید انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر در تولید انرژی الکتریکی به دلایل زیست­محیطی و اقتصادی افزایش یافته است که در این میان واحدهای تولید پراکنده مورد توجه قرار گرفته­است ]1[. انتظار می­رود در آینده­ای نزدیک استفاده از واحدهای تولید پراکنده در بخش خرده­فروشی بازار برق بطور قابل ملاحظه­ای افزایش یابد. شرکت­های خرده­فروشی در بازار برق به عنوان واسط بین تولیدکنندگان و مصرف­کنندگان فعالیت می­نمایند. فعالیت خرده­فروشان شامل خرید انرژی از بازار عمده­فروشی به منظور فروش آن به مصرف­کنندگان می­باشد. برای یک بازه زمانی میان­مدت، این شرکت­ها باید برای غلبه بر ریسکی که به دلیل متغیر بودن قیمت­های بازار اشتراکی به وجود می­آید، در مورد جایگاه خود در بازار آینده تصمیم­گیری کنند. مسئله مهم این است که خرده­فروشان به یک دانش و آگاهی دقیق در مورد قیمت­های بازار اشتراکی در طول بازه زمانی قراردادهای آینده دست یابند تا بتوانند تصمیمات درستی را در مورد این قراردادها اتخاد نمایند.

    امروزه با ایجاد رقابت در سیستم ­های قدرت و تجدید ساختار آن، بسیاری از مسائل گذشته تغییر کرده و مسائل جدید و عدم­قطعیت­هایی در مسائل وارد شده که این مسئله انگیزه­ای بسیار قوی جهت استفاده از برنامه­ریزی تصادفی را در حل مسائل ایجاد نموده است. برنامه­ریزی تصادفی یک چارچوب مدل­سازی مناسب را فراهم می­آورد بطوریکه در آن مسائل تصمیم­­گیری تحت شرایط عدم قطعیت به طور مناسب فرمول­بندی می­شود ]2[ و ]3[ . برنامه­ریزی تصادفی به داشتن اطلاعاتی در مورد توابع توزیع پارامترهای غیر­قطعی مثل، قیمت بازار اشتراکی متکی است. هنگامیکه پارامترهای غیر­قطعی با استفاده از توابع توزیع پیوسته یا گسسته مدل می­شوند، امکان فرمول­نویسی یک مسئله برنامه­ریزی ریاضی که عدم­قطعیت در این پارامترها را در نظر می­گیرد امکان­پذیر خواهد شد. هر پارامتر غیر­قطعی توسط مجموعه­ای از نتایج یا سناریو مدل می­شود، بطوریکه هر کدام از سناریوها یک تحقق محتمل از پارامترهای غیر­قطعی را با یک احتمال وقوع مربوطه نشان می­دهد. معمولا تعداد سناریوهای مورد نیاز برای نشان دادن یک پارامتر غیر­قطعی بسیار زیاد است. برای این منظور از روش­های کاهش سناریو برای کاهش تعداد سناریوها استفاده می­شود در حالیکه مشخصات تصادفی پارامترهای غیر­قطعی محفوظ بماند.

    عمده­ترین هدف شرکت در بازار آینده غلبه بر ریسک مربوط به عدم­قطعیت قیمت بازار اشتراکی است. بنابراین، مدل کردن ریسک مرتبط با تصمیمات گرفته شده توسط نمایندگان بازار منطقی است. این کار را می­توان مستقیمأ از طریق وارد کردن مقدارهای ریسک در مسئله برنامه­ریزی تصادفی انجام داد ]4[ .

    پایان­نامه حاضر ضمن ارائه ­ یکی از مصادیق تجدیدساختار در صنعت برق(نقش واحد تولید پراکنده­ی مقیاس کوچک بر عملکرد خرده­فروش در بازار برق) نتایج حاصل از حضور آن در بازار برق را مورد بررسی قرار خواهد داد.  در این فصل به معرفی اهداف کلی طرح و محتویات فصل­های آینده پرداخته می­شود.

    خرده­فروش در نظر گرفته شده در این پایان­نامه برای تعیین قرارداد آینده و قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­کنندگان خود باید عدم­قطعیت در قیمت­های بازار اشتراکی و تقاضای مصرف­کننده را در نظر بگیرد، همچنین باید این احتمال را در نظر بگیرد که اگر قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­کنندگان تا حد کافی رقابتی نباشد مصرف کننده ممکن است خرده­فروش دیگری را انتخاب کند. پس از تصمیم­گیری در مورد بازار آینده و انتخاب قیمت فروش، خرده­فروش باید خرید و فروش خود را در بازار اشتراکی تعیین کند.

    نوآوری این پایان­نامه این است که فرض شده است خرده­فروش واحد تولید پراکنده­ی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد و می­تواند علاوه بر مشارکت در بازار اشتراکی و آینده، در برخی از ساعت­ها بخشی از بار مورد نیاز خود را از طریق واحد مقیاس کوچک تأمین نماید و از این طریق به حداکثر سود دست یابد. با توجه به اینکه قیمت بازار اشتراکی و تقاضای مصرف­کنندگان در مدل پیشنهادی دارای عدم قطعیت می­باشد، مدل ارائه شده از نوع تصادفی است. مدل برنامه­ریزی میان­مدت تصادفی دو مرحله­ای ارائه شده یک مسئله برنامه­ریزی آمیخته­ی عدد صحیح (MILP) است که با استفاده از نرم­افزار GAMS مدل شده است.

     

    1-2      معرفی ساختار پایان­نامه

    در فصل 2، به معرفی مفاهیم اساسی بازار برق پرداخته می­شود و ویژگی­های برجسته­ی آن­ بیان می­شود. این مفاهیم شامل بازار برق، نمایندگان مختلف شرکت­کننده در بازار برق، بازار اشتراکی ،  بازار آینده و منابع تولید پراکنده می­باشند. سپس، برنامه­ریزی تصادفی معرفی شده و روش تولید سناریوی استفاده شده در این پایان­نامه ارائه می­شود. این روش مبتنی بر مدل­های سری زمانی و یک روش کاهش سناریو می­باشد. فصل2 با معرفی اندازه­های ریسک که در برنامه­ریزی تصادفی از آن استفاده می­شود و مروری بر تحقیقات انجام شده پایان می­­یابد.

    در فصل 3، روش پیشنهاد شده به منظور حل مسئله برنامه­ریزی میان­مدت حضور واحد تولید پراکنده مقیاس کوچک به طور کامل مورد بررسی قرار می­گیرد. خرده­فروش مورد نظر به دنبال تعیین مسائل بازار آینده و تعیین قیمت فروش پیشنهادی به مصرف­کنندگان است. در این فصل تقاضای برق مصرف­کنندگان توسط خرده­فروش و از طریق خرید از بازار آینده، بازار اشتراکی و واحد تولید حرارتی تأمین می­شود. قیمت بازار اشتراکی و تقاضای مصرف­کنندگان به صورت یک فرایند تصادفی با استفاده از مجموعه­ای از سناریوهای مناسب مدل می­شود. پاسخ مصرف­کنندگان به قیمت پیشنهادی توسط خرده­فروش توسط منحنی سهمیه­بندی قیمت مدل می­شود. از منحنی­های قرارداد آینده برای مدل کردن توان بازاری خرده­فروش در بازار آینده استفاده می­شود. مدل­سازی ریسک توسط CVaR انجام شده است. در آخر فرمول­بندی مسئله ارائه می­شود.

    در فصل 4، دو مطالعه موردی به منظور تحلیل فرمول­بندی پیشنهاد شده در فصل 3 بیان می­شود و نتایج به دست آمده توسط نرم­افزار GAMS مورد بررسی قرار می­گیرد. مطالعه موردی اول مربوط به بازه زمانی کوتاه­مدت و مطالعه موردی دوم مربوط به بازه زمانی میان­مدت می­باشد.

    در انتها، خلاصله­ای از پایان­نامه و همچنین نتایج و نکات مربوط به مدل­های بیان شده در این پایان­نامه در فصل 5 بیان می­شود و کارهای تحقیقاتی آینده پیشنهاد می­شود

    Abstract:

     

    Power industry has experienced drastic changes in structures, markets and regulations in the past three decades. One of these changes has been entering to new competitive setting, which has provided opportunities for some entities to meet customer requirements and improving revenues. In the old structure, distribution and transmission systems were managed in a centralized framework. However, in the new structures, these systems operate independently. In addition to provide opportunity to enter several entities into competitive environment, growing usage of DGs in power system has made retailers to incorporate DGs as operational options in their planning issues. It is expected in the near future, using of distributed generation units in retail electricity markets will substantially increase due to the environmental and economic reasons. Retailers in the electricity markets are as intermediary between producers and consumers. In fact, retailers purchase electric energy from wholesale markets in order to sell it to consumers. In this thesis, a model is proposed to evaluate the impacts of a distributed generation (DG) unit on retailer performance in the electricity market. Because of uncertainties existing in the pool prices and consumer demand, the model is stochastic. In addition to participating in the pool and future markets, a DG is available to the retailer and he can supply a part of consumer demand using this unit. The proposed two-stage stochastic model is a mixed integer linear programming (MILP) problem, which can be solved using GAMS. Two case studies are used in order to demonstrate the performance of the proposed model. The first one is a short-term system and the second one is medium-term. In medium-term, a scenario generation and scenario reduction technique is used. Simulation results for different values for marginal cost of DG and different values for its penetration factor, how that DG increases the expected profit of retailer and decreases both risk and selling price offered to consumers. Also, if marninal cost of DG decreases and its penetration factor, the retailer profit will increase more and both risk and selling price will decrease significantly.

     

    Keywords: Distributed generation, electricity market, future market, pool, retailer, uncertainty, two-stage stochastic mixed-integer programming

  • فهرست:

    عنوان                                                                                                    صفحه

    فصل اول: مقدمه ..................................................................................................................... 1

    1-1   پیشگفتار  2

    1-2   معرفی ساختار پایان­نامه. 3

    فصل دوم: برنامه­ریزی تصادفی و مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه عملکرد خرده­فروش در بازار برق ............................................................................................................................ 5

    2-1   مقدمه  6

    2-2   تجدید ساختار 6

    2-3   بازار برق 8

    2-3-1  انواع بازار برق   8

    2-3-2  نهادهای  بازار. 9

    2-3-3  مدل بازار اشتراکی.. 10

    2-3-4  بازار آینده 11

    2-4   تولید پراکنده 11

    2-4-1  طبقه­بندی انواع DG.. 12

    2-5   برنامه­ریزی تصادفی.. 12

    2-5-1  متغیرهای تصادفی.. 13

    2-5-2  مسائل برنامه­ریزی تصادفی.. 13

    2-5-2-1 مسائل برنامهریزی تصادفی دو مرحلهای.. 13

    2-5-2-2 مسائل برنامه­ریزی تصادفی چند مرحله­ای.. 14

    2-5-3  مقدار مورد انتظار اطلاعات کامل و مقدار از راه حل تصادفی.. 15

    2-5-3-1 مقدار مورد انتظار اطلاعات کامل.. 16

    2-5-3-2 مقدار جواب تصادفی.. 16

    2-5-4  تولید سناریو. 17

    2-5-4-1 تولید سناریو با استفاده از مدل ARIMA. 18

    2-5-4-2  کاهش سناریو  21

    2-5-5  مدل­سازی ریسک... 23

    2-5-5-1 مسائل برنامه­ریزی تصادفی شامل مدل­سازی ریسک... 25

    2-5-5-2 اندازه­گیری ریسک... 25

    2-6   مروری بر تحقیقات انجام شده 28

    2-7   جمع­بندی   30

    فصل سوم: ارائه مدل پیشنهادی برای مطالعه عملکرد خرده­فروش مجهز به منابع تولید پراکنده.32

    3-1   مقدمه  33

    3-2   معرفی چارچوب پیشنهادی.. 34

    3-2-1  چارچوب تصادفی.. 35

    3-2-2  متغیرهای تصادفی.. 35

    3-3   مدل­سازی و فرمول­بندی مسئله. 37

    3-3-1 بازار آینده ........................................................................................................................... 37

    3-3-2  بازار اشتراکی.. 38

    3-3-3 واحد تولید پراکنده   39

    3-3-4  تأمین برق مصرف­کنندگان. 39

    3-3-5  تعادل انرژی الکتریکی.. 41

    3-3-6  سود مورد انتظار. 42

    3-3-7  مدل­سازی ریسک... 42

    3-3-7-1 ارزش ریسک شرطی.. 43

    3-3-8 فرمول­بندی مسئله با CVaR. 43

    3-4   جمع­بندی    44

    فصل چهارم: شبیه­سازی و تحلیل نتایج . 46

    4-1   مقدمه  47

    4-2   مطالعه­ی موردی اول. 47

    4-3   مطالعه­ی موردی دوم. 54

    4-3-1  معرفی سیستم مورد مطالعه. 54

    4-3-2 نتایج شبیه­سازی با در نظر گرفتن CVaR. 57

    4-4   جمع­بندی 68

    فصل پنجم: جمع­بندی، نتیجه­گیری و ارائه پیشنهادات... 70

    5-1   نتیجه­گیری   71

    5-2   پیشنهادها 72

    مراجع   85

     

     

     

    منبع:

     

    حیدریان فروشانی، امینی، پارسا­مقدم،  " برنامه­ریزی کوتاه­مدت بهره­برداری از منابع انرژی پراکنده(DER)از دیدگاه خرده­فروش بازار "، پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران، دانشگاه کاشان، 7-9، شهریور 91.

    J. R. Birge and F. Louveaux, “Introduction to Stochastic Programming”, Springer-Verlag, New York, 1997.

    P. Kall and S. W. Wallace, “Stochastic Programming”, Wiley, Chichester, 1994.

    S. Tiedemann, “Risk measures in two-stage stochastic programming problems”, PhD thesis, Gottingen, 2007.

    M. Shahidehpour, H. Yamin, and Z. Li., “Market Operations in Electric Power Systems: Forecasting, Scheduling, and Risk Management”, Wiley, New York, 2002.

    G. B. Shebl´e, “Computational Auction Mechanisms for Restructured Power Industry Operation”, Kluwer, Norwell, 1999.

    L. Bartelj and A. F. Gubina, “Risk management in the retail electricity market: the retailer’s perspective”, IEEE, 2010.

    H. Cui, W. Dai, “Multiple-objective optimal allocation of distributed generation in smart grid”, IEEE, 2011.

    P. E. Morthorst, “The development of a green certificate market,” Energy Pol., vol. 28, no.15, pp.1085-1094, Dec.2000.

    T. Ackermann, G. Anderson, and L. Soder, “Distributed Generation: a definition”, Elsevier Science, pp.195-204, Dec.2000.

    E. Mashhour and S.M. Moghadas-Tafreshi, “The Opportunities for Future Virtual Power Plant in Power Market, a View Point”, IEEE International Conference on Clean Electrical Power (ICCEP), 9-11 June 2009, Italy, pp. 448-452.

    A. J. Conejo, M. Carrrion, and J. M. Morales, “Decision Making Under Uncertainty in Electricity Market”, Springer, 2010.

    J. R. Birge, and F. Louveaux, “Introduction to Stochastic Programming”, Springer-Verlag, New York, 1997.

    L. F. Escudero, A. Gar´ın, M. Merino, and G. P´erez, “The value of the stochastic solution in multistage problems”, TOP, 15(1):48–64, Jul. 2007.

    J. Dupa˘cov´a, G. Consigli, and S. W. Wallace, “Scenarios for multistage stochastic programs”, Annals of Operations Research, 100(1-4):25–53, Dec.2000.

    K. Høyland, M. Kaut, and S. W. Wallace, “A heuristic for momentmatching scenario generation”, Computational Optimization and Applications, 24(2-3):169–185, Feb. 2003.

    J. L. Higle and S. Sen, “Stochastic decomposition – an algorithm for 2-stage linear-programs with recourse”, Mathematics for Operations Research, 16(3):650–669, Aug. 1991.

    J. Dupa˘cov´a, N. Gr¨owe-Kuska, and W. R¨omisch, “Scenario reduction in stochastic programming: An approach using probability metrics”, Mathematical Programming Series A, 95(3):493–511, Mar. 2003.

    G. E. P. Box, G. M. Jenkins, and G. C. Reinsel, “Time Series Analysis: Forecasting and Control”, Wiley, Upper Saddle River, New Jersey, third edition, 1994.

    S. T. Rachev, “Probability Metrics and the Stability of Stochastic Models”, Wiley, Chichester, 1991.

    P. Kall and S. W. Wallace, “Stochastic Programming”, Wiley, Chichester, 1994.

    K. Høyland and S. W. Wallace, “Generating scenario trees for multistage decision problems”, Management Science, 47(2):295–307, Feb. 2001.

    M. Kaut and S. W. Wallace, “Evaluation of scenario-generation methods for stochastic programming”, SPEPS, Paper 14-2003. Available at http://edoc.hu-berlin.de/browsing/speps/.

    A. K. Hatami, H. Seifi and M.K. Sheikh-El-Eslami, “A stochastic-based decision-making framework for an electricity retailer: time-of-use pricing and electricity portfolio optimization”, IEEE Trans Power Syst. 2011, submitted for publication.

    M. Nazari and A. AkbariForoud, “Optimal strategy planning for a retailer considering medium and short-term decisions”, International journal of Electrical power & Energy systems, 45(1), 107-116, 2013.

    M. Hajati, H. Seifi and M. K. Sheikh-El-Eslami, “Optimal retailer bidding in a DA market – a new method considering risk and demand elasticity”, Energy J 2011, 36:1332–9.

    S. A. Gabriel, A. J. Conejo, M. A. Plazas and S. Balakrishnan, “Optimal price and quantity determination for retail electric power contracts”, IEEE Trans Power Syst2006, 21(1):180–7.

    J. M. Yusta, I. J. Ramirez-Rosado, J. A. Dominguez-Navarro and J. M. Perez-Vidal, “Optimal electricity price calculation model for retailers in a deregulated market”, Int JElectr Power Energy Syst 2005, 27:437–47.

    M. Carrion, A. J. Conejo and J. M. Arroyo, “Forward contracting and selling price determination for a retailer”, IEEE Trans Power Syst 2007, 22(4):1050-7.

    R. Hatam, H. Seifi, M. K. Sheikh-El-Eslami, “Optimal selling price and energy procurement strategies for a retailer in an electricity market”, Electr Power SystRes 2009, 79(January):246–54.

    R. Dahlgren, C. C. Liu and J. Lawarree, “Risk assessment in energy trading”, IEEE Trans Power Syst 2003, 18(2):503–11.

    L. Bartelj, D. Paravan, A. F. Gubina and R. Golob, “Valuating risk from sales contract offer maturity in electricity market”, J Electr Power Energy Syst2010, 32(2):147–55.

    E. Mashhour and S. M. Moghaddas-Tafreshi, “Bidding strategy of virtual power plant for participating in energy and spinning reserve markets—part I: problem formulation”, IEEE Trans Power Syst 2011, 26(2),949-956.

    E. Mashhour and S. M. Moghaddas-Tafreshi, “Bidding strategy of virtual power plant for participating in energy and spinning reserve markets—part II: numerical analysis”, IEEE Trans Power Syst 2011, 26(2),957-964.

    W. Nicholson, “Microeconomic Theory. Basic Principles and Extensions”, Dryden Press, New York, ninth edition, 2005.


موضوع پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, نمونه پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, جستجوی پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, فایل Word پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, دانلود پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, فایل PDF پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, تحقیق در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, مقاله در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, پروژه در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, پروپوزال در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, تز دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, پروژه درباره پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق, رساله دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خرده فروش در بازار برق

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: برق قدرت چکیده: در این پایان نامه چهارچوب جدیدی برای برنامه ریزی تدوین استراتژی مشارکت نیروگاههای مجازی در بازارهای انرژی و ذخیره ارائه می شود. طبق تعریف، نیروگاه مجازی مجموعه ای از واحدهای تولید مقیاس کوچک به همراه بار و شبکه تحت پوشش که توسط یک نهاد معین اداره می شود می باشد. تکنولوژیهای تولید پراکنده که در این پایان نامه مورد توجه می باشند، ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان ­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت گرایش سیستم­های قدرت چکیده: در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه­ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید­ساختار از آن یاد می­شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره­برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در سال­های ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت گرایش سیستم ­های قدرت چکیده: در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه­ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید­ساختار از آن یاد می­شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره­برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در سال­های ...

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی مهندسی برق- قدرت 1-1- مقدمه در سیستم­های سنتی، دلایلی چون وابسته بودن بخش­های مختلف صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع به یکدیگر، نیاز به سرمایه­گذاری­های کلان در بخش­های مختلف این صنعت و انتظار جوامع از دولت­ها مبنی بر تامین برق به­عنوان یک وظیفه و سرویس عمومی سبب گردیده بود که این صنعت به طور یکپارچه با سرمایه­گذاری­ دولتی پایه­گذاری گردد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل) چکیده پژوهش بازار الکترونیکی سیستم اطلاعاتی بین­سازمانی است که به خریداران و فروشندگان شرکت­کننده در برخی از بازارها، مستقل از طرف سوم، اجازه می­دهد اطلاعات و پیشنهادهایی در مورد قیمت و محصول ارائه دهند. به­کارگیری این نوآوری جدید توسط شرکت­ها چه کوچک و چه بزرگ موجب خلق مزایای متعددی شده و ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع گرايش صنايع- صنايع اسفند 90 چکيده امروزه با توجه به پيشرفت در تکنولوژي، جهاني‌شدن بازارها، تنوع­طلبي مشتريان و افزايش

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق.M.Sc گرایش: قدرت چکیده: درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم­های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می­باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه­کارهای مناسب، ...

ثبت سفارش